Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 242 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 15:54
Accountje aanmaken op de website, dan nieuwe monitor aanmaken en de rest gaat vanzelf. Op je telefoon de app installeren, dan krijg je ook een pushmelding

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 07:18

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Master Jeff schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:02:
[...]

Kan iemand mij op weg helpen hoe je dit voor de Epix kan instellen in Uptimerobot? Via de devtools van Chrome kan ik niet achterhalen waar ik precies die API link kan achterhalen, zoals gepost voor de Fenix door Sander_g. 8)7
Als je naar de ING pagina voor de Epix gaat, zie je in de url bovenin een getal wat je gebruikt om de link aan te passen. Die wordt dan:

https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1011932

Die link vul je als url in bij utr.

[ Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 31-10-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 17:22
Hoe is jullie ervaring met de Heart Rate accuracy van de laatste Garmin horloges? Ik heb afgelopen zondag een HM gelopen en heb gemiddeld gezien boven mijn VT2 gelopen met een Forerunner 955. Mijn zones zijn twee weken geleden nog vastgesteld in Papendal, dus zou betrouwbaar moeten zijn lijkt mij. VT2=170, mijn gemiddelde HR was 174!

Daarnaast is de hartslag in rust voor m'n gevoel ook een stuk lager dan met mijn vorige horloge, Huawei GT2.
Dit kan ik helaas niet naast elkaar testen aangezien m'n Huawei kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:33

Roozzz

Plus ultra

born2tweak schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:11:
Hoe is jullie ervaring met de Heart Rate accuracy van de laatste Garmin horloges? Ik heb afgelopen zondag een HM gelopen en heb gemiddeld gezien boven mijn VT2 gelopen met een Forerunner 955. Mijn zones zijn twee weken geleden nog vastgesteld in Papendal, dus zou betrouwbaar moeten zijn lijkt mij. VT2=170, mijn gemiddelde HR was 174!

Daarnaast is de hartslag in rust voor m'n gevoel ook een stuk lager dan met mijn vorige horloge, Huawei GT2.
Waar meet je je hartslag mee? hartslagband, polsmeting, ohr bovenarm, ...

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 01-11-2022 10:15 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Dit is met de Forerunner 955 zelf, hiervoor deed ik dit met de Huawei GT2. De VT1 en 2 zijn vastgesteld met allerlei apparatuur bij Papendal (stickers, zuurstofopname enzo).

Maar ik zou dus willen weten wat de ervaring is met HR op het horloge zelf, om af te wegen of ik een band ga aanschaffen.

[ Voor 26% gewijzigd door born2tweak op 01-11-2022 10:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

born2tweak schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:16:
Dit is met de Forerunner 955 zelf, hiervoor deed ik dit met de Huawei GT2. De VT1 en 2 zijn vastgesteld met allerlei apparatuur bij Papendal (stickers, zuurstofopname enzo)
Ah, de optische hartslagmeting in het horloge? Dan mag je die data meteen negeren :+

Helaas zijn dit soort polsmetingen slechts redelijk betrouwbaar. Ze halen het niet bij een hartslagband, laat staan een echte sporttest. Zeker niet zodra de intensiteit omhoog gaat. Ik zou er van uit gaan dat Papendal de boel goed gedaan heeft en je horloge een meetfout had :P

-edit-
In mijn beleving is een hartslagband een must als je serieus op hartslagzones wilt trainen. Daar is een polsmeting gewoon niet goed genoeg voor. Mocht je een borstband vervelend vinden, dan kan je overwegen te meten met een band rond je bovenarm oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Roozzz op 01-11-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 12:27

Lagune

Its time for warp

born2tweak schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:16:
Dit is met de Forerunner 955 zelf, hiervoor deed ik dit met de Huawei GT2. De VT1 en 2 zijn vastgesteld met allerlei apparatuur bij Papendal (stickers, zuurstofopname enzo).
Roozzz schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:18:
[...]

Ah, de optische hartslagmeting in het horloge? Dan mag je die data meteen negeren :+

Helaas zijn dit soort polsmetingen slechts redelijk betrouwbaar. Ze halen het niet bij een hartslagband, laat staan een echte sporttest. Zeker niet zodra de intensiteit omhoog gaat. Ik zou er van uit gaan dat Papendal de boel goed gedaan heeft en je horloge een meetfout had :P
bij duurlopen zijn polsmetingen (OHR) vrij nauwkeurig, het is meer met intervallen/kort tempowerk dat ie achter loopt, check dcrainmaker voor metingen

is het niet het race effect/spanning dat je hartslag verhoogd is? dat heb ik zelf altijd, loop altijd in z5 op halve marathons terwijl ik daar nooit kom met tempo runs

uiteraard werkt band het beste, HRM-Pro for the win :)

[ Voor 17% gewijzigd door Lagune op 01-11-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Lagune schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:29:
bij duurlopen zijn polsmetingen (OHR) vrij nauwkeurig, het is meer met intervallen/kort tempowerk dat ie achter loopt, check dcrainmaker voor metingen

is het niet het race effect/spanning dat je hartslag verhoogd is? dat heb ik zelf altijd, loop altijd in z5 op halve marathons terwijl ik daar nooit kom met tempo runs

uiteraard werkt band het beste, HRM-Pro for the win :)
Ja, misschien moet ik toch maar een keer aan de HRM-Pro, maar vond het vooral bijzonder dat ik 2 uur boven mijn VT2 kon lopen! Dat lijkt me niet realistisch eigenlijk. Inderdaad voor interval is ook mijn ervaring dat een horloge wat vertraging heeft, maar juist voor duurlopen is die zone voor mij zo belangrijk en vroeg ik me dat af of deze 'voldoende' is. DCRainmaker zal ik nog eens bekijken, geloof dat hij redelijk positief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 18:27

joker1977

Tweakert

Dat zou best kunnen, er zijn nl. verschillende methodes om je rust-hartslag te bepalen. Sommige gebruiken de "laagste gemiddelde hartslag over 1 minuut", anderen juist over 5 minuten. Garmin doet het, meen ik, over 30 minuten als je ook slaapt met het horloge om.

Ik zou me niet zozeer druk maken om het absolute getal - maar meer over de trend die 1 apparaat weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Even los van wat er gezegd is over optische metingen: wat is de definitie van VT2?

Aanvullend op optische metingen: de nieuwste horloges zijn er vrij goed en betrouwbaar in maar je moet dan wel de band goed strak hebben en het horloge niet te laag op je pols hebben “hangen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
ik heb af en toe ook gekke dingen met de OHR van de F6, soms pakt is ineens het of halve van wat het eigenlijk moet zijn. er zit dan een soort van software sausje over die wat probeert te corrigeren.

vorige week midweekje drenthe, en borstband niet meegenomen, en dan heb je dus af en toe dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzBg2pa_JqAMqHTzsGCZNt_ykxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MyOHKxQK8ZHE13i9yYlI5Qd6.png?f=fotoalbum_large
blauw is snelheid, stil gestaan, HR zakt van ~ 118 naar ~85 en na het opnieuw wegrijden zou de HR weer richting de 120 moeten gaan, maar zakt dan ineens naar ruim 60 en stijgt dan ineens door naar ruim 120.
Volgens mij mist is dan gewoon de helft van de slagen, of interpreteert de software het op een verkeerde manier.

Verder heb ik weleens op de indoor fiets trainer een vergelijking gedaan, er zat ongeveer 10 seconden vertraging in, maar als de HR dan stabiel was scheelde het max 2-3 slagen. op zich niet heel slecht, maar het zijn meer de glitches die het onwerkbaar maken om echt op te trainen.

Het bovenstaande voorbeeld was een rustig ritje over de weg, je zou dan verwachten dat het goed gaat, maar juist een intensievere rit door het bos had ik weer geen issues :?
Het is dus een beetje hit or miss, en voor sommige is dat geen probleem, maar heb je daar wel moeite mee, dan is OHR niks voor je :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

Galois

1811 - 1832

Grappig. Mijn vorig horloge was de Fenix 5 plus en de OHR was tijdens het sporten niet echt heel nuttig. Tegenwoordig heb ik de Fenix 6 pro en deze is echt een stuk beter. Ik merk weinig 'gekke' waarden, wat ik wel vaak had met de 5+.

Vooral bij intervaltrainingen was het met de 5+ een probleem. Ik heb vorige week met de 6 pro een intervaltraining gedaan (6x 1 km, zie hieronder) en geen gekke waarden te zien met de OHR-meting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MigDTJdK0Tu5WILRvqedI9m2tYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PgwdHsjr8fRMF9zuu3Ao3IRb.png?f=fotoalbum_large

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Galois schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:09:
Grappig. Mijn vorig horloge was de Fenix 5 plus en de OHR was tijdens het sporten niet echt heel nuttig. Tegenwoordig heb ik de Fenix 6 pro en deze is echt een stuk beter. Ik merk weinig 'gekke' waarden, wat ik wel vaak had met de 5+.

Vooral bij intervaltrainingen was het met de 5+ een probleem. Ik heb vorige week met de 6 pro een intervaltraining gedaan (6x 1 km, zie hieronder) en geen gekke waarden te zien met de OHR-meting.

[Afbeelding]
Zelfde ervaring inderdaad. Met mijn Fenix 5S was het heel onbetrouwbaar, met mijn Apple Watch Ultra gaat het eigenlijk heel goed - ook met intervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:46
Ik ben sinds kort in het bezit van een Garmin Epix 2, is er een mogelijkheid om bij meldingen van app's (bijv. mail, whatsapp, etc.) de audio melding op het horloge op stil te zetten? Ik krijg dit nergens gevonden of dit mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:55
Volgens mij:
Links ingedrukt houden om in menu te komen, dan 4x naar beneden voor MELDINGEN EN WAARSCHUWINGEN, dan SMARTPHONE MELDINGEN, 1x naar beneden ALGEMEEN GEBRUIK, dan zie je de soorten waarschuwingen en of je per waarschuwing geluid , trillen of niets wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Zijn er voor de Garmin Fenix 6X pro eigenlijk (ingebouwde of externe) watchfaces die de body batterij weergeven?

Met de nieuwe Connect IQ 5 zou dat moeten kunnen in elk geval:
Connect IQ System 5 will unlock new metrics that can be used in apps and watch faces, like your recovery time, Body Battery and VO2 Max scores

[ Voor 50% gewijzigd door ascent op 01-11-2022 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 15:54
Vandaag mijn Epix 2 binnen gekregen, wat een geweldig scherm.. Echt een hele vooruitgang in vergelijk in met alle Fenix horloges die ik hiervoor heb gehad.

Mijn vrouw vind het vooral jammer dat er maar 1 maat Epix is en (nog) geen S versie..

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 01-11-2022 15:31 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Voor wie de Fenix 7X-SS nog wil via ING; *nu* gêên op voorraad!

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011935

EDIT: -1

EDIT2: -1

[ Voor 15% gewijzigd door ascent op 01-11-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
ascent schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:45:
Voor wie de Fenix 7X-SS nog wil via ING; *nu* gêên op voorraad!

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011935

EDIT: -1

EDIT2: -1
Hoe vaak komt zo’n actie terug? Ik wil graag voor de Epix 2 saphire edition gaan die ook op ING staat. Met die prijs van €689 is het nog goed te veroorloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:27
@pvink Meestal op vrijdag, maar soms ook tussendoor.
Als je de truuk die hierboven ergens wel aangegeven wordt gebruikt heb je redelijk kans dat je er één kunt scoren.
Als ze ze binnen krijgen zijn het er meestal maar 4 á 5, dus je moet er wel snel bij zijn ;)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Galois schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:09:

[Afbeelding]
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de pols meting.
Begin oktober viel mijn hartslagband tijdens een training uit, omdat de batterij bijna leeg was.
De horloge schakelde vanzelf over naar OHR. Het viel mij op dat mijn hartslag veel lager (15-20 BPM) uitsloeg, dan mijn tempo en inspanningsgevoel aangaven.

Je ziet het in dit plaatje terug. Ik ben rond 33ste min gestopt. Instellingen checken. Zag toen dat mijn horloge naar de band zocht. Vervolgens de horloge (F7) versteld en weer gaan rennen. Langzaam werd de meting iets accurater maar nu gebeurde het tegenovergestelde. Mijn hartslag leek nu hoger dan normaal. Al was mijn tempo ook wel een tikkie sneller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFx7O_azrOb8x2ApAIaTXMzY-c8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mTNmDMT6W7dEmUZ8nEiRrW73.png?f=user_large

Het kan ook aan mijn huid liggen. Die is hariggggg... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door seez op 02-11-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

seez schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:58:
[...]

Ik heb niet zoveel vertrouwen de pols meting.
Begin oktober viel mijn hartslagband uit omdat de batterij bijna leeg was.
Het viel mij meteen op dat mijn hartslag veel lager (15-20 BPM) uitsloeg, dan mijn tempo en inspanningsgevoel.

Je ziet het in dit plaatje terug. Ik ben rond 33ste min gestopt. Horloge (F7) versteld. Langzaam werd de meting iets accurater maar nu gebeurde het tegenovergestelde. Mijn hartslag leek nu hoger dan normaal. Al was mijn tempo ook wel een tikkie sneller.

[Afbeelding]

Het kan ook aan mijn huid liggen. Die is hariggggg... ;)
dan zat ie niet goed op je pols? fenix is een flink ding qua gewicht dus dan krijg je veel bewegingen en slechte readings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 21:56
@Lagune "The watch should be snug, but not tight". M.a.w. je F7 mag je niet los over je pols kunnen verplaatsen. Als je probeert je watch heen-en-weer te bewegen, moet de huid als het ware met de watch meegaan.

@seez Ik weet niet welke firmware je gebruikt, maar met de laatste 9.xx versie zijn er op het Garmin forum meer meldingen geweest dat de OHR halverwege een activiteit een lagere hartslag weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik heb even mijn oorspronkelijke post verduidelijkt. Ik vind de OHR wel accuraat genoeg als activity tracker, maar niet bij mijn sporten. Dat is ook omdat ik altijd heb gesport met een hartslagband. Overigens vond ik de OHR bij de VA4 en VA3 ook niet accuraat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Na 2 maanden gebruik van de Epix Gen2 heb ik ook een paar keer een vreemde hartslagmetingen gehad. Onverklaarbaar lage waardes, waarin de gemeten waarde ineens van 160 naar 120 gaat bijvoorbeeld en dan niet herstelt naar de correcte waarde. Ook al een paar keer voor bepaalde periodes cadence locks gehad, waardoor een hartslag van rond de 180 wordt gemeten, terwijl ik aan een rustige duurloop bezig ben. Ik vind de Epix Gen2 dan ook minder betrouwbaar tot nu toe dan mijn vorige, meer dan 4 jaar oude, FR645M. Het lijkt vergelijkbaar te zijn aan wat mijn broer al heeft sinds hij de Fenix 6 Pro heeft. Ik heb nu een nylon ultrafit bandje aangeschaft, vergelijkbaar wat voor de Enduro wordt verkocht. Dit bandje is wat elastischer als het siliconen bandje wat standaard bij de Epix Gen2 zit en ik merk nu al dat het horloge beter op zijn plaats blijft en het geheel ook een heel stuk lichter is. Ik heb helaas wat last van mijn rechterknie, dus kan even niet hardlopen, dus of het de hartslagmeting gaat verbeteren moet ik nog even afwachten. Wordt vervolgd…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 17:27
Ik ben best wel te spreken over de OHR sensor van mijn Instinct 2s (Elevate Gen4):

Inlopen, 6x 1 minuut tempo en 2 min joggen, uitlopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTValOj-2yLOtkJMXrZHUOLT9Uk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4tlssxLF0YarG4MKGGrLfw6.jpg?f=fotoalbum_medium

6.8km wedstrijdje, voluit, zal rond omslagpunt zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_l31FuA-tA1jplq23Eid7yZnhs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2nX6qcWPl5lwyrQ6qcZHKh3.jpg?f=fotoalbum_medium

13km duurloop, met paar keer kort wandelen en vlotte laatste km:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXdmSqdXL11uN7RIeufZNm2SBSw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7S1Ayin7BufRXslciiX6quM.jpg?f=fotoalbum_medium

Hiervoor heb ik twee jaar een Fenix 6 gebruikt, die reageerde matig op intervallen en had ook regelmatig bij easy, steady loopjes verkeerde waardes (te hoog). Verschil tussen Instinct 2s en Fenix 6:
  • Instinct is kleiner (past beter om mijn dunne polsen)
  • Instinct is lichter (minder geschud)
  • Instinct heeft nieuwere sensor

Een Garmin Instinct 2s met multi-band GNSS GPS mogelijkheid zou voor mij het ideale hardloop horloge zijn. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
viermaal Epix2 bij de ING store voor de liefhebber

aaaan they're gone!

[ Voor 23% gewijzigd door ascent op 04-11-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
ascent schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:31:
viermaal Epix2 bij de ING store voor de liefhebber
Alweer... Ik zit te azen op de Forerunner 955, maar mijn uptime bot is nog niet een keer afgegaan :(
Ja behalve gisteren, toen de site storing had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Laatst online: 24-02 13:49
Forerunner 955 solar is er wel bij ING voor 449,-, helaas de non-solar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
seeKo schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:37:
Ik zie het inderdaad. €70, - betalen voor alleen de solar functie is het mij niet waard. Ik wacht geduldig af, hopend dat ie de komende weken op voorraad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

seeKo schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:37:
O nice! Ik ben opzoek naar een nieuwe sporthorloge, ik dacht eerst de Apple Watch SE2 maar ik denk dat ik me ga irriteren om hem elke keer te moeten laden.

Polar heeft geen mooie nieuwe weer (ik kom van een Vantage V). Dus misschien maar eens kijken bij Garmin, die 955 lijkt me wel een leuke voor wat ik ermee doe. De fenix en Epix vindt ik te lomp en ook te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:16
Heeft nog iemand problemen met de uptime monitor? Krijg steeds meldingen dat er voorraad van de 955 is maar zodra ik kijk is er al niets meer of doet de site het niet...

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
frankv120 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 00:49:
Heeft nog iemand problemen met de uptime monitor? Krijg steeds meldingen dat er voorraad van de 955 is maar zodra ik kijk is er al niets meer of doet de site het niet...
Als de site eruit ligt dan bestaat het keyword wat je hebt ingesteld ook niet. Vandaar dat je de meldingen krijgt. Dus de uptime monitor werkt dan prima want die geeft aan dat het keyword availablestock mist. Maar er mist wel meer dan dat op dat moment ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:16
seeKo schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:35:
[...]

Als de site eruit ligt dan bestaat het keyword wat je hebt ingesteld ook niet. Vandaar dat je de meldingen krijgt. Dus de uptime monitor werkt dan prima want die geeft aan dat het keyword availablestock mist. Maar er mist wel meer dan dat op dat moment ;)
Ja dat begrijp ik, maar volgens die monitor ligt de site er dan wel heel vaak uit. En steeds precies op het halve en hele uur. Of zijn er teveel monitors die de site dan vol spammen?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 11:50
Heeft iemand al eens meegemaakt bij een Garmin dat de batterij bij levering helemaal leeg was, we hebben hier een Venu 2S ontvangen en die moest eerst aan de lader voordat hij aan kon.

Batterij verloop is ook heel vreemd, ook na de tweede keer opladen gaat er bij de eerste 24 uur 31% af en de daarop volgende dagen ongeveer 10%

Totale batterijduur ook maar 6 dagen terwijl de GPS niet is gebruikt, Oximeter staat alleen 's nachts aan.

Bovenstaande doet me wat aan de batterij twijfelen en overweeg de Venu 2S te ruilen.
Bij mijn Fenix treedt dit niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 11:28
@Newday ik heb een venu 2, geen s. maar die was niet helemaal leeg bij ontvangst. De eerste keer liep die wel sneller leeg, ik vermoed dat updates, synchronisatie, instellen, etc wat meer vraagt.
Bij venu 2 merk ik dat de oximeter en de always on display best wat energie kost.
Always on gebruik ik nog.
De oximeter staat uit bij mij, waardes zijn bijna altijd hetzelfde dus ik weet niet zo goed wat ik hiermee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Helaas vandaag wat vreemd gehad met mijn forerunner 955. Tijdens het lopen stopte de hr sensor er ineens mee. De hele run zonder hr registratie gelopen. Een aantal keren het horloge herstart maar dat veranderde niets.

Ook een factory reset, waar ik geen zin in had vanwege de inmiddels verzamelde stats, gaf geen oplossing. Uiteindelijk was tijdelijk de oplossing door er met de platte hand op te slaan... 8)7

Later stopte hij er weer mee. Bij het starten van de activiteit Health Snapshot geeft hij aan dat er geen pols gedetecteerd is. Verschillende standjes op het bandje en pols geprobeerd.

Hebben jullie eerder zoiets meegemaakt en wat zouden jullie doen? Gaat om een horloge van 1 week oud.

[ Voor 4% gewijzigd door born2tweak op 05-11-2022 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:28
@born2tweak ik word ook best enthousiast van mijn Garmin horloge, maar om er nou standjes mee/op uit te proberen :+ Ik zou gewoon de winkel even contacten, lijkt een maandagochtend modelletje. Misschien een contactje wat niet goed zit.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:43
iqcgubon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:43:
[...]

Good point. Besteld voor 440 euro. En nu ben ik benieuwd of er een 945 of 955 in de bus gaat vallen morgen :9

Edit: En vandaag uitverkocht in het wit. Blij dat ik eens snel beslist heb voor de verandering.
Even een update, het was inderdaad de 955 die netjes afgeleverd werd. Ondertussen een dikke week in gebruik en zeer tevreden van! Wat een gemak om geen gsm meer te moeten meenemen op mijn runs.

Ik heb op Amazon wel een case besteld om er mee te gaan boulderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:08
iqcgubon schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:26:
[...]

Even een update, het was inderdaad de 955 die netjes afgeleverd werd. Ondertussen een dikke week in gebruik en zeer tevreden van! Wat een gemak om geen gsm meer te moeten meenemen op mijn runs.

Ik heb op Amazon wel een case besteld om er mee te gaan boulderen.
Wat voor case heb je hiervoor gevonden? Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing voor het boulderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

thunderfury schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:27:
[...]

Wat voor case heb je hiervoor gevonden? Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing voor het boulderen
955 is geen sapphire? ik boulder 2 a 3x per week met epix sapphire, geen probleem, ja wel de bezel (titanium) maar daar stoor ik mij niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
thunderfury schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:27:
[...]

https://www.amazon.nl/SeN...55+cas%2Caps%2C112&sr=8-1

Geen idee of het iets deftigs is. Komt morgen aan.
Lagune schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:56:
[...]

955 is geen sapphire? ik boulder 2 a 3x per week met epix sapphire, geen probleem, ja wel de bezel (titanium) maar daar stoor ik mij niet aan
Helaas niet. Gorilla Glass 3. Maar ik wil de case (plastic) ook liefst nog even mooi houden.

Nog geen issues gehad met het magnesiumpoeder in de knoppen?

[ Voor 29% gewijzigd door iqcgubon op 07-11-2022 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

iqcgubon schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:10:
[...]

https://www.amazon.nl/SeN...55+cas%2Caps%2C112&sr=8-1

Geen idee of het iets deftigs is. Komt morgen aan.

[...]

Nog geen issues gehad met het magnesiumpoeder in de knoppen?
nee geen probleem met chalk, bij de start knop zit een inkeping die wordt wel wat wittig op den duur

ben benieuwd naar die case, pica morgen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Lagune op 07-11-2022 15:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iqcgubon
Lagune schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:19:
[...]

nee geen probleem met chalk, bij de start knop zit een inkeping die wordt wel wat wittig op den duur

ben benieuwd naar die case, pica morgen? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anfzUlV9Xw0MS-NFDu0e99yf5pA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrHa4dq9lFiH6CcKDVXaZD9e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgItnIUUpemPWd-I2R5hdpH7jyI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPNjB872yuLZiRsm8yAevte8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOS_kER1IKrdxgDJHJ4ICD6E9M8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLEk9zUFE4xKWRm0lRGZnC42.jpg?f=fotoalbum_tile

Past eigenlijk heel goed. Klikt mooi vast, het touchscreen werkt nog. Case en glas lijken redelijk goed beschermd. De hele constructie is heel plastiekerig, inclusief het schermpje, maar voor 10 euro whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nieuwe (crossover) van Garmin: de instinct (met physieke wijzers)
https://www.garmin.com/en-GB/p/819727/pn/010-02730-02

Het concept vind ik wel grappig, maar ben er nog niet over uit of ik de uitvoering nou mooi vind..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

ToolkiT schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:58:

Het concept vind ik wel grappig, maar ben er nog niet over uit of ik de uitvoering nou mooi vind..
Ik vind ‘m net wat minder lelijk dan de gewone instinct. Maar het blijft een kermishorloge. Blijf graag bij m’n Fenix 7s. Had wel verwacht dat bij de introductie een nieuwe functionaliteit zou zitten die daarna ook naar de Fenix lijn zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

trithemis schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:16:
[...]

Ik vind ‘m net wat minder lelijk dan de gewone instinct. Maar het blijft een kermishorloge. Blijf graag bij m’n Fenix 7s. Had wel verwacht dat bij de introductie een nieuwe functionaliteit zou zitten die daarna ook naar de Fenix lijn zou komen.
idd, als ie nou multi-band zou hebben dan zou ik hem wel willen voor hiken in de alpen, de solar heeft 'unlimited' battery use

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:58:

Ik kreeg de mail gister ook :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNZcmof-WlKCcM4OxPR0_nOhE5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyE0zNNvyQiBIhpcTzSbYRmG.jpg?f=fotoalbum_large

Rechts de Tactical met Solar.

Ik vind het wel een wijs ding om te zien.......ben verder niet in de specs gedoken en wat er verder aan tierelantijnen opzitten die ik echt niet gebruik.

Destijds heb ik een Forerunner 245 gekozen over de toenmalige Instinct. Hoewel ik die laatste veel fraaier vond smoelen door een wat ruiger uiterlijk heb ik gekozen voor het kleurendisplay op de 245.

Ik vind de Crossover er in elk geval heel gaaf uitzien. Jammer dat ze hem niet nog ietwat lager qua prijs hebben ontwikkeld tussen de Forerunners/Vivo-variantjes en de fors duurdere Fenixen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 03:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hey wat een goeie tip _/-\o_

Die ga ik op mijn lijstje zetten voor de Sintekerstboom d:)b

Ik heb een Forerunner 245 en daar zijn ook cases voor :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Kan ik bij een Garmin Fenix via de spotify-app ook eenvoudig 1 specifieke podcast downloaden? Ik wil vrij ver terug in de tijd bij een specifieke Joe Rogan (Spotify-only) aflevering maar zover ik 't nu zie moet ik dan abonneren op de podcast en dan scrollen tot ik een ons weeg (dit gaat per 5 afleveringen en dan moet 'ie weer even WiFi-en). Kan ik ergens ook 1 specifieke aflevering markeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbraun
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-11-2022
edit

[ Voor 97% gewijzigd door xbraun op 09-11-2022 18:15 . Reden: niet langer relevant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:25:
Kan ik bij een Garmin Fenix via de spotify-app ook eenvoudig 1 specifieke podcast downloaden? Ik wil vrij ver terug in de tijd bij een specifieke Joe Rogan (Spotify-only) aflevering maar zover ik 't nu zie moet ik dan abonneren op de podcast en dan scrollen tot ik een ons weeg (dit gaat per 5 afleveringen en dan moet 'ie weer even WiFi-en). Kan ik ergens ook 1 specifieke aflevering markeren?
Ik weet het niet meer helemaal uit mijn hoofd. Heb namelijk al een jaar geen Garmin meer. Ik dacht dat je bijvoorbeeld een podcast als favoriet kan selecteren in de app op je telefoon en dan op je horloge die specifieke bibliotheek kunt synchroniseren. Er is in de IQ store ook een alternatieve app voor podcast. Daarmee kun je ook individuele podcast zinken. Ik weet de naam niet meer maar dacht dat het met een O begon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Mja, 't onhandige van de JRE is dat 'ie spotify-only is. Volgens mij kun je dan ook niet eenvoudig via andere apps binnenhalen. Ohwell, ik luister 'm wel een keer op de telefoon ipv tijdens 't rennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ascent schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:02:
Mja, 't onhandige van de JRE is dat 'ie spotify-only is. Volgens mij kun je dan ook niet eenvoudig via andere apps binnenhalen. Ohwell, ik luister 'm wel een keer op de telefoon ipv tijdens 't rennen :)
gewoon zoeken op episode nummer of titel/gast spreker en dan die episode toevoegen aan een playlist en die syncen

het is trouwens een wappie eerste klas die joe rogan (sorry kon het niet laten :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Lagune schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:10:
[...]

gewoon zoeken op episode nummer of titel/gast spreker en dan die episode toevoegen aan een playlist en die syncen

het is trouwens een wappie eerste klas die joe rogan (sorry kon het niet laten :))
Hah, slim, dat werkt, dankje! Had er inderdaad niet aan gedacht om van de podcast een playlist te maken aangezien podcasts bij garmin (en in de spotifyapp ook) wel echt losse dingen zijn. Maar inderdaad, ze in een (muziek)playlist duwen werkt goed!

En, absoluut eens met je laatste punt. 't Gaat me nu dan ook even om de gast en niet om de host :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 16:42

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

MrTinux schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:25:
Ik heb een Forerunner 645 en sinds de laatste update van Garmin Connect (iOS, versie 4.60.1.3) mis ik de Sounds & Alerts-optie bij het toestel om berichten/notificaties die op mijn telefoon binnenkomen, door te zetten naar het horloge.

Al geprobeerd: horloge en telefoon rebooten, Garmin Connect volledig verwijderen en opnieuw installeren, alles opnieuw gekoppeld etc, maar het biedt allemaal geen soelaas.

Misschien heb ik met mijn neus gezocht, maar op de Garmin forums en support vind ik er niks over terug, behalve de standaard handleiding-riedeltjes.

Iemand ervaringen met dit probleem?
Even een update hierover:
Na een paar weken heen-en-weer pingpongen met Garmin support (van het niveau "did you try turning it off and on again?"), en daar geen cm mee verder gekomen te zijn, is er gisteren een update verschenen van Connect (v4.61) en tada, daarin is het probleem opgelost! :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
ascent schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:25:
Ik ben momenteel een podcast aan het volgen met meer dan 200 afleveringen. Ik heb gewoon een playlist gemaakt "Garmin Podcasts" waar ik er maar een 20tal inzet en vervang als het nodig is. Ik sync dan enkel die playlist ipv de hele podcast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
iqcgubon schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:51:
[...]

Ik ben momenteel een podcast aan het volgen met meer dan 200 afleveringen. Ik heb gewoon een playlist gemaakt "Garmin Podcasts" waar ik er maar een 20tal inzet en vervang als het nodig is. Ik sync dan enkel die playlist ipv de hele podcast.
Yes, het is voor de podcasts inderdaad handiger om de playlistfunctie te gebruiken dan de podcastfunctie, gek genoeg :) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Aan de Garmin-users: ik snap dat de VO2max een benadering/berekening is, maar ik vind. de grafiek bij mij erg "statisch". Ik ben zeker geen topsporter maar er zijn periodes waarin ik amper ren, periodes waarin ik twee weken niets deed ivm griep en periodes waarin ik wat fanatieker ben. Niks daarvan vind ik terug in de vo2max grafiek. Hoe ziet dat er bij jullie uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeJ8_GSjKWJ3ESTPxtOsM42sXKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OmPSXrFr6JI8NfD0zPjPByZw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:08
ascent schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:19:
Aan de Garmin-users: ik snap dat de VO2max een benadering/berekening is, maar ik vind. de grafiek bij mij erg "statisch". Ik ben zeker geen topsporter maar er zijn periodes waarin ik amper ren, periodes waarin ik twee weken niets deed ivm griep en periodes waarin ik wat fanatieker ben. Niks daarvan vind ik terug in de vo2max grafiek. Hoe ziet dat er bij jullie uit?

[Afbeelding]
VO2max is zuurstofopname in je bloed, een deel van je conditie. Een dag niet trainen veranderd daar weinig aan, net zo min als een dag tot het gaatje gaan. Een goede VO2max komt zelfs voor bij mensen die niet sporten. Bijvoorbeeld, een muzikant op een blaasinstrument die nooit sport heeft nog steeds een hele goede VO2max door de fysieke capaciteit van de longen en zuurstofopname door het blazen op het instrument waarbij de "zinnen" in een ademteug uitgeblazen moeten kunnen worden op verschillende volumes dus met verschil in kracht waarbij een klein deel van het lichaam zich ontwikkeld.

Als je je VO2max slechter ziet worden over tijd is het een indicator dat je conditie achteruit gaat, maar meer waarde zou ik er niet aan hechten, tenzij in combinatie met een heleboel andere waardes en als onderdeel van een topsporters programma en bijbehorende meetapparatuur. Dan zal de begeleiding de training of voeding mogelijk wat aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:01
swhnld schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:43:
[...]

VO2max is zuurstofopname in je bloed, een deel van je conditie. Een dag niet trainen veranderd daar weinig aan, net zo min als een dag tot het gaatje gaan. Een goede VO2max komt zelfs voor bij mensen die niet sporten. Bijvoorbeeld, een muzikant op een blaasinstrument die nooit sport heeft nog steeds een hele goede VO2max door de fysieke capaciteit van de longen en zuurstofopname door het blazen op het instrument waarbij de "zinnen" in een ademteug uitgeblazen moeten kunnen worden op verschillende volumes dus met verschil in kracht waarbij een klein deel van het lichaam zich ontwikkeld.

Als je je VO2max slechter ziet worden over tijd is het een indicator dat je conditie achteruit gaat, maar meer waarde zou ik er niet aan hechten, tenzij in combinatie met een heleboel andere waardes en als onderdeel van een topsporters programma en bijbehorende meetapparatuur. Dan zal de begeleiding de training of voeding mogelijk wat aanpassen.
Kleine nuance, VO2max is de maximale hoeveelheid zuurstof die je weefsels kunnen "consumeren" (of opnemen uit het bloed) om energie te leveren.
Zuurstofopname in je bloed is gebonden aan hemoglobine op de erythrocyten(rode bloedcellen), hoeveel hemoglobine gebonden is wordt bijvoorbeeld weergegeven in je saturatie, en zuurstof lost vrij op in bloed (kleine hoeveelheid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@ascent Als je altijd min of meer hetzelfde doet, dus wel naar je zin maar wel vrij eentonig en te weinig buiten je comfortzone komt, dan zal de VO2max vrij constant zijn. Begin mei en augustus doe je blijkbaar een stapje terug in VO2max , was je toen ziek? Wat je daarna doet daarmee kom je niet op je oude niveau terug.
Mss trekt het op den duur bij, maar wat je hier ziet en dan ook nog als je bijv boven de 40j raakt, als voorbeeld, is dat het op een bepaald moment je de kans loopt om nog verder weg te zakken en dan wordt het naar mate je ouder wordt steeds lastig om een fijn niveau met een goede fitheid vast te houden. Toen ik rond mijn 40-iste met handballen stopte ben ik gaan hardlopen, een aantal van ons team die het rustiger aan ging doen, die waren na ca 5 jaar echt heel veel minder fit, het nodige overgewicht, de bekende zaken. Een aantal daarvan zijn nu nog steeds zo en dan geeft je best veel fitheid prijs.

Je hoeft absoluut geen topsporter te zijn om goed fit te zijn! Maar goed fit en ook redelijk sterk zijn maakt het ouder worden wel een heel stuk gemakkelijker en veel minder risicovol, denk aan vallen.
Ik heb geen idee welke VO2max je daarbij nodig hebt, omdat een deel van je VO2max heeft ook wel met aanleg te maken. Ben nu ruim 66 (VO2max ~ 51-52) maar als ik een keer val niks aan de hand, dat voel je meteen, je valt ook veel minder lomp, wel geholpen door mijn valtechniek van het handballen van inmiddels al 26 jaar geleden ... , dan mensen die minder sterk zijn en door het sporten/combi kracht zijn de botten zo veel sterker! En ik train nu maar 3x per week, ik krijg meer tijd dus hoop weer meer te gaan doen. Niet om nog fitter te worden puur omdat ik het hardlopen leuk vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 18:27

joker1977

Tweakert

swhnld schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:43:
[...]

Bijvoorbeeld, een muzikant op een blaasinstrument die nooit sport heeft nog steeds een hele goede VO2max door de fysieke capaciteit van de longen en zuurstofopname door het blazen op het instrument waarbij de "zinnen" in een ademteug uitgeblazen moeten kunnen worden op verschillende volumes dus met verschil in kracht waarbij een klein deel van het lichaam zich ontwikkeld.
Sorry maar dit is echt volstrekte onzin. VO2max zegt iets over de hoeveelheid zuurstof (O2) je spieren/ lichaam kan consumeren, correct. Dat heeft maar heel weinig van doen met je longcapaciteit en het bespelen van een blaas-instrument.

De VO2-benadering van Garmin is nog veel indirecter: Op basis van je leeftijd, gewicht, en de ratio van je HR bij een bepaalde pace/inspanning tov. je maximale hartslag wordt er een inschatting van je VO2max gemaakt.

Gemiddeld genomen betekent een neergaande VO2max in Garmin dat je een hartslag 'nodig' hebt die relatief hoger bij je max hartslag zit bij dezelfde inspanning. Of je wordt wat zwaarder (ingevuld gewicht in Garmin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
joker1977 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:24:
[...]

Gemiddeld genomen betekent een neergaande VO2max in Garmin dat je een hartslag 'nodig' hebt die relatief hoger bij je max hartslag zit bij dezelfde inspanning. Of je wordt wat zwaarder (ingevuld gewicht in Garmin).
gewicht laat ik inderdaad via de weegschaal naar garmin syncen (via-via) dus die kennis heeft 'ie. Via de diverse workouts en de HRM-pro heeft 'ie ook een idee over m'n max hartslag en verdeling van de zones (hoewel ik nog wel eens twijfel of die zinnig zijn ingesteld nu maar da's weer een heel andere discussie :-))

M'n max staat op 180 en dat voldoet dan wel weer aardig met de 220-40 regel :-) resting heartrate van net onder de 50 dus ook niks extreems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 27-09 12:19
Resting hart rate was ook wel een ding sinds ik een Apple Watch heb, die rekent namelijk slaap hartslag niet als rusthartslag. Terwijl Garmin dit wel doet.

Keep on running

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:58
Mijn V02 max estimate correleert erg goed met m’n conditie. Ik vind het bij fietsen veel nauwkeuriger dan bij hardlopen, vermogen is namelijk een betere indicator dan pace.

En uiteraard is de hoeveelheid zuurstof die je longen kunnen opnemen niet de enige reden van hoge/lage V02 max. Hoeveel mitochondrieen heb je en hoe veel zuurstof kunnen die verwerken?

Er is een reden dat langlaufers een hogere VO2 max hebben; zij gebruiken meer spieren bij hun inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
Nog 1 Garmin Epix Sapphire Black beschikbaar bij ING rentepunten winkel voor 689,- Uitverkocht weer

[ Voor 12% gewijzigd door seeKo op 11-11-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 11:35

Quakie

quakelen

Ja echt super snel... Was te laat... *balen*

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
Na maanden zoeken eindelijk vandaag een Garmin Forerunner 955 op de kop weten te tikken op Marktplaats. Ik zat te azen op een via de ING winkel, maar daar kwam maar geen voorraad en gisteren verscheen op Marktplaats een nagenoeg nieuwe Garmin voor €375 van twee maanden jong. En inderdaad geen enkel krasje of gebruiksporen te bekennen. Helemaal blij mee! Ik kom van een Xiaomi Miband 4, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

[Afbeelding]
mijn ervaring is dat vo2max erg traag bij garmin wordt bijgesteld omhoog of omlaag

vorig jaar oktober een flinke enkel blessure, bijna 2 maanden niet getrained, volgens garmin -2 punten vo2max, runalyze -17

ook zonder blessures veel meer ups & downs te zien bij runalyze dan garmin (wat mij ook normaal lijkt)

echter vindt ik runalyze wel veels te optimistisch, mogen wel 2 of 3 punten van afgehaald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Runalyze geeft een veel lagere vo2max aan dan Garmin, daar heb ik me wel over verbaasd. Lees ook online dat runalyze stiekem geen vo2max maar een iets andere metric aanhoudt. Nou ja, daarvoor gaat 't me allemaal net wat te diep op de whitepapers in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Mijn vo2max staat al maanden stil volgens Garmin. Evenals mijn lactaatdrempel trouwens.

Zowel runalyze als daadwerkelijke wedstrijdresultaten doen me twijfelen aan het gelijk van Garmin :+

Waarom mijn 945 in vredesnaam volhoudt dat mijn drempel ruim 20s per kilometer trager is dan mijn wedstrijdsnelheid over een halve marathon, en ruim 40s over een 10k? Hij was er toch echt zelf bij, maar dan werkt de automatische detectie kennelijk spontaan niet... Ik gebruik in ieder geval een potje met zout bij alles wat hij uitspuugt 8)7

Mogelijk dat een volledige reset naar fabrieksinstellingen helpt, maar daar heb ik niet zoveel zin in... Er loopt ook al tijden een bug topic op het garmin forum hierover.

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 11-11-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ascent schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:09:
Runalyze geeft een veel lagere vo2max aan dan Garmin, daar heb ik me wel over verbaasd. Lees ook online dat runalyze stiekem geen vo2max maar een iets andere metric aanhoudt. Nou ja, daarvoor gaat 't me allemaal net wat te diep op de whitepapers in
apart ik heb het juist andersom

je kan bij runalyze ook een vo2max correction factor toepassen maar hoe het precies werkt snap ik de ballen van
zet ik hem bijv op 0.95 of 0.99 dan kakt ie enorm in (wel 10 punten ofzo)

https://runalyze.com/help/article/vo2max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent

[Afbeelding]
Voor de vergelijking ook m'n vo2max grafiek van runalyze toegevoegd. Periode is wat korter maar geeft wel een beeld. Ben benieuwd wat ik in augustus goed heb gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yueJKc8LTQXKYORpjbZrTA_Ct8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y25EzXsfwVVJPtL9QqkHewpF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:40
@ascent Hmmm, weet niet maar voelt alsof een dergelijk volume (aan de lage kant) sowieso niet zoveel zou doen met je VO2Max? Dus in die zin zou ik de Garmin grafiek meer vetrouwen...

Sowieso, als ik mijn runalyze grafiek bekijk. Deze geeft in juli aan dat mijn VO2Max in 10 dagen ongeveer 5 punten was gezakt (dit was toen ik een ruime week rust had na een ultramarathon van 51km). Echt niet dat ik toen 5 punten achteruit ben gegaan.

In mijn geval komen Garmin en Runalyze ook wel aardig overeen. Garmin zegt 64, runalyze 62.3. En Garmin kwam in het verleden wel aardig overeen met een labtest, Garmin was iets hoger/positiever.

Maar re zijn ook wel wat bugs met Garmins, waarbij de VO2Max niet update. In jouw geval update hij alleen wel, maar minimaal, lijkt dus niet DAT probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
seeKo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:58:
Nog 1 Garmin Epix Sapphire Black beschikbaar bij ING rentepunten winkel voor 689,- Uitverkocht weer
Quakie schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:20:
Ja echt super snel... Was te laat... *balen*
Ik had de laatste gelukkig te pakken met dank aan de tip van die Uptimemonitor. Sorry :$

Dit wordt de overstap van een Polar Vantage M naar een Epix. De afgelopen weken heb ik veel filmpjes bekeken om uiteindelijk toch de beslissing te maken. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen!

Raden jullie aan om voor de Epix Sapphire variant een screenprotector te halen?

[ Voor 5% gewijzigd door pvink op 11-11-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:01
pvink schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:16:
[...]

[...]

Ik had de laatste gelukkig te pakken met dank aan de tip van die Uptimemonitor. Sorry :$

Dit wordt de overstap van een Polar Vantage M naar een Epix. De afgelopen weken heb ik veel filmpjes bekeken om uiteindelijk toch de beslissing te maken. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen!

Als je van plan bent om met een diamantboor krassen te maken is een screenprotector zeker aan te bevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
De nietsolar saffier is volgens mij beter dan de solarsaffier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
m0ridin schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:01:
@ascent
In mijn geval komen Garmin en Runalyze ook wel aardig overeen. Garmin zegt 64, runalyze 62.3. En Garmin kwam in het verleden wel aardig overeen met een labtest,
Ook toevallig net zelf een fietstest gedaan, fietstest gaf een Vo2max waarde die 0,9 hoger lag dan die van Garmin. De dag erop steeg mijn Vo2max in Garmin bij met 1 punt, waardoor het verschil nog maar 0,1 was. Ik was aangenaam verrast door de nauwkeurigheid van het horloge (Vivoactive 4s), ook al gebruik ik het slechts om een trend te zien en als algemene indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
Iemand een idee wat te doen als geen enkele koers meer synced naar de Garmin Forerunner 955?

Hele lijst van koersen die ik allang heb verwijderd staan in het geheugen en nieuwe komen er niet bij. In de app zelf zie ik ze wel... meerdere keren gesynced maar niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 25-09 20:40
heel toevallig de app al geupdate op je mobiel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
Gandalf68 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:07:
Alles geupdate, ook de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Gandalf68 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:07:
Is er iets met een specifieke versie van de app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

pvink schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:16:
[...]

[...]

Ik heb mijn Epix nu al een poos en screenprotector is niet nodig bij Sapphire glas IMHO.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
ascent schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:11:
[...]

Is er iets met een specifieke versie van de app?
Nee soms wordt de app niet automatisch geüpdate vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:16
replica17 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:05:
Iemand een idee wat te doen als geen enkele koers meer synced naar de Garmin Forerunner 955?

Hele lijst van koersen die ik allang heb verwijderd staan in het geheugen en nieuwe komen er niet bij. In de app zelf zie ik ze wel... meerdere keren gesynced maar niks werkt.
Had ik vanochtend ook. Maar ineens kreeg ik in de middag een melding dat alles was gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
Evertt schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:33:
[...]

Had ik vanochtend ook. Maar ineens kreeg ik in de middag een melding dat alles was gesynced.
Ah fijn, heb ik mijn hele horloge voor moeten resetten. Werkt nu wel weer maar ALLEEN als ik handmatig het naar de forerunner stuur. Is dat bij iedereen zo? Niet alle koersen uit de web interface syncen automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even via wifi syncen in plaats van Bluetooth?
Zelf merk ik ook dat horloge wat problemen mee heeft wanneer je de app en de web portal door elkaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:34
Ik heb mezelf voor Sinterklaas een Venu SQ2 Music besteld, maar vraag me af in hoeverre het Gorilla Glass van de Garmin amoled schermen krasgevoelig is. Is de aanschaf van een screenprotector voor deze horloges aan te raden?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Aziraphale schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:44:
Ik heb mezelf voor Sinterklaas een Venu SQ2 Music besteld, maar vraag me af in hoeverre het Gorilla Glass van de Garmin amoled schermen krasgevoelig is. Is de aanschaf van een screenprotector voor deze horloges aan te raden?
Voor paar tientjes hoogstens extra bescherming kan nooit kwaad toch ...als je er beter gevoel bij hebt gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:34
Gandalf68 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:55:
[...]

Voor paar tientjes hoogstens extra bescherming kan nooit kwaad toch ...als je er beter gevoel bij hebt gewoon doen
Klopt en het is nog niet eens een paar tientjes, want dat spul kost vrijwel niks. Maar als het niet nodig zou zijn dan is het vaak mooier zonder, vind ik. Maar ga het zekere voor het onzekere nemen😊.

Gebruik jij trouwens de originele laadkabel of zo'n dock zoals DC Rainmaker adviseert?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf68
Aziraphale schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:11:
[...]

Klopt en het is nog niet eens een paar tientjes, want dat spul kost vrijwel niks. Maar als het niet nodig zou zijn dan is het vaak mooier zonder, vind ik. Maar ga het zekere voor het onzekere nemen😊.

Gebruik jij trouwens de originele laadkabel of zo'n dock zoals DC Rainmaker adviseert?
Gewoon de originele laadkabel bij mijn vivoactive 4 ( en oog op fenix 6 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon

[Afbeelding]
Ik heb mijn horloge nu een 2-3 weken, en ondanks dat ik minstens 3 keer per week ga lopen, vaak zelfs netjes volgens het schema dat mijn FR me voorschrijft gaat mijn VO2 max zogezegd achteruit en zie ik mijn prognosetijden steeds hoger worden :P

Ik wijt het maar voorlopig aan het feit dat de horloge mij nog niet goed genoeg "kent" op die korte tijd? Hij stelt ook constant base runs voor aan 6:05/km terwijl ik in principe vlot 5:30-5:40 kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
iqcgubon schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:54:
[...]

Ik heb mijn horloge nu een 2-3 weken, en ondanks dat ik minstens 3 keer per week ga lopen, vaak zelfs netjes volgens het schema dat mijn FR me voorschrijft gaat mijn VO2 max zogezegd achteruit en zie ik mijn prognosetijden steeds hoger worden :P

Ik wijt het maar voorlopig aan het feit dat de horloge mij nog niet goed genoeg "kent" op die korte tijd? Hij stelt ook constant base runs voor aan 6:05/km terwijl ik in principe vlot 5:30-5:40 kan.
Dat is inderdaad zo, Garmin heeft wat meer data nodig om accurater de VO2 max estimate te kunnen maken.

Maar het is ook zo dat er wat quirks in het algoritme zitten. Als ik veel snelle trainingen doe, rapporteert Garmin na de training gelijk een stijging van de VO2 max. Doe ik 2 langzame trainingen daarna, daalt de VO2 max weer. Lijkt een soort bias in te zitten waardoor snelle trainingen VO2 overschatten en langzame traingen VO2 onderschatten.

Die hele metric is eigenlijk alleen interessant op de langere termijn. Schommelingen van week tot week kunnen aan veel meer dingen liggen dan een conditie verbetering of verslechtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ToolkiT schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:04:
[...]

Ik heb mijn Epix nu al een poos en screenprotector is niet nodig bij Sapphire glas IMHO.
same here, zelfs met 3x per week boulderen geen krassen niks

alleen als ik thealterego1 in "Het grote sporthorloge met GPS topic." dit dan lees begin ik het wel een beetje benauwd te krijgen

ah well, op mn fenix 6 (niet sapphire) had ik ook een kras en die zie je eigenlijk alleen bij bepaalde hoeken?
living on the edge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-08 18:52
Aan het overwegen om een Fenix 6 Pro aan te schaffen. Gebruik voor vooral wandelen & fitness, daarnaast MTB, golf & hardlopen. Twijfel alleen of ik spijt ga hebben dat ik niet voor een 7 ben gegaan, maar prijsverschil is wel heel stevig. Iemand die dingen kan noemen die de 7 het prijsverschil waard maken of zit ik ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wesley schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:57:
Aan het overwegen om een Fenix 6 Pro aan te schaffen. Gebruik voor vooral wandelen & fitness, daarnaast MTB, golf & hardlopen. Twijfel alleen of ik spijt ga hebben dat ik niet voor een 7 ben gegaan, maar prijsverschil is wel heel stevig. Iemand die dingen kan noemen die de 7 het prijsverschil waard maken of zit ik ok?
Touchscreen lijkt mij de grootste verandering. Vind je dat belangrijk/handig?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder voor de 955 kiezen dan voor de 6. Want die heeft wel touchscreen en multiband.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:23:
Ik zou eerder voor de 955 kiezen dan voor de 6. Want die heeft wel touchscreen en multiband.
forerunner 955 idd, touchscreen is echt ideaal met wandelen

als je knaken hebt de epix gen2, scherm is a-ma-zing

[ Voor 9% gewijzigd door Lagune op 15-11-2022 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de topo maps is een touchscreen inderdaad veel handiger. Ook voor de pincode met Garmin Pay is het ideaal.

Pagina: 1 ... 242 ... 323 Laatste