Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 241 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 20:03
flowiej schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:52:
Dank voor iedereen zijn reacties op mijn vraag met betrekking tot een Garmin Fenix 7s voor mannen.

Uiteindelijk viel de S in het niets met mijn 18,5cm omtrek pols. Ik heb deze daarom geruild en daarna één dag met een normale Fenix 7 gelopen, helaas kon ik niet wennen aan het scherm en heb ik ook deze weer geruild.

Nu sinds maandag de gelukkige eigenaar van een Epix gen2. Hij is wat aan de grote kant maar het kan net met mijn overhemden. Jammer dat ze geen 45mm model maken. Tot nu toe wel bijzonder tevreden. Wanneer je het scherm instelt op "gesture mode" zou je 16 dagen accuduur moeten halen met elke dag een GPS activiteit. Tot nu toe lijkt het te kloppen. Lange accuduur was voor mij een must aangezien dit de grote ergernis was bij mijn vorige Apple Watch.
Top dat je een passend horloge heb gevonden, ik ben zelf erg tevreden met mijn 7s (babypolsen van 14 cm). Denk dat elke fenix 7, epix Gen 2 horlogen weinig mensen teleurstelt qua prestaties.

Off-topic: verbaasd me wel hoeveel en hoe snel je gewisseld hebt met de verschillende horloges. Ik twijfelde ook over het formaat, maar ben even naar de winkel gegaan om ze naast elkaar te houden (Bever, Coolblue, Mediamarkt en vast hoop andere zaken hebben ze op voorraad of een proefmodel). Scheelt een hoop verzendingen, retouren en opengemaakte verpakkingen. Maar misschien word ik oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 16:25
De Ingenieur schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:09:
[...]

Top dat je een passend horloge heb gevonden, ik ben zelf erg tevreden met mijn 7s (babypolsen van 14 cm). Denk dat elke fenix 7, epix Gen 2 horlogen weinig mensen teleurstelt qua prestaties.

Off-topic: verbaasd me wel hoeveel en hoe snel je gewisseld hebt met de verschillende horloges. Ik twijfelde ook over het formaat, maar ben even naar de winkel gegaan om ze naast elkaar te houden (Bever, Coolblue, Mediamarkt en vast hoop andere zaken hebben ze op voorraad of een proefmodel). Scheelt een hoop verzendingen, retouren en opengemaakte verpakkingen. Maar misschien wordt ik oud ;)
Ik heb alleen de S besteld, de rest heb ik ook allemaal in een Coolblue winkel geregeld. Was alleen wat besluiteloos :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 17:03

KnOeFz

no comment...

Hartox schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

Met een tube T-7000 lijm heb je hem zo weer waterdicht denk ik.
Die heb ik gisteren idd besteld.
Even afwachten hoe dat lukt.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Laatst online: 26-09 20:03
flowiej schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Ik heb alleen de S besteld, de rest heb ik ook allemaal in een Coolblue winkel geregeld. Was alleen wat besluiteloos :+
Haha, dat herken ik. Heb er zelf een paar weken over gedaan om tot de keuze voor de S te komen. Zou anders graag de Epix hebben genomen, maar dat ziet er bij mij echt niet uit. 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Zelfbeheersing was op. :+ ... Gezwicht voor een Fenix 6 Sapphire op Amazon... Vanavond komt ie :9

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

open deur en hopelijk al lang geprobeerd maar: have you tried turning it on and off again? (zowel horloge als mobiel). Bij een plotselinge drain zonder dat er überhaupt iets veranderd is kan dit vaak de oplossing zijn.
Om hier nog even op terug te komen. Aan uitzetten had idd al geprobeerd. Daarna nog diverse dingen geprobeerd:
- factory restore en daarna niks externe qua watch faces geïnstalleerd (bracht geen verbetering)
- beta 7.30 firmware geïnstalleerd (bracht ook geen verbetering)

Het horloge (vivoactive 4) blijft binnen een dag leeglopen. Weet iemand nog opties? Ik vermoed dat de batterij dan gewoon defect is. Al trad het van 5 dagen op 1 batterijlading naar 1 wel heel abrupt op. Eigenlijk van de een op de andere dag. Ik heb hem in juli 2020 gekocht, dus ik verwacht niet veel van garantie..? Batterij vervangen schijnt ook niet te kunnen bij dit horloge las ik. Zou het een beetje jammer vinden om nu alweer een nieuw horloge te moeten kopen. Elke dag moeten opladen (met zo'n proprietair kabeltje dat je dan altijd bij je moet hebben) vind ik nl. onacceptabel. Dan koop ik nog liever een samsung watch die ook een dag meegaat, maar makkelijker is op te laden (draadloos).

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 20-10-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 12:27

Lagune

Its time for warp

Palomar schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Aan uitzetten had idd al geprobeerd. Daarna nog diverse dingen geprobeerd:
- factory restore en daarna niks externe qua watch faces geïnstalleerd (bracht geen verbetering)

Het horloge (vivoactive 4) blijft binnen een dag leeglopen. Weet iemand nog opties? Ik vermoed dat de batterij dan gewoon defect is. Al trad het van 5 dagen op 1 batterijlading naar 1 wel heel abrupt op. Eigenlijk van de een op de andere dag. Ik heb hem in juli 2020 gekocht, dus ik verwacht niet veel van garantie..? Batterij vervangen schijnt ook niet te kunnen bij dit horloge las ik. Zou het een beetje jammer vinden om nu alweer een nieuw horloge te moeten kopen. Elke dag moeten opladen (met zo'n proprietair kabeltje dat je dan altijd bij je moet hebben) vind ik nl. onacceptabel. Dan koop ik nog liever een samsung watch die ook een dag meegaat, maar makkelijker is op te laden (draadloos).
weinig anders wat je kan doen lijkt me als alles factory default is, geen ConnectIQ apps of watchfaces?

anders ff een chat met garmin doen of ff bellen met support, kan nooit kwaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:43
Wat is die ING Rentenpuntewinkel eigenlijk die ik hier al een paar keer heb zien passeren? Waarom zijn de horloges daar zo goedkoop, en kan ik daar ook gewoon (vanuit België) een account aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

KnOeFz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:23:
Thanks voor de inzichten.

De site van Garming maakt het me toch niet helemaal ondubbelzinnig duidelijk, vaadaar blij met jullie 'hands on ervaringen.

Voorbeeldje hier wordt de kast aangeduide als "Fiber-reinforced polymer with metal rear cover" en hier wordt gesproken over Roestvrijstaal, titanium of staal met DLC-coating (diamond-like carbon). 8)7

Ik vermoed dat allen het metaal kleurige model wat je vaak met de oranje band ziet aangeboden een titanium kast is en de andere modellen een stalen kast?' Daar staat het titanium wel in de titel vermeld (zoals @Soepie
me op wees). In het specs rijtje zie ik alleen steeds alle 3 de opties vermeld.... kijk ik nou zo slecht? Mag ik dan aannemen dat de dlc coating op rvs zit en niet op titanium wat @Prulleman ook zegt?
De Garmins hebben bijna allemaal de zelfde kunststof body met als verschil wat voor metalen ring erop zit en wat voor soort glas.. qua gewicht denk ik niet dat je het echt gaat merken..

Alleen de MARQ® modellen hebben een metalen body.. maar die zijn ook meteen een heel andere prijsklasse
https://www.garmin.com/nl-NL/p/783461/pn/010-02648-01

hier een foto van mijn epix.. als je goed kijkt kan je zien dat het een metalen ring op een kunststof body is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrJJO8H6jIeSPUcid9qKvd8DB9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6U3PTDDDziCAfhuy0mzJUqq.jpg?f=fotoalbum_large

De bodem is ook metaal (titanium in geval van de epix zie ik nu)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HE7Qi_Xf8RESfGtiPaKRzp1rAT4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eT8i3CyNkvWDxXKQ6cpcC4dF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ToolkiT op 20-10-2022 10:11 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lievro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik heb een vreemd probleem met mijn forerunner 235

Afgelopen nacht merkte ik dat hij uit stond. Opladen aan de kabel lukt perfect maar als ik deze loskoppel vervaagt het scherm en doet hij niets.

Op het scherm kan ik een soort van koffiebruine vlek constateren en op de achterkant lijkt die ter hoogte van de sensoren op verschillende plaatsen gebarsten. Er is echter geen enkele aanleiding (hard contact, water,..)

Resetten lukt niet.

Iemand raad? Ik heb 2 foto´s bijgevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqSCUE7-04z-ge_7k4UJ3NC62pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OclYOXcloo8wbr4YR24c8g0W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xCkNfYUUrMgIv_eQXsIMpGsFwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVgHevVxJTKbKY5djg5fDw12.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z93NXtE5a2oZwmnAcyG-PLPSx9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCzsQPKuewDTt4mYVwNJ4SbE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Lievro op 20-10-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Zoiets heb ik ook eens gehad en bij mij was de batterij op/kapot.
Heb er toen een nieuwe ingezet en werkte weer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
@Lievro ziet er uit alsof het hele horloge toe is aan vervanging...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Lagune schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:13:
[...]

weinig anders wat je kan doen lijkt me als alles factory default is, geen ConnectIQ apps of watchfaces?

anders ff een chat met garmin doen of ff bellen met support, kan nooit kwaad
Heb nu idd een mail naar support gestuurd. Ben benieuwd of ze nog iets kunnen betekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

ik kreeg voor mijn oude 735xt van 5,5 jaar oud het aanbod van Garmin voor een vervangend vergelijkbaar toestel voor €89,- Best een net aanbod.

Ik heb na wat twijfelen toch maar gekozen voor een tube lijm en een nieuw horloge... ( als dit nog niet genoeg reden was voor een nieuwe weet ik t ook niet meer :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door KnOeFz op 20-10-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 20:53
iqcgubon schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:57:
Wat is die ING Rentenpuntewinkel eigenlijk die ik hier al een paar keer heb zien passeren? Waarom zijn de horloges daar zo goedkoop, en kan ik daar ook gewoon (vanuit België) een account aanmaken?
De ING winkel is alleen voor klanten van de ING bank. Door allerlei producten van de bank te gebruiken, bv. het afnemen van een creditcard en het banksaldo, krijg je maandelijks punten. Die punten kun je dus in een webshop gebruiken om allerlei producten goedkoper aan te schaffen. Zie https://www.ing.nl/punten/overview
Verschillende Garmin devices zijn hierdoor tegen een (heel) aantrekkelijke prijs aan te schaffen. Alleen, ze hanteren een kleine voorraad, dus je moet er snel bij zijn.
Of een dergelijke winkel bij de Belgische ING bestaat, weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
EdwinW schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

De ING winkel is alleen voor klanten van de ING bank. Door allerlei producten van de bank te gebruiken, bv. het afnemen van een creditcard en het banksaldo, krijg je maandelijks punten. Die punten kun je dus in een webshop gebruiken om allerlei producten goedkoper aan te schaffen. Zie https://www.ing.nl/punten/overview
Verschillende Garmin devices zijn hierdoor tegen een (heel) aantrekkelijke prijs aan te schaffen. Alleen, ze hanteren een kleine voorraad, dus je moet er snel bij zijn.
Of een dergelijke winkel bij de Belgische ING bestaat, weet ik eigenlijk niet.
Ok, duidelijk. Bedankt! Niet voor mij dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
KnOeFz schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:06:
ik kreeg voor mijn oude 735xt van 5,5 jaar oud het aanbod van Garmin voor een vervangend vergelijkbaar toestel voor €89,- Best een net aanbod.

Ik heb na wat twijfelen toch maar gekozen voor een tube lijm en een nieuw horloge... ( als dit nog niet genoeg reden was voor een nieuwe weet ik t ook niet meer :+ )
Heb contact gehad met Garmin en het zou mij 149 euro gaan kosten voor een vervangende :/

Vind ik wat te duur eerlijk gezegd. Ding is net 3 maanden uit de garantie en dan mag ik meer dan de helft van de nieuwprijs betalen voor in feite alleen het vervangen van de batterij (rest van het horloge is verder gewoon goed).

Zijn er ook bedrijven die de batterij van zo'n horloge kunnen vervangen? Dat zou ik nog wel 50 euro oid voor over hebben. Maar 149 euro, kom op zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Palomar Schijnt nogal lastig te zijn die batterij te vervangen (of te krijgen) en lees veel verhalen van enorm inkakeknde batterijduur na 20-24 maanden helaas. Raar en ruk, mijn 945 die ik 3 jaar heb gehad deed het na die 3 jaar namelijk nog prima dus zou verwachten dat dat bij andere toestellen niet perse anders zou zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ing is de 955 solar weer op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik krijg van Garmin het aanbod om een defecte Fenix 5S te vervangen voor €135 voor een ‘nieuwe’. Dat vind ik vrij schappelijk - ga ik denk ik wel doen als backup of om nog eens te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:53
Heb sinds gisteren de Forerunner 255.
Mooie horloge goede vervanger van mij Suunto Ambit 2S.

Best uitgebreide horloge. Morgen ga ik er mee hardlopen. Ben benieuwd wat voor data ik allemaal kan uitlezen.

Ook best mooie horloge als smarthorlge te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Evertt op 21-10-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 21:32
Palomar schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Heb contact gehad met Garmin en het zou mij 149 euro gaan kosten voor een vervangende :/

Vind ik wat te duur eerlijk gezegd. Ding is net 3 maanden uit de garantie en dan mag ik meer dan de helft van de nieuwprijs betalen voor in feite alleen het vervangen van de batterij (rest van het horloge is verder gewoon goed).

Zijn er ook bedrijven die de batterij van zo'n horloge kunnen vervangen? Dat zou ik nog wel 50 euro oid voor over hebben. Maar 149 euro, kom op zeg....
Ik heb de accu van mijn 310XT ooit laten vervangen door https://www.fixgps.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 21:53
Vandaag wezen hardlopen. Ben erg tevreden over de Garmin FR255.
Omdat ik ooit een FR405 heb gehad zijn de functie best bekend maar zijn wel erg uitgebreid dan toen en zeker met de Suunto.
Erg jammer dat ze toen afscheid hebben genomen van de Movescount.

Is het mogelijk om de hartslagmeter te koppeling samen met de Polshartmeter. Heb gelopen met een meter om maar de polsmeter werkt uitgeschakeld.
Wil kijken of de pols en de hartslagmeter veel verschillen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50
Evertt schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:47:
Omdat ik ooit een FR405 heb gehad zijn de functie best bekend maar zijn wel erg uitgebreid dan toen en zeker met de Suunto.

Is het mogelijk om de hartslagmeter te koppeling samen met de Polshartmeter. Heb gelopen met een meter om maar de polsmeter werkt uitgeschakeld.
Je kunt er maar één gebruiken voor zover ik weet. Zodra je bandje om hebt wordt pols automatisch uitgeschakeld. Je mag er vanuit gaan dat je borstband beter is dan de polsregitratie. Als je een enigszins recente band hebt tenminste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Evertt schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:47:

Dat kan alleen met een connectiq data veld zoals bijv deze:

https://apps.garmin.com/e...8d-47c8-a4a5-8d014b5fedc9

Je moet de sensor dan wel disconnecten op het horloge. Dit veld vindt dan de ant+ sensor, je horloge gebruikt de ohr en beiden komen in je fit file en dus activiteit ter vergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Naast de accuproblemen met mijn Garmin VivoActive 4 (zie eerdere posts) werkt mijn GPS nu ook niet meer ;( Wat ik heb gedaan:
- om vanwege die accuproblemen eea. uit te sluiten heb ik de Beta 7.3 firmware erop gezet. Loste het probleem niet op. Heb toen nog wel hardgelopen en dat werkte prima.
- Gisteren weer terug naar de 7.2 firmware, zodat ik niet op beta draai
- Vandaag wilde ik hardlopen, krijg ik de melding bij starten activiteit dat het horloge gereboot moet worden vanwege een GPS update. Daarna kreeg ik na minutenlang proberen buiten met vrij zicht naar de lucht geen fix meer. Meerdere keren geprobeerd.
- Diverse keren gereboot en factory restore gedaan, maar het probleem blijft
- Meerdere malen gesynct met de garmin connect app

In het systeemmenu 'Over' staat nu dat CPE ontbreekt en GPS versie 0.0. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Wordt wel een beetje moedeloos van dit horloge met deze problemen opeens na >2 jaar probleemloos gebruikt te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 23:52
@Palomar en wat als je weer upgrade naar Beta 7.3?

Mijn ervaringen, als je in een Beta zit, ga nooit een versie terug, maar gelijk of hoger. Dus beta 7.3 alleen upgraden naar stabiel 7.3 of stabiel 7.4. Dit juist vanwege firmware en compatibiliteit problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
swhnld schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:54:
@Palomar en wat als je weer upgrade naar Beta 7.3?

Mijn ervaringen, als je in een Beta zit, ga nooit een versie terug, maar gelijk of hoger. Dus beta 7.3 alleen upgraden naar stabiel 7.3 of stabiel 7.4. Dit juist vanwege firmware en compatibiliteit problemen.
Thanks, ben idd weer naar beta 7.3 gegaan. Daarna werkte het nog niet, maar heb mijn horloge toen ook nog aan de pc gehangen en met Garmin Express gesynct. Er leek niks te gebeuren, maar bij het uitpluggen moest er op het horloge toch plotseling een gps update worden geïnstalleerd en daarna werkte het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
nogeeninlog schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Ik heb de accu van mijn 310XT ooit laten vervangen door https://www.fixgps.nl/
Nog dank voor de tip. Heb even gekeken, maar ze noemen eigenlijk alleen specifiek oudere modellen (die ws. makkelijker repareerbaar zijn). Ook als ik wat rond google lijkt het eigenlijk niet mogelijk om de batterij van de VA4 te vervangen. Ga dan ook maar niet het risico nemen om het toch door iemand te laten proberen, want dan zit je straks met een horloge dat niet meer waterdicht is oid....

Ik ben nog aan het twijfelen of ik in ga op het aanbod van Garmin om mijn VA4 om te ruilen voor een refurbished exemplaar voor 149 euro. Vind het nogal zuur dat ik net 3 maanden over de garantie en dan alweer tegen zulke kosten aanloop voor in feite alleen het vervangen van een batterijtje. Heb nagevraagd of ik hem niet tegen extra betaling om kan ruilen voor een Venu 2 (dan ga ik er ook nog wat op vooruit), maar dat doen ze niet... Heb dan een paar opties:

- Niks doen en elke dag horloge opladen. Vind ik onhandig.... Is ook de vraag wanneer de batterijduur nog korter wordt dan de +-20 uur die die nu nog heeft
- Nieuwe Garmin watch kopen (wordt dan ws. de Venu 2 voor 350 euro)
- Evt. van Garmin afstappen en een Galaxy Watch 4 kopen voor +- 160 euro. Vind dat een erg mooi horloge met veel functionaliteit. Ben er alleen nog niet over uit of de GW4 qua hardlopen net zo goed werkt als mijn VA4. Ook switch je dan van het Garmin naar Samsung ecosysteem. Heb ook nog een Edge fietscomputer, waardoor ik zowel Garmin als Samsung naast elkaar heb. Is allemaal wat minder geïntegreerd dan... En de batterijduur van de Samsung is natuurlijk veel minder, echter laad je die tussendoor wel wat makkelijker op (via QI via mijn galaxy S10) dan de Garmin waarvan je altijd het kabeltje bij je moet hebben.
- Op aanbod van Garmin ingaan en 149 euro betalen. Hou dan wel hetzelfde horloge, maar verwacht daar nog wel een tijdje meer vooruit te kunnen. Is uiteindelijk ook de goedkoopste optie.

Stiekem hoop ik nog wel dat die slechte batterijduur geen hardwareprobleem is, maar komt door een firmwareupgrade oid. Ik lees op het Garmin-forum wel vergelijkbare klachten, echter zou ik verwachten dat als het idd een softwarebug is, dat iedereen er last van zou moeten hebben (van 5 dagen naar <1 dag merk je echt wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 19:00
Zijn er hier mensen die hun Garmin (of ander merk) gebruiken icm AirPods en zo ja, werkt dat een beetje?

Sinds kort ben ik weer actief begonnen met hardlopen (iets met kleine kinderen en weinig slaap waardoor het even stil lag) en nu ben ik aan het kijken naar een sporthorloge. Hiervoor een hele tijd een Apple Watch S2 gehad, maar die lijkt gebricked en wil niet meer updaten, waardoor hij ook niet gepaird kan worden.

Nu is het sowieso een oud beestje die aan vervanging toe was, maar daarvoor was de grote ergernis toch wel het dagelijkse laden.

Vandaar dat mijn oog nu is gevallen op een Forerunner 255S (ik heb dunne polsen, de grote AW was al te lomp) maar ik vroeg me dus af hoe non-Apple watches samen werken met AirPods (Pro). Ik wil niet ook nog andere oordopjes aanschaffen en de AirPods zijn eigenlijk wel relaxt tijdens het lopen. Ik zal waarschijnlijk meestal wel mijn telefoon meenemen, maar als het niet hoeft, hem misschien vaker thuis laten.

Hoe gaat het koppelen? Moet dat steeds opnieuw? En kun je nog steeds makkelijk switchen met je andere apparaten?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
Palomar schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:26:
[...]

Nog dank voor de tip. Heb even gekeken, maar ze noemen eigenlijk alleen specifiek oudere modellen (die ws. makkelijker repareerbaar zijn). Ook als ik wat rond google lijkt het eigenlijk niet mogelijk om de batterij van de VA4 te vervangen. Ga dan ook maar niet het risico nemen om het toch door iemand te laten proberen, want dan zit je straks met een horloge dat niet meer waterdicht is oid....

Ik ben nog aan het twijfelen of ik in ga op het aanbod van Garmin om mijn VA4 om te ruilen voor een refurbished exemplaar voor 149 euro. Vind het nogal zuur dat ik net 3 maanden over de garantie en dan alweer tegen zulke kosten aanloop voor in feite alleen het vervangen van een batterijtje. Heb nagevraagd of ik hem niet tegen extra betaling om kan ruilen voor een Venu 2 (dan ga ik er ook nog wat op vooruit), maar dat doen ze niet... Heb dan een paar opties:

- Niks doen en elke dag horloge opladen. Vind ik onhandig.... Is ook de vraag wanneer de batterijduur nog korter wordt dan de +-20 uur die die nu nog heeft
- Nieuwe Garmin watch kopen (wordt dan ws. de Venu 2 voor 350 euro)
- Evt. van Garmin afstappen en een Galaxy Watch 4 kopen voor +- 160 euro. Vind dat een erg mooi horloge met veel functionaliteit. Ben er alleen nog niet over uit of de GW4 qua hardlopen net zo goed werkt als mijn VA4. Ook switch je dan van het Garmin naar Samsung ecosysteem. Heb ook nog een Edge fietscomputer, waardoor ik zowel Garmin als Samsung naast elkaar heb. Is allemaal wat minder geïntegreerd dan... En de batterijduur van de Samsung is natuurlijk veel minder, echter laad je die tussendoor wel wat makkelijker op (via QI via mijn galaxy S10) dan de Garmin waarvan je altijd het kabeltje bij je moet hebben.
- Op aanbod van Garmin ingaan en 149 euro betalen. Hou dan wel hetzelfde horloge, maar verwacht daar nog wel een tijdje meer vooruit te kunnen. Is uiteindelijk ook de goedkoopste optie.

Stiekem hoop ik nog wel dat die slechte batterijduur geen hardwareprobleem is, maar komt door een firmwareupgrade oid. Ik lees op het Garmin-forum wel vergelijkbare klachten, echter zou ik verwachten dat als het idd een softwarebug is, dat iedereen er last van zou moeten hebben (van 5 dagen naar <1 dag merk je echt wel...)
Ik heb een Venu1 (zelfste als de VA4, maar dan met oled). Aan de software ligt het al niet ;). Ik heb versie 7.20 en batterij doet het nog goed, al is die van mij intussen ook al 3 jaar oud. Enige wat je nog kan doen is een volledige reset doen, helpt het niet... dan vrees ik dat je hardware niet meer goed is.

Nieuw verkopen ze de VA4 nog aan 300€, wat Garmin betreft komen ze je dus wel tegenmoet. Moest ik jou zijn zou ik gewoon die 150€ aanvaarden, tenzij je van plan was om eventueel te upgraden/gewoon iets nieuws wilde hebben. Verder heb ik altijd de Venu/Va4 gezien als de ideale balans tussen sport & lifestyle (smartfuncties). Samsung, dat is toch vooral smartfuncties naar mijn mening.

[ Voor 6% gewijzigd door Firestorm666 op 24-10-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Firestorm666 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:13:
[...]

Ik heb een Venu1 (zelfste als de VA4, maar dan met oled). Aan de software ligt het al niet ;). Ik heb versie 7.20 en batterij doet het nog goed, al is die van mij intussen ook al 3 jaar oud. Enige wat je nog kan doen is een volledige reset doen, helpt het niet... dan vrees ik dat je hardware niet meer goed is.

Nieuw verkopen ze de VA4 nog aan 300€, wat Garmin betreft komen ze je dus wel tegenmoet. Moest ik jou zijn zou ik gewoon die 150€ aanvaarden, tenzij je van plan was om eventueel te upgraden/gewoon iets nieuws wilde hebben. Verder heb ik altijd de Venu/Va4 gezien als de ideale balans tussen sport & lifestyle (smartfuncties). Samsung, dat is toch vooral smartfuncties naar mijn mening.
Ik heb bij de shop waar ik hem destijds gekocht heb nog even geïnformeerd wat ze voor me kunnen betekenen. Ik zou op zich wel willen overstappen naar de Venu 2. Als ik die met korting kan krijgen zou dat ook een goede optie zijn,

En idd, ik heb de Samsung Galaxy Watch nog even bij de Mediamarkt bekeken. Ziet er allemaal wel heel leuk uit, maar ik vrees toch meer als smartwatch en minder als sporthorloge. En dan zit je nog steeds met elke dag opladen (wat ik met mijn Garmin in huidige staat best wel irritant vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieB schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:46:
Zijn er hier mensen die hun Garmin (of ander merk) gebruiken icm AirPods en zo ja, werkt dat een beetje?

Sinds kort ben ik weer actief begonnen met hardlopen (iets met kleine kinderen en weinig slaap waardoor het even stil lag) en nu ben ik aan het kijken naar een sporthorloge. Hiervoor een hele tijd een Apple Watch S2 gehad, maar die lijkt gebricked en wil niet meer updaten, waardoor hij ook niet gepaird kan worden.

Nu is het sowieso een oud beestje die aan vervanging toe was, maar daarvoor was de grote ergernis toch wel het dagelijkse laden.

Vandaar dat mijn oog nu is gevallen op een Forerunner 255S (ik heb dunne polsen, de grote AW was al te lomp) maar ik vroeg me dus af hoe non-Apple watches samen werken met AirPods (Pro). Ik wil niet ook nog andere oordopjes aanschaffen en de AirPods zijn eigenlijk wel relaxt tijdens het lopen. Ik zal waarschijnlijk meestal wel mijn telefoon meenemen, maar als het niet hoeft, hem misschien vaker thuis laten.

Hoe gaat het koppelen? Moet dat steeds opnieuw? En kun je nog steeds makkelijk switchen met je andere apparaten?
Airpods zijn toch gewoon BT oordopjes, dus ik zie niet waarom dit niet zou werken. Gewoon eenmalig koppelen zou voldoende moeten zijn. Kijk anders eens op het officiële Garmin forum. Als er problemen zijn met specifieke oordopjes dan komt het daar wel eens voorbij. Toen ik de FR645M kocht was dat het eerste horloge van Garmin met muziek en dat werkte toen nog niet altijd feilloos. Maar inmiddels zijn we dik 4 jaar verder…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

PatrickC schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:03:
[...]

Airpods zijn toch gewoon BT oordopjes, dus ik zie niet waarom dit niet zou werken. Gewoon eenmalig koppelen zou voldoende moeten zijn. Kijk anders eens op het officiële Garmin forum. Als er problemen zijn met specifieke oordopjes dan komt het daar wel eens voorbij. Toen ik de FR645M kocht was dat het eerste horloge van Garmin met muziek en dat werkte toen nog niet altijd feilloos. Maar inmiddels zijn we dik 4 jaar verder…
jup, voor offline sync/spotify moet je wel de 255 music kopen
telefoon muziek bedienen via horloge kan misschien wel zonder een music editie, geen ervaring mee

dan gewoon 1x koppelen en done, knop linksonder vasthouden is de shortkey voor music

toen de fenix 7 uitkwam waren er wel wat klachten over muziek kwaliteit, ik gebruik zelf een bone-conducting (openrun) headphone en geen last van gehad
geloof dat het ook gefixt is met een patch

[ Voor 8% gewijzigd door Lagune op 25-10-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34
Ik vind zelf (n=1, ik weet het) vooral de bediening van muziek via horloges van Garmin (in mijn geval: 945) niet echt iets om over naar huis te schrijven. Gewoon even snel door nummers bladeren, volume harder/zachter, etc. is er niet echt bij. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten hoe je dat intuïtiever/beter kan maken bij een horloge met alleen fysieke knoppen, dus ik zie het nog altijd wel als een 'beste wat ze eruit kunnen halen'. Maar ben wel benieuwd of op dit punt alles beter is geworden nu de nieuwe generatie (high end) Garmins met touchscreen is uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:14
Ik gebruik de epix2 icm Sony wx4-1000 oordopjes en dat werkt goed.
Enige wat niet kan(of ik heb die functie niet gevonden) is in een nummer ff doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Valorian schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:30:
Ik vind zelf (n=1, ik weet het) vooral de bediening van muziek via horloges van Garmin (in mijn geval: 945) niet echt iets om over naar huis te schrijven. Gewoon even snel door nummers bladeren, volume harder/zachter, etc. is er niet echt bij. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten hoe je dat intuïtiever/beter kan maken bij een horloge met alleen fysieke knoppen, dus ik zie het nog altijd wel als een 'beste wat ze eruit kunnen halen'. Maar ben wel benieuwd of op dit punt alles beter is geworden nu de nieuwe generatie (high end) Garmins met touchscreen is uitgerust.
is volgens mij niet veel aan veranderd, door nummers bladeren kan wel met next song functie

volume kan je meestal wel op je headphones bedienen?

voor mij werkt het prima maar ik gebruik het alleen tijdens hardlopen, touch heb ik dan zoiezo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41

Ja en nee. Als het gepaired is, werkt het prima. Maar, als je je dopjes wil pairen en je haalt ze uit 't doosje en ze verbinden eerst naar je telefoon of laptop, kun je ze daarna niet meer aan je watch krijgen. Dan moet je op 't apparaat waar ze dan op zitten eerst disconnecten. Je horloge "neemt" die connectie dus niet over. Da's m'n enige "gripe". Geldt overigens voor alle bluetooth oordoppen; als ze met iets anders zijn verbonden moet je ze eerst daarvan disconnecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Lagune schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:02:
[...]

volume kan je meestal wel op je headphones bedienen?
Vaak wel, maar niet met Airpods :-) Maar, als je je schermpje op je horloge op je song laat staan kun je met UP en DOWN direct het volume aanpassen zonder dat je gedoe hebt so that works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 19:00
ascent schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:33:
[...]

Ja en nee. Als het gepaired is, werkt het prima. Maar, als je je dopjes wil pairen en je haalt ze uit 't doosje en ze verbinden eerst naar je telefoon of laptop, kun je ze daarna niet meer aan je watch krijgen. Dan moet je op 't apparaat waar ze dan op zitten eerst disconnecten. Je horloge "neemt" die connectie dus niet over. Da's m'n enige "gripe". Geldt overigens voor alle bluetooth oordoppen; als ze met iets anders zijn verbonden moet je ze eerst daarvan disconnecten.
Niet helemaal waar, want er zijn apparaten die multipoint bluetooth verbindingen ondersteunen (Bose headphones bv, maar Sony niet.. :/ ). Airpods ondersteunen dat helaas ook niet, dus dan moet je inderdaad ook niet.. maar fijn om te horen dat connecten wel gewoon prima werkt..
Vaak wel, maar niet met Airpods :-) Maar, als je je schermpje op je horloge op je song laat staan kun je met UP en DOWN direct het volume aanpassen zonder dat je gedoe hebt so that works.
Kun je makkelijk switchen tussen het muziek scherm en live running scherm tijdens het hardlopen?

[ Voor 14% gewijzigd door RobbieB op 25-10-2022 09:41 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
RobbieB schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:40:

[...]

Kun je makkelijk switchen tussen het muziek scherm en live running scherm tijdens het hardlopen?
Op de f6 kan je gewoon music controls als data screen toevoegen ( en als widget, maar dat vergt meer handelingen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Prulleman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Op de f6 kan je gewoon music controls als data screen toevoegen ( en als widget, maar dat vergt meer handelingen)
Oh, da's ook wel een idee. Kan dat ook in 1x voor alle sporten of moet je dat sport-voor-sport doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent

[...]

Ja, op de Fenix 6X is het een kwestie van een hotkey assignen. Die werkt ook tijdens een workout. In mijn geval houd ik de DOWN knop twee seconden ingedrukt en dan krijg ik de musicplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ascent schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:33:
[...]

Oh, da's ook wel een idee. Kan dat ook in 1x voor alle sporten of moet je dat sport-voor-sport doen?
Data screens zijn per type activiteit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
[...]

Niet helemaal waar, want er zijn apparaten die multipoint bluetooth verbindingen ondersteunen (Bose headphones bv, maar Sony niet.. :/ ). Airpods ondersteunen dat helaas ook niet, dus dan moet je inderdaad ook niet.. maar fijn om te horen dat connecten wel gewoon prima werkt..
Ah, is "multipoint" daarin de kreet die ik uit 't jargon moet onthouden, thanks :) #TIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ascent schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:34:
[...]

Ja, op de Fenix 6X is het een kwestie van een hotkey assignen. Die werkt ook tijdens een workout. In mijn geval houd ik de DOWN knop twee seconden ingedrukt en dan krijg ik de musicplayer.
Dat kan ook nog, maar heb al een paar andere hotkeys, dus dat is een kwestie van prioriteiten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Prulleman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Dat kan ook nog, maar heb al een paar andere hotkeys, dus dat is een kwestie van prioriteiten
Ja, hotkeys zijn geweldig maar je hebt 'r altijd te weinig (of, teveel, want ik vergeet ze ook regelmatig... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Prulleman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

down knop (vasthouden) is standaard al een hotkey voor music ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Lagune schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

down knop (vasthouden) is standaard al een hotkey voor music ;)
Dat is Garmin Pay hier :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 19:40
hoe komt het dat mijn trainingsstatus anders is op mijn forerunner 955 dan op mijn garmin edge 830... physiotrue staat allebei aan...

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:13

ronalddus

Buffalo77

Beste tweakers,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een Garmin Forerunner 245.
Nu ben ik benieuwd welke activiteit en instellingen ik kan gebruiken om data te verzamelen tijdens een voetbaltraining.
Hebben jullie hier tips voor?

Dank! :)

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:11
Ik heb bijna hetzelfde, sinds vrijdag een Forerunner 55 (jay!) maar ik wil mijn hockeytraining tracken. Wat het meest gangbaar lijkt te zijn is hem aanzetten als workout zodat in ieder geval je hartslag goed door komt. GPS is natuurlijk een stuk minder interessant bij een dergelijke training.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

HRM band kopen en activiteit (cardio) starten met de band om, horloge kan je dan af doen en meet ie nauwkeurig ook piek momenten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 17:27
@ElPaco en @ronalddus , wat Lagune zegt, en als het ook prima is om je Garmin om te houden (en je neemt genoegen met iets minder nauwkeurige hartslag registratie), kies dan gewoon voor de 'cardio' activiteit op je horloge. Dan houdt hij de tijd bij en je hartslag (via je pols). Dat doe ik wel eens als ik ga squashen, ben dan benieuwd wat mijn hartslag doet tijdens/na rallies waar ik flink aan de bak moet.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

als je dan ook nog 2x per maand ongeveer 20 minuten gaat hardlopen krijg je ook nog een training status die redelijk accuraat blijft

zo jaren lang taekwondo gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:13

ronalddus

Buffalo77

Dank!
Gaan we dat proberen.

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:59:
Ik heb bijna hetzelfde, sinds vrijdag een Forerunner 55 (jay!) maar ik wil mijn hockeytraining tracken. Wat het meest gangbaar lijkt te zijn is hem aanzetten als workout zodat in ieder geval je hartslag goed door komt. GPS is natuurlijk een stuk minder interessant bij een dergelijke training.
Ik heb mijn hockeytraining ook wel een paar keer getracked en daar een custom activiteit voor aangemaakt. Enige aanpassing volgens mij dat ie niet automatisch moet pauzeren natuurlijk (doe ik bij hardlopen wel ivm stoplichten e.d.). GPS wel aangezet, ziet er wel grappig uit op het kaartje ;) En je hebt een indicatie van hoeveel kilometer je gelopen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
1x Forerunner 955 Solar bij ING: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1012757

2x Epix 2: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011932

2x Fenix 7 Solar: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011933

2 Fenix 7S Solar: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011934

Fenix 7X lijkt uberhaupt goed op voorraad: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011935

[ Voor 80% gewijzigd door MrAcid op 25-10-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ah cool, die was vanochtend nog op. Als iemand nou even een saffiermeter tegen dat glas aandrukte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
tsk...wat ik nu toch had met mijn VA3. Beetje eczeem op pols (vermoedelijk van het horloge) dus maar eens een nachtje afgedaan. Accu was 80% vol. Het lag netjes op z'n rug, display naar boven.
Wordt ik de volgende dag wakker...toestel dood. Aan de lader, accu bleek leeg. Het opstarten duurde erg lang en mijn vermoedens bleken juist, hele toestel was gewiped. Alles eraf, maar zelfs ook de Nederlandse taal was verdwenen.
Ook watchface, en andere IQ apps weg. Alles wel weer kunnen fixen, taal zelf moeten downloaden... Maar wel onhandig ivm vakantie en nooit eerder zoiets stoms gehad. Full wipe uit het niets, da's toch wel een kwalijk issue. En ik blijk niet de enige, probleem schijnt al jaren bekend te zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Vorige week nieuwe Fenix 6 gekocht via Amazon. Twijfel nu of ik wel de goeie hen ontvangen...

Zie nu net dat op de achterzijde van de kast "gorilla glass" in het metaal gegraveerd staat..... Ik had een Sapphire besteld.

De door staat op gedrukrt Fenix 6 pro, maar met een barcodesticker waarop "Sapph" staat gedrukt.

Net zowel Amazon als Garmin maar gemaild om te vragen of ik eel de Sapphire heb ontvangen...

Iemand met een 6 Sapphire die zijn achterkant kan checken wat daarop staat? En evt doos als je die nog hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@KnOeFz op mijn f6 Sapphire (dlc) staat inderdaad Sapphire op de achterkant, doos heb ik niet bij de hand

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:11
Palomar schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:28:
[...]

Ik heb mijn hockeytraining ook wel een paar keer getracked en daar een custom activiteit voor aangemaakt. Enige aanpassing volgens mij dat ie niet automatisch moet pauzeren natuurlijk (doe ik bij hardlopen wel ivm stoplichten e.d.). GPS wel aangezet, ziet er wel grappig uit op het kaartje ;) En je hebt een indicatie van hoeveel kilometer je gelopen hebt.
Werkte perfect! Thx voor de tip!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BD4kb7GVDfukeulRfs1W7bqZcW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjJ8U9e22UwF0BM2Stx39ZPw.jpg?f=fotoalbum_large
Mooie sliert spaghetti :p

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Prulleman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:58:
@KnOeFz op mijn f6 Sapphire (dlc) staat inderdaad Sapphire op de achterkant, doos heb ik niet bij de hand
Thanks!
Lijkt me ook logisch....
Hopelijk wordt dit nog opgelost door Amazon of Garmin.... Baal er van. Heb er al een paar dagen mee gerend en gezwommen ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ga eens even een tegengeluid op de Garmin's hier geven :X

Ik heb ondertussen mijn Coros Apex Pro sinds begin Augustus gebruikt, en ik moet zeggen dat ik het echt een topding vind! Voorheen had ik meer een smart watch (Galaxy watch 4), maar dit paste gewoon totaal niet bij mijn gebruik.
Het horloge werkt instinctief met een ruim assortiment aan mogelijk te selecteren activiteiten, de batterij gaat enorm lang mee (Ik doe nu gemiddeld 17-20 dagen op één keer opladen, terwijl ik 3x per week doe hardlopen en 1x per week een wandeltocht maak). So far ook nog geen issues gehad met de sensoren in het horloge.

Toen ik hem haalde was de afweging voor mij battery life van Coros vs bepaalde features van Garmin & het Garmin eco-systeem, waarin uiteindelijk de battery-life het voor mij gewonnen heeft. De telefoon-app van Coros is verder iig ook overzichtelijk.

Als iemand een alternatief zoekt welke een lange battery-life heeft is dit dus zeker een aanrader!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Poeh, voor de featureset (titanium, saffier) met die prijs is dat wel een serious contender inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
ascent schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:46:
Poeh, voor de featureset (titanium, saffier) met die prijs is dat wel een serious contender inderdaad.
Ja de bouwkwaliteit is inderdaad top. Enige 'min'-puntje dat ik kan vinden is de roterende knop aan de zijkant, het schijnt dat die op een bepaald punt minder reageert door evt. zweet opbouw, die moet je dus af en toe wel schoonmaken met een borsteltje oid.
Hij wordt qua doelgroep vaak vergeleken met de Garmin fenix 6, en dan heeft de Apex pro wel echt een serieus prijsvoordeel.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26
Hier afgelopen maandag een Fenix 6 pro gekocht als aflossing van de VA3. Waar ik het meest naar uitkijk is de virtual partner / pacepro (deze heb ik echt gemist toen ik mijn forerunner 610 inwisselde voor een VA3).

Heb hard zitten twijfelen op een fenix 7 de betere keus was, immers is de 6 pro alweer 3 jaar op de markt. Uiteindelijk een goeie deal gescoord en hem voor 350 euro (omgerekend) op de kop getikt!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
https://www.12gobiking.nl/garmin-forerunner-955

FR955 aan 440 euro? Don't mind if I do :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Garmin overdrijft het nu wel een ‘beetje’. Ik doe ongeveer 10 dagen met een batterijlading, met scherm standaard uit en 3,5 uur hardlopen en 4 uur wandelen per week.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFJj8v-YlMQbDZtm_1qZ1SxNrD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NxfXfvgAOrGhRw0c0ugxfh8.jpg?f=fotoalbum_large

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 26-09 18:47

joker1977

Tweakert

PatrickC schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:14:
Garmin overdrijft het nu wel een ‘beetje’. Ik doe ongeveer 10 dagen met een batterijlading, met scherm standaard uit en 3,5 uur hardlopen en 4 uur wandelen per week.
[Afbeelding]
Je kunt prima in maanden rekenen met battery-saving, 8+ uur Solar-recharge per dag en geen enkele (GPS-)activiteit.

Maar heel realistisch is dat inderdaad niet. Maar zonder GPS-logging kom je echt een pak verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joker1977 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:16:
[...]

Je kunt prima in maanden rekenen met battery-saving, 8+ uur Solar-recharge per dag en geen enkele (GPS-)activiteit.

Maar heel realistisch is dat inderdaad niet. Maar zonder GPS-logging kom je echt een pak verder.
De Epix Gen2 heeft geen Solar. 8) Na 100% opladen geeft mijn horloge 16d aan.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 27-10-2022 09:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

PatrickC schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:14:
[Afbeelding]
0,3 maand :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

PatrickC schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

De Epix Gen2 heeft geen Solar. 8) Na 100% opladen geeft mijn horloge 16d aan.
En hoeveel met battery-saving ? Mijn Fenix 7 Solar geeft dan 57d aan op een lading. Met wat Solar-recharging kom je dan wel "op maanden". Maar goed, hoe realistisch is dat scenario he...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joker1977 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:21:
[...]

En hoeveel met battery-saving ? Mijn Fenix 7 Solar geeft dan 57d aan op een lading. Met wat Solar-recharging kom je dan wel "op maanden". Maar goed, hoe realistisch is dat scenario he...
De battery saving instelling nog niet geprobeerd, maar met die setting kun je beter een klassiek horloge gebruiken, Dan gaat de batterij JAREN mee! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Hmm, prijsfoutje of legit? Hij is nu even duur als de 945 op hun site (ook met korting). Dan zou ik het wel weten :)

Ze hebben trouwens nog diverse andere Garmin's in de korting staan. Ik zit er net even niet goed genoeg in om te duiden welke scherp zijn en welke niet :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Ik kom hier nog even op terug. Heel vreemd, maar sinds gisteren loopt de batterij opeens veel minder snel leeg. In 24 uur tijd nog maar 30% eraf ipv. 100% eraf in minder dan 20 uur een paar dagen geleden. En die 30% is inclusief een rondje hardlopen van een half uur. Ik heb dus niks veranderd en er zijn in de tussentijd geen firmwareupdates oid geweest :? Self healing technology? Of kan Garmin onzichtbaar aanpassingen pushen naar je horloge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
Roozzz schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Hmm, prijsfoutje of legit? Hij is nu even duur als de 945 op hun site (ook met korting). Dan zou ik het wel weten :)

Ze hebben trouwens nog diverse andere Garmin's in de korting staan. Ik zit er net even niet goed genoeg in om te duiden welke scherp zijn en welke niet :P
De 945 komt zogezegd ook van 550 dus er klopt sowieso ergens iets niet. Dat is het vorige model en kost volgens Garmin hun eigen site 500.

Als je kijkt naar de reviews is er ook iemand die het over de 945 heeft dus het kan heel goed een prijsfoutje zijn. Ik wacht nog heel even op de wife's seal of approval (gedeelde rekeningen enzo) maar dan zou ik er wel voor durven gaan. Heb hem nergens al zo goedkoop gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

iqcgubon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

De 945 komt zogezegd ook van 550 dus er klopt sowieso ergens iets niet. Dat is het vorige model en kost volgens Garmin hun eigen site 500.

Als je kijkt naar de reviews is er ook iemand die het over de 945 heeft dus het kan heel goed een prijsfoutje zijn. Ik wacht nog heel even op de wife's seal of approval (gedeelde rekeningen enzo) maar dan zou ik er wel voor durven gaan. Heb hem nergens al zo goedkoop gezien.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1012760 - moet je wel continu de voorraad laten controleren door een robot en een ING-rekening hebben met voldoende spaarpunten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

uitvoering: Garmin Forerunner 955 (Zwart)
De kans dat ie op voorraad komt lijkt me compleet nihil, is nog ergens bij een Bol Plaza zaakje te koop, verder nergens volgens de PW. Dat de ING andere kanalen heeft lijkt me niet waarschijnlijk en daarom staat er "uitverkocht"...
Mss te simpel geredeneerd, denk het niet, .... maar reken je niet rijk.. (wel aardig in de combi met een bank... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:26:
[...]

Ik kom hier nog even op terug. Heel vreemd, maar sinds gisteren loopt de batterij opeens veel minder snel leeg. In 24 uur tijd nog maar 30% eraf ipv. 100% eraf in minder dan 20 uur een paar dagen geleden. En die 30% is inclusief een rondje hardlopen van een half uur. Ik heb dus niks veranderd en er zijn in de tussentijd geen firmwareupdates oid geweest :? Self healing technology? Of kan Garmin onzichtbaar aanpassingen pushen naar je horloge?
Heb je het horloge al eens een factory reset gegeven? Ik zou het een tijdje uitproberen met ‘stock’ watchfaces en apps en geen enkele Connect IQ app/widget/dataveld gebruiken. Als de batterij nu ineens wel weer langer werkt, dan lijkt het inderdaad op een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
joker1977 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:08:
[...]

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1012760 - moet je wel continu de voorraad laten controleren door een robot en een ING-rekening hebben met voldoende spaarpunten...
Dat was voor mij geen optie. Belg zonder ING rekening :)
route99 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:38:
[...]
uitvoering: Garmin Forerunner 955 (Zwart)
De kans dat ie op voorraad komt lijkt me compleet nihil, is nog ergens bij een Bol Plaza zaakje te koop, verder nergens volgens de PW. Dat de ING andere kanalen heeft lijkt me niet waarschijnlijk en daarom staat er "uitverkocht"...
Mss te simpel geredeneerd, denk het niet, .... maar reken je niet rijk.. (wel aardig in de combi met een bank... :) )
Hij is op best veel plaatsen te koop, maar bijna allemaal sportspeciaalzaken. De 245 en Fenix 7 zijn zo te zien veel populairder want die hebben ze meestal op stock bij de gewone electrowinkels. .

[ Voor 53% gewijzigd door iqcgubon op 27-10-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@iqcgubon De doorloopsnelheid bij sportspeciaalzaken nogal afhankelijk van de grootte van die shop en daar ga je hem af en toe voor de genoemde lage prijs scoren.
Hier hebben ze hem nog: https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=garmin+955 maar toch nog 529 euro... als het model je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

Heb je het horloge al eens een factory reset gegeven? Ik zou het een tijdje uitproberen met ‘stock’ watchfaces en apps en geen enkele Connect IQ app/widget/dataveld gebruiken. Als de batterij nu ineens wel weer langer werkt, dan lijkt het inderdaad op een software probleem.
Ik had idd al een factory reset gedaan en voor de zekerheid ook nog de laatste beta firmware erop gezet. Daarna geen IQ apps/watchface geïnstalleerd en gewoon een stock watchface (wel gewoon hartslagmeting e.d. zoals het horloge default ook doet, anders kun je net zo goed een goedkope casio omdoen. Gebruik verder geen pulse 0x). Zo een tijdje het horloge gebruikt, maar hij bleef 5-6% per uur batterij gebruiken en was 's avonds leeg. Na een paar dagen wel weer mijn vaste IQ watchface geïnstalleerd (Crystal), maar dat maakte niks uit voor het batterijgebruik.
Na een paar dagen deze problemen te hebben merkte ik gisteren opeens dat de batterij 's avonds nog steeds op 80% stond, terwijl ik ook nog had hardgelopen met GPS die dag. Heb hem toen expres 's nachts niet opgeladen, om te kijken wat er gebeurt en vanochtend was ie nog 70%. Ik heb dus geen idee waarom het nu opeens een stuk beter gaat met de batterijduur. Ik kijk het eerst even een paar dagen aan voordat de vlag uit kan. Ook is het batterijgebruik nu nog wel wat minder dan voor deze problemen begonnen, maar het is iig beter dan 1 dag batterij...

Vind Garmin support wel wat vaag. Omdat mijn horloge 3 maanden buiten de garantie valt kan ik alleen voor 150 euro een vervangend horloge krijgen om dit probleem op te lossen (simpelweg batterij vervangen kan niet). Vervolgens lees ik op de supportfora dat meerdere mensen met een VA4 problemen hebben met batterijduur sinds kort. Ik vraag aan support of er bij hen meer bekend is hierover, Krijg ik vervolgens een cryptische reactie terug in 1 regel:
Er is bij het technische software team bekend dat bepaalde toestellen batterij problemen hebben. Er is een wijziging in productie gekomen hiervoor.
Ik had die informatie dan liever gehad voordat ik bijna besloten had om 150 euro uit te geven voor een vervangend exemplaar, wat misschien helemaal niet nodig was... Al weet ik nog steeds niet wat 'wijziging in productie' nou precies inhoudt voor mij. Dat wordt de vervolgvraag als de batterijproblemen toch aanhouden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Palomar schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Ik had idd al een factory reset gedaan en voor de zekerheid ook nog de laatste beta firmware erop gezet. Daarna geen IQ apps/watchface geïnstalleerd en gewoon een stock watchface (wel gewoon hartslagmeting e.d. zoals het horloge default ook doet, anders kun je net zo goed een goedkope casio omdoen. Gebruik verder geen pulse 0x). Zo een tijdje het horloge gebruikt, maar hij bleef 5-6% per uur batterij gebruiken en was 's avonds leeg. Na een paar dagen wel weer mijn vaste IQ watchface geïnstalleerd (Crystal), maar dat maakte niks uit voor het batterijgebruik.
Na een paar dagen deze problemen te hebben merkte ik gisteren opeens dat de batterij 's avonds nog steeds op 80% stond, terwijl ik ook nog had hardgelopen met GPS die dag. Heb hem toen expres 's nachts niet opgeladen, om te kijken wat er gebeurt en vanochtend was ie nog 70%. Ik heb dus geen idee waarom het nu opeens een stuk beter gaat met de batterijduur. Ik kijk het eerst even een paar dagen aan voordat de vlag uit kan. Ook is het batterijgebruik nu nog wel wat minder dan voor deze problemen begonnen, maar het is iig beter dan 1 dag batterij...

Vind Garmin support wel wat vaag. Omdat mijn horloge 3 maanden buiten de garantie valt kan ik alleen voor 150 euro een vervangend horloge krijgen om dit probleem op te lossen (simpelweg batterij vervangen kan niet). Vervolgens lees ik op de supportfora dat meerdere mensen met een VA4 problemen hebben met batterijduur sinds kort. Ik vraag aan support of er bij hen meer bekend is hierover, Krijg ik vervolgens een cryptische reactie terug in 1 regel:
Er is bij het technische software team bekend dat bepaalde toestellen batterij problemen hebben. Er is een wijziging in productie gekomen hiervoor.
Ik had die informatie dan liever gehad voordat ik bijna besloten had om 150 euro uit te geven voor een vervangend exemplaar, wat misschien helemaal niet nodig was... Al weet ik nog steeds niet wat 'wijziging in productie' nou precies inhoudt voor mij. Dat wordt de vervolgvraag als de batterijproblemen toch aanhouden :z
email support van garmin is bar slecht, heb al meer dan 6 maanden een ticket voor Training effect bij boulder activities (wel in horloge+connect web niet op de app)

vaak ook van die google translate nederlandse responses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
route99 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:07:
@iqcgubon De doorloopsnelheid bij sportspeciaalzaken nogal afhankelijk van de grootte van die shop en daar ga je hem af en toe voor de genoemde lage prijs scoren.
Hier hebben ze hem nog: https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=garmin+955 maar toch nog 529 euro... als het model je bevalt.
Good point. Besteld voor 440 euro. En nu ben ik benieuwd of er een 945 of 955 in de bus gaat vallen morgen :9

Edit: En vandaag uitverkocht in het wit. Blij dat ik eens snel beslist heb voor de verandering.

[ Voor 8% gewijzigd door iqcgubon op 28-10-2022 11:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 15:54
sander_g schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Ik heb het volgende gedaan:

1) ga naar de pagina voor je product. Check het API request via developer tools van je browser. Voor de Garmin fēnix® 7 Sapphire Solar Smartwatch is dat
https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1011933

In de response zit deze tekst: "availableStock":0

Even onthouden.

2) Ga naar uptimerobot.com en maak een gratis account. Voeg daarna een Monitor toe met content check. Zet het criterium op "if keyword does not exist". Vul de gevonden API URL in en de term "availableStock":0.

Je krijgt dan binnen 5 minuten een mailtje als de term niet meer voorkomt (en er dus voorraad zou moeten zijn).
Bedankt voor de tip.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kreeg net een melding op mijn telefoon dat de Garmin Epix weer beschikbaar was (1 dag na instellen) en
gelijk besteld... Er waren er net nog 2.

Ook de Garmin 7X en de 7S zijn op dit moment weer beschikbaar.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 15:56
Ik had de uptimerobot ook ingesteld maar zat helaas in de auto, dus nog even geduld hebben voor de 955 weer beschikbaar is.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 09:57
M@cer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:51:
[...]

Kreeg net een melding op mijn telefoon dat de Garmin Epix weer beschikbaar was (1 dag na instellen) en

Ik had op de fenix 7s sapphire een alert gezet (de ING winkel gaf 'tijdelijk uitverkocht' aan) en toen ik afgelopen dinsdag keek bleken er ook 7 sapphire en 7X sapphire nog te zijn (3 stuks van elk). Snel een 7 sapphire besteld, die vrijdag keurig geleverd werd door Sparco International - nog nooit van gehoord trouwens. Ik vond 619 euro een goeie deal. Snap niet waarom die prijs zo laag is, maar klagen hoor je me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:00
Hier nu een week de Epix in huis van ING.
Komend van een Fenix 6 is het nou ook weer geen wereld van verschil in functies.
Maar ik moet toegeven dat het scherm toch echt wel een verademing is.

Ik heb nog steeds een Apple Watch series 4 (ligt stof te happen) en een Ultra en daar ben ik zeer content mee als smart Watch. Dat wat ik miste aan de Fenix (touchscreen voor de simpele widgets) is hier echt mee opgelost wat mij betreft.
Tuurlijk is de AW een betere Smart Watch maar de Epix is echt de betere Sport Watch.
En nu met het touchscreen heb je ook echt wat aan de widgets.

Lekker samen gebruiken dus, ik ben blij met beide.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 23:52
@Soepie hoe combineer je die 2 qua data? Synchroniseer je naar 1 service en draagt ze om en om, of draag je er 2 tegelijk? Of zoek je niet naar het complete beeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
@swhnld ik zoek nergens naar.
Maar in principe sync ik alles naar Strava.
Vooral tijdens het werk gebruik ik de Apple Watch omdat wij nogal wat MS Authenticator gebruiken en dan is elke keer naar je telefoon moeten grijpen een stuk minder handig dan gewoon op je Watch de goedkeuring geven.
Voor alle wandel/sport activiteiten gebruik ik de Epix.

Eigenlijk gewoon omdat het kan.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Man man mijn Fenix 6 saphire klucht gaat verder....

Nadat ik via een verkoper die via Amazon verkoopt een Fenix 6 Sapphire had besteld en een Pro had ontvangen ... deze terug gestuurd. ;w
Amazon gaat geld terug geven zodra ze het horloge weer binnen hebben.

In de tussentijd een andere besteld van Amazon zelf, dus geen derde partij...
komt ie gisterenavond aan. :9 Pak de doos uit... zeg nog tegen mijn vriendin:
"hey, da's raar, er zit geen verzegel stickertje op het doosje van Garmin..."
... ik maakte het doosje open...Mijn hart sloeg ff over...want... kak... geen horloge erin, alleen boekje en laadkabel.... :( grrrr.... er rust een vloek op.lijkt het wel :-(

Na telefonisch contact met Amazon hebben ze nu voor de derde keer een Fenix 6 Sapphire naar me verzonden....

*fingers crossed* dat hij vandaag nu eindelijk goed aan komt... :X

In de tussentijd ook het disply van m'n oude trouwe 735 weer vast gelijmd, die doet dus nog even dienst.
Ziet er jammer genoeg een beetje gehavend uit omdat de zwarte verf aan de binnenkant van het display wat los was gekomen toen het display los kwam. Maar nog steeds functioneel. 8) (Weet niet of ik er mee durft te gaan zwemmen... heb wel mijn best gedaan om een doorlopende lijmnaad te maken.)

[ Voor 12% gewijzigd door KnOeFz op 29-10-2022 16:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Nou, drie maal is scheepsrecht.
Eindelijk de goeie ontvangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Soepie schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:58:
Hier nu een week de Epix in huis van ING.
Komend van een Fenix 6 is het nou ook weer geen wereld van verschil in functies.
Maar ik moet toegeven dat het scherm toch echt wel een verademing is.

Ik heb nog steeds een Apple Watch series 4 (ligt stof te happen) en een Ultra en daar ben ik zeer content mee als smart Watch. Dat wat ik miste aan de Fenix (touchscreen voor de simpele widgets) is hier echt mee opgelost wat mij betreft.
Tuurlijk is de AW een betere Smart Watch maar de Epix is echt de betere Sport Watch.
En nu met het touchscreen heb je ook echt wat aan de widgets.

Lekker samen gebruiken dus, ik ben blij met beide.
Wat mis je op de Ultra dan dat je de Epix pakt?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Eigenlijk helemaal niks.
Wel was, maar dat is sinds watchOS 9 dus ook niet meer, de sleep tracking van Garmin veel beter.
Dus eerlijk gezegd mis ik niets.
Wat mij wel irriteert is dat het scherm van de Apple Watch reageert op natte mouwen van mijn jassen. Al meerdere keren gehad dat een workout gestopt was bij nat weer.
Dat is wel echt een van mijn ergernissen.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Soepie schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:07:
Eigenlijk helemaal niks.
Wel was, maar dat is sinds watchOS 9 dus ook niet meer, de sleep tracking van Garmin veel beter.
Dus eerlijk gezegd mis ik niets.
Wat mij wel irriteert is dat het scherm van de Apple Watch reageert op natte mouwen van mijn jassen. Al meerdere keren gehad dat een workout gestopt was bij nat weer.
Dat is wel echt een van mijn ergernissen.
Bij de built-in WatchOS app kun je ook gewoon met alléén touch én zonder bevestiging een workout eindigen zonder de mogelijkheid om die daarna weer te hervatten. Echt zo’n designfout voor überhaupt een sporthorloge maar helemaal als je mikt op écht lange afstandslopers/duuractiviteiten.

Overigens dezelfde ervaring: mis momenteel niks op m’n Ultra tov wat ik met m’n Garmin Fenix deed. Voor fietsen zou ik wel ANT+ powermetersupport missen, maar ik heb ook nog een Garmin Edge in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Laatst online: 30-05 09:40
M@cer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:51:
[...]

Kan iemand mij op weg helpen hoe je dit voor de Epix kan instellen in Uptimerobot? Via de devtools van Chrome kan ik niet achterhalen waar ik precies die API link kan achterhalen, zoals gepost voor de Fenix door Sander_g. 8)7
Pagina: 1 ... 241 ... 323 Laatste