Evertt schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:27:
[...]
Bedankt.
De reden dat ik geen app wilt alleen wegens de gemak van een pc verhaal schrijven en route up/downloaden gaat wat makkelijker dan in een app op een mobile devices.
Heb nu een Suunto Ambit 2 helaas heeft Suunto besloten om vorige jaar te stoppen met suunto movescount. Wat een website was en daar kon ik alles in wijzigen. Nu moet dat in een app en daar ben ik geen voorstander van.
Heb inmiddels de FR255 besteld.
Qua workflow heb je genoeg opties, ook mobiel. Mijn meest gebruikte manieren om routes op mijn fenix (en edge) te krijgen zijn:
- route maken in Komoot (mobiele app als ik op de bank zit of op vakantie als ik geen pc bij de hand heb, maar als ik toch achter een computer zit klik ik een route via de Komoot website in elkaar). Na opslaan staat deze (door de api connectie met Garmin connect) direct op de fenix en edge
- route zoeken via Komoot (app en web afwisselend), toevoegen aan geplande tours en hij staat op je Garmin
- route zoeken via internet (doe ik nog liever mobiel, want dat scheelt handelingen). Gpx downloaden, bestand openen in connect app en opslaan als koers. Als je de link hebt kwestie van seconden. Via de pc moet je dan eerst inloggen in connect web en de gpx weer uploaden. Ook snel, maar mobiel heeft mijn voorkeur.
- zelfde geld voor gpx files die ik via whatsapp of mail, bestand op mobiel aantikken en openen in connect en opslaan als koers
Dit allemaal zonder kabels

Volgens mij ook nog via wifi (en dus niet afhankelijk van een BT connectie met je telefoon)
Wifi heeft wel een toegevoegde waarde in zo'n geval, scheelt weer een kabel aansluiten.
Naar mijn idee is er weinig mis met de Garmin app