Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 240 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32

Roozzz

Plus ultra

Philo Melos schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:15:
[...]

Stryd autocalibratie staat uit.

Heb de instellingen van de hrm-pro veranderd naar geen tempo en geen afstand. Misschien was dat het wel.
Kan me herinneren dat ik die band laatst verwijderde en weer toevoegde en toen opeens afstand en tempo zag staan. Nadien deed mijn stryd het ook weer goed. Die geeft onder de bomen niet het juiste tempo weer. Daar zit ook iets verkeerd.

[...]
Zeer waarschijnlijk was dat het dan :) Ik zou ook even nagaan of je Stryd nu wel op tempo en afstand staat. Anders pakt ie gewoon de gps... dat zou ook meteen je probleem onder de bomen verklaren.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:41:
[...]

Zeer waarschijnlijk was dat het dan :) Ik zou ook even nagaan of je Stryd nu wel op tempo en afstand staat. Anders pakt ie gewoon de gps... dat zou ook meteen je probleem onder de bomen verklaren.
Waar staat die instelling precies? Zie die nergens staan. In de app of op het horloge? Bij Stryd of Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Philo Melos schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Waar staat die instelling precies? Zie die nergens staan. In de app of op het horloge? Bij Stryd of Garmin?
Zelfde plek als je die voor de HRM band hebt gevonden (neem ik aan). Op je horloge -> Settings -> Sensors & accessoires -> Voetsensor. Daar zie je als het goed is de opties Snelheid en Afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:50
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:56:
GPS is niet 100% nauwkeurig.
Zo afwijking vind ik niet raar,
Ik wel. Ik loop eigenlijk altijd hetzelfde rondje onder best lastige GPS omstandigheden (veel bos) en de afwijking op mijn 8 kilometer is eigenlijk nooit meer dan 150 meter. Dat is minder dan 2% en dan heb ik het ook nog over de grootste uitschieters.

Bedenk wel dat het gebrek aan accuratesse alle kanten op werkt. Sommige peilmomenten iets te noordelijk, soms iets te zuidelijk en dat middelt dan weer uit tot een redelijk accurate totaalafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:53:
[...]

Zelfde plek als je die voor de HRM band hebt gevonden (neem ik aan). Op je horloge -> Settings -> Sensors & accessoires -> Voetsensor. Daar zie je als het goed is de opties Snelheid en Afstand.
Die staan op altijd. Altijd al. Staat er elders misschien nog iets verkeerd.

Als ik alleen snelheid van de hrm-pro gebruik, dan zou ik de Stryd weg kunnen doen, en afstand gewoon door gps kunnen laten bepalen. Dat zou dan toch wel goed moeten gaan? Heb ik directe pace en accurate afstand. Én geen gedoe met de Stryd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 12:27

Lagune

Its time for warp

Philo Melos schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:06:
[...]

Die staan op altijd. Altijd al. Staat er elders misschien nog iets verkeerd.

Als ik alleen snelheid van de hrm-pro gebruik, dan zou ik de Stryd weg kunnen doen, en afstand gewoon door gps kunnen laten bepalen. Dat zou dan toch wel goed moeten gaan? Heb ik directe pace en accurate afstand. Én geen gedoe met de Stryd.
ik zou die HRM pro niet instellen op afstand als je buiten loopt, die setting is meer voor de hardloopband

stryd is redelijk accuraat out of the box, je kan hem ook calibreren op een hardloopbaan of een accuraat gemeten afstand, moet je dan wel per paar schoenen doen

tijd voor multi-band gps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Ik heb ongeveer 25x meer vertrouwen in een Stryd dan in gps of een meting op een hartslagband. Dus die zou ik vooral niet wegdoen. Maar goed, moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:13:
Ik heb ongeveer 25x meer vertrouwen in een Stryd dan in gps of een meting op een hartslagband. Dus die zou ik vooral niet wegdoen. Maar goed, moet je zelf weten.
Dat snap ik. Zal woensdag eerst nog eens proberen of de Stryd het nu wel goed doet. Als die het nog steeds weigert ga ik over op de pro +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Philo Melos schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Dat snap ik. Zal woensdag eerst nog eens proberen of de Stryd het nu wel goed doet. Als die het nog steeds weigert ga ik over op de pro +
Met de Stryd app kun je de footpod ook even een reset geven. Hielp bij mij toen de Stryd opeens rare getallen gaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 09:27

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Lagune schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:57:
[...]

garmin verkoopt toch geen screen protectors voor horloges of heb ik verkeerd gekeken?
Zoals beloofd zou ik de uitkomst nog even delen. Nadat ik een klacht had ingediend over de garantieafhandeling, heeft een casemanager een uitzondering voor mij gemaakt, en is mijn horloge na eerdere weigering toch nog gerepareerd. Ik heb 5 oktober mijn horloge (alleen de kast zonder bandje) teruggestuurd en vandaag een nieuwe ontvangen. Hij lijkt echt nieuw te zijn, volgens de garantie had het ook een refurbished model kunnen zijn, maar het verschil is niet te zien. Zat in een nieuw doosje met nieuw bandje en oplaadkabel, eigenlijk net zoals de eerste keer.
Ik ben blij dat het uiteindelijk toch nog onder garantie vervangen is. Wel blijft het jammer hoe makkelijk de 7s ss krast, wat dus waarschijnlijk niet het glas is, maar een coating op het glas. Heeft er iemand toevallig ervaring met screenprotectors op dit model?

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 17:27

Ik kon een "nieuw - in geopende doos" ongebruikte Instinct 2s (non-solar) 'poppy'/rood met garantie en alles erbij scoren voor 180,-. Ik zat al een tijdje naar de 2s te kijken, maar ik vind hem standaard behoorlijk overpriced. Garmin zag er inderdaad ongebruikt uit en ik heb de mogelijkheid om te retourneren binnen 30 dagen. Maar eerste indrukken zijn goed. Heerlijk licht en comfortabel, scherm is erg goed leesbaar, ondanks de kleine afmetingen. Tijdens hardlopen en fietsen hoef ik maar 2 datafields per scherm* te zien. Knoppen hebben een duidelijke 'klik' (veel beter dan de Instinct Solar) en zowel GPS track als hartslaggegevens tijdens het eerste intervalloopje zien er degelijk uit.

Met redelijk dunne (doch harige :) ) polsen, 16cm omtrek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHv9mi6fQOGXdNmBS2xJ72ZRsu0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHo04gQ97ujPT0mWPkxROliw.jpg?f=fotoalbum_medium

Ziet een Instinct / Instinct Solar / Instinct 2 / Instinct 2 Solar er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyEdeMy_eSGxZ8FGCzZ_DK_N12s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lthprwrCjx4GWfb5mOjIlRYl.jpg?f=fotoalbum_medium

En een Instinct 2s / Instinct 2s Solar zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nd3VpriAqujWLFimhNXK15jw83A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1C2mRqXRGnTC6NMbdXT2BpaE.jpg?f=fotoalbum_medium
  • Beide versies 'kunnen' vind ik, de grote vind ik niet 'te', oogt iets stoerder
  • Bandje van de grote uitvoering biedt meer ruimte om strakker en losser te doen
  • Beide zitten super-comfortabel, de Instinct bandjes zijn echt van een prettig materiaal
  • Scherm van de rode non-solar 2s is merkbaar beter leesbaar dan dat van de blauwe Solar.

*: mijn schermen:
1. tijd en afstand (hartslag in 'ronde' vakje rechtsboven)
2. rondetijd en rondeafstand (hartslag in 'ronde' vakje rechtsboven)
3. time of day

[ Voor 3% gewijzigd door estorino op 11-10-2022 14:23 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

kreeg mailtje dat de nieuwe Garmin Marq series uit zijn (gen2)

1950 ballen holy smoke, wel een schitterende kast en knoppies, gebogen saffier :9~

viel me op dat er een nieuwe charge port op zit, volgens de beschrijving met een USB-C magnetische kabel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miVbf6jM9iVPS2jupImdhggAWXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X7plvkEP1HCZ1MKqs0dFZvI4.png?f=fotoalbum_large

de nieuwe standaard?

[ Voor 8% gewijzigd door Lagune op 11-10-2022 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Lagune schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:55:

1950 ballen holy smoke, wel een schitterende kast en knoppies, gebogen saffier :9~
Dan tik ik nog wel 300 piek extra af voor de MARQ Adventurer. Als we dan toch bezig zijn. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://res.garmin.com/en/products/010-02648-30/g/rf-lg.jpg

Maar goed, het is het formaat van de gewone Fenix en niet van de Fenix X, dus mijn 26mm leren band en nylon banden passen er niet op. Dus moet ik ook weer een paar nieuwe bandjes kopen en dan wordt het me allemaal toch wat te kostbaar. ;)

* dreamscape bedenkt zich net dat hij morgen weer eens de Fenix 6X op leer gaat zetten want dat staat toch wel erg goed....

[ Voor 35% gewijzigd door dreamscape op 11-10-2022 16:40 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:52
Zag bij Amazon dat de prime days er zijn vandaag en morgen, inclusief een selectie Garmin toestellen zoals Fenix 6 serie. helaas niet op de Fenix 7 of Epix 2 extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd

viel me op dat er een nieuwe charge port op zit, volgens de beschrijving met een USB-C magnetische kabel

[Afbeelding]

de nieuwe standaard?
Ojee, een nieuwe laadpoort. Jaren bij verschillende Garmin horloges problemen gehad met het laden en de laadpoort, pas met de knijper-oplossing en de huidige poort geen problemen meer. Het is niet het sterke punt van Garmin, laadpoorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12

[Afbeelding]

de nieuwe standaard?
Geen Driver model kennelijk in deze serie. Vond dat van de MK1 Marq serie het mooiste model, maar vond het toch iets te gortig voor een digitaal hebbedingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Wekko306 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:56:
[...]

Geen Driver model kennelijk in deze serie. Vond dat van de MK1 Marq serie het mooiste model, maar vond het toch iets te gortig voor een digitaal hebbedingetje.
Ja, ze zijn prijzig, maar met de helft van mijn collega's aan de Garmin zou dit wel onderscheidend zijn... Maar kan ook een week naar Curaçao met mijn vrouw voor dat geld... Happy wife, happy life ... :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
swhnld schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:10:
Zag bij Amazon dat de prime days er zijn vandaag en morgen, inclusief een selectie Garmin toestellen zoals Fenix 6 serie. helaas niet op de Fenix 7 of Epix 2 extra korting.
uitvoering: Garmin fēnix 6X Pro Grijs (Zwart)
Fenix 6X Pro voor €361,99 :9 Na een tijdje volgen van dit topic toch maar de knoop doorgehakt. Jammer dat de Sapphire modellen niet mee doen. Maar volgens mij nog steeds best een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Frij5fd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:56:
[...]

Ojee, een nieuwe laadpoort. Jaren bij verschillende Garmin horloges problemen gehad met het laden en de laadpoort, pas met de knijper-oplossing en de huidige poort geen problemen meer. Het is niet het sterke punt van Garmin, laadpoorten
bij de fenix is ie altijd hetzelfde geweest, met het bijgeleverde kabeltje een kriem, vooral als er vuil in komt
maar met de hockeypuck of dock eigenlijk nooit problemen

toch hoop ik dat die nieuwe poort naar de volgende gen komt, gewoon magnetisch, klik en laden

dcrainmaker was er niet over te spreken trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 17:28

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Niet bij alle fenixen: de 3 had dat rare klemsysteempje wat (bij mij) altijd voor ellende zorgde. Opladen van de 6X heb ik tot dusver nog totaal geen sores mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
GurbY{nl} schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:11:
Niet bij alle fenixen: de 3 had dat rare klemsysteempje wat (bij mij) altijd voor ellende zorgde. Opladen van de 6X heb ik tot dusver nog totaal geen sores mee gehad.
Voordeel van dat klemmetje is wel dat je hem kunt laden terwijl je hem draagt. Destijs waren er wat van die utrarunners best blij mee. Powerbankje in je trailvest en even 100 km rennen.

Maar verder vind ik de aansluiting op mijn 6X toch ook echt fijner dan dat klemmetje op de 3. Recent had ik wel issues met opladen, toen wat viezigheid van het horloge terecht gekomen was in de verende pinnetjes van de stekker. Een enkel pinnetje bleef ingedrukt en maakte daardoor geen contact meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:46
Ik vind die hockey puck ook superfijn om m'n Fenix 7 op te laden. Sinds ik zo'n ding heb gebruik ik de Garmin oplader nooit meer. Wel opletten dat de hockey puck ook data-transfer ondersteunt. Dan kun je hem ook gebruiken om een horloge aan je PC te hangen. Lang niet alle hockey pucks ondersteunen dat. Sommige kunnen alleen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:42
Ken de vorige modellen met de klem laadpoort niet van Garmin maar bij TomTom werkte dat best goed was meer een klikschuif systeem. Magneet systeem werkt bij de Aftershokz prima hier dus zal bij het horlog eook prima zijn en waarschijnlijk minder gevoelig omdat die pinnetjes niet ingedrukt hoeven worden.....

Het huidige systeem bij mijn F5+ van 3.5 jaar oud werkt prima. Ik gebruik de originel lader nog sporadisch maar die doet het dan prima. Meestal gebruik ik zo'n Amazon puck (op werk of thuis aan de PC) moet wel zeggen dat ik de Garmin altijd naspoel na het sporten en zo nu en dan in de wasbak laat weken om de contacten schoon te houden. Werkt prima tot nu toe ken mensen die di edopjes gebruiken en heb ze zelf ook zaten bij de puck dacht ik maar die gebruik ik niet omdat ik bang ben dat er dan meer zooi blijft zitten of dat de contacten vochtig blijven.
@dreamscape ik ken ultrrenners die ook de huidige garmins met een powerbank laden met die puck op de pols wel wat dikker maar werkt wel schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 17:28

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dreamscape schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

Voordeel van dat klemmetje is wel dat je hem kunt laden terwijl je hem draagt. Destijs waren er wat van die utrarunners best blij mee. Powerbankje in je trailvest en even 100 km rennen.

Maar verder vind ik de aansluiting op mijn 6X toch ook echt fijner dan dat klemmetje op de 3. Recent had ik wel issues met opladen, toen wat viezigheid van het horloge terecht gekomen was in de verende pinnetjes van de stekker. Een enkel pinnetje bleef ingedrukt en maakte daardoor geen contact meer.
Hebben we het wel over dezelfde..?? Deze oplader zat bij mijn F3; en nee, om dat op mijn pols te houden tijdens een loopje zie ik niet zo zitten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSWPB5n5VhWyqrw2V3BEXftZXzw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9PAQDChCwLStM5hN8MFkO31A.jpg?f=user_large
slow whoop schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:38:
Ik vind die hockey puck ook superfijn om m'n Fenix 7 op te laden. Sinds ik zo'n ding heb gebruik ik de Garmin oplader nooit meer. Wel opletten dat de hockey puck ook data-transfer ondersteunt. Dan kun je hem ook gebruiken om een horloge aan je PC te hangen. Lang niet alle hockey pucks ondersteunen dat. Sommige kunnen alleen opladen.
Klopt. Ik kreeg er één "gratis" bij een lading charge-port covers voor mijn 6X waar ik niks van had verwacht (als in, Ali Express). Tot mijn grote verrassing hang ik em aan de pc om op te laden en 'ping" "geef aan wat u met dit usb device wilt doen" en hij ziet em gewoon. Totale prijs was €11,- uit mijn hoofd..

[ Voor 28% gewijzigd door GurbY{nl} op 12-10-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dreamscape schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:37:
[...]

Dan tik ik nog wel 300 piek extra af voor de MARQ Adventurer. Als we dan toch bezig zijn. 8)7
[Afbeelding]

Maar goed, het is het formaat van de gewone Fenix en niet van de Fenix X, dus mijn 26mm leren band en nylon banden passen er niet op. Dus moet ik ook weer een paar nieuwe bandjes kopen en dan wordt het me allemaal toch wat te kostbaar. ;)

* dreamscape bedenkt zich net dat hij morgen weer eens de Fenix 6X op leer gaat zetten want dat staat toch wel erg goed....
Ik had het er gister over met een vriend van me die piloot is.. de aviator versie leek me wel wat voor hem..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5m958mW_VsPeI-bcqk6FSKgZqg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2ZUxprCvag9fVL2tnBQ6HMwz.png?f=user_large
https://www.garmin.com/nl-NL/p/783461/pn/010-02648-01
Maar 2.5K is een hoop geld.. en beginnende co-pilots verdienen minder dan je zou denken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

slow whoop schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:38:
na jaren trouwe dienst beginnen mijn pucks wat gammel te worden en maken niet meer goed contact..
Hebben anderen daar ook last van?
Ik ben maar weer met kabel gaan laden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
ToolkiT schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:08:
[...]

na jaren trouwe dienst beginnen mijn pucks wat gammel te worden en maken niet meer goed contact..
Zo lang heb ik hem nog niet. Ik ben hem pas gaan gebruiken met m'n Fenix 7, da's ongeveer 8 maanden. Daarvoor had ik een FR645 en die had een andere oplader nodig. Vooralsnog hoor ik nog een duidelijk klik als ik m'n klokkie er op vast prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

slow whoop schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

Zo lang heb ik hem nog niet. Ik ben hem pas gaan gebruiken met m'n Fenix 7, da's ongeveer 8 maanden. Daarvoor had ik een FR645 en die had een andere oplader nodig. Vooralsnog hoor ik nog een duidelijk klik als ik m'n klokkie er op vast prik.
9 Jan 2020 bij mij.. dus iets meer dan 2 jaar..

Net maar nieuwe besteld kijken of die wel goed werken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ToolkiT schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:20:
[...]

9 Jan 2020 bij mij.. dus iets meer dan 2 jaar..

Net maar nieuwe besteld kijken of die wel goed werken..
ik had hetzelfde, gelukkig kosten die pucks geen drol, ben nu wel geswitched naar de dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:42
ToolkiT schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:08:
[...]

kan ook aan de connector van je horloge liggen. Met een gummetje of met zuivere alcohol schoonmaken wil ook nog wel eens helpen heb ik van hier (denk ik ?) en de Garmin FB pagina.
Mijn ene (kantoor) puck gebruik ik zelden de andere ligt thuis en gaat al 3+ jaar mee maar voor die paar euro kun je het wel proberen idd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

xray79 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:05:
[...]

kan ook aan de connector van je horloge liggen. Met een gummetje of met zuivere alcohol schoonmaken wil ook nog wel eens helpen heb ik van hier (denk ik ?) en de Garmin FB pagina.
Mijn ene (kantoor) puck gebruik ik zelden de andere ligt thuis en gaat al 3+ jaar mee maar voor die paar euro kun je het wel proberen idd ;)
Dacht ik eerst ook, maar zowel mijn oude Fenix5x als de epix2 hebben hetzelfde.. dus denk ik de puck..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
GurbY{nl} schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

Hebben we het wel over dezelfde..?? Deze oplader zat bij mijn F3; en nee, om dat op mijn pols te houden tijdens een loopje zie ik niet zo zitten...
[Afbeelding]
Bij mijn F3 zat de kabel aan die laadclip vast en niet met een extra stekker. Die kon je prima onder het horloge laten zitten tijdens het dragen. Ik deed het niet vaak, want ik houd niet zo van ultraruns van tientallen kilometers... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Philo Melos schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:40:
Heb een vreemd probleem met de afstand cq snelheidsmeter van mijn Garmin Forerunner 945.
Liep afgelopen week het ene pr na het andere. Nu ging het lopen ook wel super, maar mijn wantrouwen werd gevoed toen ik bij Strava de segment tijden zag. Die lagen allemaal veel hoger dan de km tijd die ik daar volgens Garmin liep.
Nu heb ik net de afstand van mijn gelopen route eens nagemeten met afstandmeten.nl en wat blijkt, de 22km van de Garmin is in het echt 19 km! (neem aan dat afstandmeten.nl klopt)
Dit is de activiteit op Strava https://www.strava.com/activities/7934363369
Heb net even gestoeid met Runalyze. Die heeft de afstand herberekend aan de hand van de gps-coördinaten, én de rondetijden (1km's) aangepast. Klopt alles, ook de pr's die ik toch liep (alleen een stuk langzamer dan die Garmin me voorschotelde :D) Staat alles toch correct in de boeken!
(Edit) Maar helaas alleen in Runalyze. Hij past niet de daadwerkelijke fit (gpx etc)bestandjes aan. Das nou jammer!

[ Voor 5% gewijzigd door Philo Melos op 13-10-2022 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:00
Voor de liefhebbers. De EPIX weer bij ING, maar gaat wel hard, nog 3...

Edit, nog maar 1 ......

Aaaaaand gone :(

[ Voor 24% gewijzigd door Soepie op 14-10-2022 16:05 ]

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baxbax
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07 10:46
xray79 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:05:
[...]

Wat voor pucks hebben jullie het over, een snelle Google geeft me geen resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baxbax schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Wat voor pucks hebben jullie het over, een snelle Google geeft me geen resultaten
Ik heb deze…
https://www.amazon.nl/KIM...-Forerunner/dp/B07KXKR8D3

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Ik had de pucks ook, maar na 1.5 jaar beginnen ze toch ook raar te doen (voor het geld geen schuld).
Omdat bijna alle kabels zo kort zijn ben ik over gestapt op:
https://www.amazon.de/-/n...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
Heb ze net dus kan geen enkele referentie geven.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb al ruim 2 jaar en Garmin Vivoactive 4. Ik deed altijd zo'n 4-5 dagen op een batterijlading. Sinds een paar dagen loopt de batterij opeens heel snel leeg (enkele procenten per uur). Er is voor zover ik weet onlangs geen firmware update geweest en mijn watchface (crystal) is ook al heel lang onveranderd (heb voor de zekerheid nu een andere watchface waarbij de battery drain hetzelfde blijft).
Verder ook vziw geen instellingen veranderd in het horloge.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik had dit ook bij m’n Garmin Fenix 5S. Daar was de optische hartslagmeter de boosdoener. Als ik die uitzet ging hij weer meerdere dagen mee. Niet direct een oplossing (dit is waarschijnlijk garantie/reparatie) maar wellicht is het daarmee tijdelijk wat meer werkbaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Net voor het eerst een écht lange loop op volledig onbekend terrein gedaan met de Apple Watch Ultra met WorkOutdoors erop voor route/kaart. Heeft toch echt wel wat magisch dat je zoveel navigatieinformatie hebt onderweg. Al mijn horloges tot nu toe hadden alleen breadcrumb dus dit is echt een factor 10 beter. Zelfs zónder turn-by-turn aanwijzingen. 👍🏼

Én gewoon 6 metrics naar keuze + tijd in het scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 15-10-2022 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Palomar schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:11:
Ik heb al ruim 2 jaar en Garmin Vivoactive 4. Ik deed altijd zo'n 4-5 dagen op een batterijlading. Sinds een paar dagen loopt de batterij opeens heel snel leeg (enkele procenten per uur). Er is voor zover ik weet onlangs geen firmware update geweest en mijn watchface (crystal) is ook al heel lang onveranderd (heb voor de zekerheid nu een andere watchface waarbij de battery drain hetzelfde blijft).
Verder ook vziw geen instellingen veranderd in het horloge.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik nog kan proberen?
open deur en hopelijk al lang geprobeerd maar: have you tried turning it on and off again? (zowel horloge als mobiel). Bij een plotselinge drain zonder dat er überhaupt iets veranderd is kan dit vaak de oplossing zijn.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

open deur en hopelijk al lang geprobeerd maar: have you tried turning it on and off again? (zowel horloge als mobiel). Bij een plotselinge drain zonder dat er überhaupt iets veranderd is kan dit vaak de oplossing zijn.
Oh sorry, vergeten te vermelden. Horloge herstarten s idd het eerste wat ik heb gedaan ;)

Mobiel echter niet. Dat ga ik dan ook even doen!

Volgende stap wordt dan denk ik een factory restore.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 15-10-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24

Galois

1811 - 1832

Is er iets veranderd aan de raceprognose van Garmin?

Ik heb sinds een paar weken de Fenix 6 pro. Hiervoor had ik de Fenix 5+ (en de Forerunner 920 daar weer voor). De raceprognose van mijn vorige horloges waren erg enthousiast en compleet onhaalbaar.

Zo zou ik een 10 km tijd moeten halen van 33 minuten volgens de raceprognose op mijn Fenix 5+, terwijl mijn snelste tijd ooit in de 37 was. De Fenix 6 pro geeft nu een raceprognose van 42 minuten op de 10 km, terwijl ik dat makkelijk redt... (ik heb vlak voor de zomer nog een 10 km wedstrijd gedaan ergens in de 38).

Kortom: eerst was deze raceprognose compleet onhaalbaar en nu is de raceprognose wel heel voorzichtig... Is er iets veranderd?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Jouw VO2max? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:26:
Is er iets veranderd aan de raceprognose van Garmin?

Ik heb sinds een paar weken de Fenix 6 pro. Hiervoor had ik de Fenix 5+ (en de Forerunner 920 daar weer voor). De raceprognose van mijn vorige horloges waren erg enthousiast en compleet onhaalbaar.

Zo zou ik een 10 km tijd moeten halen van 33 minuten volgens de raceprognose op mijn Fenix 5+, terwijl mijn snelste tijd ooit in de 37 was. De Fenix 6 pro geeft nu een raceprognose van 42 minuten op de 10 km, terwijl ik dat makkelijk redt... (ik heb vlak voor de zomer nog een 10 km wedstrijd gedaan ergens in de 38).

Kortom: eerst was deze raceprognose compleet onhaalbaar en nu is de raceprognose wel heel voorzichtig... Is er iets veranderd?
Nieuwere horloges berekenen de raceprognose anders. Deze zou nauwkeuriger moeten zijn.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:17:
[...]

Nieuwere horloges berekenen de raceprognose anders. Deze zou nauwkeuriger moeten zijn.
En een nieuw horloge moet even een aantal weken inslingeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 16:25
Zijn er mannen die hebben gekozen voor een fenix 7s? Ik ben bang dat de normale met z’n 47mm te groot is voor naar kantoor ism met een overhemd. Ik heb een polsomtrek van 18,5cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
flowiej schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:39:
Zijn er mannen die hebben gekozen voor een fenix 7s? Ik ben bang dat de normale met z’n 47mm te groot is voor naar kantoor ism met een overhemd. Ik heb een polsomtrek van 18,5cm.
Ik heb mijn Fenix 6 destijds gewoon in de winkel gekocht en kon de 6s en 6x toen ernaast allebei passen. Misschien had ik online wat kunnen besparen, maar service is ook belangrijk, en het is niet alleen hoe het er uitziet, maar ook hoe het voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
swhnld schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 00:31:
[...]

Ik heb mijn Fenix 6 destijds gewoon in de winkel gekocht en kon de 6s en 6x toen ernaast allebei passen. Misschien had ik online wat kunnen besparen, maar service is ook belangrijk, en het is niet alleen hoe het er uitziet, maar ook hoe het voelt.
Ik krijg vandaag de s variant binnen en kan deze eventueel ruilen in de winkel. Ik denk dat ik sowieso even langs rij in de winkel om de normale variant ook te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 05:45
Alle sites van Garmin zijn (weer eens) offline. Heel vervelend, vooral voor de deelnemers aan de Amsterdam marathon vandaag.
https://connect.garmin.com/status/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztIHO5BjkDaqP2xk6xzUCzsZV6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Xk1E9KyDAZdqYpvo11VZBTt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Polydeukes schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:36:
Alle sites van Garmin zijn (weer eens) offline. Heel vervelend, vooral voor de deelnemers aan de Amsterdam marathon vandaag.
[Afbeelding]
gelukkig kan je nog gewoon je race starten op je horloge, toch? Straks werkt vast alles weer en kan je alles uploaden.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
* slow whoop met Fenix s7 meldt zich. Ik heb mijn Fenix 7 terug gestuurd en geruild voor een Fenix 7s. Dat vind ik beter passen bij mijn smalle polsen (17 cm).

Maar het blijft heel persoonlijk of een horloge "te groot" is. Ik ken mensen met smallere polsen die een Fenix 7X dragen en dat prachtig vinden. Ik vind het ook niet bij iedereen misstaan, maar voor mezelf heb ik liever een kleiner model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@flowiej Hier ook lang een 6s Pro gedragen. Vond ik net wat prettiger met overhemden en truien dan een gewone 6. Draag nu een Apple Watch, die is nog een maatje kleiner en dunner. Kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 05:45
Hopjesvla79 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:55:
gelukkig kan je nog gewoon je race starten op je horloge, toch? Straks werkt vast alles weer en kan je alles uploaden.
Ja, klopt. Maar zaken als live tracking en strava werken bijv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Polydeukes schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Ja, klopt. Maar zaken als live tracking en strava werken bijv niet.
Misschien juist overbelast door de Amsterdam marathon? :P Een paar weken terug bij de (halve) marathon in Eindhoven was de live-tracking ook binnen no-time overbelast/down. Al lijkt nu wel echt alles down, dat moet wel iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 11:37
Razr schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Misschien juist overbelast door de Amsterdam marathon? :P Een paar weken terug bij de (halve) marathon in Eindhoven was de live-tracking ook binnen no-time overbelast/down. Al lijkt nu wel echt alles down, dat moet wel iets anders zijn.
Dat was vorige week ;)
Maar heb niemand iets over gehoord dat live-tracking overbelast was. Iedereen kon alles prima volgen en heb zelf ook niets gemerkt van hapering oid.
Vorig jaar lag ie er inderdaad wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 21:53
Ben nog steeds op zoek naar een goede horloge met GPS.

Voor het gebruik tijdens het hardlopen. Ik zit zelf te denken aan de Garmin fēnix 6 of toch de Forerunner serie.

Maar ik ga zelf geen smart functie voor gebruiken en wil de horloge via de pc kunnen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:43
Ik ben de Garmin Fenix 7S en de Forerunner 955 eens aan het vergelijken met elkaar.

Maar is er, buiten de Golf functies op de Fenix, een reden om daarvoor te keizen ipv de Forerunner? Want zowel qua features als qua battery life is de Forerunner precies beter: https://buy.garmin.com/nl...542&compareProduct=777655. En ook goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Laatst online: 26-09 09:27

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

De 955 is een stukje groter en meer vergelijkbaar met de Fenix 7. Als je die 2 vergelijkt, heeft de Fenix weer een betere batterij. Verder vond ik zelf de 7s een wat mooie uitstraling hebben om 24/7 te dragen en paste deze beter bij mijn kleine polsen.

De software en vooral het touchdeel werkt ook iets beter bij de Fenix, dat is terug te vinden in dit topic. Ik vermoed dat dit op termijn steeds dichter bij elkaar komt. Verder is de 955 een top horloge die waarschijnlijk alles gebruikt wat je wilt. Als je niet voor de basis versie gaat van de Fenix, heeft de 955 ook betere (multi)gps, een pluspunt. Bij de Fenix heb je weer de optie voor Sapphire glas.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:43
True, appels met appels vergelijken natuurlijk. Safierglas is een nice to have maar maakt het verschil in kostprijs nog hoger.

Toch maar voor de FR955 gaan denk ik :) Was ook even aan de 255 aan het denken, maar die topo kaarten zijn volgens mij wel een grote meerwaarde.

En nu wachten op een interessante aanbieding of nieuw tweedehands O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 19:40
Polydeukes schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:36:
[Afbeelding]
heb ook de indruk dat de activiteit van zonder niet meetelt voor garmin ... ik kwam thuis en had een hersteltijd op mijn garmin edge 830 van 63u, maar op mijn forerunner 955 staat er nog steeds 0u herstel... ook kan ik de activiteit bij activiteiten op FR955 niet zien...

Iemand een idee at ik moet doen? Wat mijn trainingsfitheid wordt dus niet aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:08

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb een Forerunner 645 en sinds de laatste update van Garmin Connect (iOS, versie 4.60.1.3) mis ik de Sounds & Alerts-optie bij het toestel om berichten/notificaties die op mijn telefoon binnenkomen, door te zetten naar het horloge.

Al geprobeerd: horloge en telefoon rebooten, Garmin Connect volledig verwijderen en opnieuw installeren, alles opnieuw gekoppeld etc, maar het biedt allemaal geen soelaas.

Misschien heb ik met mijn neus gezocht, maar op de Garmin forums en support vind ik er niks over terug, behalve de standaard handleiding-riedeltjes.

Iemand ervaringen met dit probleem?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Krijg je de alerts wel hoorbaar op de telefoon, een niet storen stand bijvoorbeeld werkt door naar je horloge...

Bij mij was er een rechten issue opeens afgelopen week waardoor Connect een foutmelding gaf en er geen werkende bluetooth koppeling was, extra rechten gegeven loste het voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik ga toch denk ik voor de fr255 ik ga het alleen gebruiken tijdens het hardlopen.

Mij vraag is kan je de horloge makkelijk uitlezen op de pc. Zonder dat je in een app je route kan bewerken of een omschrijving wilt maken. Dat doe ik liever op de pc.

Nu heb ik een Suunto Ambit 2 en daar kan je alleen iets wijzigen op de mobiele app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 18:47

joker1977

Tweakert

Evertt schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:47:
Ik ga toch denk ik voor de fr255 ik ga het alleen gebruiken tijdens het hardlopen.

Mij vraag is kan je de horloge makkelijk uitlezen op de pc. Zonder dat je in een app je route kan bewerken of een omschrijving wilt maken. Dat doe ik liever op de pc.

Nu heb ik een Suunto Ambit 2 en daar kan je alleen iets wijzigen op de mobiele app.
Je krijgt Garmin Express voor de PC om te syncen. Dan sync je met "Garmin Connect" wat een website is. Daar kun je ook routes bewerken e.d.

Ik weet echter niet precies waarom je niet (ook) de app wilt gebruiken. Maar dat moet je zelf maar weten, volgens mij kun je (vrijwel) alles doen met Garmin Connect en Garmin Express voor je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Over die apps gesproken, ik probeer op mn telefoon zowel Garmin connect als Garmin explore (die kan offline gpx syncen, was handig met de downtime laatst) te krijgen maar dan lopen de notificaties in de soep. Ik heb niet helemaal door welke app dan de notificaties doet maar volgens mij willen ze het dan allebei. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux

MrTinux

swhnld schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:40:
Krijg je de alerts wel hoorbaar op de telefoon, een niet storen stand bijvoorbeeld werkt door naar je horloge...

Bij mij was er een rechten issue opeens afgelopen week waardoor Connect een foutmelding gaf en er geen werkende bluetooth koppeling was, extra rechten gegeven loste het voor mij op.
Op mijn telefoon komen ze gewoon binnen. Maar wat ik vooral mis, is het configuratiescherm in Connect waarmee ik kan aan-/uitzetten of ik de notificaties ook op mijn horloge wil ontvangen. Voorheen was daar een apart scherm voor ("Sounds & Alerts" in het Engels, weet niet meer precies hoe in NL)

Links de instructie zoals op YouTube (YouTube: How to Enable Phone Notifications on GARMIN Forerunner 645 - Show iP...), rechts een screenshot van mijn telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ9q83aDB_KJ_mI1c5QPEH5fuYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ugVB3as2JDdzYqrxvwkpCxBh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
Maar jij zit hier ook in een ander menu.
Links gaan ze gewoon naar het device door te klikken op het icoontje boven in het hoofdscherm zo te zien.
Jij lijkt in de instellingen van de APP zelf te zitten. (En die zien er bij mij ook heel anders uit ....).

Ik kan jouw screenshot helemaal niet in mijn connect terug vinden of het verschil moet zitten in het feit dat ik een fenix 6 heb....

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux

MrTinux

Soepie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:11:
Maar jij zit hier ook in een ander menu.
Links gaan ze gewoon naar het device door te klikken op het icoontje boven in het hoofdscherm zo te zien.
Jij lijkt in de instellingen van de APP zelf te zitten. (En die zien er bij mij ook heel anders uit ....).

Ik kan jouw screenshot helemaal niet in mijn connect terug vinden of het verschil moet zitten in het feit dat ik een fenix 6 heb....
Nee, helaas - ik krijg dus wél het bovenstaande scherm te zien als ik bovenin Connect op mijn device klik... (tussen mijn user icon en het sync icoon).

Voorheen kwam ik dan ook altijd in het scherm zoals links. Maar sinds de laatste Connect-update niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
Heb nog even snel gechecked voor je en inderdaad dezelfde versie (4.60.1.3)

Het lijkt wel of jij een halve app mist of zo? Erg vreemd.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTinux

MrTinux

Soepie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:19:
Heb nog even snel gechecked voor je en inderdaad dezelfde versie (4.60.1.3)

Het lijkt wel of jij een halve app mist of zo? Erg vreemd.
Vreemd idd. Maar thanks voor het checken. Toestel is natuurlijk al lang-en-breed uit de garantie maar ga toch Garmin maar eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 04:40
verhto schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

heb ook de indruk dat de activiteit van zonder niet meetelt voor garmin ... ik kwam thuis en had een hersteltijd op mijn garmin edge 830 van 63u, maar op mijn forerunner 955 staat er nog steeds 0u herstel... ook kan ik de activiteit bij activiteiten op FR955 niet zien...

Iemand een idee at ik moet doen? Wat mijn trainingsfitheid wordt dus niet aangepast...
Mijn rit (edge 530) syncte ook 1 uur later gisteren, daarna nog wat sync issues met mijn fenix (melding dat het te lang duurde), maar de hersteltijd staat nu goed op de fenix.

(Activiteit is ook op de fenix zichtbaar)

Misschien je horloge nog een x geforceerd syncen in connect? Ik heb het idee dat de normale connectie niet continue grote items verwekt, enkel hartslag etc. Soms duurt het langer voor een activiteit van een andere device doorkomt.

@Evertt voor enkel hardlopen en niet 24/7 dragen is een fenix nogal overkill.. een simpele Forerunner is ook een stuk lichter en voor velen comfortabeler met hardlopen.

Garmin is wel het meest open als je geen cloud software wilt gebruiken.. ik verwacht dat je met express ook nog steeds moet inloggen met een connect account, maar als je een Garmin aan je pc hangt, kan je gewoon gpx files kopiëren naar je device en .fit files van je activiteiten eraf halen. Op die manier kan je er offline mee doen wat je wilt.(maar praktisch is anders :P )

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
MrTinux schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Nee, helaas - ik krijg dus wél het bovenstaande scherm te zien als ik bovenin Connect op mijn device klik... (tussen mijn user icon en het sync icoon).

Voorheen kwam ik dan ook altijd in het scherm zoals links. Maar sinds de laatste Connect-update niet meer.
Bij mij zit geluiden en waarschuwingen er nog wel in, ook Fenix 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTinux

MrTinux

swhnld schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:52:
[...]

Bij mij zit geluiden en waarschuwingen er nog wel in, ook Fenix 6.
Ik heb mijn Android testtoestel erbij gepakt en daar alles op geïnstalleerd en gekoppeld*, en daar gaat wel goed. Lijkt dus een app-issue te zijn; hopelijk opgelost in de volgende versie.

*) deel van mijn werk is app-development, maar mijn daily driver is een iPhone dus daar moet het horloge goed mee samenwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
joker1977 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:03:
[...]

Je krijgt Garmin Express voor de PC om te syncen. Dan sync je met "Garmin Connect" wat een website is. Daar kun je ook routes bewerken e.d.

Ik weet echter niet precies waarom je niet (ook) de app wilt gebruiken. Maar dat moet je zelf maar weten, volgens mij kun je (vrijwel) alles doen met Garmin Connect en Garmin Express voor je PC.
Bedankt.

De reden dat ik geen app wilt alleen wegens de gemak van een pc verhaal schrijven en route up/downloaden gaat wat makkelijker dan in een app op een mobile devices.

Heb nu een Suunto Ambit 2 helaas heeft Suunto besloten om vorige jaar te stoppen met suunto movescount. Wat een website was en daar kon ik alles in wijzigen. Nu moet dat in een app en daar ben ik geen voorstander van.

Heb inmiddels de FR255 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
MrTinux schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:57:
[...]

Ik heb mijn Android testtoestel erbij gepakt en daar alles op geïnstalleerd en gekoppeld*, en daar gaat wel goed. Lijkt dus een app-issue te zijn; hopelijk opgelost in de volgende versie.

*) deel van mijn werk is app-development, maar mijn daily driver is een iPhone dus daar moet het horloge goed mee samenwerken
Het zal wel, maar “the obvious”: je Connect al wel een keer opnieuw geïnstalleerd :)

PS. Je draait op je daily driver wel de gewone iOS versie neem ik aan en niet de beta?
Heb hier nog een Xr liggen met de beta, dus kan voor je testen als het moet…

[ Voor 13% gewijzigd door Soepie op 17-10-2022 21:44 ]

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Evertt schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:27:
[...]

Bedankt.

De reden dat ik geen app wilt alleen wegens de gemak van een pc verhaal schrijven en route up/downloaden gaat wat makkelijker dan in een app op een mobile devices.

Heb nu een Suunto Ambit 2 helaas heeft Suunto besloten om vorige jaar te stoppen met suunto movescount. Wat een website was en daar kon ik alles in wijzigen. Nu moet dat in een app en daar ben ik geen voorstander van.

Heb inmiddels de FR255 besteld.
Qua workflow heb je genoeg opties, ook mobiel. Mijn meest gebruikte manieren om routes op mijn fenix (en edge) te krijgen zijn:

- route maken in Komoot (mobiele app als ik op de bank zit of op vakantie als ik geen pc bij de hand heb, maar als ik toch achter een computer zit klik ik een route via de Komoot website in elkaar). Na opslaan staat deze (door de api connectie met Garmin connect) direct op de fenix en edge

- route zoeken via Komoot (app en web afwisselend), toevoegen aan geplande tours en hij staat op je Garmin

- route zoeken via internet (doe ik nog liever mobiel, want dat scheelt handelingen). Gpx downloaden, bestand openen in connect app en opslaan als koers. Als je de link hebt kwestie van seconden. Via de pc moet je dan eerst inloggen in connect web en de gpx weer uploaden. Ook snel, maar mobiel heeft mijn voorkeur.

- zelfde geld voor gpx files die ik via whatsapp of mail, bestand op mobiel aantikken en openen in connect en opslaan als koers

Dit allemaal zonder kabels :)
Volgens mij ook nog via wifi (en dus niet afhankelijk van een BT connectie met je telefoon)
Wifi heeft wel een toegevoegde waarde in zo'n geval, scheelt weer een kabel aansluiten.

Naar mijn idee is er weinig mis met de Garmin app

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
MrTinux schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:57:
[...]

Kan, kan ook een iOS dingetje zijn, met iOS16 zijn issues, kun je toevallig ook iOS 15.7 testen, eventueel via iets als browserstack? Of op een iPad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTinux

MrTinux

Soepie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

Het zal wel, maar “the obvious”: je Connect al wel een keer opnieuw geïnstalleerd :)

PS. Je draait op je daily driver wel de gewone iOS versie neem ik aan en niet de beta?
Heb hier nog een Xr liggen met de beta, dus kan voor je testen als het moet…
swhnld schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:46:
[...]

Kan, kan ook een iOS dingetje zijn, met iOS16 zijn issues, kun je toevallig ook iOS 15.7 testen, eventueel via iets als browserstack? Of op een iPad?
Allereerst dank voor het meedenken!

Heb de app idd al een keer helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Draai gewoon iOS 16.0.2 op een XS, geen beta. Net ook nog even bij vrouwlief meegekeken, haar iPhone 12 met iOS 15.6 en haar Vivomove HR heeft hetzelfde issue.

Zal `t eens op de iPad proberen inderdaad. /update: zelfde symptoom :(

[ Voor 5% gewijzigd door MrTinux op 17-10-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Hmzzz. Wel opvallend/raar dat jullie beide hetzelfde probleem hebben.
Hebben jullie toevallig ergens dezelfde (3rd party) extra apps op de Watch staan die dit zou kunnen veroorzaken?
Ik heb allen maar 2 extra faces geïnstalleerd staan.

Gewoon spullen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTinux

MrTinux

Soepie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:36:
Hmzzz. Wel opvallend/raar dat jullie beide hetzelfde probleem hebben.
Hebben jullie toevallig ergens dezelfde (3rd party) extra apps op de Watch staan die dit zou kunnen veroorzaken?
Ik heb allen maar 2 extra faces geïnstalleerd staan.
Ook al niet. Op de vivomove kan je sowieso niets installeren, maar ook mijn FR is vrijwel naturel. Tot de huidige app-versie werkte alles ook gewoon. Ik zag dat de vorige versie maar een paar dagen ouder is, wellicht toch wat gehaast gereleased. Voor nu wacht ik maar even de volgende versie af, of een reactie van Garmin support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 17:03

KnOeFz

no comment...

Ik geloof dat mijn Garmin Forerunner 735 XT niet meer waterdicht is :X
Na 5 1/2 jaar is het einde in zicht... wel jammer want verder functioneert hij nog uitstekend.
iemand nog Tweaker lijm/repair tips? :/

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/XppFUmKaBRQGBoKkyFbAC_iu4E-EMoNKtdbvOObQr2KJxLcvO1KjsT9SpH9I4_a5kexe4ZUUR-sWGJwiBJfs5fS1rlw_unRgvso1aKs5PUaMZxJQ7ipJhoVjK1qdq3dZmkpiiYUgq38=w900

Zit nu te kijken voor een nieuwe... maar heb nog wat twijfels wat het moet worden
Twijfel tussen Fenix 6 pro of saphire of de Forerunner 945 :9~
Hoofd sport is toch hardlopen. Daarnaast wandelen / hiken.

Twijfel vooral over het gewicht van de Fenix.. is dat storend met rennen als je een Forerunner gewend bent? Hoe zijn jullie ervaringen?

En welke Fenix variant is nu van RVS en welke van Titanium?... is de koolstof grijze variant nu staal of Titanium en wat scheelt dat in gewicht?
Krijg het niet duidelijk gegoogled.... O-)

[ Voor 8% gewijzigd door KnOeFz op 18-10-2022 08:19 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

KnOeFz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:17:
En welke Fenix variant is nu van RVS en welke van Titanium?... is de koolstof grijze variant nu staal of Titanium en wat scheelt dat in gewicht?
https://buy.garmin.com/nl...573&compareProduct=735520

Alle 3 Fenix 'smaken' op een rij. Enkel de Sapphire Solar is van titanium ipv. RVS. Dat scheelt 6 gram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
Volgens mij kijkt hij naar de Fenix 6.
Als je nou in je eigen link op de Fenix 6 klikt kom je op de product pagina kun je door de modellen heen klikken.
Dan zie je aan de omschrijving of het titanium is of niet :)
Er zijn dus volgens mij 2 saphire modellen en 1 solar model in titanium verkrijgbaar.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@KnOeFz ik heb de fenix 6 Sapphire dlc (diamond like carbon coating) dat is dus geen titanium, maar hetzelfde materiaal als de zwarte of de silveren, maar dan met een speciale coating (donkergrijs)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Thanks voor de inzichten.

De site van Garming maakt het me toch niet helemaal ondubbelzinnig duidelijk, vaadaar blij met jullie 'hands on ervaringen.

Voorbeeldje hier wordt de kast aangeduide als "Fiber-reinforced polymer with metal rear cover" en hier wordt gesproken over Roestvrijstaal, titanium of staal met DLC-coating (diamond-like carbon). 8)7

Ik vermoed dat allen het metaal kleurige model wat je vaak met de oranje band ziet aangeboden een titanium kast is en de andere modellen een stalen kast?' Daar staat het titanium wel in de titel vermeld (zoals @Soepie
me op wees). In het specs rijtje zie ik alleen steeds alle 3 de opties vermeld.... kijk ik nou zo slecht? Mag ik dan aannemen dat de dlc coating op rvs zit en niet op titanium wat @Prulleman ook zegt?

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
KnOeFz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:23:
Thanks voor de inzichten.

De site van Garming maakt het me toch niet helemaal ondubbelzinnig duidelijk, vaadaar blij met jullie 'hands on ervaringen.

Voorbeeldje hier wordt de kast aangeduide als "Fiber-reinforced polymer with metal rear cover" en hier wordt gesproken over Roestvrijstaal, titanium of staal met DLC-coating (diamond-like carbon). 8)7

Ik vermoed dat allen het metaal kleurige model wat je vaak met de oranje band ziet aangeboden een titanium kast is en de andere modellen een stalen kast?' Daar staat het titanium wel in de titel vermeld (zoals @Soepie
me op wees). In het specs rijtje zie ik alleen steeds alle 3 de opties vermeld.... kijk ik nou zo slecht? Mag ik dan aannemen dat de dlc coating op rvs zit en niet op titanium wat @Prulleman ook zegt?
Als er geen titanium bij staat zit er geen titanium in

Het reinforced fiber verhaal gaat op voor een deel van de kast (zijkant) van (volgens mij) alle modellen. Titanium of rvs is dan alleen de bovenkant en onderkant.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Prulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

Als er geen titanium bij staat zit er geen titanium in

Het reinforced fiber verhaal gaat op voor een deel van de kast (zijkant) van (volgens mij) alle modellen. Titanium of rvs is dan alleen de bovenkant en onderkant.
Ah, helder. Thanks! Ik dacht dat echt de hele kast van metaal was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

Jep, een 7S SS hier. Erg tevreden mee (pols 17 cm). Voor mij was (en is) batterijduur het belangrijkst maar nog belangrijker dat mijn (getailleerde) overhemdsmouwen over het horloge kunnen, dat was bij de gewone 7 echt niet mogelijk dus dan maar wat minder accu. Overigens zei een Bever medewerker, ‘dat is het dames model, meneer’. Die heb ik maar even uitgelegd dat dat niet zo handig is om te zeggen tegen een geïnteresseerde klant bij een horloge met zo’n prijskaartje.

Andere redenen (gelezen op Garmin fora) om kleiner te willen;
- schud minder op pols (tenzij je dikkere armen hebt natuurlijk) zodat polshartslag bij hardlopen en mountainbiken nauwkeuriger is
- minder last van ‘ s nachts. Er zijn zelfs mensen die een aparte 7s kopen voor ‘s nachts 🙃 🙈 💰

Kortom, gewoon even passen en kijken wat voor jou belangrijk is. 7s is de kleinere versie, small. Anders had ie wel 7L of 7W geheten….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baxbax
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07 10:46
Een te grote klok ziet er vooral ook niet fraai uit :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

trithemis schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:15:
[...]
Overigens zei een Bever medewerker, ‘dat is het dames model, meneer’. Die heb ik maar even uitgelegd dat dat niet zo handig is om te zeggen tegen een geïnteresseerde klant bij een horloge met zo’n prijskaartje.

...

Kortom, gewoon even passen en kijken wat voor jou belangrijk is. 7s is de kleinere versie, small. Anders had ie wel 7L of 7W geheten….
Sure sure, maak dat jezelf maar wijs ;) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
System Software 9.37 voor de Garmin Epix (Gen 2) is uit.
https://forums.garmin.com...2172/system-software-9-37

Change Log
Fixed issue causing increased battery drain after disconnect from a charger.
Fixed potential issue where Always On display would turn off.

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 19-10-2022 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Iemand een idee hoelang t duurt voordat de ing rentepuntenwinkel hun uitverkochte Garmins weer aanvult? Of gaat dat niet meer gebeuren als een model is uitverkocht daar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soepie
Meestal op vrijdag tussen 14.30 en 16.00 uur is mij opgevallen.
Ik heb vorige week vrijdag daar een Epix besteld. Word vandaag geleverd als het goed is.

Weet alleen niet of het elke vrijdag is…

Gewoon spullen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 21:50
KnOeFz schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:30:
Iemand een idee hoelang t duurt voordat de ing rentepuntenwinkel hun uitverkochte Garmins weer aanvult? Of gaat dat niet meer gebeuren als een model is uitverkocht daar?
Ik heb het volgende gedaan:

1) ga naar de pagina voor je product. Check het API request via developer tools van je browser. Voor de Garmin fēnix® 7 Sapphire Solar Smartwatch is dat
https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1011933

In de response zit deze tekst: "availableStock":0

Even onthouden.

2) Ga naar uptimerobot.com en maak een gratis account. Voeg daarna een Monitor toe met content check. Zet het criterium op "if keyword does not exist". Vul de gevonden API URL in en de term "availableStock":0.

Je krijgt dan binnen 5 minuten een mailtje als de term niet meer voorkomt (en er dus voorraad zou moeten zijn).

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

sander_g schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Ik heb het volgende gedaan:

1) ga naar de pagina voor je product. Check het API request via developer tools van je browser. Voor de Garmin fēnix® 7 Sapphire Solar Smartwatch is dat
https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1011933

In de response zit deze tekst: "availableStock":0

Even onthouden.

2) Ga naar uptimerobot.com en maak een gratis account. Voeg daarna een Monitor toe met content check. Zet het criterium op "if keyword does not exist". Vul de gevonden API URL in en de term "availableStock":0.

Je krijgt dan binnen 5 minuten een mailtje als de term niet meer voorkomt (en er dus voorraad zou moeten zijn).
Oe da's handig!
Nog even abracadabra voor me maar ga er vanmiddag in duiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 13:19
KnOeFz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:17:
Ik geloof dat mijn Garmin Forerunner 735 XT niet meer waterdicht is :X
Na 5 1/2 jaar is het einde in zicht... wel jammer want verder functioneert hij nog uitstekend.
iemand nog Tweaker lijm/repair tips? :/

[Afbeelding]

Zit nu te kijken voor een nieuwe... maar heb nog wat twijfels wat het moet worden
Twijfel tussen Fenix 6 pro of saphire of de Forerunner 945 :9~
Hoofd sport is toch hardlopen. Daarnaast wandelen / hiken.

Twijfel vooral over het gewicht van de Fenix.. is dat storend met rennen als je een Forerunner gewend bent? Hoe zijn jullie ervaringen?

Met een tube T-7000 lijm heb je hem zo weer waterdicht denk ik.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@sander_g
Dank je. Hopelijk werkt ook voor mij. Ik zit ook al een tijdje te wachten en ik ben er erg flauw van de dropschippers die ze steeds weg kapen om ze voor meer door te verkopen. (Van mij mogen regels op ing ook wel wat strenger want wat moet iemand met 2 de zelfde horloges elke jaar. 1 smart horloge per jaar afhankelijk van type zou beter zijn zodat een ieder een eerlijke kans maakt).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Voor de epix is die api link: https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1011932
Laatste 3 moet dan een 2 worden.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Dank voor iedereen zijn reacties op mijn vraag met betrekking tot een Garmin Fenix 7s voor mannen.

Uiteindelijk viel de S in het niets met mijn 18,5cm omtrek pols. Ik heb deze daarom geruild en daarna één dag met een normale Fenix 7 gelopen, helaas kon ik niet wennen aan het scherm en heb ik ook deze weer geruild.

Nu sinds maandag de gelukkige eigenaar van een Epix gen2. Hij is wat aan de grote kant maar het kan net met mijn overhemden. Jammer dat ze geen 45mm model maken. Tot nu toe wel bijzonder tevreden. Wanneer je het scherm instelt op "gesture mode" zou je 16 dagen accuduur moeten halen met elke dag een GPS activiteit. Tot nu toe lijkt het te kloppen. Lange accuduur was voor mij een must aangezien dit de grote ergernis was bij mijn vorige Apple Watch.
Pagina: 1 ... 240 ... 323 Laatste