Ik zat te twijfelen tussen de Garmin Venu 2 en GT3 Pro maar na een tip van @
Aghanim om eens wat filmpjes van de Quantified Scientist te kijken dus voor de GT3 gegaan vanwege de vele male betere HR tracking. Voor wie het leuk vind zet ik mijn eerste indrukken, na 4 dagen gebruik, neer:
Het uiterlijk en de feel van het horloge: top!
De titanium versie heeft een lekker gewicht en ronde horloges vind ik sowieso mooier dan die rechthoekige. Ik heb voor de versie gekozen met zwarte siliconen band omdat het verschil met de titanium band een kleine 108 Euro was... aangezien het klokje ansich exact hetzelfde is koop ik voor dat verschil wel wat 3rd party bandjes.
Na een aantal updates en volle lading, uit de doos toch nog een % of 50 aan batterij, dus aan de slag. Het is mijn eerste (sport) smartwatch dus genoeg om te ontdekken en mee te spelen.
Via QR code de health app van Huawei downloaden op mijn Xiaomi was geen probleem en ook het koppelen van het horloge loopt vlotjes, id aanmaken met alle noodzakelijke (lichaams) instellingen gaat ook zonder problemen.
Dan het scherm: mooi, helder en de touch bediening werkt verder soepel en zonder problemen.
Keuze uit genoeg, al dan niet betaalde, watchfaces! Nadeel blijft natuurlijk wel dat een hoop WF's zoveel meuk erop zetten dat je bijna een loep nodig hebt om het allemaal te bekijken.....
Ik heb een vrij simpele WF met alleen de tijd, HR, cal, aantal stappen en snelstart naar workouts.
Maar het blijft leuk dat je kan wisselen zodat je voor elke gelegenheid een passende WF hebt.
Qua workouts ook meer dan genoeg keuze, wat wel een minpuntje is: de auto-detect werkt maar voor een beperkt aantal workouts, daar heeft een Garmin meer keus uit. Of het ook werkt moet ik nog testen.
De snelstart naar workouts werkt prima en na 3 tikjes loopt de meting al.
Na afloop syncen naar de app en alle data staat ter beschikking. Leuk om door heen te gaan en te volgen.
Qua HR tracking behoort dit horloge iig bij de top (zie de video's van TQS) dus geen twijfel aan de waardes.
Ook de andere tracking opties werken prima al blijft sleeptracking altijd wel een "oh?" ding.
Al schijnt het wel aardig te kloppen: ik ben een lichte slaper en dat zie je wel terug in de data.
Dan de batterijduur: tot nu toe, na 4 dagen dus, nog 62%
Ondertussen een keer gefietst (met GPS), aantal keer in de sportschool geweest en continu slaap, HR, Stress tracking aan, AOD staat uit en "wake on rise" staat aan. Ik sync eigenlijk ook maar 1x per dag.
Berichten ontvangen staat uit, dat vind ik vrij zinloos. Batterijduur dus meer dan prima en een week moet ik wel halen denk ik zo.
Nog echte minpunten te melden? Als ik eerlijk ben niet echt... misschien de app integratie maar tot nu toe mis ik dat niet echt.
Al met al zeer tevreden met dit horloge!