Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 238 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

MartijnV03 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:03:
Sinds gisteren een Garmin Forerunner 55 in bezit. Alleen zie ik in de connect app geen weergave bij het dagelijks overzicht van m'n hartslag. [Afbeelding]

Waar kan ik dit aanpassen? Ik meen dat continu meting aan staat.
Op je horloge zie je wel een actuele hartslag? En synchronisatie via GC app op je telefoon werkt ook?
Anders je horloge eens een keertje opnieuw opstarten.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
PatrickC schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:08:
[...]

Op je horloge zie je wel een actuele hartslag? En synchronisatie via GC app op je telefoon werkt ook?
Anders je horloge eens een keertje opnieuw opstarten.
Thx, heb hem een keer opnieuw opgestart. En het werkt nu. Morgen voor het eerst een 10k wedstrijd lopen met dit horloge.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:44
BasGenk schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:04:
ZEER tevreden over mijn Garmin FR955. Alleen is er soms tijdens de sportactiviteit op het scherm een horizontale zwarte lijn die soms verschijnt en weer verdwijnt. Dat is sinds de laatste softwareupdate.
Dat wou je ff kwijt?

Ah, nu ik je quote, zie ik dat je opmerking eerst langer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Weet iemand of in Android Wear er apps zijn die je Wear smartwatch verbinding laten maken als een BT/ANT+ sensor met bv een fiets computer?

Zodat je de hartslag metingen in je fietscomputer kan zien en niet hiervoor een aparte band nodig hebt.

Als dit niet bestaat, hoef ik voorlopig geen Android Wear horloge. De overige smart functies zijn net niet nodig genoeg om een horloge voor aan te schaffen. Een sport horloge ben ik net niet fanatiek genoeg voor met sport vind ik zelf (Garmin Fenix serie hebben op zich mooie horloges maar betaal je veel voor functies die ik niet ga gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kegeltje26 schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:25:

Zodat je de hartslag metingen in je fietscomputer kan zien en niet hiervoor een aparte band nodig hebt.
Vanwege de houding van je armen op een fiets en de tragere reactie is een borstband eigenlijk altijd beter met fietsen. Waar ik bij hardlopen vooral vertraging ziet tussen horloge en band is dat bij fietsen gewoon een afwijking in wat er gemeten wordt en wederom fors stuk trager. Dus tenzij je echt wil besparen en niet om accurate metingen geeft raad ik je een borst band aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Sander schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:34:
[...]

Vanwege de houding van je armen op een fiets en de tragere reactie is een borstband eigenlijk altijd beter met fietsen. Waar ik bij hardlopen vooral vertraging ziet tussen horloge en band is dat bij fietsen gewoon een afwijking in wat er gemeten wordt en wederom fors stuk trager. Dus tenzij je echt wil besparen en niet om accurate metingen geeft raad ik je een borst band aan
Dat valt wel mee, dat is uitgebreid getest met bv Samsung Galaxy Watch 3 en vergeleken met een hartslagband waren de verschillen niet spectaculair groot en was er geen gigantische lag hoor.

Je moet wel een elastisch sport bandje gebruiken, zodat de sensor tegen de huid blijft. En bij mountain-/gravelbiken raakt hij wel sneller de tel kwijt doordat het een sport is waar je lijf nogal door elkaar wordt geschud. Gewoon fietsen doet hij het prima mee.

Ik had wel een Bluetooth sensor app op de Galaxy Watch 3 maar die werkt niet goed, app loopt steeds vast (freeze) en de ontwikkelaar is voor Galaxy met Tizen gekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Aan de Garmin/Samsung gebruikers: heeft er iemand een manier gevonden om stappen te syncen?

Via Health Sync kun je alleen van Garmin Connect schrijven en niet naar Garmin Connect. Dit kan wel met syncmytracks, maar die pakt dan geen stappen mee.

De enige buurman & buurman methode (in theorie) is -- eerst van S Health naar Google Fit (dan gaan stappen mee) en dan van Google Fit naar Garmin Connect (met syncmytracks).. ware het niet dat dit momenteel niet werkt omdat Google de API aangepast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie hier de Garmin lock in. Of lock out kun je het beter noemen. Hier kom je vaak helaas pas achter als je alternatieve apparaten wilt gebruiken voor specifieke data (weegschalen, andere horloges etc.). SyncMyTracks is de enige die ik ken maar die werkt blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
Aghanim schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:42:
Zie hier de Garmin lock in. Of lock out kun je het beter noemen. Hier kom je vaak helaas pas achter als je alternatieve apparaten wilt gebruiken voor specifieke data (weegschalen, andere horloges etc.). SyncMyTracks is de enige die ik ken maar die werkt blijkbaar niet.
Maar waar zit je wel goed zonder enige lock-in? Samsung watch zit in dat ecosysteem, Apple Watch in dat ecosysteem. Garmin mixt niet met andere merken. Misschien een Fitbit overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Aghanim schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:42:
Inderdaad zorgen de hardware leveranciers van de horloges er zo voor dat je na verloop van jaren amper meer wilt switchen van leverancier. Maar je Garmin account is 10 jaar later gelukkig nog steeds bruikbaar, al stuur je er geen data meer heen.
Voor het syncen van mijn Fitbit aria naar Garmin connect gebruik ik de betaalde dienst smartscalesync

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:19:
[...]

Maar waar zit je wel goed zonder enige lock-in? Samsung watch zit in dat ecosysteem, Apple Watch in dat ecosysteem. Garmin mixt niet met andere merken. Misschien een Fitbit overwegen?
Je hebt een platform en een device. Bij Garmin is het platform gelockt voor input, de devices niet. Die leveren aan alle platformen wat het ondersteunt. Bij Apple is het platform juist open voor input van (vrijwel) alle devices maar is het horloge zelf gelockt iOS. Ik vermoed dat dit bij Samsung (vanaf de 4/5) hetzelfde is. Deze platformen kun je dus prima vullen met een vrije keuze aan welk apparaat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:27

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkMCn9eAv6q9iwRtjB9ncTp4-08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9R761UPGvSjDYgdNz55eg7Bg.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb een kras te pakken aan de rechterkant :(

Absoluut niks geks gedaan dit weekend (alleen gewandeld en gefietst), ik heb ook geen idee waar het van komt, maar helaas een kras in mijn fenix 7s ss. Hopelijk lost Garmin het netjes op, want ik had niet verwacht zo makkelijk een kras in het sapphire te krijgen met huis tuin en keukengebruik. Ook jaren met een Tissot rondgelopen, waar het glas nog steeds als nieuw is.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

Lagune

Its time for warp

thealterego1 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:02:
[Afbeelding]

Absoluut niks geks gedaan dit weekend (alleen gewandeld en gefietst), ik heb ook geen idee waar het van komt, maar helaas een kras in mijn fenix 7s ss. Hopelijk lost Garmin het netjes op, want ik had niet verwacht zo makkelijk een kras in het sapphire te krijgen met huis tuin en keukengebruik. Ook jaren met een Tissot rondgelopen, waar het glas nog steeds als nieuw is.
wow dit is echt ongelovelijk, ik mishandel m'n epix 3x per week met boulderen, bezel is al flink beschadigd maar glas is OK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8iWtxnZQ-t13zlzCfpVkoDSS0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mmQVMKJL7fgsvm0HAK1faUM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Lagune op 20-09-2022 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Lagune schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:21:
[...]

wow dit is echt ongelovelijk, ik mishandel m'n epix 3x per week met boulderen, bezel is al flink beschadigd maar glas is OK

[Afbeelding]
Ik ben ook erg teleurgesteld, hopelijk lost Garmin het netjes op. Ik deelde het hier omdat er al vaker de vraag was gesteld of een screenprotector nodig was. Daarop volgen een hoop reacties zoals die van jou. Ik was al wel wat verhalen over krassen bij de fenix 7 sapphire tegengekomen, maar je verwacht dan toch stiekem dat echt pech is geweest. Maar ik ga heel netjes met mijn spullen om, zeker met dit horloge omdat het mijn eerste Garmin is, maar toch die kras te pakken ;(

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
@kegeltje26 Je zou kunnen kijken naar een Venu2 of SQ serie moest je een horloge willen kopen. Ding geeft een prima balans tussen smartwatch en sportfuncties. Mijn aankoop van de originele Venu was voor mij ook het argument: Ik wil wel sportfuncties, maar geen overkill aan data waar ik toch niks van snap.Smartfuncties zijn leuk, maar ik kijk wel op mijn telefoon.

Intussen is het horloge toch erg handig gebleken ondanks mijn ongeloof die ik had in het nut voor het dagelijkse leven. Sportfuncties geeft me de data die ik belangrijk vindt (tempo en hartslag). Ben overigens een recreatieve loper, doe zelfs niet aan wedstrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:53
Net in de ING winkel de Fenix 7S SS gekocht.
Er zijn er nog twee op voorraad voor de liefhebbers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 18:41

Galois

1811 - 1832

Aghanim schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:20:

@Galois wellicht nog ontkalken met azijn? Als het toch al stuk is kun je dat nog wel proberen lijkt me. En heb je de F6 Pro al binnen :P
Misschien kan ik dat nog proberen, ontkalken met azijn! :)

Gisteren nog met druppeltje vaatwasmiddel in lauw water geprobeerd. Het knopje reageerde slecht, maar reageerde nog wel na 5-10x klikken. Na deze behandeling doet het knopje helemaal niets meer! Lijkt erop dat er echt water in is gesijpeld. Heb het gevoel als ik op het knopje klik, dat het dan beetje vochtig wordt. Ik denk dus dat het probleem toch wel zit in het naar binnen sijpelen van water langs het knopje. Ook omdat ik na de zomer weer wat fanatieker ben begonnen met zwemmen en sindsdien het probleem ontstaan is (denk ik). Misschien nog proberen 'm open te schroeven, kijken of ik wat zie. En wellicht dat het nog leuk om 'm in deze defecte toestand op MP te verkopen. Ik denk namelijk dat het probleem voor een kenner/horlogemaker/oid, eenvoudig te verhelpen zal zijn.

Maar goed, ik heb de 6 pro van Amazon vandaag besteld (nog dank XeNeRgY voor de tip). Ik stond voor 3 opties:

- voor 200 euro de omruil van Garmin voor een nieuwe/gerefurbishte Fenix 5+
(op zich de voordeligste optie, ik ben erg tevreden met dit horloge, krijg een jaar garantie van Garmin, de 6 pro heeft nou niet zoveel verbeteringen... enz Dus wellicht zou dit wel de meest verstandige keuze zijn geweest.)
- voor 400 euro een nieuwe 6 pro
(Erg interessante prijs, geen enkele andere winkel dan Amazon doet het voor deze prijs. Gauw wel zo'n 80 euro duurder. Voor deze gegaan en ik denk dat hiervoor de belangrijkste reden is dat de polshartslagmeter het onder water ook doet. Die van de 5+ niet namelijk. En omdat ik er ook mee zwem, lijkt mij dat wel een leuke feature. Voor de rest weinig verbeteringen tov de 5+ die ik interessant vind. Ik wilde sowieso de pro en niet de basisversie, omdat ik er voor het hardlopen en hiken wel graag de kaarten op wil. Enig nadeel van de 6 pro is dat het horloge uitgebracht is in de zomer van 2019, maar weet niet goed of dat een echte nadeel is)
- voor 620 euro een nieuwe 7
(het enige voordeel dat ik kon bedenken is dat deze van januari 2022 is, maar wat betreft features heeft deze geen enkele die ik interessant vindt boven de 6 pro (of heb kunnen ontdekken :)) en de meerprijs van ruim 200 euro vond ik wel wat enthousiast. Snap niet zo goed waarom mensen voor de 7 zouden gaan anders dan 'de nieuwste willen'.)

De keuze is in ieder geval gemaakt, dus als iemand mij nog kan voorzien van argumenten dat ik de beste keuze gemaakt heb, voel ik mij toch weer beter (en daar zijn we er op Tweakers ook voor ;))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 18:47

joker1977

Tweakert

[b]Galois schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:14:Snap niet zo goed waarom mensen voor de 7 zouden gaan anders dan 'de nieuwste willen'.)

De keuze is in ieder geval gemaakt, dus als iemand mij nog kan voorzien van argumenten dat ik de beste keuze gemaakt heb, voel ik mij toch weer beter (en daar zijn we er op Tweakers ook voor ;))
Waarom de 7 :

* Touch-screen
* Gen4 sensor vs Gen3 (toch?)
* Multiband GPS (indien je de Solar Sapphire oid neemt)
* Betere accu

Daarnaast zie je vaak dat Garmin features pushed naar hun flag-ship, inclusief de vorige generatie. Ik meen bv. dat de HRV-status ook naar de Fenix 6 is gegaan. Je hebt 'kans' dat nieuwe features uit de volgende serie nog wel naar de Fenix 7 gaan, maar niet meer naar de 6. Dat is wel een beetje speculeren, overigens.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik heb de Garmin Fenix 5+ maar open geschroefd, kijken of ik wat kon zien.

Erg eenvoudig open te schroeven en ik zag al snel dat het knopje die op de printplaat gesoldeerd zit (waar ik met de tandenstoker naar wijs), los zat in de behuizing.

Waarschijnlijk was dat de reden waarom het knopje het vorige week slecht deed (niet goed contact maken) en nu helemaal niet meer (los gegaan).

Als ik het knopje tegen de 3 contactpunten houd en erop druk, dan doet het knopje het! Kortom: het euvel is gevonden! En nu de oplossing? Deze drie contactpunten solderen? Lukt dat op zo’n klein oppervlak? Zal dit mij lukken of welk bedrijf zou dit kunnen? Een horlogemaker? Of eerder een smartphone reparateur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4Kkxb1S_x0IO6_9RYDhyVW-nMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbpMdLqzkfrBl7McWIVxSuDH.jpg?f=fotoalbum_large

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:03
joker1977 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:52:
[...]

Waarom de 7 :

* Touch-screen
* Betere accu

Daarnaast zie je vaak dat Garmin features pushed naar hun flag-ship, inclusief de vorige generatie. Ik meen bv. dat de HRV-status ook naar de Fenix 6 is gegaan. Je hebt 'kans' dat nieuwe features uit de volgende serie nog wel naar de Fenix 7 gaan, maar niet meer naar de 6. Dat is wel een beetje speculeren, overigens.
Dit dus. Voor mij was vooral de touch screen waarom ik voor de 7 ben gegaan. Ik vind het wel echt een meerwaarde bij het smartwatch gebruik. Als je hem vooral voor sporten gebruikt ga je het niet missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:44

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Dat is (naar mijn bescheiden mening) niet heel moeilijk te solderen, gewoon 'reflowen' is misschien al voldoende.

Maar als je het horloge weer sluit moet dat dus wel weer op een speciale manier (onder druk?), en het rubber wordt doorgaans vervangen na open maken. Hier heb je denk ik wel een horlogemaker voor nodig maar iig de informatie over wat precies nodig is, misschien zijn de onderdelen wel te bestellen.

• Frij5fd
Galois schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:14:
[...]

... En omdat ik er ook mee zwem, lijkt mij dat wel een leuke feature. Voor de rest weinig verbeteringen tov de 5+ die ik interessant vind. Ik wilde sowieso de pro en niet de basisversie, omdat ik er voor het hardlopen en hiken wel graag de kaarten op wil. Enig nadeel van de 6 pro is dat het horloge uitgebracht is in de zomer van 2019, maar weet niet goed of dat een echte nadeel is).
Mijn ervaring met hartslag tijdens zwemmen met de Fenix 6 pro is dat de OHR nogal onbetrouwbaar was. Dat was goed te testen door met de HR-swim te zwemmen en deze voor het opslaan af te doen. In Garmin connect is de OHR hartslag dan te zien. Later kan dan alsnog de data van de HR-swim gedownload worden. Ik heb screenshots van beide hartslag grafieken vorig jaar hier een keer gedeeld. Pieken in de OHR hartslag hadden geen relatie met pieken in de HR-swim hartslag.
Uiteraard zegt dit niet alles; bij een ander kan OHR wel aardige resultaten geven. Vreemd genoeg ziet het er bij de FR955 nu beter uit

• joker1977

joker1977

Tweakert

Frij5fd schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:44:
[...]

Mijn ervaring met hartslag tijdens zwemmen met de Fenix 6 pro is dat de OHR nogal onbetrouwbaar was. Dat was goed te testen door met de HR-swim te zwemmen en deze voor het opslaan af te doen. In Garmin connect is de OHR hartslag dan te zien. Later kan dan alsnog de data van de HR-swim gedownload worden. Ik heb screenshots van beide hartslag grafieken vorig jaar hier een keer gedeeld. Pieken in de OHR hartslag hadden geen relatie met pieken in de HR-swim hartslag.
Uiteraard zegt dit niet alles; bij een ander kan OHR wel aardige resultaten geven. Vreemd genoeg ziet het er bij de FR955 nu beter uit
Is het niet zo dat de Fenix 6 is uitgerust met een Gen3 sensor die eigenlijk helemaal niet (goed) werkt onder water? De FR955 heeft een Gen4 sensor die misschien beter is ?

[ Voor 3% gewijzigd door joker1977 op 21-09-2022 20:50 ]

• Frij5fd
joker1977 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:50:
[...]

Is het niet zo dat de Fenix 6 is uitgerust met een Gen3 sensor die eigenlijk helemaal niet (goed) werkt onder water? De FR955 heeft een Gen4 sensor die misschien beter is ?
Yep, dat is zo. Maar mijn geloof in de meerwaarde van opvolgers van OHR-sensors is niet zo groot. Bij fietsen doet ook de OHR van de FR955 het niet goed.
Maar: het is zeker mogelijk dat dat zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
Galois schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:14:
[...]

Je hebt nu iets nieuws, dat je F5 een defect is gegaan was de perfecte uitvlucht om jezelf te trakteren op nieuw speelgoed ;). Ik kan niet wachten tot m'n Venu1 z'n inbranding TE erg wordt en ik gedwongen wordt om naar een Venu2 (3?) te gaan of de lotto winnen in tussentijd en voor een Epix2 (3?) te gaan :P

Ergo: soms wilt een mens gewoon nieuw speelgoed :*)

• EdwinW
  • Laatst online: 20:53
De OHR meting van de Gen4 is in mijn geval bij het zwemmen, zover ik kan beoordelen, heel goed. D.w.z. ik zie bij het zwemmen de hartslag langzamerhand oplopen bij het zwemmen van banen. Bij een rustmoment gaat de hartslag naar beneden. Ik zie verder geen pieken of andere vreemde afwijkingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Firestorm666 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:38:
[...]

Je hebt nu iets nieuws, dat je F5 een defect is gegaan was de perfecte uitvlucht om jezelf te trakteren op nieuw speelgoed ;). Ik kan niet wachten tot m'n Venu1 z'n inbranding TE erg wordt en ik gedwongen wordt om naar een Venu2 (3?) te gaan of de lotto winnen in tussentijd en voor een Epix2 (3?) te gaan :P

Ergo: soms wilt een mens gewoon nieuw speelgoed :*)
Nieuw speelgoed kan ook motiveren en leiden tot hogere prestaties. 8) Vandaag een PR gelopen op een rondje van 11km wat ik al meer dan 10 jaar loop en ik liep de eerste keer met de Epix 2. PR was meer dan 5 jaar oud. Of… zou het toch het gevolg van 3 weken hoogtestage zijn in de Zwitserse Alpen? :+

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:13
thealterego1 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:02:
[Afbeelding]

Heeft de 7s ss niet Corning Gorilla Glass DX in plaats van saffier? Ik mishandel mijn horloge echt (in de bouw werkzaam) en ik heb nog altijd geen kras op mijn F5x plus. Ik zie de kras duidelijk op je horloge, dus die zit er echt wel, maar ik vraag me gewoon serieus af of je wel saffier hebt (just making sure and double checking, zeg maar). Zo'n kras is met gorilla glass veel makkelijker te krijgen is mijn ervaring helaas.

Wel erg vervelend verder trouwens, ik ben benieuwd wat garmin er van gaat maken verder...

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 21-09-2022 23:42 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Lagune

Lagune

Its time for warp

rockhopper schreef op woensdag 21 september 2022 @ 23:41:
[...]

Heeft de 7s ss niet Corning Gorilla Glass DX in plaats van saffier? Ik mishandel mijn horloge echt (in de bouw werkzaam) en ik heb nog altijd geen kras op mijn F5x plus. Ik zie de kras duidelijk op je horloge, dus die zit er echt wel, maar ik vraag me gewoon serieus af of je wel saffier hebt (just making sure and double checking, zeg maar). Zo'n kras is met gorilla glass veel makkelijker te krijgen is mijn ervaring helaas.

Wel erg vervelend verder trouwens, ik ben benieuwd wat garmin er van gaat maken verder...
dit dus, snap echt niet hoe je een kras in saffier weet te krijgen :? staat er op de achterkant van je horloge sapphire?

zag gister trouwens een filmpje van theruntesters waar de OHR van de nieuwe apple watch ultra minder goed is als de gewone apple watch, is het dan toch gerelateerd aan zwaardere kast die teveel beweegt (zoals bij de fenix/epix?)

• Galois

Galois

1811 - 1832

joker1977 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:52:
[...]

Waarom de 7 :

* Touch-screen
* Betere accu

Die touchscreen is wel een leuk iets inderdaad. Maar hoe goed dat gaat op zo'n klein scherm... Is wel een gepriegel is mijn ervaring (maar zal ook wel wennen zijn).

De betere accu is volledig irrelevant voor mij. In smartwatchmodus gaat de 5 ook ruim een week mee. En in GPS modus veel langer dan ik ooit zou willen en kunnen sporten :)

Die iets betere HR-sensor is misschien wel fijn, maar ik lees hier en daar in de reviews dat ook deze nieuwste sensor eigenlijk alleen geschikt is als je niet aan het sporten bent. Bij sporten dan trilt alles toch teveel en is het niet nauwkeurig genoeg.

Al met al, niet die meerprijs van 250 euro waard in mijn ogen. Voor mij lijkt het argument 'de nieuwste willen' wel het belangrijkste (want zo ben ik dan ook wel weer... graag de nieuwste gadgets willen... gelukkig tegenwoordig wel wat minder dan vroeger, wat veel geld scheelt ;)).

• Galois

Galois

1811 - 1832

PatrickC schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:07:
[...]

Nieuw speelgoed kan ook motiveren en leiden tot hogere prestaties. 8) Vandaag een PR gelopen op een rondje van 11km wat ik al meer dan 10 jaar loop en ik liep de eerste keer met de Epix 2. PR was meer dan 5 jaar oud. Of… zou het toch het gevolg van 3 weken hoogtestage zijn in de Zwitserse Alpen? :+
Ik heb ook even met een schuin oog gekeken naar de Epix ipv de Fenix.
Wat waren voor jou de argumenten om voor de Epix te gaan? Ik vond de prijs echt wel een dingetje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Galois schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:45:
[...]

Wat waren voor jou de argumenten om voor de Epix te gaan? Ik vond de prijs echt wel een dingetje.
ik ben van een fenix 7 naar epix2 gegaan, scherm is echt amazing, heb hem nu een tijd maar blijft amazing elke keer als je ernaar kijkt, was eerst huiverig over batterylife maar met 3x hardlopen per week haal ik 4 á 5 dagen, 'oplaad docking' naast mn PC, niet echt een issue

toucscreen is imho vooral handig met wandelen, soms lastig te zien welk pad/weg je moet hebben en dan is het super handig dat je met touch ff kan in/uitzoomen of vooruit kan kijken

[ Voor 11% gewijzigd door Lagune op 22-09-2022 08:49 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

Lagune schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:47:
[...]

ik ben van een fenix 7 naar epix2 gegaan, scherm is echt amazing, heb hem nu een tijd maar blijft amazing elke keer als je ernaar kijkt

toucscreen is imho vooral handig met wandelen, soms lastig te zien welk pad/weg je moet hebben en dan is het super handig dat je met touch ff kan in/uitzoomen of vooruit kan kijken
Ja, Samsung in hun smartwatches hebben ook van die mooie schermen. Dat is zeker wel gaaf!

Ik loop tijdens het hiken soms inderdaad wel te kutten op de 5+ om in en uit te zoomen of de kaart te verplaatsen, met steeds op de knopjes te klikken... Dat lijkt wel erg fijn...
Helaas heeft alles zijn prijs zo... :)

Edit:
Ah kijk... nog een voordeel voor de F6 (en F7) tov de F5:

MIL-STD-810 is a rating given to certain Garmin products that have been tested against thermal, shock and water performance, ensuring a rugged device designed to get you back to your passion.

[ Voor 18% gewijzigd door Galois op 22-09-2022 08:56 ]

• Firestorm666
Galois schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:43:
[...]

Die touchscreen is wel een leuk iets inderdaad. Maar hoe goed dat gaat op zo'n klein scherm... Is wel een gepriegel is mijn ervaring (maar zal ook wel wennen zijn).

De betere accu is volledig irrelevant voor mij. In smartwatchmodus gaat de 5 ook ruim een week mee. En in GPS modus veel langer dan ik ooit zou willen en kunnen sporten :)

Die iets betere HR-sensor is misschien wel fijn, maar ik lees hier en daar in de reviews dat ook deze nieuwste sensor eigenlijk alleen geschikt is als je niet aan het sporten bent. Bij sporten dan trilt alles toch teveel en is het niet nauwkeurig genoeg.

Al met al, niet die meerprijs van 250 euro waard in mijn ogen. Voor mij lijkt het argument 'de nieuwste willen' wel het belangrijkste (want zo ben ik dan ook wel weer... graag de nieuwste gadgets willen... gelukkig tegenwoordig wel wat minder dan vroeger, wat veel geld scheelt ;)).
Touchscreen werkt echt wel prima hoor (Venu1), zelfs in de regen is het nog goed bruikbaar. Het gaat niet moeilijker als op je smartphone.

Die kortere accuduur is dan ook overschat, dat is een kwestie van uren, geen dagen. Tegen de tijd dat die uren het grote verschil kan maken, is het tijd om eens na te denken over een meer geschikt horloge voor die doelen, denk aan een survival tocht waarbij je een week lang de bewoonde wereld moet verlaten :P

Als je veel belang hecht aan correcte hartslag, ben je zowiezo toe aan een echte hartslagband. Er is overigens eens een test mee gedaan (geen idee waar, ik vermoed DCR), daarin bleek dat in rust het allemaal prima was, maar dat de onnauwkeurigheid groter wordt naarmate de inspanning ook groter is.

Ook het "nieuwste" is niet persé beter. Het nadeel aan het nieuwste is: Kinderziektes en hoge prijzen. Het voordeel aan een generatie ouder is dat de kinderziektes er intussen wel uit zijn en je een zachter prijsje kan krijgen. Kwestie support: Je krijgt 2 jaar garantie, of je nu een F7 koopt of een F3 die ergens in de stockruimte is blijven liggen. De verschillen tussen een F6 & F7 zijn nu ook niet gigantisch veel. Heb je nu een F6 is het eigenlijk niet de moeite om naar een F7 te gaan, tenzij je persé een touchscreen wilt.

• Mistraller
  • Laatst online: 13:38
Galois schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:16:
En nu de oplossing? Deze drie contactpunten solderen? Lukt dat op zo’n klein oppervlak? Zal dit mij lukken of welk bedrijf zou dit kunnen? Een horlogemaker? Of eerder een smartphone reparateur?

[Afbeelding]
Solderen is te doen, maar is wel heel tricky. Ik heb onlangs een micro usb plug vervangen (5pin) op een tablet. Wel een soldeerbout met scherpe punt, extra dun soldeertin, en een 5x magnifier bril gebruikt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Firestorm666 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:34:
[...]

Als je veel belang hecht aan correcte hartslag, ben je zowiezo toe aan een echte hartslagband. Er is overigens eens een test mee gedaan (geen idee waar, ik vermoed DCR), daarin bleek dat in rust het allemaal prima was, maar dat de onnauwkeurigheid groter wordt naarmate de inspanning ook groter is.

Ook het "nieuwste" is niet persé beter. Het nadeel aan het nieuwste is: Kinderziektes en hoge prijzen. Het voordeel aan een generatie ouder is dat de kinderziektes er intussen wel uit zijn en je een zachter prijsje kan krijgen. Kwestie support: Je krijgt 2 jaar garantie, of je nu een F7 koopt of een F3 die ergens in de stockruimte is blijven liggen. De verschillen tussen een F6 & F7 zijn nu ook niet gigantisch veel. Heb je nu een F6 is het eigenlijk niet de moeite om naar een F7 te gaan, tenzij je persé een touchscreen wilt.
Ja, die ervaring met de polshartslagmeter heb ik ook. Hij doet het goed/perfect in rust, maar bij het sporten komen er onzinwaarden uit.

De verschillen tussen de F6pro en F7 (tussen de F6 basis en F7 zeker wel) zijn minimaal inderdaad. De touchscreen is misschien wel het enige wat significant verschil is.
Mistraller schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:04:
[...]

Solderen is te doen, maar is wel heel tricky. Ik heb onlangs een micro usb plug vervangen (5pin) op een tablet. Wel een soldeerbout met scherpe punt, extra dun soldeertin, en een 5x magnifier bril gebruikt.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Bovendien heb ik geen soldeerervaring. Ik las ergens op een forum dat iemand een soortgelijk knopje van een smartphone had gerepareerd door met de soldeerbout tegenaan te zitten en met de al aanwezige tin het weer aan elkaar versmolten. Misschien dat ik binnenkort zoiets ga proberen. Het is nu namelijk een gewoon horloge geworden (oh ja: en stappenteller! :)).

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Galois schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:44:
[...]

De verschillen tussen de F6pro en F7 (tussen de F6 basis en F7 zeker wel) zijn minimaal inderdaad. De touchscreen is misschien wel het enige wat significant verschil is.
vergeet multi band gps niet, als je hardloopt op pace zeer nuttig en het oog wil ook wat, als je eenmaal het verschil hebt gezien wil je niet meer anders is mijn ervaring

kan me niet voorstellen weer terug te gaan naar tracks op garmin connect waarbij je in de sloot loopt

• Galois

Galois

1811 - 1832

Lagune schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:47:
[...]

vergeet multi band gps niet, als je hardloopt op pace zeer nuttig en het oog wil ook wat, als je eenmaal het verschil hebt gezien wil je niet meer anders is mijn ervaring

kan me niet voorstellen weer terug te gaan naar tracks op garmin connect waarbij je in de sloot loopt
Ja, dcrainmaker laat ook zien dat deze multiband-systeem iets je beter is. Maar om nou te zeggen dat het zo hinderlijk verkeerd is op mijn Fenix 5+ of Edge 1030+... nee.

Wat bedoel jij met 'hardloopt op pace'? Want wat ik wel een verbetering zou vinden is als het horloge sneller zou reageren bij een versnelling/interval tijdens het hardlopen. Is dat zo bij de 7?

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Galois schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:56:
[...]

Ja, dcrainmaker laat ook zien dat deze multiband-systeem iets je beter is. Maar om nou te zeggen dat het zo hinderlijk verkeerd is op mijn Fenix 5+ of Edge 1030+... nee.

Wat bedoel jij met 'hardloopt op pace'? Want wat ik wel een verbetering zou vinden is als het horloge sneller zou reageren bij een versnelling/interval tijdens het hardlopen. Is dat zo bij de 7?
in slechte gps condities zeker (bos/stad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Mwah, niet echt een valide reden, ook al heb je multiband gps, voor interval tempo wisselingen zit er in gps gewoon te veel vertraging, dan ben je aangewezen op een footpod of Stryd. Beetje vergelijkbaar met OHR en band.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Frenz64 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:55:
Mwah, niet echt een valide reden, ook al heb je multiband gps, voor interval tempo wisselingen zit er in gps gewoon te veel vertraging, dan ben je aangewezen op een footpod of Stryd. Beetje vergelijkbaar met OHR en band.
gewone interval blokken (bijv 200 meter op 3:41/km en dat 12x met 100 meter rust er tussen) heb je echt geen footpod nodig hoor met multiband

• joker1977

joker1977

Tweakert

Huh ? Wat voor GPS/horloge gebruik je dan als dat een probleem is ?
Ehm... Dit geldt misschien voor hele korte intervallen maar mijn ervaring met de pace op de FR955 met multiband is dat deze echt heel stabiel is en daardoor inderdaad prima te gebruiken voor intervallen op pace.

Instant pace werkt met blokken van 5s maar binnen deze 5s wijkt het echt amper af wanneer je een stabiel tempo loopt.

Em hetzelfde dus voor OHR, als deze voor je werkt is deze ook op langere intervallen prima bruikbaar. Maar nee, op de 200m sprintjes niet nee, alleen kun je je daarbij afvragen of hartslag (danwel pace) heel precies willen tracken uberhaupt nuttig is want voor je hartslag in een zone of tempo op een bepaald niveau is ben je alweer een aantal seconden verder.

Oh, en hier van een 945 naar de 955 gegaan... waarom?

Betere sensoren, waaronder multiband ja (hartslag werkt voor mij helaas nog steeds niet betrouwbaar genoeg)
Touch (vooral icm maps fijn, maar ook als je door lange lijstjes moet bijv. Of invoeren tekst voor locaties of whatever)
Sneller (945 was vrij traag, opnieuw vooral merkbaar icm maps... maar het verschil met de 955 is echt goed merkbaar. ook in dagelijks gebruik)

[ Voor 17% gewijzigd door m0ridin op 22-09-2022 16:40 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Galois schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:51:
[...]

Ja, Samsung in hun smartwatches hebben ook van die mooie schermen. Dat is zeker wel gaaf!

Ik loop tijdens het hiken soms inderdaad wel te kutten op de 5+ om in en uit te zoomen of de kaart te verplaatsen, met steeds op de knopjes te klikken... Dat lijkt wel erg fijn...
Helaas heeft alles zijn prijs zo... :)
Dit laatste was voor mij de reden om te upgrade van een F5 naar een Epix2 (en het scherm natuurlijk).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Galois schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:43:
[...]

Gaat heel goed is mijn ervaring.. eigenlijk amper/geen gewenning nodig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Morgen komt de Apple Watch Ultra uit en inmiddels staan er aardig wat reviews online, waarvan (wmb) twee interessant voor sporters:

DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...h-review-its-a-start.html
DesFit: YouTube: Apple Watch Ultra In-Depth Review // Sports and the Outdoors...put t...

Komen allebei tot grotendeels dezelfde (positieve) conclusies. Standaard missen ze de functionaliteit van externe sensoren (behalve hartslag) wat je maar deels kunt oplossen met (alleen) bluetooth sensoren en 3rd party apps. Voor alle niet-fiets sporten (ivm powermeters) ga ik daar persoonlijk geen last van hebben. Wat wel echt een gemis is is navigatie. Gelukkig is dat goed op te lossen met 3rd party apps - zoals WorkOutdoors. Commentaar daarop (van DC Rainmaker) is dat het een vrij nerdy app is waar eigenlijk (veel) teveel functionaliteit in zit. Mijn eerste indruk ervan klopt dat zeker, maar ik moet zeggen dat je bij Garmin ook wel aardig moet grasduinen door alle menu's en opties om het maximale uit je horloge te halen.

Kortom: ik kijk nog steeds uit naar de levering morgen - en hoop dat 'ie niet té groot uitvalt om mijn polsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Galois schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:45:
[...]

Scherm, zowel wat betreft contrast/helderheid als resolutie. En ik heb de ING webshop aanbieding gebruikt en dan is de Epix nog ‘maar’ €689. En dat de batterijduur wat minder is tov de Fenix 7… op de Epix is deze nog steeds geweldig. Ik gebruik ‘m wel in gesture mode, dus niet always on, maar dat werkt echt prima. Een scherm hoeft niet aan te staan als je er niet op kijkt. 8)

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 13:43
Lagune schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:47:
[...]

Voor pace kan je nog altijd ook een goede footpod kopen. 't Is persoonlijk natuurlijk, maar mij stoort het weinig om te zien dat m'n F5+ me idd soms eens in de sloot doet lopen op GC/Strava.

• Frenz64
Oké @Lagune @joker1977 en @m0ridin, blijkbaar is multiband dan een serieuze verbetering. Ik heb anders genoeg gelezen dat versnelling bij GPS sowieso last heeft van een 'lag' (net zoals de pols verder is dan het hart bij HR meting, dan bedoelde ik met die vergelijking). Een footpod registreert direct de pace wisseling.

Mijn ervaring (met een F5) is dat ik pas (te) laat het juiste tempo te pakken heb op de snelle stukken interval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
m0ridin schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:37:
[...]

Ehm... Dit geldt misschien voor hele korte intervallen maar mijn ervaring met de pace op de FR955 met multiband is dat deze echt heel stabiel is en daardoor inderdaad prima te gebruiken voor intervallen op pace.

Instant pace werkt met blokken van 5s maar binnen deze 5s wijkt het echt amper af wanneer je een stabiel tempo loopt.

Em hetzelfde dus voor OHR, als deze voor je werkt is deze ook op langere intervallen prima bruikbaar. Maar nee, op de 200m sprintjes niet nee, alleen kun je je daarbij afvragen of hartslag (danwel pace) heel precies willen tracken uberhaupt nuttig is want voor je hartslag in een zone of tempo op een bepaald niveau is ben je alweer een aantal seconden verder.

Oh, en hier van een 945 naar de 955 gegaan... waarom?

Betere sensoren, waaronder multiband ja (hartslag werkt voor mij helaas nog steeds niet betrouwbaar genoeg)
Touch (vooral icm maps fijn, maar ook als je door lange lijstjes moet bijv. Of invoeren tekst voor locaties of whatever)
Sneller (945 was vrij traag, opnieuw vooral merkbaar icm maps... maar het verschil met de 955 is echt goed merkbaar. ook in dagelijks gebruik)
Hoe is jou pace als je onder bomen loopt? ik heb de orginele Enduro en ik merrk dat onder bomen mijn pace all over the place is

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MrAcid veel plezier vandaag. Ben benieuwd naar je ervaringen. Mocht je wat recovery metrics (niet op niveau Firstbeat) willen op de Ultra kijk dan eens naar Training Today en Athlytic.

WorkOutDoors vind ik qua nerdyness erg meevallen. Werkt prima en zoon/scroll op de AW werkt super soepel en daarmee tijdens hardlopen een stuk beter bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankGNL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:19:
[...]

Hoe is jou pace als je onder bomen loopt? ik heb de orginele Enduro en ik merrk dat onder bomen mijn pace all over the place is
Hmmm, durf ik niet helemaal te zeggen maar met multiband volgens mij ook heel aardig. Hier een voorbeeld van een trail:

https://connect.garmin.com/modern/activity/9082102005

De echte uitschieters (naar beneden) qua pace zijn volgens mij gewoon inderdaad stukjes geweest waar we even stilstonden oid... Dus verklaarbaar, verder ziet het er best stabiel uit naar mijn idee.

Ik woon in Utrecht en loop vooral in de buurt, dus niet bepaald bosrijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

FrankGNL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:19:
[...]

bij mij gewoon stabiele pace in het bos

ben trouwens zeer benieuwd naar OHR van de apple watch ultra

volgens nick van de run testers niet zo goed als de normale apple watch

@PatrickC ik gebruik deze watchface op de epix, heb je wel de tijd in gesture mode, werkt goed

[ Voor 15% gewijzigd door Lagune op 23-09-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

rockhopper schreef op woensdag 21 september 2022 @ 23:41:
[...]

De 7s ss heeft Sapphire glas, de ss staat ook voor Solar Sapphire. Achterop het horloge staat ook Power Sapphire. Ik was er ook verbaasd over, juist vanwege de verhalen van alle Fenix sapphire versies voor de 7. Er zijn helaas meer verhalen te vinden over de 7, lijkt wel of er een batch is met een fout in het sapphire glas? Maar ik heb contact met Garmin over garantie en laat hier de uitkomst weten als die bekend is. Mijn non smart Tissot horloge met saffier heeft na 10 jaar nog geen enkel krasje trouwens, een van de redenen waarom ik weer graag saffier glas wou.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De Epix 2 is bij de ING weer op voorraad : https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011932
Idem voor de F7X Saphire Solar

En het lijkt er op dat vandaag de nieuwe firmware versie is vrijgegeven (9.36)

[ Voor 36% gewijzigd door EdwinW op 23-09-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

thealterego1 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:30:
[...]

De 7s ss heeft Sapphire glas, de ss staat ook voor Solar Sapphire. Achterop het horloge staat ook Power Sapphire. Ik was er ook verbaasd over, juist vanwege de verhalen van alle Fenix sapphire versies voor de 7. Er zijn helaas meer verhalen te vinden over de 7, lijkt wel of er een batch is met een fout in het sapphire glas? Maar ik heb contact met Garmin over garantie en laat hier de uitkomst weten als die bekend is. Mijn non smart Tissot horloge met saffier heeft na 10 jaar nog geen enkel krasje trouwens, een van de redenen waarom ik weer graag saffier glas wou.
ah, dat power staat voor solar, op mn epix staat alleen "sapphire"

die mil standaard (MIL-STD-810) zie ik niet achterop de fenix 7, wel in het artikel (en op de epix)

ja zeer benieuwd wat garmin hier over zegt

[ Voor 8% gewijzigd door Lagune op 23-09-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Lagune schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:40:
[...]

ah, dat power staat voor solar, op mn epix staat alleen "sapphire"

die mil standaard (MIL-STD-810) zie ik niet achterop de fenix 7, wel in het artikel (en op de epix)

ja zeer benieuwd wat garmin hier over zegt
Het valt onder externe schade en kost 260,09 om te laten maken en valt niet onder de garantie. Ze zijn helaas vandaag telefonisch niet bereikbaar vanwege een training, maar ik bel er maandag nog achteraan. Maar ik ben echt zeer teleurgesteld, ze adverteren op hun site nog wel met een krasbestendig power sapphire lens.
Ik ga dan ook geen 260 euro betalen voor een horloge van nog 3 maanden oud met een adviesprijs van 899 euro. Hopelijk komen ze nog met een nieuw voorstel, en anders is het gebruikte sapphire wel een lachertje op de fenix 7s.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15

Magic666

No one's neighbour!

Toch ook maar eens aan het kijken naar zo'n watch, mijn vriendin heeft de Venu en de interesse is gewekt.
Na wat zoekwerk zou ik wel te porren zijn voor een Venu 2 (bij Bever nu 339 Euro) maar 6 tientjes meer kan dus blijkbaar ook een Fenix 6 Pro... keuzes keuzes.

Vraagje over die Venu 2: hoe zit dat nu met de burn in? Ik lees dat her en der toch wat verontrustende berichten over of is dat allemaal wat overtrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:13
thealterego1 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:40:
[...]
Het valt onder externe schade en kost 260,09 om te laten maken en valt niet onder de garantie. Ze zijn helaas vandaag telefonisch niet bereikbaar vanwege een training, maar ik bel er maandag nog achteraan. Maar ik ben echt zeer teleurgesteld, ze adverteren op hun site nog wel met een krasbestendig power sapphire lens.
Ik ga dan ook geen 260 euro betalen voor een horloge van nog 3 maanden oud met een adviesprijs van 899 euro. Hopelijk komen ze nog met een nieuw voorstel, en anders is het gebruikte sapphire wel een lachertje op de fenix 7s.
Dus als ik het goed begrijp noemen ze het sapphire, maar is het dus niet echt saffier echter een materiaal wat probeert net zo krasbestendig te zijn... ?
Ik heb de ontwikkeling niet heel nauw bijgehouden met de touch-screen en solar versies en in hoeverre er verschillende naamgevingen zijn. Op de site van Garmin zie ik bij de modellen gorilla glass staan, vandaar dat ik de vraag ook opperde hier. Ik kan natuurlijk niet zien welk exact model jij gekocht hebt, en ik kan er helaas ook niet blind vanuit gaan dat de data op de garmin site klopt.

Al met al heeft het er in mijn ogen in ieder geval alle schijn van weg dat het niet om echt saffier gaat, en mocht je een vervangend model kopen of krijgen, dan loop je nog steeds een verhoogd (ten opzichte van echt saffier) risico op krasvorming. Ik wacht nog even de reactie van garmin af.

Even kort het konijnenhol ingedoken bij de comments bij de review bij DCR. Ik zie slechts één post met hetzelfde probleem als jij hebt ervaren. Scherm valt te bekrassen met je nagel en hij kreeg een vervangend exemplaar van garmin (die net zo krasbaar is)...

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 23-09-2022 19:55 . Reden: stuk toegevoegd aan het eind ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:46
rockhopper schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:28:
[...]
Even kort het konijnenhol ingedoken bij de comments bij de review bij DCR. Ik zie slechts één post met hetzelfde probleem als jij hebt ervaren. Scherm valt te bekrassen met je nagel en hij kreeg een vervangend exemplaar van garmin (die net zo krasbaar is)...
Volgens bij slaat die post niet op het scherm, maar op de DLC coating van de bezel (en eventueel de band). De bezel is inderdaad makkelijker te bekrassen dan het scherm. Maar dat geldt ook al voor het Gorilla-glas scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36
Apple schijnt er ook een handje van te hebben om onzuivere saffier toe te passen die makkelijker krast. Helaas kun je dus nergens vanuit gaan als er staat dat er saffierglas in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
EdwinW schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:35:
De Epix 2 is bij de ING weer op voorraad : https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011932
Idem voor de F7X Saphire Solar
Argh, ik zit al 2 weken te refreshen. Volgens mij komt er telkens maar een miniscule voorraad beschikbaar en mis ik telkens de boot ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@Justinski Op het moment dat ik het bericht plaatste, stond er geen aantal bij vermeld bij de Epic 2 (dus aantal moet minimaal 4 of hoger zijn geweest). Niet veel later waren er nog 3 te koop. Rond 16.30 was de laatste verkocht, maar dat heeft ongeveer nog 45 minuten geduurd.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:53
Justinski schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:53:
[...]

Argh, ik zit al 2 weken te refreshen. Volgens mij komt er telkens maar een miniscule voorraad beschikbaar en mis ik telkens de boot ;(
Precies hetzelfde hier, ik wacht totdat de 7X SS beschikbaar komt en ben elke keer te laat tot nu toe... :(

Mischien maar eens kijken naar een bot die dit in de gaten houdt...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:44

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ondanks dat ik graag naar de 7 (zilver) of de Epix2 zilver wil upgraden, door die ING prijzen is de aanschaf van dat model helemaal onlogisch geworden.

Als 690 voor een Epix 2 Saphire de 'basis' is, dan is een zilveren Epix 2 eigenlijk 550 waard en een gewone fenix 7 zilver rond de 450.. en voor die prijzen zou ik er ook direct 1 kopen eerlijk gezegd.

Jammer dat ING deze modellen niet aanbied overigens.. laten we dan maar hopen dat met Blackfriday achtige deals deze prijzen de nieuwe norm gaan worden voor alle modellen.

Tot die tijd met discipline proberen m'n portemonnee in m'n zak te houden :P

De Watch Ultra is ook verleidelijk, maar ik ben niet voor niks terug gegaan naar een Garmin van een AW6.
Eén groot gemis is wel opgelost met de ultra, die hardware knop voor start/stop, dus er is nu wel mee te leven.

Maar helaas blijft het hele principe dat 't horloge meer een extensie is van je telefoon, wat overigens nooit echt naar voren komt in al die reviews, mij erg tegen staan. Bij Garmin vind ik dat hele 'self sustained' principe toch veel prettiger.

als voorbeeld; Kaart updaten, Muziek op de watch, Updates draaien.. ding uberhaupt uitlezen, moet allemaal via de software op je iphone. Voor sommige dingen, zoals een muziekje erop zetten, is dat echt zo enorm onlogisch (eerst mp3 naar je telefoon 'kopieren' (lees; itunes/music sync) dan naar je 'watch') Of met podcasts maar hopen dat de juiste afleveringen zijn gesynced snachts op basis van allerlei instellingen (ipv gewoon de aflv. kiezen op je desktop en alleen die kopieren). Je moet allemaal thirdparty apps installeren en kopen (workoutdoors is echt prima, maar je bent overgeleverd aan 1 particuliere developer voor een horloge van honderden euros waarvan de core-taak sport had moeten zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

Lagune schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:40:
[...]

Ik heb ook een 7s SS en die MIL-STD-810 staat inderdaad niet achterop, maar het is wel zichtbaar bij het op(nieuw)starten van het horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CT grappig hoe jij dit ervaart. Ik vind het juist een enorm voordeel dat je de zaken van je horloge op je telefoon kunt instellen ipv het kleine priegelschermpje zelf. Garmin blijkbaar ook want die feature is sinds de Epix/F7 lijn toegevoegd in Garmin Connect. Muziek syncen op een Garmin horloge vind ik veel irritanter dan de auto sync met Apple Music/Podcast. Jouw manier van mp3 kopiëren (hoe kom je aan een mp3 podcast?) is een beetje uit de vorige eeuw en moet bij Garmin ook via de PC.

Voor de kras discussie: precies de reden dat ik altijd een screen protector plaats. Je kan er gewoon niet op vertrouwen en staat in je hemd als je garantie vraagt op een kras op een niet-krasbaar scherm. Met een goede screen protector merk je niet eens dat die er op zit.

@Lagune ik zag de vanmorgen geüploade review van de Ultra bij TQS. Die vind ik erg betrouwbare metingen doen en heeft een brede database met andere devices. Hier scoort de Ultra ongeveer even goed als de andere AW modellen en fors beter dan concurrenten (al komt Huawei behoorlijk in de buurt).

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 24-09-2022 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het instellen van het horloge via de GC app op de Epix 2 is echt wel een verbetering, maar ook op het horloge zelf prima te doen, omdat je nu ook een touchscreen hebt om snel door de menu’s te scrollen. En dit horloge is zo compleet geworden dat ik niet eens de behoefte heb om nog Connect IQ apps of data velden te installeren, op de Spotify app na dan.

ik kreeg net een melding op mijn Epix 2 trouwens voor de 9.36 firmware.
https://forums.garmin.com...9769/system-software-9-36
Ik wacht nog even met installeren. Eerst maar eens kijken wat de ervaringen van anderen zijn. Er zijn al 3 nieuwe bug threads voor deze versie namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 24-09-2022 10:56 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hoe zijn de Amazfit GTR 3 ervaringen? Als je zo lees is het allemaal vrij postief voor een zeer redelijke prijs.
Binnenkort de GTR 4 als het goed is... misschien toch nog maar even wachten voordat ik een Venu 2 ga kopen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Compleet onbetrouwbare sensoren. Als je er alleen de tijd op wilt zien prima. Zie reviews The Quantifed Scientist op YouTube.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hm....... die ga ik nog wel ff bekijken dan want tot nu toe, van wat ik gezien heb tenminste, is iedereen vrij enthousiast over de horloges incl. sensoren.

Blijft de burn in van de Venu 2 open staan... is dat echt zo erg als men beweert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
@Magic666 Voor zover ik weet is de burnin enkel een probleem bij de Venu1. En daar valt de inbranding wel mee (voor mij althans) Ik kan nog alles perfect lezen, in de witte tekst zit bv een verkleuring waardoor het niet meer echt wit is.
Eerlijk gezegd is de inbranding me ook maar pas echt opgevallen toen ik een connectIQ app had geinstalleerd die een lichte achtergrond had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 13:38
Aghanim schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:34:
Met een goede screen protector merk je niet eens dat die er op zit.
Ik heb ze ook altijd al gehad op mijn VA3. Mooie is dat die dingen ook amper iets kosten. Dollar per stuk of zo bij Ali.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Aghanim schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:44:
Compleet onbetrouwbare sensoren. Als je er alleen de tijd op wilt zien prima. Zie reviews The Quantifed Scientist op YouTube.
Duidelijk verhaal van die man.
Nu is zelfs de Huawei GT 3 pro een optie....
Magic666 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:02:
[...]

Duidelijk verhaal van die man.
Nu is zelfs de Huawei GT 3 pro een optie....
Het ligt er ook wel aan wat je met het horloge wilt doen. Als je niet gaat sporten is de hartslag sensor nauwkeurigheid een stuk minder van belang. Sleep tracking is niet nauwkeurig maar dat is bij de Venu ook niet fantastisch. Heb je Pay of Spotify nodig etc.

Let op dat Huawei devices geen koppeling met Strava hebben. Er is volgens mij ook geen workaround om je data te uploaden.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik zou het horloge juist wel voor sporten gaan gebruiken ;)
Daarom zijn de filmpjes van de The Quantifed Scientist wel een eye opener!

Sleep tracking is een leuke gadget maar niet mijn main prio en idd: bij de Venu 2 ook niet significant beter.
Pay en Spotify gebruik ik beide niet, ben blijkbaar nog van de oude stempel: pinpas en mp3's op het horloge. En met 32Gb heeft de Huawei ook daar zat van.

Voor Strava gebruik ik gewoon de Wahoo ;)
Al met al een leuk onderwerp om de regenachtige dagen mee door te brengen.

Ik keek eerst voor de Venu 2, toen kwam jij met de "goedkope" Fenix 6, ff verder en dan toch maar wachten op de Amazfit GTR 4? En nu weer wat verder komt GT 3 Pro ook om de hoek kijken.....
Die heeft toch wat streepjes voor op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren m’n eerste wedstrijd gelopen met de Epix 2 en ik had deze wedstrijd ook op GC staan. Bij het opslaan vroeg het horloge of het de geplande wedstrijd was en dat heb ik bevestigd. Als ik nu op het horloge kijk, dan zie ik dat de geplande race is afgerond, welke afstand is gemeten, maar ook ‘- - : - - : - -‘. Zou daar dan niet mijn gelopen tijd moeten staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NK9hP24BDx7kzOnMnEV0UcvPxk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DAHUVCauTb0ztz9BD3SfiFS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Inmiddels de eerste twee rondjes hardlopen met mijn Apple Watch Ultra erop zitten.
  • 10km duurloop (Strava), bekend rondje weinig bijzonderheden. Gelopen met de ingebouwde Workout-app en dat werkt prima. Fijn dat je nu met fysieke knoppen kunt pauzeren en segmenten kunt maken. Ik vind de lay-out van de schermen wat “vlak” (alle letters/cijfers zijn dezelfde kleur en grootte) waardoor het nog een beetje zoeken is waar wat staat. Is echter goed aan te wennen en aan te passen aan je eigen wensen (wauw, bij Apple!). GPS track was zeer goed, hartslag denk ik ook. Hoogtemeters spot-on (zie volgende run).
  • 24km duurloop (Strava), met WorkOutDoors met een ingeladen GPX. Dat werkt echt bijzonder goed en soepel. Hele mooie en duidelijke kaart en tot 8(!) datavelden náást de full-color kaart. Echt top! Aantal dingen die die app nog niet heeft, hopelijk komt dat nog: Always-on support voor het scherm en bediening met de Actieknop. Verder enorm irritant dat een run direct start als je ‘m aanklikt (standaard ook zo in de Workout-app van Apple, maar daar kan het uit). Wederom goede GPS track op één tunnel na, hartslag was hoger dan gevoel/verwacht maar ik heb de hele weg lopen praten dus gok dat dat wél klopt. Hoogtemeters klopte alleen geen zak van (500m, op Strava automatisch gecorrigeerd naar 11m, maar die zat wel in de ruwe data).
Eerste indruk als sportwatch is prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MrAcid Mooi om te lezen! Misschien begrijp ik je niet goed maar WoD heeft een start modus met/zonder countdown. Ik klik altijd op de 3 puntjes en kan dan kiezen of ik dat wil.

Verder ben ik benieuwd of bij jou de gemeten afstand ook ‘fors’ afwijkt afhankelijk of je op de accelerometer loopt (standaard) of op GPS (in te stellen in WoD). Bij mijn 7 zit daar 150m verschil in op 10km. Garmin valt daar precies in het midden (F6/Venu2/FR245) dus dat is normaal mijn ijkpunt. Vreemd genoeg loopt het verschil per 1km lap op tijdens de run. Lap 1-2 zijn nog vrijwel identiek met Garmin maar daarna loopt het steeds verder uit elkaar. Referentie:standaard rondje dat ik al 5 jaar loop. De AW6 en SE hadden dat minder. Op de 7 is mijn pace daardoor structureel iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:48:
@MrAcid Mooi om te lezen! Misschien begrijp ik je niet goed maar WoD heeft een start modus met/zonder countdown. Ik klik altijd op de 3 puntjes en kan dan kiezen of ik dat wil.
Ja, heb ik ontdekt maar ik vind het “onlogisch” op basis van mijn Garmin ervaring. Ik wil de dataschermen al open hebben, en bijv een route instellen, en dán op start drukken. Nu is het direct óf na die countdown.
Verder ben ik benieuwd of bij jou de gemeten afstand ook ‘fors’ afwijkt afhankelijk of je op de accelerometer loopt (standaard) of op GPS (in te stellen in WoD). Bij mijn 7 zit daar 150m verschil in op 10km. Garmin valt daar precies in het midden (F6/Venu2/FR245) dus dat is normaal mijn ijkpunt. Vreemd genoeg loopt het verschil per 1km lap op tijdens de run. Lap 1-2 zijn nog vrijwel identiek met Garmin maar daarna loopt het steeds verder uit elkaar. Referentie:standaard rondje dat ik al 5 jaar loop. De AW6 en SE hadden dat minder. Op de 7 is mijn pace daardoor structureel iets lager.
Interessant, had die optie überhaupt niet gezien. Ik
had geen referentiehorloge bij me dus ik kan het niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 13:05
Ik zoek een horloge dat mijn tempo kan meten tijdens een race zodat ik kan kijken wanneer ik wil ipv hoef te wachten op de feedback van mijn telefoon. Het kan dus supersimpel: (goede) GPS, start/stop knop, en een display met 'current pace' en eventueel 'overall average pace'. Verder hoeft ie totaal niks te onthouden of te integreren met telefoon oid. Het lijkt me dat dit vrij goedkoop (zeg < 100 euro) kan, maar ik kan zoiets niet vinden; bestaat zo'n categorie horloges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@fce773febc139c7 Dat is een lastige vraag… je wilt eigenlijk terug naar een horloge zonder intergratie met een platform (b.v. Garmin, Suunto, Polar, etc.) waarop wel GPS zit. Maar die GPS is er dan alleen om de gelopen afstand te meten neem ik aan? Mijn eerste sporthorloge ooit was een Suunto t3c, maar die had dus geen GPS (en OHR) maar kon je wel koppelen aan een footpod, waardoor je toch een afstand gelopen kon zien. Maar ik vraag me af of dat soort horloges nog gemaakt worden.

Ik zou toch €50 meer uitgeven en dan b.v. de Garmin Forerunner 45 nemen. Wellicht met een goede aanbieding kom je zelf nog richting die €100.

Even wat betreft ‘current pace’. Op GPS horloges zul je die nooit echt kunnen vertrouwen, omdat current pace obv GPS nogal fluctueert. Average pace is dan wel weer betrouwbaar. Voor een nauwkeurige current pace is een footpod beter geschikt, zoals de Stryd, maar dat gaat al ver boven je budget, dus ik zou die current pace eis laten varen en accepteren dat die current pace dan niet zo nauwkeurig is. Ik let zelf ook meer op de km tijden die het horloge meldt tijdens het hardlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36
Kijk eens op V&A en Marktplaats. Daar heb ik mijn Garmin Forerunner van een oudere generatie (235) ook voor 40 euro gevonden. Nieuw is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:28
Ik heb een forerunner 45 die ik niet meer gebruik omdat ik een nieuwere generatie heb gekocht. @fce773febc139c7 , je zou mijne mogen overnemen. PM me dan even, dan hoeft dat verder niet via dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 13:05
@PatrickC Ik krijg feedback van mijn telefoon na elke kilometer, dus ik weet dan wel hoe snel ik gemiddeld ga over de laatste kilometer. Maar soms wil ik meer feedback: vooral in het begin van een race zou ik na bijvoorbeeld ~250 meter al willen horen hoe hard ik ga en wil ik niet wachten tot er een kilometer af is. Of soms vraag ik me middenin een kilometer af hoe hard ik ga.

Misschien is 'current pace' dan niet het goede woord? Het lijkt me dat een horloge wel even redelijk goed bijvoorbeeld de gemiddelde snelheid van de laatste 30 seconde kan uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Vrijwel ieder modern sporthorloge kan gewoon je average pace van dat moment weergeven, lijkt mij dat je dat zoekt? Zou inderdaad voor een goedkope 2e hands garmin oid gaan zoals al gesuggereerd werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 20:28
fce773febc139c7 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:33:
@PatrickC Ik krijg feedback van mijn telefoon na elke kilometer, dus ik weet dan wel hoe snel ik gemiddeld ga over de laatste kilometer. Maar soms wil ik meer feedback: vooral in het begin van een race zou ik na bijvoorbeeld ~250 meter al willen horen hoe hard ik ga en wil ik niet wachten tot er een kilometer af is. Of soms vraag ik me middenin een kilometer af hoe hard ik ga.

Misschien is 'current pace' dan niet het goede woord? Het lijkt me dat een horloge wel even redelijk goed bijvoorbeeld de gemiddelde snelheid van de laatste 30 seconde kan uitrekenen?
Op de meeste Garmin's kun je data velden instellen inderdaad.

Hier zie je een voorbeeld van de velden die je allemaal kunt laten weergeven op een Garmin 235:

https://www8.garmin.com/m...B0-A0EB-611E25D21331.html

Voor jou van belang zouden dan zijn:

Lap Pace
The average pace for the current lap.

Average Pace
The average pace for the current activity.

Pace
The current pace.

'Lap pace' is de gemiddelde snelheid van je huidige 'lap'. Je kunt zelf instellen op je Garmin hoe lang een lap is. Standaard staat hij op 1 km. Als je op dit data veld kijkt terwijl je bijvoorbeeld 600m gelopen hebt, geeft hij aan wat je gemiddelde pace is de afgelopen 600m. Zodra hij bij 1 km is reset dit veld weer en begint hij opnieuw met tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@fce773febc139c7 Afhankelijk van het horloge kun je vaak datavelden toevoegen op pagina’s, bijvoorbeeld average lap pace van de lap waaraan je bezig bent. Verder zijn er op Garmin Connect IQ ook datavelden toe te voegen die b.v. de average pace van de laatste N seconden laten zien. Maar.. niet elk horloge ondersteunt dit. B.v. een FR45 kan dit al niet dacht ik. Dan moet je een stapje hoger zoals een FR235 (tweedehands) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

fce773febc139c7 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:33:

In een race kan je toch gewoon Lap pace gebruiken? (average pace over de afgelopen kilometer), dat link je dan weer aan een pace plan :)

met multi-band is current pace vrij accuraat trouwens, non multi-band is echt all over the place in slechte condities (bos/stad) is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
welke garmin modellen hebben nou precies multiband?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Verona27 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:49:
welke garmin modellen hebben nou precies multiband?
forerunner 255/955, fenix 7 sapphire en alle varianten gebaseerd daarop (tactix7/enduro2/epix2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
TIL (in lijn met de discussie hierboven): op de Apple Watch Ultra heb je:

Tussentijd (Split): de standaard ingestelde “auto lap” afstand (default: 1km)

Segment: een handmatig aangegeven “lap” dmv de Actieknop

Interval: een vooraf ingestelde intervalafstand

Bij Garmin zijn Tussentijd en Segment door elkaar te gebruiken (want beiden zijn Laps). Bij Apple zijn dat dus twee verschillende concepten met elk ook een eigen datascherm (Segmenten staat standaard uit).

Ik moet nog even ondervinden wat er gebeurt als je een langer Segment loopt - of hij dan die Segmenten ook weer op gaat knippen aan de hand van de Tussentijd (zoals Garmin doet).

edit: Watch op Engels gezet - vind het meteen logischer.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 26-09-2022 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
BigEagle schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 07:18:
[...]

Precies hetzelfde hier, ik wacht totdat de 7X SS beschikbaar komt en ben elke keer te laat tot nu toe... :(

Mischien maar eens kijken naar een bot die dit in de gaten houdt...
volgens mij staan er nu drie op https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011935, maar als het stiekem toch geen saffier is weet ik niet of ik 't zo interessant vindt

https://forums.garmin.com...s-on-sapphire-power-glass en wat reddit-threads laten ook meer twijfels zien over het saffier in dit horloge. Ik wacht nog eventjes..

[ Voor 29% gewijzigd door ascent op 27-09-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:53
ascent schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:32:
[...]

volgens mij staan er nu drie op https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011935, maar als het stiekem toch geen saffier is weet ik niet of ik 't zo interessant vindt

https://forums.garmin.com...s-on-sapphire-power-glass en wat reddit-threads laten ook meer twijfels zien over het saffier in dit horloge. Ik wacht nog eventjes..
Inderdaad nog op voorraad (2 op dit moment). Bedankt voor de heads-up!

Saffier is wel een vereist eigenlijk :/ Misschien inderdaad nog maar eventjes wachten...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Zojuist besteld, thanks voor de headsup. Had inmiddels ook al een Apple Watch Ultra besteld, nu maar eens kijken welke van de twee ik ga terug sturen 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

ascent schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:32:
[...]

Wat ik op Reddit en het Garmin forum tegenkom, denken ze dat er nog mss een coating overheen zit, waar de kras dan in zit. Het gekke is dat je niks tegenkomt over de 6 series of ouder. Maar ik heb een officiële klacht ingediend bij Garmin, ik zal de uitkomst hier delen, zonder er verder een oordeel aan te hangen. Maar vooral met het doel om te informeren zodat anderen dat in hun overwegingen mee kunnen nemen en misschien een screenprotector toch wel verstandig is. Met wel de kanttekening dat het invloed op de garantie kan hebben als het een screenprotector is die niet van Garmin zelf is https://support.garmin.com/en-US/?faq=bD8ZsOP7a33IkRcjp2DgR8

iemand iets leuks?

• Lagune

Lagune

Its time for warp

thealterego1 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:25:
[...]

Wat ik op Reddit en het Garmin forum tegenkom, denken ze dat er nog mss een coating overheen zit, waar de kras dan in zit. Het gekke is dat je niks tegenkomt over de 6 series of ouder. Maar ik heb een officiële klacht ingediend bij Garmin, ik zal de uitkomst hier delen, zonder er verder een oordeel aan te hangen. Maar vooral met het doel om te informeren zodat anderen dat in hun overwegingen mee kunnen nemen en misschien een screenprotector toch wel verstandig is. Met wel de kanttekening dat het invloed op de garantie kan hebben als het een screenprotector is die niet van Garmin zelf is https://support.garmin.com/en-US/?faq=bD8ZsOP7a33IkRcjp2DgR8
garmin verkoopt toch geen screen protectors voor horloges of heb ik verkeerd gekeken?

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 20:17
Al enige tijd aan het wikken en wegen over welk sporthorloge ik nu wil hebben.
Wat ik nodig heb is niet veel. Horloge moet stevig genoeg zijn om de ruige omgeving van mijn thuiskantoor te kunnen overleven, ik fiets ermee en het plan is om hardlopen weer op te pakken (recreatief).

Via ING ondertussen al een Fenix 7S, Fenix en Epix binnen gehad (sorry voor degenen die er op de beschikbaarheid zitten te wachten) en heb nu gekozen voor de Fenix 7. Overkill? Hell yeah! Mooi spul? Absoluut.

Waar het echter begint te knagen, zijn de lovende reviews en reacties op de Apple Watch (7, SE2022, 8 en ultra) met WatchOS9. HR monitoring schijnt spot on te zijn, Sleep tracking beste van alle merken horloges, en een trackrecord van het softwarematig goed onderhouden van de verschillende series. Met andere woorden, hoe lang duurt het voordat een Apple Wacht (op accuduur na) gewoon beter is dan een dedicated vlaggenschip sporthorloge...

Punt is wel dat ik dan ook een iphone moet kopen, dus dat is wel een bittere pil...

Knip, hiervoor is het forum niet bedoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 29-09-2022 06:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firestorm666
@Mole Je kan op die manier bezig blijven. Elk z'n voor en nadelen en bij elke keuze hangt het er vanaf hoe belangrijk het allemaal is voor jou persoonlijk.

Slaap traceren: /care? Dat is vooral iets leuk om te zien, kwestie nut... minder. Garmin heeft een body battery die voor mij een aardig correcte indicatie geeft. Al ga ik mijn leven niet leiden op basis van de score die Garmin me geeft ;).

HR: Wil je accuraatheid, dan ontsnap je niet aan een wahoo of borstband. Optische meting is inherent minder accuraat.

Onderhoud: Garmin stuurt ook geregeld updates uit, ook voor oudere apparaten. Software is wel een dingetje bij Garmin, daarom dat je bij release nogal wat kinderziektes tegenkomt. Op dat vlak heeft Apple het nu eenmaal stukken beter voor mekaar. Ik heb nu een Venu1 van 3 jaar oud, ding doet wat het moet doen en heb geen problemen ermee. Allez, geen die gerelateerd zijn aan software.

Er wordt overigens ook teveel belang gehecht aan updates voor een horloge. Zolang als dat het horloge doet wat het moet doen, ook al heeft ie al 2 jaar geen updates meer gehad is dat toch geen ramp? Je horloge stopt niet ineens met werken hé.

Bij Apple zit je echter wel min of meer gebonden aan een eco systeem. Bij Garmin ook, maar daar heb je minder "last" van.

Voor mij persoonlijk mag de Apple watch nog zo awesome mogelijk zijn, maar die batterijduur is iets waar ik me flink aan zou ergeren, vooral omdat ik wel eens vergeet te laden. Het wordt wel opgevangen door het snelladen... maar toch. Ik ben ook geen fan van eco systemen die nogal gesloten zijn.

Je Garmin F7 is prima, de Apple watch is ook prima. Het 1 is meer gericht op lifestyle, het ander op sport. Het 1 sluit het ander niet uit.

Moest ik jou zijn, gewoon je F7 houden, tegen de tijd dat die versleten is, is er een Apple watch die direct verbonden is met je brein om je te vertellen wat je moet doen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 20:28
DCRainmaker vat het mooi samen:

https://www.dcrainmaker.c...h-review-its-a-start.html
However, as good as Ultra is for most existing Apple Watch users (or more mainstream prospective users), it falls short when it comes to features that you would need to complete an actual ‘ultra’ – that is, a long distance running race, or trek, or really any adventure in the backcountry. These gaps fall into a couple of different camps. Sure, there’s the bugs like the openwater swim one, or the disappearing compass backtrack one. I’m less concerned about those at the moment. Instead, it’s the navigational feature gaps, and sensor pairing/broadcasting gaps that are more key for Apple.

Despite taking the Apple Watch Ultra on this grand 14-hour Alps adventure yesterday, it didn’t actually serve much of a purpose. Meaning, it wasn’t the one navigating me to the finish line, pacing me up 3-hour climbs, or helping me find my way in the pitch-black dark. My Garmin Epix watch was. The Apple Watch was (mostly) dutifully recording that trek, but it wasn’t providing much actionable information. Apple needs to find a way to have the Ultra be the *key* to successfully completing these sorts of adventures, and the primary path to that is a robust navigation component.

The last bucket is usability. When it comes to a daily smartwatch for 24×7 usage, I’d argue Apple easily wins that competition – and has for years. No watch is as polished, app-deep, or well thought through as the Apple Watch for daily usage. And in theory, the new Action button on the Ultra aims to close that gap for the sports scene. The challenge is, it just doesn’t. Too many scenarios on the watch still require touch inputs – something that’s often impossible in rain, snow, cold weather conditions, and more. I shouldn’t ever have a situation on the Ultra where my run/hike/adventure gets ended simply due to a wet jacket briefly touching the display for a second. That should be a button, and a confirmation via another button.
De AW was voor mij persoonlijk nooit een optie voor mijn eigen use case(s):

- Crossfit (OHR van geen enkele wearable goed genoeg)
- Wielrennen
- Hardlopen
- Hiken
- Adventure motor rijden (soms wel handig als je in verre landen bent en je motor is stuk om dan op je horloge navigatie altijd de bewoonde wereld te kunnen vinden).

Maar de AW heeft wel een grote eerste stap gezet om voor een wat meer adventure / multisport usecase interessant te worden. Ik ga het nu meer in de gaten houden iig :).

Wel een grappige discussie met een vriend van mij over de AW.

Hij: 'AW is echt wel even goed als Garmin'
Ik: 'Ja, wel stuk beter, maar met een normale AW is healthtracking toch nog wel minder'
Hij: 'Hoezo'
Ik: 'Garmin doet nu ook HRV metingen enzo'
Hij: Ja, dat doet m'n AW ook
Ik: 'Ja, maar meet hij dat dan elke nacht netjes, of ligt hij 's nachts aan de oplader?'
Hij: 'Ehh... '.

_/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Requiem19 op 28-09-2022 14:37 ]

Pagina: 1 ... 238 ... 323 Laatste