Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 237 ... 316 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:32
@Franco10 Navigeren op zo'n klein scherm is verre van ideaal. Het kan, het werkt, maar het zal altijd behelpen zijn. Het is niet voor niks geen vervanger van een fietscomputer.

Bedienen Hue, geen ervaring mee, maar... waarom via horloge en niet gewoon via telefoon of heb je die niet altijd bij? Ik zie niet in waarom dit meerwaarde heeft om op je horloge te hebben. Uiteraard mag het voor jou een wens zijn hoor, je goed recht ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05
@Franco10 en hoe belangrijk vind je het uiterlijk? Dat maakte het voor mij heel simpel, het moest een fenix worden. En als je dan toch geld aan het uitgeven bent vond ik de donkergrijze (dlc) mooier dan bv de zwarte dan heb je gelijk ook pro functies en sapphire :)
Allemaal mooi meegenomen, maar het begon dus met het uiterlijk..

Het is toch een ding wat je 24/7 draagt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 15:22
Als je smalle polsen hebt en graag kaarten op je horloge wilt (zoals ik), is er eigenlijk maar 1 optie: Fenix 7s. Alle andere klokjes zijn groter of hebben geen kaarten.

Eigenlijk verbaast me dit wel, omdat ik denk dat mensen die veel hardlopen vaak ook smalle polsen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
slow whoop schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:48:
Als je smalle polsen hebt en graag kaarten op je horloge wilt (zoals ik), is er eigenlijk maar 1 optie: Fenix 7s. Alle andere klokjes zijn groter of hebben geen kaarten.

Eigenlijk verbaast me dit wel, omdat ik denk dat mensen die veel hardlopen vaak ook smalle polsen hebben.
En zelfs dan kunnen ze gaan voor de ‘gewone’ Fenix, Epix of Forerunner qua grootte, al is het alleen al dat naarmate je ouder wordt, je ogen vanaf je 40e achteruit gaan (leesbril-leeftijd), dus een 47 mm scherm met deze handicap beter afleesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:27
ascent schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:58:
[...]

Maar dan moet ik ze elke dag weer handmatig inschakelen want overdag wil ik ze wel.
Met rulebot voor Android kun je op verschillende dagen verschillende diensten aan en uit laten zetten (of met Tasker, zoals eerder genoemd). Ik laat de bluetooth uitzetten, waardoor notificaties vanuit mijn horloge niet meer doorkomen. Voor iOS is er automations

[ Voor 7% gewijzigd door Frij5fd op 09-09-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09

Fully agree. Heb zelf recent de Fenix 6S Sapphire aangeschaft. Vooral de kaarten/navigatie tijdens hikes en wandelingen vind ik echt geweldig. Moet ook zeggen dat alle stats en data ook motiveren om meer te bewegen, wat waarschijnlijk minder was geweest indien ik voor een smartwatch had gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:44

Daarom is het lekker dat niet alleen de standaard mensen een horloge op maat krijgen, maar ook de mensen die niet super tenger zijn en regelmatig hardlopen en sporten. Ik ben heel blij met mijn epix2
@rockhopper draagcomfort en uiterlijk zijn inderdaad heel belangrijk! Zo vielen er voor mij al heel veel horloges af omdat ik het 24/7 wil dragen en het niet te sportief moet ogen (geen FR op de 645 na). Daarom de Fenix of Venu of Vivo.

Vervolgens is dikte en gewicht voor mij belangrijk. Ik heb een half jaar een F6S gedragen en ondanks dat ik er aan gewend was bleef het voor mij een lomp horloge. Niet qua grootte maar wel qua gewicht en dikte.

1 van de hoofdredenen dat ik een AW draag is gewicht en (gebrek aan) dikte. Daarbij doe je een aantal concessies maar dat doe ik ook met een Fenix S in draagcomfort.

Ik hoop nog altijd op een Epix 2S-mini ;)

En gefeliciteerd met je verjaardag! Mooi moment voor een nieuw horloge :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik gebruik de Epix 2 Sapphire Titanium nu een paar dagen en het viel me al direct op dat ik gedurende de dag en ook ‘s nachts niets merk van de extra grootte en gewicht tov de FR645, behalve tijdens het hardlopen. Door de snellere armzwaai bij het hardlopen merk je dat je een zwaarder horloge om hebt, maar dat went snel. Verder heb ik ook best wel smalle polsen, maar het gaat prima met de Epix 2. Een collega van met heeft de Fenix 7X, maar die vind ik toch echt wel te groot.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 12:19
Mijn FR45 heeft opeens zo'n grote stip dode pixels. Contact gehad met support en binnen een minuut kreeg ik het antwoord dat Garmin het horloge vervangt. Komt blijkbaar veel voor. Kreeg ook veel hits op google images.
Hebben de laatste generaties hier ook last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Asprine schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:37:
Mijn FR45 heeft opeens zo'n grote stip dode pixels. Contact gehad met support en binnen een minuut kreeg ik het antwoord dat Garmin het horloge vervangt. Komt blijkbaar veel voor. Kreeg ook veel hits op google images.
Hebben de laatste generaties hier ook last van?
Dit is niet iets specifieks wat betreft de generatie van het horloge, maar komt af en toe voor bij dit type scherm.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Aghanim schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 07:29:
@rockhopper draagcomfort en uiterlijk zijn inderdaad heel belangrijk! Zo vielen er voor mij al heel veel horloges af omdat ik het 24/7 wil dragen en het niet te sportief moet ogen (geen FR op de 645 na). Daarom de Fenix of Venu of Vivo.

Vervolgens is dikte en gewicht voor mij belangrijk. Ik heb een half jaar een F6S gedragen en ondanks dat ik er aan gewend was bleef het voor mij een lomp horloge. Niet qua grootte maar wel qua gewicht en dikte.

1 van de hoofdredenen dat ik een AW draag is gewicht en (gebrek aan) dikte. Daarbij doe je een aantal concessies maar dat doe ik ook met een Fenix S in draagcomfort.

Ik hoop nog altijd op een Epix 2S-mini ;)

En gefeliciteerd met je verjaardag! Mooi moment voor een nieuw horloge :+
Dankjewel!

Ik ben bang dat het dit jaar nog geen nieuw horloge gaat worden voor mij. Budget is helaas flink krapper geworden met de huidige maatschappelijke trend.

Draagcomfort was met name bij mijn eerste sportwatch een dealbreaker voor een aantal exemplaren. Maar toen de fenix serie uitkwam vond ik die qua uiterlijk zoveel mooier dat er eigenlijk geen alternatief was.

Het grotere gewicht van de fenix x modellen neem ik voor lief dankzij de langere batterijduur. Het grotere scherm is daarbij een bonus. En het is meteen redelijk hufterproof, ook een bonus. Maar ik moet nog altijd een epix in het echt zien, misschien zou dat de boel op de schop gooien en komt er alsnog een nieuw toestel binnen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• slow whoop
Megupe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 01:00:
[...]

Daarom is het lekker dat niet alleen de standaard mensen een horloge op maat krijgen, maar ook de mensen die niet super tenger zijn en regelmatig hardlopen en sporten. Ik ben heel blij met mijn epix2
Mijn punt is dat er voor "de standaard mensen" veel minder keuze is (Fenix7s) dan voor "de mensen die niet super tenger zijn" (Fenix 7, Fenix 7x, Epix, Tactix, Enduro, Forerunner 955) als je kaarten wilt hebben.

Het is dus niet zo dat Garmin ook nog heeft gedacht aan mensen die niet super tenger zijn, maar juist te weinig heeft gedacht aan serieuze sporters met dunne polsen.

Dat gezegd hebbende, (te) groot of (te) klein blijft ook iets subjectiefs. Persoonlijk vind ik een Epix/Fenix 7 te groot voor mijn polsen, maar er zijn zat mensen met even smalle, of smallere polsen dan ik, die het juist prima vinden. Volgens de Garmin specs zijn mijn polsen ook helemaal niet te smal, dat vind ik alleen zelf. Een Fenix 7 ziet er in mijn ogen uit als een enorme hockeypuck om mijn polsen. Dat vind ik, zeker voor dagelijks gebruik als horloge, te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 14:20
Ik heb m'n oog laten vallen op de Garmin Venu sq 2... Nu twijfel ik nog tussen de gewone of de Music versie.

Ergens heb ik het idee dat ik het Music gedeelte niet nodig heb omdat ik zo goed al altijd mij gsm mee heb. Enig moment dat ik kan bedenken is tijdens het SUP'en. Maar ik wou de vraag hier toch eens stellen mocht er iemand toch goeie pro's weten 😊

Pak reviews al bekeken en aangezien ik een combi smart- en sportwatch zoek lijkt mij deze ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondanks de recente firmware update van de Epix 2 naar versie 9.33 zijn er nog steeds problemen met de sport hartslagzones volgens mij? Na mijn run vanmorgen viel me op dat de zones totaal niet klopten waardoor een rustige duurloop in zone 4 en 5 uitkwam. Ik heb vanmorgen voor trailrun gekozen en dat leidde tot compleet andere resultaten als gewoon hardlopen afgelopen vrijdag. Zone 5 had een begin hartslag van 93% van mijn LDHS waarde.

Dus maar even de gebruikersinstellingen van het horloge bekeken via de GC app en inderdaad, de zones klopten niet. Ik heb toen via de app een sporthartslag voor hardlopen toegevoegd, maar hierna is deze niet meer zichtbaar in de app? Op het horloge zelf zie ik ‘m wel staan, maar ik kan deze nu dus niet meer inzien en aanpassen in de GC app. Dat lijkt mij toch wel een bug?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQoutTu4Nbg_GMBm8Ph_A1qFN8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcsLqiXMRMoCEBZ9UY7Dva5W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ-7Sh4ceI-FA6WaWrVgiJ6jq24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSQzhq4ILtc3dSYB1byQ7iR2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@PatrickC Volgens mij zijn de hartslag zones die je nu ziet in de app voor Hardlopen. Die sport kun je dus niet meer toevoegen, omdat die al bestaat. Daarom kun je alleen nog Fietsen en Zwemmen toevoegen.

Als je op Zones klikt in het eerste scherm van je post, kun je volgens mij je hartslagzones aanpassen. Dit zijn dus de zones voor Hardlopen.

Tenminste, dat is mijn interpretatie, en zo werkt het op mijn Fenix 7s, ook met firmware 9.33.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redherring
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-04 17:35
He hallo,

Ik heb sinds een half jaar een fenix 6s pro (de versie met kaarten dus) en ga binnenkort een bergwandeling maken. Lang geleden had ik een fenix 5s (zonder kaarten) en toen ik de route in mijn horloge had gezet bleek ik tegen een aantal problemen aan te lopen
1) toen we een stukje afsneden om het iets korter te maken bleef het horloge steeds maar aangeven terug te keren naar de plek waar we waren afgeweken. Ook toen we na een tijdje weer terugkwamen bij de route (op een plek verderop) We hadden nu 5 kilometer geskipped, maar wilde vanaf hier de route weer volgen. De fenix wilde hier niet in mee gaan (in elk geval niet automatisch en ik wist ook niet hoe ik het horloge zover kon krijgen.
2) Op een gegeven moment hebben we bivak gemaakt en hebben overnacht (in het bos). De volgende dag wilde ik de route weer verder volgen. Dat vond de fenix niet zo handig. Opnieuw hardnekkig instructies om naar het startpunt van de route te gaan ipv een "oh ik zie dat je al halverwege bent, laat ik het vanaf hier oppakken".

Met de 6s pro heb ik een versie met kaarten. En er zit nu climb pro op. Dat lijkt me heel handig. Maar ik ben dus een beetje bang tegen dezelfde problemen aan te lopen waardoor het horloge alleen de eerste dag bruikbaar zal zijn en de rest via mijn telefoon zal moeten. Heeft iemand ervaring met meerdaagse hike tochten en garmin ? Wat is een goede workaround, of tips of etc ? Of lopen jullie hier niet tegenaan en werkt het tegenwoordig met de 6s pro wat intuïtiever ?

Groet, Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slow whoop schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:09:
@PatrickC Volgens mij zijn de hartslag zones die je nu ziet in de app voor Hardlopen. Die sport kun je dus niet meer toevoegen, omdat die al bestaat. Daarom kun je alleen nog Fietsen en Zwemmen toevoegen.

Als je op Zones klikt in het eerste scherm van je post, kun je volgens mij je hartslagzones aanpassen. Dit zijn dus de zones voor Hardlopen.

Tenminste, dat is mijn interpretatie, en zo werkt het op mijn Fenix 7s, ook met firmware 9.33.
Ik heb ook even de zones voor Fietsen toegevoegd en die verdwijnt dan ook. Ik zie ze beide niet meer terug in GC. Op het horloge staan ze wel beide.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvg5s6WFf3cCU6IE8B3Dx-qtUeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/use0C69uf78641wFJ94vmTlU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 11-09-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 17:39
PatrickC schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:38:
[...]

Ik heb ook even de zones voor Fietsen toegevoegd en die verdwijnt dan ook. Ik zie ze beide niet meer terug in GC.
Raar. Ik heb fiets en hardloopzones. En kan dus nog zwem specifieke zones toevoegen. Ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/977w7fZ_DoUH-xzkMkWUKS3e4Gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSU9spPQxnaPNZCcrHyEwk5E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DionYx schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:48:
[...]

Raar. Ik heb fiets en hardloopzones. En kan dus nog zwem specifieke zones toevoegen. Ziet er zo uit
[Afbeelding]
Ik zag de Engelse taal bij jou, dus ik ben zowel op GC als op het horloge even van Nederlands naar Engels geswitched en weer terug en nu staan ze er ineens wel bij. Zal dus wel een soort taal-synchronisatie bug zijn. Opgelost! >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
redherring schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:12:
He hallo,

Met de 6s pro heb ik een versie met kaarten. En er zit nu climb pro op. Dat lijkt me heel handig. Maar ik ben dus een beetje bang tegen dezelfde problemen aan te lopen waardoor het horloge alleen de eerste dag bruikbaar zal zijn en de rest via mijn telefoon zal moeten. Heeft iemand ervaring met meerdaagse hike tochten en garmin ? Wat is een goede workaround, of tips of etc ? Of lopen jullie hier niet tegenaan en werkt het tegenwoordig met de 6s pro wat intuïtiever ?

Groet, Daniel
Wat gebeurt er als je eens een test rondje/route doet in Nederland, en daar ook afwijkt? Wachten om nieuwe dingen te proberen als je ergens op vakantie bent is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:07
He hallo,

Ik heb sinds een half jaar een fenix 6s pro (de versie met kaarten dus) en ga binnenkort een bergwandeling maken. Lang geleden had ik een fenix 5s (zonder kaarten) en toen ik de route in mijn horloge had gezet bleek ik tegen een aantal problemen aan te lopen
1) toen we een stukje afsneden om het iets korter te maken bleef het horloge steeds maar aangeven terug te keren naar de plek waar we waren afgeweken. Ook toen we na een tijdje weer terugkwamen bij de route (op een plek verderop) We hadden nu 5 kilometer geskipped, maar wilde vanaf hier de route weer volgen. De fenix wilde hier niet in mee gaan (in elk geval niet automatisch en ik wist ook niet hoe ik het horloge zover kon krijgen.
2) Op een gegeven moment hebben we bivak gemaakt en hebben overnacht (in het bos). De volgende dag wilde ik de route weer verder volgen. Dat vond de fenix niet zo handig. Opnieuw hardnekkig instructies om naar het startpunt van de route te gaan ipv een "oh ik zie dat je al halverwege bent, laat ik het vanaf hier oppakken".

Groet, Daniel
toon volledige bericht
op mijn 5X+ werkt dan om de route te annuleren en dan opnieuw in te laden.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt er volgens mij aan welke navigatie optie je gebruikt. Op een horloge met maps kun je een koers volgen of een route naar een eindpunt laten berekenen. Dat laatste is dan vergelijkbaar aan een route navigeren met Google Maps. Ik moet het zelf ook nog allemaal gaan ervaren nu ik een horloge met maps er op heb. >:)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Navigating on the Garmin Fenix 7 and Epix Gen2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
He hallo,

Groet, Daniel
toon volledige bericht
Werkt het niet om Herberekenen op Uit te zetten? Dat is mijn default instelling for mijn FR955 en Edge fietscomputers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09
He hallo,

Groet, Daniel
toon volledige bericht
Ik weer niet of het een setting of een feature is, maar de Fenix 6S Sapphire heeft me afgelopen zomer bij het afwijken van routes wel een alternatief voorgesteld. Mijn indruk is dat dit enkel werkt indien er een logisch alternatief voorhanden is. Indien dit niet het geval is, dan probeert hij je inderdaad terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
He hallo,

Groet, Daniel
toon volledige bericht
Misschien iets met die herberekening idd. Die kan je op follow course of map zetten.
https://www.reddit.com/r/...s/s634pz/comment/ht5ofdj/
Routing Settings

Courses
Sets how you navigate courses using the device. Use the Follow Course option to navigate a course exactly as it appears, without recalculating. Use the Use Map option to navigate a course using routable maps, and recalculate the route if you stray from the course.
Ben zelf ook benieuwd. Ik ga het testen voor ik ga hiken deze herfst. De Map option navigeert dan misschien naar het eerst gemiste punt. Dan zou Follow course een betere setting zijn in dit geval.

Routing settings staan in het menu van de activity.

[ Voor 4% gewijzigd door DionYx op 11-09-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 26-05 14:49

Lagune

Its time for warp

DionYx schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:20:
[...]

Misschien iets met die herberekening idd. Die kan je op follow course of map zetten.
https://www.reddit.com/r/...s/s634pz/comment/ht5ofdj/

[...]

Ben zelf ook benieuwd. Ik ga het testen voor ik ga hiken deze herfst. De Map option navigeert dan misschien naar het eerst gemiste punt. Dan zou Follow course een betere setting zijn in dit geval.

Routing settings staan in het menu van de activity.
ah nice deze setting was ik nog niet tegengekomen

mijn ervaring met routes (courses) volgen met fenix 6 & 7 (hiking, default setting follow course) is dat ie aangeeft hoeveel meter je van het pad af bent maar dan niet gaat terugnavigeren, als je dan bijv afsnijd en het pad weer op bent gaat ie gewoon verder met de course

voor hardlopen nu omgezet naar "use map", ben benieuwd, ik hoop niet dat ie dan hele aparte routes gaat verzinnen

[ Voor 6% gewijzigd door Lagune op 12-09-2022 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
Lagune schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:14:
[...]

ah nice deze setting was ik nog niet tegengekomen

mijn ervaring met routes (courses) volgen met fenix 6 & 7 (hiking, default setting follow course) is dat ie aangeeft hoeveel meter je van het pad af bent maar dan niet gaat terugnavigeren, als je dan bijv afsnijd en het pad weer op bent gaat ie gewoon verder met de course
Dat is ook precies mijn ervaring met hardlopen en m'n Fenix 7s. Dat werkt voor mij prima.
voor hardlopen nu omgezet naar "use map", ben benieuwd, ik hoop niet dat ie dan hele aparte routes gaat verzinnen
Volgens mij kan het horloge met "use map" inderdaad alternatieve routes gaan voorstellen als je "off track" raakt. Maar als ik de instelling op "use map" zet, en een (hardloop) activiteit start, duurt het (5-10) minuten voordat ie alles berekent heeft en ik kan beginnen met m'n training. Dat vind ik zo onhandig dat ik hem nu weer op "follow course" heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 14:32

NEK

Ik heb nog een Fenix 7 Sapphire Solar Edition in de aanbieding op tweakers: V&A aangeboden: Garmin fēnix 7 Sapphire Solar Zwart (Zwart)

Het is een prachtig ding, maar ga toch liever voor de Apple Watch Ultra :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05 14:51
Bij mijn F5plus is use map idd traag bij koersen omdat het horloge dan de koers gaat berekenen ook bij afsnijden kan het soms lang duren voor er weer een pad komt. Ik heb volg koers bij navigatie en dan afslagaanwijzingen aan en koersfout uit zodat ik in een bos ofzo een ander pad kan pakken en dan de koers weer op kan pakken. Zou niet wachten tot de bergen maar een koers in de buurt maken en dan de activiteit starten en uit proberen. Voor turn by turn moet je de koers (GPX) volgens mij via Garmin Connect inladen anders krijg je geen afslagen te zien in het horloge dacht ik. Komoot werkt ook vaak goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Net de Garmin Venu sq 2 in huis. Wat een mooi ding 😁

Nu struikel ik wel over één minpuntje waar ik bij aankoop niet opgelet heb, je kan namelijk geen gpx bestanden inladen via de Connect app 😕

Is er een oplossing via een third party app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:07
superiscch schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:51:

Nu struikel ik wel over één minpuntje waar ik bij aankoop niet opgelet heb, je kan namelijk geen gpx bestanden inladen via de Connect app 😕

volgens mij zou dat via Locus Maps moeten kunnen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Hopjesvla79 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:07:
[...]

volgens mij zou dat via Locus Maps moeten kunnen.
Bedankt maar deze is (nog) niet compatibel met de sq 2

Edit: het is gelukt via BF Outdoor... 😊 Wel jammer dat zo iets niet standaard in de horloge zit 😕

[ Voor 18% gewijzigd door superiscch op 12-09-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx

Garmin connect web?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dat gaat prima via de Connect app, althans op mijn iPhone geen enkel probleem. Een GPX bestand wat je download kun je gewoon delen en openen met ‘Connect’ en hierna via de Connect app naar je horloge sturen.

De truc zit ‘m dus dat je het bestand moet ‘delen’ en hierna zie je een lijst met al je apps die een gpx kunnen openen, waaronder de Connect app.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 12-09-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:35

Roozzz

Plus ultra

PatrickC schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:01:
[...]

Dat gaat prima via de Connect app, althans op mij iPhone geen enkel probleem. Een GPX bestand wat je download kun je gewoon delen en openen met ‘Connect’ en hierna via de Connect app naar je horloge sturen.
Idem op Android.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
In de app krijg ik de melding dat de sq 2 niet compatibel is met gpx bestanden dus ik denk niet dat de website iets anders zal zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:13
Idd - GPX kan Garmin prima aan.

Dacht uit @superiscch' reactie te begrijpen dat specifiek de Venu SQ 2 geen GPX aankan, maar vlgs mij is het gewoon even wennen aan de Garmin workflow?

Edit: of toch een feature die de SQ2 mist?

[ Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 12-09-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@superiscch Het lijkt er inderdaad op dat de Venu Sq (2) helemaal geen koersen ondersteunt.

Je zou eens kunnen kijken naar de Connect IQ app ‘dwMap’.
https://apps.garmin.com/n...f4-4f21-a32c-57acc7ce4870
Ik zie alleen de Venu Sq 2 er nog niet bij staan. De Venu Sq wel.

[ Voor 63% gewijzigd door PatrickC op 12-09-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
Ah zo. Ik dacht dat superissch impliceerde dat GPX wel ondersteund was maar het alleen lukte via de app.

Hoe importeer je een GPX file via de Garmin Connect app dan? (Voor devices die dat wel ondersteunen)

Edit: Op IOS kan ik een gpx file downloaden van een website en die dan openen met de Connect app. Kan niet vanuit de app zelf een file inladen

[ Voor 25% gewijzigd door DionYx op 12-09-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
DionYx schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:21:
Ah zo. Ik dacht dat superissch impliceerde dat GPX wel ondersteund was maar het alleen lukte via de app.

Hoe importeer je een GPX file via de Garmin Connect app dan? (Voor devices die dat wel ondersteunen)

Edit: Op IOS kan ik een gpx file downloaden van een website en die dan openen met de Connect app. Kan niet vanuit de app zelf een file inladen
Klopt. Vreemd genoeg kan je wel GPX 'delen' met Connect waarbij 'ie automatisch wordt ingeladen en bij je 'koersen' komt, maar niet andersom vanuit je app een gpx 'uploaden' naar Connect :? .. Op zich werkt het delen/openen prima, maar merkwaardig is het wel.

Zelf gooi ik nu meestal een GPX via upload in Strava Premium en pas ik hem waar nodig nog iets aan met de tekentool. Vervolgens komt 'ie dan ook automatisch in Connect bij 'koersen' te staan (mits settings goed staan). Vind alleen de kosten van Strava Premium wel hoog dus misschien maar eens overstappen naar Komoot voor het uittekenen van routes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik heb een Fenix 3 (die ik ga verkopen voor de geïnteresseerde 😁) en een Edge voor de fiets dus ik ken de workflow van Garmin wel 😁

Het moet ergens toch aan de software liggen... Aangezien het via 3d party app wel kan 😕

Ik heb de Sq 2 gekocht omdat het in mijn ogen een goeie combi tussen smart- en sportwatch is. Hij had echt alles wat ik wou tot ik dit zag 😅

In bijlage een screenshot van de Connect app als ik gpx wil naar toestel sturen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OXWucZNROzp93ew9O3l3V6kFjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2hGyVjmdHCxlMT0k2OED0XY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door superiscch op 12-09-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
PatrickC schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:11:
@superiscch Het lijkt er inderdaad op dat de Venu Sq (2) helemaal geen koersen ondersteunt.

Je zou eens kunnen kijken naar de Connect IQ app ‘dwMap’.
https://apps.garmin.com/n...f4-4f21-a32c-57acc7ce4870
Ik zie alleen de Venu Sq 2 er nog niet bij staan. De Venu Sq wel.
Sq 2 inderdaad nog niet... Hopelijk snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
En weer zomaar ineens geeft de fenix7x geen notificaties meer.... Niets veranderd. Nergens aangezeten.

Wèl aan de pc gehangen om te laden, maar niets veranderd.

Bluetooth al ontkoppeld, geen soelaas - wel Garmin Pay kwijt.
Explore ontkoppeld - geen soelaas.
Restart horloge / foon. Geen succes.

Bloedirritant.

Verder nog steeds fantastisch horloge en ontzettend blij mee. Maar dit soort dingen.. grrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Blomminator Toevallig niet de Garmin Explore app op je telefoon gezet? Of anders even je horloge opnieuw pairen in GC op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Blomminator Klinkt inderdaad als een telefoon probleem, bluetooth uit en weer aanzetten of inderdaad opnieuw pairen. *zucht* garmin en software *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 15:30
@superiscch De Venu1 van mij ondersteunt het ook niet. Dat "recht" is voorbehouden aan de horloges die kaarten/navigatie ondersteunen. Via GC web kan ik echter wel een GPX importeren, niet dat het veel zin heeft aangezien ik ze om eerder genoemde reden niet kan versturen naar de Venu (wel naar de Edge).

Zoals iemand hier al aanhaalde kan je dit wel omzeilen door Locusmaps te gebruiken om te navigeren met een GPX route.

Trouwens, jouw Venu2 SQ is nog altijd een ideale lifestyle/sport balans horloge hoor, ik heb m'n Venu1 indertijd ook hiervoor gekocht, die navigatiemogelijkheid is echter ook zowat het enige wat me "stoort".

Het horloge zou het prima aankunnen hoor, maar anders heeft Garmin geen argument meer voor mij om in de toekomst hun duurdere horloges aan te smeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Firestorm666 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:24:
@superiscch De Venu1 van mij ondersteunt het ook niet. Dat "recht" is voorbehouden aan de horloges die kaarten/navigatie ondersteunen. Via GC web kan ik echter wel een GPX importeren, niet dat het veel zin heeft aangezien ik ze om eerder genoemde reden niet kan versturen naar de Venu (wel naar de Edge).

Zoals iemand hier al aanhaalde kan je dit wel omzeilen door Locusmaps te gebruiken om te navigeren met een GPX route.

Trouwens, jouw Venu2 SQ is nog altijd een ideale lifestyle/sport balans horloge hoor, ik heb m'n Venu1 indertijd ook hiervoor gekocht, die navigatiemogelijkheid is echter ook zowat het enige wat me "stoort".

Het horloge zou het prima aankunnen hoor, maar anders heeft Garmin geen argument meer voor mij om in de toekomst hun duurdere horloges aan te smeren :D
Het is inderdaad een ideaal uurwerk, maar aangezien we vaak wandelingen maken (zeker op reis) die ik volg via een gpx is het wel een domper 😊 ik hoop dat Locus en dwMap snel SQ 2 ondersteuning geven.

De meeste andere uurwerken zijn vaak veel meer gericht op lopen en dat doe ik amper nog. Vroeger wel vandaar dat ik de Fenix 3 heb maar dat toestel is wat overkill geworden voor mijn doelen (en aan de zware kant).

Persoonlijk vind ik de sq 2 een smartwatch die je niet elke dag moet opladen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
@superiscch Dan is locusmaps eigenlijk DE app die je moet hebben, Locusmaps is helemaal gefocused op wandelaars. Ik heb trouwens zowel DwMap als Locusmaps gebruikt, die laatste werkt echt wel fijner (persoonlijke mening). Wees wel bewust dat locusmaps voor Garmin geen kaarten meer kan tonen, dit zou echter te maken hebben met Garmin die wat veranderd heeft. Downgraden van de GC app of mobiele data uitzetten is dan de oplossing.

Nu, stel je van die kaarten niet zo heel veel voor, verversen van de kaarten is tergend traag en het schermje is nogal klein voor die mappen van LM. Pijltjesnavigatie werkt stukken beter. LM heeft wel een leercurve, echt supergemakkelijk werkt het ook niet (zit wel nog op 3.5 en niet op 4). Dit omdat ik 3.5 de laatste is die ik nog heb kunnen kopen, v4 werkt met een abonnement waar ik geen fan van ben.

Moet er wel bij vertellen dat het al een paar jaar geleden is dat ik Dwmaps heb geprobeerd, intussen werkt het misschien wel beter. Volgens mij heb je daar ook niet echt een map, wel een broodkruimel kaartje.

Als m'n Venu versleten is en wil nog steeds maps, ga ik wel over naar een tegen die tijd over op een Epix 3, veel minder omslachtig :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@rockhopper en @PatrickC
Ja, irritant. En zomaar. En net weer even aan de pc gehangen, en dan ineens weer 12-uurs notering. Vraag ik niet om hoor... krijg je gewoon gratis cadeau.

Unpair gedaan in de Connect-app. in de telefoon-settings.
Unpair gedaan in de Explore-app.

Vooralsnog no dice.

Laatste keer heb ik de Fenix een full-reset gegeven, maar dat wil ik liever niet weer doen.
Was net zo lekker bezig voor de HSV status. moet het horloge nog 1 week dragen.

Kan er ook weinig over vinden. Mijn motorola heeft niet aan de pc gehangen of een update gehad. Dus ik geef Garmin Connect/Express/Fenix de schuld vooralsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:35

Roozzz

Plus ultra

Blomminator schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:19:
@rockhopper en @PatrickC
Ja, irritant. En zomaar. En net weer even aan de pc gehangen, en dan ineens weer 12-uurs notering. Vraag ik niet om hoor... krijg je gewoon gratis cadeau.

Unpair gedaan in de Connect-app. in de telefoon-settings.
Unpair gedaan in de Explore-app.

Vooralsnog no dice.

Laatste keer heb ik de Fenix een full-reset gegeven, maar dat wil ik liever niet weer doen.
Was net zo lekker bezig voor de HSV status. moet het horloge nog 1 week dragen.

Kan er ook weinig over vinden. Mijn motorola heeft niet aan de pc gehangen of een update gehad. Dus ik geef Garmin Connect/Express/Fenix de schuld vooralsnog...
Ah ja, de beruchte bug na een update van het horloge of de app. Kan je tot complete wanhoop drijven ;) Twee weken terug had ik hem ook weer eens. Hier kwam ik uiteindelijk pas uit door:
- toestel/horloge verwijderen in GC app;
- horloge verwijderen in bluetooth settings van de telefoon;
- reboot horloge;
- reboot telefoon;
- Nieuw toestel toe te voegen in GC app.

+ een rondje faal -> herhaal bovenstaande stappen -> succes

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Blomminator Vervelend inderdaad. Je doet er weinig aan.
Mijn tips die je allemaal kan/mag doen voor de reset:
Uninstall - reinstall de apps
unpair - re-pair bluetooth
Fenix helemaal uitzetten en weer opstarten
Firmware reinstall via garmin express op de pc (die is wat grondiger dan via wifi) Je kan deze uitvoeren ook al heb je al de meest recente versie.
Als dat allemaal niet helpt... tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een Garmin weegschaal i.c.m. een Epix, ik heb nu dat ik regelmatig mijn gewicht handmatig invul in de app maar het zou een stuk makkelijker voor mij zijn als het automatisch met de app synct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:22
Slux schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:32:
Heeft iemand ervaring met een Garmin weegschaal i.c.m. een Epix, ik heb nu dat ik regelmatig mijn gewicht handmatig invul in de app maar het zou een stuk makkelijker voor mij zijn als het automatisch met de app synct
Ik heb de Garmin Index Smart Scale. Die is zichtbaar in GCW en GC app. Zodra je je weegt worden alle gegevens (gewicht,BMI,Body Fat,Skeletal Muscle Mass, Bone Mass en Body Water) gesynced en je gewicht wordt geupdate in je User Settings.
Dit is zou met alle Garmins moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door blavlaa op 13-09-2022 21:34 ]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Ik heb net even de FR955 threads op forums.garmin.com bekeken, maar het aantal openstaande bugs na de laatste firmware update is toch wel heel fors. Het lijkt wel alsof het meer geworden is.
Zelf kan ik niet zeggen dat ik ontevreden ben, vooral het lage gewicht en de optie touch te gebruiken (al is de implementatie niet zo goed) maken het een prettig horloge.
Maar voor het geld zou het niet moeten kunnen, zeker niet omdat de Fenix 7 en Epix 2 met dezelfde hardware (voor zover ik weet) wel een goede implementatie van touch hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slux schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:32:
Ik gebruik een veel goedkopere Withings weegschaal. Die stuurt het gewicht naar MyFitnessPal en die is weer gekoppeld aan mijn Garmin account. Dit werkt alleen voor het gewicht, maar alle overige data is toch flauwekul en onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:37:
Ik heb net even de FR955 threads op forums.garmin.com bekeken, maar het aantal openstaande bugs na de laatste firmware update is toch wel heel fors. Het lijkt wel alsof het meer geworden is.
Zelf kan ik niet zeggen dat ik ontevreden ben, vooral het lage gewicht en de optie touch te gebruiken (al is de implementatie niet zo goed) maken het een prettig horloge.
Maar voor het geld zou het niet moeten kunnen, zeker niet omdat de Fenix 7 en Epix 2 met dezelfde hardware (voor zover ik weet) wel een goede implementatie van touch hebben....
Ik moet zeggen dat het ‘zware’ gewicht van de Epix 2 me erg is meegevallen tov de lichtgewicht FR645. Verder snap ik ook het verschil in touch interface tussen de 955 en Fenix/Epix. Misschien toch een tragere CPU in de 955?

• Frij5fd
PatrickC schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:48:
[...]

Ik moet zeggen dat het ‘zware’ gewicht van de Epix 2 me erg is meegevallen tov de lichtgewicht FR645. Verder snap ik ook het verschil in touch interface tussen de 955 en Fenix/Epix. Misschien toch een tragere CPU in de 955?
Het prijsverschil met de Fenix 7-serie was aanzienlijk terwijl de FR wel all-bands GPS had e.d., dus best kans dat er bij de FR955 ergens bespaard is op hardware.

• Lagune
  • Laatst online: 26-05 14:49

Lagune

Its time for warp

blavlaa schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:33:
[...]

Ik heb de Garmin Index Smart Scale. Die is zichtbaar in GCW en GC app. Zodra je je weegt worden alle gegevens (gewicht,BMI,Body Fat,Skeletal Muscle Mass, Bone Mass en Body Water) gesynced en je gewicht wordt geupdate in je User Settings.
Dit is zou met alle Garmins moeten werken.
jup, ik heb de index ook en synct met je profiel, hij geeft dan ook je nickname aan na het wegen

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Frij5fd schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:37:
Als Garmin nou íets meer Apple zou zijn en gewoon één of twee smaken uit zou brengen - dan was het ook nog een beetje doen geweest om alles goed te testen, te onderhouden en van updates te voorzien.

Met de fietscomputers lukt ze dit wel - maar met de sporthorloges is het echt een enorme brei aan modellen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kR_Vw0c8mKD0hcfqAwjUKkZsU54=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IFxjrtL9SowrbyjJqpVXHg2Z.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door MrAcid op 14-09-2022 12:07 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:26
MrAcid schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:03:
[...]

Als Garmin nou íets meer Apple zou zijn en gewoon één of twee smaken uit zou brengen - dan was het ook nog een beetje doen geweest om alles goed te testen, te onderhouden en van updates te voorzien.

Met de fietscomputers lukt ze dit wel - maar met de sporthorloges is het echt een enorme brei aan modellen.[Afbeelding]
Grote verschil met sporthorloges is dat ze voor meerdere sport categorieën zijn, terwijl een fietscomputer voor fietsen is.
Daarnaast, horloges zijn ook nog eens sieraden voor veel mensen, dus uiterlijk telt mee (Epix vs Fenix bijvoorbeeld), en de diverse prijscategorieën, een horloge voor zwemmen alleen heeft andere eisen dan een hardloophorloge.

Plus, kijk je naar AW, dan open ik de website en zie gelijk al 25 keuzes staan van de Watch 8, en dan heb je nog de Ultra en SE modellen. Dus ook daar is veel keuze. https://www.apple.com/nl/shop/buy-watch/apple-watch

• slow whoop
swhnld schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:18:
[...]

Grote verschil met sporthorloges is dat ze voor meerdere sport categorieën zijn, terwijl een fietscomputer voor fietsen is.
Daarnaast, horloges zijn ook nog eens sieraden voor veel mensen, dus uiterlijk telt mee (Epix vs Fenix bijvoorbeeld), en de diverse prijscategorieën, een horloge voor zwemmen alleen heeft andere eisen dan een hardloophorloge.

Plus, kijk je naar AW, dan open ik de website en zie gelijk al 25 keuzes staan van de Watch 8, en dan heb je nog de Ultra en SE modellen. Dus ook daar is veel keuze. https://www.apple.com/nl/shop/buy-watch/apple-watch
Da's allemaal waar, maar dat neemt niet weg dat Garmin nog wel wat stappen kan zetten in de software. Afgezien van alle horloge modellen waarop het moet werken, is er ook nog Garmin Connect, Garmin Express, Garmin Explore, en Garmin Basecamp.

Dat werkt ook niet allemaal naadloos samen, en de UX is voor elke applicatie compleet anders. Het zou mooi zijn als ze alles onder een dak zouden kunnen brengen, en voor de horloges een vaste release-cycle zouden kunnen introduceren, i.p.v. "het is klaar als het af is".

• Prulleman
slow whoop schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:33:
[...]

Da's allemaal waar, maar dat neemt niet weg dat Garmin nog wel wat stappen kan zetten in de software. Afgezien van alle horloge modellen waarop het moet werken, is er ook nog Garmin Connect, Garmin Express, Garmin Explore, en Garmin Basecamp.

Dat werkt ook niet allemaal naadloos samen, en de UX is voor elke applicatie compleet anders. Het zou mooi zijn als ze alles onder een dak zouden kunnen brengen, en voor de horloges een vaste release-cycle zouden kunnen introduceren, i.p.v. "het is klaar als het af is".
ja ieder zijn ding.. ik zou mijn fenix voor geen goud in willen ruilen voor een AW, en niet alleen omdat ik geen iphone heb ;)

zoals een AW qua software beter is, is de batterij van de meeste garmins niet te vergelijken met een AW.

Maar de vergelijking gaat al mis bij het type product, een garmin is een sporthorloge met enkele smartfuncties, een AW is een smartwatch met sportfuncties.

(garmin connect is in principe de basis app, express heb je alleen nodig om kaarten te updaten, dat doet ie niet OTA, firmware wel, explore ken ik zelf niet en basecamp is gelukkig optioneel, ik gebruik liever komoot voor routes.)

Strava

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

Galois

1811 - 1832

Het startknopje van mijn Garmin Fenix 5 plus (niet saffier) reageert steeds slechter. Ik moet er hard op drukken en soms wel 5x voor er wat gebeurt.

Ik heb contact gehad met Garmin en ze repareren geen horloges. Omdat ik buiten het garantietermijn val (horloge is 3,5 jaar oud) willen ze 'm omruilen voor een gerefurbished exemplaar voor 190 euro.

Ik twijfel: ik vind het veel geld voor een horloge van 3,5 jaar oud. Dit is de enige optie: ze repareren geen horloges voor klanten en je kunt 'm ook niet omruilen voor een ander model (tegen meerprijs bv). Dit laatste zou ik wel oren naar hebben.

Nu sta ik voor 3 keuzes:

- 190 euro betalen en een goed werkend horloge. Ondanks dat dit horloge 3,5 jaar oud is, ben ik er tevreden over.
- mijn niet goed werkend horloge op Marktplaats verkopen aan een 'handelaar/handige klusser' die 'm zelf repareert en weer doorverkoopt. Misschien dat het horloge dan bv. 100 euro kan opleveren. Ze gaan voor ongeveer 200-250 euro op Marktplaats de goed werkende exemplaren :)
- Het horloge omruilen en de gerefurbishde die ik dan ontvang op MP zetten voor 200-250 euro en dan zelf een Fenix 6 of 7 kopen

Deze laatste vind ik eigenlijk niet netjes... maar tsja... :)

Of is er iets wat ik zelf zou kunnen doen om het slecht werkend knopje te kunnen repareren?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:58
Galois schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:32:
Waarom zou dat laaste niet netjes zijn?
Als je graag wilt upgraden naar iets nieuwers, is dat de handigste route.

Punctuality is the politeness of kings

• Galois

Galois

1811 - 1832

dreamscape schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:40:
[...]

Tsja... Garmin komt mij tegemoet en ik probeer er winst uit te halen? Dat is niet helemaal de bedoeling van deze coulance van Garmin :)

Maar ik denk dat het nog wel knap lastig is om 200+ te krijgen voor een Garmin Fenix 5 plus (niet saffier) op Marktplaats. Staan er meerdere op...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Valorian
  • Nu online
Galois schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:32:
Het startknopje van mijn Garmin Fenix 5 plus (niet saffier) reageert steeds slechter. Ik moet er hard op drukken en soms wel 5x voor er wat gebeurt.

Ik heb contact gehad met Garmin en ze repareren geen horloges. Omdat ik buiten het garantietermijn val (horloge is 3,5 jaar oud) willen ze 'm omruilen voor een gerefurbished exemplaar voor 190 euro.

Ik twijfel: ik vind het veel geld voor een horloge van 3,5 jaar oud. Dit is de enige optie: ze repareren geen horloges voor klanten en je kunt 'm ook niet omruilen voor een ander model (tegen meerprijs bv). Dit laatste zou ik wel oren naar hebben.

Nu sta ik voor 3 keuzes:

- 190 euro betalen en een goed werkend horloge. Ondanks dat dit horloge 3,5 jaar oud is, ben ik er tevreden over.
- mijn niet goed werkend horloge op Marktplaats verkopen aan een 'handelaar/handige klusser' die 'm zelf repareert en weer doorverkoopt. Misschien dat het horloge dan bv. 100 euro kan opleveren. Ze gaan voor ongeveer 200-250 euro op Marktplaats de goed werkende exemplaren :)
- Het horloge omruilen en de gerefurbishde die ik dan ontvang op MP zetten voor 200-250 euro en dan zelf een Fenix 6 of 7 kopen

Of is er iets wat ik zelf zou kunnen doen om het slecht werkend knopje te kunnen repareren?
toon volledige bericht
Als "refurbished" ook betekent dat er een nieuwe batterij in zit dan zou ik voor optie 1 gaan, maar dan eigenlijk alleen als je bereid bent er nog wel een paar jaar mee te doen. Als je toch al met een schuin oog naar een nieuwere versie kijkt dan is 190 euro best veel geld voor een half jaartje plezier :)

Je kan hem dan altijd nog doorverkopen, maar hou er wel rekening mee dat 'ie elke week minder waard wordt, meer dan 200 euro verwachten vind ik nu al best ambitieus. Maar goed, refurbished is meestal ook helemaal krasvrij en dus 'als nieuw' , dat helpt je wel enorm bij het verkopen. Zeker als je er nog een doosje bij krijgt (of die nog hebt) en zaken als kabeltjes, handleiding, etc. en eventueel accessoires kan aanbieden dan ben je hem wellicht vlot kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
dreamscape schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:40:
[...]

Helemaal eens. Is inderdaad niets 'niet netjes' aan. Je betaalt Garmin 190 euro voor een vervangend exemplaar, wat je daarna met dat exemplaar doet is niet relevant. :) .. Sterker nog: als hij daarna een 6 of 7 koopt loopt de omzet bij Garmin alleen maar op, dus die zullen ook blij zijn met die 'route'. .. Wel zou ik zelf nooit zo'n route ingaan voor maximaal 5 tientjes winst en mogelijk gedoe / blijven zitten met horloge / verlies. Ook in acht nemende dat er met de komst van de "7" nu de komende tijd waarschijnlijk zeer veel 5'jes en 6'jes de marktplaatsen gaan betreden.

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 15-09-2022 11:25 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

@Valorian ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Als ik zeker zou weten dat ik deze gewoon een paar jaar mee zou doen, dan is dat inderdaad de beste optie. Je hebt dan een goed werkend toestel, met mag ik aannemen een nieuwe batterij en krasvrij.

Garmin zegt er alleen het volgende over:

"Uw toestel zal mogelijk vervangen worden door een newly overhauled (NOH) toestel. Dit is een toestel dat is teruggestuurd naar Garmin om in de fabriek gereviseerd te worden. NOH-toestellen ondergaan intensieve testen om aan dezelfde specificaties te voldoen als nieuw geproduceerde toestellen en om onze hoge kwaliteitsstandaarden te verzekeren."

Maar eigenlijk probeer ik mijzelf tegen te houden om voor de Fenix 7 te gaan: 700 euro voor de meest eenvoudige versie van dit exemplaar vind ik wat enthousiast :)

En vind ik dan de Fenix 6 pro die nu 480 euro kost dan wel de upgrade waard?

Of moet ik gewoon voor 190 euro de Fenix 5 plus weer nemen en gewoon tevreden zijn... :)
(want als het knopje niet kapot was gegaan... had ik nu zeker niet gekeken naar een upgrade)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:53
Galois schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:48:
@Valorian ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Als ik zeker zou weten dat ik deze gewoon een paar jaar mee zou doen, dan is dat inderdaad de beste optie. Je hebt dan een goed werkend toestel, met mag ik aannemen een nieuwe batterij en krasvrij.

"Uw toestel zal mogelijk vervangen worden door een newly overhauled (NOH) toestel. Dit is een toestel dat is teruggestuurd naar Garmin om in de fabriek gereviseerd te worden. NOH-toestellen ondergaan intensieve testen om aan dezelfde specificaties te voldoen als nieuw geproduceerde toestellen en om onze hoge kwaliteitsstandaarden te verzekeren."

Maar eigenlijk probeer ik mijzelf tegen te houden om voor de Fenix 7 te gaan: 700 euro voor de meest eenvoudige versie van dit exemplaar vind ik wat enthousiast :)

Of moet ik gewoon voor 190 euro de Fenix 5 plus weer nemen en gewoon tevreden zijn... :)
(want als het knopje niet kapot was gegaan... had ik nu zeker niet gekeken naar een upgrade)
toon volledige bericht
De meest eenvoudige versie van de 7 is echt wel goedkoper te vinden dan 700 euro hoor! https://www.brandfield.nl...h-smartwatch-010-02540-11 Hier een 7 Solar voor 688 en als je inschrijft voor de nieuwsbrief gaat er nog eens 10% vanaf, dus een ruime 600 euro over. Met eenzelfde constructie is de basis 7 voor 560 euro te krijgen.

Weet niet of ik je hiermee help de verleiding te weerstaan om een 7 te kopen, maar altijd goed om je opties te weten ;)
Een F6 Pro is via Amazon en Bever ook al een paar keer 375 - 400 geweest mocht je dat nog overstag helpen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online

toon volledige bericht
Tsja.. keuzes. Als mij 945 (nu bijna 3 jaar oud) het nu zou begeven zou ik denk ik voor mij zelf rechtvaardigen dat het nodig is om een 955 of een F7 te kopen, en dan de rentepuntenwinkel van ING elke dag 24x checken of er iets op voorraad komt ;) .. Tot die tijd sta ik er net zo in als jij: tevreden met wat ik heb. Mijn ratio hoopt dat die 945 nog minimaal 2 jaar mee gaat. Mijn emotie hoopt dat 'ie morgen uit elkaar valt ;)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Aghanim schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:55:
Een F6 Pro is via Amazon en Bever ook al een paar keer 375 - 400 geweest mocht je dat nog overstag helpen ;)
Wow... dat zijn hele mooie prijzen! Nog niet voorbij zien komen (maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zo vaak naar kijk/op zoek ben).

Zo'n prijs zou mij voor de F6 pro wel over de schreef trekken!

Nu heeft Garmin zelf een 'Birthday Sale' voor 480 euro.

Volgens de pricewatch nog nooit voor deze prijs geweest... (niet dat het wat zegt... :))

[ Voor 15% gewijzigd door Galois op 15-09-2022 12:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Galois schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:05:
[...]

Wow... dat zijn hele mooie prijzen! Nog niet voorbij zien komen (maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zo vaak naar kijk/op zoek ben).

Zo'n prijs zou mij voor de F6 pro wel over de schreef trekken!

Nu heeft Garmin zelf een 'Birthday Sale' voor 480 euro.

Volgens de pricewatch nog nooit voor deze prijs geweest... (niet dat het wat zegt... :))
Nou, geregeld dus. Veel plezier met je nieuwe F6 Pro :+

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-07-2024
vraagje:

Ik fiets al jaren met een garmin edge 830... dat waren mijn gegevens op garmin connect.
Dan heb ik een vivo active 3 gehad en kwamer er een aantal gegevens bij...
Steeds een hoge Vo2Max gehad (67 -68).

Sinds 2 weken een forerunner 955 en sindsdien daalt mijn conditie (volgens garmin); steeds trainingsstatus niet productief en vo2max daalt tot nu 61...

Iemand een verklaring?

Wat doe ik best, tijdens fietsen zeker de forerunner niet aan de pols laten of maakt dat allemaal niet uit?

gegroet!

• Firestorm666
verhto schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:42:
vraagje:

Ik fiets al jaren met een garmin edge 830... dat waren mijn gegevens op garmin connect.

Sinds 2 weken een forerunner 955 en sindsdien daalt mijn conditie (volgens garmin); steeds trainingsstatus niet productief en vo2max daalt tot nu 61...

Iemand een verklaring?

Wat doe ik best, tijdens fietsen zeker de forerunner niet aan de pols laten of maakt dat allemaal niet uit?

gegroet!
Ik vermoed dat je FR955 meer data verzameld voor een accuratere VO2Max. Voor Hardlopen is er Runalyze die perfect kan tonen waarom/hoe een score bij Garmin hoger/lager gaat. Weet niet of er iets vergelijkbaars is voor de fietsers.

Andere mogelijkheid: je FR955 is nog nieuw en de data zal accurater worden naar mate je m gebruikt. Of misschien ben je zelf simpelweg achteruit gegaan?
vraagje:

Iemand een verklaring?

gegroet!
Ik weet niet wat je leeftijd is maar 67-68 is behoorlijk hoog.

Wat zijn je hartslagzones op je FR955? Staan die wel goed? Ik ben recentelijk ook van horloge veranderd en moest deze opnieuw instellen. Schijnbaar houdt Garmin deze per apparaat bij en wordt ook niet overgenomen van de ene naar het andere apparaat.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:58
PatrickC schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:52:
[...]

Ik weet niet wat je leeftijd is maar 67-68 is behoorlijk hoog.
Gewicht verkeerd ingesteld, dat kan ook. Sowieso geldt voor die VO2MAX van Garmin: het is een inschatting en echt alleen leuk bruikbaar om voor jezelf progressie te kunnen meten. Zien of er vooruitgang of juist achteruitgang zit in je conditie. Die cijfers met anderen vergelijken heeft weinig zin.

Althans, dat probeer ik mensen van mijn AV meestal uit te leggen als ze na een training meteen in Garmin Connect zitten te neuzen hoe de stand van zaken is. Sowieso ietwat kansloos, maar dat zeg ik dan maar niet. :)

Punctuality is the politeness of kings

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 08:03
vraagje:

Iemand een verklaring?

gegroet!
Tja, zonder verdere info over tijden, leeftijd, gericht, etc is er weinig nuttigs over te zeggen welke van de 2 de juistere is ..

En inderdaad, de garmin zal weer een beetje opnieuw moeten leren. Geef het een maandje?

(Los daarvan is de 955 nog aardig buggy, kan best dat fietsen icm lopen ook wat issues oplevert)

• Requiem19
  • Laatst online: 07:13
Cycling V02 wordt hier ook altijd wat (te) hoog ingeschat door Garmin.

• Prulleman
vraagje:

Iemand een verklaring?

gegroet!
ik kwam toevallig gisteren tot dezelfde conclusie en ik denk dat ik gevonden heb waar het door komt. ik had het hier toevallig gisteren met @Michaelg over via whatsapp, de triggger voor mij om te kijken wat dat de trainings zones way off lijken te zijn op mijn horloge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YhUhch6hEfUJBz7p-GTh9USGb0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zC84SwcI7XEyll1T9vDpplLW.png?f=fotoalbum_large
en dat terwijl de acute load optimal is (en de load ook binnen de bandbreedte valt in het grafiekje).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRHE2sDjpGRsURcYGi2khzsIaY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HN6VoJsmMf3yZAWK76lqSigK.png?f=fotoalbum_large
Naast structureel "unproductive" zie ik inderdaad ook dat mijn vo2max nu rond de 58-60 schommelt, terwijl ik ook pieken heb gezien van rond de 70. Als ik mijn fitness nu zou moeten inschalen zou ik zeggen dat garmin er 67 van zou moeten maken (even los van het feit of dit vergelijkbaar zou zijn met een lab waarde, dat durf ik niet te zeggen)

Toen ben ik eens gaan kijken in eerste instantie via de connect website hoe mijn FTP en vermogens zones stonden ingesteld en dat was zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2tRMw-nSvTx2uMZZH-6gxuT2aw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A5HyaT2PZB0m7Dty9LTBrHqh.png?f=user_large
na een druk op de reset kloppen de percentages:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBp5yTCTRJ54zoOuYg6-UnkldHU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XO4KI5lvR5ALQFHqHIA93bTa.png?f=user_large, maar reset ie ook FTP naar 200, als ik die weer op 300 zet krijg ik weer de verkeerde percentages.

Vervolgens heb ik de aanpassing op de connect app gedaan en nu staat het wel goed.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rC3WwhWbJ9amFbrbSjH7ck1M29A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/clUH2yOMkqjxriXYB5q6Z6n4.png?f=fotoalbum_large

(ook als ik op web de boel bekijk, ik durf er alleen niet meer aan te komen).

Wellicht heb je op website dus je FTP aangepast en is dat de oorzaak (of die staat gewoon nog op default en heeft niet je FTP van je garmin overgenomen).

Na de aanpassing doet ie helaas niks met terugwerkende kracht, dus ik zal eerst weer een training met power moeten doen voor ik een verschil ga zien. vo2max zal wel snel oplopen dan en de trainingstatus zal wel een paar dagen of weken overheen gaan omdat de load nog berekend is op veel te (vals) intensieve ritten.

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 15-09-2022 19:16 ]

Strava

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12

toon volledige bericht
Het is wsch al geopperd, maar heb je er nog niet over nagedacht om zelf eens een poging te wagen om dat defecte knopje te herstellen? Er staan vast wel 'how-to's' te vinden op het internet? Of is het sowieso een gekend probleem dat niet te repareren is (ernstiger dan de gekende 'sticky buttons', welke met een warm zeepsopje wel op te lossen is)?

Los daarvan: als je toch van plan bent om die defecte Fenix 5 plus in te ruilen voor zo een 'NOH', dan kan je evengoed misschien eerst eens wat experimenteren (zonder daarbij het toestel natuurlijk te slopen)?

• Gonadan
  • Laatst online: 07:32
@Galois wanneer heb je er voor het laatst mee gedouched? Ik heb dat ook gehad met mijn F5+ maar na wat grondiger schoonmaken en onder de douche ook het knopje weer even goed gebruiken werkte hij weer als vanouds.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-07-2024
Bedankt om jouw ervaring te delen!

FTP en HS staat zowel op de app als op de website goed ingesteld...

Vind het wel frustrerend. Want conditie gaat niet achteruit integendeel zelfs...

True physio staat ook zowel op Edge als Forerunner aan...
Prulleman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:14:
[...]

ik kwam toevallig gisteren tot dezelfde conclusie en ik denk dat ik gevonden heb waar het door komt. ik had het hier toevallig gisteren met @Michaelg over via whatsapp, de triggger voor mij om te kijken wat dat de trainings zones way off lijken te zijn op mijn horloge:
[Afbeelding]
en dat terwijl de acute load optimal is (en de load ook binnen de bandbreedte valt in het grafiekje).
[Afbeelding]
Naast structureel "unproductive" zie ik inderdaad ook dat mijn vo2max nu rond de 58-60 schommelt, terwijl ik ook pieken heb gezien van rond de 70. Als ik mijn fitness nu zou moeten inschalen zou ik zeggen dat garmin er 67 van zou moeten maken (even los van het feit of dit vergelijkbaar zou zijn met een lab waarde, dat durf ik niet te zeggen)

Toen ben ik eens gaan kijken in eerste instantie via de connect website hoe mijn FTP en vermogens zones stonden ingesteld en dat was zo:
[Afbeelding]
na een druk op de reset kloppen de percentages:
[Afbeelding], maar reset ie ook FTP naar 200, als ik die weer op 300 zet krijg ik weer de verkeerde percentages.

Vervolgens heb ik de aanpassing op de connect app gedaan en nu staat het wel goed.:
[Afbeelding]

(ook als ik op web de boel bekijk, ik durf er alleen niet meer aan te komen).

Wellicht heb je op website dus je FTP aangepast en is dat de oorzaak (of die staat gewoon nog op default en heeft niet je FTP van je garmin overgenomen).

Na de aanpassing doet ie helaas niks met terugwerkende kracht, dus ik zal eerst weer een training met power moeten doen voor ik een verschil ga zien. vo2max zal wel snel oplopen dan en de trainingstatus zal wel een paar dagen of weken overheen gaan omdat de load nog berekend is op veel te (vals) intensieve ritten.
toon volledige bericht

• Prulleman
verhto schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:33:
Bedankt om jouw ervaring te delen!

FTP en HS staat zowel op de app als op de website goed ingesteld...

Vind het wel frustrerend. Want conditie gaat niet achteruit integendeel zelfs...

True physio staat ook zowel op Edge als Forerunner aan...

[...]
Hmm. Gewicht heeft ook invloed op vo2max, maar voor zover ik kan beredeneren niet op de trainings status.. maar dan heb ik verder ook geen idee..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 07:32
Prulleman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:36:
[...]

Hmm. Gewicht heeft ook invloed op vo2max, maar voor zover ik kan beredeneren niet op de trainings status.. maar dan heb ik verder ook geen idee..
Indirect wel, want verandering in vo2max wordt meegenomen in de training status.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Lees verschillende meldingen van mensen waarbij notificaties op hun device blijven terugkomen / niet weg gaan icm IOS 16. Ik loop hier zelf ook tegenaan maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Hier toevallig mensen ervaring mee?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:26
Michaelg schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:18:
Lees verschillende meldingen van mensen waarbij notificaties op hun device blijven terugkomen / niet weg gaan icm IOS 16. Ik loop hier zelf ook tegenaan maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Hier toevallig mensen ervaring mee?
Klacht indienen bij Apple en je device leverancier. Vaak bij de nieuwe versies dat de .0 release bugs heeft.
Altijd goed op de.1 te wachten wanneer mogelijk.
Maar het wordt alleen opgelost door Apple als het gemeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:40
Mochten er anderen zijn die wel eens handmatig hun slaap beeindigen op hun garmin watch; sinds v23 is dat "stuk" https://forums.garmin.com...-software/1481772#1481772 .. Je data wordt dan niet opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Apple Watch gebruikers is er sinds WatchOS 9 een extra mogelijkheid om je HRV te meten. Voorheen ging dit automatisch (op redelijk random momenten) of handmatig (Breathe app sessie starten). Er is nu de mogelijkheid om te meten op 'Atrium Fibrilleren' waardoor er tijdens slaap iedere 15 minuten een HRV-meting plaatsvindt.

Sommige apps gebruiken die metingen dan om herstel/readiness etc. in kaart te brengen. Zo doen Oura en Garmin het ook (Whoop weet ik niet) met nightly readings.

Afhankelijk van welke guru je volgt zou dit overigens nog steeds de 2e beste methode zijn. De beste methode blijkt te zijn om 1x per dag een handmatige meting direct na wakker worden (Marco Altini) te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:40
Ook heeft Apple de max het gevalideerde bereik van de vo2max omhoog geschroefd, voorheen bleef die van mij hangen op 60 maar sinds de nieuwe watchOS komt hij nu boven de 60 uit.
Echter zegt runalyze dat ie 58 is en dan komt meer overeen met m'n huidige niveau.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gonadan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:41:
@Galois wanneer heb je er voor het laatst mee gedouched? Ik heb dat ook gehad met mijn F5+ maar na wat grondiger schoonmaken en onder de douche ook het knopje weer even goed gebruiken werkte hij weer als vanouds.
Ik zwem er ook mee...
Ik heb wel het gevoel dat na het zwemmen het knopje wel slechter doet... (als pas reageren na 6x drukken ipv 3 ;)).

Ik ga proberen om bv. onder water het knopje een paar keer in te drukken in de hoop dat het daaraan ligt.

Op MP voor 120 euro gezet met dit defect, maar lijkt weinig belangstelling voor. Had gehoopt dat een handig persoon dit euvel voor een paar euro heeft opgelost, die 100-120 euro er dus voor over heeft en 'm dan zelf voor 200 euro verkoopt... Maar is toch te hoog lijkt het :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Galois Ik heb op mijn FR645 ook een keer gehad dat de start/stop knop niet meer goed werkte (bijna geen ‘travel’ en ‘klik’ meer). Ik heb ‘m toen een kwartiertje in heet water (niet kokend, maar nog te doen als je je hand erin houdt) gelegd en hierna was het probleem opgelost.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=JUbwC0qg5O6RqypfwUiTj5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 18:49

sjaool

Every life should have 9 cats

PatrickC schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:16:
@Galois Ik heb op mijn FR645 ook een keer gehad dat de start/stop knop niet meer goed werkte (bijna geen ‘travel’ en ‘klik’ meer). Ik heb ‘m toen een kwartiertje in heet water (niet kokend, maar nog te doen als je je hand erin houdt) gelegd en hierna was het probleem opgelost.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=JUbwC0qg5O6RqypfwUiTj5
Lukewarm = lauw (tussen de 38 en 40 graden) dus zeker geen of bijna kokend water want dat lijkt mij voor het horloge niet echt goed in verband met lijm dat verzwakt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tinusvolkel tegen de tijd dat ik op 60 zit zal het vast wel naar 90 verhoogd zijn :+

Ik loop nog maar 1x per week hard in Z2. Dat is echt een aanslag op je VO2max tegenover 4x per week diversiteit aan trainingen.

@Galois wellicht nog ontkalken met azijn? Als het toch al stuk is kun je dat nog wel proberen lijkt me. En heb je de F6 Pro al binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:09:
[...]

Ik zwem er ook mee...
Ik heb wel het gevoel dat na het zwemmen het knopje wel slechter doet... (als pas reageren na 6x drukken ipv 3 ;)).

Ik ga proberen om bv. onder water het knopje een paar keer in te drukken in de hoop dat het daaraan ligt.

Op MP voor 120 euro gezet met dit defect, maar lijkt weinig belangstelling voor. Had gehoopt dat een handig persoon dit euvel voor een paar euro heeft opgelost, die 100-120 euro er dus voor over heeft en 'm dan zelf voor 200 euro verkoopt... Maar is toch te hoog lijkt het :)
Heb hetzelfde met m’n 5s, maar dan met de Back/Lap toets. Die deed steeds minder en inmiddels helemaal niks meer. Meerdere keren geprobeerd schoon te weken maar doet gewoon echt niks meer. Wacht momenteel op m’n nieuwe horloge en daarna ga ik eens kijken wat Garmin nog kan doen (hoeveel een ‘nieuwe’ kost).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Aghanim schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:20:
@Tinusvolkel tegen de tijd dat ik op 60 zit zal het vast wel naar 90 verhoogd zijn :+

Ik loop nog maar 1x per week hard in Z2. Dat is echt een aanslag op je VO2max tegenover 4x per week diversiteit aan trainingen.

@Galois wellicht nog ontkalken met azijn? Als het toch al stuk is kun je dat nog wel proberen lijkt me. En heb je de F6 Pro al binnen :P
Hehehe... ik neig er wel naar. De pagina staat nog steeds open :) Maar nog niet geklikt... Dit weekend een knoop doorhakken.

Ik ga de warmwaterweekoplossing proberen nu... Ik zwem er namelijk wel wekelijks mee, dus misschien dat het daar wel aan ligt. Hij doet het namelijk nog wel, maar slecht (moet dus het knopje soms wel 5x indrukken voor er iets gebeurt).

EDIT: hmmm... hij lijkt het echt beter te doen. Ik heb 'm een kwartiertje in lauw water gehad, ook onder water gedrukt op het horloge, nu uit het water ook het knopje paar keer indrukken. Hij is zeker nog niet goed, maar reageert wel beter. Toch viezigheid dus? Ik zal straks nog een keer proberen kijken of het beter kan worden...

[ Voor 16% gewijzigd door Galois op 16-09-2022 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:02:
[...]

Lukewarm = lauw (tussen de 38 en 40 graden) dus zeker geen of bijna kokend water want dat lijkt mij voor het horloge niet echt goed in verband met lijm dat verzwakt. ;)
Klopt. Heet was niet mijn beste woordkeuze, maar de link er bij maakte het hopelijk wel duidelijk. :+

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-03 04:33
Sinds gisteren een Garmin Forerunner 55 in bezit. Alleen zie ik in de connect app geen weergave bij het dagelijks overzicht van m'n hartslag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7MJ3v4DdfQij7rSrYOFym6PaWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFxd3tRs1VUvclm6I5nD4E4n.jpg?f=fotoalbum_large

Waar kan ik dit aanpassen? Ik meen dat continu meting aan staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
ZEER tevreden over mijn Garmin FR955. Alleen is er soms tijdens de sportactiviteit op het scherm een horizontale zwarte lijn die soms verschijnt en weer verdwijnt. Dat is sinds de laatste softwareupdate.

[ Voor 69% gewijzigd door BasGenk op 17-09-2022 21:05 ]

Pagina: 1 ... 237 ... 316 Laatste