Bedankt, ik ga even op de Duitse kijken, Amazon is namelijk ook via shutzfolien24. Heb nu zelf deze van 41,5mm geselecteerd: BROTECT Tempered Glass Film Compatible with Circular Displays (Diameter: 41.5 mm) (Pack of 3) - 9H Hybrid Protective Glass Protective Film [Clear, Scratch-Resistant] https://amzn.eu/d/8D0TJuFFrij5fd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:11:
[...]
Ik heb de BROTECT Flex Full-Cover Screen Protector for Garmin Forerunner 955 van Protectionfilms24.com. Deze past precies
Werkt dat antiglare een beetje?Frij5fd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:11:
[...]
Ik heb de BROTECT Flex Full-Cover Screen Protector for Garmin Forerunner 955 van Protectionfilms24.com. Deze past precies
Nee!! Nu kan ik me ook niet herinneren dat dat op de verpakking stond
Je MOET natuurlijk ook niet upgraden hé. Dat is voor als ie niet meer voldoet, stuk gaat of een killer feature heeft waar je al jaren van droomt. Denk ook dat het verschil tussen de F6 & F7 niet bijzonder groot is.twowheeler schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:02:
Zijn het voor jullie upgrades of eerste Garmin?
Ik merk dat ik de prijs van zo'n fenix 7 nog niet kan rechtvaardigen. Denk dat pas gebeurt als ik de winst van m'n 6s duidelijk heb. Vooralsnog is het vooral heel handig en interessant, en heb ik er een wandeltocht mee genavigeerd. Volgende stap: weer voorzichtig beginnen met hardlopen
Upgrade is leuk maar mijn F5s plus is nog in prima conditie. Tuurlijk zijn de nieuwe metrics etc. leuk maar eerst deze goed gebruiken nog dan verkopen en dan evt. voor een 7 of 8 gaan.
Ok. Het bandje van mijn vivoactive 3 kon gisteren niet tegen de mosh-pit.
Horloge wel terug gevonden in de pit. En werkend. Stevig spul dus, want ik vermoed dat er heel wat mensen op zijn gaan stampen/ Oja, vloer was wel weiland
Horloge wel terug gevonden in de pit. En werkend. Stevig spul dus, want ik vermoed dat er heel wat mensen op zijn gaan stampen/ Oja, vloer was wel weiland
[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 31-07-2022 13:51 ]
Denk dat als je pas upgrade na een aantal generaties, er veel meer een wauw effect is.xray79 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:49:
Upgrade is leuk maar mijn F5s plus is nog in prima conditie. Tuurlijk zijn de nieuwe metrics etc. leuk maar eerst deze goed gebruiken nog dan verkopen en dan evt. voor een 7 of 8 gaan.
Ik heb de hrv status Widget niet op m'n fenix 7. iemand een idee hoe dat kan? Ik zie ook geen hrv data onder m'n trainingsstatus/prestatie...
Een paar snelle googles levert me weinig resultaat op helaas.
Volgens mij zit die HRV status widget nog in beta? Of heb je die beta geïnstalleerd?Baxbax schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:26:
Ik heb de hrv status Widget niet op m'n fenix 7. iemand een idee hoe dat kan? Ik zie ook geen hrv data onder m'n trainingsstatus/prestatie...
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Bandje vervangen is te overzien gelukkig. Heb je kunnen ontdekken of het het bandje was of de pinnetjes waarmee het bandje vast zit? (ik heb zelf nog geen breuk gehad, maar ik vind die pinnetjes er altijd maar fragiel uitzien)maartend schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:51:
Ok. Het bandje van mijn vivoactive 3 kon gisteren niet tegen de mosh-pit.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hier al een en ander opgezocht maar een goeie uitleg/oplossing niet direct gevonden.
Ik heb nu al een paar maand een Garmin Vivoactive 4S en eigenlijk best tevreden van. (buiten elektrisch fietsen die hij maar matig herkent)
Maar iets wat me wil stoort is dat de slaapregistratie toch echt niet goed is. Ik kruip meestal rond 22h30 in bed en kijk nog naar een serie/film dan. Dus 23h30-0h ga ik nog ff naar toilet en slapen. Meestal herkent hij dit eerste uur al als slaap. (+ toilet is soms onderbreking en soms weer niet.)
Terwijl mijn vorige smartwatch was een fitbit en die had het 98% altijd correct, ik dacht in het begin hij moet het nog 'leren' maar ...
iemand nog een tip? (ja heb mijn slaapuren al aangepast)
Ik heb nu al een paar maand een Garmin Vivoactive 4S en eigenlijk best tevreden van. (buiten elektrisch fietsen die hij maar matig herkent)
Maar iets wat me wil stoort is dat de slaapregistratie toch echt niet goed is. Ik kruip meestal rond 22h30 in bed en kijk nog naar een serie/film dan. Dus 23h30-0h ga ik nog ff naar toilet en slapen. Meestal herkent hij dit eerste uur al als slaap. (+ toilet is soms onderbreking en soms weer niet.)
Terwijl mijn vorige smartwatch was een fitbit en die had het 98% altijd correct, ik dacht in het begin hij moet het nog 'leren' maar ...
Ik heb exact hetzelfde. Ooit een Fitbit Charge HR gehad en die werkte veel beter dan alle Garmin horloges die ik hierna heb gehad. Nee… voor sleep tracking moet je niet bij Garmin zijn… die zijn beter in het registreren van sport activiteiten en daaronder valt slapen niet.Repi3 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:20:
Hier al een en ander opgezocht maar een goeie uitleg/oplossing niet direct gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2022 10:46 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07VB7WMX8Firestorm666 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:45:
[...]
Het oog wilt nu eenmaal ook wat hé. En die Epix2 is dan ook wel![]()
Qua bandjes, die zijn belachelijk duur. Ik koop altijd orginele onderdelen omdat ik dan zeker zijn dat ze perfect zijn, de gewoonlijk veel duurdere kostprijs t.o.v. van een à la Ali-Express clone betaal ik graag. Maar 300€ of 30€ is een groot verschil. Ik begrijp dat er ongetwijfeld een kwaliteitsverschil zit, maar geen die een meerprijs van 270€ rechtvaardigd. Ik baseer me nu ff op de nylon bandjes van de Epix2.
Ik meen me trouwens te herinneren dat je via Garmin deze kon configureren met titanium/nylon bandjes en je kwam wel duurder uit, maar geen 300€ duurder.... zal vast de reden zijn waarom die optie weggehaalt is
Ik heb voor m'n Venu niet originele bandjes gekocht, ze doen wat ze moeten doen maar ze zijn niet perfect.Wat weer vergeven wordt, ik beaalde dan ook maar iets van een 10€, terwijl de originele 50€ koste bij Garmin. Gewoon via Bol.com, dus niet via Ali. Bij die laatste koop ik overigens nooit.
vs
https://www.garmin.com/en-GB/p/pn/010-12863-09
Dat is een enorm verschil idd..
Ik ben voor de eerste gegaan onder het mom 'als het niks is ben ik geen fortuin kwijt'.. maar moet zeggen de de kwaliteit me enorm meevalt..
Grootste verschil is dat die aftermarket metaal en leren bandjes een adaptor stukje hebben voor het garmin klik systeem, en dan een standaard bandje.. wat betekend dat het bandje dus iets langer word.. dus bij metalen bandje moest ik best wat schakels eruit halen, maar dat is geen probleem.. bij een stoffen bandje heb ik het bij mijn Fenix5X gehad dat het te lang was en de gaatjes niet meer klopten.. maar bij leren bandje voor mijn epix heb ik nog 3 gaatjes over..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik zit met hetzelfde dilemma tussen de wachten op de nieuwe apple watch of gaan voor een FR955. Maar ik kan je er geen antwoord op geven. Ik gebruik eigenlijk nog steeds ten volle tevredenheid de Apple watch serie 4. Ik weet het ik weet het ik loop achter. Maar goed de enige reden om van de Apple watch af te stappen zou zijn dat ik meer data in een krijg over mijn leven en niet naar tig verschillende apps hoef te gaan kijken. Daarin tegen loop je wel tegen de beperkingen aan van het feit dat je je eigenlijk geen betere smartwatch kunt wensen dan wat ik nu heb. Op dat gebied kom ik niks tekort.MrAcid schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:54:
Als oorspronkelijke TS ben ik inmiddels ook weer in de markt voor een nieuw sporthorloge.
Achtereenvolgens heb ik tot nu toe gehad:
- Garmin Forerunner 310
- Garmin Forerunner 310XT
- Apple Watch Series 1
- Garmin Forerunner 230
- Garmin Fenix 5s
De Fenix 5s houdt er langzaamaan mee op, de 'back/lap' toets doet het amper nog. Ik twijfel nu tussen de Forerunner 955 en (wachten op) een eventuele Apple Watch 8 'explorer'. Als er géén specifieke sportversie komt van de Apple Watch dan doe ik dat sowieso niet nog een keer, ivm mijn slechte ervaringen met de Apple Watch 1 als 'sporthorloge' destijds.
Benieuwd of er mensen zijn die met dezelfde overweging zitten?
Voor mij zou de perfecte oplossing zijn als garmin een strap uitbracht die je gewoon als armband kon dragen en die alle data die ik wilde hebben kon loggen. Een soort Whoop van garmin.
Nickname KasPlantje.
Beter nog, zo'n Oura ring van Garmin (en dan zonder monthly fee graag).
Allemaal prachtige gadgets, maar ze gaan wel recht in tegen mijn verlangen meer data-arm te leven en ook te sporten (terwijl hij wacht op z'n Wahoo Bolt 2)
Allemaal prachtige gadgets, maar ze gaan wel recht in tegen mijn verlangen meer data-arm te leven en ook te sporten (terwijl hij wacht op z'n Wahoo Bolt 2)
Ik kreeg zojuist een mail van Garmin dat er een update is voor de Fenix7 en Epix ik zit zelf op 8.37 en online is er ook even niets te zien
https://support.garmin.co...010-02582-11&tab=software
heeft iemand meer info?
heeft iemand meer info?
Ik zou het doen!
had ook al gekeken, lijkt marketing te zijn, lang verwachte update (v9) is nog steeds in alpha (forums.garmin.com) #DuurtLangrammes schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:10:
Ik kreeg zojuist een mail van Garmin dat er een update is voor de Fenix7 en Epix ik zit zelf op 8.37 en online is er ook even niets te zien
heeft iemand meer info?
ah, idd, 9.24 inmiddels in betaMegupe schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:51:
Voor de epix is er een beta van v9.nogiets
Rubber van het badje was volslagen afgescheurd.rockhopper schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:28:
[...]
Bandje vervangen is te overzien gelukkig. Heb je kunnen ontdekken of het het bandje was of de pinnetjes waarmee het bandje vast zit? (ik heb zelf nog geen breuk gehad, maar ik vind die pinnetjes er altijd maar fragiel uitzien)
Niet echt nieuwe info voor je, maar mijn Epix is ook 8.37 en geeft geen nieuwe updates aan..rammes schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:10:
heeft iemand meer info?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Als je ergens achter blijft haken kan dat gebeuren ja. Vroeger ook wel eens gehad bij een niet garmin horloge met rubber bandje. Daarom ben ik zelf meer fan van die nylon-nato straps. Maar met echte nato straps blokkeer je weer de OHR, zo is er altijd wel een nadeel bij een voordeel.maartend schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:19:
[...]
Rubber van het badje was volslagen afgescheurd.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Soms is het ook beter dat een bandje breekt als er te veel kracht op komt, anders zou het bevestigingspunt op je horloge stuk kunnen gaan, met name als het gast om horloges met een plastic kast, zoals op mijn FR645M.rockhopper schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:34:
[...]
Als je ergens achter blijft haken kan dat gebeuren ja. Vroeger ook wel eens gehad bij een niet garmin horloge met rubber bandje. Daarom ben ik zelf meer fan van die nylon-nato straps. Maar met echte nato straps blokkeer je weer de OHR, zo is er altijd wel een nadeel bij een voordeel.
Hoe accuraat is de compass bij jullie Garmins?
Het noorden beweegt steeds een beetje mee als de 955 draait. Ook na het opnieuw opstarten en calibreren. En ook na een half uurtje ermee te hebben gelopen buiten.
Even opgezocht, er zijn dus 3 types compassen:
GPS
Electronic
3-Axis
Garmin compass link
De 955 heeft zowel GPS als electronisch:
Garmin 955 Compass link
De instelling op de 955 heb ik veranderd van AUTO (GPS + electronic) naar ON (electronic only), maar dat helpt niet echt.
Is dit typisch voor Garmin of heb ik een exemplaar die niet zo accuraat is?
Het noorden beweegt steeds een beetje mee als de 955 draait. Ook na het opnieuw opstarten en calibreren. En ook na een half uurtje ermee te hebben gelopen buiten.
Even opgezocht, er zijn dus 3 types compassen:
GPS
Electronic
3-Axis
Garmin compass link
De 955 heeft zowel GPS als electronisch:
Garmin 955 Compass link
De instelling op de 955 heb ik veranderd van AUTO (GPS + electronic) naar ON (electronic only), maar dat helpt niet echt.
Het is voor mij geen vervanger van een echt compass. Ik zie het meer als een "richtlijn" waar het noorden "ongeveer" is. Over nauwkeurigheid kan ik niks zeggen. Dat het noorden "meedraait" heb ik nog niet mee gemaakt, maar wel dat het noorden niet altijd exact op dezelfde plek ligt (in dezelfde richting staat) volgens mijn F5x+twkr18526 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:01:
Hoe accuraat is de compass bij jullie Garmins?
Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken, maar ymmv.
Graag vraag ik jullie advies en wijze raad in mijn zoektocht naar een geschikte opvolger voor mijn Polar A300.
Daar waar ik toentertijd met de Polar enkel hartslag wou meten/weten, wil ik nu graag wat meer functionaliteit in het horloge hebben.
Eisen/wensen zijn:
Ben fanatieke hardloper met een triathlon-verleden dus zou mooi zijn als het horloge later weer gebruikt kan worden voor registratie van zwem en fiets-trainingen, mocht de tijd/gezin weer toestaan dit op te pakken
.
Daar waar ik toentertijd met de Polar enkel hartslag wou meten/weten, wil ik nu graag wat meer functionaliteit in het horloge hebben.
Eisen/wensen zijn:
- Hartslagmeeting aan de pols, liefst ook in rust.
- Ingebouwde GPS
- Registratie van hardloop-trainingen en overige activiteiten zoals slaap e.d.
- Moet spat-water dicht zijn.
- Koppeling mogelijk met Android/Samsung en Strava
- Liefst rond de 175 euro.
Ben fanatieke hardloper met een triathlon-verleden dus zou mooi zijn als het horloge later weer gebruikt kan worden voor registratie van zwem en fiets-trainingen, mocht de tijd/gezin weer toestaan dit op te pakken
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Galaxy watch valt af: serieus meer onbetrouwbaar qua hartslag & GPS
Kijk eens naar de Coros Pace 2, veel VFM en prima accu
Kijk eens naar de Coros Pace 2, veel VFM en prima accu
Garmin forerunner 245 is momenteel voor zo'n 185€ te vinden op amazon.de, wellicht nog goedkoper op amazon van andere landen, dit was toevallig de eerste plek waar ik keek. Dat deze nu in de aanbieding gaat komt omdat de opvolger net uit is (255). Voor die prijs een heel erg goed toestel, je kan beter een lijn hoger gaan zitten en een iets ouder toestel nemen, dan een nieuwere in een lagere lijn (dus beter 245 dan de 55).
Alternatief is de coros die @Frenz64 al noemde in die range, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. De galaxy zou ik ver van wegblijven.
Alternatief is de coros die @Frenz64 al noemde in die range, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. De galaxy zou ik ver van wegblijven.
[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 02-08-2022 01:23 ]
Ik heb een HRM-RUN (plus F6pro solar) waarvan de band losgelaten was; die heb ik zelf weer aan de strap vastgenaaid, maar nu doet mijn HRM-RUN t niet meer.
Zojuist de batterij vervangen, maar ik krijg nog geen connectie. Zijn er nog andere dingen die ik kan (of moet) doen? Zo'n ding "kan" toch niet kapot zijn?
Voor zover ik weet heeft hij het tot voor kort gedaan (al merk je het vaak niet direct wanneer je band niks doet en je horloge het overneemt op de pols)
Zojuist de batterij vervangen, maar ik krijg nog geen connectie. Zijn er nog andere dingen die ik kan (of moet) doen? Zo'n ding "kan" toch niet kapot zijn?
Voor zover ik weet heeft hij het tot voor kort gedaan (al merk je het vaak niet direct wanneer je band niks doet en je horloge het overneemt op de pols)
Probeer de batterij er eens een paar secondedn verkeerd om erin te doen. Dit schijnt nog wel eens te helpen en je watch herstarten.Stefke schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:30:
Ik heb een HRM-RUN (plus F6pro solar) waarvan de band losgelaten was; die heb ik zelf weer aan de strap vastgenaaid, maar nu doet mijn HRM-RUN t niet meer.
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Volgens mij staat er in de handleiding ook dat je minstens 30 seconden moet wachten voor je de nieuwe batterij er in doet.blavlaa schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:17:
[...]
Probeer de batterij er eens een paar secondedn verkeerd om erin te doen. Dit schijnt nog wel eens te helpen en je watch herstarten.
Oke, tnx. Dan nu:
- nieuwe batterij er even omgekeerd in
- batterij na > 1min teruggeplaatst
- horloge uit
- horloge aan
- strap aan, contactpunten beetje vochtig gemaakt
- nieuwe sensor toevoegen (ext. HR) (ik had de sensor eerder al verwijderd om hem opnieuw toe te voegen)
Nog steeds geen verbinding...
Nog tips? (Behalve een nieuwe kopen, zonde van de 90 euro. Ik overweeg dan een goedkopere met misschien een footpod voor de runningdynamics)
edit: lees hier dat je de HR sensor ook aan een telefoon moet kunnen koppelen, maar vanuit de Connectapp geen sensoren als device te vinden en rechtreeks op BT wordt de sensor niet gezien.
- horloge uit
- horloge aan
- nieuwe sensor toevoegen (ext. HR) (ik had de sensor eerder al verwijderd om hem opnieuw toe te voegen)
Nog tips? (Behalve een nieuwe kopen, zonde van de 90 euro. Ik overweeg dan een goedkopere met misschien een footpod voor de runningdynamics)
edit: lees hier dat je de HR sensor ook aan een telefoon moet kunnen koppelen, maar vanuit de Connectapp geen sensoren als device te vinden en rechtreeks op BT wordt de sensor niet gezien.
[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 02-08-2022 09:53 ]
Daar heb je ook wel gelijk in. Het is gewoon typisch voor mij om alle (nieuwe) functies van een apparaat uit te proberen en te vergelijken met andere apparaten.rockhopper schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:18:
[...]
Het is voor mij geen vervanger van een echt compass. Ik zie het meer als een "richtlijn" waar het noorden "ongeveer" is. Over nauwkeurigheid kan ik niks zeggen. Dat het noorden "meedraait" heb ik nog niet mee gemaakt, maar wel dat het noorden niet altijd exact op dezelfde plek ligt (in dezelfde richting staat) volgens mijn F5x+
Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken, maar ymmv.
De keren dat ik ooit een kompas heb gebruik was tijdens gesprekken over waar welk deel van de stad ligt oid met een biertje id hand. Heb niet echt genavigeerd met een kompas.
Na zo'n 3 maanden een fitbit charge 5 gebruikt te hebben op zoek naar iets met veel meer activiteiten, gps maps en hoogtemeter als aanvulling op de bestaande functionaliteit die ik al met de Charge 5 heb. (ECG is geen must want hier wordt enkel variabiliteit nagekeken en kan een high end Garmin volgensmij ook).
Budget is tot 800 euro en was aan het kijken naar Garmin maar met zoveel modellen weet ik het gewoon niet. Forerunner 955, Fenix 7 reeks, Epix Gen 2 of toch iets anders? Een goed leesbaar scherm is belangrijk en hoewel de Epix interessant is is die wel zeer bulky maar een Venu 2 heeft veel minder functies. Heb geen ervaring met het ander type scherm en heb dus geen idee hoe dat eruit komt te zien. Resoultie lijkt relatief laag maar is denk ik geen dealbreaker zolang ik me kan navigeren en de data kan aflezen.
Grootste issue is mijn pols. Ietwat aan de smalle kant. Heb een andere horloge geprobeerd van 43mm diameter en 12.5mm dik en dat past perfect. 45mm is ook geen probleem maar de meeste modellen van Garmin zijn 47mm ... lijkt vrij groot of ik zou voor de Fenix 7s moeten gaan. Maar die vind ik dan weer relatief klein.
Budget is tot 800 euro en was aan het kijken naar Garmin maar met zoveel modellen weet ik het gewoon niet. Forerunner 955, Fenix 7 reeks, Epix Gen 2 of toch iets anders? Een goed leesbaar scherm is belangrijk en hoewel de Epix interessant is is die wel zeer bulky maar een Venu 2 heeft veel minder functies. Heb geen ervaring met het ander type scherm en heb dus geen idee hoe dat eruit komt te zien. Resoultie lijkt relatief laag maar is denk ik geen dealbreaker zolang ik me kan navigeren en de data kan aflezen.
Grootste issue is mijn pols. Ietwat aan de smalle kant. Heb een andere horloge geprobeerd van 43mm diameter en 12.5mm dik en dat past perfect. 45mm is ook geen probleem maar de meeste modellen van Garmin zijn 47mm ... lijkt vrij groot of ik zou voor de Fenix 7s moeten gaan. Maar die vind ik dan weer relatief klein.
Ik zit ook erg te twijfelen tussen Epix 2 en Fenix 7. Ik heb ze nu uiteindelijk beide besteld, bij brandfield 10% korting (nieuwsbrief inschrijving) de Fenix 7 Sapphire, en bij urhcenter.de de Epix 2 Sapphire met 5% korting (code AFFI5NET).
Als ik ze beide binnen hebben ga ik de schermen even goed vergelijken. Ik neig erg naar de AMOLED Epix, maar ben toch ook heel erg benieuwd hoe de leesbaarheid is van het niet-AMOLED scherm.
Als ik ze beide binnen hebben ga ik de schermen even goed vergelijken. Ik neig erg naar de AMOLED Epix, maar ben toch ook heel erg benieuwd hoe de leesbaarheid is van het niet-AMOLED scherm.
Mijn ervaring:lredev schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:47:
Ik zit ook erg te twijfelen tussen Epix 2 en Fenix 7. Ik heb ze nu uiteindelijk beide besteld, bij brandfield 10% korting (nieuwsbrief inschrijving) de Fenix 7 Sapphire, en bij urhcenter.de de Epix 2 Sapphire met 5% korting (code AFFI5NET).
Ik kom van de FR945 af en het scherm is echt heel mooi. De 945 ziet er nu eigenlijk niet heel best uit als ik nog eens om heb.
Ik ben benieuwd naar jouw keuze.
Het is bijna 12:00, even handen aan de knoppen mocht er voorraad komen
12:00: Zo te zien is er niks vandaag.
Lastige situatie en herkenbaar. Wat is je polsomtrek? >18cm wordt een 7s vrij snel klein ogend, persoonlijk vind ik dat jammer voor zo'n duur apparaat maar sommige mensen kan het niks schelen. Ik zou overigens wel gelijk voor een Solar Sapphire gaan, die hebben alle 'bells and whistles' terwijl de normale 7 en 7 solar het moeten doen met 16GB opslag en geen multiband GPS.Elazz schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:29:
Na zo'n 3 maanden een fitbit charge 5 gebruikt te hebben op zoek naar iets met veel meer activiteiten, gps maps en hoogtemeter als aanvulling op de bestaande functionaliteit die ik al met de Charge 5 heb. (ECG is geen must want hier wordt enkel variabiliteit nagekeken en kan een high end Garmin volgensmij ook).
Voor FR955: Gewicht, met standaard band 52 gram dacht ik. Vooral geschikt voor hardlopen, triathlon etc. Body is stevig plastic, het krast dus vrij snel alleen ga je dat niet zien. Voor het scherm is een screenprotector wellicht wel handig aangezien het gewoon gorillaglas is. Dikte en grootte is vergelijkbaar met de Fenix 7. Klein nadeel is dat er geen quickfit siliconen bandje bij zit, dus 'even wisselen' zit er niet in. Je moet dat bandje eraf prutsen als je een andere wilt.
Fenix 7(S/X) SS: Accuduur is een grote plus en looks zijn (subjectief) beter dan de FR955. Door het saffier glas hoef je je ook nauwelijks zorgen te maken over krasjes. Enige nadeel is dat de zichtbaarheid iets minder is i.v.m. normaal glas. Ook zie ik toch wel veel foto's van mensen met snel krassen op de body. De 'base' kleur is gewoon titanium zilver en ze hebben een DLC coating, helaas als je tegen een baksteen schuurt komt deze er alsnog af (genoeg foto's te vinden). Dit horloge is ook iets zwaarder (72 gram voor de 7 SSS) en misschien iets minder geschikt om mee te slapen. Voor hardlopen zou ik het prima vinden, maar sommige mensen vinden dit nog te zwaar. Door de accuduur het uitgelezen horloge als je houdt van lange hikes/ultraruns etc (8 uur+ op GPS/maps). Ook is de touch ervaring beter dan die van de FR955.
Epix: Kortere accuduur, maar nog steeds prima om ~8 uur op GPS/maps te gaan. Houd er wel redelijk mee dat na 2/3 jaar je accu zomaar 40% minder kan zijn geworden. EPIX kies je natuurlijk voor het scherm, dus als je die AMOLED ervaring wilt. Ik hoor wel van veel mensen dat ze hem te fel vinden, vooral in de avonduren. Je kan hem wel helemaal customizen qua helderheid geloof ik. Enige zorgpunt (misschien gegrond, misschien niet) is dat men niet weet of er kans op burnin is na 2-3 jaar. Bij de Venu1 werd dit gemeld, bij de Venu2 (deze is nu 1,5 jaar uit) nog niet. Zou balen zijn als je €800 EPIX na 4 jaar ineens lelijk wordt door burnin

Bij de EPIX heb je trouwens ook nog keuze voor een glazen versie van metaal, maar deze heeft ook weer maar 16GB opslag (ipv 32), geen multiband GPS (zie hier) dus deze zou ik links laten liggen.
Als ik je verhaal zo lees zou ik voor de FR955 of EPIX2 Sapphire gaan. Mocht je ING hebben, houd vrijdag om 12:00 de shop in de gaten (flinke korting op deze modellen). Dan moet je je nog afvragen of je echt 700 euro op een horloge wilt knallen voor het betere scherm en stevigere bouw, met als nadeel het hogere gewicht. De leesbaarheid van de FR955 is ook erg goed volgens de reviews (mede omdat het geen saffier is). Hopelijk heb je er wat aan
Hier is anders nog een video die alle 3 vergelijkt: YouTube: Garmin Fenix 7 vs Forerunner 955 In-Depth Comparison - So Similar, S...
Let even goed op bij Brandfield wat hun eisen zijn m.b.t. uitproberen van het horloge. Hun eisen voor retour waren vrij streng.lredev schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:47:
[ Voor 103% gewijzigd door Santee op 02-08-2022 12:21 ]
Heb 500 euro ecocheques in België en wil die hieraan besteden dus geen probleem qua budgetSantee schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:58:
[...]
[...]
Lastige situatie en herkenbaar. Wat is je polsomtrek? >18cm wordt een 7s vrij snel klein ogend, persoonlijk vind ik dat jammer voor zo'n duur apparaat maar sommige mensen kan het niks schelen. Ik zou overigens wel gelijk voor een Solar Sapphire gaan, die hebben alle 'bells and whistles' terwijl de normale 7 en 7 solar het moeten doen met 16GB opslag en geen multiband GPS.
Voor FR955: Gewicht, met standaard band 52 gram dacht ik. Vooral geschikt voor hardlopen, triathlon etc. Body is stevig plastic, het krast dus vrij snel alleen ga je dat niet zien. Voor het scherm is een screenprotector wellicht wel handig aangezien het gewoon gorillaglas is. Dikte en grootte is vergelijkbaar met de Fenix 7. Klein nadeel is dat er geen quickfit siliconen bandje bij zit, dus 'even wisselen' zit er niet in. Je moet dat bandje eraf prutsen als je een andere wilt.
Fenix 7(S/X) SS: Accuduur is een grote plus en looks zijn (subjectief) beter dan de FR955. Door het saffier glas hoef je je ook nauwelijks zorgen te maken over krasjes. Enige nadeel is dat de zichtbaarheid iets minder is i.v.m. normaal glas. Ook zie ik toch wel veel foto's van mensen met snel krassen op de body. De 'base' kleur is gewoon titanium zilver en ze hebben een DLC coating, helaas als je tegen een baksteen schuurt komt deze er alsnog af (genoeg foto's te vinden). Dit horloge is ook iets zwaarder (72 gram voor de 7 SSS) en misschien iets minder geschikt om mee te slapen. Voor hardlopen zou ik het prima vinden, maar sommige mensen vinden dit nog te zwaar. Door de accuduur het uitgelezen horloge als je houdt van lange hikes/ultraruns etc (8 uur+ op GPS/maps). Ook is de touch ervaring beter dan die van de FR955.
Epix: Kortere accuduur, maar nog steeds prima om ~8 uur op GPS/maps te gaan. Houd er wel redelijk mee dat na 2/3 jaar je accu zomaar 40% minder kan zijn geworden. EPIX kies je natuurlijk voor het scherm, dus als je die AMOLED ervaring wilt. Ik hoor wel van veel mensen dat ze hem te fel vinden, vooral in de avonduren. Je kan hem wel helemaal customizen qua helderheid geloof ik. Enige zorgpunt (misschien gegrond, misschien niet) is dat men niet weet of er kans op burnin is na 2-3 jaar. Bij de Venu1 werd dit gemeld, bij de Venu2 (deze is nu 1,5 jaar uit) nog niet. Zou balen zijn als je €800 EPIX na 4 jaar ineens lelijk wordt door burnin![]()
Bij de EPIX heb je trouwens ook nog keuze voor een glazen versie van metaal, maar deze heeft ook weer maar 16GB opslag (ipv 32), geen multiband GPS (zie hier) dus deze zou ik links laten liggen.
Als ik je verhaal zo lees zou ik voor de FR955 of EPIX2 Sapphire gaan. Mocht je ING hebben, houd vrijdag om 12:00 de shop in de gaten (flinke korting op deze modellen). Dan moet je je nog afvragen of je echt 700 euro op een horloge wilt knallen voor het betere scherm en stevigere bouw, met als nadeel het hogere gewicht. De leesbaarheid van de FR955 is ook erg goed volgens de reviews (mede omdat het geen saffier is). Hopelijk heb je er wat aan
En bedankt voor de uitgebreide uitleg. Zal eens mijn pols meten maar misschien gewoon verschillende proberen en zien wat fijn is om te dragen en er goed uitziet. Zal wel gaan moeten zoeken waar ze de meeste modellen in verschillende formaten hebben.
Weet niet in hoeverre multiband GPS echt een toegevoegde waarde gaat zijn. Nauwkeurig op een paar meter + common sense lijkt voldoende om te navigeren voorlopig
Voor zo ver ik gezien heb is de normale GPS eigenlijk voldoende accuraat voor afstanden. Waar het wel handig is is om je tempo accuraat te bepalen. Ik heb het met mijn 5X plus ook regelmatig dat ik op een plaats heb gelopen met mindere GPS (tussen hoge gebouwen, onder bomen) en dan wordt je tempo/km ineens heel hoog of heel laag. Dit zou met multiband GPS veel minder een issue moeten zijn. Dus als jij een tempoloop doet kan je veel beter je tempo in de gaten blijven houden. Is natuurlijk erg persoonlijk of dit van toepassing is.Elazz schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:23:
[...]
Heb 500 euro ecocheques in België en wil die hieraan besteden dus geen probleem qua budget
En bedankt voor de uitgebreide uitleg. Zal eens mijn pols meten maar misschien gewoon verschillende proberen en zien wat fijn is om te dragen en er goed uitziet. Zal wel gaan moeten zoeken waar ze de meeste modellen in verschillende formaten hebben.
Weet niet in hoeverre multiband GPS echt een toegevoegde waarde gaat zijn. Nauwkeurig op een paar meter + common sense lijkt voldoende om te navigeren voorlopig
Soft Reset van je watch.Stefke schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:37:
Oke, tnx. Dan nu:
- horloge uit
- horloge aan
HRM Run ondersteund alleen ANT+.
Anders the inevitable hij is echt overleden.
Dan zou ik toch een HRM Pro/Pro Plus pakken wel duurder, maar dan heb je HR en RD in een device.
De Garmin Footpod is bij Coolbue 70 euro + dan nog een HRM dan ga je ook al richting de 100 euro
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Dit lijkt me vooral een zorg als je het Epix scherm op 'altijd aan' hebt staan. Ik heb dit zelf niet, waardoor 1) de accu veel langer meegaat (zit ongeveer op net iets meer dan 2 weken) en 2) de accu ook minder snel slijt (want minder vaak ontladen/opgeladen.Santee schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:58:
[...]
Epix: Kortere accuduur, maar nog steeds prima om ~8 uur op GPS/maps te gaan. Houd er wel redelijk mee dat na 2/3 jaar je accu zomaar 40% minder kan zijn geworden. EPIX kies je natuurlijk voor het scherm, dus als je die AMOLED ervaring wilt. Ik hoor wel van veel mensen dat ze hem te fel vinden, vooral in de avonduren. Je kan hem wel helemaal customizen qua helderheid geloof ik. Enige zorgpunt (misschien gegrond, misschien niet) is dat men niet weet of er kans op burnin is na 2-3 jaar. Bij de Venu1 werd dit gemeld, bij de Venu2 (deze is nu 1,5 jaar uit) nog niet. Zou balen zijn als je €800 EPIX na 4 jaar ineens lelijk wordt door burnin![]()
Ik zou zelf niet meer terugkunnen naar een Fenix nu ik het Epix scherm ervaren heb.
De HRM RUN heeft running dynamics, maar het irriteert me zo dat de band (onderdeel dat imo sneller kapot gaat dan de sensor, hetzij door verlies elasticiteit of breuk bij de uiteinden) niet verwisselbaar is. Ik heb m nu met grove steken beter vast gezetblavlaa schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:37:
[...]
Soft Reset van je watch.
HRM Run ondersteund alleen ANT+.
Anders the inevitable hij is echt overleden.
Dan zou ik toch een HRM Pro/Pro Plus pakken wel duurder, maar dan heb je HR en RD in een device.
De Garmin Footpod is bij Coolbue 70 euro + dan nog een HRM dan ga je ook al richting de 100 euro
149 euro voor een HRband (waarvan de band niet te verwisselen is) ga ik niet betalen
Ik heb hem zelf ook, maar gebruik Stryd voor RD.Stefke schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:06:
[...]
De HRM RUN heeft running dynamics, maar het irriteert me zo dat de band (onderdeel dat imo sneller kapot gaat dan de sensor, hetzij door verlies elasticiteit of breuk bij de uiteinden) niet verwisselbaar is. Ik heb m nu met grove steken beter vast gezet
149 euro voor een HRband (waarvan de band niet te verwisselen is) ga ik niet betalen
Als je hem niet te lang hebt misschien eens een mailtje naar garmin zelf en heb je geluk vervangen ze hem.
HRM PRO 94
HRM RUN 85
Polar H10 89. Volgens dcrainmaker een vd beste en heeft vervangbare band, maar geen RD.
Wat doet de accu bij jou Epix in vergelijk met wat het deed bij je Fenix? Doeje er evenlang mee, of veel korter/langer?Requiem19 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:40:
[...]
Ik zou zelf niet meer terugkunnen naar een Fenix nu ik het Epix scherm ervaren heb.
Significant langer met scherm alleen aan via gesture. Nu dus ongeveer 2 weken. Is wel met relatief weinig sportactiviteiten. Fietsen doe ik met mn Edge. En bij Crossfit log ik alleen 15-20 minuten, 2-3x per week.swhnld schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:31:
[...]
Wat doet de accu bij jou Epix in vergelijk met wat het deed bij je Fenix? Doeje er evenlang mee, of veel korter/langer?
Maar mijn Fenix 5X was inmiddels ook 4 jaar oud, in het begin ging die ook wel langer mee (ik denk 8-9 dagen?). Aan het einde eerder 5-6 dagen.
Een soft reset had ik al gedaan (poweroff/poweron?) dat helpt ook niet. Een goedkope HR-band van mijn vriendin wordt wel meteen gevonden, dus ik vrees dan toch einde oefening.blavlaa schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:53:
[...]
Ik heb hem zelf ook, maar gebruik Stryd voor RD.
Als je hem niet te lang hebt misschien eens een mailtje naar garmin zelf en heb je geluk vervangen ze hem.
HRM PRO 94
HRM RUN 85
Polar H10 89. Volgens dcrainmaker een vd beste en heeft vervangbare band, maar geen RD.
Ik heb m in 2016 gekocht... dus op zich toch al een hele leeftijd. Dan maar een nieuwe, bedankt voor de amazontip
Stryd is leuk, maar mij te duur
Kreeg net een appje van m'n moeder dat ze er voor mij een heeft kunnen bestellen.Santee schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:58:
[...]
[...]
Nu was er wat voorraad om 14:45 en om 15:46 was alles alweer uitverkocht.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Soft Reset houdt licht knop vast tot hij van zelf helemaal uit gaat en dan weer aan zetten.Stefke schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:53:
[...]
Een soft reset had ik al gedaan (poweroff/poweron?) dat helpt ook niet. Een goedkope HR-band van mijn vriendin wordt wel meteen gevonden, dus ik vrees dan toch einde oefening.
Ik heb m in 2016 gekocht... dus op zich toch al een hele leeftijd. Dan maar een nieuwe, bedankt voor de amazontip
Stryd is leuk, maar mij te duur
Dat is wel een bummer.PatrickC schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:46:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. Ooit een Fitbit Charge HR gehad en die werkte veel beter dan alle Garmin horloges die ik hierna heb gehad. Nee… voor sleep tracking moet je niet bij Garmin zijn… die zijn beter in het registreren van sport activiteiten en daaronder valt slapen niet.Bij sommige personen lijkt het beter te werken, dus je moet gewoon ‘geluk’ hebben denk ik.
ik dacht misschien aan een of andere setting, blijft vreemd als je nog 30-70 stappen doet dat hij toch al denkt dat je slaapt, zeker als het elke avond zo is.
Jammer
Iemand die mij dit kan vertellen/verklaren. Ik ben in Oostenrijk en wil op de Suunto 9 Peak met de app Suunto-app een route maken vanaf Alpspix (uitzichtpunt) naar de AlpSpitze. Via een klettersteig. Die route zie ik liggen op de kaart als ik enigszins ben uitgezoomd. Als ik inzoom.. fooep! Weg! En als ik van A naar B de route maak van lager gelegen naar de top, laat hij me geheel omlopen over de andere routes.
Mijn idee. Die route "is er niet" - en dus geen route maken. (Wel natuurlijk rechte lijnen zelf maken!) . Maar hoe kan ik wel groene stippels zien als ik ietsje uitzoom?
En zo zit je uren voor je tentje te rotzooien
Mijn idee. Die route "is er niet" - en dus geen route maken. (Wel natuurlijk rechte lijnen zelf maken!) . Maar hoe kan ik wel groene stippels zien als ik ietsje uitzoom?
Mooi overzicht!Santee schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:58:
...
De FR955 heeft inderdaad geen quickfit. Met de juiste spullen kun je het bandje echter wel in 2 minuten eraf hebben en de pennetjes terug doen. Leren en siliconen quickfit bandjes zijn niet duur via Amazon e.d., bandjes van Garmin zelf helaas wel. Persoonlijk vind ik het lagere gewicht ten opzichte van de Fenix 6 pro (titanium sapphire) ervan erg fijn. De bugs en mindere touch ervaring maken echter het nog niet tot een aanrader
Makkelijkste manier is waarschijnlijk om via komoot of een andere app een gpx te maken en deze op je horloge te zetten om mee te navigeren. Overigens zie ik de groene lijn wel als ik op de app inlog en kijk naar de AlpSpitze zowel ver ingezoomed als uitgezoomed. Maar ik heb geen ervaring met routes maken in de app, ik weet ook niet waar je bent en waar je precies heen wilt via welke weg....Blomminator schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:33:
Iemand die mij dit kan vertellen/verklaren. Ik ben in Oostenrijk en wil op de Suunto 9 Peak met de app Suunto-app een route maken vanaf Alpspix (uitzichtpunt) naar de AlpSpitze. Via een klettersteig. Die route zie ik liggen op de kaart als ik enigszins ben uitgezoomd. Als ik inzoom.. fooep! Weg! En als ik van A naar B de route maak van lager gelegen naar de top, laat hij me geheel omlopen over de andere routes.
Ik gebruik hem (account) alleen voor de heatmaps op mijn Karoo 2. Je zou voor de app zelf nog even kunnen kijken of een update iets doet.
(En @Elazz )Santee schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:58:
[...]
[...]
Lastige situatie en herkenbaar. Wat is je polsomtrek? >18cm wordt een 7s vrij snel klein ogend, persoonlijk vind ik dat jammer voor zo'n duur apparaat maar sommige mensen kan het niks schelen. Ik zou overigens wel gelijk voor een Solar Sapphire gaan, die hebben alle 'bells and whistles' terwijl de normale 7 en 7 solar het moeten doen met 16GB opslag en geen multiband GPS.
Hier is anders nog een video die alle 3 vergelijkt: YouTube: Garmin Fenix 7 vs Forerunner 955 In-Depth Comparison - So Similar, S...
[...]
Let even goed op bij Brandfield wat hun eisen zijn m.b.t. uitproberen van het horloge. Hun eisen voor retour waren vrij streng.
Faire punten met enkele op- en aanmerkingen:
1. Inderdaad geen quickfit bandje meegeleverd bij de FR955, maar zit die wel standaard op de fenix7 of epix 2 dan? Dacht het ook niet? En zoals vermeld is vervangen echt geen enkel issue, zijn simpele pushpins dus met een keukenmesje kan het ook (beetje voorzichtig doen
2. Batterij, Fenix7S is minder, Fenix 7 iets beter maar redelijk gelijkwaardig, Fenix7x is idd veel beter. Maar de 7s is (veel) kleiner, de 7 ongeveer even groot en de 7X veel groter.
3. Software inderdaad veel beter op de fenix7/epix2... Maar hopelijk wordt dat nog aangepakt door garmin
4. Scherm, de fenix7/fr955 zijn energie zuiniger en makkelijker voor (dag)licht en volle zon. Ik vind het hele prettige schermen. Epix2 natuurlijk veel meer fancy, oled en all. Die zou je dus vooral kiezen ivm het scherm, maar sommigen vinden het scherm juist NIET prettig doordat hij meer opvalt in donkere omstandigheden (snel te fel oid).
5. Gewicht van de fenix, en materiaal, kunnen invloed hebben op bijv OHR metingen... GPS is tegenwoordig volgens mij dikke prima, maar met eerdere versies had de fenix een duidelijk minder signaal. Voor multiband moet je de sapphire solar varianten nemen, ik vind multiband echt een toevoeging. Enorm strakke tracks en stabiel (instant) tempo...
Heb zelf een 955 solar, vanwege gewicht, scherm, prijs, etc dus mocht je daar nog specifieke vragen over hebben... schiet maar (en heb er ook een review over geschreven waarbij mijn mening voor nu nog onveranderd is)
Wellicht is het pad waar je op doelt niet geschikt geacht voor de activiteit die je gekozen hebt?Blomminator schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:33:
Heb je een locatie waarnaar je verwijst? Kan ik eens meekijken in mijn apps.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jep zitten standaard op de hele Fenix en Epix lineupm0ridin schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:26:
[...]
(En @Elazz )
1. Inderdaad geen quickfit op de FR955, maar zit die wel standaard op de fenix7 of epix 2 dan? Dacht het ook niet? En zoals vermeld is vervangen echt geen enkel issue, zijn simpele pushpins dus met een keukenmesje kan het ook (beetje voorzichtig doen)
Oh, weer wat geleerd... Wat suf dat ze dat bij de 955 dan niet ook hebben gedaan zeg.Santee schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:44:
[...]
Jep zitten standaard op de hele Fenix en Epix lineup
Maar ja, gelukkig al bandjes sinds de 935 die ik kan hergebruiken dus hier geen enorm punt.
FR955 heeft toch gewoon Quickfit?
https://www.garmin.com/nl-NL/p/777730#specs
Quickfit bandjes passen er prima op, maar ging erom of er een wordt meegeleverd... En dat is bij de 955 niet het geval (en blijkbaar wel bij de fenix en epx2?).PatrickC schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:29:
FR955 heeft toch gewoon Quickfit?
Tenzij hier een misverstand is want zie nu dat mijn originele comment niet heel duidelijk was... nu aangepast
[ Voor 15% gewijzigd door m0ridin op 03-08-2022 10:58 ]
Bedankt voor de info. In welke manier is de software van de Fenix en Forerunner 955 verschillend want als ik zo kijk lijkt het 95% dezelfde features te hebben. Ik neem aan dat Garmin software locks voert aangezien de onderliggende hardware niet echt verschillend is?m0ridin schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:26:
[...]
(En @Elazz )
1. Inderdaad geen quickfit bandje meegeleverd bij de FR955, maar zit die wel standaard op de fenix7 of epix 2 dan? Dacht het ook niet? En zoals vermeld is vervangen echt geen enkel issue, zijn simpele pushpins dus met een keukenmesje kan het ook (beetje voorzichtig doen)
2. Batterij, Fenix7S is minder, Fenix 7 iets beter maar redelijk gelijkwaardig, Fenix7x is idd veel beter. Maar de 7s is (veel) kleiner, de 7 ongeveer even groot en de 7X veel groter.
3. Software inderdaad veel beter op de fenix7/epix2... Maar hopelijk wordt dat nog aangepakt door garmin
4. Scherm, de fenix7/fr955 zijn energie zuiniger en makkelijker voor (dag)licht en volle zon. Ik vind het hele prettige schermen. Epix2 natuurlijk veel meer fancy, oled en all. Die zou je dus vooral kiezen ivm het scherm, maar sommigen vinden het scherm juist NIET prettig doordat hij meer opvalt in donkere omstandigheden (snel te fel oid).
5. Gewicht van de fenix, en materiaal, kunnen invloed hebben op bijv OHR metingen... GPS is tegenwoordig volgens mij dikke prima, maar met eerdere versies had de fenix een duidelijk minder signaal. Voor multiband moet je de sapphire solar varianten nemen, ik vind multiband echt een toevoeging. Enorm strakke tracks en stabiel (instant) tempo...
Heb zelf een 955 solar, vanwege gewicht, scherm, prijs, etc dus mocht je daar nog specifieke vragen over hebben... schiet maar (en heb er ook een review over geschreven waarbij mijn mening voor nu nog onveranderd is)
Ik zie bij de Forerunner 955 non solar ook multi-band GPS staan in de specificaties. Ik neem aan dat dat juist is?
Ik besef verder net dat scherm mij eigenlijk niet uitmaakt zolang het goed leesbaar is binnen en buiten. Op mijn charge 5 kijk ik enkel naar mijn hartslag, tijd, afstand en selecteer ik een oefening. Dat zal dus niet heel anders zijn ongeacht resolutie/type scherm.
@Elazz
Bedoelde bij de fenix 7 wat betreft multiband... Bij de fr955 hebben zowel de solar als non-solar dit idd.
Wat betreft de software, vooral qua touch is de fenix7 een stuk volwassener. De FR955 heeft geen tap to zoom, je kan geen locatie op de kaart kiezen om heen te navigeren, geen scrollable widgets (als in, bij de fenix kan je bijv door de grafieken scrollen) en de software is nog enorm buggy in het algemeen (connectiq fields blijven op de achtergrond draaien nadat een activiteit is afgesloten wat een drain kan veroorzaken, hartslagzones zijn brak en werken alleen met 1 enkele default zone, en nog wat meer ellende).
Allemaal zaken die volgens mij bekend zijn en aangepakt zouden en zullen worden, maar zolang dit nog niet gebeurd is geen garanties...
Bedoelde bij de fenix 7 wat betreft multiband... Bij de fr955 hebben zowel de solar als non-solar dit idd.
Wat betreft de software, vooral qua touch is de fenix7 een stuk volwassener. De FR955 heeft geen tap to zoom, je kan geen locatie op de kaart kiezen om heen te navigeren, geen scrollable widgets (als in, bij de fenix kan je bijv door de grafieken scrollen) en de software is nog enorm buggy in het algemeen (connectiq fields blijven op de achtergrond draaien nadat een activiteit is afgesloten wat een drain kan veroorzaken, hartslagzones zijn brak en werken alleen met 1 enkele default zone, en nog wat meer ellende).
Allemaal zaken die volgens mij bekend zijn en aangepakt zouden en zullen worden, maar zolang dit nog niet gebeurd is geen garanties...
@rockhopper en @Gonadan
Thnx.
Ik open de Suunto, en dan Kaart (geheel rechts onderaan), dan Route aanmaken. Routemodus is Alle wegen en Paden. Te voet.
Zie de bijlage voor het verdwijnen van het pad. Puur noordelijk op de AlpSpitze.
Het is niet belangrijk. Vandaag de trail gedaan. Maar ik wil graag weten waarom!:strip_exif()/f/image/helft7B7CYfVOGDLncWZ0QLt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0uq9z7fUGFL2m4qLkoffFrvH.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens is de Suunto van vrouwlief. M'n eigen fenix 7x liep vrij tegen t einde vast. Wederom niets mee te bereiken. Uiteindelijk via alle knoppen indrukken een reset gedaan. Tweede keer in 3 maanden, tijdens een vakantie. Irritant want geen laptop mee dus kan niet veel. En je moet alles opnieuw instellen. Pay, Spotify, bluetooth, wifi.. en ik deed niks geks volgens mij..
Óok irritant. kaart en kompas ging wel goed uiteindelijk;)
Thnx.
Ik open de Suunto, en dan Kaart (geheel rechts onderaan), dan Route aanmaken. Routemodus is Alle wegen en Paden. Te voet.
Zie de bijlage voor het verdwijnen van het pad. Puur noordelijk op de AlpSpitze.
Het is niet belangrijk. Vandaag de trail gedaan. Maar ik wil graag weten waarom!
:strip_exif()/f/image/helft7B7CYfVOGDLncWZ0QLt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0uq9z7fUGFL2m4qLkoffFrvH.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens is de Suunto van vrouwlief. M'n eigen fenix 7x liep vrij tegen t einde vast. Wederom niets mee te bereiken. Uiteindelijk via alle knoppen indrukken een reset gedaan. Tweede keer in 3 maanden, tijdens een vakantie. Irritant want geen laptop mee dus kan niet veel. En je moet alles opnieuw instellen. Pay, Spotify, bluetooth, wifi.. en ik deed niks geks volgens mij..
Óok irritant. kaart en kompas ging wel goed uiteindelijk;)
FR955 is binnen, dat is wel even wennen qua feeling van een 5X plus zeg, gewicht is letterlijk de helft, maar het voelt ook wel 'plastic fantastic' en als een speeltje tegenover de stalen body van de 5X plus. Het Quickfit 26mm bandje van de 5X plus voelt ook wat fijner eerlijk gezegd. Misschien dat ik een Quickfit voor de FR955 ga halen + een aantal third party bandjes van Amazon in verschillende kleuren.
Iemand ervaring met het standaard FR955 bandje vs de Quickfit 22mm modellen?
Iemand ervaring met het standaard FR955 bandje vs de Quickfit 22mm modellen?
Heeft de forerunner 955 ook active topo maps voor Noord Amerika? Lees in om sommige omschrijvingen Europa staan maar als ik die er zelf op kan zetten is dat geen probleem. Zit vaak elders op de wereldm0ridin schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:50:
@Elazz
Dan rest enkel nog uitproberen om mijn pols en zien wat het fijnst dragen is maar er ook nog goed uitziet. Ik laat de Fenix 7S er ook nog even tussen staan want de 43mm horloge die ik heb toont al niet veel extra ruimte heb nog 3 a 4mm onder en boven voordat je dan mijn arm niet meer ziet
Ik heb nu een wat gespeeld met de Fenix 7 om mijn pols en ben verrast door hoe toereikend en goed leesbaar het scherm is. Alleen wanneer er veel omgevingslicht (super zonnige dag zoals vandaag) is, en jij en je horloge in een donkere plek (auto) dan vond ik het soms net niet goed leesbaar.
Echter 's avonds is dit rustige en gedimde scherm echt een verademing t.o.v. van mijn Samsung met amoled. Ik denk niet dat ik voor de Epix ga, maar blijf bij de Fenix 7 (al weet ik dat pas als ik die ook live hebt geprobeerd). Sowieso vind ik het type scherm lekker rustig en low-key, dat bevalt me wel.
Vind het qua grootte goed passen bij mijn pols, al kan ik denk ik ook wel een 7x hebben. Echter het prijsverschil is me wat te groot. Ik heb deze nu voor 692. En dat is wel mooi prijsje eigenlijk.
Echter 's avonds is dit rustige en gedimde scherm echt een verademing t.o.v. van mijn Samsung met amoled. Ik denk niet dat ik voor de Epix ga, maar blijf bij de Fenix 7 (al weet ik dat pas als ik die ook live hebt geprobeerd). Sowieso vind ik het type scherm lekker rustig en low-key, dat bevalt me wel.
Vind het qua grootte goed passen bij mijn pols, al kan ik denk ik ook wel een 7x hebben. Echter het prijsverschil is me wat te groot. Ik heb deze nu voor 692. En dat is wel mooi prijsje eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door lredev op 03-08-2022 23:27 ]
Niet standaard, standaard staat heel europa er op maar je kan tegenwoordig wel alle kaarten toevoegen (via garmin express bijvoorbeeld). Daar zie ik noord-amerika ook tussen staan (en die zou er nog bij passen op het horloge ook).Elazz schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:30:
[...]
Heeft de forerunner 955 ook active topo maps voor Noord Amerika? Lees in om sommige omschrijvingen Europa staan maar als ik die er zelf op kan zetten is dat geen probleem. Zit vaak elders op de wereld
Dan rest enkel nog uitproberen om mijn pols en zien wat het fijnst dragen is maar er ook nog goed uitziet. Ik laat de Fenix 7S er ook nog even tussen staan want de 43mm horloge die ik heb toont al niet veel extra ruimte heb nog 3 a 4mm onder en boven voordat je dan mijn arm niet meer ziet
Vroeger was het inderdaad dat je de kaarten van de regio waar je het horloge kocht erbij krijg en de rest moest aanschaffen maar volgens mij is dat vanaf de fenix7 serie veranderd...
Vanaf de 6 al, ik kan op mijn 6X pro solar ook alle andere kaarten via Garmin express erop kwijt.
Ik ben benieuwd waar je voor kiest als je ze allebei met elkaar vergeleken hebt.lredev schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:26:
Ik heb nu een wat gespeeld met de Fenix 7 om mijn pols en ben verrast door hoe toereikend en goed leesbaar het scherm is. Alleen wanneer er veel omgevingslicht (super zonnige dag zoals vandaag) is, en jij en je horloge in een donkere plek (auto) dan vond ik het soms net niet goed leesbaar.
Dit mag dus niet, hoe durft u tevreden te zijn met het scherm van de Fenix serie. Want er is nu de Epixlredev schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:26:
Vraagje voor de experts hier, ik kom van een fitbit ionic en ben sinds vandaag trotse eigenaar van een Garmin Epix2. Nu heb ik hier de afgelopen tijd al wat lopen lurken en uiteraard her en der ook al e.e.a. gelezen over de garmin. Één van de tips was om na uitpakken van de epix gelijk de software versie te updaten.
Nu zit ik op 8.23 en volgens mij zou 8.37 inmiddels uitzijn maar ik vind in garmin connect geen beschikbare updates.
Moet je hiervoor iets speciaals doen of is het gewoon even wachten tot Garmin in de gaten heeft dat er een Epix met serienummer xxxyyy online is gekomen bijv. en kun je hem dan pas updaten?
Opgelost, gewoon even geduld hebben
Nu zit ik op 8.23 en volgens mij zou 8.37 inmiddels uitzijn maar ik vind in garmin connect geen beschikbare updates.
Moet je hiervoor iets speciaals doen of is het gewoon even wachten tot Garmin in de gaten heeft dat er een Epix met serienummer xxxyyy online is gekomen bijv. en kun je hem dan pas updaten?
Opgelost, gewoon even geduld hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Bastie-88 op 04-08-2022 20:47 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Vandaag een paar om gedaan. 42mm Fenix 7 is inderdaad relatief klein. Hoewel het goed past vind ik die in verhouding te dik en daardoor een beetje vreemd uitzien.m0ridin schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:11:
[...]
Niet standaard, standaard staat heel europa er op maar je kan tegenwoordig wel alle kaarten toevoegen (via garmin express bijvoorbeeld). Daar zie ik noord-amerika ook tussen staan (en die zou er nog bij passen op het horloge ook).
Vroeger was het inderdaad dat je de kaarten van de regio waar je het horloge kocht erbij krijg en de rest moest aanschaffen maar volgens mij is dat vanaf de fenix7 serie veranderd...
De 47mm variant omgedaan en hoewel het past is het vrij groot om mijn pols. Polsband had wel nog 6/7 graatjes over maar zat niet slecht. Was fijn. Het zal zeker aandacht trekken met zo'n groot ding maar aan de andere kant zie ik genoeg mensen grote horloges dragen. Denk dat ik dat gewoon niet gewend ben.
Een 46mm galaxy watch vond ik wel fijner maar dat komt waarschijnlijk omdat die 2mm dunner is. De venu 2 zat ook goed net zoals de vivo active 4 (beide 45mm).
Nadien sprak de verkoper over suunto. De suunto 9 is met 43mm en 10.x mm dik vrij mooi en fijn maar geen topografische maps. De suunto 7 heeft dat wel maar is blijkbaar een google os. Dus 1 dag batterij.
De forerunner 955 hadden ze niet dus kon ik niet uitproberen maar is denk ik qua volume hetzelfde als de Fenix 7.
Ik denk dat ik me ga moeten afvragen of topografische maps echt nodig zijn zodat er toch meer formaatkeuze is.
[ Voor 3% gewijzigd door Elazz op 05-08-2022 21:42 ]
Nieuw beta versie (voorheen RC) released! Behoorlijke change log weer. Benieuwd wanneer ze de bekende quirks en bugs eruit hebben en kunnen gaan releasen naar een public release.
https://forums.garmin.com.../304104/beta-version-9-28
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Benieuwd wanneer ze de visuele bug op de F6(x) fixen dat wanneer je langer dan een uur traint (Strength) de timer ermee kapt
Voor de FR255(s/m) en FR955 is er kort geleden ook een betaprogamma gestartdreameater schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:27:
Nieuw beta versie (voorheen RC) released! Behoorlijke change log weer. Benieuwd wanneer ze de bekende quirks en bugs eruit hebben en kunnen gaan releasen naar een public release.
Ik ben dermate tevreden met de Fenix 7 dat ik de Epix 2 gewoon terugstuur zonder te proberen. Ik kan me er wel een aardige voorstelling van maken aangezien ik jaren een Galaxy Gear S3 heb gehad. En heb nu geen twijfel meer, dus wil het mijzelf ook niet moeilijker maken 
Het siliconen bandje van de Garmin is fijn voor sporten, maar verder vrij vervelend, met name op warme dagen. Met wat hit-n-miss heb ik nu via Amazon een nette stalen met quick-connect en en een nylon loop type welke je aan beide kanten gewoon achter de pinnen langs lust en dan vastzet met klittenband.
Wellicht dat ik op termijn nog een originele nylon van Garmin haal, voor nu echter wel tevreden.
Het siliconen bandje van de Garmin is fijn voor sporten, maar verder vrij vervelend, met name op warme dagen. Met wat hit-n-miss heb ik nu via Amazon een nette stalen met quick-connect en en een nylon loop type welke je aan beide kanten gewoon achter de pinnen langs lust en dan vastzet met klittenband.
Wellicht dat ik op termijn nog een originele nylon van Garmin haal, voor nu echter wel tevreden.
Kan je linken welke? De is de Nylon van Garmin niet echt €150 oid?lredev schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:33:
Ik ben dermate tevreden met de Fenix 7 dat ik de Epix 2 gewoon terugstuur zonder te proberen. Ik kan me er wel een aardige voorstelling van maken aangezien ik jaren een Galaxy Gear S3 heb gehad. En heb nu geen twijfel meer, dus wil het mijzelf ook niet moeilijker maken
Het siliconen bandje van de Garmin is fijn voor sporten, maar verder vrij vervelend, met name op warme dagen. Met wat hit-n-miss heb ik nu via amazon een nette stalen met quick-connect en en een nylon loop type welke je aan beide kanten gewoon achter de langs lust en dan vast zet met klitteband.
Mjah, eerst maar zien wanneer ze daadwerkelijk iets releasen en wat ze dan fixen... Tot nu toe weinig anders dan "we're investigating"Frij5fd schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:42:
[...]
Voor de FR255(s/m) en FR955 is er kort geleden ook een betaprogamma gestart
Deze Nylon van Garmin, staat op mijn verlanglijstje, bij amazon 99,99, maar vind ik nog steeds wat te kostbaar:Santee schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:32:
[...]
Kan je linken welke? De is de Nylon van Garmin niet echt €150 oid?
![]() |
Ik heb nu deze van Yaspark:
![]() | ![]() |
En die bevalt erg goed, 2 voor 17 euro
[ Voor 7% gewijzigd door lredev op 07-08-2022 12:26 ]
Hmm, had ik eerder moeten weten, heb nu een oranje siliconen. Prima, voel 'm niet zitten en doet wat hij moet doen, maar iets stijver dan het origineel. Zo'n nylon sluit iets beter aan op je pols lijkt me, de vraag is alleen of die robuust genoeg is voor op zee (met windsurfen)
Bedoel je vanwege irritatie? Dat had ik ook maar slijt er af op de één of andere manier.lredev schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:33:
Het siliconen bandje van de Garmin is fijn voor sporten, maar verder vrij vervelend, met name op warme dagen. Met wat hit-n-miss heb ik nu via amazon een nette stalen met quick-connect en en een nylon loop type welke je aan beide kanten gewoon achter de langs lust en dan vast zet met klitteband.
Voor dagelijks gebruik heb ik een lederen gekocht maar die draag ik weer liever niet als ik veel ga zweten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe kun je de polsbeweging inschakelen bij de garmin epix 2?
Ik neem aan dat je Always On wilt vervangen door Gesture Mode (zwart scherm en bij het draaien van de pols dat het scherm weer aan gaat)? https://www8.garmin.com/m...D0-8087-F6E2EAC625D6.html
(Zorg wel dat je de laatste firmware versie 8.37 hebt)
(Zorg wel dat je de laatste firmware versie 8.37 hebt)
[ Voor 9% gewijzigd door EdwinW op 07-08-2022 16:47 ]
Klopt maar bij mij is dat grijs kan ik niet inschakelen
Ja, het blijft Garmin; you never know. In de FR955-bug-thread van het Garmin, wat je gestart was, regent het voorlopig nog klachten.m0ridin schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:53:
[...]
Mjah, eerst maar zien wanneer ze daadwerkelijk iets releasen en wat ze dan fixen... Tot nu toe weinig anders dan "we're investigating"
Maar ik wist dat bij een aankoop na release er een periode van betaald beta-testerschap zou volgen, en het is hoopvol dat er bij Garmin nu enige beweging richting beta-updates te zien is. Maar we gaan het zien
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Garmin vivoactive 4 of Garmin vivoactive 4s tijdens het zwemmen in de zee? Kan het toestel een half uur tot een uur aan zout water worden blootgesteld? Garming adverteert dat je met het toestel kan zwemmen maar niet voor hoe lang. Ik kan hier verder online ook niet iets duidelijk over vinden.
ASUS ROG Strix B650E-F GAMING | 7800X3D | MSI RTX 5090 VENTUS 3X OC | 32GB DDR5 | 2,5 TB storage | Be quiet! Pure Base 500DX | Windows 10 Pro
uiteraard, is gewoon waterdicht tot 50 meter, zoet of zoutLarsV schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:19:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Garmin vivoactive 4 of Garmin vivoactive 4s tijdens het zwemmen in de zee? Kan het toestel een half uur tot een uur aan zout water worden blootgesteld? Garming adverteert dat je met het toestel kan zwemmen maar niet voor hoe lang. Ik kan hier verder online ook niet iets duidelijk over vinden.
Ja, wist ook wel dat een early adaptor zijn bij Garmin nogal risicovol is maar met de 955 sta ik echt te kijken van het aantal issues (en hoe lang het duurt voor Garmin iets fixt). Dat heb ik bij eerdere garmins, al een aardige reeks, niet gehad.Frij5fd schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:59:
[...]
Ja, het blijft Garmin; you never know. In de FR955-bug-thread van het Garmin, wat je gestart was, regent het voorlopig nog klachten.
Maar ik wist dat bij een aankoop na release er een periode van betaald beta-testerschap zou volgen, en het is hoopvol dat er bij Garmin nu enige beweging richting beta-updates te zien is. Maar we gaan het zien
H'm, dit is mijn 5e horloge van Garmin en inderdaad op dat vlak wel een slechtere ervaring dan eerdere horloges. De FR405 had met de onbruikbare touch rand tot nu toe de nr. 1 plaats. Maar omdat de FR935 en FR945 na verloop van tijd hele stabiele horloges bleken te zijn, heb ik nog hoop. En ook omdat de Fenix 7 serie wel goed draait zou het voor de FR955 uiteindelijk ook moeten lukkenm0ridin schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:33:
[...]
Ja, wist ook wel dat een early adaptor zijn bij Garmin nogal risicovol is maar met de 955 sta ik echt te kijken van het aantal issues (en hoe lang het duurt voor Garmin iets fixt). Dat heb ik bij eerdere garmins, al een aardige reeks, niet gehad.
@LarsV Ik zou wel ergens zo'n rubber dopje opsnorren om de oplaadconnector mee af te dekken in het geval van zout water. Dat corrodeert toch allemaal net ff makkelijker dan zoet water.Lagune schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:30:
[...]
uiteraard, is gewoon waterdicht tot 50 meter, zoet of zout
na een dagje strand ff afspoelen met zoet water, doneBundin schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:34:
[...]
@LarsV Ik zou wel ergens zo'n rubber dopje opsnorren om de oplaadconnector mee af te dekken in het geval van zout water. Dat corrodeert toch allemaal net ff makkelijker dan zoet water.
Ik ben benieuwd. Nu nog erg blij met mijn 945. Denk dat ik het voorlopig nog even aankijk en dan misschien rond Black Friday eens ga kijken naar een 955 óf een Fenix 7 óf een Epix 2. Voor alle drie de opties heb ik eigenlijk nauwelijks een echt goed excuus, want de 945 doet het nog altijd prima en ik mis op papier niets. Maar de gadget-liefhebber in mij wil uiteraard ook iets dus of ik mij kan inhouden t.z.t. is een tweedeFrij5fd schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:10:
[...]
H'm, dit is mijn 5e horloge van Garmin en inderdaad op dat vlak wel een slechtere ervaring dan eerdere horloges. De FR405 had met de onbruikbare touch rand tot nu toe de nr. 1 plaats. Maar omdat de FR935 en FR945 na verloop van tijd hele stabiele horloges bleken te zijn, heb ik nog hoop. En ook omdat de Fenix 7 serie wel goed draait zou het voor de FR955 uiteindelijk ook moeten lukken
Ik zoek voor mijn vriendin de Garmin Fenix 7s 010-02539-21 maar de levertijden zijn echt dramatisch de laatste weken.
Weet iemand nog een voordelige winkel waar die wel op voorraad is ?
Dat dus, het zweet wat je met andere sporten over je horloge spoelt kun je nou ook weer niet echt neutraal noemen. Daarom zal zout water / zweet gewoon deel van de ontwerp specificatie zijn.Lagune schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:41:
[...]
na een dagje strand ff afspoelen met zoet water, done
Na sporten spoel ik m'n Garmin altijd even af met zoet water. Maar ook als je niet intensief sport stel je het horloge (zeker de komende dagen) toch wel bloot aan de nodige zweetdruppels.
Wat je kan doen is elke dag kijken op ING.nl in de puntenwinkel. Daar staat de 7S (net als vrijwel alle andere Garmins) nu op "Uitverkocht" , maar ervaring leert dat ze vaak dan wel weer terug komen in de winkel met nieuwe voorraad. Beetje een gok, en kan even duren, maar áls 'ie terugkomt heb je wel een hele goede deal...Slux schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:22:
Ik zoek voor mijn vriendin de Garmin Fenix 7s 010-02539-21 maar de levertijden zijn echt dramatisch de laatste weken.
Ik kom van een FR225, 2335,935,945 en heb nu de Epix2Valorian schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:01:
[...]
Ik ben benieuwd. Nu nog erg blij met mijn 945. Denk dat ik het voorlopig nog even aankijk en dan misschien rond Black Friday eens ga kijken naar een 955 óf een Fenix 7 óf een Epix 2. Voor alle drie de opties heb ik eigenlijk nauwelijks een echt goed excuus, want de 945 doet het nog altijd prima en ik mis op papier niets. Maar de gadget-liefhebber in mij wil uiteraard ook iets dus of ik mij kan inhouden t.z.t. is een tweede
By far is de Epix de beste tot nu toe.
Zo dat zijn inderdaad hele mooie aanbiedingen daar, maar ik heb helaas geen puntenValorian schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:13:
[...]
Wat je kan doen is elke dag kijken op ING.nl in de puntenwinkel. Daar staat de 7S (net als vrijwel alle andere Garmins) nu op "Uitverkocht" , maar ervaring leert dat ze vaak dan wel weer terug komen in de winkel met nieuwe voorraad. Beetje een gok, en kan even duren, maar áls 'ie terugkomt heb je wel een hele goede deal...
Aangezien 1/2 Nederland zo'n beetje een ING rekening heeft: misschien een familielid of vriend/vriendin? Je krijgt dit punten op basis van geld op je spaarrekening, en er zijn maar weinig mensen die ze ook echt allemaal uitgeven (het meeste wat er wordt aangeboden is niet zo spannend qua korting). Sowieso pas relevant als de Garmin's alsnog terug op voorraad komen daar natuurlijk (en niet meteen weer uitverkocht raken), maar wie weet.Slux schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:22:
[...]
Zo dat zijn inderdaad hele mooie aanbiedingen daar, maar ik heb helaas geen puntenmeerdere ING rekeningen maar zeggen allemaal 0 punten
Screenprotector van ‘brotect’ (kuch) binnen voor mn forerunner 955. Geen schoonmaakdoekjes ofzo zaken erbij helaas. Blijft ook klein randje achter. Vlak na plakken zat ik in de zon en leek de protector gelijk weer los te laten… zal over een weekje nog eens mn mening geven. Gaat om deze.
:strip_exif()/f/image/AxeorPGH4PQTNadatWK9ZgtS.jpg?f=fotoalbum_large)
Garmin heeft de Enduro 2 uitgebracht. Een soort Fenix 7X maar met nog een langere batterijduur en nu dus ook TopoActive maps, wat bij de eerste Enduro vreemd genoeg nog ontbrak. NextFork is nieuw volgens mij op Garmin horloges? https://www.garmin.com/nl-NL/p/854515
[ Voor 28% gewijzigd door PatrickC op 09-08-2022 23:10 ]