Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 231 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als oorspronkelijke TS ben ik inmiddels ook weer in de markt voor een nieuw sporthorloge.

Achtereenvolgens heb ik tot nu toe gehad:
- Garmin Forerunner 310
- Garmin Forerunner 310XT
- Apple Watch Series 1
- Garmin Forerunner 230
- Garmin Fenix 5s

De Fenix 5s houdt er langzaamaan mee op, de 'back/lap' toets doet het amper nog. Ik twijfel nu tussen de Forerunner 955 en (wachten op) een eventuele Apple Watch 8 'explorer'. Als er géén specifieke sportversie komt van de Apple Watch dan doe ik dat sowieso niet nog een keer, ivm mijn slechte ervaringen met de Apple Watch 1 als 'sporthorloge' destijds.

Benieuwd of er mensen zijn die met dezelfde overweging zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrAcid
Ik zelf ook al een tijdje aan het kijken naar een nieuw horloge, maar mijn lijst is wat korter:
- Suunto T3 + hartslagband
- Garmin Forerunner 610, tijdje samen met Fitbit Charge HR
- Garmin vivoactive HR
- Garmin Forerunner 645M

Ondanks dat ik altijd een iPhone heb gehad, heb ik nooit de AW overwogen vanwege de korte batterijduur. Ik vind een AW ook geen mooi horloge trouwens vanwege de vorm, maar dat was ooit bij de VA HR geen reden. Mijn nieuwe horloge moet een touchscreen hebben en de FR955 heeft dat wel, maar slecht geïmplementeerd. Blijft over een Fenix 7 of Epix 2. Mijn voorkeur is de Epix 2 Sapphire, maar die vind ik nu nog te duur. Aangezien mij FR645M nog prima werkt op de wat kortere batterijduur na, heb ik echter geen haast.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:00:
@MrAcid
Ik zelf ook al een tijdje aan het kijken naar een nieuw horloge, maar mijn lijst is wat korter:
- Suunto T3 + hartslagband
- Garmin Forerunner 610, tijdje samen met Fitbit Charge HR
- Garmin vivoactive HR
- Garmin Forerunner 645M

Ondanks dat ik altijd een iPhone heb gehad, heb ik nooit de AW overwogen vanwege de korte batterijduur. Ik vind een AW ook geen mooi horloge trouwens vanwege de vorm, maar dat was ooit bij de VA HR geen reden. Mijn nieuwe horloge moet een touchscreen hebben en de FR955 heeft dat wel, maar slecht geïmplementeerd. Blijft over een Fenix 7 of Epix 2. Mijn voorkeur is de Epix 2 Sapphire, maar die vind ik nu nog te duur. Aangezien mij FR645M nog prima werkt op de wat kortere batterijduur na, heb ik echter geen haast.
Wat is er anders/slechter aan de touchimplementatie van de 955 dan de Fenix 7? Had dit nog niet gezien/gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAcid schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:09:
[...]

Wat is er anders/slechter aan de touchimplementatie van de 955 dan de Fenix 7? Had dit nog niet gezien/gelezen.
Kijk bijvoorbeeld dit filmpje..

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03
@Baxbax Als het om Garmin producten gaat, bepaalt Garmin wanneer en hoeveel er geleverd wordt aan de ING winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Op 11:50 bedoel je dan? Thanks - is voor mij geen issue maar inderdaad vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:44
Ik zou de posts van @m0ridin en @Frij5fd er even op nalezen, die denken daar iets anders over @MrAcid

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MrAcid ik ben een paar keer heen en weer geswitcht tussen een AW en Garmin en een tijd een AW6 en F6s Pro naast elkaar gebruikt. Het ligt er in mijn ogen ook erg aan wat je primaire sport is. Hardlopen vind ik Garmin (F6s Pro) fijner vanwege de uitgebreidere metrics en instel mogelijkheden.

Momenteel loop ik 1x per week hard, 1x CrossFit, 1x kickboksen en 2-3 keer krachttraining. De focus ligt nu meer op het registreren van hartslag. Daarom gebruik ik mijn AW7 als enig horloge en naar volle tevredenheid.

Zou ik, zoals voorheen, weer 3-4x per week hardlopen had ik mogelijk een Garmin ernaast gekocht. Maar met WatchOS 9 krijgt Apple heel veel hardloop features waardoor de verschillen veel kleiner worden. En een veel mooiere UI. Ik vind de UI, scrollsnelheid en bezel op de 955 echt om te janken dat dit in 2022 nog kan. Krijg je wel een veel betere batterij voor terug. Ik heb zelf redelijk kleine polsen en dan is een Fenix al snel lomp en dik. Vond ik niet fijn.

Batterijduur is voor mij zelf geen issue sinds quick charge. Als batterij om de 1.5 dag opladen een issue is zou ik een Garmin nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 21-07-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Frenz64 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:33:
Ik zou de posts van @m0ridin en @Frij5fd er even op nalezen, die denken daar iets anders over @MrAcid
@MrAcid , inderdaad is de touch-ervaring op de FR955 (nog?) niet top-notch. Vergeleken met de Vivoactive 4, die ik voor dagelijks gebruik had, een stukje minder ook.Kon ik op de Vivoactive 4 naar rechts swipen vanuit de watchface en dan bijvoorbeeld een timer hebben, bij de FR955 werkt dat niet. Ik heb geen Fenix 7, dus heb niet het verschil ervaren met de touch-opties daarbij, maar de enkele YouTube video's over de verschillen tussen beide op het vlak van touch zijn opvallend.
Ik zou zeggen dat de touch voor 75% kan van wat zou moeten kunnen. Maar nog steeds een verbetering ten opzichte van geen touch zoals ik dat met de Fenix 6 pro had

[ Voor 6% gewijzigd door Frij5fd op 21-07-2022 21:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Aghanim schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:40:
@MrAcid ik ben een paar keer heen en weer geswitcht tussen een AW en Garmin en een tijd een AW6 en F6s Pro naast elkaar gebruikt.
Ik heb nu dus ook de AW7 45mm en 955. Weet nog niet welke ik ga houden. De AW7 heeft een geweldig scherm. Erg intuïtief in gebruik. Health app redelijk overzichtelijk, leuk dat er een poging wordt gedaan om niet alleen data voor te schotelen, maar je ook hulp krijgt om het te interpreteren.

955 ben je gelijk al even bezig de watch in te stellen zoals je het wil (wat ook leuk kan zijn). icm connect app heb je wat meer/andere data. Niet alles (zoals vo2max) wordt via de connect app met de health app gedeeld, slechts 13-15 mogelijke datapunten. Beide prima watches. Ben ervan overtuigd dat iedereen een eigen voorkeur voor een vd twee heeft afhankelijk van je interesse en activiteiten. En dan heb je nog Suunto, Polar als alternatieven.

@Baxbax : ik heb eigenlijk geen idee. Kwam het per toeval tegen, en maar gelijk gekocht en hier gedeeld voor wie geïnteresseerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjgroenenberg
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-09 11:46
twkr18526 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:36:
De 955 is bezorgd. Mooi horloge. Netjes dat Garmin een extra armband dingetje erbij heeft gedaan. Bij mn vorige FR moest ik een nieuw bandje kopen, omdat dat klein stukje na een tijd brak.

Op de face zijn er 2 hart icoontjes ❤️ Een icoon is voor je huidige hartslag. Weet iemand waar het andere icoontje voor is? Hartslag met een hartslaglijn erdoor heen? ❤️‍🩹 Dat geeft ook helemaal geen waarde (screenshot hieronder - foto rechtsonder, bovenaan de horloge, net onder de batterij status)

[Afbeelding]

Heb overigens al in de handleiding gezocht, gegoogled, Garmin forum, en andere Garmin FR handleidingen gescand. Nog niet kunnen vinden.
Ziet er goed uit! Wanneer heb je hem besteld? Ik heb na mijn bestelling nog niks gehoord en ook geen DHL track and trace code ontvangen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twkr18526 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:36:
De 955 is bezorgd. Mooi horloge. Netjes dat Garmin een extra armband dingetje erbij heeft gedaan. Bij mn vorige FR moest ik een nieuw bandje kopen, omdat dat klein stukje na een tijd brak.

Op de face zijn er 2 hart icoontjes ❤️ Een icoon is voor je huidige hartslag. Weet iemand waar het andere icoontje voor is? Hartslag met een hartslaglijn erdoor heen? ❤️‍🩹 Dat geeft ook helemaal geen waarde (screenshot hieronder - foto rechtsonder, bovenaan de horloge, net onder de batterij status)

[Afbeelding]

Heb overigens al in de handleiding gezocht, gegoogled, Garmin forum, en andere Garmin FR handleidingen gescand. Nog niet kunnen vinden.
Is de ene met hartslaglijn erdoor heen niet de actuele hartslag en de andere de rust hartslag (RHR)? Of andersom. :+
Je kunt die data velden ook aanpassen waarschijnlijk via GC, dan zie je ook waarvoor ze staan.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 21-07-2022 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Samoht93 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Toen bij mij het bandhoudertje stuk was kreeg ik gratis een paar nieuwe opgestuurd van Garmin.
Zelf met een 4 jaar oude vivoactive 3.
Heel wisselend. Bij mijn vivosmart wel, bij mijn 735xt was het "bestel maar een nieuwe voor 10 euro".
Het is bij Garmin net wie je treft.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twkr18526
rjgroenenberg schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:28:
[...]
Ziet er goed uit! Wanneer heb je hem besteld? Ik heb na mijn bestelling nog niks gehoord en ook geen DHL track and trace code ontvangen…
Afgelopen vrijdag
@Baxbax Als het om Garmin producten gaat, bepaalt Garmin wanneer en hoeveel er geleverd wordt aan de ING winkel.
@EdwinW : het werd zoals vaak door sparco geleverd - ik zou vermoeden dat zij de voorraad bepalen. Sparco levert aan oa ASR (apple watches) en oa aan andere bedrijven die loyalty programmas doen of vroeger zelfs kerstpakketten dacht ik.
Is de ene met hartslaglijn erdoor heen niet de actuele hartslag en de andere de rust hartslag (RHR)? Of andersom. :+
Je kunt die data velden ook aanpassen waarschijnlijk via GC, dan zie je ook waarvoor ze staan.
@PatrickC @elastiek
Dat hartje met een grafiek erdoor heen is idd de HRV status. Na 19 dagen zal dat een waarde hebben volgens mij. Zo zien de icoontjes voor HRV status en body battery eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5n2mig1YYsJAE1v1KghcTbU5G8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2ToZoRB0CkBqSI24Xd5DOWO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:27
wel mooi dat garmin ook de HRV functie naar de fenix 6 brengt!
https://www.dcrainmaker.c...nix-6-series-watches.html

ben benieuwd of dit een beetje goed gaat werken :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:36

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik heb al een tijdje last van huidirritatie vanwege mijn Fenix 6 bandje (de originele).
Heb al een tijdje geprobeerd om horloge dan om andere pols te dragen, maar als ik dan na een tijdje weer terug wissel komt de irritatie weer terug.

Na het sporten spoel ik het horloge altijd even af en maak ik het droog, maar dat lijkt niets uit te maken.

Iemand nog tips? Of kan ik beter een ander bandje gaan zoeken?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twkr18526 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:40:
@PatrickC @elastiek
Dat hartje met een grafiek erdoor heen is idd de HRV status. Na 19 dagen zal dat een waarde hebben volgens mij. Zo zien de icoontjes voor HRV status en body battery eruit:
[Afbeelding]
Aha… HRV dus en niet RHR. Op mijn 645M zit natuurlijk geen HRV status, dus herkende het symbooltje ook niet helemaal, maar ik zat in ieder geval in de goede richting. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 22:22
Rhapsody schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:15:
Ik heb al een tijdje last van huidirritatie vanwege mijn Fenix 6 bandje (de originele).
Heb al een tijdje geprobeerd om horloge dan om andere pols te dragen, maar als ik dan na een tijdje weer terug wissel komt de irritatie weer terug.

Na het sporten spoel ik het horloge altijd even af en maak ik het droog, maar dat lijkt niets uit te maken.

Echt goed schoonmaken met zeep. Denk dat je dan alle wel gehad hebt... ik heb er ook last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rhapsody schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:15:

Als je huid op een gegeven moment geen siliconen bandjes meer kan verdragen, zul je naar een ander materiaal op zoek moeten gaan denk ik. Misschien eens kijken naar een nylon bandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:28

jurma

simply connecting...

Voor degene die nog een nieuwe horloge willen?
Ik ga mijn Venu 2 weg doen, zag toevallig net op de Garmin website dat ze eventuele promotie gaan doen voor de Fenix 6: https://www.garmin.com/nl-NL/c/promotions/fenix-6-promotion/
De promotie loopt van 25/07/2022 10:00 en eindigt op 31/08/2022 23:59.

Was een fout waardoor tijdelijk deze pagina beschikbaar was.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Baxbax schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Hoe vaak wordt de ING winkel weer aangevuld? Weet jij dat?
De ING winkel (zeer) regelmatig in de gaten houden, vanochtend was die niet op voorraad en ik heb vanmiddag de laatste gekocht O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baxbax
  • Laatst online: 31-07 10:46
Vanmiddag met de rentepunten van m'n collega een fenix 7s saphire voor bodemprijs gekocht. Helemaal top! Ben benieuwd. Nu nog even de 6s pro verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:51:
[...]

Als je huid op een gegeven moment geen siliconen bandjes meer kan verdragen, zul je naar een ander materiaal op zoek moeten gaan denk ik. Misschien eens kijken naar een nylon bandje?
Ik ben voor dagelijks gebruik naar leer overgestapt en switch voor het sporten naar de siliconen band. Dat werkt vooral lekker bij het gebruik van quickfit bandjes, anders is het nog wel peuteren steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:48:
[...]

Ik ben voor dagelijks gebruik naar leer overgestapt en switch voor het sporten naar de siliconen band. Dat werkt vooral lekker bij het gebruik van quickfit bandjes, anders is het nog wel peuteren steeds
Mijn FR645 heeft quick release, dus peuteren… en gezien de problemen met dit horloge (breken van de behuizing), wissel ik het bandje zo weinig mogelijk. Maar ik heb gelukkig geen last van het siliconen bandje en wissel alleen naar leer bij speciale gelegenheden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:44
Hey mensen, ik ben op zoek naar een vervanger van mn 5X sapphire. Met 96gr heb ik gemerkt dat hardlopen er eigenlijk geen pretje mee is omdat die constant blijft draaien om m’n pols. Ik wil graag:
-het horloge dragen in bed
-HRV en body battery
-veel lichter gewicht

Ik heb nu de FR955 op het oog via de ING en de 7 Sapphire solar, 52gr en 70gr van gewicht. Voordeel van de sapphire is weer een stevig horloge en minder zorgen maken over beschadigingen. Ik heb bij mijn 5X sapphire al 10x een moment gehad ‘met normaal glas was het nu een kras’. Ook gaat het horloge de fitness in dus enige stevigheid is daar ook handig. De FR955 lijkt mij alleen wel een stuk slanker en dus fijner te dragen in bed.

Maarja de prijs bij de ING is €379 vs €619, dat stuurt mij toch wel redelijk richting de FR955. Iemand die ervaringen/advies heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Santee schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:05:
Maarja de prijs bij de ING is €379 vs €619, dat stuurt mij toch wel redelijk richting de FR955. Iemand die ervaringen/advies heeft?
Zelf nu een paar weken de FR955. Mede door het lagere gewicht gewacht tot die er was. Daarvoor een vivoactive 3 music gehad. Geen last van krassen. Wel was hij een keer gevallen op het scherm, en toen waren er wat pixels kapot. Zou me niet te druk maken over het scherm, eventueel kun je er nog een protector op plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Santee schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:05:
Hey mensen, ik ben op zoek naar een vervanger van mn 5X sapphire. Met 96gr heb ik gemerkt dat hardlopen er eigenlijk geen pretje mee is omdat die constant blijft draaien om m’n pols. Ik wil graag:
-het horloge dragen in bed
-HRV en body battery
-veel lichter gewicht

Ik heb nu de FR955 op het oog via de ING en de 7 Sapphire solar, 52gr en 70gr van gewicht. Voordeel van de sapphire is weer een stevig horloge en minder zorgen maken over beschadigingen. Ik heb bij mijn 5X sapphire al 10x een moment gehad ‘met normaal glas was het nu een kras’. Ook gaat het horloge de fitness in dus enige stevigheid is daar ook handig. De FR955 lijkt mij alleen wel een stuk slanker en dus fijner te dragen in bed.

Ik ben van de Fenix 6 pro titanium sapphire naar de FR955 gegaan. Qua touch-ervaring is de FR955 niet zo goed als de FR 955, maar de 20 gram minder gewicht ervaar ik als zeer prettig.
Ik heb een protector erop. Het titanium was trouwens nogal krasgevoelig....

[ Voor 3% gewijzigd door Frij5fd op 24-07-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:26
volgens mij vergelijk je 2x hetzelfde horloge qua touch. Welke is nu fijner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
De laatste 3 runs neemt mijn GW4 classic i.c.m. Samsung health consequent de gps van het eerste kwartier niet op, voorbeelden;
https://www.strava.com/activities/7526852381
https://www.strava.com/activities/7513031774
https://www.strava.com/activities/7500322128

Zoals te zien heeft Samsung health wel vaak een *correctere* afstand, maar ook dit lijkt niet consequent te kloppen. GPS staat op hoge nauwkeurigheid en voorheen op normaal. Heb nog geen andere running app geprobeerd (is iets dat ik woensdag a.s. eens kan testen)

Vergelijkbare ervaringen of jullie tips hierin om het op te lossen?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik loop nu sinds ik de Fenix 7 heb tegen een probleem aan tijdens het hardlopen. Ik heb een HRM-Tri die naast hartslag ook running dynamics moet registreren, maar dit komt helaas heel vaak niet door op de Fenix 7.

Hiervoor had ik een 645, en daar heb ik nooit problemen mee gehad met running dynamics, die registreerde het altijd correct. Maar sinds ik met de Fenix 7 loop, komt het heel vaak niet goed door.

Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld nog voordat ik de activiteit activeerde keek ik of de data door kwam door op een data-scherm verschillende run-dynamics weer te geven en daar werd data zichtbaar. Maar eigenlijk direct nadat ik de activiteit start was alle data weer weg.

Heb net even de fit file van een run met en zonder running dynamics bekeken. En het lijkt er op dat onder device info de hartslag meter wel zichtbaar is, maar de running dynamics niet meer. Er is 1 device minder.

Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
eekhoorn12 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:20:
Ik loop nu sinds ik de Fenix 7 heb tegen een probleem aan tijdens het hardlopen. Ik heb een HRM-Tri die naast hartslag ook running dynamics moet registreren, maar dit komt helaas heel vaak niet door op de Fenix 7.

Hiervoor had ik een 645, en daar heb ik nooit problemen mee gehad met running dynamics, die registreerde het altijd correct. Maar sinds ik met de Fenix 7 loop, komt het heel vaak niet goed door.

Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld nog voordat ik de activiteit activeerde keek ik of de data door kwam door op een data-scherm verschillende run-dynamics weer te geven en daar werd data zichtbaar. Maar eigenlijk direct nadat ik de activiteit start was alle data weer weg.

Heb net even de fit file van een run met en zonder running dynamics bekeken. En het lijkt er op dat onder device info de hartslag meter wel zichtbaar is, maar de running dynamics niet meer. Er is 1 device minder.

Misschien is dit bij jou het geval.
link

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
blavlaa schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:26:
[...]

Misschien is dit bij jou het geval.
link
Dat lijkt om de HRM-pro te gaan, als ik op deze pagina kijk lijkt de tri sinds 2015 geen updates meer te hebben gehad https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=9857.

Schijnbaar is er wel een issue dat na een batterij vervanging de band niet meer lekker werkt https://www.reddit.com/r/...nt_trick_when_strap_wont/. Nu heb ik die laatst wel vervangen, maar dat was voordat ik de Fenix 7 had. Misschien toch maar de truc die daar in staat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:42
eekhoorn12 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:20:

Ik gebruik een Fenix 7s in combinatie met een Run Dynamics Pod. De run dynamics worden prima doorgegeven, zoals dat ook gebeurde op mijn vorige horloge, een FR645M.

Uiteraard is dit een iets ander geval dan jij beschrijft, maar volgens mij toont dit wel aan dat er geen fundamenteel probleem is met het doorgeven van Run Dynamics info op een Fenix 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
slow whoop schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Ik gebruik een Fenix 7s in combinatie met een Run Dynamics Pod. De run dynamics worden prima doorgegeven, zoals dat ook gebeurde op mijn vorige horloge, een FR645M.

Uiteraard is dit een iets ander geval dan jij beschrijft, maar volgens mij toont dit wel aan dat er geen fundamenteel probleem is met het doorgeven van Run Dynamics info op een Fenix 7.
Hoe doet die pod het trouwens? Geeft ie ook een nauwkeurig tempo af zoals een Stryd kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:42
Firestorm666 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:11:
[...]

Hoe doet die pod het trouwens? Geeft ie ook een nauwkeurig tempo af zoals een Stryd kan doen?
Nee, tempo wordt volgens mij gewoon bepaald door GPS locatie (en tijd). De run dynamics pod meet dit (gekopieerd van de Garmin website):
De hardloopdynamica-sensor bevat een versnellingsmeter, die bewegingen van het bovenlichaam meet en de volgende 6 hardloopgegevens berekent:
  • Cadans is het aantal stappen per minuut. Het totale aantal stappen wordt weergegeven (links en rechts samen).
  • Grondcontacttijd-balans geeft de links/rechts-balans van uw grondcontacttijd tijdens het hardlopen weer. Deze balans wordt weergegeven als percentage. Bijvoorbeeld 53,2% met een pijl naar links of naar rechts.
  • Staplengte is de afstand tussen de plaatsen waar u uw ene voet en uw andere voet neerzet. Deze lengte wordt gemeten in meters.
  • Verticale oscillatie is de op-en-neerwaartse beweging tijdens het hardlopen. Hiermee wordt de verticale beweging van uw bovenlichaam weergegeven, gemeten in centimeters voor iedere stap.
  • Verticale ratio is de verhouding tussen verticale oscillatie en staplengte. Deze balans wordt weergegeven als percentage. Een lagere ratio duidt meestal op een betere hardloopconditie.
  • Grondcontacttijd is de hoeveelheid tijd voor iedere stap tijdens het hardlopen waarbij er contact is met de grond. Dit wordt gemeten in milliseconden.
Het zijn wel leuke statistieken, maar het voegt voor mij niet zo heel veel toe. De RD pod zat bij mijn FR645 toen ik die kocht. Ik denk niet dat ik er 70 euro voor zou willen betalen. Maar omdat ik hem nu eenmaal heb doe ik hem braaf om tijdens het hardlopen. Bij een intervaltraining kan ik bijvoorbeeld goed zien hoe m'n paslengte en grondcontacttijd veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Frij5fd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:17:
[...]

Ik ben van de Fenix 6 pro titanium sapphire naar de FR955 gegaan. Qua touch-ervaring is de FR955 niet zo goed als de FR 955, maar de 20 gram minder gewicht ervaar ik als zeer prettig.
Ik zit nu ook naar de Venu2 te kijken. Heeft ook aardig wat functies en ik ben niet zo’n fanaat dat ik de vele sportopties en kaartjes ga missen denk ik. Zijn er dingen die je echt verliest van 5X plus Sapphire -> Venu 2? Deze is trouwens €279 op de ING shop. Scheelt aardige duit tov FR955/F7(s) sapphire solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:28

jurma

simply connecting...

Santee schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:39:
[...]

Ik zit nu ook naar de Venu2 te kijken. Heeft ook aardig wat functies en ik ben niet zo’n fanaat dat ik de vele sportopties en kaartjes ga missen denk ik. Zijn er dingen die je echt verliest van 5X plus Sapphire -> Venu 2? Deze is trouwens €279 op de ING shop. Scheelt aardige duit tov FR955/F7(s) sapphire solar.
Ik ben nu juist van de Venu 2 naar de Instinct 2 Solar gegaan. Met name voor de langere batterijduur maar ook wel de betere sport opties.
Mijn Venu 2 heb ik veel gebruikt afgelopen jaar met het hardlopen, maar hierdoor merk ik wel dat ik wat andere zaken meer mis in echte sporthorloge (geen maps, heb toch altijd telefoon bij).
Met name als ik 3x in de week een activiteit doe gaat de batterij toch wel sneller leeg.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
jurma schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:46:
[...]

Ik ben nu juist van de Venu 2 naar de Instinct 2 Solar gegaan. Met name voor de langere batterijduur maar ook wel de betere sport opties.
Mijn Venu 2 heb ik veel gebruikt afgelopen jaar met het hardlopen, maar hierdoor merk ik wel dat ik wat andere zaken meer mis in echte sporthorloge (geen maps, heb toch altijd telefoon bij).
Met name als ik 3x in de week een activiteit doe gaat de batterij toch wel sneller leeg.
Ik raak helemaal de weg kwijt met al die modellen :9 batterijduur is bij mijn 5X echt een non issue, daarom zit ik wel te kijken naar 1 die ook een iets langere accuduur heb anders ga ik mij daar sowieso aan ergeren. De instinct 2 lijkt mij iets te dik om in de nacht te dragen op het eerste oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Oke ik heb de 7S Solar sapphire besteld na het zien van wat reviews. Wellicht iets overkill maar van 5X naar Venu2 miste ik toch wat features had ik het gevoel en de plastic behuizing van de 955 voelde ik me niet prettig bij.

Nog 1x 7S Solar sapphire bij de ING in de shop.

[ Voor 253% gewijzigd door Santee op 26-07-2022 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:35
Santee schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:39:
[...]

De zaklamp functie. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
En die is het echt waard! Ik gebruik deze echt elke dag meermalen. 'S nachts plassen, 's ochtends opstaan en de misses laten liggen, in de serverroom even bijschijnen op t rack, in de kofferbak met boodschappen pakken.. checken of de fietsen aan de ketting hangen buiten voor t slapen gaan. Ik dacht eerst, weirde gimmick, maar ik ben écht hooked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Blomminator schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:54:
[...]

En die is het echt waard! Ik gebruik deze echt elke dag meermalen. 'S nachts plassen, 's ochtends opstaan en de misses laten liggen, in de serverroom even bijschijnen op t rack, in de kofferbak met boodschappen pakken.. checken of de fietsen aan de ketting hangen buiten voor t slapen gaan. Ik dacht eerst, weirde gimmick, maar ik ben écht hooked!
Halverwege het lezen dacht ik nog dat het sarcasme was, maar blijkbaar meen je het. 7X vind ik alleen veel te groot (zegt die met een 5X plus om de pols).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 14:26

Lagune

Its time for warp

Santee schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Halverwege het lezen dacht ik nog dat het sarcasme was, maar blijkbaar meen je het. 7X vind ik alleen veel te groot (zegt die met een 5X plus om de pols).
de 7 non-X heeft ook een zaklamp :) , 2x op light knopje linksboven en het hele scherm wordt wit

niet dat het veel licht geeft maar het helpt wel iets

[ Voor 3% gewijzigd door Lagune op 27-07-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
Baxbax schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:50:
[...]
Hoe vaak wordt de ING winkel weer aangevuld? Weet jij dat?
Voor wie interesse heeft, is de Fenix 7X nu eventjes voordelig bij Amazon. Scheelt tientjes met ING.

https://www.amazon.nl/dp/B09M47L4HN

Overigens is het kompas vd 955 in ons kantoor of binnenshuis niet zo goed als het kompas vd Apple watch of iPhone. Zal het later nog eens buiten proberen. Als ik de 955 draai, draait het noorden een beetje mee. Ook na het calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
twkr18526 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Voor wie interesse heeft, is de Fenix 7X nu eventjes voordelig bij Amazon. Scheelt tientjes met ING.

https://www.amazon.nl/dp/B09M47L4HN
Prijs is helaas weer terug naar €759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
Lagune schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:43:
[...]

de 7 non-X heeft ook een zaklamp :) , 2x op light knopje linksboven en het hele scherm wordt wit

niet dat het veel licht geeft maar het helpt wel iets
Die functie zit ook al op mijn 6X. Niet voldoende om echt veel bij te zien, maar wel genoeg om 's nachts naar bed te gaan in een pikdonkere kamer waar mijn uiterst lichtgevoelige missus al ligt te slapen. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 21:00
Blomminator schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:54:
[...]

Oh, maar dat kan ik me echt voorstellen... Gebruik de 'scherm als zaklamp' functie van de 955 (en hiervoorb de
945) ook echt regelmatig, net een beetje zicht in een echt donkere kamer, maar een 'echte' zaklamp zou nog praktischer zijn.

Gekke maar nuttige gimmick inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zaklamp op m'n Epix 2 is zo ongeveer de meest gebruikte functie. Die kan door het Oled scherm ook echt behoorlijk fel.

Echt ideaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Volgende week brengt mijn vakantie mij naar Sicilië. Dus ik had het geniale idee om nog een nieuw sporthorloge te bestellen. Uiteindelijk gegaan voor de Coros Apex Pro, de batterijduur met daarbij de sensors die ze bieden zijn voor mij doorslaggevend, dus besteld.
Iemand een idee hier hoe lang levering normaal gesproken van Coros Benelux duurt?

Hoop dat hij voor maandag a.s. binnen komt :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:53
Nee, maar als je een Garmin had besteld dat had je waarschijnlijk een prima schatting gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:39:
Zaklamp op m'n Epix 2 is zo ongeveer de meest gebruikte functie. Die kan door het Oled scherm ook echt behoorlijk fel.

Echt ideaal :).
hoe doe je dat op een epix?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ToolkiT schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:45:
[...]

hoe doe je dat op een epix?
Lap button rechtsonder ingedrukt houden of de light button links boven 2x indrukken.

Dan wordt je scherm 'fel' verlicht met 3 witte ringen. Je kunt door op de scroll knoppen aan de rechterkant te klikken de sterkte ook minder sterk zetten, tot zelfs een rode tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Ben sinds kort overgestapt van een Vivoactive 3 naar een Forerunner 955. Nu vraag ik me af hoe je de hartslagzones zelf kunt instellen. Bij de 955 kan ik niet zelf bepalen hoe hoog de hartslag in een bepaalde zone moet zijn zoals dit wel bij de Vivoactive kan. Ik kan bijvoorbeeld bij zone 1 niet hoger dan 105bpm instellen.

Vivoactive
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QOfnYI0EOm3qwPTdf3HHkukwi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPdZs3KGaZaJlXgX7sNMRIiy.jpg?f=fotoalbum_large

Forerunner 955
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8XzrQIZztHvMpct0OrD4dHN1oQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vmQj1CBIL2rUXKALW9UxqqW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:39
tel2 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:55:
Ben sinds kort overgestapt van een Vivoactive 3 naar een Forerunner 955. Nu vraag ik me af hoe je de hartslagzones zelf kunt instellen. Bij de 955 kan ik niet zelf bepalen hoe hoog de hartslag in een bepaalde zone moet zijn zoals dit wel bij de Vivoactive kan. Ik kan bijvoorbeeld bij zone 1 niet hoger dan 105bpm instellen.

Vivoactive
[Afbeelding]

Forerunner 955
[Afbeelding]
Bedoel je dat zone 1 begint bij 105? Dat lijkt me inderdaad onmogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vivoactive
[Afbeelding]

Forerunner 955
[Afbeelding]
Volgens de handleiding moet het kunnen, in ieder geval op het horloge zelf.
https://www8.garmin.com/m...E9-8048-901AC0881AEA.html
Misschien de de GC app nog niet volledig de 955 ondersteunt op dit gebied? Of je probeert de Garmin Connect website om het aan te passen?

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 28-07-2022 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin

Vivoactive
[Afbeelding]

Forerunner 955
[Afbeelding]
De hartslagzones op de 955 zijn stuk... Als in, het werkt alleen wanneer je alleen de default zone instelt (sport specifieke zones moet je verwijderen).

Als je de sport specifieke zones (aan)houdt gaat zo'n beetje alles brak.

Dit is een bekend issue, garmin is op de hoogte en 'werkt aan een oplossing'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baxbax
Gister de fenix 7s saphire in gebruik genomen. Ik vind het scherm slechter af te lezen dan van mijn 6s pro. Komt dat door het saffierglas? Er is veel reflectie zo lijkt het...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Baxbax schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:16:
Gister de fenix 7s saphire in gebruik genomen. Ik vind het scherm slechter af te lezen dan van mijn 6s pro. Komt dat door het saffierglas? Er is veel reflectie zo lijkt het...
jep, het went wel na een tijd

heb zelf gesture based backlight aangezet na sunset + een watchface met gele tijd cijfers

uiteindelijk toch wel blij met saffier, vooral met boulderen

[ Voor 9% gewijzigd door Lagune op 28-07-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Baxbax schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:16:
De mijne komt vandaag binnen! Twijfel nog over de grootte. Zeker de touchscreen is lastig met zo’n klein schermpje en mijn pols is ca 18,7cm dus volgens de officiële schaal val ik al buiten het 7S gebied. Ik heb gisteren de normale Fenix 7 naast mn 5X plus gehouden en die vond ik eigenlijk al klein genoeg en is geloof ik 74 gram tegenover de 96 van de 5X plus. Ik denk dus misschien toch de normale 7 te halen. Enige nadeel is dat deze 7S €619 bij de ING was en de goedkoopste 7 die ik nu kan vinden is bij Brandfield €728 dus dat scheelt toch aanzienlijk.

Iemand enig idee hoe laat en hoe vaak bij de ING aangevuld wordt? Dinsdag was dat volgens mij om 12:00 of was dat toeval? Ik check al de hele week af en toe de shop maar de 7 nog niet gezien.

Deze Youtuber heeft toevallig dezelfde omtrek (187 mm) en dit bevestigt mijn angst wel een beetje, de 7S ziet er gewoon net te klein/speels uit voor zo’n duur klokje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z033P5_KtWxOYLQfseTEFnPequA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kQNb2SjhfgSmBhNMZYqmGKQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Santee op 28-07-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baxbax
Lagune schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:19:
[...]

jep, het went wel na een tijd

heb zelf gesture based backlight aangezet na sunset + een watchface met gele tijd cijfers

uiteindelijk toch wel blij met saffier, vooral met boulderen
Ja met boulderen snap ik het helemaal! Ik was destijds ook erg voorzichtig, maar dat bevordert het klimmen niet... Ik had nog wat screen-protectors liggen van de 6s pro, dus heb ondanks het saffierglas toch maar een opgeplakt :$

Ik zal de instellingen nog wat tweaken komende dagen, kijken of 't helpt. Thanks iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Santee schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:39:
[...]

De mijne komt vandaag binnen! Twijfel nog over de grootte. Zeker de touchscreen is lastig met zo’n klein schermpje en mijn pols is ca 18,7cm dus volgens de officiële schaal val ik al buiten het 7S gebied. Ik heb gisteren de normale Fenix 7 naast mn 5X plus gehouden en die vond ik eigenlijk al klein genoeg en is geloof ik 74 gram tegenover de 96 van de 5X plus. Ik denk dus misschien toch de normale 7 te halen. Enige nadeel is dat deze 7S €619 bij de ING was en de goedkoopste 7 die ik nu kan vinden is bij Brandfield €728 dus dat scheelt toch aanzienlijk.

Iemand enig idee hoe laat en hoe vaak bij de ING aangevuld wordt? Dinsdag was dat volgens mij om 12:00 of was dat toeval? Ik check al de hele week af en toe de shop maar de 7 nog niet gezien.

Deze Youtuber heeft toevallig dezelfde omtrek (187 mm) en dit bevestigt mijn angst wel een beetje, de 7S ziet er gewoon net te klein/speels uit voor zo’n duur klokje.

[Afbeelding]
Mijn dochter van 13 met hele dunne polsen heeft nu mijn oude 5X en die is groter dan mijn epix2 (vergelijkbaar met plaatje van de 7X) dat staat best raar (laatst vroeg nog iemand waarom zo zo'n enorm horloge had :D maar ze is er erg blij mee.
Zelf ben ik blij met het formaat van de Epix2.. iets groter was geen probleem geweest, maar het scherm is groter (of gelijk) dan de 5X en de kast is dus relatief kleiner. De Epix is wel de 'goldilocks' maat IMHO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:28
Heb ik het met mijn simpele kantoorbaan en 99% thuiswerken + een sporadisch rondje fietsen dan toch voor elkaar gekregen om de bezel van mijn Garmin Tactix 7 te beschadigen? Tot zo ver engineerd voor zware outdoor beroepen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUhV_6a6T7vOrk6GsPzLevQ-8Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3lERhURce5VqbF1jQ0aIFZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Tja, je hoeft maar een keer tevig langs een steen of muur te schrapen... Of je nou aan outdoorsporten doet of er af en toe een wandeling mee maakt.

Blijft een gebruiksvoorwerp, wat butsjes horen er dan evt bij. Al is de eerste altijd wat jammer (maar deze valt wel mee toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

zwarte merkstift, done :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lagune op 28-07-2022 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Een horloge met karakter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

patina!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mr.DJ95 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:50:
Heb ik het met mijn simpele kantoorbaan en 99% thuiswerken + een sporadisch rondje fietsen dan toch voor elkaar gekregen om de bezel van mijn Garmin Tactix 7 te beschadigen? Tot zo ver engineerd voor zware outdoor beroepen...

[Afbeelding]
Aan de andere kant dit is puur cosmetisch en werkt je horloge nog prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:59
ToolkiT schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:06:
[...]

Aan de andere kant dit is puur cosmetisch en werkt je horloge nog prima :)
klopt, maar ik erger me er ook aan. Had dat al met mijn Suunto Core, en op mijn 5X+ ook. Maar zal wel gewoon niet kunnen (te duur...) om die bezel gewoon door en door zwart te maken.

Maar ik zie een verdienmodel om de bezel gewoon los te verkopen, doe je er nog verschillende kleurtjes bij kan je hem meteen personaliseren. :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Hopjesvla79 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:42:
[...]

klopt, maar ik erger me er ook aan. Had dat al met mijn Suunto Core, en op mijn 5X+ ook. Maar zal wel gewoon niet kunnen (te duur...) om die bezel gewoon door en door zwart te maken.

Maar ik zie een verdienmodel om de bezel gewoon los te verkopen, doe je er nog verschillende kleurtjes bij kan je hem meteen personaliseren. :)
Volgens mij als je een titanium model haalt (zoals deze) zal je krassen bijna niet zien omdat dit de kleur van het basis materiaal is. Nadeel is dat er vrijwel geen opties zijn in deze kleur, ze zijn bijna allemaal black anodized 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hopjesvla79 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:42:
[...]

Ze lijken juist weg te gaan van dat concept.. mijn 5X had nog schroeven waar je de bezel mee los kan halen (ga ik van uit)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrcntepIAjRVOUE3PwgHtr-YSc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDBfnWX9wd3LZrEbBPJp4Be6.jpg?f=fotoalbum_large

Maar de fenix heeft dat niet meer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrJJO8H6jIeSPUcid9qKvd8DB9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6U3PTDDDziCAfhuy0mzJUqq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Zo te zien heeft de bezel alleen "pootjes' gekregen en zitten de schroeven nu op bevestigingspunten van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Mijn horloge krijgt rondom de knopjes allemaal van die kalkrandjes :p halen jullie die weg? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 14:35
spokje schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:47:
Mijn horloge krijgt rondom de knopjes allemaal van die kalkrandjes :p halen jullie die weg? Zo ja, hoe?
Weet je zeker dat het geen zoutaanslag is? Ofwel schoonmaken met warm water? Kalk lijkt mij vrij sterk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Gonadan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Weet je zeker dat het geen zoutaanslag is? Ofwel schoonmaken met warm water? Kalk lijkt mij vrij sterk.
Zou kunnen, heb er nog nooit serieus werk van gemaakt, maar zou ook heel goed zout kunnen zijn indd. Ik douche er wel vaak mee. Daar verdwijnt het niet van, maar ik boen er dan ook niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Hebben mensen hier ervaring met UhrCenter? Ben op zoek naar de goedkoopste partij voor dit klokje :)

[ Voor 17% gewijzigd door Santee op 28-07-2022 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adidicted
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 14:21
Santee schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:33:
Hebben mensen hier ervaring met UhrCenter? Ben op zoek naar de goedkoopste partij voor dit klokje :)
Uhrcenter prima shop, ook ooit horloge besteld. Tip: affi5net geeft je nog 5% extra korting.
Maar je kunt de witte Fenix 7 sapphire solar ook bij bergzeit.nl krijgen voor €729 (en met gebruik van CashbackXL krijg je nog eens 8% korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
Cloclo100 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:25:
[...]

Bedoel je dat zone 1 begint bij 105? Dat lijkt me inderdaad onmogelijk..
Nee dat hij bij 105 eindigt, ik wil eigenlijk dat deze zone tot 120 loopt.
PatrickC schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:04:
[...]

Volgens de handleiding moet het kunnen, in ieder geval op het horloge zelf.
https://www8.garmin.com/m...E9-8048-901AC0881AEA.html
Misschien de de GC app nog niet volledig de 955 ondersteunt op dit gebied? Of je probeert de Garmin Connect website om het aan te passen?
Ja daar had ik gekeken, maar werkt helaas niet hetzelfde als de Vivoactive.
Via Garmin Connect kun je dit niet aanpassen voor de Forerunner, wel voor de Vivoactive. Denk dat ik over een paar maanden nog maar eens kijk wat er mogelijk is.
m0ridin schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:25:
[...]

De hartslagzones op de 955 zijn stuk... Als in, het werkt alleen wanneer je alleen de default zone instelt (sport specifieke zones moet je verwijderen).

Als je de sport specifieke zones (aan)houdt gaat zo'n beetje alles brak.

Dit is een bekend issue, garmin is op de hoogte en 'werkt aan een oplossing'...
Thanks, ik wacht het even af. Voor nu de sporthartslag in ieder geval verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik452
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 19:23
Even een snelle maar simpele vraag; is het het nog waard om een Garmin Forerunner 745 te kopen aangezien hij iet wat verouderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tel2 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:03:
Ja daar had ik gekeken, maar werkt helaas niet hetzelfde als de Vivoactive.
Via Garmin Connect kun je dit niet aanpassen voor de Forerunner, wel voor de Vivoactive. Denk dat ik over een paar maanden nog maar eens kijk wat er mogelijk is.
Maar dan kun je het toch rechtstreeks op je horloge aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
PatrickC schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:33:
[...]

Maar dan kun je het toch rechtstreeks op je horloge aanpassen?
Je kunt aanpassingen doen maar je hebt geen volledige vrijheid in de waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tel2 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Je kunt aanpassingen doen maar je hebt geen volledige vrijheid in de waardes.
Ok, ik zie nu ook dat er een probleem is op de 255 en 955 met deze zones en dat is al een heel tijdje zo. Waarschijnlijk hebben ze bij Garmin ook een personeelstekort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
rik452 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:12:
Even een snelle maar simpele vraag; is het het nog waard om een Garmin Forerunner 745 te kopen aangezien hij iet wat verouderd is?
Verouderd wilt niet zeggen onbruikbaar. Je kan het ook zien als een voordeel; het horloge heeft geen kinderziektes meer. Alleen zorgen dat er geen nieuwere generatie die evenveel kan voor ongeveer dezelfde prijs. Ik ben er zeker van dat tegen de tijd dat Garmin Connect zegt foert je horloge al lang vervangen is door wat nieuws ;)

Overigens, 1 generatie achter mis je niet zo ongelofelijk veel, 2 generaties eerder of meer daarintegen kan wel eens een groot verschil zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou toch liever een 255 kopen voor vrijwel hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:17

Matis

Rubber Rocket

Sinds gisteren de Polar Pacer Pro in mijn bezit. Ik kom van een 4 jaar oude Polar M200.

Wat een verbetering; een stuk lichter, beter scherm, geen Polar "bump" meer en notificaties op het horloge die wel nuttig zijn (in tegenstelling tot de M200 die ik had).

Het enige jammer aan de notificaties is dat deze wel heel beperkt instelbaar zijn:
  • Aan
  • Uit
  • Uit tijdens ingestelde periode
Aangezien mijn dagritme niet zo strikt is en van dag tot dag flunctueerd, ben ik eigenlijk op zoek naar een manier om de notificaties te syncrhoniseren met het Do Not Disturb profiel op mijn Android telefoon.

Weet iemand of er een manier / app is om de Do Not Disturb van de telefoon te synchroniseren met de notificaties op mijn Pacer Pro, al dan niet via de Polar Flow app.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15
Om nog even in te haken op het grootte verhaal hierboven.

Ik heb enige tijd geleden een Fenix 6Pro om m'n 165mm polsen gehad. Deze zat gewoon goed, mooi horloge en zag er niet raar uit. Zeker in combinatie met outdoor kleding prima set.

Echter: het comfort bleef toch wat achterwege. Het was bij korte mouwen en ruime kleding wel goed te doen. Maar bij een overhemd gaan de mouwen toch op het horloge drukken, en dan wordt het een behoorlijk apparaat dat op je pols beweegt. Zelfde "probleem" bij sporten. IK heb andere bandje geprobeerd wat iets hielp, maar hij is dus retour gegaan. Was ik voor m'n werk altijd buiten en in actieve kleding dan had ik hem waarschijnlijk wel gehouden.

Inmiddels iets meer dan een week een 6S pro om m'n pols. Mega comfortabel, deze verdwijnt gewoon qua gevoel. Qua Fenix "tool" is hij wat minder. Maar qua 24/7 tool is hij in mijn geval echt veel beter. Mogelijk speelt ook mee dat ik deze voor een hele mooie prijs heb gekocht.

Moraal van dit verhaal: het zicht is inderdaad een onderdeel, maar het comfort op lange termijn is belangrijker. Zeker als je het horloge in meerdere scenario's gaat dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:11
twowheeler schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:50:
Om nog even in te haken op het grootte verhaal hierboven.

Ik heb enige tijd geleden een Fenix 6Pro om m'n 165mm polsen gehad. Deze zat gewoon goed, mooi horloge en zag er niet raar uit. Zeker in combinatie met outdoor kleding prima set.

Echter: het comfort bleef toch wat achterwege. Het was bij korte mouwen en ruime kleding wel goed te doen. Maar bij een overhemd gaan de mouwen toch op het horloge drukken, en dan wordt het een behoorlijk apparaat dat op je pols beweegt. Zelfde "probleem" bij sporten. IK heb andere bandje geprobeerd wat iets hielp, maar hij is dus retour gegaan. Was ik voor m'n werk altijd buiten en in actieve kleding dan had ik hem waarschijnlijk wel gehouden.

Inmiddels iets meer dan een week een 6S pro om m'n pols. Mega comfortabel, deze verdwijnt gewoon qua gevoel. Qua Fenix "tool" is hij wat minder. Maar qua 24/7 tool is hij in mijn geval echt veel beter. Mogelijk speelt ook mee dat ik deze voor een hele mooie prijs heb gekocht.

Moraal van dit verhaal: het zicht is inderdaad een onderdeel, maar het comfort op lange termijn is belangrijker. Zeker als je het horloge in meerdere scenario's gaat dragen.
Comfort is echt een persoonlijk ding. Ik draag de F6Pro dag en nacht, zonder problemen. Toegegeven: het was even wennen na heel lang de gewichtloze FR45 gedragen te hebben, maar dat ging heel snel. Qua formaat is het eigenlijk gewoon een normale horloge. Ik bedoel, dat de mouwen van je overhemd er tegen aan drukken, heb je natuurlijk bij elk (analoge/sieraad) horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Forerunner 955 en Epix2 op ING shop. Ik ben er dus vrij zeker van dat de ING shop om 12:00 update. Dinsdag namelijk een 7S besteld die ik in voorraad zag om12:15 terwijl er om 11:30 nog niks was.

[ Voor 68% gewijzigd door Santee op 29-07-2022 12:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
Drie stuks van de Epix2 in de shop voor 689.
En meteen een exemplaar kunnen bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En uitverkocht! Sh*t! Dat gaat wel erg snel? :'(

[ Voor 39% gewijzigd door PatrickC op 29-07-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
955 nog wel beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
@PatrickC Het is net een lot in een loterij. Ik ben al sinds begin juni actief bezig om een Epix via de ING te kopen. Meerdere keren per dag de website gecontroleerd en natuurlijk Tweakers in de gaten gehouden. Volgens mij hebben ze in de tussentijd geen voorraad van de Epix gehad, dus kan me de frustratie wel voorstellen bij dit soort kleine aantallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:16
EdwinW schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:53:
@PatrickC Het is net een lot in een loterij. Ik ben al sinds begin juni actief bezig om een Epix via de ING te kopen. Meerdere keren per dag de website gecontroleerd en natuurlijk Tweakers in de gaten gehouden. Volgens mij hebben ze in de tussentijd geen voorraad van de Epix gehad, dus kan me de frustratie wel voorstellen bij dit soort kleine aantallen.
Deze site doet het voor jou :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
EdwinW schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:53:
Ik ben sinds maandag actief bezig en heb een 7s SS en FR955 besteld (7s toch te klein en is al weg). Epix 2 had ik ook kunnen bestellen vandaag. Simpele truuc: stel een 12:00 alarm in. Log in via de ING app naar de winkel en check de status. Om 12:01 was de FR955 betaald hier, sterker nog om 12:01 had ik hier al een post dat ze in de shop stonden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Santee schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:14:
[...]

Ik ben sinds maandag actief bezig en heb een 7s SS en FR955 besteld (7s toch te klein en is al weg). Epix 2 had ik ook kunnen bestellen vandaag. Simpele truuc: stel een 12:00 alarm in. Log in via de ING app naar de winkel en check de status. Om 12:01 was de FR955 betaald hier, sterker nog om 12:01 had ik hier al een post dat ze in de shop stonden ;)
Denk dat er voorzichtige lijn in is te ontdekken en dat ze op vrijdag weer beschikbaar komen. Dat was na een week volgen bij mij vorige week ook het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15
Zijn het voor jullie upgrades of eerste Garmin?

Ik merk dat ik de prijs van zo'n fenix 7 nog niet kan rechtvaardigen. Denk dat pas gebeurt als ik de winst van m'n 6s duidelijk heb. Vooralsnog is het vooral heel handig en interessant, en heb ik er een wandeltocht mee genavigeerd. Volgende stap: weer voorzichtig beginnen met hardlopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@twowheeler Allereerste smartwatch en tevens eerste Garmin device.

@lateef De afgelopen keren werd de ING winkel inderdaad op vrijdag weer "gevuld", hoewel ik de afgelopen weken geen Epix2 voorbij heb zien komen. Of ik was elke keer te laat natuurlijk, maar ook hier in het forum werd er geen melding gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik check al een aantal weken meermaals per dag. En ik zit zelf niet bij de ING, maar mijn broer wel. Die heeft nu een alarm ingesteld via ING… wist ook niet dat dat kon.

@twowheeler Upgrade vanaf een 4 jaar oude FR645M. Op zich werkt dat horloge nog prima, maar moet ‘m elke 3 dagen opladen. De FR645M heeft heel weinig feature updates gehad van Garmin, dus loopt inmiddels flink achter op dat gebied. Dus wel tijd voor een upgrade, zeker voor die prijs. €1000 ben ik namelijk niet bereid om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Frij5fd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:17:
[...]

Welke protector heb je en hoe sluit deze aan? Ik lees dat een aantal te klein zijn waardoor je tussen de body en de protector een kleine gap houdt. Ik heb nu deze op het oog: BROTECT 2 x Anti-Glare Screen Protectors Compatible with Garmin Forerunner 955 Matte Anti-Reflective Anti-Fingerprint https://amzn.eu/d/bOsaFOm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Santee schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Ik raak helemaal de weg kwijt met al die modellen :9 batterijduur is bij mijn 5X echt een non issue, daarom zit ik wel te kijken naar 1 die ook een iets langere accuduur heb anders ga ik mij daar sowieso aan ergeren. De instinct 2 lijkt mij iets te dik om in de nacht te dragen op het eerste oog.
De instinct 1 en 2 zijn erg licht en dunner dan een g-shock. Door de siliconenband voel je helemaal niet dat je een horloge draait. Ik draag mijn instinct dag en nacht. Mijn Casio voelde ik tijdens het slapen. De Garmin niet.

Toen ik in de winkel voor de allereerste keer een Instinct beet hield dacht ik dat het een demo model was. Een dummy horloge. Maar dat was echt een werkend horloge. Het is een heel fijn licht (weggooi) horloge.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Santee schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Welke protector heb je en hoe sluit deze aan? Ik lees dat een aantal te klein zijn waardoor je tussen de body en de protector een kleine gap houdt. Ik heb nu deze op het oog: BROTECT 2 x Anti-Glare Screen Protectors Compatible with Garmin Forerunner 955 Matte Anti-Reflective Anti-Fingerprint https://amzn.eu/d/bOsaFOm
Ik heb de BROTECT Flex Full-Cover Screen Protector for Garmin Forerunner 955 van Protectionfilms24.com. Deze past precies
Pagina: 1 ... 231 ... 323 Laatste