Laatste workout update over de Fenix 7s:
Zonet 45 min gaan hardlopen, beetje alle soort tests gedaan. Traag wandelen, hard rennen, constant tempo, sprint, interval.
Polar:
Apple watch 6:
:strip_exif()/f/image/V4JVDYalwkGux0bE1gv2fYhg.jpg?f=fotoalbum_large)
zeer accuraat. Ik zou zeggen 95% of meer. De grafiek komt qua vorm exact overeen, alleen zit de optische sensor er regelmatig 2-3 bpm naast ivm de borstband. Zeer degelijk resultaat.
Garmin fenix 7s:
:strip_exif()/f/image/mt8UmKcDIWkqFownf9wQtVun.jpg?f=fotoalbum_large)
toch nog steeds een teleurstelling. Qua grafiekvorm ziet het er min of meer ok uit in vergelijking met de borstband (+/- 80%), maar de waarden zelf zijn ver van juist. Veel te lage waarden bij inspanning, veel te hoge waarden bij rust. Min of meer accurate waarden bij minutenlang consistente inspanning (ongeveer 5-10 bpm te laag wel).
Eindconclusie: de hartslagsensor van de fenix 7 is voor geen enkele sport of workout nuttig. Vermoedelijk wel goed genoeg om continue dagdagelijkse metingen te nemen van een hartslag in rust.
@
Aghanim
Ik zal eens naar jouw eerdere posts kijken, ik ben wel benieuwd nu. Ik volg je volledig om steeds een borstband te dragen. Verder kan ik zeggen dat mijn reden om een garmin fenix te kopen niet alleen om te klimmen of voor krachttraining is, ik ga een of meerdere keren per jaar ook op meerdaagse trektocht door de bergen. Hiervoor gebruikte ik al de apple watch met workoutdoors, maar de batterij hield het soms niet lang genoeg uit bij lange wandelingen. De batterijduur, de kaarten, en het gemakkelijk leesbare scherm van de fenix spraken mij daardoor het meest aan.
Maar je hebt zeker gelijk, de fenix 7s gaat op retour. Voor mij was het ook belangrijk te weten hoeveel beter de sensor van de f7 serie is tov de f6 serie. Ik lees overal dat het verschil merkbaar beter is. Maar na die tests van vandaag maakt het niet uit als de f6 series nog slechter zou zijn dan de f7 series, een borstband is sowieso nodig.
En ik weet dan ook dat ik niets ga missen wanneer ik een fenix 6 zou kiezen, behalve 500 euro verschil in mijn portemonnee.
Sidenote: de kaarten van workoutdoors zijn veel leesbaarder, responsiever en duidelijker. Jammer dat er geen topokaarten bestaan voor de app. Anderzijds is navigeren op een fenix s verre van aangenaam, het mogen nog topo kaarten zijn.
@
Megupe
Bekend inderdaad, maar dat het resultaat onbruikbaar is, zelfs voor hardlopen, dat wist ik niet.
[
Voor 22% gewijzigd door
Aardappelnoot op 14-07-2022 21:35
]