solomo schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:31:
Mijn fitbit Charge 4 heeft het helaas begeven en ik ben nu dus op zoek naar een nieuw fitness tracker/smartwatch.
Bij fitbit werd ik het een beetje zat dat je een extra abonnement moet afsluiten om van alle functies gebruik te maken, ik heb dus besloten dat er geen fitbit meer gaat komen, maar welk horloge dan wel blijkt moeilijk door alle opties.
Wat wil ik nou eigenlijk van het horloge?
• Goede sleep tracking
• Liefst niet dagelijks opladen
• Niet al te zwaar
• Hartslag monitor / gezondheid sensoren
• Whatsapp berichten zien op het horloge
• E-Mail minstens subjects zien op het horloge
• Inkomende oproepen zien op het horloge
• Fiets statistieken bijhouden (geen wielrenner maar wel geïnteresseerd en gedreven om sneller te gaan bij woon werk ritjes)
• Hardlopen statistieken en interval timer bij hardlopen (gericht op badminton dus ik ga niet lange stukken aan 1 stuk hardlopen en daar ook niet naartoe werken maar hou het bij interval training)
• Statistieken van badminton wedstrijden/training (hardslag/afgelegde afstand, vinden sommige horloges lastig meen ik gelezen te hebben)
• Conditie tracking of hoe je zoiets noemt, zodat er te volgen is hoe de conditie verloopt
• Recovery info
• Stamina / hoe vol je tank nog is lijkt me wel leuk/interessant.
• Tracken van snowboarden voor in de winter.
• Waterdicht voor zwemmen in het zwembad/zee/buitenwater, hoef niet mee op een scuba duik, maar snorkelen moet wel kunnen.
• Alarmen, meerdere alarmen, met wekelijkse herhaling (bv elke weekdag ochtends en elke woensdag middag )
Ik heb al een beetje lopen browsen en nu is de vraag welk horloge past er een beetje bij mijn wensen.
• Samsung galaxy watch 4, helaas wel mindere accuduur, 3chte smartwatch. hartritme sensor lijkt me misschien dan wel weer interessant ivm hart en vaat ziekten in de familie, echter ben ik me bewust dat de ecg maar heeeel beperkt problemen kan detecteren met maar 2 meetpunten
• Garmin forerunner 955, ik ben bang dat ik hier een beetje te veel in de marketing/functies die niet relevant zijn voor mij (overkill)
• Garmin vivoactive 4, muziek van het horloge zou wel eens fijn kunnen zijn.
• Polar vantage M2 of misschien V2, Polar heeft in ieder gaval standaard badminton profielen, maar of dat verschil maakt weet ik niet
• Polar pro pacer ook nog gezien.
Eigenlijk komt het er op neer dat het steeds moeilijker wordt, er blijken te veel horloges te zijn en hoop ik hier goede tips te kunnen krijgen.