Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 229 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 16:11
Keiichi schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:57:
Vorig jaar was dat de CPE voor GPS voor vele garmin's gewoon verlopen was.

Is het misschien niet nu ook dat er ergens gedonder met GPS data is? als ik topic lees, strava van andere zie, eigen ervaringen, lijkt het er sowieso op dat GPS laatste week vaak er flink naast zit.
Op Reddit wordt er gesproken over solar flares, die het signaal overhoop halen..
Maar dan zouden meer GPS apparaten hier last van moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 16:11
PatrickC schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:09:
Sommigen verdenken de Sony GPS sensor mbt de huidige GPS problemen, maar mijn broer heeft een F6 Pro en die heeft geen problemen. Of Garmin met verschillende GPS sensoren van Sony gebruiken. Of een combinatie firmware en GPS sensor is het probleem.
ik heb een F6 Pro en had problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:24
DeCo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Op Reddit wordt er gesproken over solar flares, die het signaal overhoop halen..
Maar dan zouden meer GPS apparaten hier last van moeten hebben?
Kp waarde is niet bijzonder hoog, er zijn recentelijk geen echt grote solar flares geweest.

Andere aparaten werken zo goed als ze altijd werkten.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
Komende woensdag komt mijn Garmin Fenix 6 Pro binnen en daarvoor zoek ik nog folie/glas om de horloge te beschermen. Ik heb dit forum al gekeken op dit onderwerp, maar vraag me nog steeds af hoe krasgevoelig deze horloge nu eigenlijk is. Is bescherming echt nodig?
Als ik op amazon kijk zie ik dat meerdere bescherm glazen voor de Garmin Fenix 6 Pro in de praktijk te klein blijken te zijn (1 a 2mm).
Daarom mijn vraag, welke kunnen jullie mij aanbevelen? (dus goede afmeting en goede bescherming)

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 14:13

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

M'n fenix met (niet sapphire) is na 3 jaar gebruik echt niet kras vrij, maar de bezel is toch echt wel meer bekrast dan het glas. Daarbij moet je wel echt super veel moeite doen (onder heel sterk licht bepaalde hoek) om te zien dat er miniscule krasjes zichtbaar zijn. Op het oog zou je gewoon concluderen dat het scherm 100% gaaf is en zo voelt het ook aan. Denk dat ik mij 3 jaar lang meer dood geirriteerd had aan een lelijke protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeCo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:10:
[...]

ik heb een F6 Pro en had problemen
Ok, dan kan die theorie ook overboord. :+
Vooralsnog heb ik met mijn 645M nergens last van, maar die heeft de Sony GPS sensor ook niet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op horloges heb ik nog nooit screen protectors gehad en ook nog nooit problemen gehad met krassen. Maar ik heb dan ook een kantoorbaan.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier ook al 2 dagen problemen met GPS i.c.m. Fenix 6S Pro. GPS setting stond op GPS+Glonass. Nu omgezet naar GPS+Galileo, morgen maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:38
Ik heb geen GPS problemen met m'n Fenix 7s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PatrickC schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:18:
Op horloges heb ik nog nooit screen protectors gehad en ook nog nooit problemen gehad met krassen. Maar ik heb dan ook een kantoorbaan.
Ik ook niet, maar heb wel altijd Saphire glas in de meeste van mijn devices..
Maar ik heb ze ook om tijdens klussen en auto sleutelen etc..
Marty van Mighty Car Mods heeft ook altijd een Garmin om..

@Granny Een screenprotector is IMHO niet nodig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:30
slow whoop schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:48:
Ik heb geen GPS problemen met m'n Fenix 7s.
Ik ook niet met mijn Fenix 7 SS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn Epix2 kan zelfs muziek/podcasts van spotify van horloge afspelen op BT headset..
Dus met hardlopen heb ik alleen horloge om en headset op en telefoon blijft thuis..
Gewoon playlist/podcast downloaden en gaan :)
Fenix7 kan dit volgens mij ook.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:19:
[...]

Mijn Epix2 kan zelfs muziek/podcasts van spotify van horloge afspelen op BT headset..
Dus met hardlopen heb ik alleen horloge om en headset op en telefoon blijft thuis..
Gewoon playlist/podcast downloaden en gaan :)
Fenix7 kan dit volgens mij ook.
Dat kan mijn simpele 4 jaar oude FR645M ook al. :+ Maar er werd specifiek gevraagd naar de mogelijkheid om muziek vanaf het horloge op je telefoon te bedienen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertdevries10
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 17:36
Mijn vrouw haar Polar Ignite geeft steeds vaker problemen met laden het percentage loopt niet op bij laden hoewel de accu wel laad, na een harde reset van het horloge (knopje langer ingedrukt houden) start hij weer op en werkt het weer even goed iemand die dezelfde ervaringen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
PatrickC schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:15:
[...]

Dat kan mijn simpele 4 jaar oude FR645M ook al. :+ Maar er werd specifiek gevraagd naar de mogelijkheid om muziek vanaf het horloge op je telefoon te bedienen. 8)
Mijn forerunner45 kan volgens mij muziek op je telefoon bedienen, forward play etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:56
Mijn vriendin heeft zojuist bemerkt dat het scherm (het weer pictogram) van haar Forerunner 245 is ingebrand. Kan je bij Garmin hier nog een reparatie of vervangend exemplaar voor vragen? Er is geen sprake van oneigenlijk gebruik van het horloge, welke 1 jaar in gebruik is. Alvast dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@1nevitable Op een FR245? Bij een Venu met oled scherm komt het wel eens voor maar bij de schermtechnologie die gebruikt wordt bij een FR245 lijkt mij inbranden onmogelijk.

Verder heb je gewoon 2 jaar garantie dus zal de verkoper het moeten oplossen. Waar is het horloge gekocht?

[ Voor 24% gewijzigd door PatrickC op 04-07-2022 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Hier gisteren ook kort GPS problemen met een fr45. Nooit eerder gehad en een nieuwe topsnelheid gehaald van 88,2 km/u. Best knap tijdens het hardlopen. Duurde ongeveer 2 minuten en toen was de GPS weer goed en ik weer zo traag als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nu al 5min aan het wachten op een fix met m'n VA4. Was altijd als slechter dan de 51 euro amazfit bip, maar dit is treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Mijn FR735xt had vanmorgen in de tuin onder de bomen in ca 30 seconden een fix. Is blijkbaar (nog?) niet belast met een GPS probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:05

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Net een 11km hardgelopen (6X Pro Solar); prima track, overal spot-on. Heb em gisteren eens helemaal uitgezet en weer opgestart. In vergelijking met de track van zondag een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 19:40
@Granny ik heb op mijn F5S+ vanaf het begin een screenprotector erop (merk AKWOX) en die 1 mm zie je niks van. Nouja alleen als je heel goed kijkt. Heeft mij wel een keer gered dnek ik want ik leip tegen een punt van een kastje/tafel en later zag ik pas dat er en basrt in mijn scherm zat, gelukkig was het alleen mijn protector. Geen idee of het glas sterk genoeg was geweest maar was er wel blij mee op dat moment. Als je voorzichtig bent is het idd niet nodig maar een ongeluk zit in een klein hoekje.....

GPS issues heb ik niet gemekrt net nog even goed naar mijn tracks van afgelopen week gekeken op connect en die zien er normaal uit (fietsen naar werk en harlopen) Maar weet ook niet welke GPS chip in de 5plus zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nevitable
PatrickC schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:12:
@1nevitable Op een FR245? Bij een Venu met oled scherm komt het wel eens voor maar bij de schermtechnologie die gebruikt wordt bij een FR245 lijkt mij inbranden onmogelijk.

Verder heb je gewoon 2 jaar garantie dus zal de verkoper het moeten oplossen. Waar is het horloge gekocht?
Yes, zie bijlage. Het toestel is 20 maanden oud.
Is er overigens ook een optie op de FR245 om het scherm volledig uit te doen wanneer je er niet op kijkt? Bij gesture on blijft het scherm gedempt aan/leesbaar, in tegenstelling bij deze optie op mijn epix2.

In ieder geval dank voor de reactie Patrick.

iAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gcf2V8ivuIXn69PFbfdqdT2t5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ek4e1pr0ZvcddJ7cANDu9B6J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:41
Dat zijn dode pixels (is iets anders dan inbranden). Gewoon terug naar je verkoper, valt normaal gewoon binnen de 2 jaar garantie en is geen fout door verkeerd gebruik of slijtage oid, dus wordt normaal gesproken gewoon gratis gerepareerd of vervangen.

Scherm uitschakelen kan niet bij een FR245, maar is ook niet nodig aangezien het een MIP scherm is, in tegenstelling tot het OLED scherm van je epix. Dat OLED scherm kan in theorie wel inbranden en verbruikt ook relatief veel batterij als het scherm aan staat. Dat heb je bij een MIP scherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1nevitable schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:05:
[...]

Is er overigens ook een optie op de FR245 om het scherm volledig uit te doen wanneer je er niet op kijkt? Bij gesture on blijft het scherm gedempt aan/leesbaar, in tegenstelling bij deze optie op mijn epix2.

i[Afbeelding]
Aha… dat is wat anders, zoals @Hathi ook al aangeeft. Dit heb ik eerder gezien, ook op een FR245. Dit horloge moet gewoon onder garantie vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Hathi schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:22:
Dat zijn dode pixels (is iets anders dan inbranden). Gewoon terug naar je verkoper, valt normaal gewoon binnen de 2 jaar garantie en is geen fout door verkeerd gebruik of slijtage oid, dus wordt normaal gesproken gewoon gratis gerepareerd of vervangen.
Sowieso proberen met garantie, en komt waarschijnlijk goed. Ik heb echter gehad dat het er hetzelfde uitzag nadat het horloge was gevallen. Kan volgens mij dus wel degelijk fout gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:07
1nevitable schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:05:
[...]

i[Afbeelding]
Ik had hetzelfde (het uurwerk was gevallen). Ik heb het rechtstreeks met Garmin opgenomen en na enkele weken heb ik een nieuwe 245 gekregen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
Hathi schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:22:

Scherm uitschakelen kan niet bij een FR245, maar is ook niet nodig aangezien het een MIP scherm is, in tegenstelling tot het OLED scherm van je epix. Dat OLED scherm kan in theorie wel inbranden en verbruikt ook relatief veel batterij als het scherm aan staat. Dat heb je bij een MIP scherm niet.
Dank @Hathi , toestel wordt opgestuurd en er wordt een recertified exemplaar terug gestuurd ter vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Hi all,
ik ben al een tijdje in de gaten aan het houden waar een mooie deal voor de fenix 7s zilver zou zijn, maar echt een goede aanbieding kom ik nog niet tegen. Hebben jullie een tip?

gr niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nelsch schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:48:
Hi all,
ik ben al een tijdje in de gaten aan het houden waar een mooie deal voor de fenix 7s zilver zou zijn, maar echt een goede aanbieding kom ik nog niet tegen. Hebben jullie een tip?

gr niels
Amazon in de gaten houden (Prime day volgende week b.v.) of webshops zoals runningxpert, want die hebben vaker mooie Garmin kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Laatst online: 25-09 08:21
nelsch schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:48:
Hi all,

gr niels
En houd ook de tweedekans van Coolblue in de gaten. Vaak geretourneerde producten in nieuwstaat (alleen de doos een keer geopend) met prima korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55
Voor de mensen de afgelopen dagen problemen hadden met GPS fix en of rare gps file; DC Rainmaker heeft er een artikel over.
Blijkbaar heeft te maken een een verkeerde GPS pre cache file (EPO) en lijkt alleen voor te komen bij apparaten met sony GPS chipset.
oplossing is blijkbaar een nieuwe EPO file binnen halen.

https://www.dcrainmaker.c...r-past-week.html#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 15:27
bluek schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:40:
Voor de mensen de afgelopen dagen problemen hadden met GPS fix en of rare gps file; DC Rainmaker heeft er een artikel over.
Blijkbaar heeft te maken een een verkeerde GPS pre cache file (EPO) en lijkt alleen voor te komen bij apparaten met sony GPS chipset.
oplossing is blijkbaar een nieuwe EPO file binnen halen.

https://www.dcrainmaker.c...r-past-week.html#comments
Ik merkte het zondag bij een strandwandeling waar ik ineens honderden meters als een soort Jezus over het water heb gelopen met mijn 6X. Mijn vriendin had met jaar 6S geen problemen. Maar ik zie op Strava diverse hardloopmaatjes die ook de weg kwijt waren... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Mijn fitbit Charge 4 heeft het helaas begeven en ik ben nu dus op zoek naar een nieuw fitness tracker/smartwatch.
Bij fitbit werd ik het een beetje zat dat je een extra abonnement moet afsluiten om van alle functies gebruik te maken, ik heb dus besloten dat er geen fitbit meer gaat komen, maar welk horloge dan wel blijkt moeilijk door alle opties.
Wat wil ik nou eigenlijk van het horloge?
• Goede sleep tracking
• Liefst niet dagelijks opladen
• Niet al te zwaar
• Hartslag monitor / gezondheid sensoren
• Whatsapp berichten zien op het horloge
• E-Mail minstens subjects zien op het horloge
• Inkomende oproepen zien op het horloge
• Fiets statistieken bijhouden (geen wielrenner maar wel geïnteresseerd en gedreven om sneller te gaan bij woon werk ritjes)
• Hardlopen statistieken en interval timer bij hardlopen (gericht op badminton dus ik ga niet lange stukken aan 1 stuk hardlopen en daar ook niet naartoe werken maar hou het bij interval training)
• Statistieken van badminton wedstrijden/training (hardslag/afgelegde afstand, vinden sommige horloges lastig meen ik gelezen te hebben)
• Conditie tracking of hoe je zoiets noemt, zodat er te volgen is hoe de conditie verloopt
• Recovery info
• Stamina / hoe vol je tank nog is lijkt me wel leuk/interessant.
• Tracken van snowboarden voor in de winter.
• Waterdicht voor zwemmen in het zwembad/zee/buitenwater, hoef niet mee op een scuba duik, maar snorkelen moet wel kunnen.
• Alarmen, meerdere alarmen, met wekelijkse herhaling (bv elke weekdag ochtends en elke woensdag middag )

Ik heb al een beetje lopen browsen en nu is de vraag welk horloge past er een beetje bij mijn wensen.
• Samsung galaxy watch 4, helaas wel mindere accuduur, 3chte smartwatch. hartritme sensor lijkt me misschien dan wel weer interessant ivm hart en vaat ziekten in de familie, echter ben ik me bewust dat de ecg maar heeeel beperkt problemen kan detecteren met maar 2 meetpunten
• Garmin forerunner 955, ik ben bang dat ik hier een beetje te veel in de marketing/functies die niet relevant zijn voor mij (overkill)
• Garmin vivoactive 4, muziek van het horloge zou wel eens fijn kunnen zijn.
• Polar vantage M2 of misschien V2, Polar heeft in ieder gaval standaard badminton profielen, maar of dat verschil maakt weet ik niet
• Polar pro pacer ook nog gezien.
Eigenlijk komt het er op neer dat het steeds moeilijker wordt, er blijken te veel horloges te zijn en hoop ik hier goede tips te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11
Is een Fenix 6s Pro voor pak en beet €450 een beetje een goede prijs inmiddels?

Ik zit echt in twijfel, ik heb net die rentepunten actie voor de 7ss gemist op ING, dan was hij €619.

Maar een ander deel in me denkt ook: Ik ga denk ik maar een fractie van wat zo'n horloge kan gebruiken. Voor het fietsen heb ik straks een Edge 830. Dan blijft zo'n ding over voor het wandelen en hiken, soms andere sporten zoals kanoeen, misschien ooit hardlopen, bodyboarden en gewone health tracking. Routes volg ik ook op de telefoon, heb ik wel ooit geprobeerd op een Fenix 6. Werkte prima maar ik moest toch af en toe de telefoon er bij pakken voor overzicht. Dan is het wel een klap geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 19:18
twowheeler schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:16:
Tjah, is een Maserati een ton waard? Sommige auto-fanaten zullen zeggen dat het een koopje is, ik vind het erg veel geld om van A naar B te gaan. Wie heeft er gelijk?

Ik ben erg tevreden met mijn Fenix 6 Pro, en daar heb ik destijds iets van 700 euro voor betaald. Had ik 'm kunnen kopen voor 450 euro had ik dat ook zeker gedaan.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
solomo schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:31:
Mijn fitbit Charge 4 heeft het helaas begeven en ik ben nu dus op zoek naar een nieuw fitness tracker/smartwatch.
Bij fitbit werd ik het een beetje zat dat je een extra abonnement moet afsluiten om van alle functies gebruik te maken, ik heb dus besloten dat er geen fitbit meer gaat komen, maar welk horloge dan wel blijkt moeilijk door alle opties.
Wat wil ik nou eigenlijk van het horloge?
• Goede sleep tracking
• Liefst niet dagelijks opladen
• Niet al te zwaar
• Hartslag monitor / gezondheid sensoren
• Whatsapp berichten zien op het horloge
• E-Mail minstens subjects zien op het horloge
• Inkomende oproepen zien op het horloge
• Fiets statistieken bijhouden (geen wielrenner maar wel geïnteresseerd en gedreven om sneller te gaan bij woon werk ritjes)
• Hardlopen statistieken en interval timer bij hardlopen (gericht op badminton dus ik ga niet lange stukken aan 1 stuk hardlopen en daar ook niet naartoe werken maar hou het bij interval training)
• Statistieken van badminton wedstrijden/training (hardslag/afgelegde afstand, vinden sommige horloges lastig meen ik gelezen te hebben)
• Conditie tracking of hoe je zoiets noemt, zodat er te volgen is hoe de conditie verloopt
• Recovery info
• Stamina / hoe vol je tank nog is lijkt me wel leuk/interessant.
• Tracken van snowboarden voor in de winter.
• Waterdicht voor zwemmen in het zwembad/zee/buitenwater, hoef niet mee op een scuba duik, maar snorkelen moet wel kunnen.
• Alarmen, meerdere alarmen, met wekelijkse herhaling (bv elke weekdag ochtends en elke woensdag middag )

Ik heb al een beetje lopen browsen en nu is de vraag welk horloge past er een beetje bij mijn wensen.
• Samsung galaxy watch 4, helaas wel mindere accuduur, 3chte smartwatch. hartritme sensor lijkt me misschien dan wel weer interessant ivm hart en vaat ziekten in de familie, echter ben ik me bewust dat de ecg maar heeeel beperkt problemen kan detecteren met maar 2 meetpunten
• Garmin forerunner 955, ik ben bang dat ik hier een beetje te veel in de marketing/functies die niet relevant zijn voor mij (overkill)
• Garmin vivoactive 4, muziek van het horloge zou wel eens fijn kunnen zijn.
• Polar vantage M2 of misschien V2, Polar heeft in ieder gaval standaard badminton profielen, maar of dat verschil maakt weet ik niet
• Polar pro pacer ook nog gezien.
Eigenlijk komt het er op neer dat het steeds moeilijker wordt, er blijken te veel horloges te zijn en hoop ik hier goede tips te kunnen krijgen.
Ik heb zelf een VA3, volgens mij kan die alles wat jij wil, dus een VA4 zou zeker prima moeten zijn lijkt me.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@solomo Stamina zit volgens mij alleen op de nieuwe Garmin horloges (Fenix 7, Epix 2, FR955, FR945 LTE). Dat vind je dus niet op een Fenix 6 Pro, VA3/4 of zelfs de nieuwe FR255.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 07-07-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Ik heb zelf een VA3, volgens mij kan die alles wat jij wil, dus een VA4 zou zeker prima moeten zijn lijkt me.
Ik vind de sleep tracking van Garmin niet echt van toegevoegde waarde (al wordt ie wel iets beter na langer gebruik). Verder heb ik geen recovery stat op mijn VA4 kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
PatrickC schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:55:
@solomo Stamina zit volgens mij alleen op de nieuwe Garmin horloges (Fenix 7, Epix 2, FR955). Dat vind je dus niet op een Fenix 6 Pro, VA3/4 of zelfs de nieuwe FR255.
De VA4 heeft wel "Body Battery" maar dat is dus meer een indicatie over je energielevel over de dag heen.
Body Battery

Your device analyzes your heart rate variability, stress level, sleep quality, and activity data to determine your overall Body Battery™ level. Like a gas gauge on a car, it indicates your amount of available reserve energy. The Body Battery level range is from 0 to 100, where 0 to 25 is low reserve energy, 26 to 50 is medium reserve energy, 51 to 75 is high reserve energy, and 76 to 100 is very high reserve energy.
Hoe je die twee tot elkaar moet verhouden is ook nog wel wat discussie over. bv: https://www.reddit.com/r/...ina_recovery_and_garmins/

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Freeaqingme schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Tjah, is een Maserati een ton waard? Sommige auto-fanaten zullen zeggen dat het een koopje is, ik vind het erg veel geld om van A naar B te gaan. Wie heeft er gelijk?

Ik ben erg tevreden met mijn Fenix 6 Pro, en daar heb ik destijds iets van 700 euro voor betaald. Had ik 'm kunnen kopen voor 450 euro had ik dat ook zeker gedaan.
Goede, dat idee heb ik ook.

Ik wacht de prime days nog even af, en bestel daarna een van de twee. Ik denk zelf dat een 6s pro prima is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Zones

Hey! Ik ben aan 't kijken welke "zones" slim zijn om te volgen. Ik snap dat een Garmin horloge niet alle wijsheid in pacht heeft en ben ook niet perse op zoek naar een 100% waarheid maar meer naar ervaringen van jullie.

Sinds ik met een Garmin horloge hardloop, geeft 'ie zones aan. Op basis van m'n leeftijd (40) doet 'ie een (somewhat achterhaalde, maar nog steeds veelgebruikte) educated guess van 220-leeftijd en gaat daarmee aan de haal als Max BPM.

Daarnaast heb ik met een borstband een threshold test gedaan, die kwam op 158bpm. Ook daarmee gaat Garmin rekenen en (gebruik makend van de default percentages) komt daarmee dan op een behoorlijk andere invulling van de zones.

Zie ook onderstaand staatje, vooral zones 2 en 3 zijn bijna identiek aan elkaar als je 't op een andere manier aanvliegt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9ce-nXVWBFYLAKqalidQsfW5Vs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/736LoHXS6jyAzFYuS2jggtqt.png?f=user_large

Hoe gaan jullie hiermee om en wat zouden jullie geneigd zijn om aan te houden als zones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 23:45
Ik ben op zoek naar een nieuw sporthorloge. Mijn oog is gevallen op de Garmin 255 of 955.
Vooral de herstel indicatoren lijken mij intressant, maar zijn deze ook betrouwbaar?

Weet iemand of er ook met de Garmin Interval indicatoren mogelijk zijn? Ik zou tijdens het lopen graag feedback willen hebben over wanneer wandelen/hardlopen en welke hartslag zone voor mij specifiek goed is. Dus of ik harder of zachter moet lopen.

Als dit al bestaat bij Garmin is deze informatie dan via de trilfunctie, of kan je ook een bluetooth koptelefoon koppelen en zo spraak feedback krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slow whoop
ascent schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:07:
Zones

Hey! Ik ben aan 't kijken welke "zones" slim zijn om te volgen. Ik snap dat een Garmin horloge niet alle wijsheid in pacht heeft en ben ook niet perse op zoek naar een 100% waarheid maar meer naar ervaringen van jullie.

Sinds ik met een Garmin horloge hardloop, geeft 'ie zones aan. Op basis van m'n leeftijd (40) doet 'ie een (somewhat achterhaalde, maar nog steeds veelgebruikte) educated guess van 220-leeftijd en gaat daarmee aan de haal als Max BPM.

Daarnaast heb ik met een borstband een threshold test gedaan, die kwam op 158bpm. Ook daarmee gaat Garmin rekenen en (gebruik makend van de default percentages) komt daarmee dan op een behoorlijk andere invulling van de zones.

Zie ook onderstaand staatje, vooral zones 2 en 3 zijn bijna identiek aan elkaar als je 't op een andere manier aanvliegt.

[Afbeelding]

Hoe gaan jullie hiermee om en wat zouden jullie geneigd zijn om aan te houden als zones?
Als je een lactaatdrempeltest gedaan hebt met een borstband zou ik je hartslag zones laten bepalen aan de hand van die test. Ik denk dat dat het betrouwbaarste is wat het horloge kan doen. Zo heb ik ze zelf ook laten bepalen.

Maar ja, het internet zit vol met verschillende meningen hierover. En omdat het vaak lastig is om die wetenschappelijk te onderbouwen blijft het dus ook voornamelijk een mening. Als je iets gevonden hebt dat voor jou werkt, is het volgens mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
slow whoop schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Als je een lactaatdrempeltest gedaan hebt met een borstband zou ik je hartslag zones laten bepalen aan de hand van die test. Ik denk dat dat het betrouwbaarste is wat het horloge kan doen. Zo heb ik ze zelf ook laten bepalen.

Maar ja, het internet zit vol met verschillende meningen hierover. En omdat het vaak lastig is om die wetenschappelijk te onderbouwen blijft het dus ook voornamelijk een mening. Als je iets gevonden hebt dat voor jou werkt, is het volgens mij prima.
Garmin komt in hun onderbouwing hierover met verwijzingen naar data van firstbeat (als ik dat goed schrijf).
In hoeverre die data "betrouwbaar" is en dus een goede weerspiegeling is weet ik niet.
Maar ik gebruik deze data met borstband ook. En na lange "drempel"lopen geeft hij soms voorstellen tot aanpassingen in de hartslagzones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Granny
twowheeler schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:16:
Als de 6 pro ook een optie is zou je deze kunnen bestellen voor 387 euro op : https://www.amazon.de/-/n...2B55G?_encoding=UTF8&th=1

Heb deze ook afgelopen weekend besteld en ondertussen loop ik hier nu sinds woensdag enorm tevreden mee rond. Zit je toch net onder de gevoelige grens van 400 euro..., dat was voor mij wel een drempel. Achteraf gezien is het deze horloge meer dan waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
Thoraxx schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:41:
Ik ben op zoek naar een nieuw sporthorloge. Mijn oog is gevallen op de Garmin 255 of 955.
Vooral de herstel indicatoren lijken mij intressant, maar zijn deze ook betrouwbaar?

Weet iemand of er ook met de Garmin Interval indicatoren mogelijk zijn? Ik zou tijdens het lopen graag feedback willen hebben over wanneer wandelen/hardlopen en welke hartslag zone voor mij specifiek goed is. Dus of ik harder of zachter moet lopen.

Als dit al bestaat bij Garmin is deze informatie dan via de trilfunctie, of kan je ook een bluetooth koptelefoon koppelen en zo spraak feedback krijgen?
Ja, Garmin ondersteunt notificaties als je buiten een vooraf geplande range (snelheid of hartslag) loopt. Inderdaad met een trilfunctie, of met een kort spraakberichtje via een bluetooth koptelefoon.

Weet niet zeker of de FR255 het ondersteunt, maar de FR955 zal dat zeker doen. Ik gebruik het zelf op een Fenix 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
slow whoop schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:45:
[...]

Ja, Garmin ondersteunt notificaties als je buiten een vooraf geplande range (snelheid of hartslag) loopt. Inderdaad met een trilfunctie, of met een kort spraakberichtje via een bluetooth koptelefoon.

Weet niet zeker of de FR255 het ondersteunt, maar de FR955 zal dat zeker doen. Ik gebruik het zelf op een Fenix 7.
Dit deed de FR235 ook al, als de systeemgeluiden aan stonden met geluidjes en trillen, anders alleen trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Granny schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:46:
[...]

Als de 6 pro ook een optie is zou je deze kunnen bestellen voor 387 euro op : https://www.amazon.de/-/n...2B55G?_encoding=UTF8&th=1

Heb deze ook afgelopen weekend besteld en ondertussen loop ik hier nu sinds woensdag enorm tevreden mee rond. Zit je toch net onder de gevoelige grens van 400 euro..., dat was voor mij wel een drempel. Achteraf gezien is het deze horloge meer dan waard.
Thanks! Heb die al eens geprobeerd, top horloge maar kon met mijn smalle polsen niet wennen aan dat hij steeds aanwezig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:23
Ik ben aan het kijken voor een opvolger van mijn garmin vivoactive 4. Ik ben aan het kijken voor de Garmin venu 2 plus.
Of heeft iemand anders een andere suggestie?

Ik gebruik deze voor oa wandelen, fitness zoals krachttraining, roeien, crosstrainer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
satshow schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:37:
Ik ben aan het kijken voor een opvolger van mijn garmin vivoactive 4. Ik ben aan het kijken voor de Garmin venu 2 plus.
Of heeft iemand anders een andere suggestie?

Ik gebruik deze voor oa wandelen, fitness zoals krachttraining, roeien, crosstrainer.
Zonder precies aan te geven waar je naar op zoek bent en wat je wil in een sporthorloge, kunnen we daar niets over zeggen. Ik heb ook de Venu 2 Plus, wat voor mij de beste keuze was, maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn.

Kortom, beetje meer info, en graag specifieke vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
RoD schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Zonder precies aan te geven waar je naar op zoek bent en wat je wil in een sporthorloge, kunnen we daar niets over zeggen. Ik heb ook de Venu 2 Plus, wat voor mij de beste keuze was, maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn.

Kortom, beetje meer info, en graag specifieke vragen :)
Ik vind het belangrijk dat mijn slaap goed bijgehouden word. Verder de algemene gezondheid.
Verder een goede accuduur, dus niet dagelijks opladen.
Ik vind het ook makkelijk om te kunnen betalen met mijn horloge.
Daarnaast vind ik het fijn dat ik andere wijzerplaten erop kan zetten.

En het moet wel een upgrade zijn van mijn huidige smartwatch.
Van de Google assistent maak ik af en toe gebruik.

Daarnaast wil ik een horloge hebben die langere tijd geüpdate word.

Belangrijk is wel dat het een garmin is zodat ik mijn huidige statistieken mee kan nemen.

Het zou wel handig zijn als de activiteiten vanzelf starten dat wil niet echt lukken met mijn vivoactive 4. Wandelen werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@satshowSleep tracking is een beetje ‘hit and miss’ op Garmin horloges. Voor de ene persoon werkt het prima, voor de andere persoon niet.

Als ik je wensen zo lees dan is de Venu 2 Plus inderdaad de meest geschikte optie. Een andere optie, maar dat is wel een flinke upgrade, ook in prijs, is een Garmin Epix 2, welke ook een amoled touchscreen heeft, net als de Venu 2 plus. Maar deze ondersteunt geen auto start activity (heeft alleen Move IQ). Auto start zit alleen op vivoactive en Venu horloges.

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 09-07-2022 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:45:
Auto start zit alleen op vivoactive en Venu horloges.
Dat is stom (en goed om te weten voor de toekomst).
satshow schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:23:
[...]
Het zou wel handig zijn als de activiteiten vanzelf starten dat wil niet echt lukken met mijn vivoactive 4. Wandelen werkt wel.
Maar dat bestaat toch alleen voor wandelen en hardlopen? En lijkt mij vooral bij wandelen zinvol persoonlijk.

Maar ik vraag me vooral af welke upgrade je zoekt. Primaire verandering van een VA4 naar een Venu 2 gaat denk ik toch het scherm: Je gaat van transreflectief naar OLED. Oftewel veel mooiere kleuren en een mooier scherm, als je binnen bent. In de zon zal transreflectief winnen, en dan zit je nog met dat je of always-on verliest, of batterijduur verliest.

Of dat een upgrade is, is een persoonlijke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
PatrickC schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:45:
@satshowSleep tracking is een beetje ‘hit and miss’ op Garmin horloges. Voor de ene persoon werkt het prima, voor de andere persoon niet.

Als ik je wensen zo lees dan is de Venu 2 Plus inderdaad de meest geschikte optie. Een andere optie, maar dat is wel een flinke upgrade, ook in prijs, is een Garmin Epix 2, welke ook een amoled touchscreen heeft, net als de Venu 2 plus. Maar deze ondersteunt geen auto start activity (heeft alleen Move IQ). Auto start zit alleen op vivoactive en Venu horloges.
Als ik het goed lees is het niet echt een goede upgrade na de Venu Plus 2. Had wel wat meer verwacht na een paar jaar.
De Garmin Epix 2 ziet er mooi uit maar een beetje boven mijn budget.
Sissors schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:26:
[...]

Dat is stom (en goed om te weten voor de toekomst).

[...]

Maar dat bestaat toch alleen voor wandelen en hardlopen? En lijkt mij vooral bij wandelen zinvol persoonlijk.

Maar ik vraag me vooral af welke upgrade je zoekt. Primaire verandering van een VA4 naar een Venu 2 gaat denk ik toch het scherm: Je gaat van transreflectief naar OLED. Oftewel veel mooiere kleuren en een mooier scherm, als je binnen bent. In de zon zal transreflectief winnen, en dan zit je nog met dat je of always-on verliest, of batterijduur verliest.

Of dat een upgrade is, is een persoonlijke afweging.
Ik had meer ontwikkeling verwacht met betere resultaten. Maar dat is niet echt het geval zo te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Effectief is de Venu2 ook maar één generatie nieuwer dan de VA4. De Venu1 is de VA4 met OLED scherm, de Venu2 komt erna. Uiteraard zijn er nog wel wat verbeteringen, maar ik zou eerder nog een generatie wachten zolang je niet iets specifiek mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sissors schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:52:
Effectief is de Venu2 ook maar één generatie nieuwer dan de VA4. De Venu1 is de VA4 met OLED scherm, de Venu2 komt erna. Uiteraard zijn er nog wel wat verbeteringen, maar ik zou eerder nog een generatie wachten zolang je niet iets specifiek mist.
De Venu 2 Plus is nog een generatie verder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat is nu de goedkoopste optie (Geen tweedehands) voor een Garmin met kaartfunctie op de horloge

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:33
Cyberpope schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:01:
Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat is nu de goedkoopste optie (Geen tweedehands) voor een Garmin met kaartfunctie op de horloge
Waarschijnlijk de 935 maar ook de Fenix6 series of de 945.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:44
Fenix 5+ ook, maar of je die nog nieuw kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bij genie is het zo zoeken wie wel kaart ondersteund en wie niet…

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:44
Cyberpope schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:00:
Bij genie is het zo zoeken wie wel kaart ondersteund en wie niet…
Garmin bedoel je? Kwestie van kijken bij de kaart welke apparaten het ondersteunen, de prijzen kan je dan zo in de PW opzoeken.
https://www.garmin.com/en-US/p/586905#devices

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gonadan schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Garmin bedoel je? Kwestie van kijken bij de kaart welke apparaten het ondersteunen, de prijzen kan je dan zo in de PW opzoeken.
https://www.garmin.com/en-US/p/586905#devices
Dank... dan is het nu voor mij ook helder dat de 935 geen kaarten ondersteund. Was even in verwarring door meldingen hier.

Blijf het echter nog steeds een heel gepuzzel vinden om een goed overzicht te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 10-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Granny
Cyberpope schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Dank... dan is het nu voor mij ook helder dat de 935 geen kaarten ondersteund. Was even in verwarring door meldingen hier.

Blijf het echter nog steeds een heel gepuzzel vinden om een goed overzicht te krijgen.
De Fenix 6 pro voor 370 euro iets misschien? https://www.amazon.de/-/n...2B55G?_encoding=UTF8&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

De horloge is niet voor mij, maar voor mijn vriendin. Dus dank zal haar tippen.
Ze wilde er perse 1 met kaart functies omdat tegenwoordig in de trailrunning is op langere afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyberpope Een normale Fenix is nogal fors voor een vrouwenpols, dus dan is de S-versie wellicht de beste optie? Dus een 5S Plus of een 6S Pro. De batterijduur op die 5S is wel wat minder volgens mij. Andere optie is de FR945.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Cyberpope schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:01:
Alle Garmin horloges, behalve enkele dure excoten, die Topoactive kaarten hebben:
- Fenix 5x
- alle Fenix 5 plus
- alle Fenix 6 pro
- alle Fenix 7
- FR945 en FR955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Frij5fd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:02:
[...]

Alle Garmin horloges, behalve enkele dure excoten, die Topoactive kaarten hebben:
- Fenix 5x
- alle Fenix 5 plus
- alle Fenix 6 pro
- alle Fenix 7
- FR945 en FR955
Het gaat natuurlijk om dit soort topokaarten, waarin je ook echt een kaart erin kunt zetten (kan dat ook met openstreetmaps?).

Een overzicht van relatieve posities in een leeg veld, is niet voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:44
mss moet je eens een willekeurige review van goeroe DCR bekijken, dan weet je alles @Cyberpope

Zijn redelijk basic vragen die je stelt, welke andere kaarten zou je bedoelen. Relatieve positie is geen kaart hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Frenz64 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:56:
mss moet je eens een willekeurige review van goeroe DCR bekijken, dan weet je alles @Cyberpope

Zijn redelijk basic vragen die je stelt, welke andere kaarten zou je bedoelen. Relatieve positie is geen kaart hè
Daar heb ik aardig wat van gelezen. En mij 310xt had een redelijke kaart wel zwart wit. Mijn 735xt heeft geen kaart, dus stellen elke Garmin over een kaart beschikt is onjuist (maar bij herlezen van mij zie ik dat ik dit verkeerd gelezen heb) Wel kan bijna elke Garmin een kaart keten zien van relative postities.

Ik ben alleen in het Felix gebeuren de draad kwijt geraakt wie wel of geen kaarten heeft. Zelf
Heb ik genoeg aan mijn 735xt gezien ik ook eTrex en gpsmap heb en in mijn sport de grote van deze apparaten geen probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frij5fd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:02:
[...]

- Fenix 5x
- alle Fenix 5 plus
- alle Fenix 6 pro
- alle Fenix 7
- FR945 en FR955
Verder nog:
- alle Epix 2
- FR945 LTE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Cyberpope schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:26:
[...]

Daar heb ik aardig wat van gelezen. En mij 310xt had een redelijke kaart wel zwart wit. Mijn 735xt heeft geen kaart, dus stellen elke Garmin over een kaart beschikt is onjuist (maar bij herlezen van mij zie ik dat ik dit verkeerd gelezen heb) Wel kan bijna elke Garmin een kaart keten zien van relative postities.

Ik ben alleen in het Felix gebeuren de draad kwijt geraakt wie wel of geen kaarten heeft. Zelf
Heb ik genoeg aan mijn 735xt gezien ik ook eTrex en gpsmap heb en in mijn sport de grote van deze apparaten geen probleem is.
De 310xt had geen kaart. Ik denk dat het goed is om er gewoon echt even zelf voor te gaan zitten en wat moeite voor te doen. Dat is de enige manier om er zelf achter te komen hoe het zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij was de Garmin Epix Gen1 het eerste Garmin horloge met topo kaarten? Dat horloge had zelfs al een kleuren touchscreen. Maar het is nooit een populair horloge geweest volgens mij. Ik heb er nooit iemand mee gezien.
https://www.pocket-lint.c...sreddende-betrouwbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gonadan schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:26:
[...]

De 310xt had geen kaart. Ik denk dat het goed is om er gewoon echt even zelf voor te gaan zitten en wat moeite voor te doen. Dat is de enige manier om er zelf achter te komen hoe het zit.
Ik zou toch zweren dat ik op mijn 310 via mapsource (of wat het dat trainingprogramma courses / TC of zo, ben de naam kwijt) een zeer basale zwartwit kaart erop gezet had. Met waypoints en zo kon je dan iets maken waarop je kon navigeren. Op geen enkele wijze te vergelijken met de huidige kaarten op je horloge natuurlijk, maar wel iets waar je heel elementair iets mee kon. Geheugen was te klein en resolutie te laag, maar ben er van overtuigd dat ik er mee heb lopen klooien. Ik zal eens kijken of ik mijn originele handleiding nog kan vinden. (1 of 2x gedaan, was te veel moeite om bruikbaar te zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyberpope schreef op maandag 11 juli 2022 @ 05:20:
[...]

Ik zou toch zweren dat ik op mijn 310 via mapsource (of wat het dat trainingprogramma courses / TC of zo, ben de naam kwijt) een zeer basale zwartwit kaart erop gezet had. Met waypoints en zo kon je dan iets maken waarop je kon navigeren. Op geen enkele wijze te vergelijken met de huidige kaarten op je horloge natuurlijk, maar wel iets waar je heel elementair iets mee kon. Geheugen was te klein en resolutie te laag, maar ben er van overtuigd dat ik er mee heb lopen klooien. Ik zal eens kijken of ik mijn originele handleiding nog kan vinden. (1 of 2x gedaan, was te veel moeite om bruikbaar te zijn)
Op de 310xt kon je koersen gebruiken. Geen topo kaarten. Daar was de Epix Gen 1 toch echt de eerste die dat kon.
https://static.garmin.com/pumac/Forerunner310XT_OM_NL.pdf
DCR heeft er ook een artikel over geschreven:
https://www.dcrainmaker.c...mapscourses-for-your.html

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 11-07-2022 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Cyberpope schreef op maandag 11 juli 2022 @ 05:20:
Zoals @PatrickC ook al aangeeft kon de 310XT werken met koersen, en een kaartje tonen van een reeds opgeslagen activiteit. Met kaartje moet je dan denken aan een pixelige track op een witte achtergrond, je ziet de vorm maar het heeft weinig met een kaart te maken.

Het is daarom wel goed voor je zoektocht om duidelijk voor ogen te hebben wat je nu precies zoekt en wat je verwacht van het systeem. Zo is een koers een opgeslagen traject, maar je kunt er op meerdere manieren mee omgaan.
• navigeren via koerspunten (waypoints). Dat is niet echte navigatie maar zodra je een punt bereikt hebt zal het horloge je in een rechte lijn naar het volgende punt dirigeren. Heb je een koers met voldoende correct geplaatste punten dan voelt het als navigere over een route over de weg/paden, maar in de basis ga je echt in een rechte lijn van punt naar punt.
• koersweergave is dan ook een getoonde route met rechte lijntjes tussen de punten, een beetje zoals je als kind van die stipjes met oplopend nummer aan elkaar tekende.
• 'turn by turn' navigatie volgens een topografische kaart. Dan heb je één of meerdere bestemmingen waarbij de software zelf een route plot over de wegen aan de hand van de kaart. Dit is veel dynamischer bij wijzigingen en kan ook beïnvloed worden door bijvoorbeeld 'popularity routing' waarbij dan rekening gehouden wordt met bepaalde paden die populair zijn voor een bepaalde sport.
• kaartweergave, maar dan echte. Dus een kaart met wegen, paden, 'popularity routing', POI, etc. Dat vind je wel op bepaalde recente modellen maar dus echt niet op een 310XT.

Dus zorg dat je goed duidelijk hebt welke functionaliteit en scenario's je zoekt, en kies op basis daarvan het horloge wat dat kan vervullen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Cyberpope schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:12:
[...]

Het gaat natuurlijk om dit soort topokaarten, waarin je ook echt een kaart erin kunt zetten (kan dat ook met openstreetmaps?).

Een overzicht van relatieve posities in een leeg veld, is niet voldoende.
Doe effe een Google search ((of Duckduck of zo) naar wat een Topoactive kaart van Garmin voorstelt.
Vvoorstelt.Verder kun je allerlei andere Open street map varianten ok gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:29

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Voor degenen die erop lopen te azen, hier een kans: op amazon.nl vanwege Prime days meerdere smaken Garmin watches in de aanbieding. Voor mij sprongen de volgende eruit, vanwege de psychologische ‘het kan onder de € 400 grens’:
Garmin Fenix 6 Pro voor € 379,99
Garmin Fenix 6X Pro voor € 399,99

Doe er je voordeel mee :7

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:25:
Voor degenen die erop lopen te azen, hier een kans: op amazon.nl vanwege Prime days meerdere smaken Garmin watches in de aanbieding. Voor mij sprongen de volgende eruit, vanwege de psychologische ‘het kan onder de € 400 grens’:
Garmin Fenix 6 Pro voor € 379,99
Garmin Fenix 6X Pro voor € 399,99

Doe er je voordeel mee :7
Ik zou graag de 6s Pro willen. In duitsland echt goed in de sale, helaas kan ik daar geen Prima aanvragen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 07:03
Zit ook te kijken, de 6 pro. Mooi upgrade van mijn 5.
De 7 is duur en het verschil is nihil met de 6pro (touchscreen)

Kun je niet met een nl prime kopen in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
vanputten80 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:40:

Wat ik ooit gedaan heb ik een ander account gemaakt voor de Duitse amazon met een nep-Duits adres en vervolgens een tweede adres toevoegen met je echt NL adres.
Weet niet precies hoe het zit, want amazon heeft ondertussen wel door dat ik twee accounts heb (ik heb een .NL amazon prime account) en dus de DE.

Weet niet of ik iets duidelijk heb gemaakt, maar het is mij dus wel gelukt.Vaak zijn producten op amazon.de goedkoper dan amazon.nl.

Ondertussen is met Prime days ook op amazon.nl de Fenix 6 Pro voor 380 euro:

https://www.amazon.nl/Mul...x+6+pro%2Caps%2C73&sr=8-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
Ik ga op vakantie en nu leek het mij handig om alle waypoints op te slaan in de explore app.
Volgens mij een fantastisch app om de navigatie mogelijkheden van de Fenix horloge te gebruiken.

Ik zag dat er ook een website is https://explore.garmin.com/ en alle waypoints/routes/etc synchroniseren met mijn horloge (fenix 6 pro)

Nu zie ik alleen dat er volgens de app teveel data is om te synchroniseren. Ik heb 149 waypoints wat mijzelf niet enorm veel lijkt, maar dat is natuurlijk maar wat ik denk.

Meer mensen met ervaring op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:29

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

twowheeler schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:16:
[...]

Ik zou graag de 6s Pro willen. In duitsland echt goed in de sale, helaas kan ik daar geen Prima aanvragen. Jammer.
Nou, ook daar staat sinds net een aanbieding voor:

https://nl.pepper.com/share-deal/242905

De 6S Pro voor €419,99 op amazon.nl :) alleen de kleur moet je staan… :*)

[ Voor 4% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 12-07-2022 14:08 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 17:18
Hi all,

Ik volg sinds een tijdje dit topic om een keuze te kunnen maken tussen een Forerunner 255 Music, 945, Epix 2 of Fenix 7. Ondanks dat ik er nog niet uit ben vraag ik mij af waarom de eerste twee horloges in de pricewatch alleen nog via Garmin beschikbaar zijn en niet bij een Mediamarkt bijv. Niet dat ik een voorkeur heb voor MM, maar heb nog wat cadeaubonnen ervan liggen die ik wil inzetten. De klantenservice per mail van MM is echt een drama en wacht al weken op een goed antwoord.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashdev
  • Laatst online: 23-09 22:04
Ik heb de FR 245 gehaald op amazon.de voor 143 euro (upgrade t.o.v. mijn 235)

PSN ID= initsix, steamid = slashdev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Granny schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:35:
Ik ga op vakantie en nu leek het mij handig om alle waypoints op te slaan in de explore app.
Volgens mij een fantastisch app om de navigatie mogelijkheden van de Fenix horloge te gebruiken.

Ik zag dat er ook een website is https://explore.garmin.com/ en alle waypoints/routes/etc synchroniseren met mijn horloge (fenix 6 pro)

Nu zie ik alleen dat er volgens de app teveel data is om te synchroniseren. Ik heb 149 waypoints wat mijzelf niet enorm veel lijkt, maar dat is natuurlijk maar wat ik denk.

Misschien heb je hier iets aan.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 21:09
Granny schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:35:

Keek hier een keer naar om waypoints te bewaren om die vervolgens te syncen met mijn digitale fotos.
Nooit aan toe gekomen maar er was online een beschrijving om je eigen activity te maken en die aan te zetten. Vervolgens kan je daar een bestand van maken mee doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 17:18
Asprine schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Keek hier een keer naar om waypoints te bewaren om die vervolgens te syncen met mijn digitale fotos.
Nooit aan toe gekomen maar er was online een beschrijving om je eigen activity te maken en die aan te zetten. Vervolgens kan je daar een bestand van maken mee doen wat je wil.
Er zijn ook programma's die op basis van je GPX en de opnametijd van je foto's die twee aan elkaar kan koppelen......
Maar ja, dan moet je wel de hele tijd je gps aan hebben, weet niet of dat je plan was.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:23
Zie bij de Amazon Prime deals veel Garmin,suntoo,polar, Fitbit spul staan. Dus wie op zoek is.... Prime deals zijn alleen vandaag en morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 21:09
Jep was ookal aan het kijken naar ren goede deal voor de 255 music. 360 is de laagste tot nu toe. Model van vorig jaar is wel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
vanputten80 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:40:

Nope, helaas niet. Zie veel meer goede deals in Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Heb vandaag de fenix 7s sapphire solar ontvangen na anderhalf jaar apple watch gebruik. Vooral de 1 dag durende batterij stak mij hard tegen. Daarvoor alleen al wil ik niet meer terug. Maar na een aantal uur te spelen met de nieuwe garmin vraag ik mij toch af wat de watch 800 euro waard maakt. Alles lijkt mij vrij basic en de software lijkt niet echt geoptimaliseerd. Alles staat door mekaar en in combinatie met de garmin connect app en iq app wordt het nog ingewikkelder en onintuïtief om te navigeren. Morgen zal ik de eerste workout doen dus misschien dat ik daar versteld zal staan.
Ook jammer dat ik direct een dode pixel opmerkte.

Aan de andere kant heb ik een fenix 6s pro besteld via amazon voor 270, open box. Dat lijkt mij momenteel een correctere prijs voor zo een watch maar misschien ben ik te voorbarig met mijn oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 25-09 14:13

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja ik denk dat een gevoelsmatige betere prijs voor het sapphire top model 499 geweest zou zijn en de normale versie 399 oid. Momenteel is die 700-900 range echt wel absurd duur. En ze kunnen het vragen... dus doen ze dat blijkbaar ook.

Daarbij is sec. gekeken de apple watch kwa software (integratie met iphone) als smartwatch uiteraard veel beter. Maar een Garmin kan je in theorie ook zonder je telefoon gebruiken.. of alleen met je PC.. probeer dat maar is met de apple watch ;)

Dit zorgt wel voor de versnippering aan allerlei software oplossingen die er te krijgen zijn, waar misschien bij Garmin is een goed ervaren Customer Experience team naar moet kijken :+

Ik zou de 7s gewoon terug sturen en de 6s houden, sinds de 5plus is er toch amper wat veranderd.
En natuurlijk bij het sporten zul je wel verschil merken tussen de fenix en de apple watch.. de garmin is dan ook een sport horloge met gps en de aw een smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, die top modellen van Garmin zijn belachelijk duur geworden. Een prijs die ze niet waard zijn (vind ik) tov de ‘lagere’ modellen zoals de nieuwe FR255 bijvoorbeeld. Een Epix Gen 2 Sapphire kost 3 x zo veel als de FR645M die ik 4 jaar terug kocht. Gelukkig doet die het nog prima en heeft een hoop dezelfde functies, behalve dan dat ik ‘m wat vaker moet opladen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Aardappelnoot schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:50:
Aan de andere kant heb ik een fenix 6s pro besteld via amazon voor 270, open box. Dat lijkt mij momenteel een correctere prijs voor zo een watch maar misschien ben ik te voorbarig met mijn oordeel.
Waar vind je zoiets, gewoon heel veel zoeken op amazon, of is er een koopjeshoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Cyberpope schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:05:
[...]

Waar vind je zoiets, gewoon heel veel zoeken op amazon, of is er een koopjeshoek?
Op de verschillende landen sites van Amazon.

Bijvoorbeeld; https://www.amazon.de/dp/...96e49d&pd_rd_i=B09KHKCQQ8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

s138 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Op de verschillende landen sites van Amazon.

Bijvoorbeeld; https://www.amazon.de/dp/...96e49d&pd_rd_i=B09KHKCQQ8
Ik bedoelde specifiek "open doos" of te wel die zijn teruggekomen, maar in nieuwstaat zijn (niet gereviseerde modellen) aangeboden door Amazon zelf. En ja, met veel browsen kom je veel tegen. Maar het is helder dat er dus geen specifieke koopjeshoek is waar je op deze manier dit soort dingen apart bij elkaar heb staan. Het is gewoon zoeken op model en dan de lijst doornemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:02:
Precies, die top modellen van Garmin zijn belachelijk duur geworden. Een prijs die ze niet waard zijn (vind ik) tov de ‘lagere’ modellen zoals de nieuwe FR255 bijvoorbeeld. Een Epix Gen 2 Sapphire kost 3 x zo veel als de FR645M die ik 4 jaar terug kocht. Gelukkig doet die het nog prima en heeft een hoop dezelfde functies, behalve dan dat ik ‘m wat vaker moet opladen. :+
Even een PW analyse, introductieprijzen (ongeveer):
• Fenix 5: 500
• Fenix 5+: 600
• Fenix 6: 600
• Fenix 7: 700
• Fenix 6 solar: 700
• Fenix 7 solar: 800
• Fenix 6 pro solar: 850
• Fenix 5+ sapphire/titanium: 800
• Fenix 7 solar sapphire: 900
• Fenix 6 sapphire/titanium: 950
• Fenix 6 pro solar volledig titanium: 1050

Wat je ziet is dat de basis niet heel hard gestegen is, gezien de ontwikkeling van de prijzen van techniek is die groei niet eens zo vreemd. Wat wel opvalt is dat er steeds meer extra's bedacht worden die per stuk gewoon weer een vijftig of honderd extra kosten.

• FR 205: 125
• FR 210: 150
• FR 225: 280
• FR 235: 350
• FR 245: 300
• FR 255: 350
• FR 235 music: 350
• FR 245 music: 350
• FR 255 music: 400

Zelfde verhaal hier eigenlijk, zit net zo'n stijging in, relatief gezien misschien wel meer.
Wat Garmin in deze slim doet is de extra's als addon blijven bestempelen, zodat je hem zelf zo duur kunt maken als je wilt. Daarin zie je dan ook vaak dat mensen toch wel graag wat extraatjes hebben, en dan giert het je portemeknip uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40

Mooijekind

Manager Product Content
Cyberpope schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Ik bedoelde specifiek "open doos" of te wel die zijn teruggekomen, maar in nieuwstaat zijn (niet gereviseerde modellen) aangeboden door Amazon zelf. En ja, met veel browsen kom je veel tegen. Maar het is helder dat er dus geen specifieke koopjeshoek is waar je op deze manier dit soort dingen apart bij elkaar heb staan. Het is gewoon zoeken op model en dan de lijst doornemen.
Amazon heeft wel een aparte koopjeshoek , genaamd Amazon Warehouse.

Daar vindt je alle geretourneerde, geopende en gebruikte producten terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Voor de geïnteresseerden: Het is toch wel mogelijk een Duitse Prime account te maken.

Maak een duits Amazon account aan, betaalmethode een adres in duitsland. Dit kan je daarna weer verwijderen. Maak op dit account een Prime account aan, bestel maar verzenden naar nederland.

Enige nadeel: Ik heb nu een Amazon.de account en een Amazon.nl Account met bestellingen. Ik had op de NL al prime, dus deze truc zou waarschijnlijk niet werken. Het duitse account moet ik dus wel onthouden ivm garantie enzo. Heb voor beide een ander email adres gebruikt, dit was achteraf niet nodig geweest denk ik.

Voordeel: een nieuwe fenix 6S pro besteld voor 359.

Alleen vergeten zo'n yooside bandje te kopen, denk dat ik die van m'n fenix 6 ga proberen te passen.

Ik vind een prijs onder de 400 voor deze toestellen wel redelijk. Daarom ben ik met deze prijs wel blij een nieuwe te hebben gescoord. Open doos zie je inderdaad af en toe langskomen, moet je wel scherp op zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door twowheeler op 13-07-2022 11:57 ]

Pagina: 1 ... 229 ... 323 Laatste