Mijn dank is groot! Zo simpel en werkt weer perfect!Melantrix schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:37:
[...]
Yes heb ik ook gehad op m'n fenix 7. Heb het opgelost door in mijn telefoon bluetooth instellingen de fenix te unpairen en vervolgens daar weer te pairen. Dus buiten de Garmin connect app om. Heb het probleem niet meer terug gezien.
Op iOS kun je ook even naar de BT connectie gaan en dan even switch on/off by "Share System Notifications".Melantrix schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:37:
[...]
Yes heb ik ook gehad op m'n fenix 7. Heb het opgelost door in mijn telefoon bluetooth instellingen de fenix te unpairen en vervolgens daar weer te pairen. Dus buiten de Garmin connect app om. Heb het probleem niet meer terug gezien.
Afgelopen zondag nog 25km door bos gerend met navigatie. route start gelijk. nooit herberekeningen (misschien uitstaan?). Dus herken niet wat je schrijft. Misschien defect? of ergens een instelling verkeerd?Keiichi schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:02:
Afgelopen weekend heb ik met m'n Fenix 6x pro een 52k GPX proberen te lopen. Dit is eigenlijk vrij dramatisch gelopen, ik liep tegen aantal dingen aan, misschien dat iemand weet wat misschien verkeerd doe.
Voor of bij het starten van een activiteit selecteer uit het menu Courses en selecteer de route die ik wil lopen. Ik was binnen een straal van 100m van de route.
Wat er allemaal gebeurde:
- Hij blijft 10 tot 15 minuten met de medeling calculating hangen, hij opent in het kaartschermpje waar hij ook eigenlijk er vrijwel niet in slaagt om een deel van de kaart te laten zien
- Op een gegeven moment lukt 't de fenix om de course te navigeren, geeft dan keurig links/rechts etc aan
- Als je te lang misloopt, gaat hij terug naar calculating en probeert je naar het begin van de course te navigeren, ik hoef alleen maar terug op de koers te komen.
- Op verschillende momenten stopte de fenix compleet met navigeren, onder in het scherm kwam bv 565k te staan. Dat is een fors afstandje naar het volgende punt![]()
als iemand bekend met dergelijk issues en weet hoe ze aangepakt kunnen worden hoor ik het graag
Ik heb m'n horloge een factory reset gegeven en begin even met een leeg horloge.Gotez schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Afgelopen zondag nog 25km door bos gerend met navigatie. route start gelijk. nooit herberekeningen (misschien uitstaan?). Dus herken niet wat je schrijft. Misschien defect? of ergens een instelling verkeerd?
ik was op zoek naar instellingen die iets konden verklaren, maar heb niets kunnen vinden waarbij ik denk dat het iets zou kunnen uitmaken.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Herken ik ook niet. Recent met 6X pro door Eifel gelopen; 25 en 27K. Geen enkel probleem. Aantal keer van de route af moeten wijken, maar kom op enig moment weer in de buurt en van "koersfout" kom ik weer op "koers gevonden" en gaat het rustig verder...
Kan het niet aan de gpx zelf liggen? Welke is het? Kan hem in ieder geval eens testen, als in laden, op mijn 955.Keiichi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:55:
[...]
Ik heb m'n horloge een factory reset gegeven en begin even met een leeg horloge.
ik was op zoek naar instellingen die iets konden verklaren, maar heb niets kunnen vinden waarbij ik denk dat het iets zou kunnen uitmaken.
Afgelopen zondag nog een 27k trail gelopen (wel via garmin connect ingeladen, niet direct uit een gpx) maar dat ging prima. Eerdere trails (26, 31) ook geen issues (maar waren routes die ook al in connect stonden)
[ Voor 19% gewijzigd door m0ridin op 27-06-2022 11:06 ]
Daar zat ik ook al aan te denken, Ander merk, zelfde ervaring: een GPX met één punt ver buiten de route. Route zelf was netjes aaneengesloten, maar door dat ene losse punt ging het horloge op z'n gat.m0ridin schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:05:
[...]
Kan het niet aan de gpx zelf liggen? Welke is het? Kan hem in ieder geval eens testen, als in laden, op mijn 955.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik heb deze: https://www.plotaroute.com/map/1946844 . als TCX voor garmin geexporteerd. Heb ook de GPX die ik orgineel gekregen heb gebruikt https://afstandmeten.nl/index.php?id=3264041 maar bood weinig anders op m'n horloge. (Op plotaroute heb ik paar stukken gladgestreken)m0ridin schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:05:
[...]
Kan het niet aan de gpx zelf liggen? Welke is het? Kan hem in ieder geval eens testen, als in laden, op mijn 955.
Afgelopen zondag nog een 27k trail gelopen (wel via garmin connect ingeladen, niet direct uit een gpx) maar dat ging prima. Eerdere trails (26, 31) ook geen issues (maar waren routes die ook al in connect stonden)
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Enige wat ik kan zeggen is dat ze allebei vlot laden op mijn 955 (routes geimporteerd in garmin connect en naar device gestuurd).Keiichi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:11:
[...]
Ik heb deze: https://www.plotaroute.com/map/1946844 . als TCX voor garmin geexporteerd. Heb ook de GPX die ik orgineel gekregen heb gebruikt https://afstandmeten.nl/index.php?id=3264041 maar bood weinig anders op m'n horloge. (Op plotaroute heb ik paar stukken gladgestreken)
Aangezien ik in Utrecht woon kan ik ze niet daadwerkelijk even testen, maar als ik naar de locatie pan en zoom zie ik de route netjes ingeladen en kan hem gewoon starten (waarna ik 150km van de route afzit oid). Geen idee dan...
Heb nu op m'n 'lege' horloge de courses gezet, heb nog geen instelling aangepast (behalve units, etc die je in het begin moet instellen). Het laden doet ie nu wel vlot.
Denk dat ik nu misschien beetje bij beetje 'm moet customizen zoals ik wil hebben en zien of er iets is waarna hij niet meer lekker loopt.
Heb inmiddels een instelling die het gedrag veroorzaakt. Als je onder '$activity settings' > Routing > Courses de waarde "use map" zorgt er voor dat ie heel graag alles aan het berekenen is. Zelfs met een kleine route waar je op de route zit heeft ie er erg veel moeite mee schijnbaar. "Follow course" zorgt dat ie gewoon vlot doet
Denk dat ik nu misschien beetje bij beetje 'm moet customizen zoals ik wil hebben en zien of er iets is waarna hij niet meer lekker loopt.
Heb inmiddels een instelling die het gedrag veroorzaakt. Als je onder '$activity settings' > Routing > Courses de waarde "use map" zorgt er voor dat ie heel graag alles aan het berekenen is. Zelfs met een kleine route waar je op de route zit heeft ie er erg veel moeite mee schijnbaar. "Follow course" zorgt dat ie gewoon vlot doet
[ Voor 35% gewijzigd door Keiichi op 27-06-2022 15:53 ]
@Keiichi is dat niet het verschil tussen turn by turn en gewoon puntjes volgen?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan ik zo niet vinden in mijn 6X..? (heb em wel op NL, maar na Activity settings kan ik nergens Routing (of nl variant) vinden..?Keiichi schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:39:
Heb nu op m'n 'lege' horloge de courses gezet, heb nog geen instelling aangepast (behalve units, etc die je in het begin moet instellen). Het laden doet ie nu wel vlot.
heb hem bij bol.com voor 860 gekochtSlux schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:03:
Weet iemand of de Epix 2 safire zwart ergens in de aanbieding is ?
Ik zou het doen!
Hoe kan je zien welke software versie je momenteel hebt?
Ik heb software versie 10.10 lopen op mijn FR955, is dat de recentste? Die werd zelf gepusht door Garmin zelf.
Ik had altijd een Fenix 3hr en deze is volgens mij iets kleiner, dat vind ik al wennen. het grote scherm en de hoge resolutie maakt veel goedSlux schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 06:56:
[...]
Dank gister maar besteld, ik hoop dat ik kan wennen aan het formaat van 47mm om mijn 19cm pols.
Ik zou het doen!
Na de Garmin FR 645 en 3 maanden een 945, sinds gisteren in het bezit van een 255 music, mooie specs natuurlijk maar de 3 knopjes aan de linkerkant vind ik wel opvallend aanwezig, ook meer travel/geluid.
De dunne gele lijn onder de bezel is even wennen.
YupBasGenk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:25:
Ik heb software versie 10.10 lopen op mijn FR955, is dat de recentste? Die werd zelf gepusht door Garmin zelf.
https://www.dcrainmaker.c...ures-to-fenix-7-epix.html
eindeluk
jammer genoeg, native running power werkt nog niet met stryd
eindeluk
Hoe kan je de sapphire herkennen van de normale? Ik heb een epix als een sapphire besteld, maar ik zie nergens herkenmerken.
Bij de fenix staat het op de achterkant van het horloge (power sapphire) en ook groot op de doos. En heeft die bij de Epix niet een andere kleur?DBC87 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:39:
Hoe kan je de sapphire herkennen van de normale? Ik heb een epix als een sapphire besteld, maar ik zie nergens herkenmerken.
Edit: De zilveren met zwart plastic heeft geen sapphire, de andere 2 wel.
[ Voor 9% gewijzigd door thealterego1 op 29-06-2022 22:19 ]
iemand iets leuks?
Op de doos staat niks, althans niet direct waarneembaar, op de achterkant van de van de horloge staat sapphire zie ik nu in het klein. Ik heb de witte versie, ik ben hem nog aan het bekennen.thealterego1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:50:
[...]
Bij de fenix staat het op de achterkant van het horloge (power sapphire) en ook groot op de doos. En heeft die bij de Epix niet een andere kleur?
Wat is voor je de reden om af te stappen van de 945 naar de 255?benor schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:13:
Na de Garmin FR 645 en 3 maanden een 945, sinds gisteren in het bezit van een 255 music, mooie specs natuurlijk maar de 3 knopjes aan de linkerkant vind ik wel opvallend aanwezig, ook meer travel/geluid.
—————
Andere vraagje. Ik ben zelf een Apple Watch gebruiker, waarbij het super werkt dat een
Podcast automatisch op het horloge komt. Volgens mij kan dat niet middels spotify en een Garmin epix bijvoorbeeld. Werkt het handmatig downloaden en koppelen van een hoofdtelefoon in jullie opzicht wel soepel?
Wit is er alleen in Sapphire. En als je multi-band GPS kunt instellen heb je ook de Sapphire. Verder heeft de Sapphire 32GB geheugen ipv 16 GB en ook pre-installed map van Europa.DBC87 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:18:
[...]
Op de doos staat niks, althans niet direct waarneembaar, op de achterkant van de van de horloge staat sapphire zie ik nu in het klein. Ik heb de witte versie, ik ben hem nog aan het bekennen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Podcasts van Spotify kunnen gewoon op het horloge en bij het opladen is er volgens mij altijd een automatische sync, maar heb dit nooit geprobeerd, dus zeker weten doe ik dat niet. Als je tussentijds wilt syncen dan zul je dat handmatig moeten starten.foekebooij schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:42:
[...]
Wat is voor je de reden om af te stappen van de 945 naar de 255?
—————
Andere vraagje. Ik ben zelf een Apple Watch gebruiker, waarbij het super werkt dat een
Podcast automatisch op het horloge komt. Volgens mij kan dat niet middels spotify en een Garmin epix bijvoorbeeld. Werkt het handmatig downloaden en koppelen van een hoofdtelefoon in jullie opzicht wel soepel?
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 29-06-2022 22:58 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Druppel water op het glas, als ze mooi rond blijven en niet uitvloeien is het saffier.DBC87 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:39:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De zwarte met het leren bandje heeft niet die rode knop… geen idee waarom Garmin dat gedaan heeft, maar ze vonden het rode accent waarschijnlijk niet passen bij de sjiekere uitstraling van het leren bandje.jopie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:29:
Volgens mij heeft zwarte sapphire ook een rode knop en de gewone niet.
[quote]foekebooij schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:42:
[...]
—————
Het is de 745, excuus. Bij Bever heb ik de 255 vluchtig uitgeprobeerd, het iets grotere scherm display vond ik direct prettig en het gewicht is niet merkbaar zwaarder (2 gram) accuduur veel beter dan de 745. Nieuwe features zoals morning report, race widget, HRV status.Betere ondersteuning etc.
[...]
—————
Het is de 745, excuus. Bij Bever heb ik de 255 vluchtig uitgeprobeerd, het iets grotere scherm display vond ik direct prettig en het gewicht is niet merkbaar zwaarder (2 gram) accuduur veel beter dan de 745. Nieuwe features zoals morning report, race widget, HRV status.Betere ondersteuning etc.
De FR745 schijnt dus hetzelfde lot te ondergaan als de FR645. Dat maakt in de Forerunner serie alleen nog de 255, 945 LTE en 955 interessant.Lagune schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:23:
https://www.dcrainmaker.c...ures-to-fenix-7-epix.html
eindeluk
Wat is de handigste manier om custom courses (routes) te maken? Ik zit altijd te hannessen in de Garmin Connect app, en meestal krijg ik de route niet precies zoals ik het wil. Op de PC gaat het iets beter, maar die heb ik niet altijd bij de hand, zeker niet als ik bv met vakantie ben.
Ik stuitte toevallig op de app Garmin Explore. Daarmee vind ik het veel makkelijker om routes mee te maken. Het is veel gemakkelijker om "waypoints" toe te voegen en te verwijderen. Ook wordt er op de kaart die Garmin Explore gebruik duidelijker onderscheid gemaakt tussen de verschillende type wegen. Zo kan ik bijvoorbeeld goed zien of de route over het wandelpad, het fietspad, of de autoweg gaat. Ook als die drie parallel aan elkaar lopen. De route even verplaatsen naar een andere naastgelegen weg gaat heel eenvoudig.
De zo gemaakte route kan ik synchroniseren met met Fenix 7, maar krijg ik niet zichtbaar in Garmin Connect. De routes kunnen dus van Garmin Connect en van Garmin Explore naar m'n horloge, maar andersom niet. Ook niet ideaal.
Zowel met Garmin Connect als met Garmin Explore is het dus mogelijk om routes te maken, maar het lijkt wel of beide apps compleet onafhankelijk van elkaar gemaakt zijn. Garmin Connect is de methode die Garmin zelf aanraad (voor sporthorloges), maar Garmin Explore vind ik eigenlijk fijner werken.
Ik stuitte toevallig op de app Garmin Explore. Daarmee vind ik het veel makkelijker om routes mee te maken. Het is veel gemakkelijker om "waypoints" toe te voegen en te verwijderen. Ook wordt er op de kaart die Garmin Explore gebruik duidelijker onderscheid gemaakt tussen de verschillende type wegen. Zo kan ik bijvoorbeeld goed zien of de route over het wandelpad, het fietspad, of de autoweg gaat. Ook als die drie parallel aan elkaar lopen. De route even verplaatsen naar een andere naastgelegen weg gaat heel eenvoudig.
De zo gemaakte route kan ik synchroniseren met met Fenix 7, maar krijg ik niet zichtbaar in Garmin Connect. De routes kunnen dus van Garmin Connect en van Garmin Explore naar m'n horloge, maar andersom niet. Ook niet ideaal.
Zowel met Garmin Connect als met Garmin Explore is het dus mogelijk om routes te maken, maar het lijkt wel of beide apps compleet onafhankelijk van elkaar gemaakt zijn. Garmin Connect is de methode die Garmin zelf aanraad (voor sporthorloges), maar Garmin Explore vind ik eigenlijk fijner werken.
Een woord: Komootslow whoop schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:30:
Wat is de handigste manier om custom courses (routes) te maken? Ik zit altijd te hannessen in de Garmin Connect app, en meestal krijg ik de route niet precies zoals ik het wil. Op de PC gaat het iets beter, maar die heb ik niet altijd bij de hand, zeker niet als ik bv met vakantie ben.
@slow whoop Ik doe dit altijd in Strava en deze worden dan automatisch overgezet naar Garmin Connect. Op Garmin Connect sync je dan handmatig de route naar je horloge.
Ik haal de gpx routes van anderen binnen en gooi die allemaal in Mapsource. En vervolgens maak ik van de bestaande routes zelf een route naar mijn goesting. Werkt perfectslow whoop schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:30:
De saphine heeft er iig een (weet ik uit ervaringjopie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:29:
Volgens mij heeft zwarte sapphire ook een rode knop en de gewone niet.
:strip_exif()/f/image/8kAbLJWSmw7sYp7SSutcv5mF.png?f=user_large)
Maar de niet saphine versie volgens mij ook (of is die oranje?):
:strip_exif()/f/image/u6EtN9eqBHEANcpr8cIq5jFT.png?f=user_large)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
knip, niet goed gelezen
[ Voor 94% gewijzigd door Lagune op 30-06-2022 12:10 ]
Hebben we het over de fenix7 of de epix2? ik dacht de epix?Lagune schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:48:
[...]
sapphire solar titanium heeft geen rode knop
De enige Epix met een zwarte knop is de Sapphire Zwart titanium die met kastanjekleurige leren band wordt geleverd.
Komoot heeft een native app voor op je Fenix. Je laadt de app in je Fenix en alle routes die je op Komoot gemaakt hebt zijn automatisch zichtbaar.slow whoop schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:39:
@Requiem19 en @PatrickC Bedankt. Ik heb geen Strava. Misschien moet ik eens naar Komoot kijken (of toch Strava). Ik zou liever een Garmin oplossing hebben, maar als het niet anders is ga ik toch maar eens naar een 3rd-party oplossing kijken.
Werkt behoorlijk naadloos. Je hoeft niet van programma naar programma te syncen. En de routebuilding opties bij Komoot zijn echt super super super goed.
Zelfs zo goed dat ik per jaar 50 euro aan ze betaal omdat ik gewoon heel blij ben met het product
Mapsource? Dat lijkt 12 jaar oude software te zijn dat niet meer onderhouden wordt. Misschien werkt het voor jou nog goed, maar ik zal daar niet snel naar overstappen om iets "nieuws" te proberen.maartend schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:41:
[...]
Ik haal de gpx routes van anderen binnen en gooi die allemaal in Mapsource. En vervolgens maak ik van de bestaande routes zelf een route naar mijn goesting. Werkt perfect
Overigens is het me ook niet helemaal duidelijk wat nou precies het verschil is tussen een "course" en een "route". Hier staat er iets meer over. Op mijn Fenix 7 kan ik een course selecteren als ik een hardloop activiteit start. Dat is kennelijk een .fit file. Een route is kennelijk een .gpx file. Hoe start ik die dan als ik ga harlopen?
Ach, je kunt ook het moderne basecamp gebruiken. Kun je lekker een stuk moeilijker doen.slow whoop schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:59:
[...]
Mapsource? Dat lijkt 12 jaar oude software te zijn dat niet meer onderhouden wordt. Misschien werkt het voor jou nog goed, maar ik zal daar niet snel naar overstappen om iets "nieuws" te proberen.
Wat jij wilt is niet iets nieuws, is iets wat al heel lang gedaan wordt.
Maar dan niet hoor
Nou ja, ik probeer hier meer een beetje te inventariseren welke opties er zijn. Als je Mapsource al jaren naar tevredenheid gebruikt snap ik dat je geen reden hebt om iets anders te gebruiken. Maar omdat ik nieuw ben op het gebied van eigen routes maken gaat mijn voorkeur uit naar iets dat nog wel onderhouden wordt, zo raar is dat toch niet?maartend schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:02:
[...]
Ach, je kunt ook het moderne basecamp gebruiken. Kun je lekker een stuk moeilijker doen.
Wat jij wilt is niet iets nieuws, is iets wat al heel lang gedaan wordt.
Maar dan niet hoor
Ah. Ik had nog niet begrepen dat Komoot een betaalde dienst is. Dat is niet per se een no-go, maar dan moet het wel heel goed werken, en moet ik het vaak gebruiken wil ik dat er voor over hebben. Met name dat laatste weet ik niet zeker. Zo veel routes verwacht ik niet te maken. Overigens zie ik op Komoot dat de duurste bundel daar €19,99 kost (World). Waar heb jij dan € 50 voor betaald?Requiem19 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:58:
[...]
Komoot heeft een native app voor op je Fenix. Je laadt de app in je Fenix en alle routes die je op Komoot gemaakt hebt zijn automatisch zichtbaar.
Werkt behoorlijk naadloos. Je hoeft niet van programma naar programma te syncen. En de routebuilding opties bij Komoot zijn echt super super super goed.
Zelfs zo goed dat ik per jaar 50 euro aan ze betaal omdat ik gewoon heel blij ben met het product.
Als ik het goed heb heeft alleen Garmin dus al 4 verschillende manieren om routes maken:
- Mapsource
- Basecamp
- Garmin Connect
- Garmin Explore
Ik raad je toch aan mapsource te gebruiken ipv basecamp. Voor wat j ezou willen (zelf tracks/routes maken) stukken eenvoudiger. En een lekker licht programma.slow whoop schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:25:
[...]
Nou ja, ik probeer hier meer een beetje te inventariseren welke opties er zijn. Als je Mapsource al jaren naar tevredenheid gebruikt snap ik dat je geen reden hebt om iets anders te gebruiken. Maar omdat ik nieuw ben op het gebied van eigen routes maken gaat mijn voorkeur uit naar iets dat nog wel onderhouden wordt, zo raar is dat toch niet?
Bij Komoot kun (of in elk geval kon) je 1 regio selecteren die gratis is. Als je vaak in dezelfde regio/provincie blijft werkt dat prima. Een tweede account voor een andere regio ook
Andere kant ; 20 euro (vaak dan) kun je heel de wereld unlocken.Aghanim schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:44:
Bij Komoot kun (of in elk geval kon) je 1 regio selecteren die gratis is. Als je vaak in dezelfde regio/provincie blijft werkt dat prima. Een tweede account voor een andere regio ook
Probleem met dit soort proggies is dat ze vaak niet echt kunnen geven wat je zoekt als je routes laat maken
Persoonlijk doe ik het altijd via connect, dat werkt eigenlijk hartstikke goed. Vaak laat ik hem zelfs op basis van populaire routes zelf wat verzinnen. Bij een bestaande route kan je die vaak gewoon als GPX openen met de app en zo alsnog als koers opslaan.slow whoop schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:30:
Komoot heb ik ook wel eens gebruikt maar het enige wat dat toevoegde was de grote hoeveelheid routes die men dan met elkaar deelt. Voor het maken van routes voegt het weinig toe en dan klik ik het liever met 1st party spul in elkaar. Ik heb inderdaad ook liever dat al m'n koersen in Connect bewaard blijven en los staan van m'n horloge. Een horloge kan namelijk ook stuk, kwijt, gereset of vervangen worden en dan wil ik niet ineens m'n koersen weer kwijt zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik zelf doe
wandelroutes maken/vinden & aanpassen -> Komoot
hardloop routes maken/vinden & aanpassen -> Strava
via connect werkt ook maar erg basic
wandelroutes maken/vinden & aanpassen -> Komoot
hardloop routes maken/vinden & aanpassen -> Strava
via connect werkt ook maar erg basic
Het liefst zou ik ook iets van Garmin willen dat ik gewoon op m'n telefoon kan gebruiken. Connect voldoet daar aan. Maar ik vind dat de kaarten daarin weinig detail weergeven, en daardoor kan ik m'n route niet nauwkeurig genoeg bepalen. Als ik vervolgens aan de andere kant van de weg loop, of op het naastgelegen wandel/fietspad vertelt m'n navigatie me dat ik verkeerd loop. Die waarschuwingen kan ik natuurlijk negeren, maar als ik dan echt een keer verkeerd loop heb ik het niet meer door.Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:57:
[...]
Persoonlijk doe ik het altijd via connect, dat werkt eigenlijk hartstikke goed. Vaak laat ik hem zelfs op basis van populaire routes zelf wat verzinnen. Bij een bestaande route kan je die vaak gewoon als GPX openen met de app en zo alsnog als koers opslaan.
Komoot heb ik ook wel eens gebruikt maar het enige wat dat toevoegde was de grote hoeveelheid routes die men dan met elkaar deelt. Voor het maken van routes voegt het weinig toe en dan klik ik het liever met 1st party spul in elkaar. Ik heb inderdaad ook liever dat al m'n koersen in Connect bewaard blijven en los staan van m'n horloge. Een horloge kan namelijk ook stuk, kwijt, gereset of vervangen worden en dan wil ik niet ineens m'n koersen weer kwijt zijn.
Met Connect kan als kaart type Standaard, Satelliet of Terrein kiezen. Alleen met Satelliet kan ik alle fiets/wandelpaden zien. Met Standaard of Terrein zie ik vaak alleen de autoweg. En Satelliet werkt natuurlijk ook niet lekker als er bv veel bomen zijn. Ik zou willen dat ik met Connect een andere kaart zou kunnen kiezen, met meer detail.
In Garmin Explore worden de TopoActive Maps gebruikt, en die laten wel voldoende detail zien. Die kaarten worden ook op m'n horloge gebruikt. Waarom dan ook niet in Garmin Connect?
Je moet dat in Garmin Connect Web doen, dan kun je de kaarten veranderen naar osmslow whoop schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:21:
[...]
In Garmin Explore worden de TopoActive Maps gebruikt, en die laten wel voldoende detail zien. Die kaarten worden ook op m'n horloge gebruikt. Waarom dan ook niet in Garmin Connect?
Goeie tip! Daar gaat dat inderdaad wel. Jammer dat die optie er niet is voor de mobiele versie (app).maartend schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:23:
[...]
Je moet dat in Garmin Connect Web doen, dan kun je de kaarten veranderen naar osm
Toch merk ik bij connect ook niet dat ik details mis, het is hooguit een kwestie van verder inzoomen. Als ik zou betalen voor een app zou ik nog eerder voor Osmand gaan, die vind ik ook erg handig als broekzakbackup voor wandelpaden of dergelijke.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als ik verder inzoom in Connect is er niets te zien, terwijl ik weet dat het fiets/wandelpad er toch is. In dat geval is het natuurlijk niet zo erg. Het gaat om de gevallen dat ik niet weet dat het pad er is, en dat het op de kaart ook niet zichtbaar is. Dan wordt het erg lastig om een route te maken.Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:51:
Toch merk ik bij connect ook niet dat ik details mis, het is hooguit een kwestie van verder inzoomen. Als ik zou betalen voor een app zou ik nog eerder voor Osmand gaan, die vind ik ook erg handig als broekzakbackup voor wandelpaden of dergelijke.
Ik geloof je wel hoor, maar toch verbaast het me. Als een gescheiden pad namelijk beter geschikt is komt die meestal terug in de 'popularity routing' en kan je daar de route op zetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb die 'popularity routing' eigenlijk nooit gebruikt, maar als ik het aanzet is het inderdaad wel duidelijk welk pad ik zou moeten nemen. Ik ga toch maar weer met Garmin Connect aan de slag. Heb geen zin om weer een aparte app installeren en gebruiken. Die Explore meuk er maar weer vanaf gehaald.Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:42:
Ik geloof je wel hoor, maar toch verbaast het me. Als een gescheiden pad namelijk beter geschikt is komt die meestal terug in de 'popularity routing' en kan je daar de route op zetten.
Overigens: een route die ik gemaakt had in Garmin Explore en vervolgens exporteerde als .gpx file kon ik daarna niet importeren in Garmin Connect, omdat de file niet OK zou zijn. Garmin kan dus z'n eigen files niet lezen. Reden te meer om het maar bij een Garmin app te houden.
Via Komoot staan ze ook in de cloud en niet op je horloge toch?Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:57:
[...]
Persoonlijk vind ik het gemak van vooral leuke routes maken veel hoger in Komoot, omdat er allerlei punten al gemarkeerd zijn die sowieso zorgen voor een gave route.
Daarnaast geeft Komoot ook goed weer wat de ondergrond is en zelfs het weer etc.
Wellicht kan dat inmiddels ook via Garmin zelf, dat zal ook wel een stuk beter zijn inmiddels.
Hi, vraag voor de garmin-gebruikers: een van mijn reisgenoten hier in Peru heeft probeempje met de nieuwe tijdzone. Garmin is netjes aangepast, maar de Garmin Connect app denkt mog dat we in Nederlandse tijd zitten. Weet iemand hoe dit te corrigeren? Binnen GC lijkt er nergens een setting te zijn om de tijd aan te passen, en telefoon (android) staat gewoon netjes op Peru tijd.
@Valorian
Het zou automatisch moeten gaan maar je kunt het ook handmatig doen via Garmin Connect App.
-Open de app en ga via de dropdown naar Garmin toestellen (staat bijna onderaan)
- Kies dan je horloge en dan onderaan voor systeem
- Hier kun je de tijd instellen (zowel handmatig of kiezen voor automatisch)
Het zou automatisch moeten gaan maar je kunt het ook handmatig doen via Garmin Connect App.
-Open de app en ga via de dropdown naar Garmin toestellen (staat bijna onderaan)
Ik kan alleen vertellen wat mij ervaring is en dat is dat het maken van de route op zich te weinig voordelen biedt. Voor het weer kijk ik naar buiten en qua ondergrond heb ik nooit iets gezien wat ik op een gewone kaart zou missen.Requiem19 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:53:
Via Komoot staan ze ook in de cloud en niet op je horloge toch?
Persoonlijk vind ik het gemak van vooral leuke routes maken veel hoger in Komoot, omdat er allerlei punten al gemarkeerd zijn die sowieso zorgen voor een gave route.
Daarnaast geeft Komoot ook goed weer wat de ondergrond is en zelfs het weer etc.
Wellicht kan dat inmiddels ook via Garmin zelf, dat zal ook wel een stuk beter zijn inmiddels.
Qua aanvullende informatie, dus POI of tips voor routes, is Komoot echt wel een handige service.
Het hangt van je eigen usecase af. Ik vind Komoot op zichzelf niets slechts aan, maar voor simpelweg koersen maken om een wandeling of hardlooproute te plannen vind ik het te weinig toevoegen om het als schakel op te nemen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vandaag eindelijk voor het eerst hardgelopen met de forerunner 955. Blij verrast dat hij bij de splits de tijd vertelt, bij de vivoactive 3 is het alleen geluidje, en dan moet je op het horloge kijken.
Was een run van krap 40 minuten, met een verwachte herstel tijd van 72 uur.. Hij had ook mijn max hartslag naar boven bijgesteld.
Was een run van krap 40 minuten, met een verwachte herstel tijd van 72 uur.. Hij had ook mijn max hartslag naar boven bijgesteld.
Bedoel je dan dat het horloge te groot of te klein is? Zelf heb ik een Fenix 7 die is ook 47mm en mijn polsomtrek is 17,5 cm. Die vind ik beter staan dan de Fenix 7 S (42 mm) of X (51 mm).Slux schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 06:56:
[...]
Dank gister maar besteld, ik hoop dat ik kan wennen aan het formaat van 47mm om mijn 19cm pols.
[ Voor 8% gewijzigd door witterholt op 01-07-2022 20:13 ]
Wat fijn werkt op de Garmin is routes maken met de Explore app, ik was eerst ook niet zo van routes maken in een app maar het werkt soepel. POI's zijn allemaal goed weergegeven en de sync gaat soepel. Je hebt ook stick-to-road of juist niet en populariteit van routes in bepaalde steden.
In combinatie met mijn Epix 2 heb ik heerlijk genoten van mijn runs door Taipei afgelopen mei. Heerlijk om zo zonder zoeken en zorgen je als en local te bewegen door een vreemde wereldstad 😁
In combinatie met mijn Epix 2 heb ik heerlijk genoten van mijn runs door Taipei afgelopen mei. Heerlijk om zo zonder zoeken en zorgen je als en local te bewegen door een vreemde wereldstad 😁
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Te groot maar hij valt gelukkig mee, ik ben max 42mm klokjes gewend maar dat zijn normale klokjes, deze kan het wel hebben.witterholt schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:57:
[...]
Bedoel je dan dat het horloge te groot of te klein is? Zelf heb ik een Fenix 7 die ook 47mm en mijn polsomtrek is 17,5 cm. Die vind ik beter staan dan de Fenix 7 S (42 mm) of X (51 mm).
Vanavond heb ik een groot voordeel van de running dynamics pod ontdekt: wanneer je hem kwijt raakt kan je aan het eindpunt van de metrics zien waar hij ongeveer moet liggen. 
* Gonadan kon als cooling down net nog even de fiets pakken
* Gonadan kon als cooling down net nog even de fiets pakken
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hi, ik lijk iets anders te zien dan jij. Als ik in Garmin Connect app naar “garmin toestellen” ga en dan de 945 selecteer dan zie ik geen “systeem”. Wel een hele lijst andere opties waaronder ook “algemeen” en “gebruikersinstellingen” maar daar kan ik eigenlijk niets anders met de tijd-instelling dan hem 12-uur of 24-uur zetten… 😟Mooijekind schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:45:
@Valorian
Ik had hem nog toen ik thuis was. Wat wel leuk was, is dat ik hem nog even aan het na het hardlopen, en dat hij dan zelf aangeeft dat je hem beter af kunt doen, om de batterij te besparen.Gonadan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:58:
Vanavond heb ik een groot voordeel van de running dynamics pod ontdekt.
Vooral voor fietsen is het handig om te weten of je gravel, kasseien of asfalt krijgt ivm welke fiets je nodig hebt en je bandenspanning etc.Gonadan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:50:
[...]
Ik kan alleen vertellen wat mij ervaring is en dat is dat het maken van de route op zich te weinig voordelen biedt. Voor het weer kijk ik naar buiten en qua ondergrond heb ik nooit iets gezien wat ik op een gewone kaart zou missen.
Qua aanvullende informatie, dus POI of tips voor routes, is Komoot echt wel een handige service.
Het hangt van je eigen usecase af. Ik vind Komoot op zichzelf niets slechts aan, maar voor simpelweg koersen maken om een wandeling of hardlooproute te plannen vind ik het te weinig toevoegen om het als schakel op te nemen.
Qua weer zijn helpt naar buiten kijken niet echt als je 150 km gaat fietsen, want hier buiten zegt niet zoveel over 100km verderop
Ligt inderdaad aan je use case dus.
Maar waarom ik vooral op jou reageerde is omdat je leek te suggereren dat als je komoot gebruikt je routes op je horloge staan, wat dus niet zo is.
En om te voorkomen dat hij de wasmachine in gaat.Diablow schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 05:28:
[...]
Ik had hem nog toen ik thuis was. Wat wel leuk was, is dat ik hem nog even aan het na het hardlopen, en dat hij dan zelf aangeeft dat je hem beter af kunt doen, om de batterij te besparen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad. Voor wandelen of hardlopen is het onderscheid tussen verhard of niet meestal al genoeg.Requiem19 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:44:
Vooral voor fietsen is het handig om te weten of je gravel, kasseien of asfalt krijgt ivm welke fiets je nodig hebt en je bandenspanning etc.
Qua weer zijn helpt naar buiten kijken niet echt als je 150 km gaat fietsen, want hier buiten zegt niet zoveel over 100km verderop. Dat bepaalt voor mij wat ik allemaal merneem.
Ligt inderdaad aan je use case dus.
Nee dat niet inderdaad, maar ze staan bij mijn weten ook niet in je Garmin account. Daarmee heb ik nog steeds een afhankelijkheid en die probeer ik liefst te minimaliseren.Maar waarom ik vooral op jou reageerde is omdat je leek te suggereren dat als je komoot gebruikt je routes op je horloge staan, wat dus niet zo is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hmmm, volgens mij wordt/werd het bij mij (Ijsland) wel automatisch aangepast maar kan ook zijn dat je even een GPS fix moet krijgen (eerder werd verkeerd lopende tijd daarmee opgelost, zowel in NL als daarbuiten).Valorian schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:17:
Hi, vraag voor de garmin-gebruikers: een van mijn reisgenoten hier in Peru heeft probeempje met de nieuwe tijdzone. Garmin is netjes aangepast, maar de Garmin Connect app denkt mog dat we in Nederlandse tijd zitten. Weet iemand hoe dit te corrigeren? Binnen GC lijkt er nergens een setting te zijn om de tijd aan te passen, en telefoon (android) staat gewoon netjes op Peru tijd.
los van de al dan niet automatische aanpassing van de tijdzone op je device heeft Garmin Connect ook nog voorkeursinstellingen voor de te tonen tijdzone, dit zit onder je instellingen en weergave/display voorkeuren (op de site), wellicht zit daar de afwijking.Valorian schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:17:
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Domme vraag maar ik kan het niet terug vinden met de venu 2 plus kan je de voice assistent van bijv google aanroepen. Krijg je ook een audio response terug op je telefoon?
Ik stel bijv de vraag wat voor weer wordt het vandaag?
Zegt de venu 2 plus dan
Het wordt vandaag bewolkt en 19 graden of moet je dat antwoord op je telefoon bekijken?
Zegt de venu 2 plus dan
Het wordt vandaag bewolkt en 19 graden of moet je dat antwoord op je telefoon bekijken?
Burp
Hetzelfde geldt (uiteraard) voor footpods. Ik heb het ook een keer meegemaakt en herkende de locatie als de plek waar ik door een uitstekende boomwortel op mijn bek was gegaan. Helaas miste ik de footpod pas bij gelegenheid van de volgende loop een paar dagen later. Toen was hij al door iemand anders gevonden.Gonadan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:58:
Vanavond heb ik een groot voordeel van de running dynamics pod ontdekt: wanneer je hem kwijt raakt kan je aan het eindpunt van de metrics zien waar hij ongeveer moet liggen.
[/ME]
Ai dat is wel zuur. Ik had het meteen door omdat ik de pod in de lade wilde leggen, maar een footpod laat je over het algemeen natuurlijk gewoon zitten op je schoen. Dat check je dan niet bewust.nogeeninlog schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:18:
[...]
Hetzelfde geldt (uiteraard) voor footpods. Ik heb het ook een keer meegemaakt en herkende de locatie als de plek waar ik door een uitstekende boomwortel op mijn bek was gegaan. Helaas miste ik de footpod pas bij gelegenheid van de volgende loop een paar dagen later. Toen was hij al door iemand anders gevonden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gevonden ik had in eerste instantie van alle apps de melding op de telefoon uitgezet en daarna alleen email berichten en WhatsApp weer aangezet.. Net de assistent ook aangezet en nu doet de assistent het op het horloge zoals ik zou verwachtenWii4all schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:08:
Domme vraag maar ik kan het niet terug vinden met de venu 2 plus kan je de voice assistent van bijv google aanroepen. Krijg je ook een audio response terug op je telefoon?
Zegt de venu 2 plus dan
Burp
Vraag aan de gene met een Garmin Epix 2: Wat zijn de ervaringen met de batterijduur?
Ik sport 3 tot 5 keer per week (krachttraining + cardio) en fiets ook elke dag. Ik twijfel nog tussen de Epix 2 en de Fenix 7(X) SS. Op dit moment heb ik een Fenix 6 Saphhire en die batterij gaat nu ongeveer 10 dagen mee. AMOLED scherm van de Epix lijkt mij geweldig, maar ik wil niet te vaak opladen...
Had gehoord dat Garmin met de nieuwe firmware de batterijduur wat had verlengt maar ben benieuwd naar ervaringen van jullie.
Ik sport 3 tot 5 keer per week (krachttraining + cardio) en fiets ook elke dag. Ik twijfel nog tussen de Epix 2 en de Fenix 7(X) SS. Op dit moment heb ik een Fenix 6 Saphhire en die batterij gaat nu ongeveer 10 dagen mee. AMOLED scherm van de Epix lijkt mij geweldig, maar ik wil niet te vaak opladen...
Had gehoord dat Garmin met de nieuwe firmware de batterijduur wat had verlengt maar ben benieuwd naar ervaringen van jullie.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Met 7x per week een sport activiteit ga ik >1 week toe.BigEagle schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:48:
Vraag aan de gene met een Garmin Epix 2: Wat zijn de ervaringen met de batterijduur?
Ik heb het scherm op ‘niet altijd aan’, met 4-5x sporten per week a 1 uur gaat hij denk ik 10-12 dagen mee zo.BigEagle schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:48:
Zonder sporten haal je met scherm alleen aan bij glance 16 dagen.
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat m'n GPS op de kaart van het padje was. Na ruim een uur ging het weer beter. Laatste 3 kwartier ging ie goed. Heb een Fenix 6 pro, ingesteld op GPS + GLONASS en meest nauwkeurig.
Zal voor m'n volgende loop GLONASS er maar eens afgooien.
Ik doe denk ik een week of minder met accu, maar heb ook alle features aan staan... Watchface wel met een glance mode maar in niet vol mode kan ik nog steeds de klok zien..Requiem19 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:38:
[...]
Ik heb het scherm op ‘niet altijd aan’, met 4-5x sporten per week a 1 uur gaat hij denk ik 10-12 dagen mee zo.
Ga je spelen met de settings kan je dat zeker wel rekken..
Het schijnt dat in de komende firmware je de GPS op auto kan instellen waarbij ie zelf aan de hand van het bereik het type ontvangst kiest. Ik weet alleen niet of dit uiteindelijk ook voor de Fenix 6 beschikbaar komt.BernieW schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:01:
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat m'n GPS op de kaart van het padje was. Na ruim een uur ging het weer beter. Laatste 3 kwartier ging ie goed. Heb een Fenix 6 pro, ingesteld op GPS + GLONASS en meest nauwkeurig.
Zie: https://www.dcrainmaker.c...ures-to-fenix-7-epix.html
[ Voor 10% gewijzigd door witterholt op 03-07-2022 13:14 ]
Een vraag aan de fenix 7 eigenaars. Ik heb momenteel een apple watch en vind deze zaken onmisbaar geworden:
- Alarm op mijn pols. Elke ochtend tikt de watch mij wakker, geen gedoe met geluid en geen gedoe met schrikken, gewoon zachte tikjes.
- Timers.
- Apple pay.
- Remote control voor muziek die afspeelt op mijn telefoon.
Zijn die wat gelijkaardig op de garmin versie?
Is het alarm gemakkelijk aan te passen? Is de vibratie niet te sterk? Zijn de timers makkelijk te zetten? Werkt garmin pay even vlot? Remote control voor muziek zal ongetwijfeld niet lukken, maar die vind ik minder belangrijk.
- Alarm op mijn pols. Elke ochtend tikt de watch mij wakker, geen gedoe met geluid en geen gedoe met schrikken, gewoon zachte tikjes.
- Timers.
- Apple pay.
Is het alarm gemakkelijk aan te passen? Is de vibratie niet te sterk? Zijn de timers makkelijk te zetten? Werkt garmin pay even vlot? Remote control voor muziek zal ongetwijfeld niet lukken, maar die vind ik minder belangrijk.
Bedankt!Megupe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:16:
[...]
Met 7x per week een sport activiteit ga ik >1 week toe.
Jij ook bedankt!Requiem19 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:38:
[...]
Ik heb het scherm op ‘niet altijd aan’, met 4-5x sporten per week a 1 uur gaat hij denk ik 10-12 dagen mee zo.
Ga denk ik toch dan maar voor de Fenix 7X SS
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Yup, Garmin pay heeft wel minder support qua banken, dus check op de Garmin site of de jouwe er wel tussen staat.Aardappelnoot schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:59:
Een vraag aan de fenix 7 eigenaars. Ik heb momenteel een apple watch en vind deze zaken onmisbaar geworden:
- Timers.
- Apple pay.
Ik heb er speciaal een wise bankkaart voor afgesloten..
Apple was toch exclusief met ING? Of is dat alweer voorbij?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heee... Toevallig ook vanochtend, zeg ergens tussen half 9 en 9??BernieW schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:01:
Ik was samen met mijn hardloop mattie een trail aan het doen en allebei de gps heel vreemd aan het doen, stuk van zeg een km of zo. Daarna weer ok...
Ps 6X Pro solar en 6S Pro, ook gps+glonass en nauwkeurigheid 1 sec....
[ Voor 5% gewijzigd door GurbY{nl} op 03-07-2022 19:31 ]
Garmin Pay werkt bij mij prima. Ja het gebeurd een enkele keer dat hij niet direct mijn horloge pakt, maar keertje hem opnieuw ervoor houden (zonder iets op horloge zelf te doen), en dan pakt hij hem wel altijd. (En meestal gewoon direct de eerste keer hoor).Aardappelnoot schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:59:
- Timers.
- Apple pay.
En zover ik weet kan je Spotify bedienen vanaf je Garmin, maar zelf nooit gedaan, en weet ook niet of dat ook met Apple werkt of alleen met Android. Timer gebruik ik regelmatig, wel altijd dezelfde tijd, al is wijzigen niet lastig ofzo. Alarm gebruik ik niet.
Vanmorgen met een groepje gelopen tussen 9:30 en 11:00 en bij 2 personen was de GPS track behoorlijk van het padje… met een Garmin FR245 en een Garmin Venu. De GPS track van mijn Garmin FR645M was helemaal ok. Zeer vreemd… Op het Garmin forum meldden een behoorlijk aantal mensen problemen met de GPS op bepaalde horloges.GurbY{nl} schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:30:
[...]
Heee... Toevallig ook vanochtend, zeg ergens tussen half 9 en 9??
Ik was samen met mijn hardloop mattie een trail aan het doen en allebei de gps heel vreemd aan het doen, stuk van zeg een km of zo. Daarna weer ok...
Ps 6X Pro solar en 6S Pro, ook gps+glonass en nauwkeurigheid 1 sec....
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 03-07-2022 23:35 ]
Vrijwel iedere bank ondersteunt Apple Pay.Gonadan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:28:
Apple was toch exclusief met ING? Of is dat alweer voorbij?
Heb het even opgezocht, maar het lijkt inderdaad niet echt een exclusieve overeenkomst geweest te zijn. Zo kwam het toen wel op mij over, maar dat zal in de marketing gezeten hebben. ING was degene die als eerste er mee aan de slag ging en hebben dat groot gebracht.
Moet eerlijk zeggen dat sinds ik het ingesteld heb ik nooit meer gekeken heb welke banken nu precies wat ondersteunen. If it aint broke.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb een Epix, dat zal niet veel verschillen van de Fenix denk ik, maar ik kan met de Epix de muziek bedienen die ik lokaal op mijn mobiel heb (MP3).Aardappelnoot schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:59:
- Timers.
- Apple pay.
Ik heb alleen wel een android toestel, ik weet niet of met apple hetzelfde is.
@Aardappelnoot
Muziek bedienen op je smartphone is mogelijk.
Zie:
https://www8.garmin.com/m...2C-AD10-94D4CA28253B.html
Muziek bedienen op je smartphone is mogelijk.
Zie:
https://www8.garmin.com/m...2C-AD10-94D4CA28253B.html
Ik had gisteren voor de 2e keer in een week dat GPS+Galileo van de kaart is.. dinsdag was de atletiekbaan inees een paar honderd meter verplaatst en gisteren bij koersen de weg volledig kwijtgeraakt. Hij wist niet meer waar ik was.
OK; Galileo heb ik niet aanstaan, wel Glonass. Wat ik ervan begrijp is dat Galileo de betere keuze is in een urban omgeving (lees: flinke gebouwen). Wat Leeuwarden e.o. niet echt is uiteraard, vandaar de keuze voor Glonass. Maar zoals al eerder gemeld: gisteren behoorlijk de hobbel op, bij zowel mijn track als die van mijn loopmaat.
Vorig jaar was dat de CPE voor GPS voor vele garmin's gewoon verlopen was.
Is het misschien niet nu ook dat er ergens gedonder met GPS data is? als ik topic lees, strava van andere zie, eigen ervaringen, lijkt het er sowieso op dat GPS laatste week vaak er flink naast zit.
Is het misschien niet nu ook dat er ergens gedonder met GPS data is? als ik topic lees, strava van andere zie, eigen ervaringen, lijkt het er sowieso op dat GPS laatste week vaak er flink naast zit.
Sommigen verdenken de Sony GPS sensor mbt de huidige GPS problemen, maar mijn broer heeft een F6 Pro en die heeft geen problemen. Of Garmin met verschillende GPS sensoren van Sony gebruiken. Of een combinatie firmware en GPS sensor is het probleem.