Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 227 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 09:28
Damn, ook 20% korting op de 955 solar? Bijzonder, er staat bij dat de 20% korting niet op horloges geldt, maar toch wordt hij wel gerekend.

Het is dat ik hem nu al 2 weken heb, maar mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
m0ridin schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:27:
[...]

Damn, ook 20% korting op de 955 solar? Bijzonder, er staat bij dat de 20% korting niet op horloges geldt, maar toch wordt hij wel gerekend.

Het is dat ik hem nu al 2 weken heb, maar mooie deal.
Als je hem in de winkelmandje gooit, gaat er 130 euro vanaf. totaal wordt het dan 520, mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Volgens mij is het de S variant
https://www.runningxpert....unner-reg-255s-music.html

De gewone blijft bij mij 419.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Net via runningexpert de 955 solar voor 520 gekocht. Mooi 130 euro korting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31
Sander schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:22:
[...]

Heb je voor je de FR955 kocht ooit iets gezien van Garmin producten kopen bij de release, daar zitten altijd wel een aantal nasty bugs in!

https://www.dcrainmaker.c...ility.html/comment-page-1
Klopt. Komt wel altijd goed gelukkig. Heb ooit in het begin op het punt gestaan mijn 945 te verkopen en terug te gaan naar een 735xt die nog niet was verkocht. Alleen maar ellende. Vooral de gps was in het begin om te janken. Tegenwoordig zeer tevreden over het niveau. Updates kwamen vrij vlot, en soms kan een blocking bug ook snel worden opgelost door de beta software te installeren om het iig eerst weer bruikbaar te krijgen.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:34

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Mooie prijs, maar hou er wel rekening mee dat de winkel in Denemarken gevestigd is. Dus retouren (bijv. voor garantie) zullen daar ook heen moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

thealterego1 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:33:
Voor de twijfelaars, bij Keller-sport.nl lijk je de fenix 7s ss voor 738,91 te kunnen krijgen. Met een jaar premium voor 9,99 krijg je 10% korting op je aankopen. En met de kortingscode WELCOMEBACK10 krijg je nog eens 10% extra korting. Je krijgt eerst een bevestiging dat je aanvraag gekeurd wordt, mocht die goedgekeurd worden, laat ik het weten!
Hij is vandaag netjes binnengekomen :) Wie nog een Fenix 7s sapphire zoekt, via deze winkel is hij voor 739 te koop.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Voor dat verschil zou ik bijna mijn huidige terug sturen. Maar erg blij met de witte versie, en geen zin in gedoe. Nog even wachten tot ik weer kan hardlopen, gisteren had ik nog flink last van Covid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMeGs0H74_K5N13_sqk9nhBlYm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6Of7wz4PJ6rDqY4ZZBZGV9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Heb de 955 besteld voor €441. Bijna te mooi om waar te zijn maar we gaan het zien 8)7

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Brakkie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Heb de 955 besteld voor €441. Bijna te mooi om waar te zijn maar we gaan het zien 8)7
Mijn 955 solar is inmiddels verstuurd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

FrankGNL schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:27:
[...]

Mijn 955 solar is inmiddels verstuurd...
Dat is goed nieuws. Dat zal bij mij pas na het weekend zijn.

Zelf kom ik van een Garmin 410 cx van 10 jaar oud. Dat wordt waarschijnlijk wennen aan zo’n modern horloge. Ik verheug me vooral op de navigatie, dat zal makkelijk zijn als ik voor mn werk in een vreemde stad ben.

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik heb een vraag aan de Garmin gebruikers, ik zit namelijk met een dilemma.

Na uitvoerig afkruisen van modellen (op basis van max prijs en requirements) kom ik bij Garmin uit, en dan wel de Fenix 7 Solar Sapphire of de Tactix Delta Solar. Ik voel me met name aangetrokken tot de Tactix Delta: hij ziet er stevig uit, komt met een NATO bandje, en is relatief goedkoop (51mm €920,-) te krijgen omdat hij uit 2020 komt.

Maar dat is natuurlijk ook weer een zwak punt: omdat hij uit 2020 komt, verwacht ik dat de support ook eerder gaat aflopen. Als ik dezelfde requirements dan naast de Fenix 7 leg, kom ik uit op de Solar Sapphire variant (47mm €900,-). Sowieso zal ik er een degelijke nylon NATO strap bij moeten bestellen, dat maakt 'm even duur als de Tactix.

Qua prijs ontloopt het elkaar dus niet veel, de EOL datum verschilt met dik 2 jaar, alleen vraag ik me af hoe duurzaam de Fenix is ten opzichte van de Tactix Delta - die laatste heb ik niet voor z'n uiterlijk op de shortlist gezet zegmaar.

Wat zeggen de Garmin ervaringsdeskundigen onder ons?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:57
nst6ldr schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:15:
Ik heb een vraag aan de Garmin gebruikers, ik zit namelijk met een dilemma.

Na uitvoerig afkruisen van modellen (op basis van max prijs en requirements) kom ik bij Garmin uit, en dan wel de Fenix 7 Solar Sapphire of de Tactix Delta Solar. Ik voel me met name aangetrokken tot de Tactix Delta: hij ziet er stevig uit, komt met een NATO bandje, en is relatief goedkoop (51mm €920,-) te krijgen omdat hij uit 2020 komt.

Maar dat is natuurlijk ook weer een zwak punt: omdat hij uit 2020 komt, verwacht ik dat de support ook eerder gaat aflopen. Als ik dezelfde requirements dan naast de Fenix 7 leg, kom ik uit op de Solar Sapphire variant (47mm €900,-). Sowieso zal ik er een degelijke nylon NATO strap bij moeten bestellen, dat maakt 'm even duur als de Tactix.

Qua prijs ontloopt het elkaar dus niet veel, de EOL datum verschilt met dik 2 jaar, alleen vraag ik me af hoe duurzaam de Fenix is ten opzichte van de Tactix Delta - die laatste heb ik niet voor z'n uiterlijk op de shortlist gezet zegmaar.

Wat zeggen de Garmin ervaringsdeskundigen onder ons?
Heb een Fenix 6 Pro Sapphire sinds die uit kwam. Geen krasje niets. En stoot echt wel eens ergens tegen.
Maar de Tactix is wel stuk goedkoper te krijgen nu, bijvoorbeeld:
https://www.bever.nl/p/ga...martwatch-NCCDF00010.html
Dus ga lekker voor de Tactix als die in je hart zit, is echt geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
ik denk dat de meeste Garmin deskundigen niet beide horloges naast elkaar hebben getest in een duurzaamheids test.

De Fenix is qua robuustheid zeker niet de minste, persoonlijk zie ik het als de top en de Epix Tactic vooral voor diegene die geld te veel hebben en iets exclusiefs willen. Het antwoord op support heb je zelf al gegeven dus je zal voor jezelf moeten afstrepen of dat dat doorslaggevend is of niet. Persoonlijk zou ik in dit geval voor een Fenix gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-06-2022 21:36 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

swhnld schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:32:
[...]

Heb een Fenix 6 Pro Sapphire sinds die uit kwam. Geen krasje niets. En stoot echt wel eens ergens tegen.
Maar de Tactix is wel stuk goedkoper te krijgen nu, bijvoorbeeld:
https://www.bever.nl/p/ga...martwatch-NCCDF00010.html
Dus ga lekker voor de Tactix als die in je hart zit, is echt geen miskoop.
Wauw, die heb ik even gemist. O+

Hoe lang worden modellen ondersteund door Garmin? Updates bijvoorbeeld? En kan ik Garmin Pay zonder Google/Apple gebruiken?

Edit: dit is trouwens zonder zonnecellen. Die zijn een stuk goedkoper ja, alleen gaat mijn voorkeur er wel naar uit.
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:33:
ik denk dat de meeste Garmin deskundigen niet beide horloges naast elkaar hebben getest in een duurzaamheids test.

De Fenix is qua robuustheid zeker niet de minste, persoonlijk zie ik het als de top en de Epix Tactic vooral voor diegene die geld te veel hebben en iets exclusiefs willen. Het antwoord op support heb je zelf al gegeven dus je zal voor jezelf moeten afstrepen of dat dat doorslaggevend is of niet. Persoonlijk zou ik in dit geval voor een Fenix gaan.
Ja, snap ik. Ze zijn behoorlijk duur natuurlijk. Maar die vergelijk is iets wat ik wel oprecht mis. De bedoeling is dat het horloge mee gaat naar het buitenland, oefendorpen, schietbanen, de bossen, op schepen (slecht weer), enzovoort. Dus het is niet gek dat ik al snel bij Tactix uitkwam, de prijs is alleen wel bizar hoog als je zonnecellen wilt. ;(

Wat doe jij zoal met je Fenix?

[ Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 17-06-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-05 21:09
nst6ldr schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:46:
[...]

Dus het is niet gek dat ik al snel bij Tactix uitkwam, de prijs is alleen wel bizar hoog als je zonnecellen wilt. ;(
What about de Instinct? Te basic en te weinig goodies? :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

iamerwin schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:51:
[...]

What about de Instinct? Te basic en te weinig goodies? :)
Komt zonder saffier glas. Ik heb eerder gadgets met Gorilla e.d. gehad, die gaan op den duur toch krassen. Dit horloge mag van mij rond de €900,- kosten, gegeven een levensduur van minimaal 5 jaar en daar wil ik alles mee doen. Reservist uithangen, trainingskampen in een buitenlandse zandbak, hardlopen, krachttraining en het liefst gedurende al die periodes (en erbuiten) een indicatie van hoe m'n conditie en lichaam er op dat moment voor staat. Van wat ik kon opmaken heeft de Fenix Solar Sapphire en Tactix Solar zo'n beetje alles gedekt: navigatie, hartslag/ritme sensor, indicatie van overbelasting, accuduur verlengen m.b.v. de zon, etcetera.

Het gros van de tijd zullen het goodies zijn, maar gedurende een deel van deze activiteiten mis ik het wel behoorlijk en vind ik het wel eens tijd voor een commitment om er een voor langere tijd te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Hoe belangrijk is solar voor je? Hier kan je met premium en welcomeback10 kortingscode de tactix 7 voor onder de 900 krijgen, alleen de versie zonder solar https://www.keller-sports...thorloge-OEQGA01N000.html

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe lang worden modellen ondersteund door Garmin? Updates bijvoorbeeld? En kan ik Garmin Pay zonder Google/Apple gebruiken?
Ondersteuning hangt een beetje af van populariteit van een model volgens mij, maar mijn 4 jaar oude Forerunner 645M heeft 6 maanden terug nog een firmware update gehad.

Garmin Pay heeft niets met Google of Apple te maken, maar bedoel je dat je geen Apple of Android telefoon wilt gebruiken? Garmin Pay moet je volgens mij namelijk wel altijd configureren via een app op je telefoon, wat voor Garmin, Garmin Connect is. Of je ook via een PC met Garmin Express Garmin Pay kunt instellen weet ik niet, nooit geprobeerd.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-05 21:09
nst6ldr schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:07:
[...]

Het gros van de tijd zullen het goodies zijn, maar gedurende een deel van deze activiteiten mis ik het wel behoorlijk en vind ik het wel eens tijd voor een commitment om er een voor langere tijd te proberen.
Ik werk als rangeerder bij DB Cargo (dus: ik speel met goederenwagons, niet bepaald een veilige kantoorpand) en heb m’n Instinct Solar 2 (voorheen de 1e versie) altijd om en die is nog nooit gekrast én heeft alle app, stats etc. die je zoekt. Aberrrr, het is wel een andere klasse dan de Tactix Solar of de Fenix natuurlijk. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Mensen ervaring met screenprotectors zoals onderstaande link?
Is dat nodig eigenlijk zo'n protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 15:30
[...]

Wauw, die heb ik even gemist. O+

Edit: dit is trouwens zonder zonnecellen. Die zijn een stuk goedkoper ja, alleen gaat mijn voorkeur er wel naar uit.

[...]

Ja, snap ik. Ze zijn behoorlijk duur natuurlijk. Maar die vergelijk is iets wat ik wel oprecht mis. De bedoeling is dat het horloge mee gaat naar het buitenland, oefendorpen, schietbanen, de bossen, op schepen (slecht weer), enzovoort. Dus het is niet gek dat ik al snel bij Tactix uitkwam, de prijs is alleen wel bizar hoog als je zonnecellen wilt. ;(

Wat doe jij zoal met je Fenix?
De Fenix & Tacticx zijn qua behuizing hetzelfde hoor. De laatste heeft avionica functies & tactische functies (kill switch, nachtzicht & stealth), dat heeft de Fenix niet.

Dus voor jou gebruik zal die Fenix ook prima voldoen. Beiden zijn gemaakt voor "the outdoors"

Updates: Ik ben wel een de-laatste-nieuwe gek, maar ik zou me er niet al te hard op focussen, het is niet alsof je horloge ineens stopt met werken na die ondersteuning. Garantie blijft toch hetzelfde, oudere generatie of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Firestorm666 op 18-06-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

thealterego1 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:19:
Hoe belangrijk is solar voor je? Hier kan je met premium en welcomeback10 kortingscode de tactix 7 voor onder de 900 krijgen, alleen de versie zonder solar https://www.keller-sports...thorloge-OEQGA01N000.html
Hoeveel accuduur win je met solar? Ik had begrepen dat het zonder Wi-Fi met GPS best een hoop uitmaakt.
PatrickC schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:39:
[...]

Ondersteuning hangt een beetje af van populariteit van een model volgens mij, maar mijn 4 jaar oude Forerunner 645M heeft 6 maanden terug nog een firmware update gehad.

Garmin Pay heeft niets met Google of Apple te maken, maar bedoel je dat je geen Apple of Android telefoon wilt gebruiken? Garmin Pay moet je volgens mij namelijk wel altijd configureren via een app op je telefoon, wat voor Garmin, Garmin Connect is. Of je ook via een PC met Garmin Express Garmin Pay kunt instellen weet ik niet, nooit geprobeerd.
4 jaar, dat is nog best netjes. Wel jammer dat de conditie arbitrair is, maar dat vermoeden begon ik wel te krijgen omdat het eigenlijk nergens terugkomt op de site.

Voor wat betreft pay: volgens mij - als ik het goed lees - moet het ook via de website kunnen. Ik ga er maar even vanuit dat dat klopt, zo nee, dan is dat jammer maar geen dealbreaker.
iamerwin schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:17:
[...]

Ik werk als rangeerder bij DB Cargo (dus: ik speel met goederenwagons, niet bepaald een veilige kantoorpand) en heb m’n Instinct Solar 2 (voorheen de 1e versie) altijd om en die is nog nooit gekrast én heeft alle app, stats etc. die je zoekt. Aberrrr, het is wel een andere klasse dan de Tactix Solar of de Fenix natuurlijk. :)
Zit er qua functionaliteit verder dan echt geen verschil tussen? Sowieso gaat Gorilla glas bij mij na een jaar al de eerste krassen hebben. Dat het geen touchscreen is zie ik dan weer als voordeel.
Firestorm666 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:38:
[...]

De Fenix & Tacticx zijn qua behuizing hetzelfde hoor. De laatste heeft avionica functies & tactische functies (kill switch, nachtzicht & stealth), dat heeft de Fenix niet.

Dus voor jou gebruik zal die Fenix ook prima voldoen. Beiden zijn gemaakt voor "the outdoors"

Updates: Ik ben wel een de-laatste-nieuwe gek, maar ik zou me er niet al te hard op focussen, het is niet alsof je horloge ineens stopt met werken na die ondersteuning. Garantie blijft toch hetzelfde, oudere generatie of niet.
Bedankt voor het inzicht, als dat zo is dan zou ik met een zwarte fenix 7 en achtermarket nylon strap dus af kunnen. Jammer dat de fenix niet met nachtkijker afleesbaar is, maar dat is me nu geen €400 ofzo waard. Althans, nu niet.

Dat er gewoon 2 jaar garantie op zit en het ook blijft werken na die periode, ja, is ook zo. Misschien moet ik er minder met de smartphone bril naar kijken, het gaat me tenslotte om de dingen die het horloge al kan, en niet wat het eventueel met een update later gaat kunnen.

Dus netto vind ik de keuze nog steeds moeilijk :D

Bedankt iedereen, ik ben wel weer wat wijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@nst6ldr solar is ongeveer 25 procent langer, mits er zon is. Best is de Fenix 7 X solar qua accu en groter scherm dus groter zonnepaneel, ga je in standby mode van 28 naar 37 dagen.
Voor de gewone Fenix 7 is dat van 17 naar 24 dagen. Maar dit kun je ook in de reviews nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

nst6ldr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Hoeveel accuduur win je met solar? Ik had begrepen dat het zonder Wi-Fi met GPS best een hoop uitmaakt.

[...]

4 jaar, dat is nog best netjes. Wel jammer dat de conditie arbitrair is, maar dat vermoeden begon ik wel te krijgen omdat het eigenlijk nergens terugkomt op de site.

Voor wat betreft pay: volgens mij - als ik het goed lees - moet het ook via de website kunnen. Ik ga er maar even vanuit dat dat klopt, zo nee, dan is dat jammer maar geen dealbreaker.

[...]

Zit er qua functionaliteit verder dan echt geen verschil tussen? Sowieso gaat Gorilla glas bij mij na een jaar al de eerste krassen hebben. Dat het geen touchscreen is zie ik dan weer als voordeel.

[...]

Bedankt voor het inzicht, als dat zo is dan zou ik met een zwarte fenix 7 en achtermarket nylon strap dus af kunnen. Jammer dat de fenix niet met nachtkijker afleesbaar is, maar dat is me nu geen €400 ofzo waard. Althans, nu niet.

Dat er gewoon 2 jaar garantie op zit en het ook blijft werken na die periode, ja, is ook zo. Misschien moet ik er minder met de smartphone bril naar kijken, het gaat me tenslotte om de dingen die het horloge al kan, en niet wat het eventueel met een update later gaat kunnen.

Dus netto vind ik de keuze nog steeds moeilijk :D

Bedankt iedereen, ik ben wel weer wat wijzer.
28 vs 37 dagen in smartwatch modus. Ik ben benieuwd welke je kiest uiteindelijk.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@nst6ldr Dus ik begrijp het goed dat je een Garmin horloge zonder Garmin Connect app wilt gebruiken? Dat lijkt mij erg onhandig namelijk. En ik heb nog even gezocht maar voor Garmin Pay instellen zie ik alleen maar Garmin Connect app genoemd.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
@nst6ldr Je kan op de site van Garmin een vergelijking maken tussen de modellen, ik heb al gemerkt dat de verschillen vooral in de details zitten en zoals je al hebt aangegeven, is functie xyz mij die meer prijs waard of niet. Je zou ook eens kunnen kijken naar DCRainmaker.com die gaat meer op in praktisch gebruik en in hoeverre een functie nu echt nuttig is.

Een horloge verouderd eigenlijk net zo "snel" als een smartphone tegenwoordig. 1 generatie ouder zal het m niet gaan maken, natuurlijk, 2 generaties of meer achter maakt de verschillen des te groter. Het heeft ook zo z'n voordelen, 1 generatie ouder heeft al z'n kinderziektes al achter de rug, t.o.v. het nieuwste model die nog aan het update traject moet beginnnen.

Kwestie ook van wat nuanceren, zo heb ik bijvoorbeeld een Venu1 die identiek is aan een VA4, de laatste heeft een langere batterijduur wegens geen OLED scherm, in de praktijk gaat het over uren en geen dagen. En de kans dat ik 5 dagen aan 1 stuk iets doe zonder toegang tot opladen is 0. En moest het zo zijn, dan zullen die paar extra uren het m nu ook niet gaan maken.

Ik weet nu overigens wel niet hoe een nachtkijker in de praktijk werkt, maar als het te maken heeft met een kleurenschema, daar is een connectIQ watchface voor. Ik heb op mijn Venu een tactix watchface (vindt m gewoon mooi). Je zou daar eens kunnen kijken of voor jou horloge geen app bestaat die je alsnog een gewenste functionaliteit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Firestorm666 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:49:
@nst6ldr Je kan op de site van Garmin een vergelijking maken tussen de modellen, ik heb al gemerkt dat de verschillen vooral in de details zitten en zoals je al hebt aangegeven, is functie xyz mij die meer prijs waard of niet. Je zou ook eens kunnen kijken naar DCRainmaker.com die gaat meer op in praktisch gebruik en in hoeverre een functie nu echt nuttig is.

Een horloge verouderd eigenlijk net zo "snel" als een smartphone tegenwoordig. 1 generatie ouder zal het m niet gaan maken, natuurlijk, 2 generaties of meer achter maakt de verschillen des te groter. Het heeft ook zo z'n voordelen, 1 generatie ouder heeft al z'n kinderziektes al achter de rug, t.o.v. het nieuwste model die nog aan het update traject moet beginnnen.

Kwestie ook van wat nuanceren, zo heb ik bijvoorbeeld een Venu1 die identiek is aan een VA4, de laatste heeft een langere batterijduur wegens geen OLED scherm, in de praktijk gaat het over uren en geen dagen. En de kans dat ik 5 dagen aan 1 stuk iets doe zonder toegang tot opladen is 0. En moest het zo zijn, dan zullen die paar extra uren het m nu ook niet gaan maken.

Ik weet nu overigens wel niet hoe een nachtkijker in de praktijk werkt, maar als het te maken heeft met een kleurenschema, daar is een connectIQ watchface voor. Ik heb op mijn Venu een tactix watchface (vindt m gewoon mooi). Je zou daar eens kunnen kijken of voor jou horloge geen app bestaat die je alsnog een gewenste functionaliteit geeft.
De technische term voor een nachtkijker verklapt hoe hij werkt: restlichtversterker. Veel schermen, ook al staan ze op hun laagste backlight stand, zien er door een nachtkijker uit als een mini-zon en zijn daardoor niet af te lezen.

Omdat ik nog nooit een smartwatch heb gehad (kom van 'domme' G-Shocks af) vind ik het lastig om te beslissen of de accu in de praktijk voldoet, daarom vind ik de solar functie belangrijk. Dan heb ik het maximale eruit gehaald. Hetzelfde geldt voor de support, maar je hebt gelijk dat het praktisch eigenlijk niks uitmaakt en misschien zelfs averechts kan zijn om de nieuwste te halen. Ook had iemand anders hier een goed punt dat het ook niks afdoet aan de garantie, die gaat gewoon in op het moment dat ik 'm koop.

Dan ben ik er over uit dat ik in principe voor beide horloges kan gaan, het is lastig om vast te stellen welke beter voor mij werkt. Daarom ga ik straks bij een winkel kijken of ik iets van een verschil in ergonomie kan merken, en laat ik dat de doorslaggevende factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PatrickC schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:43:
@nst6ldr Dus ik begrijp het goed dat je een Garmin horloge zonder Garmin Connect app wilt gebruiken? Dat lijkt mij erg onhandig namelijk. En ik heb nog even gezocht maar voor Garmin Pay instellen zie ik alleen maar Garmin Connect app genoemd.
Als ik het écht niet kan vermijden, dan zal ik iets moeten uitvogelen met bijvoorbeeld MicroG. Mijn volgende telefoon wordt een Pixel 6 met GrapheneOS, zomaar Google Play installeren vind ik geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
nst6ldr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:51:
[...]

De technische term voor een nachtkijker verklapt hoe hij werkt: restlichtversterker. Veel schermen, ook al staan ze op hun laagste backlight stand, zien er door een nachtkijker uit als een mini-zon en zijn daardoor niet af te lezen.

Omdat ik nog nooit een smartwatch heb gehad (kom van 'domme' G-Shocks af) vind ik het lastig om te beslissen of de accu in de praktijk voldoet, daarom vind ik de solar functie belangrijk. Dan heb ik het maximale eruit gehaald. Hetzelfde geldt voor de support, maar je hebt gelijk dat het praktisch eigenlijk niks uitmaakt en misschien zelfs averechts kan zijn om de nieuwste te halen. Ook had iemand anders hier een goed punt dat het ook niks afdoet aan de garantie, die gaat gewoon in op het moment dat ik 'm koop.

Dan ben ik er over uit dat ik in principe voor beide horloges kan gaan, het is lastig om vast te stellen welke beter voor mij werkt. Daarom ga ik straks bij een winkel kijken of ik iets van een verschil in ergonomie kan merken, en laat ik dat de doorslaggevende factor zijn.
Begrijp het wel, ik zou in jou geval ook wel kiezen voor een solar editie, al ben ik wel een geval van liever teveel te betalen en teveel functies als gierig zijn en achteraf met een had-ik-maar gevoel achter blijven :D. Je kan het ook voor jezelf verantwoorden door te zeggen: kijk, dat ding is voor 24/7 gebruik in alle omstandigheden en wordt geacht nog heel lang mee te gaan.

Nu, naar de winkel gaan om te bekijken & te dragen is nog altijd het beste advies, je kan een nog op papier het perfecte horloge hebben, het kan in het echt nog altijd tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Is forerunner 255 een update van de forerunner 245 ofzo? Wil dat dan zeggen dat forerunner 255 dan toch net iets beter (en nieuwer) is dan de forerunner 245.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 00:51
mobie2 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:35:
Is forerunner 255 een update van de forerunner 245 ofzo? Wil dat dan zeggen dat forerunner 255 dan toch net iets beter (en nieuwer) is dan de forerunner 245.
Garmin maakt een aantal "series". De 2xx is een voorbeeld van zo'n serie, die is van 225 (wat ervoor zat weer ik niet) naar 235 naar 245 naar 255 gegaan, met steeds tussenpozen van +/- 1-2 jaar denk ik. Elke variant wordt in prinicpe beter dan de vorige (zowel qua accu, als qua features, als qua compactheid, scherm, etc). De 255 is dus beter dan de 245, dat klopt. Normaliter gaan de oude series ook vrij snel uit de verkoop als er een nieuwe is. Je kunt nu dus nog 245's kopen maar geen 225 of 235's meer. En over een tijdje ook geen 245's meer.

Verder zijn er nog andere series, die 'erboven' of 'eronder' hangen qua uitgebreidheid. Zo is een 9xx serie veel uitgebreider dan de 2xx serie, waardoor een 945 nu nog steeds (waarschijnlijk) de nieuwere 255 aftroeft op de meeste punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

thealterego1 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:12:
[...]

28 vs 37 dagen in smartwatch modus. Ik ben benieuwd welke je kiest uiteindelijk.
Ik heb besloten om de Fenix 7 sapphire solar als opmaat te nemen, de doorslaggevende factor was multiband locatiebepaling en betere sensoren over het algemeen (volgens dcrainmaker). Over een jaar of 2 gaat deze door naar vrouwlief en komt er een Tactix :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Valorian schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:57:
Verder zijn er nog andere series, die 'erboven' of 'eronder' hangen qua uitgebreidheid. Zo is een 9xx serie veel uitgebreider dan de 2xx serie, waardoor een 945 nu nog steeds (waarschijnlijk) de nieuwere 255 aftroeft op de meeste punten.
Dat verschil tussen de series is de laatste jaren erg verwarrend geworden. De 245 die een jaar later uitkwam dan de 645, had b.v. een aantal extra’s die de 645 niet had en was dus in een aantal gevallen een beter horloge, maar wel goedkoper. Dat zie je nu in nog extremere mate met de 255, die zelfs de 745 op een aantal fronten voorbijstreeft. En zelfs nog op sommige vlakken een Fenix 7(S) en Epix 2. De niet-sapphire modellen hiervan hebben b.v. geen multi-band GPS, wat de 255 wel gekregen heeft. Dus.. bij Garmin moet je je altijd goed verdiepen in de exacte verschillen tussen de verschillen modellen en generaties. En dan bevat de website van Garmin ook nog wel eens foutjes in de specs. DC Rainmaker heeft daarvoor een mooie vergelijkingstool op zijn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

nst6ldr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:47:
[...]

Ik heb besloten om de Fenix 7 sapphire solar als opmaat te nemen, de doorslaggevende factor was multiband locatiebepaling en betere sensoren over het algemeen (volgens dcrainmaker). Over een jaar of 2 gaat deze door naar vrouwlief en komt er een Tactix :)
Mooi dat je er uit bent. Is de 7x niet iets voor je? Bij brandfield kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief en krijg je 10% korting waardoor deze op 900 euro komt. Zelfde geldt voor de 7 trouwens, waardoor die ook weer goedkoper is.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

thealterego1 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:08:
[...]

Mooi dat je er uit bent. Is de 7x niet iets voor je? Bij brandfield kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief en krijg je 10% korting waardoor deze op 900 euro komt. Zelfde geldt voor de 7 trouwens, waardoor die ook weer goedkoper is.
Ik heb de sapphire solar voor €809,- gevonden. De 7x zou te groot zijn voor m'n vrouw, die het horloge krijgt zodra ik aan een recent tactix model toe kom. Nu erft ze m'n G-Shock met bluetooth en al m'n hardloopprogramma's, en met een aantal jaar dus een 47mm fenix, en die zou prima zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:20
nst6ldr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:16:
[...]

Ik heb de sapphire solar voor €809,- gevonden. De 7x zou te groot zijn voor m'n vrouw, die het horloge krijgt zodra ik aan een recent tactix model toe kom. Nu erft ze m'n G-Shock met bluetooth en al m'n hardloopprogramma's, en met een aantal jaar dus een 47mm fenix, en die zou prima zitten :)
Op Runningxpert.com is ie 720. Er staat op de website 820, maar als je hem in je mandje stopt gaat er nog 100 euro vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 28-05 21:16
BasGenk schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:48:
Ik weet niet welke link je bedoelt, maar ik gebruik al jaren een screenprotector op mijn FR935. Dat bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
PatrickC schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:02:
[...]

Dat verschil tussen de series is de laatste jaren erg verwarrend geworden. De 245 die een jaar later uitkwam dan de 645, had b.v. een aantal extra’s die de 645 niet had en was dus in een aantal gevallen een beter horloge, maar wel goedkoper. Dat zie je nu in nog extremere mate met de 255, die zelfs de 745 op een aantal fronten voorbijstreeft. En zelfs nog op sommige vlakken een Fenix 7(S) en Epix 2. De niet-sapphire modellen hiervan hebben b.v. geen multi-band GPS, wat de 255 wel gekregen heeft. Dus.. bij Garmin moet je je altijd goed verdiepen in de exacte verschillen tussen de verschillen modellen en generaties. En dan bevat de website van Garmin ook nog wel eens foutjes in de specs. DC Rainmaker heeft daarvoor een mooie vergelijkingstool op zijn site.
Ah ja, je hebt gelijk. Dat was ik alweer vergeten. Het idee was logisch maar in de uitvoering is het op den duur allemaal een beetje off-sync gaan lopen ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
nogeeninlog schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:12:
[...]

Ik weet niet welke link je bedoelt, maar ik gebruik al jaren een screenprotector op mijn FR935. Dat bevalt goed.
Waar koop je die?

Deze link bedoelde ik.
https://www.amazon.es/dp/...7W18?_encoding=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:04
BasGenk schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:48:
Of het nodig is blijft afhankelijk van welk horloge en welk glas, je wijze van gebruik en je eigen mening. Het onderwerp komt vaak langs, kan je gewoon terug zoeken, en de één wil er heel graag een op, de ander liever niet. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CrabpPeople schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:27:
[...]

Op Runningxpert.com is ie 720. Er staat op de website 820, maar als je hem in je mandje stopt gaat er nog 100 euro vanaf!
Ik zag dat die truc bij de Epix 2 ook werkt… daar heb je de Sapphire white dus voor €800. Helaas alleen de witte, want anders had ik misschien wel toegehapt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Gonadan schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:41:
[...]

Of het nodig is blijft afhankelijk van welk horloge en welk glas, je wijze van gebruik en je eigen mening. Het onderwerp komt vaak langs, kan je gewoon terug zoeken, en de één wil er heel graag een op, de ander liever niet. :)
Precies dit. Als je hier (of elders) terugleest zie je ook dat vrijwel niemand het voor elkaar heeft gekregen om zodanige krassen op de huidige garmins te krijgen dat het echt storend wordt qua functionaliteit, laat staan dat het glas echt breekt. Wat dat betreft is zo’n horloge met klein oppervlak een stuk meer break-proof dan bij een telefoon.

In mijn optiek neem je een screenprotector dan ook vooral als je je horloge zo netjes mogelijk wilt houden, dus ook vrij van de kleine - zichtbare maar niet echt storende - krasjes. Een voordeel daarvan is wellicht dat de doorverkoop ook wat makkelijker zal zijn / iets meer opbrengt. Of als je bij de kleine groep behoort die toevallig wel die baan of hobby heeft waarbij horloge gedragen wordt én echt veel te verduren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 28-05 21:16
Ik heb de mijne op Aliexpress gekocht. Vermoedelijk staat er al een link in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb een Fenix 7x en heb enkele langere runs in de planning staan. Hiervoor staan enkele cutoffs. Ik moet voor 13:30 punt x gepasseerd zijn, etc. Ik kan wel een Course Point instellen hiervoor; 'Checkpoint 1' en dan als naam '13.30'. Dan zie je de distance tot dit Checkpoint, de naam is de tijd, en je kunt zien hoelaat het is. Als je gepasseerd hebt, ga je naar de volgende. Enige wat enigszins verwarrend zijn - als je vóór je cutoff point een food/water-point hebt, dan weet je niet hoelang je kunt relaxen bij de snacks.

Kan dit eventueel nog slimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:30

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Blomminator schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:51:
Ik heb een Fenix 7x en heb enkele langere runs in de planning staan. Hiervoor staan enkele cutoffs. Ik moet voor 13:30 punt x gepasseerd zijn, etc. Ik kan wel een Course Point instellen hiervoor; 'Checkpoint 1' en dan als naam '13.30'. Dan zie je de distance tot dit Checkpoint, de naam is de tijd, en je kunt zien hoelaat het is. Als je gepasseerd hebt, ga je naar de volgende. Enige wat enigszins verwarrend zijn - als je vóór je cutoff point een food/water-point hebt, dan weet je niet hoelang je kunt relaxen bij de snacks.

Met de 6X heb ik wel koersen ingevoerd; je ziet dan ETA en ETE. Dus geschatte tijd van aankomst, en tijd die het nog duurt voor je daar bent. Maar dat is het eindpunt; ik weet zo niet of je meerdere punten aan kunt geven. Wat je kunt doen is de boel opknippen in stukken waarbij je na ieder eindpunt dan wel een andere koers moet starten. Zal nog eens kijken of dat ook handiger kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Blomminator schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:51:

Ik heb deze wel eens geprobeerd:
https://apps.garmin.com/e...21-43fc-8b4b-b9730d642368

Hiermee heb je een extra datafield waar je kan aangeven op welke km je marker is en kan je extra tijd opgeven zoals cutoff tijd

Ander kan je deze proberen:
https://apps.garmin.com/e...ee-4150-a4af-cc7da45179fe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
FrankGNL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:11:
[...]

Ik heb deze wel eens geprobeerd:
https://apps.garmin.com/e...21-43fc-8b4b-b9730d642368

Hiermee heb je een extra datafield waar je kan aangeven op welke km je marker is en kan je extra tijd opgeven zoals cutoff tijd

Ander kan je deze proberen:
https://apps.garmin.com/e...ee-4150-a4af-cc7da45179fe
Ik heb de klok nog niet zolang en nog geen ervaring met extra apps. Dit ziet er wel goed uit als ik even snel kijk. Mooi om eens uit te dokteren als ik wat tijd heb een avondje.

Mijn Dank! En ook @GurbY{nl} - als je nog meer bedenkt, let me know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 12:23
Ik kreeg zojuist 8.37 aangeboden op mijn Garmin Tactix 7 pro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYc2nB4VOwTyZN2S9yiTdWmxePY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2Zyq8ZVm40b9r6GRFe7J3PC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Ik zit nu toch wel in grote twijfel tussen de 6s of de 7s. Prijsverschil is vrij hoog, maar ik vraag me af of het het waard is.

Wat ik doe: Mtb'en/wielrennen (hiervoor komt een nieuwe edge). Wandelen.
Af en toe wil ik ook wel kanoën, en over het algemeen veel buitensporten.

Verder vindt ik de gewone gezondheids statistieken als body battery wel interessant. Ik wil een niet te hoog profile Horloge. Heb de fenix 6 pro gehad, maar deze ging na een tijdje toch irriteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
twowheeler schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:20:
Ik zit nu toch wel in grote twijfel tussen de 6s of de 7s. Prijsverschil is vrij hoog, maar ik vraag me af of het het waard is.

Verder vindt ik de gewone gezondheids statistieken als body battery wel interessant. Ik wil een niet te hoog profile Horloge. Heb de fenix 6 pro gehad, maar deze ging na een tijdje toch irriteren.
Tenzij je echt geen behoefte hebt aan navigatie en kaarten op je horloge zou ik sowieso op zijn minst voor een 6s pro gaan. Verder is alles boven de 6(s) pro denk ik vooral 'leuk' maar absoluut niet noodzakelijk voor wat je er vooralsnog mee lijkt te willen. Hoeveel geld 'leuk' waard is is natuurlijk persoonlijk. Bedoel je met 'hoog profile' trouwens het formaat van het horloge (en met name dikte)? Je zou ook nog naar een 745 of 945 of 955 kunnen kijken. Allen denk ik ook meer dan geschikt voor wat je nu opsomt, al ken ik zelf de 745 niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:25
twowheeler schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:20:

Volgens mij is de voornaamste vraag die je moet beantwoorden: wil ik een touchscreen of is dat niet nodig? Voor mezelf wil ik die wel graag en wacht ik op een mooie aanbieding voor de 7s. Als ik een touchscreen niet nodig vond had ik al een 6s pro om mijn pols gehad ;) . Die zijn inmiddels goed geprijsd en er zit soms ook een super goede aanbieding tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
De Ingenieur schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Volgens mij is de voornaamste vraag die je moet beantwoorden: wil ik een touchscreen of is dat niet nodig? Voor mezelf wil ik die wel graag en wacht ik op een mooie aanbieding voor de 7s. Als ik een touchscreen niet nodig vond had ik al een 6s pro om mijn pols gehad ;) . Die zijn inmiddels goed geprijsd en er zit soms ook een super goede aanbieding tussen.
Ja maar afgezien daarvan ook de andere vernieuwingen. Betere Accu, betere GPS, gewoon een nieuwer toestel. Ergens loop ik daar wel warm voor. Echter, €600+ voor dit alles vindt ik toch wel wat gortig, al geloof ik wel in de gezondheidsmeerwaarde van zo'n toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 21-06-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Valorian schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:36:
[...]

Tenzij je echt geen behoefte hebt aan navigatie en kaarten op je horloge zou ik sowieso op zijn minst voor een 6s pro gaan. Verder is alles boven de 6(s) pro denk ik vooral 'leuk' maar absoluut niet noodzakelijk voor wat je er vooralsnog mee lijkt te willen. Hoeveel geld 'leuk' waard is is natuurlijk persoonlijk. Bedoel je met 'hoog profile' trouwens het formaat van het horloge (en met name dikte)? Je zou ook nog naar een 745 of 945 of 955 kunnen kijken. Allen denk ik ook meer dan geschikt voor wat je nu opsomt, al ken ik zelf de 745 niet echt.
Ik heb met de 6Pro genavigeerd. Ik vond het handig, maar geen wereld van verschil. Vooral met wandelen had ik vaak toch behoefte aan de grote overzichtskaart op de telefoon. Daarentegen was het wel fijn soms ongehinderd te kunnen lopen.

laatst met kanoeen dacht ik wel: het zou handig zijn als ik nu op m'n pols de kaart kan checken, ik verwacht dat het touchscreen daarbij ook van pas komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 14:49

Lagune

Its time for warp

twowheeler schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:27:
[...]

Ja maar afgezien daarvan ook de andere vernieuwingen. Betere Accu, betere GPS, gewoon een nieuwer toestel. Ergens loop ik daar wel warm voor. Echter, €600+ voor dit alles vindt ik toch wel wat gortig, al geloof ik wel in de gezondheidsmeerwaarde van zo'n toestel.
touch screen is super handig tijdens wandelen echter het werkt niet zo goed als een telefoon scherm, pinch to zoom valt tegen, gelukkig is er een plus en min wat je kan tappen

(multi-band) gps is wel echt heel veel beter dan f6, misschien alleen essentieël tijdens hardlopen op pace maar ik kan niet meer zonder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mr.DJ95 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:22:
Ik kreeg zojuist 8.37 aangeboden op mijn Garmin Tactix 7 pro.

[Afbeelding]
Die kreeg ik een paar dagen geleden ook al binnen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Lagune schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:09:
[...]

touch screen is super handig tijdens wandelen echter het werkt niet zo goed als een telefoon scherm, pinch to zoom valt tegen, gelukkig is er een plus en min wat je kan tappen

(multi-band) gps is wel echt heel veel beter dan f6, misschien alleen essentieël tijdens hardlopen op pace maar ik kan niet meer zonder :)
Ik had/heb een fenix 5X en de kaart zoom/scroll bediening met knoppen was de nr1 frustratie die ik met dat horloge had.
De Epix2 met touchscreen is echt een mega stap naar voren.. maar het blijft natuurlijk een relatief klein scherm.. maar met makkelijke zoom en scroll is dat veel practischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

twowheeler schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:29:
[...]
laatst met kanoeen dacht ik wel: het zou handig zijn als ik nu op m'n pols de kaart kan checken, ik verwacht dat het touchscreen daarbij ook van pas komt.
Met SUP-en is de kaart ook soms heel handig (want dan wil je geen telefoon bij je hebben)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
twowheeler schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:29:
[...]

Ik heb met de 6Pro genavigeerd. Ik vond het handig, maar geen wereld van verschil. Vooral met wandelen had ik vaak toch behoefte aan de grote overzichtskaart op de telefoon. Daarentegen was het wel fijn soms ongehinderd te kunnen lopen.

Tijdens wandelen is een telefoon pakken inderdaad een kleine moeite. Maar tijdens bijvoorbeeld een trailrun is het ideaal dat je vanuit je horloge kan lopen. Verder persoonlijk natuurlijk, ik denk dat het in praktijk neerkomt op:

- Ga je van tevoren een complete route bepalen en inladen en die volgen: Horloge voor veel mensen voorkeur (lange batterijduur, geen handschoenen uit en aan, werkt geheel offline want onboard kaarten, geen vertragingen door pakken en opbergen mobiel, zonder zorgen ook in regen of sneeuw, etc). Met de kanttekening dat je de route waarschijnlijk alsnog eerst op mobiel op desktop bepaalt voor je die op je horloge inlaadt.

- Ga je op pad en wil je ter plekke de weg kunnen vinden, of halverwege een wandeling toch een hele andere kant op etc.: Telefoon lijkt dan een stuk logischer. Groter scherm, beter overzicht kunnen krijgen op de totale plek waar je bent, etc. Theoretisch ook alles doable geheel offline, maar vraagt wel om de juiste kaarten/apps natuurlijk, gedoe waar je niet altijd zin in hebt als je bijvoorbeeld op de camping aankomt in Frankrijk en "even een 10km rondje" wil hardlopen tussen het tent opzetten en de avondmaaltijd ;)

(en los van het bovenstaande heb je natuurlijk nog de Garmin Edge, etc. waarmee je deels bovenstaande twee werelden verenigt, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:45

rammes

koekebakker 1e klas

Mijn Fenix 3HR is ter ziele :( Ik heb de accu al vervangen maar nog steeds is hij na 1 dag leeg. software reset hielp ook niet. Iemand nog tips?

inmiddels al wel aan het kijken naar de Epix(2) zie een mooie deal voorbij komen op bol.com voor 889,- maar ik heb geen ervaringen met deze webshop (Luna Time) iemand anders nog tips waar je een leuke korting krijgt?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:23
Valorian schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:44:
[...]

Tijdens wandelen is een telefoon pakken inderdaad een kleine moeite. Maar tijdens bijvoorbeeld een trailrun is het ideaal dat je vanuit je horloge kan lopen. Verder persoonlijk natuurlijk, ik denk dat het in praktijk neerkomt op:

- Ga je van tevoren een complete route bepalen en inladen en die volgen: Horloge voor veel mensen voorkeur (lange batterijduur, geen handschoenen uit en aan, werkt geheel offline want onboard kaarten, geen vertragingen door pakken en opbergen mobiel, zonder zorgen ook in regen of sneeuw, etc). Met de kanttekening dat je de route waarschijnlijk alsnog eerst op mobiel op desktop bepaalt voor je die op je horloge inlaadt.

- Ga je op pad en wil je ter plekke de weg kunnen vinden, of halverwege een wandeling toch een hele andere kant op etc.: Telefoon lijkt dan een stuk logischer. Groter scherm, beter overzicht kunnen krijgen op de totale plek waar je bent, etc. Theoretisch ook alles doable geheel offline, maar vraagt wel om de juiste kaarten/apps natuurlijk, gedoe waar je niet altijd zin in hebt als je bijvoorbeeld op de camping aankomt in Frankrijk en "even een 10km rondje" wil hardlopen tussen het tent opzetten en de avondmaaltijd ;)

(en los van het bovenstaande heb je natuurlijk nog de Garmin Edge, etc. waarmee je deels bovenstaande twee werelden verenigt, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee)
Op onbekend terrein trailen gaat inderdaad prima, boven de verwachting die ik had toen ooit het beschikbaar kwam. Maar als het met veel paadjes op een kruising ingewikkeld wordt, je de route niet kunt volgen of je ongemerkt een fout pad bent ingelopen, dan is een smartphone toch er makkelijk. Nou is zeker zo'n smartphone sowieso wel handig bij een trail op onbekend terrein, maar ik heb nog wel eens zonder gelopen en dan enorm lopen pielen met het kleine schermpje van de Fenix 5s plus |:(
Ik neem in mijn running vest sindsdien een Edge mee die aanstaat en de route ook bijhoudt. Het is iets minder praktisch dan een smartphone als je stil staat om de route te bekijken, maar met de Edge in de hand kun je prima hardlopen

[ Voor 5% gewijzigd door Frij5fd op 21-06-2022 20:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
rammes schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:06:
inmiddels al wel aan het kijken naar de Epix(2) zie een mooie deal voorbij komen op bol.com voor 889,- maar ik heb geen ervaringen met deze webshop (Luna Time) iemand anders nog tips waar je een leuke korting krijgt?
Met ING punten is de Epix 2 slechts € 689:

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011932

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
nst6ldr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:16:
[...]

Of € 619 met ING punten:

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011933

Het prijsverschil is fors, ik zou toch iemand met voldoende ING punten zoeken :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Goede tip! Ik zie dat ze daar nu een hele reeks garmins hebben toegevoegd (waaronder ook meerdere fenix 7 varianten). Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Damn, mooie prijzen bij de ing rentepunten inderdaad. Sinds het recent pas volgens mij.

Nu wilde ik specifiek de 955 maar het prijsvoordeel vervalt zo aardig. Ah well.

@BasGenk ik heb deze vandaag binnen gekregen

https://www.amazon.co.uk/dp/B09G1753BS/

Fijne bandjes, zitten lekker (de eerste 3u die ik heb nu ook heb tenminste ;) )

[ Voor 34% gewijzigd door m0ridin op 21-06-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Waar koopt ge zo een nylon bandje dat te monteren is op een FR955, ziet er nog wel tof uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Alas, de enige ING gebruiker in m'n omgeving heeft er niet zo veel. Ik kan ook niemand omkopen denk ik (zou ook het nut een beetje teniet doen).

Ik durfde runningxpert ook niet aan voor dit bedrag. Als ik zo lees wat een hoog India gehalte hun support heeft (ze posten reacties op feedback), dan neem ik de extra kosten voor een winkel waar ik naartoe kan rijden wel voor lief. Op één of andere manier heb ik altijd pech met grotere internationale e-commerce: verkeerde kleur/model ontvangen, dan 2 maanden moeten wachten op vervanging, en uiteindelijk mijn bestelling krijgen met een kortingscode om het goed te maken (alsof ik daar iets aan heb). Dat is me even te vaak overkomen (4x ofzo), die gok heb ik met een bestelling van €500+ even geen zin in.

Morgen komt hij binnen, ik ben razend benieuwd. Hopen dat het daadwerkelijk missie-waardig is bij wijze van spreken.

[ Voor 7% gewijzigd door nst6ldr op 21-06-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm… die Epix 2 bij ING… ZEER interessant… zelf niet bij ING maar mijn broer wel en heeft meer dan genoeg punten… helaas uitverkocht. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

Webaccess

Garmin Epix 2

PatrickC schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:15:
Hmmm… die Epix 2 bij ING… ZEER interessant… zelf niet bij ING maar mijn broer wel en heeft meer dan genoeg punten… helaas uitverkocht. :'(
Sorry maar ING Rentepunten zijn vrijwel niet interessant.
Of oude producten, of vrijwel geen korting of simpelweg niet leverbaar.

Maar ik moet toegeven, ik had de Epix daar niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webaccess schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:28:
[...]

Verschillende Fenix horloges, waaronder ook de nieuwe 7 serie met €300 korting en dan vrijwel niet interessant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:15:
Kwestie van het linkje in de gaten te houden, de producten komen op een gegeven moment weer beschikbaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Kwestie van het linkje in de gaten te houden, de producten komen op een gegeven moment weer beschikbaar.
Staat al in mijn Favorites! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Laatst online: 31-03 09:51

Webaccess

Garmin Epix 2

PatrickC schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:49:
[...]

Verschillende Fenix horloges, waaronder ook de nieuwe 7 serie met €300 korting en dan vrijwel niet interessant?
Oke duidelijk, toch interessanter dan verwacht met de Fenix 7 en zeker de Epix als deze leverbaar wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Wat doen jullie nou, nu ga zelfs ik even gluren naar een update. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Gonadan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:20:
Wat doen jullie nou, nu ga zelfs ik even gluren naar een update. :'(
Gewoon doen joh, krijg je geen spijt van.

Neem deze: https://www.horloge.nl/ga...egevens-010-02704-21.htm#

Je zal het maar net nodig hebben, sta je daar toch even mooi zonder ballistische calculator met automatische modifier voor weersinvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Webaccess schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:28:
[...]

Genoeg interessante aanbiedingen hoor... Vaak philips producten met aardige kortingen gekocht daar, Garmin's schelen ook vaak wat alleen hebben ze nooit forerunners (en nu hebben ze net nadat ik de 955 heb gekocht de epix2 en sloot fenix7's toegevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:16:
[...]

Genoeg interessante aanbiedingen hoor... Vaak philips producten met aardige kortingen gekocht daar, Garmin's schelen ook vaak wat alleen hebben ze nooit forerunners (en nu hebben ze net nadat ik de 955 heb gekocht de epix2 en sloot fenix7's toegevoegd).
Mijn broer heeft ooit een Forerunner 645M gekocht bij ING, dus ook die komen wel eens voorbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 12:49
PatrickC schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Mijn broer heeft ooit een Forerunner 645M gekocht bij ING, dus ook die komen wel eens voorbij. :)
#metoo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fenix 7 Solar voor €538 bij Amazon.de
Epix 2 voor €629

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 25-06-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:30:
Epix 2 voor €629
De grafiet zelfs voor minder nog, maar ik weet even niet meer uit m'n hoofd welke variant dan saffier en titanium had en zo. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:30:
Epix 2 voor €629
Epix 2... Helaas niet de Sapphire 32GB dual-band GPS versie. Maar ik zou bijna nog gaan twijfelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Gonadan schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:33:
[...]

De grafiet zelfs voor minder nog, maar ik weet even niet meer uit m'n hoofd welke variant dan saffier en titanium had en zo. :P
Die heet letterlijk Sapphire Solar. Doet zo te zien niet mee aan de korting. Andere winkels hebben 'm wel voor €810 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjgroenenberg
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-05 16:42
Hi!

Op dit moment ben ik in bezit van een aardig oude AW2. Normaal gezien moet je een Apple Watch vaak opladen, maar in mijn geval wordt het een beetje gekkenwerk…

Ik ben dus op zoek naar een nieuw horloge en aangezien ik wat actiever wil worden en ook ergens volgend jaar een marathon wil lopen heb ik mijn oog laten vallen op de of 255 of 955…

De grote verschillen tussen de AW en de Garmins zijn mij bekend, ik gebruik de startfuncties van de AW niet heel veel. Ik gebruik echter een aantal functies van mijn AW veel en ben nog niet echt tegengekomen hoe die op Garmin horloges werken:

- ik gebruik mijn AW als wekker waarbij de vibratie mij wakker maakt maar m’n vrouw niet, wil dit graag zo houden.
- ik gebruik vaak een timer voor verschillende zaken.
- ik gebruik vaak de mogelijkheid om te kijken wanneer mijn volgende afspraken zijn in mijn agenda. Hoe werkt dit bij Garmin en is er ook een watchface die dit kan laten zien?

Wat is jullie ervaring met bovenstaand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 08:20
rjgroenenberg schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:32:
- ik gebruik mijn AW als wekker waarbij de vibratie mij wakker maakt maar m’n vrouw niet, wil dit graag zo houden.
- ik gebruik vaak een timer voor verschillende zaken.
- ik gebruik vaak de mogelijkheid om te kijken wanneer mijn volgende afspraken zijn in mijn agenda. Hoe werkt dit bij Garmin en is er ook een watchface die dit kan laten zien?

Wat is jullie ervaring met bovenstaand?
Garmin ondersteunt deze punten. De wekker kan ingesteld worden op alleen trillen zodat je het alleen zelf merkt. Ook is het mogelijk om een timer in te stellen. Ik gebruik zelf Google agenda en hij laat alle afspraken zien van vandaag en morgen.

Het enige wat ik zelf niet gebruik is om mijn agenda te tonen op mijn watchface, dus dat laatste punt kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjgroenenberg
DKjordy schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:54:
[...]

Garmin ondersteunt deze punten. De wekker kan ingesteld worden op alleen trillen zodat je het alleen zelf merkt. Ook is het mogelijk om een timer in te stellen. Ik gebruik zelf Google agenda en hij laat alle afspraken zien van vandaag en morgen.

Het enige wat ik zelf niet gebruik is om mijn agenda te tonen op mijn watchface, dus dat laatste punt kan ik niets over zeggen.
Bedankt voor het beantwoorden!

Goed om te horen dat de de meeste functionaliteiten aanwezig zijn. Nu nog kiezen welke Garmin …

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rjgroenenberg Naast de FR255 of FR955 zou je ook nog de Venu 2 of Venu 2 plus kunnen overwegen, als je b.v. een amoled touchscreen zou willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjgroenenberg
PatrickC schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 23:38:
@rjgroenenberg Naast de FR255 of FR955 zou je ook nog de Venu 2 of Venu 2 plus kunnen overwegen, als je b.v. een amoled touchscreen zou willen hebben.
Bedankt voor het meedenken. Hoewel het scherm inderdaad een stuk mooier is op de venu 2 (plus) heeft dat horloge een stuk minder diepgaande data/metingen voor activiteiten. Ik vraag me af of de data die de Venu 2 plus weergeeft voldoende is (op termijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
rjgroenenberg schreef op zondag 26 juni 2022 @ 07:43:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Hoewel het scherm inderdaad een stuk mooier is op de venu 2 (plus) heeft dat horloge een stuk minder diepgaande data/metingen voor activiteiten. Ik vraag me af of de data die de Venu 2 plus weergeeft voldoende is (op termijn).
Het is maar net wat je belangrijk vindt, ikzelf ben een recreatieve sporter met hardlopen als hoofdsport en een Venu 1 als horloge, ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. Het belangrijkste hebben ze allemaal: hartslag, tempo en kilometers tellen. Kan me voorstellen dat als je (semi)professioneel bezig bent, maar geen zin hebt in een fysieke trainer, de extra data wel nutting kan wezen.

Voor hardlopen kan je trouwens ook syncen met Runanalyze, die gooit je dood met gegevens :*) Ik heb nu ook trainingseffect gegevens & dat zonder een forerunner/fenix/epix/etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rjgroenenberg schreef op zondag 26 juni 2022 @ 07:43:
[...]

Ok, snap ik, want zo sta ik er ook wel een beetje in. :+ Ik heb nu een FR645M, maar wil wel een keertje upgraden naar de Epix 2 Sapphire omdat ik graag weer een touchscreen wil hebben en ook een amoled scherm en zoveel mogelijk data en maps. Maar ik vind deze nu nog te duur… ter vergelijking… mijn 4 jaar oude FR645M heeft me destijds €330 gekost en werkt nog steeds prima (moet ‘m wel wat vaker opladen dan in het begin). €999 voor de Epix 2 vind ik gewoon veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wauw, voor wat betreft krachttraining is het erg hit & mis voor wat betreft de sensoren. Om uit te proberen heb ik een keer 'free training' aangezet voor m'n borst en biceps routine. Vrijwel alles werd gewoon herkend, echt super knap.

Vandaag heb ik een workout van tevoren ingesteld, en deadlifts herkend hij gewoon helemaal niet. 20 reps -> ik kijk op horloge -> 4 reps totaal.

Op zich geen ramp, want je kan het nog per set instellen, zowel gedurende als achteraf op je telefoon, maar vond het wel verassend gezien de nauwkeurigheid van mijn uitprobeersel waarbij ik geen enkele oefening had gedefinieerd en zo'n beetje 6 van de 7 oefeningen én reps automatisch werden herkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerBier
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-01 15:23
Voor mensen die naast hardlopen/trailrunnen ook fietsen, en zich afvragen welke combinatie van fietscomputers/horloges voldoende is: in het zustertopic heb ik hier wat ervaringen opgeschreven over met de Fenix 7x.

tl;dr
Het sporthorloge Fenix 7x is (met stuurhouder) een uitstekende fietscomputer. En fijner dan bijv. de Edge 530. Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/71954500#71954500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:26
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met Android notificaties (Whatsapp, signal etc.) op hun Fenix 7? Het heeft goed gewerkt en opeens hield het op: er komt geen enkele notificatie meer binnen. Blijkbaar wel een bekend probleem, maar de gestelde oplossingen (notificatie permissies en battery saver uitzetten voor Garmin Connect) halen bij mij niets uit. Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

DRAFTER86 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:08:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met Android notificaties (Whatsapp, signal etc.) op hun Fenix 7? Het heeft goed gewerkt en opeens hield het op: er komt geen enkele notificatie meer binnen. Blijkbaar wel een bekend probleem, maar de gestelde oplossingen (notificatie permissies en battery saver uitzetten voor Garmin Connect) halen bij mij niets uit. Iemand nog een tip?
Werkt hier goed op de 7s op 8.37. Horloge al herstart?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Telefoon herstart, horloge herstart, bluetooth verbonden?

Heb het een keer op de 6 gehad bij een software update, toen horloge een reset gegeven en daarna werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjgroenenberg
Firestorm666 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:43:
[...]

Het is maar net wat je belangrijk vindt, ikzelf ben een recreatieve sporter met hardlopen als hoofdsport en een Venu 1 als horloge, ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. Het belangrijkste hebben ze allemaal: hartslag, tempo en kilometers tellen. Kan me voorstellen dat als je (semi)professioneel bezig bent, maar geen zin hebt in een fysieke trainer, de extra data wel nutting kan wezen.

Voor hardlopen kan je trouwens ook syncen met Runanalyze, die gooit je dood met gegevens :*) Ik heb nu ook trainingseffect gegevens & dat zonder een forerunner/fenix/epix/etc...
Hehe (semi)professioneel zal het nooit worden denk ik.

Wellicht is het geen verkeerd idee om over eerst over te stappen op de Venu 2 plus (wellicht in combinatie met Runanalyze) ook om het garmin ecosysteem een beetje te leren kennen, mocht het niet genoeg zijn kan ik altijd nog upgraden…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Die extra meetwaarden heeft weinig met professionaliteit te maken. Het is puur of je het zelf interessant vindt en er wat mee denkt te kunnen of niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 28-05 16:50
Afgelopen weekend heb ik met m'n Fenix 6x pro een 52k GPX proberen te lopen. Dit is eigenlijk vrij dramatisch gelopen, ik liep tegen aantal dingen aan, misschien dat iemand weet wat misschien verkeerd doe.

Voor of bij het starten van een activiteit selecteer uit het menu Courses en selecteer de route die ik wil lopen. Ik was binnen een straal van 100m van de route.

Wat er allemaal gebeurde:
- Hij blijft 10 tot 15 minuten met de medeling calculating hangen, hij opent in het kaartschermpje waar hij ook eigenlijk er vrijwel niet in slaagt om een deel van de kaart te laten zien
- Op een gegeven moment lukt 't de fenix om de course te navigeren, geeft dan keurig links/rechts etc aan
- Als je te lang misloopt, gaat hij terug naar calculating en probeert je naar het begin van de course te navigeren, ik hoef alleen maar terug op de koers te komen.
- Op verschillende momenten stopte de fenix compleet met navigeren, onder in het scherm kwam bv 565k te staan. Dat is een fors afstandje naar het volgende punt ;)

als iemand bekend met dergelijk issues en weet hoe ze aangepakt kunnen worden hoor ik het graag :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:23
Keiichi schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:02:
Afgelopen weekend heb ik met m'n Fenix 6x pro een 52k GPX proberen te lopen. Dit is eigenlijk vrij dramatisch gelopen, ik liep tegen aantal dingen aan, misschien dat iemand weet wat misschien verkeerd doe.

Voor of bij het starten van een activiteit selecteer uit het menu Courses en selecteer de route die ik wil lopen. Ik was binnen een straal van 100m van de route.

Wat er allemaal gebeurde:
- Hij blijft 10 tot 15 minuten met de medeling calculating hangen, hij opent in het kaartschermpje waar hij ook eigenlijk er vrijwel niet in slaagt om een deel van de kaart te laten zien
- Op een gegeven moment lukt 't de fenix om de course te navigeren, geeft dan keurig links/rechts etc aan
- Als je te lang misloopt, gaat hij terug naar calculating en probeert je naar het begin van de course te navigeren, ik hoef alleen maar terug op de koers te komen.
- Op verschillende momenten stopte de fenix compleet met navigeren, onder in het scherm kwam bv 565k te staan. Dat is een fors afstandje naar het volgende punt ;)

als iemand bekend met dergelijk issues en weet hoe ze aangepakt kunnen worden hoor ik het graag :)
Ik herken het niet van mijn vorige horloge (Fenix 6 pro) en mijn huidige FR955. Ik heb herberekenen altijd uit staan en laat ook nooit navigeren naar het startpunt van een koers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
rjgroenenberg schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:56:
[...]

Hehe (semi)professioneel zal het nooit worden denk ik.

Wellicht is het geen verkeerd idee om over eerst over te stappen op de Venu 2 plus (wellicht in combinatie met Runanalyze) ook om het garmin ecosysteem een beetje te leren kennen, mocht het niet genoeg zijn kan ik altijd nog upgraden…
Dat is inderdaad een prima optie. Dat was mijn insteek ook toen ik zelf op zoek was naar een horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 14:56
Yes heb ik ook gehad op m'n fenix 7. Heb het opgelost door in mijn telefoon bluetooth instellingen de fenix te unpairen en vervolgens daar weer te pairen. Dus buiten de Garmin connect app om. Heb het probleem niet meer terug gezien.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Pagina: 1 ... 227 ... 317 Laatste