Hoeveel accuduur win je met solar? Ik had begrepen dat het zonder Wi-Fi met GPS best een hoop uitmaakt.
PatrickC schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:39:
[...]
Ondersteuning hangt een beetje af van populariteit van een model volgens mij, maar mijn 4 jaar oude Forerunner 645M heeft 6 maanden terug nog een firmware update gehad.
Garmin Pay heeft niets met Google of Apple te maken, maar bedoel je dat je geen Apple of Android telefoon wilt gebruiken? Garmin Pay moet je volgens mij namelijk wel altijd configureren via een app op je telefoon, wat voor Garmin, Garmin Connect is. Of je ook via een PC met Garmin Express Garmin Pay kunt instellen weet ik niet, nooit geprobeerd.
4 jaar, dat is nog best netjes. Wel jammer dat de conditie arbitrair is, maar dat vermoeden begon ik wel te krijgen omdat het eigenlijk nergens terugkomt op de site.
Voor wat betreft pay: volgens mij - als ik het goed lees - moet het ook via de website kunnen. Ik ga er maar even vanuit dat dat klopt, zo nee, dan is dat jammer maar geen dealbreaker.
iamerwin schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:17:
[...]
Ik werk als rangeerder bij DB Cargo (dus: ik speel met goederenwagons, niet bepaald een veilige kantoorpand) en heb m’n Instinct Solar 2 (voorheen de 1e versie) altijd om en die is nog nooit gekrast én heeft alle app, stats etc. die je zoekt. Aberrrr, het is wel een andere klasse dan de Tactix Solar of de Fenix natuurlijk.

Zit er qua functionaliteit verder dan echt geen verschil tussen? Sowieso gaat Gorilla glas bij mij na een jaar al de eerste krassen hebben. Dat het geen touchscreen is zie ik dan weer als voordeel.
Firestorm666 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:38:
[...]
De Fenix & Tacticx zijn qua behuizing hetzelfde hoor. De laatste heeft avionica functies & tactische functies (kill switch, nachtzicht & stealth), dat heeft de Fenix niet.
Dus voor jou gebruik zal die Fenix ook prima voldoen. Beiden zijn gemaakt voor "the outdoors"
Updates: Ik ben wel een de-laatste-nieuwe gek, maar ik zou me er niet al te hard op focussen, het is niet alsof je horloge ineens stopt met werken na die ondersteuning. Garantie blijft toch hetzelfde, oudere generatie of niet.
Bedankt voor het inzicht, als dat zo is dan zou ik met een zwarte fenix 7 en achtermarket nylon strap dus af kunnen. Jammer dat de fenix niet met nachtkijker afleesbaar is, maar dat is me nu geen €400 ofzo waard. Althans, nu niet.
Dat er gewoon 2 jaar garantie op zit en het ook blijft werken na die periode, ja, is ook zo. Misschien moet ik er minder met de smartphone bril naar kijken, het gaat me tenslotte om de dingen die het horloge al kan, en niet wat het eventueel met een update later gaat kunnen.
Dus netto vind ik de keuze nog steeds moeilijk
Bedankt iedereen, ik ben wel weer wat wijzer.