Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 226 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RickxZen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:04:
Goedemiddag vraagje. Heb zo'n anderhalf week mijn Fenix 6 Pro horloge, top ding, maar één ding lijkt nog niet goed te werken namelijk het meten van slaap/stress/body battery.

*knip*

Iemand nog tips?
Bij mijn VA4 sloeg slaap de eerste weken nergens op. Dat werd wel beter na verloop van tjid, maar nog steeds minder dan een Amazfit Bip van vijf tientjes. Stress is echter nog steeds nutteloos, ik krijg stressmeldingen als ik rustig zit en geen meldingen als ik daadwerkelijk meer stress ervaar. Ook body battery is iets waar ik niet naar kijk, want ik kan het niet relateren aan wat ik heb gedaan en hoe ik me voel.

Die algoritmes lijken niet van de beste kwaliteit, in ieder geval niet in mijn horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:01
BasGenk schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:39:
[...]
Om op verplaatsing te genavigeerd te lopen klinkt wel als een heel fijne meeraarde. Verder ben ik bang dat een 955 te gesofisticeerd gaat zijn en too much voor hetgeen ik doe. Aan de andere kant kan ik wel geboeid mijn data uitpluizen in de zetel en ik neem aan dat de 955 nog meer gedetailleerde data kan geven dan de 255?

En qua fietsgegevens. Kunt ge hier zoals met Garmin Edge ook een gpx op inladen en dan genavigeerd fietsen. Misschien wel niet echt handig als tijdens het racefietsen je gps rond je pols zit. Maar het kan wel. De Climbpro zit ook alleen op de 955 en niet op 255.
Persoonlijke mening, navigeren op de fiets vanaf horloge is niet echt werkbaar ongeacht het model fiets. Racefiets is lastiger, maar op de gewone fiets is het niet veel fijner. Doordat je je stuur moet loslaten (pols waar horloge aan zit) en je wegkijkt van het verkeer is het eigenlijk ronduit gevaarlijk. Maar goed laten we dat even negeren dan moet je dus iedere keer dat je navigatie nodig hebt (onbekende route?) dus je stuur loslaten en naar je horloge kijken. Dat scherm is zeer klein, afhankelijk van je leeftijd en hoe goed je ogen zijn: klein, te klein of veeeeeeeel te klein.
Kortom er is een reden dat fietscomputers het nog altijd goed doen in de verkoop, het horloge is geen alternatief. Hoogstens een noodoplossing als je zonder zit (wat betreft navigatie)

Wat betreft je vraag, je kan routes maken en kruimelsporen inladen op je kaart. De ene versie geeft aan wanneer je af moet draaien en herberekend eventueel waar nodig de route, de andere versie laat een lijntje zien die je kan/mag volgen. Beide manieren hebben hun voor en nadelen, beide versies werken verder prima op horloge.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickxZen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:26
Bundin schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:27:
[...]

Bij mijn VA4 sloeg slaap de eerste weken nergens op. Dat werd wel beter na verloop van tjid, maar nog steeds minder dan een Amazfit Bip van vijf tientjes. Stress is echter nog steeds nutteloos, ik krijg stressmeldingen als ik rustig zit en geen meldingen als ik daadwerkelijk meer stress ervaar. Ook body battery is iets waar ik niet naar kijk, want ik kan het niet relateren aan wat ik heb gedaan en hoe ik me voel.

Die algoritmes lijken niet van de beste kwaliteit, in ieder geval niet in mijn horloge.
Ik geloof ook niet zo in die metingen, maar ze werken überhaupt niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 09:30
Valorian schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:16:
[...]

Wat je overigens óók kan doen is nu een Fenix 6 Pro kopen. Denk één van de meeste bang-for-your-bucks varianten die er nu is van Garmin, voor 399 euro geloof ik. Een van de weinige écht punten die je dan mist tov de laatste generatie (955, F7) zal denk ik touchscreen zijn, en misschien wat niche-features waarvan je je moet afvragen of je die gaat gebruiken...
In hoeverre zijn de multi gps en verbeterde HR sensor het geld waard idd, lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:18
RickxZen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Ik geloof ook niet zo in die metingen, maar ze werken überhaupt niet eens.
Je bedoelt dat er geen metingen worden gedaan door je horloge? Dat lijkt me wel een defect. Al eens gereset naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Hoe meer ik opzoek hoe meer de neiging naar fenix 7, het gaat nu dus tussen de FR955 en de Fenix7. Het wordt alleen maar duurder. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 15:30
@RickxZen @Bundin @spokje
Het enige wat goed werkt voor mij is de body batterij, al neem ik het niet al te serieus, ik kan voorlopig nog wel zelf bepalen hoe ik me voel :P. Garmin is soms raar. Het enige wat bij mij echt niet werkt is..... de hydratatie app.... :D. Allez, hoe kan je dat nu verpesten? Das toch gewoon een kwestie van - & + ?. Slaap meting klopt min of meer, maar te slecht om er echt aandacht aan te geven. Stress meting snap ik ook niet zo, krijg ook "stress" als ik niks aan het doen ben. Leuke gimmick, maar dat is het dan ook. Resetten maakt niet uit. Maakt ook niet uit, het belangrijkste doet ie wel goed :).

@BasGenk
Yeah... Ik ken het probleem :-p. Via de garmin site kan je echter vergelijken en zal je zien dat er niet zo gruwelijk veel verschil zit. In het vergelijken is Garmin ook raar, bij het ene staat "ja" en bij het andere een groen vinkje, dat ziet de site ook als "een verschil" of dezelfde woorden, maar in een andere volgorder :-D.
Losstaande van je persoonlijke smaak in looks, lijkt me de FR955 geschikter te zijn vanwege voorgeladen profielen die uitgebreider zijn, in hoeverre dat een wereld van verschil maakt laat ik in het midden.
De FR is meer gericht op sport, de fenix meer gericht op echt "the outdoors" Dan is een robuust horloge belangrijker dan een licht horloge. De fenix is op z'n beurt dan wel een "pak" zwaarder.
In een eerder bericht had je bang dat het misschien overkill is: Ik verdedig mezelf altijd met: beter teveel als te weinig.

https://buy.garmin.com/nl...655&compareProduct=735611

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
@BasGenk Je mag jezelf natuurlijk ook wel een keer verwennen toch? Zolang ik me iets kan veroorloven en ik er blij van wordt en dat ik ook zeker weet dat ik het (veel) ga gebruiken (dat zijn drie voorwaarden dus) maak ik me niet druk over "overkill".

@Firestorm666 Ik vind die specs en vergelijkingen op de garmin website meer een "richtlijn" of indicatie dan dat ik er blind op kan vertrouwen dat de info correct is. Wat dat betreft zijn de reviews van DCRainmaker beter om dingen met elkaar te vergelijken (zowel tegenover de voorganger(s) als alternatieven uit een andere lijn)

Overigens is de website van garmin wel weer handig voor het nagaan of je het juiste product besteld, dus het nagaan van de artikelcodes om de vele vele versies uit elkaar te halen. Dit is nog wel eens belangrijk voor toestellen die een aparte "South East Asia" firmware lijn hebben.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 15:30
@rockhopper
Volledig mee eens, DCRainmaker's reviews zijn dan ook erg informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55
rockhopper schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:34:
[...]

Persoonlijke mening, navigeren op de fiets vanaf horloge is niet echt werkbaar ongeacht het model fiets. Racefiets is lastiger, maar op de gewone fiets is het niet veel fijner. Doordat je je stuur moet loslaten (pols waar horloge aan zit) en je wegkijkt van het verkeer is het eigenlijk ronduit gevaarlijk
je kunt daarvoor een stuurhouder gebruiken, maar dan nog zit je met een klein scherm. Als je een bril nodig hebt om te lezen, dan is dit een uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
Als de 'keeper' van je Garmin horlogebandje na het verstrijken van de garantie kapot gaat, dan kun je ze bij Aliexpress bestellen.
Ik bestelde eerst deze, maar die zijn niet goed. Als je kijkt naar de plaatjes, dan zie je dat de lusjes alleen een puntje hebben, en dat is onvoldoende om de band op zijn plaats te houden.
Deze hebben een veel breder vlak. Ik heb ze net binnen en ze werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
nogeeninlog schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:20:
[...]
je kunt daarvoor een stuurhouder gebruiken, maar dan nog zit je met een klein scherm. Als je een bril nodig hebt om te lezen, dan is dit een uitdaging.
Tja als het horloge op een stuurhouder gaat is het geen horloge meer. Ik snap dat het er is en voor triatleten zal het heel fijn zijn, maar inderdaad je kan dan niet of nauwelijks een kaart fatsoenlijk aflezen. Eigenlijk is het al lastig bij gewoon wandelen (lage snelheid) en her-oriënteren (scrollen en in- en uitzoomen) is al helemaal lastig, al zal touchscreen dit misschien makkelijker maken.
Dit kan mijn eigen fenix niet omdat die geen touchscreen heeft. Misschien dat iemand met touchscreen daar wat over wil zeggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

Webaccess

Garmin Epix 2

BasGenk schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:53:
Hoe meer ik opzoek hoe meer de neiging naar fenix 7, het gaat nu dus tussen de FR955 en de Fenix7. Het wordt alleen maar duurder. :D
Hierna ga je kijken naar de Epix 2 omdat je een OLED en touch scherm nodig denk te hebben.
Je sluit je zoektocht af met een Marq omdat je naast de sportieve kant toch eigenlijk een sieraad zoekt.

What's next >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rockhopper schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Tja als het horloge op een stuurhouder gaat is het geen horloge meer. Ik snap dat het er is en voor triatleten zal het heel fijn zijn, maar inderdaad je kan dan niet of nauwelijks een kaart fatsoenlijk aflezen. Eigenlijk is het al lastig bij gewoon wandelen (lage snelheid) en her-oriënteren (scrollen en in- en uitzoomen) is al helemaal lastig, al zal touchscreen dit misschien makkelijker maken.
Dit kan mijn eigen fenix niet omdat die geen touchscreen heeft. Misschien dat iemand met touchscreen daar wat over wil zeggen?
Wat betreft in- en uitzoomen heeft Garmin toch wel een steekje laten vallen op z’n nieuwe touch based horloges. Geen pinch zoom. Double tap zoomt wel in, maar in een bepaalde stap en uitzoomen kan alleen via de knoppen. Scrollen gaat gelukkig wel gewoon via touch. De eerste generatie Garmin Epix had bijvoorbeeld wel pinch zoom.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:29
BasGenk schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:39:
[...]

Om op verplaatsing te genavigeerd te lopen klinkt wel als een heel fijne meeraarde. Verder ben ik bang dat een 955 te gesofisticeerd gaat zijn en too much voor hetgeen ik doe. Aan de andere kant kan ik wel geboeid mijn data uitpluizen in de zetel en ik neem aan dat de 955 nog meer gedetailleerde data kan geven dan de 255?

En qua fietsgegevens. Kunt ge hier zoals met Garmin Edge ook een gpx op inladen en dan genavigeerd fietsen. Misschien wel niet echt handig als tijdens het racefietsen je gps rond je pols zit. Maar het kan wel. De Climbpro zit ook alleen op de 955 en niet op 255.
Je kunt inderdaad een GPX inladen, net zoals bij de Edges. Maar voor navigatie gebruik ik mijn horloge op de fiets nagenoeg nooit, behoudens onverwachts een keertje op vakantie of zo. Zoals anderen schrijven werkt het bekijken van het horloge onhandig, zelf vind ik het op de racefiets ook niet veilig. Heel vroeger deed ik mijn horloge wel eens rond een speciaal rubber ding op mijn stuur, maar dat was ver voor de tijd van navigatie. Voor navigatie is dat mijns inziens te klein en daarmee ook niet veilig (je moet in een oogopslag de route zien, vind ik).
Als je weinig navigeert tijdens hardlopen, kun je ook een goedkoper horloge zonder navigatie en een Edge kopen. Voordat navigatie op horloges beschikbaar kwamen deed ik trailruns met een Edge in de hand, dat kan ook nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Die edge koop ik ooit ook nog wel eens. Voorlopig amuseer ik me nog met fietsknooppunten. Al heb je daar altijd vervelende gravelstroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:08
nogeeninlog schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:20:
[...]

toevallig gebruik ik nu een tijdje zo'n stuurhouder op mijn gravelbike voor mijn 5X+. In eerste instantie als goedkope opmaat voor een Edge, maar ik moet zeggen dat het me eigenlijk best goed bevalt. Ja het scherm is klein, maar voor het volgen van een gpx is het prima. Gaat er toch om om te weten wanneer je moet afslaan, dan volstaat zo'n klein scherm prima. Zeker icm. met de piepjes. Ook afstand, snelheid etc aflezen gaat prima. Kaart en snelheid tegelijkertijd oid. gaat dan weer niet, het is het een of ander. Enige puntje is dat hij af en toe bij snelle opeenvolgende bochten wat langzaam kan worden, dan loopt de kaart iets achter .
Of ik nooit een Edge ga halen zal ik niet zeggen, maar vooralsnog bevalt dit prima en zou ik het ook zeker niet meteen afschieten. Zo'n stuurhouder hoeft niet veel te kosten, en kan dus goed uitgetest worden.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
De FR955 heeft toch ook voorgeladen sport profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik gebruik mijn 945 op de racefiets. Heb een oude tomtom stuurhouder, daar doe ik de garmin gewoon omheen (met bandje en al) dn blijft prima op zijn plek. Voor echt een route met veel bochtjes niet ideaal want aan kleine kant, maar wat ik nu fiets is vaak lange stukken met zo nu en dan een splitsing of bocht. Dan is het prima te doen. De km-tot-afslag tekst is nét te klein (icm zonnebril die aan donkere kant is) om goed te kunnen lezen, maar zodra de navi-instructie oppopt en de iets grotere tekst zichtbaar is (binnen iets van 200m geloof ik) kan ik het prima volgen. Een edge zou luxe zijn voor mij, maar omdat ik met horloge + hr-band eigenlijk álle features die ik nodig heb al heb voelt dat als een enorme “overlap”. Maar goed, ik fiets pas net, heb nog geen powermeters en cadanssensor etc, misschien debk ik er over 6mnd wel anders over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:08
Valorian schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:19:
Maar goed, ik fiets pas net, heb nog geen powermeters en cadanssensor etc, misschien debk ik er over 6mnd wel anders over ;)
volgens mij kan je die ook gewoon allemaal koppelen met je 945 :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BasGenk
Uur voor in de auto gezeten, maar ik heb hem. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh6dd0Aq83ZE2qxp1zgW52qbj60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWo71QGUBm38VqJk9LhDZvIk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zijn er meer mensen met volgende probleem. Ik heb een fenix 7x. Na uitschakelen via menu (linksboven), en dan (Schakel uit) - (ja), gaat hij niet meer aan. Als ik dan weer linksboven kies, krijg ik wel het boot-scherm, maar hij gaat niet door. Dit is eigenlijk elke keer (schakel zelden uit), maar vind het bloedirritant.

Thuis aan de laptop met usb, dan gaat hij meteen aan en alles oke. Maar laatst tijdens vakantie geen laptop mee, en kon ik alleen na wat google/youtube een video vinden voor een full-reset boot. Dat vond ik wel heer vervelend.

Software is bij - volgens Express - en verder geen dingen er aan gedaan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Mensen die lopen met een Garmin dynamic pod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
Bedoel je de Garmin RD pod? Die heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
nogeeninlog schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:14:
Bedoel je de Garmin RD pod? Die heb ik
Voor welk niveau loper is dat een meerwaarde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

Webaccess

Garmin Epix 2

BasGenk schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Ik winst niet wat het was dus heb de Google search er maar eens op losgalten.
Mogelijk dat deze link je verder kan helpen: https://www.hardloopzone.nl/garmin-running-dynamics-pod/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BasGenk schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Niveau heeft er weinig mee te maken naar mijn mening… meer interesse in extra data, b.v. running power. Of als je iets zo willen gaan doen aan looptechniek, maar daar zou ik dan ook altijd begeleiding bij zoeken.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Nog een klein vraagske. Plakken jullie eigenlijk een screenprotector op jullie garmin watch, of andere horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
BasGenk schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:28:
Nog een klein vraagske. Plakken jullie eigenlijk een screenprotector op jullie garmin watch, of andere horloge?
Ik wel op m'n F6x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, nog nooit gedaan en na 4 jaar zie ik nog geen krassen op het scherm van mijn FR645M (wel een paar kleine op de RVS bezel). Maar ik heb dan ook een kantoorbaan, dus dan heeft zo’n horloge ook niets te duchten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nog tips hierin? Ik wil eigenlijk wel een hele protector om m'n 7x. Die bezel mag best netjes blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Blomminator schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:40:
[...]

Nog tips hierin? Ik wil eigenlijk wel een hele protector om m'n 7x. Die bezel mag best netjes blijven...
De Panzerglass zit mij prima (Coolblue) maar lijkt momenteel niet leverbaar. Wellicht meer tips in het accessoires forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Nee. En ook nog nagenoeg krasvrij. Merk dat de bezel (plastic, 945) wel wat te verduren heeft gehad maar vind dat niet storend. Verder verwacht ik zo lang te doen met een horloge dat de restwaarde toch al nihil wordt, dus daar hoef ik ook niet echt rekening mee te houden. Kan mij voorstellen dat als je bijvoorbeeld elk nieuw Fenix model koopt en de oude met 1,5-2 jaar verkoopt je wat zorgvuldiger bent. Verder vindt ik een beetje wear and tear op de 945, die er toch al meer uitziet als een outdoor/sporthorloge dan als een chic horloge, niet misstaan. Zolang het display maar goed leesbaar blijft, maar heb echt al flinke tikken (oa met rotsklimmen / alpine tochten) gehad waar ik mij verbaasde hoe hard dat plastic/glas is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wel, meestal brotect... Heb er geen last van en geeft toch wat extra bescherming.

Ook al doe ik geen gekke dingen, met elk horloge wel enkele keren gehad dat ik tegen een muurtje oid stootte of er langs ging. Biedt zo'n protector toch net wat bescherming mee. En ach, die paar euro...

1% op de aanschafwaarde van mijn horloge valt ook nog wel mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGenk
Valorian schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:26:
[...]

Nee. En ook nog nagenoeg krasvrij. Merk dat de bezel (plastic, 945) wel wat te verduren heeft gehad maar vind dat niet storend. Verder verwacht ik zo lang te doen met een horloge dat de restwaarde toch al nihil wordt, dus daar hoef ik ook niet echt rekening mee te houden. Kan mij voorstellen dat als je bijvoorbeeld elk nieuw Fenix model koopt en de oude met 1,5-2 jaar verkoopt je wat zorgvuldiger bent. Verder vindt ik een beetje wear and tear op de 945, die er toch al meer uitziet als een outdoor/sporthorloge dan als een chic horloge, niet misstaan. Zolang het display maar goed leesbaar blijft, maar heb echt al flinke tikken (oa met rotsklimmen / alpine tochten) gehad waar ik mij verbaasde hoe hard dat plastic/glas is!
Ik werk in de zorg en het gebeurd regelmatig dat ik met mijn horloge ergens tegen bots. Zolang ze niet beschikbaar zijn van Garmin zelf of Pantzer in het juiste formaat ga ik er geen kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:08

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Blomminator schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:57:
Zijn er meer mensen met volgende probleem. Ik heb een fenix 7x. Na uitschakelen via menu (linksboven), en dan (Schakel uit) - (ja), gaat hij niet meer aan. Als ik dan weer linksboven kies, krijg ik wel het boot-scherm, maar hij gaat niet door. Dit is eigenlijk elke keer (schakel zelden uit), maar vind het bloedirritant.

Iemand een idee?
Welke software versie heb je draaien? Er is 3 dagen geleden een nieuwe (8.35) uitgekomen. Wellicht kun je proberen daar alvast de beta/RC van te installeren. Ik heb zelf bewust nog een oude versie en herken dit issue gelukkig totaal niet

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Iemand al de v21.80 firmware voor de Fenix 6-series binnengehad? Ik snap 't concept van een phased rollout maar heb ook last met bluetoothverbindingen dus zit te kijken of ik 'm al vast binnen kan halen. Garmin Connect en Garmin Express geven 'm niet aan. Maar, in de forumdraad waarin de release werd aangekondigd die ik ook geen manier om de firmware zelf te downloaden. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:58
Draai al een week met 21.80 (beta user)
Dus kan niet zeggen wanneer de officiële uit zou komen.
Werkt overigens prima, maar ik heb nog nooit problemen gehad met een beta release (afkloppen)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:26
ascent schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:47:
Iemand al de v21.80 firmware voor de Fenix 6-series binnengehad? Ik snap 't concept van een phased rollout maar heb ook last met bluetoothverbindingen dus zit te kijken of ik 'm al vast binnen kan halen. Garmin Connect en Garmin Express geven 'm niet aan. Maar, in de forumdraad waarin de release werd aangekondigd die ik ook geen manier om de firmware zelf te downloaden. Iemand tips?
Ik draai sinds afgelopen dinsdag 21.80, doet het goed maar ik moet zeggen dat ik bij de vorige firmware ook geen problemen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
SuperKneus schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:12:
[...]

Ik draai sinds afgelopen dinsdag 21.80, doet het goed maar ik moet zeggen dat ik bij de vorige firmware ook geen problemen had
Via beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Laatst online: 14:54

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Voor de twijfelaars, bij Keller-sport.nl lijk je de fenix 7s ss voor 738,91 te kunnen krijgen. Met een jaar premium voor 9,99 krijg je 10% korting op je aankopen. En met de kortingscode WELCOMEBACK10 krijg je nog eens 10% extra korting. Je krijgt eerst een bevestiging dat je aanvraag gekeurd wordt, mocht die goedgekeurd worden, laat ik het weten!

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Nee ik draai geen bèta. Ik heb de fenix net 2 weken en kreeg de laatste update net afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Nog een heel kleine vraag. Laden jullie de gpshorloge op met een random adapter? Of met een officiële Garmin adapter die te koop is op de website? Schrik dat ik met mijn gsm (samsung) adapter te veel stroom naar men toestel stuur, omdat de gsm lader een fastcharger is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
BasGenk schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:47:
Nog een heel kleine vraag. Laden jullie de gpshorloge op met een random adapter? Of met een officiële Garmin adapter die te koop is op de website? Schrik dat ik met mijn gsm (samsung) adapter te veel stroom naar men toestel stuur, omdat de gsm lader een fastcharger is. :)
Dat maakt niet uit. Je toestel krijgt de hoeveelheid stroom die hij vraagt, niet de hoeveelheid stroom die geleverd kan worden.

Anders zou het ook mis gaan met een lamp die je in het stopcontact steekt. Zo'n stopcontact kan vaak een paar duizend watt leveren. Veel meer dan één lampje nodig heeft. En daarmee gaat het ook niet mis. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Garmin krijg je alleen een kabel met USB aansluiting, dus welke adapter heb je het over? M.a.w., elke willekeurige adapter is prima. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 08:56
Ik heb zelfs een Garmin > USB-C kabel gekocht zodat ik voor mijn telefoon, muis, toetsenbord, laptop, headset en horloge maar 1 adapter mee hoef. USB-A is niet meer van deze tijd.

Zoals al eerder gezegd maakt de adapter niet uit de horloge pakt wat hij nodig heeft. Ik heb zelf altijd een 65Watt adapter mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGenk
PatrickC schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:06:
[...]

Bij Garmin krijg je alleen een kabel met USB aansluiting, dus welke adapter heb je het over? M.a.w., elke willekeurige adapter is prima. :+
https://www.garmin.com/nl-BE/p/742639/pn/010-13023-02

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_dulofap95xsULTvk_JBDRV4dA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TvQjfMO52N8wz1Hr2ylkAWfm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ik wist niet eens dat ze deze ook verkochten. Maar dat is gewoon hetzelfde als een willekeurige voedingsadapter om meerdere apparaten mee op te laden. De prijs valt me trouwens reuze mee… voor Garmin. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 13:59
ik heb een garminx fenix 5 en op de sportschool hebben ze nu een nieuwe spinning fiets.
Ik kan syncen met Strava maar weet iemand of er ook een "team icq ic7" naar garmin sync is?
Of dat het tijdens de spinning-class allemaal synced ?
Ik denk dat het niet kan want via de website "intelligent-cycling" kan ik wel strava connected maar Garmin niet.

[ Voor 19% gewijzigd door kevertje1977 op 11-06-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Ben wel benieuwd hoe een 46.5mm horloge gaat voelen om de pols. Nog nooit zo'n grote horloge gedragen. Mijn FR45 is 42mm en mijn ticwatch e was 44 a 45mm. Nog mensen met een relatief smalle pols die een relatief groter horloge hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
BasGenk schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:31:
Ben wel benieuwd hoe een 46.5mm horloge gaat voelen om de pols. Nog nooit zo'n grote horloge gedragen. Mijn FR45 is 42mm en mijn ticwatch e was 44 a 45mm. Nog mensen met een relatief smalle pols die een relatief groter horloge hebben?
Ik heb vrij smalle polsen en daarmee ooit een Fenix 6 geprobeerd. De breedte was zeker aan te wennen, zag er ook niet raar uit. Waar ik niet aan kon wennen was de dikte icm de breedte. Mouwen van een overhemd of jas bleven vaak hangen. Het horloge was niet oncomfortabel, maar wel altijd aanwezig en paste in mijn specifieke geval dus niet bij me.

Een 6s is dan beter, maar aangezien de 7s nu ook uit is ben ik die wel met veel interesse aan het bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michels82
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-01 09:19
Sinds gister binnen, de Forerunner 955. Grote valt me ontzettend mee (vooral vergeleken met de ambit 2, waar ik niet mee kon slapen). Ook de afleesbaarheid is dik in orde. Nu nog uitzieken en ik kan er mee aan de slag :). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJHVV00AfqRoDnuvpRaYrceKHCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVipa6knkz6ui7CEDVqQbLtu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2DzzRUEAW4cxQ_oViTV1CPgRMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJN6rpgFWLljMfIl7Afgaua1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:50
Ben benieuwd of er in de OLED serie nog een vernieuwing bijkomt zoals bijvoorbeeld een Epix Run.
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen de Epix net te groot/grof vinden, en wel willen bijbetalen voor een 955 achtige behuizing maar dan wel met het OLED scherm en resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Ja hier een 6X om een heel gemiddelde pols. Lekker lomp maar hou er wel van :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpRoDJiwOSTUwI85lRofy9I6gsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvqubhfjKjvOviiRr7ZrlZnt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Zvyw004AeLI1z-E9s3DdQn1Fdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziixWlKmUMQGhI5QVKwaNpuL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door spokje op 11-06-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
Bij een goede winkel kun je passen hoe het voelt. Toen ik mijn Fenix 6 kocht ook de 6s en 6x geprobeerd, maar vond de normale 6 het fijnste kwa gewicht en uiterlijk, dus die werd het. Ben er nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
swhnld schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Bij een goede winkel kun je passen hoe het voelt. Toen ik mijn Fenix 6 kocht ook de 6s en 6x geprobeerd, maar vond de normale 6 het fijnste kwa gewicht en uiterlijk, dus die werd het. Ben er nog steeds blij mee.
Ja maar alle modellen die de winkel had waren gereserveerd of weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 08:48
Tja gevoel is vooral persoonlijk. Let er wel op dat een grotere horloge op een smalle pols ook wat nadelige effect lijkt te hebben of hartslag meting omdat door grotere diameter het horloge meer heen en weer beweegt op een smallere pols...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Dat is mijn pols, met de 44mm à 45mm ticwatch E.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tq3WZ-s2DAyNNU5ruITRo6BW0Jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgg4ObvXwSOPHtgew78aJ6Mj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Nog geen enkele reviews over polar pacer pro! Zo jammer, mijn interesse is groot en had daar een vraag over.
Misschien kan iemand mij toch nog helpen?

Namelijk hoe dat de sensoren werken ZONDER gps. Hoe is de barometric meting bijvoorbeeld, ik verwacht geen 100% nauwkeurigheid als bij de gps, maar hoe ziet het er dan uit als je de workout synct vanaf polar flow naar runalyze.com, kan je daar net evenveel gegevens bekijken als je met gps doet? (zonder de route map dan). Dus hoogtemeting (via barometer van de watch), power, etc.

Ik vraag dit om privacy redenen, zodat ik geen volledige routes vanaf thuis tot elders moet uploaden naar polar flow. Zou dus erg handig zijn dat je polar pacer pro volledig kunt gebruiken zonder gps en net evenveel informatie kunt uitlezen op runalyze.com

Screenshots zijn welkom, pm me maar desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar smartwatch en het oog is op de venu 2 gevallen. Ik heb geen iPhone dus de apple watch viel af. Toen bleef de galaxy watch 4 over en de venu. Het pixel horloge zal nog wel even op zich laten wachten

Vraagje voor de mensen met een venu 2 of venu 2 plus is de plus het echt waard?

Ik zelf denk dat ik het niet zal gebruiken. Praten tegen een apparaat behalve de telefoon zal ik niet zo snel doen. Bellen is een leuke gimmick maar zo vaak wordt ik niet gebeld. De langere standby tijd lijkt me. Iets handiger in mijn geval

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 11:07
Wii4all schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:07:
Vraagje voor de mensen met een venu 2 of venu 2 plus is de plus het echt waard?
Ik heb vooral gekozen voor de Venu 2 Plus vanwege het kleinere formaat, die paar mm scheelt best en de kleinere rand maakt het horloge wat subtieler.

Ik gebruik geen spraakassistenten maar de hands free bel-feature kan wellicht eens handig zijn. Het was voor mij geen must-have iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25
BasGenk schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Ja maar alle modellen die de winkel had waren gereserveerd of weg.
Ik denk dat je beste kan kijken bij winkels als Coolblue, Run2Day en All4Running. Die kunnen verschillende modellen met een beveilingsdraad hebben om uit te proberen. Die zijn dus niet bedoeld voor de verkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door EdwinW op 12-06-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Al weet je dat het gaat gebeuren, toch kun je verbaast zijn. Als nieuwe FR955 eigenaar verbaas ik me toch wel over een aantal bugs:Aan de andere kant: het is vooral verbazing, ik kan niet zeggen dat ik er last van heb. Onhandig is het soms wel een beetje; de touch-functionaliteit van mijn Vivoactive 4 gaf meer mogelijkheden

[ Voor 17% gewijzigd door Frij5fd op 13-06-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Frij5fd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:50:
Al weet je dat het gaat gebeuren, toch kun je verbaast zijn. Als nieuwe FR955 eigenaar verbaas ik me toch wel over een aantal bugs:
Heb je voor je de FR955 kocht ooit iets gezien van Garmin producten kopen bij de release, daar zitten altijd wel een aantal nasty bugs in!

https://www.dcrainmaker.c...ility.html/comment-page-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Sander schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:22:
[...]

Heb je voor je de FR955 kocht ooit iets gezien van Garmin producten kopen bij de release, daar zitten altijd wel een aantal nasty bugs in!

https://www.dcrainmaker.c...ility.html/comment-page-1
Ik wist waar ik aan begon, vroeger ook mede-tweakers gewaarschuwd dat het kopen van een nieuw horloge direct na de release je tot beta-tester tegen betaling maakt. Maar toch verbaas ik me nu. Nog geeneens zo over de bugs, maar dat de touch-interface zo anders (echt minder goed) werkt dan bij de Fenix 7. Ik kan me niet voorstellen dat dat beoogt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:37
Ok er is iets wat me niet lukt met mijn Fenix 7 waarvan ik had verwacht dat het wel zou kunnen. Ik zou graag een punt op de kaart aanwijzen (danwel op het horloge of op mijn mobiel), en daar in een rechte lijn een compass heading en resterende afstand naar toe krijgen.
De compass heading lukt met de compass glance en lock heading, maar dan wordt de afstand naar het punt niet meegenomen. Als ik voor een Activity (bijv Hike) de routing op Direct zet dan krijg ik een rechte lijn en bearing, maar alleen in die lelijke widget met afstand/time of day en een lullig driehoekje voor de richting...
Kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:12

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb de 6X, dus kan het voor de 7 niet echt zeggen maar weet wel dat ik op de Fenix 3 een gegevensscherm had met een grote pijl in een kompasroos die naar het bedoelde punt bleef wijzen. Zal eens zoeken of dat ook op de 6 ergens te vinden is.

**edit**

Als ik bij de 6 kies voor Navigeer, en dan Gebruik Kaart, kan ik een doel aanwijzen. Daarna krijg ik standaard gegevensschermen waaronder één met een pijl, een kompasroos en resterende afstand. Lijkt me sterk dat als dat op de 6 erop zit, dat niet op de 7 te doen is.

[ Voor 36% gewijzigd door GurbY{nl} op 14-06-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:10
Is er een manier waarop je de naamgeving van activiteiten (bijv hardlopen) standaard in een bepaald format kan laten weergeven?
Het betreft de garmin epix 2 en ik kan het in garmin connect en de handleiding niet echt vinden.

Hmm, ff verder zoeken en gevonden: in garmin connect moet je naar je profiel gaan en dan heb je de keuze uit 4 opties waarvan er 2 niet echt heel duidelijk omschreven staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Megupe op 14-06-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Die bugs gaan er wel uit toch naarmate de software updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
BasGenk schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:05:
Die bugs gaan er wel uit toch naarmate de software updates?
Uiteraard gaan er bugs uit naarmate het horloge wat langer te koop is. Maar lastige is wel dat niet altijd te zeggen is wat een bug is die nog hersteld moet worden, en wat een bug lijkt maar misschien gewoon is wat het is. Zo noemt diegene in de video die @Frij5fd aanhaalt terecht het weinig gebruiksvriendelijke touchscreen op de 955, maar of dat iets is wat Garmin nog verbetert of dat dit bewuste beperkingen zijn en blijven om genoeg productdifferentiatie te houden binnen hun eigen lijn is nu lastig te zeggen.

Ik denk dat één van de beste (meeste “bang for your bucks”) garmin-aankopen die je nu kunt doen de F6 pro is voor < 400 euro. Maar wie gevoelig is voor de laatste feature-upgrades zal toch graag bijbetalen voor een van de nieuwere modellen. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Valorian schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:31:
[...]

Uiteraard gaan er bugs uit naarmate het horloge wat langer te koop is. Maar lastige is wel dat niet altijd te zeggen is wat een bug is die nog hersteld moet worden, en wat een bug lijkt maar misschien gewoon is wat het is. Zo noemt diegene in de video die @Frij5fd aanhaalt terecht het weinig gebruiksvriendelijke touchscreen op de 955, maar of dat iets is wat Garmin nog verbetert of dat dit bewuste beperkingen zijn en blijven om genoeg productdifferentiatie te houden binnen hun eigen lijn is nu lastig te zeggen.

Ik denk dat één van de beste (meeste “bang for your bucks”) garmin-aankopen die je nu kunt doen de F6 pro is voor < 400 euro. Maar wie gevoelig is voor de laatste feature-upgrades zal toch graag bijbetalen voor een van de nieuwere modellen. 😊
Mijn FR dient hoofdzakelijk voor hardlopen en fietsen. Ik vind de fenix lijn te rebuust en te zwaar voor hetgene ik doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
BasGenk schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:23:
[...]

Mijn FR dient hoofdzakelijk voor hardlopen en fietsen. Ik vind de fenix lijn te rebuust en te zwaar voor hetgene ik doe.
Snap ik hoor, zelf was dat ook mijn uitgangspunt 2,5 jaar geleden toen ik mijn 945 kocht. Nog altijd zeer blij mee (in praktijk de lichte en minder robuuste variant van de meest uitgebreide Fenix die er toen te koop was (de 6 pro), op enkele niche features na). Zou nu wel een upgrade willen en dan denk ik voor een F7 gaan omdat ik dat wel echt een veel mooier horloge vindt dan de F-serie, en om mij heen eigenlijk nooit iemand hoor klagen over dat 'ie te lomp is voor hardlopen. Maar denk dat ik toch nog maar even doorga met de 945. Er is werkelijk niets wat ik mis en het was toen (2019) en ook batterijduur lijkt nog prima. Meestal heb ik aan <4 uur (fietsen) of nog veel minder (hardlopen) altijd al genoeg, maar in de bergen gebruik ik hem ook om tochten te loggen en dan gaat 'ie zelfs met GPS + hartslag aan nog lang genoeg mee om ook de 10+ uur durende trips netjes in kaart te brengen :) .. Over 3 weken zit ik in Peru op hoogte in de kou, ben benieuwd hoe die dan gaat presteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Valorian schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:46:
[...]

Snap ik hoor, zelf was dat ook mijn uitgangspunt 2,5 jaar geleden toen ik mijn 945 kocht. Nog altijd zeer blij mee (in praktijk de lichte en minder robuuste variant van de meest uitgebreide Fenix die er toen te koop was (de 6 pro), op enkele niche features na). Zou nu wel een upgrade willen en dan denk ik voor een F7 gaan omdat ik dat wel echt een veel mooier horloge vindt dan de F-serie, en om mij heen eigenlijk nooit iemand hoor klagen over dat 'ie te lomp is voor hardlopen. Maar denk dat ik toch nog maar even doorga met de 945. Er is werkelijk niets wat ik mis en het was toen (2019) en ook batterijduur lijkt nog prima. Meestal heb ik aan <4 uur (fietsen) of nog veel minder (hardlopen) altijd al genoeg, maar in de bergen gebruik ik hem ook om tochten te loggen en dan gaat 'ie zelfs met GPS + hartslag aan nog lang genoeg mee om ook de 10+ uur durende trips netjes in kaart te brengen :) .. Over 3 weken zit ik in Peru op hoogte in de kou, ben benieuwd hoe die dan gaat presteren!
Ik was enorm excited over mijn nieuwe horloge (nog steeds ingepakt). Maar als ik alle revieuws lees (zijn niet allemaal slecht) hoop ik dat ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt tussen 955 en 255.

Naast de grote van de horloge lig ik ook wel wakker van die bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BasGenk schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Ik was enorm excited over mijn nieuwe horloge (nog steeds ingepakt). Maar als ik alle revieuws lees (zijn niet allemaal slecht) hoop ik dat ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt tussen 955 en 255.

Die bugs worden echt wel opgelost door Garmin. Het is niets nieuws dat deze horloges nog bugs hebben bij release. Wil je een bugvrij horloge bij aanschaf, dan moet je vaak enkele maanden wachten met aankopen na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:50:
Al weet je dat het gaat gebeuren, toch kun je verbaast zijn. Als nieuwe FR955 eigenaar verbaas ik me toch wel over een aantal bugs:Aan de andere kant: het is vooral verbazing, ik kan niet zeggen dat ik er last van heb. Onhandig is het soms wel een beetje; de touch-functionaliteit van mijn Vivoactive 4 gaf meer mogelijkheden
Wat een verschil in de touchscreen functionaliteit tussen de F7 en FR955 inderdaad. De 900 serie was altijd de plastic Fenix, maar dat is hier dus bij lange na niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BasGenk schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Mwah, horloge is an sich prima bruikbaar hoor (heb ook de 955).

Batterij lijkt na een moeizaam begin nu wel dikke prima (lag misschien aan he stryd connectiq field? Wil eerst de batterij eens goed testen in de huidge staat voor ik daar weer mee ga klooien, en gebruik hem voor nu toch standalone en puur voor power). Maar met gps-only zit ik op ~2%/hr, met multiband op (iets meer dan?) het dubbele.

Heb de batterij 12 mei opgeladen om 1500, daarna 1:45u gewandeld en nog 35 minuten hardgelopen (beide gps only) en ik zit nu op 79%! Dat is 0.3% per uur incl 2 activiteiten van meer dan 2u in totaal.

Tochscreen is niet ideaal, maar het enige wat me ECHT stoort is hoe het (niet goed) met maps werkt waarbij het niet kunnen selecteren van een locatie op de kaart zelf wel echt een kak-bug is.

Hartslagzones aanpassen is ook een dingetje, maar tenzij je specifiek voor wielrennen en hardlopen wil customizen volgens mij werkbaar.

Waar maak je je het meeste zorgen om? Misschien kan ik je geruststellen (of bevestigen ;) )

Ik ben er eignelijk gewoon al best tevreden mee, maar er mag ZEKER wel nog aardig wat werk aan gebeuren en ga er ook van uit dat Garmin hier nog wel mee bezig is. Kan me niet voorstellen dat hoe het nu werkt 'by design' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
m0ridin schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:44:
[...]

Mwah, horloge is an sich prima bruikbaar hoor (heb ook de 955).

Batterij lijkt na een moeizaam begin nu wel dikke prima (lag misschien aan he stryd connectiq field? Wil eerst de batterij eens goed testen in de huidge staat voor ik daar weer mee ga klooien, en gebruik hem voor nu toch standalone en puur voor power). Maar met gps-only zit ik op ~2%/hr, met multiband op (iets meer dan?) het dubbele.

Heb de batterij 12 mei opgeladen om 1500, daarna 1:45u gewandeld en nog 35 minuten hardgelopen (beide gps only) en ik zit nu op 79%! Dat is 0.3% per uur incl 2 activiteiten van meer dan 2u in totaal.

Tochscreen is niet ideaal, maar het enige wat me ECHT stoort is hoe het (niet goed) met maps werkt waarbij het niet kunnen selecteren van een locatie op de kaart zelf wel echt een kak-bug is.

Hartslagzones aanpassen is ook een dingetje, maar tenzij je specifiek voor wielrennen en hardlopen wil customizen volgens mij werkbaar.

Waar maak je je het meeste zorgen om? Misschien kan ik je geruststellen (of bevestigen ;) )

Ik ben er eignelijk gewoon al best tevreden mee, maar er mag ZEKER wel nog aardig wat werk aan gebeuren en ga er ook van uit dat Garmin hier nog wel mee bezig is. Kan me niet voorstellen dat hoe het nu werkt 'by design' is.
Hartslagzones aanpassen heb ik nu wel nog nooit gedaan. Waarom zou je zoeits doen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:47
BasGenk schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Hartslagzones aanpassen heb ik nu wel nog nooit gedaan. Waarom zou je zoeits doen? :D
Voor bv mensen zoals mezelf die medicatie ( bv betablockers ) nemen. Mijn max. hartslag is maar 140 hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
tuxken schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Voor bv mensen zoals mezelf die medicatie ( bv betablockers ) nemen. Mijn max. hartslag is maar 140 hierdoor.
Oh excuses wist ik niet. Als mijn vriendin weg is sebiet naar haar werk ik ga ik wel stiekem dat doosjes al eens openen en hem rond mijn pols doen. Moet dat al eens gevoeld hebben. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BasGenk schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Ik train meestal op hartslag wanneer ik specifiek train, de zones die garmin standaard aanhoudt ben ik niet zo van overtuigd dus ik pas ze dan aan op basis van een andere site.

Normaal trainde ik altijd op tempo, maar dat kwam vaak neer op forceren en uiteindelijk ovetrainen... bij trainen op hartslag heb ik het idee dat het wat meer op basis van je lichaam is en niet op basis van wat je (wanhopig) hoopt te halen ;)

Maar zal voor velen geen belangirjk punt zijn en je kan wel de 'algemene' zones aanpassen en hardlopen+fietsen nemen dit dan over. Ik fiets niet, dus alsnog werkbaar voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TsWPcxMS3XUAn7IRiX9qw35ZcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBJ66yEsQgbrVnYcRLYjQja7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPmAvZ19fVsI-tg1Lipd4HwsydE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTc4T4cebrqxdwMjQoillqwR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TfmaDycl55agvIKbfGcCObI8o0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7W9v7NFKUdJhL6PfYxIS2j0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhMfB6HDaBLCcrAJl-f7YsjULEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ox1SfLPIAtGFXceSI7LjAwhw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Wat een cheap bandje zit er om die 955 zeg. Hadden ze voor die prijs daar niet iets beters voor kunnen ontwikkelen :/

Verder vast prima ding, maar ik snap het uiterlijk van die lijn niet helemaal. Net zoals dat muzieknootje op die knop. Smaken verschillen natuurlijk, maar kom op zeg O-)

[ Voor 18% gewijzigd door spokje op 15-06-2022 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:08

Mooijekind

Manager Product Content
spokje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:30:
Wat een cheap bandje zit er om die 955 zeg. Hadden ze voor die prijs daar niet iets beters voor kunnen ontwikkelen :/

Verder vast prima ding, maar ik snap het uiterlijk van die lijn niet helemaal. Net zoals dat muzieknootje op die knop. Smaken verschillen natuurlijk, maar kom op zeg O-)
Het blijft natuurlijk een sporthorloge en om met een leren bandje te gaan zwemmen / hardlopen in de regen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. En als je daar behoefte aan hebt kun je makkelijk het bandje vervangen door een leren exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 12:49
@BasGenk Ik vind die FR955 nog best groot. Wat is je polsomtrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
slow whoop schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:44:
@BasGenk Ik vind die FR955 nog best groot. Wat is je polsomtrek?
150-155.

Grote 955 vs 255 is 46,5mm vs 45,6mm.

[ Voor 10% gewijzigd door BasGenk op 15-06-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
spokje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:30:

Qua bandje: iedereen die voor de 955 gaat kiest bewust voor een horloge wat qua uitstraling nét even wat minder is dan het grote broertje, de Fenix, met als grote 'upside' lagere kosten én een horloge geoptimaliseerd voor (multi)sport (lichter, compacter). Ik vind het niet meer dan logisch dat daar ook een siliconenbandje bij zit. Een chiquer bandje erbij had gekund maar zou de prijs verhoogd hebben, dan vind ik het fijner om die keuze achteraf zélf te mogen maken :)

Wat betreft dat muzieknootje: grappig, dat was mij dus nog nooit opgevallen maar ook op de 945 zit die kennelijk, net als icoontjes op de andere knoppen. Ik vind er niet zoveel van want in praktijk zie je die icoontjes niet.

Wat ik storender vind is overigens de zilveren knoppen. Had ze liever zwart gezien, zoals op de 945. Maar dat is persoonlijk denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 15-06-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
ascent schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:47:
Ik heb vanochtend update v22.10 ontvangen. Ik moest even zoeken naar de changelog

Fixed an issue where Run/Walk/Idle total time didn’t equal Total Time displayed on watch/Garmin Connect (now all times when totaled should match Total Time).
Fixed an issue where user could not delete a Strength workout from device.
Fixed an issue with Metronome hot key not working in the Walk activity.
Fixed an issue in the Jumpmaster activity where the listed elevation data would not properly update.
Fixed an issue that could prevent device from booting up properly.
Fixed a possible crash when completing Strength workouts that didn't have any rep counting steps.
Fixed an issue where “Battery in Days” would report 0 in Connect IQ apps.
Fixed an issue causing incorrect cycling VO2 max values.
Fixed an issue where golf courses could fail to load.
Other minor improvements and bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
SuperKneus schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:39:
[...]

Ik heb vanochtend update v22.10 ontvangen. Ik moest even zoeken naar de changelog

Fixed an issue where Run/Walk/Idle total time didn’t equal Total Time displayed on watch/Garmin Connect (now all times when totaled should match Total Time).
Fixed an issue in the Jumpmaster activity where the listed elevation data would not properly update.
Fixed a possible crash when completing Strength workouts that didn't have any rep counting steps.
Ik zag gister de melding ervan langskomen ja. Je hoort bij de 25% die m al heeft ;) de changelog lijkt wel erg veel op 21.80. ben benieuwd of ze die hebben teruggetrokken

[ Voor 3% gewijzigd door ascent op 15-06-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:55
SuperKneus schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:39:
[...]

Op het Garmin forum stond 21.80 ook best al lang op 10% uitrol. Blijkbaar was er toch nog een serieuze bug die er tijdens de beta testen niet uit gekomen is. En nu lijkt 22.10 in één keer in produktie genomen zonder beta en release candidate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
BernieW schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:53:
[...]

Op het Garmin forum stond 21.80 ook best al lang op 10% uitrol. Blijkbaar was er toch nog een serieuze bug die er tijdens de beta testen niet uit gekomen is. En nu lijkt 22.10 in één keer in produktie genomen zonder beta en release candidate.
Zoiets klinkt idd plausibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:12

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Valorian schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:57:
[...]

Qua bandje: iedereen die voor de 955 gaat kiest bewust voor een horloge wat qua uitstraling nét even wat minder is dan het grote broertje, de Fenix, met als grote 'upside' lagere kosten én een horloge geoptimaliseerd voor (multi)sport (lichter, compacter). ........
Zie jij de FR955 als méér multisport geschikt dan de Fenix...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
BernieW schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:53:
[...]

Ik zit ook te kijken waar ik die 22.10 files evt kan downloaden, zie ze in 't forumdraadje niet staan. Gedoe met falende bluetooth vind ik irritant dus van 21.00 naar 22.10 zal ongetwijfeld beter worden; maar wil liever niet de beta-track in. Maar, een manual update is 'r niet echt bij zolang je aan de verkeerde kant van de A<->B test woont. Zowel vanuit 't horloge zelf gebeurt niet (auto update staan aan, verder weinig "forceer" opties) als ook garmin express laat niks zien.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
GurbY{nl} schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Zie jij de FR955 als méér multisport geschikt dan de Fenix...?
Nou, méér multisport geschikt zou ik het niet echt durven stellen, maar wel éven geschikt en toch lichter/compacter. Wat ik bedoel is dat beide horloges (in ieder geval in geval van 945 vs F6 destijds, weet niet of het bij 955/F7 ook opgaat) qua featureset nagenoeg identiek zijn. Maar de Fenix-reeks heeft extra geinvesteerd in “luxe” zoals harder glas, chiquere afwerking, waar de FR-reeks dat niet heeft en daarmee lichter en compacter is. Daarmee is ie op papier nét iets geschikter voor sport en veel minder geschikt voor wie ook de luxe uitstraling wil. En als je de 945 vergeleek met bijvoorbeeld de Fenix 6 "non-pro" dan was het verschil helemaal bizar: je betaalde dan méér geld voor die Fenix terwijl je een horloge kreeg met aanzienlijk mínder features (met name: geen kaarten). Zelf heb ik het bestaansrecht van die 6 non-pro altijd twijfelachtig gevonden, maar goed, als je echt niets doet met die features en wel graag een fenix-look wilde dan was het misschien wat voor je.

Er was zelfs een tijd dat de FR betere gps ontvangst zou hebben ivm minder staal in de behuizing (volgens mij ten tijde van de F5), maar dat is denk ik inmiddels wel verholpen (al ging die discussie toen ook op over de f6). Was overigens vooral hear-say, weet niet of het ooit ook echt bewezen is.

Maar dat gezegd hebbende denk ik nog steeds dat het gewichtsverschil+compactheid zo miniem verschilt dar dit vooral “op papier” bestaat. Heb nog nooit een sporter gehoord die bijvoorbeeld terugging van fenix naar fr om deze reden. Al met al bedoel ik dus eigenlijk dat de (meest high end) FR geoptimaliseerd is voor multisport “en niets anders”, waar de (meest high end) Fenix geoptimaliseerd is voor multisport én een chique voorkomen. Wel lees ik in dit topic dat mensen de Fenix vaak te groot vinden voor onder een overhemd, maar ik vrees dat die datzelfde dan ook met de 9xx serie ervaren. En dat heeft natuurlijk weinig met sport te maken :)

[ Voor 25% gewijzigd door Valorian op 15-06-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb een vraag over de cadence van garmin watches. Ik heb zelf nooit een garmin watch gehad, dus ik weet dat niet. Wordt cadence automatisch gecalibreerd met gps of kan dat manueel worden gecalibreerd door bv de paslengte in te geven? Of is het zo dat je gewoon moet vertrouwen dat het klopt zonder calibreren? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Ik lees dat ge best nakijkt of er stof achter uw scherm of/en HR sensor zit. Mensen die dit effectief ervaren bij de FR955?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:37

Roozzz

Plus ultra

mobie2 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:25:
Ik heb een vraag over de cadence van garmin watches. Ik heb zelf nooit een garmin watch gehad, dus ik weet dat niet. Wordt cadence automatisch gecalibreerd met gps of kan dat manueel worden gecalibreerd door bv de paslengte in te geven? Of is het zo dat je gewoon moet vertrouwen dat het klopt zonder calibreren? Iemand?
Cadans wordt gemeten met een accelerometer. Die meet de beweging over meerdere assen. Er komt dus geen gps of iets dergelijks bij te pas. Calibratie is ook niet nodig. Reken er maar op dat het klopt :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FR255M voor 360€ bij All4Running met kortingscode RUNNINGMAN :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:10
Aghanim schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:11:
FR255M voor 360€ bij All4Running met kortingscode RUNNINGMAN :)
De Epix2 titanium voor 784,75 bij bovenstaande. Scheelt ook ruim 200euro tov garmin zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
FR 955 Solar White binnen. Bevalt goed tot nu toe, voelt degelijker aan dan de vivoactive 3 die hij vervangt. Onder andere de oplaad aansluiting zit beter vast. Kan hem voorlopig nog niet echt gebruiken aangezien ik behoorlijk ziek ben van Covid. Suggestie was een half uurtje hardlopen, maar dat ga ik dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 20:31
FR255 music voor 337,98 bij https://www.runningxpert.com
Pagina: 1 ... 226 ... 317 Laatste