Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 225 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:21
Welke sporthorloges bieden nog maar Spotify sync en FirstBeat metrics (zie bijv. alle verbeteringen in de Forerunner 955 van gisteren/vandaag)? Daar zit volgens mij vooral de innovatie bij Garmin, nietwaar? (Ik ben het met al je punten eens wat betreft Garmin en fietsen (m.a.w. de Edge fietscomputers), maar qua hardloophorloges zie ik eigenlijk geen alternatieven voor mijn (overpriced, agree) Epix 2. Ik volg Coros wel op de voet, want ik vind het zeer interessant wat zij doen, maar ik mis het ecosysteem en een aantal key features (zoals Spotify sync, FirstBeat) eromheen nog om over te stappen.

[ Voor 15% gewijzigd door jch88 op 01-06-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
Zijn er ondertussen ervaringen met de solar varianten hoeveel die opleveren in werkelijk gebruik bij sterker zonlicht? Garmin claimt de verbeteringen ongeveer 33% van dagelijks verbruik erbij in smartwatch mode op de Fenix 7 X solar of nu de 955, bij een lichtsterkte van 50 kilo lux en 3 uur zon per dag. Maar werkelijk zonlicht levert meer dan 100 kilo lux. Heeft iemand hier ervaring mee ondertussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

swhnld schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:09:
Zijn er ondertussen ervaringen met de solar varianten hoeveel die opleveren in werkelijk gebruik bij sterker zonlicht? Garmin claimt de verbeteringen ongeveer 33% van dagelijks verbruik erbij in smartwatch mode op de Fenix 7 X solar of nu de 955, bij een lichtsterkte van 50 kilo lux en 3 uur zon per dag. Maar werkelijk zonlicht levert meer dan 100 kilo lux. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een 7s sapphire solar en het valt me tot nu toe (3 weken) een beetje tegen. Je moet je horloge behoorlijk goed op de zon richten om een hoge opbrengst te krijgen. Tijdens lopen of fietsen zou je dat dan bewust moeten doen, dat doe je natuurlijk niet, dus krijg je veel minder straling binnen dan er theoretisch voor handen is. In de Garmin fora heb ik gelezen dat iemand met een Instinct 2 wel aardige resultaten had gehaald door zijn horloge in een glas water naar de zon te richten. Logisch, zonnecellen werken efficiënter als ze gekoeld worden, maar het is wel ver weg van een real life situatie. Ik hoopte dat er niet te veel verschil zou zijn met normale grootte Fenix; de 7s heeft een kleinere zonnecel, maar ook een kleinere accu die dus eerder opgeladen zou moeten zijn.

Als laatste heb ik gelezen dat bij de Fenix je het percentage bij zonne laden niet ziet toenemen omdat daar geen link tussen zit, bij een herstart checkt ie de status van de accu opnieuw en dan zie je wèl de extra procenten. Klinkt als slecht geprogrammeerd zou ik zeggen en vraagt om een fix.

Inmiddels heb ik er vrede mee dat de 7s alleen in de zomervakantie zorgt voor substantieel meer dagen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
jch88 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:45:
Welke sporthorloges bieden nog maar Spotify sync en FirstBeat metrics (zie bijv. alle verbeteringen in de Forerunner 955 van gisteren/vandaag)? Daar zit volgens mij vooral de innovatie bij Garmin, nietwaar? (Ik ben het met al je punten eens wat betreft Garmin en fietsen (m.a.w. de Edge fietscomputers), maar qua hardloophorloges zie ik eigenlijk geen alternatieven voor mijn (overpriced, agree) Epix 2. Ik volg Coros wel op de voet, want ik vind het zeer interessant wat zij doen, maar ik mis het ecosysteem en een aantal key features (zoals Spotify sync, FirstBeat) eromheen nog om over te stappen.
Wat mis je dan qua ecosysteem? Firstbeat metrics zit erin: Evolab. Of het net zo goed is valt over te discussiëren, evenals of dat zo belangrijk is. Uiteindelijk zijn het allemaal berekeningen obv een aantal cijfers die tijdens je workout naar bovenkomen drijven. Verder zoekt niet iedereen muziek sync, ik niet bijv. Maar als je dat wel zoekt, dan is Coros inderdaad gelijk een afvaller (op de €700 kostende Vertix 2 na). Buiten dat: ik noem dat niet innovatie, het is puur een optie die het wel of niet heeft. Je betaalt er ook schoftelijk veel ervoor: 399 op z'n minst voor de 255 Music. Voor die prijs heb je een Apple Watch met veel beter ecosysteem, veel meer muziek sync opties, etc. En dat kan je weer integreren met weet ik het wat. Als je écht wilt kan je zelfs je workouts naar Garmin Connect sturen omwille van het "ecosysteem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:41:
[...]
Iets simpels als een ander watchface vereist een tweede app. Firmware updates zijn niet te forceren/zoeken via de app, daarvoor moet je met je pc verbinden met weer een app.
Maar maakt het dan veel uit dat je een andere app ervoor gebruikt? Imo is er ook wel wat te zeggen ervoor dat ze gescheiden zijn. Niet dat het allemaal veel uitmaakt. En ik vermoed dat de groep is die firmware updates wil forceren echt heel erg klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:15:
[...]

Maar maakt het dan veel uit dat je een andere app ervoor gebruikt? Imo is er ook wel wat te zeggen ervoor dat ze gescheiden zijn. Niet dat het allemaal veel uitmaakt. En ik vermoed dat de groep is die firmware updates wil forceren echt heel erg klein is.
Het gaat niet alleen om forceren. Ook puur het zoeken naar een update als je weet dat er een nieuwe uitgekomen is, dat kan dus niet via de app. Je moet gewoon wachten tot ie klaar staat. Dat is gewoon niet meer anno 2022 om daarvoor je horloge aan de pc te moeten koppelen en dan pas te zoeken naar een update. Terwijl de update feature zelf wel gewoon in de app/het horloge zit. En ieder ander doet het namelijk wel zo: Apple, Coros, Suunto, noem ze maar op.

Het maakt wel degelijk uit, want tuurlijk kom je er uiteindelijk wel uit, maar je betaalt megaveel voor een duur product waar je dan dus 3 (!) apps voor nodig hebt om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Dat is gewoon geen goede ervaring, hoe je het ook wendt of keert, dat valt niet goed te praten. Als je nou nog veel minder zou betalen, is het nog tot daar aan toe, maar het is juist het omgekeerde: Garmin is (veel) duurder. Dan mag je ook verwachten dat ze niet in 2007 zijn blijven hangen met dit soort "innovaties". Het is gewoon lachwekkend hoe mensen dit nog durven te verdedigen. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:07
MooDyBLueS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:13:
[...]
Je betaalt er ook schoftelijk veel ervoor: 399 op z'n minst voor de 255 Music. Voor die prijs heb je een Apple Watch met veel beter ecosysteem, veel meer muziek sync opties, etc. En dat kan je weer integreren met weet ik het wat. Als je écht wilt kan je zelfs je workouts naar Garmin Connect sturen omwille van het "ecosysteem".
Maar die apple heeft dan toch weer niet alle sportfuncties? Vziw heb je bij android wear / apple watch al snel extra apps als runkeeper/strava/... nodig om een training te plannen en lopen, om alerts te krijgen bij een bepaald tempo of hartslag, om automatisch trainingen voorgeschoteld te krijgen en activiteiten met wat meer detail te tracken? Op de duurdere horloges zitten ook kaarten en navigatie ingebouwd, dus ook geen nood aan extra apps daarvoor. Het feit dat alles om te sporten er gewoon op zit en geïntegreerd is is ook een voordeel voor een (grote?) groep.

Een apple watch is op een heel andere doelgroep gericht, en als je een hardloophorloge met muziek wilt lijkt een Forerunner 255 Music helemaal niet fout, al zou ik even wachten tot ie in prijs zakt of een 245 music in uitverkoop oppikken, afhankelijk van welke features je wilt.
MooDyBLueS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:23:
[...]

Het gaat niet alleen om forceren. Ook puur het zoeken naar een update als je weet dat er een nieuwe uitgekomen is, dat kan dus niet via de app. Je moet gewoon wachten tot ie klaar staat. Dat is gewoon niet meer anno 2022 om daarvoor je horloge aan de pc te moeten koppelen en dan pas te zoeken naar een update.

product waar je dan dus 3 (!) apps voor nodig hebt om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Dat is gewoon geen goede ervaring, hoe je het ook wendt of keert, dat valt niet goed te praten.
Ik heb 2 apps op mijn telefoon, maar die IQ app mag er op zich wel af, want eens ik mijn uurwerk ingesteld heb verander ik er amper iets aan. Vind het wel iets hebben dat de gewone connect app focust op wat het moet doen (sync, activiteiten inzien enzovoort) terwijl de store gewoon een eenvoudige store is die je niet moet installeren als je hem niet gebruikt (net zoals je Connect geen permissies moet geven, of geen TOS moet accepteren, voor functies die je niet gebruikt). Ze zouden het absoluut kunnen en mogen integreren, maar eerlijk gezegd heb ik behalve dat het een "huh" momentje was tijdens de installatie hier geen echt probleem mee, over die meerdere apps ben ik neutraal. De Fenix 7 heeft als ik me goed herinner ook een ingebouwde mini-IQ store, dus de nood voor die aparte app kan in de toekomst voor veel gebruikers nog verkleinen.

Die updates komen gewoon op mijn uurwerk en ik klik op ok als ik ze wil installeren, da's ook de enige manier hoe ik weet dat er updates zijn. Het werkt gewoon en dan ben ik tevreden. Ik kan ook meer gevallen bedenken voor uitstel van een update dan om me te haasten, in het geval van sporthorloges. Stel dat je weet dat er een nieuwe functie naar je uurwerk komt, en je bent gehaast om die te hebben, dan neem ik aan dat dat is om een nieuwe functie op een race te kunnen gebruiken. Ik zou liever niet vlak voor een race nog een update erdoor forceren, maar zou die uitstellen tot erna, zodat je weet dat alles gaat zijn en werken zoals je getrained hebt.

Enigste grote nadeel vind ik de activiteitprofielen waarmee ze aan segmentering doen, kajak is helaas voorbehouden aan de 9xx/fenix reeks. Echter komt op meerdaagse trips de betere batterijduur van die reeksen ook mooi van pas, kaarten zijn ook wel handig bij lopen in onbekend gebied (afgelopen week nog gewenst dat ik dat had, VA4s hier), dus niet het einde van de wereld IMO. Maar da's ieder zijn keuze, om al dan niet geld te besteden aan een hoger segment. En zolang er geen beter alternatief/concurrentie is voor wat je nodig hebt kiest garmin de prijs die ze vragen en kiezen kopers toch gewoon of ze bereid zijn die te betalen?

[ Voor 3% gewijzigd door bertware op 02-06-2022 00:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

maartend schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:55:
[...]

vervangen of schoongemaakt? En hoe?
Voo: fenix 5x
Na: Epix2

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Na mijn debacle bij Bever die een gebruikt, incompleet horloge leverde, komt vandaag de Fenix 7 Sapphire Solar binnen van Bever. Moet zeggen, echt netjes opgelost, heb deze met een zeer mooie korting kunnen kopen. Hun kwamen zelf met dit voorstel. Van een gebruikte 6X, nu dus een nieuwe 7 onderweg. Afkraken is makkelijk, maar als de winkel het netjes oplost, mag dat ook zeker gemeld worden, niet waar?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
955 non solar besteld, was al even aan het wachten omdat ik wat dingen mis ten opzichte van de vivoactive 3 music, die ik nu 2,5 jaar gebruik.
Twijfel nog wat ik met de oude wil doen als ik de nieuwe heb. Verkopen, of houden als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

pdavie2311 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:13:
[...]Bever ook nog! Nu bij Amazon maar besteld..
vandaag de Fenix 7 Sapphire Solar binnen van Bever.
Heb je nu dan 2 smart watches? :?

[ Voor 20% gewijzigd door route99 op 02-06-2022 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:23:
[...]

Het gaat niet alleen om forceren. Ook puur het zoeken naar een update als je weet dat er een nieuwe uitgekomen is, dat kan dus niet via de app. Je moet gewoon wachten tot ie klaar staat. Dat is gewoon niet meer anno 2022 om daarvoor je horloge aan de pc te moeten koppelen en dan pas te zoeken naar een update.
Maar nogmaals, het is echt een enorm kleine minderheid die daar interesse in heeft. En natuurlijk, ik kan me voorstellen als er net een nieuw horloge is, en die heeft echt een irritante bug in de firmware die door een nieuwe update opgelost wordt, dat je die zo snel mogelijk willen. Maar buiten dat om maakt echt bijna niemand dat wat uit. Als Tweaker zal ik vast technischer zijn dan de gemiddelde gebruiker, maar ik ga echt niet mijn smartwatch laten zoeken naar updates. Die meldt mij wel als er een update is.
Het maakt wel degelijk uit, want tuurlijk kom je er uiteindelijk wel uit, maar je betaalt megaveel voor een duur product waar je dan dus 3 (!) apps voor nodig hebt om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Dat is gewoon geen goede ervaring, hoe je het ook wendt of keert, dat valt niet goed te praten.
Nou ja, voor 99% van de gebruikers dus twee apps. Eentje is je fitness tracking app, en de ander is de "Garmin Play" app. Als dat echt het grootste minpunt is van een smartwatch, store en fitness tracking gescheiden apps, dan zijn ze dus echt goed :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

route99 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:28:
[...]

[...]
Heb je nu dan 2 smart watches? :?
Nee. Die bij Amazon gelijk geannuleerd voordat die verstuurd zou worden.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +4 Henk 'm!
955 solar besteld :9~ :o

Komt als het goed is morgen binnen, in principe vind ik solar maar 50 euro meer waard dus nu 100 euro ~extra betalen betekent eigenlijk maar 50 euro meer dan ik zou willen ;)

En zo kun je gelukkig alles omlullen, en tja.. vakantiegeld is toch al binnen en over een paar weken denk ik niet meer aan dat beetje extra. Zeg ik dan maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Je betaalt er ook schoftelijk veel ervoor: 399 op z'n minst voor de 255 Music. Voor die prijs heb je een Apple Watch met veel beter ecosysteem, veel meer muziek sync opties, etc. En dat kan je weer integreren met weet ik het wat. Als je écht wilt kan je zelfs je workouts naar Garmin Connect sturen omwille van het "ecosysteem".
Hoeveel app subscriptions heb je op een Apple Watch nodig voordat je qua sports tracking op zelfde nivo bent als Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50
m0ridin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:27:

Komt als het goed is morgen binnen, in principe vind ik solar maar 50 euro meer waard dus nu 100 euro ~extra betalen betekent eigenlijk maar 50 euro meer dan ik zou willen ;)

En zo kun je gelukkig alles omlullen, en tja.. vakantiegeld is toch al binnen en over een paar weken denk ik niet meer aan dat beetje extra. Zeg ik dan maar
Bedankt voor je toelichting :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Wat mis je dan qua ecosysteem? Firstbeat metrics zit erin: Evolab. Of het net zo goed is valt over te discussiëren, evenals of dat zo belangrijk is. Uiteindelijk zijn het allemaal berekeningen obv een aantal cijfers die tijdens je workout naar bovenkomen drijven. Verder zoekt niet iedereen muziek sync, ik niet bijv. Maar als je dat wel zoekt, dan is Coros inderdaad gelijk een afvaller (op de €700 kostende Vertix 2 na). Buiten dat: ik noem dat niet innovatie, het is puur een optie die het wel of niet heeft. Je betaalt er ook schoftelijk veel ervoor: 399 op z'n minst voor de 255 Music. Voor die prijs heb je een Apple Watch met veel beter ecosysteem, veel meer muziek sync opties, etc. En dat kan je weer integreren met weet ik het wat. Als je écht wilt kan je zelfs je workouts naar Garmin Connect sturen omwille van het "ecosysteem".
Tja, appels en peren...

255 = sporthorloge met smartopties
AW = smartwatch met sportopties

Wat mij betreft een compleet andere doelgroep en intentie. Voor mij valt zo'n beetje elke smwartwatch al af door de crappy batterijduur. Ook hoef ik niet perse een oled scherm, de garmin schermen bevallen me eigenlijk best prima... vooral functioneel.

Uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen voorkeuren en prioriteiten en daar komt dan het beste model uitrollen.
spokje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Bedankt voor je toelichting :+
Haha, tja... waarschijnlijk vooral voor mezelf om het weer te verantwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door MooDyBLueS op 02-06-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MooDyBLueS Vermoedde al dat je de verkeerde gequote had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:54
Sander schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Hoeveel app subscriptions heb je op een Apple Watch nodig voordat je qua sports tracking op zelfde nivo bent als Garmin?
Ik gebruik nu maar 1 app op de apple watch voor sporten en dat is Workoutdoors en die kost 6 euro eenmalig.
Verder synct die automatisch naar Strava die weer gelinkt is met runalyze.

Of ik dan op Garmin niveau ben weet ik niet maar voor m'n gevoel kom ik qua features niks te kort.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:21
[...]

Maar als een bepaalde 'optie' voor jou niet interessant is, kan het nog steeds een innovatie zijn, toch? Want dankzij deze 'optie':

- hoef ik m'n horloge niet meer aan de computer te hangen en te klooien met mp3s
- kan ik m'n telefoon thuislaten en toch altijd de laatste muziek/podcasts luisteren

In mijn ogen wel degelijk een innovatie. Ja dit is/was ook (deels) al (eerder) mogelijk met andere horloges, maar of niet volledig geintegreerd (geen Spotify sync, zoals Coros) of bij lifestyle smartwatches (inclusief bijbehorende nadelen zoals een touch screen in plaats van tactiele knoppen, en het inleveren op Firstbeat metrics of vergelijkbaar.

Voor mij is Garmin dan nog steeds het beste (maar jammergenoeg duurste) compromis, ook al zou ik heel graag eens een Coros of ander merk willen uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 17:27
Poeh, de nieuwe Forerunner 255s vind ik een toppertje zeg:
  • klein en licht
  • multi-band GPS
  • barometrische hoogtemeter
  • triathlon mode
  • open water swim
  • elevate v4 sensor
Dit zijn voor mij serieuze verbeteringen tov de al prima Forerunner 245. Ok, de 245 is te vinden voor rond de 200 en de 255s standaardprijs is 349,-...

https://www.garmin.com/nl-NL/p/780165/pn/010-02641-12#specs

[ Voor 37% gewijzigd door estorino op 10-10-2022 13:26 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
aha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hoe dan ook: ik ben van een Forerunner 205 (2009) naar FR 310XT naar Fenix 3 naar Fenix 6X pro solar en het zijn gewoon top klokken. Belangrijkste feature voor mij is het in kunnen kloppen van een route en die daarna volgen en dat doen ze allemaal subliem. Iedereen het zijne, laat mij lekker bij de Fenix want ze zijn niet te overtreffen. Voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Fraulein Blomminator heeft al meermalen goed gekeken naar mijn 7x white/blue en haar stokoude Suunto is op. En ze appte even gisterenavond een Suunto 9 peak birch White titanium te hebben besteld. Ik vind het een mooie klok op de foto (nog niet live gezien), en stuk kleiner wat beter past bij kleinere pols. De 7x vond ze veeeel te groot voor zichzelf.
Mijn tegenargumenten waren; geen kaarten én Suunto heeft flink zitten rommelen in de apps/ondersteuning. Maarja, als Fraulein een Suunto mooier vindt... dan komt er geen Garmin he ;)
Maar ze is er vast heel blij mee. Als ze ermee leert omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:44
Ik had vrijwel dezelfde overwegingen @MooDyBLueS , ook ik heb moeite met de manier waarop Garmin z'n dominante marktpositie 'uitbuit' (beetje zwaar woord). Toch heb ik een tweedehands Fenix 5 gekocht, simpelweg omdat Coros geen native SUP activiteit had. Ik kom nu zwaar in de verleiding om een F6 pro te overwegen (uit principe koop ik liever tweedehands spullen, duurzame afwijking) vanwege de kaarten. Maar ja, met de F5 is nog niks mis mee en met hardlopen is bolletje pijltje goed genoeg. Voor het fietsen neem ik dan toch nog wel een Edge 530/830 (die zijn al makkelijk te krijgen en de 1040 is ook net uit).

Het hele firstbeat en running dynamics kan me sowieso gestolen worden, ik train steeds meer op gevoel. Ik heb niet de illusie dat ik met mijn 57 jaar, redelijk gare rechterknie en een klapvoet door een hernia nog iets aan mijn looptechniek ga toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
m0ridin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:27:

Ik heb gisteren de non-solar FR955 besteld, bij Garmin zelf. Geen indicatie van levertijd, maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik was van plan om de solar-versie te kopen, maar vond de ring van solar panel echt niet mooi (ik had dat van mijzelf niet verwacht :+).
Bij de FR955 is de prijs echt de verassing. Bij de FR255 zijn het de specificaties. Die zijn onverwacht goed; een triathlon horloge met verbeterde plaatsbepalingsystemen blaast de FR745 wel een beetje uit het water. Met dank aan de concurrentie van Coros en Polar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 18:25
Kan iemand mij vertellen of de Fenix 7 een optie heeft " breng me naar start?"

Heb wat gpx routes gedownload van internet, en vroeg me af of ik kan instelleb mij naar het beginpunt vd route te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:33
Smok3yNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:40:
Kan iemand mij vertellen of de Fenix 7 een optie heeft " breng me naar start?"

Heb wat gpx routes gedownload van internet, en vroeg me af of ik kan instelleb mij naar het beginpunt vd route te brengen.
De 6 kan t. Dus neem aan dat de 7 het ook kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Ik bedoel eigenlijk breng me naar de start van een nieuwe route. Niet van een activiteit die al begonnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

De 6 kan het. Je kiest de optie Kaart, scrollt naar waar je naar toe wilt en drukt op bevestig, daarna op Ga. Hij navigeert je dan naar dat punt. Daar kun je dan je workout of run etc starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smok3yNL
GurbY{nl} schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:39:
De 6 kan het. Je kiest de optie Kaart, scrollt naar waar je naar toe wilt en drukt op bevestig, daarna op Ga. Hij navigeert je dan naar dat punt. Daar kun je dan je workout of run etc starten.
Het is gelukt, je bent geweldig! mijn dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkegast
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
Mijn forerunner 645 music is helaas gisteren gesneuveld. Sluiting is afgebroken (niet het bandje, maar de behuizing). Ik heb hem de dag ervoor wel van het nachtkastje laten vallen ik vermoed dat hij op die hoek is gevallen.

Nu kan ik hem dus niet meer om mijn pols dragen en wordt het tijd voor een nieuwe. Geluk bij een ongeluk is dezelfde dag de Forerunner 955 aangekondigd. Garmin is wat mij betreft een no-brainer omdat de Forerunner 645 perfect heeft gewerkt de afgelopen 4 jaar en ik ook erg tevreden ben met de features en het eco-systeem van Garmin.

Voor degene die de 955 al besteld hebben, hebben jullie dit via Garmin zelf besteld? Ik zie ze nog weinig in webshops staan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michels82
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-01 09:19
Requiem19 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Eens. Je moet je afvragen waar voor jou de nadruk op ligt: rugged (no nonsense) outdoor horloge, of meer de smartwatch elementen?

Als je het echt gebruikt als outdoor horloge: neem de Fenix 7. Betere batterijduur en 0 zorgen over het scherm. Ik heb nu al 4 jaar de Fenix 5X en het scherm is nog even goed als dag 1. Zeker als je zoals @Michels82 je horloge gaat gebruiken voor fietstochten (2-5 uur) en hiken (dag aan), is de Fenix 7 de goede keuze imo. Natuurlijk verleidt dat AMOLED scherm je enorm en brengt dat je aan het twijfelen. Maar bij zulk intens gebruik zou ik gewoon voor KISS gaan.

Ik heb voor het fietsen een Edge (veel fijner, ja echt :P) en gebruik het horloge voor Crossfit workouts, hardlopen en wellicht 3-4x per jaar hiken. Bij mij ligt de nadruk dus ook meer op het health monitoren en het smartwatch gedeelte (alsmede de looks). Voor mij is de Epix daarom de goede keuze (hoop ik).

Kortom, @Michels82 laat je niet gek maken door het glimmende schermpje. De Fenix 7s/x (Sapphire) is voor jou de betere keuze.
Lang geleden, maar toch even op terugkomen. Nog bedankt voor het advies destijds. Waar ik in een eerder bericht zei absoluut geen fietscomputer aan te willen schaffen heb ik uiteindelijk toch een Edge 830 aangeschaft (en dat is inderdaad veel prettiger met fietsen dan een horloge). En aangezien een Edge 830 + Forerunner 955 qua prijs overeenkomt met een Fenix 7 Sapphire Solar kan ik het naar mezelf volledig verkopen om ook een FR 955 Black Non-Solar aan te schaffen :*) .
Wel balen dat bij de introductie van een nieuw Garmin horloge ze zo slecht leverbaar zijn,...nog even geduld hebben maar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gekkegast Heb hem zelf bij triathlonworld.nl besteld (zwart solar) omdat hij daar op voorraad was. Postnl is ook daadwerkelijk onderweg dus lijkt ook echt geleverd te gaan worden ;) Nu echter allemaal weer op 5-7 dagen oid.

all4running verwacht de non-solar black eind deze/begin volgende week (hadden ook wat modellen op voorraad maar waren snel uitverkocht), run2day heeft/had ook wat modellen.

Volgens mij wordt er mondjesmaat geleverd door garmin, dus het is wat geluk hebben qua timing wanneer je hem echt de volgende dag wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
estorino schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:47:
Poeh, de nieuwe Forerunner 255s vind ik een toppertje zeg:
  • klein en licht
  • multi-band GPS
  • barometrische hoogtemeter
  • triathlon mode
  • open water swim
  • elevate v4 sensor
...Fenix 6s (met een ander bandje wat veel fijner zit dat het originele bandje).
[Afbeelding]
Welk bandje heb je? Sinds kort een 6s maar ben geen fan van het standaard bandje, twijfel of het aan materiaal/vorm of breedte ligt B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 17:27
Thefirstikke schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Welk bandje heb je? Sinds kort een 6s maar ben geen fan van het standaard bandje, twijfel of het aan materiaal/vorm of breedte ligt B)
Strap-it 20mm met quickfit sluiting. Link
Gekocht op marktplaats van iemand die de verkeerde maat had besteld. Bevalt mij erg goed:
minder stug / zachter dan origineel
lijkt iets dikker
Twee lusjes ipv 1
iets langer
(Originele bandje 6s was het eerste bandje van Garmin in vele jaren dat ik niet fijn vond.)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
estorino schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:11:
[...]

Strap-it 20mm met quickfit sluiting. Link
Gekocht op marktplaats van iemand die de verkeerde maat had besteld. Bevalt mij erg goed:
minder stug / zachter dan origineel
lijkt iets dikker
Twee lusjes ipv 1
iets langer
(Originele bandje 6s was het eerste bandje van Garmin in vele jaren dat ik niet fijn vond.)
Top, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Net eens in de Garmin simulator zitten kijken naar het beschikbare geheugen voor datavelden van de 4 nieuwe versies van de Forerunner 255 en de 2 nieuwe versies van de Forerunner 955. Alle horloges ondersteunen 256 kB (eigenlijk 252,5 kB), net zoveel als de Epix 2. De Fenix 7(s/x) is ook van 128 kB naar 256 kB gegaan nu.
Verbazingwekkend is vooral dat de 4 nieuwe versies van de Forerunner 255 nu 256 kB hebben. Voorheen hadden de non-music-versie van de Forerunner 245 32 kB en de music-versie 64 kB en in tweede instantie 128 kB. De Fenix 6 (s/x) pro en de Forerunner 945 zitten nog op 128 kB.

Òf het is een bug in de Garmin simulator, òf Garmin wil het gebruik van IQ apps (in ieder geval datavelden) stimuleren). Mijn eigen datavelden (Datarun premium en Ultimate) komen nu net boven de 100 kB en ik heb al duizenden regels code en vindt het aantal opties en functionaliteit al wel erg veel worden. Ik vraag me af aan wat voor apps Garmin zit te denken om dergelijke hoeveelheden geheugen helemaal te gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Gekkegast schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:22:
Mijn forerunner 645 music is helaas gisteren gesneuveld. Sluiting is afgebroken (niet het bandje, maar de behuizing). Ik heb hem de dag ervoor wel van het nachtkastje laten vallen ik vermoed dat hij op die hoek is gevallen.

Voor degene die de 955 al besteld hebben, hebben jullie dit via Garmin zelf besteld? Ik zie ze nog weinig in webshops staan namelijk.
Je zou nog kunnen kijken voor garantie, met mijn vivoactive 3 music had ik hetzelfde probleem, maar dat was net binnen de 2 jaar garantie.
De 955 heb ik wel bij Garmin besteld, levertijd maakt me niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halloallemaal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 12:22
Ik heb afgelopen woensdag ook een Forerunner 955 Solar besteld bij Garmin. Vandaag kreeg ik een email van Garmin dat de levering vertraagd is tot na 27 juli. Zolang wil ik eigenlijk niet wachten, er zijn alleen niet zoveel alternatieven ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gekkegast schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:22:
Dit is wel een vaker voorkomend probleem bij de FR645M en er zijn zelfs landen waar Garmin een speciaal programma had voor dit probleem. Je kunt altijd Garmin even bellen en misschien wel een korting afdingen op een nieuw horloge?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkegast
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
PatrickC schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Dit is wel een vaker voorkomend probleem bij de FR645M en er zijn zelfs landen waar Garmin een speciaal programma had voor dit probleem. Je kunt altijd Garmin even bellen en misschien wel een korting afdingen op een nieuw horloge?
Ohh dat wist ik niet. Hij valt buiten de garantie helaas. Maar ik ga eens contact zoeken, misschien willen ze wel tegemoet komen. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gekkegast schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:06:
[...]

Ohh dat wist ik niet. Hij valt buiten de garantie helaas. Maar ik ga eens contact zoeken, misschien willen ze wel tegemoet komen. Dank!
Ik heb het nog even opgezocht. Alleen NL staat er niet bij, maar dat is natuurlijk wel vreemd als andere EU landen er wel tussen staan.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=fWW1dV4Y3O9RufIvQqEyG7

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 03-06-2022 19:14 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 22:33

Prosperot

Today is a gift...

Mijn 745 krijgt sinds een paar dagen geen gps fix meer. Reset heeft niets geholpen.
Zijn er meer met dit probleem of is mn horloge gesneuveld?

[ Voor 10% gewijzigd door Prosperot op 03-06-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Prosperot Heb je alle suggesties van hier al op gevolgd?
https://forums.garmin.com...39/745-gps-not-connecting

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 03-06-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 22:33

Prosperot

Today is a gift...

Dankje en zeker, maar niks helpt. Ik kwam op het garmin forum 1 iemand tegen die hetzelfde heeft, ik was benieuwd of dat toeval is, of dat idd meer mensen hier last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08
halloallemaal schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:35:
Ik heb afgelopen woensdag ook een Forerunner 955 Solar besteld bij Garmin. Vandaag kreeg ik een email van Garmin dat de levering vertraagd is tot na 27 juli. Zolang wil ik eigenlijk niet wachten, er zijn alleen niet zoveel alternatieven ben ik bang.
Dat is wel lang inderdaad... ik heb de gewone 955 besteld. Ik hoop dat deze toch gewoon tussen 1 á 2 weken wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag de 955 solar binnengekregen, toch wel weer leuk spul hoor...

Werd geleverd met 9.12 software en meteen al een update naar 10.10 beschikbaar (en alle subsoftware ook een update gekregen). So far, mooi apparaatje. Ik vind de solar rand wel wat hebben, voelt allemaal minder gedateerd aan vergeleken met de 945 en reageert ook lekker soepel.

Nog vrij weinig CIQ apps/faces/etc beschikbaar maar dat zal wel loslopen

Wandelingetje met de hond en daarbij was GPS (volle modus) erg strak, maar moet toegeven dat ik met de normale GPS only op de 945 bij de meeste activiteiten ook geen klagen had. (Hoewel wandelen daarbij wel wat matig kon zijn)

Zondag de eerste hardloop op de planning, misschien morgen een klein rondje vast...

De oude 22mm quickfit bandjes van de FR935/FR945 werken er trouwens gewoon prima op. De pinnen zelf zitten niet meer met schroefjes vast maar met springveertjes, maar verder qua grootte/diameter hetzelfde dus geen problemen op dat vlak.

Mochten er specifieke vragen zijn, laat maar weten!

*Edit*

Eerste bug/issue, navigeren naar een punt op de kaart werkt niet...

Wanneer je Navigate -> Use Map doet zou je normaal een crosshair in het midden moeten zien welke je kan kiezen door start ingedrukt te houden. Bij de 955 zie je de crosshair vaak uberhaupt niet (en kun je dus niet selecteren) en de keer dat ik hem wel had kon ik dan wel selecteren maar als ik echt wilde navigeren reboot het horloge.

Werkt dit wel goed bij de Fenix7 series?

[ Voor 33% gewijzigd door m0ridin op 04-06-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halloallemaal
m0ridin schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:32:

Werd geleverd met 9.12 software en meteen al een update naar 10.10 beschikbaar (en alle subsoftware ook een update gekregen). So far, mooi apparaatje. Ik vind de solar rand wel wat hebben, voelt allemaal minder gedateerd aan vergeleken met de 945 en reageert ook lekker soepel.

Wandelingetje met de hond en daarbij was GPS (volle modus) erg strak, maar moet toegeven dat ik met de normale GPS only op de 945 bij de meeste activiteiten ook geen klagen had. (Hoewel wandelen daarbij wel wat matig kon zijn)

Zondag de eerste hardloop op de planning, misschien morgen een klein rondje vast...

Hmm, dan heb je meer geluk dan ik. Als ik vragen mag, waar heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
halloallemaal schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:39:
[...]

Hmm, dan heb je meer geluk dan ik. Als ik vragen mag, waar heb je deze besteld?
Bij triathlonshop.nl triathlonworld.nl, had er nog niet eerder van gehoord maar kwam deze toevallig tegen en had hem op voorraad (later op de dag al niet meer)... Zag er betrouwbaar uit (goede reviews ook) dus inderdaad geluk gehad dat ik hierbij nog op tijd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd

De oude 22mm quickfit bandjes van de FR935/FR945 werken er trouwens gewoon prima op. De pinnen zelf zitten niet meer met schroefjes vast maar met springveertjes, maar verder qua grootte/diameter hetzelfde dus geen problemen op dat vlak.

*Edit*

Wanneer je Navigate -> Use Map doet zou je normaal een crosshair in het midden moeten zien welke je kan kiezen door start ingedrukt te houden. Bij de 955 zie je de crosshair vaak uberhaupt niet (en kun je dus niet selecteren) en de keer dat ik hem wel had kon ik dan wel selecteren maar als ik echt wilde navigeren reboot het horloge.

Triathlonshop.nl is inmiddels niet meer in de lucht B)
Ik heb de Stryd footpod, mede vanwege de consistentie van het tempo. In een loopgroep hoorde ik regelmatig allerlei tempo's die behoorlijk uit elkaar lagen. Hopelijk is dat met de nieuwe optie om nog meer satellieten mee te laten doen nu een stuk minder. Te testen is het wat lastig, je zou een km heel constant moeten proberen te lopen en kijken hoe op het display en achteraf in Connect het instantane tempo afwijkt van het ronde tempo.

De SDK voor developers is nog maar 2 dagen uit, dus het duurt even voordat alles geüpdate is. Ik doe het dit weekend.
De FR255s vergt nog het meeste werk; 218x218 pixels is wat minder gangbaar tegenwoordig (even wat code voor de Fenix 5s hergebruiken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb de Stryd footpod, mede vanwege de consistentie van het tempo. In een loopgroep hoorde ik regelmatig allerlei tempo's die behoorlijk uit elkaar lagen. Hopelijk is dat met de nieuwe optie om nog meer satellieten mee te laten doen nu een stuk minder. Te testen is het wat lastig, je zou een km heel constant moeten proberen te lopen en kijken hoe op het display en achteraf in Connect het instantane tempo afwijkt van het ronde tempo.

De SDK voor developers is nog maar 2 dagen uit, dus het duurt even voordat alles geüpdate is. Ik doe het dit weekend.
De FR255s vergt nog het meeste werk; 218x218 pixels is wat minder gangbaar tegenwoordig (even wat code voor de Fenix 5s hergebruiken :))
OEF! Triathlonworld.nl... my bad.

Ook connectiq maar weer eens opgepakt (al tijden niet meer aan gewerkt, ook door de overstap naar visual studio code waar ik geen zin in had ;) )

Nog steeds geen fan van vsc, maar ok. Zal een gewenningsfase zijn.

Mijn settings voor mijn watchface en sommige apps zijn niet beschikbaar in connectiq app op de mobiel? (Voor een batteryinfo field weer wel, geen idee hoe of wat). Beetje onhandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb ook een stryd, zal deze eens 'los' meenemen zonder te koppelen aan de watch. Volgens mij moet dat ook kunnen. Zelfde plan heb ik met mijn HR strap, om te vergelijken met de OHR... wil vanmiddag een 5k rondje gaan testen.

*Edit*
Behalve dat die datafield ook crasht, zowel de ANT+ HRM als mijn eigen auxiliary heartrate field... nou ja, ander keertje dan maar!

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 04-06-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halloallemaal
m0ridin schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:41:
[...]

Bij triathlonshop.nl triathlonworld.nl, had er nog niet eerder van gehoord maar kwam deze toevallig tegen en had hem op voorraad (later op de dag al niet meer)... Zag er betrouwbaar uit (goede reviews ook) dus inderdaad geluk gehad dat ik hierbij nog op tijd was.
Dankje, helaas is hij daar ook uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
m0ridin schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:06:
[...]

OEF! Triathlonworld.nl... my bad.

Ook connectiq maar weer eens opgepakt (al tijden niet meer aan gewerkt, ook door de overstap naar visual studio code waar ik geen zin in had ;) )

Nog steeds geen fan van vsc, maar ok. Zal een gewenningsfase zijn.

Mijn settings voor mijn watchface en sommige apps zijn niet beschikbaar in connectiq app op de mobiel? (Voor een batteryinfo field weer wel, geen idee hoe of wat). Beetje onhandig :P
Als je ook de Stryd hebt en een hartslagband met running dynamics van Garmin (of de running pod) gebruikt, kun je er tegen aanlopen dat Garmin running power data in het Stryd powercenter verschijnt, in plaats van Stryd running power. Zie https://forums.garmin.com...-power-values-in-activity. Aangezien Garmin running power een stuk hoger wattage geeft, creëert dat daar een chaos. Stryd heeft nog geen oplossing.
Zelf ben ik benieuwd of bij Run power, mijn Datarun premium/ultimate velden en andere vergelijkbare datavelden het vermogen van de Stryd footpod nog wel via de API van het horloge aangeleverd wordt. Dat kwam via een hack binnen omdat de footpod op het ANT+ kanaal voor bike powermeters het vermogen doorzond, maar misschien is dat wel geblokkeerd nu in de FR255 en FR955. Mocht je het kunnen testen, dan graag. Voordat Garmin mijn FR955 uitlevert duurt het misschien wel even.
NB: VSC heb ik wel geïnstalleerd, maar ik gebruik nog steeds Eclipse voor Garmin development. Ik ga wel wat python meer doen, dat wil ik met VSC gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frij5fd

Ik heb een Polar ohr1+ als hartslag band, die heeft geen running power. Heb ook een garmin band, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.

Zal morgen je dataveld eens testen met de stryd. Is deze al 955 compatible, of heb je je anders een link?

(Denk dat ik ze gevonden heb maar die zijn nog niet compatible met de 955... Je kan me ook de app sturen om te sideloaden maar dan kan ik geen settings aanpassen mocht dat nodig zijn. Connectiq fields veroorzaken ook nog wat issues lijkt t op de 955, vooral die icm ant, die dat is ook nog een puntje)

Ik ga eind vd ochtend rennen, maar testen kan natuurlijk altijd even... Hoeft niet perse tijdens een rondje. Laat maar weten

[ Voor 57% gewijzigd door m0ridin op 05-06-2022 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
m0ridin schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:10:
@Frij5fd

Ik heb een Polar ohr1+ als hartslag band, die heeft geen running power. Heb ook een garmin band, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.

Zal morgen je dataveld eens testen met de stryd. Is deze al 955 compatible, of heb je je anders een link?

(Denk dat ik ze gevonden heb maar die zijn nog niet compatible met de 955... Je kan me ook de app sturen om te sideloaden maar dan kan ik geen settings aanpassen mocht dat nodig zijn. Connectiq fields veroorzaken ook nog wat issues lijkt t op de 955, vooral die icm ant, die dat is ook nog een puntje)

Ik ga eind vd ochtend rennen, maar testen kan natuurlijk altijd even... Hoeft niet perse tijdens een rondje. Laat maar weten
https://apps.garmin.com/e...bb-45b7-8f97-2694ccf74eef
Geüpdate! Alvast bedankt voor het testen ook! Je krijgt na 15 minuten 3 ID's, voor het lopen even aanzetten en die 3 ID's even mij mailen via "Contact developer" op de app pagina, dan stuur ik je een key

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:58:
[...]

https://apps.garmin.com/e...bb-45b7-8f97-2694ccf74eef
Geüpdate! Alvast bedankt voor het testen ook! Je krijgt na 15 minuten 3 ID's, voor het lopen even aanzetten en die 3 ID's even mij mailen via "Contact developer" op de app pagina, dan stuur ik je een key
Done! Was alleen al terug van mijn rondje toen ik je bericht zag, zal het de volgende keer testen (dinsdag dan waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08
Ik heb zojuist een mail gehad van Garmin m.b.t. de Forerunner 955; ik heb overigens 2 juni besteld bij Garmin zelf.

Door onverwachte leverproblemen vanuit Azië verwachten wij uw product vanaf 27 juni 2022 te kunnen gaan leveren, maar helaas is dit op dit moment slechts een inschatting en kunnen we deze datum niet garanderen.

We begrijpen dat dit vervelend is, daarom willen we u de gelegenheid geven om de volgende opties:

1. Wacht op uw bestelling (wij informeren u zo spoedig mogelijk wanneer het op voorraad is)

2. Bestelling splitsen (indien u meer dan één artikel heeft besteld die waarschijnlijk wel op voorraad is)

3. Uw bestelling te annuleren (niet aanbevolen als een kortingscode is gebruikt)

Jammer, dat wordt even langer wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Epix2 hier, maar net even getest en je moet 2x een hold van start doen.. de eerste keer om het punt te selecteren, en de 2e keer om te starten (je krijgt dan een menu met 'go' etc)..
Korte klik op start cycled door de map control opties heen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mr.DJ95 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:40:
[...]

Gefeliciteerd met je aanschaf, mag ik vragen waar je nu de bendjes hebt besteld? Had een aantal Alie express bandjes in mijn winkelmandje maar dat is wellicht toch wat risky met een horloge van 1300 euro.
Bandjes zijn inmiddels binnen.
Qua stevigheid hoef je je geen zorgen te maken..
Wat wel een dingetje is, is dat ze vaak een quickfit koppeling aan een standaard bandje maken.. hierdoor is de lengte wat raar (dus bij smalle polsen een probleem) en het eerste schakeltje wat groot is..
Voorbeeld van metalen bandje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrJJO8H6jIeSPUcid9qKvd8DB9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6U3PTDDDziCAfhuy0mzJUqq.jpg?f=fotoalbum_large

Bij die van Garmin is dat iets subtieler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjxootpoWCb6_cfXgaSqzQ8tJf0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ynO3GUOwwhkLpJ0bdeR7ewex.png?f=user_large
https://www.garmin.com/en-GB/p/610842/pn/010-12738-01
Maar daar betaal je ook 10x zoveel voor.. dus of dat het geld waard is..

ditto voor leer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7J5OULrizdwCkQnuVoCBPEyyyg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aua7qTtwiFDv5nK3bvK5MREc.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EUYEKKmRC7rwkNFDmZJ2kwHPmg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P83KJ1Rcy6NF9OIR6RQT0Hwy.png?f=user_large

Rubber bandjes zijn vergelijkbaar, dus daar kan je je geen buil aan vallen :)

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 06-06-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Zojuist op de fenix 7x geprobeerd een lactaattest te doen. Niet lang geleden zei t horloge zelf dat m'n max hrm 203 was na een run.
Zojuist gelopen in staffels. 142/162. 142/162, 162/172, 172,182 en 182/192.
En toen was de mededeling. "Geen drempel gevonden". Beetje teleurstellend.

De handleiding zegt dat ik dan handmatig de max hrm moet verlagen. Wat weer tegenstrijdig voelt, aangezien dit zijn eigen meting was.

Garmin works in mysterious ways...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:31
@Blomminator dat is vrij logisch. Om een drempel te vinden gaat hij inderdaad bepaalde stappen door en baseert die op een startpunt aan de hand van de HRmax. Als daar dan geen hout van klopt gaat het hem niet lukken om hem te vinden.

Interessanter is dan de vraag of het niet kunnen vinden daadwerkelijk aan de HR max lag of een andere oorzaak heeft? Zelf heb ik het ook wel eens geprobeerd maar had gewoon moeite met constant lopen, het wilde niet, en toen kreeg ik ook geen knap resultaat.

Overigens wel een minpunt dat je überhaupt iets nodig hebt om het te kunnen bepalen, liefst zou je een algemene test hebben die gewoon bepaalt, zonder extra parameters.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Epix2 hier, maar net even getest en je moet 2x een hold van start doen.. de eerste keer om het punt te selecteren, en de 2e keer om te starten (je krijgt dan een menu met 'go' etc)..
Korte klik op start cycled door de map control opties heen..
Nee, dat is het helaas niet...Er gebeurt gewoon niets wanneer ik start ingedrukt hou. De crosshairs zijn niet zichtbaar en met klikken van start kan ik van mode (scrollen hor/ver en zoom) wisselen maar dat is alles.

Wel dus 1 of 2x gehad dat de crosshairs WEL zichtbaar waren, dan kon ik met start ingedrukt houden inderdaad het punt selecteren, maar crashte (rebootte) het horloge als ik vervolgens daadwerkelijk de navigatie wilde starten.

Denk dat dit gewoon nog niet goed geport is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

m0ridin schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:57:
[...]

Nee, dat is het helaas niet...Er gebeurt gewoon niets wanneer ik start ingedrukt hou. De crosshairs zijn niet zichtbaar en met klikken van start kan ik van mode (scrollen hor/ver en zoom) wisselen maar dat is alles.

Wel dus 1 of 2x gehad dat de crosshairs WEL zichtbaar waren, dan kon ik met start ingedrukt houden inderdaad het punt selecteren, maar crashte (rebootte) het horloge als ik vervolgens daadwerkelijk de navigatie wilde starten.

Denk dat dit gewoon nog niet goed geport is...
ik vrees het.. Ik heb het een paar keer geprobeerd en krijg elke keer wel een cross hair..

Support ticket bij Garmin loggen zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:36:
@Blomminator dat is vrij logisch. Om een drempel te vinden gaat hij inderdaad bepaalde stappen door en baseert die op een startpunt aan de hand van de HRmax. Als daar dan geen hout van klopt gaat het hem niet lukken om hem te vinden.

Interessanter is dan de vraag of het niet kunnen vinden daadwerkelijk aan de HR max lag of een andere oorzaak heeft? Zelf heb ik het ook wel eens geprobeerd maar had gewoon moeite met constant lopen, het wilde niet, en toen kreeg ik ook geen knap resultaat.

Overigens wel een minpunt dat je überhaupt iets nodig hebt om het te kunnen bepalen, liefst zou je een algemene test hebben die gewoon bepaalt, zonder extra parameters.
Tja, m'n hrm max moet wel kloppen. Garmin gaf die na een race 203 max op, en de sportmedische keuring gaf 199. Die 4 slagen lijkt me geen gekke afwijking.

Dus, als die maxhrm goed is, dan moet hij op basis daarvan wel door kunnen.

De andere oorzaken .. moeilijk in te schatten. Ik liep - vond ik - mooi constant. Nergens buiten de zones gekomen of anderszins geks. Niet moeten stoppen voor rood licht ofzo.

Zou dan ook wel meer info willen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Blomminator schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:21:
Zojuist op de fenix 7x geprobeerd een lactaattest te doen. Niet lang geleden zei t horloge zelf dat m'n max hrm 203 was na een run.
Zojuist gelopen in staffels. 142/162. 142/162, 162/172, 172,182 en 182/192.
En toen was de mededeling. "Geen drempel gevonden". Beetje teleurstellend.

De handleiding zegt dat ik dan handmatig de max hrm moet verlagen. Wat weer tegenstrijdig voelt, aangezien dit zijn eigen meting was.

Garmin works in mysterious ways...
Met de FR935 en Fenix 5s plus volstond het om bij intervaltraining één lang interval te doen van 5 à 6 minuten met een externe hartslagband. Dan kreeg ik bijna automatisch een nieuwe bepaling van lactaatgrens. Werkt dat misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ojee Apple gaat zich meer mengen in de wereld van sporthorloges >:)
Mooie update als je nog geen Stryd hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Tinusvolkel Het gaat toch om een operating system update van watchOS 9 niet om een hardware update?
Dus knijpen ze met een slim algoritme nu de power uit data die hoort bij hardware die eerder niet claimde om power te kunnen meten?
Wij weten uiteraard niet de interne precisie verschillen voor power goed te kunnen meten tussen de Stryd en wat de nieuwe watchOS 9 nu uit de eerdere hardware van Apple gaat halen.

Heb geen Stryd, maar wat ik gelezen heb is dat Stryd meer analyseert m.b.v. power/powerdata dan watchOS 9 doet, zover mijn huidige kennis reikt, o.a. de CP.

[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 07-06-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
route99 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:16:
@Tinusvolkel Het gaat toch om een operating system update van watchOS 9 niet om een hardware update?
Dus knijpen ze met een slim algoritme nu de power uit data die hoort bij hardware die eerder niet claimde om power te kunnen meten?
Wij weten uiteraard niet de interne precisie verschillen voor power goed te kunnen meten tussen de Stryd en wat de nieuwe watchOS 9 nu uit de eerdere hardware van Apple gaat halen.

Heb geen Stryd, maar wat ik gelezen heb is dat Stryd meer analyseert m.b.v. power/powerdata dan watchOS 9 doet, zover mijn huidige kennis reikt, o.a. de CP.
Zo te zien is het idd alleen een softwarematige update, dus ze zullen idd doen met de huidige sensoren en een algoritme. Maar runningpower blijft gewoon altijd een berekening ipv een meting. Vind dat ze dat in de trenara podcast vanaf 41:30 wel mooi uitleggen.

Ik moet zelf ook wel bekennen dat ik de Stryd eigenlijk niet voor de power gebruik maar voor de accurate responsieve pace (en afstand) en dit gaat Apple en andere denk ik niet evenaren met GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Tinusvolkel
Maar runningpower blijft gewoon altijd een berekening ipv een meting. Vind dat ze dat in de trenara podcast vanaf 41:30 wel mooi uitleggen.
Tnx, zal dat zeker terugluisteren. Heel veel data zijn afgeleide data die bijv uit gyroscopische metingen al dan niet in combi met GPS tot stand komen i.c.m. een slim algoritme.

De upgrade lijkt qua eerste indruk vooral/vnl voor de Apple 7 watch te gelden, ik las dat de 6 upgradable zou zijn tot V8.6. Mss wordt dat nog bijgesteld?

Tis wel zo dat met watchOS 9 Apple mogelijk met meer running features (ook ao de contact tijd) korter bij de "echte" loop horloge komt. Wat het waard is.. we zullen het lezen van de kritische Apple gebruikers.
Ik hoor van een paar van mijn trainingsmaten ook dat ze de Stryd tav de punten die je noemt zeer waarderen. Gezien mijn leeftijd kijk ik er nu anders tegen aan dan dik 20 jaar geleden op mijn top. Dus ik ben tot nu toe nog wat terughoudend met de aanschaf, niet wat betreft het geld maar meer voor mijn toegevoegde waarde. Ik heb nog zoveel meer voor de hand liggende zaken die ik nog kan verbeteren in een lange com-back op deze leeftijd dat de Stryd niet vooraan staat. Tis dan ook puur een belastbaarheidskwestie dat ik het in dit volgorde/tempo aanpak en daar heb ik nu aan mijn 735XT al genoeg aan.
Ik kreeg een aanbod voor een Stryd buitenkansje, daar hoor ik helaas niks meer van. Om hem te proberen was dat prima geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 07-06-2022 09:32 . Reden: typos... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 20-09 12:41
Hm, als 't goed is is voor de Garmin 6(x) series nu ook 21.80 uit de beta. Hopelijk betere bluetoothverbinding en minder spontane reboots.

https://forums.garmin.com...433/system-software-21-80
Change Log

Fixed an issue where Run/Walk/Idle total time didn’t equal Total Time displayed on watch/Garmin Connect (now all times when totaled should match Total Time).
Fixed an issue where user could not delete a Strength workout from device.
Fixed an issue with Metronome hot key not working in the Walk activity.
Fixed issue in the Jumpmaster activity where the listed elevation data would not properly update.
Fixed an issue that could prevent device from booting up properly.
Fixed a possible crash when completing Strength workouts that didn't have any rep counting steps.
Fixed issue where “Battery in Days” would report 0 in Connect IQ apps.
Other minor improvements and bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Die Whoop fitness trackers vind ik wel interessant maar wil liever niet nóg een monthly subscription. Is er een goed alternatief die recovery etc meet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@DJH De Fitbit heeft ook een abonnement, uitgerekend de beste volgens de consumentenbond

De rest van die test heb ik ff gelinked
https://www.consumentenbo...&merk=Samsung&merk=Xiaomi
Mag je dit vergelijk zelf afmaken, ga werken of je hebt geluk en iemand weet het zo meteen.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1411494;1630576/
De Amazfit 5 veel voor dat geld....zie review, maar recovery erbij , check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:36
Sommige garmins meten ook recovery. Mijn fenix 7s bijvoorbeeld. Wel vrij duur apparaat en ik weet niet hoe accuraat het gemeten wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:26
Limbeckx schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:55:
Sommige garmins meten ook recovery. Mijn fenix 7s bijvoorbeeld. Wel vrij duur apparaat en ik weet niet hoe accuraat het gemeten wordt...
Viel mij inderdaad ook op.

Moet wel zeggen, bij een vergelijkbare workout kreeg ik de ene keer 33 uur hersteltijd en de andere keer 23 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:36
mr.DJ95 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Viel mij inderdaad ook op.

Moet wel zeggen, bij een vergelijkbare workout kreeg ik de ene keer 33 uur hersteltijd en de andere keer 23 uur.
Twee dingen die ik daarover van eigen ervaring weet:

Hij kijkt naar je metrics tijdens de workout om te bepalen hoe hard je hebt gewerkt. Daardoor kan recovery tijd dus anders zijn als je als je bv hartslag anders was (ik heb geen idee welke andere metrics dan hartslag daarin mee kunnen spelen). Maar hij neemt ook je stressniveau tijdens de rest van je tijd mee op te balen of recovery wellicht sneller gaat dan verwacht...

Misschien doet ie ook wel iets met bodybattery bij start om je recovery te bepalen, dat weet ik niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 19:59

Webaccess

Garmin Epix 2

Hersteltijd is idd (voor zover ik het begrijp) een combinatie van hartslag, duur en intentietijd en uiteraard een eigen logaritme om dit in een tijd weer te geven. Deze tijd ligt ergens tussen de 6 uur en 4 dagen.

De hersteltijd kan vervolgens beïnvloed worden door zaken als stress en slaapscore. Heb je een slechte nachtrust gehad dan zal je zien dat de hersteltijd minder in tijd is afgenomen dan de tijd welke is verstreken. Stress zal vermoedelijk een zelfde resultaat weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:50
Beste allemaal,

Ik zit in een enorme twijfel modus voor mezelf en hoop dat er mensen zijn die misschien dezelfde twijfel hebben gehad of goede/slechte ervaringen met de smartwatch.

Mijn twijfel zit hem tussen de Venu 2 en de AW 7.

Ik wil mijn smartwatch gebruiken voor dagelijkse dingen, verder wil ik graag mijn hartslag slaap etcetera monitoren. Op sportgebied ben ik een wielrenner/MTB'er maar dit track ik al op mijn Garmin 530 + Hartslag en zal ik ook blijven doen. Wat ik ernaast bij wil gaan doen is hardlopen en dit wil ik wel kunnen tracken met mijn horloge. Wat ik daarbij belangrijk vindt zijn de hartslagzones en de hersteltijd etcetera waarmee ik ook train met wielrennen. In de toekomst zou ik hierbij misschien ook wel willen zwemmen om ooit een thriatlon te kunnen gaan doen.

Waar het eigenlijk op neer komt voor mij:
AW 7
+ Koppeling met mijn Iphone + Airpods
+ interface en dagelijks gebruik
-- Het elke dag moeten opladen, dat is echt iets wat me zo tegenstaat, hebben mensen hier ervaring mee? Duurt dit lang of hoe gaan jullie daarmee om als je ook je slaap wilt tracken.

Venu 2
+ Diepgaande data over de sportactiviteiten bevalt me heel erg, ook van wat ik gewend ben met Garmin 530
+ De batterijduur nooit moeilijk en altijd genoeg accu lijkt me heerlijk dat je hem onbezorgd om kunt hebben
-- Het missende gebruiksgemak ten opzichte van de AW en dat alles toch wat meer clumsy oogt.

Een andere vraag die ik nog heb is, zijn er mensen die toevallig leaks weten dat er een nieuwe VivoActive 5 of Venu 3 aankomt?

En verder hebben er mensen ervaringen met het toestel en hoe zijn die? Of zijn er nog modellen welke ik gemist heb die beter zouden passen met mijn wensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
luuk66 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:54:
Beste allemaal,

Ik zit in een enorme twijfel modus voor mezelf en hoop dat er mensen zijn die misschien dezelfde twijfel hebben gehad of goede/slechte ervaringen met de smartwatch.

Mijn twijfel zit hem tussen de Venu 2 en de AW 7.

Ik wil mijn smartwatch gebruiken voor dagelijkse dingen, verder wil ik graag mijn hartslag slaap etcetera monitoren. Op sportgebied ben ik een wielrenner/MTB'er maar dit track ik al op mijn Garmin 530 + Hartslag en zal ik ook blijven doen. Wat ik ernaast bij wil gaan doen is hardlopen en dit wil ik wel kunnen tracken met mijn horloge. Wat ik daarbij belangrijk vindt zijn de hartslagzones en de hersteltijd etcetera waarmee ik ook train met wielrennen. In de toekomst zou ik hierbij misschien ook wel willen zwemmen om ooit een thriatlon te kunnen gaan doen.

Waar het eigenlijk op neer komt voor mij:
AW 7
+ Koppeling met mijn Iphone + Airpods
+ interface en dagelijks gebruik
-- Het elke dag moeten opladen, dat is echt iets wat me zo tegenstaat, hebben mensen hier ervaring mee? Duurt dit lang of hoe gaan jullie daarmee om als je ook je slaap wilt tracken.

Venu 2
+ Diepgaande data over de sportactiviteiten bevalt me heel erg, ook van wat ik gewend ben met Garmin 530
+ De batterijduur nooit moeilijk en altijd genoeg accu lijkt me heerlijk dat je hem onbezorgd om kunt hebben
-- Het missende gebruiksgemak ten opzichte van de AW en dat alles toch wat meer clumsy oogt.

Een andere vraag die ik nog heb is, zijn er mensen die toevallig leaks weten dat er een nieuwe VivoActive 5 of Venu 3 aankomt?

En verder hebben er mensen ervaringen met het toestel en hoe zijn die? Of zijn er nog modellen welke ik gemist heb die beter zouden passen met mijn wensen?
The Venu 2 is nog niet zo overdreven lang uit, v3 zal nog wel even duren.Hersteltijd heb je overigens niet op de venu (toch niet op de 1), al valt het wel op te vangen met Runalyze die je voorziet van veel data.Wat jij eigenlijk wilt is een Epix2 of Fenix, maar ja dat prijskaartje hé....Zelf heb ik overigens een Venu 1 en mis eigenlijk niks van data, het belangrijkste is beschilbaar. Ik gebruik m overigens als smartwatch en voor het hardlopen (recreatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
Firestorm666 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:45:
[...]

The Venu 2 is nog niet zo overdreven lang uit, v3 zal nog wel even duren.Hersteltijd heb je overigens niet op de venu (toch niet op de 1), al valt het wel op te vangen met Runalyze die je voorziet van veel data.Wat jij eigenlijk wilt is een Epix2 of Fenix, maar ja dat prijskaartje hé....Zelf heb ik overigens een Venu 1 en mis eigenlijk niks van data, het belangrijkste is beschilbaar. Ik gebruik m overigens als smartwatch en voor het hardlopen (recreatief)
Nouja de Epix 2 en de Fenix gaan wel meer richting de echte sporthorloges en ik wil meer richting de combi sport/smart watch. Ik denk dat de AW het best bij me past ik kijk alleen op tegen het opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
luuk66 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Nouja de Epix 2 en de Fenix gaan wel meer richting de echte sporthorloges en ik wil meer richting de combi sport/smart watch. Ik denk dat de AW het best bij me past ik kijk alleen op tegen het opladen.
Welke smart functies wil je precies die alleen op de AW bestaan? Als je bijvoorbeeld berichten via je horloge wilt versturen met je iPhone, dan gaat dat niet lukken met een Garmin horloge, want dat werkt alleen op Android telefoons. Dat ligt trouwens aan Apple en niet aan Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@luuk66 Hier heb ik de Applewatch ook snachts om en gooi pakweg een half uurtje per dag aan de snellader op een moment dat ik ga douchen of toch op de bank zit.
Verder gaat m'n horloge en iphone om 22:00 automatisch in de slaapfocus en dan geeft de watch als de accu te laag is netjes om 21:00 een melding dat je hem nog even moet opladen.
Heb m'n watch nog nooit helemaal leeg gehad en let er eigenlijk helemaal niet veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Causs schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:03:
Ik heb zojuist een mail gehad van Garmin m.b.t. de Forerunner 955; ik heb overigens 2 juni besteld bij Garmin zelf.

Door onverwachte leverproblemen vanuit Azië verwachten wij uw product vanaf 27 juni 2022 te kunnen gaan leveren, maar helaas is dit op dit moment slechts een inschatting en kunnen we deze datum niet garanderen.

We begrijpen dat dit vervelend is, daarom willen we u de gelegenheid geven om de volgende opties:

1. Wacht op uw bestelling (wij informeren u zo spoedig mogelijk wanneer het op voorraad is)

2. Bestelling splitsen (indien u meer dan één artikel heeft besteld die waarschijnlijk wel op voorraad is)

3. Uw bestelling te annuleren (niet aanbevolen als een kortingscode is gebruikt)

Jammer, dat wordt even langer wachten...
Op 1-6 bij Garmin besteld en net een mail gekregen dat de FR955 op 13-6 binnen komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
luuk66 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Dat opladen lijkt me ook lastig, maar ik ben dan ook iemand die zelfs het opladen van zijn telefoon irritant vindt.

Als ik dan lees dat Garmin horloges soms tot wel 2 weken meegaan dan vind ik dat een heel stuk aantrekkelijker dan elke dag of 2 dagen een Apple Watch of Samsung horloge te moeten opladen.

Dan heb ik daarnaast nog het geluk dat ik het monitoren van gezondheid / sporten eigenlijk interessanter vind dan het smart gedeelte. Desondanks kun je met bepaalde modellen van Garmin iig gesprekken aannemen en betalen bij verschillende banken. En muziek luisteren / bedienen.

Dat is op zich al smart genoeg voor mij. Wat wil je anders nog op zo'n horloge uitspoken? Berichten wil ik waarschijnlijk niet eens zien. Ik ben met een telefoon al "connected" genoeg (ook daar staan bij de meeste apps de meldingen uit... ik bepaal wanneer ik ergens naar kijk, niet het apparaat).

En tot slot vind ik ronde modellen mooier dan zo'n rechthoekig ding.

Maar goed... ik heb nog niks gekocht. Collega van mij probeert mij te overtuigen dat een Apple Watch meer kan etc, maar ja, niet iedereen is hetzelfde dus wat hij geweldig vindt, heb ik misschien niet zoveel mee.

Ik kijk vooral veel reviews momenteel. Garmin staat bovenaan mijn lijstje iig. Venu 2 bijvoorbeeld inderdaad. Kan net wat meer dan een Vivo Active 4 als ik het goed begrijp.

PS
Last but not least: Garmin werkt zowel met Apple als Android. Dus als ik van telefoon "ecosysteem" (vendor lock-in) switch, hoef ik niet meteen een ander horloge.

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 07-06-2022 22:25 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
PatrickC schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:50:
[...]

Welke smart functies wil je precies die alleen op de AW bestaan? Als je bijvoorbeeld berichten via je horloge wilt versturen met je iPhone, dan gaat dat niet lukken met een Garmin horloge, want dat werkt alleen op Android telefoons. Dat ligt trouwens aan Apple en niet aan Garmin.
Jaa dat is eigenlijk wel een goede zou het niet eens kunnen benoemen. Het jammere is dat de AW bij de mediamarkt omgehad heb en kunnen bedienen en daarmee was ik eigenlijk echt verrast kwa interface en nu met die nieuwe hardloopfeatures erbij alleen maar enthousiaster.
Van de Garmin waren helaas alleen dummie modellen dus daar kon ik niks mee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
Lethalis schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:35:
[...]

Dat opladen lijkt me ook lastig, maar ik ben dan ook iemand die zelfs het opladen van zijn telefoon irritant vindt.

Als ik dan lees dat Garmin horloges soms tot wel 2 weken meegaan dan vind ik dat een heel stuk aantrekkelijker dan elke dag of 2 dagen een Apple Watch of Samsung horloge te moeten opladen.

Dan heb ik daarnaast nog het geluk dat ik het monitoren van gezondheid / sporten eigenlijk interessanter vind dan het smart gedeelte. Desondanks kun je met bepaalde modellen van Garmin iig gesprekken aannemen en betalen bij verschillende banken. En muziek luisteren / bedienen.

Dat is op zich al smart genoeg voor mij. Wat wil je anders nog op zo'n horloge uitspoken? Berichten wil ik waarschijnlijk niet eens zien. Ik ben met een telefoon al "connected" genoeg (ook daar staan bij de meeste apps de meldingen uit... ik bepaal wanneer ik ergens naar kijk, niet het apparaat).

En tot slot vind ik ronde modellen mooier dan zo'n rechthoekig ding.

Maar goed... ik heb nog niks gekocht. Collega van mij probeert mij te overtuigen dat een Apple Watch meer kan etc, maar ja, niet iedereen is hetzelfde dus wat hij geweldig vindt, heb ik misschien niet zoveel mee.

Ik kijk vooral veel reviews momenteel. Garmin staat bovenaan mijn lijstje iig. Venu 2 bijvoorbeeld inderdaad. Kan net wat meer dan een Vivo Active 4 als ik het goed begrijp.

PS
Last but not least: Garmin werkt zowel met Apple als Android. Dus als ik van telefoon "ecosysteem" (vendor lock-in) switch, hoef ik niet meteen een ander horloge.
Jaaa ik begrijp je die twijfel heb ik dus ook! Ik denk dat ik voor mijn smartfuncties vooral mijn telefoon blijf gebruiken!
En idd betalen, muziek luisteren en alle gewenste functies kunnen ze allebei!
Het zit hem vooral voor mij in de bedieningsinterface en de accuduur waardoor ik toch twijfel voor een AW.

Ik ga nog maar wat reviews bekijken 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46
@Lethalis @luuk66
Wat mij bij de eerste generaties AW's erg tegenstond / een reden was om daar van weg te blijven was dat die uitsluitend touchscreen bediening hebben. Voor veel mensen geen probleem denk ik, maar als je ook graag hardloopt in de regen, en veel gebruik maakt van bediening tíjdens een activiteit (bijvoorbeeld intervallen 'aftikken' op een atletiekbaan) dan ga je je heel snel ergeren aan matige functionering van een touchscreen bij nat weer, zweethanden, handschoenen, etc, en is een 'fysieke knop' (in geval van de meeste garmins: 5 stuks zelfs...) wat mij betreft in ieder geval een must.

Maar goed, ook dat is persoonlijk. Ik snap de voordelen van touch ook, maar aan mij dus niet besteed. Tenzij het een touch als 'extra' is naast fysieke knoppen, zoals bij de nieuwe Garmin 955.

Kanttekening bij het bovenstaande: ik heb zelf nooit een AW gehad, dus mogelijk ben ik te pessimistisch op basis van 'hear say' en ervaringen met matige touchscreens en doen die van Apple het prima in de regen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44
luuk66 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:03:
[...]

Jaaa ik begrijp je die twijfel heb ik dus ook! Ik denk dat ik voor mijn smartfuncties vooral mijn telefoon blijf gebruiken!
En idd betalen, muziek luisteren en alle gewenste functies kunnen ze allebei!
Het zit hem vooral voor mij in de bedieningsinterface en de accuduur waardoor ik toch twijfel voor een AW.

Ik ga nog maar wat reviews bekijken 😉
Misschien overbodig omdat je dat wel weet maar muziek luisteren bij Garmin is alleen als je muziek via de Garmin afspeelt (dus met Spotify oid inloggen, muziek op je horloge zetten en je headset op je horloge aansluisluiten) en niet via je horloge de muziek bediening van je telefoon doorzetten. Dat laatste mis ik op m'n Garmin eigenlijk. Ik fiets veel en heb m'n horloge dan ergens in m'n tas dus had wel fijn geweest als ik dan via m'n horloge of edge volgende enzo kon kiezen ipv dat ik het via m'n horloge/edge móet afspelen.

En als dat wel kan hoor ik graag hoe :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Melantrix schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:05:
[...]

Misschien overbodig omdat je dat wel weet maar muziek luisteren bij Garmin is alleen als je muziek via de Garmin afspeelt (dus met Spotify oid inloggen, muziek op je horloge zetten en je headset op je horloge aansluisluiten) en niet via je horloge de muziek bediening van je telefoon doorzetten. Dat laatste mis ik op m'n Garmin eigenlijk. Ik fiets veel en heb m'n horloge dan ergens in m'n tas dus had wel fijn geweest als ik dan via m'n horloge of edge volgende enzo kon kiezen ipv dat ik het via m'n horloge/edge móet afspelen.

En als dat wel kan hoor ik graag hoe :+
Welk model heb je? Op mijn 945 kan dat gewoon. Denk in princie dat alle modellen die spotify ondersteunen dat kunnen.

Uitleg staat hier:
https://www8.garmin.com/m...2C-AD10-94D4CA28253B.html

Is overigens ook een fijne oplossing voor wie géén bluetooth dopjes heeft of simpelweg liever vanaf mobiel afspeelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Valorian op 08-06-2022 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Valorian schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:08:
@Lethalis @luuk66
Wat mij bij de eerste generaties AW's erg tegenstond / een reden was om daar van weg te blijven was dat die uitsluitend touchscreen bediening hebben. Voor veel mensen geen probleem denk ik, maar als je ook graag hardloopt in de regen, en veel gebruik maakt van bediening tíjdens een activiteit (bijvoorbeeld intervallen 'aftikken' op een atletiekbaan) dan ga je je heel snel ergeren aan matige functionering van een touchscreen bij nat weer, zweethanden, handschoenen, etc, en is een 'fysieke knop' (in geval van de meeste garmins: 5 stuks zelfs...) wat mij betreft in ieder geval een must.

Maar goed, ook dat is persoonlijk. Ik snap de voordelen van touch ook, maar aan mij dus niet besteed. Tenzij het een touch als 'extra' is naast fysieke knoppen, zoals bij de nieuwe Garmin 955.

Kanttekening bij het bovenstaande: ik heb zelf nooit een AW gehad, dus mogelijk ben ik te pessimistisch op basis van 'hear say' en ervaringen met matige touchscreens en doen die van Apple het prima in de regen ;)
Iets meer knoppen of iets meer vrijheid voor de programmeur van de huidige knoppen had voor mij ook wel gemogen, want nu kunnen ze alleen een custom actie doen als je beide knoppen op de watch indrukt en dat is dus bij mij in de app workoutdoors een nieuwe interval. Het werkt maar het was makkelijker geweest als het gewoon 1 knopje was.

Verder heb ik eigenlijk weinig moeite met de bediening van de apple watch, de digital crown werkt ook ideaal voor scrollen in menu's en in en uit zoomen op een kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44
Valorian schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:19:
[...]

Welk model heb je? Op mijn 945 kan dat gewoon. Denk in princie dat alle modellen die spotify ondersteunen dat kunnen.

Uitleg staat hier:
https://www8.garmin.com/m...2C-AD10-94D4CA28253B.html

Is overigens ook een fijne oplossing voor wie géén bluetooth dopjes heeft of simpelweg liever vanaf mobiel afspeelt.
Whut :D today i learned, thanks _/-\o_

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
@luuk66 Een AW lijkt me leuk te zijn als je al in het Apple eco-systeem zit. Voor jou zou de AW of de Venu 2 ideaal zijn vanwege de balans tussen smart/health en sport. Dat is trouwens ook de reden waarom ik indertijd mijn Venu 1 heb gekocht. Wist toen zelfs niet eens of ik hardlopen zou blijven doen, dan was het geen geld "weggegooid" als ik dit niet meer zou doen.

@Lethalis Een VA4 = Venu1, maar dan zonder het mooie amoled scherm. De Venu2 is een nieuwere generatie. Wat nu niet wil zeggen dat het horloge nu ineens slecht is ofzo hé. Uiteindelijk moet je kopen wat je het liefst ziet, het oog wilt ook wat en vergeet niet dat jij diegene bent die ermee moet rondlopen. Trouwens, wat is "meer kunnen?" Ik vindt dit vaak grappig, want vaak worden er dan ellenlange lijstjes opgenoemt die vervolgens 1 of 2 keer gebruikt worden om daarna vergeten te worden, waardoor je in de praktijk enkel de functies gebruikt die op het andere toestel ook zitten. "Mijn toestel kan 5000 ipv 2000 dingen, maar ik gebruik er maar 5!".

@Valorian Dat waren de eerste generaties AW, ik zou verwachten dat 6 generaties later het één en ander verbeterd is :P. Ik kan niet spreken over de AW touchbediening, maar die van de Venu werkt prima, ook in de (felle) regen, pas wanneer het er recht op kletst kan het wel eens raar doen. Nu, een fysieke knop zal het altijd beter doen, dat is waar. Daarom ook dat Garmin op de VA4 & Venu 2 knoppen heeft gezet ipv 1 zoals op de VA3. Geen ervaring met de VA3, maar dat scheen wel een pijnpunt te zijn van die editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Hey,

Ik twijfel tussen de Garmin FR255 en FR955.
Lopen doe ik het ganse jaar door, 20-40KM/week, en rijden met de koersfiets doe ik van mei tot september 200KM/week.
Welk van deze twee horloges zou het beste bij mij passen? De 255music is 400 euro en de 955 non solar is 500 euro? Dat is maar 100 euro verschil voor een betere horloge?

Thanks voor de hulp ;)

[ Voor 39% gewijzigd door BasGenk op 08-06-2022 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 20-09 12:41
Eens kijken of de FR955 voor mij beter past dan de Fenix 6X. Touchscreen, betere HR sensor, multi gps, solar, niet gek. Wel mindere batterij. Even side-by-side zetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door ascent op 08-06-2022 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
BasGenk schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:16:
Hey,

Ik twijfel tussen de Garmin FR255 en FR955.
Lopen doe ik het ganse jaar door, 20-40KM/week, en rijden met de koersfiets doe ik van mei tot september 200KM/week.
Welk van deze twee horloges zou het beste bij mij passen? De 255music is 400 euro en de 955 non solar is 500 euro? Dat is maar 100 euro verschil voor een betere horloge?

Thanks voor de hulp ;)
De mogelijkheid om op Topoactive kaarten te navigeren en om touch te gebruiken vind ik de belangrijkste meerwaarde van de FR955. Desfit heeft een goede video met de verschillen (https://youtu.be/McruLrkEVYI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Frij5fd schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:04:
[...]

De mogelijkheid om op Topoactive kaarten te navigeren en om touch te gebruiken vind ik de belangrijkste meerwaarde van de FR955. Desfit heeft een goede video met de verschillen (https://youtu.be/McruLrkEVYI)
Om op verplaatsing te genavigeerd te lopen klinkt wel als een heel fijne meeraarde. Verder ben ik bang dat een 955 te gesofisticeerd gaat zijn en too much voor hetgeen ik doe. Aan de andere kant kan ik wel geboeid mijn data uitpluizen in de zetel en ik neem aan dat de 955 nog meer gedetailleerde data kan geven dan de 255?

En qua fietsgegevens. Kunt ge hier zoals met Garmin Edge ook een gpx op inladen en dan genavigeerd fietsen. Misschien wel niet echt handig als tijdens het racefietsen je gps rond je pols zit. Maar het kan wel. De Climbpro zit ook alleen op de 955 en niet op 255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickxZen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 14:52
Goedemiddag vraagje. Heb zo'n anderhalf week mijn Fenix 6 Pro horloge, top ding, maar één ding lijkt nog niet goed te werken namelijk het meten van slaap/stress/body battery.

Heb al wat rondgezocht op Google en kwam daar een artikel van Garmin tegen, maar alles wat zij aangeven staat goed.

https://support.garmin.com/en-US/?faq=MUVZpS2wfM6681gaS62ue8

- Het is mijn preferred activity tracker
- OHR staat aan
- Geboortedatum staat ingesteld
- Battery saver staat uit
- Slaap/op sta tijden staan ingesteld
- Geen activiteiten gaande.

Horloge is al herstart.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
BasGenk schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:39:
[...]

Om op verplaatsing te genavigeerd te lopen klinkt wel als een heel fijne meeraarde. Verder ben ik bang dat een 955 te gesofisticeerd gaat zijn en too much voor hetgeen ik doe. Aan de andere kant kan ik wel geboeid mijn data uitpluizen in de zetel en ik neem aan dat de 955 nog meer gedetailleerde data kan geven dan de 255?

En qua fietsgegevens. Kunt ge hier zoals met Garmin Edge ook een gpx op inladen en dan genavigeerd fietsen. Misschien wel niet echt handig als tijdens het racefietsen je gps rond je pols zit. Maar het kan wel. De Climbpro zit ook alleen op de 955 en niet op 255.
Je kan het beste even zo'n side-by-side comparison zoeken qua features (weet niet of DC Rainmaker deze modellen al heeft toegevoegd aan zijn versie) en dan kijken naar de meer-opties van de 955 en bedenken of je die ook echt gaat gebruiken / het geld waard vindt.

Ik koos destijds voor de 945 (voorganger) en liet de 245 links liggen met name ivm navigatie-optie maar ook het feit dat de 945 net wat meer te bieden had voor in de bergen. Weet niet meer precies wat allemaal overigens. Een andere optie was voor mij de Fenix 6, maar dat prijsverschil was enorm want de standaard 6 had geen navi, dus dan zou dat weer een Pro worden en dat scheelde volgens mij destijds zo'n 200 euro.

Wat je overigens óók kan doen is nu een Fenix 6 Pro kopen. Denk één van de meeste bang-for-your-bucks varianten die er nu is van Garmin, voor 399 euro geloof ik. Een van de weinige écht punten die je dan mist tov de laatste generatie (955, F7) zal denk ik touchscreen zijn, en misschien wat niche-features waarvan je je moet afvragen of je die gaat gebruiken...
Pagina: 1 ... 225 ... 323 Laatste