Geniet ervan!
Ik draag de mijne nu een maand en denk nog iedere dag wat een mooi ding is het toch.
Ik draag de mijne nu een maand en denk nog iedere dag wat een mooi ding is het toch.
[ Voor 11% gewijzigd door Diversity op 02-04-2022 08:57 ]
Ik heb meteen de Epix 2 besteld toen het mogelijk was en bij mij zat alleen het kunststof bantje bij. De rode knop vind ik juist weer wel mooiWebaccess schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:12:
[...]
Ik had een identieke overweging om dus niet voor de Epic 2 met rode knop te gaan. Op een of andere wijze vond ik het inbreuk maken op het horloge als 'sieraad' naast het gebruik als sporthorloge. Grappig om te lezen dat er meer zo over denken.
De Epic 2 komt in een luxe verpakking en wordt naast de leren band inderdaad geleverd met een zwarte siliconen band. Tenzij ze dit in de afgelopen 3 weken aangepast hebben maar dat kan ik mij niet voorstellen.
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Klopt, de zwart (met rode knop) wordt alleen met de kunststof band geleverd. Bij de Epic met leren band (met zwarte knop) wordt naast de leren band ook een zwarte kunststof band geleverd.tlpeter schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:03:
[...]
Ik heb meteen de Epix 2 besteld toen het mogelijk was en bij mij zat alleen het kunststof bantje bij. De rode knop vind ik juist weer wel mooi
Die 125bpm is een gemiddelde over 2 aaneengesloten minuten en de 134bpm is de piek hartslag tijdens de activiteit.cv8x schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:21:
Zojuist een wandelsessie gedaan met mijn Garmin Venu 2 plus. Wat mij opvalt (en dat was eerder ook met mijn Garmin 245) is dat in Garmin Connect bij “hartslag hoog” een lager getal wordt aangegeven dan de maximale hartslag tijdens de activiteit. Waar ligt dat aan? Weet iemand dat?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dank voor je reactie!PatrickC schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:54:
[...]
Die 125bpm is een gemiddelde over 2 aaneengesloten minuten en de 134bpm is de piek hartslag tijdens de activiteit.
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
It's just technology, not religion
Ik denk dat pacer pro een mooie concurrent wordt voor de garmin forerunner 55.chaola schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:23:
Voor de Polar fans (zijn die er nog): er lijken binnenkort twee nieuw horloges aan te komen met OLED-scherm: de pacer en pacer pro. Aan de watchfaces te zien, gok ik dat enkel de pro gps aan boord heeft. https://www.notebookcheck...u-aufgelegt.611026.0.html
[ Voor 29% gewijzigd door chaola op 03-04-2022 11:55 ]
Als dat een concurrent is voor hun eigen vantage, dan slagen ze hun eigen ruiten inchaola schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:48:
Als die in dezelfde prijsklasse zou zitten als de fr55, zou dat zeer leuk zijn, maar met een oled scherm denk ik dat het een stukje meer gaat zijn. Eerder een concurrent voor de Venu lijkt me. En concurrent is dan nog veel gezegd, want deze zal altijd wel een pak minder functionaliteit hebben dan de garmins. Eerder een concurrent voor hun eigen Vantage.
[ Voor 6% gewijzigd door mobie2 op 03-04-2022 12:21 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Dat is nog steeds een top horloge en wat betreft updates… het horloges is al een tijdje uit, dus je zou verwachten dat de meeste problemen inmiddels wel zijn opgelost. Of bedoel je met updates nieuwe features? Verder nog andere opties overwogen zoal een FR745 of FR945(LTE)? M.a.w., je wilt persé een Fenix?pdavie2311 schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:42:
Hallo,
Is de Fenix 6 Pro titanium nog de moeite waarde om te kopen? Updates etc? Garmin Pay en hardlopen zijn de voornaamste doelen voor gebruik..De 7 saffier kost ruim 300,- meer vandaar de vraag..6x Saffier is ook nog een optie maar kost weer 100,- meer dan de titanium..
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik bedoel idd met toekomstige updates en features..Ik wil het horloge 24/7 dragen, ook zakelijk, vandaar de Fenix lijn…PatrickC schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:48:
[...]
Dat is nog steeds een top horloge en wat betreft updates… het horloges is al een tijdje uit, dus je zou verwachten dat de meeste problemen inmiddels wel zijn opgelost. Of bedoel je met updates nieuwe features? Verder nog andere opties overwogen zoal een FR745 of FR945(LTE)? M.a.w., je wilt persé een Fenix?
| Losing my religion |
Inderdaad, op een Spaans forum is sprake van een mip LCD. Releasedatum 20 april, prijsklasse 200-300. Extra geheugen (MP3 ondersteuning misschien??), Oximeter, enzmobie2 schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:17:
[...]
Als dat een concurrent is voor hun eigen vantage, dan slagen ze hun eigen ruiten inOhja, ik las op reddit dat het een lcd kan worden van betere kwaliteit. Ik weet het in elk geval niet.
Als ze daar bovenop echt nog eens geheugen in gaan proppen voor muziek, dan zullen ze de prijs toch echt moeten opkrikken of ze maken al hun vorige polar horloges kapot(= ouderwets), inclusief de grit x pro, hahaha!chaola schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:39:
[...]
Inderdaad, op een Spaans forum is sprake van een mip LCD. Releasedatum 20 april, prijsklasse 200-300. Extra geheugen (MP3 ondersteuning misschien??), Oximeter, enz
Hoe zit het met je km tijden? Zijn die wel nauwkeuriger? Je hebt ook Connect IQ apps die het gemiddelde van de laatste X seconden weergeven. Dat is vaak al nauwkeuriger.tzeunis schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:12:
Hallo allemaal,
ik heb nu een klein jaar een Garmin 6X pro. Zoals overal te lezen is, is de GPS echt drama bij hardlopen en dan de live tijd weer te geven.
Wanneer ik een Garmin 6X pro draag, een Sunto en een Apple watch icm Iphone waarop ook Strave meeloopt, wijkt alleen de Garmin ruim af. Soms wel 30 sec/km. Dat is echt veel!
Gisteren ook weer: strak blauw, GPS en Glonass of Galileo en dan de tracking per seconde: DRAMA! Ik ben er gewoon klaar mee. De andere horloges zijn van mede ren maatjes en niet van mij.
Hoe is jullie ervaring hierin? Is de Epix 2 met dual GPS accurater?
[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 03-04-2022 19:04 ]
saffier is wel een heel stuk donkerder dan niet saffier, als je gewend bent aan niet saffier is het heel erg wennenpdavie2311 schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:42:
Hallo,
Is de Fenix 6 Pro titanium nog de moeite waarde om te kopen? Updates etc? Garmin Pay en hardlopen zijn de voornaamste doelen voor gebruik..De 7 saffier kost ruim 300,- meer vandaar de vraag..6x Saffier is ook nog een optie maar kost weer 100,- meer dan de titanium..
Blomminator schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:09:
Zojuist een Fenix 7x mineral blue besteld. En een OnlyFans account aangemaakt; hopen dat er een niche is waarmee ik de kosten kan dekken. Maar goed, mijn 920xt is daarbij per morgen vervangen. Wat ik ergens ook wel jammer vind, want ik ben erg happy met de klok nog steeds. Vind em mooi, zit lekker, en meet mijn hartslag. Dus waarom dan zoveel geld voor een nieuwe? Ik weet niet of het de goede keuze is... maar ja, het is besteld.
Ben benieuwd of er verschil is in resultaten, qua vo2max, of andere zaken. Leuk om uit te zoeken, mee te spelen en te doen. Iemand nog tips die ik METEEN moet doen?
Zojuist de update doorgevoerd zonder problemen.Titanicfanatic schreef op woensdag 6 april 2022 @ 05:39:
Mochten mensen met een Fenix 7 of Epix 2 last hebben gehad van reboots bij het opslaan van een activiteit, dat zou nou opgelost zijn met een joekel van een beta update: https://forums.garmin.com...ersion-8-13---public-beta. Ook enorm veel nieuwe features geïntroduceerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Maduth op 06-04-2022 13:29 ]
OK ...got me there
Check reviews of de golf optie aanwezig is op de kandidaten. Niet elk horloge kan elke sport. Mijn Fenix kan wel hoge en lage hartslag meldingen geven geloof ik (hoewel, ik mag hopen dat je merkt als je hartslag 130 hebt terwijl je op de bank ligtMaduth schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:54:
Ik wil bij Garmin blijven [heb ook een fietscomputer] en vind het gewoon een fijn programma. Wilde voor de Venu gaan vanwege de gezondheidstracking maar toen kwam ik dus de Instinct 2 tegen. Wat is wijsheid?
[ Voor 12% gewijzigd door spokje op 06-04-2022 14:17 ]
Ik heb zelf de Venu2s en die kan een melding geven als m'n hartslag te hoog/laag is zonder inspanning. Verder moet je misschien kijken of er veel verschil zit in accuduur? Ik ken de instinct verder niet maar lijkt mij puur een sporthorloge waarbij de Venu 2 meer een smartwatch is met functionaliteiten van een sporthorloge.Maduth schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:19:
Hello heren/dames,
Ik wil mijn Fenix 3 gaan vervangen en stuitte op de mooie Venu® 2 met een heleboel functies en nette prijs.
Waar ga ik het voor gebruiken:
* Gezondheid tracking [HS etc] - Trouwens ik een melding willen krijgen als een bepaalde hartslag hoogte [bijv. 130] tijdens dagelijks gebruik wordt overschreden.
* Hardlopen
* Golfen
* Fietsen
* Ski [1 x keer per jaar dus niet noodzakelijk]
Niet nodig is een App zoals Garmin Pay.
Maar na wat meer speuren, kwam ik ook deze unit tegen: Instinct® 2
Als ik de verschillen bekijk op de garmin site [klik hier]
Dan valt mij op dat de Instinct over het algemeen VEEL meer kan dan de Venu en is ook nog eens goedkoper.
Mijn vraag, mis ik hier iets?
[ Voor 4% gewijzigd door cv8x op 06-04-2022 20:49 ]
op de venu2 kan je niet handmatig de barometer calibraten volgens mij (zou dan automatisch via GPS gaan), op de fenix 7 kan het wel maar zelfs dan blijft het unreliable die elevation, vooral in nederlandcv8x schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:49:
Ik merk dat de laatste 7 dagen mijn horloge tijdens een activiteit (1x 7 km wandelen en 1x 10km hardlopen) verdiepingen omhoog en omlaag registreert. Tijdens de wandelsessie tot wel 40x omhoog en omlaag. Tijdens de hardloopsessie 10x omhoog en omlaag. Het hardloop traject loop ik 2-3x per week en er zijn nooit eerder registraties geweest van verdiepingen. Hoe zou dit kunnen komen en wat kan ik er eventueel aan doen?
Gaat om een Garmin Venu 2 Plus.
Blijkbaar vinden ze het bij Polar toch een showtje waardig op woensdag 13 april. https://www.polar.com/art-of-running/ Als het effectief om de pacer gaat, dan lijkt het wel op een smartwach die specifiek op running is gericht, i.t.t. de Vantage reeks die multisport is georiënteerd. De vraag is dan wat er aan de Pacer reeks gaat worden toegevoegd én wat er niet meer aan boord is. Ik ben alvast nieuwsgierig. De prijzen die circuleren: 200/300, liggen in de lijn van een Forerunner 245 of Coros Pace.chaola schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:23:
Voor de Polar fans (zijn die er nog): er lijken binnenkort twee nieuw horloges aan te komen met OLED-scherm: de pacer en pacer pro. Aan de watchfaces te zien, gok ik dat enkel de pro gps aan boord heeft. https://www.notebookcheck...u-aufgelegt.611026.0.html
die Pacer Pro heeft ook koersen, zo te zienchaola schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:06:
[...]
Blijkbaar vinden ze het bij Polar toch een showtje waardig op woensdag 13 april. https://www.polar.com/art-of-running/ Als het effectief om de pacer gaat, dan lijkt het wel op een smartwach die specifiek op running is gericht, i.t.t. de Vantage reeks die multisport is georiënteerd. De vraag is dan wat er aan de Pacer reeks gaat worden toegevoegd én wat er niet meer aan boord is. Ik ben alvast nieuwsgierig. De prijzen die circuleren: 200/300, liggen in de lijn van een Forerunner 245 of Coros Pace.
Goed man, mooie klok! By default staat de ' Lap Key' of bij deze activiteit. Deze moet je even aanzetten door naar Adventure race settings te gaan. Maar of het daadwerkelijk ook goed gaat werken om het te zien als een transitie zoals in een triathlon zou je moeten proberen. Volgens mij is het daar niet echt voor bedacht.Blomminator schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:44:
@dreameater Jij deed mee aan de Fox. Ik laatst aan outdoor valley en komend weekend aan BlueBear. En heb sinds gisteren een 7x!
Dus die nieuwe adventure mode wil ik gebruiken. Maar zie ik nou goed, als je een lap (transitie) wilt doen, moet je via start/stop en dan bevestigen? Je kunt niet gewoon op Lap drukken? Heb even een mini race in de voortuin gedaan.. maar feitelijk kun je niks met deze modus? Behalve timing.
Nog andere tips voor de race morgen? Horloge gerelateerd of algemeen;)
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Wat voor melding krijg jij?ProfaNe schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:52:
[...]
Ik heb zelf de Venu2s en die kan een melding geven als m'n hartslag te hoog/laag is zonder inspanning.
[ Voor 8% gewijzigd door Maduth op 08-04-2022 11:12 ]
[ Voor 26% gewijzigd door aardbeix15 op 10-04-2022 17:21 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Never try something new on raceday, zou ik zeggen 😬. Maar: succesBlomminator schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:44:
@dreameater Jij deed mee aan de Fox. Ik laatst aan outdoor valley en komend weekend aan BlueBear. En heb sinds gisteren een 7x!
Dus die nieuwe adventure mode wil ik gebruiken. Maar zie ik nou goed, als je een lap (transitie) wilt doen, moet je via start/stop en dan bevestigen? Je kunt niet gewoon op Lap drukken? Heb even een mini race in de voortuin gedaan.. maar feitelijk kun je niks met deze modus? Behalve timing.
Nog andere tips voor de race morgen? Horloge gerelateerd of algemeen;)
Het wordt dus een mip lcd ipv een oled scherm. Voor een hardloper ziet die pacer er interessanter uit dan de Polar Vantage M2, ook vanwege de hardloop test ondersteuning en de gps navigatie.chaola schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:14:
Amazon.de kon zich niet inhouden: https://www.amazon.de/Pol...er+pro%2Caps%2C149&sr=8-2
"...accurate GPS and precise pulse measurement... ” en dat voor 266 euro en toch nog 7 dagen accuduur en lichtgewicht. Even de reviews afwachten of hij dit allemaal kan waarmaken.
Race ging prima, kan beter, maar da's los van de klok. Horloge deed het prima. Hiervoor deed ik gewoon een oude Suunto stopwatch klok of m'n oude Garmin op hardlopen, maar gaf enkel dan totaaltijd.Frij5fd schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:24:
[...]
Never try something new on raceday, zou ik zeggen 😬. Maar: succes
Gefeliciteerd! Ik stond op 35,2 km te kijken (aannemende dat het de marathon Rotterdam was) en vond het in de zon toch nog behoorlijk warm. Toen ik de afgelopen jaren daar zelf liep maar één keer met regen en wind meegemaakt, maar vaak is het in Rotterdam te warm.Blomminator schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:09:
[...]
Race ging prima, kan beter, maar da's los van de klok. Horloge deed het prima. Hiervoor deed ik gewoon een oude Suunto stopwatch klok of m'n oude Garmin op hardlopen, maar gaf enkel dan totaaltijd.
De klok was top. Na 3 dagen bezit nog even zoeken, maar verder, lekker gewicht, zat niet in de weg. Maar heb ook kloeke polsen, maar toch. Ik merkte t niet eens.
T scherm is lekker leesbaar, en je ziet tijdens een adventure race (blue bear Berlicum) alleen je hrm, totaaltijd en de Etappe tijd. En dan op t andere scherm je kompas (niet gebruikt) en de tijd.
Al met al erg blij mee vooralsnog.
Ik heb de Mineral Blue en die is meer blauw/denim dan ik uit de foto's kon halen van Garmin. De foto's vind ik lichter, en de band is ook meer gebroken wit dan zuiver wit. Ik vind dit mooier dan de foto's; misschien nog interessant voor mensen die de kleur betwijfelen. Oh, en Mw. Blomminator ook. Erg gecharmeerd ervan. En dat helpt om de absolute noodzaak van de aanschaf er doorheen te krijgen
Deze week verder experimenteren.
Hmm weet niet precies meer want heb die thresholds hoger gezet. Weet dat ik een warning kreeg met heart rate to high in rest oid.Maduth schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:10:
[...]
Wat voor melding krijg jij?
Ik heb het aangezet maar als hij de limit overschrijdt dan komt er geen melding [geluid of trilling]. Dit is dus tijdens normaal gebruik en niet sporten
Update: lees nu dat het pas gebeur na 10 minuten? Heb jij dat ook zo ervaren?
Waar en wanneer heb je besteld? Ik heb op lanceerdatum (19 januari) besteld bij Uhr Center en wacht nog steeds...aardbeix15 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:25:
Lang wachten maar gisteren mijn Epix Sapphire in ontvangst genomen. Mooie opvolger van mijn 5 Sapphire. Opvallend hoeveel lichter om de pols de Epix is.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de mijne bij Bever besteld en heb hem al een tijdje. Dit hoort niet zo lang te duren hoor.WouT007007 schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:12:
[...]
Waar en wanneer heb je besteld? Ik heb op lanceerdatum (19 januari) besteld bij Uhr Center en wacht nog steeds...
Ja, het is inderdaad heel vreemd. Ik heb de zwarte sapphire besteld (010-02582-11). Toen ik bestelde stond er wel een foutieve prijs (€899) op de website + een kortingscode voor €45. Ik vermoed dat ze de klanten die dit nog snel hebben meegepikt, niet bepaald voorrang geven. Ik heb wel een orderbevesting.tlpeter schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:13:
[...]
Ik heb de mijne bij Bever besteld en heb hem al een tijdje. Dit hoort niet zo lang te duren hoor.
Zelf even een (dummy) course aanmaken in je eigen regio. Hij opent dan nog steeds standaard op de USA maar zoomt na een paar tellen automatisch naar je eigen courses.Blomminator schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:04:
Misschien een simpele vraag maar als in Garmin Connect naar Courses ga, krijg ik altijd dat de kaart centreert op Kansas USA. En daar loop ik nooit. Kan ik ergens een "Home" zodat ik standaard mijn eigen regio zie?
Bij de lokale sportwinkel-ondernemer in mijn stad. 10 feb. besteld.WouT007007 schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:12:
[...]
Waar en wanneer heb je besteld? Ik heb op lanceerdatum (19 januari) besteld bij Uhr Center en wacht nog steeds...
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
goede afstand ook!aardbeix15 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:25:
Lang wachten maar gisteren mijn Epix Sapphire in ontvangst genomen. Mooie opvolger van mijn 5 Sapphire. Opvallend hoeveel lichter om de pols de Epix is.[Afbeelding]
[Afbeelding]
mooie prijs hoor!Matuna schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:22:
Wat denken jullie? Het is april 2022 een Fenix 6X Pro voor €440? Komende van een Garmin 225.
De 6 serie is inderdaad heel goed geprijsd nu, ik heb het overwogen maar wil toch graag een touch-screen. Ik wacht op een goede aanbieding voor de 7s. De prijs is inmiddels al bijna 100 euro gezakt, dus heb nog even geduld. Ik houd ook de tweedekans van Coolblue in de gaten, daar zitten soms hele goede aanbiedingen tussen voor een praktisch nieuw horloge.DeCo schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:25:
[...]
mooie prijs hoor!
ik heb voor 100 euro meer een Fenix 6 Pro aangeschaft, maand geleden.
toevallig gisteren nog een update gehad.. en als je die niet meer krijgt tzt is er geen nood. Horloge blijft nog jaren lang goed functioneren. Waarom zou je daar over twijfelen?
Die 225 is ook al weer 7 jaar oud en je gebruikt 'm nog steeds, toch?
Een Fenix 7 vind ik nog te duur.. dus ik wilde sowieso voor lager gaan, wat naar mijn idee een betere prijsverhouding heeft.
Het is de F6 Pro geworden voor €400. De X zou misschien een tikkeltje te groot geweest zijn voor mezelf.De Ingenieur schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:17:
[...]
De 6 serie is inderdaad heel goed geprijsd nu, ik heb het overwogen maar wil toch graag een touch-screen. Ik wacht op een goede aanbieding voor de 7s. De prijs is inmiddels al bijna 100 euro gezakt, dus heb nog even geduld. Ik houd ook de tweedekans van Coolblue in de gaten, daar zitten soms hele goede aanbiedingen tussen voor een praktisch nieuw horloge.
Als daily drager van een 235 voor de afgelopen 5+! jaar kan ik je zeggen dat ik me totaal niet herken in je bevindingen tav kwaliteit etc. Ik doe totaal niet (bewust) voorzichtig met het horloge en draag hem continu, ook als ik aan het klussen, verven, zwemmen whatever ben en het horloge ziet er nog steeds prima uit. Ja er zitten wat kleine krasjes op het scherm, maar dat is te verwachten na al die tijd. Ik heb ook 3 jaar met het originele garmin bandje heb gedaan en daarna vrij rap door een aantal fakes heen om weer terug te komen bij origineel en daar nu alweer jaar prima tevreden mee.Amos_x schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:35:
Een aantal maand geleden een forerunner 245 gekocht, met als bedoeling even de 'tenen te dippen' in de wearables markt voor een lage instapkost (lager dan apple watch alvast). Kostte me toen nieuw 160 euro of zo.
Een aantal weken geleden ben ik 'm dan iets intensiever gaan gebruiken (lag tot dan in verpakking te wachten tot ik er eens mee aan de slag ging).
Ik ben alvast erg tevreden. Eenvoudige interface, gefocussed apparaat op wat het moet doen, en super batterij duur. In mijn geval dus voor basic activiteit tracking (licht lopen, fietsen, wandelen, zwemmen, ...) Dit kan dus voor iedereen anders zijn, en afhankelijk van hoe hard je gaat in je sport.
Het ding is, en voelt, ultra cheap. Voor 160 euro geen probleem maar het is echt geen euro meer waard. Maar omdat de prijs er naar is, ervaar ik dat allerminst als een probleem.
Het schermplastiek voelt zacht als een botervlootje. Nog geen krassen (want enkel gebruikt voor sport voorlopig), maar dat zie ik niet lang zo blijven mocht ik 'm ook vaker dragen. Bandjes stellen niets voor, iets voor een 10 euro casio horloge... Mijn analoog horloge in innox-legering en saffier glas is na jaren gebruik (en hier en daar een tikje) nog absoluut in perfecte staat. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar, zowel van dat klassieke horloge als de forerunner, dus heb er geen probleem mee.
Ik twijfelde erg lang over een apple watch, maar kon me gewoon niet inbeelden dat ik met een dag batterij duur en mijn vooropgesteld gebruik (sporadisch, niet continu) geen problemen zou ervaren. Namelijk als je 'm wil gebruiken, neem je waarschijnlijk steeds een leeg horloge op, waarna je weer effe mag wachten tot je genoeg batterij hebt.
Nee bedankt. Telkens ik m'n forerunner oppak heb ik genoeg batterij en klaar voor onmiddelijk gebruik.En dat met af en toe eens te laden als ik er toevallig aan denk. Dus laden is totaal geen focus in het gebruik, een non-issue dus.
Het bevalt me zo goed, dat als ik ooit de serieuze smart watch toer op wil, ik enkel nog garmin in overweging neem. Ze hebben namelijk ook erg stevig en goed uitgevoerde horloges. Ik betaal graag meer als het product in overeenstemming is met wat je er van verwacht. Een fenix bvb lijkt me ideaal en al iets luxer ogen dan een forerunner.
En het heeft me alvast duidelijk gemaakt dat een apple watch niets voor mij is, dus hoef ik niet weer elk jaar in october de 'ik wil een apple watch' hype-cycle te ondergaan.![]()
Kan ik vanaf nu dus mooi negeren. En dat is ook wat waard.
Nog een mooi puntje is de leesbaarheid van het scherm van een forerunner in buitenomgeving. Dik prima! Zou om die reden al niet echt een oled willen eigenlijk.
Ben er nog niet uit of een touch screen nodig is of niet. Kan voorlopig prima uit de voeten met navigeren met de vier buttons. Beetje old school maar niet echt een punt... Ik ga proberen ook even een venu ergens uit te testen...
Keep on running
Ik ben het met je eens hoor ivm e-waste. Indien ik upgrade, schuif ik deze forerunner zoals gewoonlijk door naar familie die daar erg tevreden mee zal zijn.Sander schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:16:
[...]
Als daily drager van een 235 voor de afgelopen 5+! jaar kan ik je zeggen dat ik me totaal niet herken in je bevindingen tav kwaliteit etc. Ik doe totaal niet (bewust) voorzichtig met het horloge en draag hem continu, ook als ik aan het klussen, verven, zwemmen whatever ben en het horloge ziet er nog steeds prima uit. Ja er zitten wat kleine krasjes op het scherm, maar dat is te verwachten na al die tijd. Ik heb ook 3 jaar met het originele garmin bandje heb gedaan en daarna vrij rap door een aantal fakes heen om weer terug te komen bij origineel en daar nu alweer jaar prima tevreden mee.
Stiekem wacht ik de afgelopen 2+ jaar tot het horloge het begeeft en ik mezelf kan trakteren op wat nieuws, tot die tijd blijf ik hem dragen en ga ik geen zinloze e-waste genereren.
alleen overdag. Slaap vind ik totaal niet boeiend. Als ik in de ochtend wakker ben geworden weet ik ook zonder te meten wel of ik goed of slecht heb geslapen.Eärwen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:37:
Dragen jullie je sporthorloges gedurende de hele dag + nacht voor een nauwkeurigere hartslag te hebben (+stappen)?
Hi Ha Hopjesvla
Nee klopt, slaapscore etc is voor mij ook totaal niet boeiend.. maar ik hou mijn horloge vooral aan om dan mijn juiste rusthartslag te kunnen detecteren. Het is nl. op die basis dat mijn hartslagzones voor het sporten berekend worden.. zones o.b.v. %harslagreserve is één van de meest betrouwbare methodes.Hopjesvla79 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:27:
[...]
alleen overdag. Slaap vind ik totaal niet boeiend. Als ik in de ochtend wakker ben geworden weet ik ook zonder te meten wel of ik goed of slecht heb geslapen.
? Kleur: Titanium Carera WhiteNJoyiT schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:56:
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een zwarte Garmin Epix 2 Sapphire: Bever heeft er nog 8 op voorraad: https://www.bever.nl/p/ga...BG3A0016.html?colour=4245
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ja, 24x7 behalve tijdens douchen en opladen natuurlijk. In de nacht draag ik ‘m alleen voor registratie rust hartslag, want dat is bij mij een erg goede indicator voor vermoeidheid, stress en eventueel opkomende verkoudheid/griepje. Slaap statistieken doe ik niets mee, want die kloppen toch nooit bij mij voor Garmin horloges.Eärwen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:37:
Dragen jullie je sporthorloges gedurende de hele dag + nacht voor een nauwkeurigere hartslag te hebben (+stappen)?
Yup, en in tegenstelling tot anderen kijk ik ook een beetje naar de slaapstats. Maar idd, vooral voor (rust)hartslag en dat soort zaken.Eärwen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:37:
Sinds ik ben overgestapt van een Samsung Galaxy Watch naar een Garmin Epix 2 wel.Eärwen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:37:
Eer aan je korf (haha)
I wantsesss its! My precious!Frij5fd schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:39:
Wederom geruchten dat de FR955 eraaan zit te komen:
https://www.notebookcheck...ar-variants.612220.0.html
Het ging absoluut om de zwarte, want die heb ik inmiddels om mijn polscbr600f4i schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:59:
[...]
? Kleur: Titanium Carera White
Althans, die pagina die krijg je wanneer je de link volgt. Ik heb de zwarte ook de laatste 2 maanden nog niet in voorraad op Bever gezien.
Ik had 'm ook gewoon via Bever moeten bestellen. Verkeerde inschatting blijkbaar gemaakt aangezien er werd gezegd dat juweliers nog wel eens voorrang kregen bij Garmin. Als het goed is komen ze eind april weer binnen anders ga ik alsnog elders shoppen waar die ook maar beschikbaar wordt.NJoyiT schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:18:
[...]
Het ging absoluut om de zwarte, want die heb ik inmiddels om mijn polsIk was ook verrast dat deze opeens verkrijgbaar was. Ik heb daarom eerst naar de klantenservice van Bever gebeld om er zeker van te zijn dat het geen fout was. Er bleken er 9 te zijn, maar die lijken nu dus weer allemaal verkocht te zijn.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ben zelf wel benieuwd naar de vivoactive 5, mijn vivoactive 3 die ik sinds release heb begint wel wat minder te worden. Verbaasd me sowieso dat die het zo lang vol gehouden heeft. Accu gaat ook nog prima mee, alleen met langere GPS activiteiten begin je te merken dat de accu minder wordt.chaola schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:42:
En nog meer geruchtjes hier: https://gadgetsandwearabl...r-255-255s-955-venu-sq-2/
Eerder deze week ook al een bericht van tfk: https://the5krunner.com/2...inbound-with-new-formats/
[ Voor 4% gewijzigd door MooDyBLueS op 19-04-2022 12:49 ]
zou de FR55 niet kopen tenzij je echt heel casual aan hardlopen doetMooDyBLueS schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:46:
Vraagje: ik heb het hardloopvirus weer te pakken na een paar jaar afwezigheid en ben daarom aan het kijken naar een nieuw sporthorloge.
Ik had ooit een Nike+ GPS watch (met Polar hartslagband), die nu niet meer werkt en ook erg achterhaald is vandaag de dag. Nu loop ik met een Xiaomi Band 5 (geen GPS) en mijn iPhone erbij, simpelweg omdat ik dit al had. De Xiaomi Band was voor mij puur een stappenteller, horloge en het feit dat hij notifications kan tonen was extra.
Ik merk echter tijdens het hardlopen meerdere dingen die mij ertoe aanzetten om toch naar iets anders te kijken:
- Het smalle scherm van de Xiaomi Band is erg slecht af te lezen al hardlopend (kleine tekst)
- De Xiaomi Band is niet always-on
- Hij mist soms een km-notification/summary, als ik op de band tap komt ie wel tevoorschijn om direct daarna te zien dat ik bijv. al op 3,3 km zit ipv 3,0 km.
- Het meenemen van mijn iPhone is een doorn in het oog. Voor nu 'nodig' vanwege ontbreken van GPS anders en ik kan daarmee zowel de Xiaomi Band starten als Strava op mijn telefoon.
- Xiaomi Band is niet bepaald nauwkeurig met hartslag en ook de afstand/pace wijkt soms flink af van wat Strava via mijn iPhone registreert, ondanks dat de Xiaomi Band ook mijn iPhone voor GPS gebruikt.
Ik heb aan een paar opties zitten denken:
1. Tasje voor iPhone om bovenarm of heup. Bovenarm heb ik in het verleden gedaan, maar dat was met een iPhone 5 al gewoon écht niet fijn weet ik nog, laat staan met de huidige formaten/gewichten. Er zijn wel ultra-slim heuptasjes die je onder je t-shirt weg kan werken en bijna niks van ziet. Denk dat dat wel comfortabel genoeg is, maar dat lost alle nauwkeurigheidsproblemen en leesbaarheid van de Xiaomi Band niet op.
2. Dedicated hardloophorloge, bijv. Garmin FR245. Voordelen: nog best betaalbaar, wordt overal zeer goed getest, always-on display, zeer goede batterijduur vergeleken met bijv. een Apple Watch. Nadelen: het is en blijft een sporthorloge ondanks de stappenteller, slaapritme analyse en dergelijke. Het uiterlijk straalt ook puur sport uit en ze zijn niet bepaald compact. Dat laatste is echter puur voor hardlopen geen enkel issue. Laatste nadeel: omdat ik ze te lomp/lelijk/groot vind voor dagelijks gebruik, zou hij in een la verdwijnen en alleen 2-3x per week eruit komen voor het hardlopen. Toch best zonde bij zo'n uitgave.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat als ik €200-250 voor een dedicated sporthorloge betaal, waarom zou ik dan niet nog wat meer uitgeven voor een Apple Watch s6 die veelvuldig in de aanbieding zijn (nu 299 bijv), compacter (met name de 40mm versie die ook mijn voorkeur zou hebben) en een mooier scherm hebben die ook always-on kan zijn? Daarom optie 3:
3. Apple Watch s6 wanneer er een aanbieding is. Is iets duurder dan een Garmin, maar vervangt wel alles voor mij en kan ik 24/7 dragen net als ik nu met de Xiaomi Band doe. Voordelen: apps van Strava en anderen kunnen erop, ook voor bijv. navigeren, waarmee de basis Apple workouts naar een hoger niveau getild worden, want voor zover ik heb gezien is een AWs6/7 qua sensoren en mogelijke gegevens die hij logt zo goed als hetzelfde als een Garmin FR245 bijv. Grote nadeel en toch wel een dealbreaker: de accuduur. 1,5 dag maximaal en bij GPS gebruik nog veel minder.
Kortom: Elke keer als ik aan de Garmin denk, denk ik vervolgens "waarom niet een Apple Watch?" om vervolgens alweer snel op de elephant in the room uit te komen: de accuduur, dat vind ik echt niet kunnen anno 2022. Geen idee wat Apple allemaal doet, maar met 3-4 dagen had ik kunnen leven, ik heb echter ernstig mijn twijfels bij het praktisch elke dag op moeten laden. Hoe zien jullie dit? Ironisch genoeg zou ik een sporthorloge namelijk in de kast leggen en zou ik het veel minder erg van vinden als ik die van tevoren even op moet laden 2-3x per week, maar een AW zou ik 24/7 willen dragen en dan is het ineens wel een issue natuurlijk.
Dan als laatste even specifiek over de Garmins: ik kijk naar de FR245 omdat die allround wel zo'n beetje door iedereen aangeraden wordt als het go-to hardloophorloge. Ik zie echter ook de nieuwere FR55, die wel lager geplaatst is, maar als ik ze op de Garmin website naast elkaar zet, zie ik niet heel veel verschillen. De straatprijs is echter zo'n €160 vs €220.
Wat ik heb kunnen vinden is:
- FR55 heeft veel langere accuduur (voor mij niet boeiend)
- FR245 heeft Gorilla Glass 3, FR55 niet
- FR245 heeft PulseOx (is dat echt nuttig?)
- FR245 heeft een kompas (voor mij niet belangrijk, ik loop geen lange afstanden, 5-10km en dus weet ik altijd waar ik heen moet)
- FR245 meet/toont % max hartslag en HSR (geen idee wat dat laatste is)
- FR245 meet/toont trainingsbelasting, trainingsstatus en trainingseffect (klinkt als een handige toevoeging, maar is dit ook een echt nuttig iets wat jullie gebruiken?) en ook prestatieconditie
- FR245 heeft virtual partner en racer (geen idee wat dat is, ren je dan tegen een 'ghost'?)
- FR245 heeft navigatie en trackback functionaliteit (voor mij totaal niet boeiend)
Het lijkt er dus op dat de FR245 met name wat extra softwarematige opties biedt die gaan over herstel, prestatie analyse en dat soort zaken. Maar kijkend wat er naar zeg Strava gestuurd wordt zit er dus geen verschil tussen deze twee, toch? Wat zou dan een reden zijn om toch voor de FR245 te kiezen?
Reden dat ik het vraag is omdat de FR245 zo enorm gehyped en aangeraden lijkt te worden, terwijl ik op een paar relatief kleine features na, ik niet echt een reden zie waarom de FR55 zoveel minder is. Of mis ik iets?
Hoe ik er nu inzit zou ik namelijk mits het klopt wat ik zeg, het liefst voor een FR55 gaan om dat beetje kosten te besparen. Een AWs6 is al het dubbele en dat zou ik nog het geld waard vinden als de accu langer meeging, maar niet zoals het er nu voorstaat.
Edit: overigens heb ik ook de Garmin Venu 2S voorbij zien komen, die op 299 zit. Maar als ik die vergelijk, mist die juist best veel hardloopfeatures die de FR's wel hebben, daarentegen wel een amoled scherm heeft mét goede accuduur en dus een geduchte AW concurrent leek, maar voor die prijs mis ik toch echt wel de hardloopfeatures én het gebrek aan ondersteuning voor Apple Music. Ik hoef niet per se muziek, maar als ik naar deze prijsklasse kijk, dan wil ik er wel een die werkt met de streamingdienst die ik gebruik.
[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 19-04-2022 14:36 ]
Precies hierom heb ik net de FR245 gekocht. De FR55 mist toch wel wat dingen die heel handig zijn. En aangezien ik hem niet iedere dag op wil hoeven laden, viel de AW af. Voor een paar keer per week trainen is dit gewoon een prima horloge dat niet al te duur is. Als je geen haast hebt kun je op de FR255 wachten die binnenkort ook wel zal komen, maar anders is de FR245 een prima keuze.Lagune schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:34:
[...]
zou de FR55 niet kopen tenzij je echt heel casual aan hardlopen doet
Je mist alle firstbeat features, meer info hier : https://discover.garmin.com/en-US/performance-data/running/
ook al zijn niet alle metrics even zinvol een paar imho wel (bv trainingload)
mocht je ook plannen hebben voor een race, de 245 heeft pacepro (https://www.garmin.com/en...gy/wearable-maps/pacepro/) & ClimbPro
[removed]
Misschien 16 dagen als je niet sport maar met always-on en zo nu en dan wat activiteiten komt de praktijk meer neer op net iets minder dan een week. Voor zover mijn eigen ervaringRequiem19 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:54:
Of in het geval van de Epix 2 hoef je je horloge maar 1x in de 16 dagen op te laden...
Als je ECHT serieus bent met sporten worden de meeste mensen denk ik blijer van een Garmin. Qua smartwatch is het idd onvergelijkbaar met een AW. Al ben ik erg blij met Garmin Pay op mn Epix 2...
Ja, niet always on had ik erbij moeten zeggen - dat scheelt echt enorm.Webaccess schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:14:
[...]
Misschien 16 dagen als je niet sport maar met always-on en zo nu en dan wat activiteiten komt de praktijk meer neer op net iets minder dan een week. Voor zover mijn eigen ervaring
Goed punt van de 245 en 255, al zal het dan natuurlijk de vraag zijn of die ook voor 249 adviesprijs uitkomt, dan is het de meerprijs tov de huidige straatprijs van de 245 ongetwijfeld waard. Maar als die 299 wordt, dan is het werkelijke gat ineens €80. Maar goed, je koopt zoiets hopelijk ook weer voor een paar jaar.Frenz64 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:02:
Tja, er zijn hier voorstanders van de AW, de OHR en GPS zijn goed en als je het horloge 's nachts niet draagt is het "accuprobleem" identiek aan je "telefoonprobleem" #firstworldproblems.
FR245 zou ik nu niet nemen, de 255 komt over niet al te lange tijd (dit jaar?) en het klinkt alsof de FR55 prima voldoet aan je eisen en wensen. Het zijn overigens allebei makkelijke horloges om zonder al teveel afschrijving door te verkopen als je wil upgraden (en dat wil je geheid na verloop van tijd, of anders hier wegblijven)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq