Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik vraag dit voor een vriend die weinig tijd heeft, wat is zo de algemene conclusie?Aghanim schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:31:
Mooie review van de Epix 2 door de Quantified Scientist. Hij vergelijkt slaap, hartslag, PulseOX en GPS met apparaten die speciaal voor dat specifieke doel gemaakt zijn.
Hij vergelijkt hier ook de Epix 2 met de F7 qua waarden en nauwkeurigheid.
[Video: title]
Interessant is het onderlinge verschil, bijvoorbeeld in slaap score en pulseox, ondanks dezelfde chips.
#usererror zoals @Roozzz het recent noemde als je je instellingen niet juist hebt staanAghanim schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:35:
[...]
Runalyze zit er nog eens 2-3 punten onder net als Apple.
Ga naar Configuration > General Settings > VO2max estimation en je kunt de instellingen zo aanpassen dat je VO2max overeenkomt met de meting bij een sportmedische test. Of van je Garmin. Of van je Apple Watch.
Beetje experimenteren met die instellingen na een maximale inspanning en dan ben je van dat verschil af.
(En wil je hier op Tweakers stoer doen met een vet hoge Runalyze VO2max, dan voer je bij Manual Correction Factor een hoog getal in
Thx voor de tip! Dit zou je eigenlijk moeten doen direct de weken na een sport medische test. Dan kun je het redelijk ijken. Ik zou nu niet direct durven zeggen of Runalyze te negatief is qua score of Garmin te positief.elastiek schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:38:
[...]
#usererror zoals @Roozzz het recent noemde als je je instellingen niet juist hebt staan![]()
Ga naar Configuration > General Settings > VO2max estimation en je kunt de instellingen zo aanpassen dat je VO2max overeenkomt met de meting bij een sportmedische test. Of van je Garmin. Of van je Apple Watch.
Beetje experimenteren met die instellingen na een maximale inspanning en dan ben je van dat verschil af.
(En wil je hier op Tweakers stoer doen met een vet hoge Runalyze VO2max, dan voer je bij Manual Correction Factor een hoog getal in)
Misschien is het terugrekenen van je recente PR-effort tijd naar een VO2max ook nog een optie. Zo doen ze het bij een test ook denk ik.
@Cloclo100 conclusie: er zijn veel goedkopere horloges die een stuk nauwkeuriger zijn. GPS is zeer goed.
Telkens bijstellen na een maximale inspanning inderdaad. Dat kan een sportmedische test zijn, maar het kan ook heel goed op basis van een maximale inspanning. Mijn huidige instellingen zijn bijvoorbeeld gebaseerd op m'n tijd bij de Marathon van Amsterdam.Aghanim schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:19:
[...]
Thx voor de tip! Dit zou je eigenlijk moeten doen direct de weken na een sport medische test. Dan kun je het redelijk ijken. Ik zou nu niet direct durven zeggen of Runalyze te negatief is qua score of Garmin te positief.
Misschien is het terugrekenen van je recente PR-effort tijd naar een VO2max ook nog een optie. Zo doen ze het bij een test ook denk ik.
Hier pakweg een jaar geleden een test op de fietst gedaan en die zat best dichtbij (zie onderstaande quote)
Maar zal wel meer toeval zijn geweest aangezien die test op de fiets was.
Verder is mijn vo2max in een jaar tijd volgens runalyze best flink gestegen maar de tijden die hij nu voorspeld zie ik echt nog niet gebeuren.Tinusvolkel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:20:
Net een sport medische test gedaan, alles was gelukkig goed en waren geen gekke dingen te zien.
De inspanningstest was op de fiets dus m'n benen vonden het eerder mooi geweest dan m'n hart. Maar de uiteindelijk V02max score was 56.9 en die komt eng dicht in de buurt met wat runalyze voorspeld want daar staat de effective Vo2max op 56.61.
Ook de PR's die ik de laatste tijd gelopen heb komen ook nagenoeg overeen.
1km 3:06 vs 3:08
5km 17:55 vs 17:51
10km 37:09 vs 37:50 (maar eerste km was nog te langzaam en waren het eerste stuk nog aan het buurten dus zit meer in)
Maar die zal wel flink terug zakken, heb nu al een dag of 5 last van een flinke griep dus conditie zal een flinke klap krijgen

Ik vraag dit voor iemand die geen zin heeft om deze film te kijken, wat is de conclusie hiervan?Aghanim schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:31:
Mooie review van de Epix 2 door de Quantified Scientist. Hij vergelijkt slaap, hartslag, PulseOX en GPS met apparaten die speciaal voor dat specifieke doel gemaakt zijn.
Hij vergelijkt hier ook de Epix 2 met de F7 qua waarden en nauwkeurigheid.
[Video: title]
Interessant is het onderlinge verschil, bijvoorbeeld in slaap score en pulseox, ondanks dezelfde chips.
Hmm, ik zou het zelf niet snel doen:edwardmila schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:05:
Wat is jullie mening over de schoonmaak van een Fenix 6X pro sapphire in een ultrasoon apparaatje?
- Doel van het bad is door de hogere frequentie trillingen op alle, dus ook normaal onbereikbare plekjes te komen. Dit is wat anders dan afspoelen onder de kraan met eventueel een heel zacht borsteltje. Ik kan niet beoordelen of de afdichting van het horloge tegen deze vibraties in de schoonmaakvloeistof kan. Voor mij dus een reden om het niet te doen.
- Wat voor vloeistof gebruik je met zo'n apparaatje? Andere vloeistoffen dan water kunnen ook een ander effect op de afdichting hebben.
Mensen enig idee waar dit door zou kunnen komen? De test bestaat uit 10-15min opwarmen (Z2, ik bleef onder de 140 bpm) en daarna blokken van 4 of 3 minuten in een bepaalde hartslag range.
Dus als volgt (ranges kunnen 1-2bpm verschillen, maar dit was het zo'n beetje):
10-15 min warmup (Z2)
4 minuten op 136-146 (Blok1/B1)
4 minuten op 146-155
3 minuten op 155-164
3 minuten op 164-173 (Blok4/B4)
Netjes in die ranges gelopen, tempos namen ook redelijk toe
Blok Tempo GemHS
WU: 4:33 135
B1: 4:33 142
B2: 4:04 151
B3: 3:50 158
B4: 3:35 164
Enige dat ik me kan voorstellen is dat mijn hartslag in blok 4 aan de ondergrens bleef en daardoor problemen oplevert met lactaatdrempel bepaling in deze test?
Iemand tips of tricks? (Heb het idee dat doordat ik vooral met langere afstandstrainingen en dus op zijn hoogst langere blokken in Z4 bezig ben mijn lactaatdrempel wat te laag wordt ingeschat door garmin. Om die reden wilde ik even een goede test doen als ijkpunt.)
Mijn max hartslag is 175-179 (175 bepaald via inspanningstest paar dagen terug maar waar ik niet echt maximaal kon gaan naar mijn gevoel, 179 niet al te lang geleden via hartslagband tijdens vol gaan loopje)
[ Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 06-03-2022 13:45 ]
Ik heb geen signature
Ik gebruik gewoon water en een druppeltje afwasmiddel.BernieW schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:11:
[...]
Hmm, ik zou het zelf niet snel doen:
- Doel van het bad is door de hogere frequentie trillingen op alle, dus ook normaal onbereikbare plekjes te komen. Dit is wat anders dan afspoelen onder de kraan met eventueel een heel zacht borsteltje. Ik kan niet beoordelen of de afdichting van het horloge tegen deze vibraties in de schoonmaakvloeistof kan. Voor mij dus een reden om het niet te doen.
- Wat voor vloeistof gebruik je met zo'n apparaatje? Andere vloeistoffen dan water kunnen ook een ander effect op de afdichting hebben.
Was zelf ook al behoorlijk aan het twijfelen, vandaar mijn vraag.
Je vraagt eigenlijk of Coros 'garmin compatible' is? Daar zal je het antwoord zelf wel op weten.Appie76 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:51:
Even een vraagje over het platform van Coros. Veel "training tools" (bijv. Trenara) bieden de mogelijkheid om het trainingsprogramma (zoals intervals) te uploaden naar je horloge als je Garmin hebt via Garmin Connect. Kan dit met Coros ook? En dan bedoel ik niet of ze hun eigen interface hebben (want dan moet bijv. Trenara dat weer geïmplementeerd hebben), maar of ze "Garmin compatible" zijn? Hoe het precies zou moeten werken qua software weet ik niet, maar juist de wijdverbreide support voor Garmin maakt het een aantrekkelijk platform.
Het Garmin-platform is toegankelijk voor ontwikkelaars en heeft ook een eigen app-store, dus daarom is ide link met Trenara mogelijk. Het ligt dus aan Coros zelf, helaas nog geen mogelijkheid.
Merci voor de update! Het lijkt me allemaal wel best mee te vallen qua gewicht, groote en de dikte.Diversity schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:52:
Edit 5 maart: Foto's toegevoegd
[...]
Zal morgen proberen een goede foto van de zijkant te maken om de dikte aan te kunnen geven. Met daarnaast de va4.
[...]
Zal morgen even een foto maken van de doos. Die is inderdaad best oversized. 2x zo groot als een reguliere doos en best een luxe uitstraling. Is inderdaad de versie met een leren band.
@Firestorm666 en @Webaccess zie hieronder:
Wat ik qua dikte kan zeggen. Volgens mij steekt de sensor van de VA4 iets meer uit dan die van de Epix, waardoor het verschil eigenlijk wel meevalt. Lastig op te meten, maar zal tussen de 0,1 en 0,2 cm verschillen (inc. sensor).
Qua gewicht zit hij lekker om de pols, had alleen wat ruzie met het leren stugge bandje. Is natuurlijk een beetje nieuwigheid. Vanmiddag is testen met een hardloopsessie.
Epix 2 extra foto's [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Optisch en qua specs maakt het niet zo veel uit. In praktische zin kan dat wel zo zijn. Wat is nou het verschil tussen 123mm en 144mm? Marginaal natuurlijk.Firestorm666 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:21:
[...]
Merci voor de update! Het lijkt me allemaal wel best mee te vallen qua gewicht, groote en de dikte.
Totdat je winterjas (die je 4 maanden per jaar draagt) of je overhemd (die je 5 dagen per week draagt) achter je horloge haakt. Dat had ik bij mijn Fenix 6 en was enorm irritant omdat kleding niet meer lekker zat.
Gewicht idem. Een verschil van 15 of 20 gram is op zich niet heel spannend, dat kun je prima tillen. Totdat het zware horloge door het gewicht tijdens hardlopen op en neer glijdt. Dat voelt irritant en kan impact op je polsmeting hebben.
Voor mij (ultieme zeikerd op dit gebied) zijn dit praktische voorbeelden van waarom het ene horloge fijn is en het andere niet ondanks dat op een foto of specsheet de verschillen marginaal lijken.
Ik kon me herinneren dat er iemand was die problemen had, dat was jij dusAghanim schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:58:
[...]
Optisch en qua specs maakt het niet zo veel uit. In praktische zin kan dat wel zo zijn. Wat is nou het verschil tussen 123mm en 144mm? Marginaal natuurlijk.
Totdat je winterjas (die je 4 maanden per jaar draagt) of je overhemd (die je 5 dagen per week draagt) achter je horloge haakt. Dat had ik bij mijn Fenix 6 en was enorm irritant omdat kleding niet meer lekker zat.
Gewicht idem. Een verschil van 15 of 20 gram is op zich niet heel spannend, dat kun je prima tillen. Totdat het zware horloge door het gewicht tijdens hardlopen op en neer glijdt. Dat voelt irritant en kan impact op je polsmeting hebben.
Voor mij (ultieme zeikerd op dit gebied) zijn dit praktische voorbeelden van waarom het ene horloge fijn is en het andere niet ondanks dat op een foto of specsheet de verschillen marginaal lijken.
Een hemd kan ik me wel iets bij voorstellen, straks eens testen hoe het nu zit met m'n venu. Ik heb wel hemden, maar al heel lang niet meer gedragen.
Zie hieronder:
:strip_exif()/f/image/9XbKMFfYPdnBsUzq1OGlDTK3.jpg?f=fotoalbum_large)
De lap Other hoort er helemaal niet in, en is ongeveer het totaal wat ik gelopen heb. Omdat het nu als ronde vermeld staat heb ik nu volgens dit overzicht 2x zo lang gelopen dan dat ik werkelijk gedaan heb: 10 min warmlopen, 18 min hardlopen, en 14:40 cooling down.
Goede nieuws dat het alleen in dit overzicht niet klopt, alle andere gegevens van m'n run kloppen wel gewoon. Het lijkt een me een software bug. Ik heb dit al bij meerdere workouts gezien.
Hebben meerdere gebruikers dit?
ik heb precies hetzelfde op mobile (fenix7), op connect web klopt ie trouwens welslow whoop schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:48:
Ik doe soms een "suggested workout" die mijn Fenix 7 voorstelt, want dan breng ik wat meer variatie in mijn hardloop trainingen. Maar ik zie dat na afloop de laps niet kloppen.
Zie hieronder:
[Afbeelding]
De lap Other hoort er helemaal niet in, en is ongeveer het totaal wat ik gelopen heb. Omdat het nu als ronde vermeld staat heb ik nu volgens dit overzicht 2x zo lang gelopen dan dat ik werkelijk gedaan heb: 10 min warmlopen, 18 min hardlopen, en 14:40 cooling down.
Goede nieuws dat het alleen in dit overzicht niet klopt, alle andere gegevens van m'n run kloppen wel gewoon. Het lijkt een me een software bug. Ik heb dit al bij meerdere workouts gezien.
Hebben meerdere gebruikers dit?
loop nu tijdelijk met forerunner 245 zelfde schema en daar geen issue
Net gekeken met Garmin Connect (website). Dar staat het inderdaad wel goed.Lagune schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:45:
[...]
ik heb precies hetzelfde op mobile (fenix7), op connect web klopt ie trouwens wel
loop nu tijdelijk met forerunner 245 zelfde schema en daar geen issue
Ik zag ook dat de "Run time" overeen komt met 42:38, precies wat er dus bij "Other" staat in mijn run. Dit is dus niet de "Total time", die is 42:41. Gek genoeg zijn mijn "Walk time" en "Idle time" beide 0, dus zou mijn Run time gelijk moeten zijn aan de Total time, maar dat is het dus niet.
Een ander zegt dat MoveIQ de boosdoener is, en heeft dat nu uitgeschakeld. Move IQ staat bij mij aan, maar zet ik liever niet uit. Ik laat het maar even zo. Ik hoop dat het in een volgende software release van Garmin Mobile Connect wordt opgelost.
Edit: Nu ik nog een keer naar m'n workout kijk is het probleem ineens opgelost.

[
:strip_exif()/f/image/6P5YdST82wzfYPQyAGt2623K.jpg?f=fotoalbum_medium)
Misschien heb ik stiekem toch de update naar versie 4.52 gekregen, en had ik die gisteren nog niet. Iets anders kan ik niet verzinnen, want ik heb zelf niets gewijzigd.
[ Voor 33% gewijzigd door slow whoop op 08-03-2022 12:13 ]
Goede punten. Maar wat ik mezelf dan altijd afvraag, is dat bewegen nou niet -ook- een gevolg van de matige manier waarop wij (gebruikers) de mogelijkheid hebben om de sluiting om de pols aan te passen?Aghanim schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:58:
[...]
Optisch en qua specs maakt het niet zo veel uit. In praktische zin kan dat wel zo zijn. Wat is nou het verschil tussen 123mm en 144mm? Marginaal natuurlijk.
Ik heb hetzelfde bij leren riemen, leuk die gaatjes maar het is vaak net niet. Dus daar ben ik overgestapt op nylon riemen die je traploos in kan stellen.
Ik mis die opties bij de horloges, goed er is ook een nylon optie met klittenband maar niet een nette knel oplossing die gewoon goed werkt.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
https://www.amazon.nl/Pol...n&pd_rd_i=B09H545W11&th=1Aghanim schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:43:
@rockhopper absoluut. Bij mijn F6 zit ik precies tussen 2 gaatjes in. Een ander bandje loste dat niet op want die viel toevallig (?) precies even ingelukkig. Op mijn Apple Watch heb ik een nylon klittenband bandje en dat werkt fantastisch omdat die tot op de millimeter te sluiten is. Voor de F6S heb ik zo’n bandje niet kunnen vinden tegen een redelijke prijs en goede looks. En je moet dan wel van nylon houden.
heb zelf de 22mm variant, werkt goed, ook stuk minder horloge afdruk in je huid als je pols dikker wordt
[ Voor 6% gewijzigd door Lagune op 09-03-2022 09:05 ]
Had de 22mm al een keer gepost hier, maar er is ook weldegelijk een 20mm variant van.
Doet niets onder voor de apple variant. Zwem er al een aantal maanden mee.
Gewoon spullen
Dan lijkt mij een Fenix7 wel geinig maar dan wel als permanent horloge en continue activity tracker (alleen voor het rennen is het zwaar overkill .... voor de rest ook maar dat is een ander verhaal.....)
Maar.... als ik ga fietsen, loggen die dingen dan niet tegelijk dezelfde activiteit en komt er dan geen vervuiling op mijn connect rapporten?
alles kan off-topic
Ik start op VA3 (vaak) wel activiteit als ik ga fietsen, mocht de Edge kuren hebben. Daarnaast registreert de Edge geen "minuten intensieve training". Als je horloge laat meelopen en dan activiteit niet op slaat heb je wel intensieve minuten.
Ik doe precies hetzelfde! Waarbij het betalen voor koffie onderweg overigens wel vereist dat de activiteit op mijn horloge geheel gestopt wordt; "Hervat later" maakt het betalen met Garmin pay onmogelijk 😢DialOut schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:31:
@Ankona zolang je geen fiets activiteiten opslaat vanaf je fenix is er niks aan de hand. Ik doe dit in combinatie met Venu 2, VA3 en Edge 830.
Ik start op VA3 (vaak) wel activiteit als ik ga fietsen, mocht de Edge kuren hebben. Daarnaast registreert de Edge geen "minuten intensieve training". Als je horloge laat meelopen en dan activiteit niet op slaat heb je wel intensieve minuten.
Vreemd… ik heb het nog nooit in de praktijk geprobeerd, maar zojuist even getest… ik kan bij hervat later in ieder geval gewoon Garmin Pay opstarten en hierna de activiteit hervatten. Waar gaat het bij jou mis?Frij5fd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:48:
[...]
Ik doe precies hetzelfde! Waarbij het betalen voor koffie onderweg overigens wel vereist dat de activiteit op mijn horloge geheel gestopt wordt; "Hervat later" maakt het betalen met Garmin pay onmogelijk 😢
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik krijg het schermpje met de icoontjes niet waar de portefeuille vanuit te starten is. Maar, ik ga dat toch eens opnieuw proberen eerdaags. Het zou mooi zijn als ik iets fout doe, maar het gewoon kanPatrickC schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:58:
[...]
Vreemd… ik heb het nog nooit in de praktijk geprobeerd, maar zojuist even getest… ik kan bij hervat later in ieder geval gewoon Garmin Pay opstarten en hierna de activiteit hervatten. Waar gaat het bij jou mis?
Wat een mooi en fijn horloge! Mooi, helder beeld.
Ik kom van een AW 7 af en heb bewust de switch gemaakt ivm het sporten.
Ik heb wel een 3-tal vragen;
- Bij een AW is het zo, dat als je een melding ontvangt , je een tril of geluid signaal krijgt op je horloge en niet op je (in mijn geval) iPhone. Bij Garmin trilt zowel mijn horloge , als mijn iPhone. Kan dit anders ingesteld worden?
- Als ik een podcast wil luisteren dan kon ik dit via de spotify app dowloaden naar mijn AW. Dit gaat met de Garmin niet. Hoe kan ik het beste een podcast op mijn garmin zetten zodat ik deze offline kan beluisteren tijdens een activiteit?
- Hoe kan ik per app (bijv Outlook) instellen dat ik wel of niet een signaal wil ontvangen bij bijv een nieuwe mail? Kan dit per app aangegeven worden?
Alvast dank voor de reacties!
[ Voor 10% gewijzigd door cv8x op 15-03-2022 09:05 ]
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Je kan volgens mij niet instellen dat "als ik horloge om heb, de trillingen alleen op horloge komen". Je kan wel notificaties van bepaalde apps uitzetten op je mobiel en die nog op je horloge aanlaten staan. Maar dat is dan ongeacht of je je horloge om hebt.cv8x schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:40:
- Bij een AW is het zo, dat als je een melding ontvangt , je een tril of geluid signaal krijgt op je horloge en niet op je (in mijn geval) iPhone. Bij Garmin trilt zowel mijn horloge , als mijn iPhone. Kan dit anders ingesteld worden?
Mijn mobiel staat volledig op stil, maar ik heb mijn horloge bijna altijd om.
Via muziek bediening op de Venu kan je spotify starten en daar kiezen welke playlist je offline wilt hebben.cv8x schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:40:
- Als ik een podcast wil luisteren dan kon ik dit via de spotify app dowloaden naar mijn AW. Dit gaat met de Garmin niet. Hoe kan ik het beste een podcast op mijn garmin zetten zodat ik deze offline kan beluisteren tijdens een activiteit?
1)Kan niet met Garmin want dit is een feature die Apple voor zichzelf houdtcv8x schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:40:
Sinds gisteren in het bezit van een Garmin Venu 2 Plus.
Wat een mooi en fijn horloge! Mooi, helder beeld.
Ik kom van een AW 7 af en heb bewust de switch gemaakt ivm het sporten.
Ik heb wel 2 vragen;
Alvast dank voor de reacties!
2) Ik heb een playlist gemaakt die te luisteren podcasts heet en die synct met mij Garmin. Als ik het geluistert heb, haal ik de aflevering uit mijn playlist...
Ik had een venu 2s, die verkocht omdat ik een AW wilde proberen. Toch niets voor mij. Het slimme gedeelte van de horloge doet mij eigenlijk niet zoveel terwijl het sport stukje juist heel erg welkom is. Daarom ben ik nu terug naar Garmin met een Fenix 7s
Zit alleen nog met dit:
Hoe kan ik per app (bijv Outlook) instellen dat ik wel of niet een signaal wil ontvangen bij bijv een nieuwe mail? Kan dit per app aangegeven worden?
Dank!
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
dat zit verstopt in de connect mobile appcv8x schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:39:
Dank voor de reacties!
Zit alleen nog met dit:
Hoe kan ik per app (bijv Outlook) instellen dat ik wel of niet een signaal wil ontvangen bij bijv een nieuwe mail? Kan dit per app aangegeven worden?
Dank!
settings --> notifications --> app notifications
Disclaimer: wil niet weer een discussie opstarten want weet (ofja heb hier de ervaringen gelezen) goed dat Garmin out of the box makkelijker werkt qua sporten.
Kan het niet vinden? Niet per app althans..Lagune schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:41:
[...]
dat zit verstopt in de connect mobile app
settings --> notifications --> app notifications
op garmin is het notifications aan of uit per app, thats it
je kan niet instellen, nieuw emails wel, calendar notifications niet (bij de outlook app) bijv
[ Voor 5% gewijzigd door Lagune op 15-03-2022 14:11 ]
Ik ben geen veeleisende sporter en heb ooit de keuze gemaakt voor een Garmin omdat de hardlopers om mij heen er ook een hadden. Ik kwam vanaf een TomTom en daarop miste ik een aantal zaken welke ik op de Garmin wel heb. Mogelijk kan dit op een Apple Watch ook maar zoals aangegeven nooit geprobeerd.Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:02:
@Limbeckx / @cv8x Ik als apple watch sporter ben dan benieuwd welke sport functies je miste op de apple watch?
Disclaimer: wil niet weer een discussie opstarten want weet (ofja heb hier de ervaringen gelezen) goed dat Garmin out of the box makkelijker werkt qua sporten.
***members only***
Wat vind ik prettig:
- Rondetijden tijdens trainingen
- Met een druk op de knop een nieuw rondetijd starten (ideaal voor 400m, 600m afstanden)
- Tempo van de gehele loop/training en tempo sinds nieuwe ronde
Ik vermoed dat de Apple Watch (of een app) het wel mogelijk maakt om duur, tempo, afstand en verwachte eindtijd zichtbaar te maken. Met andere woorden, voor gewoon hardlopen volstaat voor mij elke smartwatch wel maar specifiek voor trainingen sluit voor mij de werking van een Garmin goed aan. Daarbij moet ik aangeven dat een training niet hetzelfde is als een workout in de vorm dat ik een training volg (ik weet dus niet vooraf wat we gaan doen) en je een workout vooraf kan instellen op je smartwatch.
Garmin support heeft me na overleggen foto en aankoopbewijs (verlopen garantie natuurlijk) een omruilvoorstel gedaan voor een 645music met een bijbetaling van €131,99. Ik wacht nog op een antwoord of er garantie op zit maar liever stap ik over op de 955.
Ik kreeg 1.5 jaar geleden een gloednieuwe 645M bij hetzelfde probleem. Heb meerdere keren gevraagd om een F6 met bijbetaling maar dat wilde Garmin niet doen. Volgens mij had @Miki destijds wel succes met een duurdere vervanger bij dit probleem.benor schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:43:
Mijn geliefde FR 645music was na bijna 4 jaar bijna gestrand in het zicht van de FR 955 haven door het bekende bevestigingspuntje probleem wat bijna maar niet compleet was afgebroken. Met een druppeltje secondenlijm weer enigzins in positie kunnen drukken, paar uur later eerste test, het inklikken van het bandje is goed gegaan. Na een aantal dagen weer 24/7 gaan dragen en so far so good..
Garmin support heeft me na overleggen foto en aankoopbewijs (verlopen garantie natuurlijk) een omruilvoorstel gedaan voor een 645music met een bijbetaling van €131,99. Ik wacht nog op een antwoord of er garantie op zit maar liever stap ik over op de 955.
@Webaccess met de Apple Watch kan dat ook maar dan heb je wel een extra app zoals WorkOutDoors nodig.
@Tinusvolkel Dat is een gave ontwikkeling! Mag je als beta tester ook input geven op product verbeteringen? Persoonlijk vind ik de UI niet echt van deze tijd en zou best bereid zijn extra te betalen voor een mooiere look and feel. Ben benieuwd of dit vaker benoemd wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door benor op 15-03-2022 12:29 ]
Wat ik mis:Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:02:
@Limbeckx / @cv8x Ik als apple watch sporter ben dan benieuwd welke sport functies je miste op de apple watch?
***members only***
*Health stats zoals training effectiveness, body battery, recovery time.
*Trainingsdoelen volgens zoals bv halve marathon training
*Batterijduur
Voor de bovenste twee zullen best andere oplossingen zijn maar ik blijf bezig met apps hier en apps daar. zelfs een stappenteller als widget is niet standaard mogelijk bij de AW en dan moet je een apart appje downloaden maar dat appje loopt eigenlijk altijd achter de feiten aan en dus pas als je de app inlaadt haalt ie de laatste stand van zaken op. Ja het werkt allemaal wel een beetje maar net niet. Althans vanuit het perspectief van een sporter. Vanuit de perspectief van een smartwatch is het wss precies het tegenovergestelde.
edit: Ian van WorkOutDoors maakt idd een hele toffe app maar je ziet gewoon op welk dat het een onemanshow is. Dat geeft niet maar daardoor duren dingen wel wat langer en zitten er wat meer rafelrandjes aan...
[ Voor 8% gewijzigd door Limbeckx op 15-03-2022 13:10 ]
Bij mij was het wel de tweede omwisseling al dus ik had wat meer overwicht in de onderhandeling.Aghanim schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:08:
[...]
Ik kreeg 1.5 jaar geleden een gloednieuwe 645M bij hetzelfde probleem. Heb meerdere keren gevraagd om een F6 met bijbetaling maar dat wilde Garmin niet doen. Volgens mij had @Miki destijds wel succes met een duurdere vervanger bij dit probleem.
@Webaccess met de Apple Watch kan dat ook maar dan heb je wel een extra app zoals WorkOutDoors nodig.
@Tinusvolkel Dat is een gave ontwikkeling! Mag je als beta tester ook input geven op product verbeteringen? Persoonlijk vind ik de UI niet echt van deze tijd en zou best bereid zijn extra te betalen voor een mooiere look and feel. Ben benieuwd of dit vaker benoemd wordt.
Zie:
Miki in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
Tuurlijk kan dat wel. Gmail en Calendar zijn 2 verschillende apps.Lagune schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:13:
[...]
op garmin is het notifications aan of uit per app, thats it
je kan niet instellen, nieuw emails wel, calendar notifications niet bijv
Je kan niet: mailtje van truus wel een alert, mailtje van klaas geen alert.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
scherp, ik had de outlook app (alles in 1) in gedachtenMistraller schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:09:
[...]
Tuurlijk kan dat wel. Gmail en Calendar zijn 2 verschillende apps.
[ Voor 6% gewijzigd door Lagune op 15-03-2022 14:12 ]
En hoe doe ik dat? Ik wil bijv wel een geluid/trilsignaal bij watsapp maar bijv niet bij Outlook.Mistraller schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:09:
[...]
Tuurlijk kan dat wel. Gmail en Calendar zijn 2 verschillende apps.
Net een run gemaakt. Spotify aan. Werk lekker. Alleen is de vraag; hoe switch ik van nummer terwijl ik aan het rennen ben?
Gewoon even wat uitproberen. Zo is het ons ook allemaal geluktcv8x schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:03:
[...]
En hoe doe ik dat? Ik wil bijv wel een geluid/trilsignaal bij watsapp maar bijv niet bij Outlook.
Net een run gemaakt. Spotify aan. Werk lekker. Alleen is de vraag; hoe switch ik van nummer terwijl ik aan het rennen ben?
Is ook het leukste van een nieuw apparaat toch?
(Ikzelf deed muziek altijd als snelkoppeling aan een bepaalde knop. Als je die lang inhoudt kom je dan in dat menu. Met de back knop kom je dan weer in je hardloop menu. Tip: neem een playlist of set waarin je niet hoeft te skippen)
Dank voor je reactie. Ik zat hier zelf ook aan te denken als optie. Zal het de volgende keer testen.Aghanim schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:18:
[...]
Gewoon even wat uitproberen. Zo is het ons ook allemaal gelukt
Is ook het leukste van een nieuw apparaat toch?
(Ikzelf deed muziek altijd als snelkoppeling aan een bepaalde knop. Als je die lang inhoudt kom je dan in dat menu. Met de back knop kom je dan weer in je hardloop menu. Tip: neem een playlist of set waarin je niet hoeft te skippen)
Maar over uitproberen gesproken; ik kom er werkelijk waar niet achter hoe of waar ik per app kan instellen of er een signaal komt ja of nee.
Wat betreft nummer kunnen overslaan, kan dit niet via je bluetooth oortjes? De setjes die ik heb kan ik door 2x op rechter oor te tikken naar volgende nummer. Best handig.
Dit is mijn menu “smartphone meldingen”. Ik zie helaas nergens app meldingen beheren staan.DialOut schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:40:
@cv8x in Garmin connect app naar je toestel. Dan Geluid en waarschuwingen --> Smartphone meldingen --> App meldingen beheren.
Wat betreft nummer kunnen overslaan, kan dit niet via je bluetooth oortjes? De setjes die ik heb kan ik door 2x op rechter oor te tikken naar volgende nummer. Best handig.
:strip_exif()/f/image/JJMHbwzZxKNftdI4GkjWdnYi.jpg?f=fotoalbum_large)
bij mij zit het in connect --> settings --> notifications --> app notificationscv8x schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:54:
[...]
Dit is mijn menu “smartphone meldingen”. Ik zie helaas nergens app meldingen beheren staan.
[Afbeelding]
(dus niet bij je device, de general settings in connect app)
Ik herinner me dat ik op Android veel meer kon filteren qua meldingen op mijn horloge dan nu sinds ik een half jaar iphone gebruik.
Volgens mij is de Iphone werking dat wat op je lockscreen komt ook op je horloge komt.
Uitleg over iOS en Garmin notificaties: https://forums.garmin.com...fications/1192868#1192868
Ik doe gewoon doublepress op oortje (een budget QCY aliexpress dopje) en dan skipt ie een nummer.cv8x schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:03:
[...]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Weten jullie hoe goed retourneren gaat via Garmin zelf? Want ik heb het idee dat hun sneller direct leveren.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Als dat ding in je zit, hoe lees je dat dan af?Sc0tTy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:15:
Mn juwelier zegt nu dat ze verwachten dat hun levering ergens in mij zal zijn...
[...]
Ik kreeg 1.5 jaar geleden een gloednieuwe 645M bij hetzelfde probleem. Heb meerdere keren gevraagd om een F6 met bijbetaling maar dat wilde Garmin niet doen. Volgens mij had @Miki destijds wel succes met een duurdere vervanger bij dit probleem.
Garmin heeft me nu een voorstel gedaan voor een nieuw in doos 745 met bijbetaling en op mijn verzoek voor een 945 met bijbetaling is afwijzend gereageerd. Misschien dat ik nog een poging waag.
DappereDodo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 05:02:
[...]
Als dat ding in je zit, hoe lees je dat dan af?

Sorry m'n dyslexie sloeg weer toe!
Inmiddels besteld bij de enige plek in Nederland die hem direct kon leveren: https://www.treasurejuwel...-gray-titanium-smartwatch
Morgen moet hij er al zijn en hopelijk past ie.
pfff... Mei. Ik heb de Epix halverwege februari besteld. Als dat nog eens 2 maanden gaat duren. Lijkt wel alsof je een nieuwe auto besteld.Sc0tTy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:15:
Mn juwelier zegt nu dat ze verwachten dat hun levering ergens in mei zal zijn....
edit: Juwelier belde vandaag en had navraag gedaan bij Garmin, Epix 2 wordt eind April weer verwacht en de Fenix 7 in Mei.
[ Voor 15% gewijzigd door cbr600f4i op 18-03-2022 21:01 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Truus in prioriteit inbox, Klaas in overig.Lagune schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:11:
[...]
scherp, ik had de outlook app (alles in 1) in gedachten
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ja maar dan kan je nog steeds niet in garmin connect instellen dat prio wel een notification krijgt en klaas nietGonadan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:53:
[...]
Truus in prioriteit inbox, Klaas in overig.
offtopic, ik wacht nog steeds op mn garantie return #duurtlang
/f/image/PH8VFilqYLB6z1gOtiFoqu3k.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Lagune op 18-03-2022 08:32 ]
Hoeft ook niet want Outlook geeft alleen een melding voor prio.Lagune schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:30:
ja maar dan kan je nog steeds niet in garmin connect instellen dat prio wel een notification krijgt en klaas niet
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heel de dag al bezig met instellen (waarom kan jeje settings niet overnemen Garmin...?)
Echt jammer dat er geen Epix 2X is anders had ik voor die gegaan. Want ik kan me voorstellen dat dat scherm echt om te kwijlen ja
Merk ook dat de knoppen van de F7 anders aanvoelen dan m'n F6, hebben andere mensen dit ook?
Ik druk 'ochtends op start, om half 11 bij het pilsje op tijdelijk stop, daarna herstart, om 14u tijdelijk stop, 1430 start en ff na 16u op stop.ascent schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:54:
Hoe gaan jullie tijdens 't wintersporten om met metingen die op pauze gaan (bijv de skilift).
Je krijgt dan een gekke grafiek, zie onder. De activiteit lijkt dan heel kort te duren maar in weze is de activiteit dus enkel 't afdalen.
[Afbeelding]
Daarna accepteer ik wat Garmin zegt.
Vervolgens wat gaan rondneuzen en twijfel nu welk horloge het beste voor mij is.
Een chest strap geeft betere HR dan een horloge, maar ik denk dat ik met een horloge wil beginnen en dan kan er later alsnog een strap bij. Echter zijn niet alle modellen compatibel met alle functies las ik, waardoor de venu en Vivoactive af vallen.
Garmin pay lijkt me een mooie functie waardoor de forerunner 245 af valt.
Muziek opslaan kan interessant zijn, maar ik stream momenteel via SoundCloud en weet niet of SoundCloud met Garmin werkt. Ik neem momenteel mijn gsm ook mee in een klein heuptasje.
Dan kom ik al uit op een 745 of Fenix 6pro
De 945 heeft een veel betere batterij als ik de cijfers mag geloven dan de 745 maar dan moet ik wachten op flinke aanbiedingen want ik vind 400 euro eigenlijk wel genoeg voor een smartwatch.
Ik moet ze nog een keer in het echt zien of het kwa grote wel een beetje past als normaal horloge. Maar zit ik op de juiste weg met mijn gedachten? Mis ik misschien nog modellen? Weet er iemand iets zinnigs te vertellen over het verschil in batterij duur tussen de 745 en 945?
Momenteel loop ik 2x per week ongeveer 5km in 35min. Dus zeker geen topatleet en marathon afstanden/tijden.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Edit: met een grotere batterij hoop ik hem minder vaak aan de lader te hangen, het gaat me inderdaad niet of hij het wel red met mijn afstanden. Ik houd hem trouwens ook niet om tijdens het slapen.
[ Voor 34% gewijzigd door skoozie op 24-03-2022 21:58 ]
Waarom de HRM Pro? Wil je ook hardloopdynamiek? En als je ‘m niet draagt tijdens slapen, dan is dat het moment om ‘m op te laden. Een 745 gaat zo’n 5-7 dagen mee, dus dat is toch ruim voldoende?skoozie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:54:
Ik houd voor nu nog de optie voor een chest strap open. Als ik bv de hrm-pro later wil toevoegen, en bij de compatible devices kijk zie ik daar de venu, Vivoactive of instinct niet tussen staan.
Edit: met een grotere batterij hoop ik hem minder vaak aan de lader te hangen, het gaat me inderdaad niet of hij het wel red met mijn afstanden. Ik houd hem trouwens ook niet om tijdens het slapen.
Voor veel mensen van de atletiekvereniging waar ik loop is de optische HR-meting van het horloge in de winter niet hoed genoeg. Optische HR met een band rond de bovenarm werkt vaak wel het hele jaar door. De extra running dynamics die sommige HR-banden van Garmin produceren zijn leuk om te zien, maar behalve om te kijken of een training met nadruk op looptechniek leidt tot korter grondcontact doe ik er niets echt mee.skoozie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:29:
De hrm-pro omdat die niet enorm veel duurder is dan de andere varianten. Ik twijfel of ik wel een hrm nodig heb of dat de HR van de horloges goed genoeg zijn. Omdat ik vanaf daar ben gaan zoeken kwam ik op de horloges die ik noemde. Ik ben niet opzoek naar heel specifieke hardloop functies (zoals de hardloop dynamiek) omdat ik niet weet hoe het allemaal werkt en wat je er precies aan hebt en dat wil ik al doende leren. Maar ik ben nog zoekende welke functies ik veilig kan laten vallen en welke deuren ik open wil houden.
Nee, gewoon gezond verstand gebruiken en voldoende rust (b.v. 48 uur) nemen na een zware training of wedstrijd. En je kunt je Garmin account altijd nog koppelen aan b.v. Runalyze als je meer data analyses wilt.skoozie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 23:05:
Bij het zoeken naar de venu 2 en VA4 zie ik dat die het moeten doen zonder recovery time. Is dat een groot gemis?
Het is moeilijk te voorspellen of de HR sensor op het horloge goed zal werken voor jou. Dit is namelijk ook best wel eens persoonsgebonden. Maar via een borstband of optische armband (b.v. d3 Polar Verity Sense) is altijd nauwkeuriger.skoozie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:29:
De hrm-pro omdat die niet enorm veel duurder is dan de andere varianten. Ik twijfel of ik wel een hrm nodig heb of dat de HR van de horloges goed genoeg zijn. Omdat ik vanaf daar ben gaan zoeken kwam ik op de horloges die ik noemde. Ik ben niet opzoek naar heel specifieke hardloop functies (zoals de hardloop dynamiek) omdat ik niet weet hoe het allemaal werkt en wat je er precies aan hebt en dat wil ik al doende leren. Maar ik ben nog zoekende welke functies ik veilig kan laten vallen en welke deuren ik open wil houden.
Als je zo veel mogelijk deuren wilt open houden voor de toekomst en Garmin Pay is een harde eis, dan zou ik voor de FR745 gaan als je het geld er voor hebt.
running dynamics is idd een gimmick echter sommige stats zijn toch wel handig (ground contact balance -> enkel blessures / cadence)
als je ook wil wandelen of routes wil hardlopen die je nog niet kent zou ik de fenix6 pro aanraden, die heeft kaarten wat gewoon handiger is dan breadcrumb
Ik heb een tweedehands F5 met behoorlijk wat gebruikssporen (maar door het saffierglas nog steeds helemaal krasvrij) en kan het rugged voorkomen zeer waarderen.
Daarna langs de Runnersworld en dummies van de FR745 en FR945 gepast en de 945 van de verkoper om mogen doen. Die zitten toch beter om mijn pols.
Ik merk dat bij mij de keuze naar de 945 helt, ik denk een soort 'range anxiety' om het zo maar te noemen. De 945 heeft als extra voordeel dat die ook kaarten heeft ipv de breadcrumbs van de 745. En als ik nu wat meer neer tel heb later in ieder geval niet het idee van, had ik toen maar....
En ook maar meteen besteld voor 423 euro via bike24.de
[ Voor 4% gewijzigd door skoozie op 27-03-2022 11:33 ]
Happy camper.
Je kunt ook de F6s proberen, is ook een prima horloge die fijn past bij een kleinere pols.skoozie schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:22:
Bedankt allemaal voor jullie input! Gisteren ben ik lang de Bever geweest en heb verschillende dummies van de F6 (s/pro/x) VA4 en Venu gepast, er waren daar geen FR's. De F6 Pro vond ik te groot voor mijn pols.
Daarna langs de Runnersworld en dummies van de FR745 en FR945 gepast en de 945 van de verkoper om mogen doen. Die zitten toch beter om mijn pols.
Ik merk dat bij mij de keuze naar de 945 helt, ik denk een soort 'range anxiety' om het zo maar te noemen. De 945 heeft als extra voordeel dat die ook kaarten heeft ipv de breadcrumbs van de 745. En als ik nu wat meer neer tel heb later in ieder geval niet het idee van, had ik toen maar....
Dat is wel een top horloge voor iemand die 2x per week ongeveer 5km in 35min loopt.skoozie schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:22:
Bedankt allemaal voor jullie input! Gisteren ben ik lang de Bever geweest en heb verschillende dummies van de F6 (s/pro/x) VA4 en Venu gepast, er waren daar geen FR's. De F6 Pro vond ik te groot voor mijn pols.
Veel plezier met je aankoop!
De elevate 4 sensor is trouwens qua GPS en HR wel een stuk betrouwbaarder dan de oudere versie...
De hersteltijd is inderdaad wel echt zo'n functie 'voor de leuk'. Het kan je helpen om wat langer rust te nemen als je te fanatiek bent, of juist een hint dat je echt alweer kan als je een bankaardappel bent. Maar iemand die gewoon met regelmaat serieus sport zal dat prima aan het eigen lichaam kunnen aanvoelen.PatrickC schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 00:17:
Nee, gewoon gezond verstand gebruiken en voldoende rust (b.v. 48 uur) nemen na een zware training of wedstrijd. En je kunt je Garmin account altijd nog koppelen aan b.v. Runalyze als je meer data analyses wilt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, dit.. maar je kunt er ook geen pijl op trekken, of ik begrijp het niet.Gonadan schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:50:
[...]
De hersteltijd is inderdaad wel echt zo'n functie 'voor de leuk'. Het kan je helpen om wat langer rust te nemen als je te fanatiek bent, of juist een hint dat je echt alweer kan als je een bankaardappel bent. Maar iemand die gewoon met regelmaat serieus sport zal dat prima aan het eigen lichaam kunnen aanvoelen.
Ik heb te weinig aerobe activiteiten (kan ik mee inkomen: gisteren 20km hardgelopen, veel gegeven), en tegelijk zegt ie dat ik mijn huidige trainingsniveau moet aanhouden, en zelfs vaker moet proberen te trainen om verbeteringen te zien, terwijl ik zou verwachten nu in herstel zou moeten zitten.
En als ik de coachpotato heb uitgehangen en veel bier heb gedronken bij een feestje, geeft ie herstel aan. Omgekeerde wereld
Aanhouden betekent zoveel als: met de huidige belasting en wijze van trainen blijf je op niveau (geen verbetering). In theorie gaat dat over de langere termijn trend, dat je nu rust moet houden klinkt niet zo gek. Maar daar zegt het dus ook niets over.DeCo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:40:
[...]
Ja, dit.. maar je kunt er ook geen pijl op trekken, of ik begrijp het niet.
Ik heb te weinig aerobe activiteiten (kan ik mee inkomen: gisteren 20km hardgelopen, veel gegeven), en tegelijk zegt ie dat ik mijn huidige trainingsniveau moet aanhouden, en zelfs vaker moet proberen te trainen om verbeteringen te zien, terwijl ik zou verwachten nu in herstel zou moeten zitten.
En als ik de coachpotato heb uitgehangen en veel bier heb gedronken bij een feestje, geeft ie herstel aan. Omgekeerde wereld
Herstel zie je als de trainingsbelasting omlaag gaat t.o.v. de voorgaande weken. Dat past dus wel bij een weekje bier drinken en bankhangen
Het principiële probleem bij dit alles, is dat Garmin dit aanvliegt o.b.v. een VO2 max schatting. Die bij mij nogal eens een brainfart heeft.
If you can see, look. If you can look, observe
note to self: eerst lezen, dan bestellenm0ridin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:40:
[...]
Absoluut wisselen met de rubberen...
Heb 2 van de leren garmin bandjes gehad, de een was na ruim een jaar brak waarna ik gratis een nieuwe kreeg (over service niks te klagen bij garmin) en ook die begon weer tekenen te tonen na zoveel maanden. En dat was ZONDER sporten..
Leer + zweet gaat niet lekker samen, zou zeker ff naar siliconen switchen als je gaat sporten (lijkt mij juist 1 vd redenen voor quickfit ook)
zojuist toch de leren band besteld met de kortingscode, die ik bij de registratie kreeg. Maar heb het wel in mijn achterhoofd gehouden.. overigens wat jij omschrijft heb ik in het verleden altijd wel ervaren met alle lederen bandjes. Ondanks de premium look en dito prijs, gaat het niet lang mee... het blijft een natuurproduct.
Ik had een identieke overweging om dus niet voor de Epic 2 met rode knop te gaan. Op een of andere wijze vond ik het inbreuk maken op het horloge als 'sieraad' naast het gebruik als sporthorloge. Grappig om te lezen dat er meer zo over denken.Diversity schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Er zit, al is het minimaal, wel een verschil tussen die twee versies. Gek genoeg vond ik het zelfs waard om iets langer te moeten wachten. Heeft te maken dat de normale zwarte versie een rood knopje heeft. Deze heeft een grijze waardoor de uitstraling, voor mij, beter oogt. Ik vond het rode knopje niet mooi haha.
Zie hieronder het, minimale, verschil;
Edit: Zie ondertussen al in de reacties dat jullie hier al uit waren.
[Afbeelding]
[...]
Deze komt zowel met een zwarte siliconen band als de leren band. Als ik de specificaties mag geloven.
Zal het laten weten wanneer die komt.
De Epic 2 komt in een luxe verpakking en wordt naast de leren band inderdaad geleverd met een zwarte siliconen band. Tenzij ze dit in de afgelopen 3 weken aangepast hebben maar dat kan ik mij niet voorstellen.
Die van mij is onderhand ook wel aan vervanging toe. Hij is niet meer zo mooi en begint nu ook een beetje te splijten aan de zijkant. Op zich mag dat ook wel na bijna vier jaar gebruik.DeCo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:55:
[...]
note to self: eerst lezen, dan bestellen![]()
zojuist toch de leren band besteld met de kortingscode, die ik bij de registratie kreeg. Maar heb het wel in mijn achterhoofd gehouden.. overigens wat jij omschrijft heb ik in het verleden altijd wel ervaren met alle lederen bandjes. Ondanks de premium look en dito prijs, gaat het niet lang mee... het blijft een natuurproduct.
Zeiss Distagon 21 f/2.8