Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 219 ... 315 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@RoD heb je al naar wateraders gezocht?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 15:24
Even een vraagje over mijn Venu 2, hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Tijdens activiteiten krijg ik elke 15 minuten een 'nogal overdreven' tril waarschuwing. Geen melding op het scherm verder, maar alleen een trilpatroon van een seconde of 2-3.

Iemand een idee hoe dit uit te zetten is? Alle gangbare waarschuwingen voor de activiteiten (HR, tempo, tijd etc) staan uit, en het herhaald zich elke 15 minuten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jvbijleveld schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:45:
Even een vraagje over mijn Venu 2, hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Tijdens activiteiten krijg ik elke 15 minuten een 'nogal overdreven' tril waarschuwing. Geen melding op het scherm verder, maar alleen een trilpatroon van een seconde of 2-3.

Iemand een idee hoe dit uit te zetten is? Alle gangbare waarschuwingen voor de activiteiten (HR, tempo, tijd etc) staan uit, en het herhaald zich elke 15 minuten.
Je hebt niet toevallig een auto lap aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Laatst online: 09-05 15:24
RoD schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:20:
[...]

Je hebt niet toevallig een auto lap aan staan?
Ja, maar op 1km. Die gaat ook netjes af, en geeft dan ook op de display een melding dat er een ronde is vastgelegd.

*Edit: ik heb hem gevonden. Bleek in een gegevens veld te zitten. Ik gebruik de all-in-one, die heeft default een drinkwaarschuwing elke 15 minuten 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door jvbijleveld op 15-02-2022 12:54 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-05 19:25
XeNeRgY schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:49:
[...]

Ik vermoed dat je max hartslag niet enorm veel gewijzigd zal zijn tegenover 2 jaar geleden. De standaard formule is 220 - leeftijd (wat impliceert dat je max 1 slag per jaar naar beneden gaat). Variëren in je belasting is inderdaad belangrijk. Zelf doe ik 3 hardlooptrainingen per week: 1x een langzame duurloop in blauw, 1x een tempo loopje in oranje en 1x interval (200m/400m of tabata) in paars. Als ik de MTB pak dan skip ik de tempo loop. Vervolgens kun je een beetje bijsturen op basis van de focus load, zoals in jouw geval je nu vooral blauw en paars zou gaan doen om oranje meer in balans te krijgen. Mijn krachttraining is behoorlijk zwaar (compounds) maar dat komt eigenlijk niet tot uiting in TE of load/hersteltijd.

Als ik jouw stress scores (geen idee of dat vergelijkbaar is per persoon) vergelijk met die van mij (gemiddeld rond de 25) dan zou je op basis daarvan geen lege body battery moeten hebben. Het opladen bij een goede nacht slaap zou in principe ook wel +70 moeten kunnen zijn. Als je dan 1 dag rust neemt zit je de dag erna weer rond de 90-100. Eventueel zou je een hard reset kunnen doen om te kijken of dat een bug op lost, al ben je dan geloof ik ook je trainingsstatus kwijt.

Ik weet niet of je trainingload structureel boven de 2500 zit want dat zou wel een lege body battery tot gevolg kunnen hebben vermoed ik. Bij mij is de load rond de 700 per week en als ik een workout doe dan kost dat al snel 30 - 45 battery points. Als ik dat zou extrapoleren naar jouw load zou dat ook de reden kunnen zijn. Al verwacht ik dat jouw lichaam zich evengoed heeft aangepast op deze load en dus niet helemaal leeg is na jouw training.

Als je wilt meten of je voldoende hersteld bent kan ik je aanraden om je HRV iedere ochtend te meten direct na wakker worden terwijl je nog in bed ligt. De waardes hierbij (die ik via HRV4Training meet) komen goed overeen met hoe ik me voel.
Hoop op in te lezen/duiken, daar is HRV4Training één van. Op dit moment kijk ik enkel naar mijn rust hartslag, hoe voelde mijn slaap en hoe voelen mijn benen. Zo nodig pas ik mijn cardio training op aan. Naar je lichaam luisteren blijft natuurlijk key.

Vanochtend kreeg ik als advies van horloge basis workout (1 uur hardlopen op 5.30min/km TE2.0/2.5). Ik heb afgelopen 2 dagen rust gehouden (dus een krachttraining en cardio training geskipped)

Ok laten we geadviseerde workout eens proberen en ren 0% in Z5, 10% Z4, 79% Z3, 8% Z2, 1% Z1
En bam herstel tijd = 68 uur.
48 uur rust, 1 uur in Z3 easypeasy en dan 68 uur rust
En daarnaast ben ik ook van status productief naar onderhouden gegaan.

Ben benieuwd of een nieuwe max hartslag wat meer betere trainingload en herstel gaat tonen, want dit horloge adviseert nu in feite dat ik per 3 dagen een uurtje cardio moet doen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seez schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:54:
[...]
Hoop op in te lezen/duiken, daar is HRV4Training één van. Op dit moment kijk ik enkel naar mijn rust hartslag, hoe voelde mijn slaap en hoe voelen mijn benen. Zo nodig pas ik mijn cardio training op aan. Naar je lichaam luisteren blijft natuurlijk key.

Vanochtend kreeg ik als advies van horloge basis workout (1 uur hardlopen op 5.30min/km TE2.0/2.5). Ik heb afgelopen 2 dagen rust gehouden (dus een krachttraining en cardio training geskipped)

Ok laten we geadviseerde workout eens proberen en ren 0% in Z5, 10% Z4, 79% Z3, 8% Z2, 1% Z1

Ben benieuwd of een nieuwe max hartslag wat meer betere trainingload en herstel gaat tonen, want dit horloge adviseert nu in feite dat ik per 3 dagen een uurtje cardio moet doen. 8)7
Klinkt als een forse hersteltijd inderdaad. Geen idee of het vergelijkbaar is maar ter referentie:
- 50 min in Z2 (blauw) primair voordeel = basis. TE 3.5 Aeroob. 74% van HRmax. Hersteltijd 24 uur.
- 48 min in Z3 (oranje) primair voordeel = drempel. TE4.4 Aeroob. 85% van HRmax. Hersteltijd 32 uur.

Een hersteltijd van rond de 70 uur krijg ik alleen bij een TE van 4.8 of hoger. Hoe hoog was jouw TE in deze run?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
[...]

Ik ga deze week een lactaatdrempeltest volgens het horloge doen en denk dat ik daarna niet perse naar de dagelijkse adviezen ga luisteren. Ik voetbal(registreer ik niet want draag dan geen horloge) en tennis ook nog 2x/week. Dan 2-3x/week hardloopsessies die ik dan naar eigen inzicht en lichaamsgevoel op sprinten/duurloop/intervalloop ga indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:41

Lagune

Its time for warp

[...]

ben ook benieuwd naar training effect op die workout, TE van 2 lijkt me heel erg laag (of is je VO2Max in einde van paars bracket ? :) )

ongeveer een vergelijkbare vorige week gedaan met 4.7 & iets van 50 uur recovery time :
https://connect.garmin.com/modern/activity/8266020881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Lagune schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:57:
[...]

ben ook benieuwd naar training effect op die workout, TE van 2 lijkt me heel erg laag (of is je VO2Max in einde van paars bracket ? :) )

ongeveer een vergelijkbare vorige week gedaan met 4.7 & iets van 50 uur recovery time :
https://connect.garmin.com/modern/activity/8266020881
Hoe krijg je power, cadence, ground time, vertical oscillation, etc in beeld? Ik zie die niet terug in de app en in mijn garmin connect pagina op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:22
Megupe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Hoe krijg je power, cadence, ground time, vertical oscillation, etc in beeld? Ik zie die niet terug in de app en in mijn garmin connect pagina op de site.
lopen met een HRM-run, HRM-Tri of iets dergelijks

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:35:
[...]

lopen met een HRM-run, HRM-Tri of iets dergelijks
Ah, ik loop met een polar H-10 band. Dan zal dat wel neit compatibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 20:24
Ik ben de laatste maanden ook bezig met stress/body batterij. Zag dat ik in de nacht mee stress had/heb dan overdag. Mijn body batterij is ook nog nooit 100 geweest, maximaal op 72 gezien.
Stress level zitten normaal tussen 22 en 30 maar met slechte voeding kan ik zo naar de 40 uitschieten.

Zat eerst zelf te denken aan slaap apneu maar slaap wel goed en ben overdag niet moe dus dat denk ik dan toch niet.

Wat ik heb merkt
  • Bij slechte koolhydraten, ook een slechte nacht (ook al heb ik het idee dat ik goed geslapen heb, zie het terug in aan de stress levels). Ook merk ik het aan mijn hartslag, is dan ook hoger.
  • Bij later op de avond nog eten ook hogere stress levels
  • Doe zelf aan (intermittent) fasting. (heb geen overgewicht, gestart als experiment voor chronische ziekte. Hoewel dit niet het gewenste effect had merk ik hier wel een enorm mentaal / helder voordeel). Voordat ik eet (meestal tussen 14:00 en 18:30 alleen) heb ik ook lagere stresslevels.
  • Wel eens een fast gedaan van 62uur, dan zijn mijn stress levels echt super laag + body batterij van +/- 15
  • Zit meer aan de introverte kant, stress levels schieten ook omhoog in groepen maar merk dat niet, voor mijn gevoel gewoon ontspannen.
  • Werkstress lijkt geen invloed te hebben, sterker nog dan laad ik mijn body batterij op
Dit waren mijn stresslevels van gisteren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/3DdGwaO0guKbJqAJyfQ9CsJN.jpg

Voor het het hardlopen gewerkt, dan heb ik dus het minste stress. 8)7

De_Bastaard, Zag hem via Pepper. 175,44 euro
https://www.amazon.de/dp/...i_dl_XPFK56CX4T3RCTHX2T3V

Aaah is niet de Solar, nevermind

[ Voor 5% gewijzigd door Marc3l op 15-02-2022 16:06 . Reden: Aanbieding erbij zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mijn 2 centjes, maar met alle eerdere verhalen en de ondersteunende metrics concludeer ik toch voornamelijk dat heel misschien de meetwaarden misschien toch niet zo veel zeggen als dat ze doen voorkomen... Ik heb net zelf het stressknopje onder het stof van de app vandaan moeten halen en een korte blik erop bevestigde dat beeld, daar klopt weinig van... In ieder geval voor mij, scheelt weer overmatig zorgen maken.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 14:27
Voor wie het interessant vindt, Firstbeat's Whitepaper over het 'Stress' en 'recovery' algoritme. Is wel uit 2015, maar geeft een inzicht in de basisbeginselen:

https://assets.firstbeat....ery_white-paper_20145.pdf

De bottom line is dat vooral gekeken lijkt te worden naar HRV en dat op basis van algoritmes bepaalde periodes van activiteite / inactivitet gebruikt worden. Bijv als HR laag is wordt dit gezien als 'recovery' periode en wordt gekeken hoe HRV op dat moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
XeNeRgY schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Klinkt als een forse hersteltijd inderdaad. Geen idee of het vergelijkbaar is maar ter referentie:
- 50 min in Z2 (blauw) primair voordeel = basis. TE 3.5 Aeroob. 74% van HRmax. Hersteltijd 24 uur.
- 48 min in Z3 (oranje) primair voordeel = drempel. TE4.4 Aeroob. 85% van HRmax. Hersteltijd 32 uur.

Een hersteltijd van rond de 70 uur krijg ik alleen bij een TE van 4.8 of hoger. Hoe hoog was jouw TE in deze run?
Even nogmaals een recap
Het was 60min, waarvan 80% in Z3 en 10% Z4, Z5 0%
TE was Tempo 4.0 70-79% van HRmax (met als belangrijk gegeven dat deze automatisch is ingesteld op 186, dus ik moet nog wel opnieuw mijn max HR testen)

Voor mij is 5.30min/km voor een uurtje ook voor mijn gevoel meer een recoveryloop. Zeker na 2 dagen rust voelde dit matige inspanning.
5.00 zou ik eerder in lijn van TE4 Tempo verwachten.

Ik had wel een slow start dus een sterk bakje koffie op, wat basis hartslag mogelijk ietsje heeft verhoogd.

Rennen in Z3 ervaar ik meer als matige inspanning. Babbelen kan makkelijk. Weet je wel dat je loopt en in gedachten verzonken ben.. en dan opmerkt dat je onder je pace rent.

Ik vermoed gewoon dat mijn max hartslag niet klopt dus ik sta te popelen om dit opnieuw op te meten. Echter wil i kdat in het weekend doen.. in alle rust.. kapot gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Megupe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Ik ga deze week een lactaatdrempeltest volgens het horloge doen en denk dat ik daarna niet perse naar de dagelijkse adviezen ga luisteren. Ik voetbal(registreer ik niet want draag dan geen horloge) en tennis ook nog 2x/week. Dan 2-3x/week hardloopsessies die ik dan naar eigen inzicht en lichaamsgevoel op sprinten/duurloop/intervalloop ga indelen.
Ja ik ook, alleen staan bepaalde adviezen of waarde zo prominent in je app of horloge :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Requiem19 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:44:
Voor wie het interessant vindt, Firstbeat's Whitepaper over het 'Stress' en 'recovery' algoritme. Is wel uit 2015, maar geeft een inzicht in de basisbeginselen:

https://assets.firstbeat....ery_white-paper_20145.pdf

De bottom line is dat vooral gekeken lijkt te worden naar HRV en dat op basis van algoritmes bepaalde periodes van activiteite / inactivitet gebruikt worden. Bijv als HR laag is wordt dit gezien als 'recovery' periode en wordt gekeken hoe HRV op dat moment is.
gaat het daar al niet fout dan? Voor correcte HRV heeft Garmin toch een band nodig? Als ze dan de aannames doen op basis van OHR dan kan ik me goed voorstellen dat ze er flink naast kunnen zitten.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:10:
[...]

gaat het daar al niet fout dan? Voor correcte HRV heeft Garmin toch een band nodig? Als ze dan de aannames doen op basis van OHR dan kan ik me goed voorstellen dat ze er flink naast kunnen zitten.
Nieuwste OHR's kunnen al best redelijk HRV waarnemen in rust.

Whoop doet dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Requiem19 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:14:
[...]

Nieuwste OHR's kunnen al best redelijk HRV waarnemen in rust.

Whoop doet dit ook.
precies: redelijk. Maar daarmee neemt dus de foutmarge wel mee toe, met als gevolg dat mensen wellicht conclusies gaan trekken op basis van metingen die misschien niet kloppen.

Blijft mooie techniek, daar niet van, maar enige nuance moet je als gebruiker wel altijd hebben. Je moet niet ineens gaan stressen omdat je geen stress voelt hoewel de app het aangeeft dat je die wel heb gehad.. :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem is alleen dat volgens experts het zinloos is om de hele dag je HRV te meten omdat deze nooit in een identieke situatie zit waardoor je geen vergelijk kunt trekken. Dat kan alleen op een identiek moment op de dag en dat is direct bij het wakker worden.

Je krijgt dan een score op basis van je HRV. Daarmee moet je het de hele dag doen. Zo werken HRV4training, Elite HRV en (geloof ook) OURA. Op mijn Apple Watch heb ik ook meerdere apps die precies doen wat Garmin ook doet. Gedurende de dag voorspellen hoe het met je energie levels zit obv HRV. Maar die metric schijnt dus niet daarvoor bedoeld te zijn, afhankelijk van welk kamp je aanhaalt.

Van de HRV4Training guide:

As covered in part one, the morning routine and full night measurements are the only reliable ways to measure HRV in the context of understanding baseline physiological stress in response to training and lifestyle stressors.

Why is that? Variability during the day due to acute stressors, for example even light activity, coffee intake, diet, getting upset, and so on, will result in continuous changes in HRV as the autonomic nervous system adapts to maintain a state of balance. Measuring your HRV all the time will simply reflect these transitory stressors which most likely do not have any chronic impact and are not actionable (it is normal to have your HRV lowered because you had coffee, not knowing context, so that you did have coffee, will prompt a device to tell you to rest or relax, which is not meaningful). On the other hand, the cumulative effect of all of these stressors as well as larger ones (hard training, travel, etc.) will impact your chronic stress as measured when relaxed, first thing in the morning, and this is the actionable information which has been used consistently in the last 30 years of research in the field, and that we would recommend relying on.

The morning routine is all about avoiding confounding factors (coffee, diet, even light activity, psychological stressors, etc.), hence it is the only moment where it makes sense to measure (apart from the night)

Bovenstaande is natuurlijk maar gebaseerd op 1 persoon maar deze heeft wel een behoorlijk track record en een fors aantal wetenschappelijke publicaties op zijn naam over deze onderwerpen:

MARCO ALTINI

​PhD cum laude in Data Science
MSc cum laude in Computer Science Engineering
MSc cum laude in Human Movement Sciences, High-Performance Coaching

Founder of HRV4Training
​Data Science Advisor at Oura
Guest Lecturer at Vrije Universiteit Amsterdam (Physiology section of the Department of Human Movement Sciences)
Editor of the Wearable Department of IEEE Pervasive Computing Magazine

10+ years of experience modeling physiological data (6+ in Holland, 4 in Silicon Valley)
50+ publications at the intersection between technology, health, and performance.

Passionate runner.

@seez je TE zou niet voor zoveel herstel moeten zorgen. Misschien is je training load heel hoog (bij mij rond de 200 bij die 2e run). Ik zou je maximale hartslag onderzoeken en dan kijken of het probleem is opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door XeNeRgY op 15-02-2022 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Whoop meet HRV ook op 1 moment, op vast moment in je slaap. Whoop kijkt daarbij naar je laatste slaapwave.

Ik heb die data nu over lange termijn en het is echt een heel goede reflectie van stresslevels, fitheid en te hard of te rustig trainen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8i6h9623xxN42cxjS2F22HWD8PE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sjZOBRZVHXDNRkGHqrFYvkbM.png?f=user_large

Voor de puzzelaars: hier zat 1 mooi avondje uit bij en 1 coronabesmetting. Die kun je zo terugzien in de data :).

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 15-02-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:38:
Whoop meet HRV ook op 1 moment, op vast moment in je slaap. Whoop kijkt daarbij naar je laatste slaapwave.

Ik heb die data nu over lange termijn en het is echt een heel goede reflectie van stresslevels, fitheid en te hard of te rustig trainen.

[Afbeelding]

Voor de puzzelaars: hier zat 1 mooi avondje uit bij en 1 coronabesmetting. Die kun je zo terugzien in de data :).
Zo ziet mijn log van HRV4 training er ook uit inderdaad. Whoop houdt zich dus ook aan 1 meting in de nacht/ochtend. Je kunt daarmee dus niet bijhouden hoe je gedurende de dag door ontwikkelt. Althans niet op basis van HRV.

Het is des te interessanter dat Garmin dat wel doet en daarmee afwijkt van een aantal andere meetinstrumenten. Daarmee wil ik overigens niet beweren dat het niet klopt maar ben ik des te meer benieuwd welke metrics Garmin gebruikt om te onderbouwen dat het wel klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
XeNeRgY schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Zo ziet mijn log van HRV4 training er ook uit inderdaad. Whoop houdt zich dus ook aan 1 meting in de nacht/ochtend. Je kunt daarmee dus niet bijhouden hoe je gedurende de dag door ontwikkelt. Althans niet op basis van HRV.

Het is des te interessanter dat Garmin dat wel doet en daarmee afwijkt van een aantal andere meetinstrumenten. Daarmee wil ik overigens niet beweren dat het niet klopt maar ben ik des te meer benieuwd welke metrics Garmin gebruikt om te onderbouwen dat het wel klopt.
Dat staat in het Whitepaper redelijk uitgelegd.

Kortgezegd segmenteert Firstbeat alle data in verschillende segmenten:

1) Physical activity (op basis oa HR)
2) Recovery physical activity (op basis van mathematische modellen, bijv x periode na physical activity)
3) Recovery (bijv slaap)

De segmenten aan data die niet in 1 van bovenstaande 3 categorieen vallen zijn dan 'Stress' of 'unrecognized state' (pagina 6).

Stress wordt als volgt gedefinieerd:
Stress state is defined as an increased
activation in the body when sympathetic nervous system
activity is dominating and parasympathetic (vagal) activation
is low. Variables related to sympathetic dominance of the ANS
are utilized in stress detection. These include for example HFP,
LFP, respiration rate, and HR. During the stress state,
individual HR is elevated, HRV is decreased from the
individual’s basic resting level, and respiration rate is low,
relative to HR. Lastly, the data segments that are not
recognized as any of the abovementioned states or have more
than 75% artifacts are determined as unrecognized (other)
state.
Kortom, ze filteren veel data eruit van de 24/7 logging en proberen alleen naar een - in hun ogen - relevante dataset te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thx. Wilde het vanavond eens doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 14:18
Volgens mij heeft Garmin moeite om de Epix Gen 2 te kunnen leveren of hij moet echt razend populair zijn. Heb die van mij op 24 jan. besteld, maar op de site van Garmin staat nu dat alle varianten klaar zijn om te versturen ergens nabij 5-8 weken. Op mijn bestelling pagina staat "Geschatte verwerkingstijd: 3-5 weken", maar dat staat er al 3-5 weken :P.

Vermoed dat ik nog wel 2 maandjes moet wachten voor die van mij een keer komt... Zal we grappig zijn als die dan al flink in prijs gedaald zou zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 10:52
Bij verschillende Nederlandse webshops hebben ze de Epix 2 wel in voorraad. Het gaat dan wel om de non-saffier versie of de witte saffier-versie. De zwarte saffier versie is momenteel niet te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:00
Diversity schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:51:
Volgens mij heeft Garmin moeite om de Epix Gen 2 te kunnen leveren of hij moet echt razend populair zijn. Heb die van mij op 24 jan. besteld, maar op de site van Garmin staat nu dat alle varianten klaar zijn om te versturen ergens nabij 5-8 weken. Op mijn bestelling pagina staat "Geschatte verwerkingstijd: 3-5 weken", maar dat staat er al 3-5 weken :P.

Vermoed dat ik nog wel 2 maandjes moet wachten voor die van mij een keer komt... Zal we grappig zijn als die dan al flink in prijs gedaald zou zijn :P.
Dan ben ik echt heel blij dat ik niet verwacht heb maar meteen heb besteld. Nog geen seconde spijt gehad trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb veel plezier van mijn Venu 2. Maar ik kan maar moeilijk bandjes vinden. De Ali-versie die ik had besteld heeft geen kracht in de veren, dus dan sta je ineens zonder horloge. Dat wil ik liever niet. Nu wil ik daar best wat aan uitgeven, maar de 60 euro leren versie van Garmin vind ik een wel erg prijzige toevoeging op een apparaat van 280 - zonder het gezien te hebben.

Heeft iemand al een bandje gevonden wat wel een succes is?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjottum schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:30:
Ik heb veel plezier van mijn Venu 2. Maar ik kan maar moeilijk bandjes vinden. De Ali-versie die ik had besteld heeft geen kracht in de veren, dus dan sta je ineens zonder horloge. Dat wil ik liever niet. Nu wil ik daar best wat aan uitgeven, maar de 60 euro leren versie van Garmin vind ik een wel erg prijzige toevoeging op een apparaat van 280 - zonder het gezien te hebben.

Heeft iemand al een bandje gevonden wat wel een succes is?
Het zijn standaard quick release bandjes. Kijk eens op Amazon of Bol, staan er genoeg op. Al zullen de meeste ook wel uit China komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
XeNeRgY schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Het zijn standaard quick release bandjes. Kijk eens op Amazon of Bol, staan er genoeg op. Al zullen de meeste ook wel uit China komen.
Bol is useless idd, daar leren bandje van 25€ Voor VA4s van de vrouw gehaald en die ligt om de haverklap op de grond bij aantrekken jas oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
XeNeRgY schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Bol is useless idd, daar leren bandje van 25€ Voor VA4s van de vrouw gehaald en die ligt om de haverklap op de grond bij aantrekken jas oid. Prima voor een casual leren bandje maar voor sporten etc zinloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 06:20
EdwinW schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:11:
Bij verschillende Nederlandse webshops hebben ze de Epix 2 wel in voorraad. Het gaat dan wel om de non-saffier versie of de witte saffier-versie. De zwarte saffier versie is momenteel niet te krijgen.
Ik heb de sapphire solar fenix 7 op 5 februari besteld via garmin zelf. Bij webshops in nederland was die ook nergens te vinden..stond toen ook op 3-5 weken. Na 1 week had ik hem in huis..dus die verwerkingstijd zou ik beetje met korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:29
Hm ziet er goed uit, maar het meeste is 22mm, sommige 24mm: te small voor de Fenix 7x die ik heb besteld... Gaat dat lastig worden? Die bandjes van Garmin zijn wel ridicuul geprijsd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

XeNeRgY schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:58:
Ben zelf wel fan van Archer bandjes.
??? Als ik op de link klik en vul in het zoek veld Garmin in dan krijg ik 5 bandjes te zien...scroll ik bij alle 5 naar beneden staat er overal:
Note: not compatible with GARMIN watches
Heb nog even via de link van jouw handmatig alle secties doorlopen van de bandjes die daar in het bovenste menu staan... maar ook zo zie ik bij alles wat ik geprobeerd heb bij het scrollen dezelfde niet geschikt voor Garmin staan....
Wat doe ik anders dan jij?? :?

Wel: Dan snap ik iig deze reactie wrs ook beter:
DRAFTER86 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:08:[...]Hm ziet er goed uit, maar het meeste is 22mm, sommige 24mm: te small voor de Fenix 7x die ik heb besteld... Gaat dat lastig worden?
Dat lijkt idd lastig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 14:54
Het zwarte lederen bandje vind ik nog meevallen van prijs maar de rest idd heel duur bij garmin.
Ben ook op zoek voor mijn epix,lees wel dat niet garmin bandjes wel eens durven los komen.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@route99 in de comments bij sommige bandjes staat dat deze prima werken op Garmins. In basis zijn het ook standaard quick release bandjes (industry standaard). Ik heb deze op mijn F6S gebruikt.

Let op: een Fenix heeft geen quick release maar quick fit (ander mechanisme). Als je dus een quick release op een quick dit horloge wilt gebruiken moet je het pinnetje van je originele bandje in je nieuwe bandje duwen. Klinkt lastig, is 5 min werk.

@Gunth ik heb je afgelopen 5 jaar meerdere niet-originele bandjes gebruikt op Garmin en Apple. Nog nooit losgekomen. Ik check wel bij het plaatsen of het goed vast zit. Het is echt niet zo dat ieder niet origineel bandje (binnen x weken) los schiet. Heb wel een Ali Apple bandje gehad dat na 3 maanden zichtbaar versleten was. Die dus wel op tijd vervangen om problemen te voorkomen.

Wat wel opvalt bij after marketbandjes is dat de meer standaard maten een stuk populairder zijn.
Een Fenix 7x (quick fit en groot) zal minder keuze hebben denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door XeNeRgY op 20-02-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
@XeNeRgY hoe zit het met de duurzaamheid van het bandje? Ik vind die canvasbandjes er wel goed uit zien maar ik lees in reviews dat er meerdere mensen zijn bij wie het bandje na een half jaar oid is verkleurd. Hoe lang heb jij het bandje al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@XeNeRgY ja, maar ook diverse waar het niet werkt, wat dus ook de leverancier aangeeft.... ik vind dan gewoon bizar dat er klachten komen over zulke Garmin probeersels... maar het staat een ieder vrij om het te proberen, maar een aanrader.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:07:
@XeNeRgY hoe zit het met de duurzaamheid van het bandje? Ik vind die canvasbandjes er wel goed uit zien maar ik lees in reviews dat er meerdere mensen zijn bij wie het bandje na een half jaar oid is verkleurd. Hoe lang heb jij het bandje al?
Ik had na 4 mnd een kapot houdertje waar je je bandje weer in schuift zodat het niet uit steekt. Geen idee hoe die heten :+ Die zitten er 2 op.
Toen een nieuwe gekregen. De huidige werkt na 3mnd nog prima. Het bandje zelf was nog helemaal in orde.

@route99 snap ik. Ik heb het gekocht op basis van een comment met foto van een VA4. Bandje gemonteerd en zo hard als ik kon er aan getrokken. Bleef prima zitten, toen durfde ik het wel aan. Komt ook omdat ik het originele pinnetje van de F6 heb hergebruikt. Dan heb je feitelijk de originele Garmin bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Passantje. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 08:29
Yesss! Iemand gevonden die mij F6 Pro Titanium over wil nemen. Kga dus toch een F7X bestellen 😇

Jammer dat de Titanium niet in een andere kleurstelling verkrijgbaar is. Vond die toch niet zo mooi.
Twijfel nu tussen de zwarte en de grijze (zit blijkbaar ook een prijs verschil in). Heeft iemand een goede vergelijking gevonden van die 2 modellen? Ik kan op de foto's niet goed zien welke nou het mooiste is.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 20:58

KnOeFz

no comment...

Kort vraagje...
is het mogelijk om de profiel namen van een sport in een Forerunner735xt te veranderen?
Nu heb ik Run, Run (2), Run (3) voor bijvoorbeeld gebruik tijdens Baantraining, Wegtraining en Duurloop met daarin verschillende dataschermendie ik bij zo'n training prettig vind om paraat te hebben ...
Ik zou ze graag een duidelijkere naam kunnen geven ipv Run (2) :D
De manual van Garmin en Google helpen me niet echt... is dit mogelijk?

[ Voor 30% gewijzigd door KnOeFz op 21-02-2022 10:29 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KnOeFz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:24:
Kort vraagje...
is het mogelijk om de profiel namen van een sport in een Forerunner735xt te veranderen?
Nu heb ik Run, Run (2), Run (3) voor bijvoorbeeld gebruik tijdens Baantraining, Wegtraining en Duurloop met daarin verschillende dataschermendie ik bij zo'n training prettig vind om paraat te hebben ...
Ik zou ze graag een duidelijkere naam kunnen geven ipv Run (2) :D
De manual van Garmin en Google helpen me niet echt... is dit mogelijk?
Volgens de manual kan het wel. Ik heb het net even op mijn 645M geprobeerd en nadat ik de Hardlopen activiteit heb gekopieerd kan ik meteen de naam aanpassen op het horloge en dus een eigen naam geven.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 20:58

KnOeFz

no comment...

PatrickC schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Volgens de manual kan het wel. Ik heb het net even op mijn 645M geprobeerd en nadat ik de Hardlopen activiteit heb gekopieerd kan ik meteen de naam aanpassen op het horloge en dus een eigen naam geven.
Ah... gevonden...
In de settings van de activiteit zit ook een optie Name...
:P

Jouw bevestiging dat het mogelijk is heeft me blijkbaar beter laten zoeken O-)
thanks

[ Voor 8% gewijzigd door KnOeFz op 21-02-2022 11:05 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tinusvolkel heb jij bij de trial week van Athlytic betrouwbare data gekregen? Bij mij blijft recovery % schommelen tussen 32 en 46%. Je zou 60 dagen HRV data moeten hebben voor betrouwbare resultaten lees ik. Die heb ik wel in Apple Health alleen wel geleverd door Garmin/HRV4training (pas 3 weken een AW7). Ben benieuwd of het daar aan ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:45
@XeNeRgY Moet bekennen dat ik de app niet zo heel goed in de gaten gehouden heb toen...

Maar kan iig nu nog wel iets zien, en dat lijkt wel overeen te komen aangezien ik maandag niet gesport heb en dus di groen is en gisterenavond een zware spinning les gedaan heb dus daar was m'n lichaam vanmorgen nog niet van hersteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGJEDWi1EHD3M6nelYmQi_Y6y34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bjHWPChGwo7xcnaCPLi3cvbN.jpg?f=user_large

Verder ben ik het de laatste tijd wel beter aan het bijhouden via HRV4Training. (ook met elke dag netjes de tags invullen)
En daarin zie ik de spinning les die ik vrijdagmorgen had wel beter terug, maar daar was mijn lichaam zaterdag wel iets beter van hersteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzkOZ6j1BA5BmcU0ivqmnA9hQgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixEUnVx3Go6uUvvylDOqaj0z.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst keek ik vooral naar m'n hartslag wat ie in rust deed en hoe laag hij snachts gezakt was.
Maar zie iig nu dat dit niet zo'n goed beeld geeft aangezien ik vannacht de 37 aan heb getikt terwijl de HRV beter overeenkomt met m'n gevoel en wat ik gedaan heb.

Vandaag staat iig weer een hardlooprondje gepland maar zo te zien kan ik beter niet te gek doen en doe hem wel vanavond ipv smorgens.

[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-02-2022 07:28 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerBier
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-01 15:23
Sync issue met Fenix 7x:
  • in Garmin Connect ==> Training ==> kies ik een workout (rugoefening)
  • "verzend naar toestel" alles lijkt normaal en goed te functioneren
  • op het horloge is de workout niet te zien
Wat ik heb geprobeerd:
  • workout onder kracht verwijderd (voor het geval de lijst 'vol' zou zijn)
  • herstarten connect app
  • update en sync via Garmin Express
  • nieuwe workout gemaakt
  • op reddit en garmin support fora gezocht
  • andere willekeurige workout gekozen en gesynced (die werkte wel!)
  • derde willekeurige workout gekozen geen resultaat
Routes naar het horloge syncen gaat prima en ook de andere coomunciatie met Connect & Express verloopt normaal.

Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Laatst online: 09-05 09:33
BoerBier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:05:
Sync issue met Fenix 7x:
  • in Garmin Connect ==> Training ==> kies ik een workout (rugoefening)
  • "verzend naar toestel" alles lijkt normaal en goed te functioneren
  • op het horloge is de workout niet te zien
Wat ik heb geprobeerd:
  • workout onder kracht verwijderd (voor het geval de lijst 'vol' zou zijn)
  • herstarten connect app
  • update en sync via Garmin Express
  • nieuwe workout gemaakt
  • op reddit en garmin support fora gezocht
  • andere willekeurige workout gekozen en gesynced (die werkte wel!)
  • derde willekeurige workout gekozen geen resultaat
Routes naar het horloge syncen gaat prima en ook de andere coomunciatie met Connect & Express verloopt normaal.

Iemand suggesties?
Sync je je horloge ook nog met je telefoon na stap 2?. Ik heb een Fenix 7s en bij mij gaat het prima als ik dit doe:
  1. in Garmin Connect ==> Training ==> kies ik een workout (rugoefening)
  2. "verzend naar toestel" alles lijkt normaal en goed te functioneren
  3. Sync het horloge in Garmin Connect
  4. op het horloge is de workout niet wel te zien
Als ik niet expliciet sync, zie ik de workout ook niet altijd (meteen) terug op het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerBier
slow whoop schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:21:
[...]
Sync je je horloge ook nog met je telefoon na stap 2?.
klopt en dat doe ik ook standaard.

Maar het blijkt een UI-issue: de workout selecteer je in Connect in een algemene lijst met allerlei dingen door elkaar.

De oefening die ik uitzocht valt kennelijk onder het type 'pilates' en is dan op het horloge alléén daar daar terug te vinden. Ik deed tot nu toe alles wat te maken heeft met core en andere extreem-saaie-dingen onder de activiteit 'kracht' en vond de workout daar dus steeds niet terug. Dus na toevoegen van het type is de workout gewoon terug te vinden.

Ik snap dat je een fietstraining niet onder hardlopen wil terugzien, maar hier kwam ik er niet snel op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
BoerBier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:54:
[...]

klopt en dat doe ik ook standaard.

Maar het blijkt een UI-issue: de workout selecteer je in Connect in een algemene lijst met allerlei dingen door elkaar.

De oefening die ik uitzocht valt kennelijk onder het type 'pilates' en is dan op het horloge alléén daar daar terug te vinden. Ik deed tot nu toe alles wat te maken heeft met core en andere extreem-saaie-dingen onder de activiteit 'kracht' en vond de workout daar dus steeds niet terug. Dus na toevoegen van het type is de workout gewoon terug te vinden.

Ik snap dat je een fietstraining niet onder hardlopen wil terugzien, maar hier kwam ik er niet snel op....
Duidelijk. Daar was ik ook niet zo snel opgekomen. Ik gebruik mijn horloge voornamelijk met hardlopen, en de workouts die ik heb zijn ook allemaal voor hardlopen. Ik vind ze daarom dan ook makkelijk terug op m'n horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-03 14:05
Lang getwijfeld tussen de Epix en Fenix 7X Solar maar uiteindelijk toch voor de Epix gegaan. Dat scherm :9~
Had beide besteld met korting bij FNAC. *knip* geen V&A in het topic :) Een linkje in je onderschrift is wel prima.

[ Voor 41% gewijzigd door janvanduschoten op 24-02-2022 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:00
jch88 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:05:
Lang getwijfeld tussen de Epix en Fenix 7X Solar maar uiteindelijk toch voor de Epix gegaan. Dat scherm :9~
Had beide besteld met korting bij FNAC, *knip* :)
Mooi he. Ik kijk er nog elke dag naar op deze manier.

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 24-02-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
jch88 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:05:
Had beide besteld met korting bij FNAC. *knip* :)
Jammer dat het niet ging om the Solar Sapphire anders had ik et mss wel gedaan.

Ik kan volgende week langs bij de juwelier voor de 7X

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 24-02-2022 11:41 ]

• loen1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 19:53
Ik zit in hetzelfde schuitje als Sc0Ty helaas.
Ik wil graag de 7X Solar Sapphire, dus mocht iemand die over hebben dan weet je me te vinden :D

• edkoster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 14:36
loen1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:13:
Ik wil graag de 7X Solar Sapphire, dus mocht iemand die over hebben dan weet je me te vinden :D
Als ik de website van Bever mag geloven hebben ze hem daar op voorraad
(bij sommige filialen zelfs per direct af te halen)

• Sc0tTy
Ter info: bij de media markt kan je niet passen.
Vandaar dat ik naar een juwelier ga 🙂

@seez is het gelukt met de Max hartslag test en data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerBier
loen1 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:13:
Ik zit in hetzelfde schuitje als Sc0Ty helaas.
Bij Waypoint (GPS.nl) is er regelmatig weer iets beschikbaar. Binnen week geleverd, terwijl bij bestellen voorraad nog op 0 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand een logische verklaring voor het volgende? Sinds ik mijn AW7 heb loop ik op het zelfde rondje letterlijk een stukje verder om 10.0 km te registreren (schatting is 30m) tegenover mijn Fenix 6 en andere (Garmin) horloges. Zal wel verschil in GPS zijn, prima.

Maar Strava maakt er consequent 9.99km van op de AW7 terwijl bij Garmin het altijd 10.0km was terwijl ik letterlijk minder ver heb gelopen.

Zit er een verschil in het algoritme dat prioriteit krijgt? Bijvoorbeeld dat wanneer Garmin een work-out aanlevert dit prioriteit heeft en dat bij een aanlevering vanuit Apple de Strava algoritmes prioriteit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 20:15
Geen idee, wel weet ik dat als ik vanaf mijn Fenix 5 aanlever, er vrijwel altijd een paar seconden, danwel meter vanaf geknabbeld wordt op Strava t.o.v. de connect versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:44:
Geen idee, wel weet ik dat als ik vanaf mijn Fenix 5 aanlever, er vrijwel altijd een paar seconden, danwel meter vanaf geknabbeld wordt op Strava t.o.v. de connect versie.
Hier ook. Bewogen tijd en verstreken tijd is ook altijd een paar seconden verschil terwijl ik al rennend de workout start en stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:21
Ik draag al 20 jaar hetzelfde horloge. Wat ik me afvraag: Hoe lang gaat een smartwatch mee? Is het afhankelijk van updates, houdt het anders op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
kootje70 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 03:46:
Ik draag al 20 jaar hetzelfde horloge. Wat ik me afvraag: Hoe lang gaat een smartwatch mee? Is het afhankelijk van updates, houdt het anders op?
Ik denk dat de batterij hier eerder de beperkende factor is. In veel gevallen is deze moeilijk (zelf) te vervangen. Updates zal beetje verschillen van merk tot merk, maar het niet meer krijgen van updates betekent niet noodzakelijk dat je toestel onbruikbaar wordt. Garmin heeft zo nogal de (onhebbelijke) gewoonte om iets oudere modellen te laten vallen in de updatecyclus, maar die blijven nog perfect verbinden met diensten zoals Garmin Connect. Zo kan ik met mijn meer dan 10 jaar oude Garmin 310XT nog gewoon alles van wat deze bij aanschaf kon. Neem aan dat dit niet anders zal zijn bij de nieuwere modellen. Het enige dat misschien een probleem zou kunnen worden is ondersteuning voor nieuwere versies van ConnectIQ-apps.

Merken zoals Apple (Watch) geven een betere en langere ondersteuning aan oudere modellen, maar de vraag is natuurlijk of die toestellen het 'fysiek' even lang gaan uitzingen dan je 20 jaar oude horloge (ook al zou je de batterij wsch wel kunnen laten vervangen) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als met smartphones. De economische levensduur van die dingen is typisch een paar jaar. Niet omdat ze daarna totaal versleten zijn, maar meestal omdat er dan nieuwere modellen op de markt zijn die meer voldoen aan de norm van dat moment (features, snelheid, kwaliteit van de foto's, etc.).

Als het je alleen te doen is om optische hartslag meting en GPS, kun je waarschijnlijk meer dan 10 jaar met een smartwatch doen, net als dat je nog prima kunt bellen en sms'en met een smartphone van 10 jaar oud. Maar als je ook gebruik wilt maken van de nieuwste technologische innovaties, zul je af en toe iets nieuws moeten kopen.

Over het algemeen denk ik dat elektronische apparatuur niet gemaakt wordt om tientallen jaren mee te gaan. Dat past niet in het business model van de bedrijven die ze produceren, want de schoorsteen blijven roken. Ik denk dat smartwatches daar geen uitzondering in zijn.

Maar niks staat je in de weg om nog met een Forerunner 301 uit 2005 om je pols te lopen (zolang ie het doet).
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/Po_16_latach_bateria_trzyma_14_godzin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
slow whoop schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als met smartphones. De economische levensduur van die dingen is typisch een paar jaar. Niet omdat ze daarna totaal versleten zijn, maar meestal omdat er dan nieuwere modellen op de markt zijn die meer voldoen aan de norm van dat moment (features, snelheid, kwaliteit van de foto's, etc.).

Als het je alleen te doen is om optische hartslag meting en GPS, kun je waarschijnlijk meer dan 10 jaar met een smartwatch doen, net als dat je nog prima kunt bellen en sms'en met een smartphone van 10 jaar oud. Maar als je ook gebruik wilt maken van de nieuwste technologische innovaties, zul je af en toe iets nieuws moeten kopen.

Over het algemeen denk ik dat elektronische apparatuur niet gemaakt wordt om tientallen jaren mee te gaan. Dat past niet in het business model van de bedrijven die ze produceren, want de schoorsteen blijven roken. Ik denk dat smartwatches daar geen uitzondering in zijn.

Maar niks staat je in de weg om nog met een Forerunner 301 uit 2005 om je pols te lopen (zolang ie het doet).
[Afbeelding]
ik moet bij dit apparaat aan een tamagotchi denken :P O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik draag al 5j dagelijks de Garmin FR 235 en de batterij is (met een dag of 8 a 10) nog steeds (by far) superieur aan veel modernere varianten zoals Apple Watch, maar ook zelfs Garmin Venu 2, Vivoactive 4s etc. Ook de updates blijven komen en bijv Connect IQ apps geven vaak brede support ook voor oudere devices. Tegelijkertijd heeft het niet het eeuwig leven, maar goed dat heeft geen enkele smartwatch (of smartphone) zolang er geen wetgeving komt rondom verplicht zelf (mogen) vervangen van batterij en X jaar security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02 03:07
Na iets meer dan een maand na aanschaf blijft mijn venu 2 steeds meldingen geven dat er een nieuwe update beschikbaar is. Ookal staat de nieuwste update erop. Resetten van het toestel , updates installeren via Garmin express en het verwijderen van bepaalde bestanden op aanraden van de klantenservice heeft niet geholpen helaas.

Iemand ervaring met dit probleem? Op internet kan ik het niet zo snel vinden. Stuur hem liever niet terug want verder is er niks mis met het horloge.

[ Voor 4% gewijzigd door negerdesheils op 03-03-2022 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:15
negerdesheils schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:04:
Na iets meer dan een maand na aanschaf blijft mijn venu 2 steeds meldingen geven dat er een nieuwe update beschikbaar is. Ookal staat de nieuwste update erop. Resetten van het toestel , updates installeren via Garmin express en het verwijderen van bepaalde bestanden op aanraden van de klantenservice heeft niet geholpen helaas.

Iemand ervaring met dit probleem? Op internet kan ik het niet zo snel vinden. Stuur hem liever niet terug want verder is er niks mis met het horloge.
Met 'resetten van het toestel', bedoel je de functie 'gegevens verwijderen en instellingen herstellen'? Ik heb in het verleden hetzelfde gehad met een vivoactive 4 en toen was dit de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:21
Woohoo nou eindelijk mijn eerste eigen GPS sporthorloge binnen. Zat al een tijd te azen op een prijsdaling van die Instinct Solar, afgelopen dinsdag was het eindelijk zover. Gelijk besteld, dag erna in huis.

Mooi ding, nu uitproberen hoe hij het op de MTB e.d. doet :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 07-05 15:41

Lagune

Its time for warp

De_Bastaard schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:30:
Woohoo nou eindelijk mijn eerste eigen GPS sporthorloge binnen. Zat al een tijd te azen op een prijsdaling van die Instinct Solar, afgelopen dinsdag was het eindelijk zover. Gelijk besteld, dag erna in huis.

Mooi ding, nu uitproberen hoe hij het op de MTB e.d. doet :-).
gaaf, unlimited power buiten met die nieuwe instinct #jaloers

ik heb zelf mn fenix 7 naar support gestuurd, blijft maar (random) vastlopen tijdens hardlopen

gebruik nu ff een forerunner 245 voor hardlopen, qua features echt een achteruitgang maar display is wel veel beter leesbaar (geen sapphire) en die gauges zijn ook veel beter leesbaar (geen solar) :)

(#garmin breng een multiband uit zonder solar & sapphire #rant) :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90fIFUXQbgPl9dSrX0TElXgObc8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xUR0UOcKdoXfoGo4J6wLErSl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:21
Lagune schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:53:
[...]

gaaf, unlimited power buiten met die nieuwe instinct #jaloers

ik heb zelf mn fenix 7 naar support gestuurd, blijft maar (random) vastlopen tijdens hardlopen

gebruik nu ff een forerunner 245 voor hardlopen, qua features echt een achteruitgang maar display is wel veel beter leesbaar (geen sapphire) en die gauges zijn ook veel beter leesbaar (geen solar) :)

(#garmin breng een multiband uit zonder solar & sapphire #rant) :+

[Afbeelding]
Het is de "oude" instinct solar ;-) Die nieuwe was me toch te prijzig. Mocht ik nu toch wel meer een outdoor beest worden (wat ik wel ambieer...) dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik die alsnog eens koop. Heb die oudere Instinct Solar nu voor €200,- gekocht. Wilde per sé de blauwe, die bleef wat langer op ~250 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
dennisfr schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Met 'resetten van het toestel', bedoel je de functie 'gegevens verwijderen en instellingen herstellen'? Ik heb in het verleden hetzelfde gehad met een vivoactive 4 en toen was dit de oplossing.
Ja dat bedoel ik. Heb ik gisteren nog geprobeerd en dacht dat het toen opgelost was, het was in ieder geval een paar uur stil. Maar helaas krijg ik nu weer deze meldingen. Zag inderdaad op internet dat het ook bij de vivoactive 4 voorkwam.

Ik ga het nog een keer op deze manier proberen en dan kijken of ik op een of andere manier via garmin express de update gelijk erop kan zetten. Anders moet ik hem maar terugsturen, word er gek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

Webaccess

Garmin Epix 2

Ik weet niet of de vraag hier kan stellen maar anders ontvang ik graag een zetje in de juist richting.

Gisteren mijn Epix 2 binnen gekregen als upgrade van de Fenix 5.
Ik wil graag Garmin Pay beschikbaar hebben maar helaas is dat geen optie in combinatie met de ING.

Iemand een idee wat zou een goedkope (gratis ?) alternatieve rekening is bij een andere bank welke wel in combinatie met Garmin Pay werkt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Openbank is gratis en anders werken ABN en Rabo ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
negerdesheils schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:04:

Je zou nog een beta firmware kunnen proberen. Dan heb je de nieuwste versie. Installatie is niet heel spannend en bij een officiële update wordt die gewoon geïnstalleerd. Mijn ervaring is dat de beta prima stabiel is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:58
Vo2Max berekening van Forerunner 245 vergeleken met inspanningstest:
https://www.getrevue.co/p...m_source=Rationele+Renner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 00:26
nogeeninlog schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:07:
Vo2Max berekening van Forerunner 245 vergeleken met inspanningstest:
https://www.getrevue.co/p...m_source=Rationele+Renner
Ik vraag me af of er nog met een losse hr strap gemeten is, en of dat dan ook nog verschil gemaakt zou hebben. Garmin gebruikt de algoritmes van FirstBeat, en zij hebben een paper gepubliceerd waaruit blijkt dat ze de Vo2-max met 95% accuracy reporten.
The accuracy of the method when applied for running is 95% (Mean absolute percentage
error, MAPE ~5%), based on a database of 2690 freely performed runs from 79 runners whose VO2max was tested four times during their 6-9 -month preparation period for a marathon. In a vast majority of the measurements, the error was below 3.5 ml/kg/min and the error was evenly distributed around the mean value

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
Oeh! het is zover, mijn Garmin Epix komt vandaag tussen 12 en 1. Besteld op 24 januari bij Garmin zelf.
Perfect om dit weekend te testen met dit lekkere weertje :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webaccess

Webaccess

Garmin Epix 2

Diversity schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:18:
Oeh! het is zover, mijn Garmin Epix komt vandaag tussen 12 en 1. Besteld op 24 januari bij Garmin zelf.
Perfect om dit weekend te testen met dit lekkere weertje :D.
Blijkbaar komen de leveringen nu een beetje los. Die van mij is eerder deze week geleverd al was direct bij de bestelling bekend dat de levertijd van de Epix 2 met leren band enkele weken op zich ging wachten.

Zit net even bij Garmin op de site te kijken maar de Epix 2 wit is met enkele dagen levertijd beschikbaar, alle andere Epix 2 versies hebben 5 tot 8 weken levertijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:37
Betreft het de Belgische of Nederlandse ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 17:40
Webaccess schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Blijkbaar komen de leveringen nu een beetje los. Die van mij is eerder deze week geleverd al was direct bij de bestelling bekend dat de levertijd van de Epix 2 met leren band enkele weken op zich ging wachten.

Zit net even bij Garmin op de site te kijken maar de Epix 2 wit is met enkele dagen levertijd beschikbaar, alle andere Epix 2 versies hebben 5 tot 8 weken levertijd 8)7
Dan hoop ik dat mijn Epix met leren band ook snel komt...

Het viel me al wel op dat Garmin de Epix niet meer op de frontpage toont onder het kopje "Nieuwe producten" terwijl de Fenix 7 er nog wel bij staat. Waarschijnlijk is de vraag veel hoger dan Garmin had verwacht gezien de huidige levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 10:52
Hoeft helemaal niets met de vraag te maken te hebben. De witte saffieren uitvoering is in NL op verschillende websites uit voorraad leverbaar. Geldt ook voor de niet-safier uitvoering. Er kunnen ook leveringsproblemen zijn bij de leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess

Webaccess

Garmin Epix 2

Cloclo100 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:53:
Betreft het de Belgische of Nederlandse ING?
Nederlandse ING. Deze heeft nog niet de mogelijkheid voor Gamrin Pay en vanuit de klantenservice begrijp ik dat dit ook niet (op korte termijn) te verwachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:12
Webaccess schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:28:
Ik weet niet of de vraag hier kan stellen maar anders ontvang ik graag een zetje in de juist richting.

Gisteren mijn Epix 2 binnen gekregen als upgrade van de Fenix 5.
Ik wil graag Garmin Pay beschikbaar hebben maar helaas is dat geen optie in combinatie met de ING.

Iemand een idee wat zou een goedkope (gratis ?) alternatieve rekening is bij een andere bank welke wel in combinatie met Garmin Pay werkt ?
Ik heb een Openbank rekening (dochter van Santander, grootste bank Spanje) genomen. Geheel gratis en werkt feilloos met Garmin Pay. Is wel even gedoe met openen (veel administratie enzo) maar eenmaal werkend prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valorian schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Ik heb een Openbank rekening (dochter van Santander, grootste bank Spanje) genomen. Geheel gratis en werkt feilloos met Garmin Pay. Is wel even gedoe met openen (veel administratie enzo) maar eenmaal werkend prima :)
Same, heb daar nu 100 euro op staan puur ovor Garmin Pay (wat ik op een keer testen na ook nooit meer gebruikt heb, maar hey... nu is het eigen keuze en tenminste geen onmogelijkheid ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
m0ridin schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Same, heb daar nu 100 euro op staan puur ovor Garmin Pay (wat ik op een keer testen na ook nooit meer gebruikt heb, maar hey... nu is het eigen keuze en tenminste geen onmogelijkheid ;) )
Haha, ik moet zeggen dat ik het ook zelden gebruik hoor. Maar dat komt ook omdat ik al bijna 2 jaar nagenoeg geen wedstrijden meer heb gelopen. Daarvoor leek hij mij ideaal: geen pinpas meer mee hoeven nemen en na het lopen indien gewenst nog vóór je bij je tassen bent al de optie om iets te kunnen eten of drinken bij finish. Mijn ideaalplaatje was overigens om ook muziek via horloge te doen en dan lange duurlopen met alléén horloge en dan dus "alles bij je hebben" (betalen, muziek). Maar in praktijk neem ik bij lange duurlopen alsnog een telefoon mee en interface van muziek luisteren, selecteren, etc. via horloge vind ik ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess

Webaccess

Garmin Epix 2

Valorian schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Gisteren ook hier een rekening geopend.
Het is niet dat ik niet zonder kan of dat het een absolute must is maar het is vooral prettig om in geval van <vul maar in> de mogelijkheid te hebben om met het horloge te kunnen betalen.

Ik ben van plan er een beperkt bedrag op te zetten wat mij twee opties oplevert:
1) Ik kan Garmin Pay gebruiken dus heb altijd geldt bij mij ook zonder telefoon
2) Ik kan ook betalingen doen als de ING er een keer uit ligt.
En niet geheel onbelangrijk, zonder dat dit tientallen euro's per jaar moet kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Voor degene die nog een goed (metalen) bandje zoekt voor de Venu 2S:

https://www.smartwatchban...s-sport-bandje-zwart.html

Is te smal waardoor het niet mooi aansluit tussen de lugs van de Venu.Verder zijn de springbars net te kort waardoor het bandje los kan schieten.

https://www.smartwatchban...-2s-nylon-band-zwart.html

Is heel erg dik waardoor het bandje super groot lijkt in vergelijking met de Venu.

https://www.smartwatchban...2s-stalen-band-zwart.html

Sluit perfect aan op de Venu 2S. Je moet hier wel de originele spring bars gebruiken (uit orginele bandje halen) omdat het bandje anders los kan schieten. Verder krijg je niet het bandje wat op de afbeeldingen staat, maar zit er een hele andere sluiting op. De sluiting drukt aan de binnenkant op je pols en zit daardoor niet lekker. https://cdn.nextchapter-e...-vlindersluiting-22mm.jpg hier zie je de sluiting met een verdikking wat in je pols drukt.

https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

Dit is het beste bandje. Sluit niet zo mooi aan op de venu als stalen band van smartwatchbanden maar zit perfect om de pols. Verder kan je dit passend maken door de micro adjustment. Springbars lijken lang genoeg te zijn waardoor het niet zal los schieten maar dit is nog even afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door ProfaNe op 04-03-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik betaal bijna alles met m’n horloge behalve bedragen boven de €250 (max bij ABN Amro). Sinds kort ook een rekening bij de Rabobank dus die pas staat er ook op, maar nog nooit gebruikt. Wat het maximum is bij Rabobank weet ik dus ook niet. Ook mijn creditcard staat er op trouwens, maar ook nog nooit gebruikt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diversity
Hij is binnen! Wat een unit zeg. Maar ik vind hem wel echt onwijs mooi! Moest wat langer wachten op deze versie, maar dat was het wel waard :D. Hij had voor mijn pols echt niet groter moeten zijn.

Ter vergelijking even de vivoactive 4 ernaast.

Zal nog wel even moeten wennen aan de bediening, is toch wel anders dan ik ben gewend. Morgen maar is een rondje hardlopen :).

horloge
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_EPt8X_2ps7GYGE4nFt1i0tVD0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtdLzp9MVWYD54N8ri7eMDoO.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YF_CJ0fTDDAlma7plm9CEq6ES-s=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNYgwEVyadtOemMtLQuPdUOV.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3unUhUJol54ZYzo9n6WtxUJdsgk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpiHC9JSOF64lKZNlvZCvWeq.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 15:30
Diversity schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:30:
Hij is binnen! Wat een unit zeg. Maar ik vind hem wel echt onwijs mooi! Moest wat langer wachten op deze versie, maar dat was het wel waard :D. Hij had voor mijn pols echt niet groter moeten zijn.

Zal nog wel even moeten wennen aan de bediening, is toch wel anders dan ik ben gewend. Morgen maar is een rondje hardlopen :).

horloge
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gelukkig kan ik mezelf nog inhouden...al maak je het me wel moeilijk :P . Zou je ook een foto willen maken van de zijkant, wil wel eens zien in de praktijk hoeveel hoogte verschil er nu is. Qua groote lijkt het me wel mee te vallen, ik dacht dat het verschil veel groter zou zijn. Hoe bevalt het gewicht trouwens? Ik heb een Venu 1 (zelfste als VA4 op t scherm na) en vindt deze van gewicht ideaal, voel m niet eens zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@Firestorm666 Misschien hier een blik werpen voor de zijkant foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negerdesheils
XeNeRgY schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Je zou nog een beta firmware kunnen proberen. Dan heb je de nieuwste versie. Installatie is niet heel spannend en bij een officiële update wordt die gewoon geïnstalleerd. Mijn ervaring is dat de beta prima stabiel is.
Goeie tip, had ik nog niet aan gedacht. Maar helaas blijven de meldingen komen.
Heb contact opgenomen om hem te retourneren en amazon stuurt morgen al een nieuw exemplaar op. Hoop dat deze geen last ervan heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door negerdesheils op 04-03-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freeaqingme schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 00:55:
[...]

Ik vraag me af of er nog met een losse hr strap gemeten is, en of dat dan ook nog verschil gemaakt zou hebben. Garmin gebruikt de algoritmes van FirstBeat, en zij hebben een paper gepubliceerd waaruit blijkt dat ze de Vo2-max met 95% accuracy reporten.
[...]
Hoe graag ik ook de VO2max van Garmin (55) als werkelijkheid zou willen hanteren moet ik toch bekennen dat ook bij mij het ongeveer twee punten te optimistisch is vergelijken met een inspanningstest (53). Runalyze zit er nog eens 2-3 punten onder net als Apple. Het hangt inderdaad af van welk algoritme je gebruikt. Als je 55 vergelijkt met 50 zit er toch een behoorlijk verschil in de verwachte eind tijden voor bijvoorbeeld een 10 km. Mijn PR op de 10 correspondeert dan weer met 56-57.

Een 5% meet error is ook ongeveer 2-3 waardes.

Ach ja, zo lang het maar omhoog gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess

Webaccess

Garmin Epix 2

Diversity schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:30:

Misschien kan je nog een foto van de doos waarin de Epix geleverd wordt delen. Het kan aan mij liggen maar die is echt een beetje oversized maar ook van een beter kwaliteit dan ik had verwacht. Niet even een kartonnen verpakking alleen voor tijdens transport zullen we maar zeggen. Al-met-al zeker een mooi apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 15:30
Valorian schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:56:
@Firestorm666 Misschien hier een blik werpen voor de zijkant foto?
Bedankt voor het meedenken, maar deze horloge-porno kende ik al. Ik was meer uit op een vergelijk met de VA4/Venu en hoe het in de "praktijk" er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess

Webaccess

Garmin Epix 2

Firestorm666 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:16:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar deze horloge-porno kende ik al. Ik was meer uit op een vergelijk met de VA4/Venu en hoe het in de "praktijk" er uit ziet.
Ik denk dat dit is waar je naar op zoek bent: https://www.youtube.com/watch?v=G87iFmsyPeU
Rond de 7 minuten zie je de Garmin Epix 2 en de Venu 2 naast elkaar.

Wat ik zie met de unboxing van andere Epix 2 horloges is dat die in een doos zitten vergelijkbaar met de Fenix 5 (en ik denk 6 en 7). Althans dat is het enige waar ik het mee kan vergelijken omdat de Fenix 5 mijn enige andere Garmin is. De Epix 2 met leren band lijkt in een andere, luxere/grotere doos te zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Webaccess op 04-03-2022 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
Edit 5 maart: Foto's toegevoegd
Firestorm666 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:16:
[...]

Zal morgen proberen een goede foto van de zijkant te maken om de dikte aan te kunnen geven. Met daarnaast de va4.
Webaccess schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:53:
[...]

Misschien kan je nog een foto van de doos waarin de Epix geleverd wordt delen. Het kan aan mij liggen maar die is echt een beetje oversized maar ook van een beter kwaliteit dan ik had verwacht. Niet even een kartonnen verpakking alleen voor tijdens transport zullen we maar zeggen. Al-met-al zeker een mooi apparaat.
Zal morgen even een foto maken van de doos. Die is inderdaad best oversized. 2x zo groot als een reguliere doos en best een luxe uitstraling. Is inderdaad de versie met een leren band.

@Firestorm666 en @Webaccess zie hieronder:

Wat ik qua dikte kan zeggen. Volgens mij steekt de sensor van de VA4 iets meer uit dan die van de Epix, waardoor het verschil eigenlijk wel meevalt. Lastig op te meten, maar zal tussen de 0,1 en 0,2 cm verschillen (inc. sensor).

Qua gewicht zit hij lekker om de pols, had alleen wat ruzie met het leren stugge bandje. Is natuurlijk een beetje nieuwigheid. Vanmiddag is testen met een hardloopsessie.

Epix 2 extra foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oI1WnkR0RldFrUdsYgT79LStXg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4a6iNzNfjJrIADFI6tDvynAx.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BOWJ5a849SQEfzYGO5pNueoYKc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3K6EJZ6mYD0axOtFDDbJgYzX.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HpZQ9Pj28qlLkE1_rL8_w4QdZI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usVpyCW0PZSIqvXO9DsQEx2A.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 72% gewijzigd door Diversity op 05-03-2022 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooie review van de Epix 2 door de Quantified Scientist. Hij vergelijkt slaap, hartslag, PulseOX en GPS met apparaten die speciaal voor dat specifieke doel gemaakt zijn.

Hij vergelijkt hier ook de Epix 2 met de F7 qua waarden en nauwkeurigheid.

Interessant is het onderlinge verschil, bijvoorbeeld in slaap score en pulseox, ondanks dezelfde chips.
Pagina: 1 ... 219 ... 315 Laatste