Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 215 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
Wat is overigens jullie ervaring met de accuraatheid van Garmins sleeptracker? Ik lees op Reddit wat tegenstrijdige verhalen.

Is die bij de instinct solar bijv. beduidend beter (nieuwe chip/sensor), of is het niet zo fantastisch?
Frij5fd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Idem voor mij. Dankzij mijn Garmin 2x 's nachts meteen duidelijk dat er sprake was van een hartritmestoornis. Het voordeel van snel constateren is dat je dezelfde dag nog een cardioversie kunt krijgen (stroomstoot onder narcose). Als je na 2 dagen twijfelen eens naar de huisarts gaat moet je eerst 3 of 4 weken aan de bloedverdunners en kun je dan pas een cardioversie krijgen. Dat betekent 3 à 4 weken niet sporten of nog vervelender ongemak.
NB: de eenkanaals ECG is bij mij niet nodig. Ik hoef alleen maar naar de stressgrafiek te kijken om te weten hoe laat het is (die laat hartritme variatie zien op een imaginaire schaal van 0 tot 100)
Mooi man, fantastisch dat dit kan toch! Ik gebruik nu dus het oude TomTom horloge van mijn pa. Zie mijn hartslag regelmatig onder de 60 gaan, zal me niet verbazen als hier ook iets niet helemaal lekker zit met m’n rikketik.

Vwb mijn pa, zijn hartslag is na het stoppen met die bètablokkers gewoon “normaler” nu. Hij rende soms stevige stukken berg opwaarts en had dan een hartslag van 110 :’). En nee hij is geen topsporter, kwam puur door die pillen.

[ Voor 72% gewijzigd door De_Bastaard op 27-01-2022 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 11:09
Op mijn Garmin Fenix 5+ is de sleeptracking om te huilen… als ik midden in de nacht eens wakker wordt en de achtergrond verlichting van mn horloge aandruk en mn pols omhoog beweeg om te kijken hoe laat het is denkt het horloge dat ik gewoon nog lig te slapen…

Als ik uit bed ga om even naar de wc te gaan of wat water te drinken ziet hij het ook gewoon als slapen, ondanks dat hij op dat moment m’n stappen telt en dus zou moeten weten dat ik in beweging ben…

Mag hopen dat het op nieuwere Garmins beter is. Slechter kan in ieder geval niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:47
De 245 en de 6x doen het maar marginaal beter voor mijn gevoel. Ik weet niet hoeveel sensoren ze inzetten voor sleeptracking

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:53
Hier foto's met het leren polsbandje van Garmin. Heb de "polsbeweging" uitgeschakeld. Hierdoor gaat hij niet telkens feller oplichten bij elke polsbeweging. Horloge oogt hierdoor rustiger en alles is nog perfect leesbaar. Pas als je hem gebruikt komt het scherm helderder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWT7oqSsaMZqJdm9csoBRHZ6mVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzmIyiTiKx0OEooJZwSO5kIB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Xp8crsLrrbnHJkBp9OWUHxQ8hQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqvMBTgps32Od7rcNZ37hAnY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vx6AIPDDpQ13TvOLeZBPeu3Mw4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7L3Sk0TJSJMqpKTQJin5WdQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adidicted
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 13:05
Bedankt voor de foto's. Ik twijfel heel erg of ik voor de Epix of de Fenix 7 moet gaan. Mooie van mijn Fenix 6 is dat de tijd altijd te lezen is, en beetje op de achtergrond. Die smartwatch vibe van de Epix is denk ik nix voor mij (ondanks dat DC Rainmaker en Desfit laaiend enthousiast zijn). Iemand die de 7 sapphire en Epix sapphire naast elkaar heeft gezien?

Ik heb nog een bestelling open staan voor de witte epix 2 (saffier scherm, en dus met 32gb ipv 16gb opslag, als ook met multi-band gps) die ik overweeg te annuleren. Leverdatum is bij de juwelier nog niet bekend, maar ze blijven Garmin er mee lastig vallen om antwoord te krijgen. Mocht iemand de bestelling over willen nemen dan stuur me maar een berichtje (prijs was op de dag van release 899 ipv 999, foutje in hun systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:35
ZlM01 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:46:
Hier foto's met het leren polsbandje van Garmin. Heb de "polsbeweging" uitgeschakeld. Hierdoor gaat hij niet telkens feller oplichten bij elke polsbeweging. Horloge oogt hierdoor rustiger en alles is nog perfect leesbaar. Pas als je hem gebruikt komt het scherm helderder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je wilt eigenlijk zeggen dat je always on hebt aan staan op een redelijke helderheid? En als je op een knopje duwt, helderheid maximaal wordt?
Ik heb scherm altijd uit staan en als ik die beweging doe springt hij aan, maar dat is totaal niet onrustig of schreeuwerig? (Medium helderheid gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:46
@ZlM01 welke stand helderheid is dat op de foto's?

@Cloclo100 dat is nogal persoonlijk denk ik, ik ervaar dat als heel erg onrustig. Maar ik heb dan ook zelfs de automatische backlight bij notificaties uit staan op m'n Fenix. ;)
De_Bastaard schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:44:
Wat is overigens jullie ervaring met de accuraatheid van Garmins sleeptracker? Ik lees op Reddit wat tegenstrijdige verhalen.

Is die bij de instinct solar bijv. beduidend beter (nieuwe chip/sensor), of is het niet zo fantastisch?
Volgens mij heeft het weinig met de sensor te maken maar meer met het algoritme. Ik vind die van Garmin niet sterk in het door hebben of je wakker bent of slaapt. Strikt genomen ziet hij geen verschil tussen gamen/tv kijken op de bank, slapen en 's ochtends in je bed liggen als je weer wakker bent. Daardoor gebruik ik het eigenlijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 28-01-2022 09:02 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZlM01
Cloclo100 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Je wilt eigenlijk zeggen dat je always on hebt aan staan op een redelijke helderheid? En als je op een knopje duwt, helderheid maximaal wordt?
Ik heb scherm altijd uit staan en als ik die beweging doe springt hij aan, maar dat is totaal niet onrustig of schreeuwerig? (Medium helderheid gekozen)
Ik heb always on aan staan met de laagste helderheid. Standaard is ingesteld dat het scherm ietsje helderder zal worden met je polsbeweging. Op dat moment krijg je ook iets meer detail in je watchface, zoals bijvoorbeeld het secondewijzertje. Heb dit dus af gezet zodat de watchface op een meer "energievriendelijke" stand komt te staan, en dat is wat je ziet op de foto's.
Scherm altijd uit wil ik niet, dan loop je rond met een zwart stuk glas rond je pols. Wil dat er wijzertjes op staan :)
Gonadan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:01:
@ZlM01 welke stand helderheid is dat op de foto's?
De laagste helderheid.
adidicted schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:00:
Bedankt voor de foto's. Ik twijfel heel erg of ik voor de Epix of de Fenix 7 moet gaan. Mooie van mijn Fenix 6 is dat de tijd altijd te lezen is, en beetje op de achtergrond. Die smartwatch vibe van de Epix is denk ik nix voor mij (ondanks dat DC Rainmaker en Desfit laaiend enthousiast zijn). Iemand die de 7 sapphire en Epix sapphire naast elkaar heeft gezien?

Ik heb nog een bestelling open staan voor de witte epix 2 (saffier scherm, en dus met 32gb ipv 16gb opslag, als ook met multi-band gps) die ik overweeg te annuleren. Leverdatum is bij de juwelier nog niet bekend, maar ze blijven Garmin er mee lastig vallen om antwoord te krijgen. Mocht iemand de bestelling over willen nemen dan stuur me maar een berichtje (prijs was op de dag van release 899 ipv 999, foutje in hun systeem)
Ik heb de Epix naast de Fenix 6 Sapphire gelegd en ik snap je mening volledig, want ik heb dezelfde.
De reden waarom ik toch mijn Epix ga houden is omdat ik echt sapphire wil. Probleem is bij de 7 dat dit sowieso met solar is. Als je de meeste Youtube filmpjes bekijkt valt die solar ring in de 7 nu echt wel enorm op. In de 6 was dit meer subtiel. Zowel binnen als buiten is dat zo'n reflecterende rand in een raar kleur en denk dat ik het als storend zou ervaren.

[ Voor 38% gewijzigd door ZlM01 op 28-01-2022 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
adidicted schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:00:

Ik heb ze langs elkaar gehad, keuze was toch vrij snel gemaakt (Epix) maar dat is natuurlijk subjectief. Ik stoor me wat aan die lage resolutie en dat wit niet echt wit is, blauwachtige backlight etc. Uiteraard allemaal eigenschappen van dat translectief scherm, maar ik heb overigens totaal geen smartwatch vibes bij de Epix ofzo. Je moet het ook niet te fel romantiseren dat 1. het scherm zou inbranden bij screen always on(pixel shift technologie) maar ook 2. Dat het ook geen probleem is om even een polsbeweging te doen. Ik heb het scherm altijd uit staan en ik heb er me nog geen seconde aan gestoord.

Wat ik wel een beetje bizar vind, is dat die ring tussen de bezel en scherm totaal onleesbaar is. Dan hadden ze beter het scherm nog wat groter gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
ZlM01 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Ik heb always on aan staan met de laagste helderheid. Standaard is ingesteld dat het scherm ietsje helderder zal worden met je polsbeweging. Op dat moment krijg je ook iets meer detail in je watchface, zoals bijvoorbeeld het secondewijzertje. Heb dit dus af gezet zodat de watchface op een meer "energievriendelijke" stand komt te staan, en dat is wat je ziet op de foto's.
Scherm altijd uit wil ik niet, dan loop je rond met een zwart stuk glas rond je pols. Wil dat er wijzertjes op staan :)

[...]
Zo zie je maar dat meningen verschillen, I couldn’t care any less over wijzertjes op mijn scherm :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 12:27

Lagune

Its time for warp

fenix 7 sapphire besteld bij de bijenkorf, komt vanmiddag :9~

uiteindelijk toch door multifrequency gps overstag gegaan, normaal koop ik de nieuwe pas als ie ~500 euro is

blijf het nasty vinden dat die feature alleen in sapphire zit, heb fenix sinds v3 en nog nooit een sapphire nodig gehad #endRant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 18:02
Gisteren mijn EPIX 2 sapphire binnen. Mooi scherm t.o.v. mijn 6 sapphire. Gisteren mijn horloge ingesteld met polsbeweging aan voor alle profielen inclusief slaapstand. Vannacht is de EPIX geupgrade naar versie 7.20. Nu hebben ze ineens de optie van polsbeweging aan verwijderd van slaapstand. Verklaarde waarom het vannacht ineens niet meer werkte😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Lagune schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:21:
fenix 7 sapphire besteld bij de bijenkorf, komt vanmiddag :9~

uiteindelijk toch door multifrequency gps overstag gegaan, normaal koop ik de nieuwe pas als ie ~500 euro is

blijf het nasty vinden dat die feature alleen in sapphire zit, heb fenix sinds v3 en nog nooit een sapphire nodig gehad #endRant
Vraagje wat is de meerwaarde van een zoveel betere GPS? tempo en afstand worden toch neem ik aan bepaald door de accelerometer en die vind ik het belangrijkst. voor de GPS vind ik het wel prima als het plaatje ongeveer klopt. die ene meter meer naar links of rechts boeit mij niet veel.

Verder gisteren onder een gebouw door gelopen en ben echt niet achteruit gegaan zoals op de GPS, maar deze rare spikes zie ik iig niet terug in m'n tempo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmA1VjhucgzSb1Vdat4ciH6EP6c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gaU0xsBEdJrdXHqmfaUywOt6.jpg?f=user_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 26-09 12:27

Lagune

Its time for warp

Tinusvolkel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Vraagje wat is de meerwaarde van een zoveel betere GPS? tempo en afstand worden toch neem ik aan bepaald door de accelerometer en die vind ik het belangrijkst. voor de GPS vind ik het wel prima als het plaatje ongeveer klopt. die ene meter meer naar links of rechts boeit mij niet veel.

Verder gisteren onder een gebouw door gelopen en ben echt niet achteruit gegaan zoals op de GPS, maar deze rare spikes zie ik iig niet terug in m'n tempo :)

[Afbeelding]
tempo wordt door gps bepaald en niet accelerometer AFAIK maar daar heb ik in principe al een stryd voor :+

het gaat mij meer om meer accurate tracks, nu met 6 pro loop ik soms in sloten en kanalen, niet dat dat heel veel uitmaakt maar mijn OCD kan daar niet tegen :)

1 sec sampling ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FZ8Nd4IPgw1OoyAaxmnvBcLLI0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ki8RJlowbONvhg82P9bbfy1k.png?f=user_large

nou zal het met de 7 nog steeds niet 100% goed zijn maar iig al een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
falconxp schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:35:
Gisteren mijn EPIX 2 sapphire binnen. Mooi scherm t.o.v. mijn 6 sapphire. Gisteren mijn horloge ingesteld met polsbeweging aan voor alle profielen inclusief slaapstand. Vannacht is de EPIX geupgrade naar versie 7.20. Nu hebben ze ineens de optie van polsbeweging aan verwijderd van slaapstand. Verklaarde waarom het vannacht ineens niet meer werkte😒
7.20 zit er bij de release op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Cloclo100 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:59:
[...]

7.20 zit er bij de release op..
Bij mij niet. 6.55 stond erop. Is via Bever besteld. Ik zie op fora dat de EPIX 2 met verschillende software versies is gereleased

[ Voor 15% gewijzigd door falconxp op 28-01-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 10:52
[...]

[Afbeelding]
Tempo wordt op een GPS horloge bepaald door... de GPS! :).

Wat ik vaak zie als ik in Amsterdam m'n rondje loop is dat er notoire plekken zijn waar m'n pace ineens naar 1:30 per minuut gaat, of naar 11:30 per minuut. De GPS denkt ofwel dat ik een bocht enorm afsnij, of dat ik een dikke buitenbocht neem.

Oplossing zou idd een Stryd zijn (met accelerometer). De accelerometer van horloges kunnen pace niet heel goed bepalen vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Zojuist bericht ontvangen van Garmin dat ik wat langer moet wachten op de Epix. Vind de vertraging wel meevallen. Verwacht ook niet als ik hem annuleer ik hem ergens anders sneller zal ontvangen? Deze versie heb ik namelijk nog niet bij andere (web)winkels gezien https://www.garmin.com/nl-NL/p/760778/pn/010-02582-30.

"Vanuit het hoofdkantoor in Engeland zijn wij op de hoogte gesteld dat diversen artikelen vertraagt geleverd gaan worden.

Dit door onverwachte leveringsproblemen vanuit Azië. Deze vertraging alhoewel een inschatting is kan uitlopen tot en met 18 februari 2022.

U heeft twee mogelijkheden:

1. Wacht op uw bestelling (wij informeren u zo spoedig mogelijk wanneer het op voorraad is)
2. Bestelling annuleren (niet aanbevolen als een kortingscode is gebruikt)

Graag vernemen wij van u, naar welke keuze uw voorkeur uitgaat."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Requiem19 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Wat ik vaak zie als ik in Amsterdam m'n rondje loop is dat er notoire plekken zijn waar m'n pace ineens naar 1:30 per minuut gaat, of naar 11:30 per minuut. De GPS denkt ofwel dat ik een bocht enorm afsnij, of dat ik een dikke buitenbocht neem.

Oplossing zou idd een Stryd zijn (met accelerometer). De accelerometer van horloges kunnen pace niet heel goed bepalen vooralsnog.
Ik loop idd al een jaar met een Stryd, maar liep voorheen met de apple watch zonder stryd dacht ik ook al op de accelerometer die ik idd iets te onnauwkeurig vond. Maar had verwacht dat die van Garmin iets beter zou werken aangezien de afstand bij collega's met een Garmin wel meer overeen kwam.

Maar idd GPS is te traag om een goede pace te bepalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Tinusvolkel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Ik loop idd al een jaar met een Stryd, maar liep voorheen met de apple watch zonder stryd dacht ik ook al op de accelerometer die ik idd iets te onnauwkeurig vond. Maar had verwacht dat die van Garmin iets beter zou werken aangezien de afstand bij collega's met een Garmin wel meer overeen kwam.

Maar idd GPS is te traag om een goede pace te bepalen...
Ik heb bij het binnenlopen op een loopband wel eens de accelerometer gebruikt, maar dat kwam niet heel erg overeen met wat de loopband zei.

2e 'nadeel' van onnauwkeurige GPS vind ik bij wedstrijden. Heb ik een 10km wedstrijd en heb ik een 10km PR gelopen, zegt m'n GPS doodleuk dat het 9,8km was en slaat Garmin geen nieuwe 10km PR op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Ik twijfel heel erg tussen de fenix 7 sapphire solar en de epix. Qua scherm zou ik eigenlijk voor de epix moeten gaan maar ben beetje huiverig voor de inbrand verhalen van oa de venu (zelfde scherm toch?). Als ik daar foto's van zie zou ik heel ongelukkig worden. Zelf nu de vivoactive 3 en ben best tevreden met dat scherm dus denk dat ik dat met de fenix 7 ook ben. Is mijn angst qua inbranden gegrond of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 07:05

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Was gisteren nog even een ronde aan het lopen in het donker met m'n hoofdlamp op. Wat me opviel op m'n Fenix 3 is dat indien je met een toch wel felle hoofdlamp op je horloge schijnt de waarden super duidelijk leesbaar zijn zonder dat de backlight aangaat.

Ik zou me voor kunnen stellen dat dit op een scherm van een EPIX toch minder leesbaar is .. tenzij je écht de backlight op de meest heldere stand zet om dus het licht van de hoofdlamp te 'overtreffen'. Zou iemand dit kunnen testen?

[ Voor 5% gewijzigd door dreameater op 28-01-2022 11:44 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
tiesvts schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:41:
Ik twijfel heel erg tussen de fenix 7 sapphire solar en de epix. Qua scherm zou ik eigenlijk voor de epix moeten gaan maar ben beetje huiverig voor de inbrand verhalen van oa de venu (zelfde scherm toch?). Als ik daar foto's van zie zou ik heel ongelukkig worden. Zelf nu de vivoactive 3 en ben best tevreden met dat scherm dus denk dat ik dat met de fenix 7 ook ben. Is mijn angst qua inbranden gegrond of?
Is nu al genoeg over geschreven de afgelopen dagen, kijk even terug in dit forum. Dit is trouwens niet hetzelfde scherm als de Venu, wel als de Venu 2, en die verschillen wel degelijk. Er wordt aan pixel shifting gedaan, en je gaat ook niet constant op de hoogste helderheid always on display aanzetten toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Van DCRainmaker:
Speaking of bright things, both are AMOLED displays, which means there’s some concern about burn-in. While we did see burn-in on the first-generation Venu displays, we haven’t seen concerns with the Venu 2 series, which is about 9-months old now. Of course, Garmin has changed quite a bit in how those displays work to mitigate burn-in scenarios. While I’m personally not concerned about normal use cases here triggering burn-in, realistically, only time will tell.
Kortom, 'nobody knows' en nobody will know for a while. Er is dus gewoon geen antwoord op je vraag op dit moment.

Het is duizend euro en het idee is dat je lang doet met dit horloge. Ik doe nu al 4+ jaar met mijn Fenix 5X. Als jij de komende 4 jaar angstig bent en je elke dag afvraagt of je scherm niet te fel staat, ga je dan wel echt kunnen genieten van je Epix?

Voor risicomijdende mensen kan ik me voorstellen dat een Fenix 7 veel meer gemoedsrust geeft. Je kunt ook altijd nog prima de Fenix 7 nu kopen en dan over 1 of 2 jaar een (nog nieuwere) Epix kopen. Grote kans dat je Fenix 7 tegen die tijd nog wel redelijk wat waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Ja..die van dcr had ik gelezen. Die is vooral erg gecharmeerd van amoled en ziet het tzt wel. Probleem bij dcr vind ik dat tegen de tijd dat er burnin problemen zouden ontstaan hij alweer 5 nieuwe horloges versleten heeft..Ik vrees dat ik te voorzichtig ben met de epix (scherm uit, donker etc) om maar geen burnin te krijgen zodat ik er niet van geniet. En het is wel de bedoeling hier weer aantal jaren mee te doen...lastige keus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:30
Requiem19 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Ik heb bij het binnenlopen op een loopband wel eens de accelerometer gebruikt, maar dat kwam niet heel erg overeen met wat de loopband zei.

2e 'nadeel' van onnauwkeurige GPS vind ik bij wedstrijden. Heb ik een 10km wedstrijd en heb ik een 10km PR gelopen, zegt m'n GPS doodleuk dat het 9,8km was en slaat Garmin geen nieuwe 10km PR op 8)7
Dit laatste heeft denk ik meer te maken met hoe de afstand wordt bepaald voor een wedstrijd. Ik heb zelf nooit hardloop wedstrijden met m'n garmin opgenomen, maar mijn ervaring met wielerwedstrijden is dat deze op gps altijd korter zijn dan de lengte van het parkoers, omdat je in de praktijk op een afgezet parkoers altijd de binnenbochten neemt en bij de lengte van het parkoers volgensmij van het midden van de weg wordt uitgegaan. Al heb ik wel eens een kwart triathlon gedaan, waarbij de 40 km fietsen in de praktijk ruim 42 km was, omdat ze de 1km van het wisselpunt naar de ronde die je meerdere keren moest afleggen niet hadden meegerekend. Dus ja je hebt toen een PR gelopen op die specifieke 10 km, maar niet op 10 km gps afstand. Een 10 km parkoers die bij iedereen op z'n gps ook exact 10 km is, dat is in de echte wereld denk ik onmogelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09 20:04
Wat een slappe zak ben ik toch. Ik zag net de (gewone) Fenix 7 staan op de website van het dikke blauwe mannetje, en ik heb hem gewoon besteld. Wordt vandaag nog bezorgd.

Mijn overwegingen voor dit model, zilver met graphite polsband:
  • Ik heb nu een FR645M en ik zinspeelde al een tijdje op een nieuwer model. Merk dat ik gevoelig ben voor alle FirstBeat snufjes, en de topografische kaarten lijken me ook handig.
  • De FR645M is 42 mm breed en vind ik soms wat iel staan. Het lijkt wel of het m'n polsen (17 cm) smaller maakt. Ik zou graag een wat groter model willen, maar niet te groot. De Fenix 7 is 47 mm breed, en staat me hopelijk beter. Een bredere polsband staat me denk ik ook beter (22 mm vs 20 mm). Ik hoop alleen dat ik de Fenix 7 niet te zwaar vind.
  • De zilverkleurige bezel vind ik mooi staan bij mijn FR645M, en ik verwacht dat ik dat ook mooi vind bij de Fenix 7. Ik vind dat een meer casual uitstraling hebben dan bijvoorbeeld een volledig zwart model.
  • Ik hoef geen solar optie op m'n horloge. De batterijduur is voor mij al meer dan voldoende. Bovendien zit ik met mijn kantoorbaan voornamelijk binnen. Bij TL-licht zal het ding weinig opladen.
  • Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor Sapphire glas. Ik draag mijn FR645M al ruim 3 jaar 24x7, en het gorilla glas van dat horloge is nog helemaal krasvrij (wel wat krassen op de bezel). Ik verwacht daarom ook niet dat de Fenix 7 met gewoon glas snel zal krassen.
  • De dual-band GPS functionaliteit is me de hoge meerprijs niet waard. M'n GPS is over het algemeen nauwkeurig genoeg, en ik ben niet overtuigd dat in de gevallen dat m'n GPS nu niet nauwkeurig is dual-band dat veel zal verbeteren. Aan de andere kant zie ik de meerwaarde die het potentieel kan hebben er wel van in.
  • 16 GB geheugen is voor mij voldoende. In de doodenkele keer dat ik dit continent verlaat, en gebruik wil maken van maps (misschien 1 keer in de 3 jaar), zal ik er aan moeten denken om die eerst even te downloaden. Met 32 GB hoeft dat niet. Ik kan er mee leven.
  • Ik heb de titanium versie van de Fenix 7 ook bekeken, die bovenstaande dingen wel allemaal heeft, en ook ietsje lichter is (73 g vs 79 g) maar ik kon mezelf de meerprijs van € 300 niet verantwoorden.
  • Uiteraard heb ik ook de Epix 2 overwogen, maar ik vind het scherm van de Fenix modellen subtieler, en ik verwacht dat ik daar blijer van wordt.
En als ik het onverhoopt toch niks vind stuur ik hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerBier
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-01 15:23
ascent schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:16:
Hebben jullie de Garmin Coach plannen wel eens samen gebruikt, met een ander? Stel dat je samen traint voor een bepaalde afstand wil je min-of-meer hetzelfde programma hebben. Ik snap dat ze individueel op de persoon worden afgesteld maar je kunt 'r vast een soort van overlap in krijgen lijkt me. Ook handig als atletiekgroepjes samen ergens voor willen werken. Iemand een idee of zoiets met Garmin Coach kan?
Dat kan denk ik prima, zeker als je tegelijk begint, zelfde training kiest en dezelfde dagen aanvinkt waarop je beschikbaar bent voor training.

De trainingen worden wekelijks gepland maar ik heb het idee dat die gewoon uit een tabel worden opgehaald. Als je trainingen overslaat of dagen wisselt dan gaat het iets uit elkaar lopen, maar ook dat kun je dan weer rechttrekken.

Overigens: die 'individuele' afstelling is volgens mij heel beperkt. Dat kan ook niet anders, hoe fit je je voelt en beroerd je gewrichten aanvoelen weet dat ding niet. En gegevens over slaap, stress en je body battery spelen vm ook geen rol. Ik heb nu een paar keer de Coach gebruikt (F245) en dat is voor mij een praktische manier om afwisselende trainingen te doen en niet altijd in hetzelfde tempo dezelfde afstand af te leggen.

Vrienden die een eigen trainer of ateltiekclub hebben, zijn veel meer tijd bezig om een plan te hebben dat daadwerkelijk afgestemd is op doelen en lichaamsfeedback. Dat is voor mij nu niet zo belangrijk. Maar in een atletiekgroepje lijkt me de garmin coach al snel een bot instrument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:58
Bij word het een standaard 7 of een epix.
Klinkt raar aangezien het prijs verschil maar solar geef ik niet om,saphire dan wel maar als ik dan 899 moet betalen geef ik dan liever nog 100 uit voor de epix.
De standaard is eigelijk genoeg voor mij.
Nog even nadenken wat ik ga doen.
Vandaag wou ik eens gaan kijken maar zowel coolblue als as adventure had nog niks binnen.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 27-09 22:42
De garmin fenix 6x pro is weer bestelbaar bij MM voor de twijfelaars (waarvan ik, want smalle pols) 😉

Online niet bestelbaar, maar wel in het filiaal beschikbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
tiesvts schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:01:
Ja..die van dcr had ik gelezen. Die is vooral erg gecharmeerd van amoled en ziet het tzt wel. Probleem bij dcr vind ik dat tegen de tijd dat er burnin problemen zouden ontstaan hij alweer 5 nieuwe horloges versleten heeft..Ik vrees dat ik te voorzichtig ben met de epix (scherm uit, donker etc) om maar geen burnin te krijgen zodat ik er niet van geniet. En het is wel de bedoeling hier weer aantal jaren mee te doen...lastige keus.
Je wilt een antwoord dat - zoals DCR zegt - er simpelweg nog niet is. Als iemand nu tegen jou zegt 'het wordt geen probleem', dan weet deze persoon totaal niet of dit nu wel waar is.

Je zult dus zelf een inschatting moeten maken. En vanaf de zijkant kan ik hem wel voor je maken: koop maar de Fenix 7 :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:50
Diversity schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:47:
Zojuist bericht ontvangen van Garmin dat ik wat langer moet wachten op de Epix. Vind de vertraging wel meevallen. Verwacht ook niet als ik hem annuleer ik hem ergens anders sneller zal ontvangen? Deze versie heb ik namelijk nog niet bij andere (web)winkels gezien https://www.garmin.com/nl-NL/p/760778/pn/010-02582-30.

"Vanuit het hoofdkantoor in Engeland zijn wij op de hoogte gesteld dat diversen artikelen vertraagt geleverd gaan worden.

Dit door onverwachte leveringsproblemen vanuit Azië. Deze vertraging alhoewel een inschatting is kan uitlopen tot en met 18 februari 2022.

U heeft twee mogelijkheden:

1. Wacht op uw bestelling (wij informeren u zo spoedig mogelijk wanneer het op voorraad is)
2. Bestelling annuleren (niet aanbevolen als een kortingscode is gebruikt)

Graag vernemen wij van u, naar welke keuze uw voorkeur uitgaat."
ik heb dezelfde mail gehad (mbt epix 2 zwart saffier).
18 februari is voor mij ook prima, dus ik wacht hem ff af. Mocht tegen die tijd duidelijk worden dat het langer duurt en elders wel sneller is dan haal ik alsnog elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peeceem
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-06-2023
slow whoop schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:17:
Wat een slappe zak ben ik toch. Ik zag net de (gewone) Fenix 7 staan op de website van het dikke blauwe mannetje, en ik heb hem gewoon besteld. Wordt vandaag nog bezorgd.

• Ik heb nu een FR645M en ik zinspeelde al een tijdje op een nieuwer model. Merk dat ik gevoelig ben voor alle FirstBeat snufjes, en de topografische kaarten lijken me ook handig.
  • De FR645M is 42 mm breed en vind ik soms wat iel staan. Het lijkt wel of het m'n polsen (17 cm) smaller maakt. Ik zou graag een wat groter model willen, maar niet te groot. De Fenix 7 is 47 mm breed, en staat me hopelijk beter. Een bredere polsband staat me denk ik ook beter (22 mm vs 20 mm). Ik hoop alleen dat ik de Fenix 7 niet te zwaar vind.
  • De zilverkleurige bezel vind ik mooi staan bij mijn FR645M, en ik verwacht dat ik dat ook mooi vind bij de Fenix 7. Ik vind dat een meer casual uitstraling hebben dan bijvoorbeeld een volledig zwart model.
  • Ik hoef geen solar optie op m'n horloge. De batterijduur is voor mij al meer dan voldoende. Bovendien zit ik met mijn kantoorbaan voornamelijk binnen. Bij TL-licht zal het ding weinig opladen.
  • Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor Sapphire glas. Ik draag mijn FR645M al ruim 3 jaar 24x7, en het gorilla glas van dat horloge is nog helemaal krasvrij (wel wat krassen op de bezel). Ik verwacht daarom ook niet dat de Fenix 7 met gewoon glas snel zal krassen.
  • De dual-band GPS functionaliteit is me de hoge meerprijs niet waard. M'n GPS is over het algemeen nauwkeurig genoeg, en ik ben niet overtuigd dat in de gevallen dat m'n GPS nu niet nauwkeurig is dual-band dat veel zal verbeteren. Aan de andere kant zie ik de meerwaarde die het potentieel kan hebben er wel van in.
  • 16 GB geheugen is voor mij voldoende. In de doodenkele keer dat ik dit continent verlaat, en gebruik wil maken van maps (misschien 1 keer in de 3 jaar), zal ik er aan moeten denken om die eerst even te downloaden. Met 32 GB hoeft dat niet. Ik kan er mee leven.
  • Ik heb de titanium versie van de Fenix 7 ook bekeken, die bovenstaande dingen wel allemaal heeft, en ook ietsje lichter is (73 g vs 79 g) maar ik kon mezelf de meerprijs van € 300 niet verantwoorden.
  • Uiteraard heb ik ook de Epix 2 overwogen, maar ik vind het scherm van de Fenix modellen subtieler, en ik verwacht dat ik daar blijer van wordt.
Zelfde overwegingen hier…..en helaas ook slap geweest en besteld.:-)
Enige waar ik nog twijfel over heb is het feit dat de RVS of titanium ring doorloopt over de ‘lugs, deze lijkt mij ook weer kwetsbaar voor schade (maar het blijft een gebruiksvoorwerp)
Feit dat er 0,02 mm is afgehaald hielp om toch voor de 7 te gaan ipv van de 6. (Hoewel als je een 6 hebt snap ik goed dat je deze nog behoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeceem
En wat ook best bijzonder is, maar ben denk niet de enige daarin, Solar vind ik minder van belang in NL…..maar voor sapphire zou je nu 200 eur extra neerleggen, terwijl voor alleen sapphire ik misschien wel ietwat extra zou betalen (maar geen 200,-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Peeceem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Zelfde overwegingen hier…..en helaas ook slap geweest en besteld.:-)
Ik ben wel voor de Sapphire + Titanium DLC gegaan. Simpelweg omdat alles zwart is en ik dat mooier vond. En omdat mijn Fenix 5s behuizing toch wat krassen had, maar het glas nog perfect was (ook Sapphire). Solar hecht ik ook geen waarde aan, ik had dat liever weggelaten (want ik vind het niet mooi) :).

Wat mij het meeste opvalt aan de 7 tov de 5 is het "tril" motortje. Dat voelt heel anders, prettiger. Daarnaast is de GPS inderdaad ontzettend snel. Alleen even een rondje gefietst, morgen even een hiit training testen, daar was mijn 5 waardeloos zonder hartslagband, ben benieuwd of dat nu beter is.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-v op 30-01-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Grappig om te zien hoe de meningen verschillen over het scherm, in die zin dus echt een goede keuze van Garmin om het als twee series naast elkaar te zetten.
Zoals al genoemd is merk je het inderdaad in tempo. Qua track vindt m'n OCD het ook leuker als het precies klopt, maar daar kom ik wel overheen. Het vervelende is alleen als ik een schema loop met intervallen met een bepaald doeltempo dan geeft dat veel gedoe. Eerst krijg je dan waarschuwingen dat je te langzaam gaat omdat hij het nog niet door heeft, daarna krijg je ineens waarschuwingen dat je te snel gaat omdat hij corrigeert. Loop je onder bomen dan kan je het helemaal wel vergeten, dan moet je gewoon op gevoel en pas aan het einde van het interval weet je of je goed zat. Als multi-band-gnss dat verbetert zou ik dat erg tof vinden.
Requiem19 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Is dat ook echt een oplossing? Want dat heb ik eerder ook wel eens gevraagd hier als ik het mij goed herinner en daar kwam nu niet echt een eenduidig 'ja' op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@Gonadan Ik heb nooit een footpod gebruikt, dus of een foodpod beter current pace kan weergeven kan ik niet vanuit ervaring delen.

Wellicht dat enkele Stryd / Garmin footpod gebruikers ons wat inzichten kunnen geven.

Op review websites etc wordt vaak wel gemeld dat Stryd een oplossing is. Op zich ook logisch, want Stryd is niet afhankelijk van het GPS signaal en kijkt alleen naar de beweging van je voeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peeceem
Jay-v schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Ik ben wel voor de Sapphire + Titanium DLC gegaan. Simpelweg omdat alles zwart is en ik dat mooier vond. En omdat mijn Fenix 5s behuizing toch wat krassen had, maar het glas nog perfect was (ook Sapphire). Solar hecht ik ook geen waarde aan, ik had dat liever weggelaten (want ik vind het niet mooi) :).

Wat mij het meeste opvalt aan de 7 tov de 5 is het "tril" motortje. Dat voelt heel anders, prettiger. Daarnaast is de GPS inderdaad ontzettend snel. Alleen even een rondje gefietst, morgen even een hiit training testen, daar was mijn 5 waardeloos zonder hartslagband, ben benieuwd of dat nu beter is.

[Afbeelding]
….begrijpelijk ook:-) uiteindelijk allemaal luxe problemen. Veel plezier met jouw keuze.
De 3 en 5 gehad (het glas nooit zo’n probleem mee, ook sapphire gehad) , wie weet dat ik alsnog voor zwart ga (ik hoor het thuis denken…dus een zwarte versie is 200 eur duurder, eeuh ja, mooi hè!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:30
Requiem19 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:44:
@Gonadan Ik heb nooit een footpod gebruikt, dus of een foodpod beter current pace kan weergeven kan ik niet vanuit ervaring delen.

Wellicht dat enkele Stryd / Garmin footpod gebruikers ons wat inzichten kunnen geven.

Op review websites etc wordt vaak wel gemeld dat Stryd een oplossing is. Op zich ook logisch, want Stryd is niet afhankelijk van het GPS signaal en kijkt alleen naar de beweging van je voeten.
wat ouder, maar een goede indicatie over de nauwkeurigheid van Stryd vs GPS watches:

https://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Heel vaak wordt de consistentie geprezen, maar ik ben juist op zoek naar accuratesse. Het is de vraag in hoeverre een footpod ook goed het tempo kan peilen, zeker wanneer je ook veel varieert in cadans en staplengte. Want dat is wel wat ik in de praktijk dan veel doe met trainingen en ook wanneer je het bos in gaat.

Misschien eens grondig zoeken naar dit onderwerp, want ik ben evengoed nog wel sceptisch of multi-band dat écht zou oplossen. Op zich de techniek van positiebepaling via satellieten inherent niet geschikt voor hele snelle en kleine wijzigingen, een pod zou dat in theorie wel beter moeten kunnen zou ik zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online

Scroll maar is door m’n Strava ;) grafieken met onverklaarbare spikes zijn slecht voor mijn OCD.
Maar hier komt iig het tempo wat ik loop altijd overeen met het gevoel wat ik erbij heb dus ben er heel tevreden over. 1x was ik heb vergeten om te doen en irriteerde mij er meteen aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
De_Bastaard schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:44:
Die tracker werkt-ish. Maw, je moet dit met een zak zout nemen (heb een Venu1) Ik schenk er in elk geval geen aandacht meer aan. Het gekke wat ik wel heb met mijn toestel is de hydratatie app die met elke update slechter en slechter werkt tot op dit moment onbruikbaar. Allez, hoe kan je nu zo iets simpel zo slecht laten werken? De rest werkt overigens zoals het moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
Ik heb een paar dagen eerder foto's van mijn ingebrande Venu gepost, afhankelijk van de inbranding kan het reuze meevallen. Ik zou overigens zonder twijfel opnieuw voor oled gaan. Ik heb graag een mooi scherm en heb een hekel aan fletse kleuren (mijn HP 9470m is al erg genoeg ;) ). Trouwens, de Venu 1 was de eerste met een oled scherm en Garmin heeft er vast wel uit geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Tinusvolkel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:39:
Scroll maar is door m’n Strava ;) grafieken met onverklaarbare spikes zijn slecht voor mijn OCD.
Maar hier komt iig het tempo wat ik loop altijd overeen met het gevoel wat ik erbij heb dus ben er heel tevreden over. 1x was ik heb vergeten om te doen en irriteerde mij er meteen aan…
Zit eens te kijken, maar Strava maakt het toch al lekker vlak van zichzelf dus vind dat lastig te beoordelen. Overigens zit ik nu in de Connect app te kijken en daar zijn de grafieken volgens mij ook veranderd. Kan dat kloppen?

Ik snap nu ineens waar je nickname vandaan komt. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Firestorm666 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Ik heb een paar dagen eerder foto's van mijn ingebrande Venu gepost, afhankelijk van de inbranding kan het reuze meevallen. Ik zou overigens zonder twijfel opnieuw voor oled gaan. Ik heb graag een mooi scherm en heb een hekel aan fletse kleuren (mijn HP 9470m is al erg genoeg ;) ). Trouwens, de Venu 1 was de eerste met een oled scherm en Garmin heeft er vast wel uit geleerd.
Tot nu toe hebben we nog niet echt iets over ingebrande schermen gehoord bij de Venu 2 inderdaad. Ik probeer dat een beetje in de gaten te houden omdat ie nog steeds hoog op de shortlist staat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
RoD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:56:
Tot nu toe hebben we nog niet echt iets over ingebrande schermen gehoord bij de Venu 2 inderdaad. Ik probeer dat een beetje in de gaten te houden omdat ie nog steeds hoog op de shortlist staat bij mij.
Wil jij hem 'always on' gaan gebruiken of niet? En voor sport of meer smartwatch? Mijn vriendin heeft er al langere tijd een dus kan eens kijken of ik daar wat kan zien aan inbranden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
Gonadan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Wil jij hem 'always on' gaan gebruiken of niet? En voor sport of meer smartwatch? Mijn vriendin heeft er al langere tijd een dus kan eens kijken of ik daar wat kan zien aan inbranden.
Het inbranden is wel inherent aan oled en de technieken zijn uitstel van executie, maar goed als het pas na 8 jaar ofzo voorkomt heb je die toch al lang ingeruild voor iets nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Firestorm666 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:06:
Het inbranden is wel inherent aan oled en de technieken zijn uitstel van executie, maar goed als het pas na 8 jaar ofzo voorkomt heb je die toch al lang ingeruild voor iets nieuws :P
Dat klopt, maar het verschilt wel heel erg per apparaat en gebruiker hoeveel last je er van hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Een vraagje, De weer applicaties zijn afhankelijk van GPS. Moet die continue aanstaan of is eenmalig voldoende als je het gewoon voor je woonplaats wilt gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:23
Firestorm666 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Ja, klopt, echter zijn er ook miljoenen telefoons in omloop met een OLED scherm, en ook daar kom je eigenlijk niet zomaar verhalen van tegen dat het ingebrand is.
Ik wacht rustig mijn levering Epix af en ga er vanuit dat er geen inbrand probleem zal zijn.
Achteraf tot dezelfde conclusie komen is natuurlijk nog mooier, maar daar ga ik wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
falconxp schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:32:
Een vraagje, De weer applicaties zijn afhankelijk van GPS. Moet die continue aanstaan of is eenmalig voldoende als je het gewoon voor je woonplaats wilt gebruiken
Welke apps, welk horloge, etc? Los daarvan zou ik zeggen dat het niet per se van GPS afhankelijk is maar van een locatie, die wordt vaak al door je telefoon bepaald en anders is het gewoon de laatst bekende locatie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Gonadan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Welke apps, welk horloge, etc? Los daarvan zou ik zeggen dat het niet per se van GPS afhankelijk is maar van een locatie, die wordt vaak al door je telefoon bepaald en anders is het gewoon de laatst bekende locatie.
Epix 2. Voor zowel de Garmin eigen weer integratie als watchfaces en apps die gebruik maken van de Open Weather Api. Ik krijg geen weer info of een GPS pop-up

[ Voor 4% gewijzigd door falconxp op 28-01-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 10:31
Gonadan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Volgens mij wordt de info inderdaad altijd via telefoon doorgegeven vanuit de Garmin app, en heb je daar helemaal geen GPS voor nodig. Bij mij heeft het overigens altijd waardeloos gewerkt (945), van de twee jaar dat ik het horloge heb denk ik 1,5 jaar lang een schermpje met "waiting for data" gezien. Een keer allerlei resets gedaan en toen deed 'ie het weer maar later weer niet en nu geen zin om er iets mee te doen. Simpelweg omdat ik het niet zo'n interessant schermpje vindt ;)

NB: Dit antwoord gaat dus over het standaard weer-schermpje op de Garmins. Geen idee over andere app's of nieuwe modellen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Valorian op 28-01-2022 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
falconxp schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Epix 2. Voor zowel de Garmin eigen weer integratie als watchfaces en apps die gebruik maken van de Open Weather Api
Volgens mij moet hij idd de locatiebepaling eenmalig doenf. Ik zie altijd het weer van Amsterdam op m'n watchface :). Als je dan een GPS activiteit doet op vakantie pakt hij standaard die locatie.

Als GPS altijd aan zou moeten staan zou dat enorm veel vergen van je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Requiem19 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Volgens mij moet hij idd de locatiebepaling eenmalig doenf. Ik zie altijd het weer van Amsterdam op m'n watchface :). Als je dan een GPS activiteit doet op vakantie pakt hij standaard die locatie.

Als GPS altijd aan zou moeten staan zou dat enorm veel vergen van je batterij.
Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Valorian schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Volgens mij wordt de info inderdaad altijd via telefoon doorgegeven vanuit de Garmin app, en heb je daar helemaal geen GPS voor nodig. Bij mij heeft het overigens altijd waardeloos gewerkt (945), van de twee jaar dat ik het horloge heb denk ik 1,5 jaar lang een schermpje met "waiting for data" gezien. Een keer allerlei resets gedaan en toen deed 'ie het weer maar later weer niet en nu geen zin om er iets mee te doen. Simpelweg omdat ik het niet zo'n interessant schermpje vindt ;)

NB: Dit antwoord gaat dus over het standaard weer-schermpje op de Garmins. Geen idee over andere app's of nieuwe modellen ;)
Kreeg inderdaad dezelfde melding bij 1 app. Veel watchfaces hebben echter velden gereserveerd voor weerdata, Meestal verander ik die naar andere informatie. Bij sommige is dat helaas niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 10:31
falconxp schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Kreeg inderdaad dezelfde melding bij 1 app. Veel watchfaces hebben echter velden gereserveerd voor weerdata, Meestal verander ik die naar andere informatie. Bij sommige is dat helaas niet mogelijk
Ah, nog tips voor gave watchfaces toevallig? Ik was altijd fan van de Crystal maar ben die wel weer zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gonadan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Always on weet ik nog niet, gaat een beetje afhangen van hoe de accuduur me bevalt. En mocht het toch een Epix worden, dan wordt het wel always on.

Ben ook zeker van plan het ding permanent te dragen en dus als een soort smartwatch te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
RoD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Always on weet ik nog niet, gaat een beetje afhangen van hoe de accuduur me bevalt. En mocht het toch een Epix worden, dan wordt het wel always on.

Ben ook zeker van plan het ding permanent te dragen en dus als een soort smartwatch te gebruiken.
Volgens mij is het met name juist het vele sporten wat eerder voor inbranden gezorgd heeft. Dat je bepaalde schermen de hele tijd aan hebt staan zeg maar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Valorian schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Heb je dan wel de energieinstellingen van de app aangepast? Android schiet hem bijvoorbeeld standaard af en dan loop je veel vaker achter dan je leuk vindt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Valorian schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Ah, nog tips voor gave watchfaces toevallig? Ik was altijd fan van de Crystal maar ben die wel weer zat ;)
Crystal ook een tijdje gehad. Daarna verschillende van SHN die ik ook gesubsideerd heb :)

Ik heb nu de volgende op de EPIX staan

DataRichDigital
SHN Act II
Hexacurve
Fusion HM Pro

[ Voor 12% gewijzigd door falconxp op 28-01-2022 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ascent schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:53:
Hoe lees je die stressgrafiek? Wat ik ervan begrijp is dat de varieteit in tijd tussen de hartslagen bepaalt of je stress hebt of niet (meer variatie is minder stress), maar hoe interpreteer je 't? Heb je daar een goeie bron voor?
Als je dit weekend niks te doen hebt en uitgebreid wilt lezen dan heb ik hier een mooie bron voor je. Deze meneer heeft meerdere PHD’s en veel onderzoeken gedaan naar HRV en op basis daarvan een app gemaakt.
TLDR: volgens hem is overdag HRV meten zinloos omdat dit onmogelijk een dagdagelijks identieke situatie is. Je vergelijkt dus nooit met de benchmark. In de ochtend direct na wakker worden is iedere dag identiek en daarom het enige zinvolle moment om HRV te tracken.

Ik gebruik deze app en de metingen kloppen aardig met hoe ik me voel (minder slaap, alcohol, kiespijn, verkouden, Corona vaccinatie, veel stress etc. leiden tot lagere scores).

Maar een aantal anderen hier halen ook goede inzichten uit de Garmin stress meting.

Grappig eigenlijk:
- trappen tellen klopt niet
- temperatuur klopt niet
- barometer klopt niet
- stress HRV continu meten kan niet volgens @bron hierboven
- slaap registratie klopt niet

Kan eigenlijk net zo goed mijn Omega Speedmaster weer om doen :P

@Valorian infocal vind ik zelf erg prettig (is uitgebreider kopie van standaard F6 watchface)

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 28-01-2022 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
Aghanim schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:55:
[...]

Als je dit weekend niks te doen hebt en uitgebreid wilt lezen dan heb ik hier een mooie bron voor je. Deze meneer heeft meerdere PHD’s en veel onderzoeken gedaan naar HRV en op basis daarvan een app gemaakt.
TLDR: volgens hem is overdag HRV meten zinloos omdat dit onmogelijk een dagdagelijks identieke situatie is. Je vergelijkt dus nooit met de benchmark. In de ochtend direct na wakker worden is iedere dag identiek en daarom het enige zinvolle moment om HRV te tracken.

Ik gebruik deze app en de metingen kloppen aardig met hoe ik me voel (minder slaap, alcohol, kiespijn, verkouden, Corona vaccinatie, veel stress etc. leiden tot lagere scores).

Maar een aantal anderen hier halen ook goede inzichten uit de Garmin stress meting.

Grappig eigenlijk:
- trappen tellen klopt niet
- temperatuur klopt niet
- barometer klopt niet
- stress HRV continu meten kan niet volgens @bron hierboven
- slaap registratie klopt niet

Kan eigenlijk net zo goed mijn Omega Speedmaster weer om doen :P

@Valorian infocal vind ik zelf erg prettig (is uitgebreider kopie van standaard F6 watchface)
8) Bij mij liggen ze al een tijdje in de kluis sinds de smart watches. Maar blijven goede investeringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
@Aghanim kloppen:
- Trainingsstatus
- Vo2max berekening
- Optische hartslag meting
- Pace
Allemaal wel netjes? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:20:
@Aghanim kloppen:
- Trainingsstatus
- Vo2max berekening
- Pace
Nee maar die teleurstellingen had ik al weggedrukt :+

Toch blijft het interessant als je het zo bekijkt. Ondanks dat veel data niet klopt leggen we wel flink wat geld neer voor (ook) deze features.

Maar goed, mijn auto en vrouw doen ook niet wat beloofd werd. Zal dus wel een patroon zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hmm zie ik nu een fenix 6s voor €300 nieuw te koop. Must resist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:50
Tinusvolkel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:20:
@Aghanim kloppen:
- Trainingsstatus
- Vo2max berekening
- Pace
het zijn bijna allemaal berekeningen of afgeleiden. Dus 100% zekerheid ga je nooit niet halen.
Dan heb je veel geavanceerdere apparatuur nodig.
Ik heb wel het idee dat als de metingen stabiel zijn, je de trends wel enigzins kan "geloven".

Ook de meeste metingen die ik in het ziekenhuis doe bij patienten moet ik altijd met een korrel zout of met een bepaalde marge nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022

Ik ken je gevoel. Is mij ook zeer recent overkomen met de Epix 2. Misschien een praatclubje oprichten?

Die topografische kaarten waren voor mij een reden om van de VA4 naar de Fenix 6 Pro over te stappen. Ik moet zeggen dat ik dat - zeker bij mijn langere runs - erg prettig vindt om met een kaart te lopen. En wil na mijn komende ultra toch ook meer richting trail running gaan doen. Ga je veel plezier aan beleven. De routes hebben mij al vaak uit de brand geholpen. Via Garmin website is het overigens wel beter om een route te maken dan via de Connect app.

[ Voor 7% gewijzigd door TAVL op 28-01-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megupe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:43:
[...]

het zijn bijna allemaal berekeningen of afgeleiden. Dus 100% zekerheid ga je nooit niet halen.
Dan heb je veel geavanceerdere apparatuur nodig.
Ik heb wel het idee dat als de metingen stabiel zijn, je de trends wel enigzins kan "geloven".

Ook de meeste metingen die ik in het ziekenhuis doe bij patienten moet ik altijd met een korrel zout of met een bepaalde marge nemen.
Eens, ik gebruik ook vooral de trends in de data en dat klopt over het algemeen wel aardig is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
ascent schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:53:
Hoe lees je die stressgrafiek? Wat ik ervan begrijp is dat de varieteit in tijd tussen de hartslagen bepaalt of je stress hebt of niet (meer variatie is minder stress), maar hoe interpreteer je 't? Heb je daar een goeie bron voor?
Ik heb daar verder geen bron van. Toevallig (?) werkt het bij mij goed voor het detecteren van mijn hartritmestoornis doordat wat hogere stress-waarden in de grafiek met gele lijnen worden weergegeven; als ik lig en dan de stress-waarden geel zijn is het foute boel.
Doordat Garmin een schaal van 0 tot 100 toepast kun je er ook weinig mee. Daarom keek ik er ook nooit naar, totdat ik de eerste keer die stoornis kreeg. Op Android phones is de app HRV camera te installeren en die geeft in een poincare plot heel inzichtelijk een puntenwolk met op de x-as de huidige hartslagduur in milliseconden en op de y-as de voorlaatste hartslagduur. Daarmee kun je wat serieuzer wat zien. Ik ken in de familie- en kennissenkring enkele mensen die ook een hartritmestoornis hebben en met de HRV camera app was dat eenvoudig te zien. Of de stressgrafiek van een Garmin horloge dat zo eenduidig zou kunnen vraag ik me af. En uiteindelijk is er natuurlijk gewoon een serieuze meerkanaals-ECG nodig voor een serieuze diagnose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
De_Bastaard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:32:
Daa ook waarom ik nu een 6x heb ipv 6 .. 390 bij MM kon ik niet laten liggen. Gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorlopig houd ik het nog even op de 645M. Verder ben ik het wel grotendeels met je eens. Bepaalde modellen van de Fenix 7 en Epix gen2 hebben de zilverkleurige bezel, welke ik ook de mooiste vind. 8) En dan heb je niet de optie om voor sapphire en titanium te gaan. Maar ook hier… na 3 jaar nog geen krasje op mijn FR645M scherm. 32GB en multi-band GPS vind ik verder ook niet zo interessant. Op die 16GB past genoeg kaartmateriaal en GPS nauwkeurigheid op mijn huidige horloge vind ik voldoende. Maar… ik neig dan wel weer naar de Epix gen2. Over een jaartje weten we hoe het met eventuele burn-in gaat en zal de te hoge prijs bij introductie ook wel wat gezakt zijn.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ascent schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Daa ook waarom ik nu een 6x heb ipv 6 .. 390 bij MM kon ik niet laten liggen. Gekocht?
Nee, ik wil eigenlijk niet meer dan €250 uitgeven en wilde eigenlijk een Instinct Solar

[ Voor 6% gewijzigd door De_Bastaard op 28-01-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartTo
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07-2022
De_Bastaard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:32:
Waar zag je dat voorbijkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
PatrickC schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:22:
[...]

Voorlopig houd ik het nog even op de 645M. Verder ben ik het wel grotendeels met je eens. Bepaalde modellen van de Fenix 7 en Epix gen2 hebben de zilverkleurige bezel, welke ik ook de mooiste vind. 8) En dan heb je niet de optie om voor sapphire en titanium te gaan. Maar ook hier… na 3 jaar nog geen krasje op mijn FR645M scherm. 32GB en multi-band GPS vind ik verder ook niet zo interessant. Op die 16GB past genoeg kaartmateriaal en GPS nauwkeurigheid op mijn huidige horloge vind ik voldoende. Maar… ik neig dan wel weer naar de Epix gen2. Over een jaartje weten we hoe het met eventuele burn-in gaat en zal de te hoge prijs bij introductie ook wel wat gezakt zijn.
Nou m'n Fenix 7 is binnen. Wat vind ik er van? Een heel mooi ding, absoluut. Maar ook groot en zwaar in vergelijking met m'n FR645. Misschien een kwestie van wennen, maar ik vind het verschil zo groot dat ik twijfel of ik het überhaupt het geschikte formaat vind voor mijn lucifer polsjes (17 cm). Kennelijk ben ik toch wel erg gehecht geraakt aan de kleine en lichte FR645M. Zeker met sporten lijkt me een licht horloge fijner.

En omdat ik het horloge iets te duur vind om over te twijfelen overweeg ik om de Fenix 7 terug te sturen en in te ruilen voor de 7s. Die heeft alleen wat minder pixels en een kortere batterijduur, maar verder heeft ie exact dezelfde functionaliteit. Ik zou ook kunnen wachten op eventuele nieuwe Forerunner modellen, maar ik verwacht dat die:
  • Net zo groot zijn als de Fenix 7 (47 mm), bijvoorbeeld de FR955
  • Allicht minder functionaliteit hebben als de Fenix 7, bijvoorbeeld de FR255
Ik kan natuurlijk ook gewoon niks kopen en m'n FR645 blijven gebruiken. Maar ik ben nu mentaal al een beetje afscheid aan het nemen van dat model, dus misschien dan kan ik maar beter gewoon doorpakken. Ik wil ook niet pas na een jaar de Fenix 7(s) kopen, omdat ik dan waarschijnlijk ook weer eerder verleidt ga worden door de Fenix 8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:18
slow whoop schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Nou m'n Fenix 7 is binnen. Wat vind ik er van? Een heel mooi ding, absoluut. Maar ook groot en zwaar in vergelijking met m'n FR645. Misschien een kwestie van wennen, maar ik vind het verschil zo groot dat ik twijfel of ik het überhaupt het geschikte formaat vind voor mijn lucifer polsjes (17 cm). Kennelijk ben ik toch wel erg gehecht geraakt aan de kleine en lichte FR645M. Zeker met sporten lijkt me een licht horloge fijner.

En omdat ik het horloge iets te duur vind om over te twijfelen overweeg ik om de Fenix 7 terug te sturen en in te ruilen voor de 7s. Die heeft alleen wat minder pixels en een kortere batterijduur, maar verder heeft ie exact dezelfde functionaliteit. Ik zou ook kunnen wachten op eventuele nieuwe Forerunner modellen, maar ik verwacht dat die:
  • Net zo groot zijn als de Fenix 7 (47 mm), bijvoorbeeld de FR955
  • Allicht minder functionaliteit hebben als de Fenix 7, bijvoorbeeld de FR255
Ik kan natuurlijk ook gewoon niks kopen en m'n FR645 blijven gebruiken. Maar ik ben nu mentaal al een beetje afscheid aan het nemen van dat model, dus misschien dan kan ik maar beter gewoon doorpakken. Ik wil ook niet pas na een jaar de Fenix 7(s) kopen, omdat ik dan waarschijnlijk ook weer eerder verleidt ga worden door de Fenix 8...
Ik kom van de 945 een heb nu de Epix 2. Qua formaat hetzelfde een hele dunne polsen.
FYI ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Ik ga van een 245 naar een 6x. Vooral omdat ie zo cheap was. Ik moet zeggen dat ik na een paar dagen echt wel aan het formaat begin te wennen maar wel de 6 had gekozen als ie qua prijs hetzelfde was .. de 6x was cheaper dan de 6 dus sjah. ¯\_(ツ)_/¯

Samenvattend: draag m een paar dagen en kijk kritisch of je went of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 28-09 22:07
Op de website van Garmin is de levertijd van diverse 7 en Epix gen 2 uitvoeringen nu opgelopen naar 5 - 8 weken.
Edit: de Nederlandse website geeft (nog) een kortere levertijd aan.

[ Voor 23% gewijzigd door EdwinW op 29-01-2022 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:40
ascent schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:25:
Ik ga van een 245 naar een 6x. Vooral omdat ie zo cheap was. Ik moet zeggen dat ik na een paar dagen echt wel aan het formaat begin te wennen maar wel de 6 had gekozen als ie qua prijs hetzelfde was .. de 6x was cheaper dan de 6 dus sjah. ¯\_(ツ)_/¯

Ha hier precies hetzelfde, we blijven hollanders he >:)

toettoett

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
De Epix voelt bij mij juist bijna te licht en klein ivm de 5X.

Het went echt allemaal wel :-). Eerste indruk van m’n Epix: welkom in de 2022! Damn dat scherm is ZO veel fijner. Niet eens alleen de kleuren, maar ook simpelweg de resolutie. Alsof je je eerste HD film kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 13:15
Mja hier hetzelfde. Van een 245 naar een 6X. Gewicht is eigenlijk het enige waar ik wat op aan te merken heb. Maar wat strakker om de pols tijdens sporten en dan gaat het goed. 245 dezelfde dag nog verkocht. Heb mezelf gedwongen te wennen en geen seconde spijt van. F6X blaast de 245 omver wat betreft alles. Naja behalve gewicht dan :p

Zat gister naast een vriend in de kroeg met een Samsung Smart watch. Ik werd dus de hele tijd afgeleid van dat irritante OLED scherm wat gewoon veel te fel is. Hele tijd zo'n lampje om je pols. Geef mij dan het scherm van de Fenix maar hoor [/cognitieve dissonantie]

[ Voor 28% gewijzigd door spokje op 29-01-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
spokje schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:23:

Zat gister naast een vriend in de kroeg met een Samsung Smart watch. Ik werd dus de hele tijd afgeleid van dat irritante OLED scherm wat gewoon veel te fel is. Hele tijd zo'n lampje om je pols. Geef mij dan het scherm van de Fenix maar hoor [/cognitieve dissonantie]
Kan ik beamen,mijn vrouw heeft een venue 2 en soms is dit idd storend.
Neemt niet weg dat het wel een heel mooi scherm is.
Zie dat de prijs van de standaard 7 al een beetje aan het zakken is.
Ga nog even geduld hebben tot amazon eens een stuntje doet :9

[ Voor 11% gewijzigd door Gunth op 29-01-2022 13:47 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
BartTo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Waar zag je dat voorbijkomen?
Galeria in Duitsland.

https://www.galeria.de/Ga...10-02159-01/57367403.html

[ Voor 18% gewijzigd door De_Bastaard op 29-01-2022 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slow whoop
ascent schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:25:

Misschien went het, maar dat wil dan nog niet zeggen dat ik het bij mij ook mooi vind staan. Met een mondkapje op lopen went ook, maar toch heb ik hem liever niet. Ik denk dat ik een ingetogener/kleiner horloge (7s) bij mij mooier vind staan. En dat model is ook nog eens verkrijgbaar, dus dat wil ik zeker een kans geven.

Een premium horloge voor die prijs moet bij mij gewoon vanaf het eerste moment goed voelen. En alle veranderingen ten opzichte van wat ik had wil ik als verbeteringen ervaren. Dat gevoel heb ik nu niet, en had ik bijvoorbeeld wel toen ik mijn FR645M voor het eerst om deed, komend van een TomTom. In die zin kan de Fenix 7 me nu dus niet dezelfde ervaring geven als de FR645 dat gedaan heeft (terwijl ie wel 2x zo duur is), en daarom breng ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
slow whoop schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Misschien went het, maar dat wil dan nog niet zeggen dat ik het bij mij ook mooi vind staan. Met een mondkapje op lopen went ook, maar toch heb ik hem liever niet. Ik denk dat ik een ingetogener/kleiner horloge (7s) bij mij mooier vind staan. En dat model is ook nog eens verkrijgbaar, dus dat wil ik zeker een kans geven.

Een premium horloge voor die prijs moet bij mij gewoon vanaf het eerste moment goed voelen. En alle veranderingen ten opzichte van wat ik had wil ik als verbeteringen ervaren. Dat gevoel heb ik nu niet, en had ik bijvoorbeeld wel toen ik mijn FR645M voor het eerst om deed, komend van een TomTom. In die zin kan de Fenix 7 me nu dus niet dezelfde ervaring geven als de FR645 dat gedaan heeft (terwijl ie wel 2x zo duur is), en daarom breng ik hem terug.
Als je regio gent woont neem ik hem wel over van je ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Na al dat upgrade en amoled geweld kon ik niet achter blijven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTlX-oXyfSTQQOEmeqp1n1USMDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aYjoan3T8AKnU9p7syvmY8W.jpg?f=fotoalbum_large

(AW7 & F6S Pro)

Voor mij het beste van 2 werelden voor de prijs van een Epix 2 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZlM01
Epix 2 teruggestuurd. Gisteren film gekeken en dat felle scherm heeft me echt geërgerd. Wil niet elk donker moment dat op slaapstand zetten. Heb nu terug Polar Vantage aan en geen enkel moment afgeleid door scherm. Tijdens lopen en zwemmen ga ik scherm wel missen maarja, is ook maar 1 uur per dag.

Garmin Fenix 7 onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Welke heb je besteld ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Hier de Epix 2 op gesture mode staan, werkt top voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
slow whoop schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:47:
[...]

FR645 is ook moeilijk te overtreffen…. my precious… :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Gunth schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Als je regio gent woont neem ik hem wel over van je ;)
Te laat. Ik heb hem vanmiddag voor retour ingeleverd. En ik woon 1.5 uur rijden van Gent...

Maar waarom koop je hem niet gewoon zelf nieuw als je hem graag wilt hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
slow whoop schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Te laat. Ik heb hem vanmiddag voor retour ingeleverd. En ik woon 1.5 uur rijden van Gent...

Maar waarom koop je hem niet gewoon zelf nieuw als je hem graag wilt hebben?
Ga ik ook doen,maar met deze bedragen ga ik graag naar de winkel zelf en is voorlopig nergens voorradig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
Requiem19 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:24:
Hier ook. Een gsm staat bvb ook niet constant aan en ik zou niet weten waarom ik de hele tijd.. de tijd moet zien. Pun intended.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
Bij mij ook. Ik heb zelf het scherm op de laagste helderheid staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:18
Ik heb het hele scherm uitgezet. Wanneer ik wat wil zien dan tik ik wel effe. Wanneer ik wel kijk dan wil ik een mooi scherm zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZlM01
De Fenix 7 Solar Sapphire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenqui
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-07 11:16
Iemand nog een tip waar de Epix Gen 2 Sapphire Titanium op voorraad is in NL ? Lijkt overal uitverkocht en pas over een paar weken leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Heeft iemand van jullie de runwalkrun alerts aan de praat *tijdens* een Garmin coach workout? Tijdens een gewone workout doet ie t prima maar niet bij een coach workout. Zie daar meerdere reports over op t Garmin forum maar sommigen zijn ook vrij oud dus ik hoop op een hack:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
jeroenqui schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:38:
Iemand nog een tip waar de Epix Gen 2 Sapphire Titanium op voorraad is in NL ? Lijkt overal uitverkocht en pas over een paar weken leverbaar.
Zal eerder eind feb,begin maart zijn dat er wat komt volgens ik lees op reddit.
Veel mensen mail gekregen met uitstel van levering tot dan.
Volgens mij is de epix best verkochte model in de nieuwe lijn van garmin voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik las een horror verhaal van een persoon die zijn brand spanking nieuwe F6X verloor nadat de quick release sluiting van z'n bandje het begaf. Dit was uiteraard niet een officiële garmin strap maar een amazon / chinese knock-off.

Ik ben zelf alleen bekend met de Quickfit sluiting op de VA3 en 4 maar ik zoek dus een degelijke leren strap voor mijn nieuwe F7. Ik durf dus alleen niet voor z'n goedkope te gaan, maar misschien heeft hier iemand ervaring met onofficiële straps die wel van degelijke kwaliteit zijn, maar niet hoofdprijs betaal van €100 of meer.
Pagina: 1 ... 215 ... 323 Laatste