Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 214 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Zelfde voor de 6S Pro. Goners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:17
Catorce schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:31:
[...]

Zelfde voor de 6S Pro. Goners.
Maar die was gek genoeg duurder dan de 6X Pro. Ben benieuwd of het een typo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:40
Als je geïnteresseerd bent zou ik het een beetje in de gaten houden. Gisteren was je overdag ook grotendeels uitverkocht maar af en toe was ie er wel

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik weet niet zeker of het mag, *knip* Dit mag inderdaad niet.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 25-01-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Thecola schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:56:
Als je geïnteresseerd bent zou ik het een beetje in de gaten houden. Gisteren was je overdag ook grotendeels uitverkocht maar af en toe was ie er wel
Ja, ik heb 'm gisteravond maar gewoon besteld onder 't mom "de Zalando-manier kan altijd nog" (terugsturen; 100 dagen). Hoop dat 'ie uberhaupt komt, ding is nu weer uit de shop maar ik heb betaald en een ordernummer dus we gaan 't zien ... =) Frankly, voor die prijs ga je 'm denk ik niet snel weer zien. Ik weet nog wel dat ik de FR245M bij runninxpert (toen ooit 200 piek) ook nooit meer heb teruggezien, soms moet je snel zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
De aanbieding bij de MM van €390 voor de Fenix 6X Pro was zeer aanlokkelijk, maar toch niet gedaan. Ik heb een vivoactive 4 en daarvoor de vivoactive 3 (4.5 jaar gebruikt) Hoewel ik fysieke knoppen miste kan ik ook niet meer zonder de touchscreen. Dus vandaag overstag gegaan en de Fenix 7 besteld! Na slechts twee maanden gebruik gaat de vivoactive 4 naar V&A (ik hoop dat ik het zo wel enigzins mag verwoorden)

Laat ik maar niet al te veel bij stilstaan dat ik t.o.v. de Fenix 6X pro +/- 300 heb betaald voor met name de touchscreen mogelijkheden.

Overigens was ik tevreden over de vivoactive 4, maar de afgelopen 2 weken was ik op reis en heb ik heel veel zitten trailrunnen. Vond toch net iets teveel gehannes met smartphone om te bepalen of ik wel nog op de juiste trail aan het rennen was

[ Voor 11% gewijzigd door seez op 25-01-2022 12:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:35
Ok, eerste bevindingen van dé Epix. Ik snap wel wat DCR bedoelt met zijn keuze; eens je die Epix aan hebt (en erlangs mijn 6pro in dit geval(7 heeft hetzelfde scherm).. dat is gewoon geen competitie qua scherm en looks in general. Wat een onwijs mooi ding, alles snel ingesteld, geen mushy knoppen hier trouwens..
Ik heb er voor gekozen het scherm niet altijd aan te laten staan. Niet persé dat ik schrik heb van burn in perikelen.. Het kleinste knikje met de pols en het scherm springt aan, voor mij is dit goed genoeg. Zelfs als ik in de zetel lig tv te kijken met polsen in de schoot, kan ik met dat kleine knikje meteen de tijd zien. Dat daarbij ook nog de autonomie gevoelig in de hoogte gaat, neem ik er graag bij. De 23gr minder gewicht is zeer goed te voelen trouwens (70gr tov 93 voor de 6pro).

Over metingen en functionaliteit kan ik nog niet veel zeggen, tenzij het een verademing is alles in te stellen via smartphone. Ik kreeg er zelfs een klein hoera-gevoel van, hoewel het natuurlijk al 2022 is en je ook gewoon “eindelijk” kan zeggen:).

Het bandje is wel helemaal anders. Misschien moet zich dit nog wat zetten, maar het oude is veel robuuster en aangenamer.

Al met al voorlopig zeer tevreden. De 6pro heeft welgeteld een uur op tweedehands.be gestaan en is meteen voor € 280 de deur uitgegaan. Niet slecht voor een toestel van bijna 2j oud, waar ik toen € 590 voor betaald heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-09 22:57
Gonadan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:10:
Het was mij al vaker opgevallen dat wanneer je onder bomen loopt de GPS nog wel eens gaat afwijken van het pad, maar wanneer je daadwerkelijk op je horloge kijkt hij gauw weer bij trekt. Alsof hij zich betrapt voelt.

Vandaag dus een experiment gedaan waarbij ik door bos en duin m'n pols een kwartslag gedraaid hield tijdens delen van een loop. Het lijkt er verdacht veel op dat hij die stukken nagenoeg perfect het pad wist te volgen. Scheelt weer een F7 kopen. :+

Combinatie van extra feestdagen kilogrammen en een bosloop met flink hoogteverschil doet ook iets voor je meetwaarden. VO2max go bye bye. :')
Anderen hebben dezelfde ervaring met verschillende Garmin horloges: https://forums.garmin.com...--updated/1072803#1072803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 16:24
Iemand een idee wat de laatste update betekent voor fiets ?

Je kunt nu bijvoorbeeld kiezen tussen toerfietsen en wielrennen.
In de praktijk echter wordt dit in GARMIN connect beiden weggeschreven als fietsen.

Waarom dan de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:11
Cooni schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:01:
Anderen hebben dezelfde ervaring met verschillende Garmin horloges: https://forums.garmin.com...--updated/1072803#1072803
Het enige nadeel is dat de hartslag dan wat matig registreert. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
Is er hier toevallig iemand op de hoogte van wanneer die nieuwe Instinct (2) gereleased wordt? Ik lees er vanalles over maar een echte release date heb ik nog niet gevonden.

Ook zie ik dat die waarschijnlijk (rumor rumor) Vo2Max én IQ Store zou ondersteunen - iets wat de huidige modellen niet kunnen.
Beyond this, users will be getting some software upgrades. This includes ConnectIQ compatibility which be coupled with smartphone smart notifications and Garmin Pay (not clear yet if NFC will be coming to all variants). The new sleep widget will be there with the Sleep Score metric.
Zou dit dan duiden dat bestaande Instincts' die software upgrades ook krijgen, of zal dat echt alleen bij die nieuwe aanwezig zijn?

Ik ben nog steeds in de running voor een Instinct (Solar). Waarschijnlijk koop ik die "oude" dan ook gewoon, maar ben wel benieuwd wanneer die nieuwe dan uitkomt. Dat zou ook de prijs van de oude moeten doen dalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 11:28
edwardmila schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:08:
Iemand een idee wat de laatste update betekent voor fiets ?

Je kunt nu bijvoorbeeld kiezen tussen toerfietsen en wielrennen.
In de praktijk echter wordt dit in GARMIN connect beiden weggeschreven als fietsen.

Waarom dan de keuze?
Bij Garmin Edge heb je deze keuze ook, verwacht dat het vergelijkbaar is. Ik gebruik het voor aanpassingen in m'n profiel, zoals schermen en gegevensvelden. Ik heb er dus wat aan tijdens fietsen, maar daarna niet meer omdat het inderdaad beide als fietsen in Garmin connect komt.
Zie ook uitleg zoals die bij Edge 830 is: https://www8.garmin.com/m...4F-82D2-EB2DD309CFB2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 22:07
@edwardmila Mijn eerste reaktie zou zijn dat bij wielrennen er gebruik wordt gemaakt van kortere intervallen voor het registreren van GPS vanwege de hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

De_Bastaard schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:40:
Is er hier toevallig iemand op de hoogte van wanneer die nieuwe Instinct (2) gereleased wordt? Ik lees er vanalles over maar een echte release date heb ik nog niet gevonden.
Volgende week volgens de 5K runner (die ook aardig goed zat met de releasedatum van de Fenix 7;
https://the5krunner.com/2...unner-955-fenix-6-anyone/

Beetje rare link dit; maar ik bedoelde dit stukje gepost op 24 januari;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81StaGLcH4TFzaGlzaVOIkYBvbc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7P81uku48mc7vAyLR1bcTOEL.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door trithemis op 25-01-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:58
trithemis schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Volgende week volgens de 5K runner (die ook aardig goed zat met de releasedatum van de Fenix 7;
https://the5krunner.com/2...unner-955-fenix-6-anyone/

Beetje rare link dit; maar ik bedoelde dit stukje gepost op 24 januari;
[Afbeelding]
Was gisteren een post op Reddit ivm de 955 maar Garmin heeft de pagina al verwijderd.
Zou wel eens kunnen waar zijn binnenkort.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 16:24
DialOut schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:47:
[...]

Bij Garmin Edge heb je deze keuze ook, verwacht dat het vergelijkbaar is. Ik gebruik het voor aanpassingen in m'n profiel, zoals schermen en gegevensvelden. Ik heb er dus wat aan tijdens fietsen, maar daarna niet meer omdat het inderdaad beide als fietsen in Garmin connect komt.
Zie ook uitleg zoals die bij Edge 830 is: https://www8.garmin.com/m...4F-82D2-EB2DD309CFB2.html
Duidelijk … dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Eergisteren een Venu 2 gekocht, was nog iets goedkoper dan de black friday aanbieding. Ik verwacht dat deze nog wel meer in prijs zal gaan zakken, lijkt me dat ze hem vervangen door de Venu 2 plus. Ik ben niet echt een fanatieke hardloper en wou een horloge dat ik de hele dag kan dragen. Komende tijd maar even kijken hoe die verder bevalt, tot nu toe is de eerste indruk wel goed.

Ik raak alleen een beetje in de war van spotify op de telefoon. Eerst kon ik de muziek die ik op mijn telefoon beluister via spotify gewoon bedienen, en ook youtube video's en andere dingen bijvoorbeeld skippen. Ik heb net echter een playlist gedownload, want dat leek mij handig als backup. Echter kan ik nu alleen maar muziek via die playlist luisteren, het is niet meer mogelijk om ook muziek van je telefoon te bedienen.

Ik luister 90% van de tijd via mijn telefoon, maar het leek mij handig om ook wat muziek op het horloge te hebben voor het geval deze leeg is of als ik geen zin heb om hem mee te nemen.

Doe ik iets verkeerd of moet je echt een keuze maken op dit gebied? Zou het wel een erg nadeel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
negerdesheils schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:10:
Ik raak alleen een beetje in de war van spotify op de telefoon. Eerst kon ik de muziek die ik op mijn telefoon beluister via spotify gewoon bedienen, en ook youtube video's en andere dingen bijvoorbeeld skippen. Ik heb net echter een playlist gedownload, want dat leek mij handig als backup. Echter kan ik nu alleen maar muziek via die playlist luisteren, het is niet meer mogelijk om ook muziek van je telefoon te bedienen.

Ik luister 90% van de tijd via mijn telefoon, maar het leek mij handig om ook wat muziek op het horloge te hebben voor het geval deze leeg is of als ik geen zin heb om hem mee te nemen.

Doe ik iets verkeerd of moet je echt een keuze maken op dit gebied? Zou het wel een erg nadeel vinden.
Als je de muziek app hebt opgestart, de Up knop ingedrukt houden en dan ‘Muziekproviders’ kiezen en dan ‘Tel. bedienen’. Althans, zo werkt het op mijn FR645M.

[ Voor 69% gewijzigd door PatrickC op 26-01-2022 08:24 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negerdesheils
PatrickC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:22:
[...]

Als je de muziek app hebt opgestart, de Up knop ingedrukt houden en dan ‘Muziekproviders’ kiezen en dan ‘Tel. bedienen’. Althans, zo werkt het op mijn FR645M.
Bedankt voor de hulp. Ik heb het inmiddels gevonden. Onder instellingen bij muziekproviders moet ik blijkbaar kiezen via welke bron ik muziek wil luisteren, via ''mijn telefoon'' of via de spotify app waar ik muziekplaylists mee heb gedownload op het horloge zelf. Het werkt helaas niet samen met elkaar.

Omdat ik ook via spotify op mijn telefoon luister had ik gehoopt dat geïntegreerd zou zijn maar blijkbaar niet. Gelukkig is het een kleine moeite om het even aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@negerdesheils Via Instellingen is iets omslachtiger dan de methode die ik aangaf volgens mij. Als je al in de muziek app zit kun je via long press op Up meteen de optie muziekproviders kiezen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
PatrickC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:01:
@negerdesheils Via Instellingen is iets omslachtiger dan de methode die ik aangaf volgens mij. Als je al in de muziek app zit kun je via long press op Up meteen de optie muziekproviders kiezen.
Hoi,
Helaas werkt die methode niet. Als ik in de muziek app zit en op de bovenste knop druk dan opent hij de snelkoppelingen naar de andere apps. En langer ingedrukt houden zorgt voor de alarmfunctie. Denk dat het bij de Venu anders is. Had begrepen dat deze sowieso meer lijkt op de vivo active 4 qua functionaliteiten. Wel jammer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
negerdesheils schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Hoi,
Helaas werkt die methode niet. Als ik in de muziek app zit en op de bovenste knop druk dan opent hij de snelkoppelingen naar de andere apps. En langer ingedrukt houden zorgt voor de alarmfunctie. Denk dat het bij de Venu anders is. Had begrepen dat deze sowieso meer lijkt op de vivo active 4 qua functionaliteiten. Wel jammer :(
Uit de handleiding van de Venu 2:

Luisteren naar muziek:
Open de muziekbediening.
Sluit zo nodig uw hoofdtelefoon met Bluetooth® technologie aan (Een Bluetooth hoofdtelefoon aansluiten).
Houd Letter B-symbool ingedrukt.
Selecteer Muziekproviders, en selecteer een optie

Dus de knop rechtsonder gebruiken met een long press. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 26-01-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
PatrickC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Uit de handleiding van de Venu 2:

Luisteren naar muziek:
Open de muziekbediening.
Sluit zo nodig uw hoofdtelefoon met Bluetooth® technologie aan (Een Bluetooth hoofdtelefoon aansluiten).
Houd Letter B-symbool ingedrukt.
Selecteer Muziekproviders, en selecteer een optie

Dus de knop rechtsonder gebruiken met een long press. ;)
Ah top, ja dit pakt hij. Er zat geen handleiding bij dus had die nog niet gelezen haha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Requiem19 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:18:
[...]

De Epix Sapphire biedt dus aanvullend het voordeel van 32GB en Multi Band GPS. Met name die 32GB lijkt mij wel handig ivm kaarten / muziek.

Die leren band zou ik lekker apart aanschaffen. Garmin vraagt daar eigenlijk 100 euro voor en dat is veel te duur. Je kunt zo'n leren bandje straks prima van een ander merk kopen voor 30 euro bijv.

Ik heb ook besloten om voor de Epix Sapphire te gaan en heb al wat gebeld, maar nog nergens op voorraad :).
Dat dacht ik ook te doen bij mijn fenix6x. Originele bandje was kapot gegaan na een jaar. Ik kocht een nieuw bandje, maar dan goedkoper. Rond 30 euro. Zelfde quick fit sluiting. Viel er plotseling opeens af toen ik mij omkleedde.Ik dacht dat is toeval, ik heb hem vast niet goed om gedaan. Helaas toen een week later tijdens het snorkelen was het horloge opeens weg... de diepte in. Dat heb ik in de afgelopen jaren met de bandjes van Garmin nooit gehad. Als ik een bandje van Garmin had gehad, had ik geprobeerd om een vervangend toestel te krijgen. Naar wat ik lees is Garmin hier vrij genereus is (nu is de verkoopprijs van de horloges ook erg hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Over leren bandjes gesproken; wie heeft er goeie tips voor een F6X bandje met een uitstraling van leer? 't hoeft van mij niet perse leer te zijn; een look-a-like mag ook (immers, tijdens 't sporten wordt 'ie toch zweterig). Ik houd wel een beetje van de uitstraling van leer (beetje classy) maar van de voordelen van een rubberen bandje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
@PatrickC de Venu 2 heeft geen up knop. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
ascent schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:23:
Over leren bandjes gesproken; wie heeft er goeie tips voor een F6X bandje met een uitstraling van leer? 't hoeft van mij niet perse leer te zijn; een look-a-like mag ook (immers, tijdens 't sporten wordt 'ie toch zweterig). Ik houd wel een beetje van de uitstraling van leer (beetje classy) maar van de voordelen van een rubberen bandje :)
Ik heb deze:
https://www.amazon.nl/Not...sr=8-30&wIndexMainSlot=23

Wel erg stug, maar qua uitstraling bevalt hij me wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De Bijenkorf had nog een Epix 2 op voorraad. Net besteld, komt als het goed is vrijdag hier aan.

Mini review en vergelijking tov Fenix 5X volgt uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha… ja… kwam ik ook achter. >:) Maar ik had al ook vermeld dat het op mijn FR645M zo werkte. Bij de Venu 2 was de B knop rechtsonder dus de ‘magic’ button. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:08:
De Bijenkorf had nog een Epix 2 op voorraad. Net besteld, komt als het goed is vrijdag hier aan.

De sapphire titanium neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:12:
[...]

De sapphire titanium neem ik aan?
Uiteraard :).

Nog even getwijfeld over de versie met het bruine leren bandje (en dus niet de rode accenten), maar ik vind de rode accenten toch wel wat hebben op de Sapphire Titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Wekko306 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Ik heb deze:
https://www.amazon.nl/Not...sr=8-30&wIndexMainSlot=23

Wel erg stug, maar qua uitstraling bevalt hij me wel.
Sport/douche je daar ook mee? Is hij niet gaan stinken op termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:24
Weet iemand de lug to lug van een vivoactive 4?

Iemand ervaring met dit toestel? Kom je tekort? Te korte batterij duur? Vergeleken met een Fenix6?

[ Voor 9% gewijzigd door twowheeler op 26-01-2022 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 18:02
twowheeler schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:30:
Weet iemand de lug to lug van een vivoactive 4?

Iemand ervaring met dit toestel? Kom je tekort? Te korte batterij duur? Vergeleken met een Fenix6?
22mm. Met de VA4 hou ik het 4 dagen vol op de batterij. De Fenix6 Sapphire met mijn watchface en sportieve activiteiten 6 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:09
Is er zoveel vraag naar de Fenix 7 en Epix of worden er zo weinig geleverd door Garmin? Je zou toch zeggen dat ze er bij de productie rekening mee is gehouden dat de vraag meteen erg ook zal zijn na de release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik haat mijzelf. Waarom kwam ik die reclame van de Epix nu tegen? Fenix met AMOLED, waarbij DCR en DF ook nog eens enthousiast zijn. Zucht... overstag dus en kwam de saffier black versie voor 899e tegen bij Plaza juwelier in R'dam tegen. Op voorraad. Zo'n afschrijving doet maar even pijn toch?

Heb al een Fenix 6 PRO en uiterst tevreden mee, maar sinds ik mijn avontuur met sporttracking serieus begon heb ik Amoled best gemist. Na een Mi band al snel over naar een Amazfit GTR. Prachtig scherm, mooie accuduur, maar de welbekende GPS problemen. De overstap naar een VA4 was een verademing, maar het scherm was minder en dat was voor mij wel een minpuntje. Met de Fenix werd dit al iets beter, maar met de EPIX is het voor mij best of both worlds. Een accuduur voor mijn lange afstanden (50K-100K ultra duurloop) en toch een mooi klokje.
cassiekai schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:34:
Is er zoveel vraag naar de Fenix 7 en Epix of worden er zo weinig geleverd door Garmin? Je zou toch zeggen dat ze er bij de productie rekening mee is gehouden dat de vraag meteen erg ook zal zijn na de release.
Beiden. Is altijd met die nieuwe modellen. Ook zullen de chiptekorten niet meewerken.

[ Voor 19% gewijzigd door TAVL op 26-01-2022 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:25
Heb je dan 100 euro korting gekregen? Volgens mij is saffier zwart €999.
Ik ben ook erg ongeduldig, de mijne wordt 10-2 verzonden, en dat is nog maar 2 weken, ben erg benieuwd hoe het eruitziet in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
jopie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:43:
Heb je dan 100 euro korting gekregen? Volgens mij is saffier zwart €999.
Ik ben ook erg ongeduldig, de mijne wordt 10-2 verzonden, en dat is nog maar 2 weken, ben erg benieuwd hoe het eruitziet in het echt.
Stond op die site. Garmin nummer gecheckt en dat klopte en ook afbeelding was van de Saffier black, maar prijs was 899e. Ik klaag niet.

Is natuurlijk adviesprijs, dus kan fout, aanbieding of gewoon de prijs die zij hanteren. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TAVL op 26-01-2022 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
Met een beetje geluk komt mijn Epix 2 Saffier morgen binnen. Wordt klaargemaakt voor verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik ga denk ik binnenkort een f7 scoren. Als ik t geld daadwerkelijk durf uit te geven...
Vind die Mineral Blue erg mooi. En m'n Xt920 is inmiddels wel op leeftijd.

Ik snap niet helemaal, als ik Spotify wil, moet ik dan ook nog een telefoon mee? Of - zoals ik t nu begrijp - download je je funky playlist naar je horloge, en dan is t ok. En de Headset connect direct op de F7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blomminator schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:04:
Ik snap niet helemaal, als ik Spotify wil, moet ik dan ook nog een telefoon mee? Of - zoals ik t nu begrijp - download je je funky playlist naar je horloge, en dan is t ok. En de Headset connect direct op de F7?
Zonder telefoon. Je download gekozen playlists of podcasts naar je horloge. Je moet wel een betaald abonnement hebben op Spotify.

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 26-01-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TAVL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Stond op die site. Garmin nummer gecheckt en dat klopte en ook afbeelding was van de Saffier black, maar prijs was 899e. Ik klaag niet.

Is natuurlijk adviesprijs, dus kan fout, aanbieding of gewoon de prijs die zij hanteren. ;)
Korting op Garmin horloges bij release heb ik nog niet vaak gezien. Denk dat ze een foutje in jouw voordeel hebben gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
TAVL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Op de site van de Bijenkorf zijn nog 4 niet saffier modellen (Obv serienummer van Garmin) beschikbaar voor 899 euro.

Ik hoop dat je mazzel hebt een alsnog een saffieren gescoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
PatrickC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Korting op Garmin horloges bij release heb ik nog niet vaak gezien. Denk dat ze een foutje in jouw voordeel hebben gemaakt. :+
Zoek en gij zult vinden. Voor ik naar Fenix ging aasde ik op de venu 2 en bij 1 site viel deze toen ook in een Garmin asnbieding. Kan ook ern foutje zijn geweest, maar doms moet je geluk hebben. ;)
Megupe schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Op de site van de Bijenkorf zijn nog 4 niet saffier modellen (Obv serienummer van Garmin) beschikbaar voor 899 euro.

Ik hoop dat je mazzel hebt een alsnog een saffieren gescoord hebt.
Heb hem al besteld. Thanks. Wil per sé de zwarte versie 32GB hebben. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door TAVL op 26-01-2022 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Blomminator schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:04:
Ik ga denk ik binnenkort een f7 scoren. Als ik t geld daadwerkelijk durf uit te geven...
Vind die Mineral Blue erg mooi. En m'n Xt920 is inmiddels wel op leeftijd.

Spotify download de playlist via wifi naar het horloge. Je hebt dus geen telefoon nodig. Headset koppels via Bluetooth naar de F7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
TAVL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:39:
Ik haat mijzelf. Waarom kwam ik die reclame van de Epix nu tegen? Fenix met AMOLED, waarbij DCR en DF ook nog eens enthousiast zijn. Zucht... overstag dus en kwam de saffier black versie voor 899e tegen bij Plaza juwelier in R'dam tegen. Op voorraad. Zo'n afschrijving doet maar even pijn toch?

Heb al een Fenix 6 PRO en uiterst tevreden mee, maar sinds ik mijn avontuur met sporttracking serieus begon heb ik Amoled best gemist. Na een Mi band al snel over naar een Amazfit GTR. Prachtig scherm, mooie accuduur, maar de welbekende GPS problemen. De overstap naar een VA4 was een verademing, maar het scherm was minder en dat was voor mij wel een minpuntje. Met de Fenix werd dit al iets beter, maar met de EPIX is het voor mij best of both worlds. Een accuduur voor mijn lange afstanden (50K-100K ultra duurloop) en toch een mooi klokje.

[...]

Beiden. Is altijd met die nieuwe modellen. Ook zullen de chiptekorten niet meewerken.
Morgen wordt de mijne bezorgd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
falconxp schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:01:
Met een beetje geluk komt mijn Epix 2 Saffier morgen binnen. Wordt klaargemaakt voor verzending
Bij Bever toevallig? Ik zag vandaag de zelfde melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• falconxp
tlpeter schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Klopt, zie wel dat ze tegenwoordig bezorgen via fietskoeriers.nl en niet meer via postnl. Jammer want postnl is er altijd rond 9:00 ;) Moet wat langer wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 07:05

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

falconxp schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:39:
[...]

Klopt, zie wel dat ze tegenwoordig bezorgen via fietskoeriers.nl en niet meer via postnl. Jammer want postnl is er altijd rond 9:00 ;) Moet wat langer wachten :'(
Haha sterkte ik heb niet zulke beste ervaringen met die fietskoeriers .. zorg vooral dat je thuis bent want dan is het feest compleet. Thermosfles die ik voor m'n Sinterklaas cadeau in gedachte had kwam net na kerst binnen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
tlpeter schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Oh ja, bever. Ik ben ooit lid geweest van de nkbv en dan krijg je 10% korting bij bever. Das nu ineens wel lucratief. Even de F6x van de MediaMarkt doorsluizen met winst en dan bij bever een F7 halen 👍

[ Voor 12% gewijzigd door ascent op 26-01-2022 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13
ascent schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Oh ja, bever. Ik ben ooit lid geweest van de nkbv en dan krijg je 10% korting bij bever. Das nu ineens wel lucratief. Even de F6x van de MediaMarkt doorsluizen met winst en dan bij bever een F7 halen 👍
NKBV korting geldt niet op horloges (elektronica in het algemeen waaronder ook horloges).. helaas ..

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-01-2022 21:36 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
dreameater schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Haha sterkte ik heb niet zulke beste ervaringen met die fietskoeriers .. zorg vooral dat je thuis bent want dan is het feest compleet. Thermosfles die ik voor m'n Sinterklaas cadeau in gedachte had kwam net na kerst binnen.
Gelukkig geen probleem nu met thuiswerken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hopjesvla79 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:35:
[...]

NKBV korting geldt niet op horloges (elektronica in het algemeen waaronder ook horloges).. helaas ..
ah shit... evil genius plan mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:53
Requiem19 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:08:

Benieuwd naar je mening!

Heb vandaag naar winkel geweest om Fenix 6 te vergelijken met mijn Epix 2. Moet zeggen dat in rust van het horloge, ik toch meer fan ben van Fenix, hoewel nooit zelf gehad te hebben. Het oogt meer "rustig", het scherm is normaal, van ver lijkt het op "normaal" horloge.
Epix scherm valt meer op, meer smartwatch.
Anderzijds, leg ze naast elkaar en het scherm van de Fenix is toch echt "oud", die vage kleuren zijn echt niet meer van deze tijd. Dat de nieuwe Fenix, 2 weken mee gaat en de Epix 1 week neemt alle batterij problemen (voor mensen die niet 2 weken hiken) toch weg.

Een Epix met minder backlight zou misschien wel oplossing zijn, of gewoon gene.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13
Ik moest toch wel even lachen toen ik de bijenkorf als winkel voorbij zag komen ;)

Maar gefeliciteerd iedereen met zijn/haar nieuwe aanwinsten.

Ik moet er nog steeds eentje in het wild spotten. Misschien dit weekend maar eens kijken of fenix/epix naast elkaar kan zien bij de bever.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:24
Ik vandaag ook de epix 2 getest en vergeleken met mijn fenix 6x pro sapphire.

Scherm ziet er inderdaad wel gelikt uit, wel erg smartwatch achtig en (te??) felle kleuren vond ik.

Wel erg duidelijk die scherpe graphics voor mijn oude ogen maar helaas vond ik hem wel erg klein vergeleken met mijn 6x.

Ik heb de maps vergeleken en vond die toch beter afleesbaar op mijn grotere 6x. Navigatie scherm is toch wel erg klein en dat is mijn hoofddoel, hiking en fietsen.

Ik ga hem dus definitief niet kopen. Erg blij dat ik hem niet ongezien heb gekocht. Als er een 51mm versie was had ik hem wel gewild.

De 7x is te weinig verbeterd t.o.v. mijn 6x dus dat wordt nog een paar jaar wachten voor mij op de fenix 8x of epix 3 doch enkel met een groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
rockhopper schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:58:
Ik moest toch wel even lachen toen ik de bijenkorf als winkel voorbij zag komen ;)

Maar gefeliciteerd iedereen met zijn/haar nieuwe aanwinsten.

Ik moet er nog steeds eentje in het wild spotten. Misschien dit weekend maar eens kijken of fenix/epix naast elkaar kan zien bij de bever.
Tip: ga daar pas naartoe als hij op hun website staat. Ik ben er ook al geweest, ze wisten niet wat een Garmin Epix voor ding is en ze keek op hun eigen website (publieke deel) om te zien of ze hem op voorraad hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
destro9704 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:02:
De 7x is te weinig verbeterd t.o.v. mijn 6x dus dat wordt nog een paar jaar wachten voor mij op de fenix 8x of epix 3 doch enkel met een groter scherm.
Op welke verbeteringen hoop je dan nog? De 7X heeft nu een touchscreen, led zaklamp, nieuwe generatie hartslagsensor en multi-band satelliet als hardware aanpassingen. Aangezien navigatie je hoofddoel is, lijkt mij dat touchscreen toch wel handig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

Net de diverse reviews van DCR gezien. Allemaal horloges om je vingers bij af te likken, echter heel veel wat ik niet nodig heb. Houd het voorlopig bij mijn FR245M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:52:
Op welke verbeteringen hoop je dan nog? De 7X heeft nu een touchscreen, led zaklamp, nieuwe generatie hartslagsensor en multi-band satelliet als hardware aanpassingen. Aangezien navigatie je hoofddoel is, lijkt mij dat touchscreen toch wel handig?
Het is dat het nog niet écht nodig is, maar anders had ik ook wel een upgrade overwogen. Er zitten toch echt wel mooie verbeteringen in vind ik zelf. Zaklamp zit eigenlijk al op alle horloges (minder fel maar prima bruikbaar) maar die andere uit je opsomming word ik allemaal blij van.
Nu hopen dat er in de F8 o.i.d. een hogere resolutie MIP scherm komt en ik ben om.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd welke features mensen nog missen op de Fenix / Epix.

Enige 2 zaken die ik nu kan bedenken zijn LTE + speakers. Wat voor andere nieuwe dingen kan een mens zich nog meer wensen op een horloge?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Requiem19 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd welke features mensen nog missen op de Fenix / Epix.

Enige 2 zaken die ik nu kan bedenken zijn LTE + speakers. Wat voor andere nieuwe dingen kan een mens zich nog meer wensen op een horloge?
Inreach functionaliteit voor noodsituaties, daar mag voor mij alle telefoonmeuk voor wijken,

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-01-2022 09:25 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Requiem19 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:58:
[...]

ECG. Niet per se essentieel, maar voor horloges van die prijzen had het er wmb op moeten zitten.

Ik weet dat Garmin het momenteel in de trials heeft zitten, en het mogelijk nog naar horloges met de Elevate 4 sensor komt, maar wmb had dit tegelijkertijd met de release van de Fenix 7 en Epix 2 aangekondigd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:16
Hopjesvla79 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:24:
[...]
Inreach functionaliteit voor noodsituaties, daar mag voor mij alle telefoonmeuk voor wijken,
En dan een grote antenne op je horloge? Zoals alle apparaten met inReach functionaliteit hebben?
Je kan de Fenix/Epix al koppelen aan een losse inReach mini, vind ik persoonlijk net zo handig. Kan je de inReach mini gewoon in je rugzak laten zitten en in geval van nood een noodsignaal activeren vanaf je Fenix/Epix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hathi schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:31:
[...]

En dan een grote antenne op je horloge? Zoals alle apparaten met inReach functionaliteit hebben?
Je kan de Fenix/Epix al koppelen aan een losse inReach mini, vind ik persoonlijk net zo handig. Kan je de inReach mini gewoon in je rugzak laten zitten en in geval van nood een noodsignaal activeren vanaf je Fenix/Epix
de vraag was over welke functionaliteit we nog missen, niet hoe te implementeren...

Maar goed, de GPS sensor buitnn de kast (zoals op oude Suunto's) is ook verdwenen, wie weet wat de techniek kan over een tijdje..

idem over antennes voor telefonie..wie trekt hem nog eruit als je een belletje wil plegen? ;)\

er zijn ook mensen die LTE willen..je kan toch ook je telefoon meenemen in je tas? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-01-2022 09:36 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:22
RoD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:29:
[...]

ECG. Niet per se essentieel, maar voor horloges van die prijzen had het er wmb op moeten zitten.

Ik weet dat Garmin het momenteel in de trials heeft zitten, en het mogelijk nog naar horloges met de Elevate 4 sensor komt, maar wmb had dit tegelijkertijd met de release van de Fenix 7 en Epix 2 aangekondigd moeten worden.
Ik zou hem iig zo kunnen missen, gebruik hem zelden, maar laatst toevallig om te checken of de lage hartslagmeting klopte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPtrX6d6QqMMnvOK-TTXLqWNONU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AebN9ek9GBmCp0vIvXQVO5Zy.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
[...]

Voor een minimaal interpreteerbaar ecg wil je 3 afleidingen. Dat gaat met geen enkele smartwatch lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
[...]

Wat is daar het praktisch nut van dan? Persoonlijk ben ik nogal huiverig voor de verschuiving van sport/fit naar medisch gerelateerde analyses op consumentenelektronica.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
Instinct Solar's gaan (hier althans) hard in prijs omlaag. Gele nu nog maar 225,-....

Die nieuwe zal er dus wel snel aankomen dan :+.
Gonadan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Wat is daar het praktisch nut van dan? Persoonlijk ben ik nogal huiverig voor de verschuiving van sport/fit naar medisch gerelateerde analyses op consumentenelektronica.
Mijn vader heeft dus hoge bloeddruk (kwam van 200+, nu 140 ofzo). Heeft zich sinds November een FR245 gekocht.

Dat ding begon meteen alarm te slaan met "vaker lage hartslag gesignaleerd". Hij zat vaak <40 per minuut. Heeft dit toen toch maar eens bij zijn huisarts aangekaart, meteen door naar de cardioloog. 24u meting gehad en nu blijkt dat die HR van 40 nog niet zo spannend is, maar wel dat het betekent dat er soms een flinke pauze tussen de slagen kan zitten.

Al met al hebben ze meteen zijn medicatie aangepast, betablockers de deur uit en zijn hartslag is weer omhoog. Voelt zich ook een stuk lekkerder _O-.

Voor hem was die FR het geld meteen waard. Het zal niet 100% kloppen maar geeft zeker wel een goede indicatie.

[ Voor 79% gewijzigd door De_Bastaard op 27-01-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het feit dat LTE wel is toegevoegd aan de FR945 LTE en nu niet aan de Fenix 7 serie en Epix Gen2 zegt waarschijnlijk wel iets over de keuzes die Garmin hier maakt. En zaken als speakers en bellen via het horloge, zoals op de Venu 2 plus en ECG wellicht in de toekomst lijkt me iets wat ze voor de vivoactive/Venu horloges.

Ik ben dan ook wel benieuwd waar ze zo dadelijk voor kiezen bij de FR955 (LTE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
De_Bastaard schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:53:

Mijn vader heeft dus hoge bloeddruk (kwam van 200+, nu 140 ofzo). Heeft zich sinds November een FR245 gekocht.

[...]

Al met al hebben ze meteen zijn medicatie aangepast, betablockers de deur uit en zijn hartslag is weer omhoog. Voelt zich ook een stuk lekkerder _O-.
.. en z'n bloeddruk? Is die goed gebleven? (Ik zat zelf ook een tijd te hoog, zonder echt aanleiding te hebben kunnen vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:24:
[...]

NIet perse wat je bedoelt, maar de Epix kan wel gekoppeld worden met een Garmin Inreach. Maar wat jij eigenlijk wilt is dat de Epix zelf kan gaan functioneren als een Inreach toch?

Vraag me af of dat kan omdat je er dan sattelietfunctionaliteit aan toe moet voegen. Wellicht kan dit in de toekomst wel als de technologie / antennes kleiner worden.
[...]

Dat is wel een hele interessante toevoeging vanuit health / medisch perspectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Requiem19 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:11:
[...]

NIet perse wat je bedoelt, maar de Epix kan wel gekoppeld worden met een Garmin Inreach. Maar wat jij eigenlijk wilt is dat de Epix zelf kan gaan functioneren als een Inreach toch?

Vraag me af of dat kan omdat je er dan sattelietfunctionaliteit aan toe moet voegen. Wellicht kan dit in de toekomst wel als de technologie / antennes kleiner worden.
precies dat, een Fenix met Inreach functionaliteit. Zou mij wel een interessante feature lijken. Maar dan moet het inderdaad wel technisch kunnen, maar dat vroegen we ons vroeger met wel meer dingen af.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hoe gaat 't bij jullie met trappen tellen trouwens? 't Valt me op dat 'ie die bij mij niet registreert. Ik zag op https://www8.garmin.com/m...4F-B117-0878495C4237.html en op https://www.reddit.com/r/...ts/k9a02r/comment/gf2vhy5 al wat hints maar de in het reddit genoemde opties heb ik niet in de F6x zitten. Hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Megupe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Voor een minimaal interpreteerbaar ecg wil je 3 afleidingen. Dat gaat met geen enkele smartwatch lukken
Dat is niet waar, het hangt helemaal af van wat je bedoeling is. Zelfs in clinical trials gebruiken we wel single lead ECG.

Zijn trouwens ook wel onderzoeken van, dat het gewoon kan: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30794928/

Daarnaast moeten fabrikanten hier natuurlijk een indicatie voor aanvragen, dus ze kunnen niet met onzin wegkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Ik niet, zolang het maar goed gedaan wordt :) Daarnaast is afib vaak asymptomatisch en ongediagnosticeerd, dus als het iets daaraan kan bijdragen, prima.

Verder wat ik al zei, geen must have, maar gezien Samsung en Apple het al op veel goedkopere horloges hebben, loopt Garmin wmb achter met hun horloges van duizend euro zonder ECG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
ascent schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:04:
[...]

.. en z'n bloeddruk? Is die goed gebleven? (Ik zat zelf ook een tijd te hoog, zonder echt aanleiding te hebben kunnen vinden)
Haha nou dat was wel interessant.

Jaren geleden (2014 ofzo) was hij vanwege een erfelijkheidsonderzoek in het ziekenhuis voor zo'n inspanningstest. Vervolgens mocht hij meteen daar blijven want 200/1xx was toch echt veel te hoog. Gedotterd en dan krijg je een standaard cocktail aan pillen mee waar je niet vrolijk van wordt.

Zelf heeft hij dan ook heel veel tijd en moeite erin gestoken om die bloeddruk op natuurlijke wijze zo laag mogelijk te krijgen. Recent kwam hij dus vanwege zijn FR245 signalen bij de huisarts/cardioloog en hebben ze verdere metingen gedaan. Hartslag was laag, maar vooral soms onregelmatig. Piekte op wel 3 seconden tussen de slagen :o

Het eerste wat ze vervolgens deden was die betablockers halveren en nu volgens mij helemaal de deur uit. Erg apart, want jaren lang "moest hij ze echt nemen".

Bloeddruk van hem is volgens mij nu 140/90, wat volgens de cardioloog alsnog te hoog is maar als je van 200/xxx komt is het echt heel netjes. Moet wel zeggen dat hij er qua voeding ontzettend veel aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Wauw keurig! 140 is inderdaad aan de hoge kant maar wat je zegt, MILES beter dan 200. Van betablockers is inderdaad bekend dat alles in je lijf wat slooooomer gaat ja, sub40 klinkt wel tricky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
ascent schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:32:
Hoe gaat 't bij jullie met trappen tellen trouwens? 't Valt me op dat 'ie die bij mij niet registreert. Ik zag op https://www8.garmin.com/m...4F-B117-0878495C4237.html en op https://www.reddit.com/r/...ts/k9a02r/comment/gf2vhy5 al wat hints maar de in het reddit genoemde opties heb ik niet in de F6x zitten. Hoe zijn jullie ervaringen?
Hier doet mijn F6X pro wel trappen. Moet eerlijk zeggen dat het me niet boeit, maar op m'n werk loop ik veel trap, en dan komt ie altijd wel op een gegeven moment met de melding dat ik m'n doel behaald heb. Verder vind ik de hoogtemeter functie veel interessanter omdat ik vaak train op hoogtemeters. Maar hier geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
RoD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Dat is niet waar, het hangt helemaal af van wat je bedoeling is. Zelfs in clinical trials gebruiken we wel single lead ECG.

Zijn trouwens ook wel onderzoeken van, dat het gewoon kan: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30794928/

Daarnaast moeten fabrikanten hier natuurlijk een indicatie voor aanvragen, dus ze kunnen niet met onzin wegkomen.
Maar het lijkt er dus op dat het gebruikt wordt om AF te diagnosticeren. Mooi dat dat kan, maar wat is de incidentie van AF onder mensen die dit horloge gebruiken om hun sportprestaties bij te houden?

Beetje off topic, maar ik zie nog het nut niet hier van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
spokje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Hier doet mijn F6X pro wel trappen. Moet eerlijk zeggen dat het me niet boeit, maar op m'n werk loop ik veel trap, en dan komt ie altijd wel op een gegeven moment met de melding dat ik m'n doel behaald heb. Verder vind ik de hoogtemeter functie veel interessanter omdat ik vaak train op hoogtemeters. Maar hier geen probleem dus.
Wat me nu opvalt; omlaag meet ie wel, omhoog meet ie niet haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
RoD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:36:
Ik niet, zolang het maar goed gedaan wordt :) Daarnaast is afib vaak asymptomatisch en ongediagnosticeerd, dus als het iets daaraan kan bijdragen, prima.

Verder wat ik al zei, geen must have, maar gezien Samsung en Apple het al op veel goedkopere horloges hebben, loopt Garmin wmb achter met hun horloges van duizend euro zonder ECG.
Persoonlijk noem ik dat geen achter lopen. Sterker nog, als het toevoegen ten koste zou gaan van andere functies of verbeteringen die wél sportgerelateerd zijn dan zou ik het ronduit een slechte keuze vinden om voor ECG te gaan. Ik zie dat soort dingen toch meer als smartwatch gimmicks, maar dat is dan ook waarom ik oorspronkelijk voor Garmin gegaan ben, toch een andere focus.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Megupe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:16:
[...]

Maar het lijkt er dus op dat het gebruikt wordt om AF te diagnosticeren. Mooi dat dat kan, maar wat is de incidentie van AF onder mensen die dit horloge gebruiken om hun sportprestaties bij te houden?

Beetje off topic, maar ik zie nog het nut niet hier van in.
Geen idee, maar daarom vind ik het ook geen core functie. Maar op een horloge van 1000 euro had het wmb gewoon aanwezig moeten zijn. En het is natuurlijk niet alleen afib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
ascent schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Wat me nu opvalt; omlaag meet ie wel, omhoog meet ie niet haha
Ooit moet je weer omlaag als je naar boven bent gegaan ;)

Maar als je bijvoorbeeld ff trailrun aanzet, en je gaat dan wat klimmen, pakt ie dan wel correct de meters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 07:05

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zojuist bij de lokale Waypoint winkel de Fenix 7x kunnen passen. Het betrof de blauw/witte variant; dus mocht iemand die nog willen (naja dan had je hem waarschijnlijk al wel gevonden als tweaker.). Hij ziet er trouwens best vet uit! Maar voor mij toch net wat te afwijkend om ook 24/7 casual te kunnen dragen én lastiger te combineren met lederen of kunstoffen banden.

Verder qua maat is hij inderdaad wel groot om m'n pols maar nauwelijks groter dan m'n huidige Fenix 3. Bijkomend voordeel is dat hij aanzienlijk lichter voelt; direct. Dat vind ik echt nice gezien m'n lange duurlopen en in de toekomst met zwemmen dit wel een voordeel kan zijn.

Voorraad blijkt dan toch wel weer een heikel punt te zijn bij onze vrienden van Garmin. Ik heb nu een reservering staan bij drie lokale shops, allemaal geplaatst 1 dag na de release datum. De definitie van een soft launch volgens mij...

De behulpzame jongeman achter de balie wou me even snel laten zien dat de quickfit banden van de 6(x) ook compatible waren. Ik gaf aan dat ik meer benieuwd was hoe gemakkelijk third party bandjes gewisseld kunnen worden. het blijkt dat voornamelijk de afstand tussen de 'push pins' en de body van het horloge dusdanig nauw is geworden dat een dunne kunstofband er nog wel tussendoor te proppen is, maar zwaardere kwaliteit kan moeilijk worden... Vind dit toch wel echt belangrijk dat je vrij eenvoudig je banden kunt wisselen zonder vast te zitten aan de overpriced Garmin varianten.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:24
[...]

Gebruik ik nauwelijks in en uit zoomen tijdens hiken want ik loop koersen die ik van tevoren in mijn 6x zet dus ik vind juist een touchscreen weinig toevoegen.

Multiband satelliet is alleen nodig in smalle canyons bijvoorbeeld en die hebben we weinig in de Benelux en ik weet dan toch wel de weg als er maar een paadje door de canyon is.

Die upahead functie qua afstand naar volgende waypoint vind ik wel interessant maar om daar 1000 euro aan uit te geven...

Volgens dc rainmaker kan de 6x dat ook makkelijk dus er is nog een klrine kans dat dit over enige maanden wordt toegevoegd aan de 6x als de eerste koophype wat is gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
PatrickC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Prijs op die site is inmiddels aangepast, maar krijg hem wel voor die prijs. Wel langere levertijd. Komt later binnen. Jammer, maar is niet anders. Voor die prijs ga ik niet annuleren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

dreameater schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:04:

Voorraad blijkt dan toch wel weer een heikel punt te zijn bij onze vrienden van Garmin. Ik heb nu een reservering staan bij drie lokale shops, allemaal geplaatst 1 dag na de release datum. De definitie van een soft launch volgens mij...
Tja, produceren is altijd lastig in het begin. Geduld is een schone zaak. En als iedereen op drie plekken reserveert dan worden ze extra snel schaars 😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31
Ik dacht ik spiek eens wat de Garmin 945 tegenwoordig kost, nu de geupdate 945LTE ook op de markt is. Zie tot mijn verbazing dat bijna 2,5 jaar nadat ik hem gekocht heb voor 511 euro (Wiggle) deze bij de goedkoopste aanbieders nog altijd zo'n 480 euro is. Best waardevast kennelijk.

Bevalt mij overigens nog prima, dus voorlopig kan ik vooruit. Net terug van een weekje wintersport en de Ski-modus werkt ook echt perfect. 's ochtends aan, en einde dag uit, verder niets om over na te denken. Alleen de enkele nagenoeg horizontale bewegende gondels worden nog wel eens als 'run' aangemerkt. Wel jammer dat de individuele 'runs' niet zo makkelijk terug te vinden zijn als zodanig op de kaart. Ze staan wel met nummertje genoemde maar je kan ze niet aanklikken en de route zien, of de snelheidsverschillen binnen een run (zoals je dat wel ziet bij hardlopen). Maar misschien moet ik nog wat verder puzzelen op het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hebben jullie de Garmin Coach plannen wel eens samen gebruikt, met een ander? Stel dat je samen traint voor een bepaalde afstand wil je min-of-meer hetzelfde programma hebben. Ik snap dat ze individueel op de persoon worden afgesteld maar je kunt 'r vast een soort van overlap in krijgen lijkt me. Ook handig als atletiekgroepjes samen ergens voor willen werken. Iemand een idee of zoiets met Garmin Coach kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
ascent schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:16:
Hebben jullie de Garmin Coach plannen wel eens samen gebruikt, met een ander? Stel dat je samen traint voor een bepaalde afstand wil je min-of-meer hetzelfde programma hebben. Ik snap dat ze individueel op de persoon worden afgesteld maar je kunt 'r vast een soort van overlap in krijgen lijkt me. Ook handig als atletiekgroepjes samen ergens voor willen werken. Iemand een idee of zoiets met Garmin Coach kan?
Alleen nog alleen gedaan. Maar je kan toch wel dezelfde doelen en parameters instellen toch?
En dan samen de benchmark lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Megupe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Alleen nog alleen gedaan. Maar je kan toch wel dezelfde doelen en parameters instellen toch?
En dan samen de benchmark lopen.
klopt, maar als 't goed is gaat 'ie obv je hartslag tijdens die benchmark (en wellicht ook andere factoren als lengte/gewicht/herstelduur/stress, I dunno?) je schema aanpassen. Anders gezegd, ik vraag me af of iedereen exact dezelfde krijgt. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Valorian schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:11:
Ik dacht ik spiek eens wat de Garmin 945 tegenwoordig kost, nu de geupdate 945LTE ook op de markt is. Zie tot mijn verbazing dat bijna 2,5 jaar nadat ik hem gekocht heb voor 511 euro (Wiggle) deze bij de goedkoopste aanbieders nog altijd zo'n 480 euro is. Best waardevast kennelijk.

Bevalt mij overigens nog prima, dus voorlopig kan ik vooruit. Net terug van een weekje wintersport en de Ski-modus werkt ook echt perfect. 's ochtends aan, en einde dag uit, verder niets om over na te denken. Alleen de enkele nagenoeg horizontale bewegende gondels worden nog wel eens als 'run' aangemerkt. Wel jammer dat de individuele 'runs' niet zo makkelijk terug te vinden zijn als zodanig op de kaart. Ze staan wel met nummertje genoemde maar je kan ze niet aanklikken en de route zien, of de snelheidsverschillen binnen een run (zoals je dat wel ziet bij hardlopen). Maar misschien moet ik nog wat verder puzzelen op het dashboard.
Ik deed hetzelfde voor mijn Fenix 5X maar dat viel tegen.. krijg je maar £100-£200 voor op ebay -O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31
ToolkiT schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Ik deed hetzelfde voor mijn Fenix 5X maar dat viel tegen.. krijg je maar £100-£200 voor op ebay -O-
Haha ja ik realiseer mij ook dat er een enorm verschil zit tussen de nieuwwaarde op dit moment en de waarde bij verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Valorian schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:49:
[...]

Haha ja ik realiseer mij ook dat er een enorm verschil zit tussen de nieuwwaarde op dit moment en de waarde bij verkoop ;)
Ah, jij bedoelde die prijzen zijn voor als je hem nu nieuw koopt..
Die veranderen meestal niet zo veel nee, alleen tegen het eind word er wel eens mee gestunt als er een nieuwe versie is..
Of ze zijn gewoon niet meer op voorraad..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
ascent schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:27:
[...]

klopt, maar als 't goed is gaat 'ie obv je hartslag tijdens die benchmark (en wellicht ook andere factoren als lengte/gewicht/herstelduur/stress, I dunno?) je schema aanpassen. Anders gezegd, ik vraag me af of iedereen exact dezelfde krijgt. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Ah dat zou inderdaad zo kunnen zijn.
Geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
De_Bastaard schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:53:
...

Dat ding begon meteen alarm te slaan met "vaker lage hartslag gesignaleerd". Hij zat vaak <40 per minuut. Heeft dit toen toch maar eens bij zijn huisarts aangekaart, meteen door naar de cardioloog. 24u meting gehad en nu blijkt dat die HR van 40 nog niet zo spannend is, maar wel dat het betekent dat er soms een flinke pauze tussen de slagen kan zitten.

Voor hem was die FR het geld meteen waard. Het zal niet 100% kloppen maar geeft zeker wel een goede indicatie.
Idem voor mij. Dankzij mijn Garmin 2x 's nachts meteen duidelijk dat er sprake was van een hartritmestoornis. Het voordeel van snel constateren is dat je dezelfde dag nog een cardioversie kunt krijgen (stroomstoot onder narcose). Als je na 2 dagen twijfelen eens naar de huisarts gaat moet je eerst 3 of 4 weken aan de bloedverdunners en kun je dan pas een cardioversie krijgen. Dat betekent 3 à 4 weken niet sporten of nog vervelender ongemak.
NB: de eenkanaals ECG is bij mij niet nodig. Ik hoef alleen maar naar de stressgrafiek te kijken om te weten hoe laat het is (die laat hartritme variatie zien op een imaginaire schaal van 0 tot 100)

[ Voor 4% gewijzigd door Frij5fd op 27-01-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hoe lees je die stressgrafiek? Wat ik ervan begrijp is dat de varieteit in tijd tussen de hartslagen bepaalt of je stress hebt of niet (meer variatie is minder stress), maar hoe interpreteer je 't? Heb je daar een goeie bron voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:24
falconxp schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:49:
[...]

22mm. Met de VA4 hou ik het 4 dagen vol op de batterij. De Fenix6 Sapphire met mijn watchface en sportieve activiteiten 6 dagen
Thanks! Ik bedoelde eigenlijk de afstand tussen de twee aanhechtingen van de band. Dus de maximale breedte van het horloge zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:53
Morgen effe paar foto's sturen van Epix 2 met de Garmin 22mm leren band, ziet er toch wel goed uit.
Heb trouwens de hand gestures af gezet voor mijn Epix en dat is veel beter. Constant je scherm die oplicht bij minste beweging was zo vervelend.
Pagina: 1 ... 214 ... 323 Laatste