Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 213 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 11:09
Ik zit er aan te denken om een Fenix 7X Sapphire Solar aan te schaffen. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig na hoeveel maanden er leuke aanbiedingen te verwachten zijn of een structurele prijsverlaging. Ik heb geen idee hoe dit bij de Fenix 6 is gegaan. Wellicht dat iemand hier iets over kan vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerBier
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-01 15:23
cassiekai schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:05:
Ik zit er aan te denken om een Fenix 7X Sapphire Solar aan te schaffen. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig na hoeveel maanden er leuke aanbiedingen te verwachten zijn of een structurele prijsverlaging. Ik heb geen idee hoe dit bij de Fenix 6 is gegaan. Wellicht dat iemand hier iets over kan vertellen?
Na een maand zakt het een beetje, na 6 maanden is de eerste stap. En als je goed zoekt zijn er dipjes daarvoor, leidt ik af uit Pricewatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:03
jopie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:21:

Zojuist gechat met de ING, ze geven aan er wel aan te werken, maar dat het niet bijna klaar is.
Heb om die reden bij Openbank een rekening erbij genomen. Gebruik Garmin Pay voor bijna alle betalingen in winkels.

Heb een siliconrubber bandje van Ali die enigszins elastisch is, hoef ook maar één keer per dag m'n pin in te toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
Hoe bedoel je een bandje van Ali? Hoe is dat van invloed op je pincode?
Openbank is wel een goede om eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:03
jopie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:09:
Hoe bedoel je een bandje van Ali? Hoe is dat van invloed op je pincode?
Openbank is wel een goede om eens naar te kijken.
Heb ook wel een ander bandje gehad waarmee het horloge iets losser om de pols zat, dan krijg je blijkbaar toch meer onderbrekingen van de hartslagmeting en dus moet je vaker je pincode geven.
Als je een bandje hebt wat niet een beetje elastisch is en ie eigenlijk precies tussen twee gaatjes zou moeten is voor mij de keus snel gemaakt, dan maar ietsje losser. Heb ik met dit bandje dus geen last van. En toevallig heb ik dit bandje van Ali, maar je zult ze ook wel bij anderen zoals Amazon kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18
dreamscape schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:05:
Bij mijn Fenix 6 zit Garmin Pay gewoon onder een sneltoets. Knop rechtsonder even ingedrukt houden en ik kan betalen. Als je een toetsel hebt met fysieke knoppen, dan moet je dat volgens mij kunnen instellen...
Bij de 5+ dus niet. Kan van alles kiezen maar niet de portemonnee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13
Gonadan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:48:
[...]
Wat ik wel jammer vind is dat de portemonnee niet achter een sneltoets kan. Je kunt wel naar het snelmenu via een sneltoets en dan in één klik door, maar niet direct. Terwijl de rest van het snelmenu wel direct kan. :D
Dat zal met veiligheid te maken hebben. Zodat je niet per ongeluk of te gemakkelijk per ongeluk (door jezelf of door een belanghebbende ander die grijpgrage vingers heeft) dan wel onbedoeld iets betaald wordt. Het is misschien niet heel gebruiksvriendelijk, maar een extra stap veiligheid in combinatie met geld kan ik persoonlijk wel waarderen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Dat zal met veiligheid te maken hebben. Zodat je niet per ongeluk of te gemakkelijk per ongeluk (door jezelf of door een belanghebbende ander die grijpgrage vingers heeft) dan wel onbedoeld iets betaald wordt. Het is misschien niet heel gebruiksvriendelijk, maar een extra stap veiligheid in combinatie met geld kan ik persoonlijk wel waarderen.
Blijkbaar is het geen veiligheid, want op nieuwere modellen kan het wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
Gonadan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:14:
[...]

Blijkbaar is het geen veiligheid, want op nieuwere modellen kan het wel.
Het is vooral de 'Ah als je dát wil koop je maar lekker een nieuwer model' mindset van Garmin. Erg jammer.
Gebruik de Pay functie regelmatig op m'n 6X, wel zo handig om die inderdaad achter een sneltoets te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ik denk dat dat wel mee valt. Het is best te begrijpen dat sommige ideeën pas later gekomen zijn en je gaat niet tot in den treure alle goede ideeën ook weer in je oudere modellen stoppen.
Het is nu één klik extra, dat is te overzien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 12:52
Gonadan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Bij de 5+ dus niet. Kan van alles kiezen maar niet de portemonnee.
Vreemd, ik heb de 945 en kan daar gewoon de wallet toewijzen aan een hotkey. (we hebben hier toch over bijv start lang ingedrukt houden, of start+up indrukken?)

(Hmmm, zie nu dat er bijna een jaar tussen die modellen zit... dacht dat ze ongeveer tegelijk released waren)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9W1gboEU14mGsfq5hbi4vTMjzMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoD1zSiOkBbh4C78vxp4oQQh.jpg?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:29:
Vreemd, ik heb de 945 en kan daar gewoon de wallet toewijzen aan een hotkey. (we hebben hier toch over bijv start lang ingedrukt houden, of start+up indrukken?)

(Hmmm, zie nu dat er bijna een jaar tussen die modellen zit... dacht dat ze ongeveer tegelijk released waren)
Yup. Ik ga nu met start lang naar het snelmenu en omdat de portemonnee altijd de recente keuze was staat die alvast geselecteerd. Dus met een lang+kort van start zit ik in m'n portemonnee, met één druk op de knop kan gewoon niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Gonadan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:34:
[...]

Het klinkt wel als een voordeel, maar het is ook weer vrij simpel blind te doen. Hoeft maar één keer per dag, wanneer het het horloge om doet. Is het verschil uiteindelijk echt zo groot?
Voor alleen Garmin pay zou ik het zeker niet doen; allerlei handelingen gaan sneller en gemakkelijker met touch-bediening. Zo ook bijvoorbeeld een telefoontje afdoen met een SMS bericht tijdens een overleg. Zonder touch begin ik daar niet aan, met touch is het amper een seconde werk en stoort het verder niet. Ook de timer functie even aanzetten met een nieuwe tijd tijdens het koken gaat veel sneller

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik zie op het forum bij Garmin een behoorlijk aantal posts over button problemen met de Epix. Buttons die ‘mushy’ aanvoelen, verschil tussen buttons mbt voelbare clicks, hoorbare clicks, etc.. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van Epix gebruikers hier op Tweakers…

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:45
PatrickC schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:32:
Ik zie op het forum bij Garmin een behoorlijk aantal posts over button problemen met de Epix. Buttons die ‘mushy’ aanvoelen, verschil tussen buttons mbt voelbare clicks, hoorbare clicks, etc.. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van Epix gebruikers hier op Tweakers…
Toch nog maar even wachten dan 😄.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
Die buttons zijn volgens mij altijd weer een terugkerend thema... Zo ook op de forerunner 935, 945, fenix 5 volgens mij, etc.

Btw, weet dus niet of het nou echt een probleem is of gewoon.... variatie. Die van mij "klikt" volgens mij ook al amper tot niet sinds ik hem heb, maar doet het al 2.5 jaar prima dus tja ;)

[ Voor 43% gewijzigd door m0ridin op 22-01-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
het klinkt ook als een issue dat mobiele telefoons tot pak hem beet 5 jaar terug regelmatig hadden (google nexus volgens mij).
Hou ons op de hoogte O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:59
Ik heb sindskort een Venu SQ maar ik ervaar dat het tellen van baantjes in het zwembad echt waardeloos is. Mijn vorige horloge een Tom Tom spark 3 telde gewoon netjes de baantjes op het moment dat je omkeert in het zwembad maar de Venu SQ heeft 2 problemen;

- Hij telt de baantjes in vlagen, dus hij blijft een aantal ronden op hetzelfde getal staan en dan pas na 4 of 5 baantjes update hij het aantal baantjes. Dit is irritant omdat je zeker in combinatie met onderstaand probleem niet weet hoeveel baantjes je hebt gedaan.
- Hij zit er ook nog eens flink naast, hij telt soms wel 10 baantjes meer dan ik daadwerkelijk heb gezwommen. Terwijl ik de baantjes in hetzelfde tempo zwem met dezelfde slag en duidelijk afzet van de kant (dat heb ik geleerd bij de Tom Tom Spark 3, anders registreerde hij de baantjes niet goed).

Weet iemand of dit normaal is en of je hier wat aan kan doen? Tips voor een 3rd party app wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:43:
Die buttons zijn volgens mij altijd weer een terugkerend thema... Zo ook op de forerunner 935, 945, fenix 5 volgens mij, etc.

Btw, weet dus niet of het nou echt een probleem is of gewoon.... variatie. Die van mij "klikt" volgens mij ook al amper tot niet sinds ik hem heb, maar doet het al 2.5 jaar prima dus tja ;)
Zolang ik maar een klik voel, is het voor mij goed. Op mijn FR645M zijn ook niet alle buttons hetzelfde, maar ik voel wel een duidelijke klik voor elke button. Bij de start/stop button hoor ik de klik zelfs. Deze heeft ooit wel eens helemaal niet meer geklikt, maar dat heeft een bad in warm water opgelost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03:09

Kom je weer bij het dingetje dat je bij een 1k horloge wel wat kwaliteit en consistentie mag verwachten 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Ik zou moeten gaan proberen of ze klikken of niet, oprecht geen idee. De knop werkt als ik hem indruk, dat is wat ik ervan verwacht. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:05
Silvos schreef op zondag 23 januari 2022 @ 00:44:
Ik heb sindskort een Venu SQ maar ik ervaar dat het tellen van baantjes in het zwembad echt waardeloos is. Mijn vorige horloge een Tom Tom spark 3 telde gewoon netjes de baantjes op het moment dat je omkeert in het zwembad maar de Venu SQ heeft 2 problemen;

- Hij telt de baantjes in vlagen, dus hij blijft een aantal ronden op hetzelfde getal staan en dan pas na 4 of 5 baantjes update hij het aantal baantjes. Dit is irritant omdat je zeker in combinatie met onderstaand probleem niet weet hoeveel baantjes je hebt gedaan.
- Hij zit er ook nog eens flink naast, hij telt soms wel 10 baantjes meer dan ik daadwerkelijk heb gezwommen. Terwijl ik de baantjes in hetzelfde tempo zwem met dezelfde slag en duidelijk afzet van de kant (dat heb ik geleerd bij de Tom Tom Spark 3, anders registreerde hij de baantjes niet goed).

Weet iemand of dit normaal is en of je hier wat aan kan doen? Tips voor een 3rd party app wellicht?
Lengte van het zwembad wel goed ingesteld? En netjes zwemmen is wel belangrijk met mijn Fenix 5+. Als ik moe begin te worden is m’n slag soms minder netjes en dan denkt hij dat ik aan een nieuw baantje begin met een andere zwem techniek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 09:01
Op mijn Fenix 3 HR is er geen knop die clicked, en nooit erg gevonden. Ook geen idee of hij dat ooit wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Oh, het feit dat het zo inconsistent is is inderdaad wel ruk en zorgt voor een hoop vragen en irritatie. Heb liever, qua gevoel, ook wel dat het klikt... al is het als bevestigingsignaal voor indrukken oid.

Bedoelde meer te zeggen dat dit iets is wat al heel lang voorkomt en voor sommige mensen inderdaad een probleem is maar het qua werking dus absoluut geen issue lijkt te zijn. Wel slordig, helemaal voor een horloge van 1000 euro, als het bij sommigen wel klikt en bij anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
Silvos schreef op zondag 23 januari 2022 @ 00:44:
Weet iemand of dit normaal is en of je hier wat aan kan doen?
Met mijn Fenix 3 merkte ik dat ik echt netjes de kant moet aantikken met de arm waar ik het horloge draag. Dan snel omkeren en afzetten. Echt die handeling duidelijk netjes doen en dan zou het horloge de meeste keerpunten netjes moeten registreren. Maar ook dan geldt dat het niet altijd echt perfect gaat.
Met mijn 6X ben ik nog niet gaan zwemmen, maar dat staat voor de komende tijd wel weer op de planning. Eens kijken in hoeverre die de boel beter bijhoudt...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
Als ik naar op de Garmin site naar de Fenix 7 kijk, zie ik dat de RVS versie 56 g is, en de titanium versie 50 g (beide alleen de behuizing). Ik vind dat verschil vrij weinig.

Volgens deze website is het soortelijk gewicht van RVS 7.9 kg/dm^3 en van titanium 4.5 kg/dm^3. Een korte rekensom leert dat er dan maar 13.94 g RVS in het horloge zou zitten, en 7.94 g titanium. Waarschijnlijk zie ik nog iets over het hoofd, want ik denk niet dat dit klopt.

De titanium versie heeft ook nog sapphire glas i.p.v. van gorilla gals, maar ik verwacht dat het glas in beide gevallen relatief weinig bijdraagt aan het totale gewicht van het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem is met name als je bij de start/stop of laps knop geen klik voelt, je altijd op je horloge moet kijken of die de button press wel gepakt heeft (de piep zul je niet altijd horen, bijvoorbeeld bij een wedstrijd is er vaak te veel herrie in de omgeving). Toen ik het probleem had met de start/stop op mijn FR645M drukte ik steeds 2 keer op de knop omdat ik niet de feedback van de klik voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
slow whoop schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:09:
Als ik naar op de Garmin site naar de Fenix 7 kijk, zie ik dat de RVS versie 56 g is, en de titanium versie 50 g (beide alleen de behuizing). Ik vind dat verschil vrij weinig.

Volgens deze website is het soortelijk gewicht van RVS 7.9 kg/dm^3 en van titanium 4.5 kg/dm^3. Een korte rekensom leert dat er dan maar 13.94 g RVS in het horloge zou zitten, en 7.94 g titanium. Waarschijnlijk zie ik nog iets over het hoofd, want ik denk niet dat dit klopt.

De titanium versie heeft ook nog sapphire glas i.p.v. van gorilla gals, maar ik verwacht dat het glas in beide gevallen relatief weinig bijdraagt aan het totale gewicht van het horloge.
Niet heel interessant om hier een hele discussie over te houden maar je hebt in je redenering nogal wat aannames. De belangrijkste factor is dat we niet precies weten welke materialen garmin gebruikt heeft. Deze kan dus afwijken van wat er op die referentie site gebruikt is, want een high/mid end horlogemaker uit het juwelierssegment is niet direct hetzelfde als een elektronica fabrikant als garmin.

Verder is de site zelf inconsequent, ze stellen een vaste dichtheid en gaan verderop vervolgens dieper in op dat de treksterkte afhankelijk is van de legering. Nou als de legering anders is, zal de dichtheid ook mee veranderen.

Tot slot heb ik persoonlijk matig vertrouwen in de informatie die garmin op haar eigen site heeft staan. Deze is in het verleden nogal eens fout en/of incompleet geweest. Allemaal dingen die uiteindelijk meetellen.

Ik ben het wel met je eens dat ik ook ik een groter verschil in gewicht zou verwachten (op papier). Ik ben niet zo thuis in de glassoorten, maar saffier is volgens mij relatief zwaar. Gorillaglas ten opzichte van saffier... geen idee? Maar voor mij heeft titanium alleen een esthetische meerwaarde (uiterlijk > gewicht voor mij).

Ik heb verder nog niet alles heel goed doorgelezen, maar er stond mij iets bij dat er verschillende gradaties van solar in de horloges verwerkt zijn, dus ook hier weer een punt wat de verschillen kan verklaren (en punten waarop garmin foutieve data kan doorgeven op de site)

Kortom: je maakt een goed punt, maar is het relevant voor ons als gebruiker?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:11:
Het probleem is met name als je bij de start/stop of laps knop geen klik voelt, je altijd op je horloge moet kijken of die de button press wel gepakt heeft (de piep zul je niet altijd horen, bijvoorbeeld bij een wedstrijd is er vaak te veel herrie in de omgeving). Toen ik het probleem had met de start/stop op mijn FR645M drukte ik steeds 2 keer op de knop omdat ik niet de feedback van de klik voelde.
Dan vind ik een klik ook al listig. Ik heb daarvoor gewoon de trilfunctie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Dan vind ik een klik ook al listig. Ik heb daarvoor gewoon de trilfunctie.
Klopt, die trilfunctie had ik nog gemist. Maar ik ben zo gewend geraakt aan die voelbare 'klik' dat je eigenlijk onbewust nog een keer drukt, omdat je die mist en dan denkt dat je de knop niet hard genoeg hebt ingedrukt. En dan staat de klok dus weer stil en moet je nog een 3e keer drukken (als je het merkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Het was mij al vaker opgevallen dat wanneer je onder bomen loopt de GPS nog wel eens gaat afwijken van het pad, maar wanneer je daadwerkelijk op je horloge kijkt hij gauw weer bij trekt. Alsof hij zich betrapt voelt.

Vandaag dus een experiment gedaan waarbij ik door bos en duin m'n pols een kwartslag gedraaid hield tijdens delen van een loop. Het lijkt er verdacht veel op dat hij die stukken nagenoeg perfect het pad wist te volgen. Scheelt weer een F7 kopen. :+

Combinatie van extra feestdagen kilogrammen en een bosloop met flink hoogteverschil doet ook iets voor je meetwaarden. VO2max go bye bye. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:36
jopie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:21:
Over Garmin Pay gesproken, ik volg het nu al een tijdje, maar echt uitbreiden met Nederlandse banken gebeurd al een tijdje niet. Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat de meest op jongeren gerichte bank (ING) nog steeds niet meedoet.

Edit:
Zojuist gechat met de ING, ze geven aan er wel aan te werken, maar dat het niet bijna klaar is.
Stiekem lijkt me Garmin Pay ook wel leuk. Had om rente redenen al bij openbank een rekening dus die stap is eenvoudig. Alleen, m'n FR 245 kan het niet. Toch eens nadenken over een andere FR, of toch een F6 of een F7... Stiekem vind ik saffier glas wel een mooie toevoeging maar Solar niet. Maar die combinatie is er volgens mij niet bij de F7

[ Voor 8% gewijzigd door ascent op 23-01-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100

Om het even nominaal te zeggen, dat is 12% meer gewicht bij die rvs, wat in mijn ogen aanzienlijk is. Daarnaast is saffier glas zwaarder dan gorilla glas. (Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Voor mij was garmin pay vooral een mooi alternatief om geen bankpas/cash mee te hoeven nemen met loopjes. Uiteindelijk eigenlijk amper tot nooit gebruikt (een keer om te testen), maar om die reden destijds ook een openbank rekening geopend en daar 100e op gezet.

Misschien toch eens wat meer in mn systeem gaan krijgen weer, uberhaupt om het een beetje 'vers' te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
Het zou mooi zijn als garmin pay ook verbinding kan maken met de op de telefoon ingestelde bankpas, en zo de niet rechtstreeks ondersteunde banken deels worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd

Als je op titanium zoekt in dit topic zie je dat op 21 mei 2021 rond 20.00 enkele posts hierover zijn gemaakt, met onder andere een inschattende berekening van @route99
Ongeveer met dezelfde uitkomst qua verschil in gewicht. En met de werkelijke verschillen tussen de titanium sapphire versie van de Fenix 6 en de roestvrijstalen versie. Inclusief bandje was dat verschil toen wat groter.
Ik heb de Fenix 6 titanium sapphire vorig jaar sterk afgeprijsd kunnen kopen, bij gebrek aan het uitkomen van een lichte FR955 die maar gekocht. Hardlopen met RVS aan de pols had niet de voorkeur

[ Voor 14% gewijzigd door Frij5fd op 23-01-2022 19:23 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
m0ridin schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:14:
Voor mij was garmin pay vooral een mooi alternatief om geen bankpas/cash mee te hoeven nemen met loopjes. Uiteindelijk eigenlijk amper tot nooit gebruikt (een keer om te testen), maar om die reden destijds ook een openbank rekening geopend en daar 100e op gezet.

Misschien toch eens wat meer in mn systeem gaan krijgen weer, uberhaupt om het een beetje 'vers' te houden
Mijn vrouw gebruikt sinds COVID haar Garmin Pay veel meer dan de telefoon, Face ID met mondkapje is een drama :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik betaal bijna alles met Garmin Pay. Alleen als het €250 of hoger is nog mijn bankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
Sander schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:50:
[...]

Mijn vrouw gebruikt sinds COVID haar Garmin Pay veel meer dan de telefoon, Face ID met mondkapje is een drama :-)
Ik zit bij ING. 3 x raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:19:
Ik betaal bijna alles met Garmin Pay. Alleen als het €250 of hoger is nog mijn bankpas.
Maar dat is neem ik aan eigen keuze dan? Want Garmin Pay is net als Apple Pay etc gewoon een vervanging voor de NFC in de pas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:37
Bij ABN is € 250 per dag het maximum wat je via Garmin Pay kunt betalen. Boven de € 50 moet je gebruik maken van de pincode. https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/wearables/index.html (verstopt onder Meer Informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:50:
[...]

Maar dat is neem ik aan eigen keuze dan? Want Garmin Pay is net als Apple Pay etc gewoon een vervanging voor de NFC in de pas
Zoals al genoemd door @EdwinW. :) Ik kwam erachter toen ik een keer de garage wilde betaalde voor onderhoud aan mijn auto van meer dan €250 en ik de melding kreeg dat mijn maximum bedrag was overschreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Frij5fd schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Als je op titanium zoekt in dit topic zie je dat op 21 mei 2021 rond 20.00 enkele posts hierover zijn gemaakt, met onder andere een inschattende berekening van @route99
Ongeveer met dezelfde uitkomst qua verschil in gewicht. En met de werkelijke verschillen tussen de titanium sapphire versie van de Fenix 6 en de roestvrijstalen versie. Inclusief bandje was dat verschil toen wat groter.
Ik heb de Fenix 6 titanium sapphire vorig jaar sterk afgeprijsd kunnen kopen, bij gebrek aan het uitkomen van een lichte FR955 die maar gekocht. Hardlopen met RVS aan de pols had niet de voorkeur
Waarom heeft hardlopen met RVS niet de voorkeur? Ik zie dat de stalen Fenix 6 83 g weegt, en de titanium versie 72 g. Dat is een verschil van 11 g. Is dat (in mijn ogen kleine) verschil de reden om niet met staal te willen hardlopen, of vind je RVS om een andere reden niet fijn?

Ik probeer te begrijpen waarom titanium een betere keuze zou zijn dan RVS. De luxere modellen hebben vaak titanium in combinatie met sapphire. In eerste instantie zou ik denken dat titanium (veel) lichter is dan RVS, maar op het totale gewicht van het horloge vind ik het verschil marginaal. Ik vraag me af of er nog een andere reden zou zijn om voor titanium te kiezen. Misschien wordt die keuze meer bepaald door expliciet voor sapphire glas te kiezen, en dat je de titanium bezel er dan "gratis" bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:33
slow whoop schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Waarom heeft hardlopen met RVS niet de voorkeur? ..., of vind je RVS om een andere reden niet fijn?
Ik vind een metalen band niet fijn omdat je deze niet makkelijk in lengte kan aanpassen. Je pols zwelt al eens op en met een siliconen band kan je dit aanpassen, zelfs tijdens het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:04
Jay-v schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Ik zou hem gewoon even gaan passen. o.a. Bever heeft volgens mij demo modellen. Het is persoonlijk, moet comfortabel zitten en er wellicht ook nog goed uitzien :)
Dank voor het advies allen

Helaas zit er geen Bever bij mij in de buurt en zit ik met m'n familie in quarantaine. Vannacht de 'regular size', de Fenix 6 Pro besteld gezien hij voor EUR 445 te koop is bij Mediamarkt (btw weg ermee dagen).

Mocht ik die toch iets te klein vinden (wat ik betwijfel) kan ik 'm terugsturen en voor de 6X gaan.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:07
Thecola schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Dank voor het advies allen

Helaas zit er geen Bever bij mij in de buurt en zit ik met m'n familie in quarantaine. Vannacht de 'regular size', de Fenix 6 Pro besteld gezien hij voor EUR 445 te koop is bij Mediamarkt (btw weg ermee dagen).

Mocht ik die toch iets te klein vinden (wat ik betwijfel) kan ik 'm terugsturen en voor de 6X gaan.
Ook bij amazon.nl voor 445 EUR nu.
Ik twijfel nog,is toch 300 goedkoper dan de goedkoopste 7 serie maar ik heb een 745 dus het enige dat ik extra zou hebben is de maps.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Zojuist de Epix besteld bij Garmin.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/760778/pn/010-02582-30

Deze versie is vanaf vandaag te bestellen. Had deze direct al op het oog bij de aankondiging :).

Was het zat om steeds te switchen tussen mijn Samsung watch (voor dagelijks gebruik) die ik elke 2 dagen moet opladen en de Garmin om te sporten. Eindelijk een horloge die er zowel goed uitziet, top is om mee te sporten en qua batterij langer dan 2 dagen volhoud. Nu alleen nog even 3-5 weken wachten ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Baron schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Ik vind een metalen band niet fijn omdat je deze niet makkelijk in lengte kan aanpassen. Je pols zwelt al eens op en met een siliconen band kan je dit aanpassen, zelfs tijdens het lopen.
Nee, dat begrijp ik. Maar ik bedoelde hier niet het (siliconen) bandje, maar het materiaal van de horloge kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-09 07:53
Diversity schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:35:

Deze versie is vanaf vandaag te bestellen. Had deze direct al op het oog bij de aankondiging :).

Was het zat om steeds te switchen tussen mijn Samsung watch (voor dagelijks gebruik) die ik elke 2 dagen moet opladen en de Garmin om te sporten. Eindelijk een horloge die er zowel goed uitziet, top is om mee te sporten en qua batterij langer dan 2 dagen volhoud. Nu alleen nog even 3-5 weken wachten ^^.
Ik heb gewoon horloge + bandje apart besteld, komt op zelfde prijs uit. Zit wel in aparte verpakking, maar die verdwijnt toch in de kast.
Epix komt normaal gezien vandaag binnen, bandje pas einde van de week.

Edit: iemand ervaring met die leren bandjes van Garmin? Aan te raden om te blijven aan doen tijdens sporten of toch best wisselen met de rubberen? Het is ook niet die bandjes goedkoop zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door ZlM01 op 24-01-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
In hoeverre zou de witte achtergrond vs de zwarte (default) achtergrond qua batterij veel doen? Ik heb nog niet echt een gevoel bij hoe dat met een MIP scherm werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZlM01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:27:
Ik heb gewoon horloge + bandje apart besteld, komt op zelfde prijs uit. Zit wel in aparte verpakking, maar die verdwijnt toch in de kast.
Je had gezien dat er een verschil zit in de normale zwarte titanium versie en die met het met kastanjekleurige leren bandje? Althans, volgens de foto’s op de Garmin site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:47:
In hoeverre zou de witte achtergrond vs de zwarte (default) achtergrond qua batterij veel doen? Ik heb nog niet echt een gevoel bij hoe dat met een MIP scherm werkt
Meer wit op een MIP scherm betekent volgens mij een hoger batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Inderdaad, nu zie ik dat die versie geen rode knop heeft. Voor de rest denk ik niet dat er echt verschil in zit qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jopie schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:56:
Inderdaad, nu zie ik dat die versie geen rode knop heeft. Voor de rest denk ik niet dat er echt verschil in zit qua kleur.
Precies. Vreemde keuze van Garmin trouwens. Ik zie nu ook dat de witte titanium ook een geel/groene ring in de start/stop knop heeft. Die kleurtjes zouden ze wat mij betreft gewoon achterwege moeten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Diversity schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:35:

benieuwd of ie na die 3-5 weken komt of toch eerder. Ik heb verhalen gehoord dat ze er sneller zijn, mocht ie komen laat het ons weten :)

En komt deze alleen met die kastanje leren band of ook de siliconen?

[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 24-01-2022 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
slow whoop schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Waarom heeft hardlopen met RVS niet de voorkeur? Ik zie dat de stalen Fenix 6 83 g weegt, en de titanium versie 72 g. Dat is een verschil van 11 g. Is dat (in mijn ogen kleine) verschil de reden om niet met staal te willen hardlopen, of vind je RVS om een andere reden niet fijn?

Ik probeer te begrijpen waarom titanium een betere keuze zou zijn dan RVS. De luxere modellen hebben vaak titanium in combinatie met sapphire. In eerste instantie zou ik denken dat titanium (veel) lichter is dan RVS, maar op het totale gewicht van het horloge vind ik het verschil marginaal. Ik vraag me af of er nog een andere reden zou zijn om voor titanium te kiezen. Misschien wordt die keuze meer bepaald door expliciet voor sapphire glas te kiezen, en dat je de titanium bezel er dan "gratis" bij krijgt.
Puur vanwege het gewicht. Ik had hiervoor een Fenix 5s plus, en daarvoor een FR935. De Fenix 5s plus vond ik met z'n 65 gram merkbaar zwaarder dan de FR935 (49 gram) bij het hardlopen; een onprettig gevoel al was het maar 16 gram (maar wel 33% meer). Ik wilde graag een groter scherm, maar de 83 gram van de RVS versie vond ik teveel. Vandaar het titanium, die ik qua kleur ook wel mooier vind. Maar als er een FR955 was geweest met 1,3 inch scherm, dan had ik die genomen.
Op langere afstanden (>20 km) heb ik in de zomer wel eens gezien dat van een medeloper z'n huid bijna door was in de buurt van de start-stop knop van de Fenix 5x. Ik merk zelf ook dat als ik het horloge niet strak genoeg doe en het zweterig weer is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZlM01
PatrickC schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Precies. Vreemde keuze van Garmin trouwens. Ik zie nu ook dat de witte titanium ook een geel/groene ring in de start/stop knop heeft. Die kleurtjes zouden ze wat mij betreft gewoon achterwege moeten laten.
Ik dacht nu echt dat ze exact hetzelfde waren, maar inderdaad.
De Fenix 7 Sapphire Solar met leren band is daarentegen wel totaal anders dan Sapphire Solar zonder leren bandje, namelijk grijze case ipv zwart. Imo is dat de mooiste van alle nieuwe modellen.

Binnen uurtje ga ik achter mijn Epix 2, is geleverd geweest bij mijn ouders. Leren bandje staat volgens DPD met levering vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Frij5fd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Puur vanwege het gewicht. Ik had hiervoor een Fenix 5s plus, en daarvoor een FR935. De Fenix 5s plus vond ik met z'n 65 gram merkbaar zwaarder dan de FR935 (49 gram) bij het hardlopen; een onprettig gevoel al was het maar 16 gram (maar wel 33% meer). Ik wilde graag een groter scherm, maar de 83 gram van de RVS versie vond ik teveel. Vandaar het titanium, die ik qua kleur ook wel mooier vind. Maar als er een FR955 was geweest met 1,3 inch scherm, dan had ik die genomen.
Op langere afstanden (>20 km) heb ik in de zomer wel eens gezien dat van een medeloper z'n huid bijna door was in de buurt van de start-stop knop van de Fenix 5x. Ik merk zelf ook dat als ik het horloge niet strak genoeg doe en het zweterig weer is
Helder. Bedankt. Het valt me op dat het hoge gewicht in reviews over de Fenix 6/7 niet als nadelig genoemd wordt. Kennelijk is het voor de reviewers dus niet zo'n probleem.

Ik heb nu een FR645M, en die weegt maar 42 g. Ik kan me voorstellen dat ik het grotere gewicht van de Fenix/Epix modellen (~2x) wel als nadelig kan ervaren tijdens het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Frij5fd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Ik begrijp je laatste zin niet helemaal, wat merk je als het zweterig weer is en je horloge niet strak genoeg zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
[...]

Edit: iemand ervaring met die leren bandjes van Garmin? Aan te raden om te blijven aan doen tijdens sporten of toch best wisselen met de rubberen? Het is ook niet die bandjes goedkoop zijn :)
Er zit, al is het minimaal, wel een verschil tussen die twee versies. Gek genoeg vond ik het zelfs waard om iets langer te moeten wachten. Heeft te maken dat de normale zwarte versie een rood knopje heeft. Deze heeft een grijze waardoor de uitstraling, voor mij, beter oogt. Ik vond het rode knopje niet mooi haha :+.

Zie hieronder het, minimale, verschil;
Edit: Zie ondertussen al in de reacties dat jullie hier al uit waren :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtTDHIUi4vsHOIFE8406bfdHfXk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RHN9YObNZXTSbUpla0BSGdEW.jpg?f=user_large
Megupe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:23:
[...]

benieuwd of ie na die 3-5 weken komt of toch eerder. Ik heb verhalen gehoord dat ze er sneller zijn, mocht ie komen laat het ons weten :)

En komt deze alleen met die kastanje leren band of ook de siliconen?
Deze komt zowel met een zwarte siliconen band als de leren band. Als ik de specificaties mag geloven :).

Zal het laten weten wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Meer wit op een MIP scherm betekent volgens mij een hoger batterij gebruik.
Hoe kom je daar bij? Het idee van MIP is juist dat alleen wijzigen van de pixel stroom kost, verder niets. Wit kan op die manier alleen voor extra verbruik zorgen als het zorgt voor extra wijzigingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Gonadan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Hoe kom je daar bij? Het idee van MIP is juist dat alleen wijzigen van de pixel stroom kost, verder niets. Wit kan op die manier alleen voor extra verbruik zorgen als het zorgt voor extra wijzigingen.
Exact mijn twijfel idd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Epix voorradig bij AS Adventure

De 7 solar sapphire tot zojuist ook, maar die laatste heb ik genomen vrees ik :).

Ik krijg ze morgen alletwee binnen, kan ik even kijken welke ik hou. Als ik de Epix hou, dan wil ik altijd die 7 hier van de hand doen voor de geïnteresserden(pm), en vice versa natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
slow whoop schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Helder. Bedankt. Het valt me op dat het hoge gewicht in reviews over de Fenix 6/7 niet als nadelig genoemd wordt. Kennelijk is het voor de reviewers dus niet zo'n probleem.

Ik heb nu een FR645M, en die weegt maar 42 g. Ik kan me voorstellen dat ik het grotere gewicht van de Fenix/Epix modellen (~2x) wel als nadelig kan ervaren tijdens het hardlopen.
Mijn Fenix 5X blijkt 98 gram te wegen en ik merk 99,9% van de tijd niet eens dat ik hem om heb.

In het begin wel heel erg, maar bijna alles went bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 07:05

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Damn hey, ik had eigenlijk best snel m'n keuze gemaakt voor een 7x solar sapphire maar ik zie de verschillen tussen de kleuren Black DLC & Carbon Grey DLC écht heel slecht op de plaatjes/foto's iemand goede tips om een keuze te kunnen maken of moet ik ze echt even in het echt gaan bekijken?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 14:45
Ik denk dat ik vooral aan de dikte en grootte moet wennen (bijvoorbeeld met lange mouwen), niet perse aan het gewicht. Dat gewicht vergeet je wel snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:05
dreameater schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:34:
Damn hey, ik had eigenlijk best snel m'n keuze gemaakt voor een 7x solar sapphire maar ik zie de verschillen tussen de kleuren Black DLC & Carbon Grey DLC écht heel slecht op de plaatjes/foto's iemand goede tips om een keuze te kunnen maken of moet ik ze echt even in het echt gaan bekijken?
ik heb de F6pro in carbon grey, (gisteren OTA update naar 20.30 overigens)..
en ik heb hier heel bewust voor gekozen. Titanium vond ik ook erg mooi, maar de 6 pro sapphire was al een stretch, dus daar heb ik het maar bij gehouden. De compleet zwarte vind ik persoonlijk aan de saaie kant en de grijze breekt net genoeg met de rest, waardoor het een mooier totaal beeld geeft.

Het is dus persoonlijk, en het verschil is niet groot (vrij donkergrijs), maar voor mij dus een mooie toevoeging!.

hier een voorbeeld (niet van mij):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ilf6uhAzRNlr8ET5qEvGXd0OeVw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fKKwNbBSgYFssYLSVJvIp74g.png?f=fotoalbum_large
in veel gevallen zal het verschil op het oog kleiner zijn dan hoe je het hier ziet.
Hier valt het licht er zo op dat de reflectie op het grijs vrij sterk is, bij minder licht of een andere hoek zit het dichter tegen zwart aan

[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 24-01-2022 15:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
EdwinW schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:20:
Bij ABN is € 250 per dag het maximum wat je via Garmin Pay kunt betalen. Boven de € 50 moet je gebruik maken van de pincode. https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/wearables/index.html (verstopt onder Meer Informatie)
Grappig ik heb me er bij Rabo in negatieve zin wel eens over verbaasd dat ik met mijn Apple Pay maar ook vrouw met Garmin Pay gewoon een nieuwe fiets of laptop oid kon afrekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Dus… je heb een watchface met met name een witte achtergrond en dan ga je navigeren in de widgets die meestal met name een zwarte achtergrond hebben (althans dat is zo op mijn FR645M). Dan moeten toch meer pixels van wit naar zwart veranderen en weer terug naar wit als de watchface weer getoond wordt? Een witte pixel die wit blijft, kost inderdaad geen extra batterij.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 24-01-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:20:
Dus… je heb een watchface met met name een witte achtergrond en dan ga je navigeren in de widgets die meestal met name een zwarte achtergrond hebben (althans dat is zo op mijn FR645M). Dan moeten toch meer pixels van wit naar zwart veranderen en weer terug naar wit als de watchface weer getoond wordt? Een witte pixel die wit blijft, kost inderdaad geen extra batterij.
Dat gaat over mijn tweede zin dus, maar heb je hier ook echt onderbouwing voor gelezen? Want stel dat je door widgets bladert dan krijg je een soort scrollanimatie, dus in feite verandert elke keer je hele scherm. In die zin zou het weinig uit maken wat de kleuren zijn.
Dus tenzij het daadwerkelijk een keer getest is en daar resultaten van zijn geloof ik niet snel dat een witte achtergrond ineens voor merkbaar meer verbruik zou zorgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:36
Sander schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Grappig ik heb me er bij Rabo in negatieve zin wel eens over verbaasd dat ik met mijn Apple Pay maar ook vrouw met Garmin Pay gewoon een nieuwe fiets of laptop oid kon afrekenen...
Maar met Garmin Pay is er wel een PIN code bij nodig, dus hoeveel anders is het dan te betalen met een horloge+pin of een bankpas+pin?
https://www.rabobank.nl/p...n/contactloos/smartwatch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Niche vraag over podcasts: ik zie dat in het verleden het afspelen van podcasts via Spotify op bijv 1.5x snelheid niet mogelijk was. Kan de 7series dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
dreameater schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:34:
Er is geen betere oplossing dan zelf kijken in het echt.
Als alternatief laat je iemand anders kijken in het echt (niet een super oplossing), of ben je afhankelijk van foto's / video's waarbij er met filters en instellingen gewerkt kan worden. Waarbij er ook meteen een verschil is of er met zonlicht, tl, studio, flits of ander licht gewerkt wordt. Kortom, als je het echt zeker wilt weten, zelf fysiek kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Dat gaat over mijn tweede zin dus, maar heb je hier ook echt onderbouwing voor gelezen? Want stel dat je door widgets bladert dan krijg je een soort scrollanimatie, dus in feite verandert elke keer je hele scherm. In die zin zou het weinig uit maken wat de kleuren zijn.
Dus tenzij het daadwerkelijk een keer getest is en daar resultaten van zijn geloof ik niet snel dat een witte achtergrond ineens voor merkbaar meer verbruik zou zorgen.
Nee, ik doe gewoon aannames. Meten is weten zou ik zeggen… alleen dat ga ik niet doen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
[...]

Absoluut wisselen met de rubberen...

Heb 2 van de leren garmin bandjes gehad, de een was na ruim een jaar brak waarna ik gratis een nieuwe kreeg (over service niks te klagen bij garmin) en ook die begon weer tekenen te tonen na zoveel maanden. En dat was ZONDER sporten..

Leer + zweet gaat niet lekker samen, zou zeker ff naar siliconen switchen als je gaat sporten (lijkt mij juist 1 vd redenen voor quickfit ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
m0ridin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Absoluut wisselen met de rubberen...

Heb 2 van de leren garmin bandjes gehad, de een was na ruim een jaar brak waarna ik gratis een nieuwe kreeg (over service niks te klagen bij garmin) en ook die begon weer tekenen te tonen na zoveel maanden. En dat was ZONDER sporten..

Leer + zweet gaat niet lekker samen, zou zeker ff naar siliconen switchen als je gaat sporten (lijkt mij juist 1 vd redenen voor quickfit ook)
Kan me ook voorstellen dat leer niet goed schoon wordt na zweet/zwemmen, dus dat het sneller slijt en verkleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zijn er eigenlijk functies die een fr245 wel heeft (voor hardlopers) en een fenix6pri series niet? Ik las eens dat er een behoorlijke update voor de 245 is geweest recent (ik heb m een week geleden 2e hands gekocht) maar heb geen idee of die ook allemaal in de pro zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
spokje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Ik begrijp je laatste zin niet helemaal, wat merk je als het zweterig weer is en je horloge niet strak genoeg zit?
Bij een bezwete huid glijdt het horloge wat meer en is de huid wat zachter en beschadigt deze wat eerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:20:
Zijn er eigenlijk functies die een fr245 wel heeft (voor hardlopers) en een fenix6pri series niet? Ik las eens dat er een behoorlijke update voor de 245 is geweest recent (ik heb m een week geleden 2e hands gekocht) maar heb geen idee of die ook allemaal in de pro zitten
Volgens mij niet. De FR245 heeft wel functies die b.v. de FR645 niet heeft, omdat de 245 een generatie nieuwer is qua hardware. De Fenix 6 en FR245 zijn beide uit 2019.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZlM01
Heb mijn Epix ontvangen, komende van een Polar Vantage V.

Eerste indruk:
Veel betere bouwkwaliteit van Polar, veel meer functies, met bijhorende iets wat moeilijker menu's.
Ziet er heel mooi uit, lopen met kaarten is heerlijk, maar...

door de amoled display ziet je horloge er echt uit als een smartwatch, van dicht alsvan ver.
Heb brightness al op laagste geplaatst, maar is toch sterker dan mijn Vantage V (en dus waarschijnlijk ook Fenix). Door het type display van Vantage of Fenix heb je veel meer subtiliteit. Ben dus nog even in twijfel wat te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hofzUT3WWJ83TiNHsTCOYKX9zA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JN3DJ5GiXzSKw5NFjKSQphKb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4DKCTYk7qGrLPKzpLF84liF44w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTEJ49H9OeJ1W3ewGkgdNUm0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr16osPcwq5PslFuEAprhVVkId0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgQ3bH3bz4pV78mHmtXWn2FQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfFFDqSVa44xb9PBBA5ZgU_mCSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzbYD2fD2wh41lnEYnKkNojR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVTbg3jeRZLaVCFLCS04lNb8XyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WoK9Ns8P39wg7A8wbzxoR17.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
ZlM01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:54:

door de amoled display ziet je horloge er echt uit als een smartwatch, van dicht van van ver.
Heb brightness al op laagste geplaatst, maar is toch sterker dan mijn Vantage V (en dus waarschijnlijk ook Fenix). Door het type display van Vantage of Fenix heb je veel meer subtiliteit. Ben dus nog even in twijfel wat te doen :)
Wat bedoel precies je met de "maar"? Vind je het scherm te opvallend?

En mbt levering, besteld via garmin? Hoe lang duurde het tussen bestellen en levering?

[ Voor 8% gewijzigd door Megupe op 24-01-2022 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZlM01
Megupe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Wat bedoel precies je met de "maar"? Vind je het scherm te opvallend?

En mbt levering, besteld via garmin? Hoe lang duurde het tussen bestellen en levering?
Ja, is eigenlijk echt wel opvallend en minder subtiel dan Polar Vantage of Garmin Fenix.
Natuurlijk wel veel beter scherm terug, en anderzijds ziet iedereen met gelijk wel scherm dat het een smartwatch is, dus misschien kwestie van gewoonte? Het viel me gewoon op :)
Denk ook wel dat ik nu zou moeten inruilen voor Fenix dat ik met een ander gemengd gevoel ging zitten, namelijk het "slechte" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@ZlM01 Backlight op gesture mode, ziet niemand je mooie scherm :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Prijsverlagingen voor de vorige generatie:
- Garmin Fenix 6 Pro: 455,- pricewatch: Garmin fēnix 6 Pro Grijs (Zwart)
- Garmin Fenix 6S Pro: 392,- pricewatch: Garmin fēnix 6S Pro Zwart (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
ZlM01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Ja, is eigenlijk echt wel opvallend en minder subtiel dan Polar Vantage of Garmin Fenix.
Natuurlijk wel veel beter scherm terug, en anderzijds ziet iedereen met gelijk wel scherm dat het een smartwatch is, dus misschien kwestie van gewoonte? Het viel me gewoon op :)
Denk ook wel dat ik nu zou moeten inruilen voor Fenix dat ik met een ander gemengd gevoel ging zitten, namelijk het "slechte" scherm.
Haha, ja het zijn echt 2 topmodellen met beide net een ander maar cruciaal accent als ik de reviews zo lees.
Ik zit nog 2 weken in het buitenland, maar overweeg toch al ook de epix2 te bestellen (en dan levering bij mijn ouders).
Heb jij dat via Garmin gedaan en hoe snel ging dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ZlM01 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:54:
Heb mijn Epix ontvangen, komende van een Polar Vantage V.

Eerste indruk:
Veel betere bouwkwaliteit van Polar, veel meer functies, met bijhorende iets wat moeilijker menu's.
Ziet er heel mooi uit, lopen met kaarten is heerlijk, maar...

door de amoled display ziet je horloge er echt uit als een smartwatch, van dicht van van ver.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even ter indicatie, wat is jouw polsomtrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZlM01
17 cm.

En ja 2 topmodellen met 1 cruciaal verschil, maar ik ben er nu opeens niet aan uit wie de kosten-baten analyse zou winnen eerlijk gezegd. Ben wel geen koper die ze alletwee zou kopen en één terugsturen. Eeuwige twijfelaar zeker? :)

Levering 2de dag van release, vandaag in huis. Dus heeeeeeeel rap ipv de 3 tot 5 weken levertijd. Ook geheel onverwacht want andere Tweakers hebben hem vroeger besteld en nog geen bevestiging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ik heb ook maar de Epix2 sapphire zwart besteld via Garmin. Nu kan ik rustig wachten ipv telkens weer twijfelen :P
Benieuwd hoe snel die geleverd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 08:30
twowheeler schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:34:
Ik denk dat ik vooral aan de dikte en grootte moet wennen (bijvoorbeeld met lange mouwen), niet perse aan het gewicht. Dat gewicht vergeet je wel snel
Gewicht blijft echter wel relevant bij OHR. Daar geldt simpelweg: hoe lichter, des te groter de kans op meer betrouwbare metingen (omdat het horloge minder 'schudt' t.o.v. de pols).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:04
Catorce schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:33:
Prijsverlagingen voor de vorige generatie:
- Garmin Fenix 6 Pro: 455,- pricewatch: Garmin fēnix 6 Pro Grijs (Zwart)
- Garmin Fenix 6S Pro: 392,- pricewatch: Garmin fēnix 6S Pro Zwart (Zwart)
Idem voor de 6X pro voor €390. Driven by btw korting mediamarkt deze drie. Verwacht niet dat ze zo laag blijven

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Klopt, MM is de drijvende kracht nu achter de tijdelijke flinke daling in prijzen. Amazon lijkt hier en daar te matchen (verbaast me niets).

Ik twijfel nog enigszins: enige wat ik doe met mijn FR230 is runs opnemen en daarbij laps, pace, etc aflezen. Als er al iets is wat me toch over zou halen een Epix, Fenix of een oudere Fenix te nemen is het vooral een significant betere GPS chip. Iemand daar data over wellicht?

Het zijn fantastische stukjes tech, maar ik gebruik al die extra functies toch niet. Dus twijfel ook of ik dan voor een euro of 390 zou moeten upgraden vanaf een horloge dat het eigenlijk goed doet en precies voldoet aan de eisen die ik heb... Maar ja, ze blijven zo mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Thecola schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:47:
[...]

Idem voor de 6X pro voor €390. Driven by btw korting mediamarkt deze drie. Verwacht niet dat ze zo laag blijven
.. wauw. Dit voelt best scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:07:
[...]

.. wauw. Dit voelt best scherp.
Inderdaad… dit is wel heel veel waar voor je geld. Enorm prijsverschil met de 7X!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Megupe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:39:
[...]

Haha, ja het zijn echt 2 topmodellen met beide net een ander maar cruciaal accent als ik de reviews zo lees.
Ik zit nog 2 weken in het buitenland, maar overweeg toch al ook de epix2 te bestellen (en dan levering bij mijn ouders).
Heb jij dat via Garmin gedaan en hoe snel ging dat?
Heb daarstraks hier een link gedeeld van as adventure, daar is ie op voorraad. Heb vandaag mijn garmin bestelling geannuleerd en bij as besteld, hij is nu onderweg naar mijn lokale postpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
PatrickC schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Inderdaad… dit is wel heel veel waar voor je geld. Enorm prijsverschil met de 7X!
... Ogen dicht en overmaken. Bult geld maar mooie upgrade vanaf de FR245. Iemand tips hoe je bredere polsen kweekt? :) Verschil in grootte zal even wennen zijn. Nu op zoek naar een sjiek leren bandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
ascent schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:19:
[...]
Iemand tips hoe je bredere polsen kweekt? :) Verschil in grootte zal even wennen zijn. Nu op zoek naar een sjiek leren bandje
Botox inspuiten? Je laten steken door een stel muggen/wespen/ander beest dat flinke bulten geeft?

Ik lees ondertussen even de verhalen mee over de bandjes.
Ik blijf er zelf bij dat ik de nylon nato straps het fijnste vind zitten en ze zijn ook sport bestendig.
Alleen is het nu geen echte nato strap meer omdat je de ohr vrij wilt houden, dus ik heb op mijn 5x+ alleen maar met rubberen band gewerkt (de ultrafit nylon bandjes vond ik toch echt te duur voor €49,99). Offbrand nylon bandjes (wel fatsoenlijk geprijst) heb ik helaas matig succes mee, soms allergische reacties of harde schurende randjes waardoor ik steeds weer terug kwam op het rubber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
ascent schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:19:
[...]

... Ogen dicht en overmaken. Bult geld maar mooie upgrade vanaf de FR245. Iemand tips hoe je bredere polsen kweekt? :) Verschil in grootte zal even wennen zijn. Nu op zoek naar een sjiek leren bandje
Bredere onderarmen kan oprecht he 😉. Klimmen/boulderen, zware krachttraining etc.

Weinig cardio, maarja, daar kopen we juist deze gadgets voor 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Thecola schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:47:
[...]

... And it's gone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Requiem19 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:05:
[...]

Bredere onderarmen kan oprecht he 😉. Klimmen/boulderen, zware krachttraining etc.

Weinig cardio, maarja, daar kopen we juist deze gadgets voor 😉.
Haha ja is zo. Toch eens overwegen :)
Pagina: 1 ... 213 ... 323 Laatste