Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En als je dan dus een herhaling hebt van bijv. 6x1200m, heb je met auto lap op 1km dus achteraf 6x(1000m/200m) als laps (rondes in NL vertaling van de software). En als je je tempo iets boven je grens hebt, krijg je op die 200m weer gewoon alle blije piepjes.Limbeckx schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:33:
Ik maak mijn workout van te voren via de webapp dan krijg ik de piepjes en de rondes precies zoals ik ze wil. Is dat ook een optie? Of is dat te veel werk voor je?
Je kunt prima auto lap steeds uit en weer aan zetten als je een workout gaat doen, of (in het geval van een Garmin trouwens, maar volgens mij heeft @Gonadan ook een 645) je maakt een kopie van je Run/Hardlopen profiel waarin je auto lap uit hebt, en gebruikt die voor workouts en je originele Run voor LDL of herstelloopjes en dergelijke. Ik heb bijv. ook een apart Race profiel wat ook weer een kopie van Run is, maar dan met andere datavelden (race screen IQ veld bijvoorbeeld).
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Gaat dat dan niet mis met de trainingen? Omdat coach een bepaald type activiteit verwacht?
Uit en aan zetten zou wel kunnen, maar dat klinkt als iets wat ik ga vergeten.
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 26-08-2021 15:43 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daardoor gebruik ik het in mijn eentje ook amper meer, hooguit met een Zoladz test dan is het wel handig om het protocol goed aan te houden.
Omdat je een extra profiel aanmaakt dat nog steeds 'hardlopen' als sport heeft gaat dat goedGonadan schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:43:
@Poekie
Gaat dat dan niet mis met de trainingen? Omdat coach een bepaald type activiteit verwacht?
Uit en aan zetten zou wel kunnen, maar dat klinkt als iets wat ik ga vergeten.(ik heb een F5+ overigens)
link naar de online manual
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik heb zo ook een apart "Baantraining" profiel, zonder autolap aan. Daar heb ik dan tevens een veld met tempo in seconden per 100 meter, omdat we dat van de trainer op krijgen.Poekie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:45:
[...]
Omdat je een extra profiel aanmaakt dat nog steeds 'hardlopen' als sport heeft gaat dat goed
link naar de online manual
@Lagune, als ik op straat zelf een gestructureerde interval loop, zonder de groep, dan heb ik weer een ander profiel zonder autlap, het workout-programma genereert de laps dan. Een autolap zou dat alleen maar verstoren en intervallen op in kleinere stukken ophakken.
En van alle profielen heb ik dan ook nog een winter-variant, die permanent backlight aanhoudt
[ Voor 7% gewijzigd door Frij5fd op 26-08-2021 22:23 ]
Ik heb nu een paar weken een 6X Pro die prima bevalt, maar zou voor casual gebruik liever niet het siliconen bandje gebruiken. Ik heb natuurlijk naar de originele bruine leren en titanium bandjes van Garmin, maar 99-299 euro voor een bandje gaat me net wat ver. Ben dus vooral benieuwd of er goeie third party 26mm opties zijn die wel goede kwaliteit bieden maar tegen lagere prijs.
Hierop aanhakend: zijn er meer mensen waarbij hun Garmin opeens snel leeg loopt, veel sneller dan normaal? Update o.i.d.?pjlgt schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:27:
Heb de Forerunner 935 (software versie 21.*) en heb de laatste paar weken een behoorlijke battery drain. Waar ik eerder makkelijk een ruimet week deed met 1 x opladen, is ie nu na een dag of 3 schoon leeg. Ding al een paar keer gereset en ook al zonder CIQ spul gebruikt, maar geen verbetering helaas. Hij is een jaar of 3 oud denk ik, dus wellicht de batterij die niet zo best meer is?
Gisteren voor het slapen nog 45% op mijn Vivoactive 3 van 14 maanden oud. Om 4:54 vannacht was hij leeg (laatste hartslagmeting), waardoor ik keihard door mijn wekker heen ben geslapen aangezien die dus niet afliep. Bij het wakker worden stond het horloge inderdaad uit, weer aangezet, terug naar 1% en dat heeft hij nog 2-3 uur volgehouden voordat hij definitief leeg was. Normaal is 45% nog goed voor minstens een uur of 48.
Afijn, kan misschien zijn dat ik 's nachts verkeerd gelegen heb waardoor de backlight van het scherm constant aan ging o.i.d., totdat ik vanochtend (te laat) aankom op mijn werk, mijn verhaal vertel en een collega van mij ook klaagt dat zijn Garmin (ik vermoed een Forerunner 55 of 245) sinds kort veel sneller leeg loopt.
Informaticus of vakkundig Googler?
Ik heb ook een FR 935 met dezelfde software versie en de batterij gaat nog behoorlijk lang mee. Gisteren moeten opladen (zat op 14%) en de keer ervoor was volgens mij op 15 augustus, wel met niet veel activiteiten, 3 x 30 minuten met GPS. Mijn FR 935 is nog relatief jong, was een refurbished model van +- 2,5 jaar geleden, en dit was dus wel met pas deze week 3 activiteiten van 30 minuten en daarvoor een maand niets. Ik slaap overigens ook niet met horloge dus dat zal de batterijduur ook wat verlengen.pjlgt schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:27:
Heb de Forerunner 935 (software versie 21.*) en heb de laatste paar weken een behoorlijke battery drain. Waar ik eerder makkelijk een ruimet week deed met 1 x opladen, is ie nu na een dag of 3 schoon leeg. Ding al een paar keer gereset en ook al zonder CIQ spul gebruikt, maar geen verbetering helaas. Hij is een jaar of 3 oud denk ik, dus wellicht de batterij die niet zo best meer is?
Als je al gereset hebt naar fabrieksinstellingen en geen CIQ apps of custom watchface gebruikt, zal het wel de batterij zijn.
@TheTinusNL Neen dus, bij mij geen batterijproblemen met een FR 935. Maar VA3 kon in mijn ervaring ook al eens afwisselen, en 's nachts moest ik die op slot zetten want die backlight werd regelmatig geactiveerd door aanraking.
mijn ervaring is dat na een automatische update, het horloge eigenlijk herstart moet worden. Doe je dit niet dan loopt de batterij vaak snel(ler) leeg.TheTinusNL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:06:
[...]
Hierop aanhakend: zijn er meer mensen waarbij hun Garmin opeens snel leeg loopt, veel sneller dan normaal? Update o.i.d.?
Gisteren voor het slapen nog 45% op mijn Vivoactive 3 van 14 maanden oud. Om 4:54 vannacht was hij leeg (laatste hartslagmeting), waardoor ik keihard door mijn wekker heen ben geslapen aangezien die dus niet afliep. Bij het wakker worden stond het horloge inderdaad uit, weer aangezet, terug naar 1% en dat heeft hij nog 2-3 uur volgehouden voordat hij definitief leeg was. Normaal is 45% nog goed voor minstens een uur of 48.
Afijn, kan misschien zijn dat ik 's nachts verkeerd gelegen heb waardoor de backlight van het scherm constant aan ging o.i.d., totdat ik vanochtend (te laat) aankom op mijn werk, mijn verhaal vertel en een collega van mij ook klaagt dat zijn Garmin (ik vermoed een Forerunner 55 of 245) sinds kort veel sneller leeg loopt.
Jammer dat er niks in te stellen is. Ga de audio meldingen uit zeggen. Vandaag vergeten bij een interval training. Erg irritant!
Dat is en blijft toch wel een zwakke plek van smart watches. Mijn Garmin 910XT was iig wel vrij goed, maar de nieuwere generatie met de 935 en ook mijn huidige 735 zijn beduidend minder qua batterij duurzaamheid.pjlgt schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:27:
Heb de Forerunner 935 (software versie 21.*) en heb de laatste paar weken een behoorlijke battery drain. ..... Hij is een jaar of 3 oud denk ik, dus wellicht de batterij die niet zo best meer is?
Van de Fenix 3 HR bijvoorbeeld is zelf een vervanging wel te doen, van de 935 vond ik nog geen videootjes maar je kunt wel de "935-batterij bij Subelt.nl kopen rond een 10-tje, de code klopt met wat ik op 935 inside foto's voor bij zag komen". Bij die winkel kun je ook de 735 batterij kopen.
Ik had wel vaker accus daar gekocht voor mijn boormachine en mijn oude Nokia mobiel en heb er prima service gehad (een keer was de Nokia accu na ruim 1 jaar NOK, kreeg zonder hem terug te sturen een nieuwe.).
Maar tis wel jammer dat het zou moeten na 2-3 jaar al. Op een bepaald moment ben je echt tevreden met een smart watch en vind ik het iig niet erg om 1 generatie over te slaan, iets wat me met de 910Xt wel gegund was, prima accu, niet hoeven te vervangen.
De winkels die eerder de oudere Garmin's nog wel een nieuwe accu in wilden zetten, op die websites zie amper of geen opties meer voor de Garmins van de laatst 5 jaar.... Het risico is ze zrs te groot, ze moeten er teveel geld voor vragen en dan haakt de klant af en die neemt dan zijn verlies dat het na ca 3 jaar al heel veel minder is.
Ergo terug waar het over ging: Het zou een drain van een firmware kunnen zijn, maar het kan ook toevallig samenvallen met het steile stuk in het batterij aftakel proces... als je online kijkt, het kwam al eerder voor zulke drains.
Ben zeer tevreden met mijn 735 en ik hoop dat er nog een tijd mee te werken valt. Het scheelt dat ik geen triatlons dus als er maar goed mee te hardlopen valt dan kan ik hem zo lang als mogelijk gebruiken.
PS: Mijn oud-collega die bijna elke dag 2x ruim 170 km diagonaal door het land treinde ... werkte onderweg altijd met zijn laptop, vaak op de heenweg en ook vaak op de terug weg en lang niet altijd aan de stekker. Hij verteldé meermaals in die ruim 12 jaren dat hij zo reisde ... :"na ca 3 jaar is het beste van die Li-accus er echt van af..."
In de Garmin watches zit ook een Li-accu en wij gebruiken hem toch best ook vaak, zeker als je hem elke dag om hebt/aan hebt staan.
[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 27-08-2021 19:59 ]
M'n huidige F5+ heb ik onderhand drie jaar non-stop in gebruik en nog zeker geen klachten over accuduur. Het enige wat ik merk is dat hij heel soms een update o.i.d. gehad heeft en dan gaat de batterij wel eens te hard, een herstart lost dat op. Dat heb ik nu twee keer meegemaakt gok ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus de 735 de hele dag dragen gaat ook inderdaad ten koste van de duurzaamheid van de accu. Het is iets van de accu, een 2x zo grote accu capaciteit erin plaatsen zal niet lukken in die slanke horloges.
Ben verder zeer tevreden over de 735.
Update:
Toevallig had ik het er afgelopen week met een van mijn trainingsmaatjes bij de club erover: Je hebt inmiddels een nieuwe generatie Stride die al heel veel kan. Als de foto onder op Dcrainmaker de juiste huidige weergave is dan lijkt de batterij goed toegankelijk en daarmee mogelijk goed te vervangen.
Mits de smart watch dan de Stryd ondersteunt kun je dan vervolgens met een veel goedkopere smart watch vooruit, mits het je minimale pakket aan andere wensen ondersteunt. Gaat de batterij van de Garmin na 3-4 jaar stuk en is niet te vervangen, maar met de Stryd kun je nog prima vooruit/batterij vrij goedkoop vervangbaar, dan kun je vervolgens weer een veel goedkopere smart watch kopen.
Tis maar een idee.....
Nog mooier zou het zijn dat Garmin de batterijen veel beter toegankelijk maakt voor vervanging.
Hoe het tav daar van zit bij de inmiddels aardige dure Garmin van 600-1000 euro weet ik eerlijk gezegd niet.
Je zou verwachten dat het in dit hoge segment standaard is dat het kan.
Bron: https://www.dcrainmaker.c...-running-power-meter.html
:fill(white):strip_exif()/f/image/SFlEJPtUIXC1qwJOMUSKiMTx.png?f=user_large)
[ Voor 57% gewijzigd door route99 op 27-08-2021 22:18 ]
Simpel nog wel... Heb op mijn nachtkastje een duo oplader staan voor mijn iPhone en Apple Watch. Elke dag sta ik op met 100% batterij waarmee ik de dag ruimschoots haal. Inderdaad makkelijk en simpel...pjlgt schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:32:
Heb ook een tijdje een Apple Watch gehad en daarmee vergeleken heb ik toch nog liever mijn 935 die maar een paar dagen meegaat. Van elke dag je smartwatch opladen word je helemaal simpel.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Voor jou zelf lijkt het wel te werken, iig prettig voor jou.
Hier zo iemandroute99 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:49:
@pdavie2311 Als er mensen zijn die ook hun lifestyle waaronder ook hun nachtrust of als sporter hun trainingherstel/ochtend pols ontwikkeling willen monitoren,, dan is voor die doelgroep jouw methode niet zo geschikt.

Als ik savonds op de bank plof gaat de Apple Watch even in de lader, dan kan ik hem snachts gewoon om. Ik zie het probleem van laden ook niet zo.
Nachtrust monitoren vind ik persoonlijk overrated! Laatst nog een onderzoek naar geweest waarmee ze eindigden met: Ik voel zelf wel of ik goed of slecht heb geslapen. Precies dat. Maar inderdaad, het is allemaal persoonlijk..route99 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:49:
@pdavie2311 Als er mensen zijn die ook hun lifestyle waaronder ook hun nachtrust of als sporter hun trainingherstel/ochtend pols ontwikkeling willen monitoren,, dan is voor die doelgroep jouw methode niet zo geschikt.
Hier kijk ik vooral of m’n hartslag onder de 40 gezakt is, dan weet ik dat ik weer redelijk hersteld ben na een hardlooptraining.pdavie2311 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:08:
[...]
Nachtrust monitoren vind ik persoonlijk overrated! Laatst nog een onderzoek naar geweest waarmee ze eindigden met: Ik voel zelf wel of ik goed of slecht heb geslapen. Precies dat. Maar inderdaad, het is allemaal persoonlijk..
Verder geeft AutoSleep wel fancy plaatjes maar ik doe er niet zo veel mee.
Sowieso wil ik er zo min mogelijk mee bezig zijn en dus is de 945 die ik 1x in de week tot 10 dagen aan de lader moet hangen perfect.
Ik word er al helemaal simpel van dat m'n mobiel om de dag opgeladen moet worden, ben daarom blij dat het met mijn horloge niet hoeft. Sowieso wel lekker als je voorafgaand aan een activiteit van meerdere uren je meestal geen zorgen hoeft te maken. Of met een weekendje weg die extra kabel niet mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tjonge, om vervolgens daar onderbouwend op te reageren, niets mis mee toch? Je insinueert dat ik niet kritisch op Apple ben of dat men dat niet mag zijn, integendeel…Gonadan schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:54:
Tjonge, er zal toch eens iets kritisch gezegd worden wat mogelijk niet positief over Apple is. Moet dat nou ook al in dit topic, het gaat puur om het opladen?
Ik word er al helemaal simpel van dat m'n mobiel om de dag opgeladen moet worden, ben daarom blij dat het met mijn horloge niet hoeft. Sowieso wel lekker als je voorafgaand aan een activiteit van meerdere uren je meestal geen zorgen hoeft te maken. Of met een weekendje weg die extra kabel niet mee.
Zo ben je er zeker van dat je altijd voldoende batterij hebt op het moment dat je wilt sporten. Naarmate je laadgedrag willekeurig wordt is de kans groter dat je met een te weinig opgeladen horloge start bij het sporten.
Ik houd van kleine smart phones, alleen daar raak ik geleidelijk aan uitgekakt, heb nu een tijdje geleden een Iphone SE van iemand overgenomen, heb daarvoor een 5S ruim 5 jaar gehad, wat mee viel de accu is ook bij veel smart phones geen sterke kant en dat was bij de 5S ook zo. Qua tablet een Samsung TAB A 10.1 qua prijs 3 jaar geleden bijna de helft van de goedkoopste Ipad en ben er zeer tevreden mee. Die gaat hier nog heel lang mee.
Lang/duurzaam met mijn spullen doen vind ik persoonlijk wel een uitdaging. Het moet uiteraard wel werken/werkbaar zijn.
Sinds juni in bezit van de FR 945, kwam hiervoor vanaf de FR 235. Wat een heerlijk toestel is de FR 945, navigeren over de kleinste paadjes gaat vlekkeloos. Alleen blijft zo nu en dan de GPS fix in een dicht bebost gebied soms kort haperen; dit merk ik aan de iets te late aankondiging van de FR 945 om links of rechts af te slaan.
[ Voor 28% gewijzigd door cyclofosfamide op 28-08-2021 13:21 ]
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Het nadeel van wat langer doen met je horloge is dat wat je ervoor terug krijgt bij een upgrade flink kan afnemen. Ik vrees het ergste voor als ik ooit zelf een upgrade wil.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker. Als een horloge mij binnen 1 dag niet bevalt gaat die retour en anders verkoop ik ze na een tijd. Recente Garmins gaan prima voor een flinke prijs mits in nieuwstaat. Heb bijvoorbeeld 1x een 245 voor 180€ verkocht en nieuw 199€ betaald en de 245M voor 260€ terwijl nieuw voor 290€ gekocht. Apple Watch was ook vrijwel direct weg voor 340€ (nieuw 399€).Gonadan schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:41:
@Aghanim jij hebt naast retourneren ook veel horloges weer moeten verkopen toch? Gaat dat nog een beetje makkelijk?
Het nadeel van wat langer doen met je horloge is dat wat je ervoor terug krijgt bij een upgrade flink kan afnemen. Ik vrees het ergste voor als ik ooit zelf een upgrade wil.
Omdat het me vrij weinig geld kost en ik het uitproberen een leuke hobby vind is het daarom voor mij wel te verantwoorden om af en toe over te stappen. Scheelt ook dat ik soms een horloge koop als deze in de aanbieding is. Dan verlies je er regelmatig amper geld op na verkoop.
Of mijn F6S pro even eenvoudig te verkopen is weet ik niet. Die is toch wat duurder en minder mainstream. Het voordeel van jouw F5+ is dat die veel bang for buck heeft. Misschien niet te laat verkopen omdat de focus dan meer op de F6 zal gaan liggen 2e hands.
Ik doe overigens wel altijd een ander bandje op een horloge. Het originele bijbehorende bandje is dan altijd ongebruikt waardoor het horloge echt in nieuwstaat verkocht kan worden.
Dat en het feit dat er nu nog geen horloge is wat in mijn ogen het geld van een upgrade waard is denk ik dat ik eerder inzet op zo lang mogelijk van genieten. En dan zie ik uiteindelijk wel of er nog wat voor te krijgen is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie in de comments onder het betreffende artikel van Ray Maker alleen een melding van iemand die in 2020 met een kapotte batterij de klantenservice van Stryd benaderde en daar te horen kreeg dat de batterij niet te vervangen is. Via Google vind ik er ook verder niets over. Alleen de eerste Stryd (de Pioneer, borstband) had een batterij die vervangen kon worden, lijkt het.route99 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:25:
@Gonadan
....
Update:
Toevallig had ik het er afgelopen week met een van mijn trainingsmaatjes bij de club erover: Je hebt inmiddels een nieuwe generatie Stride die al heel veel kan. Als de foto onder op Dcrainmaker de juiste huidige weergave is dan lijkt de batterij goed toegankelijk en daarmee mogelijk goed te vervangen.
Mits de smart watch dan de Stryd ondersteunt kun je dan vervolgens met een veel goedkopere smart watch vooruit, mits het je minimale pakket aan andere wensen ondersteunt. Gaat de batterij van de Garmin na 3-4 jaar stuk en is niet te vervangen, maar met de Stryd kun je nog prima vooruit/batterij vrij goedkoop vervangbaar, dan kun je vervolgens weer een veel goedkopere smart watch kopen.
Tis maar een idee.....
Nog mooier zou het zijn dat Garmin de batterijen veel beter toegankelijk maakt voor vervanging.
Hoe het tav daar van zit bij de inmiddels aardige dure Garmin van 600-1000 euro weet ik eerlijk gezegd niet.
[Afbeelding]
Mijn Stryd footpod (versie 2, dus niet de wind-versie) heb ik nu bijna 4 jaar en qua batterij heb ik geen probleem. Ik laad 'm 1 of 2x per maand op, maar loop ook niet meer zoveel (ca. 40 km per week). Prima dus, ik lees ook niet veel over klachten mbt de batterij
Deze hele edit had ik gemist. Wat biedt zo'n stryd dan specifiek waardoor je bij Garmin flink lager in het segment kan gaan zitten?route99 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:25:
@Gonadan Ik had mijn 910XT ook net als jij niet de hele dag om, dat helpt dus echt flink mbt de accu duurzaamheid. Op mijn vrijwilligerswerk kom ik tablets uit 2012 tegen die nog makkelijk 6-8 uur mee te werken is, die zijn ook wrs vaak uit geweest. Maar ik kom ze ook tegen van ca 3 jaar die amper een uur mee kunnen.
Dus de 735 de hele dag dragen gaat ook inderdaad ten koste van de duurzaamheid van de accu. Het is iets van de accu, een 2x zo grote accu capaciteit erin plaatsen zal niet lukken in die slanke horloges.
Ben verder zeer tevreden over de 735.
Update:
Tis maar een idee.....
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan iig geen maps oid, pure running dynamics vlgs mij
Ik draag mijn 945 de hele dag en zomaar overstappen doe ik dan ook niet. Ik kan echt niet wennen aan dagelijks opladen.
En heb op de uitgeklede Android karoo na nooit een Android Device gehad (ben van blackberry naar iPhone gegaan) dus ik weet niet wat ik mis qua vrijheden van Android
Die opmerking had ik idd niet gezien.Frij5fd schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:49:
[...]Ik zie in de comments onder het betreffende artikel van Ray Maker alleen een melding van iemand die in 2020 met een kapotte batterij de klantenservice van Stryd benaderde en daar te horen kreeg dat de batterij niet te vervangen is. Via Google vind ik er ook verder niets over. Alleen de eerste Stryd (de Pioneer, borstband) had een batterij die vervangen kon worden, lijkt het.
Mijn Stryd footpod (versie 2, dus niet de wind-versie) heb ik nu bijna 4 jaar en qua batterij heb ik geen probleem. Ik laad 'm 1 of 2x per maand op, maar loop ook niet meer zoveel (ca. 40 km per week). Prima dus, ik lees ook niet veel over klachten mbt de batterij
Vond nog wel deze review waar ook de nieuwe Stryde met wind detectie genoemd wordt, maar de foto is uit 2017 (link onder), moet dus van de oude zijn.
Gezien dat er amper iets te vinden over batterij problemen zou een indicatie kunnen zijn dat er heel weinig problemen zijn met de oplaadbare batterij. Voor de nieuwe Stryde zou ik dat met meer voorbehoud willen schrijven, want die is pas ca 2 jaar op de markt en bij dit soort batterijen nemen over het algemeen de klachten vanaf ca 3 jaar echt pas toe.
https://fellrnr.com/wiki/File:Stryd_Internals_Paul_Day.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 29-08-2021 11:05 ]
Ik krijg ook nooit een melding, ook niet toen ik nog 70 tot 90 km/week mocht lopen en 1x per 3 à 4 weken oplaadde. Waarschijnlijk kan ik nu met gemiddeld 40 km/week naar 1x per 5 à 6 weken. Gezien de prijs van de footpod in relatie tot de functionaliteit mag je ook wel hopen dat deze niet na 3 jaar "op" iselastiek schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:19:
Mijn Stryd is ruim 3 jaar oud en ik merk helemaal niks van een batterij die minder zou zijn dan bij aanschaf. Ik laad hem eens per 3 weken op en dat gaat helemaal goed terwijl ik hem vrijwel dagelijks gebruik met > 100 km/ > 8 uur lopen per week. De melding dat de accu nog 20% capaciteit heeft, zie ik vrijwel nooit. Op dat moment zou ik dus nog gewoon een marathon kunnen lopen... de batterij van een Stryd is dus zeker niet verkeerd, ook niet na 3+ jaar
Als je je horloge aan je pc hangt kan je ze verwijderen uit de map Garmin\Courses.cyclofosfamide schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:18:
Op mijn FR 945 (Hongkong versie, maar kaarten van Benelux en Frankrijk erop gezet) heb ik afgelopen weken veel 'koersen' aangemaakt. Als ik die verwijder vanuit mijn Garmin account op de Connect website en daarna synchroniseer met de FR 945, blijven de 'koersen' op mijn FR 945 staan. Ja, handmatig verwijderen één voor één op de FR 945 lukt wel natuurlijk, maar vind ik onhandig. Mis ik een manier hoe dit makkelijker kan?
...
Kleine omweg, maar wellicht bij meerdere koersen wel sneller dan ze op je horloge één voor één te moeten selecteren.
Die koersen lijken inderdaad redelijk op zichzelf te staan. Garmin Connect, Garmin Explore en op het toestel zelf, maar het synct niet.m-vw schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:30:
[...]
Als je je horloge aan je pc hangt kan je ze verwijderen uit de map Garmin\Courses.
Kleine omweg, maar wellicht bij meerdere koersen wel sneller dan ze op je horloge één voor één te moeten selecteren.
PSN: Marselaar
Dat was de vraag ook niet.Marselaar schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:33:
[...]
Die koersen lijken inderdaad redelijk op zichzelf te staan. Garmin Connect, Garmin Explore en op het toestel zelf, maar het synct niet.
Het was ook geen antwoord. Ik ging even kijken of het met Explore wel lukte, maar niet dus. Het zijn allemaal verschillende koersen die je wel op je horloge kunt krijgen maar niet kunt syncen vreemd genoeg.
PSN: Marselaar
Je krijgt na het maken van een koers of workout de vraag of je deze naar je horloge wilt sturen. Er is vzik geen autosync.
Overigens ging mijn eerste antwoord op @cyclofosfamide enkel over een makkelijkere manier om meerdere koersen te wissen. Niet meer niet minder.
Iemand die dit herkent? Ben met garmin gesprek maar ik wil de horloge eigenlijk niet kwijt nu ik aan het trainnen ben voor mijn eerste 10k
Tip: stuur het horloge op direct nadat je de zwaarste workout van de week hebt gedaan. Dat scheelt je 2 rustdagen in het totaal.
Heb je toevallig de laatste software versie geinstalleerd (4.67)?Limbeckx schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:33:
Mijn venu 2s van mei valt de laatste paar dagen steeds uit, net na het laden. En soms reageert hij dan nergens op voor een uur of langer ook als ik de reset met beide knoppen wil indrukken. Vandaag reageerde hij na 20 min gelukkig al op een reset via de knoppen.
Iemand die dit herkent? Ben met garmin gesprek maar ik wil de horloge eigenlijk niet kwijt nu ik aan het trainnen ben voor mijn eerste 10k
Want meerdere mensen hebben hier last van: https://forums.garmin.com...--v4-67---bug-mega-thread
Zoals ik had gelezen is Garmin bezig met een hotfix.
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
Ahh dat zou het kunnen verklaren. Thanks!jurma schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:50:
[...]
Heb je toevallig de laatste software versie geinstalleerd (4.67)?
Want meerdere mensen hebben hier last van: https://forums.garmin.com...--v4-67---bug-mega-thread
Zoals ik had gelezen is Garmin bezig met een hotfix.
Wat ik doe (met een Garmin maar ik niet echt relevant) is opladen als ik aan het douchen ben. Dat is bijna altijd genoeg.Aghanim schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:53:
Het helpt heel erg als je een routine weet te vinden zoals bijvoorbeeld in de nacht of wanneer je in de avond op de bank zit zoals @Tinusvolkel.
Same here met Garmin. Met een AW red je dat echter niet of je moet dagelijks 45min douchen.Diablow schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:56:
[...]
Wat ik doe (met een Garmin maar ik niet echt relevant) is opladen als ik aan het douchen ben. Dat is bijna altijd genoeg.
Ijsbad voor het herstel na een intense activiteit?Aghanim schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:17:
[...]
Same here met Garmin. Met een AW red je dat echter niet of je moet dagelijks 45min douchen.
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
Same here. En soms doe ik dan 5 dagen even niet laden om vervolgens weer even naar 90% te laden. Puur om de laadcycles een beetje te verminderen en de batterij wat meer speling te geven dan alleen van 80 % naar 97% te laden. Geen idee of dat uberhaubt zin heeft maar in mijn gedachte helpt hetDiablow schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:56:
[...]
Wat ik doe (met een Garmin maar ik niet echt relevant) is opladen als ik aan het douchen ben. Dat is bijna altijd genoeg.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Denk alleen we dat ze met 5 verschillende FR modellen moeite gaan krijgen met onderscheidend zijn. Daarom zou de 6xx uitfaseren niet onlogisch zijn.
Een upgrade van de 245 zou ook kunnen omdat die met de Pace 2 concurreert en die heeft ook power.
[ Voor 63% gewijzigd door Aghanim op 01-09-2021 20:55 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ook de 745 is in mijn ogen een nutteloze toevoeging. Amper verschil met de 245 of 945/F6. Die laatste 2 zijn met een beetje geluk voor een vergelijkbare prijs te krijgen. Dan blijft alleen de die-hard multisporter met kleine polsen of een beperkt budget en geen tijd om op een aanbieding van de F6/955 te wachten over.
Dat maakt de 6xx en 7xx niet onderscheidend genoeg. Het ligt te dicht bij elkaar.
Ik denk dat de lineup er zo uit gaat zien:
- 055 = instap
- 255 = 245 + upgrades (welke?)
- 655 = wrist based power
- 955 = high end
Edit: en ook Suunto heeft aan het begin van de zomer zijn vlaggenschip vernieuwd met de Suunto 9 Peak.
[ Voor 12% gewijzigd door chaola op 02-09-2021 11:17 ]
It's just technology, not religion
Fr955 is een runner's watch, fenix reeks bedient een ander publiek dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Ik denk dat we in de komende weken wel nieuws gaan krijgen!
[ Voor 27% gewijzigd door Cloclo100 op 02-09-2021 11:46 ]
Een Fenix is net goed een runners watch. Ondanks de ‘outdoor’ positionering wordt deze veelvuldig gekocht door hardlopers. Ik ken (en ook in dit topic) meer gebruikers met een Fenix als een 9xx voor hardlopen. Vaak door de wat meer causal looks.
@chaola de Vertix 2 kwam niet ontzettend positief uit de review bij DCR. Sensoren waren niet accuraat en blijkbaar zijn de nieuwe features zoals maps en music nog niet voldoende goed uitgewerkt. De V2 is fors duurder dan de F6 Pro en dan mis je ook het GC platform. Indrukwekkend hoe snel Coros innoveert kopieert overigens. Dat gaat tot meer keuze voor ons leiden.
[ Voor 80% gewijzigd door Aghanim op 02-09-2021 11:55 ]
Als je ziet wat er nu al kan (beetje afh vd keuze) zal het steeds lastiger worden om iets echt nieuws toe te voegen waar iemand nu echt graag zijn portemonnee voor trekt, zeker als het alleen maar duurder wordt.
Als ik in bovenstaand artikel en het artikel waarin ze daar ook naar verwijzen met de beoordeling van de VO2 max omgaan.... dat het afwijkt tov andere "devices" (welke?)... dan lijkt me er nog een lange weg te gaan. De Dcrainmaker reviews (die ik gezien heb) branden hun vingers niet aan de VO2-nauwkeurigheid en dat lijkt me prima, het blijft lastig om dat goed te bepalen. De methode waarop je meet heeft zoveel invloed, waardoor je geen uitspraken kunt doen over het vergelijken van VO2max waarden zeker tussen diverse merken en binnen een merk ook ivm hoe er toch gemeten/gerekend wordt.
En hoe zit het dan met de nauwkeurigheid van de overige parameters en hoe gaan we er mee om, iets als een ECG beoordelen lijkt me echt iets van een arts (en dan heb ik het er nog niet eens over dat een klassiek ECG plaatje er qua vorm totaal anders uit ziet als een plaatje verkregen via een optisch sensor van een smart watch... wat een complete vertaalslag nodig maakt, ook voor die artsen, als je er het maximale uit wilt halen)
Ja, klopt. De grote nieuwigheid was dual frequency GPS met een nieuwe niet-Sony chip trouwens. Na enkele jaren monopolie van Sony is dat alleen al opmerkelijk nieuws. Maar de grote sprong voorwaarts qua nauwkeurigheid lijkt er niet meteen gekomen te zijn, dus da's wel vrij ontgoochelend. Maar je kunt wel verwachten dat Garmin en anderen snel zullen volgen om die technologie ook op te pikken en hopelijk door te ontwikkelen.Aghanim schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:48:
@chaola de Vertix 2 kwam niet ontzettend positief uit de review bij DCR. Sensoren waren niet accuraat en blijkbaar zijn de nieuwe features zoals maps en music nog niet voldoende goed uitgewerkt.
It's just technology, not religion
Ik denk dat je het niet goed begrijpt. Het heeft nogmaals niets te maken met wat ik denk, ze brengen een nieuw model uit, eigen aan hun bedrijfsvoering. Ze vernieuwen niet enkel als er een grote stap gezet kan worden tov het vorige model hoor.. Maar omdat je erachter vraagt 😉:Aghanim schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:48:
@Cloclo100 wat gaat daar dan aan vernieuwing inzitten volgens jou? Ik snap je redenatie maar dan moet je wel wat te bieden hebben
Een Fenix is net goed een runners watch. Ondanks de ‘outdoor’ positionering wordt deze veelvuldig gekocht door hardlopers. Ik ken (en ook in dit topic) meer gebruikers met een Fenix als een 9xx voor hardlopen. Vaak door de wat meer causal looks.
@chaola de Vertix 2 kwam niet ontzettend positief uit de review bij DCR. Sensoren waren niet accuraat en blijkbaar zijn de nieuwe features zoals maps en music nog niet voldoende goed uitgewerkt. De V2 is fors duurder dan de F6 Pro en dan mis je ook het GC platform. Indrukwekkend hoe snel Coros innoveert kopieert overigens. Dat gaat tot meer keuze voor ons leiden.
Het zou bvb een slanker design kunnen zijn, betere GPS chip(want laten we eerlijk zijn zijn, deze is soms een lachertje tov veel goedkoper geprijsde), groter scherm met betere kleuren, lichter, optie van een amoled scherm eventueel, nieuwe HR-tech van de andere modellen, nieuwe software features (die ze natuurlijk enkel aan het topmodel linken eerst), LTE mogelijkheid, meer geheugen, nieuwe interface,...
Ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt overigens
[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 02-09-2021 17:03 ]
https://www.bever.nl/p/ga...CDD90003.html?colour=4168
Ergens heb ik t idee dat dit niet klopt... Iemand enig idee van addertjes?
Compjoeters... hu?
Hier lijkt ie nagenoeg dezelfde prijs te hebben: https://www.runningxpert.com/nl/garmin-fenix-6-sapphire.htmlolson schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:44:
Bij Bever.nl is de Fenix 6 sapphire een stuk goedkoper dan elders.
https://www.bever.nl/p/ga...CDD90003.html?colour=4168
Ergens heb ik t idee dat dit niet klopt... Iemand enig idee van addertjes?
Ik wil mn 245 upgraden naar een model met kaarten, maar twijfel of ik moet gaan voor de 945 of 945 LTE (of Fenix 6) qua ondersteuning. De 945 is nu voor €449 verkrijgbaar, LTE voor €553. Iemand advies?
De bedoeling was een wat meer casual look van mijn 6X Pro, maar of ik er nou zo weg van ben weet ik nog niet. Even laten bezinken en anders weer retour / verkopen misschien. Heb ook nog een bruin lederen bandje besteld, benieuwd hoe die staat.
:strip_exif()/f/image/951YOQKyB3NSz6RW0g8mDLZq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nboFVyxPioai4ESRjNFR7exa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/21HGNQezeX7iFuJ0nEA0lMYY.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog lichter, dunner en comfortabeler. Liefst met nieuwere hartslagmeter. Ik ken er genoeg die alleen daarom al upgraden.Aghanim schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:33:
Ik betwijfel dat. Zou niet weten wat er toegevoegd zou moeten worden qua features. Nieuwe elevate sensor en wat UI-tweaks/OLED variant. Running power on wrist kan ook nog maar dan zou ik een FR955 logischer vinden.
Ben ook wel benieuwd wat de volgende stap moet zijn. De recente high end horloges hebben eigenlijk alle features wel die je zou willen, dus of ze moeten dingen verzinnen waar ik nu nog niet op kom of het is marginale verbetering van bestaande features.
Ik bedoel, het feit dat de F6 wel yoga kan en de F5+ niet beschouw ik niet echt als een upgrade argument.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor dat verschil zou ik zelf voor de LTE gaan (heb nu de 945 zonder LTE).Virton schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:52:
Heeft er iemand al ervaring met de 945 LTE?
Ik wil mn 245 upgraden naar een model met kaarten, maar twijfel of ik moet gaan voor de 945 of 945 LTE (of Fenix 6) qua ondersteuning. De 945 is nu voor €449 verkrijgbaar, LTE voor €553. Iemand advies?
Net wat compacter, een stukje sneller (juist vooral icm kaarten te merken), nieuwe (betere) OHR.
Enige minpunt welke ik her en der lees is dat de batterijduur minder zou zijn dan de 945.
Als de LTE dunnere bezels (of een groter scherm
Als import, hou er rekening mee dat de meegeleverde maps dan van een andere regio kunnen zijn. (Je krijgt specifiek europ, vs of azie meegeleverd geloof ik)
Op ebay.nl vind je de lte voor die prijs, ex verzendkosten.
[ Voor 11% gewijzigd door Virton op 04-09-2021 11:16 ]
https://www.ebay.nl/sch/i...martwatch&_sacat=0&_sop=2
Schatting daarvan ca 75 euro. obv deze link
De verzendkosten liggen rond de 45 euro.... som= 120 euro extra.... waar blijft het beoogde voordeel?
En het ongemak als er wat mee is?
[ Voor 27% gewijzigd door route99 op 04-09-2021 12:23 ]
Hier komen verzendkosten, btw en douanekosten bij waardoor je minstens even duur uit zult zijn. Ook krijg je hierbij dus USA maps, niet europees en die kun je ook niet gratis krijgen (je kan wel OSM maps en alternatieven gebruiken maar zelf vind ik de garmin variant eigenlijk het prettigst en die worden ook automatisch geupdate).
Dus ik zou hem niet daar vandaan halen iig... Alsnog zou ik bij aanschaffen van een nieuwe de LTE nemen btw, maar kosten aspect wordt nu wel een wat serieuzer punt natuurlijk
hoe doen jullie dit correct?
ik heb de files van in de map activity van de garmin 830 overgezet naar de watch f6x, ze zijn zichtbaar en kan ze openen.
maar wanneer ik kijk naar totalen gebruikt hij alleen maar 15 activity's ipv de 95 die er in staan, enig idee hoe ik dit correct kan laten werken?
alvast bedankt
Misschien als je ze in de map Newfiles zet?aaronito schreef op zondag 5 september 2021 @ 08:58:
ik heb even een vraagje ivm overzetten van activiteiten van gps Garmin 830 naar watch F6X.
hoe doen jullie dit correct?
ik heb de files van in de map activity van de garmin 830 overgezet naar de watch f6x, ze zijn zichtbaar en kan ze openen.
maar wanneer ik kijk naar totalen gebruikt hij alleen maar 15 activity's ipv de 95 die er in staan, enig idee hoe ik dit correct kan laten werken?
alvast bedankt
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien een stomme vraag maar waarom heb je auto lap uitgezet?Gonadan schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:18:
Onderhand heb ik het nadeel ondervonden van auto lap uitzetten, nu heb ik geen km markers meer in m'n kaartje. Waarom is dat niet gewoon een optie, net als ronde markers, misschien eens navragen bij Garmin.
Het enige wat ik zo snel kon vinden, maar dat was al 7 jaar oud…
If you just want to see mile markers, but don't want to use the auto-lap functionality, or you're already using auto-lap for something else, the closest that I can come up with is to click the Save as Course button on the activity page. Once the course editor is up, check Mile Markers option.
Zie de discussie rondom hier: Gonadan in "Het grote sporthorloge met GPS topic."PatrickC schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:05:
Misschien een stomme vraag maar waarom heb je auto lap uitgezet?
Bij intervaltraining met tempo doelen kan het erg vervelend zijn. Plus het maakt een zootje van gestructureerde trainingen met verschillende fasen.
Ja je kunt er wel achter komen, en je kunt ook de grafiek selecteren en dan zien waar je op de kaart zit dus je kunt de analyse wel doen. De ronden markeren is echter gewoon een vinkje, zo een voor kilometers zou fijn zijn.Het enige wat ik zo snel kon vinden, maar dat was al 7 jaar oud…
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als ik wel KM tijden wil zien dan zet ik autolap wel aan of maak een profiel aan waar auto lap in aan staat die je daarvoor kan gebruiken? Als ik intervallen loop of een andere gestructureerde workout dan zijn de kilometer tijden toch minder relevant?
Strava laat dat ook niet zien bij mij.xray79 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:33:
Zou leuk zijn dat je dat op het kaartje gewoon kan zien. Strava laat dat wel zien dus misschien is dat een optie @Gonadan ? Maar bij mij staan ze eigenlijk ook altijd uit omdat die extra medingen irritant zijn en je intervallen idd door de war schoppen.
Als ik wel KM tijden wil zien dan zet ik autolap wel aan of maak een profiel aan waar auto lap in aan staat die je daarvoor kan gebruiken? Als ik intervallen loop of een andere gestructureerde workout dan zijn de kilometer tijden toch minder relevant?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is dus gewoon exact wat ik hierboven geschreven heb hè.xray79 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:11:
@Gonadan toch wel als je links de kilometer selecteert? Dan zie je die blauwe overlay op de kaart. Maar je bent op zoek naar echte markeringen op de kaart snap ik nu. Die is er niet voor zover ik weet. Maar waar gebruik je die voor als ik vragen mag?
Gonadan schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:18:
nu heb ik geen km markers meer in m'n kaartje.
Ik gebruik ze door in de Connect app in één oogopslag te kunnen zien waar zo'n segment was, gewoon lekker makkelijk. Vaak omdat ik ook wel een gevoel had bij bepaalde stukken en dan kan ik die kennis snel combineren met de prestatie.Gonadan schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:38:
Ja je kunt er wel achter komen, en je kunt ook de grafiek selecteren en dan zien waar je op de kaart zit dus je kunt de analyse wel doen. De ronden markeren is echter gewoon een vinkje, zo een voor kilometers zou fijn zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Ja een simpele markeing zou niet lastig moeten zijn geen idee waarom ze dat niet standaard hebben. En idd soms wel fijn om te zien of je gevoel klopt bij de data.
Dit komt voor zover ik weet door de laatste update die is uitgevoerd, ik had dit probleem ook en heb de wifi netwerken verwijdert van het horloge en heb nou geen last meer dat het horloge vastloopt/uitvalt.Limbeckx schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:33:
Mijn venu 2s van mei valt de laatste paar dagen steeds uit, net na het laden. En soms reageert hij dan nergens op voor een uur of langer ook als ik de reset met beide knoppen wil indrukken. Vandaag reageerde hij na 20 min gelukkig al op een reset via de knoppen.
PSN: Alvanosa
:fill(white):strip_exif()/f/image/yy3AZ8vQt2n2IVCPdMm4YeJZ.png?f=user_large)
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Zeer plaatselijk lagedrukgebied?Joba schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:20:
Ik heb met mijn vivoactive 3 iets raars. Na ongeveer 2 kilometer hardlopen daalt de hoogte heel hard en loopt daarna weer langzaam op, terwijl de route toch echt nagenoeg vlak is. Iemand enig idee wat hier fout gaat? Daarbij is het ook grappig dat het alleen met hardlopen is. Een fietstochtje op mijn gewone fiets (racefiets gebruik ik een edge) geeft het probleem niet. Zou het door zweet kunnen komen?
[Afbeelding]
Als het weer nogal om slaat zou zoiets kunnen, maar dan nog niet in zo'n korte tijd lijkt mij. Iets met wind misschien? Ik vind de lijn de eerste twee kilometer ook wel heel erg vlak moet ik zeggen, dat is ook bijzonder, net alsof je gaatje verstopt zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zweet zou heel goed kunnen. Ik ga nog wel eens in bad en hou dan regelmatig mijn horloge (945) om. De hoogste daalt dan al snel een meter of 70.Joba schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:20:
Ik heb met mijn vivoactive 3 iets raars. Na ongeveer 2 kilometer hardlopen daalt de hoogte heel hard en loopt daarna weer langzaam op, terwijl de route toch echt nagenoeg vlak is. Iemand enig idee wat hier fout gaat? Daarbij is het ook grappig dat het alleen met hardlopen is. Een fietstochtje op mijn gewone fiets (racefiets gebruik ik een edge) geeft het probleem niet. Zou het door zweet kunnen komen?
[Afbeelding]
De lijn is zo vlak vanwege de schaal van de grafiek op Garmin Connect web. Maar een gaatje wat bijna verstopt zit en waar zweet in terecht komt, zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn. @Joba Misschien even 5-10 minuten in lauw warm water leggen en dan goed op laten drogen? Ik heb wel eens een probleem gehad met de start/stop knop die niet meer ‘klikte’, en daar een ‘warm bad’ is dit ook opgelost.Gonadan schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:27:
[...]
Zeer plaatselijk lagedrukgebied?
Als het weer nogal om slaat zou zoiets kunnen, maar dan nog niet in zo'n korte tijd lijkt mij. Iets met wind misschien? Ik vind de lijn de eerste twee kilometer ook wel heel erg vlak moet ik zeggen, dat is ook bijzonder, net alsof je gaatje verstopt zit.
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 07-09-2021 20:33 ]
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Ik zoek de juiste mix tussen business casual look en kwalitatieve meetgegevens.
Ik was eerst gecharmeerd door Fossil maar na reviews te lezen dat de batterij na één dag leeg is toch verder gekeken.
De nieuwe Samsung valt voor mij af omdat ik het niet met een Samsung telefoon combineer en dus niet helemaal functioneel schijnt te zijn.
Nu heb ik mijn lodderig oog laten vallen op de Vivoactive4s (ik heb dunne armpjes ;-) ) Die is echter uitgebracht in september 2019 en ik vroeg me af of iemand enige betrouwbare informatie heeft over het al of niet verschijnen van een 5. Ik zou er niet echt gelukkig van worden de 4 te kopen en na een maand met een nieuwe versie geconfronteerd te worden.
Bedankt voor jullie input alvast!