1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Garmin mag je betalen.Ramon 73 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:07:
Onlangs een Fenix 5 plus besteld voor €430. Toestel is onderweg, zal ergens volgende week geleverd worden. Nu staan er alleen VS en Canada kaarten erop en volgens de winkel kun je die bij Garmin downloaden. Kun je gratis Garmin kaarten erop zetten (lijkt mij niet) of bedoelen ze kopen en erop laden. Dan gebruik ik liever OSM kaarten, goedkoper beter. Kan er OSM materiaal op de 5 plus?
OSM werkt, even stukje scrollen voor een how to: https://www.dcrainmaker.c...mbpro-maps-and-navigating
If you can see, look. If you can look, observe
Als het een Europees model is zou er geen probleem moeten zijnVerwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:42:
Gisteravond heb ik op Amazon.de de Garmin vivoactive 3 (Zwart) besteld.
Nu vraag ik me ineens af: Kan ik daar wel de Nederlandse taal op instellen?
Lijkt me wel toch, aangezien Amazon.de in de pricewatch staat?
Dat kan zeker. Ik haal ze hier altijd weg.Ramon 73 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:07:
Onlangs een Fenix 5 plus besteld voor €430. Toestel is onderweg, zal ergens volgende week geleverd worden. Nu staan er alleen VS en Canada kaarten erop en volgens de winkel kun je die bij Garmin downloaden. Kun je gratis Garmin kaarten erop zetten (lijkt mij niet) of bedoelen ze kopen en erop laden. Dan gebruik ik liever OSM kaarten, goedkoper beter. Kan er OSM materiaal op de 5 plus?
http://www.openfietsmap.nl/
http://frikart.no/index.html
http://garmin.openstreetmap.nl/
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Mijn VA3 kwam bij Amazon.it vandaan en kon op Nederlandse taal ingesteld worden!Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:42:
Gisteravond heb ik op Amazon.de de Garmin vivoactive 3 (Zwart) besteld.
Nu vraag ik me ineens af: Kan ik daar wel de Nederlandse taal op instellen?
Lijkt me wel toch, aangezien Amazon.de in de pricewatch staat?
Nog mensen die hier last van hebben?
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Wel blijf ik het vreemd vinden dat mijn horloge denkt dat ik iedere km wel een keer stil sta. Houd mij gewoon aan de bruto tijden.
Is het op de FR245 overigens ook mogelijk om, net zoals op de FR235, de Bluetooth functionaliteit (tijdelijk) uit te schakelen. Dit was met de FR235 een ideale manier om de batterijduur aanzienlijk te verlengen.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Mag ik vragen waar je de F5+ onlangs voor 430 hebt besteld?Ramon 73 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:07:
eglobalcentral.netxtern15 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:37:
[...]
Mag ik vragen waar je de F5+ onlangs voor 430 hebt besteld?
Op m’n FR645M kun je dit doen in het menu wat je krijgt als je de knop linksboven een aantal seconden ingedrukt houdt (dus ook waar b.v. je wallet zit voor Garmin Pay).Calitomnication schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:41:
@GunthIs het op de FR245 overigens ook mogelijk om, net zoals op de FR235, de Bluetooth functionaliteit (tijdelijk) uit te schakelen. Dit was met de FR235 een ideale manier om de batterijduur aanzienlijk te verlengen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Je bent niet de enige:Gunth schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:41:
Sinds firmware 2.70 deze week heb ik dat mijn 245 forerunner herstart op sommige momenten,
Nog mensen die hier last van hebben?
https://forums.garmin.com...-after-some-notifications
Thx is idd na dat ik bericht krijg.Hathi schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:45:
[...]
Je bent niet de enige:
https://forums.garmin.com...-after-some-notifications
Word hopelijk snel opgelost
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ik twijfel heel erg of ik voor de forerunner 735XT of de 245. Ik loop survivalruns (obstakel run +++) op hoog niveau. Er zit geen open water zwemmen bij maar wel water hindernissen en modder etc.
Nu zag ik dat de 245 opties heeft voor meerdere sporten maar geen multisport. Dit zou alleen een nadeel zijn voor mijn adventureraces (die ik heel af en toe doe) dus niet per se een gemis.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
p.s de vergelijking tussen 245 en 735xt kan ik nog nergens online vinden....
Voor vergelijkingen moet je naar dcrainmaker.com daar kun je zelf de horloges die je wilt vergelijken naast elkaar klikken, zogezegd.Netnietniks schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:36:
Vraag aan alle kenners,
Ik twijfel heel erg of ik voor de forerunner 735XT of de 245. Ik loop survivalruns (obstakel run +++) op hoog niveau. Er zit geen open water zwemmen bij maar wel water hindernissen en modder etc.
Nu zag ik dat de 245 opties heeft voor meerdere sporten maar geen multisport. Dit zou alleen een nadeel zijn voor mijn adventureraces (die ik heel af en toe doe) dus niet per se een gemis.
Ik gebruik mijn 935 hiervoor.Netnietniks schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:36:
Vraag aan alle kenners,
Ik gebruik de optie hardlopen aangezien er geen andere optie is die in de buurt komt.
PS, ik ben dan benieuwd wie je bent.
Ik loop recreatief en soms probeer ik een punt te halen om eventueel ooit KSR te gaan lopen.
[ Voor 8% gewijzigd door tlpeter op 11-06-2019 15:30 ]
Werkt zoals hier boven omschreven.Calitomnication schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:41:
[...]
Is het op de FR245 overigens ook mogelijk om, net zoals op de FR235, de Bluetooth functionaliteit (tijdelijk) uit te schakelen. Dit was met de FR235 een ideale manier om de batterijduur aanzienlijk te verlengen.
Verbinding met tel stopt dan maar zou niet weten waarom je dit zou willen, of dit zoveel gaat uitmaken ivm de batterij duur,
Op de FR235 had het uitschakelen van Bluetooth wel degelijk impact op de batterijduur Of dit voor de FR245 ook zo is, dat ga ik nu ontdekken
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
[ Voor 95% gewijzigd door Valorian op 11-06-2019 16:30 ]
Voor obstacle runs selecteer ik altijd trail run op mijn FR645M. Werkt ook prima. Ik hoef achteraf toch alleen maar het afgelegde parcours, hartslag en training load te zien.Netnietniks schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:36:
Vraag aan alle kenners,
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hoe bedoel je trail app? De modus die je bij training ziet? Of een totaal andere app uit de qi store.PatrickC schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:41:
Ik gebruik de Trail app tegenwoordig ook voor boslopen. Die zijn vaak toch wat lastiger door de ondergrond (waar ik loop flinke stukken met los zand) en single tracks met regelmatig ook wat klimwerk. Als je de Trail app gebruikt heeft de training namelijk geen invloed op je berekende VO2max. Gebruik je de normale Run app, dan heeft dat vaak een negatief effect op de VO2max, omdat je snelheid vaak lager ligt met juist een hogere hartslag.
De standaard 'Trail run' app van Garmin op het horloge (FR645M in mijn geval). Ik kwam er ook achter dat de activiteit dan ook 'Plaatsnaam hardlopen in het bos' wordt genoemd op Garmin Connect.Martiveen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:54:
[...]
Hoe bedoel je trail app? De modus die je bij training ziet? Of een totaal andere app uit de qi store.
Bedankt allen! Ik ga denk ik toch voor de 245. Dit is een goede tip. Gezien je bij survival ook vaak onverhard en door bossen loopt en de obstakels die erbij komen. Dan houd ik hardlopen lekker voor hardlopen.PatrickC schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:41:
Ik gebruik de Trail app tegenwoordig ook voor boslopen. Die zijn vaak toch wat lastiger door de ondergrond (waar ik loop flinke stukken met los zand) en single tracks met regelmatig ook wat klimwerk. Als je de Trail app gebruikt heeft de training namelijk geen invloed op je berekende VO2max. Gebruik je de normale Run app, dan heeft dat vaak een negatief effect op de VO2max, omdat je snelheid vaak lager ligt met juist een hogere hartslag.
Nu eens kijken op aliexpress voor wat extra bandjes. Iemand hier goede ervaring met bandjes daar?
Battle.net || Strava
YupYoGi_Berra schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:32:
Zijn de quick release bandjes van de Garmin FR 935 en 945 uitwisselbaar?
Mooie upgrade, ik had exact dezelfde - positieve - ervaring naar een F5+.retlaw schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:45:
Sinds het weekend ook eigenaar van een Fenix 5! Superblij mee. Aangeschaft als upgrade op een Forerunner 235. Eerste indruk is dat een Fenix toch echt een stuk meer horloge is. (gelukkig wel, want daar betaal je ook voor
)
Nu eens kijken op aliexpress voor wat extra bandjes. Iemand hier goede ervaring met bandjes daar?
Ik heb zelf ook de gok gewaagd, maar ben er persoonlijk nét niet helemaal tevreden over. Draag dagelijks op werk de lederen band, siliconen in de avond (sport) en dat is dan toch een verademing. En daarbij, horloge van deze prijsklasse... ;-)
Mocht je ook twijfel en de gok willen wagen, heb verschillende kleuren (allen ongebruikt), stuur me even een bericht.
Aangezien ik enorm aan het twijfelen ben over de aankoop van een sporthorloge, en ik zie dat er hier actief gepraat wordt over sporthorloges, post ik deze reactie hier ook nog even (naast topic in aankoopasvies). Indien dit hier toch niet thuis hoort mag deze reply verwijdert worden.
Ik heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan en al heel wat reviews gelezen (props to DCRainmaker!).
Mijn sportprofiel: Ik zou mezelf een recreatieve sporter noemen, wekelijks probeer ik 1x te zwemmen, 1x hard te lopen en in het weekend te fietsen als het weer het toelaat. Daarnaast probeer ik hier en daar nog wat fitness oefeningen er tussen door te krijgen maar daar heb ik zover ik weet niet veel behoefte aan een sportwatch(?). Momenteel ben ik niet in het bezit van een sporthorloge / fietscomputer, ik gebruik mijn telefoon als do it all (fietsgps + tracking hardlopen).
Wat ik zoek in een horloge:
- Hartslag tracking voor fietsen/hardlopen, voor zwemmen is dit moeilijk en zou zelf niet direct een zwemborst HR-meter aandoen.
- GPS voor hardlopen & Fietsen, ook zou het leuk zijn om een open water swim te kunnen tracken aangezien ik dit in de zomer wel is doe
- Data metrics voor zwemmen/fietsen/hardlopen
- Interval training kunnen instellen voor hardlopen/zwemmen
- Indoor fietsen compatibiliteit
- Triathlon compabiliteit, ik zou naar de toekomst meedoen aan een korte triathlon hier en daar en zou leuk zijn om dit te kunnen tracken
Wat ik zelf al gevonden heb:
- Polar vantage M
- Forerunner 245 -> Geen triathlon mode
- Tweedehands Forerunner 935
- Forerunner 735xt -> is misschien al wat verouderd..
- Suunto 5 aanbieding
- Amazfit stratos -> niet zo nauwkeurige metingen, betrouwbaar?
- FR935: Hoge prijs
- FR935: Tweedehands, koop normaal niet zovaak tweedehands..
- FR935: Verouderd model, is het nog slim om een 2 jaar oude sport watch te kopen? Hoe lang zou deze dan meegaan
- Polar vantage M: heeft geen drill mode voor zwemmen, ook lees ik dat de metrics van het zwemmen niet heel accuraat zijn
- FR245: geen triathlon mode & openwater swim .. Zou je eventueel de openwater swim kunnen doen obv pool mode?
Mijn keus zou vallen op de 920/935 of de 735.
Waarom de 920? Deze zijn nog steeds redelijk goed, heeft alle opties op HRM na. Zijn nu voor zo'n 100 euro nog te verkrijgen (tweedehands). Het is een goede instap. Kan je het ding goed uittesten en later kiezen voor een opvolger.
De FR935 is meteen een flink stuk duurder nieuw en een tweedehandsje is misschien wel een gok. Ook dat horloge kan best nog wel even mee, want het is de plastic versie van de Fenix 5 serie.
Dan moet die nieuwprijs nog flink gaan zakken wil deze in de buurt van €300 uit gaan komen. De prijzen zijn inmiddels wel iets gezakt, maar nieuw zit hij overal nog boven de €400. Persoonlijk zou ik, omdat ik bereid ben wel €400 voor een horloge te betalen, ook de FR935 kiezen in zo’n geval, maar @Dhammer wil maar €300 uitgeven en daar koop je de FR935 voorlopig nog niet nieuw voor (misschien alleen bij een zeer goede Black Friday aanbieding).tlpeter schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:47:
De 935. Is nieuw nog prima te verkrijgen en de prijzen zakken nu de 945 er is.
Ben aan m'n tweede nu (vorige op zee verloren, eigen domme schuld).
Telkens komt de onbetrouwbaarheid van de metingen terug, bij mij waren alle GPS metingen spot on, op eentje na, waar bij het begin een vreemd meetpunt tussen zat. We hebben het hier over 106 metingen van 20 juni 2018, 75% hardlopen de rest fietsen, MTB, zwemmen en windsurfen.
Oké, OHR dan, met hardlopen redelijk tot goed voor normale loopjes, interval te traag, en fietsen ongeschikt, maar dat is elke wrist based meting. Zwemmen weet je zelf wel, maar daar kan je de badmuts truc nog inzetten als je gps signaal wat betrouwbaarder moet zijn (horloge onder badmuts, DC-tip). Oplossing? Koop voor €30 een tweedehands Scosche Rhythm + (of voor €35 een Decathlon BT-borstband) en je HR is betrouwbaar en geschikt voor fietsen en interval (ik zwem ook open water en de HR boeit me echt niet qua inspanning)
Wat nog meer, looks? Smaak uiteraard, maar ik draag voor het eerst een sporthorloge 24/7 en carbon look, solide uitvoering (knoppen voelen goed) en leren bandje voor de chique.
Platform? Synced met Strava, Xiaomi app doet wat hij moet doen, horloge zelf geeft idioot veel stats.
Toen ik 'm kwijt was heb ik ongeveer precies dezelfde afweging gemaakt en neigde uiteindelijk zwaar naar de 935. Maar toen ik een zo goed als nieuwe Stratos ook nog eens voor de helft kon krijgen, kon ik de meerprijs voor de naam Garmin (en kwaliteit en platform) niet meer rechtvaardigen. Om mijn vrouw te quoten: je zei toch altijd dat hij doet wat moet doen?
Bij eglobalcentral.nl is de FR935 rond de 325 euro. Het duurt mogelijk een week of twee voordat je 'm hebt, maar het zit dicht tegen je budget grens aan. Ik heb de mijne daar ook vandaan. De FR735xt is ongeveer een jaar ouder dan de FR935 en is op firmware serie CIQ2 blijven steken, terwijl de FR935 CIQ3 heeft. Hierdoor onder andere in Garmin based structured workouts geen lap metrics. Verder betere batterij duur en iets groter scherm met iets meer pixels en tenslotte enkele First beat metrics meer bij de FR935Dhammer schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:48:
Dag allen,
Aangezien ik enorm aan het twijfelen ben over de aankoop van een sporthorloge, en ik zie dat er hier actief gepraat wordt over sporthorloges, post ik deze reactie hier ook nog even (naast topic in aankoopasvies). Indien dit hier toch niet thuis hoort mag deze reply verwijdert worden.
Ik heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan en al heel wat reviews gelezen (props to DCRainmaker!).
Mijn sportprofiel: Ik zou mezelf een recreatieve sporter noemen, wekelijks probeer ik 1x te zwemmen, 1x hard te lopen en in het weekend te fietsen als het weer het toelaat. Daarnaast probeer ik hier en daar nog wat fitness oefeningen er tussen door te krijgen maar daar heb ik zover ik weet niet veel behoefte aan een sportwatch(?). Momenteel ben ik niet in het bezit van een sporthorloge / fietscomputer, ik gebruik mijn telefoon als do it all (fietsgps + tracking hardlopen).
Wat ik zoek in een horloge:Budget dat ik nu in gedachte heb is 300 max, wat ik al behoorlijk veel vind voor een horloge..
- Hartslag tracking voor fietsen/hardlopen, voor zwemmen is dit moeilijk en zou zelf niet direct een zwemborst HR-meter aandoen.
- GPS voor hardlopen & Fietsen, ook zou het leuk zijn om een open water swim te kunnen tracken aangezien ik dit in de zomer wel is doe
- Data metrics voor zwemmen/fietsen/hardlopen
- Interval training kunnen instellen voor hardlopen/zwemmen
- Indoor fietsen compatibiliteit
- Triathlon compabiliteit, ik zou naar de toekomst meedoen aan een korte triathlon hier en daar en zou leuk zijn om dit te kunnen tracken
Wat ik zelf al gevonden heb:Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een tweedehands forerunner 935, FR245 of een vantage M, redenen waarom ik hier nog over twijfel:
- Polar vantage M
- Forerunner 245 -> Geen triathlon mode
- Tweedehands Forerunner 935
- Forerunner 735xt -> is misschien al wat verouderd..
- Suunto 5 aanbieding
- Amazfit stratos -> niet zo nauwkeurige metingen, betrouwbaar?
Moest een van jullie al ervaringen hebben met de al genoemde producten of me iets anders kunnen aanraden wat ik nog gemist zou hebben hoor ik het graag! Advies meer dan welkom!
- FR935: Hoge prijs
- FR935: Tweedehands, koop normaal niet zovaak tweedehands..
- FR935: Verouderd model, is het nog slim om een 2 jaar oude sport watch te kopen? Hoe lang zou deze dan meegaan
- Polar vantage M: heeft geen drill mode voor zwemmen, ook lees ik dat de metrics van het zwemmen niet heel accuraat zijn
- FR245: geen triathlon mode & openwater swim .. Zou je eventueel de openwater swim kunnen doen obv pool mode?
Ik ben momenteel inderdaad aan het neigen om toch een 935 te kopen. De FR735xt lijkt me toch iets te oud, ookal is daarom de software natuurlijk wel grotendeels bug-free
De aankoop zal toch pas voor ergens midden Juli zijn wegens vakantie dus heb nog wat tijd om te vergelijken.
@Frij5fd Over die eglobalcentral.nl lees ik toch veel slechts, bij jou is dit allemaal goed afgelopen??
@Frenz64 Die Amazfit stratos lijkt me ook wel wat, alleen zijn de metrics rond zwemmen etc toch niet helemaal zoals ik het zou willen.. Ook gps & HRM Accuracy vallen wat tegen .. maar ja value for money is het wel een zeer interessante aankoop! Alleen wil ik zelf best wat meer uitgeven
Iemand hier al ervaring met een vantage M?
De redenen voor een sporthorloge:
* HR trainingen
* Correcte registratie van afstand/tijd in openwater zwemmen
* Correcte registratie van afstand en tijd met indoor zwemmen (ik raak de tel nog wel eens kwijt en kan klok niet aflezen zonder bril)
* Geen bouncende telefoon met hardlopen
Waarom de Suunto? De prijs
Bedankt @Aghanim , @Valorian, @xray79 en @m0ridin voor jullie reacties. Dit horloge uiteindelijk voor 50 euro gekregen. Degene heeft er inmiddels het eerste wedstrijdje mee gelopen en is er zeer content meeMy-life schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
Voor een beginnende loper zoek ik een sporthorloge. Degene is een behoorlijke digibeet dus het gebruiksgemak is heel belangrijk.
Ik heb me proberen in te lezen, maar kom er niet uit. Tweedehands kan ik, van een bekende, een TomTom Runner 3 Cardio Zwart/Groen (S) overnemen voor 55 euro.
Is dit een goede deal of is er voor < 100 euro een betere optie?
Goed om te horen dat ie bevalt! Zolang de website blijft bestaan (en het horloge dus bruikbaar blijft) zit de begunstigde voor een duppie op de eerste rang: meer dan genoeg features en wat erop zit werkt primaMy-life schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:57:
[...]
Bedankt @Aghanim , @Valorian, @xray79 en @m0ridin voor jullie reacties. Dit horloge uiteindelijk voor 50 euro gekregen. Degene heeft er inmiddels het eerste wedstrijdje mee gelopen en is er zeer content mee.
graag gedaan prima horloge en zolang mysport in de lucht blijft een mooi sporthorloge voor die prijs.My-life schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:57:
[...]
Bedankt @Aghanim , @Valorian, @xray79 en @m0ridin voor jullie reacties. Dit horloge uiteindelijk voor 50 euro gekregen. Degene heeft er inmiddels het eerste wedstrijdje mee gelopen en is er zeer content mee.
Komende van een Garmin Vivoactive 3 valt vooral de langere batterijduur op. Het uiterlijk van de 935 is iets minder verfijnd, geen metalen rand en heeft dezelfde schermgrootte in een grotere body, maar daar komt die batterijduur dan ook wel vandaan. Met VA3 moest ik elke 5-6 dagen opladen, met de 935 zit ik na een week nog op 56%. Heb er wel nog maar één keer mee gelopen vorige week, afgelopen weekend gefietst en niet gelopen, dan gebruik ik mijn fietscomputer.
De ene loop die ik heb gedaan, week het voor mij niet echt af van de VA3, ik gebruikte de OHR en de hartslag leek wel heel laag te zijn (gemiddeld 106). Meestal loop ik met borstband, maar als ik met collega's loop, zit ik toch de hele tijd in zone 1, kon het nu niet vergelijken maar ik verwachtte 10-15 bpm hoger. Aan de andere kant gaf mijn VA3 bij dat soort loopjes al eens zonder aanleiding 160 aan, dan zat de 935 er korter bij.
Als je kijkt hoe de 920XT nog mee gaat, denk ik dat de 935 nog wel een tijdje mee kan. Zo groot zijn de verschillen ook niet met de 945, die heeft vooral muziekstreaming, Garmin Pay, een aantal FirstBeat gegevens/updates (effect van temperatuur op training bv) en routing er bij.
FR735XT en Amazfit Stratos doen het op batterij ook een stuk minder dan de 935. Als je het horloge ook wilt gebruiken om te fietsen en al eens een hele dag weg zou zijn, kan dat wel een punt zijn. Maar verder lees ik in je wensenlijst ook niet echt dingen die alleen een duurder horloge zou kunnen bieden.
Ik ben zelf overgestapt omdat 300 euro het bedrag is dat ik er voor over had, en omdat ik nu niet zo snel ga uitkijken naar iets anders (met de VA3 moest ik wel wat compromissen maken).
Ervaring met Polar en Suunto heb ik niet, wel vroeger met TomTom, op een heel laag budget zijn die nu nog wel leuk.
Als ik het goed begrijp zijn 3 "basis versies": de 5, 5S en 5X
Vervolgens heb je ook de 5 Plus, 5S Plus en de 5X Plus?
en dan nog de keuze tussen Sapphire Edition of niet?
Het belangrijkste voor mij is om te weten welke versies bvb offline playlists van Spotify ondersteunen, en welke andere verschillen de versies hebben...
Het lukt mij maar niet om een overzicht te vinden van alle versies met alle verschillen...
[ Voor 10% gewijzigd door CuttingStorm op 18-06-2019 22:45 ]
Binnen de Fenix 5 serie heb je:
- 5S
- 5
- 5X
En dan heb je nog van alle 3 de plus versie, die noemen ze dan de 5S plus, 5 plus en 5x plus.
Edit: er was me iemand voor ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door RR46 op 18-06-2019 22:46 ]
https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculatorthommich schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:34:
Kan iemand mij ergens een overzichtstabel bezorgen met de verschillen tussen alle versies van de Garmin Fenix 5 aub?
Het belangrijkste voor mij is om te weten welke versies bvb offline playlists van Spotify ondersteunen, en welke andere verschillen de versies hebben...
Het lukt mij maar niet om een overzicht te vinden van alle versies met alle verschillen...
Kort door de bocht:thommich schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:34:
Kan iemand mij ergens een overzichtstabel bezorgen met de verschillen tussen alle versies van de Garmin Fenix 5 aub?
- de Plus serie is de opvolger van de 5 serie (had eigenlijk gewoon 6 moeten heten)
- de S is voor Small, de X is voor Xtra large
- de verschillen zitten voornamelijk in de grootte, een beetje batterijduur en 1-2 extra features op de X zoals PulseOx
5 series review:
https://www.dcrainmaker.c...-fenix5-5s-5x-review.html
5 Plus series review:
https://www.dcrainmaker.c...s-5x-in-depth-review.html
In deze reviews staat redelijk bovenaan ook een goede uitleg over de verschillen binnen de series en uitvoeringen.
[ Voor 4% gewijzigd door Pathogen op 19-06-2019 09:25 ]
Kleine toevoeging: De X-versie heeft standaard saffier-glas, bij de rest het een optie.
De horloges die spotify ondersteunen hebben M(usic) achter hun naam, behalve de Fenix serie.
Ik vermoed mogelijk de luchtdruk/het weer; meer mensen die dit ervaren?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Iets waar ik me met enige regelmaat aan heb geërgerd bij mijn FR220 en FR230, dus jeej
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ohja.Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:48:
Zit nu gewoon te overwegen om een Rabobankrekening te openen zodat ik Garmin Pay kan gaan gebruiken.
Mocht je nou van telefoon switchen nadat je Garmin Pay had geactiveerd...
Kijk dan even na of je pas er nog instaat. 200km van je portemonnee verwijderd zijn met een kind met koorts waar je uiteraard geen kinderparacetamol voor hebt meegenomen is al kut genoeg zónder dat je erachter komt dat je spontaan niet meer kunt betalen met je horloge.
Pathogen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:04:
[...]
Ohja.
Mocht je nou van telefoon switchen nadat je Garmin Pay had geactiveerd...
Kijk dan even na of je pas er nog instaat. 200km van je portemonnee verwijderd zijn met een kind met koorts waar je uiteraard geen kinderparacetamol voor hebt meegenomen is al kut genoeg zónder dat je erachter komt dat je spontaan niet meer kunt betalen met je horloge.
ff advocaat van de Duivel, in zo'n situatie vertrouw je toch überhaupt niet op techniek?
Gebruik jij het met Rabo? Ben wel benieuwd. Je hoeft maar één keer per dag een pincode toch? Ongeacht wat je wilt betalen?
Heb net officieel van ING terug dat het wel op de roadmap staat maar niets bekend is over een termijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, mijn ervaring is dat het bij 100 verdiepingen gaat onwerenMistraller schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:03:
Mijn VA3 heeft sinds een weekje een gekke frats; waar er voorheen stelselmatig te weinig traplopen geteld werd, is ie nu ineens op hol geslagen! Hij telt soms dagen met 60 trappen, waar het in werkelijkheid nog geen 10 is...
Ik vermoed mogelijk de luchtdruk/het weer; meer mensen die dit ervaren?
Ik heb mijn ICS classic kaart eraan gehangen. En ben bij mijn werkgever mee aan het lobby-en dat wij het ook gaan ondersteunenGonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:48:
Zit nu gewoon te overwegen om een Rabobankrekening te openen zodat ik Garmin Pay kan gaan gebruiken.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Dat heb ik ook overwogen, ware het niet dat die van mij dan alsnog niet zou werken. Maar los daarvan is betalen met een creditcard nog een heel stuk minder algemeen dan betalen met een contactloze maestro kaart.Mistraller schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:09:
Ik heb mijn ICS classic kaart eraan gehangen. En ben bij mijn werkgever mee aan het lobby-en dat wij het ook gaan ondersteunen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Na zo'n 5,3km per ongeluk een nieuwe ronde begonnen. Gelijk werd mijn gemiddelde tempo 30 seconde trager weergegeven. En tot ik klaar was werd het niet echt beter.
Terugkijkend lijkt het erop dat er een nieuw gemiddelde berekend is voor 5km op basis van de tijd die verstreken was bij 5,3km.
Meer mensen dit meegemaakt?
In Connect staat alles nu overigens wel goed. Helaas met een ronde van 300m, maar dat is mijn eigen fout. Link
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hele activiteit tot dan toe.Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:47:
Welk gemiddelde heb je het over? Gemiddelde van de ronde klinkt logisch, gemiddelde van de hele activiteit iets minder.
Nope, ik was mijn portemonnee stomweg vergetenGonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:07:
[...]
ff advocaat van de Duivel, in zo'n situatie vertrouw je toch überhaupt niet op techniek?
Gebruik jij het met Rabo? Ben wel benieuwd. Je hoeft maar één keer per dag een pincode toch? Ongeacht wat je wilt betalen?
Heb net officieel van ING terug dat het wel op de roadmap staat maar niets bekend is over een termijn.
Ik gebruik het idd met Rabo, maar die pincode is de implementatie van Garmin, dus dat werkt hetzelfde ongeacht je bank. Je betaaloptie blijft unlocked zolang:
- het minder dan 24u geleden is dat je je code hebt ingevoerd
- er een hartslag gemeten wordt
Dus zodra je je horloge afdoet, of dat nou vrijwillig is of gedwongen, vergrendelt de Pay optie weer. Zelfs met een afgehakte arm inclusief horloge kun je dus niks
Dat betekent NIET dat je per ongeluk kunt betalen als je met je arm bij een pinconsole komt! Je moet nog steeds de bewuste actie uitvoeren om de Wallet-optie te selecteren voordat je daadwerkelijk een betaling kunt doen.
Gisteren heb ik juist gelezen dat bovenstaand voor de Rabobank geldt, maar dat de ABN wel degelijk een PIN vereist boven de 25 euro. Blijkbaar kunnen daar toch aanvullingen in bestaan.Pathogen schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:04:
Nope, ik was mijn portemonnee stomweg vergetenGebeurt me wel vaker als het niet-jassenweer is...
Ik gebruik het idd met Rabo, maar die pincode is de implementatie van Garmin, dus dat werkt hetzelfde ongeacht je bank. Je betaaloptie blijft unlocked zolang:
- het minder dan 24u geleden is dat je je code hebt ingevoerd
- er een hartslag gemeten wordt
Jawel, dan moet je er ritmisch in blijven knijpen en direct het uiteinde afdichten.Dus zodra je je horloge afdoet, of dat nou vrijwillig is of gedwongen, vergrendelt de Pay optie weer. Zelfs met een afgehakte arm inclusief horloge kun je dus niks
In principe dus nog veiliger dan een pinpas.Dat betekent NIET dat je per ongeluk kunt betalen als je met je arm bij een pinconsole komt! Je moet nog steeds de bewuste actie uitvoeren om de Wallet-optie te selecteren voordat je daadwerkelijk een betaling kunt doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik betaal gewoon bedragen boven de 25 EUR zonder pincode in te hoeven toetsen op de pinautomaat met m'n ABN Amro pinpas op Garmin Pay.Gonadan schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:20:
Gisteren heb ik juist gelezen dat bovenstaand voor de Rabobank geldt, maar dat de ABN wel degelijk een PIN vereist boven de 25 euro. Blijkbaar kunnen daar toch aanvullingen in bestaan.
Ah dat maakt het dan wel eenduidiger, blijkbaar is mijn bron (meer) niet correct. Gisteren had ik nog meer bronnen, maar wellicht was dat bij introductie zo en snel veranderd?PatrickC schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:12:
Ik betaal gewoon bedragen boven de 25 EUR zonder pincode in te hoeven toetsen op de pinautomaat met m'n ABN Amro pinpas op Garmin Pay.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wellicht bestaat er verwarring tussen 'passive' wearables en 'active' wearables bij ABN Amro? Ze hebben b.v. ook eigen wearables (b.v. ringen) en daarvoor geldt die 25 EUR limiet wel (vergelijkbaar met je pinpas), omdat je op die wearables niet met een pinocde werkt die 1 keer in de 24 uur moet worden ingegeven zoals bij Garmin Pay op je horloge.Gonadan schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:19:
[...]
Ah dat maakt het dan wel eenduidiger, blijkbaar is mijn bron (meer) niet correct. Gisteren had ik nog meer bronnen, maar wellicht was dat bij introductie zo en snel veranderd?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van de ABN Amro site:
Dus... voor een smartwatch of fitness tracker geldt de €25 limiet niet en kun je volstaan met de pincode in te toetsen op je horloge iedere 24 uur.Ja, u kunt betalingen doen met een limiet van € 250 per dag.
Voor wearables zoals een horloge, armband, ring of sleutelhanger geldt:
U bevestigt bedragen boven de € 25 met een pincode op de betaalautomaat. De pincode voor uw passieve wearable is dezelfde pincode die u gebruikt voor uw betaalpas.
Voor bedragen onder de € 25 is geen pincode nodig. U kunt tot € 100 per dag achter elkaar contactloos betalen zonder uw pincode in te voeren.
Voor een smartwatch of fitness tracker geldt:
Om te betalen voert u iedere 24 uur (of na het afdoen) uw pincode in op uw wearable. Deze pincode heeft u zelf gekozen in de wearable app van de leverancier. Om te betalen drukt u op de activatieknop van uw wearable. Daarna selecteert u de wallet en voert u uw pincode in.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, nu pas gedaan.Gonadan schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:34:
Nog steeds m'n bronvermelding niet doorgeklikt begrijp ik?

En... de praktijk liegt niet. Ik betaal wekelijks mijn boodschappen bij de plaatselijke supermarkt en het bedrag dat ik moet afrekenen is altijd meer dan €25. En ik heb nog nooit een pincode hoeven in te toetsen op de pinautomaat. Gewoon met m’n FR645M en een pinpas van ABN Amro in mijn Garmin Pay Wallet. Dus ik vraag me af of de Consumentenbond dit wel echt zelf getest heeft, of niet goed begrepen van een tekst op een website.
Bij betalingen boven € 25,- krijg je dikwijls het commentaar van de caissière, pincode noodzakelijk... neenee mevrouw😏
Echt een uitvinding, ook icm sporten (fietsen en terras). Dacht eerst, heb ik niet nodig, maar gebruik het met regelmaat.
Dat hebben ze mij nog nooit gevraagd, maar wel leuke opmerkingen of verwonderde blikken van cassières of andere klanten bij de kassa. Ze moeten er allemaal gewoon nog een beetje aan wennen...RR46 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:10:
Bij betalingen boven € 25,- krijg je dikwijls het commentaar van de caissière, pincode noodzakelijk... neenee mevrouw😏

En al helemaal als er een lederen band om zit, dat men eigenlijk niet de indruk heeft van een sporthorloge, laat staan smartwatch.
@Ramon 73Ramon 73 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:07:
Hopelijk heb je tijd voor wat vraagjes.
Waar heb je hem besteld? En is hij ook daadwerkelijk al binnen?
En zo ja...: Hoe is het installeren van nieuwe kaarten bevallen?
Ja, is binnen. Duurde wel ruim 1 week, dus even geduld oefenen. Besteld bij eglobalcentral. Dat is beetje bedriegelijk want ik dácht bij een Nederlandse of Europese handelaar te bestellen, blijkt het achteraf toch uit het verre Oosten te komen.Giuz schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:02:
[...]
@Ramon 73
Hopelijk heb je tijd voor wat vraagjes.
Waar heb je hem besteld? En is hij ook daadwerkelijk al binnen?
En zo ja...: Hoe is het installeren van nieuwe kaarten bevallen?
Kaarten installeren is een eitje alleen een zip file downloaden, inhoud kopieren naar het horloge en het is klaar en werkt.
Een heel ander verhaal was het maken en overzetten van routes die turn-by-turn (tbt) begeleiding geven. Standaard staat de Fenix ingesteld op "Koers volgen"en heb je slechts een stippellijn op de kaart die je moet volgen. Even routebepaling op "Kaart gebruiken" instellen en je tocht zijn ineens voorzien van afslaginstructies.
Pas toen ik op een ondiep stuk weer ging staan begon de afstand op te lopen. Eerst in grote stappen, daarna steeds kleiner, tot ongeveer de afstand die ik dacht dat het was. Qua tempo krijg je dan een heel aparte grafiek:
https://www.strava.com/activities/2418396849
Het was zwemmen, dus mijn tempo was nogal constant.
Aan het eind heb ik het horloge te vroeg gestopt, zodat de meting van het laatste stuk niet is meegenomen.
Dat wil ik natuurlijk niet, dus heb ik de tip van DC Rainmaker opgevolgd en nu zwem ik met het horloge in een badmuts. Ik had er nog eentje liggen van een vakantie van 21 jaar geleden toen een badmuts verplicht was in het zwembad dat ik bezocht. Wie wat bewaart, die heeft wat.
Nadeel is wel dat je slagtempo niet wordt geregistreerd, ik heb me dus aangemeld voor een borstcrawlcursus.
Nog iets anders: hebben jullie ervaring met de Strava segment meldingen bij hardlopen? Ik heb de optie aan staan, maar het lijkt zelden te werken.
Mijn 245 gaf vanochtend 53, nadat ik de afgelopen 2 weken op 52 stond. Mooie ontwikkeling natuurlijk maar ik ben voor mijn gevoel minder fit (qua hardlopen) dan eind 2018. Verklaringen die ik zelf heb:
- ander algoritme dan op de F5
- de 245 houdt rekening met temperatuur bij bepalen VO2max
- van 3x in de week krachttraining wordt je VO2max blijkbaar ook hoger (?)
- het klopt niet op detail niveau en wijkt gewoon wat af tussen toestellen
Wat me verder opvalt is dat het aantal verbrande calorieën tussen Garmin Connect en MyFitnessPal afwijkt. Direct na een sync blijf ik onverklaarbare verschillen zien. Nu ben ik niet de enige als ik op fora lees, maar waarom het niet een 1 op 1 data import is, is mij een raadsel. Blijkbaar zijn beide partijen overtuigd van hun eigen algoritme met daardoor een verschil tot gevolg.
@nogeeninlog bij mij werken segmenten ook prima. Moest de eerste keer wel, nadat ik in Strava een aantal segmenten als favoriet had benoemd, ook op de website van Garmin Connect de segmenten als favoriet toevoegen/syncen. Daarna werkte het prima. Vind het overigens een leuke feature maar als je altijd hetzelfde rondje loopt op verschillende tempo’s is het ook irritant dat er weer een segment oppopt.
Betreft VO2max, je hebt het over een verschil van 1 of 2, ik denk dat het laatste punt valide is en er verschil in de toestellen zit. Het is maar een benadering aan de hand van sensoren die een onmogelijk compromis moeten maken van gemak bij het dragen en gebruiken en batterijduur aan de ene kant, en nauwkeurige data aan de andere kant. Garmin heeft het in de documentatie zelf over een "VO2 Max. Estimate" (https://support.garmin.com/en-US/?faq=lWqSVlq3w76z5WoihLy5f8)
Dat ander algoritme voor VO2max kan best, volgens mij is Garmin/FirstBeat daar continu mee bezig. En met temperatuur wordt bij de 245 heel zeker rekening gehouden.
Alleen van krachttraining zou je VO2max niet omhoog mogen gaan. Ik had net het omgekeerde met zwemmen, deze winter beginnen zwemmen (zonder HR data) en mijn VO2max is nu 4 lager dan vorig jaar (55 vs 59). Ben net van 54 naar 55 gegaan (en heb net een FR 935 vs Vivoactive 3, maar denk dat dat er weinig mee te maken heeft). Ik weeg +-3kg meer dan een jaar geleden, 72-73 vs 69-70, ik train niet minder maar wel anders. De VO2max wordt uitgedrukt in ml/kg/min, dus als ik gewicht elimineer, kan ik ongeveer dezelfde hoeveelheid zuurstof opnemen. Ik synchroniseer btw mijn gewicht met Garmin (heb een Withings weegschaal), weet niet of jij dat ook doet. Ik kan uit de eerder gelinkte pagina wel niet opmaken of Garmin het gewicht ook meeneemt in de berekening, maar lijkt me logisch dat dat wel zo is, anders zou men het over ml/min moeten hebben.
Aan MFP kant voer ik handmatig mijn gewenste kcal doel in. Op dit moment 2200kcal per dag. Nu wil ik dat die flexibel aangepast wordt op basis van 1) sport inspanning (lukt en is 1op1 match met Garmin) en 2) overige inspanning zoals stappen en traplopen. Dit lukt ook maar er lijkt weinig van te kloppen. Zo krijg ik met 15000 stappen zelfs nog een negatieve aanpassing (kcal worden verlaagd). Daar gaat het mis met het matchen met GC. Ik kan helaas niet zien wat en waarom. Nu is het geen extreem belangrijk punt maar het gooit wel een beetje het nut van activity tracking en kcal verbranding overboord.
Sorry, ik reageer wat laat (druk gehad): eglobalcentral.nl werkte prima voor aankoop FR935. Dit jaar eenA6300 gekocht, maar na 2 weken konden ze niet leveren....Dhammer schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:53:
Thanks iedereen,
Ik ben momenteel inderdaad aan het neigen om toch een 935 te kopen. De FR735xt lijkt me toch iets te oud, ookal is daarom de software natuurlijk wel grotendeels bug-free
De aankoop zal toch pas voor ergens midden Juli zijn wegens vakantie dus heb nog wat tijd om te vergelijken.
@Frij5fd Over die eglobalcentral.nl lees ik toch veel slechts, bij jou is dit allemaal goed afgelopen??
@Frenz64 Die Amazfit stratos lijkt me ook wel wat, alleen zijn de metrics rond zwemmen etc toch niet helemaal zoals ik het zou willen.. Ook gps & HRM Accuracy vallen wat tegen .. maar ja value for money is het wel een zeer interessante aankoop! Alleen wil ik zelf best wat meer uitgeven
Iemand hier al ervaring met een vantage M?
Dat is omdat de FR220 en FR235 op firmware CIQ2 zijn blijven steken (net zoals de FR630 en de FR735xt). De CIQ3 firmware maakt het mogelijk rondgegevens te gebruikenPathogen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:16:
Ha! Ik kwam vandaag eens achter iets leuksDit was de eerste keer dat ik een structured workout heb gebruikt op mijn F5+ en tot mijn verbazing en genoegen geeft deze bij de overgang van workout stap de gelopen pace van de afgelopen stap aan!
Iets waar ik me met enige regelmaat aan heb geërgerd bij mijn FR220 en FR230, dus jeej
Let op je privacy, alle grote partijen willen het geldbestedingspatroon track and tracen. De grote jongens beginnen niet voor niets met betaaldienstenGonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:48:
Tja, dat is al sinds de introductie van de pinpas en bonuskaart aan de gang. Neemt niet weg dat je schei moet blijven, maar ik steek liever energie in kritisch blijven op je aankoopgedrag dan anoniem proberen te blijven.Frij5fd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:00:
Let op je privacy, alle grote partijen willen het geldbestedingspatroon track and tracen. De grote jongens beginnen niet voor niets met betaaldiensten
Garmin slaat overigens niets inhoudelijks op over de betalingen bij mijn weten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zit hier ook naar opties te kijken om garmin pay te gaan gebruiken op mijn 945 (zit zelf bij ING en daar wordt het niet ondersteund), was op zoek naar een soort van prepaid kaart maar kan niet zo snel iets vinden... ook weer niet zo'n prioriteit.
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 25-06-2019 09:15 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ah, interessant! Benieuwd naar je ervaringen...
Zat ook zoiets te overwegen, maar vond het nog even teveel gedoe en ging er vanuit dat er ook kosten aan verbonden zouden zijn en zo veel zal ik het waarschijnlijk ook weer niet gebruiken.
Maar toch, interessante optie
Klopt, €1,55 per maand voor de rekening. Maar ik wilde eigenlijk toch nog een Rabobank pas omdat nu alleen m'n vriendin kan inloggen en de hypotheek beheren en zo.m0ridin schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:44:
@Gonadan
Ah, interessant! Benieuwd naar je ervaringen...
Zat ook zoiets te overwegen, maar vond het nog even teveel gedoe en ging er vanuit dat er ook kosten aan verbonden zouden zijn en zo veel zal ik het waarschijnlijk ook weer niet gebruiken.
Maar toch, interessante optie
ING gaf aan dat zij het voorlopig niet gaan ondersteunen dus is dit een mooi experiment voor een paar euro.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vandaag met open water ineens geen GPS track. Gebruik hem dagelijks vanwege triathlon training maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ah, dan komt dat inderdaad helemaal prima uitGonadan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:49:
[...]
Klopt, €1,55 per maand voor de rekening. Maar ik wilde eigenlijk toch nog een Rabobank pas omdat nu alleen m'n vriendin kan inloggen en de hypotheek beheren en zo.
ING gaf aan dat zij het voorlopig niet gaan ondersteunen dus is dit een mooi experiment voor een paar euro.
1.55 per maand valt ook nog wel mee trouwens maar ja... voor die enkele keer dat ik het zou gebruiken. Maar eens overwegen of ik het waard zou vinden.
Aan de andere kant is dat een kratje bier op het jaar
Oh, ja top, dat klinkt wel kloppend jaFrij5fd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:58:
[...]
Dat is omdat de FR220 en FR235 op firmware CIQ2 zijn blijven steken (net zoals de FR630 en de FR735xt). De CIQ3 firmware maakt het mogelijk rondgegevens te gebruiken

Ik heb nu ook "Last lap pace" als gewoon dataveld, vind ik ook erg fijn. Hoef ik niet per se bij een lap notification dwangmatig op mijn horloge te kijken, maar als ik benieuwd ben kan het gewoon achteraf. Loopt toch weer een stukje meer ontspannen.
Trouwens, ik heb sinds een tijdje een paar lelijke krassen op het glas van mijn F5+ en ik zit een beetje te gluren naar een nieuw glaasje, of een manier om de krassen op te vullen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nieuwe glaasjes lijken nog niet beschikbaar te zijn voor dit model (wel voor de F5) voor zover ik heb kunnen vinden.
Ik heb geen bezwaar tegen een beetje klooien met een epoxy of iets dergelijks, als ik maar wel het idee heb dat dit daadwerkelijk de boel goed opvult, en daar zijn de youtubers nogal verdeeld over.
Ik heb een Kimilar beschermglasje erop. Fenix 5 & 5+ zijn wat glas betreft hetzelfde trouwens. Erg tevreden over dat beschermglas. Heeft al een keer mn ruitje gered. Overigens is het plakken even een secuur werkje maar je ziet niet dat er iets opgeplakt zit.Pathogen schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:37:
[...]
Oh, ja top, dat klinkt wel kloppend jaOverigens, de 220 is nog pre-CIQ, maar je bedoelt wellicht de 230 en 235
Ik heb nu ook "Last lap pace" als gewoon dataveld, vind ik ook erg fijn. Hoef ik niet per se bij een lap notification dwangmatig op mijn horloge te kijken, maar als ik benieuwd ben kan het gewoon achteraf. Loopt toch weer een stukje meer ontspannen.
Trouwens, ik heb sinds een tijdje een paar lelijke krassen op het glas van mijn F5+ en ik zit een beetje te gluren naar een nieuw glaasje, of een manier om de krassen op te vullen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nieuwe glaasjes lijken nog niet beschikbaar te zijn voor dit model (wel voor de F5) voor zover ik heb kunnen vinden.
Ik heb geen bezwaar tegen een beetje klooien met een epoxy of iets dergelijks, als ik maar wel het idee heb dat dit daadwerkelijk de boel goed opvult, en daar zijn de youtubers nogal verdeeld over.
Ah zo, nee dat niet. Geen idee of je losse glasjes kan scoren en zelf vervangen? Bezel ringen zie ik wel eens op ebay.Pathogen schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:00:
Dat snap ik, maar dat helpt niet meer tegen de krassen die erop zitten lijkt me
Wahoo sensor nog niet opnieuw gekoppeld. Wel de Tempe sensor (thermometer ding) gekoppeld. Horloge deed eigenlijk alles wat ik wilde. Maps kunnen testen, werkte redelijk. Je moet wel behoorlijk inzoomen om functioneel detail te hebben op wandel niveau, zodra je een paar stappen uitzoomt verdwijnen de wandelpaden. Nog niets getest met custom maps, alles nog met de on board Europa kaart, deze staan wel in de planning.
De 'reroute' to starting point is toch wel erg makkelijk als je ergens bent waar je nog niet eerder was en je bent een beetje de oriëntatie kwijt om weer terug te komen bij de auto/camping. Dus dit maakt de upgrade van de F3 voor mij nuttig (het was meer 'omdat het kan' hiervoor) Navigeren werkt fijn, duidelijk hoorbaar signaal tijdens fietsen met goed voelbare trillingen. Ook het alarm is wat fijner ten opzichte van de 3. De 3 heeft maar één geluid, de 5+ een soort 'twee tonig' alarm. Het geluid is/lijkt iets luider dan dat van de 3 en ook de trillingen zijn iets beter voelbaar ten opzichte van de 3.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Werkt op zich wel top👌
Ik heb bewust (nog?) geen beschermglas (of hoe noem je het?) erop geplakt, onder het motto van: saffier moet wel tegen een aardig stootje kunnen...?
Dat is iets bestendiger tegen krassen maar uiteindelijk ook gewoon gevoelig. Lees maar de ervaringen op het garmin forum. Een beschermglasje is een no brainer voor mij. Je ziet er niets van.RR46 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:57:
@Pathogen is toch Saffier glas? En toch nog krassen erin?
Ik heb bewust (nog?) geen beschermglas (of hoe noem je het?) erop geplakt, onder het motto van: saffier moet wel tegen een aardig stootje kunnen...?