[iPad] importeren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 162.903 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat OMT het in een nieuwsartikel @ homepage heeft gepost is ook best wel dom :(
Ik ga kijken of ik niet wat via eBay kan vinden. (PayPal verzekering FTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:21:
Het feit dat OMT het in een nieuwsartikel @ homepage heeft gepost is ook best wel dom :(
Ik ga kijken of ik niet wat via eBay kan vinden. (PayPal verzekering FTW)
Je kunt Evan natuurlijk ook gewoon vragen het bedrag terug te storten... als blijkt dat ie dat niet wil/kan, kun je altijd nog drastischer maatregelen nemen.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 16:13
Wat is wijs om nu te doen... wachten totdat het acc van Evan weer word gedeblokkeerd is ook niet echt slim lijkt mij, tenzij je wilt dat je pakje ineens word teruggestuurd

Degene die in Amerstfoort staan, die hebben wel vooruitgang

Clearance in progress

Dat geld helaas niet voor degene die ergens anders staan, zoals mijn pakketje..

Edit:

Ik krijg net dit mailtje van Evan
Hello,

I can not pay any Duties and Taxes.

You will have to work this out with Customs.

Or the Shipment will be Refused and Returned back to me?

If this is Returned back to me I can send you a FULL Refund right away.

I can not pay for the Duties due to the problems here.

Please let me know

Again I am sorry

Evan

[ Voor 37% gewijzigd door Minhan op 27-04-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
simplyelectronics.net. Hij is nog niet binnen, had ik ook niet echt verwacht zou wel heel snel zijn. Ik geloof dat ik blij ben niet meer bij Evan besteld te hebben de laatste berichten gelezen te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog even het antwoord van nl-import af en dan zien we wel weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

lintweaker schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:57:
[...]

simplyelectronics.net. Hij is nog niet binnen, had ik ook niet echt verwacht zou wel heel snel zijn. Ik geloof dat ik blij ben niet meer bij Evan besteld te hebben de laatste berichten gelezen te hebben...
Zijn die lui te vertrouwen dan? waar zitten ze überhaupt want ik kan geen adres vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:32
Als je zelf de BTW etc wil gaan betalen, kun je hier contact opnemen;

nlmaster@fedex.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
Zojuist een antwoord gekregen van NL-Import
Ik vrees dat de verscheper ten onrechte een faktuurwaarde van 100 usd aangegeven heeft en hij ook aangemeld heeft dat de vervoerskosten en BTW voor zijn zendingen voldaan worden door hem.
Het opgegeven account nummer voor de betaling is niet van verscheper en de eigenaar van dit accountnummer wenst niet te betalen.

Ik dit geval kunnen we u zending pas inklaren als we de volgende bescheiden hebben

Paypall betalingsbewijs van U aan verscheper
Uw goedkeuring dat u de vervoerskosten en BTW wenst te voldoen.

Zonder deze bescheiden zal de Douane de zending aanmelden als 'Foute faktuur', en een bekeuring uitschrijven van ongeveer 226 euro of zal men eisen dat de zending retour afzender gaat.
en zojuist de envoice gekopieerd en opgestuurd... gevraagd wat de kosten dus zijn voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 19:49
Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:41:
Wat is wijs om nu te doen... wachten totdat het acc van Evan weer word gedeblokkeerd is ook niet echt slim lijkt mij, tenzij je wilt dat je pakje ineens word teruggestuurd

Degene die in Amerstfoort staan, die hebben wel vooruitgang

Clearance in progress

Dat geld helaas niet voor degene die ergens anders staan, zoals mijn pakketje..

Edit:

Ik krijg net dit mailtje van Evan

[...]
Het lijkt me dat je niet 300 bij wilt lappen, en aangezien je het toch echt zelf wilt betalen is een refund je enige optie. Netjes overigens dat hij dat aanbied, om het meteen te refunden voordat hij de iPad uberhaupt terug heeft. Plus dat hij 100 dollar verlies heeft aan de shipping costs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
thaan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:05:
[...]

Het lijkt me dat je niet 300 bij wilt lappen, en aangezien je het toch echt zelf wilt betalen is een refund je enige optie. Netjes overigens dat hij dat aanbied, om het meteen te refunden voordat hij de iPad uberhaupt terug heeft. Plus dat hij 100 dollar verlies heeft aan de shipping costs.
Ja echt heel netjes, wie zegt dat hij het doet. Laat me toch niet lachen, hij gebruikt gewoon iemand anders zijn shipping account. Nee laten we die met zijn allen gaan vertrouwen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:07:
[...]

Ja echt heel netjes, wie zegt dat hij het doet. Laat me toch niet lachen, hij gebruikt gewoon iemand anders zijn shipping account. Nee laten we die met zijn allen gaan vertrouwen! |:(
Helemaal gelijk, ik laat hem doorkomen en dan zien we wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:04:
Zojuist een antwoord gekregen van NL-Import

[...]

en zojuist de envoice gekopieerd en opgestuurd... gevraagd wat de kosten dus zijn voor mij
Zelfde gedaan, via de telefoon werd mij verteld dat dit ongeveer rond de 180 a 200 euro kan worden... we zullen zien, het is enorm vervelend, maar ik ga dit eerst maar betalen en vervolgens kijken wat er te regelen valt via paypal om nog wat terug te krijgen. Dit liever dan terug te sturen en hopen op een terugbetaling van Evan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:07:
[...]

Dus jij wilt iemand, die al 2 tot 3 weken lang iPads verstuurd naar half Tweakers.net met topservice, nu binnen 2 dagen helemaal onbetrouwbaar bestempelen? Get real. Hij had ook gewoon niet meer kunnen reageren als hij echt slechte intenties had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dat er ook nog mensen voor die smeerpijp opkomen, dat vind ik helemaal belachelijk.
Het is gewoon een pure oplichter, rommelen met iemand anders zijn shipping account, lagere waardes opgeven, facturen opsturen met lagere waardes. Dat het bij andere mensen goed is gegaan, hoeft nog niet te bekeken dat die betrouwbaar is.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 27-04-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Hij is zeker niet goed bezig geweest, op OMT staat nu zelfs dat Fedex gezegd heeft dat hij het account van HP heeft gebruikt om voor de belasting te betalen 8)7 Ja, als dat zo is heeft ie wel enorm veel winst gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Morgen ook maar eens contact opnemen met PayPal, kijken of die nog wat met zijn account kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:09:
Dat er ook nog mensen voor die smeerpijp opkomen, dat vind ik helemaal belachelijk.
Het is gewoon een pure oplichter, rommelen met iemand anders zijn shipping account, lagere waardes opgeven, facturen opsturen met lagere waardes. Dat het bij andere mensen goed is gegaan, hoeft nog niet te bekeken dat die betrouwbaar is.
Het tegendeel is anders nog steeds niet bewezen. Tot nu toe is er nog steeds niemand genaaid, alle iPads zijn of aangekomen of onderweg. En als ze retour gaan betaald hij de kosten. Dus wat is het probleem?

Ik zie alleen maar roddels en ander geklets langskomen, de enige feiten zijn dat zijn account geblokked is en hij niet KAN betalen. Ondanks dat hij het wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:20:
[...]

Het tegendeel is anders nog steeds niet bewezen. Tot nu toe is er nog steeds niemand genaaid, alle iPads zijn of aangekomen of onderweg. En als ze retour gaan betaald hij de kosten. Dus wat is het probleem?

Ik zie alleen maar roddels en ander geklets langskomen, de enige feiten zijn dat zijn account geblokked is en hij niet KAN betalen. Ondanks dat hij het wil.
hij KAN het wel betalen... maar hij WILT het niet, hij heeft de keuze om dit dus via Paypal te betalen, maar dit is niet in hem opgekomen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
[...]

Dat zegt hij inderdaad, maar het is nog niet helemaal duidelijk of dit ook werkelijk zo is. En inderdaad, er zijn andere methoden om ons te betalen, dus wat dat betreft zijn we wel degelijk genaaid. Ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, hopelijk heb ik voor het einde van de week een iPad, ook al is het voor 200 euro meer. Dan zien we daarna wel weer of er nog wat terug te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Ach Evan kletst wel meer uit zijn nek, mailtje van FeDex.
Hij is gewoon niet van plan die extra belastingen te gaan betalen.

Of zijn accountnummer geblokkeerd is weet ik niet, we kennen deze niet maar men ging wel stappen ondernemen. Hij gebruikte namelijk ten onrechte een account nummer van iemand anders en deze persoon heeft aangegeven niet te betalen voor zijn zendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fedex weer aan de telefoon gehad. Printscreen door hun ontvangen en doorgestuurd naar de douane.
Het slechtste geval zal 19% btw aan mijn berekend worden.
Mijn 16 gig versie gaat zo wel heel duur worden maar ik laat hem wel doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Claim openen kan trouwens wel hoor, dat kan volgens mij alleen niet als je het voor prive doet.
Ik kan nu gewoon op het knopje claim drukken, maar ik wacht eerst even tot mijn iPad binnen is en dan ga ik hem eens even zieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:28:
[...]

Ach Evan kletst wel meer uit zijn nek, mailtje van FeDex.
Hij is gewoon niet van plan die extra belastingen te gaan betalen.
waarom zal hij dat doen ook? is ie al z'n winst kwijt.

En hij kan de belastingingen niet declareren als intracommunitaire leveringen want die zijn niet verlegd naar NL toe :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
kmf schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:34:
[...]

waarom zal hij dat doen ook? is ie al z'n winst kwijt.

En hij kan de belastingingen niet declareren als intracommunitaire leveringen want die zijn niet verlegd naar NL toe :P
Dat snap ik, alleen denken sommige mensen dat Evan zo'n god is dat die het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:30:
Fedex weer aan de telefoon gehad. Printscreen door hun ontvangen en doorgestuurd naar de douane.
Het slechtste geval zal 19% btw aan mijn berekend worden.
Mijn 16 gig versie gaat zo wel heel duur worden maar ik laat hem wel doorsturen.
Heb evan om de originele invoice gevraagd, want nu heb ik 1000 op moeten geven, ipv 699+fedex kosten.
Scheelt toch weer ongeveer 200USD*19%....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Largo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:46:
[...]

Heb evan om de originele invoice gevraagd, want nu heb ik 1000 op moeten geven, ipv 699+fedex kosten.
Scheelt toch weer ongeveer 200USD*19%....
Hier heb je vast zijn reactie,
I would send them the Original PayPal Invoice to be safe. That is all the is required.

There is a way to claim vat refund but you have to research that

Thank You

Evan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:48:
[...]

Hier heb je vast zijn reactie,

[...]
lol, ja komt ie nu mee, terwijl hij eerst zelf zat te zeuren dat iemand de originele factuur had opgestuurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:53:
[...]

lol, ja komt ie nu mee, terwijl hij eerst zelf zat te zeuren dat iemand de originele factuur had opgestuurd :+
Haha inderdaad, hij zei ook dat die alles al had opgestuurd. Maar de FeDex medewerkers wisten allemaal nog van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:56:
[...]

Haha inderdaad, hij zei ook dat die alles al had opgestuurd. Maar de FeDex medewerkers wisten allemaal nog van niks.
Nee inderdaad, het blijft zo dat Fedex tot op heden nog geen enkele factuur heeft binnen gehad. Het is duidelijk dat Evan gewoon niet goed bezig is geweest en wij zijn gewoon stom geweest hem te vertrouwen dat hij dit wel zou doen. Zoals ik al eerder zei, ik heb mijn lesje wel geleerd. Dit gaan we niet nog een keer zo doen, een volgende keer dus gewoon maar even mijn geduld bewaren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
Same here.. Nu is het enkel wachten op de NL-Import mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me toch weer denken aan The Italian Job: You can trust anyone, just not the devil inside them. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:24:
[...]

hij KAN het wel betalen... maar hij WILT het niet, hij heeft de keuze om dit dus via Paypal te betalen, maar dit is niet in hem opgekomen of wel?
Waar baseer je dat op?

Het zou eens fijn zijn als iedereen het over feiten zou hebben, in plaats van roddels en vermoedens. Dat het niet in de haak blijkt, ok, ga ik direct in mee. De bestellers wisten dit natuurlijk, want de waarde van 100$ staat al sinds dag 1 op de pakjes. Het was gedoemd om fout te gaan, en mede dankzij de vulkaan is het in een stroomversnelling geraakt lijkt het.

Maar je hoort nu van alles, van alle kanten, en ik kan me voorstellen dat de mensen die zitten te wachten op een iPad redelijk in paniek beginnen te raken. Het is toch veel slimmer om bij de feiten te houden, en eerst Evan en de mensen kans te geven het op te lossen?

Als het niet opgelost wordt, dan raad ik overigens aan om als ontvanger een geschil aan te maken bij Paypal. Misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Op de gesprekken met Fedex waar wordt gezegd dat de verzender niet WIL betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:51:
[...]

Op de gesprekken met Fedex waar wordt gezegd dat de verzender niet WIL betalen.
Heb je die gesprekken zelf gevoerd? Of ergens gelezen?

Want de gesprekken die ik gelezen heb van Fedex stralen ook geen grote intelligent uit.. En voor Fedex is het ook simpel, die zal het allemaal niet zo boeien. Die hebben hun geld allang binnen van het verzenden, en als ze retour sturen dan kost het ze niets exta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:54:
[...]

Heb je die gesprekken zelf gevoerd? Of ergens gelezen?

Want de gesprekken die ik gelezen heb van Fedex stralen ook geen grote intelligent uit.. En voor Fedex is het ook simpel, die zal het allemaal niet zo boeien. Die hebben hun geld allang binnen van het verzenden, en als ze retour sturen dan kost het ze niets exta's.
Dit werd in ieder geval bij mijn laatste gesprek gezegd. Lijkt me toch niet dat Fedex het allemaal niet boeit, mag toch hopen dat ze nog wel gewoon willen proberen het goed af te leveren. Overigens is dit natuurlijk niet Fedex, maar de douane die voor de problemen zorgt en die boeit het wel degelijk, want ze willen geld zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, het is gewoon een cirkel waarin er nu gedraaid wordt. Ik hoop dat jullie eruit mogen komen. Ik prijs me gelukkig dat Evan niet op mijn bestelling gereageerd heeft (ik was te laat, net voor de aswolk) en dat blijkt nu dus geluk te zijn. Heb dan ook geen iPad, dat is de keerzijde van de medaille. Overigens fijn dat je het uit eerste hand hebt, dat maakt het betrouwbaar en daar is wel noodzaak toe.

Maar misschien kunnen we op een of andere manier zorgen voor een rechtlijnige en correcte correspondentie. Hij zal toch niet gek zijn en wel snappen dat er veel, heel veel Paypal klachten aankomen? En die zullen ook niet ongevoelig zijn, vooral niet als er aan Paypal betaald is met een CC waar ook nog eens geld op teruggehaald kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:02:
Maar misschien kunnen we op een of andere manier zorgen voor een rechtlijnige en correcte correspondentie. Hij zal toch niet gek zijn en wel snappen dat er veel, heel veel Paypal klachten aankomen? En die zullen ook niet ongevoelig zijn, vooral niet als er aan Paypal betaald is met een CC waar ook nog eens geld op teruggehaald kan worden.
Kunnen er mensen dit bevestigen dat je het geld inderdaad gemakkelijk met je CC kan blokkeren? Gaat PayPal dan niet achter je aankomen voor het geld dat zij aan Evan hebben verzonden maar dus niet van jou hebben gekregen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruyckske schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:07:
[...]

Kunnen er mensen dit bevestigen dat je het geld inderdaad gemakkelijk met je CC kan blokkeren? Gaat PayPal dan niet achter je aankomen voor het geld dat zij aan Evan hebben verzonden maar dus niet van jou hebben gekregen?
Normaliter kan je bij je CC maatschappij een geschil aanmaken, en gaan zij het onderzoeken. Je staat sterk met je bestelling en niet afleveren lijkt me. Hoe paypal het oplost, ik denk dat zij het geld weer terugtrekken uit zijn account. En als dat account leeg is halen ze het van zijn bankrekening neem ik aan? Maar ik weet niet of je bij Paypal direct je geld krijgt, of dat er een 'cool down' periode is van bv 30 dagen zodat ze zeker weten dat het geld ook echt bij Paypal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Hij komt dan gewoon in de min te staan, als het geld niet op zijn account staat.
En 10 mensen dienen een claim in, dan staat hij PayPal 10k in het rood.
Geloof mij dan maar, dat alle alarmbellen bij PayPal gaan rinkelen ik ga ze in ieder geval bellen om te vertellen wat voor figuur dit is. En als er iemand zeikerig is, en graag informatie over personen wil hebben dan is het PayPal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:34
Snap ik het nou niet goed. Wordt hier geklaagd omdat er invoerbelasting en btw moet worden betaald. Je weet toch dat je bij invoer van goederen via de Post/Fedex invoerrechten moet betalen (als de waarde meer dan E25 bedraagt). Beetje dom om te denken dat de douane niet oplet. Zeker i.h.g.v. de Ipad (uniforme box van het model dubbele baksteen) is het natuurlijk niet moeilijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
swiebert schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:18:
Snap ik het nou niet goed. Wordt hier geklaagd omdat er invoerbelasting en btw moet worden betaald. Je weet toch dat je bij invoer van goederen via de Post/Fedex invoerrechten moet betalen (als de waarde meer dan E25 bedraagt). Beetje dom om te denken dat de douane niet oplet. Zeker i.h.g.v. de Ipad (uniforme box van het model dubbele baksteen) is het natuurlijk niet moeilijk vinden.
JIj snapt het inderdaad niet goed, als je het wil snappen moet je alles maar is gaan doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Paypal zal niks voor je doen, het is namelijk niet via eBay gegaan. Dus geen kopersbescherming. Ga je geld halen bij je cc, dan zal paypal bij je aankloppen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Reactie Evan:
Hi,

Okay this is my Final Offer.

I am wiling to refund $100 for the Duties and Taxes.

I can refund you the payment through PayPal.

I can send you the Apple Store Receipt and you can provide FEDEX a Copy.

I have already E-Mailed FEDEX a copy of the Receipt.

If you do not agree then please let me know so I may Refund your full Payment and have the I Pad sent back to me.
PayPal Policy will allow me to send a full refund once the Shipment is refused and is sent back to me.

This is all I can Offer.

This is the quickest way possible to avoid further delays.

Thank You

Evan
Dat klinkt in ieder geval alweer beter. Officieel zou hij natuurlijk alles betalen, maar wij wisten ook wel beter dat dit gebaseerd was op een foute manier om door de douane heen te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door sroebert op 27-04-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Qorne schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:02:
[...]

Zijn die lui te vertrouwen dan? waar zitten ze überhaupt want ik kan geen adres vinden.
Ik hoop het wel ;) anders ben ik een hoop geld kwijt. Misschien handig om ff te wachten tot ik het ding binnen heb. Geen idee waar ze zitten (niet naar gekeken, maar is volgens mij wel een uk toko).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:23:
Reactie Evan:

[...]

Dat klinkt in ieder geval alweer beter. Officieel zou hij natuurlijk alles betalen, maar wij wisten ook wel beter dat dit gebaseerd was op een foute manier om door de douane heen te komen.
Klinkt mij als een redelijk bod in de oren om eerlijk te zijn. Hoeveel moet je dan nog zelf betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt het 100,- eigen kosten denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
iemand toevallig hier al een bestelling geplaatst: http://link.marktplaats.nl/341587812
de prijs is namelijk best mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:17:
Hij komt dan gewoon in de min te staan, als het geld niet op zijn account staat.
En 10 mensen dienen een claim in, dan staat hij PayPal 10k in het rood.
Geloof mij dan maar, dat alle alarmbellen bij PayPal gaan rinkelen ik ga ze in ieder geval bellen om te vertellen wat voor figuur dit is. En als er iemand zeikerig is, en graag informatie over personen wil hebben dan is het PayPal wel.
Echt, als Wilders aan de macht komt dan ben jij op je plekkie hoor. Eerst koop je via Evan een iPad, die je netjes ontvangt, dan ga je zeiken over het feit dat er 100$ opstaat (terwijl je dit al wist) en is het opeens niet meer netjes en kan het niet en weet ik wat. Ik begrijp je echt niet, je wil voor een duppie op de eerste rang zitten en nu zit je daar en is het nog niet goed?

Het zou me niets verbazen als jij de douane/Fedex getipt hebt om Evan (en de bestellers!!) een oor aan te naaien.
stef-o schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:34:
iemand toevallig hier al een bestelling geplaatst: http://link.marktplaats.nl/341587812
de prijs is namelijk best mooi...
Lees even dit topic, en de topics op andere bronnen (Fok en OMT) door. En kom dan nog ff terug.

Overigens zie je opeens ook heel veel mensen voor 400 euro 32 GB's verkopen op Marktplaats. Allemaal prachtig klinkende voor- en achternamen die 1 of 2 dagen actief zijn op MP. Als je reageert krijg je een Engelse mail terug. Ofwel: oplichterij!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:35:
[...]

Echt, als Wilders aan de macht komt dan ben jij op je plekkie hoor. Eerst koop je via Evan een iPad, die je netjes ontvangt, dan ga je zeiken over het feit dat er 100$ opstaat (terwijl je dit al wist) en is het opeens niet meer netjes en kan het niet en weet ik wat. Ik begrijp je echt niet, je wil voor een duppie op de eerste rang zitten en nu zit je daar en is het nog niet goed?

Het zou me niets verbazen als jij de douane/Fedex getipt hebt om Evan (en de bestellers!!) een oor aan te naaien.

[...]

Lees even dit topic, en de topics op andere bronnen (Fok en OMT) door. En kom dan nog ff terug.
Joh doe die Evan oogkleppen even af, en kom dan weer terug.
Het enigste waar je goed in bent, is in dingen te suggereren voor de rest heb je nog niet 1 post gehad van toegevoegde waarde. Je twijfelt nog liever aan de woorden van FeDex, dan aan een Amerikaan die zijn afspraken niet nakomt.

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 27-04-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:39:
[...]

Joh doe die Evan oogkleppen even af, en kom dan weer terug.
Het enigste waar je goed in bent, is in dingen te suggereren voor de rest heb je nog niet 1 post gehad van toegevoegde waarde. Je twijfelt nog liever aan de woorden van FeDex, dan aan een Amerikaan die zijn afspraken niet nakomt.
Feiten vriend, feiten. Als je je daarbij houdt, dan blijkt alles in het leven nog best mee te vallen. Ik trek niemand zijn woorden in twijfel, en ben op dit moment de laatste die aanraadt om nog bij Evan te bestellen. Maar dat maakt niet zoveel uit. Jij blijft op alles je gal spuwen, gewoon omdat je dat kan. En dat is jammer. Dat maakt je zuur, wordt je niet knapper van en komt je leven niet ten goede.

En buiten dat ben je natuurlijk gewoon een schijnheilig boontje, wat toen ie 'goedkoop' een iPad kon bestellen dit deed om vervolgens in een huilebalk te veranderen. Een typje wat vandaag een pak melk koopt voor 1 euro, en als het morgen voor 0,99 cent in de aanbieding is terug gaat naar de winkel om je beklag te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:36
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:35:
[...]
[...]
NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:58:
Ik regel alles wel hoor ik Evan zeggen, hiervoor kan die Evan mooi gaan opdraaien. Mocht hij niet binnen 24 uur reageren, dan zal ik ook eens even contact opnemen met Fedex hoe deze man zaken doet.
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door awenger op 27-04-2010 20:49 . Reden: Overbodig commentaar weggehaald. Quotes zijn voldoende, niet mijn waardeoordeel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:43:
[...]

Feiten vriend, feiten. Als je je daarbij houdt, dan blijkt alles in het leven nog best mee te vallen. Ik trek niemand zijn woorden in twijfel, en ben op dit moment de laatste die aanraadt om nog bij Evan te bestellen. Maar dat maakt niet zoveel uit. Jij blijft op alles je gal spuwen, gewoon omdat je dat kan. En dat is jammer. Dat maakt je zuur, wordt je niet knapper van en komt je leven niet ten goede.

En buiten dat ben je natuurlijk gewoon een schijnheilig boontje, wat toen ie 'goedkoop' een iPad kon bestellen dit deed om vervolgens in een huilebalk te veranderen. Een typje wat vandaag een pak melk koopt voor 1 euro, en als het morgen voor 0,99 cent in de aanbieding is terug gaat naar de winkel om je beklag te doen.
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).

Feiten zijn vrij duidelijk;
Alle kosten zouden voor Evan zijn, dit blijkt dus niet.
Dus voor mij is het een bedrieger/oplichter, en als jou dat niet aanstaat is dat niet mijn probleem.

Als hij maar 100$ op het pakketje had gezet, dan had ik er beter 1 van Ebay kunnen halen dan was me deze ongein bespaard geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 27-04-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook het mailtje van evan gehad en gelijk terug gestuurd dat het wat mij betreft accoord is . De rest betaal ik wel . Hoop dat het allemaal snel rond is en we dit achter ons kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:44:
[...]

Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
Maak je je er maar zo vanaf, maar nee, ik ga niet met je mee. Zolang je je niet aan de feiten houdt, zal ik je posts blijven tegenspreken.

@awenger: Thx voor de kopie, ik was hem aan het zoeken die post. Alleen het taalgebruik daar al van NotSoSteady. Het dreigende toontje is echt absurd.. En dat voor iemand die hier alleen geregistreerd is om dat soort dingen uit te kramen is verwonderlijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:46:
Ook het mailtje van evan gehad en gelijk terug gestuurd dat het wat mij betreft accoord is . De rest betaal ik wel . Hoop dat het allemaal snel rond is en we dit achter ons kunnen laten.
Laat ff weten hoe het afloopt! Dat is namelijk de nekslag wat mij betreft voor alle 'haters' die er op dit moment zijn. En het bewijst dat als je 1-op-1 met Evan het regelt dat het goedkomt. Dat zou weer een discussie kunnen afsluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
PayPal Policy will allow me to send a full refund once the Shipment is refused and is sent back to me.
dit is natuurlijk onzin. Hij mag refunden wanneer ie dat wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:46:
Inderdaad, dan kunnen daarna andere mensen ook weer gebruik maken van dit topic >:)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:47:
[...]
En het bewijst dat als je 1-op-1 met Evan het regelt dat het goedkomt. Dat zou weer een discussie kunnen afsluiten.
1 op 1 komt het niet echt meer op neer :P hij verstuurd steeds gewoon dezelfde mail naar iedereen, natuurlijk wel sneller dan 50 individueel

[ Voor 32% gewijzigd door sroebert op 27-04-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:49:
[...]

Inderdaad, dan kunnen daarna andere mensen ook weer gebruik maken van dit topic >:)
Doe niet zoo geeeek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
kmf schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:47:
[...]
dit is natuurlijk onzin. Hij mag refunden wanneer ie dat wilt
Tuurlijk. Maar als hij refund, en het pakket is nog niet onderweg naar hem en je krijgt de iPad alsnog, heeftie en geen geld, en geen iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:06:
Heel lullig. Op het begin zegt Evan dat hij alle kosten betaalt, ligt hij uiteindelijk bij de douane moet je zelf nog een hoop gaan betalen. Ik heb hem zelf ook bij Evan besteld, maar hij is niet bij de douane terecht gekomen. Vind het echt lullig.
Nou goh, echt heel verrassend. |:( Evan kwam op mij al van heel ver als niet al te betrouwbaar over, dat hij altijd iPads heeft weten te leveren deed mij echt niet plots de portemonnaie trekken om bij hem te bestellen. Hij licht duidelijk de douane op, daar krijg je gezeur mee, accounts kloppen nu niet meer wanneer hij zijn "belofte" moet voldoen... goh. Ik snap werkelijk niet dat je op basis van wat ervaringen toch deze route verkiest, zeker niet als je die 600 of wat dollar niet gewoon ergens voor de gok hebt liggen. Als je echt op deze manier altijd zo goedkoop aan Amerikaanse spullen zou kunnen komen, deed ik en iedereen dit al lang natuurlijk. Het is kut voor jullie als je problemen krijgt, maar laten we er nu wel enigzins volwassen op reageren, het is echt eigen schuld dikke bult, maar je hebt dan wel lekker vroeg een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 16:45
Ik heb m'n 100 dollar al van Evan teruggekregen :). Het staat al op mn paypal rekening. Ik vind dat hij het nog redelijk goed oplost. Hopelijk kunnen jullie je het geld nog voor een deelterugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
JoJo nl schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:00:
Ik heb m'n 100 dollar al van Evan teruggekregen :). Het staat al op mn paypal rekening. Ik vind dat hij het nog redelijk goed oplost. Hopelijk kunnen jullie je het geld nog voor een deelterugkrijgen.
Op zich is het storten van een klein deel van de kosten die hij had beloofd volledig te vergoeden netjes, maar dat was niet de afspraak right? Jij kocht dat ding toch voor die deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:56:
[...]

Tuurlijk. Maar als hij refund, en het pakket is nog niet onderweg naar hem en je krijgt de iPad alsnog, heeftie en geen geld, en geen iPad.
En dan stuur jij die iPad natuurlijk meteen retour? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
vgroenewold schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:04:
[...]

Op zich is het storten van een klein deel van de kosten die hij had beloofd volledig te vergoeden netjes, maar dat was niet de afspraak right? Jij kocht dat ding toch voor die deal?
Ja, maar in principe zou hij ook helemaal niets kunnen refunden en dan moet je nog meer belasting betalen, niemand die er iets aan kan doen. Ook krijg ik nu een bon van de iPad zodat ik uiteindelijk nog minder belasting betaal. Ik ben alsnog wel teleurgesteld dat ik zelf moet bijbetalen. Hij heeft ook het geld binnen 5 min. na mijn aanvraag gelijk overgemaakt.

[ Voor 40% gewijzigd door JoJo nl op 27-04-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
zojuist ook 100 dollar teruggekregen ter compensatie... Ben blij dat hij er iig wel wat aan mee betaald.

Morgen maar even zorgen dat de douane alles loslaat en dan kan ik donderdag van m'n ipad genieten (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:07:
zojuist ook 100 dollar teruggekregen ter compensatie... Ben blij dat hij er iig wel wat aan mee betaald.

Morgen maar even zorgen dat de douane alles loslaat en dan kan ik donderdag van m'n ipad genieten (hoop ik)
Same here, nu ook 100 dollar ontvangen. We krijgen nu misschien wel de bon van de iPad, maar aangezien ik al mijn paypal betaling naar Fedex doorgestuurd heb, neem ik aan dat er dan toch nog gewoon belasting over dat bedrag betaald gaat worden en niet over het bedrag van de iPad? Jammer, maar 100 dollar verschil is al een stuk aangenamer (nee niet de afspraak, maar ik kan het van Evan ook begrijpen, tuurlijk het is zijn schuld, maar ook de mijne dat ik het bij hem koop, ik wist ten slotte van te voren hoe het in zijn werk ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je er veel lol mee beleefd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]thaan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:56[/message]:
[...]

Zeker, maar dan moet ie niet zeggen dat het paypal policy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
JoJo nl schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:06:
[...]

Ja, maar in principe zou hij ook helemaal niets kunnen refunden en dan moet je nog meer belasting betalen, niemand die er iets aan kan doen. Ook krijg ik nu een bon van de iPad zodat ik uiteindelijk nog minder belasting betaal. Ik ben alsnog wel teleurgesteld dat ik zelf moet bijbetalen. Hij heeft ook het geld binnen 5 min. na mijn aanvraag gelijk overgemaakt.
Ja, nou en? Hij creeerd het probleem en omdat hij je vervolgens toch een klein beetje tegemoet komt is het plots toch een toffe actie? Tuurlijk niet, hij heeft zich simpelweg niet aan de afspraak gehouden en probeert nu zijn naam niet teveel te laten bedoezelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:07:

Heb je die nu terug zonder de bon te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
vgroenewold schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:16:
[...]

Ja, nou en? Hij creeerd het probleem en omdat hij je vervolgens toch een klein beetje tegemoet komt is het plots toch een toffe actie? Tuurlijk niet, hij heeft zich simpelweg niet aan de afspraak gehouden en probeert nu zijn naam niet teveel te laten bedoezelen.
Zeg ik dan dat het een fantastische vent is die een soort van god is? Ik zeg toch dat ik alsnog niet helemaal tevreden ben, maar iets is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld is hier ook binnen.
En morgen weer verder..en het weekend op de ipad verder reageren hier ???? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
Largo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:21:
[...]

Heb je die nu terug zonder de bon te sturen?
wat heb ik terug? ik heb gewoon 100 dollar gekregen van Evan ter compensatie, de btw en invoerrechten moeten nog verrekend worden, dit hoor ik waarschijnlijk morgen hoeveel dit gaat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
JoJo nl schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:24:
[...]

Zeg ik dan dat het een fantastische vent is die een soort van god is? Ik zeg toch dat ik alsnog niet helemaal tevreden ben, maar iets is beter dan niets.
Nee ok, als je dat uiteindelijk als risico had ingecalculeerd is dat prima, maar ik zou toch eerder de neiging hebben er een zaak middels PayPal of de douane van te maken ipv mee te gaan met Evan, daar is hij nu bang voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik gewoon wacht tot Augustus, dan ga ik naar NYC :D (En daar heb ik héél erg veel zin in :P)
Als ik die 380,- vergelijk met jullie uiteindelijke bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
vgroenewold schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:26:
[...]

Nee ok, als je dat uiteindelijk als risico had ingecalculeerd is dat prima, maar ik zou toch eerder de neiging hebben er een zaak middels PayPal of de douane van te maken ipv mee te gaan met Evan, daar is hij nu bang voor denk ik.
De douane maakt het helemaal niet uit wie het uiteindelijke bedrag betaald, als ze hun geld maar binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:14:
[...]

Same here, nu ook 100 dollar ontvangen. We krijgen nu misschien wel de bon van de iPad, maar aangezien ik al mijn paypal betaling naar Fedex doorgestuurd heb, neem ik aan dat er dan toch nog gewoon belasting over dat bedrag betaald gaat worden en niet over het bedrag van de iPad?
Je moet sowieso BTW over de $1000 betalen. Kijk maar eens bij de veelgestelde vragen op douane.nl. De tweede vraag in de lijst. Daar staat het precies aangegeven. Op zich heeft het bonnetje van Evan geen effect meer als je je paypal transactie al aan FedEx gemaild hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
Wat een ellende lees ik toch de laatste paar pagina's.........hoop dat jullie alsnog snel met jullie iPad aan de gang kunnen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Pff wat een gedoe allemaal. Ben wel blij dat het vandaag gebeurt want anders had ik nu 800 dollar naar Evan overgemaakt. Ik ga eind mei wel naar duitsland ofzo voor m'n iPad, da's misschien beter...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt een drukke dag ik Koln ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:30:
[...]

Je moet sowieso BTW over de $1000 betalen. Kijk maar eens bij de veelgestelde vragen op douane.nl. De tweede vraag in de lijst. Daar staat het precies aangegeven. Op zich heeft het bonnetje van Evan geen effect meer als je je paypal transactie al aan FedEx gemaild hebt.
Dat doet het wel, omdat je als reden kan opgeven dat er bij dat bedrag ook alle extra kosten zijn meegenomen. En de bon van Evan geeft duidelijker aan wat het artikel nou daadwerkelijk kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je betaalt voor alle gemaakte transacties buiten NL, dus ook verzendkosten, PayPal kosten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:38:
[...]

Dat doet het wel, omdat je als reden kan opgeven dat er bij dat bedrag ook alle extra kosten zijn meegenomen. En de bon van Evan geeft duidelijker aan wat het artikel nou daadwerkelijk kost.
Nee, het verwart de douane alleen maar, omdat je nu nadat je $1000 gemeld hebt, opeens met een $699 bon op de proppen komt, zonder dat je kunt aangeven waar die resterende $201 uit bestaat. Daarentegen is je paypal transactie een in zich rond bedrag en bovendien op naam. Die bon voegt niets meer toe. Desondanks is het aan te raden even met de Fedex man (of vrouw) te overleggen of ze er belangstelling bij hebben, maar het feit alleen al dat ze die dingen achterhouden betekent al dat ze wel degelijk weten dat een iPad 499, 599 of 699 kost. Daar hebben ze geen 100 keer gekopieerde scan van een apple bonnetje voor nodig die overal vandaan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
Net een gesprek gehad van Evan, klinkt allemaal heel goed. Hij probeert iedereen hier doorheen te helpen, en hij hoopt dat we er toch goed uitkomen hierin. Alles hangt nu dus van de douane af, en de enigste wat wij kunnen doen is de douane betalen, of je Ipad dus laten retourneren en je geld terugkrijgen(dit leek me zeer geloofwaardig hoe hij dus heeft gepraat)

Het lijkt me dus zeer geloofwaardig dat er iemand is geweest die dus het een of ander heeft "verklikt" aan de douane/fedex dus hierdoor is alles in de soep gelopen.

Het enigste wat wij kunnen doen om de Ipads los te krijgen, is dus contact opnemen met nl-import@mail.fedex.com en je trackingnr erbij mailen. Deze kunnen je het beste helpen en als je de helplijn belt weet de helft van de mensen daar van niks.

Evan zal zich vanavond of morgen op deze forum melden, en kan zich dan precies uitleggen wat er nou aan de hand is.

Ik hoop dat iedereen hier nou wel weer rustiger van word, het ligt nu allemaal in jullie eigen handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:44:
[...]

Feiten zijn vrij duidelijk;
Alle kosten zouden voor Evan zijn, dit blijkt dus niet.
Dus voor mij is het een bedrieger/oplichter, en als jou dat niet aanstaat is dat niet mijn probleem.
Dag feit van je. Zoals je kan zien in meerdere reacties heeft hij gelijk 100$ teruggeboekt. Het is dus GEEN oplichter, zoals ik (en anderen!) al tijden verkondigen. Het wordt tijd dat je met je onrust zaaien uit dit topic (en liefst helemaal van GoT) verdwijnt. Je draagt niets bij, behalve onrust en valse speculaties.

De feiten liggen nu als volgt:
1. De iPads verzonden tot een paar dagen voor de as-wolk zijn netjes binnen zonder problemen
2. De iPads tussen die periode en nu zijn voor een gedeelte binnen, gedeelte ligt bij de douane
3. De iPads die bij de douane liggen kunnen voor full refund terug naar Evan
4. Wil je optie 3 niet, dan heb ik je binnen een korte tijd 100$ van Evan om de extra kosten te dekken

Deze 4 feiten lijken mij meer dan genoeg reden om aan te nemen dat Evan eerlijk en betrouwbaar is. Dat het fout is gelopen ligt natuurlijk een deel aan hem (de 100$ op de pakjes) en een deel aan pech. Misschien ook een deel aan een verrader, maar dat kan ik niet bewijzen. Dus laat die discussie voor eens en altijd over zijn nu, en als je dat niet kunt kan je beter weggaan. De feiten liegen er niet om tenslotte. En flikker alsjeblieft op met je gezever over de 100$ op de pakjes, dat wist iedereen en iedereen ging er graag mee akkoord. Boter op je hoofd door achteraf te gaan janken. Als het je niet zint, kan je nog steeds je iPad hierheen brengen aangezien ik er geen moeite mee heb. Iedereen wil snel en goedkoop, en dan weet je dat er binnen het grijze gebied gehandeld wordt. En als je zo principieel bent, waarom koop je sowieso een iPad die nog niet uitgebracht is hier en die door Apple bewust niet naar Europa wordt verzonden? Het moet altijd via een omweg, dat weet je en is dus ook niet legaal. Dus ga lekker met de boter op je hoofd gaar sudderen en laat het topic nu over aan mensen die niet alleen maar azijnpissen.

Blijft wel nog het advies: niet meer bestellen bij Evan. Niet ivm oneerlijkheid, maar de kans dat je pakje erdoor komt is zo klein geworden. Dat moet je niet meer riskeren lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:44:
Net een gesprek gehad van Evan, klinkt allemaal heel goed. Hij probeert iedereen hier doorheen te helpen, en hij hoopt dat we er toch goed uitkomen hierin. Alles hangt nu dus van de douane af, en de enigste wat wij kunnen doen is de douane betalen, of je Ipad dus laten retourneren en je geld terugkrijgen(dit leek me zeer geloofwaardig hoe hij dus heeft gepraat)

Het lijkt me dus zeer geloofwaardig dat er iemand is geweest die dus het een of ander heeft "verklikt" aan de douane/fedex dus hierdoor is alles in de soep gelopen.

Het enigste wat wij kunnen doen om de Ipads los te krijgen, is dus contact opnemen met nl-import@mail.fedex.com en je trackingnr erbij mailen. Deze kunnen je het beste helpen en als je de helplijn belt weet de helft van de mensen daar van niks.

Evan zal zich vanavond of morgen op deze forum melden, en kan zich dan precies uitleggen wat er nou aan de hand is.

Ik hoop dat iedereen hier nou wel weer rustiger van word, het ligt nu allemaal in jullie eigen handen.
Hm als het allemaal geloofwaardig was geweest had hij alle kosten vergoedt. Maar laat dat het laatste zijn wat ik er over zeg, het meeste is hierboven al aan de orde gekomen.

Even over dat adres: ik kreeg nl-import@fedex.com door, dus zonder de "mail"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:50:
[...]
Blijft wel nog het advies: niet meer bestellen bij Evan. Niet ivm oneerlijkheid, maar de kans dat je pakje erdoor komt is zo klein geworden. Dat moet je niet meer riskeren lijkt me.
Afgezien van het feit dat de meesten er niet eens meer aan beginnen, zal Evan er nu zelf ook wel mee kappen. Ik ben benieuwd hoeveel stock hij nog heeft staan (misschien wil hij wel een paar voor een prikkie van de hand doen... 8) ) Nu de douane en fedex hem in de peiling hebben kan hij alleen nog maar met correcte waardes werken en dan is het voor hem niet meer interessant. Maakt ook niet uit. Hij heeft er genoeg aan verdiend.

Wat betreft jouw "hij is geen oplichter", dat klopt natuurlijk niet. Hij wist dat hij een risico aanging met het versturen van foute aankoopbedragen. Hij had zich kunnen informeren wat de gevolgen daarvan kunnen zijn (misschien heeft hij dat zelfs wel gedaan). Hij heeft met ons een all-in prijs afgesproken. Dit komt hij nu bij geen van de klanten na die door dit voorval gedupeerd zijn. Ik heb hem hem expliciet gevraagd of ik hem de BTW via Paypal in rekening zou kunnen stellen. Hij komt zijn afspraken niet na, en dat maakt hem zeker in zulke volumina tot een oplichter.

Er gaan geruchten rond dat hij rond de 400 iPads verkocht heeft. Als je grofweg van $100-150 dollar winst uitgaat, dan zit je rond de €40.000 - €45000 winst. Laten we het heeel conservatief nemen en de helft daarvan nemen, dan kan hij nog gemakkelijk de kosten voor die 50 iPads die nu nog bij Fedex liggen betalen en nog steeds lekker op vakantie gaan en een auto kopen.

Ik hoop dat iedereen hier zich bewust was van het risico, maar het feit dat we wisten dat hij een prive persoon is en dat er dus een risico bestond dat dit gebeurt, betekent nog niet dat hij daarom geen oplicher is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft sowieso de Douane opgelicht, thats for sure ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:26:
Ik denk dat ik gewoon wacht tot Augustus, dan ga ik naar NYC :D (En daar heb ik héél erg veel zin in :P)
Als ik die 380,- vergelijk met jullie uiteindelijke bedrag...
En als ik die 5 maanden dat ik er al mee speel en jij er op hebt moeten wachten vergelijk.. Bedenk wel dat het voor sommige niet (tot op bepaalde hoogte) om het bedrag gaat. Ik heb mijne voor maar €190 meer dan jouw €380,- en voor die €190 kan ik er een half jaar eerder mee spelen! Ja, dat is het me meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik, en daarom zit ik met mn neus op eBay :D Veel plezier nog he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:04:
Hij heeft sowieso de Douane opgelicht, thats for sure ;)
Precies + zich niet houden aan afspraken + rare accounts, maar thaduck heeft volkomen gelijk, het is een goede jongen die echt het beste met je voor heeft. Diegenen die fout zijn zijn de douane en rare figuren die hem hebben verklikt. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door vgroenewold op 27-04-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
thaan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:10:
[...]

En als ik die 5 maanden dat ik er al mee speel en jij er op hebt moeten wachten vergelijk.. Bedenk wel dat het voor sommige niet (tot op bepaalde hoogte) om het bedrag gaat. Ik heb mijne voor maar €190 meer dan jouw €380,- en voor die €190 kan ik er een half jaar eerder mee spelen! Ja, dat is het me meer dan waard.
hehe, jij wel ja _/-\o_ bij ons wordt het wat meer nu, nou maar hopen dat de douane zo snel is en het morgen in ieder geval oplost, zodat we voor het einde van de week de iPad in huis hebben, kan ik tenminste weer rustig aan het werk zonder om de zoveel tijd dit topic te refreshen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
De situatie met Evan is vervelend voor de betrokkenen. Om de discussie zuiver te houden, is het handiger als alleen klanten/mensen die contact met hem hebben gehad of willen helpen erover posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-04-2010 23:15 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Largo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:58:
[...]

Hm als het allemaal geloofwaardig was geweest had hij alle kosten vergoedt. Maar laat dat het laatste zijn wat ik er over zeg, het meeste is hierboven al aan de orde gekomen.

Even over dat adres: ik kreeg nl-import@fedex.com door, dus zonder de "mail"?
nlmaster@fedex.com

Heb ik ook nog van iemand gekregen van de chat bij FedEx, ik ze gewoon naar beide verstuurd.
Je moet daarna nog toestemming voor het bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Die bonnen komen eraan, hij is nu druk bezig met alle 100$ refund's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:17:
[...]

.... kan ik tenminste weer rustig aan het werk zonder om de zoveel tijd dit topic te refreshen :)
hehe, refresh om de 3 minuten, samen met de fedex status pagina en mijn email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
Helaas voor de gedupeerden, maar blijft een risico dat blijkt maar weer...
Jammer, want het is nergens voor nodig dat het zo loopt.

Mag ik wat vragen aan kopers, wat is de omschrijving op de PP factuur ?
( geen kopie posten aub om nog meer mogelijke problemen te voorkomen )
Als daar geen goederen op staan, maar bijv. dienst, dan wordt een claim heel lastig.
Dit kan voor sommigen misschien toch reden zijn om op de deal in te gaan van $100 refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:05:

Als daar geen goederen op staan, maar bijv. dienst, dan wordt een claim heel lastig.
Dit kan voor sommigen misschien toch reden zijn om op de deal in te gaan van $100 refund.
De "laatste" zending gaf aan als omschrijving: Apple iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Yippie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:05:

Neehoor staat gewoon op product; Apple iPad 64GB, volgens mij kun je dan gewoon een claim indienen.
Ik laat het erbij, hij heeft me net 100$ teruggedaan, ben het gezeur zo langzamerhand zat hopen dat ik hem nu een keer snel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:22:
[...]
Neehoor staat gewoon op product; Apple iPad 64GB, volgens mij kun je dan gewoon een claim indienen.
Ik laat het erbij, hij heeft me net 100$ teruggedaan, ben het gezeur zo langzamerhand zat hopen dat ik hem nu een keer snel heb.
Zeg ook niet dat het niet zo is, vraag het alleen om duidelijkheid te verschaffen, en dat gedupeerden de juiste afweging maken nu men in deze situatie is beland.

Mocht je overwegen om een claim in te willen/moeten indienen houdt dan rekening met het volgende:
Aankopen buiten eBay en Marktplaats.nl

PayPal biedt de mogelijkheid bezwaar aan te tekenen voor ontvangen materiële objecten die aangeschaft zijn buiten eBay en Marktplaats.nl.

Op basis van het PayPal-beleid voor klachten van kopers, zal PayPal alles in het werk stellen om terugbetalingen te regelen, maar het is mogelijk dat het saldo van de rekening van de verkoper niet toereikend is om de volledige terugbetaling te kunnen doen. Wij kunnen dus niet garanderen dat u al het geclaimde geld terugkrijgt.
Op basis van ons beleidsrichtlijnen onderzoeken we geen claims voor objecten die aanzienlijk afwijken van de beschrijving als ze niet zijn aangekocht via eBay, aangezien PayPal de beschrijving niet kan controleren van het object dat u heeft gekocht.
Niks doen zodat eaa wordt teruggestuurd kleven dus wel degelijk wat risico's aan.
Los van het feit nog hoe Fedex nu aan zijn vergoeding moet komen voor de extra kosten die zij dan moeten maken als het waar is dat zijn eigen account geblokkeerd is. Ze kunnen dan mogelijk beslag leggen.

Dit in acht genomen, zou ik eieren voor mijn geld kiezen, en de gedeeltelijke refund accepteren, maar wie ben ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Pakket vrijgegeven woeptiedoe :D misschien dan vandaag al
binnen
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.

Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.