Het feit dat OMT het in een nieuwsartikel @ homepage heeft gepost is ook best wel dom 
Ik ga kijken of ik niet wat via eBay kan vinden. (PayPal verzekering FTW)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Je kunt Evan natuurlijk ook gewoon vragen het bedrag terug te storten... als blijkt dat ie dat niet wil/kan, kun je altijd nog drastischer maatregelen nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:21:
Het feit dat OMT het in een nieuwsartikel @ homepage heeft gepost is ook best wel dom
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Hello,
I can not pay any Duties and Taxes.
You will have to work this out with Customs.
Or the Shipment will be Refused and Returned back to me?
If this is Returned back to me I can send you a FULL Refund right away.
I can not pay for the Duties due to the problems here.
Please let me know
Again I am sorry
Evan
[ Voor 37% gewijzigd door Minhan op 27-04-2010 17:56 ]
simplyelectronics.net. Hij is nog niet binnen, had ik ook niet echt verwacht zou wel heel snel zijn. Ik geloof dat ik blij ben niet meer bij Evan besteld te hebben de laatste berichten gelezen te hebben...
Zijn die lui te vertrouwen dan? waar zitten ze überhaupt want ik kan geen adres vinden.lintweaker schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:57:
[...]
simplyelectronics.net. Hij is nog niet binnen, had ik ook niet echt verwacht zou wel heel snel zijn. Ik geloof dat ik blij ben niet meer bij Evan besteld te hebben de laatste berichten gelezen te hebben...
en zojuist de envoice gekopieerd en opgestuurd... gevraagd wat de kosten dus zijn voor mijIk vrees dat de verscheper ten onrechte een faktuurwaarde van 100 usd aangegeven heeft en hij ook aangemeld heeft dat de vervoerskosten en BTW voor zijn zendingen voldaan worden door hem.
Het opgegeven account nummer voor de betaling is niet van verscheper en de eigenaar van dit accountnummer wenst niet te betalen.
Ik dit geval kunnen we u zending pas inklaren als we de volgende bescheiden hebben
Paypall betalingsbewijs van U aan verscheper
Uw goedkeuring dat u de vervoerskosten en BTW wenst te voldoen.
Zonder deze bescheiden zal de Douane de zending aanmelden als 'Foute faktuur', en een bekeuring uitschrijven van ongeveer 226 euro of zal men eisen dat de zending retour afzender gaat.
Het lijkt me dat je niet 300 bij wilt lappen, en aangezien je het toch echt zelf wilt betalen is een refund je enige optie. Netjes overigens dat hij dat aanbied, om het meteen te refunden voordat hij de iPad uberhaupt terug heeft. Plus dat hij 100 dollar verlies heeft aan de shipping costs.Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:41:
Wat is wijs om nu te doen... wachten totdat het acc van Evan weer word gedeblokkeerd is ook niet echt slim lijkt mij, tenzij je wilt dat je pakje ineens word teruggestuurd
Degene die in Amerstfoort staan, die hebben wel vooruitgang
Clearance in progress
Dat geld helaas niet voor degene die ergens anders staan, zoals mijn pakketje..
Edit:
Ik krijg net dit mailtje van Evan
[...]
Ja echt heel netjes, wie zegt dat hij het doet. Laat me toch niet lachen, hij gebruikt gewoon iemand anders zijn shipping account. Nee laten we die met zijn allen gaan vertrouwen!thaan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:05:
[...]
Het lijkt me dat je niet 300 bij wilt lappen, en aangezien je het toch echt zelf wilt betalen is een refund je enige optie. Netjes overigens dat hij dat aanbied, om het meteen te refunden voordat hij de iPad uberhaupt terug heeft. Plus dat hij 100 dollar verlies heeft aan de shipping costs.
Helemaal gelijk, ik laat hem doorkomen en dan zien we wel...NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:07:
[...]
Ja echt heel netjes, wie zegt dat hij het doet. Laat me toch niet lachen, hij gebruikt gewoon iemand anders zijn shipping account. Nee laten we die met zijn allen gaan vertrouwen!
Zelfde gedaan, via de telefoon werd mij verteld dat dit ongeveer rond de 180 a 200 euro kan worden... we zullen zien, het is enorm vervelend, maar ik ga dit eerst maar betalen en vervolgens kijken wat er te regelen valt via paypal om nog wat terug te krijgen. Dit liever dan terug te sturen en hopen op een terugbetaling van Evan...Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:04:
Zojuist een antwoord gekregen van NL-Import
[...]
en zojuist de envoice gekopieerd en opgestuurd... gevraagd wat de kosten dus zijn voor mij
Dus jij wilt iemand, die al 2 tot 3 weken lang iPads verstuurd naar half Tweakers.net met topservice, nu binnen 2 dagen helemaal onbetrouwbaar bestempelen? Get real. Hij had ook gewoon niet meer kunnen reageren als hij echt slechte intenties had.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:07:
[...]
Ja echt heel netjes, wie zegt dat hij het doet. Laat me toch niet lachen, hij gebruikt gewoon iemand anders zijn shipping account. Nee laten we die met zijn allen gaan vertrouwen!
[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 27-04-2010 18:10 ]
Verwijderd
Het tegendeel is anders nog steeds niet bewezen. Tot nu toe is er nog steeds niemand genaaid, alle iPads zijn of aangekomen of onderweg. En als ze retour gaan betaald hij de kosten. Dus wat is het probleem?NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:09:
Dat er ook nog mensen voor die smeerpijp opkomen, dat vind ik helemaal belachelijk.
Het is gewoon een pure oplichter, rommelen met iemand anders zijn shipping account, lagere waardes opgeven, facturen opsturen met lagere waardes. Dat het bij andere mensen goed is gegaan, hoeft nog niet te bekeken dat die betrouwbaar is.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 18:21 ]
hij KAN het wel betalen... maar hij WILT het niet, hij heeft de keuze om dit dus via Paypal te betalen, maar dit is niet in hem opgekomen of wel?Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:20:
[...]
Het tegendeel is anders nog steeds niet bewezen. Tot nu toe is er nog steeds niemand genaaid, alle iPads zijn of aangekomen of onderweg. En als ze retour gaan betaald hij de kosten. Dus wat is het probleem?
Ik zie alleen maar roddels en ander geklets langskomen, de enige feiten zijn dat zijn account geblokked is en hij niet KAN betalen. Ondanks dat hij het wil.
Dat zegt hij inderdaad, maar het is nog niet helemaal duidelijk of dit ook werkelijk zo is. En inderdaad, er zijn andere methoden om ons te betalen, dus wat dat betreft zijn we wel degelijk genaaid. Ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, hopelijk heb ik voor het einde van de week een iPad, ook al is het voor 200 euro meer. Dan zien we daarna wel weer of er nog wat terug te krijgen is.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:20:
[...]
Ik zie alleen maar roddels en ander geklets langskomen, de enige feiten zijn dat zijn account geblokked is en hij niet KAN betalen. Ondanks dat hij het wil.
Ach Evan kletst wel meer uit zijn nek, mailtje van FeDex.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:20:
[...]
Het tegendeel is anders nog steeds niet bewezen. Tot nu toe is er nog steeds niemand genaaid, alle iPads zijn of aangekomen of onderweg. En als ze retour gaan betaald hij de kosten. Dus wat is het probleem?
Verwijderd
waarom zal hij dat doen ook? is ie al z'n winst kwijt.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:28:
[...]
Ach Evan kletst wel meer uit zijn nek, mailtje van FeDex.
Hij is gewoon niet van plan die extra belastingen te gaan betalen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat snap ik, alleen denken sommige mensen dat Evan zo'n god is dat die het wel doet.kmf schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:34:
[...]
waarom zal hij dat doen ook? is ie al z'n winst kwijt.
En hij kan de belastingingen niet declareren als intracommunitaire leveringen want die zijn niet verlegd naar NL toe
Heb evan om de originele invoice gevraagd, want nu heb ik 1000 op moeten geven, ipv 699+fedex kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:30:
Fedex weer aan de telefoon gehad. Printscreen door hun ontvangen en doorgestuurd naar de douane.
Het slechtste geval zal 19% btw aan mijn berekend worden.
Mijn 16 gig versie gaat zo wel heel duur worden maar ik laat hem wel doorsturen.
Hier heb je vast zijn reactie,Largo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:46:
[...]
Heb evan om de originele invoice gevraagd, want nu heb ik 1000 op moeten geven, ipv 699+fedex kosten.
Scheelt toch weer ongeveer 200USD*19%....
I would send them the Original PayPal Invoice to be safe. That is all the is required.
There is a way to claim vat refund but you have to research that
Thank You
Evan
lol, ja komt ie nu mee, terwijl hij eerst zelf zat te zeuren dat iemand de originele factuur had opgestuurd
Haha inderdaad, hij zei ook dat die alles al had opgestuurd. Maar de FeDex medewerkers wisten allemaal nog van niks.BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:53:
[...]
lol, ja komt ie nu mee, terwijl hij eerst zelf zat te zeuren dat iemand de originele factuur had opgestuurd
Nee inderdaad, het blijft zo dat Fedex tot op heden nog geen enkele factuur heeft binnen gehad. Het is duidelijk dat Evan gewoon niet goed bezig is geweest en wij zijn gewoon stom geweest hem te vertrouwen dat hij dit wel zou doen. Zoals ik al eerder zei, ik heb mijn lesje wel geleerd. Dit gaan we niet nog een keer zo doen, een volgende keer dus gewoon maar even mijn geduld bewarenNotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:56:
[...]
Haha inderdaad, hij zei ook dat die alles al had opgestuurd. Maar de FeDex medewerkers wisten allemaal nog van niks.
Verwijderd
Verwijderd
Waar baseer je dat op?Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:24:
[...]
hij KAN het wel betalen... maar hij WILT het niet, hij heeft de keuze om dit dus via Paypal te betalen, maar dit is niet in hem opgekomen of wel?
Op de gesprekken met Fedex waar wordt gezegd dat de verzender niet WIL betalen.
Verwijderd
Heb je die gesprekken zelf gevoerd? Of ergens gelezen?BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:51:
[...]
Op de gesprekken met Fedex waar wordt gezegd dat de verzender niet WIL betalen.
Dit werd in ieder geval bij mijn laatste gesprek gezegd. Lijkt me toch niet dat Fedex het allemaal niet boeit, mag toch hopen dat ze nog wel gewoon willen proberen het goed af te leveren. Overigens is dit natuurlijk niet Fedex, maar de douane die voor de problemen zorgt en die boeit het wel degelijk, want ze willen geld zienVerwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:54:
[...]
Heb je die gesprekken zelf gevoerd? Of ergens gelezen?
Want de gesprekken die ik gelezen heb van Fedex stralen ook geen grote intelligent uit.. En voor Fedex is het ook simpel, die zal het allemaal niet zo boeien. Die hebben hun geld allang binnen van het verzenden, en als ze retour sturen dan kost het ze niets exta's.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 20:02 ]
Kunnen er mensen dit bevestigen dat je het geld inderdaad gemakkelijk met je CC kan blokkeren? Gaat PayPal dan niet achter je aankomen voor het geld dat zij aan Evan hebben verzonden maar dus niet van jou hebben gekregen?Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:02:
Maar misschien kunnen we op een of andere manier zorgen voor een rechtlijnige en correcte correspondentie. Hij zal toch niet gek zijn en wel snappen dat er veel, heel veel Paypal klachten aankomen? En die zullen ook niet ongevoelig zijn, vooral niet als er aan Paypal betaald is met een CC waar ook nog eens geld op teruggehaald kan worden.
.
Verwijderd
Normaliter kan je bij je CC maatschappij een geschil aanmaken, en gaan zij het onderzoeken. Je staat sterk met je bestelling en niet afleveren lijkt me. Hoe paypal het oplost, ik denk dat zij het geld weer terugtrekken uit zijn account. En als dat account leeg is halen ze het van zijn bankrekening neem ik aan? Maar ik weet niet of je bij Paypal direct je geld krijgt, of dat er een 'cool down' periode is van bv 30 dagen zodat ze zeker weten dat het geld ook echt bij Paypal is.ruyckske schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:07:
[...]
Kunnen er mensen dit bevestigen dat je het geld inderdaad gemakkelijk met je CC kan blokkeren? Gaat PayPal dan niet achter je aankomen voor het geld dat zij aan Evan hebben verzonden maar dus niet van jou hebben gekregen?
JIj snapt het inderdaad niet goed, als je het wil snappen moet je alles maar is gaan doorlezen.swiebert schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:18:
Snap ik het nou niet goed. Wordt hier geklaagd omdat er invoerbelasting en btw moet worden betaald. Je weet toch dat je bij invoer van goederen via de Post/Fedex invoerrechten moet betalen (als de waarde meer dan E25 bedraagt). Beetje dom om te denken dat de douane niet oplet. Zeker i.h.g.v. de Ipad (uniforme box van het model dubbele baksteen) is het natuurlijk niet moeilijk vinden.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat klinkt in ieder geval alweer beter. Officieel zou hij natuurlijk alles betalen, maar wij wisten ook wel beter dat dit gebaseerd was op een foute manier om door de douane heen te komen.Hi,
Okay this is my Final Offer.
I am wiling to refund $100 for the Duties and Taxes.
I can refund you the payment through PayPal.
I can send you the Apple Store Receipt and you can provide FEDEX a Copy.
I have already E-Mailed FEDEX a copy of the Receipt.
If you do not agree then please let me know so I may Refund your full Payment and have the I Pad sent back to me.
PayPal Policy will allow me to send a full refund once the Shipment is refused and is sent back to me.
This is all I can Offer.
This is the quickest way possible to avoid further delays.
Thank You
Evan
[ Voor 9% gewijzigd door sroebert op 27-04-2010 20:24 ]
Ik hoop het welQorne schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:02:
[...]
Zijn die lui te vertrouwen dan? waar zitten ze überhaupt want ik kan geen adres vinden.
Verwijderd
Klinkt mij als een redelijk bod in de oren om eerlijk te zijn. Hoeveel moet je dan nog zelf betalen?BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:23:
Reactie Evan:
[...]
Dat klinkt in ieder geval alweer beter. Officieel zou hij natuurlijk alles betalen, maar wij wisten ook wel beter dat dit gebaseerd was op een foute manier om door de douane heen te komen.
Verwijderd
Echt, als Wilders aan de macht komt dan ben jij op je plekkie hoor. Eerst koop je via Evan een iPad, die je netjes ontvangt, dan ga je zeiken over het feit dat er 100$ opstaat (terwijl je dit al wist) en is het opeens niet meer netjes en kan het niet en weet ik wat. Ik begrijp je echt niet, je wil voor een duppie op de eerste rang zitten en nu zit je daar en is het nog niet goed?NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:17:
Hij komt dan gewoon in de min te staan, als het geld niet op zijn account staat.
En 10 mensen dienen een claim in, dan staat hij PayPal 10k in het rood.
Geloof mij dan maar, dat alle alarmbellen bij PayPal gaan rinkelen ik ga ze in ieder geval bellen om te vertellen wat voor figuur dit is. En als er iemand zeikerig is, en graag informatie over personen wil hebben dan is het PayPal wel.
Lees even dit topic, en de topics op andere bronnen (Fok en OMT) door. En kom dan nog ff terug.stef-o schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:34:
iemand toevallig hier al een bestelling geplaatst: http://link.marktplaats.nl/341587812
de prijs is namelijk best mooi...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 20:38 ]
Joh doe die Evan oogkleppen even af, en kom dan weer terug.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:35:
[...]
Echt, als Wilders aan de macht komt dan ben jij op je plekkie hoor. Eerst koop je via Evan een iPad, die je netjes ontvangt, dan ga je zeiken over het feit dat er 100$ opstaat (terwijl je dit al wist) en is het opeens niet meer netjes en kan het niet en weet ik wat. Ik begrijp je echt niet, je wil voor een duppie op de eerste rang zitten en nu zit je daar en is het nog niet goed?
Het zou me niets verbazen als jij de douane/Fedex getipt hebt om Evan (en de bestellers!!) een oor aan te naaien.
[...]
Lees even dit topic, en de topics op andere bronnen (Fok en OMT) door. En kom dan nog ff terug.
[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 27-04-2010 20:40 ]
Verwijderd
Feiten vriend, feiten. Als je je daarbij houdt, dan blijkt alles in het leven nog best mee te vallen. Ik trek niemand zijn woorden in twijfel, en ben op dit moment de laatste die aanraadt om nog bij Evan te bestellen. Maar dat maakt niet zoveel uit. Jij blijft op alles je gal spuwen, gewoon omdat je dat kan. En dat is jammer. Dat maakt je zuur, wordt je niet knapper van en komt je leven niet ten goede.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:39:
[...]
Joh doe die Evan oogkleppen even af, en kom dan weer terug.
Het enigste waar je goed in bent, is in dingen te suggereren voor de rest heb je nog niet 1 post gehad van toegevoegde waarde. Je twijfelt nog liever aan de woorden van FeDex, dan aan een Amerikaan die zijn afspraken niet nakomt.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:35:
[...]
Het zou me niets verbazen als jij de douane/Fedex getipt hebt om Evan (en de bestellers!!) een oor aan te naaien.
[...]
NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:58:
Ik regel alles wel hoor ik Evan zeggen, hiervoor kan die Evan mooi gaan opdraaien. Mocht hij niet binnen 24 uur reageren, dan zal ik ook eens even contact opnemen met Fedex hoe deze man zaken doet.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door awenger op 27-04-2010 20:49 . Reden: Overbodig commentaar weggehaald. Quotes zijn voldoende, niet mijn waardeoordeel ]
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:43:
[...]
Feiten vriend, feiten. Als je je daarbij houdt, dan blijkt alles in het leven nog best mee te vallen. Ik trek niemand zijn woorden in twijfel, en ben op dit moment de laatste die aanraadt om nog bij Evan te bestellen. Maar dat maakt niet zoveel uit. Jij blijft op alles je gal spuwen, gewoon omdat je dat kan. En dat is jammer. Dat maakt je zuur, wordt je niet knapper van en komt je leven niet ten goede.
En buiten dat ben je natuurlijk gewoon een schijnheilig boontje, wat toen ie 'goedkoop' een iPad kon bestellen dit deed om vervolgens in een huilebalk te veranderen. Een typje wat vandaag een pak melk koopt voor 1 euro, en als het morgen voor 0,99 cent in de aanbieding is terug gaat naar de winkel om je beklag te doen.
[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 27-04-2010 20:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
Maak je je er maar zo vanaf, maar nee, ik ga niet met je mee. Zolang je je niet aan de feiten houdt, zal ik je posts blijven tegenspreken.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:44:
[...]
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
Laat ff weten hoe het afloopt! Dat is namelijk de nekslag wat mij betreft voor alle 'haters' die er op dit moment zijn. En het bewijst dat als je 1-op-1 met Evan het regelt dat het goedkomt. Dat zou weer een discussie kunnen afsluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:46:
Ook het mailtje van evan gehad en gelijk terug gestuurd dat het wat mij betreft accoord is . De rest betaal ik wel . Hoop dat het allemaal snel rond is en we dit achter ons kunnen laten.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 20:48 ]
dit is natuurlijk onzin. Hij mag refunden wanneer ie dat wiltPayPal Policy will allow me to send a full refund once the Shipment is refused and is sent back to me.
Inderdaad, dan kunnen daarna andere mensen ook weer gebruik maken van dit topicVerwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:46:
Ook het mailtje van evan gehad en gelijk terug gestuurd dat het wat mij betreft accoord is . De rest betaal ik wel . Hoop dat het allemaal snel rond is en we dit achter ons kunnen laten.
1 op 1 komt het niet echt meer op neerVerwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:47:
[...]
En het bewijst dat als je 1-op-1 met Evan het regelt dat het goedkomt. Dat zou weer een discussie kunnen afsluiten.
[ Voor 32% gewijzigd door sroebert op 27-04-2010 20:50 ]
Verwijderd
Doe niet zoo geeeekBloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:49:
[...]
Inderdaad, dan kunnen daarna andere mensen ook weer gebruik maken van dit topic
Tuurlijk. Maar als hij refund, en het pakket is nog niet onderweg naar hem en je krijgt de iPad alsnog, heeftie en geen geld, en geen iPad.kmf schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:47:
[...]
dit is natuurlijk onzin. Hij mag refunden wanneer ie dat wilt
Nou goh, echt heel verrassend.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:06:
Heel lullig. Op het begin zegt Evan dat hij alle kosten betaalt, ligt hij uiteindelijk bij de douane moet je zelf nog een hoop gaan betalen. Ik heb hem zelf ook bij Evan besteld, maar hij is niet bij de douane terecht gekomen. Vind het echt lullig.
Op zich is het storten van een klein deel van de kosten die hij had beloofd volledig te vergoeden netjes, maar dat was niet de afspraak right? Jij kocht dat ding toch voor die deal?JoJo nl schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:00:
Ik heb m'n 100 dollar al van Evan teruggekregen. Het staat al op mn paypal rekening. Ik vind dat hij het nog redelijk goed oplost. Hopelijk kunnen jullie je het geld nog voor een deelterugkrijgen.
Verwijderd
En dan stuur jij die iPad natuurlijk meteen retour?thaan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:56:
[...]
Tuurlijk. Maar als hij refund, en het pakket is nog niet onderweg naar hem en je krijgt de iPad alsnog, heeftie en geen geld, en geen iPad.
Ja, maar in principe zou hij ook helemaal niets kunnen refunden en dan moet je nog meer belasting betalen, niemand die er iets aan kan doen. Ook krijg ik nu een bon van de iPad zodat ik uiteindelijk nog minder belasting betaal. Ik ben alsnog wel teleurgesteld dat ik zelf moet bijbetalen. Hij heeft ook het geld binnen 5 min. na mijn aanvraag gelijk overgemaakt.vgroenewold schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:04:
[...]
Op zich is het storten van een klein deel van de kosten die hij had beloofd volledig te vergoeden netjes, maar dat was niet de afspraak right? Jij kocht dat ding toch voor die deal?
[ Voor 40% gewijzigd door JoJo nl op 27-04-2010 21:07 ]
Same here, nu ook 100 dollar ontvangen. We krijgen nu misschien wel de bon van de iPad, maar aangezien ik al mijn paypal betaling naar Fedex doorgestuurd heb, neem ik aan dat er dan toch nog gewoon belasting over dat bedrag betaald gaat worden en niet over het bedrag van de iPad? Jammer, maar 100 dollar verschil is al een stuk aangenamer (nee niet de afspraak, maar ik kan het van Evan ook begrijpen, tuurlijk het is zijn schuld, maar ook de mijne dat ik het bij hem koop, ik wist ten slotte van te voren hoe het in zijn werk ging)Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:07:
zojuist ook 100 dollar teruggekregen ter compensatie... Ben blij dat hij er iig wel wat aan mee betaald.
Morgen maar even zorgen dat de douane alles loslaat en dan kan ik donderdag van m'n ipad genieten (hoop ik)
Zeker, maar dan moet ie niet zeggen dat het paypal policy is.[message=,noline]thaan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:56[/message]:
[...]
Tuurlijk. Maar als hij refund, en het pakket is nog niet onderweg naar hem en je krijgt de iPad alsnog, heeftie en geen geld, en geen iPad.
Ja, nou en? Hij creeerd het probleem en omdat hij je vervolgens toch een klein beetje tegemoet komt is het plots toch een toffe actie? Tuurlijk niet, hij heeft zich simpelweg niet aan de afspraak gehouden en probeert nu zijn naam niet teveel te laten bedoezelen.JoJo nl schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:06:
[...]
Ja, maar in principe zou hij ook helemaal niets kunnen refunden en dan moet je nog meer belasting betalen, niemand die er iets aan kan doen. Ook krijg ik nu een bon van de iPad zodat ik uiteindelijk nog minder belasting betaal. Ik ben alsnog wel teleurgesteld dat ik zelf moet bijbetalen. Hij heeft ook het geld binnen 5 min. na mijn aanvraag gelijk overgemaakt.
Heb je die nu terug zonder de bon te sturen?Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:07:
zojuist ook 100 dollar teruggekregen ter compensatie... Ben blij dat hij er iig wel wat aan mee betaald.
Morgen maar even zorgen dat de douane alles loslaat en dan kan ik donderdag van m'n ipad genieten (hoop ik)
Zeg ik dan dat het een fantastische vent is die een soort van god is? Ik zeg toch dat ik alsnog niet helemaal tevreden ben, maar iets is beter dan niets.vgroenewold schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:16:
[...]
Ja, nou en? Hij creeerd het probleem en omdat hij je vervolgens toch een klein beetje tegemoet komt is het plots toch een toffe actie? Tuurlijk niet, hij heeft zich simpelweg niet aan de afspraak gehouden en probeert nu zijn naam niet teveel te laten bedoezelen.
Verwijderd
wat heb ik terug? ik heb gewoon 100 dollar gekregen van Evan ter compensatie, de btw en invoerrechten moeten nog verrekend worden, dit hoor ik waarschijnlijk morgen hoeveel dit gaat kosten...
Nee ok, als je dat uiteindelijk als risico had ingecalculeerd is dat prima, maar ik zou toch eerder de neiging hebben er een zaak middels PayPal of de douane van te maken ipv mee te gaan met Evan, daar is hij nu bang voor denk ik.JoJo nl schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:24:
[...]
Zeg ik dan dat het een fantastische vent is die een soort van god is? Ik zeg toch dat ik alsnog niet helemaal tevreden ben, maar iets is beter dan niets.
Verwijderd
De douane maakt het helemaal niet uit wie het uiteindelijke bedrag betaald, als ze hun geld maar binnen hebben.vgroenewold schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:26:
[...]
Nee ok, als je dat uiteindelijk als risico had ingecalculeerd is dat prima, maar ik zou toch eerder de neiging hebben er een zaak middels PayPal of de douane van te maken ipv mee te gaan met Evan, daar is hij nu bang voor denk ik.
Verwijderd
Je moet sowieso BTW over de $1000 betalen. Kijk maar eens bij de veelgestelde vragen op douane.nl. De tweede vraag in de lijst. Daar staat het precies aangegeven. Op zich heeft het bonnetje van Evan geen effect meer als je je paypal transactie al aan FedEx gemaild hebt.BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:14:
[...]
Same here, nu ook 100 dollar ontvangen. We krijgen nu misschien wel de bon van de iPad, maar aangezien ik al mijn paypal betaling naar Fedex doorgestuurd heb, neem ik aan dat er dan toch nog gewoon belasting over dat bedrag betaald gaat worden en niet over het bedrag van de iPad?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Dat doet het wel, omdat je als reden kan opgeven dat er bij dat bedrag ook alle extra kosten zijn meegenomen. En de bon van Evan geeft duidelijker aan wat het artikel nou daadwerkelijk kost.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:30:
[...]
Je moet sowieso BTW over de $1000 betalen. Kijk maar eens bij de veelgestelde vragen op douane.nl. De tweede vraag in de lijst. Daar staat het precies aangegeven. Op zich heeft het bonnetje van Evan geen effect meer als je je paypal transactie al aan FedEx gemaild hebt.
Verwijderd
Verwijderd
Nee, het verwart de douane alleen maar, omdat je nu nadat je $1000 gemeld hebt, opeens met een $699 bon op de proppen komt, zonder dat je kunt aangeven waar die resterende $201 uit bestaat. Daarentegen is je paypal transactie een in zich rond bedrag en bovendien op naam. Die bon voegt niets meer toe. Desondanks is het aan te raden even met de Fedex man (of vrouw) te overleggen of ze er belangstelling bij hebben, maar het feit alleen al dat ze die dingen achterhouden betekent al dat ze wel degelijk weten dat een iPad 499, 599 of 699 kost. Daar hebben ze geen 100 keer gekopieerde scan van een apple bonnetje voor nodig die overal vandaan kan komen.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:38:
[...]
Dat doet het wel, omdat je als reden kan opgeven dat er bij dat bedrag ook alle extra kosten zijn meegenomen. En de bon van Evan geeft duidelijker aan wat het artikel nou daadwerkelijk kost.
Verwijderd
Dag feit van je. Zoals je kan zien in meerdere reacties heeft hij gelijk 100$ teruggeboekt. Het is dus GEEN oplichter, zoals ik (en anderen!) al tijden verkondigen. Het wordt tijd dat je met je onrust zaaien uit dit topic (en liefst helemaal van GoT) verdwijnt. Je draagt niets bij, behalve onrust en valse speculaties.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:44:
[...]
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
Feiten zijn vrij duidelijk;
Alle kosten zouden voor Evan zijn, dit blijkt dus niet.
Dus voor mij is het een bedrieger/oplichter, en als jou dat niet aanstaat is dat niet mijn probleem.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 21:52 ]
Hm als het allemaal geloofwaardig was geweest had hij alle kosten vergoedt. Maar laat dat het laatste zijn wat ik er over zeg, het meeste is hierboven al aan de orde gekomen.Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:44:
Net een gesprek gehad van Evan, klinkt allemaal heel goed. Hij probeert iedereen hier doorheen te helpen, en hij hoopt dat we er toch goed uitkomen hierin. Alles hangt nu dus van de douane af, en de enigste wat wij kunnen doen is de douane betalen, of je Ipad dus laten retourneren en je geld terugkrijgen(dit leek me zeer geloofwaardig hoe hij dus heeft gepraat)
Het lijkt me dus zeer geloofwaardig dat er iemand is geweest die dus het een of ander heeft "verklikt" aan de douane/fedex dus hierdoor is alles in de soep gelopen.
Het enigste wat wij kunnen doen om de Ipads los te krijgen, is dus contact opnemen met nl-import@mail.fedex.com en je trackingnr erbij mailen. Deze kunnen je het beste helpen en als je de helplijn belt weet de helft van de mensen daar van niks.
Evan zal zich vanavond of morgen op deze forum melden, en kan zich dan precies uitleggen wat er nou aan de hand is.
Ik hoop dat iedereen hier nou wel weer rustiger van word, het ligt nu allemaal in jullie eigen handen.
Verwijderd
Afgezien van het feit dat de meesten er niet eens meer aan beginnen, zal Evan er nu zelf ook wel mee kappen. Ik ben benieuwd hoeveel stock hij nog heeft staan (misschien wil hij wel een paar voor een prikkie van de hand doen...Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:50:
[...]
Blijft wel nog het advies: niet meer bestellen bij Evan. Niet ivm oneerlijkheid, maar de kans dat je pakje erdoor komt is zo klein geworden. Dat moet je niet meer riskeren lijkt me.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 21:59 ]
En als ik die 5 maanden dat ik er al mee speel en jij er op hebt moeten wachten vergelijk.. Bedenk wel dat het voor sommige niet (tot op bepaalde hoogte) om het bedrag gaat. Ik heb mijne voor maar €190 meer dan jouw €380,- en voor die €190 kan ik er een half jaar eerder mee spelen! Ja, dat is het me meer dan waard.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:26:
Ik denk dat ik gewoon wacht tot Augustus, dan ga ik naar NYC(En daar heb ik héél erg veel zin in
)
Als ik die 380,- vergelijk met jullie uiteindelijke bedrag...
Precies + zich niet houden aan afspraken + rare accounts, maar thaduck heeft volkomen gelijk, het is een goede jongen die echt het beste met je voor heeft. Diegenen die fout zijn zijn de douane en rare figuren die hem hebben verklikt.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:04:
Hij heeft sowieso de Douane opgelicht, thats for sure
[ Voor 11% gewijzigd door vgroenewold op 27-04-2010 22:17 ]
hehe, jij wel jathaan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:10:
[...]
En als ik die 5 maanden dat ik er al mee speel en jij er op hebt moeten wachten vergelijk.. Bedenk wel dat het voor sommige niet (tot op bepaalde hoogte) om het bedrag gaat. Ik heb mijne voor maar €190 meer dan jouw €380,- en voor die €190 kan ik er een half jaar eerder mee spelen! Ja, dat is het me meer dan waard.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-04-2010 23:15 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
nlmaster@fedex.comLargo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:58:
[...]
Hm als het allemaal geloofwaardig was geweest had hij alle kosten vergoedt. Maar laat dat het laatste zijn wat ik er over zeg, het meeste is hierboven al aan de orde gekomen.
Even over dat adres: ik kreeg nl-import@fedex.com door, dus zonder de "mail"?
hehe, refresh om de 3 minuten, samen met de fedex status pagina en mijn email.BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:17:
[...]
.... kan ik tenminste weer rustig aan het werk zonder om de zoveel tijd dit topic te refreshen
Verwijderd
De "laatste" zending gaf aan als omschrijving: Apple iPad.Yippie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:05:
Helaas voor de gedupeerden, maar blijft een risico dat blijkt maar weer...
Jammer, want het is nergens voor nodig dat het zo loopt.
Mag ik wat vragen aan kopers, wat is de omschrijving op de PP factuur ?
( geen kopie posten aub om nog meer mogelijke problemen te voorkomen )
Als daar geen goederen op staan, maar bijv. dienst, dan wordt een claim heel lastig.
Dit kan voor sommigen misschien toch reden zijn om op de deal in te gaan van $100 refund.
Neehoor staat gewoon op product; Apple iPad 64GB, volgens mij kun je dan gewoon een claim indienen.Yippie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:05:
Helaas voor de gedupeerden, maar blijft een risico dat blijkt maar weer...
Jammer, want het is nergens voor nodig dat het zo loopt.
Mag ik wat vragen aan kopers, wat is de omschrijving op de PP factuur ?
( geen kopie posten aub om nog meer mogelijke problemen te voorkomen )
Als daar geen goederen op staan, maar bijv. dienst, dan wordt een claim heel lastig.
Dit kan voor sommigen misschien toch reden zijn om op de deal in te gaan van $100 refund.
Zeg ook niet dat het niet zo is, vraag het alleen om duidelijkheid te verschaffen, en dat gedupeerden de juiste afweging maken nu men in deze situatie is beland.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:22:
[...]
Neehoor staat gewoon op product; Apple iPad 64GB, volgens mij kun je dan gewoon een claim indienen.
Ik laat het erbij, hij heeft me net 100$ teruggedaan, ben het gezeur zo langzamerhand zat hopen dat ik hem nu een keer snel heb.
Niks doen zodat eaa wordt teruggestuurd kleven dus wel degelijk wat risico's aan.Aankopen buiten eBay en Marktplaats.nl
PayPal biedt de mogelijkheid bezwaar aan te tekenen voor ontvangen materiële objecten die aangeschaft zijn buiten eBay en Marktplaats.nl.
Op basis van het PayPal-beleid voor klachten van kopers, zal PayPal alles in het werk stellen om terugbetalingen te regelen, maar het is mogelijk dat het saldo van de rekening van de verkoper niet toereikend is om de volledige terugbetaling te kunnen doen. Wij kunnen dus niet garanderen dat u al het geclaimde geld terugkrijgt.
Op basis van ons beleidsrichtlijnen onderzoeken we geen claims voor objecten die aanzienlijk afwijken van de beschrijving als ze niet zijn aangekocht via eBay, aangezien PayPal de beschrijving niet kan controleren van het object dat u heeft gekocht.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq