[iPad] importeren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:
  • 162.902 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
thaan schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:37:
Mijn 16GB iPad heeft ook inderdaad een inklaringswaarde van 500 dollar gehad, heb hem nu in me handen :*)
ok, dus wat dat betreft niet zo'n lucky bastard. Verklaard in ieder geval waarom die van jou er wel doorheen is. Misschien dat gewoon nog niet voor iedereen die waardes verwerkt zijn. Ik zet mijn hoop weer op morgen :+

Edit: ah, zie nu ook net dat jou iPad later was verstuurd, toen had Evan dus al door dat ie nu toch wel hogere waardes erop moest gaan zetten. Oftewel, de rest die er tussenin zit hebben allemaal dit probleem |:( Ik had hem dus of eerder of later moeten bestellen, great :|

[ Voor 24% gewijzigd door sroebert op 26-04-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet de hoop ook op morgen :) ...ben alleen bang dat het weekend gaat worden. snif snif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaumin
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik heb voor mezelf de 64 gb versie en via evan had ik voor de zekerheid nog de 16gb aangeschaft. Naar nu blijkt is de route via Myus.com gekilled door Apple, via bonvu.com had ik in ieder geval nog geluk.
Nu alleen nog wachten op mijn ipad case.

Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestelde iPad 32 GB bij Evan is op vrijdag de 23e verzonden en vandaag dus kunnen ophalen. Dus allemaal redelijk vlot, behalve wat rare meldingen in Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:03
NotSoSteady schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:44:
Wanneer is die van jou verstuurd?
Die van mij was verstuurd de nacht van vrijdag op zaterdag. Na het hele douane gebeuren.
Hij vroeg een dag uitstel om het te versturen, zodat hij eerst de nog wachtende ipads kon behandelen die vast lagen bij de douane.

Toen dat gebeurt was heeft die van mij verstuurd met de overduidelijke nieuwe waardes die ook aan jullie pakketjes gehangen zal worden.

Even afwachten dus voor jullie. Het is puur een papierkwestie die opgelost gaat worden, mits de douane een beetje hun fax in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Mijn iPAD heeft bij de UK webshop nu de status 'packing', die zal vandaag wel niet meer verstuurd worden. Maar hopen dat ik hem voor vrijdag nog in ontvangst kan nemen anders wordt het pas volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Dikkie schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:32:
[...]

Die van mij was verstuurd de nacht van vrijdag op zaterdag. Na het hele douane gebeuren.
Hij vroeg een dag uitstel om het te versturen, zodat hij eerst de nog wachtende ipads kon behandelen die vast lagen bij de douane.

Toen dat gebeurt was heeft die van mij verstuurd met de overduidelijke nieuwe waardes die ook aan jullie pakketjes gehangen zal worden.

Even afwachten dus voor jullie. Het is puur een papierkwestie die opgelost gaat worden, mits de douane een beetje hun fax in de gaten houden.
Ok, dus hij doet nu alles via de "legale" weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 18:11
Eerste order via borderlinx gecancelled door Apple, omdat ze niet naar freight forwarders doorsturen.
Nu blijken ze bij de Rabobank mijn creditcard geblokkeerd te hebben, Er werd gister namelijk iets besteld voor een onbekend adres. Nu moet ik eerst op een telefoontje gaan wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door ustinov op 28-04-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Mijn ipad is toch al vanavond verstuurd vanuit de UK, helaas geen track and trace nummer. Lastig om te bepalen wanneer ik thuis zou moeten zijn, maar ja dat gaat toch niet lukken...dat wordt waarschijnlijk ophalen bij DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:07:
Mijn ipad is toch al vanavond verstuurd vanuit de UK, helaas geen track and trace nummer. Lastig om te bepalen wanneer ik thuis zou moeten zijn, maar ja dat gaat toch niet lukken...dat wordt waarschijnlijk ophalen bij DHL.
Welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Iemand enige idee of er in New York nog iPads te krijgen zijn? Ga daar morgen heen voor een weekje (dus ben ook bij de launch van de 3G :D ). Heb al wat iPads naar een kennis in NY laten sturen die hij dan naar Nederland opstuurt, maar zou toch wel leuk zijn als ze daar nog wat op voorraad hebben. Hele familie + aantal vrienden willen er één, dus ga zoveel mogelijk proberen mee te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem. iPad ligt in Oude Meer en ze willen aankoopbewijs zien. Evan heeft t dit weekend al opgestuurd, maar ze kunnen het niet vinden. Hoop dat 'ie deze week wel binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Kan het zijn dat Evan niet meer reageert op nieuwe orders vanuit Nederland ;) Heb hem gistermiddag gemaild, maar (nog) geen reactie :P Ben wel benieuwd wat de actuele prijs van de 32GB WIFI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:38
Emile schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:13:
Iemand enige idee of er in New York nog iPads te krijgen zijn? Ga daar morgen heen voor een weekje (dus ben ook bij de launch van de 3G :D ). Heb al wat iPads naar een kennis in NY laten sturen die hij dan naar Nederland opstuurt, maar zou toch wel leuk zijn als ze daar nog wat op voorraad hebben. Hele familie + aantal vrienden willen er één, dus ga zoveel mogelijk proberen mee te nemen. :)
Afgelopen donderdag waren er nog beschikbaar in de Apple store op 5th.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las op OMT onderstaand bericht
Dus ga er maar vanuit dat het over is....
Marge is denk ik ook niet meer echt denderend voor hem nu....

"Hi there,

I will ship the last 64GB I have to you tonight.

I listed the I Pad for $500 for Customs.

All my other I PADS I shipped this past weekend Cleared Customs perfectly.....

There should be no problem,

If anything happens I am here for you.....Don't worry

Talk to you soon

Evan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog mijn ipad uit de batch binnen krijgen waar wat probleempjes mee zijn ...

Voor de rest tot nu toe goed geholpen door Evan

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ja inderdaad, weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pevano
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 06:59
Ik zit op dit moment in NY en alle Apple-stores en Best Buy's zitten zonder, paar dagen geleden in Orlando hetzelfde verhaal. Ik ga het over een paar dagen in Chicago proberen.

Het had zo leuk geweest : 499 dollar .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:30
Bij mijn FEDEX track en trace overzicht staat er het volgende:

Pakket is beschikbaar voor inklaring

Weet iemand wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Ibix schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:23:
Bij mijn FEDEX track en trace overzicht staat er het volgende:

Pakket is beschikbaar voor inklaring

Weet iemand wat dit betekent?
Dat het bij de douane ligt.

Ik heb zojuist met fedex gebeld en ze proberen Evan te bereiken, volgens de fedex dame zonder resultaat.
Neem aan een communicatie issue, maar wel weer vertraging.

Hoop dat Evan wakker is :) kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Evan z'n twitter:
Hey all my I PAD fans. Should have some more 16GB and 64GB this week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Oooh hij staat nu op "In- en uitklaring bezig"

Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibix schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:44:

Fingers crossed!
Ik help je een beetje ...nu hoop ik dat ze de hele zooi even aanpakken dan kunnen we allemaal deze week nog wat spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:57:
[...]

Ik help je een beetje ...nu hoop ik dat ze de hele zooi even aanpakken dan kunnen we allemaal deze week nog wat spelen :D
Sinds wanneer staat die van jouw op in-en uitklaring bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibix schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:02:
[...]

Sinds wanneer staat die van jouw op in-en uitklaring bezig?
Niet .........hij is nog beschikbaar en fedex telefoon kom me niet verder helpen dan dat er contact is geweest enz enz enz ...hier zit iig een zeer ongeduldig mannetje (ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Ibix schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:44:

Fingers crossed!
Dit staat er bij mij al sinds gister ochtend .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Yorick81 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:19:
[...]

Dit staat er bij mij al sinds gister ochtend .....
En waar ligt jouw ipad? Oude Meern/Amersfoort/Veldhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Gister Evan gevraagd wanneer hij weer 16 giggers binnen kreeg (had hem eerder al gemailed maar toen waren ze op). Vannacht een factuur van hem ontvangen, maar die wordt verstuurd door ene Gene Murray? Die naam komt me niet bekend voor. Hebben andere Evan-klanten ook de factuur van die persoon gehad?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Ibix schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:25:
[...]

En waar ligt jouw ipad? Oude Meern/Amersfoort/Veldhoven?
Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Die van mij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Same here.. en ook nog steeds bezig met in- en uitklaren... :| hoe lang kan dat nou duren?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mail van fedex terug waar een paar dingen in staan die niet zo heel prettig zijn voor het snelle afleveren van de ipad's

Klein deel uit de mail.
Het tweede probleem is hetvolgende.
De afzender RS Audio geeft middels een account nummer op de vrachtbrief aan dat zij de kosten van invoerrechte ne BTW op zich nemen.
Het account nummer wat ze vermelden is echter van een andere klant in de USA dus wij zijn op dit moment aan het uitzoeken hoe dit in elkaar steekt.
Wij vermoeden een mogelijke fraude vandaar dat wij op dit moment nog voorzichtig zijn in de afhandeling vandeze zendingen afkomstig van RS audi.

Ter info en als deze info niet gepost hier mag worden hoor ik het graag

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Gaat dat om een zending van Evan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:51:
Ik heb een mail van fedex terug waar een paar dingen in staan die niet zo heel prettig zijn voor het snelle afleveren van de ipad's

Klein deel uit de mail.
De afzender RS Audio geeft middels een account nummer op de vrachtbrief aan dat zij de kosten van invoerrechte ne BTW op zich nemen.
Het account nummer wat ze vermelden is echter van een andere klant in de USA dus wij zijn op dit moment aan het uitzoeken hoe dit in elkaar steekt.
Wij vermoeden een mogelijke fraude vandaar dat wij op dit moment nog voorzichtig zijn in de afhandeling vandeze zendingen afkomstig van RS audi.

Zucht, dat schiet niet op zo |:( Hopen dat Evan niet op een andere manier heeft geprobeerd onder de belasting uit te komen, dat zou wel heel vervelend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:09:
[...]

Zucht, dat schiet niet op zo |:( Hopen dat Evan niet op een andere manier heeft geprobeerd onder de belasting uit te komen, dat zou wel heel vervelend zijn...
Ach bij evan is het een all-in prijs . Maar dan nog het gaat zo langer duren en daar baal ik van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Hehe, zou wel geinig wezen dat ik (via USPS) uiteindelijk sneller me iPad heb dan jullie via FedEx!
Niet dat ik hier vanuit ga want de mijne is bijna in NL maar krijgt nog de douane kwestie..
Kan de douane niet ff een paar daagjes op vakantie gaan? Mandatory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:13:
[...]

Ach bij evan is het een all-in prijs . Maar dan nog het gaat zo langer duren en daar baal ik van !
Kan je niet aangeven dat je zelf de heffingen wilt betalen bij of na aflevering? Daarmee wordt het pakketje direct verstuurd lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

BloodDragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:09:
[...]

op omt iets positiever nieuws:
"De douane heeft de facturen van Evan binnen en waarschijnlijk wordt mijn iPad in de loop van de dag vrijgegeven." (1 uur geleden)

Again: fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick81 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:16:
[...]

Kan je niet aangeven dat je zelf de heffingen wilt betalen bij of na aflevering? Daarmee wordt het pakketje direct verstuurd lijkt me?
Ja leuk en aardig maar ik heb hem al betaald en ben niet van plan nog meer te betalen dan $*** dan had ik hem net zo goed op marktplaats oid kunnen halen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:18:
[...]

Ja leuk en aardig maar ik heb hem al betaald en ben niet van plan nog meer te betalen dan $*** dan had ik hem net zo goed op marktplaats oid kunnen halen .
Tsja, het is wellicht een optie als je echt ongeduldig bent.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:17:
[...]

op omt iets positiever nieuws:
"De douane heeft de facturen van Evan binnen en waarschijnlijk wordt mijn iPad in de loop van de dag vrijgegeven." (1 uur geleden)

Again: fingers crossed!
Ik doe mijn fingers ook crossed!!!!
En Yorick81 ongeduldig absoluut maar wel nederlander he ;):)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
  • Laatst online: 13-06 16:13
net fedex gebeld, en er is op dit moment geen idee wanneer het pakje binnen komt.

Ze zijn ergens mee bezig ofzo om de afzender te achterhalen...

wss heeft het iets te maken met de mail die stephan heeft gepost.

het is nu alleen maar afwachten op wat de douane doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:18:
[...]

Gewoon het risico van niet willen wachten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:31:
[...]

Gewoon het risico van niet willen wachten he.
Absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Nog steeds in-uit klaren bezig, jezus hoelang moet dit duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:58:
Nog steeds in-uit klaren bezig, jezus hoelang moet dit duren.
Ze zijn bezig om contact op te nemen met Evan... hierop moeten we wachten denk ik :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:01:
[...]

Ze zijn bezig om contact op te nemen met Evan... hierop moeten we wachten denk ik :S
Gelukkig begint het daar nu ochtend te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:01:
[...]

Ze moeten gewoon de waarde weten van het pakket, ik heb Evan dit nu al 2x door laten sturen dus lijkt me gek als ze nog steeds niks binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Als ze dit vandaag nou ff fixen ga ik het vanavond zelf nog wel ophalen in Amersfoort... of gaan ze ook om 18.00 dicht? :|

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:12:
[...]

Ze moeten gewoon de waarde weten van het pakket, ik heb Evan dit nu al 2x door laten sturen dus lijkt me gek als ze nog steeds niks binnen hebben.
Weet je zeker dat hij dit ook heeft gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:12:
[...]

ze weten nu de waarde van het pakket, alles is al doorgestuurd. Dit heb ik in ieder geval van fedex vernomen.

Anders lees je even het mailtje van Stephan...
stephan1977 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:51:

Klein deel uit de mail.

Zoiets dergelijks heb ik ook vernomen van fedex, dus het is op dit moment wachten op de douane wat hun dus gaan doen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:59
Als Evan nu de echte waarde erop zit, dan verkoopt hij ze praktisch uit liefdadigheid:
$499 * 1,08 = 538 + +/- 80 verzenden = 619 dollar * 19% btw = $736.

Kan me dus wel voorstellen dat hij andermans Fedex account misbruikt, dan maakt hij d'r nog steeds winst op... Anders heeft het 0,0 nut, tenzij hij graag voor $14 al die moeite doet.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
SerialThrillaZ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:18:
Als ze dit vandaag nou ff fixen ga ik het vanavond zelf nog wel ophalen in Amersfoort... of gaan ze ook om 18.00 dicht? :|
Ik keek even voor je rond op de FedEx site..
Amersfoort:
Dropoff
9:00 - 18:00 Mon - Fri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
matthijst schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:28:
Als Evan nu de echte waarde erop zit, dan verkoopt hij ze praktisch uit liefdadigheid:
$499 * 1,08 = 538 + +/- 80 verzenden = 619 dollar * 19% btw = $736.

Kan me dus wel voorstellen dat hij andermans Fedex account misbruikt, dan maakt hij d'r nog steeds winst op... Anders heeft het 0,0 nut, tenzij hij graag voor $14 al die moeite doet.
Hij heeft ze nu wel voor 800 dollar verkocht hè, niet voor niets blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Als de iPad in duitsland te krijgen is, is hij dan ook bij de Expert en Mediamarkt te krijgen? Of alleen bij Premium Apple Resellers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Ook bij MediaMarkt met een APR.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Minhan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:22:
[...]

ze weten nu de waarde van het pakket, alles is al doorgestuurd. Dit heb ik in ieder geval van fedex vernomen.

Anders lees je even het mailtje van Stephan...

[...]

Zoiets dergelijks heb ik ook vernomen van fedex, dus het is op dit moment wachten op de douane wat hun dus gaan doen hiermee.
Ik denk niet dat het wachten is op de douane in dit geval: Fedex heeft waarschijnlijk contact op genomen met dat RS audio en gevraagd of Evan wel via hun account pakketjes mag verzenden. Pas als die bevestigen laten ze de boel door. Het wachten zal dus zijn op dat RS Audio, en niet op Fedex/Douane/Evan.

Ik ga er vanuit dat Evan gewoon de fedex-account van een vriend met een bedrijf heeft gebruikt die veel verstuurt, zodat hij minder verzendkosten hoeft te betalen, maar ik kan me voorstellen dat Fedex dat wel even wil dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
Moartn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:00:
[...]

Ik denk niet dat het wachten is op de douane in dit geval: Fedex heeft waarschijnlijk contact op genomen met dat RS audio en gevraagd of Evan wel via hun account pakketjes mag verzenden. Pas als die bevestigen laten ze de boel door. Het wachten zal dus zijn op dat RS Audio, en niet op Fedex/Douane/Evan.

Ik ga er vanuit dat Evan gewoon de fedex-account van een vriend met een bedrijf heeft gebruikt die veel verstuurt, zodat hij minder verzendkosten hoeft te betalen, maar ik kan me voorstellen dat Fedex dat wel even wil dubbelchecken.
Misschien is het inderdaad wel wachten op RS Audi ofzo, zou heel goed kunnen. Hier hoop ik dan op en niet dat het pakketje ineens terug moet ofzo... Ik had hem toch al wel vorige week verwacht dus ik wil hem echt deze week hebben eigenlijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Moartn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:00:
[...]

Als dat zo is, dan is het account waar de taxes mee betaald worden dus van Evan en het account waarmee verstuurd was van die RS audio, toch? Aangezien ze al de formulieren binnen hebben van de afzender, RS Audio, dan zijn ze nu dus contact aan het opnemen met de account van Evan om te checken of die inderdaad de kosten betaald. (als dit inderdaad allemaal klopt 8)7 ), dus dan is het wachten dus wel weer op Evan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Begin het zo langzamerhand echt goed zat te worden met die Evan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iemand gevonden die vanuit Amerika deze kant op komt over twee weken en die wil wel een iPad voor me meenemen. Is het echter mogelijk om met een Nederlandse credit card een iPad te bestellen en hem op een Amerikaans adres af te laten leveren, of wordt deze dan ook gecanceld door Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Vind het vooral erg typisch: als ik die zending van vorige week bekijk in de fedex status-dinges zijn de pakjes uit dezelfde zending over de hele wereld zonder problemen bezorgd (australie, bahama's, nieuw zeeland, engeland, belgie, singapore), maar die in Nederland blijven hangen op de inklaring. Is het hier nou juist heel goed of heel slecht geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
@Moartn er werd gezegd dat de douane in NL is getipt ofzo dus werden ze opeens vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Moartn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:04:
Vind het vooral erg typisch: als ik die zending van vorige week bekijk in de fedex status-dinges zijn de pakjes uit dezelfde zending over de hele wereld zonder problemen bezorgd (australie, bahama's, nieuw zeeland, engeland, belgie, singapore), maar die in Nederland blijven hangen op de inklaring. Is het hier nou juist heel goed of heel slecht geregeld?
Het is maar hoe je het bekijkt, eigenlijk is het gewoon slecht geregeld dat ze hier zo moeilijk doen, aan de andere kant belasting is belasting. Als blijkt dat "evan" of hoe hij ook heet de boel oplicht, dan is het natuurlijk heel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Klopt, op zich is het volledig terecht wat er nu gebeurt.

Wat je Evan kunt verwijten is dat het het bezorgen van de pakjes langer duurt dan nodig door z'n onduidelijke gedoe richting Fedex (met accountnummer) en Douane (met opgegeven waarde). Verder komt hij z'n afspraken keurig na voor zover ik kan overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evan klinkt wel als een erg betrouwbaar persoon, maar zeg nou ook eerlijk: zijn taalgebruik in zijn mails is ook niet echt om over naar huis te schrijven... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Moartn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:35:
Klopt, op zich is het volledig terecht wat er nu gebeurt.

Wat je Evan kunt verwijten is dat het het bezorgen van de pakjes langer duurt dan nodig door z'n onduidelijke gedoe richting Fedex (met accountnummer) en Douane (met opgegeven waarde). Verder komt hij z'n afspraken keurig na voor zover ik kan overzien.
Evan kan/kon zulke lage prijzen bieden door de "grijze" exportmethode, die toch bij iedereen die bij hem bestelde bekend moet zijn. Dit is een tijdje goed gegaan, maar Fedex heeft 't uiteindelijk toch ontdekt. De prijs ligt nu $50,00 hoger, maar doordat er nu een waarde van 500,00 EUR genoteerd wordt is het errrm... lichtgrijze export ;)

Alleen de batch van woensdag/donderdag hebben nu vertraging opgelopen, daarvoor en daarna is alles goed gegaan. Evan is geen heilige en ongeorganiseerd, maar verder prima vent hoe hij het toch voor ons regelt. De boete of naheffing die ie nu moet betalen was een risicio die is verrekend in de aanvankelijk aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik heb 50$ meer betaald, maar hij heeft bij mij gewoon 100$ op het pakketje laten zetten.
En ik had misschien wel verwacht dat hij er een lager bedrag op zou zetten van bijvoorbeeld de 16GB versie, maar niet van een MP3 twv 100$.

De FeDex doet gewoon zijn werk, Evan had dit gewoon beter moeten regelen.
GoToAssist (15:09):
Uw Agent is aangekomen.

Ano(15:10):
Hallo
Ik wouw graag even weten of er nog nieuwe updates zijn mbt inklaring.
T&T: *************

Bnlchat01 (15:11):
een ogenblikje aub

Ano(15:11):
Prima.

Bnlchat01 (15:15):
in verband met deze zending is er een totaal van 287,53 euro te betalen : invoerrechten 110,92 euro + btw 176,61 euro

Ano(15:15):
ja deze hoef ik niet te betalen
dit zou de verzender betalen?

Bnlchat01 (15:16):
inderdaad, alles wordt betaald door de verzender

Ano(15:16):
ok, wanneer wordt het pakketje vrij gegeven?

Bnlchat01 (15:17):
ze wachten op antwoord van de verzender

Ano(15:18):
ok.
kan ik hem nog vertellen om een nummer te laten bellen zodat het iets sneller gaat?

Bnlchat01 (15:18):
wat bedoelt u daarmee

Ano(15:19):
Dat hij contact met jullie opneemt, zodat de procedure iets sneller verloopt.
Of moet hij gewoon eerst betalen voordat het wordt vrijgegeven?

Bnlchat01 (15:20):
dat weet ik niet de douane heeft met hem kontakt gehad, maar ik weet niet wat er afgesproken is, ik weet enkel dat hij nog bepaald papierwerk moet doorsturen

Ano(15:20):
ok prima, dan weet ik genoeg.
dankjewel.
Ik vraag me dus soms ook af, of Evan wel zo eerlijk is als iedereen denkt.

[ Voor 82% gewijzigd door NotSoSteady op 27-04-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:03:
in verband met deze zending is er een totaal van 287,53 euro te betalen : invoerrechten 110,92 euro + btw 176,61 euro
Auw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
ok, mooi om te weten dat er iig contact is geweest met "de verzender" Hopelijk zullen de pakjes vrij worden gegeven een deze dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd auw maar zolang er een fedex mannetje aan de deur gaat komen ergens deze week vin ik alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Hoe kan het zoveel geld zijn? Waar komen die invoerrechten vandaan? btw kan ik begrijpen...

Hoop dat Evan zich houdt aan zijn afspraak -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik gok boete (verkeerd aangeven = boete) + BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Invoerrechten hoef je niet te betalen voor de iPad (naar mijn weten)
Omdat het een computer(onderdeel) is
Alleen BTW 19% over het (aankoopbedrag + verzendskosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Op OMT wordt er inderdaad gesproken over een boete.. Dit begint inderdaad wel erg vervelend te worden, zat er natuurlijk wel een keer aan te komen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Maar goed, als je akkord gaat met het betalen van de BTW, wat dan?
Krijg je alsnog een dikke boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Ibix schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:53:
Maar goed, als je akkord gaat met het betalen van de BTW, wat dan?
Krijg je alsnog een dikke boete?
Tja, dat is me nog niet echt duidelijk, maar ik hoop inderdaad dat wij eruit kunnen komen door btw te betalen. Zometeen nog maar even bellen met Fedex.

Nou lekker dan:
Hello,

I have been speaking all morning with FedEx in the Netherlands.

Someone is causing a major problem and telling FEDEX that the I PAD is worth the full price you paid me.

I can not Bill the Duties and Taxes since my FEDEX Account is now blocked.

Someone has abused my FEDEX account and billed other transactions to my account in the Netherlands.

I am sorry the only option I can offer you is for you to pay the Duties and Taxes.

This would clear the shipment from Customs the fastest.

I am very very sorry I have tried all I can.

I can not pay the duties nor can I now afford to do so.

If you would still like the I PAD delivered please contact FEDEX and let me know.

This is all the information I know at this time.

I do not know how much the Duties and Taxes are you would have to inquire with FEDEX regarding this

Thank You for understanding

Evan
Thank You for understanding, ja of niet... 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door sroebert op 27-04-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 10:58

kpr

Ik vermoed dat ik geluk heb gehad: mijn via Evan bestelde iPad is net een uur geleden bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
kpr schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:59:
Ik vermoed dat ik geluk heb gehad: mijn via Evan bestelde iPad is net een uur geleden bezorgd :)
Dan wens ik jou succes met het wachten op de rekening .. ;) :+

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Naja dat is pech :( ik zou wel snel betalen voordat Fedex besluit de zending te retourneren en dan heb je niks. Als ik jou was zou ik nu gaan betalen aan Fedex en later met Evan het proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:03:
Ik heb 50$ meer betaald, maar hij heeft bij mij gewoon 100$ op het pakketje laten zetten.
En ik had misschien wel verwacht dat hij er een lager bedrag op zou zetten van bijvoorbeeld de 16GB versie, maar niet van een MP3 twv 100$.

De FeDex doet gewoon zijn werk, Evan had dit gewoon beter moeten regelen.

[...]

Ik vraag me dus soms ook af, of Evan wel zo eerlijk is als iedereen denkt.
Mail van evan klinkt niet goed. Weet niet wat ik er van moet denken. Of hij is dom óf hij flest de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:06:
[...]

Mail van evan klinkt niet goed. Weet niet wat ik er van moet denken. Of hij is dom óf hij flest de boel.
##%@$%$^# dat denk ik er nu even van want komt er dus op neer dat ik en anderen nog even bijna 300 euro moeten gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik zou ook snel gaan betalen, want als Evan de boel wel flest kan hij zijn order ook terug roepen. Komt bij dat het pakketje maar verzekerd is tot 100$ dus als het gejat wordt nu ben je ook de L*L...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Largo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:06:
[...]

Als ik goed tussen de regels doorlees betekent het dat als je de iPad snel wilt hebben je zelf de BTW en invoerrechten moet betalen, omdat deze dan meteen door de duane "gecleared" wordt.

Doordat iemand (???) zijn Fedex account heeft misbruikt kan hij dus blijkbaar daarop geen betaling en doen en heeft niet genoeg cash om alle kosten op dit moment te dekken.

Als z'n account ge-deblokkeerd wordt dan zou er weer schot in de zaak moeten komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Dat is mooi ruk dan :(

Ben ik even blij dat ik mijn factuur nog niet betaald heb. Ga geen 800 dollar + nog eens 175 euro (oid) lappen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Moartn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:17:
Dat is mooi ruk dan :(

Ben ik even blij dat ik mijn factuur nog niet betaald heb. Ga geen 800 dollar + nog eens 175 euro (oid) lappen natuurlijk.
Ik snap dat BTW bedrag ook niet helemaal... dat zou betekenen dat het pakket een waarde heeft van 929,00 EUR excl. BTW, of 1106,00 EUR inclusief BTW. Dat is de waarde van twee iPad's.

En die invoerrechten? Volgens mij hoeft dat niet betaald te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Wow, opeens gaat het goed fout bij FEDEX en de douane als ik het zo lees.. Vind dit echt extreem lullig voor de gene die hier nu de dupe van zijn. Komt er dus op neer dat de mensen die hun pakket dus nog bij FEDEX/douane hebben liggen, zelf even 300 mogen bijlappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

thaan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:25:
Wow, opeens gaat het goed fout bij FEDEX en de douane als ik het zo lees.. Vind dit echt extreem lullig voor de gene die hier nu de dupe van zijn. Komt er dus op neer dat de mensen die hun pakket dus nog bij FEDEX/douane hebben liggen, zelf even 300 mogen bijlappen?
Als je die op zeer korte termijn wilt ja... anders wordt het afwachten totdat Evan's Fedex account weer actief gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou fedex weer aan de lijn en weer een ander verhaal.
Ik het heel kort voor mijn ipad is geen bewijs verder aangekomen van Evan...want bij mij staat er nog geen betaling open voor btw e.d......als ik een bewijs van betaling stuur dan komt de ipad naar mij toe en rekening naar evan(maar of dat goed gaat).....nu weet ik echt even niet meer wat ik moet doen!

Edit:
Dit is echt balen!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:30:
Ik het heel kort voor mijn ipad is geen bewijs verder aangekomen van Evan...want bij mij staat er nog geen betaling open voor btw e.d......als ik een bewijs van betaling stuur dan komt de ipad naar mij toe en rekening naar evan(maar of dat goed gaat).....nu weet ik echt even niet meer wat ik moet doen!

Edit:
Dit is echt balen!
Als er inderdaad bijna 300,00 EUR bijkomt, dan acht ik het niet onwaarschijnlijk dat, afhankelijk van het aantal gestrande pakketten, Evan dit inderdaad niet kan opvorken. Of hij zal de gedupeerden een 50/50 aanbod moeten doen en een cashback via PayPal moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:30:

Edit:
Dit is echt balen!
Doen wat ze zeggen natuurlijk. Evan is wel echt f*cked :F !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:42:
[...]

Doen wat ze zeggen natuurlijk. Evan is wel echt f*cked :F !
Ja en dat ga ik ook doen hoor ik heb tot nu toe alles netjes afgewacht enz enz ik ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:45:
[...]

Ja en dat ga ik ook doen hoor ik heb tot nu toe alles netjes afgewacht enz enz ik ben er klaar mee.
Hmmm... ik kreeg te horen dat de papieren overhandigd waren, maar dat het nog even wachten was op het inklaren door de duane... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook net FedEx aan de lijn gehad, invoice hebben ze wel ontvangen...
Verder niks over meldingen of iets dergelijk, wel mail van Evan
dat die niet meer kan of wil betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel lullig. Op het begin zegt Evan dat hij alle kosten betaalt, ligt hij uiteindelijk bij de douane moet je zelf nog een hoop gaan betalen. Ik heb hem zelf ook bij Evan besteld, maar hij is niet bij de douane terecht gekomen. Vind het echt lullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Paketten komen niet vrij zijn account is geblokkeerd.

Hello,

I have been speaking all morning with FedEx in the Netherlands.

Someone is causing a major problem and telling FEDEX that the I PAD is worth the full price you paid me.

I can not Bill the Duties and Taxes since my FEDEX Account is now blocked.

Someone has abused my FEDEX account and billed other transactions to my account in the Netherlands.

I am sorry the only option I can offer you is for you to pay the Duties and Taxes.

This would clear the shipment from Customs the fastest.

I am very very sorry I have tried all I can.

I can not pay the duties nor can I now afford to do so.

If you would still like the I PAD delivered please contact FEDEX and let me know.

This is all the information I know at this time.

I do not know how much the Duties and Taxes are you would have to inquire with FEDEX regarding this

Thank You for understanding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:06:
Heel lullig. Op het begin zegt Evan dat hij alle kosten betaalt, ligt hij uiteindelijk bij de douane moet je zelf nog een hoop gaan betalen. Ik heb hem zelf ook bij Evan besteld, maar hij is niet bij de douane terecht gekomen. Vind het echt lullig.
Heb het spul naar fedex verstuurd en nu maar afwachten...
En als ik moet betalen dan zien we wel weer hoe we dat allemaal gaan regelen enz enz en komt het allemaal bij mij dan gaat het dus een heeeeeel expensive ipad worden ;)special edition enz ..iig dat is wat ik mensen ga vertellen...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm das wel heel erg *Vrouwelijk geslachtsorgaan* voor jullie moet ik zeggen. Het had wel een groot risico, dat aantal iPads. Biedt PayPal hiervoor verzekeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, en dat was route Evan. We kunnen iemand, geen idee wie, bedanken voor het verkloten denk ik.

Het lijkt erop of hij zich vooralsnog wel aan de afspraken heeft gehouden, de iPads zijn tenslotte bij de douane aangekomen. Maar daar heb je geen reet aan.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:06:
Ik vind die conclusie wat voorbarig, tot op heden heeft hij alles netjes geregeld. Maar het lijkt erop dat het nu niet meer kan. Ik geef hem wat dat betreft het voordeel van de twijfel.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 17:19 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.

Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.