[iPad] importeren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste
Acties:
  • 162.900 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
De mijne is verstuurd via Evan. Vandaag afgeleverd door FedEx, maar geen extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Yippie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:06:
nav mijn vorige post, toch nog even een snelle reactie gezien de laatste ontwikkeling.

Verkoper heeft alles DDP verstuurd, dus alle kosten voor verkoper (tenzij hij een fout heeft gemaakt deze keer). Blijft het hierbij, verwacht ik dat er niks gebeurd, hij wordt gewoon belast op zijn Fedex account voor de additionele kosten. Wat de waardeverklaring betreft, neem zsm contact met hem op, en zeg erbij dat er na 2 dagen opslagkosten bijkomen die je niet van plan bent te gaan betalen.

Wordt elk pakket er uit gevist, dan zal hij het alleen nog maar "by the book" kunnen volhouden.
De prijs wordt dan zo hoog, dat het voor 99% niet meer interessant wordt.
Tevens heeft die kans op naheffingen als er een onderzoek wordt ingesteld.
Gewoon een kwestie van tijd, dit gaat bij de Fedex ook wel opvallen.
Hij heeft er een account nummer, en je hebt best kans dat ze nu al zijn pakketten gaan nachecken die nu verstuurd worden. Opmerkelijk is het trouwens ook dat Fedex nu al met een bericht komt, dat de NL douane dit niet gaat accepteren. Normaal krijg je in NL pas bericht, maar dit zou kunnen komen omdat hij het dit keer heeft ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:06:
[...]

Dit is mijn eerste dag hier op het forum.

[...]
Misschien dat je het daar bij moet laten :X Als je geen verstand hebt van importeren e.d. moet je het gewoon niet doen en lekker voor de hoofdprijs wat op marktplaats gaan kopen.

Maar goed daar hebben de tweakerts en onemorething ook lekker aan mee geholpen. Evan dit Even zus en iedere knuppel die besteld er maar. Ik heb al mij iPads netjes van Evan ontvangen, prima gozer. Dat er een lagere waarde op het pakket stond had ik wel verwacht, dat is namelijk 9 van de 10 keer zo als je iets via eBay koopt.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53
KeaveXL schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:15:
Dat er een lagere waarde op het pakket stond had ik wel verwacht, dat is namelijk 9 van de 10 keer zo als je iets via eBay koopt.
Klopt, maar meestal betaal je in dat geval zelf de BTW.
In dit geval is het juist zo spannend omdat Evan alle kosten zou betalen.

En het wordt nog leuker omdat ze een Paypal rekening willen zien.
Dus over $750 19% BTW betalen --> $142.
Dan houdt Evan er niet veel meer aan over, of gaat verlies maken.

Benieuwd hoe dit af loopt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
KeaveXL schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:15:
[...]

Misschien dat je het daar bij moet laten :X Als je geen verstand hebt van importeren e.d. moet je het gewoon niet doen en lekker voor de hoofdprijs wat op marktplaats gaan kopen.

Maar goed daar hebben de tweakerts en onemorething ook lekker aan mee geholpen. Evan dit Even zus en iedere knuppel die besteld er maar. Ik heb al mij iPads netjes van Evan ontvangen, prima gozer. Dat er een lagere waarde op het pakket stond had ik wel verwacht, dat is namelijk 9 van de 10 keer zo als je iets via eBay koopt.
Geen verstand van importeren? Je kent mij geeneens, dus ga niet van die ongein suggereren.
Ik importeer elke maand wel iets, en wanneer mij wordt verteld dat ik niks hoef te regelen of wat te doen dan ga ik daar ook vanuit.

Verder weet ik ook wel dat er normaal altijd een lager bedrag op wordt gezet, maar aangezien hij een business account daar heeft ga ik er niet vanuit dat die het dan ook nog durft te doen.
Je ziet mij verder toch ook niet vertellen dat Evan geen prima kerel is, hou alleen niet van dit soort zaakjes.
Dan importeer ik nog liever via ebay, dat ik later de rekening op de deurmat krijg.

Of moet ik hier alleen maar positieve berichten achterlaten? Ik geef aan dat er een probleem is met mijn zending, maar aangezien jij zo'n expert bent in importeren. Dan zal je ook wel weten, dat de pakkans voor Evan nu een stuk groter is, aangezien ze bij de douane straks ook wel zullen weten dat het interessant is om hem in de gaten te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:11:
[...]
Gewoon een kwestie van tijd, dit gaat bij de Fedex ook wel opvallen.
Hij heeft er een account nummer, en je hebt best kans dat ze nu al zijn pakketten gaan nachecken die nu verstuurd worden. Opmerkelijk is het trouwens ook dat Fedex nu al met een bericht komt, dat de NL douane dit niet gaat accepteren. Normaal krijg je in NL pas bericht, maar dit zou kunnen komen omdat hij het dit keer heeft ingevuld.
Het is niet Fedex die moeilijk doet of gaat doen he.
Fedex doet adhv de geleverde informatie een electronische aangifte bij de douane nog voordat het pakket op plaats van verzending is vertrokken. Tegen de tijd van aankomst op plaats van bestemming, is eea dan al rond en treed er dus geen vertraging op in het afleverproces.

Die enkele keer dat het niet volgens plan loopt:

Douane keurt de aangifte af, vertrouwd het niet, wil een steekproef doen, of wat dan ook.
Dan komt Fedex dus weer in actie. In dit geval moet aangetoond worden wat de echte waarde is, omdat men van mening is dat de opgegeven waarde niet klopt. Hoe ze erbij komen dat het om een iPad gaat die een hogere waarde vertegenwoordigd is mij een raadsel. ( getipt / gevoel / intuitie ?? ) Tenzij die al hier is, en tijdens inspectie opengemaakt is, dit noemt men een "ziener". Als dat zo is, zal je dat straks wel merken aan de verpakking, hij is dan met speciale tape weer dichtgemaakt.

Maar goed, om te voorkomen dat iemand misbruik maakt van de hier gegeven info, houd ik me even afzijdig met informatie leveren omtrent het douane/import proces. Laten we even afwachten hoe de verkoper eea afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:23:
[...]

Geen verstand van importeren? Je kent mij geeneens, dus ga niet van die ongein suggereren.
Ik importeer elke maand wel iets, en wanneer mij wordt verteld dat ik niks hoef te regelen of wat te doen dan ga ik daar ook vanuit.

Verder weet ik ook wel dat er normaal altijd een lager bedrag op wordt gezet, maar aangezien hij een business account daar heeft ga ik er niet vanuit dat die het dan ook nog durft te doen.
Je ziet mij verder toch ook niet vertellen dat Evan geen prima kerel is, hou alleen niet van dit soort zaakjes.
Dan importeer ik nog liever via ebay, dat ik later de rekening op de deurmat krijg.

Of moet ik hier alleen maar positieve berichten achterlaten? Ik geef aan dat er een probleem is met mijn zending, maar aangezien jij zo'n expert bent in importeren. Dan zal je ook wel weten, dat de pakkans voor Evan nu een stuk groter is, aangezien ze bij de douane straks ook wel zullen weten dat het interessant is om hem in de gaten te houden.
Ik ken je dan wel niet maar uit jouw berichten kan ik concluderen dat je je niet goed verdiept hebt in de handelswijze van Evan. Dat is jouw probleem en niet het probleem van Evan.

Als je een opmerking maakt als deze "Ik regel alles wel hoor ik Evan zeggen, hiervoor kan die Evan mooi gaan opdraaien. Mocht hij niet binnen 24 uur reageren, dan zal ik ook eens even contact opnemen met Fedex hoe deze man zaken doet." dan ben je gewoon een zelfingenomen zak.

Evan is erg duidelijk in zijn communicatie en zelfs op zijn eBay profiel valt alles te vinden over zijn handelwijze. Dat dan iedereen direct via de mail bij Evan gaat bestellen is prima maar dan moet je ook met de consequenties kunnen leven. (lees; meer je best moet doen om aan de juiste informatie te komen) Mensen vinden het email adres op forums van Evan en maken zo even bedragen boven de 500 euro over, alsof het niks is. Maar goed dit is een bijzaak.

Waar het echt om gaat is dat als je gewoon even geduld hebt, contact opneemt met Evan, je er vanzelf achterkomt dat Evan alles netjes afhandelt zoals hij van begin af aan doet. En tja als Evan het ineens in zijn bol heeft (bestellen buiten eBay om geeft je immers geen poot om op te staan) dan kun je naar je centen fluiten. Maar dat risico had je er natuurlijk wel voor over, anders had je nooit je kostbare centjes bij een wildvreemde kerel op de rekening gedumpt.

En nee ik ben geen expert in importeren, maar ik verdiep me wel in de materie als ik grote bedragen via internet naar anderen overmaakt. En Evan loopt al vanaf begin af aan grote risico, zijn zijn echt niet gek bij de douane, ze weten daar echt wel wat een iPad is. Je bent dan ook niet de eerste waarvan het pakket is onderschept, en tot nu toe heeft Evan altijd alles netjes afgehandeld.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
De kosten zijn in ieder geval voor Evan, heb net gebeld met FeDex.
PayPal factuur is ook verstuurd, dus het zal wel loslopen zo.

[ Voor 32% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Modbreak:Goed, zo kan 'ie wel weer. Laten we de discussie over Evan & de steekproef maar even laten rusten totdat er duidelijkheid is vanuit Miami. Wat we helemaal niet meer gaan doen is elkaar afzeiken over kennis & kunde rond importeren.

Dank u voor uw medewerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
  • Laatst online: 13-06 16:13
NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:02:
De kosten zijn in ieder geval voor Evan, heb net gebeld met FeDex.
PayPal factuur is ook verstuurd, dus het zal wel loslopen zo.
en waar bevind het pakketje nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Onderweg
MEMPHIS, TN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
hmmm de mijne ook :S duurt nog wel ff... verwachte afleverdatum zou 23 april moeten zijn... als ik dit zo zie dan lijkt het erop dat het pakje dit niet haalt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik de mijne ook besteld vorige week vrijdag, maar vanwege dat hele vulkaangedoe is de levering van de 64GB versie naar MPCPlaza wat verlaat. Nog eventjes wachtend dus, maar ze zijn telefonisch goed bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Minhan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:11:
hmmm de mijne ook :S duurt nog wel ff... verwachte afleverdatum zou 23 april moeten zijn... als ik dit zo zie dan lijkt het erop dat het pakje dit niet haalt :S
Die van mij staat op 26 april, dus misschien zou je daar rekening mee kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:17:
[...]

Die van mij staat op 26 april, dus misschien zou je daar rekening mee kunnen houden.
maarja, de mijne is dan ook wel een dag eerder verzonden, dus ik hoop dat ik hem echt vrijdag heb... dan heb ik iig het hele weekend om ermee te gaan spele :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:14:
[...]

Hier heb ik de mijne ook besteld vorige week vrijdag, maar vanwege dat hele vulkaangedoe is de levering van de 64GB versie naar MPCPlaza wat verlaat. Nog eventjes wachtend dus, maar ze zijn telefonisch goed bereikbaar.
Oké, maar ze hebben dus geen vooraad nog. En heb je enig idee wanneer hij ongeveer bij jou afgeleverd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Minhan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:11:
Hoezo niet? Hij is gister vertrokken uit Memphis (daar zit de superhub van FedEx), en hij zit nu in een vliegtuig, waarschijnlijk naar Parijs (daar zit de grote europese hub), waar hij waarschijnlijk vandaag aankomt. Vannacht richting NL, zodat hij morgen bezorgd kan worden.

edit:
Tenzij de douane moeilijk doet natuurlijk, dan moet dat eerst geregeld worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Moartn op 22-04-2010 14:27 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Off topic:
Zolang we maar niet zoiets krijgen ipv een iPad! :9
Afbeeldingslocatie: http://cheezhawtness.files.wordpress.com/2010/04/129156682801081369.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Minhan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:18:
[...]

maarja, de mijne is dan ook wel een dag eerder verzonden, dus ik hoop dat ik hem echt vrijdag heb... dan heb ik iig het hele weekend om ermee te gaan spele :P
Meestal klopt FeDex wel hoor, dus ik zou er gewoon vanuit gaan dat je hem vrijdag hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

SgtDoggie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:26:
Off topic:
Zolang we maar niet zoiets krijgen ipv een iPad! :9
[afbeelding]
Hoezo niet? Allebei multitouch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
Nou, dan ga ik er maar vanuit dat ik hem morgen binnen heb! Duurt allemaal zo lang... :P

Na al die verhalen hier begin ik toch wel peetjes te zweten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 16:45
Via de chat bij FedEx:
inderdaat uw pak is nog niet op het vliegtuig gezet..aangezien de omstandigheden van vorige dagen ,hebben wij een enorme vertraging opgelopen,weet dat wij ons uiterste best doen om alle containers zo snel mogelijk te laten overkomen
uw pak zal maandag uitgaan voor levering

XXXXXX (14:58):
Dus ik krijg het pakket pas maandag binnen?

FedEx Express NL 02 (14:59):
ja ik ga u dit niet voor morgen beloven,ik vrees dat we dit niet zullen gedaan krijgen
Mijn pakket is dinsdag al door Evan verstuurd en de status stond nog steeds op In Transit in Memphis. Die spelling van die persoon van de klantenservice is ook uitermate uitstekend :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:09:
Is het verstandig om er nu één te bestellen bij Evan? :\
Ik heb er gister 1 besteld bij Evan. Pakket is gelijk verzonden is nu Memphis alweer uit (onderweg naar Parijs?).
Mijn delivery staat nu op 26 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26
Yorick81 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:09:
[...]

Ik heb er gister 1 besteld bij Evan. Pakket is gelijk verzonden is nu Memphis alweer uit (onderweg naar Parijs?).
Mijn delivery staat nu op 26 april.
Hi

waar bestellen jullie dit, heb je een directe link? Op Ebay kan ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:31:
[...]

Hi

waar bestellen jullie dit, heb je een directe link? Op Ebay kan ik hem niet vinden.
rollingstonepics@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:36
Op OMT lijkt ook al een pakketje door FedEx te zijn onderschept....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kom op zeg, de douane is echt niet achterlijk, als ze een grote doos zien met daarop een sticker dat er een mp3/mp4 speler op staat dan kan je je vingers er op natellen dat ze daar op een gegeven moment achterkomen.

Ze beginnen daar gewoon in de gaten te krijgen dat die grote dozen echt geen kleine mp3 spelers zijn en dan mag je als nederlandse koper gewoon netjes je heffingen betalen :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron.v
  • Laatst online: 25-05-2021
JoJo nl schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:04:
Via de chat bij FedEx:

[...]

Mijn pakket is dinsdag al door Evan verstuurd en de status stond nog steeds op In Transit in Memphis. Die spelling van die persoon van de klantenservice is ook uitermate uitstekend :F
Wat geeft hij bij je aan bij verwachte leverdatum? Is dit ook aangepast naar 26 april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik toch maar 1 bestel bij Evan. Heb 'm gemaild of ie nog 32GB's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Slasher schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:43:
Kom op zeg, de douane is echt niet achterlijk, als ze een grote doos zien met daarop een sticker dat er een mp3/mp4 speler op staat dan kan je je vingers er op natellen dat ze daar op een gegeven moment achterkomen.

Ze beginnen daar gewoon in de gaten te krijgen dat die grote dozen echt geen kleine mp3 spelers zijn en dan mag je als nederlandse koper gewoon netjes je heffingen betalen :)
Inderdaad.
En ze zullen Evan's account wel simpel kunnen bekijken, zodat ze weten hoe en waarheen hij $100 mp3 spelers verstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:30
matthijst schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:55:
[...]

Inderdaad.
En ze zullen Evan's account wel simpel kunnen bekijken, zodat ze weten hoe en waarheen hij $100 mp3 spelers verstuurt?
En hoe gaan ze aantonen dat er in de dozen die afgeleverd zijn werkelijk geen Mp3 spelers zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ibix schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:02:
[...]

En hoe gaan ze aantonen dat er in de dozen die afgeleverd zijn werkelijk geen Mp3 spelers zaten?
Openmaken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ibix schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:02:
[...]

Open maken natuurlijk.

edit:
Te langzaam :P

[ Voor 5% gewijzigd door Moartn op 22-04-2010 16:05 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-91
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-08 13:54
Laatmaar

[ Voor 91% gewijzigd door Roy-91 op 22-04-2010 16:07 . Reden: Spuit 11 ]

PSN: Roy-1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:30
Lees mijn post goed. Ik heb het over de dozen die reeds afgeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Inderdaad.
Inderdaad zo gaat het altijd, waarschijnlijk krijgen ze bij het inscannen gewoon een melding. Deze lichting zal nog wel meevallen, maar IK denk dat de volgende nog welees harder getroffen kan worden. De kosten zijn trouwens voor Evan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ibix schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:05:
[...]

Daar kunnen ze niks meer aan doen lijkt me. :)

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ibix schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:05:
[...]

Na aflevering natuurlijk niet. Maar tijdens het transportproces bij de douane kan natuurlijk makkelijk, bij twijfel over de waarde, het pakket worden opengemaakt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flab007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:07:
[...]

Daar kunnen ze niks meer aan doen lijkt me. :)
Wees daar niet al te zeker van. Quote:

"De douane heeft het recht tot 3 jaar na de aangifte ten invoer nog een naheffing op te leggen. Ze heeft deze bevoegdheid nodig omdat ten tijde van de invoer niet alle aangiftes uitputtend kunnen worden gecontroleerd. Het beleid van de douane is bij alle importeurs elke 3 jaar een ‘Contole na Invoer' (CNI) te doen. De douane komt dan de boeken en bescheiden van de importeur controleren. Het kan bij voorbeeld zijn dat er altijd een te lage douanewaarde is opgegeven of dat structureel de verkeerde goederencode is gebruikt etc. Deze controles strekken zich niet alleen uit tot de boekhouding van de importeur, maar ook tot de administratie en het archief van de douane-expediteur die als aangever voor de importeur is opgetreden. Douane-expediteurs krijgen vaak een verzoek van de douane of van een importeur om alle bescheiden behorende bij een reeks invoeraangiftes van een importeur te presenteren. De importeur kan en mag dus een beroep doen op de archiefplicht van de aangever. De archief plicht van een douane-expediteur duurt 7 jaren."

http://www.maco.nl/naheffing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:20:
[...]

Oké, maar ze hebben dus geen vooraad nog. En heb je enig idee wanneer hij ongeveer bij jou afgeleverd word?
Wanneer hij bij mij afgeleverd gaat worden weet ik niet, maar van wat ik begreep is het pakje nog niet eens in Nederland, gezien het via hun gaat.

De 64GB is inderdaad niet meer op voorraad, maar wellicht een van de andere modellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
NVM.

[ Voor 97% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apr 21, 2010 9:34 AM (onze tijd ;)) Departed FedEx location MEMPHIS, TN

Ik heb nog de hoop voor het weekend hem binnen te krijgen en lekker in het weekend te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:54:
Apr 21, 2010 9:34 AM (onze tijd ;)) Departed FedEx location MEMPHIS, TN

Ik heb nog de hoop voor het weekend hem binnen te krijgen en lekker in het weekend te kunnen spelen.
Word hem niet denk ik hoor...

betekend volgens mij namelijk dat die klaar staat in een cointainer
niet dat die vliegveld heeft verlaten....

vanwege de achterstand (Zoals op meerdere plekke te lezen)
Word het denk ik na het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
ron.v schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:45:
[...]Wat geeft hij bij je aan bij verwachte leverdatum? Is dit ook aangepast naar 26 april?
Mijne staat op 23 april 6PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen zien de verwachte leverdatum staat nog steeds op 23ste om 18:00 .

Naja anders gaat het na het weekend worden en dat is helemaal niet erg............en bij die mening blijf ik !!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
[...]

Inderdaad.
I second that. Hoe aardig Evan ook is/was, ik zag dit al mijlenver aankomen, vandaar dat ik zo vriendelijk mogelijk probeerde de stemming iets realistischer te maken over de beste man. Als je toch op zijn manier gewoon bij hem 600 Dollar gaat overmaken, kan je echt niet gaan zeuren achteraf mocht er iets fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Tja, ik vraag me toch af wat er zou gebeuren als ze ook achter al verstuurde iPads aan zouden gaan. Lijkt me toch dat Evan dan een probleem heeft en niet degene die het ontvangen heeft als er inderdaad op alle pakketten staat aangegeven dat Evan voor de kosten opdraait. Hij is tenslotte ook degene die de waarde op het pakket schrijft. Maar ja, het ergste wat dus kan gebeuren is dat iedereen bij moet betalen :P

Ik zou het zeer vervelend vinden, we houden er in ieder geval een iPad aan over hopelijk. We zien wel hoe het de komende dagen loopt. In ieder geval lees ik op OMT nu al meerdere reacties van mensen die door Fedex zijn benaderd.

Ik heb in ieder geval mijn lesje wel geleerd, ook al zou ik de iPad gewoon binnen krijgen zonder problemen, volgende keer wat geduldiger zijn |:(

[ Voor 17% gewijzigd door sroebert op 22-04-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
BloodDragon schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:52:

Ik heb in ieder geval mijn lesje wel geleerd, ook al zou ik de iPad gewoon binnen krijgen zonder problemen, volgende keer wat geduldiger zijn |:(
Zeker, of gewoon bij 1 van de andere kanalen in Nederland wat halen. Wat mij gewoon verbaasde was het volledige vertrouwen wat hier uit sommige posts naar voren kwam en dan zouden mensen met ietwat kritiek danwel realiteitszin plots de sfeer verpesten. Sorry, maar het was nogal duidelijk hier vond ik, dit kon niet goed blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Na mijn herinneringsmail naar Evan nog geen reactie gehad, maar gezien bovenstaande berichten heeft hij nog een aardige mail achterstand.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met het FeDex/douane verhaal, het brengt we wel een beetje aan het twijfelen. Als er op Evan's prijs nog invoerrechten komen wordt het voor mij te gortig. Maar weer even geduld hebben (kun je dat ergens kopen, ik kan wel een onsje gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Nouja, die invoerrechten lijken toch echt zijn probleem aangezien hij bij het aanmelden in heeft gevuld dat hij de kosten betaald. Hij dacht trouwens dat iemand van het tweakers forum de douane heeft ingelicht, maargoed hij zei het voor me oplossen. Zal allemaal wel goedkomen, en anders maar zelf die kosten betalen mocht het helemaal misgaan, altijd nog beter dan geen iPad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 21:02
.CoUk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:57:
[...]

Weet je ook via welke maatschappij (UPS/FedEx etc) je zwager de iPad heeft verzonden? Is namelijk een hele aardige prijs die 60 USD.
Het topic gaat hier als een speer, maar nog even een reactie op bovenstaande.

Gezien de prijs heb ik het vermoeden dat deze niet via UPS/FedEx verzonden zal zijn, ik reken dus ook op een langere levertijd. Aangezien mijn zwager in Spanje woont spreek ik hem niet heel vaak, maar zal hem de volgende keer eens vragen via welke club hij het verzonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 00:03
Net even kort gesproken met Evan.
FedEx heeft vertraging in de transport. Vandaar dat sommige pakketjes geen vooruitgang tonen.
Ook was hij al de hele morgen in de weer met de douane(Over en weer zenden van facturen). Hij verzekerde mij alsnog dat alles via hem zal verlopen, belasting en invoerrechten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dikkie op 22-04-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Dikkie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:23:
Net even kort gesproken met Evan.
FedEx heeft vertraging in de transport. Vandaar dat sommige pakketjes geen vooruitgang tonen.
Ook was hij al de hele morgen in de weer met de douane(Over en weer zenden van facturen). Hij verzekerde mij alsnog dat alles via hem zal verlopen, belasting en invoerrechten.
Dat zou dan toch in ieder geval heel netjes zijn. Vraag me af of inderdaad iemand de douane gesproken zou hebben, maar dat betwijfel ik. Het moet toch ook een keer gaan opvallen, zoveel mp3/mp4 van dezelfde persoon. Zeker als er dan 1 uitgepikt wordt en het blijkt niet te kloppen.

Mocht alles in ieder geval goedkomen en Evan betaald alles, dan is natuurlijk nog maar de vraag of er nog meer verkocht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11
vgroenewold schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:01:
[...]

Zeker, of gewoon bij 1 van de andere kanalen in Nederland wat halen. Wat mij gewoon verbaasde was het volledige vertrouwen wat hier uit sommige posts naar voren kwam en dan zouden mensen met ietwat kritiek danwel realiteitszin plots de sfeer verpesten. Sorry, maar het was nogal duidelijk hier vond ik, dit kon niet goed blijven gaan.
Ik snap dat geld overmaken naar iemand die je niet kent risico's met zich meebrengt, maar waarom blijf je toch doen alsof er iets fout is gegaan? Niemand heeft toch een rekening voor BTW ontvangen? Hij heeft zich tot nu toe toch gewoon aan zijn afspraken gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Evan reageerde niet voor niks zo para op die track & trace links hier lijkt me.
In het vorige topic stond al een link waar 20-30 van zijn pakketten in 1x mee te tracken waren.
Niet slim...

En wat iemand al eerder zei: bij de douane zijn ze ook niet achterlijk; ladingen pakketjes van dezelfde afmeting, rondom de release van Apple's iPad. 8)7

Lijkt me trouwens allemaal Evan's probleem: hij gaf aan de kosten te zullen betalen.
ustinov schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:41:
...Maar waarom blijf je toch doen alsof er iets fout is gegaan? Niemand heeft toch een rekening voor BTW ontvangen? Hij heeft zich tot nu toe toch gewoon aan zijn afspraken gehouden?
Inderdaad, tot nu toe niks fout gegaan, maar om nou vol te blijven houden dat Evan 100% oprecht bezig is geweest, neu... Al zal hij uiteindelijk alle kosten vast wel betalen.

[ Voor 35% gewijzigd door matthijst op 22-04-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Die gozer verdient zo veel, en jullie trappen er allemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Bang zijn dat ik me iPad niet krijg ben ik ook niet, gaat meer op de manier waarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
FerdiV schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:50:
Die gozer verdient zo veel, en jullie trappen er allemaal in.
Ik heb al eerder mijn twijfel gepost. Maar het feit dat hij er aan verdient is natuurlijk niet iets dat verkeerd is. Of trappen we er allemaal ook elke dag in als we de AH binnenlopen?

<+:) beetje flauw....

[ Voor 4% gewijzigd door .CoUk op 22-04-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog heb ik niet vernomen dat Evan zich niet aan de gemaakte overeenkomsten houdt.
De klant betaalt een bedrag all-inn (incl. verzenden, BTW en douanekosten) en Evan levert dienovereenkomstig.

Zijn manier van handelen is in dit en het voogaande Topic duidelijk te achterhalen.
Aan ieder de keuze al dan niet zaken met hem te doen.

Ik vermoed dat er binnenkort een nieuwe Paus moet worden gezocht.
Wellicht iets voor Mathijst!?
Ga lekker met je Ipad spelen beste jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lijkt me meer iets voor Evan, want die is roomser dan de Paus als het aan de groupies hier ligt.

Snap niet wat jullie steeds lopen te zeiken.
Ik gaf en geef alleen de feiten, daar valt weinig aan te ontkennen. Sterker: het bleek aardig te kloppen, gezien de douane/FEDEX-actie.

[ Voor 49% gewijzigd door matthijst op 22-04-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Geplaatst door petethefreeze op OMT!

OK, had ook het bericht van FedEx en heb met FedEx en met Evan contact gehad. Evan betaalt alles, dus neem direct contact met hem op. Hij stuurt dan een fax met je invoice naar FedEx. Hij stuurt de originele aankoopbon van Apple, dus daar zit de all-in prijs niet in. Daarom wil hij het zelf doen, want anders betaalt hij ook kosten over het all-in gedeelte. Niet helemaal zuiver, maar als het werkt...

Om de mensen even gerust te stellen: FedEx gaat door met de levering en laat het pakket niet liggen zolang deze kwestie loopt. Pas op de laatste mijl blijft het pakket liggen als de belastingen niet betaald worden. Er hoeft dus geen vertraging op te leveren als je Evan meteen mailt en hij direct betaald.

Meer lezen: http://www.onemorething.n...ost-1947538#ixzz0lr3JLoyf

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Geachte hr ,

Zoals het er nu uitziet worden de kosten op de afzender berekend .

Met vriendelijke groet

Clearance Broker Senior The Netherlands

FedEx Express Europe, Middle East, Indian Subcontinent and Africa

Tel: +31 20 5005 500

Tel: 0800 0222 333

Fax: +31 20 5005 567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
matthijst schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:14:
Lijkt me meer iets voor Evan, want die is roomser dan de Paus als het aan de groupies hier ligt.

Snap niet wat jullie steeds lopen te zeiken.
Ik gaf en geef alleen de feiten, daar valt weinig aan te ontkennen. Sterker: het bleek aardig te kloppen, gezien de douane/FEDEX-actie.
Ja daar moet ik je gelijk in geven, maar ik heb verder geen problemen met hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net op *spam* een aanbieding van 629 euro voor de iPad Wifi 16GB.. echter weet ik niet hoeveel ze er op voorraad hebben. Komt aardig in de buurt van de prijzen van Evan.

Ik heb trouwens al eventjes niets meer gehoord van hem.. zal hem eens mailen.

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 04-05-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik betaal 750 voor de 64GB, dus zo goedkoop is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SgtDoggie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:56:
@bigdaddie alles valt te kraken =)
Was met de eerste iPhones hetzelfde verhaal, had de mijne uit Engeland en heb een stuk van me SIM afgeknipt en er een chip achter gezet, misschien dat dezelfde chip ook wel werkt bij de iPad! :O :O
Die kans is best groot inderdaad, die turbo sims kunnen de netwerk code van een ander netwerk emuleren. Ik had er zelf ook een die een AT&T sim nadeed. Ik heb hem nooit gebruikt omdat precies toen ik hem binnen kreeg de software unlock voor mijn iPhone (2G) beschikbaar kwam, maar het zou moeten kunnen. Vervelende is wel dat ze alleen met oudere SIMs werken, want nieuwere gebruiken betere encryptie tussen de telefoon(of modem) en de SIM kaart.

Vervelende is trouwens wel dat die turbo SIM dingen het formaat hebben van een gewone SIM kaart, en je kan er geen stukje af knippen omdat daar een chip zit die de communicatie onderschept (en printbaantjes daarnaartoe). Dus er zal zowiezo een speciale versie moeten komen voor de iPad.

Verder is er nog de vraag of het gaat werken aangezien Micro-SIM's meer features ondersteunen en als Apple daar op checkt gaat het dus niet werken als je je SIM bijknipt.

De 3G zou volgens MacRumors trouwens wel unlocked zijn, dus dat biedt op zich wel perspectieven. Dan zou zo'n turbo sim niet nodig zijn. (Quote: Models with 3G will be unlocked and will be able to use GSM micro SIMs.)

Maar ik denk dat het voornamelijk afwachten zal blijken. Ik denk trouwens niet dat Apple uberhaupt de 3G in Europa gaat leveren totdat ze afspraken hebben gemaakt met telefoonnetwerken dus dat kan nog wel even duren. Ondanks dat hij (volgens MacRumors) unlocked wordt verkocht, wordt hij immers wel in combinatie met een sim kaart verkocht, en dat vereist weer de nodige onderhandelingen per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Steve Jobs heeft zelf bij de aankondiging gezegd dat de 3G simlockvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:38:
[...]

Ja daar moet ik je gelijk in geven, maar ik heb verder geen problemen met hem.
Dat risico is in dit geval voor Evan. Hij geeft duidelijk aan dat alle kosten (incl BTW) voor hem zijn. Ondanks zijn truc (wordt veel meer toegepast op verzendingen via internetbestellingen uit het buitenland) maken er toch redelijk veel Hollanders gebruik van.
Wat ik nog wel even kwijt wil dat een forum OMT of deze heel vrij is, waardoor ook iedereen van alles kan posten (b.v hele tracking lijsten). Dan denk je ook niet echt na over evt. consequenties. Zolang Apple op deze manier zijn introductie van de IPad fasegewijze laat verlopen ontstaan deze importsituaties.
Je weet, dat je hierdoor als besteller risico's loopt. Die zul je moeten accepteren (Of gaat iedereen terug bij problemen met de iPad naar de verkoper in de VS). Wij, Hollanders, letten op een eurotje. Als je dat niet bevalt koop je de Ipad toch totdat hij hier beschikbaar is of bij aanbieders, die er veel meer voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm..

Zit nu te twijfelen tussen deze (http://www.mpcplaza.nl/product.php?id_product=95438288) en Evan. Optie 1 duurt 2 weken en is wat duurder als is ik het goed zag. Maar wel weer wat betrouwbaarder...

Keuzes... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:28:
Hmm..

Zit nu te twijfelen tussen deze (http://www.mpcplaza.nl/product.php?id_product=95438288) en Evan. Optie 1 duurt 2 weken en is wat duurder als is ik het goed zag. Maar wel weer wat betrouwbaarder...

Bestellen ook gewoon in Amerika. Je betaald wat meer, maar als consument kun je wel gebruikmaken van het NL-recht, mits je gewoon een geldige bon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:21:
[...]

Bestellen ook gewoon in Amerika. Je betaald wat meer, maar als consument kun je wel gebruikmaken van het NL-recht, mits je gewoon een geldige bon krijgt.
True.. Maar ik wacht nog even Evan af. Ik wil 'm gewoon zo snel mogelijk hebben :P Maarja of dat nou zo verstandig is... Even kijken hoe het afloopt met dat douanegebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:21:
[...]

Ze geven aan een BTW-bon te sturen, wat handig is als je op naam van een bedrijf bestelt. Bovendien is t wel lekker dat je gewoon IDEAL kan gebruiken en niet hoeft te klooien met creditcards/paypal.

Aan de andere kant kun je m natuurlijk niet op de voet volgen, hoewel dat ook wel lekker rustig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPC plaza heeft ze niet op voorraad, dus dat kan wel even duren denk ik. Mijn broertje heeft er gisteravond eentje gekocht bij *spam* Ook gelijk een iPad case. Nu is het wachten op de postbode :D. Fingers crossed!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 04-05-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Wil je ons op de hoogte houden hoe het dan uiteindelijk afloopt met de douane en Evan?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:28:
Hmm..

Als je voor optie 2 kiest, kan je beter wachten op de Duitsland/Frankrijk release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flab007
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:50:
[...]

Als je voor optie 2 kiest, kan je beter wachten op de Duitsland/Frankrijk release :)
Mwoa, ik mag hopen dat dat niet waar is. Ik heb gisteren dus maar voor optie 2 gekozen (nadat m'n Amerika route meerdere keren mislukt was vanwege die takkevulkaan). Ik kreeg een email terug dat de levertijd onbekend is. Meteen daarna even met die mensen gebeld en zij vertelden me dat de levering bij hen plaats vindt, eind volgende week/begin de week daarop. Ik heb er wel voor gekozen om te betalen bij afhalen. Dat beïnvloedt volgens hen ook de levertijd maar goed, hun bestelformulier staat het toe en het geeft mij een wat veiliger gevoel dat ik een echt product in handen krijg. En mochten ze nu echt niet kunnen leveren binnen 1,5/2 weken dan cancel ik de order en kan ik 'm alsnog op 10 mei gaan preorderen in Dtsl, vooropgesteld dat dat überhaupt kan als Nederlander zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flab007 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:31:
[...]

vooropgesteld dat dat überhaupt kan als Nederlander zijnde.
Dat voordeel heb ik dan, ik heb schoonouders die in Duitsland wonen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Flab007: Optie 2 was toch Evan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flab007
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:36:
@Flab007: Optie 2 was toch Evan? :P
Damn, je hebt gelijk!!! Ff niet goed gelezen!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flab007
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:34:
[...]

Dat voordeel heb ik dan, ik heb schoonouders die in Duitsland wonen ;)
Oeh, handig!!! :P .. afhankelijk van of mpcplaza het binnen een redelijke termijn voor elkaar krijgt ga ik ook proberen te preorderen. Maar dan hoop ik dat ze aan zoiets als store-delivery doen en dat een APR als Saturn in Oberhausen daar aan mee doet. Een AppleStore in Frankfurt (of waar zit die andere ook al weer?) is me net iets te ver rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Die van mij is in Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flab007 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:27:
[...]

Oeh, handig!!! :P .. afhankelijk van of mpcplaza het binnen een redelijke termijn voor elkaar krijgt ga ik ook proberen te preorderen. Maar dan hoop ik dat ze aan zoiets als store-delivery doen en dat een APR als Saturn in Oberhausen daar aan mee doet. Een AppleStore in Frankfurt (of waar zit die andere ook al weer?) is me net iets te ver rijden.
Maar Evan is geen optie voor jou?

Ik heb gelukkig ook een goeie kennis in Duitsland :P Enig idee wat de prijzen daar ongeveer zullen worden iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Begin mei moet ik 3 weken voor m'n werk naar Montreal. Weet iemand of de iPads al verkrijgbaar zijn in Canada? Heb gelezen vanaf eind april, maar liggen ze dan ook echt in de Apple Stores of enkel als pre-order?

Edit: Nevermind. Las net dat ze pas eind mei beschikbaar zijn: http://www.apple.com/ca/ipad/
Dan wacht ik liever nog even totdat ze in NL te koop zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door JvdS op 23-04-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flab007
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:11:
[...]

Maar Evan is geen optie voor jou?

..knip..
Ik heb daar enige tijd over getwijfeld, dat wel. En pas gisteren hoorde ik dat mijn "koerier" definitief niet naar de VS gaat (vulkaan->vlucht uitgesteld->reis permanent uitgesteld). Via dit forum zag ik toen (a) dat de Evan route nu door douane onderschept wordt [prijzen gaan wellicht omhoog daardoor?] en (b) mpcplaza. Dus dat laatste maar eens geprobeerd. Ik heb de Duitsland route nog steeds als backup achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flab007 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:24:
[...]

Ik heb daar enige tijd over getwijfeld, dat wel. En pas gisteren hoorde ik dat mijn "koerier" definitief niet naar de VS gaat (vulkaan->vlucht uitgesteld->reis permanent uitgesteld). Via dit forum zag ik toen (a) dat de Evan route nu door douane onderschept wordt [prijzen gaan wellicht omhoog daardoor?] en (b) mpcplaza. Dus dat laatste maar eens geprobeerd. Ik heb de Duitsland route nog steeds als backup achter de hand.
Haha, bij mij hetzelfde. Ik heb nu ook een bestelling geplaatst bij mpcplaza, ook betaling bij afhalen. Maar stel dat het bij mpcplaza uitloopt naar 3 weken. Annuleer je 'm dan ook? Omdat Duitsland waarschijnlijk nog langer duurt dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flab007
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:27:
[...]
Haha, bij mij hetzelfde. Ik heb nu ook een bestelling geplaatst bij mpcplaza, ook betaling bij afhalen. Maar stel dat het bij mpcplaza uitloopt naar 3 weken. Annuleer je 'm dan ook? Omdat Duitsland waarschijnlijk nog langer duurt dan dat?
Ja, da's een goeie. Wanneer leg je dat moment neer. Ik heb me nu voorgenomen volgende week zaterdag te bellen als er dan nog geen status wijziging geweest is. Afhankelijk van het verhaal dat ze dan vertellen ga ik on -the-spot beslissen om door te gaan of te annuleren. Het punt is dat ik voor 10 Mei wel wil weten waar ik aan toe ben. Op 10 Mei is er wellicht de mogelijkheid te pre-orderen. Als dat kan dan heb je een garantie dat je aan het eind van Mei een iPad hebt.

Oh ja, en ik weet nu zeker dat ik op 8 Juni voor een aantal dagen in Rome zit. Nog een optie. Maar dat is zo ver weg. Ik wil het ding nu al hebben! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
huh, is de jouwe al in parijs? mijne is nog "onderweg" ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Ik heb maar besloten om niet op Evan te wachten en nu een 64GB ipad besteld bij een Engelse web toko die aangaf 'm op voorraad te hebben. Betalen ging via ideal, da's wel ideaal :). Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-91
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-08 13:54
lintweaker schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:34:
Ik heb maar besloten om niet op Evan te wachten en nu een 64GB ipad besteld bij een Engelse web toko die aangaf 'm op voorraad te hebben. Betalen ging via ideal, da's wel ideaal :). Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken....
Waar heb je hem besteld, en hoeveel heb je betaald? :P

PSN: Roy-1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Roy-91 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:40:
[...]

Waar heb je hem besteld, en hoeveel heb je betaald? :P
Ik heb 'm besteld bij simplyelectronics.net en er teveel voor betaald :). Mijn andere optie was zo'n US shop service, daar was ie wel goedkoper. Ik heb maar gekozen voor snelle levering (tenminste...dat moet nog blijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Minhan schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:02:
[...]

huh, is de jouwe al in parijs? mijne is nog "onderweg" ....
Mijne is ook nog onderweg, al zie ik wel weer wat beweging. (helaas nog in memphis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhan
Largo schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:55:
[...]

Mijne is ook nog onderweg, al zie ik wel weer wat beweging. (helaas nog in memphis).
yep, is bij jou de verwachte levertijd vandaag? want als hij nog in memphis is dan halen ze dat bij lange na niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Minhan schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:57:
[...]

yep, is bij jou de verwachte levertijd vandaag? want als hij nog in memphis is dan halen ze dat bij lange na niet :p
He nee die stond op 12.00u vanmiddag maar verdween toen het ook echt 12 uur werd. Er staat nu geen aankomsttijd meer bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Largo op 23-04-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk nou eens er zit wat beweging in mijn tracking pagina vandaag om 15:04 is hij in memphis in transit gegaan voor de 2de keer.... Maar verwachte leverdatum is nog steeds vandaag ....zou heeeeeeeel knap zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:20:
kijk nou eens er zit wat beweging in mijn tracking pagina vandaag om 15:04 is hij in memphis in transit gegaan voor de 2de keer.... Maar verwachte leverdatum is nog steeds vandaag ....zou heeeeeeeel knap zijn ;)
Ik heb net nog even met de FedEx chat gesproken en ze zeiden dat mijne vandaag echt verstuurd zou worden en maandag wordt geleverd, dus jouwe waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoJo nl schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:28:
[...]

Ik heb net nog even met de FedEx chat gesproken en ze zeiden dat mijne vandaag echt verstuurd zou worden en maandag wordt geleverd, dus jouwe waarschijnlijk ook.
Heb je nog een tijd te horen gekregen ?
Anders werk ik lekker een dagje thuis of moet ik als mijn vriendin belt opeens voor een noodgeval naar huis O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Ik heb helemaal geen tijd gehoord. Ik hoop maar dat ze na 3 uur komen, want anders ben ik niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn buurman heeft hem hier besteld : *weg* Kan hem volgende vrijdag zelf afhalen en dan pas betalen.
Zit er ook over na te denken...dan hoef je niets voor te schieten en betaal je pas als je hem in de handen krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 21-07-2010 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

De deal-factory heeft tot nu toe nog het beste aanbod volgens mij, 650 euro voor 32 GB. Als ik dat vergelijk met andere winkels heb je daar voor het zelfde bedrag of nog meer 'maar' en 16 GB versie voor...
Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.

Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.