Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb nog helemaal niks van hem gehoord, en lees hier dan dat mensen die gisteren besteld hebben, wel al een iPad opgestuurd hebben gekregen. Lekker dan. Ik snap dat hij het enorm druk heeft, maar lijkt me dat als ik eerder bestel & betaal, ik ook eerder me iPad krijg.
De mensen die spul opgestuurd hebben gekregen de afgelopen dagen hebben geen 16GB besteld, dus vandaar. Desalniettemin is het niet heel netjes van hem: ik zou in ieder geval een mailtje verwachten.thaan schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:12:
Vind het inderdaad een beetje bagger, heb de 15e een iPad 16GB betaald, en die zou worden opgestuurd zodra hij weer had.
Heb nog helemaal niks van hem gehoord, en lees hier dan dat mensen die gisteren besteld hebben, wel al een iPad opgestuurd hebben gekregen. Lekker dan. Ik snap dat hij het enorm druk heeft, maar lijkt me dat als ik eerder bestel & betaal, ik ook eerder me iPad krijg.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Dit is de 4e iPad die ik bestel bij Evan, de eerste 3 gingen prima & keurig en al helemaal snel. Het lijkt me niet meer dan normaal wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Maargoed heb maar een mailtje gestuurd, dus in afwachting van reactie.vgroenewold schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:36:
Met iemand achter alleen een gmail-adres, hoe aardig hij ook is, heb je niet te maken met regels. In principe zou het netjes van hem zijn, maar blijkbaar heeft hij niet echt een geweldige administratie.
Dat is wel goed om te horen, als de 16GB's namelijk nu al op zijn zonder dat de mijne is verstuurd kan ik het wel schudden om de mijne deze week nog in ontvangst te nemenMoartn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:38:
[...]
De mensen die spul opgestuurd hebben gekregen de afgelopen dagen hebben geen 16GB besteld, dus vandaar. Desalniettemin is het niet heel netjes van hem: ik zou in ieder geval een mailtje verwachten.
[ Voor 30% gewijzigd door thaan op 21-04-2010 14:49 ]
dit bericht werd vervaardigd op een iPad met onscreen keyboardAnoniem: 355693 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:54:
Ik heb hem eindelk binnen gekregen
Nu ff. Verder met spelen
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
/me ben blij dat Eyjafjallajökull weer koest is
heb ook al betaald, had vorige week alleen de mogelijkheid om met echeck (750)te betalen, heb al 2x gemaild echter nog geen reactie!thaan schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:12:
Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4
Anoniem: 355693
Dat klopt inderdaad en deze ook het werkt en went zeer snelSerialThrillaZ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:57:
[...]
dit bericht werd vervaardigd op een iPad met onscreen keyboard
Een eCheck moet echter clearen, en dat duurt gemiddeld 10 dagen. Ookal zegt Paypal 6 tot 7 dagentjaumin schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:21:
[...]
heb ook al betaald, had vorige week alleen de mogelijkheid om met echeck (750)te betalen, heb al 2x gemaild echter nog geen reactie!
Vind het niet echt normaal dat dit zo lang duurt. Ik snap dat hij niet iedereen apart kan gaan mailen, of dat hij misschien de 16GB nog niet binnen heeft, maar geef gewoon even een teken van leven, dan is iedereen weer blij.
Anoniem: 198824
Hey everybody. 1st shipments of 64GB on there way to Europe. Move over Ash Cloud I Pad Coming in for a Landing!!!!!
14 minutes ago via web
Hmm, hopelijk zit de mijne daarbijAnoniem: 198824 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:23:
Hier even een status update voor iedereen die een 64GB geïmporteerd heeft via Evan (bron: Twitter)
[...]
Vooralsnog lijkt alles (weer) goed te gaan.
Ow lekker is dat, kennelijk worden de 16GB's dus wél verstuurd. Alleen de mijne (al betaald en wel) dus niet.Xental schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:49:
Inmiddels een tweede iPad (16gb) deze kant op laten sturen, dit keer bij Evan. Deze was vorige week al betaald maar door een e-check duurde het wat langer. Nu de betaling vanmorgen rond was kreeg ik binnen een aantal uur een tracking ID van Evan.
Kun je je tracking code posten? Dan kan ik eens kijken wat er nog meer deze kant op komt, misschien dat ik de mail simpelweg gemist heb.Xental schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:49:
Inmiddels een tweede iPad (16gb) deze kant op laten sturen, dit keer bij Evan. Deze was vorige week al betaald maar door een e-check duurde het wat langer. Nu de betaling vanmorgen rond was kreeg ik binnen een aantal uur een tracking ID van Evan.
[ Voor 34% gewijzigd door thaan op 21-04-2010 21:51 ]
Weet je ook via welke maatschappij (UPS/FedEx etc) je zwager de iPad heeft verzonden? Is namelijk een hele aardige prijs die 60 USD.Zenit schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:12:
Mijn zwager verbleef de afgelopen 3 maanden in New York, nu heeft hij maandag nog even snel een iPad gekocht en naar mij verzonden. Hij had het over $499,- + $60,- (totaal € 425,-) voor verzenden met priority. Ben benieuwd hoe lang het pakketje onderweg is, moet er natuurlijk nog wel € 80,- BTW bij tellen maar ben toch nog relatief goedkoop uit als ik het zo lees.
/me ben blij dat Eyjafjallajökull weer koest is
Maar natuurlijk, tracking ID: *********thaan schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:51:
Kun je je tracking code posten? Dan kan ik eens kijken wat er nog meer deze kant op komt, misschien dat ik de mail simpelweg gemist heb.
[ Voor 47% gewijzigd door Lawree op 22-04-2010 08:14 ]
Thanks.
Daar zit ik ook niet tussen. Evan maar een mailtje gestuurd.
/edit
en een reply, alles is nu duidelijk en komt goed
[ Voor 55% gewijzigd door thaan op 22-04-2010 07:54 ]
Dit zijn de overige in dezelfde batch: <op verzoek link verwijderd>thaan schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:08:
[...]
Thanks.
Daar zit ik ook niet tussen. Evan maar een mailtje gestuurd.
NL wederom goed vertegenwoordigd
[ Voor 47% gewijzigd door Yippie op 22-04-2010 12:42 . Reden: verzoek van afzender om t&t's te verwijderen ]
Dat is inderdaad waar ik keek. Vind het toch maar raar, begin er nou wel een beetje haast bij te krijgen.Yippie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:13:
[...]
Dit zijn de overige in dezelfde batch:
[ Voor 41% gewijzigd door thaan op 22-04-2010 07:52 ]
Even iets verder kijken: http://www.apple.com/de/ipad/.CoUk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:18:
Weet iemand nog hoe lang van te voren de pre-order in de US begon? Weet ik ongeveer wanneer ik weer eens op apple.de moet kijken.
10 mei dus
whoohoo hier zit ik bijYippie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:13:
[...]
Dit zijn de overige in dezelfde batch: http://fedex.com/Tracking...02582949&language=english
Met Fedex kost het mij 117 dollar voor de verzending... geïnteresseerden kunnen via mijn account contact opnemen.
Beetje raar dat bij iedereen het gewicht van het pakket rond de 3lbs zit, maar mijne (Den Haag) zit op1.3 lbs/.6 kg. Dan maar even een mailtje sturen.Yippie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:13:
[...]
Dit zijn de overige in dezelfde batch: http://fedex.com/Tracking...02582949&language=english
Shoot....BloodDragon schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:30:
[...]
Even iets verder kijken: http://www.apple.com/de/ipad/
10 mei dus
Dan worden ze geshipped en ik denk ze eigenlijk pas echt te verwachten vanaf eind mei, begin juni!
De eerste batch zal sws uitverkocht worden dus als je te laat bent zit je alweer op halverwege juni (eind juni)
Anoniem: 25735
Hoe aantrekkelijk dit ook klinkt, maar je hebt 0,0 vertrouwen opgebouwd. Ik zie dat je gisteren hebt ingeschreven en ook maar 1 bericht hebt gepost.BinChristan schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:35:
Hmm, ik zit nu in de VS, en zou 2 Ipads kunnen bestellen...
Met Fedex kost het mij 117 dollar voor de verzending... geïnteresseerden kunnen via mijn account contact opnemen.
Ik zou wel interesse hebben, maar denk dat ik toch voor de optie Evan ga.
Anoniem: 355717
This is Evan.
Please REMOVE all your Tracking #'s for the World to see.
This is Not Smart at all.
Your Tracking # is for you and not the Forum to View.
This can cause FRAUD from Bad People.
Thank You for understanding.
I just want you to receive your I PAD safely....
So REMOVE your TRACKING #'s
Talk to you soon.
Evan
I work off of a LIST in the order you E-Mailed me
If I can not ship to you just hang in there.
Stop becoming angry with me since I can not respond to 200 E-Mails per day asking me for I Pads and when can I ship to you?
I have all E-Mails logged and I will ship to you in the Order I receive your Request.
Now Regarding the 3G I PAD
I will have in Stock in a few weeks.
Lets cross our fingers that it can work in Europe and can be JailBroken.
Talk you guys soon,
Take Care
Evan
[ Voor 110% gewijzigd door matthijst op 22-04-2010 15:24 ]
Morgen mijn iPad geshipt, dat is lekker. Nu maar vast kijken of ik niet ook een paar 3G iPads kwijt kan..
Why are you on this Thread?
It seems to me and every other Tweaker Member it is your intention to Contact Customs and put a Stop to every I Pad entering The Netherlands.
You need to move on and Stop these Threats.
I am trying to actually help Members out there receive there I PADS and YOU sir are out to Cause Problems for all of us.
What I am doing is in no way Fraud on my end and What YOU are doing by making Dumb Comments,is attempting to make a pointless statement and Threatening Me and Every Member that has PAID for an I PAD.
Point is Everybody is Happy but You,,,,,,I wonder why?
So Please Stop the Threats and Overpowering comments.
They do not belong here.
The funny part is there is always 1 Sour Apple to ruin the rest.
It seems You are the Sour Apple to Spoil the fun.
Gast, let it go! Moraalridder dat je bent. Wij kennen jouw mening inmiddels wel.matthijst schreef op donderdag 22 april 2010 @ 06:42:
[...]
Bad people like Fedex, IRS and customs?
When they figure out those $100 mp3 players are actually
$499 iPads and you scammed them so you dont have to pay taxes?
You are right, this can cause mail FRAUD and customs FRAUD to be detected
Let's all enjoy the beautifull weather and the iPads which are coming this way, sooner or later!
Hear, hearSgtDoggie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:41:
Let's all enjoy the beautifull weather and the iPads which are coming this way, sooner or later!
Wil hem importeren maar dit zet mij aan het twijfelen, werkt de US 3G wel in Europa?Anoniem: 355717 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 03:59:
...
Now Regarding the 3G I PAD
I will have in Stock in a few weeks.
Lets cross our fingers that it can work in Europe and can be JailBroken.
...
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Anoniem: 354621
Hoe duur en waar?Dikkie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:13:
Tot mijn verrassing een factuur voor een 32GB in mijn mail. Net betaald, dus hopen op begin volgende week.
[ Voor 91% gewijzigd door matthijst op 22-04-2010 15:25 ]
Ach ja, bekijk het hoe je wilt. Feit is dat hij op een forum aanzet tot fraude.carfreak02 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:55:
Kinderachtig hoor, een persoon gaan haten die veel mensen voorzien van het nieuwe speeltje. Meneer heeft zeker nog geen iPad.
Tenzij je belastingontduiking geen fraude noemt natuurlijk.
't is mijn forum niet, maar ik zou er niet op zitten te wachten

--> hij verstuurt die iPads toch wel (of heeft ze al verstuurd), dus niemand hier heeft er verder last van.
Enige die pech kan hebben is hijzelf, door een naheffing van de belasting, daarom loopt hij zo te janken over die codes die gepost worden (heb geen tracking code gezien hier trouwens).
[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 22-04-2010 09:42 ]
Heeft er laatst nog iemand besteld bij myUS.com dan?
Ben benieuwd of dat weer werkt! (aangezien Apple die pre-orders weigerde)
Paar pagina's terug: Jorik in "[iPad] importeren deel 2"SgtDoggie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:38:
Heeft er laatst nog iemand besteld bij myUS.com dan?
Gaat dus blijkbaar niet meer werken
Nu kreeg ik een mail dat hij kan leveren en dat de prijs $900 is. Dan is het verschil ineens 90 Euro. Ik snap de verhoging vanwege de extra leveringskosten die hij waarschijnlijk heeft vanwege die vulcaan uitbarsting, maar voor 90 Euro wil ik best een ruime maand geduld hebben en 'm in Duitsland gaan halen (ik woon praktisch naast de grens) en voor dat geld wat ik uitspaar eventueel een nette hoes erbij kopen.
Ben effe gaan zoeken en het schijnt NIET te kunnen:Anoniem: 198824 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:06:
[...]
Wil hem importeren maar dit zet mij aan het twijfelen, werkt de US 3G wel in Europa?
De US iPad maakt gebruik van het netwerk van AT&T, als ik dat eerder geweten had

Als ik het een beetje snap, istie niet simlockvrij, maar simkaartvrij, 3G werkt alleen met een sim van AT&T
link
Scott F Saturday, April 10 2010
I spoke to an Apple counselor on line. No way to change micro-sim cards, no way to reprogram the micro-sim card from foreign cards to US cards or vice versa. This in my mind is problem Numero Uno with this device. How dumb is it not to have a device that can switch carriers? How hard would it be to make it able to switch between Softbank or DOCOMO in Japan and AT&T in the US?
Was met de eerste iPhones hetzelfde verhaal, had de mijne uit Engeland en heb een stuk van me SIM afgeknipt en er een chip achter gezet, misschien dat dezelfde chip ook wel werkt bij de iPad!

Verder wordt er een jailbreak verwacht eind van deze maand, kijken hoever we daar mee komen!
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Anoniem: 354621
Die hebben vast de grootste lol op 't kantoor!
Ik denk niet dat Paypal zich daarmee bezig houdt voor de 3 miljoen rekeningen die ze hebben in alleen de Benelux al. Grote bedragen naar het buitenland worden meestal door je creditcard maatschappij gemonitord.SgtDoggie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:25:
PayPal zal het wel grappig vinden dat al die -ongeveer- gelijke bedragen steeds van NL naar USA gaan haha!
Die hebben vast de grootste lol op 't kantoor!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Geachte heer,mevr.
Bijgaande zending wordt verwacht de omschrijving mp3/mp4 waarde usd 100,00 opgegeven door de afzender wordt door de Nederlandse Douane niet geaccepteerd.
Uit eigen onderzoek blijkt dat het om een ipad gaat met een waarde die velen malen hoger ligt dan nu opgegeven.
Daarvoor willen wij van u graag de orginele aankoop factuur of ander betalings bewijs om tot een correcte aangifte ten invoer te komen voor de juiste waarde.
svp de mailen aan
NL-IMPORT@FEDEX.COM (UITSLUITEND NAAR)
mvg
Peter de Leeuw
Clearance Broker Senior The Netherlands
FedEx Express Europe, Middle East, Indian Subcontinent and Africa
Tel: 31 20 5005 500
Tel: 0800 0222 333
Fax: 31 20 5005 567
Voor de volledigheid melden wij u dat na 2 werkdagen opslagkosten in rekening gebracht worden.
Indien binnen 5 dagen geen instructies zijn ontvangen, dan worden de goederen overeenkomstig onze leveringsvoorwaarden retour afzender gezonden.
Op al onze werkzaamheden zijn onze algemene vervoersvoorwaarden van toepassing, welke te vinden zijn op onze website: www.fedex.com/nl/services/terms. Deze email is verzonden aan u of de firma waaraan u verbonden bent in verband met de inklaring van goederen bij de douane door FedEx. In dat kader is van uw zijde informatie verschaft, of zal informatie verschaft worden, die door FedEx wordt gebruikt bij deze inklaring. FedEx gaat er vanuit dat de van uw zijde verstrekte informatie juist en volledig is.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 11:06 ]
Douane is wakker geworden.
Jammer, maar het zat er aan te komen natuurlijk, na zoveel stuks "100$ mp4 speler"
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Anoniem: 356341
zit maar in ding op...afwachten...
Gewoon Evan mailen en hij zal het gewoon regelen, mits hij zijn klandizie wil behouden!
In ieder geval is de uitkomst voor zijn rekening aangezien hij garant staat voor de btw.
Ben benieuwd of hij de BTW gaat betalen voor je. Neem aan dat je het zelf moet voorschieten namelijk.
5183
Overigens is het gewoon een steekproef waarschijnlijk, ik zou me van de domme houden en ff bellen. Zeggen dat je idd een iPad besteld hebt en dat blijkbaar de verzender dat niet erop geschreven heeft. Maar dat je zover jij weet, de verzender betaald. En dan is kijken wat ze antwoorden.
De vraag is wat je daarmee opschiet. Want als jij aangeeft dat jullie hadden afgesproken dat hij $100 op het pakje zet dan ben je zelf ook schuldig aan ontduiking van de invoerrechten. Als jullie niets hebben afgesproken en je bent er van uitgegaan dat je gewoon de normale invoerrechten zou gaan betalen kun je gewoon de factuur die je hebt ontvangen opsturen.NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:58:
Ik regel alles wel hoor ik Evan zeggen, hiervoor kan die Evan mooi gaan opdraaien. Mocht hij niet binnen 24 uur reageren, dan zal ik ook eens even contact opnemen met Fedex hoe deze man zaken doet.
De acceptgiro voor de kosten gaat naar de ontvanger van het pakket. Het is een invoerheffing en die zal jij als koper uiteindelijk moeten betalen.
Hij heeft mij vertelt dat hij alles zou regelen, zodat ik geen invoerrechten meer hoef te betalen.
Hoeveel duidelijker moet je het hebben? Hij rept met geen woord over 100$ of wat dan ook.Do Not Risk having you I Pad Stuck in Customs and having to pay Extra Duties and Taxes.
Every I Pad I ship will Clear Customs without any Duties or Taxes.. This is my Promise to you.
Ik ga niks voorschieten, hou niet van dit soort zaakjes dit is gewoon fraude.Moartn schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:22:
Misschien dat hij de bui al zag hangen en de boel daarom 50 dollar duurder heeft gemaakt?
Ben benieuwd of hij de BTW gaat betalen voor je. Neem aan dat je het zelf moet voorschieten namelijk.
[ Voor 73% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 11:31 ]
Er wordt nu toch ook niet gezegd dat jij dit moet betalen? Alleen dat het meer is dan wordt aangegeven. Neem aan dat als je laat zien hoeveel je er werkelijk voor betaald hebt en er inderdaad op het pakket staat aangegeven dat de verzender de invoerkosten betaald, de rekening gewoon naar Evan zou moeten gaan.NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:26:
Ik heb nergens met iemand wat afgesproken, dat deze 100$ op een pakketje zet.
Hij heeft mij vertelt dat hij alles zou regelen, zodat ik geen invoerrechten meer hoef te betalen.
[...]
Hoeveel duidelijker moet je het hebben? Hij rept met geen woord over 100$ of wat dan ook.
"I will pay for all Shipping and all Duties and Taxes will be billed to my FedEx account."
Als het goed is kruist hij dit ook aan op het pakket
Tsja, je mag er toch wel van uit gaan dat iemand invoerrechten moet betalen op een apparaat met een dergelijke waarde. Dat hij zegt die voor zijn rekening neemt is natuurlijk leuk voor jou als koper maar in dit geval krijg jij de acceptgiro van FedEx. Anders hadden ze hem wel een dergelijke mail verzonden. Maar goed, ik zou de reactie van Evan maar even afwachten. Let wel op de termijnen, na 2 dagen krijg je een rekening voor de opslag en na 5 dagen gaat het pakje retour naar Miami. (en krijg je nog steeds de rekening voor opslag!!)NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:26:
Ik heb nergens met iemand wat afgesproken, dat deze 100$ op een pakketje zet.
Je kan het pakket ook weigeren, dan gaat het retour afzender. Dan kun je je geld terug gaan claimen (desnoods via Paypal) of het pakket opnieuw laten verzenden maar dan wel met de juiste waarde etc. etc.Ik ga niks voorschieten, hou niet van dit soort zaakjes dit is gewoon fraude.
[ Voor 43% gewijzigd door zeef op 22-04-2010 11:47 ]
Klinkt logisch. De douane weet dat het geen 100 dollar waard is, dus jij moet aangeven wat het dan WEL waard is, zodat ze weten wat ze in rekening moeten brengen. Wie die rekening krijgt is een ander verhaal.BloodDragon schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:31:
[...]
Er wordt nu toch ook niet gezegd dat jij dit moet betalen? Alleen dat het meer is dan wordt aangegeven. Neem aan dat als je laat zien hoeveel je er werkelijk voor betaald hebt en er inderdaad op het pakket staat aangegeven dat de verzender de invoerkosten betaald, de rekening gewoon naar Evan zou moeten gaan.
5183
Hou toch op man, je wist van te voren dat er 100 dollar op het pakje zou staan. Je wist van deze 'fraude' en bent er bewust in meegegaan door bij Evan te bestellen. Nu moet je niet roomser dan de paus doen en net of je nergens vanaf wist. Iedereen die besteld bij Evan WEET dat hij $ 100 op het pakje zet, vind je dat fraude en kan je er niet mee leven (je goed recht!) dan moet je niet bestellen.NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:26:
Ik ga niks voorschieten, hou niet van dit soort zaakjes dit is gewoon fraude.
En buiten dat alles, ga eerst eens contact opnemen met Evan en Fedex om duidelijkheid te creëren. Of verwacht je dat een post op GoT iets gaat oplossen?
Edit:
En als het je niet bevalt, DM me maar. Ik wil wel kijken of ik hem over wil nemen, moeten we even kijken hoe we dat regelen met Evan maar ik heb niet zo'n moeite met deze 'fraude'. Als jij er geen goed gevoel aan overhoudt, DM je dus maar.
[ Voor 30% gewijzigd door 5183 op 22-04-2010 11:54 ]
Dus eerst maar 's met FedEx bellen wat er op het pakketje precies staan (de bon van FedEx)
Ik ben benieuwd hoe Evan dit oplost, vorige keer had hij alles geregeld had ik gelezen, hopelijk nu ook dan.
Mijn pakketje is nog "onderweg" vanuit Memphis. Ik hoop dat hierbij wel alles goed gaat
Ja uit welke tekst moet ik halen dat hij er 100$ op zet? Je moet niet zomaar dingen gaan suggereren, als ik dat had geweten dan had ik inderdaad wel ergens anders een iPad besteld. Maargoed we wachten wel even af, heb Fedex tenminste de PayPal factuur gestuurd.5183 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:47:
[...]
Hou toch op man, je wist van te voren dat er 100 dollar op het pakje zou staan. Je wist van deze 'fraude' en bent er bewust in meegegaan door bij Evan te bestellen. Nu moet je niet roomser dan de paus doen en net of je nergens vanaf wist. Iedereen die besteld bij Evan WEET dat hij $ 100 op het pakje zet, vind je dat fraude en kan je er niet mee leven (je goed recht!) dan moet je niet bestellen.
En buiten dat alles, ga eerst eens contact opnemen met Evan en Fedex om duidelijkheid te creëren. Of verwacht je dat een post op GoT iets gaat oplossen?
Edit:
En als het je niet bevalt, DM me maar. Ik wil wel kijken of ik hem over wil nemen, moeten we even kijken hoe we dat regelen met Evan maar ik heb niet zo'n moeite met deze 'fraude'. Als jij er geen goed gevoel aan overhoudt, DM je dus maar.
Misschien hebben andere mensen hier ook nog wat aan, zodat ze ook kunnen zien dat het niet allemaal heldendaden zijn wat Evan hier doet. Volgens mij is dat ook een beetje het doel van dit forum, om iedereen wat wijzer te maken. Daarom snap ik ook alle verwijten naar mij kant niet zo.En buiten dat alles, ga eerst eens contact opnemen met Evan en Fedex om duidelijkheid te creëren. Of verwacht je dat een post op GoT iets gaat oplossen?
[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 12:02 ]
Had je in Deel 1 kunnen zien: robbinonline in "[iPad] importeren"NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:57:
Ja uit welke tekst moet ik halen dat hij er 100$ op zet? Je moet niet zomaar dingen gaan suggereren, als ik dat had geweten dan had ik inderdaad wel ergens anders een iPad besteld. Maargoed we wachten wel even af, heb Fedex tenminste de PayPal factuur gestuurd.

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
De vorige keer dat ik dit vernomen had van een ander op tweakers dat hij dit had meegemaakt, had Evan contact opgenomen met de duane en alles gefixed.NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:57:
[...]
Ja uit welke tekst moet ik halen dat hij er 100$ op zet? Je moet niet zomaar dingen gaan suggereren, als ik dat had geweten dan had ik inderdaad wel ergens anders een iPad besteld. Maargoed we wachten wel even af, heb Fedex tenminste de PayPal factuur gestuurd.
[...]
Misschien hebben andere mensen hier ook nog wat aan, zodat ze ook kunnen zien dat het niet allemaal heldendaden zijn wat Evan hier doet. Volgens mij is dat ook een beetje het doel van dit forum, om iedereen wat wijzer te maken. Daarom snap ik ook alle verwijten naar mij kant niet zo.
Hoogstwaarschijnlijk zal hij het bij dit pakketje hetzelfde doen.
Mag ik nog wel vragen, bij welke zending jou paketje zat? en welke regio hij heen ging? dit zou ik graag willen weten, khoop namelijk dat mijn ipad niet bij dezelfde zending zat dan.. zometeen zit hij ook vast bij de duane!
En wat is de status bij jou fedex tracking nummer?
Dit is mijn eerste dag hier op het forum.-=Arjan=- schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:05:
[...]
Had je in Deel 1 kunnen zien: robbinonline in "[iPad] importeren"
[afbeelding]
Verzenddatum
Apr 21, 2010
Verwachte aflevering
undefined NaN, NaN NaN:NaN AM
Bestemming
HARDENBERG NL
[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 12:09 ]
Als je dit topic een beetje had doorgelezen, dan had je gezien dat iedereen hier wel op de hoogte van is. Sterker nog, vanochtend nog is hier over gesproken en heeft Evan er zelfs op gereageerd.NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:57:
[...]
Misschien hebben andere mensen hier ook nog wat aan, zodat ze ook kunnen zien dat het niet allemaal heldendaden zijn wat Evan hier doet. Volgens mij is dat ook een beetje het doel van dit forum, om iedereen wat wijzer te maken. Daarom snap ik ook alle verwijten naar mij kant niet zo.
Dan had ik zéker ook deel 1 gelezenNotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:06:
[...]
Dit is mijn eerste dag hier op het forum.
5183
Hoe ben je aan Evan gekomen dan? Zoals je zelf later zegt, zit je hier een dag. Evan is je niet aan komen waaien neem ik aan?NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:57:
[...]
Maar je mag nu ook wel constructief te oplossing gaan posten, in je ene dag heb je vooral gal gespuwd en geroepen hoe slecht het was. Maar het forum is mede bedoeld voor oplossing, die horen we graag. We weten dat het fout is gegaan, en we horen graag de oplossing. Dat het fout is gegaan hoef je geen 3x te roepen.Misschien hebben andere mensen hier ook nog wat aan, zodat ze ook kunnen zien dat het niet allemaal heldendaden zijn wat Evan hier doet. Volgens mij is dat ook een beetje het doel van dit forum, om iedereen wat wijzer te maken. Daarom snap ik ook alle verwijten naar mij kant niet zo.
Zoals ik zeg, ik ga de reactie van Evan & Fedex afwachten.5183 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:09:
[...]
Hoe ben je aan Evan gekomen dan? Zoals je zelf later zegt, zit je hier een dag. Evan is je niet aan komen waaien neem ik aan?
[...]
Maar je mag nu ook wel constructief te oplossing gaan posten, in je ene dag heb je vooral gal gespuwd en geroepen hoe slecht het was. Maar het forum is mede bedoeld voor oplossing, die horen we graag. We weten dat het fout is gegaan, en we horen graag de oplossing. Dat het fout is gegaan hoef je geen 3x te roepen.
En zal jullie daarna even laten weten, of we dat een goede oplossing zijn gekomen.
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 12:13 ]
Anoniem: 336780
Nee staat er volgens mij niet op formulieren hadden ze bij het emailtje gevoegd, in februari wel een Nexus One geimporteerd daar stond toen wel me email bij.Anoniem: 336780 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:13:
Ik ben benieuwd hoe ze aan je e-mailadres zijn gekomen? Stond dat op het pakketje of iets?
Misschien staat dat nog in hun klantenbestand.
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 12:16 ]
hmz ok, dat is een dag later verzonden als de mijne.. en wat staat er ergens nog onderweg?NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:06:
[...]
Verzenddatum
Apr 21, 2010
Verwachte aflevering
undefined NaN, NaN NaN:NaN AM
Bestemming
HARDENBERG NL
[...]
Bij mij staat er namelijk:
op schema
GestartOpgehaaldIn transitAfgeleverd
Onderweg
MEMPHIS, TN
5183
Misschien zet Evan dat erbij bij de voormelding van de zending? Bij de contactgegevens oid.Anoniem: 336780 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:13:
Ik ben benieuwd hoe ze aan je e-mailadres zijn gekomen? Stond dat op het pakketje of iets?
Onderweg
MEMPHIS, TN
Verwachte aflevering
Apr 26, 2010 tegen 6:00 PM
Verwachte levering staat er ook in 1x weer bij.
[ Voor 37% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2010 12:26 ]
NotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:58:
Ik regel alles wel hoor ik Evan zeggen, hiervoor kan die Evan mooi gaan opdraaien. Mocht hij niet binnen 24 uur reageren, dan zal ik ook eens even contact opnemen met Fedex hoe deze man zaken doet.
Geachte heer,mevr.
Bijgaande zending wordt verwacht de omschrijving mp3/mp4 waarde usd 100,00 opgegeven door de afzender wordt door de Nederlandse Douane niet geaccepteerd.

Evan een fraudeur? Nee johNotSoSteady schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:26:
Ik ga niks voorschieten, hou niet van dit soort zaakjes dit is gewoon fraude.
[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 22-04-2010 12:50 ]
Hij hoeft in de VS geen belasting te betalen, ja hooguit omzetbelasting. De NL'se overheid loopt geld mis door derving van belastinginkomsten. Dit vanwege het bedrag wat als waarde wordt aangegeven. Deze is lager, en derhalve wordt er minder BTW betaald. Invoerrechten zijn er niet voor dit product uit de VS.matthijst schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:33:
[...]
Ach ja, bekijk het hoe je wilt. Feit is dat hij op een forum aanzet tot fraude.
Tenzij je belastingontduiking geen fraude noemt natuurlijk.
't is mijn forum niet, maar ik zou er niet op zitten te wachten
--> hij verstuurt die iPads toch wel (of heeft ze al verstuurd), dus niemand hier heeft er verder last van.
Enige die pech kan hebben is hijzelf, door een naheffing van de belasting, daarom loopt hij zo te janken over die codes die gepost worden (heb geen tracking code gezien hier trouwens).
Voorheen kon je er als ontvanger mee wegkomen, omdat we niet precies wisten hoe en wat totdat het 1ste pakket binnen kwam. Nu je dit dus gelezen hebt, ben je wel medeplichting

Dus lees hier overheen, en/of accepteer de eventuele consequentie's.
In de praktijk niks om je zorgen over te maken, maar in theorie en de wet is de strafmaat alles behalve mild.
Ja toch? Krijg je alles op een dienblaadje aangeleverd.
Verkoper heeft alles DDP verstuurd, dus alle kosten voor verkoper (tenzij hij een fout heeft gemaakt deze keer). Blijft het hierbij, verwacht ik dat er niks gebeurd, hij wordt gewoon belast op zijn Fedex account voor de additionele kosten. Wat de waardeverklaring betreft, neem zsm contact met hem op, en zeg erbij dat er na 2 dagen opslagkosten bijkomen die je niet van plan bent te gaan betalen.
Wordt elk pakket er uit gevist, dan zal hij het alleen nog maar "by the book" kunnen volhouden.
De prijs wordt dan zo hoog, dat het voor 99% niet meer interessant wordt.
Tevens heeft die kans op naheffingen als er een onderzoek wordt ingesteld.
Inderdaad, maar hij moet in de VS wel de echte waarde van artikelen die hij verstuurt opgeven.Yippie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:53:
Hij hoeft in de VS geen belasting te betalen, ja hooguit omzetbelasting.
Door de omstandigheden van de afgelopen dagen...
Bleuh...waiting here!
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.
Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.