Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Nergens voor nodig, dus een mooie -1. Deze kan nog wel wat zetjes gebruiken.
Ik had niets anders verwacht met zo'n nickdcm360 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:07:
poepkop in 'nieuws: Adobe begint uitrol Flash 10.1 voor mobieltjes'
Nergens voor nodig, dus een mooie -1. Deze kan nog wel wat zetjes gebruiken.
Hier zie ik echt geen +2 in trouwens: bozotheclown in 'nieuws: CBP: opsporingsdienst SIOD koppelt bestanden onrechtmatig'
[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 22-06-2010 20:02 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wegens het direct op de man spelen ben ik zelfs geneigd er een -1 van te maken!Bor de Wollef schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:20:
[...]
Ik had niets anders verwacht met zo'n nickEen -1.
Hier zie ik echt geen +2 in trouwens: bozotheclown in 'nieuws: CBP: opsporingsdienst SIOD koppelt bestanden onrechtmatig'
Hij begint heel mooi maar op 1/3 gaat hij de fout in door zijn frustratie te uiten op degene op wie hij reageert. Dat houdt helaas niet op.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Het lijkt er op dat veel pro open source posts omhoog gemod worden ala "mee eens".
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Lijkt me een 0, deze beschuldiging zonder onderbouwing.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Anoniem: 301785
Sinester in 'nieuws: Nintendo brengt 3DS uiterlijk in maart 2011 op de markt'
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reactie op 'Nintendo brengt 3DS uiterlijk in maart 2011 op de markt'
Door Sinester, dinsdag 22 juni 2010 17:04
Hier een voorproefje
http://uk.ds.ign.com/articles/109/1099732p1.html
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
het plaatsen van een link meer dan on ontopic? dus een 2 ?? is dit niet een 1 of 0 ?
of is dit echt informatief ,kan ook ?Dat dit extra waarde toevoegt ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 23-06-2010 12:26 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Anoniem: 197152
Interessante informatie, zeker een +2 waard imho.
(En hou de 0'n en -1'n al maar klaar, het gaat hier al vanaf post 1 over Iphone's. =)
nieuws: Samsung begint bouw nieuwe amoled-fabriek)
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 23-06-2010 17:31 ]
Ben ik het zeker mee eens. Zeker als je de reactie vergelijkt met andere reacties. Een +2 dusAnoniem: 197152 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:09:
BaBy-G in 'nieuws: Super Talent introduceert sas-ssd's'
Interessante informatie, zeker een +2 waard imho.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Een assumptie, die wellicht fout is. En voor de rest geen nuttige informatie. Geen relevante informatie, geen onderbouwing. Dat is imho geen +1 waard.
unglaublich in 'nieuws: VS gaat druk op afsluiten p2p-sites wereldwijd opvoeren'
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Voor dit sterke taalgebruik en deze stennisschopperij geef ik niet meer dan -1.
Zonder kennis van zaken wat roepen dat vervolgens als fout wordt bewezen, dat mag inderdaad wel op 0.Anoniem: 197152 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:17:
petethechop in 'nieuws: AMD introduceert budget-serverprocessor'
Een assumptie, die wellicht fout is. En voor de rest geen nuttige informatie. Geen relevante informatie, geen onderbouwing. Dat is imho geen +1 waard.
Yep, deze is zo ernstig nog niet, hij kan best op 0.pcgek schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:05:
Z'n eerste post was niet meer dan een -1 waard,maar deze kan toch nog best op 0 dacht ik zo
unglaublich in 'nieuws: VS gaat druk op afsluiten p2p-sites wereldwijd opvoeren'
Ik vind hem eigenlijk wel meevallen? Een 0 kan nog prima.Ghost Dog schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:55:
Anoniem: 273970 in 'nieuws: Toshiba wil standaard voor sdhc-kaarten met wifi'
Voor dit sterke taalgebruik en deze stennisschopperij geef ik niet meer dan -1.
Ik heb hem nu drie keer gelezen, maar ik zie precies niet in waarom deze een +2 zou verdienen, volgens mij is een +1 genoeg. Ik vind de informatie niet interessante/essentieel/... genoeg om een +2 te verdienen. +1, absoluut, maar meer ook niet, imho.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 24-06-2010 11:00 ]
De reactie ansich is 0 danwel +1 danwel -1 waard. Maar dan ook nog mopperen over het moderatiesysteem op de FP lijkt me een -1 hem niet misstaan.
Trouwens: 4 stemmen voor +3 en 6 stemmen voor +2 lijken mij modmisbruik. M.i. puur meningmodden.
Edit:
Volgens mij wordt bij deze reactie het kaf van de koren gescheiden. Nu 7 8 +3's en 7 8 +2's.

[ Voor 11% gewijzigd door Herman op 24-06-2010 15:46 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
De FP is trouwens weer aardig in de bocht

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mooie reactie van Henk die m.i. wel +2 waard is.
Verder zie ik heel veel mismods. Bij elke beargumenteerde kritische reactie over Apple zie je wel een -1 staan. Dat is puur meningmodden. Daarnaast zie ik veel harde (anti-Apple) flames +3 krijgen. (zie mijn eerdere reactie) Het zou mij goed lijken om de bezem er door te halen. Als je moderaties geeft, moet je m.i. je mening loslaten en puur kijken of de reactie waarde heeft.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Duidelijke -1 idd. Die 90 (!!!) +1-gevers mogen imho overigens hun modrechten ook wel kwijtraken hoor.botoo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:43:
Met (momenteel) 7 +3's en 7 +2's is Witchhammer in 'nieuws: Bezitters iPhone 4 melden problemen met bereik' natuurlijk een prachtige bron om 14 users handmatig van hun overduidelijke mismodmogelijkheden te ontdoen.
Reactie kan denk ik wel een powermod gebruiken, want wij krijgen hem nooit meer op -1.
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 24-06-2010 18:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Tijd om hier eens heel serieus naar te gaan kijken, want alles boven de 0 is maar met één woord juist samen te vatten: modmisbruik.
Virussen? Scan ze hier!
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
In nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten wordt heel veel gebabbeld over de duurzaamheid van SD-kaarten. Hoewel misschien een beetje interessant, niet ontopic:
Plofkotje in 'nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten'
0.
Anoniem: 46304 in 'nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten'
Idem.
CrankyGamerOG in 'nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten'
Ook.
p0st in 'nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten'
Hetzelfde.
Crusader in 'nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten'
Net zo.
maxx007at in 'nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten'
Nog eentje.
(Deze vind ik in het licht van de vorige reacties wel op +1 kunnen: OddesE in 'nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten')
Dark_man in 'nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten'
0 of +1? Hij is zeikerig en offopic met zijn
, maar zijn vraagMaar ach, waarschijnlijk is het gewoon een manier om meer geld uit de zakken van de consumenten te kloppen.
vind ik wel relevant.Konden ze dit niet gewoon inbakken in de SDXC standaard?
Ghost Dog in 'nieuws: Enermax breidt reeks modulaire Liberty-voedingen uit'
NIet om mezelf op de schouder te kloppen, maar is dit maar +1?
[ Voor 25% gewijzigd door MB113 op 24-06-2010 21:30 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Wat had je meer verwacht dan?Ghost Dog schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:24:
Persoonlijk vind ik dan dat hij zijn vraag maar op een degelijke manier had moeten stellen. En de rest van zijn post is inderdaad totaal geen +1 waardig, daarom : 0.[b][message=34239255,noline]
Dark_man in 'nieuws: SD Association komt met nieuwe standaard voor sd-kaarten'
0 of +1? Hij is zeikerig en offopic met zijn
[...]
, maar zijn vraag
[...]
vind ik wel relevant.
(En de rest daarboven, inderdaad ook allemaal 0.)
En jouw post, inderdaad +2. Dat mensen maar eens wat meer over voedingen leren, hoewel het tegenwoordig wel al beter is dan een jaar (of 2) terug. Toen moest iedereen een voeding van 700Watt hebben voor in zijn game-pc, pure overkill.
(En als we dan toch bezig zijn, niemand wil de mijne lezen precies:
Anoniem: 197152 in 'nieuws: Enermax breidt reeks modulaire Liberty-voedingen uit')
me took1n8fisher schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:30:
[...]
Wat had je meer verwacht dan?+2? Laat ik die nu net hebben uitgedeeld dan!
is wel een +2 waard hoor!
Was 1 +2'tje niet genoeg?Anoniem: 197152 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:40:
(En als we dan toch bezig zijn, niemand wil de mijne lezen precies:
Anoniem: 197152 in 'nieuws: Enermax breidt reeks modulaire Liberty-voedingen uit')
Btw:
Rutger Mulder in 'nieuws: Enermax breidt reeks modulaire Liberty-voedingen uit'
Ik vind dit geen +2.
[ Voor 21% gewijzigd door Ghost Dog op 24-06-2010 22:01 ]
(En welja, ik tracht zo kwaliteitsvol mogelijke posts te maken he.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 24-06-2010 22:24 ]
Waar komt het geciteerde stuk ("Wat te doen met offtopic draadjes?...") vandaan? Het staat niet in de huidige moderatie FAQ. (Of m'n browser's Ctrl+F werkt niet goed.)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Anoniem: 196662
LinkRayNbow schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:08:
Anoniem: 196662 in 'nieuws: Privégegevens op straat na lek Wksuperpool-site'
Waar komt het geciteerde stuk ("Wat te doen met offtopic draadjes?...") vandaan? Het staat niet in de huidige moderatie FAQ. (Of m'n browser's Ctrl+F werkt niet goed.)
En jouw reactie sowieso ongewenst gezeik, of hij nu offtopic is of niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Dirk op 24-06-2010 23:19 ]
Anoniem: 196662
Geen idee of mensen daar eerst op worden geduid aangezien ik mezelf niet als moderator activeer.
Discussies over zulke dingen dienen totaal niet onder een zo'n topic besproken te worden. En er is imho een verschil tussen off-topic discussies, en off-topic discussies die wel nog een link hebben met het in het artikel besproken onderwerp.Klachten over moderaties
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden.
Welja, dus je moet off-topic discussies niet gaan afstraffen als deze interessant zijn, en toch nog enige relevantie hebben. Maar een discussie over de aard van posts in het algemeen en bijbehorende moderaties, dat hoort daar inderdaad totaal niet thuis.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 24-06-2010 23:32 ]
Deze mag van mij op +3.
Virussen? Scan ze hier!
heeft die gast soms een paar biertjes teveel getafeld voordat de wedstrijd Nederland - Kameroen begon? dat gaat toch nergens over? omdat de gequote post deels sarcastisch, deels neutraal is, verdient ie maar de kogel?dcm360 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 07:24:
High-Voltage2 in 'nieuws: Standaard voor 40Gbps- en 100Gbps-ethernet is klaar' heeft op zn minst wel een modbreak nodig helaas
ik vraag mij ook af of een modbreak hierin afdoende is. ik denk eerder aan een ban vanwege het uiten van een doodsbedreiging. dat vind ik een ban waardig.
is toch wel het strafste wat ik tot nu toe heb gelezen op Tweakers. iemand doodwensen omdat hij een reactie post.

overigens is de reactie van Thomson eronder ook niet 1 van redelijke inleving. daar had wel een modbreak gemogen imo, want hij is het eens met iemand die een doodbedreiging uit. ook hier: hoe komen ze erop..
[ Voor 11% gewijzigd door Redneckerz op 25-06-2010 09:45 ]
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Proxx in 'nieuws: Jobs: wijze van vasthouden iPhone 4 beïnvloedt ontvangst'
Puppetmaster in 'nieuws: Jobs: wijze van vasthouden iPhone 4 beïnvloedt ontvangst'
Sh1fty in 'nieuws: Jobs: wijze van vasthouden iPhone 4 beïnvloedt ontvangst'
Geen daarvan is +1 waard, imho. Vind ik absoluut geen meerwaarde bieden, dus: 0.
Is dat geen -1 ipv +1?
Gedoe over 'dictator'... en die laatste regel is één grote troll én preventief moderatiezeiken...
Virussen? Scan ze hier!
Fixed.
"Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie"Dirk schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:34:
Ze zijn ontopic, maar verder vrij inhoudsloos. Een +1 is geen mismod wat mij betreft, maar een 0 is idd wel beter.
"Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen."
Welja, +1 betekent niet persé 'on-topic'.
"Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau."
Deze vallen perfect onder 0, imho.
Welja, al dat om aan te tonen, dat ik persoonlijk +1 wel een "mismod" vind, niet zo ernstig neen, maar wel fout.Dat is het probleem natuurlijk een beetje he, dat men teveel naar de termen kijkt die bij de scores staan, en wat te weinig naar de FAQ. Daarmee dat er te snel +1 word gemodereerd (naar mijn mening).
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 25-06-2010 11:09 ]
Maar een echte mismod, nee. Wat nuttig is, is ook afhankelijk van interpretatie.
[ Voor 50% gewijzigd door Dirk op 25-06-2010 11:13 ]
Als we de regels volgen: 0 ipv +1. Geen meerwaarde omdat er vlak boven al beter staat uitgelegd dat SSD's wel degelijk sneller zijn dan HDD's. De poster moet dat zelfs ook gezien hebben.
Streng, maar rechtvaardig.
(zodat er meer +1, +2 en +3 komt)
Het probleem is dat er te weinig onderscheid word gemaakt, er mogen meer +2's en +3's gegeven worden, maar ook meer 0'n imho.
Welja, hoe ik het probeer te bekijken: Als ik zou filteren op +1, is het dan nuttig dat deze post er bij staat of niet? Persoonlijk vind ik dat de gemakkelijkste manier om een onderscheid te maken tussen +1 en 0.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 25-06-2010 12:40 ]
Verder zou ik dan willen filteren tussen alles posts die over het onderwerp gaan maar verder niet bijzonder en de posts die daadwerkelijk toegevoegde waarde hebben.
Ik zou dan graag zien: 0 voor offoptic, +1 voor ontopic, +2 voor ontopic en toegevoegde waarde
+3 voor +2s die bovendien erg goed beargumenteerd zijn.
Maar ja, zolang de crew de regels niet aanpast blijven we in de spagaat dat we verzocht worden soepeler te modden, terwijl de regels daar eigenlijk niet de gelegenheid voor geven.
Dit is inderdaad nogal moderatierechtenmisbruik en daarom alle +2/+3 de rechten afgenomen en mail gestuurd. Het waren er in totaal 19. De +1 gevers hebben in dit geval geluk gehad, want als de reactie aansluit op de mening van de moderator dan zou deze misschien een reden kunnen hebben hiervoor. Ik vind het zelf wel modmisbruik, maar niet genoeg voor een sanctie.botoo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:43:
Met (momenteel) 7 +3's en 7 +2's is Witchhammer in 'nieuws: Bezitters iPhone 4 melden problemen met bereik' natuurlijk een prachtige bron om 14 users handmatig van hun overduidelijke mismodmogelijkheden te ontdoen.
☻/
/▌
/ \
Is dat geen -1 ipv +1? Het mafia-gedoe, een beschuldiging van een strafbaar feit (oplichting) zonder enige onderbouwing, het laatste stuk van zijn zin...
Kan er niks meer dan een -1 van maken...
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 25-06-2010 15:48 ]
Absoluut geen +2 waardig. In de verste verte niet.
Dreamvoid in 'nieuws: RIM verkoopt honderdmiljoenste BlackBerry'
Die mag van mij zeker op +2. Een +3 lijkt me ook geen verkeerde score.
Enige waarom het toch geen +3 waardig zou zijn is het gebrek aan bronnen, echter denk ik dat er wel over gekeken mag worden.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 25-06-2010 19:10 ]
Wat vinden jullie daarvan? Eerst had ik hem een 0 gegeven, maar de edit is én moderatiegeleuter, én ook nog eens trollerig ("indoctrinatie"), waardoor ik mijn mod heb aangepast naar een -1.
Sowieso zijn die +3's natuurlijk ordinair modmisbruiken, ook vóór de edit.
Virussen? Scan ze hier!
Ik word wel eens moe van de allergische reacties die modders schijnen te hebben als er ook maar de minste geringste kritiek op de moderaties wordt gegeven.
Door zo'n reactie dan à-la-minute op -1 te gooien maak je de sfeer in die thread er alleen maar slechter op.
En ik zie daar enkel geklaag over moderaties. Voor de rest staat er niets nuttige informatie in. Dat is gewoon de moderatie-regels volgen. Je moet geen rekening houden met "de sfeer". =)Klachten over moderaties
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden.
En die post, oftewel snap ik hem niet, maar die is zelfs in de verste verte nog niet on-topic.
Belachelijk moderaties, welja, ligt misschien aan mij, maar die 20 man (of minder), die daar 'maar' +1 op gegeven hebben, daar krijg ik het van he. Tis wellicht door zo'n mensen dat er bijna alleen 0 en +1 word gemodereerd.RoD schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:07:
Ik heb een 0 gegeven.
Dreamvoid in 'nieuws: RIM verkoopt honderdmiljoenste BlackBerry'
Die mag van mij zeker op +2. Een +3 lijkt me ook geen verkeerde score.
EN:
Anoniem: 181786 in 'nieuws: 'HTC gaat Desire uitrusten met lcd vanwege tekort amoled-schermen''
Zonder enig bewijs, er geen enkel reden om aan te nemen dat die slechter zijn, er staat zelfs letterlijk in het artikel:
"De super lcd's zouden nauwelijks van de amoled-schermen te onderscheiden zijn."
Duidelijk een 0, voor incorrecte informatie. (Tot het tegendeel bewezen is.)
En:
Fid3lity in 'nieuws: Crucial brengt 64GB-versie van RealSSD C300 uit'
Deze lijkt mij ook een 0, schrijfsnelheid heeft toch niets te maken met het aantal keren dat het beschreven kan worden. (Toch zeker niet op de manier dat deze persoon insinueert.) En de bewering dat een ssd niet vaak beschreven kan worden. Ligt misschien aan het verschil van gebruikte definities, maar een ssd kan meer dan lang genoeg meegaan, dus kan wel vaak beschreven worden.
Staat in feite niet echt nuttige informatie in, dus volgens de regels: 0.
[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 26-06-2010 11:25 ]
Als de moderatie-klacht óók nog eens trolled (door allerlei onzin over 'indoctrinatie') is een -1 toch echt op zijn plek hoor. Dat heeft niks met allergische reacties te maken, maar alles met het kennen van de moderatie-FAQ.mjtdevries schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:04:
Mij lijkt een 0 me prima.
Ik word wel eens moe van de allergische reacties die modders schijnen te hebben als er ook maar de minste geringste kritiek op de moderaties wordt gegeven.
Door zo'n reactie dan à-la-minute op -1 te gooien maak je de sfeer in die thread er alleen maar slechter op.
En de sfeer slechter? Me dunkt dat het van dit soort ordinair trollen óók fors slechter word... moeten we dat dan maar gaan belonen? Lijkt me niet...
Iedereen weet, als hij de FAQ doorgelezen heeft, dat zeuren over moderaties niet op de FP moet, maar in dit forum. En er staat óók nog een grote knop "Feedback" bij elk artikel. Als je die beiden straal negeert en toch gewoon lekker gaat trollen moet je ook niet zeuren dat er een -1 op dat gedrag volgt.
[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 26-06-2010 11:37 ]
Virussen? Scan ze hier!
0 gegeven, hij probeert wel te helpen thoughAnoniem: 197152 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:08:
Fid3lity in 'nieuws: Crucial brengt 64GB-versie van RealSSD C300 uit'
Deze lijkt mij ook een 0, schrijfsnelheid heeft toch niets te maken met het aantal keren dat het beschreven kan worden. (Toch zeker niet op de manier dat deze persoon insinueert.) En de bewering dat een ssd niet vaak beschreven kan worden. Ligt misschien aan het verschil van gebruikte definities, maar een ssd kan meer dan lang genoeg meegaan, dus kan wel vaak beschreven worden.
Staat in feite niet echt nuttige informatie in, dus volgens de regels: 0.
Edit:
Anoniem: 119722 in ''nieuws :HTC gaat Desire uitrusten met lcd vanwege tekort amoled-schermen''
Waarom al die 0s? Hij beantwoord een vraag met een goeie bron.
[ Voor 12% gewijzigd door Frerk op 26-06-2010 12:18 ]
alemaledongsing, in hart en nieren een Apple fanboy en dan krijgen we dit soort reacties:
Anoniem: 341744 in 'nieuws: 'Apple discrimineert linkshandigen met iPhone 4-ontwerp''
Anoniem: 341744 in 'nieuws: 'Apple discrimineert linkshandigen met iPhone 4-ontwerp''
FP-Spam?
Nuttige post, dus wmb +2. Een 0 vind ik echt een mismod. Kan nog wat tikjes gebruiken.Frerk schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:15:
[...]
0 gegeven, hij probeert wel te helpen though
Edit:
Anoniem: 119722 in ''nieuws :HTC gaat Desire uitrusten met lcd vanwege tekort amoled-schermen''
Waarom al die 0s? Hij beantwoord een vraag met een goeie bron.
Ohja, de editknop, foutje.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 27-06-2010 12:11 ]
Een enkele reactie kan op 0, maar het meeste is afvalputjesmateriaal.
Sowieso kan die hele newspost nog wel aandacht gebruiken, sterft van de flames en trolls.
Virussen? Scan ze hier!
Dit een +2 geven (of een +1 for that matter) is gewoon mismodden!
[ Voor 30% gewijzigd door TheCapK op 27-06-2010 15:00 ]
lorddusk in 'nieuws: 'Apple discrimineert linkshandigen met iPhone 4-ontwerp''
Dat is ook geen +1 of zelfs +3 (!) waard, eerder een 0.
Sommige mensen willen kennelijk graag van hun moderatierechten af...
mokkol in 'nieuws: 'Apple discrimineert linkshandigen met iPhone 4-ontwerp''
Da's gewoon een doodsverwensing, dat kan wel een modbreak gebruiken denk ik!
[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 27-06-2010 15:13 ]
Virussen? Scan ze hier!
Er moet uiteraard op inhoud gemod worden. En ook begrijp ik dat we niet op een taalpuristen-community zitten.
Maar dergelijke posts (zoals die hierboven) hebben IMO weinig waarde voor een goed debat / discussie. Kan de post hierboven dan op -1 gemod worden?
Of sla ik hier nu de plank compleet mis?
Gezien de toon van de hele post is een -1 helemaal niet ondenkbaar. Als de post verder niet zo negatief was geweest had je een punt af kunnen trekken wegens slecht leesbaar. -1 geven hiervoor is niet de bedoeling als de post verder inhoudelijk in orde is. Niet iedereen is zo goed in interpunctie!JanvdVeer schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:42:
Waar ik mij persoonlijk zwaar aan kan irriteren is posts waarin helemaal niet op de spelling / interpunctie wordt gelet. Neem bijvoorbeeld de volgende: Anoniem: 308117 in 'nieuws: Mitsubishi brengt 75"-hdtv in LaserVue-lijn uit'
Er moet uiteraard op inhoud gemod worden. En ook begrijp ik dat we niet op een taalpuristen-community zitten.
Maar dergelijke posts (zoals die hierboven) hebben IMO weinig waarde voor een goed debat / discussie. Kan de post hierboven dan op -1 gemod worden?
Of sla ik hier nu de plank compleet mis?
wildhagen schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:04:
Da's gewoon een doodsverwensing, dat kan wel een modbreak gebruiken denk ik!
dan vind ik deze toch er meer voor in aanmerking komen. hoewel wat oud, is deze nog steeds niet van een modbreak cq ban voorzien. dat bevordert natuurlijk niet. (imo, ofcdcm360 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 07:24:
High-Voltage2 in 'nieuws: Standaard voor 40Gbps- en 100Gbps-ethernet is klaar' heeft op zn minst wel een modbreak nodig helaas
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
edit:
Morgen kijk ik de laatste pagina's voor de zekerheid even door of er nog dingen liggen.
[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 28-06-2010 23:35 ]
☻/
/▌
/ \
------------------------------------------------------------------------------------------------------
RitBit in 'nieuws: NOS blijft WK-streams blokkeren voor buitenlandse bezoekers'
Door RitBit, dinsdag 29 juni 2010 02:13
Eeh. is dit Nederlands?
Ik begrijp geen zak van wat je schrijft....of ligt dat aan mij ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En dan een ontoppic ,isdit niet eerder een 0 of -1?
Ik vond de reactie van stoney3K, waar RitBit dus op reageerd , gewoon goed te begrijpen en zoals gezegd de 2+ waard.( waar ik overigens niks mee van doen heb,dus vind ik mij zelf in deze wel objectief
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 29-06-2010 09:05 ]
Zeker geen 0 of -1, maar een +2? Ik heb het een +1 gegeven.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Je linkt een reactie die alleen moppert over taal (mag van mij wel naar -1), die reageert op een reactie van postbus51 die de FIFA en het Olympisch comité corrupt noemt. Die mag van mij ook een -1.Anoniem: 301785 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:58:
Dit is toch niet aardig om te zeggen als reactie op stoney3K die wel terecht een +2 heeft.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eeh. is dit Nederlands?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik vond de reactie van stoney3K, waar RitBit dus op reageerd , gewoon goed te begrijpen en zoals gezegd de 2+ waard.( waar ik overigens niks mee van doen heb,dus vind ik mij zelf in deze wel objectief)
Zeiken op spelling is -1. Zelf een slecht leesbare reactie met onzin schrijven is ook een -1: postbus51 in 'nieuws: NOS blijft WK-streams blokkeren voor buitenlandse bezoekers'Anoniem: 301785 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:58:
Dit is toch niet aardig om te zeggen als reactie op stoney3K die wel terecht een +2 heeft.
Eeh. is dit Nederlands?
Welke reactie van stoney3K? Ik kan twee goede reacties van hem vinden, maar geen in relatie tot RitBit... RitBit reageert op de bovenstaande waardeloze reactie.Ik vond de reactie van stoney3K, waar RitBit dus op reageerd , gewoon goed te begrijpen en zoals gezegd de 2+ waard.( waar ik overigens niks mee van doen heb,dus vind ik mij zelf in deze wel objectief)
Ik zie geen +2? Zijn huidige +1 is in ieder geval prima.thijsje66 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:35:
watercoolertje in 'nieuws: Ontwikkelaars krijgen Ubuntu en Android werkend op HTC HD2'
Zeker geen 0 of -1, maar een +2? Ik heb het een +1 gegeven.
Is dat niet gewoon een troll en dus -1, ipv de +1 die hij nu zo massaal krijgt?
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
t-h in 'nieuws: Details Windows 8 lekken uit'
Goeie post. Mag wmb op +2.
[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 29-06-2010 12:28 ]
Het is jammer dat er geen bron bij staat, maar ik vind (zeker in het licht van de tig 'waar is dit goed voor'-vragen) dit wel een +2'tje.
- +3-gever wil graag moderatierechten inleveren: TheLunatic in 'nieuws: Apple verkoopt 1,7 miljoen iPhone 4's in drie dagen'
- +1-gever wil ook graag van zijn modrechten af: Punkbuster in 'nieuws: Apple verkoopt 1,7 miljoen iPhone 4's in drie dagen'
Beiden zijn uiteraard overduidelijke -1 wegens trollen (1e) en flamen (2e)
(en ja, ze zijn al jong, maar hebben al behoorlijk wat mods gehad, vandaar een vroege melding).
HKS-Skyline in 'nieuws: Apple verkoopt 1,7 miljoen iPhone 4's in drie dagen'
Gezeik over nieuwswaarde op FP ipv GR: -1?
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 29-06-2010 14:40 ]
Virussen? Scan ze hier!
Toen ik het poste was het +2. Kijk maar, dat is 6 keer gestemd.Dirk schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:05:
Ik zie geen +2? Zijn huidige +1 is in ieder geval prima.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Is dit nog ontopic?
Ik heb hem nu nog op +1, maar ik twijfel nog steeds.
Anoniem: 147126 in 'nieuws: IEEE rondt standaard voor smart grids af'
Deze is ook licht offtopic, maar wel erg verhelderend, dus daar wil ik dan nog wel weer +2 voor geven, maar ik vind +1 ook prima (+2 voor de reactie, 1 punt eraf voor het offtopic-gehalte).
edit:
Snapt iemand deze moderatie: hardware.tom in 'nieuws: Uitzending Gemist start proef met distributie via torrents'
Het is gewoon ontopic binnen die geneste discussie zonder ongewenst gedrag. Eventueel een 0, maar geen -1.
[ Voor 29% gewijzigd door Kixtart op 30-06-2010 07:45 ]
☻/
/▌
/ \
Die is slachtoffer van de moderatiegeest om schijnbare off-topic reacties op -1 te zetten. Wat mij betreft mogen reacties die on-topic zijn binnen de draad ook best worden beoordeeld op wat ze inhouden zonder meteen te zeggen dat ze niets met het artikel te maken hebben en dus off-topic zijn. Helaas zijn er nog te veel mensen die daar wat rigoureuzer in zijn!Kixtart schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:33:
Een punt verschil vind ik meestal ook niet zo erg, want er kunnen goed verschillende beoordelingen gegeven worden. Het is wel vaker dat er veel geen mismod is wat in dit topic staat, dus eigenlijk niet echt belangrijk. Gewoon modereren wat voor beoordeling je zelf zou geven en alleen bij echte of vele mismods melden. Zo heb je gelijk meer tijd om meer te modereren
edit:
Snapt iemand deze moderatie: hardware.tom in 'nieuws: Uitzending Gemist start proef met distributie via torrents'
Het is gewoon ontopic binnen die geneste discussie zonder ongewenst gedrag. Eventueel een 0, maar geen -1.
Ja dat doe ik dus ook .Als het een normale goede reactie is ,( op een reactie ) dan is het eigenlijk off topick1n8fisher schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:32:
[...]
Die is slachtoffer van de moderatiegeest om schijnbare off-topic reacties op -1 te zetten. Wat mij betreft mogen reacties die on-topic zijn binnen de draad ook best worden beoordeeld op wat ze inhouden zonder meteen te zeggen dat ze niets met het artikel te maken hebben en dus off-topic zijn. Helaas zijn er nog te veel mensen die daar wat rigoureuzer in zijn!
immers de reactie is niet op het artikel maar op een andere reactie,maar als het gewoon een normale reactie is ( en dus geen 1liners en /of kreet /of troll) dan sta je dus voor de keuze.
Ik denk zelfs dat 50% een reactie op een reactie is.En als die reactie dan goed is dan geef je ( ik ook ) dus gewoon een ontopic score.Maar ja,zo werkt het denk ik,want ieder1 doet het zo ,toch?
Ik denk dat het anders erg ongezellig word.
Dit topic is gesloten.