HTC Desire - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste
Acties:
  • 225.845 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:36
Heb de desire, sinds gisteren, mooie telefoon. Kom van TD2 af. Wat een verademing buiten een paar dingen dan.

Filmpjes in de youtube app zijn niet om aan te zien, lijkt wel of ze op super low quality staan. En ik vind het een gemis dat er niet zoiets als core player voor android is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:26

wontcachme

You catch me? No you wont

Soepstengel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:17:
Ik ben ook de roze waas tegen gekomen op mijn Desire, komt alleen voor wanneer ik de brightness van mijn scherm op het laagst zet, bij middel en hoog is de waas weg. Is de waas een productie foutje?
Als je ff terug leest zie je dat het bij een amoled scherm van dit type hoort

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb een Vodafone toestel, wat duidelijk te zien is, zit wel Vodafone ROM in en bij system info heet hij inderdaad nog steeds HTC Bravo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 16:58
aKra schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:35:
Ik heb een Vodafone toestel, wat duidelijk te zien is, zit wel Vodafone ROM in en bij system info heet hij inderdaad nog steeds HTC Bravo :+
Dat is bij alle toestellen zo. Waar is er verder aan te zien dat het een vodafone rom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
hars73 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:51:
Hier nog niemand die de Desire gebruikt in combinatie met de ingebouwde bluetooth carkit van de nieuwe Ford Fiesta en daarover kan vertellen of dat werkt? Want ik heb best al wat problemen met de bluetoothstack gezien en er zouden best wat incompatibliteitsproblemen zijn met bluetooth carkits en headsets.
Ik weet niet of de Focus hetzelfde systeem heeft, maar in elk geval - ik heb een Focus januari 2010 met ingebouwde bluetooth/navigatie. Hier had ik eerst wat problemen (5 of 6 keer geprobeerd te pairen zonder succes), maar een dag later lukte het ineens wel, nadat ik mn oude setting van de Diamond had weggegooid. Ik vermoed dat ie maar 2 telefoons aan kan ofzo. Sindsdien doet ie het goed, enige probleem is dat de contactenlijst niet lijkt te "passen" - ik krijg A tot H en dan P-Z of iets in die trant, waardoor ik niet iedereen via de autoradio kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de desire nu net 3 uur in bezit. En ben bezig om hem op de juiste manieren op te starten en op te laden. Hebben jullie nog tips om de duur van de batterij te verlengen. Eerst helemaal opladen en dan wachten tot hij uitvalt?

Verder krijg ik de vraag of ik google/gmail wil instellen. Maar ik heb geen gmail maar hotmail. Deze zou ik wel graag willen gebruiken. Ik heb al even met de zoekfunctie gezocht in dit topic maar kon het niet vinden.

Is het mogelijk om je hotmail acount in te stellen en je mails te ontvangen op de desire. En moet ik dat van google wel of niet inschakelen.

Sorry voor de domme vraag maar ik wil het graag goed hebben en hoop dat er mensen zijn die het mij precies uit kunnen leggen wat en hoe ik het moet doen!

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Odiebla schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:40:
[...]

Dat is bij alle toestellen zo. Waar is er verder aan te zien dat het een vodafone rom is?
Het enige wat ik zover gezien heb is dat er een "Vodafone" scene is, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 11:27
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:05:
Ik heb de desire nu net 3 uur in bezit. En ben bezig om hem op de juiste manieren op te starten en op te laden. Hebben jullie nog tips om de duur van de batterij te verlengen. Eerst helemaal opladen en dan wachten tot hij uitvalt?

Verder krijg ik de vraag of ik google/gmail wil instellen. Maar ik heb geen gmail maar hotmail. Deze zou ik wel graag willen gebruiken. Ik heb al even met de zoekfunctie gezocht in dit topic maar kon het niet vinden.

Is het mogelijk om je hotmail acount in te stellen en je mails te ontvangen op de desire. En moet ik dat van google wel of niet inschakelen.

Sorry voor de domme vraag maar ik wil het graag goed hebben en hoop dat er mensen zijn die het mij precies uit kunnen leggen wat en hoe ik het moet doen!

Bedankt alvast
Google account is bijv. verplicht voor de Market. Al gebruik je hem niet voor mail, je hebt hem wel nodig om de vele functionaliteiten van Android te benutten.

Hotmail apps ben ik nog niet tegengekomen maar er zijn vast wel wat mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-12-2021

JOK

Ik heb mijn zilveren desire vandaag gekregen!:D

Wat een heerlijk dingetje!

Ik probeer nu alleen mijn mail in te stellen. Ik heb een eigen website met bijbehorende mail. Ik ontving deze mail altijd via gmail. Ik kan de mail inmiddels prima lezen. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is om mijn eigen mail als standaard verzenden in te stellen. Weet iemand hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Icyzer schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:09:
[...]

Het enige wat ik zover gezien heb is dat er een "Vodafone" scene is, that's it.
Buiten dat is het een Vodafone compile als ik me niet vergis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Laatst online: 02-09 18:16
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:05:

Bedankt alvast
Nee hoor, gewoon 3 uur opladen (wel zorgen dat ie vol is) en spelen maar, weer opladen als jij dat nodig vind. Ik ben inmiddels een week verder en de levensduur van mijn batterij is veel beter geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:55
l3art schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:44:
[...]

Weet niet wat jij gewoon vindt, maar op de Desiré kan je Sense niet zomaar uitzetten. Moet je eerst zelf een launcher installeren.
De guide staat o.a. op androidworld. En hoe lastig is het nou om een launcher te installeren :P Dus ja ik noem het gewoon.

Desire bevalt mij zeker. Kom van een nokia 3110 classic dus zeker een vooruitgang :+
Ik merk wel een beetje dat er een roze waas is maar heb er zeker geen last van en merk het eigelijk alleen bij T.net. En kwa battery life valt het me mee moet ik zeggen. Met juicedefender kan ik het zeker een dag of 2 volhouden. Vandaag veel geinternet onderweg dus toen moest ik hem wel opladen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
Dix0r schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:10:
[...]

Hotmail apps ben ik nog niet tegengekomen maar er zijn vast wel wat mogelijkheden.
Hotmail biedt sinds enige tijd POP3 aan, dus er moet vast een applicatie voor Android zijn (als Android het al niet standaard kan) die dat aankan. Gaat alleen wel over poort 995 met SSL beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Laatst online: 07:14
paragon schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:17:
Heb de desire, sinds gisteren, mooie telefoon. Kom van TD2 af. Wat een verademing buiten een paar dingen dan.

Filmpjes in de youtube app zijn niet om aan te zien, lijkt wel of ze op super low quality staan. En ik vind het een gemis dat er niet zoiets als core player voor android is.
Probeer eens in youtube bij het laden van een filmpje op Menu -> meer -> bekijk in hoge kwaliteit
Dan zijn de filmpjes bijna prachtig te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 13:25
Ben er nog steeds niet achter hoe ik meerdere ongelezen mailtjes kan selecteren en dan als gelezen kan markeren...bijvoorbeeld als ik veel mailtjes binnen krijg die ik al gelezen heb op mijn pc en die dan als gelezen wil markeren in 1 keer.(ik bedoel dan in de inbox van de HTC Sense software)

[ Voor 9% gewijzigd door Michel242186 op 20-04-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:03
Michel242186 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:43:
Ben er nog steeds niet achter hoe ik meerdere ongelezen mailtjes kan selecteren en dan als gelezen kan markeren...bijvoorbeeld als ik veel mailtjes binnen krijg die ik al gelezen heb op mijn pc en die dan als gelezen wil markeren in 1 keer.(ik bedoel dan in de inbox van de HTC Sense software)
Volgens mij is dit inderdaad niet mogelijk. Heb hier ook al even naar zitten te zoeken en mee zitten te spelen, maar kwam er niet uit. Makkelijkst is om een mailtje te openen en dan door blijven klikken op het pijltje naar beneden (zodat je naar het vorige mailtje gaat). Een oplossing is het idd niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:13
Is er nou een verschil tussen contacten en people want ik zie bij favorites niks en ik kan geen contacts toevoegen aan groepen. Ik heb wel mensen toegevoegd bij people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 13:25
FabianNL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:57:
[...]

Volgens mij is dit inderdaad niet mogelijk. Heb hier ook al even naar zitten te zoeken en mee zitten te spelen, maar kwam er niet uit. Makkelijkst is om een mailtje te openen en dan door blijven klikken op het pijltje naar beneden (zodat je naar het vorige mailtje gaat). Een oplossing is het idd niet echt ;)
Oke die oplossing had ik nog niet aan gedacht...ga het eens proberen is vast sneller dan alle mailtjes openen en weer sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de plaatsnaam bij de klok en het weer kan veranderen. Daar staat een of andere vreemde plaats waar ik helemaal niet woon. Tiekerk. Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
FabianNL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:57:
[...]

Ja flink vervelend... Soms krijg ik van ons monitoring systeem een stuk of 10 sms'en, en dan moet ik die 1 voor 1 gaan verwijderen. Grrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:33:
Weet iemand hoe ik de plaatsnaam bij de klok en het weer kan veranderen. Daar staat een of andere vreemde plaats waar ik helemaal niet woon. Tiekerk. Bedankt alvast
Dat is de dichtstbijzijnde plaats met een weerstation waar je de weerinformatie van ziet. Kun je weinig aan veranderen behalve dan die hele widget weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Ligt het aan mij of zie ik bij het toevoegen van widgets de mogelijkheid om meer widgets te downloaden?

Widget toevoegen > 'Meer HTC-widgets verkrijgen'

Edit: is deze er later bij gekomen? Heb deze niet eerder waargenomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Onedayflyer682 op 20-04-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 11-09 13:04
Onedayflyer682 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:51:
Ligt het aan mij of zie ik bij het toevoegen van widgets de mogelijkheid om meer widgets te downloaden?

Widget toevoegen > 'Meer HTC-widgets verkrijgen'
Dat heb je goed gezien! U bent door naar de volgende ronde :9

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 18:50

Carnifex

auch

zonoskar schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:16:
[...]

Ja, die heb ik er nu eentje in zitten. Een 16GB van transcend.
Heeft het zin om een class 6 kaartje te gebruiken? Is flink wat duurder dan een class 2 kaartje. Maakt de Desire wel gebruik van de hogere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb een exchangeserver ingesteld (die van mijn werk). Bij mijn Touch Diamond kwamen de mailtjes tussen 8.00 uur en 18.00 uur direct binnen (push) buiten deze tijdens kijkt hij om de 2 uur naar nieuwe mail. Nu heb ik dit ook zo ingesteld op mijn Desire. Helaas krijg ik mijn mail niet direct binnen tussen 8 en 18 uur. Als ik handmatig vernieuw dan komen ze wel. Zo zag ik vandaag pas om 17.30 uur dat er om 13.00 uur mailtjes naar mij verzonden waren. Iemand enig idee waar het in kan zitten? De instellingen kloppen wel: push tussen 8 en 18 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Hebben meer mensen hier toevallig een hetnet email account? Ik probeer deze in te stellen op mijn desire. Het is me tot zover gelukt dat ik alleen kan ontvangen en niet kan verzenden. De server voor uitgaande mail staat op : 25. Ik weet echt niet hoe ik het in orde krijg. Iemand tips?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

cv8x schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:28:
Hebben meer mensen hier toevallig een hetnet email account? Ik probeer deze in te stellen op mijn desire. Het is me tot zover gelukt dat ik alleen kan ontvangen en niet kan verzenden. De server voor uitgaande mail staat op : 25. Ik weet echt niet hoe ik het in orde krijg. Iemand tips?
Staat Hetnet toe dat je via je telecomprovider hun uitgaande mailserver gebruikt? Ik vermoed dat daar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Poeh, dat is een goeie... Hoe kom ik daar achter?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Heeft iemand enig idee hoe ik in handcent sms in kan stellen dat ik een ontvangstbevestiging te zien krijg in de conversation view? Ik heb bij de sent message notification setting al ingesteld dat er bij de ontvangst van het bericht een notificatie moet komen, maar ik zie het icoontje dat mijn verstuurde sms ook daadwerkelijk is aangekomen alleen maar bij berichten die ik vanuit de htc-app heb verstuurd. in handcent zie ik via menu > more > delivery reports wel dat alle smsjes zijn afgeleverd.

Verder vraag ik me af of het in de gmail-app die standaard op de desire staat mogelijk is om wanneer je een mailtje aangeklikt hebt in plaats van een knopje met ouder een knopje met nieuwer te hebben. ik lees mijn ongelezen mail graag van oud naar nieuw.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRaZee
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-09-2020
Odiebla schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:40:
[...]

Bij mij staat bij telefoonidentiteit gewoon HTC Desire A8181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
l3art schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:44:
[...]

Weet niet wat jij gewoon vindt, maar op de Desiré kan je Sense niet zomaar uitzetten. Moet je eerst zelf een launcher installeren.
Het is Desire en niet Desiré ;) Je kunt gewoon Home Switcher installeren uit de Market en de standaard Android home kiezen. Hopelijk ontvang ik mijn Desire ook snel, net besteld :9

[ Voor 7% gewijzigd door _eXistenZ_ op 20-04-2010 22:01 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Ook apart: stel je een foto in als wallpaper. Ga je switchen tussen de bladen, schuift de foto mee :) zodat hetgeen wat op de foto staat (een hond in dit geval) verdwijnt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:40
Wat een heerlijk toestel, de t9 suggesties zijn geweldig en ook het typen gaat prima. Touchscreen is ondanks de roze gloed heel mooi. Diverse apps geinstalleerd en ook dit werkt prima. Van het probleem met de FM-radio heb ik geen last. Het verbinden na een reboot werkt af en toe niet optimaal, maar ik hoop dat hier een softwarematige oplossing voor komt. (vanaf Desire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Hmm, zojuist de RSS feeds getest van tweakers.net

Hoe kan het dat de nieuwste post: "Jury buigt zich over 'kapende' systeembeheerder" van meer dan 5 uur geleden? Zit er gewoon vertraging in de RSS feeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
kenkreutzer schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:49:
Hmm, zojuist de RSS feeds getest van tweakers.net

Hoe kan het dat de nieuwste post: "Jury buigt zich over 'kapende' systeembeheerder" van meer dan 5 uur geleden? Zit er gewoon vertraging in de RSS feeds?
Ik heb hem toevallig ook net ingesteld, maar ik geloof dat je de intervals waarmee hij update kunt instellen. Als je handmatig op refresh drukt, doet hij het dan wel?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

cv8x schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:38:
Zou het zo direct niet weten... zelf heb ik dat probleem al langer, ik kon geen mail verzenden als ik bij mijn ouders thuis wilde mailen omdat ik dan niet mijn eigen uitgaande mailserver had. Op mn telefoon laat ik alles ophalen door gmail van vier verschillende accounts, die dan labelt waar het vandaan komt en als ik antwoord, gebruik ik ook gmail, waarbij ik al mn accounts heb moeten verifiëren om te mogen verzenden vanuit gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Kazu schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:54:
[...]

Ik heb hem toevallig ook net ingesteld, maar ik geloof dat je de intervals waarmee hij update kunt instellen. Als je handmatig op refresh drukt, doet hij het dan wel?
Nee ook niet, de nieuwste feed blijft die van 6 uur geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 07:56

The Legend

*Plop*

cv8x schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:38:
De SMTP server van HetNet kun je alleen gebruiken via een HetNet/KPN verbinding. Je moet dus de uitgaande mailserver van je telecomprovider instellen.

Ik kan als het goed is 29 april verlengen bij Vodafone. Heb nu een SE X1 maar ben niet tevreden over de usability en bouwkwaliteit. Denk dat ik overstap naar Android en de Desire lijkt me een geschikt toestel. Alleen het design is niet echt spectaculair maar daar valt mee te leven.

[ Voor 31% gewijzigd door The Legend op 20-04-2010 23:07 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
The Legend schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:05:
[...]

De SMTP server van HetNet kun je alleen gebruiken via een HetNet/KPN verbinding. Je moet dus de uitgaande mailserver van je telecomprovider instellen.

Ik kan als het goed is 29 april verlengen bij Vodafone. Heb nu een SE X1 maar ben niet tevreden over de usability en bouwkwaliteit. Denk dat ik overstap naar Android en de Desire lijkt me een geschikt toestel. Alleen het design is niet echt spectaculair maar daar valt mee te leven.
Zelfs de Legend gaat voor een Desire 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
Ik heb vanwege 't niet werken van WLAN nu mijn Desire naar factory settings ge-reset (factory data reset). Eens kijken of het dan wel zou werken maar helaas: het lijkt dood. Dat wordt een RMA.

Ik heb de telefoon automatisch een backup laten maken van de settings enzo.
Na de reboot werd gevraagd of ik die backup van de SD kaart wilde restoren, yes.

Later heb ik nog een factory data reset gedaan maar na de reboot werd niet meer gevraagd om de restore van SD kaart uit te voeren. Weet iemand hoe ik nu handmatig die restore op start?

De automatische backup lijkt mooi op de achtergrond te werken maar ik heb niet het gevoel dat ik er veel controle over heb... Hoe kan ik nu een restore starten?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 07:56

The Legend

*Plop*

Leuk :P De Legend wel even in m'n handen gehad maar het scherm, en dan met name het onscreen tobo, is me dan net te klein. Ik ben nu erg tevreden met het hardware keyboard van m'n X1. Wil qua typen niet al teveel achteruit gaan. Met mijn grote klauwen is de extra schermgrootte van de Desire wel wenselijk. Plus wat extra CPU power.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:58:
[...]

Het is Desire en niet Desiré ;) Je kunt gewoon Home Switcher installeren uit de Market en de standaard Android home kiezen. Hopelijk ontvang ik mijn Desire ook snel, net besteld :9
Komt omdat hij dat postte vanaf zijn Desire ;)

Dat is zeg maar de 'eerste' verbeter ding van dat sense ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Carnifex schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:04:
Heeft het zin om een class 6 kaartje te gebruiken? Is flink wat duurder dan een class 2 kaartje. Maakt de Desire wel gebruik van de hogere snelheid?
Dat vraag ik me nu ook af. Volgens mij is een class2 wel voldoende al lijken de filmpjes net wat vloeiender met class6 dan met het class2 kaartje wat bij de foon zat. Ik moet nog iets meer testen denk ik.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Doodlejump <3

Maar wat een toestel zeg, ben echt onder de indruk. Het enige wat echt wennen is is het niet afsluiten van apps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Weet iemand hoe ik contacten toevoeg aan favorieten? Ik kan maar niemand toevoegen, wanneer ik zoek vindt hij ook niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:29:
[...]

Eerste verbeterding van dat Sense Ding ?! Je mag dan wel meer dan 5000 posts op tweakers gemaakt hebben, maar misschien zou je voordat je dit soort geblaat gaat posten je eerst eens moeten verdiepen in wat Sense is en wat voor effect het heeft op tekstinvoer en woordvoorspelling. Voor de rest doe ik maar even aan zelfcensuur. :X

Tevens valt het mij op dat er hier constant vragen worden gesteld die al tig keer beantwoord zijn, en dat men überhaupt niet de moeite neemt om zich even in te lezen. Ik snap dat het allemaal wel véél vergt van deze en gene...maar kom op zeg..doe eens zelf wat research, zoek de handleiding door, google eens een beetje en STOP met het vervuilen van dit topic....

Als voorbeeld de volgende post....
Soepstengel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:17:
Ik ben ook de roze waas tegen gekomen op mijn Desire, komt alleen voor wanneer ik de brightness van mijn scherm op het laagst zet, bij middel en hoog is de waas weg. Is de waas een productie foutje?
Dat is al honderd keer uitgekauwd... |:(

Nog een voorbeeld
SAICRJMPM schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:59:
Weet iemand een handige site omje snelheid te testen? Ik bedoel een site waar je niet een heel grote file bij download. Ik wil even checken of KPN mijn internet inderdaad naar extra snel geupgraded heeft.
Dat is ook al een aantal keren gezegd...Hier o.a. Verwijderd in "HTC Desire - Deel 3"

Is het nu echt zo lastig om gewoon even het topic door te lezen of een search te doen voor je je vraag weer dumpt? Een klein beetje onderzoek van jezelf uit kan/mag ik en misschien meerderen met mij toch wel verwachten.

Tweakers.net is volgens mij niet gelijk de 'overheid' die alles voor jullie regelt, uitkauwt en als laatste redmiddel in menigeen zijn bekrompen niet creatieve wereldje alles moet recht breien.

/me moest dat even kwijt, en het lucht op.... :)
Negaiido schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:14:
Weet iemand hoe ik contacten toevoeg aan favorieten? Ik kan maar niemand toevoegen, wanneer ik zoek vindt hij ook niks :'(
Contacten toevoegen aan favorieten? Wat bedoel je nu precies? Favorieten waar? In welke app? Beetje een vage vraag en derhalve ook een met open vragen doorspekt antwoord.

Edit

Ah ik zie al wat je bedoeld! Heb je wel al contacten in je algemene contactenlijst staan? Zo ja, ga dan naar favorieten en klik op 'favorieten'! Klik dan op 'Contact toevoegen aan groep' en dan kan je de contacten die je in de groep wilt hebben toevoegen. Verder staat dat ook in de handleiding vanaf pagina 55 vermeld. De handleiding kan je vinden op de meegeleverde sd-kaart, en ook hier.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

wat Heppieboeddah zegt :)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:16:
Contacten toevoegen aan favorieten? Wat bedoel je nu precies? Favorieten waar? In welke app? Beetje een vage vraag en derhalve ook een met open vragen doorspekt antwoord.
En dan zelf klagen zonder zelf research naar het onderwerp te doen :Y)
Favorieten staan in de contacts widget en is een groep waar je contacten aan toe kunt voegen (net als familie, collegas, VIP etc.)
Dit staat trouwens ongetwijfeld in de handleiding dus je punt staat nog steeds en ben het volledig met je eens :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Moning2 op 21-04-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:16:
[...]

Ik neem aan dat hij de favorieten widget bedoeld :P in de contacten applicatie, bij het tweede tabblad van links kun je favorieten contacten toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Hoe kan ik de browser en diverse applicaties helemaal afsluiten? Als ik bijvoorbeeld aan het surfen ben en ik sluit af, en ik start vervolgens opnieuw de browser op, krijg ik weer het scherm wat ik eerder had.

Vreet dit geen stroom / processergebruik in? Of maakt dat niks uit als de browser en diverse apps op de achtergrond draaien?

Ik kan namelijk nergens zien welke applicaties er actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al vaker uitgelegd: het vreet geen stroom, je hoeft ze eigenlijk niet af te sluiten. Mocht je dit toch willen en profiteren van een klein beetje stroom besparing raad ik de app Taskiller aan, hiermee kun je zeer snel een overzicht van 'actieve' programma's krijgen en die zo nodig uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:50

13art

Moderator Mobile
aKra schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:29:
[...]

Nou die maakt er zelfs Désiré van.
Wel grappig, zou als programmeur er toch voor zorgen dat de eigen toestel naam, in welke taal dan ook meteen als eerste naar voren komt :P

Maar Heppieboedah ben wel benieuwd wat jij weet te vertellen over de opbouw van Sense en hoe deze met de woordvoorspelling omgaat. Natuurlijk mag je ook altijd een linkje geven :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:11
Amperd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:45:
[...]Ik vroeg me af; wat waren voor jou de overwegingen om over te stappen van het standaardmailprogramma naar K-9? Wat is er nou daadwerkelijk beter? Ik kan op internet wel wat dingen vinden, maar die zijn allemaal vrij oud, ik vraag me af in hoeverre dat nog opgaat..
K-9 heeft wat extra opties en ik vindt het net wat makkelijker in gebruik. Heel veel verschillen zijn er niet maar het is voor mij handig dat als je k-9 opstart je direct alle email accounts ziet staan en direct kunt bepalen van welke je mail wil ophalen. Ik heb het automatisch ophalen uitgezet. Ik bepaal liever zelf wanneer ik mijn mail lees.

Je kunt k-9 rustig testen naar de gewonen mail client. Ze halen allebei de mail dan op. Zo kun je dus eenvoudig testen of je het wat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:09:
Ook apart: stel je een foto in als wallpaper. Ga je switchen tussen de bladen, schuift de foto mee :) zodat hetgeen wat op de foto staat (een hond in dit geval) verdwijnt..
Is dit bij iedereen? Just wondering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of het mogelijk is om met de Desire zowel een Google Calendar als Exchange Calendar tegelijk te beheren en te syncen? In twee aparte calendars op het device, net zoals je met de iPhone kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik WIFI met wpa2 (telfort modem). Het komt regelmatig voor dat ik in een applicatie zit en dat er wordt aangegeven dat er geen verbinding is (youtube bv).

Als ik vervolgens naar de browser ga en tweakers.net intoets krijg ik wel de site (met nieuwe posts). Ook kan ik WIFI in en uitschakelen, daarna doet de applicatie het meestal ook.

Kan het zijn dat WIFI in slaapstand zit en dat sommige applicaties hem er niet uit halen?

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Moning2 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:51:
[...]

Dat is de dichtstbijzijnde plaats met een weerstation waar je de weerinformatie van ziet. Kun je weinig aan veranderen behalve dan die hele widget weghalen.
Is niet nodig. Oplossing;

1. Klok widget weggooien
2. Plaats configureren waarvan je het weer wil ophalen
3. Widget opnieuw toevoegen, en geselecteerde plaats in stap 2 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xavier! schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:31:
Kan iemand me vertellen hoe ik al die vervelende dubbele contacten van Facebook en Gmail kan verwijderen uit mijn contactlijst voor het bellen? Ik wil alleen de contacten van mijn simkaart hebben.
Je kan ze ook aan elkaar koppelen. Zie pagina 57 (Contactgegevens samenvoegen) van de handleiding (NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 21:12
Anteros schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:12:
[...]

Het kan nog steeds aan KPN liggen omdat het wel goed werkt met Vodafone. Ik denk dat het iets met de handshaking en/of protocol interpretatie te maken heeft. Beide 'schuld' zeg maar. Hoe dan ook, hoop dat ze het snel oplossen want ik vind het gewoon een klote probleem (heb geen zin om mijn tel te checken of ik wel online ben).
Nope ik heb vodafone en ondervind hetzelfde probleem, zodra ik handmatig mijn dataverbinding uitzet of hem aan de oplader gooi en er lange tijd niks mee doe valt deze weg en krijg ik hem niet aan zonder een reboot of vliegtuig modus.

[ Voor 30% gewijzigd door Narev op 21-04-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:14:
Weet er iemand of het mogelijk is om met de Desire zowel een Google Calendar als Exchange Calendar tegelijk te beheren en te syncen? In twee aparte calendars op het device, net zoals je met de iPhone kan?
Yep, dat kan. Ik heb 'm zo ingesteld staan :)
De calendar widget laat afspraken uit beide agenda's zien met verschillende kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Nu online
cv8x schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:13:
[...]

Is dit bij iedereen? Just wondering..
Je verschuift wel over de achtergrond heen ja. Daarom is een achtergrond ook iets van 960 breed en 800 hoog ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Moning2 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:27:
[...]

En dan zelf klagen zonder zelf research naar het onderwerp te doen :Y)
Favorieten staan in de contacts widget en is een groep waar je contacten aan toe kunt voegen (net als familie, collegas, VIP etc.)
Dit staat trouwens ongetwijfeld in de handleiding dus je punt staat nog steeds en ben het volledig met je eens :*)
Ik heb ook wel research gedaan alleen bij het toevoegen aan groepen geeft hij aan dat er geen match is. Terwijl ik toch de namen goed overtype.
Kan het zijn omdat ik de contacten opsla op de sim en daarom ze niet zie?

[ Voor 5% gewijzigd door Negaiido op 21-04-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Wie heeft er nog meer last van dat HTC Peep vaak crashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Negaiido schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:47:
[...]

Ik heb ook wel research gedaan alleen bij het toevoegen aan groepen geeft hij aan dat er geen match is. Terwijl ik toch de namen goed overtype.
Kan het zijn omdat ik de contacten opsla op de sim en daarom ze niet zie?
Wrom zou je contacten opslaan op je SIM :? Volgens mij ben je dan beperkt tot een naam van max eh...20 tekens ofzo en 1 telefoonnummer per contact (of is dit tegenwoordig niet meer zo?). Als je synct met Google/Exchange of Outlook hoef je niet bang te zijn dat je anders je contacts kwijt zou raken (mocht je telefoon eh...kapot gaan ofzo).
Joshua schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:12:
Wie heeft er nog meer last van dat HTC Peep vaak crashed?
Ja behoorlijk...vooral als ik de 'locatiebepaling' aan heb staan viel me op. Ik gebruik nu Seesmic..die bevalt een stuk beter (en heeft ook meer features).

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 21-04-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxdevis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-07-2021
is het normaal dat als je op de achterkant met je vinger tikt (hard genoeg) dat je camera rammelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Binnetie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:09:
Ik heb een exchangeserver ingesteld (die van mijn werk). Bij mijn Touch Diamond kwamen de mailtjes tussen 8.00 uur en 18.00 uur direct binnen (push) buiten deze tijdens kijkt hij om de 2 uur naar nieuwe mail. Nu heb ik dit ook zo ingesteld op mijn Desire. Helaas krijg ik mijn mail niet direct binnen tussen 8 en 18 uur. Als ik handmatig vernieuw dan komen ze wel. Zo zag ik vandaag pas om 17.30 uur dat er om 13.00 uur mailtjes naar mij verzonden waren. Iemand enig idee waar het in kan zitten? De instellingen kloppen wel: push tussen 8 en 18 uur.
Ik weet niet of hier hetzelfde probleem aan ten grondslag ligt, maar ik kan mijn exchange alleen syncen over wifi. Over 3G krijg ik geen mail binnen. Internet en de market werken verder zoals het hoort.

Helaas kan dit dus aan de telefoon, de provider (Vodafone hier) of aan de exchange-server liggen.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:14:
Ja, dat kan. En mijn Calender App laat op de Widget zelfs met een kleur zien in welke Calender de afspraak staat. Mooi he :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
maxdevis schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:30:
is het normaal dat als je op de achterkant met je vinger tikt (hard genoeg) dat je camera rammelt?
Het is mij ook opgevallen dat er een klein beetje speling in de batterijklep kan zitten, vooral linksboven. Mijn collega heeft ook een Desire gekocht en ook daar hoorde ik het. Sja, dat is het nadeel van een verwisselbare batterij maar ook van de manier waarop HTC het heeft toegepast. Niet ideaal, maar dat is een iPhone ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxdevis
  • Laatst online: 13-07-2021
Odiebla schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:43:
[...]

Het is mij ook opgevallen dat er een klein beetje speling in de batterijklep kan zitten, vooral linksboven. Mijn collega heeft ook een Desire gekocht en ook daar hoorde ik het. Sja, dat is het nadeel van een verwisselbare batterij maar ook van de manier waarop HTC het heeft toegepast. Niet ideaal, maar dat is een iPhone ook niet.
bij mij is het echt de camera.
hij maakt dan het geluid dat hij maakt als ik een barcodescan-programma heb draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik liep gisteren in de zon met mijn Desire en had mijn zonnebril op. Het viel me op dat ik bijna niks zag op het scherm, dus ik was al een beetje aan het mopperen over het scherm. Totdat ik het scherm een slag draaide, ineens zag ik een heel stuk meer. Het scherm bljkt dus gepolariseerd licht uit te sturen, net zoals een LCD sherm (en mijn gepolariseerde zonnebril blokt dus licht als de polarisatie richtingen haaks op elkaar staan). Ik dacht dat OLED zelf licht uitzond en dus geen polariserende lagen nodig had om licht te kunnen blokkeren zoals bij LCD. Maar ik kan daar op het web niet echt iets over vinden (zoals hier), behalve als het gaat om OLED schermen voor 3D TVs.

[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 21-04-2010 09:51 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Volgens mij heeft dat rammelen te maken met het scherpstel-mechanisme v/d camera.
Als ik de barcode scanner start en hij heeft moeite om te focussen hoor ik inderdaad een 'tikkend' geluid terwijl ie probeert te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Zijn er meer mensen waarbij het geluid 's ochtends na het opladen weg is? Ik moet hem iedere ochtend opnieuw opstarten omdat ik geen geluid meer heb. Niet echt ideaal, zeker niet als ik hem als wekker zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sindskort mijn desire. Nu vind ik het alleen moeilijk om alles in te richten. Je kan zoveel dat ik niet eens weet waar te beginnen.

Wat is nou precies het verschil tussen een widget en een app?

En programma's als "aandelen" en "eBuddy" (zelf erop gezet) wil ik eigenlijk helemaal niet meer op mijn telefoon hebben. Hoe verwijder je deze programma's? Ook heb ik taskkiller geinstalleerd, maar dat doet volgens mij ook niet precies wat ik wil... Snap het niet zo goed.

Wat is verder een leuke basic indeling voor je 7 schermen?

Heb ik nog iets. In mijn telefoon lijst heb ik een aantal mensen staan, maar 1 persoon gaat heletijd in de subcategorie favorieten, terwijl ik dat niet wil gebruiken. Dus dan bewerk ik dat contact, haal em uit favo's en vink vrienden aan. Wat gebeurt er dan.. Dan verdwijnt ie ook uit de lijst "alles". Hoe kan dat?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aros
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 12:17
XENTiC schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:03:
[...]

Heb hier ook last van. Als die enige tijd op standby staat ben ik me dataconnectie kwijt. Hi toevallig?
Ik heb KPN. Hi is toch onderdeel van KPN?
shameete schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:26:
[...]

totaal geen last van, wellicht heb je juicedefender erop staan?

ik meen dat ik nog aan iemand had beloofd mijn applijstje te posten, bij deze 8)

Android Web desktop (manage mobile via Wifi)
weer en verkeer widget
stroblights (grappig.. maar niet meer dan dat.)
dPod (podcasts)
stream media player (om muziek van m'n NAS via DLNA af te spelen)
shake them all (erg grappig live wallpaper met die android ventjes)
XBMC remote control (om m'n XBMC pc te besturen)
Earth live wallpaper (mijn huidige achtergrond)
Pricewatch scanner (uiteraard wil ik bijna zeggen )
Alarmering droid (P2000 scanner)
Call meter NG (om m'n belgedrag in de gaten te houden)
Barcode scanner
Shazam
Tvgids.tv app (tv gids, voornamelijk om te zien wat ik nu weer voor driekwart heb gemist :F )
Astro file manager
JuiceDefender had ik geinstalleerd maar vlak erna er weer afgegooid. Lijkt me niet dat er nog 'restanten' van het programma op zitten.

Hoe is het met de accuduur bij iedereen? Bij mij is het best wel dramatisch. Ik heb het toesten nu een week, dus de accu is nog niet helemaal op zijn volledige potentie. Maar toch.. ik raak 10% accu kwijt per uur / anderhalfuur op standby tijd, moet dat ding bijna 2x per dag opladen. Ik draai een task killer dus er gebeuren, tot zover ik weet, geen rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Da's vrij extreem; zeker als ie alleen maar stand-by staat.
Ik doe iets meer dan een dag met een volledig opgeladen accu, waarbij 1x exchange (push), 2 google mail accounts (met bijbehorende agenda's) plus twee pop accounts met het standaard-interval gecontroleerd worden.
Twidroid en weer updaten ook regelmatig.

Welke apps heb je er nog meer op staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Een widget is een actieve component op je scherm die iets kan weergeven of iets kan doen, een applicatie is een snelkoppeling naar een applicatie.

Ik vermoed dat je die applicaties niet kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
compufreak88 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:14:
Een widget is een actieve component op je scherm die iets kan weergeven of iets kan doen, een applicatie is een snelkoppeling naar een applicatie.

Ik vermoed dat je die applicaties niet kunt verwijderen.
Applicaties die je niet kunt verwijderen ? :')
Wtf!
Gewoon naar je Market gaan en klikken op Downloads. Klik op gewenste app, en klik onderaan op Verwijderen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheVMaster schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:18:
Ja behoorlijk...vooral als ik de 'locatiebepaling' aan heb staan viel me op. Ik gebruik nu Seesmic..die bevalt een stuk beter (en heeft ook meer features).
Moet je tweetcaster eens proberen. Vind ik persoonlijk nog beter en overzichtelijker.
Enige wat jammer is dat de sync tijd op max 30 minuten te zetten is, zou dit graag langer zien. bijv 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
DennusB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:16:
[...]

Applicaties die je niet kunt verwijderen ? :')
Wtf!
Gewoon naar je Market gaan en klikken op Downloads. Klik op gewenste app, en klik onderaan op Verwijderen :)
Maar de Aandelen app en de ebuddy app staan daar niet in, dus dan gaat verwijderen nog al moeilijk. Dat zijn applicaties die door HTC zelf erop zijn geïnstalleerd. Ook bij instellingen bij applicaties beheren zie ik geen mogelijkheid om ze te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

jurjen_g schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:43:
[...]
Ik weet niet of de Focus hetzelfde systeem heeft, maar in elk geval - ik heb een Focus januari 2010 met ingebouwde bluetooth/navigatie. Hier had ik eerst wat problemen (5 of 6 keer geprobeerd te pairen zonder succes), maar een dag later lukte het ineens wel, nadat ik mn oude setting van de Diamond had weggegooid. Ik vermoed dat ie maar 2 telefoons aan kan ofzo. Sindsdien doet ie het goed, enige probleem is dat de contactenlijst niet lijkt te "passen" - ik krijg A tot H en dan P-Z of iets in die trant, waardoor ik niet iedereen via de autoradio kan selecteren.
Tja of de Focus intern hetzelfde systeem gebruikt weet ik niet. Ik zou eigenlijk ergens een Desire moeten kunnen testen in de Fiesta..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
compufreak88 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:24:
[...]

Maar de Aandelen app en de ebuddy app staan daar niet in, dus dan gaat verwijderen nog al moeilijk. Dat zijn applicaties die door HTC zelf erop zijn geïnstalleerd. Ook bij instellingen bij applicaties beheren zie ik geen mogelijkheid om ze te verwijderen.
Ebuddy door HTC zelf gedaan ? No way ;) Ik heb hem er eergister zelf op gezet.
Onzin dus.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aros schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:08:
[...]

Ik heb KPN. Hi is toch onderdeel van KPN?

[...]

JuiceDefender had ik geinstalleerd maar vlak erna er weer afgegooid. Lijkt me niet dat er nog 'restanten' van het programma op zitten.

Hoe is het met de accuduur bij iedereen? Bij mij is het best wel dramatisch. Ik heb het toesten nu een week, dus de accu is nog niet helemaal op zijn volledige potentie. Maar toch.. ik raak 10% accu kwijt per uur / anderhalfuur op standby tijd, moet dat ding bijna 2x per dag opladen. Ik draai een task killer dus er gebeuren, tot zover ik weet, geen rare dingen.
Las op XDA een bericht van iemand die vertelde dat een taskkiller juist kan zorgen voor meer energie verbruik. Omdat je een programma afsluit en dan toch weer een keer opgestart moet worden (bijv mail of sms applicatie) en dat opstarten verbruikt dan weer meer van je processor en dus ook weer meer energie. Kortom gewoon laten draaien...

Maar 2x per dag is wel erg drastisch. Heb nu zelf tweetcaster erop gezet. Die controleert om het half uur voor nieuwe tweets. Ben benieuwd hoe erg ik dat ga merken in het energie verbruikt.
Tevens heb ik het idee dat een programma als K9 meer energie gebruikt dan de standaard mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Laatst online: 12-08 19:56
Aros, zoals vaker behandeld in dit (en andere topics/blogs) is een taskkiller niet nodig en zou dit zelfs in theorie meer accu kunnen kosten (zie ook: Wel of geen task killer?).

Kan je verder aangeven welke apps je draait en componenten je aan hebt staan (wifi, gps e.d.)? Met JuiceDefender haal ik nu toch wel ruim een dag waarbij vrij veel gemaild/internet e.d. wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem nu eens in de 3 dagen aan de lader. ik gebruik wel veel internet en mail, maar heb nog geen apps geïnstalleerd.

Heeft iemand het mms probleem met vodafone al op kunnen lossen? Heb al meerdere malen met ks gebeld, nieuwe sim gehaald en kruistest met een ander toestel uitgevoerd...zonder resultaat...

en mbt tot friendsstream..ik heb daar een flickr account aangekoppeld, maar krijg steeds maar updates van 1 persoon te zien. Van de overige contacten krijg ik geen updates, terwijl ze toch dagelijks nieuwe foto's plaatsen ..iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:00

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

TMoose schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:36:
[...]

Ik weet niet of hier hetzelfde probleem aan ten grondslag ligt, maar ik kan mijn exchange alleen syncen over wifi. Over 3G krijg ik geen mail binnen. Internet en de market werken verder zoals het hoort.

Helaas kan dit dus aan de telefoon, de provider (Vodafone hier) of aan de exchange-server liggen.
Dat klinkt toch als een probleem met de provider of de exchange-server. Ik heb zelf ook m'n exchange mail met direct push op de Desire en heb geen enkel probleem op T-Mobile.

Accuduur is ook top, 's nachts gaat 'ie op de lader en 's morgens er weer vanaf. Als 'ie op de lader gaat heb ik nog tussen de 20 en 35% accu over en dan heb ik dus m'n exchange en gmail op direct push staan, Facebook die updates binnenhaalt, EarthROT Live wallpaper die elk uur update, scherm timeout op een kwartier, luister ik minimaal een uur muziek over bluetooth, etc. Eigenlijk heb ik alle toeters en bellen behalve WiFi en GPS aan staan.

De Desire zie ik bij mij voorlopig nog niet vervangen worden als favoriet speeltje :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Laatst online: 12-08 19:56
l3art schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:26:
[...]

Las op XDA een bericht van iemand die vertelde dat een taskkiller juist kan zorgen voor meer energie verbruik. Omdat je een programma afsluit en dan toch weer een keer opgestart moet worden (bijv mail of sms applicatie) en dat opstarten verbruikt dan weer meer van je processor en dus ook weer meer energie. Kortom gewoon laten draaien...

Maar 2x per dag is wel erg drastisch. Heb nu zelf tweetcaster erop gezet. Die controleert om het half uur voor nieuwe tweets. Ben benieuwd hoe erg ik dat ga merken in het energie verbruikt.
Tevens heb ik het idee dat een programma als K9 meer energie gebruikt dan de standaard mail client.
Het herstarten van processen/apps is niet wat het grootste "extra" stroomverbruik tot gevolg heeft.
Uiteraard heb je gelijk dat het herstarten van de app (met de eventuele internet verbinding die dan tot stand wordt gebracht) meer gebruikt dan de app in idle laten draaien.
Maar het "extra" verbruik komt met name door piggy backing, applicaties die gaan synchroniseren als er een verbinding beschikbaar is.

Standaard zouden een aantal applicatie niet synchroniseren, maar door de force close/restart van een app (door de taskkiller) wordt in sommige gevallen een verbinding tot stand gebracht waar de andere applicaties door getriggerd worden ook te synchroniseren terwijl deze normaal dit synchronisatie moment zouden overslaan als er geen verbinding was geweest.

Maar daarover meer in: Wel of geen task killer?

[ Voor 73% gewijzigd door roelwillems op 21-04-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

vraagje over de bouwkwaliteit van de desire bij degenen die ook het toestel hebben.

Het rubberen gedeelte wat aan de zijkanten van het scherm vast moet zitten, zit op mijn desire op sommige plekken wat losser. hierdoor kan stof in het kiertje komen te zitten en die krijg je niet meer weg.
Hoe zit dit bij jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door alvv op 21-04-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Odiebla schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:43:
[...]
Bij mij zit het batterijklepje gewoon goed rondom gesloten op de telefoon. Ik verbaasde me ook over de eenvoud waarmee dat klepje los ging. Voordat ik m'n Desire kreeg las ik allemaal spookverhalen over hoe griezelig hard je het klepje eraf moest trekken, maar daar heb ik totaal geen last van.

Ik heb gewoon een telefoon uit een superbatch :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb denk ik de oplossing voor het probleem dat de dataconnectie soms wegvalt (voor Hi/KPN mensen).

Bij mijn APN gegevens van "Hi Mobiel Internet" stonden proxy en poort niet ingevuld.
Nu heb ik bij proxy: 10.10.100.20 en bij poort: 5080 toegevoegd en opslagen en tot nu toe nog geen last gehad het weg vallen van de dataconnectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ben sinds gister ook trotse bezitter van een Desire, kom van een 9 jaar oude Nokia, dus t is wel een stapje vooruit, maare ,eh, k krijg mn mobile internet niet aan de gang, wel thuis, mn wifi, maar via instellingen t een en ander geprobeerd, maar niks. Heb hier al veel gezocht, maar kom er nie uit, heb een relax van T mob, en web en walk....wie weet raad? verder natuurlijk wel een erg mooi toestel....verbaas me iedere keer weer wat er allemaal opzit.... Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:04:
Hallo, ben sinds gister ook trotse bezitter van een Desire, kom van een 9 jaar oude Nokia, dus t is wel een stapje vooruit, maare ,eh, k krijg mn mobile internet niet aan de gang, wel thuis, mn wifi, maar via instellingen t een en ander geprobeerd, maar niks. Heb hier al veel gezocht, maar kom er nie uit, heb een relax van T mob, en web en walk....wie weet raad? verder natuurlijk wel een erg mooi toestel....verbaas me iedere keer weer wat er allemaal opzit.... Thx !
Zou volgens mij gewoon automatisch goed gezet moeten worden.
Maar hierbij de instellingen:

Ga naar Settings -> Wireless & Networks -> Mobile Networks -> Acces Point Names

Kan je dus een nieuw APN toevoegen (bij mij staat T-mobile Internet er al)
De volgende instellingen:
Name: T-mobile Internet
APN: internet
Proxy: not set
Port: not set
Username: not set
Password: not set
Server: not set
MMSC: not set
MMS Proxy: not set
MMS port: not set
MMS Protocol WAP2.0
MCC: 204
MNC: 16
Authentication Type: pap
APN type: default

Met deze instellingen heb ik prima internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

l3art schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:43:
[...]

Nou die maakt er zelfs Désiré van.
Wel grappig, zou als programmeur er toch voor zorgen dat de eigen toestel naam, in welke taal dan ook meteen als eerste naar voren komt :P

Maar Heppieboedah ben wel benieuwd wat jij weet te vertellen over de opbouw van Sense en hoe deze met de woordvoorspelling omgaat. Natuurlijk mag je ook altijd een linkje geven :)
Ja, eigenlijk niet echt goed gedaan, maar hij heet bij mijn 'intern' Bravo, wellicht dat ze nadat de naam bekend werd gemaakt niks meer gedaan softwarematig :+

Overigens ben ik ook wel benieuwd waar Heppieboedah op doelt met Sense, want ik vind zijn post kant noch wal raken...

Vergeet niet dat dit een discussie (-forum) is, en dat je dan opmerkingen kan maken en sommige mensen hierdoor tegen de schenen kan schoppen omdat zij hier anders over denken. Vergis me niet dat dit hele gedoe gewoon een discussie heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:54
DennusB schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:26:
[...]

Ebuddy door HTC zelf gedaan ? No way ;) Ik heb hem er eergister zelf op gezet.
Onzin dus.
Als je mij kunt vertellen hoe de aandelen widget, de analoge klok, energiebeheer widget, de Friend stream e.d. kunt verwijderen, dan hoor ik het graag van je. Geen volledige onzin dus, alleen Ebuddy is idd gewoon een app die verwijderd kan worden, de standaard HTC widgets en apps niet. Graag even goed inlezen voordat je iets volledig als onzin afserveert.

De standaard op je telefoon staande HTC widgets en apps zijn niet te verwijderen (totdat er een custom ROM komt, dan kan alles worden gewijzigd). De uit de market verkrijgbare apps en widgets wel, die kun je gewoon verwijderen door op de knop [Downloads] te drukken in de market.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou volgens mij gewoon automatisch goed gezet moeten worden.
Maar hierbij de instellingen:

Ga naar Settings -> Wireless & Networks -> Mobile Networks -> Acces Point Names

Kan je dus een nieuw APN toevoegen (bij mij staat T-mobile Internet er al)
De volgende instellingen:
Name: T-mobile Internet
APN: internet
Proxy: not set
Port: not set
Username: not set
Password: not set
Server: not set
MMSC: not set
MMS Proxy: not set
MMS port: not set
MMS Protocol WAP2.0
MCC: 204
MNC: 16
Authentication Type: pap
APN type: default

Met deze instellingen heb ik prima internet

Heb dit ingetoetst, maar nog niks, zou er n 3G simbool moeten staan in display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:09:
[...]
[...]

Overigens ben ik ook wel benieuwd waar Heppieboedah op doelt met Sense,

[...]
Dat wil ik met alle plezier als jij mij kan vertellen wat je bedoeld met

Dat is zeg maar de 'eerste' verbeter ding van dat sense ding

En wat dat te maken heeft met het feit dat je Désiré of Desire krijgt als woordvoorspelling.

Het kan natuurlijk dat jij je telefoon als koosnaampje 'sense-ding' hebt gegeven. Als dat zo is dan slaat mijn bijdrage inderdaad nergens op.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:39:

Heb dit ingetoetst, maar nog niks, zou er n 3G simbool moeten staan in display?
Ja of een H, heb je bij Wireless & Networks een vinkje gezet in Mobile Network?
En dan bij Mobile network de volgende instelling:

Network Mode: GSM/WCDMA auto
en
Enable always-on mobile data een vinkje (kan waarschijnlijk ook uit, echter vind ik altijd internet prima)

[ Voor 25% gewijzigd door krijn1985 op 21-04-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Hoe werk je zo'n batterij eigenlijk het beste in? Gewoon 3x laten leeglopen (tot afsluiten toe) of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024

Heel veel vragen hier op het forum kun je zelf gewoon oplossen door de manual te lezen die uitgegeven is door HTC zelf. De link hiervoor staat in de topicstart.

Als mensen niet eens de moeite nemen om de manual door te nemen voordat ze hier vragen stellen over hoe je iets moet veranderen op je telefoon, zoals een programma te verwijderen...dan wordt dit topic inderdaad heel snel heel lang...

En ook een beetje irritant, omdat de mensen die echt iets te melden hebben of problemen hebben een beetje ondergesneeuwd worden door de vele posts, die gewoon opgelost kunnen worden door zelf de manual te lezen.

Hier nog wat tips:
1. accu duur te kort om 1 hele dag door te komen? kijk of je wifi aan staat op je telefoon en schakel hem uit. wifi trekt heel veel stroom uit je accu waardoor je accu het hoogstens een halve dag volhoudt. (druk op de menu knop, druk op instellingen, en dan druk op verbindingen en netwerken...en schakel daar wifi uit.)
Verder zeuren mensen over de accuduur terwijl ze niet beseffen dat juist met je telefoon spelen (en dus wanneer het scherm de hele tijd aanstaat) het meeste stroom kost.

2. wil je een programma verwijderen? druk op menu, dan op instellingen, dan scrol je naar beneden naar toepassingen en daarin tik je toepassingen beheren aan...daar komen al je programma's te staan die geinstalleerd zijn. Daar kun je ook programma's van HTC zelf verwijderen, zoals aandelen (1ste bovenaan).
shadownetwork schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:04:
Hoe werk je zo'n batterij eigenlijk het beste in? Gewoon 3x laten leeglopen (tot afsluiten toe) of?
Het behoud van je accu heeft te maken met het aantal oplaad-cycli. Dus, laat je telefoon zo min mogelijk op, en als je hem oplaad, laat hem dan helemaal op. Dan haal je de langste levensduur uit je accu.
maxdevis schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:30:
Ja, en als je hard genoeg met je beeldscherm op een punt van de tafel tikt, dan komt er ook een barst in. Wat ook normaal is: als je hem hard genoeg op de stenen stoep gooit, dan spat hij uit elkaar... ;)

[ Voor 62% gewijzigd door DeArmeStudent op 21-04-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, RTFM is hier dan ook erg toepasbaar. Het is al een keer eerder gemeld maar ook dat sneeuwt weer onder. Zolang iedereen hier mensen blijft helpen met vragen die ze in de manual kunnen vinden verandert er niets. Ik volg het topic al een tijd aangezien ik vandaag van een Desire word voorzien maar ik kan echt weinig nuttigs vinden hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Ik word idd ook een beetje moe van al die RTFM (herhalende) vragen. Misschien kan de 'waarschuwing' bij een quick reply aangepast worden door een mod?
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.