[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
daarom vind ik forums ook geweldig, volg dit forum dan al geruime tijd, maar dan meer opgebied van de aanleg en glasvezel opzich etc etc. maar ik vind dit ook wel erg intressant worden. lekker lees voer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:35:
[...]

De vraag is dan waar die hogere bitrate vandaan komt. Ik neem aan dat men in Hilversum niet speciaal voor Glashart Media uitvoeringen gaat maken van Nederland 1, 2 en 3 HD die een paar Mbps hogere bitrate hebben, en ik hoop maar dat men bij Glashart Media niet het 12 Mbps bronsignaal aan het hercoderen is naar een 13 á 14 Mbps want dat heb je als klant liever niet.

Hoe meten/bepalen jullie die bitrate eigenlijk? Is dat de bitrate van de complete stream of alleen de bitrate van de video Elementary Stream (ES)? Als ik het heb over 12 Mbps, dan is dat dus alleen de bitrate van de video ES. De IP Stream capture die Alexander01 bijvoorbeeld laatst van de SD uitvoering van Nederland 1 had gemaakt had bijvoorbeeld een bitrate van iets meer dan 8.8 Mbps waarbij 8.2 Mbps voor de video ES was. De rest was voor de overige componenten, zoals de audio ES, teletext ES en de DVB ondertiteling ES.
Nou ik weet dat voor de satteliet bijvoorbeeld ook een stream met variabele bitrate beschikbaar is dus het is niet zo dat er slechts een "originele" bitrate mogelijk is. Maar ik kijk wel naar totale bitrate inderdaad (lees ik uit in VLC) en die schommelt hier wat en piekt soms zelfs iets over de 14Mbit.
wicked1980 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:26:
1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk over de werking van een glasvezelverbinding.

Wordt het verkeer verdeeld en geprioriseerd (QoS?? ) over de 50mb die ik heb?
Met andere woorden, als ik download van de nieuwsgroepen, dan zal bijvoorbeeld Alt.Binz alle beschikbare bandbreedte pakken om te downloaden.
Als je een 50Mbit abbo heb dan zal je internetverbinding inderdaad altijd 50Mbit tot zijn beschikking hebben. De verbinding richtingen wijkcentrale is namelijk altijd een 100Mbit fiber verbinding, alleen het internet verkeer wordt gelimiteerd op 50Mbit indien je een 50Mbit abbo hebt. Dit betekent dat er dan 50Mbit overblijft welke door bijvoorbeeld IPTV gebruikt kan worden.
Merk ik dat vervolgens op mijn TV / Decoder? Of zit er naast die 50mb nog een kanaal / vezel apart aangesloten voor de TV diensten?
Zoals ik hierboven al zeg met een 50Mbit abbo merk je sowieso niets, welke vorm van televisie je ook gebruikt. Zou je echter een 100Mbit abbo hebben i.c.m. een 100Mbit CPE (=100 Mbit verbinding richting centrale) dan gaat de bandbreedte voor IPTV (wat ook een IP dienst is) van die 100Mbit af. Immers de totale ip verbinding richting centrale kan nooit meer dan 100Mbit aan in dat geval.

Als je het echter hebt over analoog of DVB-C digitaal dan merk je daar sowieso nooit wat van. Dit zogenaamde catv signaal gaat namelijk over een compleet andere vezel en heeft dus helemaal geen invloed op bijvoorbeeld je internetsnelheid.

[ Voor 42% gewijzigd door ik222 op 31-10-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:55:
Nou ik weet dat voor de satteliet bijvoorbeeld ook een stream met variabele bitrate beschikbaar is dus het is niet zo dat er slechts een "originele" bitrate mogelijk is.
Voor zover mij bekend maakt CanalDigitaal die variabele bitrate streams zelf door het bronsignaal vanuit Hilversum met de constante bitrate te hercoderen met eigen MPEG encoders. CanalDigitaal doet dat omdat bitrate capaciteit duur is via de satelliet. KPN hercodeert ook de bronsignalen die zij binnen krijgen voor gebruik bij Interactieve TV en Digitenne. De KPN hercodeert omdat de bitrate capacteit van Interactieve TV via ADSL beperkt is en via Digitenne nog veel beperkter.
Maar ik kijk wel naar totale bitrate inderdaad (lees ik uit in VLC) en die schommelt hier wat en piekt soms zelfs iets over de 14Mbit.
Er is ook nog het één en ander aan overhead van de MPEG program stream zelf. Voor een goede vergelijking zal er dus ook capture bestand gemaakt moeten worden van de IP stream van Nederland 1 HD zoals Alexander01 eerder heeft gedaan voor de SD uitvoering van Nederland 1. Daarna is het niet moeilijk om te controleren wat de bitrate van de video ES van Nederland 1 HD is. Als ik namelijk de overige ES'sen van Nederland 1 HD ook ga meetellen, dan kom ik ook ergens tussen de 13 en 14 Mbps uit.

[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 31-10-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Oke dan zal er uiteindelijk geen verschil zijn maar goed verder is een capture file maken voor mij geen probleem. Dus bij deze: http://www.2shared.com/file/OaUi6csU/sample.html

Dat is een kort stuje van NED1 HD is zijn originele formaat:

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 31-10-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:18:
Oke dan zal er uiteindelijk geen verschil zijn maar goed verder is een capture file maken voor mij geen probleem. Dus bij deze: http://www.2shared.com/file/OaUi6csU/sample.html

Dat is een kort stuje van NED1 HD is zijn originele formaat:
Bedankt. De video ES in die capture van Nederland 1 HD heeft ook een bitrate van 12.3 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Voor de volledigheid nog even de bitrates van de Elementary Streams erbij.

Nederland 1 HD via Glashart Media:
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/3682/bitratesnederland1hdgla.png

Nederland 1 HD via Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/43/bitratesnederland1hdzig.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:55:
Als je een 50Mbit abbo heb dan zal je internetverbinding inderdaad altijd 50Mbit tot zijn beschikking hebben. De verbinding richtingen wijkcentrale is namelijk altijd een 100Mbit fiber verbinding, alleen het internet verkeer wordt gelimiteerd op 50Mbit indien je een 50Mbit abbo hebt. Dit betekent dat er dan 50Mbit overblijft welke door bijvoorbeeld IPTV gebruikt kan worden.
Uhh... ik neem aan dat je met de 100Mbit wijkcentrale verbinding de datarate van de in de POP hangende hardware bedoeld? Als ik het zo al duidelijk maak voor je?
Ik neem aan dat als er in mijn meterkast een Genexis met 100Mbit poorten hangt, men aan de andere zijde dus ook een 100Mbit stuk hardware hangt, en men dit dus alleen verandert in de Gigabitversie indien ik een 200Mbit abbo afsluit?

Je laat het nu een beetje klinken alsof de fiber zelf slechts 100Mbit doorgeeft? Maar bij is een ander verhaal verteld door de voorlichter van Lijbrandt destijds.
Zoals ik zijn verhaal toen heb geinterpreteerd, en het klonk heel logisch, kan je 100Mbit internet uit poort 1 sleuren, en tegelijkertijd ook meerdere HD streams bekijken zonder dat ze elkaar beinvloeden.

Afhankelijk van de hardware aan de verzendende kant (als die Gigabit is) zou je dus met een 100Mbit Genexis dus totaal 200Mbit data kunnen sleuren, namelijk 100Mbit internet (poort 1) en 100Mbit streams (VLAN) poort 2.
Als er aan de POP kant inderdaad hardwarematig slechts 100Mbit hardware hangt dan kan Lijbrandt dat verhaal nooit overeind houden, omdat je dan 100 deelt over Internet en IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Spikecity:

De fiber is vele malen sneller dan 100mbit.
De hardware is de limiterende factor. Aan de ene kant de CPE (momenteel 100mbit) en de areapop hardware aan de andere kant. Ik weet niet welke hardware ze in de AP's in Lansingerland gebruiken maar veel AP's hebben nog 100mbit switches/asr's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als je een 100Mbit CPE hebt dat betekend dit dat die CPE een 100Mbit WAN poort heeft. Dat betekend dus ook dat de totale doorvoer tussen CPE en centrale dan nooit meer dan 100Mbit kan zijn, de apparatuur in de centrale maakt dan al niet meer uit. En dat betekent dus dat bij een 100Mbit internet abbo de IPTV streams van je internetsnelheid af gaan inderdaad.

Natuurlijk gebruikt men verschillende VLAN's maar daarmee kan je niet magisch de snelheid van de WAN poort van je CPE verhogen ;) De enige manier waarop je tegelijk met 100Mbit kan downloaden en dan nog tv kijken zonder snelheidsverlies is gebruik maken van Gigabit CPE's (en dan natuurlijk bijbehorende apparatuur in de wijkcentrales).
met een 100Mbit Genexis dus totaal 200Mbit data kunnen sleuren
Vind je dat stukje zelf niet heel onlogisch klinken :P

Even los van dit alles is het natuurlijk geen beperking van de fiber, die kan namelijk veel hogere snelheden zonder problemen aan. De beperking zit puur in de apparatuur die men momenteel nog lijkt te gebruiken zolang je geen 200Mbit abbo hebt.

/edit: Te laat, Yogoi was sneller :9

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 01-11-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:04:
Vind je dat stukje zelf niet heel onlogisch klinken :P
Nee, eigenlijk niet :P

Mijn Genexis heeft 4 hardware 100Mbit poorten gevoed door twee glasvezels (waarvan één begrijp ik alleen voor de CATV module en een voor data verdeeld over twee van de vier poorten), dus de glasvezel is niet de beperking, en elke poort kan onafhankelijk van de ander hardwarematig 100Mbit aan.
Althans, voor zover ik de datasheet van de Genexis lees heeft elke poort vanaf de glasvezel zijn eigen hardware richting de UTP poort, dus als je genoeg data het glas inpompt aan de andere kant, kan je 4x 100Mbit (opgeteld van 4 poorten) uit de Genexis halen.
Ik weet uiteraard niet wat er aan de POP zijde als voedende hardware zit, maar als internet en IPTV niet over één hardware poort de glasvezel voeden dan zou je dus 2x 100 in en uit hebben, en da's 200 opgeteld.
Als alles in de POP over één poort de glasvezel in gaat dan deel je die 100Mbit hardwarematig aan de voedende zijde uiteraard, maar dan heeft Lijbrandt wel een verkoopverhaal garantieprobleem.
Lijbrandt garandeert en garandeerde mij (tijdens de introductieavond) dat de snelheid van internet onafhankelijk die van het bestelde abonnement is, ongeacht de hoeveelheid STB's, met de "oneindig grote" bandbreedte van glasvezel als uitleg voor de leken in de zaal, en herhaald werd bevestigd dat 100Mbit ook echt 100Mbit is, altijd en onafhankelijk van IPTV of andere digitale diensten op het glas.

Overigens... ik heb hier nu twee Amino 130m's op Discovery HD en Brava HD draaien (twee van de meest fraaie HD beelden uit het pakket, dus gok ik ook de hoogste bandbreedte) en upload/download afwisselend een 100Mb bin file naar een VPS web/ftpserver van XLS hosting, dus tijdens het streamen van twee HD zenders op twee boxen.

Als het delen waar zou zijn dan zou ik twee maal 12Mbit HD streams moeten aftrekken van mijn 100Mbit internetsnelheid, en met de STB's aan of uit haal ik zo te zien up en down gewoon volle bak 100Mbit.
Er is geen verschil te zien in up/download snelheden met STB's aan of uit op twee verschillende HD streams.

Dus mij valt het delen van streams en internet nog niet op, zeker omdat twee verschillende HD streams zouden moeten resulteren in 24% verlies op mijn internetsnelheid toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:04:
Als je een 100Mbit CPE hebt dat betekend dit dat die CPE een 100Mbit WAN poort heeft.
Even voor mijn begrip... de WAN poort van mijn Genexis is de poort tussen het glasmodem en het glasvezeltje (dus het touwtje tussen mijn modem en de POP?).

Of is dat een van de vier beschikbare UTP 100Mbit poorten waaruit ik internet sleur en apart IPTV?

Bij goeie ouwe ADSL modems/routers was dat nog begrijpbaar, WAN was het ADSL touwtje vanaf de splitter, LAN alles van je interne netwerk, bij glas is dat even verwarrend omdat ik inderdaad op poort één direct een buiten IP adres heb (zoals WAN op ADSL modems) en hieraan met een router pas richting LAN ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als je echt geen snelheidsverschil merkt dan heb je geen 100Mbit CPE maar een gigabit exemplaar. Namelijk als je een 100Mbit CPE hebt is de WAN poort (wat dus inderdaad een fiber poort is) slechts 100Mbit waardoor je IPTV van de internetsnelheid af moet gaan bij een 100Mbit abbo.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:11:
[...]

Even voor mijn begrip... de WAN poort van mijn Genexis is de poort tussen het glasmodem en het glasvezeltje (dus het touwtje tussen mijn modem en de POP?).
Precies, en bij een 100Mbit CPE is die dus 100Mbit en dan kun je onmogelijk meer data versturen/ontvangen richting POP.

[ Voor 41% gewijzigd door ik222 op 02-11-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:12:
Als je echt geen snelheidsverschil merkt dan heb je geen 100Mbit CPE maar een gigabit exemplaar. Namelijk als je een 100Mbit CPE hebt is de WAN poort (wat dus inderdaad een fiber poort is) slechts 100Mbit waardoor je IPTV van de internetsnelheid af moet gaan bij een 100Mbit abbo.
Volgens Lijbrandt hangt hier een 100Mb versie in de meterkast (wordt mij keer op keer verteld), maar ik zal vanavond (als de TV gluurders naar bed zijn) nog eens een keer testen, want tot nu toe zie ik geen verschillen, althans niet in de orde grootte 24% die theoretisch twee HD streams zouden moeten kosten.
Als ik nu ga testen (door even de IPTV UTP los te trekken) krijg ik klapjes van de kids ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:57:
[...]
Overigens... ik heb hier nu twee Amino 130m's op Discovery HD en Brava HD draaien (twee van de meest fraaie HD beelden uit het pakket, dus gok ik ook de hoogste bandbreedte)
Discovery HD is juist het minst fraai. Deze zender komt van Canaal Digitaal en heeft een bitrate van maar 8 Mbit. Animal Planet HD is bijna het dubbele (15-16 Mbit). Ook Nat Geo HD ligt hoger dan Discovery HD volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wacht ik lees dat je test met Brava HDTV en Discovery HD Showcase, Maar dat zijn nou niet bepaald de zenders met de hoogste bitrate. Brava HDTV heeft een variabele bitrate tussen de 6 en 9Mbit en Discovery HD tussen de 5 en de 7Mbit ongeveer.

Test het maar eens met bijvoorbeeld NED1 HD en NED2 HD aan. Die zenders hebben namelijk een bitrate van tussen de 12 en 14Mbit dus dan zul je het beter zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]ik222 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:55:
[...]

Nou ik weet dat voor de satteliet bijvoorbeeld ook een stream met variabele bitrate beschikbaar is dus het is niet zo dat er slechts een "originele" bitrate mogelijk is. Maar ik kijk wel naar totale bitrate inderdaad (lees ik uit in VLC) en die schommelt hier wat en piekt soms zelfs iets over de 14Mbit.

Kun je mij een voorbeeld geven hoe je via vlc voor lijbrandt in berkel en rodenrijs een tvstream kunt afspelen. Ik heb het zelf geprobeerd: vlc udp://@224.0.252.46:7092 , krijg dan links bove een aantal pixels goed beeld, de rest is groen met af en toe een beetje goed beeld. Heb ook vlc rtp://@224.0.252.46:7092, heb dan de bovenste 15 % van het beeld goed beeld, en de rest weer groen. De stream wordt goed gestart, dus de igmp berichten gaan goed (heb ook de amino gecloned). Ik ben een hobbyist en computer programmeur en wil graag een mythtv systeem opzetten voor iptv, dit zou moeten werken met lijbrandt heb ik op andere forums gelezen. En aangezien er (nog) geen mogelijkheid is om op te nemen, pauseren en op een andere tv te kijken, wil ik het graag via mythtv oplossen.

Ik heb ook de software geupdate van de amino, en heb nu ook last van veel crashes en uitzending gemist werkt helemaal niet meer (zegt verbinding verbroken, of zegt dat de verbinding met de service provider is verbroken, druk op ok om te rebooten of zo iets dergelijks). Is het mogelijk de oude software weer terug te zetten?

Ik heb trouwens een amino130 (geen 130m) gekregen, maar geen hdtv aangevraagd. Ik had verwacht dat ik een amino 110 zou krijgen. Bij de servicedesk zeiden ze dat dit klopt omdat de amino 110 niet zou werken in berkel en rodenrijs. Nu zag ik in een eerdere post van spikecity dat hij wel amino 110 aparaten heeft. Hoe zit dat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke 'Invoer bitsnelheid' zie je eigenlijk bij VLC (CTRL+J -> Statistieken) als je rtp://@224.0.251.1:8002 (Nederland 1) opent?
En bij Nederland 1 HD (rtp://224.0.252.126:7252)?

Wel opmerkelijk dat RTP maar half beeld geeft bij jou via VLC. Wat dat betreft zou je eens DVBLink for IPTV moeten downloaden om IPTV te kunnen testen in Windows Media Center (waarbij je gewoon een playlist met UDP adressen gebruikt). Bij Glashart Media zijn er namelijk ook een aantal zenders die alleen werken in VLC als je RTP van maakt. Maar in Windows Media Center icm DVBLink for IPTV werken deze zenders wel met UDP adressen. Dus misschien heb je daar wel goed beeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:23:
Wacht ik lees dat je test met Brava HDTV en Discovery HD Showcase, Maar dat zijn nou niet bepaald de zenders met de hoogste bitrate. Brava HDTV heeft een variabele bitrate tussen de 6 en 9Mbit en Discovery HD tussen de 5 en de 7Mbit ongeveer.

Test het maar eens met bijvoorbeeld NED1 HD en NED2 HD aan. Die zenders hebben namelijk een bitrate van tussen de 12 en 14Mbit dus dan zul je het beter zien.
Ok, Ned1 en 2 vanavond eens even tegelijk met een volle download testen dan maar, dat zou dan minimaal 20% moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:15:
Ik heb trouwens een amino130 (geen 130m) gekregen, maar geen hdtv aangevraagd. Ik had verwacht dat ik een amino 110 zou krijgen. Bij de servicedesk zeiden ze dat dit klopt omdat de amino 110 niet zou werken in berkel en rodenrijs. Nu zag ik in een eerdere post van spikecity dat hij wel amino 110 aparaten heeft. Hoe zit dat nu.
Ik weet niet beter dan wat de pakketinfo me verteld, en de Lijbrandtman die hier regelmatig aan de koffie zit.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen Amino 110 bij mij aan het glas getest, wel de 130 en de 130m.
Het lijkt me onlogisch dat ze geen 110 leveren, want dan hebben ze wat uit te leggen over het prijsverschil wat niet HD gebruikers dan zouden moeten bijbetalen voor een 130(m) van 61 euro.

Ik spreek de bewuste man vandeweek zeker nog, dan zal ik hem eens vragen of er in B&R nu al 110's zijn uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:21:
[...]

Discovery HD is juist het minst fraai. Deze zender komt van Canaal Digitaal en heeft een bitrate van maar 8 Mbit. Animal Planet HD is bijna het dubbele (15-16 Mbit). Ook Nat Geo HD ligt hoger dan Discovery HD volgens mij.
Tja, ik beoordeel een HD stream op wat ik zie op die 101 cm Full HD TV van me en niet op zijn bitrate, en dan is Discovery HD showcase (zelfs met mijn ouwe ogen) toch een van de scherpste van het hele HD pakket hoor.
Animal Planet en Nat Geo zijn overigens ook bijzonder fraai qua beeld, maar daar kijk ik minder naar, net als Brava HD. Super hoor om zelfs de blonde haartjes en een piepklein moedervlekje op de armen van een blonde sopraan te zien, maar de muziek is niet altijd iets wat mij lang op zo'n zender houdt. ;)
Eerlijk gezegd zijn veel van bovenstaande HD kanalen vaak scherper dan de Nederland 1, 2 en 3 HD uitzendingen.

Uiteraard zegt bitrate niets over de kwaliteit van het beeld als het bronmateriaal niet van topkwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Nederland 1, 2 en 3 HD is het merendeel dan ook upscaled HD.

Heb jij trouwens wel eens gekeken op de PC in VLC wat de bitrates zijn van die 224.0 KPN adressen in B&R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:09:
Bij Nederland 1, 2 en 3 HD is het merendeel dan ook upscaled HD.

Heb jij trouwens wel eens gekeken op de PC in VLC wat de bitrates zijn van die 224.0 KPN adressen in B&R?
Dat upscalen had ik inmiddels al begrepen, en dat verklaart veel van de kwaliteitsverschillen met andere HD kanalen.

Ik heb het IPTV op de PC verhaal even opzij gegooid, mede omdat ik dat niet op mijn zakelijke sjouwmachines aan de gang krijg zonder dat onze systeembeheerder moordneigingen krijgt als ik in dll's ga zitten editen. Ik moet je het antwoord op de 244 adressen bitrate dus even schuldig blijven.
Zodra ik even tijd heb zal ik een PC van mezelf eens gaan optuigen om met VLC te gaan spelen.

Op dit moment heb ik nog wat testdingen die Lijbrandt nog moet gaan oplossen, waaronder twee nogal crashgevoelige Amino's (wat ze niet op een ander netwerk kunnen reproduceren) en het nog niet draaien van DVB-C. Plus dat mijn liefje me af en toe ook op tijd in de echtelijke sponde verwacht :P

Maar ik vermoed dat je het tegen senenmars01 hebt als andere B&R gebruiker?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Op dit moment doet bij ons alleen telefonie het, internet en TV weigeren dienst.

Zijn er meer klanten met storingen in Berkel? (KPN)

Update: KPN kan niets vinden, maar sturen een techneut, diee vermoedelijk gaat vertellen dat het aan de door hen geleverder Thomson-router ligt... 3 dagen wachten. :F

Ik ben niet thuis, maar ga eind van de middag zelf maar uitzoeken wat er is. Mijn vrouw kan inmiddels niet thuis werken, dag kwijt. Mooi klote. 3 dagen geen TV, telefoon en internet.

Dat dat nog bestaat anno 2010. :/

[ Voor 59% gewijzigd door Ramzzz op 03-11-2010 12:25 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:06:
Op dit moment doet bij ons alleen telefonie het, internet en TV weigeren dienst.

Zijn er meer klsnten met storingen in Berkel? (KPN)
Hier huppelt alles gewoon... ook mijn router log laat niets bijzonders zien over wegvallende verbindingen, maar ik heb Lijbrandt, dus lijkt het me een KPN only probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Update 2

Spontaan is de verbinding uren later weer hersteld.

Volgens KPN niets aan de hand. Maar een router heeft volgens mij én geen eigen willetje én geen uren nodig voor een reset, hardware- of softwarematig.

Ik vermoed toch issues bij KPN zelf. (ik woon betrekkelijk dichtbij het tussenstation aan de Oostersingel, overigens)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:59:
Update 2

Spontaan is de verbinding uren later weer hersteld.

Volgens KPN niets aan de hand. Maar een router heeft volgens mij én geen eigen willetje én geen uren nodig voor een reset, hardware- of softwarematig.

Ik vermoed toch issues bij KPN zelf. (ik woon betrekkelijk dichtbij het tussenstation aan de Oostersingel, overigens)
Afstand speelt bij glasvezel geen rol, men kan honderden kilometers glas neerleggen zonder dat dit ten koste gaat van snelheid.
Ik weet van de Genexis dat indien je bij Lijbrandt andere hardware eraan hangt je tot officieel een uur zonder IP adres zit omdat men het IP adres hangt aan het mac adres wat er als laatste aan heeft gehangen.
De eerste maal dat ik mijn router veranderde zat ik een uur of twee zonder internet, maar IP TV en telefonie zijn onafhankelijk hiervan.
Geen idee of KPN in hun DHCP setup hetzelfde werkt, maar ik zou het me kunnen voorstellen.

Ik denk dan ook dat er even een probleem is geweest in het KPN stuk naar het glas toe, en KPN kennende is het altijd het probleem van de gebruiker en ligt het nooit aan hen (heel veel van dit soort klantervaring met deze club gehad met ISDN lijnen en centrales die om de haverklap dood gingen). Maar ik ben dan ook geen fan van KPN als bedrijf, dat moge duidelijk zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer Lijbrandt IPTV gebruikers waarbij de gidsinformatie verversing af en toe bijna 20 seconden staat of dat na lang naar één zender kijken en dan overzappen binnen ca twee minuten de Amino komt met een zwart scherm met een reboot melding in twee talen?

Ook In de uitzending gemist sectie lijken RTL, SBS en Veronica af en toe gewoon niet te werken, of pas na heel lang te verschijnen?

Dit fenomeen is hier al een flinke tijd aan de gang, maar het lijkt niet te reproduceren op een ander Lijbrandt netwerk. Ik vrees dus dat het ergens in het B&R netwerk zit, maar des te meer gebruikers dit melden, des te makkelijker de heren het kunnen oplossen.
Een beetje druk op de ketel kan nooit kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:38:
[...]

Afstand speelt bij glasvezel geen rol, men kan honderden kilometers glas neerleggen zonder dat dit ten koste gaat van snelheid.
De afstand to de centrale was slechts een geografische aanduiding, om aan t geven in welke wijk ik woon, meer niet.

IK ben prima op de hoogte van de voordelen van glasvezel. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:52:
Zijn er meer Lijbrandt IPTV gebruikers waarbij de gidsinformatie verversing af en toe bijna 20 seconden staat of dat na lang naar één zender kijken en dan overzappen binnen ca twee minuten de Amino komt met een zwart scherm met een reboot melding in twee talen?

Ook In de uitzending gemist sectie lijken RTL, SBS en Veronica af en toe gewoon niet te werken, of pas na heel lang te verschijnen?

Dit fenomeen is hier al een flinke tijd aan de gang, maar het lijkt niet te reproduceren op een ander Lijbrandt netwerk. Ik vrees dus dat het ergens in het B&R netwerk zit, maar des te meer gebruikers dit melden, des te makkelijker de heren het kunnen oplossen.
Een beetje druk op de ketel kan nooit kwaad ;)
Het ophalen van programma-informatie duurt hier rustig 10 minuten, als ik de ontvanger helemaal herstart. :X

[ Voor 66% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@spikecity: Ik denk dat jullie daar ook op een andere firmware draaien dan op de andere netwerken van Glashart Media. Tenminste ik heb hier ook IPTV van Glashart Media via OBN en daar gaat het verversen van gidsinformatie ongemerkt eigenlijk. Heel af en toe als je ver vooruit wil kijken gaat hij wel even verversen maar dat is logisch en duurt slechts een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hehaaa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:18
Vanmiddag is hier alles aangelegd en geïnstalleerd. gelijk even een paar speed testjes gedaan.
Vond deze wel leuk om even te laten zien,
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1016835781.png

Komt van een computer waar hij constant dit soort metingen blijft doen met elke speedtest.
De rest van de metingen komen hier ongeveer op uit,
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1017162339.png

ga nu lekker met de stb spelen en zien wat er allemaal mogelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:50:
@spikecity: Ik denk dat jullie daar ook op een andere firmware draaien dan op de andere netwerken van Glashart Media. Tenminste ik heb hier ook IPTV van Glashart Media via OBN en daar gaat het verversen van gidsinformatie ongemerkt eigenlijk. Heel af en toe als je ver vooruit wil kijken gaat hij wel even verversen maar dat is logisch en duurt slechts een paar seconden.
Dit zit er in de Amino 130m beneden, degene die boven staat heeft een oudere software versie, maar hetzelfde probleem. Het schijnt een B&R only probleem te zijn en onafhankelijk van de software in de STB, want er draaien bij mij twee verschillende versies op de Amino's.

Manufacturer: Amino Communications
Model: Aminet 130
OEM Version zt6-ax3x-vmx-v1.23
Serial no: E04109D0022721
Hardware Version: 0
Software Version: 0.17.3.Ax3x-opera9

Overigens ook goed nieuws... DVB-C is actief!
Voor mensen met terratec DBV-C/T hardware aan/in de PC de volgende scaninstellingen werken en vinden alle TV en radiokanalen

Scannen op frequentieband van 304000 t/m 360000 Khz stapgrootte 8000 KHz
Symbolrate: 6875
Type modulatie: QAM64

In totaal worden 8 transponder frequenties gevonden met opgeteld het hele pakket erin.

Voor TV's met een DVB-C ontvanger werkt:
Frequentie: 304Mhz
Network ID: 3300
Symbolrate 6875

Mijn Sony Bravia vond in totaal 85 services, mijn Terratec HTC USB XS 42 TV kanalen en 45 radiostations.
Beeldkwaliteit is prima ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spikecity, zou je met die Terratec DVB-C kaart eens een Transport Stream Capture file willen maken van 50mb en deze uploaden op www.hostfile.nl (of een andere host) zodat we het DVB-C signaal kunnen analyseren?

Dit kun je maken met deze tool:

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/332/twincaptureupcgp6.png

En dan met de gegevens:

Frequency, KHz: 304000
Symbolrate, Ksps: 6875
Costellation: 64

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:05:
Scannen op frequentieband van 304000 t/m 360000 Khz stapgrootte 2000 KHz
Symbolrate: 6875
Type modulatie: QAM64
Als de eerste Transport Stream op 304 MHz zit, dan kan je beter verder scannen met een stapgrootte van 8 MHz (8000 KHz) omdat de Transport Streams een bandbreedte hebben van 8 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@spikecity: De amino's hier draaien op software versie 16.7 dus jij hebt daar wel degelijk een nieuwere firmware versie dan zo te zien. Tenzij de 17.3 je nieuwe is en die andere wel gewoon op 16.7 draait, dat kan ik uit je verhaal niet opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:26:
spikecity, zou je met die Terratec DVB-C kaart eens een Transport Stream Capture file willen maken van 50mb en deze uploaden op www.hostfile.nl (of een andere host) zodat we het DVB-C signaal kunnen analyseren?

Dit kun je maken met deze tool:

[afbeelding]

En dan met de gegevens:

Frequency, KHz: 304000
Symbolrate, Ksps: 6875
Costellation: 64

Bedankt alvast :)
Here ya go ;)

http://www.spikecity.net/...-4-21-51-304000-6875-C.ts

Staat op mijn eigen server aan 100Mbit glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:55:
[...]

Als de eerste Transport Stream op 304 MHz zit, dan kan je beter verder scannen met een stapgrootte van 8 MHz (8000 KHz) omdat de Transport Streams een bandbreedte hebben van 8 MHz.
Klopt, maar ik zag er in MediaPortal 8 voorbij komen, echter door elkaar gehusseld, en mijn hoofrekenen of ik vanaf 304 op 360 zou uitkomen in stappen van 8 was niet zo snel.
Als je stappen van 2Khz doet doe je er alleen viermaal zo lang over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:57:
@spikecity: De amino's hier draaien op software versie 16.7 dus jij hebt daar wel degelijk een nieuwere firmware versie dan zo te zien. Tenzij de 17.3 je nieuwe is en die andere wel gewoon op 16.7 draait, dat kan ik uit je verhaal niet opmaken.
De STB beneden heeft inderdaad de nieuwste firmware volgens zeggen (Lijbrandt man), de STB boven draait op de versie ervoor en is bewust niet geupdate naar de laatste versie, eigenlijk geen idee welke, ik kom niet zo vaak op de kamer van de jongste ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Zie onder voor het resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
                                               Network ID
                                                     3300
=========================================================
Transport Stream ID                             Frequency
                                                   QAM/SR
---------------------------------------------------------
Service name                 Type  Service ID         LCN
1                                                  304,00
                                                 64/6,875
Nederland 1                     1         101           1
Nederland 2                     1         102           2
Nederland 3                     1         103           3
100%NL                          2        8101         801
Arrow Classic Rock              2        8102         802
Arrow Jazz                      2        8103         803
BBC radio 1                     2        8104         804
BBC radio 2                     2        8105         805
BBC radio 3                     2        8106         806
BBC radio 4                     2        8107         807
BNR                             2        8108         808
Classic FM                      2        8109         809
2                                                  312,00
                                                 64/6,875
RTL 4                           1         204           4
RTL 5                           1         205           5
SBS 6                           1         206           6
RTL 7                           1         207           7
Fun X                           2        8210         810
Juize FM                        2        8211         811
3                                                  320,00
                                                 64/6,875
RTL 8                           1         308           8
NET 5                           1         309           9
Veronica                        1         310          10
Een                             1         311          11
Kink FM                         2        8312         812
Q-Music                         2        8313         813
4                                                  328,00
                                                 64/6,875
Discovery                       1         413          13
NGC                             1         414          14
Animal Planet                   1         415          15
Nick/Comedy Central             1         416          16
CNN                             1         417          17
Euronews                        1         418          18
MTV                             1         419          19
TMF                             1         420          20
Radio 1                         2        8414         814
Radio 2                         2        8415         815
Radio 3 FM                      2        8416         816
Radio 4                         2        8417         817
5                                                  336,00
                                                 64/6,875
TV Oranje                       1         521          21
Eurosport                       1         522          22
Car Channel                     1         523          23
Schlager TV                     1         524          24
BBC World                       1         525          25
BBC Entertainment               1         526          26
Radio 5                         2        8518         818
Radio 6                         2        8519         819
Radio 10 gold                   2        8520         820
Radio 227                       2        8521         821
Radio 538                       2        8522         822
Radio Decibel                   2        8523         823
6                                                  344,00
                                                 64/6,875
Canvas                          1         612          12
ARD                             1         627          27
ZDF                             1         628          28
Al Jahzeera                     1         629          29
CNN Turk                        1         630          30
Arte                            1         631          31
WDR                             1         633          33
TV 5 monde                      1         635          35
Radio Veronica                  2        8624         824
Sky Radio                       2        8625         825
Slam FM                         2        8626         826
VRT Klara                       2        8627         827
VRT Radio 1                     2        8628         828
7                                                  352,00
                                                 64/6,875
TVE                             1         732          32
Brava NL                        1         734          34
Family 7                        1         736          36
TV West                         1         737          37
TV Rijnmond                     1         738          38
TV 39                           1         739          39
VRT Radio 2                     2        8729         829
WDR 2                           2        8730         830
WDR 3                           2        8731         831
WDR 4                           2        8732         832
Radio 33                        2        8733         833
BBC WS                          2        8734         834
8                                                  360,00
                                                 64/6,875
TV 40                           1         840          40
TV 41                           1         841          41
Radio 35                        2        8835         835
Radio 36                        2        8836         836
Radio 37                        2        8837         837
Radio 38                        2        8838         838
Radio Rijnmond                  2        8839         839
Radio 40                        2        8840         840
Radio 41                        2        8841         841
Radio 42                        2        8842         842
Radio 43                        2        8843         843
Radio 44                        2        8844         844

Network ID's:
    3300 - Glashart Dordrecht

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan, jij bent rap ;)
En het toont inderdaad dat B&R aan de headend van Dordrecht hangt :)

TV40 en TV41 zijn overigens doublures van SchlagerTV en OranjeTV en TV39 volgens mij een doublure van Car Channel

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel overeenkomsten met het overzicht van OnsNet Nuenen

Ik zie ook dat ze nog steeds dezelfde fout maken als bij OnsNet Nuenen met die frequency_list_descriptor bij elke Transport Stream. En deze keer ook nog met hele andere frequenties in de 500MHz.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:43:
Het ophalen van programma-informatie duurt hier rustig 10 minuten, als ik de ontvanger helemaal herstart. :X
Kan jij even kijken welke softwareversie er in jouw amino zit?

Bij menu/instellingen/over deze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:29:
Veel overeenkomsten met het overzicht van OnsNet Nuenen

Ik zie ook dat ze nog steeds dezelfde fout maken als bij OnsNet Nuenen met die frequency_list_descriptor bij elke Transport Stream. En deze keer ook nog met hele andere frequenties in de 500MHz.
Ik neem aan dat de verschillen zitten in met name de regionale/lokale zenders?
En wat jij over fouten schrijft is voor mij een beetje adacadabra op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Een paar zenders zijn anders. Je ziet duidelijk dat Glashart Media een bepaalde structuur hanteert in de indeling. Die 500Mhz frequenties in de frequency_list_descriptor was trouwens een fout van mij. Dat prog waarmee ik de TS file heb ingelezen geeft dat niet duidelijk weer in MHz. Ik heb het nu met een andere ingelezen en daarbij worden wel dezelfde frequenties weergegeven als die gebruikt worden voor de Transport Streams (dus 304000, 312000, 320000, 328000, 336000, 344000, 352000, 360000). Neemt niet weg dat die frequency_list_descriptor er nog steeds niet tussen hoort.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:34:
Inderdaad. Een paar zenders zijn anders. Je ziet duidelijk dat Glashart Media een bepaalde structuur hanteert in de indeling. Die 500Mhz frequenties in de frequency_list_descriptor was trouwens een fout van mij. Dat prog waarmee ik de TS file heb ingelezen geeft dat niet duidelijk weer in MHz. Ik heb het nu met een andere ingelezen en daarbij worden wel dezelfde frequenties weergegeven als die gebruikt worden voor de Transport Streams (dus 304000, 312000, 320000, 328000, 336000, 344000, 352000, 360000). Neemt niet weg dat die frequency_list_descriptor er nog steeds niet tussen hoort.
Ik vond het al vreemd. Zie onderstaand het deel van de NIT voor Transport Stream 1 met daarin het verkeerde gebruik van de frequency_list_descriptor:

├─■  NIT  {  Network  Information  Table  }
│  └─■  network  ID  3300,  version  0
│      ├─■  network_id  =  3300
│      ├─■  version_number  =  0
│      └─■  sections:  {  Required  sections:  2,  available  sections:  2  }
│          ├─■  section  {  0/1  }
│          │  ├─■  section_number  =  0
│          │  ├─■  last_section_number  =  1
│          │  ├─■  descriptors:
│          │  │  └─■  network_name_descriptor
│          │  │      └─■  network_name
│          │  │          ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│          │  │          └─■  text  =  Glashart  Dordrecht
│          │  └─■  transport  streams:
│          │      ├─■  stream
│          │      │  ├─■  transport_stream_id  =  2
│          │      │  ├─■  original_network_id  =  3300
│          │      │  └─■  descriptors:
│          │      │      ├─■  cable_delivery_system_descriptor
│          │      │      │  ├─■  frequency  =  312.0
│          │      │      │  ├─■  FEC_outer  =  RS(204/188)
│          │      │      │  ├─■  modulation  =  64-QAM
│          │      │      │  ├─■  symbol_rate  =  6.875
│          │      │      │  └─■  FEC_inner  =  No  conv.  coding
│          │      │      ├─■  service_list_descriptor
│          │      │      │  └─■  services:
│          │      │      │      ├─■  service  {  RTL  4,  lcn  4  }
│          │      │      │      │  ├─■  service_id  =  204
│          │      │      │      │  └─■  service_type  =  Digital  television  service
│          │      │      │      ├─■  service  {  RTL  5,  lcn  5  }
│          │      │      │      │  ├─■  service_id  =  205
│          │      │      │      │  └─■  service_type  =  Digital  television  service
│          │      │      │      ├─■  service  {  SBS  6,  lcn  6  }
│          │      │      │      │  ├─■  service_id  =  206
│          │      │      │      ├─■  service  {  RTL  7,  lcn  7  }
│          │      │      │      │  ├─■  service_id  =  207
│          │      │      │      ├─■  service  {  Fun  X,  lcn  810  }
│          │      │      │      │  ├─■  service_id  =  8210
│          │      │      │      │  └─■  service_type  =  Digital  radio  sound  service
│          │      │      │      └─■  service  {  Juize  FM,  lcn  811  }
│          │      │      │          ├─■  service_id  =  8211
│          │      │      │          └─■  service_type  =  Digital  radio  sound  service
│          │      │      ├─■  Viasat_logical_channel_descriptor
│          │      │      │  └─■  logical  channels:
│          │      │      │      ├─■  channel  {  RTL  4  }
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  4
│          │      │      │      ├─■  channel  {  RTL  5  }
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  5
│          │      │      │      ├─■  channel  {  SBS  6  }
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  6
│          │      │      │      ├─■  channel  {  RTL  7  }
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  7
│          │      │      │      ├─■  channel  {  Fun  X  }
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  810
│          │      │      │      └─■  channel  {  Juize  FM  }
│          │      │      │          └─■  logical_channel_number  =  811
│          │      │      ├─■  private_data_specifier_descriptor
│          │      │      │  └─■  private_data_specifier  =  40  {  EACEM  }
│          │      │      ├─■  EACEM_logical_channel_descriptor
│          │      │      │  └─■  logical  channels:
│          │      │      │      ├─■  channel  {  RTL  4  }
│          │      │      │      │  ├─■  visible_service_flag  =  true
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  4
│          │      │      │      ├─■  channel  {  RTL  5  }
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  5
│          │      │      │      ├─■  channel  {  SBS  6  }
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  6
│          │      │      │      ├─■  channel  {  RTL  7  }
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  7
│          │      │      │      ├─■  channel  {  Fun  X  }
│          │      │      │      │  └─■  logical_channel_number  =  810
│          │      │      │      └─■  channel  {  Juize  FM  }
│          │      │      │          ├─■  visible_service_flag  =  true
│          │      │      │          └─■  logical_channel_number  =  811
│          │      │      └─■  frequency_list_descriptor
│          │      │          ├─■  coding_type  =  cable
│          │      │          └─■  centre  frequencies:
│          │      │              ├─■  centre_frequency  =  304.0  {  MHz  }
│          │      │              ├─■  centre_frequency  =  312.0  {  MHz  }
│          │      │              ├─■  centre_frequency  =  320.0  {  MHz  }
│          │      │              ├─■  centre_frequency  =  328.0  {  MHz  }
│          │      │              ├─■  centre_frequency  =  336.0  {  MHz  }
│          │      │              ├─■  centre_frequency  =  344.0  {  MHz  }
│          │      │              ├─■  centre_frequency  =  352.0  {  MHz  }
│          │      │              └─■  centre_frequency  =  360.0  {  MHz  }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Hoe de Time Offset Table (TOT) gebruikt moet worden is ook niet helemaal duidelijk bij Glashart Media:

└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }
    └─■  transport  stream  ID  1
        └─■  sections:
            └─■  section
                ├─■  UTC_time  {  4-11-10  21:51:55  GMT  }
                │  ├─■  MJD  =  55504
                │  └─■  UTC  =  0x215155
                └─■  descriptors:
                    └─■  local_time_offset_descriptor
                        └─■  local  time  offsets:
                            └─■  offset
                                ├─■  country_code  =  NLD  {  Netherlands  }
                                ├─■  country_region_id  =  31
                                ├─■  local_time_offset_polarity  =  0
                                ├─■  local_time_offset  =  00:00
                                ├─■  time_of_change  {  31-3-98  2:00:00  GMT  }
                                │  ├─■  MJD  =  14378
                                │  └─■  UTC  =  0x020000
                                └─■  next_time_offset  =  00:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog een kleine dump gemaakt van de IP stream van Nederland 3 (SD) van Glashart Media. Hierin is hetzelfde stukje van het Journaal op 3 te zien (herhaling) als wat ook in de Transport Stream capture file zit die spikecity heeft gemaakt. Daardoor kun je nu 1:1 de beeldkwaliteit vergelijken tussen Nederland 3 SD bij DVB-C en Nederland 3 SD bij IPTV:

Glashart Media DVB-C:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/ijse4572ms/3465/dvbc.png

Glashart Media IPTV:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/caev0lgnoh/3466/iptv.png

Lijkt mij gewoon identieke aanvoer. De video bitrate van beide is 8.2 Mbps. Het lijkt het er dus op dat men de MPEG2 video-stream van het IP-bronsignaal gewoon 1:1 doorgeeft bij DVB-C. Er lijkt niet gehercodeerd te worden van een lagere kwaliteit bron, zoals dat bij het Hertzinger DVB-C signaal van OnsNet Eindhoven wel gebeurd.

Wel valt mij op dat de beeldverhouding bij IPTV iets anders is. Bij IPTV lijkt het beeld iets uitgerekter te zijn en valt er tevens een stukje van de rand weg. Hoe kan dat?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
En ik wilde gaan posten dat DVB-C weer werkte ;)
(kreeg dit bericht gisteren ochtend maar helaas gene tijd gehad om dit gisteren al door te geven aan jullie)

Goed om te zien dat alles werkt zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:32:
En ik wilde gaan posten dat DVB-C weer werkte ;)
(kreeg dit bericht gisteren ochtend maar helaas gene tijd gehad om dit gisteren al door te geven aan jullie)

Goed om te zien dat alles werkt zoals het zou moeten.
Sorry dat ik je scoop heb gepikt, maar je weet wie mij dit had ingefluisterd om het te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Haha is goed hoor, echt een scoop was het niet maar wilde wel graag weten of het daadwerkelijk weer correct werkte.
Aangezien het nu dus voor iedereen werkt die op headend dordrecht aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:52:
Haha is goed hoor, echt een scoop was het niet maar wilde wel graag weten of het daadwerkelijk weer correct werkte.
Aangezien het nu dus voor iedereen werkt die op headend dordrecht aangesloten is.
Weer iets van het B&R To-Do lijstje dus... nu het crashen van de boxen nog even oplossen en de ontbrekende mijn lijbrandt functies (facturen en belgegevens) en het is net een echt product geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er overigens al andere Lijbrandt gebruikers in Berkel en Rodenrijs die ervaringen hebben die ze willen delen, of hebben die de weg naar Tweakers nog niet gevonden wellicht ;)
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe het met de automatisch ingeschoten klanten is gegaan en of zij nog dingen hebben die mogelijk niet lekker lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit forum omdat ik ook glasvezel wil aanschaffen. Sommige dingen gaan boven mijn pet, ben ook geen techneut, maar ik ga mij nu ook aanmelden bij Lijbrandt, ben woonachtig in Berkel en Rodenrijs,
Hebben jullie nog tips wat ik aan moet schaffen/aanmoet leggen? Ik wil graag HD tv, zal een extra utp kabel trekken, verder zal ik een switch gebruiken voor internet, en mijn huidige asus accespoint gebruiken voor de laptops. Wat moet ik nog aan schaffen? In ieder geval een router, nog een specifiek merk en type? Verder nog tips? alle info is van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40
Ik woon in Berkel en Rodenrijs aan de Oostmeerlaan.
Ik volg deze thread omdat ik ook Glas wil.

Ik ben voornamelijk op zoek naar een provider met een "Open" verbinding, dus geen geblokte poorten geneuzel etc..
Ondersteuning van een helpdesk heb ik niet nodig, als de diensten maar werken.
Verder wil ik DVB-C hebben, omdat ik geen kastjes onder mijn TBV's wil.
Als ik wil opnemen, kan ik nog altijd een decoder eronder zetten denk ik.

KPN heb ik een slecht gevoel bij.
TWEAK komt als ik de verschillende glasvezeldraadjes lees niet professioneel over. Zeker hun helpdesk niet.
Wellicht is Lijbrandt iets voor mij?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:55:
Ik volg dit forum omdat ik ook glasvezel wil aanschaffen. Sommige dingen gaan boven mijn pet, ben ook geen techneut, maar ik ga mij nu ook aanmelden bij Lijbrandt, ben woonachtig in Berkel en Rodenrijs,
Hebben jullie nog tips wat ik aan moet schaffen/aanmoet leggen? Ik wil graag HD tv, zal een extra utp kabel trekken, verder zal ik een switch gebruiken voor internet, en mijn huidige asus accespoint gebruiken voor de laptops. Wat moet ik nog aan schaffen? In ieder geval een router, nog een specifiek merk en type? Verder nog tips? alle info is van harte welkom!
Voor je internetverbinding heb je inderdaad een routertje nodig.
Ik heb een Sitecom X3 (WL-342) routertje gekocht, daar zit zo'n beetje alle op, b/g/n Wifi tot 300Mbit, plus vier gigabit poorten mocht je ooit hoger dan 100Mbit internet willen. Kost rond de 55 euro.
Als je meerdere IPTV televisies wilt hebben dan dien je een goedkoop switchje aan te schaffen om het IPTV signaal te verdelen over meerdere amino's. Hiervoor geldt volgens de techneuten, hoe goedkoper, des te beter.
Ik heb een Netgear en een Eminent getest, beide rond de 16 euro, en werken prima.

Onthoudt dat je vanaf het glasvezelmodem dus één/twee* aparte UTP kabels krijgt, een voor internet en één voor IPTV* (HD en SD). Verder komt er uiteraard een nieuwe coaxkabel vanaf de CATV module naar het aansluitpunt van je oude UPC aansluiting, zodat alle TV's in huis gewoon weer analoog TV hebben, en mogelijk je stereo ook weer antennesignaal.*
En er komt een nieuwe telefoonkabel van je modem naar waar je je telefoon hebt staan.*

Als je het laat installeren voor 99,95 dan is van elke kabel de eerste 15 meter inbegrepen, daarna draaien ze je een poot uit voor vier euro de meter.
In het gunstigste geval heb je dus alleen een routertje nodig.

Overigens hebben de glasproviders nu ook een winkel in Bergschenhoek, aan de kerkstraat 4, het voormalige pand van de Rabobank in het winkelhart van B'hoek, naast de pinautomaten.
Als je echt alle dingen wilt weten moet je even vragen naar Lucas of de bouwmanager beiden van Lijbrandt, die kunnen je alles laten zien qua installatie en uitleggen wat je zelf nog moet kopen. Uiteraard zijn daar ook mensen van KPN, tweak en Glashart aanwezig die je zaken van hun pakket of van het glas zelf kunnen uitleggen.

*De genoemde kabels heb je uiteraard alleen nodig als je die diensten ook in je pakket hebt gekozen.
Heb je alleen internet dan ben je met één UTP kabel en een router klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:50:
Ik woon in Berkel en Rodenrijs aan de Oostmeerlaan.
Ik volg deze thread omdat ik ook Glas wil.

Ik ben voornamelijk op zoek naar een provider met een "Open" verbinding, dus geen geblokte poorten geneuzel etc..
Ondersteuning van een helpdesk heb ik niet nodig, als de diensten maar werken.
Verder wil ik DVB-C hebben, omdat ik geen kastjes onder mijn TBV's wil.
Als ik wil opnemen, kan ik nog altijd een decoder eronder zetten denk ik.
Alle poorten van Lijbrandt staan open, en je IP adres is quasi vast (hangt volgens de kenners vast aan het MAC adres van je Genexis, waardoor zelfs bij herstarten van het modem toch hetzelfde IP adres weer op hetzelfde glasmodem terecht komt). Er is geen enkele restrictie op de verbinding aanwezig, en bovendien is hij volledig symmetrisch up/download qua snelheid.
Of wel, eigen servers en domeinen verwijzen naar dat touwtje is een eitje.

DVB-C bevat alleen de zenders uit het analoge pakket in SD kwaliteit (dus 39 stuks), terwijl het IPTV basispakket 69 zenders bevat, waaronder BBC1 en 2, die niet in het analoge/DVB-C zitten.

Als je dus niet het IPTV pakket kiest heb je ongeveer hetzelfde als het basis analoge pakket van UPC, ook ongeveer dezelfde zenders met uitzondering van BBC1 en 2.
Opnemen kan je uiteraard gewoon analoog blijven doen, of met een DVB-C recordertje of kaartje/stickje aan/in je PC/laptop zoals ik dat ook doe. De kwaliteit van dat beeld is gelijk aan het SD pakket IPTV.
Als je HD wilt opnemen dan zul je dus een settopbox bij elke TV moeten hebben, plus een UTP kabel die dat ding vanuit het glasmodem voedt. Wil je dat opnemen dan komt er ergens in december een harddiskrecorder versie uit van de Amino settopbox.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Kan iemand mij vertellen waarom het installeren 99 euro moet gaan kosten?
Ik weet dat er niet meer dan 2 piggy-tails in mijn meterkast hangen.
Iets wat ik ook nog wel kan vastklikken/schroeven op een mogelijke modem.

Om daar nu 99 euro voor neer te moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:08:
Kan iemand mij vertellen waarom het installeren 99 euro moet gaan kosten?
Ik weet dat er niet meer dan 2 piggy-tails in mijn meterkast hangen.
Iets wat ik ook nog wel kan vastklikken/schroeven op een mogelijke modem.

Om daar nu 99 euro voor neer te moeten leggen.
De installatiekosten hebben niets te maken met het plaatsen van het glasvezelmodem in plaats van de dummy die er nu op zit, dat wordt gratis gedaan bij oplevering van je lijn. Het modem wordt ook verzegeld nadat het is aangesloten en getest, om te voorkomen dat mensen er zelf mee gaan freubelen denk ik.

Voor die 99,95 legt een andere installateur nieuwe kabels voor één TV (UTP en coax), één telefoon (PTT kabel) en een UTP naar je router, met een maximum van 15 meter lengte per kabel aan vanaf je Genexis modem in de meterkast.
Of wel, ze leggen een compleet nieuwe infrastructuur aan en laten je oude in tact.
Dat moet ook wel omdat bijv de groene coax eigendom is van UPC en zij die dus niet mogen loskoppelen of doorknippen om hem aan hun CATV uitgang te hangen.
Hetzelfde geldt voor de kpn bekabeling tot het esra punt.

Als het kan leggen ze de kabels door de kruipruimte en werken het zo netjes weg, anders wordt hij langs bijv een plint afgespijkerd, want gootjes en dergelijke hebben ze niet. De afwerking/wegwerken moet je ter plekke met de monteur afspreken, en indien het door de kruipruimte moet, dien je dit vantevoren te melden, daar men dan Arbotechnisch met twee mensen moet komen (met extra kosten). Overigens, als je kruipruimte blank staat gaan de heren daar uiteraard niet in, en moet je dus een alternatieve route verzinnen.

Je kunt uiteraard die 99,95 in je zak houden en alle kabels zelf trekken. In dat geval krijg je alleen de Amino in een doos met instructies thuisgestuurd en komt een installateur het glasvezelmodem plaatsen en testen en zal je het zelf werkend moeten zien te krijgen vanaf de plek waar je Genexis hangt en dus ook zelf alle kabelaansluitingen moeten aanleggen en maken. Overigens is het zelf aansluiten van het Lijbrandt verhaal ook een eitje, kwestie van de juiste stekkertjes in de juiste gaatjes frotten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk inmiddels met een Sony TV naar DVB-C van lijbrandt in Berkel .
Alleen krijg ik de kanalen die bij de stream op 352MHz horen niet te zien .
Zoek de kanalen met snelscan , volledige scan levert niets op. Of ik als startfreq 304 , 312 , 320 of een andere stream invoer maakt niet uit , steeds in totaal 73 kanalen dat is dus zonder de stream op 352 met oa TV Rijnmond. Altijd staat overigens RTL4 voorop en niet Ned 1.
Voer ik echter 352 MHz in dan start de Sony geen snelscan maar een volledige scan die niets vindt
Heb al gedacht aan instraling van DVB-T maar op 352MHz zit toch hier geen DVB-T signaal .Toch zou het instraling kunnen zijn , voor vervanging van de antennekabel naar de TV had ik maar 61 kanalen in totaal.I
Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk type Sony Bravia heb je?

De 3000 serie kon namelijk geen Transport Streams weergeven op de 396 MHz frequentie bij DVB-C (en misschien dus ook wel met de 352 Mhz).

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:48:
[...]

Ik heb een Sitecom X3 (WL-342) routertje gekocht, daar zit zo'n beetje alle op, b/g/n Wifi tot 300Mbit, plus vier gigabit poorten mocht je ooit hoger dan 100Mbit internet willen. Kost rond de 55 euro.
Als je meerdere IPTV televisies wilt hebben dan dien je een goedkoop switchje aan te schaffen om het IPTV signaal te verdelen over meerdere amino's. Hiervoor geldt volgens de techneuten, hoe goedkoper, des te beter.
Ik heb een Netgear en een Eminent getest, beide rond de 16 euro, en werken prima.

Onthoudt dat je vanaf het glasvezelmodem dus één/twee* aparte UTP kabels krijgt, een voor internet en één voor IPTV* (HD en SD). Verder komt er uiteraard een nieuwe coaxkabel vanaf de CATV module naar het aansluitpunt van je oude UPC aansluiting, zodat alle TV's in huis gewoon weer analoog TV hebben, en mogelijk je stereo ook weer antennesignaal.*
En er komt een nieuwe telefoonkabel van je modem naar waar je je telefoon hebt staan.*

Als je het laat installeren voor 99,95 dan is van elke kabel de eerste 15 meter inbegrepen, daarna draaien ze je een poot uit voor vier euro de meter.

Overigens hebben de glasproviders nu ook een winkel in Bergschenhoek, aan de kerkstraat 4, het voormalige pand van de Rabobank in het winkelhart van B'hoek, naast de pinautomaten.
Als je echt alle dingen wilt weten moet je even vragen naar Lucas of de bouwmanager beiden van Lijbrandt, die kunnen je alles laten zien qua installatie en uitleggen wat je zelf nog moet kopen. Uiteraard zijn daar ook mensen van KPN, tweak en Glashart aanwezig die je zaken van hun pakket of van het glas zelf kunnen uitleggen.

*De genoemde kabels heb je uiteraard alleen nodig als je die diensten ook in je pakket hebt gekozen.
Dank voor de info, daar heb ik wat aan, alleen een domme vraag, wat voor utp kabel moet ik kopen voor IPTV ? cat6 en dan patch of cross? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:12:
[...]

Dank voor de info, daar heb ik wat aan, alleen een domme vraag, wat voor utp kabel moet ik kopen voor IPTV ? cat6 en dan patch of cross? :?
Graag gedaan, en domme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden.
Bij je Amino 130m wordt standaard 7,5 of 10 meter (ik heb hem niet nagemeten, maar een flink lange) afgewerkte CAT5E geleverd, dus wellicht heb je hier al genoeg aan.
Anders is een gewone CAT5E patchkabel prima te koop bij bijv Informatique in ongeveer alle lengtes.
Ik heb gewoon los kabel gekocht en met een UTP tang die ik al had zelf de connectoren eraan gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:00:
Ik kijk inmiddels met een Sony TV naar DVB-C van lijbrandt in Berkel .
Alleen krijg ik de kanalen die bij de stream op 352MHz horen niet te zien .
Zoek de kanalen met snelscan , volledige scan levert niets op. Of ik als startfreq 304 , 312 , 320 of een andere stream invoer maakt niet uit , steeds in totaal 73 kanalen dat is dus zonder de stream op 352 met oa TV Rijnmond. Altijd staat overigens RTL4 voorop en niet Ned 1.
Voer ik echter 352 MHz in dan start de Sony geen snelscan maar een volledige scan die niets vindt
Heb al gedacht aan instraling van DVB-T maar op 352MHz zit toch hier geen DVB-T signaal .Toch zou het instraling kunnen zijn , voor vervanging van de antennekabel naar de TV had ik maar 61 kanalen in totaal.I
Iemand een idee???
De instellingen op mijn KDL-40S4000 bravia waren:

Automatische scan/Type Kabel

Frequentie: 304000 Khz
Netwerk ID: 03300
Symboolsnelheid: 6,875 Msym/sec

Met een snel scan levert dat in totaal 85 diensten op bij mij, en de TV zit via een metalen T-splitser vóór een antenneversterker direct aan de CATV module (waarbij ik de mazzel had dat ik vanuit de meterkast gewoon de UPC kabel kon omsteken naar het modem, omdat deze daar al was afgemonteerd op een antennedoos).
Achter mijn TV wordt de coax nogmaals met een metalen splitter opgesplitst richting een DVB-C USB ontvanger aan mijn PC, zodat ik ook kan opnemen.
Deze ontvanger vond er na wat gepiel zelfs 88, maar daar zitten een paar rare tussen.
De lijst die eerder in dit draadje is geproduceerd van een stream capture van mijn DVB-C ontvanger is ook exact wat ik op de TV en de PC kan bekijken/beluisteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:55:
[...]

Graag gedaan, en domme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden.
Bij je Amino 130m wordt standaard 7,5 of 10 meter (ik heb hem niet nagemeten, maar een flink lange) afgewerkte CAT5E geleverd, dus wellicht heb je hier al genoeg aan.
Anders is een gewone CAT5E patchkabel prima te koop bij bijv Informatique in ongeveer alle lengtes.
Ik heb gewoon los kabel gekocht en met een UTP tang die ik al had zelf de connectoren eraan gezet.
Ok nou dan gaat na lang twijfelen morgen toch toch maar mijn aanmeldingsformulier op de bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 13:22
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:54:
[...]
Alle poorten van Lijbrandt staan open, en je IP adres is quasi vast (hangt volgens de kenners vast aan het MAC adres van je Genexis, waardoor zelfs bij herstarten van het modem toch hetzelfde IP adres weer op hetzelfde glasmodem terecht komt). Er is geen enkele restrictie op de verbinding aanwezig, en bovendien is hij volledig symmetrisch up/download qua snelheid.
Of wel, eigen servers en domeinen verwijzen naar dat touwtje is een eitje.
Ik las in een ander topic dat Lijbrandt geen reverse (PTR) record aan hun IP-adressen hangt, waardoor het lastig is om een mail-server laten werken. Klopt dat? En weet je ook hoe de hostname van een Lijbrandt IP-adres eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Sony KDL 32S3020

instelling bij scannen volgens opgaaf Lijbrandt ( freq 304Mhz netwerk ID 3300 en 6875 )

Vanaf genexis modem eerst een regelbare Siemens 75 ohm verzwakker daarna gecombineerde multisplitter /versterker van Tratec.
Verzwakker was nodig omdat analoge signaal uit genexis anders de versterker overstuurde hetgeen een slecht beeld opleverde. Signaal uit de niet regelbare videomodulator van Lijbrandt is dus duidelijk sterker dan wat van UPC binnenkwam.
In serie met de coax zitten nog 2 Hirschmann kanaal doorlaatfilters die een videosignaal van satellietontvangers op de kanalen 36 en 38 zetten, die mogen toch ( alleen) op 352MHz geen effect hebben . Desondanks probeer ik het nog wel eens zonder die kanaalfilters en de verzwakker.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:15:
[...]

Ik las in een ander topic dat Lijbrandt geen reverse (PTR) record aan hun IP-adressen hangt, waardoor het lastig is om een mail-server laten werken. Klopt dat? En weet je ook hoe de hostname van een Lijbrandt IP-adres eruit ziet?
Ja en nee, het bedekte geheim was dat Lijbrandt het internet levert van XMS, echter dat was in het prille begin. Toen waren de IP adressen ook direct herleidbaar naar XMS en zij zetten alleen bij zakelijke accounts een PTR record op de IP's.
De huidig opgeleverde internet IP adressen hebben echter een Lijbrandt rugnummer inclusief PTR record.
Mijn hostnaam ziet er dus uit als xxx-xxx-xxx-xxx.ftth-berkel.lijbrandt.nl, dus werken mailservers nu naar behoren. Op mijn touwtje draait een mailserver met een stuk of 10 domeinen inmiddels al twee maanden zonder problemen, en ook als ik van huis uit een exchange server op de zaak benader krijg ik geen foutmeldingen meer tijdens het verzenden van mail op een ontbrekend reverse DNS record.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:18:
Het is een Sony KDL 32S3020

instelling bij scannen volgens opgaaf Lijbrandt ( freq 304Mhz netwerk ID 3300 en 6875 )

Vanaf genexis modem eerst een regelbare Siemens 75 ohm verzwakker daarna gecombineerde multisplitter /versterker van Tratec.
Verzwakker was nodig omdat analoge signaal uit genexis anders de versterker overstuurde hetgeen een slecht beeld opleverde. Signaal uit de niet regelbare videomodulator van Lijbrandt is dus duidelijk sterker dan wat van UPC binnenkwam.
In serie met de coax zitten nog 2 Hirschmann kanaal doorlaatfilters die een videosignaal van satellietontvangers op de kanalen 36 en 38 zetten, die mogen toch ( alleen) op 352MHz geen effect hebben . Desondanks probeer ik het nog wel eens zonder die kanaalfilters en de verzwakker.
Zo dan... je hebt nogal wat hardware tussen je CATV uitgang en je ontvanger zitten dan?
Ik zou het inderdaad eens zonder alle filters en verzwakkers proberen, dat werkt bij mij ondanks de dubbel splitter ook.
De antenneversterker, die na de eerste splitter zit, dient dan ook alleen om de zes toestellen op alle slaapkamers te voorzien van voldoende signaal (tja, groot huis met veel kamers, en ik heb het nog niet zonder geprobeerd). Het signaal uit de Genexis zou namelijk flink wat steviger zijn dan wat er standaard uit het UPC touwtje komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:50:
[...]

Ok nou dan gaat na lang twijfelen morgen toch toch maar mijn aanmeldingsformulier op de bus!
Ga wellicht niet alleen op mijn meningen/ervaringen af, alhoewel ik gewoon een tevreden klant ben van Lijbrandt (die als tester alles wat fout kon gaan ook wel heeft zien gebeuren), maar wip desnoods even op een zaterdag in Bergschenhoek langs. Daar zitten de mannen die echt alle ins- en outs kennen en je ook kunnen laten zien hoe de installatie eruit ziet. Doe ze maar de groeten van mij (ze weten onder welke nick ik hier schrijf) ;)
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat van de drie aanbieders op het B&R glas Lijbrandt de beste deal heeft, en inmiddels ook de ervaring om het zonder noemenswaardige problemen te kunnen leveren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:06:
[...]

Ga wellicht niet alleen op mijn meningen/ervaringen af, alhoewel ik gewoon een tevreden klant ben van Lijbrandt (die als tester alles wat fout kon gaan ook wel heeft zien gebeuren), maar wip desnoods even op een zaterdag in Bergschenhoek langs. Daar zitten de mannen die echt alle ins- en outs kennen en je ook kunnen laten zien hoe de installatie eruit ziet. Doe ze maar de groeten van mij (ze weten onder welke nick ik hier schrijf) ;)
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat van de drie aanbieders op het B&R glas Lijbrandt de beste deal heeft, en inmiddels ook de ervaring om het zonder noemenswaardige problemen te kunnen leveren.
Mag ik even zeggen dat ik zeeeeer waardeer dat mensen zoals jij de tijd en moeite nemen om buren/buurtgenoten te overtuigen/helpen met de vragen etc die ze hebben?
Je beantwoord veel (technische) vragen en zoals ik het nu lees/hoor kan wat mij betreft Tweak en zeker KPN de pot op.
Lijbrandt klinkt goed.
Nu alleen nog een goede aanbieding in elkaar puzzelen.
De vrouw moet het ook eens zijn met de prijs per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:24:
[...]

Mag ik even zeggen dat ik zeeeeer waardeer dat mensen zoals jij de tijd en moeite nemen om buren/buurtgenoten te overtuigen/helpen met de vragen etc die ze hebben?
Je beantwoord veel (technische) vragen en zoals ik het nu lees/hoor kan wat mij betreft Tweak en zeker KPN de pot op.
Lijbrandt klinkt goed.
Nu alleen nog een goede aanbieding in elkaar puzzelen.
De vrouw moet het ook eens zijn met de prijs per maand.
Graag gedaan hoor d:)b

Je moet inderdaad even een sommetje maken, en niet vergeten bij alles wat UPC je aanbiedt nog eens 16,95 per maand voor je basis analoge pakket mee te nemen.
Fiberpower Alles-in-een 60Mbit komt dus op 64 euro om een beetje gelijk te zijn aan Lijbrandt, plus dat je bij hun versie van uitzending gemist nog eens apart betaald voor elk programma wat je terugkijkt.

Zet Lijbrandt daar naast met een 50 Compleet voor 59,95 en stop daar voor 5 euro in de maand HD bij, dan ben je voor 64,95 per maand het ventje met een technisch betere kwaliteit dan UPC.

Dat is ook het pakket wat ik heb, en als ik dat vergelijk met de oude situatie (17 euro UPC analoog + gemiddeld 65 euro in de maand XS4ALL only plus bellen) dan ben ik goedkoper uit met veel meer diensten in betere kwaliteit.

KPN is qua prijs/prestatie absoluut oninteressant, waarmee ik overigens niet zeg dat KPN slechte diensten levert hoor, plus dat de genoemde pakketprijzen na een jaar gewoon fors hoger uitvallen, en Tweak lijkt er tussenin te zitten maar levert het KPN pakket voor een lagere prijs. Bij KPN heb je bovendien door het ontbreken van het analoge TV/radiopakket nog de variabele kostenpost van een extra Digitenne decoder per TV, waar je per maand gewoon de huur ook voor mag blijven afrekenen.

Voor de twee andere B's in Lansingerland is daar in de toekomst mogelijk Edutel (bekend van OnsBrabantNet) nog, alhoewel ik her en der gerommel hoor dat ze toch niet op dat glas gaan leveren? Zij leveren volgens de website een reeks pakketten die technisch gelijk zijn aan Lijbrandt, zij het dat je meer kan stoeien met de samenstelling ervan, althans, dat maak ik op uit hun online informatie.
De prijzen vallen in alle gevallen per onderdeel 5 eurocent lager uit dan die van Lijbrandt, dus als je daar woont en op de cent wilt zijn, is Edutel wellicht in de nabije toekomst een optie. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag even de Sony TV direct op de Genexis aangesloten . Nu komt de transport stream op 352 er wel door , daarna weer via de splitter/versterker aangesloten maar nu zonder de verzwakker ..
Geen stream van 352 MHz te zien !!.
Verzwakker weer snel teruggezet , het analoge beeld is zonder onacceptabel: strepen er in . Vrijwel zeker kan de Tratec splitter/versterker het signaalnivo van de Genexis analoog niet verwerken en loopt vast.
Ik ben toch niet de enige die van UPC komt en een splitter met versterker moest gebruiken vanwege de vrij lange coax kabels in huis??.
Heeft iemand het nivo van UPC wel eens vergeleken met dat van Lijbrandt analoog??
Of zou mijn videomodulator een uitzondering zijn ???
De versterker in de tratec zit voor de voor de multi splitter .
Ik kan natuurlijk wel een aantal passieve splitters zonder versterker achter elkaar zetten , maar dat levert toch een behoorlijke verzwakking op als je 5 uitgangen wilt maken.
Ga wel weer verder zoeken .

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:09:
Vanmiddag even de Sony TV direct op de Genexis aangesloten . Nu komt de transport stream op 352 er wel door , daarna weer via de splitter/versterker aangesloten maar nu zonder de verzwakker ..
Geen stream van 352 MHz te zien !!.
Verzwakker weer snel teruggezet , het analoge beeld is zonder onacceptabel: strepen er in . Vrijwel zeker kan de Tratec splitter/versterker het signaalnivo van de Genexis analoog niet verwerken en loopt vast.
Ik ben toch niet de enige die van UPC komt en een splitter met versterker moest gebruiken vanwege de vrij lange coax kabels in huis??.
Heeft iemand het nivo van UPC wel eens vergeleken met dat van Lijbrandt analoog??
Of zou mijn videomodulator een uitzondering zijn ???
De versterker in de tratec zit voor de voor de multi splitter .
Ik kan natuurlijk wel een aantal passieve splitters zonder versterker achter elkaar zetten , maar dat levert toch een behoorlijke verzwakking op als je 5 uitgangen wilt maken.
Ga wel weer verder zoeken .
Ik kom ook van UPC af en heb twee statische T-stukken tussen de Genexis en de beide DVB-C toestellen (PC en Sony Bravia), waarbij het eerste T-stuk splitst richting de tweede splitter en naar een regelbare antenneversterker die gaat richting de bovenverdiepingen, en de tweede splitter de kabel splitst richting de Sony en de PC.
Ik heb de versterking van dat ding een aardig eind kunnen terugdraaien, maar heb ook boven prima beeld, en vanaf de antenneversterker gaat er één kabel naar boven die gewoon met 5 passieve T-stukken elke keer aftakt naar een TV.
Geen idee of het DVB-C signaal door die versterker heenkomt, want ik heb boven volgens mij geen toestellen die DVB-C aan boord hebben.

@Allen: Aanstaande zaterdag, 13 november, de laatste inschrijfdag voor Bergschenhoek en Bleiswijk welke voor zover nu bekend de 15de november sluit, zowel in de de winkel aan de Kerkstraat 4 in Bergschenhoek als in Bleiswijk aan de Dorpsstraat 63, van 10.00 tot 17.00 uur.

Ik ben zelf waarschijnlijk in de middag in Bergschenhoek Bleiswijk aanwezig om nog diverse testzaken met de mannen door te spreken, dus als je mij live wilt spreken of iets wil vragen... wie weet heb je geluk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Laatst online: 13-03-2024
Gisteren Glas opgeleverd gekregen van KPN. Monteur was vroeg en is ook nog geen 20 minuten binnen geweest (basisinstallatie).
Daarna de rest zelf gedaan, niet echt spannend. Alles werkte netjes in 1 keer, ook het draadloze deel. Later wel ff het draadloze kanaal veranderd voor een stabieler signaal, maar dat was dan ook alles.

Ben tot nu toe erg tevreden! Opnemen en uitzending gemist werkt perfect.

Enige nadeel vind ik de interface van de Thompson, die is echt gruwelijk traag. Als je de gids opvraagt zit je zo 5 seconden te wachten, en vaak staat de gids niet op het huidige tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicked1980 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:48:
Enige nadeel vind ik de interface van de Thompson, die is echt gruwelijk traag. Als je de gids opvraagt zit je zo 5 seconden te wachten, en vaak staat de gids niet op het huidige tijdstip.
Ik heb er afgelopen zaterdag ook even mee zitten spelen in de servicewinkel in B'hoek, en inderdaad, die box is niet vooruit te branden op sommige momenten.
Wel begreep ik dat er mogelijk firware updates aankomen waardoor een en ander sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:39
Ik zag dat de teller nu op 33 procent staat voor het definitieve go.

Krijg toch wel steeds meer de indruk dat de teller stand meer en meer een reclamestunt is om zo veel mogelijk nieuwe klanten te werven. 33 procent en nog 1 week te gaan.. tja..

Het bericht in de Heraut dat de burgemeesters ook hun handtekening gezet hebben voor de aanleg loopt ook een beetje op de zaken vooruit.

Ik heb me al vrij snel aangemeld voor glas en heb ook alle belang bij de aanleg en het "halen van de 40 procent". Iemand die kan bevestigen dat de 40 allang gehaald is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de oorzaak gevonden van het niet vinden door de TV van de transport stream op 352MHz met oa TV Rijnmond. Het zat in de aansluitdoos waarop de TV is aangesloten. Een doos met daarin vanaf de coax een weerstandje naar de TV uitgang ( bij installatie destijds al kortgesloten) en een een spoeltje naar de radiouitgang. Het spoeltje zorgde (zonder aangesloten radio) door de parasitaire capaciteit waarschijnlijk voor een seriekring met demping van het signaal in het gebied tussen 352 en 360 MHz . Na het losknippen van het spoeltje waren de stations van deze stream normaal te ontvangen . Op de analoge kabel heeft deze doos tientallen jaren geen problemen veroorzaakt, waar een overgang op glas al niet toe kan leiden ! Zoiets kost je dus vele uren zoekwerk...

Verwijderd

hoefkade schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:34:

Krijg toch wel steeds meer de indruk dat de teller stand meer en meer een reclamestunt is om zo veel mogelijk nieuwe klanten te werven. 33 procent en nog 1 week te gaan.. tja..

Het bericht in de Heraut dat de burgemeesters ook hun handtekening gezet hebben voor de aanleg loopt ook een beetje op de zaken vooruit.

Ik heb me al vrij snel aangemeld voor glas en heb ook alle belang bij de aanleg en het "halen van de 40 procent". Iemand die kan bevestigen dat de 40 allang gehaald is?
Vorige week hoorde ik in de servicewinkel dat ze rond de 30 zaten, maar er zeker van waren dat ze het wel zouden halen.
Het kan dus zijn dat Glashart die 40% niet keihard als minimale grens voor aanleg gaat hanteren, wetende dat ze wellicht met 35% ook een kostendekkende investering kunnen doen?
Ik zie in heel veel plaatsen waar Glashart op deze manier werkt dat de getallen tussen de 35 en 40% liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:25:
Vandaag de oorzaak gevonden van het niet vinden door de TV van de transport stream op 352MHz met oa TV Rijnmond. Het zat in de aansluitdoos waarop de TV is aangesloten. Een doos met daarin vanaf de coax een weerstandje naar de TV uitgang ( bij installatie destijds al kortgesloten) en een een spoeltje naar de radiouitgang. Het spoeltje zorgde (zonder aangesloten radio) door de parasitaire capaciteit waarschijnlijk voor een seriekring met demping van het signaal in het gebied tussen 352 en 360 MHz . Na het losknippen van het spoeltje waren de stations van deze stream normaal te ontvangen . Op de analoge kabel heeft deze doos tientallen jaren geen problemen veroorzaakt, waar een overgang op glas al niet toe kan leiden ! Zoiets kost je dus vele uren zoekwerk...
Yep, het zat dus letterlijk in een klein dingetje... maar je bent een paar dagen lekker van de straat geweest om het uit te vlooien dus ;)

Zijn er overigens B&R IPTV kijkers die gisterenavond rond 23:00 uur een dikke minuut nagenoeg alle streams kwijt waren?
Beeld stil of zwart, geluid een beetje gesputter? Het tijdstip en de dag komen me bekend voor van een identiek dipje vorige week, maar ik ben benieuwd of er meer mensen deze onderbreking hebben gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 13:22
hoefkade schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:34:

Ik denk precies hetzelfde :) Waar heb je overigens gezien dat de teller op 33 procent staat?

Gisteren kreeg ik weer een brief "aan de bewoners van..." met daarin de melding dat ze nog "een paar honderd" inschrijvingen nodig hebben.

Morgen is er weer een actie waarbij je een gratis taart krijgt als je je inschrijft.

Ook het ondertekenen van de overeenkomst met de gemeente lijkt me inderdaad een goed teken.

Het ziet er allemaal hoopvol uit.. Laat maar komen die 50/50 Mbit aansluiting :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:37:
[...]
Ook het ondertekenen van de overeenkomst met de gemeente lijkt me inderdaad een goed teken.

Het ziet er allemaal hoopvol uit.. Laat maar komen die 50/50 Mbit aansluiting :9~
Vanuit het college van B&W wordt er inderdaad heel positief druk uitgeoefend op Glashart om toch vooral ook de twee andere B's te voorzien van glasvezel. Heel Lansingerland aan het glas was van Vliet's stokpaardje, dus is er hem veel aan gelegen dit ook te realiseren.

Ik denk dan ook gezien de positieve massage die Glashart krijgt vanuit de gemeente dat het getal 40% een stuk kneedbaarder is voor een go/no-go beslissing dan in sommige andere gemeentes, waar nog niet eens de 20% werd gehaald.
Als ze nu al op 30+% zitten, dan hebben ze in die twee gemeentes al een stuk hogere dekkingsgraad dan ze nu in Berkel en Rodenrijs halen, want volgens mij halen ze daar de 20% nu nog niet eens is mijn gok, ook gezien het feit dat ik hier erg weinig B&R gebruikers op dit forum tegenkom (maar niet iedereen is forum minded dus dat is geen harde parameter).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even de postcodecheck gedaan, maar hier klopt ook niet heel veel van.
In berkel heb ik 2 huizen, beide voorzien van een glasvezel aansluiting.

Huis 1:
Glas is aangelegd in juli 2010.
Postcodecheck op glashart.nl geeft aan dat het niet beschikbaar is.
Postcodecheck op lijbrandt.nl geeft aan dat het wel beschikbaar is.

Huis 2:
Glas is aangelegd in september 2010.
Postcodecheck op glashart.nl geeft aan dat het wel beschikbaar is.
Postcodecheck op lijbrandt.nl geeft aan dat het niet beschikbaar is.

Zodra m'n adsl abonnementje opgezegd kan worden ga ik naar Lijbrandt.
In de tussentijd lees ik dit topic lekker mee.
Interessant leesvoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Per februari loopt mijn abonnement bij UPC af en wil ik ook waarschijnlijk glas. Ik merk echter dat het lastig is om heldere informatie te vinden bijvoorbeeld over abonnementsvergelijking en over benodigde bekabeling. Zou wat mij betreft in de topicstart mogen hier, en als ik het zelf op een rijtje had dan had ik ook wel een voorzet gedaan.

Belangrijkste vraag die ik nu heb is wat er met mijn bekabeling gebeurd, maar ik heb het vermoeden dat dat ook ligt aan de partij waarmee ik in zee ga (tweak, KPN of Lijbrandt, alhoewel hier iedereen naar die laatste lijkt te nijgen).

Ik heb de normale analoge radio en tv kabels lopen naar de tv (twee stekkers, maar zou eerlijk gezegd al niet weten of daar 1 of 2 kabels achter zitten). Wat is er straks nodig met Lijbrandt bijvoorbeeld? Modem in de meterkast en dan UTP naar de tv? kan dat door die kabelgoot waar nu analoog doorheen gaat, moeten die er dan uit? en hoe zit het dan met analoge radio via mijn versterker?

Zit er in die settopbox bij de tv ook een internetaansluiting?

[ Voor 3% gewijzigd door jaspov op 13-11-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:39
[quote]Mr Magic schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:37:
[...]

Ik denk precies hetzelfde :) Waar heb je overigens gezien dat de teller op 33 procent staat?

Rond beide kernen staan van die aanhangers met de oproep om over te stappen naar glas. De 33 van afgelopen week is sinds gisteren gewijzigd in 35 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:12:

[...]

Precies, en bij een 100Mbit CPE is die dus 100Mbit en dan kun je onmogelijk meer data versturen/ontvangen richting POP.
Nog even het beruchte testje gedaan om te kijken of IPTV streams de totale 100Mbit beinvloeden, of dat er (zoals mij vandaag door mijn Lijbrandt contact is ingefluisterd) wel 1000Mbit hardware in de POP zit.

Gebruikt protocol FTP, client Filezilla, host XLS cloud hosting Linux VPS ProFTPD 1.3.3c.

Test1:
1048.576.000 byte bin bestand geupload via FTP naar een VPS van XLS Hosting:

Overdrachtsnelheid: 10,9Mb/sec, overdrachttijd 96 seconden

Test2:
1048.576.000 byte bin bestand gedownload via FTP van een VPS van XLS Hosting met Amino130 nr 1 op Ned 2 HD en Amino130 nr 2 op Ned 1 HD, wat theoretisch rond de 22-24Mbit aan bandbreedte streaming is:

Overdrachtsnelheid: 9,75Mb/sec, overdrachttijd 108 seconden

Test3:
1048.576.000 byte bin bestand gedownload via FTP van een VPS van XLS Hosting met de switch in het IPTV netwerk uit, of wel, geen datastreams over de IPTV poort:

Overdrachtsnelheid: 9,85Mb/sec, overdrachttijd 107 seconden

Voor zover ik kan zien heeft IPTV dus geen enkele invloed op de downloadsnelheid, en staat in de POP al 1000Mb hardware. Het verschil tussen up en down is verklaarbaar doordat op deze VPS een vrij druk bezochte website draait waar gemiddeld zo'n 250 man gelijktijdig online zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Werd mij vanmiddag ook verteld, dat ze nu op de 35% zaten. Tevens hadden ze erg veel abbo's verkocht, waaronder twee aan mijn zwager en ondergetekende :)

Ik ben voor Edutel gegaan, met een mooi aangepast pakket aan mijn wensen.
-100/100 internet
-Interactieve TV met gratis decoder
-Bellen basis

Eerste half jaar kost het me een €14 per maand, daarna €65,10 p/m. Mijn zwager heeft een 60 Mbit pakket en betaald het eerste half jaar niets!

Laat ze maar komen!!!!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dan lijkt het inderdaad geen invloed te hebben bij jou wat dan dus automatisch betekend dat je een 1000Mbit CPE hebt en dat er 1000Mbit hardware in de pop staat.

Test 2 is namelijk welliswaar trager maar met een 100Mbit CPE zouden ze nog trager moeten zijn en bij Test 3 zonder amino aan haal je ook geen hogere snelheid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:30:
Dan lijkt het inderdaad geen invloed te hebben bij jou wat dan dus automatisch betekend dat je een 1000Mbit CPE hebt en dat er 1000Mbit hardware in de pop staat.

Test 2 is namelijk welliswaar trager maar met een 100Mbit CPE zouden ze nog trager moeten zijn en bij Test 3 zonder amino aan haal je ook geen hogere snelheid meer.
De beide downloadtests zijn gedaan vanaf een druk bezochte webserver, dus dat zou die paar tiende Mb lager goed kunnen verklaren, met gemiddeld 250 gebruikers simultaan aan het klussen op een groot forum.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vorige week Glasvezel via Lijbrandt aangevraagd. Het meest eenvoudige pakket. Is al snel genoeg voor eenvoudig gebruik naar min zin.
Ik heb geprobeerd alles te lezen en te volgen dus ik wil even checken of ik alles goed begrijp:
- monteur komt glasvezel modem aansluiten
- ik trek zelf (het liefst naast de coax) een utp kabel naar het punt waar onze tv staat
Deze kabel gaat direct in de glasvezel modem.
- De oude coax kabel plug ik ook in de glasvezel moden, voor de overige "oude" tv aansluitingen.
- In mijn meterkast zit een NDT1 kastje van KPN, ik neem aan dat ik die "lijn" gewoon overplug naar de glasvezel moden en de telefoon toestellen blijven gewoon werken.
- Verder koop ik een router welke ik aansluit op de glasvezel moden, zodat ik nog steeds draadloos internt heb.

Nu hangt er een KPN Experia Box, die kan er dan weer uit , toch?

Ben ik er dan zo?
Dus ik koop een router en trek een nieuwe kabel naar de tv en de rest gebeurd in de meterkast!?

Ben benieuwd naar jullie reactie of ik het zo goed omschrijf allemaal.

Verder kon de dame in de glasvezel winkel niet vertellen of er veel aanvragen lagen, of te wel of de aansluiting binnen 4-6 weken lukt of dat het langer gaat duren? Iemand ervaring/kennis?

Groet Jeroen
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:48:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:02:
Hallo,

Ik heb vorige week Glasvezel via Lijbrandt aangevraagd. Het meest eenvoudige pakket. Is al snel genoeg voor eenvoudig gebruik naar min zin.
Ik heb geprobeerd alles te lezen en te volgen dus ik wil even checken of ik alles goed begrijp:
- monteur komt glasvezel modem aansluiten
- ik trek zelf (het liefst naast de coax) een utp kabel naar het punt waar onze tv staat
Deze kabel gaat direct in de glasvezel modem.
- De oude coax kabel plug ik ook in de glasvezel moden, voor de overige "oude" tv aansluitingen.
- In mijn meterkast zit een NDT1 kastje van KPN, ik neem aan dat ik die "lijn" gewoon overplug naar de glasvezel moden en de telefoon toestellen blijven gewoon werken.
- Verder koop ik een router welke ik aansluit op de glasvezel moden, zodat ik nog steeds draadloos internt heb.

Nu hangt er een KPN Experia Box, die kan er dan weer uit , toch?

Ben ik er dan zo?
Dus ik koop een router en trek een nieuwe kabel naar de tv en de rest gebeurd in de meterkast!?

Ben benieuwd naar jullie reactie of ik het zo goed omschrijf allemaal.

Verder kon de dame in de glasvezel winkel niet vertellen of er veel aanvragen lagen, of te wel of de aansluiting binnen 4-6 weken lukt of dat het langer gaat duren? Iemand ervaring/kennis?

Groet Jeroen

[...]
Je hebt het helemaal goed begrepen Jeroen, die Experiabox kan je afzinken in de Maas, een routertje achter je glasvezelmodem, een utp touwtje vanaf je glasvezelmodem naar je TV en de coax overzetten naar de CATV module in het glasvezelmodem, en het KPN touwtje naar je telefoonaansluiting in het modem.

Ik hoorde afgelopen zaterdag als levertijd ongeveer vijf weken gehoord, mede omdat Lijbrandt nog niet in de full roll-out zit, en nog in de tweede fase, dus met een beperkt aantal klanten online (ca 50).
Ik denk dat ze binnen een aantal weken zover zijn dat ze inderdaad los gaan met uitleveren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:02:

[...]
'NDT1 kastje van KPN' bedoel je NT 1 kastje? dat is ISDN.
als je gewoon analoge telefoon toestellen hebt, dan kan je deze natuurlijk zo ompluggen.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

KPN doet het op de colportage manier... mijn schoonzus stapt over op glas in B&R (goede zet lijkt me). Alleen de manier waarop vind ik dan weer vervelend. Aan de deur omgeluld tot aansluiten, zonder ook maar even een vergelijk te maken met anderen.
Misschien ben ik weer te extreem om alles tot in de details te vergelijken.....shoot me 8)7

Verder even een vraagje hier: Zijn er nog meer (potentiële) Edutel gebruikers hier? Lees alleen maar dingen over Lijbrandt en KPN. Ben nieuwsgierig naar andere ervaringen/verhalen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:28:
Verder even een vraagje hier: Zijn er nog meer (potentiële) Edutel gebruikers hier? Lees alleen maar dingen over Lijbrandt en KPN. Ben nieuwsgierig naar andere ervaringen/verhalen.
Zie OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II)

Bij die netwerken is Edutel de leverancier van de diensten dus daar krijg je denk ik wel een aardige indruk betreft de werking van diensten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor kurk25

Als je geen HDTV neemt en een TV hebt met een ingebouwde DVB-C ontvanger ( noemen ze ook wel ziggo proof) dan kun je bij Lijbrandt net zo goed die UTP kabel naar je TV achterwege laten . Het beeld van de DVB-C is net zo goed als dat via de UTP kabel en de extra box . Dan heb je ook maar een afstandbediening nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbert schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:43:
[...]

'NDT1 kastje van KPN' bedoel je NT 1 kastje? dat is ISDN.
als je gewoon analoge telefoon toestellen hebt, dan kan je deze natuurlijk zo ompluggen.
Dan moet hij ook nog ergens een Duo/Quatrovox hebben hangen toch?
Ik denk dat hij gewoon het ESRA punt in de meterkast bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:28:
KPN doet het op de colportage manier... mijn schoonzus stapt over op glas in B&R (goede zet lijkt me). Alleen de manier waarop vind ik dan weer vervelend. Aan de deur omgeluld tot aansluiten, zonder ook maar even een vergelijk te maken met anderen.
Misschien ben ik weer te extreem om alles tot in de details te vergelijken.....shoot me 8)7

Er gaan meer vervelende verhalen de ronde over de manier waarop KPN aan de deur colporteert, maar het is uiteraard niet verboden om je spul zo aan de man te brengen. Ik ben het met je eens dat je potentiele klanten de mogelijkheid tot vergelijken op deze manier door de neus boort, zeker omdat ze nogal kunnen aandringen tot tekenen.

En over Edutel zal je hier nog weinig lezen, simpelweg omdat zij gaan leveren in Bergschenhoek en Bleiswijk, en daar ligt nog geen centimeter glas tot op heden. Als je meer over Edutel wilt weten dan moet je in het draadje van OnsBrabantNet duiken, want daar leveren ze al wel diensten.
Het pakket lijkt overigens twee druppels op dat van Lijbrandt, zij het dat ze een heel interessante introductie deal hebben qua kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:20:
Voor kurk25

Als je geen HDTV neemt en een TV hebt met een ingebouwde DVB-C ontvanger ( noemen ze ook wel ziggo proof) dan kun je bij Lijbrandt net zo goed die UTP kabel naar je TV achterwege laten . Het beeld van de DVB-C is net zo goed als dat via de UTP kabel en de extra box . Dan heb je ook maar een afstandbediening nodig.
Als je toch kabels gaat trekken lijkt me die UTP geen onnodige investering, zeker als ze straks met de PVR versie van de STB gaan uitkomen en je dus ala UPC echt timelapsed TV kan kijken en tegelijk een tweede zender kunt opnemen.
Dat gaat je met een TV alleen met DVB-C uiteraard niet lukken, tenzij je een DVB-C recorder hebt.

Bovendien is het basispakket analoog/DVB-C absoluut niet gelijk aan het basispakket IPTV, al was het maar omdat er bepaalde Engelse zenders niet in het analoge zitten maar (nog) wel in het digitale.
Bovendien is het basispakket IPTV 69 zenders ten opzichte van het basispakket analoog/DVB-C slechts 39 zenders.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:40:
Als je toch kabels gaat trekken lijkt me die UTP geen onnodige investering, zeker als ze straks met de PVR versie van de STB gaan uitkomen en je dus ala UPC echt timelapsed TV kan kijken en tegelijk een tweede zender kunt opnemen.
Dat gaat je met een TV alleen met DVB-C uiteraard niet lukken, tenzij je een DVB-C recorder hebt.
Hangt van je TV af wat er wel of niet mogelijk is. Bij mijn TV met DVB-C tuner is het gewoon mogelijk om een HDD via USB aan te sluiten voor timeshifting en eventueel het maken van opnames. Bij mijn TV is het echter niet mogelijk om gelijktijdig het ene digitale TV kanaal te kijken en een ander digitaal TV kanaal op te nemen omdat er maar één DVB-C tuner in die TV zit. Er zijn echter ook TV's met twee DVB-C tuners als je er echt naar op zoek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:55:
[...]

Hangt van je TV af wat er wel of niet mogelijk is. Bij mijn TV met DVB-C tuner is het gewoon mogelijk om een HDD via USB aan te sluiten voor timeshifting en eventueel het maken van opnames. Bij mijn TV is het echter niet mogelijk om gelijktijdig het ene digitale TV kanaal te kijken en een ander digitaal TV kanaal op te nemen omdat er maar één DVB-C tuner in die TV zit. Er zijn echter ook TV's met twee DVB-C tuners als je er echt naar op zoek gaat.
Ik besef dat mijn drie jaar oude Sony Bravia inmiddels al weer een dinosaurier is op TV gebied, maar aangezien ik niet kan zien wat Jeroen voor TV heeft ga ik uit van een standaard TV, wellicht zelfs nog zonder DVB-C en al die mooie opties die moderne toestellen inderdaad tegenwoordig aan boord hebben.

Als ik even op de stoel van de duivel ga zitten en moet kiezen tussen het trekken van een UTP kabel om 69 zenders (met een Amino130 in HD) te kijken op om het even welke (HD) TV, of voor de Analoge/DVB-C optie, om een UTP kabel uit te sparen, moet kiezen met slechts 39 zenders in SD en hiervoor een nieuwe TV moet kopen, dan denk ik dat een touwtje trekken goedkoper is, en bovendien de standaard optie van IPTV gewoon mogelijk maakt zonder kunst en vliegwerk met TV's.
En met een beetje goede wil en geduld heb je ook met IPTV maar één afstandbediening nodig, alhoewel je je voor sommige merken de bonken moet proberen alvorens je de juiste code hebt om je TV via de Amino AB te kunnen besturen. Vooral voor Sony en Samsung zijn het aantal AB codes gigantisch, dus wel tijdsconsumerend als je de pech hebt dat het de laatste is die werkt. ;)

Maar goed, ik denk dat Jeroen aan de hand van onze comments hier zijn eigen plan inmiddels wel gedetailleerd kan trekken, en dat is het mooie van discussies op forums als dit ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
ALS UTP trekken geen optie is, werkt dat over het stroomnet dan voldoende snel? ( meterkast naar tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:25:
ALS UTP trekken geen optie is, werkt dat over het stroomnet dan voldoende snel? ( meterkast naar tv)
Ik besef me dat Devolo's (het merk wat KPN levert) in de wandelgangen nogal eens vervloekt worden, echter ik heb zelf een paar D-link power adapters hier fietsen, en die zijn snel genoeg en best stabiel.
Tegenwoordig kunnen die power plugs 200Mbit draaien, maar veel is afhankelijk van de plek waar ze aan het net worden geprikt.
Als je zo'n powerplug aan het einde van een lang verlengsnoer/verdeeldoos plugt dan is de kans op storingen gigantisch veel groter dan indien je ze direct in een WCD in de muur stopt.

Daarbij heb je voor een HD stream max 15Mbit nodig, dus zelfs als de plugs niet de volle 100% snelheid halen dan zou het moeten werken, mits de verbinding maar niet hikt, want anders is het geen kijken.

Er gaat niets boven hard bekabelde UTP, maar indien dat onmogelijk is zijn powerplugs, mits van een beetje fatsoenlijke type en merk, de op één na beste oplossing, nog voor Wifi. Schrik niet als een setje richting de 80 euro gaat...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 09:42 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste