Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:28:
[...]
Ik heb nog geen nieuwe tv. Deze ga ik eerdaags bestellen. Ik heb nu op het oog de Samsung UE32C6700.
Ik wilde inderdaad een UTP kabel voor de tv trekken. Maar ik begrijp hieruit dat het niet perse nodig is?
Maar wat is de PVR versie van STB? Wat houd dit in? Namelijk ik kan ook kiezen voor de UE32C6800, die heeft PVRR (personal video recording ready) erop zitten. Maar is 200 euro duurder. Dit heb ik er eigenlijk niet voor over. Maar wellicht zie ik het nut er niet van in.
Verder hartelijk bedankt voor de info. Ik weet nu wat me te wachten staat!
(met NDT1 bedoelde ik inderdaad het esra punt)
Groet, Jeroen
Jeroen,
Als je een nagelnieuwe TV koopt die hoogstwaarschijnlijk HD is, dan is de investering in het trekken van een UTP kabel er eentje waar je snel de winst in ziet. Neem van mij aan (als ouwe lul met wat slechtere oogjes) dat je de scherpte en het detail van HD TV heel snel gaat waarderen en het terugschakelen naar analoog of SD (DVB-C) dan lijkt alsof er een panty over je TV hangt.
Of je moet er genoegen mee nemen om slechts 39 van de standaard 69 zenders te willen zien die IPTV heeft en alleen in SD kwaliteit, daar waar er in het IPTV pakket vele HD zenders zitten.
Met alleen coax ga je er vergeleken met analoog UPC niet op achteruit, alleen mis je BBC 1 en 2 analoog/DVB-C, maar met IPTV heb je het dubbele aantal zenders digitaal, plus de mogelijkheden voor de extra pakketten en uitzending gemist, en in de nabije toekomst ook VOD (Video on Demand) waarmee je bijv. een speelfilm op elk moment van de dag kan bekijken/huren voor een klein bedrag (zie het maar als de videotheek op de hoek, maar dan vanuit je luie stoel op je TV).
Als je voor het IPTV pakket gaat, dus met de UTP kabel richting je TV dan kan je vanaf december ook de PVR van Lijbrandt pakken voor een kleine meerprijs ten opzichte van de Amino130m, dus is PVR mogelijkheid in de TV leuk, maar niet noodzakelijk.
PVR staat voor Personal Video Recorder, en het is een Amino met een 160 en volgend jaar 250 Gb harddisk recorder aan boord.
Met deze STB kan je dus uitzendingen live pauseren (als je even de grote jongen moet uitlaten bijv) en timelapsed verder kijken, en bovendien ook IPTV programma's in HD kwaliteit opnemen om later te bekijken.
Dus eigenlijk een moderne Harddisk recorder, maar dan in het jasje van een STB. Omdat een en ander in een doosje zit kan je dat ding ook heel eenvoudig vanuit de electronische TV gids programmeren.
Zoek maar eens op de Amino M532 of M540, want dat zijn de modellen die Lijbrandt op stapel heeft staan voor haar klanten.
[
Voor 32% gewijzigd door
Verwijderd op 15-11-2010 21:52
]