[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja multicast over wifi werkt sowieso niet lekker dus dat moet je sowieso niet doen. Powerplugs werkt op zich prima maar dan moet je wel goede nemen. Het gaat namelijk niet eens om de doorvoersnelheid die extreem hoog moet zijn maar vooral ook om de stabiliteit van de verbinding.

Maar inderdaad het beste is UTP.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 15-11-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40
Die Powerlink adapters (Devolo's en andere merken) zijn wat mij betreft apparaten die verboden moeten worden.
Je kunt een nog zo moderne bedrading hebben liggen in huis en dan halen ze nog niet eens 10% van de snelheid.

Voorbeeld:

Ik had Linksys Powerline producten die 85Mbps zouden moeten halen.
In de praktijk was het echter 4-6Mbps met uitschieters naar 8Mbps.

Hierdoor kon ik vaak niet normaal een DVD streamen van mijn server naar mijn XBMC.

Nadat ik een UTP kabel had getrokken naast de COAX kabel die er al lag...toen kon ik eindelijk van mijn films genieten. Nu heb ik nooit meer meldingen dat ie aan het bufferen is.

Ik zou zeggen:

Als je de mogelijkheid hebt om UTP te trekken naast je COAX, dan moet je dat zeker doen.
Beetje zeep op de kabels en je trek het hele zooitje zo door de leidingen heen.
Dat was bij mij tenminste het geval.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:40:
Die Powerlink adapters (Devolo's en andere merken) zijn wat mij betreft apparaten die verboden moeten worden.
Je kunt een nog zo moderne bedrading hebben liggen in huis en dan halen ze nog niet eens 10% van de snelheid.

Voorbeeld:

Ik had Linksys Powerline producten die 85Mbps zouden moeten halen.
In de praktijk was het echter 4-6Mbps met uitschieters naar 8Mbps.

Hierdoor kon ik vaak niet normaal een DVD streamen van mijn server naar mijn XBMC.

Nadat ik een UTP kabel had getrokken naast de COAX kabel die er al lag...toen kon ik eindelijk van mijn films genieten. Nu heb ik nooit meer meldingen dat ie aan het bufferen is.

Ik zou zeggen:

Als je de mogelijkheid hebt om UTP te trekken naast je COAX, dan moet je dat zeker doen.
Beetje zeep op de kabels en je trek het hele zooitje zo door de leidingen heen.
Dat was bij mij tenminste het geval.
Jammer dat jij zulke slechte ervaringen hebt met power plugs, want die heb ik niet
Ik heb hier een setje Netgear gehad (200Mbit) met ingebouwde switch, die echt van de ene uithoek van het huis over twee verschillende groepen naar het andere eigenlijk probleemloos hebben gedraaid op nagenoeg de volle snelheid. Bedrading in het huis stamt nog uit 1974, dus niet eens echt ultra-modern qua layout en materiaal.

Voorwaarde bij mij was wel dat ze beiden direct in een stopcontact in de muur zaten, en niet in een verdeelblok van een verlengsnoer, want dan werdt het slecht.

Nu een setje D-links zitten (200Mbit) voor dezelfde verbinding, omdat ik voor de Netgears een betere bestemming had.
Over deze verbinding heeft mijn oudste (een hardcore gamer die absoluut lage pingtijden en hoge snelheid van zijn vader "eist") altijd naar volle tevredenheid online kunnen spelen.

Maar hard bekabelen is uiteraard het minst storingsgevoelig, echter wel effe klussen. Bovendien een stuk goedkoper dan een setje power adapters die je voor een beetje merk toch rond de 75 euro kosten.

Overigens is er een iets waarvoor alle power adapters allergisch zijn, en dat zijn verdeelblokken met zgn overspannings/bliksembeveiligingen of ontstoringsfilters. Die beveiligingen en filters slopen echt heel effectief het HF signaal wat over het koper zou moeten lopen, vandaar dat [WCD] <--> [WCD] over het algemeen het beste resultaat oplevert.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Dank voor de reacties. Ik heb echter nog twee vragen over die powerline adapters:

1) Ik gebruik die al om mijn pc boven met de router beneden te verbinden. Kan ik dan een tweede "paar" gebruiken om tv signaal van meterkast naar tv te sturen? Dit omdat de signalen natuurlijk verschillend zijn, naar boven gaan internet en naar de woonkamer gaat de input voor de settop-box/tv. Omdat de adapters elkaar wel kunnen zien ben ik benieuwd of dat kan.

2) ik ben ook niet helemaal te spreken over de powerline naar boven toe. Beneden op XBMC kon ik sommige HD films niet streamen vanaf de pc boven, terwijl de tool van Devolo aangeeft dat ik toch echt 144Mbps up haal en 171Mbps down (in therie ruim voldoende voor zelfs meerdere full HD stream) maar blijkbaar is er een andere factor in het spel (stabiliteit?) Ik heb dat probleem destijds kunnen pinpointen door even een reserve 30m kabel UTP te trekken en dan loopt op 100Mbit alles wel prima. Er zit dus een verschil tussen gemeten waardes en praktijk. Toch als die TV het daarmee trekt dan zou ik geholpen zijn

offtopic: wat is de reden dat die powerline dingen als 200Mbps gerate worden terwijl er maar een 100mbit poort op zit? Gaat het over het stroomnet sneller? tellen ze up en down op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:15:
1) Ik gebruik die al om mijn pc boven met de router beneden te verbinden. Kan ik dan een tweede "paar" gebruiken om tv signaal van meterkast naar tv te sturen? Dit omdat de signalen natuurlijk verschillend zijn, naar boven gaan internet en naar de woonkamer gaat de input voor de settop-box/tv. Omdat de adapters elkaar wel kunnen zien ben ik benieuwd of dat kan.
Het is niet aan te raden om internet en multicast streams over één switch te laten lopen, want ik vrees dat net als met Wifi ook power adapters knap in de war gaan raken van een mix van internet en multicast streams.

Je kunt adapters "pairen" zodat ze elkaar niet zien, of geen last van elkaar hebben, maar ik vrees dat twee sets adapters op één stroomnetwerk de goden verzoeken is... ik heb het zelf nog niet geprobeerd omdat mijn huis inmiddels van boven naar beneden dubbel UTP bekabeld is met op elke verdieping twee aparte switches.
Mijn kennis over deze adapters en hoeveel frequenties ze gebruiken om geen last van elkaar te hebben is helaas te beperkt, maar als eerder gezegd, bij de diverse providers is het woord "Devolo" een oprecht vloekwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DEVOLO s en andere PLC pluggen zouden inderdaad verboden moeten worden .
Luister maar eens op deze link wat voor storing deze apparaten veroorzaken in de naaste omgeving.
het lichtnet is hier nooit voor bedoeld.
/www.youtube.com/watch?v=zlJvUwSZqNE

Er zijn nog veel meer voorbeelden te vinden op internet van de storing veroorzaakt door deze pluggen
Dat KPN in diverse primafoon ( ook in Bleiswijk in die keet) devolo pluggen toont geeft aan dat het kwaliteitsnivo bij het huidige KPN tot een bedenkelijk (commercieel) nivo is gedaald,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:31:
DEVOLO s en andere PLC pluggen zouden inderdaad verboden moeten worden .
Luister maar eens op deze link wat voor storing deze apparaten veroorzaken in de naaste omgeving.
het lichtnet is hier nooit voor bedoeld.
/www.youtube.com/watch?v=zlJvUwSZqNE

Er zijn nog veel meer voorbeelden te vinden op internet van de storing veroorzaakt door deze pluggen
Dat KPN in diverse primafoon ( ook in Bleiswijk in die keet) devolo pluggen toont geeft aan dat het kwaliteitsnivo bij het huidige KPN tot een bedenkelijk (commercieel) nivo is gedaald,
Ach, als je bij informatique gaat kijken hoeveel van die plugs er te koop zijn, dan kan ik me ook voorstellen hoeveel storingen er zijn.
Het coaxnetwerk was eigenlijk ook nooit bedoeld om datastreams overheen te sturen, en dat doet men ook.
En zolang moeders de vrouw geen kabels in huis wil zien is het natuurlijk een relatief makkelijke maar dure oplossing om van punt A naar punt B te komen.

Wees eerlijk dat KPN met de Devolo's toch weer een "installatiehindernis" voor de argeloze klant wegneemt, daar waar andere providers toch de nadruk leggen op echte UTP kabels, al was het maar omdat ze dan een storende factor uit hun diensten kunnen elimineren.
Jij en ik trappen niet in dat "verkoop het aan de huisvrouw" plug and play praatje, maar neem van mij aan dat de gemiddelde klant heel blij is met een draadloze oplossing van het grote KPN. En vaders zal ook blij zijn dat hij niet op zijn knietjes een hele vrije zaterdag aan het plinten weghalen en herplaatsen is omdat het kabeltje onzichtbaar moet zijn van moeders. Gemak dient de mens hier erg letterlijk, en storingen? Nog nooit van gehoord meneer :P

Ik gebruik dat ene setje omdat ik het vertik om een UTP voor iemand die wil gamen even dwars over een verdieping zonder plinten en onzichtbare oversteekplaatsen moet leggen, maar als het aan mij ligt gaat alles hier over CAT5E kabel langs de plinten of elders weggemoffeld.

Overigens kan ik zo'n zelfde filmpje maken met een FM radio naast of in de buurt van een willekeurige PC.
Dan ben je ook over de hele FM band je ontvangst kwijt en wordt je getrakteerd op een veelheid van piepjes, knierpjes en tjilpjes vanuit het hart van je PC ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Maar los van de storing, volstaat de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:15:
Maar los van de storing, volstaat de snelheid?
In veel gevallen is de snelheid niet echt het probleem, meer de stabiliteit van de verbinding, want daar lijken nog wel eens "stiltes" in te zitten waardoor streams gaan hikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:40:
[...]

Als je toch kabels gaat trekken lijkt me die UTP geen onnodige investering, zeker als ze straks met de PVR versie van de STB gaan uitkomen en je dus ala UPC echt timelapsed TV kan kijken en tegelijk een tweede zender kunt opnemen.
Dat gaat je met een TV alleen met DVB-C uiteraard niet lukken, tenzij je een DVB-C recorder hebt.

Bovendien is het basispakket analoog/DVB-C absoluut niet gelijk aan het basispakket IPTV, al was het maar omdat er bepaalde Engelse zenders niet in het analoge zitten maar (nog) wel in het digitale.
Bovendien is het basispakket IPTV 69 zenders ten opzichte van het basispakket analoog/DVB-C slechts 39 zenders.
Ik heb nog geen nieuwe tv. Deze ga ik eerdaags bestellen. Ik heb nu op het oog de Samsung UE32C6700.
Ik wilde inderdaad een UTP kabel voor de tv trekken. Maar ik begrijp hieruit dat het niet perse nodig is?
Maar wat is de PVR versie van STB? Wat houd dit in? Namelijk ik kan ook kiezen voor de UE32C6800, die heeft PVRR (personal video recording ready) erop zitten. Maar is 200 euro duurder. Dit heb ik er eigenlijk niet voor over. Maar wellicht zie ik het nut er niet van in.
Verder hartelijk bedankt voor de info. Ik weet nu wat me te wachten staat!
(met NDT1 bedoelde ik inderdaad het esra punt)
Groet, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:28:
[...]

Ik heb nog geen nieuwe tv. Deze ga ik eerdaags bestellen. Ik heb nu op het oog de Samsung UE32C6700.
Ik wilde inderdaad een UTP kabel voor de tv trekken. Maar ik begrijp hieruit dat het niet perse nodig is?
Maar wat is de PVR versie van STB? Wat houd dit in? Namelijk ik kan ook kiezen voor de UE32C6800, die heeft PVRR (personal video recording ready) erop zitten. Maar is 200 euro duurder. Dit heb ik er eigenlijk niet voor over. Maar wellicht zie ik het nut er niet van in.
Verder hartelijk bedankt voor de info. Ik weet nu wat me te wachten staat!
(met NDT1 bedoelde ik inderdaad het esra punt)
Groet, Jeroen
Jeroen,

Als je een nagelnieuwe TV koopt die hoogstwaarschijnlijk HD is, dan is de investering in het trekken van een UTP kabel er eentje waar je snel de winst in ziet. Neem van mij aan (als ouwe lul met wat slechtere oogjes) dat je de scherpte en het detail van HD TV heel snel gaat waarderen en het terugschakelen naar analoog of SD (DVB-C) dan lijkt alsof er een panty over je TV hangt. ;)

Of je moet er genoegen mee nemen om slechts 39 van de standaard 69 zenders te willen zien die IPTV heeft en alleen in SD kwaliteit, daar waar er in het IPTV pakket vele HD zenders zitten.
Met alleen coax ga je er vergeleken met analoog UPC niet op achteruit, alleen mis je BBC 1 en 2 analoog/DVB-C, maar met IPTV heb je het dubbele aantal zenders digitaal, plus de mogelijkheden voor de extra pakketten en uitzending gemist, en in de nabije toekomst ook VOD (Video on Demand) waarmee je bijv. een speelfilm op elk moment van de dag kan bekijken/huren voor een klein bedrag (zie het maar als de videotheek op de hoek, maar dan vanuit je luie stoel op je TV).

Als je voor het IPTV pakket gaat, dus met de UTP kabel richting je TV dan kan je vanaf december ook de PVR van Lijbrandt pakken voor een kleine meerprijs ten opzichte van de Amino130m, dus is PVR mogelijkheid in de TV leuk, maar niet noodzakelijk.
PVR staat voor Personal Video Recorder, en het is een Amino met een 160 en volgend jaar 250 Gb harddisk recorder aan boord.
Met deze STB kan je dus uitzendingen live pauseren (als je even de grote jongen moet uitlaten bijv) en timelapsed verder kijken, en bovendien ook IPTV programma's in HD kwaliteit opnemen om later te bekijken.
Dus eigenlijk een moderne Harddisk recorder, maar dan in het jasje van een STB. Omdat een en ander in een doosje zit kan je dat ding ook heel eenvoudig vanuit de electronische TV gids programmeren.

Zoek maar eens op de Amino M532 of M540, want dat zijn de modellen die Lijbrandt op stapel heeft staan voor haar klanten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Ff over die PVR.
Het hele glas gebeuren in B'hoek moet nog beginnen, dus voordat ik ook echt aangesloten ben, zijn we een maand of vier/vijf/zes verder.

Weet jij toevallig of ze dan ook die PVR's gaan aanbieden aan die 40%? Of mogen wij de oude voorraad op maken..

De actie die Edutel had was ook niet bekend gemaakt, alleen de nieuwe folders moesten nog gedrukt worden, maar toch dat half jaar gratis gekregen. Wellicht dat die PVR's ook al ergens in de planning staan voor de niet-Berkelaars.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>In veel gevallen is de snelheid niet echt het probleem, meer de stabiliteit van de verbinding, want daar lijken >>nog wel eens "stiltes" in te zitten waardoor streams gaan hikken.

Ook als de belasting op het lichtnet flink veranderd ( wasmachine aan /uit bijvoorbeeld) kan het systeem met een PLC plug gaan hikken omdat die pluggen zich op de nieuwe belastings situatie van het lichtnet moeten instellen .
Staan de pluggen niet op dezelfde groep dan kan het ook fout gaan.

Wil je een goede verbinding : altijd UTP trekken .
In de praktijk raden diverse monteurs de pluggen aan omdat ze dan zo weer klaar zijn en niet onder de vloer hoeven .

Overigens DVB-C is bij Lijbrandt stukken beter dan analoog van UPC.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:59:
Ff over die PVR.
Het hele glas gebeuren in B'hoek moet nog beginnen, dus voordat ik ook echt aangesloten ben, zijn we een maand of vier/vijf/zes verder.

Weet jij toevallig of ze dan ook die PVR's gaan aanbieden aan die 40%? Of mogen wij de oude voorraad op maken..

De actie die Edutel had was ook niet bekend gemaakt, alleen de nieuwe folders moesten nog gedrukt worden, maar toch dat half jaar gratis gekregen. Wellicht dat die PVR's ook al ergens in de planning staan voor de niet-Berkelaars.
Ik neem aan dat er voor de twee B's die nog glas moeten krijgen dezelfde deals gaan gelden als het op de PVR aan komt, en zoveel voorraad van STB's hebben ze niet hoor, de Amino 130 is nu al niet meer verkrijgbaar, wel de m versie.
Ik weet dat onofficieel zusje XMS tegen inruilen van de Amino 130m en 50 euro nu al de M532 (160Gb/HDMI1.2) versie aanbiedt aan haar klanten, en dat ergens begin 2011 datzelfde aanbod geldt voor de M540 (250Gb/HDMI1.3a), dus kan ik niet anders vermoeden dat Lijbrandt dat soort aanbiedingen nagenoeg één op één gaat overnemen, want ze bijten elkaar echt niet (mijn eerste Amino had zelfs nog XMS handleidingen in de doos).
Aangezien Edutel hetzelfde TV pakket en STB's levert als Lijbrandt (Glashart Media) zal er mogelijk vanuit Edutel ook wel zo'n soort deal komen, maar met Edutel heeft nog niemand in Lansingerland praktijkervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]glaskijker schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:23:Overigens DVB-C is bij Lijbrandt stukken beter dan analoog van UPC.
Klopt, ik had het niet persé over de beeldkwaliteit, maar meer over het standaard zenderpakket wat DVB-C levert in vergelijk met het analoge pakket van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:23:
>>In veel gevallen is de snelheid niet echt het probleem, meer de stabiliteit van de verbinding, want daar lijken >>nog wel eens "stiltes" in te zitten waardoor streams gaan hikken.

Ook als de belasting op het lichtnet flink veranderd ( wasmachine aan /uit bijvoorbeeld) kan het systeem met een PLC plug gaan hikken omdat die pluggen zich op de nieuwe belastings situatie van het lichtnet moeten instellen .
Staan de pluggen niet op dezelfde groep dan kan het ook fout gaan.

Wil je een goede verbinding : altijd UTP trekken .
In de praktijk raden diverse monteurs de pluggen aan omdat ze dan zo weer klaar zijn en niet onder de vloer hoeven .

Overigens DVB-C is bij Lijbrandt stukken beter dan analoog van UPC.
Nou dat is ook weer wat overdreven... Op zich zijn powerplugs een prima oplossing als het echt onmogelijk is om fatsoenlijk een kabel te trekken. Echter moet je dan wel een degelijk setje kopen en moet je ook niet een heel slechte elektische installatie in huis hebben. Als aan die voorwaarden voldaan is dan zal IPTV gewoon goed werken over powerplugs en zie je ook geen verschil met een UTP verbinding.

Echter zoals je terecht zegt zijn er dus vrij veel factoren die powerplugs kunnen storen en daarom zijn UTP kabels de meest zekere oplossing is die gewoon altijd en overal werken.

[ Voor 41% gewijzigd door ik222 op 15-11-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:42:
Echter zoals je terecht zegt zijn er dus vrij veel factoren die powerplugs kunnen storen en daarom zijn UTP kabels de meest zekere oplossing is die gewoon altijd en overal werken.
*Kijkt achter zijn TV hoeveel stekkers er in een verlengsnoer zitten voor allerlei multimedia apparaten die eraan hangen en begrijpt dat powerplugs ingestoken in het derde gekoppelde verlengsnoer vragen is om problemen*

Zoals eerder gezegd werken powerplugs van een fatsoenlijk merk direct gestoken in WCD's in de muur over het algemeen goed, maar vaak hebben mensen zoals ik een half dozijn apparaten achter hun TV staan en niet genoeg gaten in de muur om aan die voorwaarde te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de heraut van vandaag nog 311 aanmeldingen te gaan voor de aanleg in de 2 B's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:24:
Volgens de heraut van vandaag nog 311 aanmeldingen te gaan voor de aanleg in de 2 B's.
Yep pagina grote advertentie van Glashart.... ben benieuwd als het er nog 200 zijn of ze het dan afblazen, of wel, hoe hard is die 311?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik denk dat mensen het een beetje gehad hebben met al die deadlines en dergelijke, hoe hard is een deadline van glashart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
Nou ik denk dat er geen deadline's zijn. Ze zullen het waarschijnlijk gewoon door drukken.
Zo is het ook gegaan schijnt in biddinghuizen en swifterband daar waren de aanmeldingen echt dramatisch weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:39:
Nou ik denk dat er geen deadline's zijn. Ze zullen het waarschijnlijk gewoon door drukken.
Zo is het ook gegaan schijnt in biddinghuizen en swifterband daar waren de aanmeldingen echt dramatisch weinig.
Deadlines hebben weinig zin, maar wat mij wel voor de 2 B's positief stemt is dat men nu twee service winkels heeft, notabene in de twee kernen die geen glas hebben, en die ook niet weinig kosten. Ik kan me niet voorstellen dat je zoveel geld investeert in panden huren en inrichting als je niet voornemens bent om behalve wat er nu al in B&R ligt ook de andere twee kernen te gaan aansluiten
Daarbij is de geëiste dekkingsgraad voor die twee kernen veel hoger als het nu al aangelegde deel in B&R.

Wie heeft het in Biddinghuizen en Swifterband doorgedrukt? Glashart of de gemeente?
Het is namelijk voor de burgemeester hier een prestigéproject waarbij hij zo'n beetje beloofd heeft dat heel Lansingerland aan het glas ging, maar ik neem toch aan dat Glashart zich niet laat dwingen als het commercieel nooit rendabel gaat worden, tenzij de gemeente wellicht financieel iets bijdraagt.
En een extra potje geld is er niet in Lansingerland momenteel en er staat ook niets over in de begroting van de gemeente... ik ben echt benieuwd dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 22:01 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 13:22
Gaan ze nou echt wachten op die 311 aanmeldingen? Er is ooit gezegd dat er 10.000 potentiele huishoudens zijn in de 2 B's samen. Dat betekent dat nu al zo'n 3700 huishoudens hebben ingeschreven. Lijkt me dat dat al behoorlijk rendabel is... En ik denk ook dat als de aanleg eenmaal bezig is/klaar is, ze nog wel aanmeldingen krijgen van mensen die nu nog de kat uit de boom kijken.

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:12:
Gaan ze nou echt wachten op die 311 aanmeldingen? Er is ooit gezegd dat er 10.000 potentiele huishoudens zijn in de 2 B's samen. Dat betekent dat nu al zo'n 3700 huishoudens hebben ingeschreven. Lijkt me dat dat al behoorlijk rendabel is... En ik denk ook dat als de aanleg eenmaal bezig is/klaar is, ze nog wel aanmeldingen krijgen van mensen die nu nog de kat uit de boom kijken.
Ik kan me dat niet voorstellen, zoveel inschrijvingen al?

Afgelopen zaterdag zaten ze op 35% en nu moeten er nog 311 bij om de 40% te halen (kan iemand even uitrekenen?) :P

Ook het aantal potentiele aansluitingen lijkt me aan de hoge kant of telt men de buitengebieden mee, want het deel wat nu glas heeft (de kern van B&R zonder nieuwbouw en stukje industrie, straten bij station) waren (als ik het getal goed herinner) 5293 aansluitingen, en dat was 97% van de huishoudens in de oude kern (ze hebben daar dus ook nog 4000 aansluitingen te doen in de nieuwbouwwijken lijkt me zo) ;).

Even afgaande op getallen op plaatsengids.nl

Bergschenhoek: 7000 woningen
Bleiswijk: 4000 woningen
Berkel en Rodenrijs: 9000 woningen

Ik denk als ik de getallen in de wandelgangen op de juiste waarde schat, dat het B&R deel nu nog onder de 1000 afnemers zit, waarvan ik vrij zeker ben van het Lijbrandt aantal rond de 50-60, KPN afhankelijk van welke medewerker je vraagt tussen de 500 en 1500 klanten, en van Tweak heb ik geen idee.
Het afnamepercentage in B&R ligt in ieder geval nog dik onder de 40%.

Anyway, ik ben wel benieuwd hoe lang Glashart de 2 B's nog aan het lijntje houdt, want de inschrijfdatum van 15 november is inmiddels voorbij, dus officieel hebben ze een eindscore waarop ze met één telefoontje aan de gemeente Ja of Nee kunnen doorgeven.

Overigens kunnen "de kat uit de boom" treuzelaars er wel op rekenen dat een glastouwtje niet meer gratis de meterkast in komt, en dat dit best wel eens in de honderden euro's kan lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 08:56 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:52:
[...]

Ik kan me dat niet voorstellen, zoveel inschrijvingen al?

Afgelopen zaterdag zaten ze op 35% en nu moeten er nog 311 bij om de 40% te halen (kan iemand even uitrekenen?) :P
Haha, precies wat ik dacht toen ik vannacht de '311' borden ineens zag staan. De ISPs zijn wanhopig en zetten alles op alles qua campagne om mensen zich in te laten schrijven, de kabelaar wacht tot (bijna) 40%.

Tja, dan worden ze vanzelf creatief met cijfers ;)

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ik zal mijn input ook even geven over de homeplugs, dit omdat ik inmidels veel verhalen van gebruikers ben tegengekomen door mijn werk.

Homeplugs werken op zich zoals ze beloven te werken (op een wat lagere snelheid na)
Echter is het van belang dat je ene goede kwaliteit plug koopt. Er zit een gigantisch verschil tussen stabiliteit en snelheid tussen verschillende plugs.
Nee je zal geen 100mbit internet gaan halen met een homeplug. maar gewoon voor normaal gebruik is het goed genoeg.
Op deze manier is IPTV of internet mogelijk via homeplugs.
Persoonlijk raad ik IPTV echt af via een homeplug , zeker als het om HD gaat. Ja een UTP is wat meer werk maar het is de moeite waard in stabiliteit en bewaking vna de kwaliteit.

Zoals spikecity al aangaf kun je 2 sets zo instellen dat ze elkaar niet zien. Echter in de praktijk merk ik toch dat het niet zo top werkt als de bedoeling is. Daarnaast raad ik iptv sowieso aan via een UTP.

All in all, homeplugs zijn handig maar ik beschouw ze als een 'extra' en niet voor mijn basis netwerk.
Gewoon lekker de IPTV via UTP aansluiten en internet via een router en een homeplug gebruiken voor als je ergens tijdelijk een pc hebt staan. (komt bij mij nog wel eens voor met teveel pc's in 1 woning)

Er is eigenlijk maar 1 groot probleem met homeplugs.
Ze beloven dingen die niet helemaal waargemaakt kunnen worden en de gebruikers hebben een verwachting die aansluit bij de beloftes. Dat werkt echter niet in de praktijk.

• burningbjorn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 17:26
2 Maanden geleden bij Lijbrandt het 50MB + IPTV + HD besteld. Gister is dan eindelijk de modem geïnstalleerd en binnen een aantal dagen krijg ik de box voor de tv binnen. Ben erg benieuwd hoe alles eruit ziet en of het lekker werkt. Internet is in ieder geval netjes 50MBps!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1035047404.png

• toxict
burningbjorn schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:33:
2 Maanden geleden bij Lijbrandt het 50MB + IPTV + HD besteld. Gister is dan eindelijk de modem geïnstalleerd en binnen een aantal dagen krijg ik de box voor de tv binnen. Ben erg benieuwd hoe alles eruit ziet en of het lekker werkt. Internet is in ieder geval netjes 50MBps!
[afbeelding]
Moet die 18Mbps upload niet 50Mbps zijn?

Als ik 50/50 bestel wil ik ook 50/50 ontvangen.

Verwijderd

toxict schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:53:
[...]

Moet die 18Mbps upload niet 50Mbps zijn?

Als ik 50/50 bestel wil ik ook 50/50 ontvangen.
De meeste upload tests van speedtest.net halen niet de volle mep.
Ik heb geloof ik wel 20 servers geprobeerd voordat ik up en down de volle bak haalde.
Makkelijker is gewoon bijv even een groot bestand heen en weer FTP-en naar je website ruimte die je standaard bij Lijbrandt ook hebt.

• Mr Magic
TheZeroorez schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:28:
[...]

Haha, precies wat ik dacht toen ik vannacht de '311' borden ineens zag staan. De ISPs zijn wanhopig en zetten alles op alles qua campagne om mensen zich in te laten schrijven, de kabelaar wacht tot (bijna) 40%.
Als het aantal van 10.000 potentiele huishoudens klopt, dan zou 311 inschrijvingen betekenen dat ze al 3700 inschrijvingen hebben, oftewel 37%.

Als ik dat als leek bekijk, lijkt me dat rendabel genoeg, maar ik ben natuurlijk geen kabelboer :)

Ik vind wel dat ze nu snel een beslissing moeten nemen. Die 15 november is geloof ik al de 4e deadline...

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:33:
[...]

Als het aantal van 10.000 potentiele huishoudens klopt, dan zou 311 inschrijvingen betekenen dat ze al 3700 inschrijvingen hebben, oftewel 37%.

Als ik dat als leek bekijk, lijkt me dat rendabel genoeg, maar ik ben natuurlijk geen kabelboer :)

Ik vind wel dat ze nu snel een beslissing moeten nemen. Die 15 november is geloof ik al de 4e deadline...
Als ze nog langer wachten komen ze de grond wellicht ook niet meer in, want de winter komt er ook weer aan en de vorst gaat de grond in, dus kan je straks pas ergens eind maart met een beetje pech en een echte winter zoals afgelopen jaar, de grond eens in om te gaan aanleggen.

• Peaky
Nou die 2 service winkels waren er al vanaf mei dit jaar, dus toen waren ze er al positief over;)

Verwijderd

Peaky schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:23:
Nou die 2 service winkels waren er al vanaf mei dit jaar, dus toen waren ze er al positief over;)
Uhh.. volgens mij is Bergschenhoek er nog niet zo lang hoor, kan me nog voor de geest halen dat er een bank in dat pand zat niet al te lang geleden, Bleiswijk kan inderdaad wel kloppen ergens mei dit jaar.
Maar goed, ik neem aan dat ze daar niet met zijn allen zitten om eind november weer weg te zijn, want voor Berkel en Rodenrijs hebben ze die winkels niet echt nodig.
Ok, KPN staat nog in zo'n container ergens bij de C1000, maar ze zijn ook al bij Informatique uit de winkel weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:30 ]

Verwijderd

Eindelijk vandaag Lijbrandt pakket toch aangevraagd, eerste ervaring positief, heb een uur na de aanvraag al "mijn lijbrandt" en eigen email adres. binnen 4 tot 8 weken word ik aangesloten. Erg benieuwd, nog even een extra utp kabel leggen, en een nieuwe wireless router uitzoeken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Mr Magic schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:33:
[...]

Dat van die 10k las ik pas later. Wel apart dat ze het steeds hadden over '40%', wat al veel teveel leek. Maar 40% van de potentiële afnemers is wat beter ja :) Het is zeker apart dat ze bij de aanvankelijke deadline pas op 15% zaten oid. 1500 mensen :X

• burningbjorn
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:40:
[...]

De meeste upload tests van speedtest.net halen niet de volle mep.
Ik heb geloof ik wel 20 servers geprobeerd voordat ik up en down de volle bak haalde.
Makkelijker is gewoon bijv even een groot bestand heen en weer FTP-en naar je website ruimte die je standaard bij Lijbrandt ook hebt.
Bij het uploaden van een bestand naar de ftp van mijn lijbrandt site blijft de upload snelheid ook hangen op 18mbps. Alle andere speedtest sites geven ook 18mbps aan! :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burningbjorn schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:44:
[...]

Bij het uploaden van een bestand naar de ftp van mijn lijbrandt site blijft de upload snelheid ook hangen op 18mbps. Alle andere speedtest sites geven ook 18mbps aan! :( |:(
Dat is in ieder geval consequent, maar het klopt niet. Even klagen dus, want een paar Mb eronder zitten zou kunnen, maar dit zijn er meer dan een paar ;)
Je weet zeker dat het niet ergens een snekje is aan jouw kant? Desnoods even vanaf een andere PC testen, met of zonder router? Het is namelijk heel ongewoon dat een glasvezel asymmetrisch is en zo constant ook.
Zoals gezegd zijn bij speedtest de meeste uploads lager en ook minder stabiel, maar dit is wel erg laag.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
als je 50mbit down zou halen is het bijna onmogelijk dat je de 50up niet red.
Zonder verdere info over de details van setup kunnen we moeilijk een oordeel geven natuurlijk.

Echter komt deze meeting overeen met een router+slechte QoS instellingen.
Ik zie heel vaak dat upload blijft steken tussen 15-30mbit met QoS instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:12:
[...]

Dat is in ieder geval consequent, maar het klopt niet. Even klagen dus, want een paar Mb eronder zitten zou kunnen, maar dit zijn er meer dan een paar ;)
Je weet zeker dat het niet ergens een snekje is aan jouw kant? Desnoods even vanaf een andere PC testen, met of zonder router? Het is namelijk heel ongewoon dat een glasvezel asymmetrisch is en zo constant ook.
Zoals gezegd zijn bij speedtest de meeste uploads lager en ook minder stabiel, maar dit is wel erg laag.
Thanks, ik zal het vanavond is zonder router ertussen proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:57:
Echter komt deze meeting overeen met een router+slechte QoS instellingen.
Ik zie heel vaak dat upload blijft steken tussen 15-30mbit met QoS instellingen.
Even een rare vraag? Waarom zou je op 50 of 100 Mbit symmetrisch uberhaupt QoS gebruiken in een router?
Je hebt over het algemeen zoveel bandbreedte dat je een bepaald type verkeer niet hoeft te knijpen of prioriteren boven een ander, want IPTV zit sowieso op een ander poortje, dus hoeft je router alleen maar internetverkeer te regelen.
Ik kan me voorstellen dat je op een 4/1 ADSL touwtje wil dat VoIP of streaming media bijv voorrang krijgt op ander verkeer, maar met een dikke pijp glas is QoS alleen maar hinderlijk.
In mijn router staat het dan ook uit, en dat scheelt met name op upload een aardig pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burningbjorn schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:07:
[...]

Thanks, ik zal het vanavond is zonder router ertussen proberen! :)
Probeer ook even met je router zonder QoS aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:46:
[...]

Probeer ook even met je router zonder QoS aan...
Heb beiden geprobeerd en de upload wordt niet sneller op.
Maak niet uit hoe ik het probeer maar de speedstest blijft overal nu hier op hangen: |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1037152275.png

Denk misschien ligt het aan mijn al wat oudere laptop, dus ik het alles aangesloten op mijn imac.
En daar heb ik dus nu bij speedtest wel 45mb down en 45 upload. (soms zelfs meer up dan down)
Het ligt dus gewoon aan een te trage laptop.

Vindt over het algemeen de verbinding niet erg stabiel al ik iets upload naar de ftp of een speedtest doe zie je de snelheden steeds verspringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burningbjorn schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:39:
Vindt over het algemeen de verbinding niet erg stabiel al ik iets upload naar de ftp of een speedtest doe zie je de snelheden steeds verspringen!
Speedtest.net is nog nooit stabiel geweest en is eigenlijk een beetje undersized voor dikke fiberverbindingen en kan met name op upload op heel veel servers een beetje hikkerig/hakkerig zijn, dat heb ik hier op zo'n beetje alle servers in Nederland al gezien. De server waar ik de meest stabiele en juiste getallen heb gezien op mijn touwtje was Capelle a/d IJssel, die haalde up en down nagenoeg de volle bak op mijn touwtje, maar ook deze is nu up weer traag.

Daarbij zit je nooit alleen op die servers, dus is het vrij normaal dat je kleine verschillen ziet tijdens het testen omdat die servers uiteindelijk ook bandbreedte limieten heeft die gedeeld worden door het aantal simultaan uploadende/downloadende testers.

FTP hangt een beetje af van welke client je gebruikt, want Filezilla bijv laat over het stukje wat al geupload is steeds de gemiddelde snelheid zien en dus niet de actuele snelheid op dat moment.
Als je dus bijv 1000Mb bin upload naar een server dan is ie in het begin vaak hoger dan zou horen en vrij springerig, maar naar mate je meer naar het einde loopt zakt de gemiddelde snelheid naar wat je zou verwachten en spring de gemiddelde snelheid bij mij hooguit nog 0.1Mb op en neer.
Je gaat dat effect pas echt goed zien als je 100 of 1000Mb upload, omdat je dan een echt gemiddelde ziet.
Pak je een 10Mb bestand dan is het al over voordat je echt een stabiel getal ziet ;)

EDIT:
Net hier nog even 1000Mb up en down geFTP't naar een host van XLSHosting, met 11,7Mbyte/sec (93,6Mbit/sec) up en 10,9 Mbyte/sec (87,2Mbit/sec) down... volle bak dus ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:15:
[...]

FTP hangt een beetje af van welke client je gebruikt, want Filezilla bijv laat over het stukje wat al geupload is steeds de gemiddelde snelheid zien en dus niet de actuele snelheid op dat moment.
Als je dus bijv 1000Mb bin upload naar een server dan is ie in het begin vaak hoger dan zou horen en vrij springerig, maar naar mate je meer naar het einde loopt zakt de gemiddelde snelheid naar wat je zou verwachten en spring de gemiddelde snelheid bij mij hooguit nog 0.1Mb op en neer.
Je gaat dat effect pas echt goed zien als je 100 of 1000Mb upload, omdat je dan een echt gemiddelde ziet.
Pak je een 10Mb bestand dan is het al over voordat je echt een stabiel getal ziet ;)

EDIT:
Net hier nog even 1000Mb up en down geFTP't naar een host van XLSHosting, met 11,7Mbyte/sec (93,6Mbit/sec) up en 10,9 Mbyte/sec (87,2Mbit/sec) down... volle bak dus ;)
Gebruik Cyberduck op de mac en zie bij download van 100mb bestand dat de snelheid rond de 5,3 MB per seconden zit, bij upload is dit 2,2 MB. Bij speedtest op capelle krijg ik weer dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1037429649.png

Ik denk dat ik het gewoon even de tijd moet geven en over een wat langere periode moet kijken hoe de snelheden zich houden. Verder ben ik helemaal tevreden O-) ! En morgen de TV box binnen! Ben benieuwd!

Iedereen bedankt voor alle hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Wat zijn de ervqringen met Lijbrandt qua kwaliteitnvan de verbinding? Dus niet de doorvoer maar ping en storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:26:
Wat zijn de ervqringen met Lijbrandt qua kwaliteitnvan de verbinding? Dus niet de doorvoer maar ping en storingen?
100% uptime sinds 26-8-2010, ping zit altijd tussen de 3 en 8 ms, en tot nu toe geen storingen op het netwerk waar ik me van bewust ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burningbjorn schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:16:
Ik denk dat ik het gewoon even de tijd moet geven en over een wat langere periode moet kijken hoe de snelheden zich houden. Verder ben ik helemaal tevreden O-) ! En morgen de TV box binnen! Ben benieuwd!

Iedereen bedankt voor alle hulp! _/-\o_
Veel plezier met je Amino (ik neem aan de HD versie?).
Geloof me, je went heel erg snel aan de scherpte van HD beelden, en daarna wil je nooit meer analoog SD kijken... (het pantykous over het scherm trekken effect) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:28:
[...]

Tja, dan worden ze vanzelf creatief met cijfers ;)
Ik vond onderstaande citaat vanaf de site www.glashart.nl/ikwilglasvezel wel interessant, want als je die tekst in de context van het totale stuk tekst interpreteert zegt Glashart dat ze minimaal in een gebied met 2500 woningen 40-50% één jaar actief moeten hebben om rendabel te zijn.

Wat je hier niet letterlijk uit opmaakt is of ze die 2500 woningen dan wel allemaal voorbereiden voor glas, en dus fysiek 5000 fibers leggen (alleen afgemonteerd bij afnemers, bij de rest opgelust voor de erfscheiding) of dat ze daadwerkelijk uitgaan van 1000-1250 aansluitingen die gelegd en opgeleverd worden.
Glashart kan alleen met aanvaardbare financiële risico's in glasvezel investeren. Concreet betekent dit dat er binnen een gebied van minimaal 2500 woningen, tussen de 40 en 50% van de bewoners minstens een jaar gebruik moeten maken van diensten die over het netwerk worden aangeboden.
Als ik dit sommetje loslaat op B&R met 5200+ daadwerkelijk tot in de meterkast aangesloten woningen dan zou dat betekenen dat ze dus minimaal 2600 klanten in B&R moeten halen om rendabel te zijn. Wat ik ervan denk te weten zitten ze daar nog lang niet op en kost B&R dus meer dan het oplevert?
Als ik me goed herinner vertelde de Glashart man tijdens de voorlichtingsavonden dat het B&R netwerk ca 5,6 miljoen had gekost om aan te leggen (tussen de 800 en 1200 euro per huis zou het kosten voor mensen die de kaart niet hadden ingestuurd voor accoord dat men glas mocht aanleggen)?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Thx!
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:20:
[...]

100% uptime sinds 26-8-2010, ping zit altijd tussen de 3 en 8 ms, en tot nu toe geen storingen op het netwerk waar ik me van bewust ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:12:
[...]

Ik vond onderstaande citaat vanaf de site www.glashart.nl/ikwilglasvezel wel interessant, want als je die tekst in de context van het totale stuk tekst interpreteert zegt Glashart dat ze minimaal in een gebied met 2500 woningen 40-50% één jaar actief moeten hebben om rendabel te zijn.

Wat je hier niet letterlijk uit opmaakt is of ze die 2500 woningen dan wel allemaal voorbereiden voor glas, en dus fysiek 5000 fibers leggen (alleen afgemonteerd bij afnemers, bij de rest opgelust voor de erfscheiding) of dat ze daadwerkelijk uitgaan van 1000-1250 aansluitingen die gelegd en opgeleverd worden.

Als ik dit sommetje loslaat op B&R met 5200+ daadwerkelijk tot in de meterkast aangesloten woningen dan zou dat betekenen dat ze dus minimaal 2600 klanten in B&R moeten halen om rendabel te zijn. Wat ik ervan denk te weten zitten ze daar nog lang niet op en kost B&R dus meer dan het oplevert?
Als ik me goed herinner vertelde de Glashart man tijdens de voorlichtingsavonden dat het B&R netwerk ca 5,6 miljoen had gekost om aan te leggen (tussen de 800 en 1200 euro per huis zou het kosten voor mensen die de kaart niet hadden ingestuurd voor accoord dat men glas mocht aanleggen)?

[...]
Het verschilt per project, In berkel hebben alle mensen een kastje in huis gekregen, ook als ze geen dienst afnamen.
In een andere gemeente b.v worden ze tot aan de geven geschoten en blijven daar op slag liggen tot de bewoner een dienst afneemt.

[ Voor 17% gewijzigd door Peaky op 23-11-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:59:
[...]

Het verschilt per project, In berkel hebben alle mensen een kastje in huis gekregen, ook als ze geen dienst afnamen.
In de gemeente Leusden worden ze tot aan de geven geschoten en blijven daar op slag liggen tot de bewoner een dienst afneemt.
Dat was mij inmiddels bekend, maar ik vroeg me alleen af als je dus 40-50% van het aantal aansluitingen per gemeente moet hebben om rendabel te zijn, dat Berkel en Rodenrijs dat dus niet zou zijn, want daar zitten wel 97% van de woningen in de oude kern aangesloten, maar daar neemt volgens mij nog geen 20% iets af via dat glas momenteel.
Als ik in mijn blok kijk (15 woningen) dan nemen er bij mijn weten nog maar twee via glas af... en dat is niet omdat de bewoners het niet kunnen betalen, want dit is een redelijk duur wijkje :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:35:
[...]

Dat was mij inmiddels bekend, maar ik vroeg me alleen af als je dus 40-50% van het aantal aansluitingen per gemeente moet hebben om rendabel te zijn, dat Berkel en Rodenrijs dat dus niet zou zijn, want daar zitten wel 97% van de woningen in de oude kern aangesloten, maar daar neemt volgens mij nog geen 20% iets af via dat glas momenteel.
Als ik in mijn blok kijk (15 woningen) dan nemen er bij mijn weten nog maar twee via glas af... en dat is niet omdat de bewoners het niet kunnen betalen, want dit is een redelijk duur wijkje :P
ja oke, nou het is in B&R inderdaad heel erg mager, 3 weken terug nog in de pops geweest, maar elke keer dat ik daar kom veranderd er niet veel kwa patchkabeltjes tegenover een jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:40:
[...]

ja oke, nou het is in B&R inderdaad heel erg mager, 3 weken terug nog in de pops geweest, maar elke keer dat ik daar kom veranderd er niet veel kwa patchkabeltjes tegenover een jaar terug.
Wel verklaarbaar, want van de 3 B's zit het meeste geld in Bleiswijk en Bergschenhoek, of was het je nog niet opgevallen dat het gehalte aan Porsche Cayennes in die kernen een stuk hoger ligt dan in Berkel en Rodenrijs, evenals het aantal vrijstaande woningen van 1 miljoen+ of meer met eigen oprijlaan of eigen erf :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:56:
[...]

Veel plezier met je Amino (ik neem aan de HD versie?).
Geloof me, je went heel erg snel aan de scherpte van HD beelden, en daarna wil je nooit meer analoog SD kijken... (het pantykous over het scherm trekken effect) ;)
Dankje! En ja ik heb inderdaad de HD versie!
Wat is dat apparaat klein zeg als je het vergelijkt met mijn UPC box! :)

Krijg af en toe wel deze melding op de box, verder erg tevreden met de kwaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NG7FX4R3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burningbjorn schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:19:
[...]

Dankje! En ja ik heb inderdaad de HD versie!
Wat is dat apparaat klein zeg als je het vergelijkt met mijn UPC box! :)

Krijg af en toe wel deze melding op de box, verder erg tevreden met de kwaliteit:
[afbeelding]
Kan je nagaan als je de echte Glashart Mediastreams krijgt, want volgens mij krijgt heel B&R nu de KPN streams die zwaarder gecomprimeerd zijn.

Dat is dus ook het probleem op het B&R netwerk de laatste anderhalve maand, spontaan crashen van de Amino met dit scherm als laatste.
Het kan voorkomen nadat je heel lang "Gidsinformatie wordt ververst" hebt gehad bij het zappen tussen zenders, of spontaan na een minuut of drie op een andere zender als je daarvoor heel lang naar een vorige zender hebt gekeken.

Het schijnt met de opzet van het WBA netwerk van doen te hebben, men heeft nu de oorzaak achterhaald en werkt aan een oplossing hiervoor. Ik heb inmiddels een crash of 80 gehad en gemeldt op twee Amino's, dus zat ik al te wachten op andere B&R gebruikers die ook dit probleem hadden.
Ik hoop dan ook heel binnenkort hier een bevestigend antwoord te kunnen geven dat het gefixt is.

Er staan hier sinds 26-8-2010 in een apart mapje overigens al dik 500 emails richting Lijbrandt met allerlei zaken die toen niet werkten of kapot gingen, ze hebben dus wel hard gewerkt om het te krijgen waar het nu is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:12:
[...]

Wel verklaarbaar, want van de 3 B's zit het meeste geld in Bleiswijk en Bergschenhoek, of was het je nog niet opgevallen dat het gehalte aan Porsche Cayennes in die kernen een stuk hoger ligt dan in Berkel en Rodenrijs, evenals het aantal vrijstaande woningen van 1 miljoen+ of meer met eigen oprijlaan of eigen erf :P
haha, ja ben een dagje in bleiswijk geweest, maar nu je het zegt klopt,

[ Voor 3% gewijzigd door Peaky op 23-11-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:06:
[...]
haha, ja heb een dagje bij glashart in bleiswijk mogen meedraaien, maar nu je het zegt klopt,
Een hoop ondernemers en glastuinbouw daar, tussen de glazen kassen aan de buitenranden staan ook allemaal van die lullige kleine stulpjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ff kijken hier voor de deur in B'hoek.....

hmmm, wel een mooie Alfa Romeo 8)

Het lastige met die "boeren" in de drie dorpen is natuurlijk het nieuwe aan glasvezel. De meesten vonden de overstap van telefoontikken naar adsl al eng genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:41:
Ff kijken hier voor de deur in B'hoek.....

hmmm, wel een mooie Alfa Romeo 8)

Het lastige met die "boeren" in de drie dorpen is natuurlijk het nieuwe aan glasvezel. De meesten vonden de overstap van telefoontikken naar adsl al eng genoeg...
Hier een Nissan QQ +2 AWD automaat... maar van de baas, maar hij past wel in het straatbeeld met al die dure AWD's die hier rondstuiven richting de Lidl op zaterdagmiddag :P

Ik vrees dat wat jij "boeren" noemt wellicht nog zo'n oude bakelieten T65 draaischijf telefoon hebben, aan gewoon analoog KPN koper, dus eigenlijk wel verbazingwekkend dat men al 3700 "boeren" zover heeft gekregen te tekenen ;)
Maar waarom denk je dat ik vanuit Spikecity ben verhuisd naar de 3B hoek? Juist omdat het nog dat dorpse karakter heeft wat je in steden als Spikecity (Spijkenisse dus voor de niet kenners) niet meer hebt. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:59:
[...]

Maar waarom denk je dat ik vanuit Spikecity ben verhuisd naar de 3B hoek? Juist omdat het nog dat dorpse karakter heeft wat je in steden als Spikecity (Spijkenisse dus voor de niet kenners) niet meer hebt. ;)
Ik ken dat, ben ook import. Vanuit "de grote stad" naar het dorpje toe.

Maar wat ik bedoel te zeggen met "boeren", is dat ze nogal huiverig zijn met nieuwe dingen. Ik zie het om me heen en bij mijn schoonfamilie. Als er een onbekend iemand een lulpraatje aan de deur houdt van een louche telefoonmaatschappij zeggen ze gelijk ja (want het was zo'n aardige man). Maar ik heb er vervolgens behoorlijk wat werk aan gehad om ze er weer vanaf te krijgen.
Gelukkig heb ik nu wel de hele schoonfamilie omgepraat naar glas 8) Voorbereiding op de toekomst hè :P

Ik hoop trouwens dat de winter weer vroeg ophoudt, des te sneller kunnen ze hier beginnen met graven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:20:
[...]

Ik ken dat, ben ook import. Vanuit "de grote stad" naar het dorpje toe.

Maar wat ik bedoel te zeggen met "boeren", is dat ze nogal huiverig zijn met nieuwe dingen. Ik zie het om me heen en bij mijn schoonfamilie. Als er een onbekend iemand een lulpraatje aan de deur houdt van een louche telefoonmaatschappij zeggen ze gelijk ja (want het was zo'n aardige man). Maar ik heb er vervolgens behoorlijk wat werk aan gehad om ze er weer vanaf te krijgen.
Gelukkig heb ik nu wel de hele schoonfamilie omgepraat naar glas 8) Voorbereiding op de toekomst hè :P

Ik hoop trouwens dat de winter weer vroeg ophoudt, des te sneller kunnen ze hier beginnen met graven!
Ik geloof dat er inmiddels aardig wat import in Lansingerland is gaan wonen, omdat het nog een landelijk ogende driehoek is midden in de randstad (slecht voor de huizenprijzen overigens, want die zijn knap hoog) :)
En over KPN aan de deur heb ik al meer horrerstories meegekregen, ook bij mij aan de deur was het een heel aardige man, alleen moest ik hem teleurstellen dat er bij mij van een echte provider iets over het glas binnenkwam... nog nooit een KPN-ner zo beteuterd zien afdruipen overigens :P

Het gaat eind van de week al stevig vriezen 's-nachts, dus ik vrees dat het graven, als ze al een go hebben, wel even op zich gaat laten wachten :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:16:
[...]
En over KPN aan de deur heb ik al meer horrerstories meegekregen, ook bij mij aan de deur was het een heel aardige man, alleen moest ik hem teleurstellen dat er bij mij van een echte provider iets over het glas binnenkwam... nog nooit een KPN-ner zo beteuterd zien afdruipen overigens :P
_O-

ik lees aardig mee in dit topic. (en natuurlijk in de andere fiber topics)
't zou mij benieuwen ofdat lijbrandt nog netjes zoals het hoort de diensten door gaat leveren vanaf glashart media ipv die bagger kpn streams

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbert schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:24:
[...]

_O-

ik lees aardig mee in dit topic. (en natuurlijk in de andere fiber topics)
't zou mij benieuwen ofdat lijbrandt nog netjes zoals het hoort de diensten door gaat leveren vanaf glashart media ipv die bagger kpn streams
Weet je, ik heb me vrijwillig aangeboden om slachtoffer te zijn om het B&R netwerkdeel van Lijbrandt zo bug en probleem vrij mogelijk te krijgen, want ik geloof nooit dat de gemiddelde klant 3 maanden en 500 mails er voor over heeft om een triple play abonnementje werkend opgeleverd te krijgen. Ik geloof ook wel dat ze blij zijn met wat ik allemaal aan probleempjes heb gemeldt afgelopen tijd.
Er is in die tijd van testen, bugs melden en vele uren zappen en wat al niet meer een aardige relatie ontstaan tussen mij en de man die verantwoordelijk is voor het correct opleveren van accounts in B&R en Dordrecht, dus dat is communicatief voor mij wel lekker, ik hoor en weet meer dan de gemiddelde klant.
Aan de andere kant blijf ik uiteraard gewoon een kritische klant die wil krijgen waarvoor hij gaat betalen, en geen inferieure meuk omdat er een touwtje niet werkt/ligt tussen een toeleverancier en hun netwerk.

Als ik op de stoel van de klant ga zitten, en dat doe ik op dit moment dan ook, dan ben ik gewoon een keiharde klootzak die tot aan het gaatje zal gaan om te krijgen waarvoor hij betaalt in de toekomst.
Daarbij ben ik uiteraard niet de eerste de beste gebruiker en heb hier meer hardware en software draaien dan een gemiddelde internet provider bij wijze van spreken uiteraard, dus door elk l*lverhaal prik ik wel heen, ook al hou ik me hier over het algemeen op de vlakte qua kennis van zaken ;)

Zoals je ziet ben ik in de bewuste topics heel actief bezig, en ook dat weten ze, dus ze mogen het zeggen... wil je een pro of anti reclame hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Over Crash Test Dummy gesproken.
Wat kan/moet ik doen om er (ook) eentje te worden in B&R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:42:
[...]

Over Crash Test Dummy gesproken.
Wat kan/moet ik doen om er (ook) eentje te worden in B&R?
Ze hebben de testgebruikers, een beetje at random blijkt achteraf, geselecteerd uit de eerste inschrijvingen na de voorlichtingsavonden.
Op de voorlichtingsavond zelf werd er ook al gevraagd aan mensen die met name technische issues hadden in het vragenrondje of ze tester wilde worden, en zo ben ik het geworden.

Achteraf is de man die in B&R verantwoordelijk is voor opleveren van de diensten een beetje overvallen met de technische kwaliteiten van de testers die hij op een lijstje kreeg, want daar waren gewoon mensen bij die daarvoor eigenlijk niet genoeg tijd of kennis in huis hadden en hadden verwacht even een abonnementje opgeleverd te krijgen met een vragenformulier over hun ervaringen achteraf.

Ze zijn met testen begonnen ergens in augustus, met nummer 1 in de wijk vlak bij de POP, en ik was twee weken later nummer 2 in de Edelsteenbuurt.
Ze hebben uiteindelijk met een stuk of 5 testers de ergste ellende uit het netwerk en de draaiende diensten weten te krijgen, waarvan het leeuwendeel achteraf van mij lijkt te zijn gekomen (met 500 meldingen en uren zappen, proberen, bellen enz enz tot nu toe), en nu zitten ze volgens mij nog in de opgeschaalde testperiode met rond de 50 gebruikers aangesloten en binnenkort zullen ze wel all out gaan leveren.

Ik heb geen idee of ze op dit moment nog verse testers (kritisch en technisch goed) nodig hebben, maar ik kan deze man wel eens een mailtje sturen, en jou met hem in contact brengen als hij dat ziet zitten.

Nu meld ik storingen die ik hier zie, zoals het screenshot van een gecrashte Amino ook aan hem door simpelweg door het bewuste forumbericht even naar hem te mailen als link.

Als hij reageert krijg je een DM van me (en mailtje nummer 7 naar de Lijbrandtman vanavond) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:18:
[...]

Ze hebben de testgebruikers, een beetje at random blijkt achteraf, geselecteerd uit de eerste inschrijvingen na de voorlichtingsavonden.
Op de voorlichtingsavond zelf werd er ook al gevraagd aan mensen die met name technische issues hadden in het vragenrondje of ze tester wilde worden, en zo ben ik het geworden.

Achteraf is de man die in B&R verantwoordelijk is voor opleveren van de diensten een beetje overvallen met de technische kwaliteiten van de testers die hij op een lijstje kreeg, want daar waren gewoon mensen bij die daarvoor eigenlijk niet genoeg tijd of kennis in huis hadden en hadden verwacht even een abonnementje opgeleverd te krijgen met een vragenformulier over hun ervaringen achteraf.

Ze zijn met testen begonnen ergens in augustus, met nummer 1 in de wijk vlak bij de POP, en ik was twee weken later nummer 2 in de Edelsteenbuurt.
Ze hebben uiteindelijk met een stuk of 5 testers de ergste ellende uit het netwerk en de draaiende diensten weten te krijgen, waarvan het leeuwendeel achteraf van mij lijkt te zijn gekomen (met 500 meldingen en uren zappen, proberen, bellen enz enz tot nu toe), en nu zitten ze volgens mij nog in de opgeschaalde testperiode met rond de 50 gebruikers aangesloten en binnenkort zullen ze wel all out gaan leveren.

Ik heb geen idee of ze op dit moment nog verse testers (kritisch en technisch goed) nodig hebben, maar ik kan deze man wel eens een mailtje sturen, en jou met hem in contact brengen als hij dat ziet zitten.

Nu meldt ik storingen die ik hier zie, zoals het screenshot van een gecrashte Amino ook aan hem door simpelweg door het bewuste forumbericht even naar hem te mailen als link.

Als hij reageert krijg je een DM van me (en mailtje nummer 7 naar de Lijbrandtman vanavond) ;)
Ik zou echt wel willen testen.
Zeker als Lijbrandt de enige serieuze aanbieder is in B&R.
Tweak doe ik niet, want dat is gewoon KPN met een Tweak sticker erop.
En KPN al helemaal niet.
Verder ben ik meer dan de gemiddelde gebruiker en kritisch in wat ik wil.
Daarom ook minder snel tevreden wellicht? Ik zal zeker net zoals jij op mijn strepen staan als iets beloofd word.
Maar ik hoor het graag als er mogelijkheden zijn. Glas ligt tot in mijn meterkast en lijkt mij een kwestie van modem erin hangen en pigtails erop pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:51:
Tweak doe ik niet, want dat is gewoon KPN met een Tweak sticker erop.
En KPN al helemaal niet.
Verder ben ik meer dan de gemiddelde gebruiker en kritisch in wat ik wil.
Daarom ook minder snel tevreden wellicht? Ik zal zeker net zoals jij op mijn strepen staan als iets beloofd word.
Maar ik hoor het graag als er mogelijkheden zijn. Glas ligt tot in mijn meterkast en lijkt mij een kwestie van modem erin hangen en pigtails erop pluggen.
Als gezegd heb ik hem gevraagd of er nog echte testers nodig zijn, maar als jij nu nog niet bent opgeleverd dan komt dat pas bij de volledige roll-out na de opgeschaalde testperiode met 50 users waarin ze volgens mij nu nog zitten.

Installeren is inderdaad 10 minuten werk, dummy eraf, CATV module erin klikken, modem eroverheen klikken, even testen en dan het modem met een loodje aan de base verzegelen. (om freubelaars eruit te houden).

De bouwmanager die ik als contact heb is overigens geen kerel waarbij je direct stampvoetend op je strepen hoeft te gaan staan, want net als Yogoi is hij een gedreven persoon die voor zijn klanten het vuur uit zijn sloffen loopt om zaken goed voor elkaar te krijgen, en hiervoor de laatste maanden achterlijk veel uren heeft gemaakt (ik hoop dat ze hem overuren uitbetalen ;) ). Daarbij is hij net als wij ook gewoon een mens die af en toe gefrustreerd raakt van een organisatie achter hem die naar zijn zin niet of niet adequaat reageert, en dat siert hem wel.
Hij weet zijn klanten goed in te schatten, zeker zijn testers, want er is werkelijk niets wat ik aandraag wat hij niet serieus neemt en er mee aan de slag gaat, zelfs als ik hem influister dat hij ook een beetje aan zijn vrouw en kind moet blijven denken als ik hem hier 's-avonds laat weer eens de deur uitschop. :P

Ik verwacht in de loop van vandaag dan ook wel een antwoord op het voorstel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens net een knap gemaakt promotiefilmpje zitten kijken op de reggefiber website.

http://www.glashart.nl/in...t_Glasvezelfilm_small.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:03:
[...]

Kan je nagaan als je de echte Glashart Mediastreams krijgt, want volgens mij krijgt heel B&R nu de KPN streams die zwaarder gecomprimeerd zijn.

Dat is dus ook het probleem op het B&R netwerk de laatste anderhalve maand, spontaan crashen van de Amino met dit scherm als laatste.
Het kan voorkomen nadat je heel lang "Gidsinformatie wordt ververst" hebt gehad bij het zappen tussen zenders, of spontaan na een minuut of drie op een andere zender als je daarvoor heel lang naar een vorige zender hebt gekeken.

Het schijnt met de opzet van het WBA netwerk van doen te hebben, men heeft nu de oorzaak achterhaald en werkt aan een oplossing hiervoor. Ik heb inmiddels een crash of 80 gehad en gemeldt op twee Amino's, dus zat ik al te wachten op andere B&R gebruikers die ook dit probleem hadden.
Ik hoop dan ook heel binnenkort hier een bevestigend antwoord te kunnen geven dat het gefixt is.

Er staan hier sinds 26-8-2010 in een apart mapje overigens al dik 500 emails richting Lijbrandt met allerlei zaken die toen niet werkten of kapot gingen, ze hebben dus wel hard gewerkt om het te krijgen waar het nu is ;)
Ik heb af en toe ook dat een uitzending in 4:3 formaat word getoond. Maar als daarna weer een andere serie begint, of de reclame begint, springtie gewoon weer naar 16:9. 8)7
Zou het wel fijn vinden als dat ook gewoon 16:9 blijft. Zit je anders met je 107cm LED TV naar een 4:3 uitzending te kijken |:(

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OVMPPPFI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burningbjorn schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:10:
[...]

Ik heb af en toe ook dat een uitzending in 4:3 formaat word getoond. Maar als daarna weer een andere serie begint, of de reclame begint, springtie gewoon weer naar 16:9. 8)7
Zou het wel fijn vinden als dat ook gewoon 16:9 blijft. Zit je anders met je 107cm LED TV naar een 4:3 uitzending te kijken |:(

Zie:
[afbeelding]
Zenders die 4:3 uitzendingen tonen doen dat in het originele formaat, dus met twee zwarte randen aan de zijkant. Als de bron geen 16:9 is dan heb je zwarte randen.
Waarschijnlijk omdat dit vanaf de bronnen ook zo wordt gestreamd, en men zelf niets doet anders dan doorgeven van de originele data (in ons geval nog door een setje KPN servers heengetrapt omdat we op een WBA netwerk zitten).
Er is dus niets aan te doen, omdat die zwarte randen dus daadwerkelijk in de stream zitten en het totale beeld voor de Amino dus gewoon 1080i is, waardoor ook de Amino niet gaat opschalen. ook je TV ziet wat er uit de Amino komt ook als 1080i, dus die zal ook niet de neiging hebben om te gaan stretchen om beeldvullend te blijven.

Ik neem aan dat je bij instellingen/beeld je Amino hebt gezet op 1080i altijd breedbeeld?

PS
Je kijkt wel naar de leuke series zie ik :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:51:
Ik kan je geen DM sturen, maar ik heb een antwoord voor je, ook al is het wellicht niet wat je graag wilde horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de andere B's... officieel (volgens de Heraut die net op de mat ploft) hoeft Glashart nu nog maar 306 aanmeldingen te hebben.... in alweer een kostbare paginagrote full-color advertentie te lezen.
Dus afgelopen week (nog 311) het astronomische aantal van 5 nieuwe inschrijvingen mogen noteren, met twee bemande winkels.... Sjesus wat zullen die mensen het druk hebben gehad :P

Met andere woorden, hoelang wil Glashart het nog uitmelken en rekken alvorens men wellicht besluit ruim 3700 mensen in de B's teleur te stellen omdat ze er bij wijze van spreken eentje tekort komen om break even te draaien? Wetende dat het Berkel en Rodenrijs netwerk volgens mij ook nog ruim onder de 40% grens bezet is nu, en met het KPN streams verhaal wellicht klanten gaat verliezen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij vorige week aangemeld, desgevraagd werd aangegeven in de winkel dat de wachttijd 4 tot 8 weken is voor het aansluiten, ben benieuwd hoe lang jullie hebben gewacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:01:
Ik heb mij vorige week aangemeld, desgevraagd werd aangegeven in de winkel dat de wachttijd 4 tot 8 weken is voor het aansluiten, ben benieuwd hoe lang jullie hebben gewacht?
Dat wil je in mijn geval niet weten, aanmelding 24 april, aangesloten 26 augustus en opgeleverd 14 oktober op papier... maar ja, ik was dan ook nummer 2, en geheel handmatig ingeschoten, dus zeker niet representatief voor wat men nu automatisch kan inschieten aan accounts :P
Wat ik hoor van Lijbrandt zitten ze nu gemiddeld op 4-5 weken...
Er liggen bij van Gelder (de installateur die de Genexis modems installeert en oplevert) zo'n 400 aanmeldingen klaar om te worden opgeleverd zoals ik vandaag hoorde van Lijbrandt... het is dus wachten op een "go for roll-out" van Lijbrandt lijkt het.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:03:
[...]

Dat wil je in mijn geval niet weten, aanmelding 24 april, aangesloten 26 augustus en opgeleverd 14 oktober op papier... maar ja, ik was dan ook nummer 2, en geheel handmatig ingeschoten, dus zeker niet representatief voor wat men nu automatisch kan inschieten aan accounts :P
Wat ik hoor van Lijbrandt zitten ze nu gemiddeld op 4-5 weken...
Er liggen bij van Gelder (de installateur die de Genexis modems installeert en oplevert) zo'n 400 aanmeldingen klaar om te worden opgeleverd zoals ik vandaag hoorde van Lijbrandt... het is dus wachten op een "go for roll-out" van Lijbrandt lijkt het.
Jij was dan ook een van de eerste aanmeldingen he! Maar 4-5 weken valt best mee, tja heb ook zo lang getwijfeld, maar nu ik eenmaal de keus heb gemaakt wil ook wel weer snel aangesloten worden. Heb al een extra utp kabel tbv iptv al gelegd, in principe kan ik verder alles zo aansluiten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:04:
[...]

Ik kan je geen DM sturen, maar ik heb een antwoord voor je, ook al is het wellicht niet wat je graag wilde horen ;)
DM stond uit.
Staat nu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:37:
[...]

DM stond uit.
Staat nu aan.
Dus nu heb je een DM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:31:
Jij was dan ook een van de eerste aanmeldingen he! Maar 4-5 weken valt best mee, tja heb ook zo lang getwijfeld, maar nu ik eenmaal de keus heb gemaakt wil ook wel weer snel aangesloten worden. Heb al een extra utp kabel tbv iptv al gelegd, in principe kan ik verder alles zo aansluiten lijkt mij.
Klopt, mijn account is helemaal handmatig geconfigureerd, en met zoveel leverende partijen heeft dat nogal wat voeten in de aarde gehad om alles aan de gang te krijgen, de eerste weken had ik bijna elke dag wel iets meer wat ging werken. Nu worden accounts volledig automatisch ingeschoten zoals dat heet, wat zoveel inhoudt dat ze een 50/50 compleet met een klik volledig automatisch kunnen activeren en configureren. Het is letterlijk minutenwerk.
Nadat het modem is opgeleverd duurt het maximaal een week voordat je je Amino per post thuisbezorgt krijgt, en daarbij zit ook al weer 10 meter UTP en een HDMI kabel, dus kan je zodra de doos open is al bijna kijken :) Je bent het langste bezig om die twee AA batterijtjes uit de folie te pulken om ze in je afstandbediening te stoppen.

Installeren is thuis een eitje, kwestie van de juiste stekkertjes in de juiste gaatjes frotten en het werkt. ;)
En dat zijn er op de voeding van de Genexis na (die je wel in je meterkast moet voorzien, een stroompunt) dus slechts vier.
1x UTP voor je IPTV, 1x UTP voor je router, 1x RJ voor telefonie, en een F-connector voor je analoog/dvb-c voor de rest van het huis. (Let op, ik weet niet of van Gelder een verloop van F-connector naar ouderwetste TV stekker meelevert, voor mij hadden ze er een in de auto liggen omdat ze persé (omdat bij mij UPC in de meterkast al op een doos is afgemonteerd met een TV aansluiting) analoog wilde testen.
Ik beloof dus niet dat ze die standaard bij elke Genexis meeleveren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:17:
[...]

Klopt, mijn account is helemaal handmatig geconfigureerd, en met zoveel leverende partijen heeft dat nogal wat voeten in de aarde gehad om alles aan de gang te krijgen, de eerste weken had ik bijna elke dag wel iets meer wat ging werken. Nu worden accounts volledig automatisch ingeschoten zoals dat heet, wat zoveel inhoudt dat ze een 50/50 compleet met een klik volledig automatisch kunnen activeren en configureren. Het is letterlijk minutenwerk.
Nadat het modem is opgeleverd duurt het maximaal een week voordat je je Amino per post thuisbezorgt krijgt, en daarbij zit ook al weer 10 meter UTP en een HDMI kabel, dus kan je zodra de doos open is al bijna kijken :) Je bent het langste bezig om die twee AA batterijtjes uit de folie te pulken om ze in je afstandbediening te stoppen.

Installeren is thuis een eitje, kwestie van de juiste stekkertjes in de juiste gaatjes frotten en het werkt. ;)
tjonge, dat zou veel makkelijker zijn dan ik dacht. Misschien dat ik in een slaapkamer ook nog wel een hd tv wil, dus eventueel nog een utp kabeltje leggen. Maar dan wacht ik wellicht nog even op de amino die ook kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:32:
[...]

tjonge, dat zou veel makkelijker zijn dan ik dacht. Misschien dat ik in een slaapkamer ook nog wel een hd tv wil, dus eventueel nog een utp kabeltje leggen. Maar dan wacht ik wellicht nog even op de amino die ook kan opnemen.
Als in mijn aangevulde bericht wat je citeert, 4 stekkertjes en gaan met die banaan.
Als je IPTV wilt splitsen even een goedkoop switchje van Eminent of Netgear bij Informatique halen (17 euro) en op het punt waar je gaat splitsen neerzetten in de IPTV kabel. De regel voor switches in IPTV multicast streams lijkt te zijn hoe goedkoper de switch, des te groter de kans dat het werkt.
Ik heb een 5-poorts 100Mbit Netgear getest en een 8-poorts 100Mbit Eminent.... beiden werken zonder problemen en bij mij draai op de hoogste verdieping dus een tweede Amino 130m met een HD TV eraan.
Het mooie is dat bij glasvezel de bandbreedte nodig voor HD TV niet afgaat van je internetsnelheid, daar waar dat bij alle kabelaars wel zo is en men met zgn QoS (Quality of Service priosering) in de router ervoor moeten zorgen dat indien je vol aan het downloaden bent je IPTV er niet mee kapt.
Ik kan hier op twee TV's verschillende HD zenders bekijken en de volle 100Mbit downloaden zonder dat je op de TV's of op de downloadsnelheid er iets van merkt ;)

De PVR M532 Amino wordt verwacht na 12-12-2010, en aangezien ik waarschijnlijk de eerste ben die er als testklant van Lijbrandt mee mag spelen zijn jullie de tweede die hierover horen :P

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:36:
[...]

Als in mijn aangevulde bericht wat je citeert, 4 stekkertjes en gaan met die banaan.
Als je IPTV wilt splitsen even een goedkoop switchje van Eminent of Netgear bij Informatique halen (17 euro) en op het punt waar je gaat splitsen neerzetten in de IPTV kabel. De regel voor switches in IPTV multicast streams lijkt te zijn hoe goedkoper de switch, des te groter de kans dat het werkt.
Ik heb een 5-poorts 100Mbit Netgear getest en een 8-poorts 100Mbit Eminent.... beiden werken zonder problemen en bij mij draai op de hoogste verdieping dus een tweede Amino 130m met een HD TV eraan.
Het mooie is dat bij glasvezel de bandbreedte nodig voor HD TV niet afgaat van je internetsnelheid, daar waar dat bij alle kabelaars wel zo is en men met zgn QoS (Quality of Service priosering) in de router ervoor moeten zorgen dat indien je vol aan het downloaden bent je IPTV er niet mee kapt.
Ik kan hier op twee TV's verschillende HD zenders bekijken en de volle 100Mbit downloaden zonder dat je op de TV's of op de downloadsnelheid er iets van merkt ;)

De PVR M532 Amino wordt verwacht na 12-12-2010, en aangezien ik waarschijnlijk de eerste ben die er als testklant van Lijbrandt mee mag spelen zijn jullie de tweede die hierover horen :P
He na 12-12 dat is sneller dan ik dacht, nou dan kan de pvr beneden en de dan 'oude' 130m naar boven. Ik heb al een switch van greenpoint tbv internet, die kan ik eventueel ook proberen voor iptv. In de winkel werd verder een wireless router aanbevolen van linksys of van D-link beiden boven de 600 serie. heb daarom de aanbieding van netgear 3700 bij informatique laten schieten...
Dat van die downloadsnelheid wist ik, dat is inderdaad mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:16:
[...]

He na 12-12 dat is sneller dan ik dacht, nou dan kan de pvr beneden en de dan 'oude' 130m naar boven. Ik heb al een switch van greenpoint tbv internet, die kan ik eventueel ook proberen voor iptv. In de winkel werd verder een wireless router aanbevolen van linksys of van D-link beiden boven de 600 serie. heb daarom de aanbieding van netgear 3700 bij informatique laten schieten...
Dat van die downloadsnelheid wist ik, dat is inderdaad mooi.
Ik heb hier een Sitecom X3 (WL342) N-routertje hangen, 55 piek bij Informatique en werkt super, al sinds 27 augustus up, zonder ook maar een keer te hoeven resetten of zo.
Overigens wordt de deal voor de M532 dat je die kan omruilen voor je Amino 130m tegen bijbetaling van 50 euro (zoals de deal ook is bij XMS).
Ik geloof dat als je hem los bestelt dat hij 249 euro gaat kosten... en mogelijk wil je wachten op de 250Gb opvolger de M540, die bovendien ook de nieuwere HDMI1.3a standaard hanteert. De M540 wordt ergens eerste kwartaal 2011 verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even naar de wl342 gekeken en hij komt niet zo goed uit de test, ik heb best wat apparatuur hangen aan het netwerk en wil toch kijken of ik mijn netwerksnelheid kan verhogen. Die deal voor M532 zou erg interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:47:
Heb even naar de wl342 gekeken en hij komt niet zo goed uit de test, ik heb best wat apparatuur hangen aan het netwerk en wil toch kijken of ik mijn netwerksnelheid kan verhogen. Die deal voor M532 zou erg interessant zijn.
Ach, bij mij thuis hangen er 7 computers aan waaronder drie servers naar buiten toe, en nog een stuk of 6 wireless laptops van kids en vriendjes en vrouw... en dat doet ie al 3 maanden zonder kik te geven of vast te lopen.
Lijkt me dus een heel betrouwbaar routertje voor dat geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die een lokaal speedtestje willen doen vanaf een Lijbrandt 100Mbit verbinding... go your gang :)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35090962

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:48

Slapstick

Me, myself or I

Ik heb sinds kort ook een glasvezelaanlsluiting. Maar mijn huisgenoten zijn in de meerderheid tegen een glasvezel verbinding, omdat dit meer gaat kosten per maand en ze het internet nu al snel genoeg vinden :(.

Ik praat hier wel over een hele andere regio (Enschede). Maar wel dezelfde aanbieders als dit topic.

@ spikecity, ik wil niet al te modderig overkomen, maar er bestaat een edit knop ;)

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slapstick schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:53:
Ik heb sinds kort ook een glasvezelaanlsluiting. Maar mijn huisgenoten zijn in de meerderheid tegen een glasvezel verbinding, omdat dit meer gaat kosten per maand en ze het internet nu al snel genoeg vinden :(.

Ik praat hier wel over een hele andere regio (Enschede). Maar wel dezelfde aanbieders als dit topic.

@ spikecity, ik wil niet al te modderig overkomen, maar er bestaat een edit knop ;)
Tja, kwaliteit kost een beetje geld, studenten wellicht? Ze weten niet wat ze missen :)

En ik weet dat er een edit knop is, maar ik houd de diverse dingen graag gescheiden, ook als dat betekent dat er soms meerdere posts onder elkaar staan... macht der gewoonte om niet vier of vijf mensen in één post te beantwoorden... vergeef me als ik je daarmee irriteer, ik zal trachten mijn leven te beteren hier :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:48

Slapstick

Me, myself or I

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:00:
[...]

Tja, kwaliteit kost een beetje geld, studenten wellicht? Ze weten niet wat ze missen :)

En ik weet dat er een edit knop is, maar ik houd de diverse dingen graag gescheiden, ook als dat betekent dat er soms meerdere posts onder elkaar staan... macht der gewoonte om niet vier of vijf mensen in één post te beantwoorden... vergeef me als ik je daarmee irriteer, ik zal trachten mijn leven te beteren hier :P
offtopic:
Als je dingen wilt scheiden dan kun je daar heel handig [hr] voor gebruiken, dat geeft namelijk deze:

Ja, studenten :-(. Ik weet wel wat ik mis, maar ik ga er voor zorgen dat bij elke kamerverhuizing er iemand die pro is inkomt, net zolang tot we een democratische meerderheid hebben :+

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slapstick schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:04:
[...]

offtopic:
Als je dingen wilt scheiden dan kun je daar heel handig [hr] voor gebruiken, dat geeft namelijk deze:

Ja, studenten :-(. Ik weet wel wat ik mis, maar ik ga er voor zorgen dat bij elke kamerverhuizing er iemand die pro is inkomt, net zolang tot we een democratische meerderheid hebben :+
Ja, ja... klinkt allemaal heel "democratisch", maar als je daarmee je doel bereikt... who cares... en ik ken de [ hr ] uiteraard.
Probleem is dat er momenteel veel te melden is over met name Lijbrandt en B&R, en dat ik daar vrijwillig nu eenmaal voor heb gekozen om op tweakers verslag van te doen, bij gebrek aan communicatie vanuit Lijbrandt zelf. Vandaar dat je me in Lijbrandt gerelateerde topics tot op het irritante toe vaak zult tegenkomen.... (moeten ze maar zorgen dat alles klopt :P), en bovendien is het leuk om nieuwe (potentiele) Lijbrandtklanten uit te leggen wat ze te wachten staat. ;)

Daarbij heb ik de vervelende eigenschap soms lang van stof te zijn, dus als ik meerdere zaken ga samenvoegen worden het helemaal lappen tekst :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 23:25 ]

• toxict
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:11:
[...]

Ja, ja... klinkt allemaal heel "democratisch", maar als je daarmee je doel bereikt... who cares... en ik ken de [ hr ] uiteraard.
Probleem is dat er momenteel veel te melden is over met name Lijbrandt en B&R, en dat ik daar vrijwillig nu eenmaal voor heb gekozen om op tweakers verslag van te doen, bij gebrek aan communicatie vanuit Lijbrandt zelf. Vandaar dat je me in Lijbrandt gerelateerde topics tot op het irritante toe vaak zult tegenkomen.... (moeten ze maar zorgen dat alles klopt :P), en bovendien is het leuk om nieuwe (potentiele) Lijbrandtklanten uit te leggen wat ze te wachten staat. ;)

Daarbij heb ik de vervelende eigenschap soms lang van stof te zijn, dus als ik meerdere zaken ga samenvoegen worden het helemaal lappen tekst :P
Is helemaal niet vervelend.
Des te meer info...des te beter.

Ben echt blij dat er wel iemand de moeite neemt om uitgebreid iets te vertellen over Glas in z'n woongebied.
Ik ga hier zeker van profiteren.

Verwijderd

toxict schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:14:
[...]

Is helemaal niet vervelend.
Des te meer info...des te beter.

Ben echt blij dat er wel iemand de moeite neemt om uitgebreid iets te vertellen over Glas in z'n woongebied.
Ik ga hier zeker van profiteren.
Hahaha, ik ben blij dat ik het in ieder geval niet voor de kat z'n viool doe :P
Zolang niemand me maar beschuldigd voor Lijbrandt te werken doe ik het met plezier.
Mochten ze me overigens een goed contract aanbieden dan wil ik daar best over nadenken, bijv communicatie manager? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:54:
[...]

Ach, bij mij thuis hangen er 7 computers aan waaronder drie servers naar buiten toe, en nog een stuk of 6 wireless laptops van kids en vriendjes en vrouw... en dat doet ie al 3 maanden zonder kik te geven of vast te lopen.
Lijkt me dus een heel betrouwbaar routertje voor dat geld :P
Ik zal naar de wl342 nog eens kijken, ik ben vandaag verder gegaan met de bekabeling. Ik heb cat5 kabels vervangen voor cat6. Voor IPTV volg je hetzelfde aansluitschema als voor de computer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is rustig hier, storing op het netwerk van Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik kan me toch niet voorstellen dat ze de hele operatie afbreken in B'hoek en Bleiswijk, omdat je 300 aansluitingen tekort komt.. Die 40% is dus bijna gehaald, dan kun je er dus vanuit gaan, dat als het eenmaal rolt, meer mensen zich gaan aanmelden. Omdat mensen dan bij buren en familie kunnen zien hoe het werkt, zien eten, doet eten zeg maar ;)

Vervolgens wacht ik maar rustig af tot ze de straat hier komen openbreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ik kan het me ook niet voorstellen. Het is wel erg stil de laatste tijd. De "deadline" van 15 november is alweer bijna twee weken gelden. In de Heraut van afgelopen week stond wederom een paginagrote advertentie dat ze nog 306 inschrijvingen nodig hebben.

Ook de website van Glashart is niet meer bijgewerkt na de aankondiging van de inschrijfdagen van 6 en 13 november.

Als er iemand meeleest van Glashart/Lijbrandt.. een update zou op prijs gesteld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:15:
[...]

Ik zal naar de wl342 nog eens kijken, ik ben vandaag verder gegaan met de bekabeling. Ik heb cat5 kabels vervangen voor cat6. Voor IPTV volg je hetzelfde aansluitschema als voor de computer??
Bijna, voor computers gebruik je uiteraard een router, zodat je NAT support hebt, voor IPTV gebruik je een goedkope 100Mbit switch, maar voor de rest identiek qua bekabeling ;)
Hier overigens gewoon CAT5E, omdat die ook 1Bgit aankan en dunner is dan CAT6 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:44:
Ik kan het me ook niet voorstellen. Het is wel erg stil de laatste tijd. De "deadline" van 15 november is alweer bijna twee weken gelden. In de Heraut van afgelopen week stond wederom een paginagrote advertentie dat ze nog 306 inschrijvingen nodig hebben.

Ook de website van Glashart is niet meer bijgewerkt na de aankondiging van de inschrijfdagen van 6 en 13 november.

Als er iemand meeleest van Glashart/Lijbrandt.. een update zou op prijs gesteld worden!
Tja, als je nog de moeite neemt om paginagroot in full color te melden dat je in een hele week slechts 5 nieuwe inschrijvingen hebt gehad en er nog steeds 306 nodig hebt, wat uiteraard de werkelijke tekst was, niet die 5 uiteraard?
Zeg het maar hoelang men het nog wil rekken?
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:04:
Het is rustig hier, storing op het netwerk van Lijbrandt?
Bij gebrek aan nieuws denk ik, de 2B's weten nog niets, en het heetste topic loopt uiteraard in het KPN IPTV topic, want voor de rest lijkt het op crashende Amino's na rustig op het B&R netwerk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:49:
[...]

Bijna, voor computers gebruik je uiteraard een router, zodat je NAT support hebt, voor IPTV gebruik je een goedkope 100Mbit switch, maar voor de rest identiek qua bekabeling ;)
Hier overigens gewoon CAT5E, omdat die ook 1Bgit aankan en dunner is dan CAT6 ;)
Mooi dank je, laat lijbrandt dan maar komen, ik ben er helemaal klaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Hebben we via Lijbrandt in B&R nou KPN IPTV of Glashart Media?
Ik wil namelijk geeninferieure TV in mijn huiskamer.
Anders kan ik net zo goed alleen Internet en Telefonie nemen en mijn Digitenne houden.
Da's tenminste goedkoop en daarvan is de kwaliteit volgens mij hetzelfde als bij KPN IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:03:
Hebben we via Lijbrandt in B&R nou KPN IPTV of Glashart Media?
Ik wil namelijk geeninferieure TV in mijn huiskamer.
Anders kan ik net zo goed alleen Internet en Telefonie nemen en mijn Digitenne houden.
Da's tenminste goedkoop en daarvan is de kwaliteit volgens mij hetzelfde als bij KPN IPTV.
Dat is nogsteeds niet duidelijk, al hoewel het ernaar uitziet dat het toch KPN streams zijn, zie hiervoor
Lijbrandt levert KPN IPTV streams
De kwaliteit van KPN IPTV is in ieder geval wel vele malen beter dan digitenne.
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste