Hoppa, IPTV heeft vanaf 1:36 nu al tot viermaal toe een freeze op RTL4.....
Zijn er toevallig nog KPN ITV klanten wakker die dit ook hebben gezien?
Zijn er toevallig nog KPN ITV klanten wakker die dit ook hebben gezien?
Verwijderd
Verwijderd
Inmiddels wel via het WebTm_Lijbrandt in dit bericht: Verwijderd in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:55:
[...]
Dat is nogsteeds niet duidelijk, al hoewel het ernaar uitziet dat het toch KPN streams zijn, zie hiervoor
Lijbrandt levert KPN IPTV streams
De kwaliteit van KPN IPTV is in ieder geval wel vele malen beter dan digitenne.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 01:45 ]
Verwijderd
Lekker is dat, als ik het goed begrijp dat is het hd beeld dus niet zo mooi als mij is voor geschoteld.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:41:
[...]
Inmiddels wel via het WebTm_Lijbrandt in dit bericht: Verwijderd in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 09:02 ]
Waiting on the world to change
Verwijderd
Ach ja, de meeste potentiële klanten hebben de deceptie van Glashart Media streams bij Lijbrandt en ook Edutel inmiddels gelezen, dus het valt me mee dat ze nog geen opzeggingen hebben op basis van die klantenmisleiding.pinda powerrr schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:24:
En vandaag wéér een brief in de bus van Glashart. "nog maar 306 aanmeldingen!!"
Blijkbaar in een week tijd niks verkocht
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 23:57 ]
Verwijderd
Nou ik wou dat ik eerder had geweten dat het HD tv niet beter is dan het simpele UPC digitaal! Ik zal Lijbrandt en mailtje sturen dat ik mijn aanvraag intrek....Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:13:
[...]
Ach ja, de meeste potentiële klanten hebben de deceptie van Glashart Media streams bij Lijbrandt en ook Edutel inmiddels gelezen, dus het valt me mee dat ze nog geen opzeggingen hebben op basis van die klantenmisleiding.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35126221
Verwijderd
Stuur even een DM naar WebTm_Lijbrandt in het draadje over [Almeernet] Glasvezel in heel Almere dan kan je er volgens hen zo vanaf als ITV van KPN de reden is.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:18:
[...]
Nou ik wou dat ik eerder had geweten dat het HD tv niet beter is dan het simpele UPC digitaal! Ik zal Lijbrandt en mailtje sturen dat ik mijn aanvraag intrek....
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 20:46 ]
Verwijderd
Verwijderd
En uiteraard ook welkom in het Lansingerland draadjeVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:55:
Hi Mr. Magic,
als ik zo vrij mag zijn je aan te vullen;
Lijbrandt zal geen NetPVR bieden maar een mooie Amino met Hard disk; De Amino M532.
Met deze settop box kan je opnemen en (tegelijk) pauzeren.
Deze zal in december beschikbaar zijn.
vrgrt,
Webteam Lijbrandt
Meer info op de Website van Lijbrandt.
Heeft dat iets te maken met het feit dat jullie op het toekomstige netwerk in Bergschenhoek en Bleiswijk ook de IPTV-streams van KPN gaan leveren in plaats van die van GHM?Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:55:
Lijbrandt zal geen NetPVR bieden maar een mooie Amino met Hard disk; De Amino M532.
Met deze settop box kan je opnemen en (tegelijk) pauzeren.
Deze zal in december beschikbaar zijn.
Verwijderd
Bergschenhoek en Bleiswijk zijn een uitbreiding van het huidige WBA netwerk in Berkel en Rodenrijs, dus met zekerheid dezelfde IPTV streams als hier, namelijk KPN ITV.Mr Magic schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:26:
Heeft dat iets te maken met het feit dat jullie op het toekomstige netwerk in Bergschenhoek en Bleiswijk ook de IPTV-streams van KPN gaan leveren in plaats van die van GHM?
Nu blaf je tegen de verkeerde boom vrees ik, want die beslissing ligt bij Glashart/Reggefiber en niet bij Lijbrandt of de andere providers op dit netwerk. De heren (althans, ik neem heel ongenuanceerd aan dat het mannen zijn en geen vrouwenMr Magic schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:26:
Enne, nu je hier toch bentGaan jullie echt wachten op die laatste 306 aanmeldingen? Of zijn de 3700 aanmeldingen die jullie nu al hebben voldoende om met het plannen van de aanleg te beginnen?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 00:41 ]
Dat weet ik, maar het kan geen kwaad om te laten weten dat we erop zitten te wachtenVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:33:
Nu blaf je tegen de verkeerde boom vrees ik, want die beslissing ligt bij Glashart/Reggefiber en niet bij Lijbrandt of de andere providers op dit netwerk.
Verwijderd
Als ik maar niet voor Jan met de korte achternaam twee zaterdagen in de Glashart winkel heb rondgehangen om toekomstige Lijbrandtklanten mijn ervaringen te kunnen meegeven, samen met een paar Glashart "tulpenbollen" en laatst een Glashart zadelhoesje ook bruikbaar als regenbaretMr Magic schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:38:
Dat weet ik, maar het kan geen kwaad om te laten weten dat we erop zitten te wachtenBovendien is het al ruim 2 weken erg stil... Maar goed, zoals je al eerder aangaf zal er sowieso gewacht moeten worden tot het voorjaar, aangezien de vorst nu al behoorlijk opkomt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 13:51 ]
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 18:39 ]
[ Voor 11% gewijzigd door .NCK op 01-12-2010 18:40 ]
Verwijderd
Ach, maar twee minuten verschil, waarschijnlijk omdat mijn dochter deze info me live zat voor te lezen terwijl ik het bericht schreef, dus had ik hulp en jij waarschijnlijk niet.NCK schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:38:
In de heraut een update m.b.t. de standen in Bleiswijk en Bergschenhoek. In Bleiswijk zijn er nog 92 aanmeldingen nodig, in Bergschenhoek nog 207.
(Dubbel, was traag met posten)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:16 ]
Wel raar dat ze nu opeens aparte standen gaan bijhouden... zo is het nooit aan ons voorgesteld. Wat gebeurt er als Bleiswijk het wel "haalt" en Bergschenhoek niet, of andersom? Bij elkaar is dit trouwens 299, wat betekent dat er in één (of twee?) weken slechts 7 inschrijvingen bij zijn gekomen....NCK schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:38:
In de heraut een update m.b.t. de standen in Bleiswijk en Bergschenhoek. In Bleiswijk zijn er nog 92 aanmeldingen nodig, in Bergschenhoek nog 207.
Verwijderd
Men zal alles uit de kast trekken om de grens zo dicht mogelijk te benaderen, en met het hierboven genoemde gegons over uitstel bij de aanleg hebben ze daar alle tijd voor, want met het huidige weer gaat sowieso de schep dit jaar de grond niet meer in..NCK schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:33:
De brief die vanmiddag op de mat lag, vertelde dat er nog steeds 306 inschrijvingen nodig zijn. Misschien dat men een strijd tussen B'wijk en B'hoek wil creëren?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 08:20 ]
Hé, dat heb ik hier eerder gelezenVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:46:
blablabla![]()
Hoe was het ook alweer? "Wat een boer niet kent dat vreet ie niet?" Zonder overigens mijn stadsgenoten uit te maken voor boeren hoor, puur spreekwoordelijk
....
Edutel mag ookMr Magic schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:44:
Als er iemand meeleest van Glashart/Lijbrandt.. een update zou op prijs gesteld worden!
Verwijderd
Tja, ik denk dat je pas bevestigd wordt als er een order kan worden ingevoerd in hun systeem.pinda powerrr schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:50:
Edutel mag ook![]()
Vind het toch apart dat je een inschrijving doet en vervolgens niet eens een briefje krijgt met een bevestiging van de inschrijving.
Hebben ze op de kantoren geen glas aansluiting? Gaat daar alles nog met de postduif...
Na mijn inschrijving bij Lijbrandt heb ik een login en password ontvangen waarmee ik kan inloggen op de Mijn Lijbrandt pagina. Het door mij gekozen abonnement staat daar netjes vermeld.pinda powerrr schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:50:
Vind het toch apart dat je een inschrijving doet en vervolgens niet eens een briefje krijgt met een bevestiging van de inschrijving.
Verwijderd
Klopt, ik heb me eind april ingegeschreven in B&R en had een week later de inloggegevens, echter toen was de hele Mijn Lijbrandt knop op de site er nog niet eens, en toen ie er was werkte het accountsyteem nog nietMr Magic schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:32:
[...]
Na mijn inschrijving bij Lijbrandt heb ik een login en password ontvangen waarmee ik kan inloggen op de Mijn Lijbrandt pagina. Het door mij gekozen abonnement staat daar netjes vermeld.
Wellicht dat Edutel en KPN dit anders doen.
Verwijderd
Klopt precies wat je zegt hier, ik zat strak op het spoor om Lijbrandt te gaan nemen, maar de wazige communicatie m.b.t. wanneer je aansluiting na bestellen ook daadwerkelijk actief wordt + het dagelijks volgen van de gebeurtenissen hier op GOT (specifiek puur m.b.t. de KPN streams) hebben er voor gezorgd dat het enthousiasme eigenlijk helemaal weg is. Ik zie nu geen reden om van UPC over te stappen meer.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:46:
[...]
Tel daarbij de huidige stampij over ITV streams op in plaats van GHM op WBA netwerken, en men heeft geen enkele reden meer om gebaseerd op alleen maar woorden en papier voor een toch maandelijk redelijk dure triple play dienst te kiezen.
Hoe was het ook alweer? "Wat een boer niet kent dat vreet ie niet?" Zonder overigens mijn stadsgenoten uit te maken voor boeren hoor, puur spreekwoordelijk
Als het op GoT alleen maar vreugde ende jolijt over Lijbrandt en de andere providers was geweest dan hadden de getallen wellicht al lager geweest, want zelfs de nog niet ingeschreven twijfelaars weten forums als dit via hun huidige internettouwtje en Google inmiddels ook feilloos te vinden
Maar ja, tevreden mensen zijn minder genegen dit te uiten op een forum dan mensen die problemen hebben
Verwijderd
Even voorop gesteld dat ik niet op de loonlijst van Lijbrandt sta (kunnen ze absoluut niet betalenVerwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:47:
Klopt precies wat je zegt hier, ik zat strak op het spoor om Lijbrandt te gaan nemen, maar de wazige communicatie m.b.t. wanneer je aansluiting na bestellen ook daadwerkelijk actief wordt + het dagelijks volgen van de gebeurtenissen hier op GOT (specifiek puur m.b.t. de KPN streams) hebben er voor gezorgd dat het enthousiasme eigenlijk helemaal weg is. Ik zie nu geen reden om van UPC over te stappen meer.
Verwijderd
Begrijp je punt, goed om ook de goeie punten te horen. Wat het echter plat gezegd is, is dat de redenen om over te stappen naar Lijbrandt gewoon minder zijn geworden. Wat nog overblijft is een hogere uploadsnelheid (voor mij dan), maar that's it. De grote reden voor mij was de openheid van het netwerk en de vrijheid die de gebruiker zou gaan krijgen. Niet eens dat ik niet zonder zou kunnen, maar het geeft gewoon een geruststellend idee dat je een dienst afneemt die niet beperkt is door allerlei politieke beslissingen. Gewoon aanbieden die handel en "enjoy". Dat was wat mij enthousiast maakte (anders had ik ook al veel eerder KPN glasvezel overwogen, wat al eerder beschikbaar was).Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:02:
[...]
Even voorop gesteld dat ik niet op de loonlijst van Lijbrandt sta (kunnen ze absoluut niet betalen), is het stream verhaal slechts eenderde van het totale pakket, want over de internetverbinding hier en de telefonie, maar ook het toppie DVB-C en analoog signaal ben ik meer dan tevreden, en de kwaliteit daarvan is zeker vergelijkbaar zo niet beter met analoog UPC, maar die signalen komen ook werkelijk van Glashart Media.
Het enige puntje van kritiek wat ik hierop bijna al niet meer durf te spuien is het ontbreken van de beide BBC's op die twee signalen, terwijl het nog steeds vrolijk op de pdf lijsten staat als aanwezig, plus het ontbreken van EPG data in de DVB-C streams waardoor je je ouwe Ziggo Humax DVB-C recorder niet via de gids kan programmeren.
Verwijderd
Op wba netwerken biedt KPN minimaal een jaar alleen aan voordat er "concurrentie" bijkomt, althans hier was dat wel zo.Peaky schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:47:
misschien heeft het ook wel temaken dat KPN een minderheidsbelang heeft in Reggefiber, en dat ze daarom ook vaak als eerste op het netwerk zitten...ik weet het niet maar schat het in.
Ja dat zou kunnen, maar elders is dat xms of solcon, weet niet wat voor netwerken dat zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:11:
[...]
Op wba netwerken biedt KPN minimaal een jaar alleen aan voordat er "concurrentie" bijkomt, althans hier was dat wel zo.
Verwijderd
WGDO netwerken waarop Reggefiber Data de actieve operator isPeaky schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:24:
[...]
Ja dat zou kunnen, maar elders is dat xms of solcon, weet niet wat voor netwerken dat zijn.
Verwijderd
Er is nog niets officieel geroepen door Lijbrandt anders dan "verwacht in december", geroepen in de glashartwinkel, maar nergens online, en zonder specifiek begin of eind december.jaspov schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:01:
Is er al iets bekend over de HD box met harddisk? Zit daar nog op te wachten voor ik bestel, en hij zou ergens begin december komen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 01:16 ]
Verwijderd
Ik zie die reden ook niet meer. Maar UPC digitaal heb ik nu. UPC HD dvr kan ik niet eens aanschaffen, want de Cisco box geeft problemen met diverse lcd tv's waaronder mijn Full HD LCD tv van Philips. Eigenlijk heb ik geen goed alternatief!Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:47:
[...]
Klopt precies wat je zegt hier, ik zat strak op het spoor om Lijbrandt te gaan nemen, maar de wazige communicatie m.b.t. wanneer je aansluiting na bestellen ook daadwerkelijk actief wordt + het dagelijks volgen van de gebeurtenissen hier op GOT (specifiek puur m.b.t. de KPN streams) hebben er voor gezorgd dat het enthousiasme eigenlijk helemaal weg is. Ik zie nu geen reden om van UPC over te stappen meer.
Verwijderd
Klopt, in Bleiswijk en B'hoek kan je alleen ITV van KPN zien, en dat is bij mijn weten maar 720 en geen 1080i, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen, maar dat is in essentie ook wat je bij Lijbrandt nu op wba netwerken te zien krijgt, alleen dan 1080i.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:32:
Jammer dat Lijbtrandt wel winkels in Lansingerland heeft, maar dat je nergens de HD tv kunt zien, dat zou voor sommigen misschien een reden zijn toch over te stappen, want de beeldkwaliteit zelf zien is toch het belangrijkste.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 16:44 ]
Verwijderd
Misschien moet jij dan maar die derde glashartwinkel in Lansingerland openenVerwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:37:
[...]
Klopt, in Bleiswijk en B'hoek kan je alleen HD van KPN zien, en dat is bij mijn weten maar 720 en geen 1018i, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen, maar dat is in essentie ook wat je bij Lijbrandt nu te zien krijgt, alleen dan 1080i.
Ik weet alweer officieus dat men bezig is om in B&R ook weer een "winkel" te regelen waar in ieder geval Lijbrandt HD TV over echte glasvezel (en niet zoals in de andere B's over ADSL) te bekijken is, maar wie wat waar en wanneer is mijn nog niet bekend.
Ook hier kan het webteam wellicht een tipje oplichten
Het gaat me nog net even te ver om Lansingerland bewoners hier uit te nodigen om op mijn 101cm Bravia HD eens te kijken hoe het eruit ziet en wat er nog op aan te merken valt. Ik geloof nooit dat ik dat er bij mijn liefje doorheen geluld krijg
Verwijderd
Ik heb in mijn aangevulde bericht net een paar vierkante meter achtertuin en een aansluiting op mijn IPTV poort voorgesteldVerwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:53:
Misschien moet jij dan maar die derde glashartwinkel in Lansingerland openen
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:37:
[...]
Klopt, in Bleiswijk en B'hoek kan je alleen HD van KPN zien, en dat is bij mijn weten maar 720 en geen 1018i, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen, maar dat is in essentie ook wat je bij Lijbrandt nu te zien krijgt, alleen dan 1080i.
Ik weet alweer officieus dat men bezig is om in B&R ook weer een "winkel" te regelen waar in ieder geval Lijbrandt HD TV over echte glasvezel en met die retesnelle Amino als STB (en niet zoals in de andere B's over ADSL met die trage KPN HD box) te bekijken is, maar wie wat waar en wanneer is mijn nog niet bekend.
Ook hier kan het webteam wellicht een tipje oplichten
Het gaat me nog net even te ver om Lansingerland bewoners hier uit te nodigen om op mijn 101cm Bravia HD eens te kijken hoe het eruit ziet en wat er nog op aan te merken valt. Ik geloof nooit dat ik dat er bij mijn liefje doorheen geluld krijg
Maar Lijbrandt mag wel een stukje van mijn achtertuin huren hoor, kunnen ze zo inprikken op mijn IPTV poort en een tentje opzetten met hierin een grote TV en een Amino.... Ga ik koek en zopie verkopen in mijn tuin met dit weer hahahahaha
Verwijderd
Laat ik het zo stellen, voor echt serieus geinteresseerde mensen uit Lansingerland wil ik wellicht best eens een zaterdagmiddag "Open Huis" bij mij thuis in B&R inplannen met de bouwmanager van Lijbrandt, en van mij part nog iemand van Glashart erbij in mijn woonkamer.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:55:
je was mij voor. Nou die 3e winkel is geregeld lees ik!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 01:20 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het webteam heeft inmiddels een DM, maar we lopen uiteraard het risico dat hij gezien de stoute dingen de laatste maanden in de zak richting Spanje zit... hij had dit weekend volgens mij de goedheiligman op bezoekVerwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:12:
Leuk voorstel, als je /jullie die mogelijkheid bieden dan maak ik daar graag gebruik van!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 00:30 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:30:
[...]
Er is nog niets officieel geroepen door Lijbrandt anders dan "verwacht in december", geroepen in de glashartwinkel, maar nergens online, en zonder specifiek begin of eind december.
Aangezien hij door XMS is aangekondigd op 12-12, verwacht ik niet dat hij bij Lijbrandt eerder is.
Sterker nog, de eerste op een wba netwerk ga ik volgende week hier in B&R testen als ie hopelijk dinsdag hier wordt afgeleverd.
Afhankelijk of dat ding de terreur van mij en een wba netwerk overleeft zullen er waarschijnlijk nog wel wat bugs uitgehaald moeten worden, dus kan het nog even duren.
Je hoeft overigens niet te wachten met bestellen, want ik weet nagenoeg zeker dat er een Amino 130m inruilactie komt, met een bijbetaling van ik meen 50 euro. Door alvast te zorgen dat alles fietst op een Amino 130m kan je straks van die deal gebruik maken en is het een kwestie van omsteken van stekers (hoop ik)
Plus dat bij mijn weten Lijbrandt nog niet gestart is met de volledige uitrol van klanten, en er dus nog een hele stapel klaar liggen om te worden opgeleverd.
Je hebt sowieso met een aantal weken wachttijd te maken vrees ik, voordat ze die stapel hebben weggewerkt
Er is mij in de glashartwinkel eens officieus ingefluisterd dat ie in ieder geval voor de kerst uit zou komen, maar wellicht dat het Lijbrandt webteam hier iets zinnigers over kan zeggen.
+1Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:12:
Leuk voorstel, als je /jullie die mogelijkheid bieden dan maak ik daar graag gebruik van!
Verwijderd
Als gezegd, volgende week gaat de eerste op een wba netwerk bij mij thuis op de pijnbank, en ik verwacht echt nog wel bugs in dat ding, dus heb je sowieso de tijd. Bugs fixen is over het algemeen ook redelijk tijdsconsumerend.jaspov schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 08:14:
Dank. Ik had juist gebeld met die vraag: kan ik nu de normale HD box nemen en die later ruilen, of kan ik beter wachten tot de box met harddisk er is? Omdat het allemaal binnen nu en enkele weken zou gaan komen heb ik natuurlijk geen trek om veel slechter af te zijn financieel door nu te starten met de normale HD box.
Antwoord was toen: u heeft het niet van mij, maar ik zou even wachten. Wellicht het meest veilige antwoord op dat moment omdat de pricing wellicht nog niet zeker is. Resultaat is wel dat ik wacht met aanvragen.
[...]
Zelfs mijn wederhelft heeft er geen bezwaar tegen, dus als Lijbrandt er heil in ziet dan kunnen we op korte termijn (liefst voor de kerst) een zaterdagmiddag prikken.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 16:42 ]
Verwijderd
Klopt, in Bergschenhoek hangen de banners met 207 nodig, en als je richting Bleiswijk over de N209 rijdt dan hangen net over het water rechts de banners met nog 92 nodig...svdheuvel schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:01:
Gisteren kwam ik langs het "we zoeken nog x zieltjes voor glasvezel" op de grindweg. Het aantal zieltjes dat nu nog nodig is staat op 207.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 09:05 ]
Verwijderd
KPN/Glashart zien het waarschijnlijk als ongeveer 200.000 euro/jaar omzet die ze nog tekort komen (even uitgaande van gemiddeld 55 euro/mnd/aansluiting)TheZeroorez schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:00:
Haha, dus dat is nog steeds 299, slechts 10 minder dan de 309 oid die laatst nog nodig waren
Verwijderd
Verwijderd
Goed idee , ik zou ook graag het verschil zien met HD van de satelliet dat zou toch beter zijn ???Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:48:
[...]
Zelfs mijn wederhelft heeft er geen bezwaar tegen, dus als Lijbrandt er heil in ziet dan kunnen we op korte termijn (liefst voor de kerst) een zaterdagmiddag prikken.
Dan hebben we hier nog twee weken om geïnteresseerde stadsgenoten te verzamelen
Verwijderd
Officieel wel, maar ik heb geen ervaring met satellietbeelden, dus durf ik niet te zeggen of wat je bij mij gaat zien beter is, aangezien het nog steeds KPN ITV streams zijn die knap zwaar gecomprimeerd zijn.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:44:
>>>Dan hebben we hier nog twee weken om geïnteresseerde stadsgenoten te verzamelen
Goed idee , maar ik zou ook graag het verschil zien met HD van de satelliet .....dat zou toch beter zijn ???
Verwijderd
Ik neem aan dat de meeste buitenlandse zenders bij Glashart Media ook via de sateliet worden doorgestreamd, dus heeft KPN een probleemik222 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:09:
Sterker ik denk dat HD via de satteliet een stuk beter is dan de gecomprimeerde KPN meuk. Satteliet is voor de meeste zenders ongeveer gelijkwaardig aan kabel of glasvezel in WGDO gebieden. Maar de streams van KPN zitten daar kwalitatief een behoorlijk stuk onder doordat KPN ze sterk comprimeert.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 20:24 ]
DTVmonitor is een ideale site om de verschillen in bitrate te en compressie te zien van DVB-C (Ziggo,UPC,Caiway), DVB-S (CanalDigitaal of gratis verkrijgbaar via satteliet), DVB-T (Digitenne) helaas nog geen glasvezel.ik222 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:09:
Sterker ik denk dat HD via de satteliet een stuk beter is dan de gecomprimeerde KPN meuk. Satteliet is voor de meeste zenders ongeveer gelijkwaardig aan kabel of glasvezel in WGDO gebieden. Maar de streams van KPN zitten daar kwalitatief een behoorlijk stuk onder doordat KPN ze sterk comprimeert.
Verwijderd
Al iets bekend??Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:13:
[...]
Het webteam heeft inmiddels een DM, maar we lopen uiteraard het risico dat hij gezien de stoute dingen de laatste maanden in de zak richting Spanje zit... hij had dit weekend volgens mij de goedheiligman op bezoek
Als ik iets weet dan laat ik het wel door het webteam hier aankondigen, en krijgen geinteresseerden per DM mijn adres, want niet iedereen van GoT behoeft te weten waar ik woon uiteraard
Als je op een dergelijke site kijkt dan geven ze daar de gemiddelde bitrate weer maar dat kun je niet vergelijken omdat satteliet anders werkt dan kabel of glasvezel. Kijk het grote verschil tussen satteliet en kabel / glasvezel is dat men bij de schotel gebruik maakt van een variabele bitrate (VBR) terwijl men op de kabel en op de glasvezel een constante bitrate gebruikt (CBR).funrider schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:10:
[...]
Bij schotel televisie zijn vooral de SD zenders slechts 3-4Mbps terwijl deze bij de 10 meest bekeken zenders op de digitale kabel 8Mbps zijn. Qua HD wordt veelal de meest hoge kwaliteit doorgegeven.
Verwijderd
Verwijderd
Wat ik me nu afvraag is of de KPN ITV streams die wij op wba netwerken van Glashart krijgen dan ook maar 720p zijn en de Amino ze oppoetst naar 1080i.funrider schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:10:
[...]
Glashart Media bij glasvezel en digitale kabel televisie is meestal superieur t.o.v. anderen aanbieders van IPTV (Tele2, KPN Interactieve tv) maar ook KPN Glasvezel zijn allen 720p en wat ik lees zo'n 8-9 Mbps bitrate terwijl dit bij Glashart Media en de kabelaars veelal 1080i en een bitrate van 10-14 Mbps is (afhankelijk van aanlevering en aanbieder) tenzij de zender zelf in 720p uitzend . Bij schotel televisie zijn vooral de SD zenders slechts 3-4Mbps terwijl deze bij de 10 meest bekeken zenders op de digitale kabel 8Mbps zijn. Qua HD wordt veelal de meest hoge kwaliteit doorgegeven.
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 20:40 ]
zie eymey in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:29:
Wat ik me nu afvraag is of de KPN ITV streams die wij op wba netwerken van Glashart krijgen dan ook maar 720p zijn en de Amino ze oppoetst naar 1080i.
We hebben inmiddels vastgesteld dat ze van KPN komen, maar volgens mij zijn de HD zenders wel 1080i?
Heel verwarrend dus deze tegenstrijdigheid?
[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 07-12-2010 21:04 ]
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 21:05 ]
Verwijderd
Aha, verklaring gevonden dusVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:02:
Het zijn gewoon 1080i streams idd. Dat kun je hier zien in de screens.
De verwarring met KPN en 720p is ontstaan doordat hun Motorola STB standaard op 720p ingesteld staat.
Je had toch ook nog een vraag uitstaan bij de burgemeester? Over de openheid (of niet) van het glasvezelnetwerk m.b.t. de IPTV-streams enzo? Daar al antwoord op gekregen?Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:04:
[...]
No, ik heb wel wat andere antwoorden gekregen, maar nog niets over mijn voorstel
Verwijderd
Dat antwoord staat in het Almeernet draadje en komt erop neer dat de raad niet verantwoordelijk is voor ons probleem per saldo, maar dat men de betrokken partijen naar aanleiding van mijn info wel gaat aanspreken op de beloften die men gedaan heeft ten tijde van introductie...Mr Magic schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:47:
[...]
Je had toch ook nog een vraag uitstaan bij de burgemeester? Over de openheid (of niet) van het glasvezelnetwerk m.b.t. de IPTV-streams enzo? Daar al antwoord op gekregen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 00:34 ]
Wie zegt dat dat zo is? Wie zegt dat Technicolor niet ook een VBR stream aanbiedt? En die slechtere beeldkwaliteit wanneer het signaal volgens jou van de satteliet was kwam denk ik eerder door de gebruikte Hertzinger apparatuur destijds.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:15:
Maar je hebt nog wel een extra encodeerslag nodig. CBR - Technicolor -> Canaal Digitaal - VBR. Je ziet het overigens ook echt duidelijk. Bij de keren dat het NL1,2,3 SD signaal bijvoorbeeld over werd gezet op satelliet hier (meestal bij werkzaamheden die 's nachts werden uitgevoerd), zag je toch duidelijk dat het beeld ineens een stuk minder helder was met meer zweem door de hogere compressie.
Dus ook al is het VBR, het blijft een stuk slechter dan de originele aanvoer uit Hilversum.
Verwijderd
Ik zie niet in waarom ze speciaal voor satelliet een VBR stream zouden aanbieden? Volgens mij doet Canaal Digitaal dat zelf.ik222 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:34:
[...]
Wie zegt dat dat zo is? Wie zegt dat Technicolor niet ook een VBR stream aanbiedt?
Het slechte analoge beeld komt inderdaad ook deels door de Hertzinger apparatuur (de blur, waterigheid, ruis etc). Maar als er wordt overgeschakeld op een slechtere bron, dan zie je dat ook gewoon meteen. Minder helder beeld met meer zweem = bron met lagere bitrate. En die bron was ook gevoelig voor onweer (ging dan op zwart), wat aangaf dat het satelliet aanvoer was. Als er 's nachts werd overgeschakeld van bron zag je dat overigens ook. Het lijkt dan net alsof er iemand van kanaal wisselt. In een flits wordt er in 1x overgeschakeld naar een beeld van mindere kwaliteit.En die slechtere beeldkwaliteit wanneer het signaal volgens jou van de satteliet was kwam denk ik eerder door de gebruikte Hertzinger apparatuur destijds.
Dat is gewoon onzin heAls je gewoon HD ontvangt met een fatsoenlijke schotel en stb dan ziet dat er namelijk exact net zo goed uit als IPTV via Glashart Media.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 14:30 ]
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 13:23 ]
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 22:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Probleem van alle Amino's is de externe voeding, die ongeacht wat erachter hangt nu eenmaal iets uit het net sleurt....Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:28:
Raar dat ze dat stroomverbruik niet omlaag kunnen brengen in standby. Hopelijk doet de M540 dat beter. Wel goed om te horen dat ie onhoorbaar is in een doodstille kamer!
Heb je wel in de gaten dat de bitrate bij een voetbalwedstrijd soms oploopt tot wel 17Mbit bij canaal digitaal? Lijkt mij niet dat ze dat doen wanneer ze zelf slechts een signaal van maximaal 12-14Mbit aangeleverd krijgen. En door die hoge bitrate op piekmomenten zal canaal digitaal er zeker niet slechter uitzien. Een op een vergelijken heb ik helaas niet de mogelijkheid toe omdat ik niet over een schotel beschik.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:24:
[...]
Ik zie niet in waarom ze speciaal voor satelliet een VBR stream zouden aanbieden? Volgens mij doet Canaal Digitaal dat zelf.
ArChie in "[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansing..."
[...]
Dat is gewoon onzin heHeb je Nederland 1 HD van Canaal Digitaal en Glashart Media 1:1 kunnen vergelijken? Die van Canaal Digitaal zal net als de KPN streams echt een stuk meer detail missen. Ook al ziet het er nog zo strak uit. Alleen al door de extra encodeerslag gaat er detail verloren, laat staan door de gemiddeld lagere variable bitrate die CDS hanteert.
Verwijderd
Weet iemand met welke bitrate CanalDigitaal nu uitzendt?
http://www.satellietforum...ead.php?p=98760#post98760De wedstrijd Heracles-Ajax min-4760 max-12555 en met voetbal geeft hij vaak current-10200 met uitschieters naar boven en beneden nu studiobeeld in de pauze valt het terug naar ongeveer 5200.
http://www.satellietforum...ead.php?p=98436#post98436Het beeld op EL1HD is gewoon belabberd...Niet naar te kijken... Echt niet HD waardig. En zo is dat met alle HD kanalen van CDS. Gewoon veel te veel HD kanalen op een transponder. Dat kan gewoon niet. En die nieuwe encoders van ze.... waardeloos!
Ach ja vroeger, heel lang geleden... ergens eind negentiger jaren zond SBS6 nog uit in 528x576 om bandbreedte te besparen. En toch zonden ze uit met 4.5 Mbit/sec destijds.... En het beeld via de satelliet, de bron, niemand klaagde erover.
Daarom heb ik ook al eerder gezegd dat 12-13mbit wat ze hier in Nederland hanteren nog steeds aan de lage kant is voor HD. Alleen Animal Planet HD komt in de buurt met 15-16Mbit. Op die zender zie je dus ook echt meer detail en scherpte vergeleken met de rest.Laatst een stukkie sport gezien op ESPN America HD.
Ongelofelijk mooi beeld zeg!
Ongeëvenaard goed.
Kijk ik even later naar de bitrate dan verbaast 't me ook niet
want deze ligt op gemiddeld 16 Mb/s
en piekt heel vaak ver boven de 20 Mb/s uit.
en dat is wat sport nodig heeft in HD.
Dát is waar HD voor bedoeld is!
[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 01:13 ]
Schiet lekker op 272 tov 299 van vorige week. Als het in dit tempo doorgaat moet de aanleg in 2048 wel kunnen gaan beginnen.PS
Ze maken er bij Glashart echt een wedstrijdje van tussen Bleiswijk en Bergschenhoek.
Vandaag in de Heraut paginagroot full color, met de kop "Behaalt Bleiswijk of Bergschenhoek als 1E de 40%? " met eronder Bergschenhoek nog 190 nodig, Bleiswijk nog 82....
Slordige advertentie als je eerste afkort als 1E... , zet dan 1ste als je ruimte tekort komt
[ Voor 4% gewijzigd door svdheuvel op 09-12-2010 08:42 ]
Verwijderd
Zou je denken? Het meeste geld zit in Bleiswijk, maar daar zitten ook de meeste "wat ik niet ken vreet ik niet boeren"svdheuvel schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:00:
[...]
Bergschenhoek is natuurlijk de eerste
Verwijderd
Verwijderd
Ach jammer? Het hoort bij het testen, je weet dat iets stuk kan gaan als er bugs in zitten. Hoort erbij, en ik ben niet boos, alleen een beetje verdrietigpinda powerrr schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:52:
Dat is zacht gezegd, jammer...![]()
Als ik zo ff snel de specs zie van dit apparaat, mag ik hopen dat, mocht het glas er ooit in 2026 liggen, Edutel deze apparaatjes ook gaat aanbieden. Is een stuk interessanter.
Ze claimen exact hetzelfde aan te bieden als Lijbrandt, echter met een andere naam.
Het zal mij benieuwen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 13:26 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 17:24 ]
Verwijderd
geloof niet dat er een positieve respons gaat komen? Anders had je al wat gehoord lijkt mij. Jammer, want zou wellicht nog nieuwe klanten kunnen opleveren...Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:04:
[...]
No, ik heb wel wat andere antwoorden gekregen, maar nog niets over mijn voorstel
Verwijderd
Ik por de bouwmanager wel even op, want die had deze week vrij... maandag bel ik hem wel even.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:45:
[...]
geloof niet dat er een positieve respons gaat komen? Anders had je al wat gehoord lijkt mij. Jammer, want zou wellicht nog nieuwe klanten kunnen opleveren...
Verwijderd
Het heeft inmiddels de aandacht weer... nu nog even kijken of het ook gevolg krijgtVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:45:
geloof niet dat er een positieve respons gaat komen? Anders had je al wat gehoord lijkt mij. Jammer, want zou wellicht nog nieuwe klanten kunnen opleveren...
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 12:20 ]
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 13:55 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Verwijderd
Klopt, Houten is bij mijn weten een wdgo netwerk met originele niet encrypted GHM streams met de volle bandbreedte, maar aangezien ik test op een wba netwerk met op dit moment nog de KPN ITV streams (3 Mbit voor SD, 8Mbit voor HD) kan ik alleen over die getallen iets zinnigs zeggendaemonix schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:48:
In Houten is Animal planet HD ongeveer 16 Mbit/s. De andere HD kanalen liggen boven de 12 Mbit/s.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 18:43 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Verwijderd
Verwijderd
Een referentie is prima en bevestigt inderdaad mijn berekeningen grofweg... maar ja, iemand die 35 uur achterstallige TV moet gaan bekijken heeft een te druk leven voor een PVR... zo kan je het ook uitleggendaemonix schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:49:
En ik wilde je daarmee een referentie verschaffen, hoe pijnlijk ook.Nu nog een hd pvr ipv de humax 5050c.
Hahahaha, deze PVR is absoluut (nog) niet van mij, want hij is mij ter test aangeboden.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:38:
Als je er van uit gaat dat je de PVR niet te leen krijgt, maar je eigendom wordt dan zou je er mee kunnen gaan knutselen. Dus is mijn vraag lijkt het mogelijk om hem open te kunnen schroeven of iets dergelijks en er dan zelf een grotere harde schijf in te plaatsen? Spikecity, klim in de huid van een ik heb wel wat verstand van computers type gebruiker met een schroevendraaier en deel je ervaring ;-)
Tja, ik kan hier natuurlijk op twee manieren op reageren.jaspov schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:06:
Balen, de HD PVR is vertraagd....er staat wegens groot succes, maar hij heeft er toch nooit gestaan of wel? Dan moeten er ook prijzen bekend zijn.
Levering AminoM532 vertraagd
13 December 2010
De Levering van de Amino M532 is vertraagd.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 22:10 ]
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:17:..
Ik ben wel benieuwd hoe ze opleveringen gaan doen die een PVR hebben besteld, of ze die vertragen of voorlopig uitleveren met een Amino 130m?
Verwijderd
Volgens de wandelgangen kost ie 249 euro... maar laat het webteam dat aub even bevestigenjaspov schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:23:
Ik kon zelf nog niet bestellen met PVR, zijn er al prijzen bekend dan?
[...]
Verwijderd
Als het een standaard schijfje met standaard aansluiting en dergelijke is dan is het maar een kwestie om het standaard schijfje als slave aan je master in je pc te hangen. De format indeling op te zoeken in windows. Kopietje van de software van de slave naar de master (niet gaan knippen/plakken!). Afkoppelen en nieuwe grotere schijf er aan hangen. In juiste indeling formateren en het kopietje weer kopiëren naar de grotere schijf. Appeltje eitje dus en mocht het toch niet werken dan kun je de originele schijf gewoon weer terug plaatsen.Het vervelende is dat op dit moment nog geen formateerroutine in mijn menu zit, dus ik ook dat eventueel grotere schijfje niet kan formatteren in wat dat doosje graag ziet.
Verwijderd
Ik ken het verhaal hoe partities te klonen naar verse harde schijven (ooit nog een paar bejaarde Cincinnatti CNC machines met oude NT4.0 SP0 harde IDE schijven hiermee gereanimeerd), echter als geschreven is dit ding niet van mij, en heb ik zo 1, 2, 3 ook geen schroefjes o.i.d. gevonden waarmee het ding eenvoudig zonder beschadigingen open te krijgen is.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:50:
Als het een standaard schijfje met standaard aansluiting en dergelijke is dan is het maar een kwestie om het standaard schijfje als slave aan je master in je pc te hangen. De format indeling op te zoeken in windows. Kopietje van de software van de slave naar de master (niet gaan knippen/plakken!). Afkoppelen en nieuwe grotere schijf er aan hangen. In juiste indeling formateren en het kopietje weer kopiëren naar de grotere schijf. Appeltje eitje dus en mocht het toch niet werken dan kun je de originele schijf gewoon weer terug plaatsen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 22:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ok, neem ik mee in mijn testrapport richting Lijbrandt als suggestie/aanvulling van gewenste functionaliteitVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:16:
@Spikecity Is het kunnen kiezen van de opnamekwaliteit een must? -> Ja, de rest zou soms handig kunnen zijn, maar zal ik in de praktijk waarschijnlijk bijna nooit gebruiken.
Twee verschillende opname kwaliteiten zijn in principe voldoende.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 15:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb zelf nog niet gekeken wat er precies staat, maar ik neem aan dat men het heeft over het analoge/DVB-C pakket, want op IPTV draaien ze nogVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:47:
De lijbrandt site is zo te zien bijgewerkt.
Nu meer info te vinden, zoals:
Wijzing: BBC 1 en BBC 2 zijn tijdelijk niet te ontvangen en zijn vervangen door BBC World en BBC Entertainment
En de postcode check werkt nog niet goed.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:01:
Vraagje over PVR functionaliteit aan de gebruikers?
- Is repeterend opnemen (elke maand/week/dag/weekdag) een must?
Verwijderd
Meegenomen in het wensenlijstjejaspov schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:10:
Zeker! Voor alle series, het journaal etc.
[...]
Hmmm 182 om 78 nu... In dit tempo duurt het voor Bergschenhoek nog 23 weken en voor Bleiswijk nog 11 wekenMr Magic schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:38:
De website van Glashart is bijgewerkt:
http://www.glashart.nl/bergschenhoek/
http://www.glashart.nl/bleiswijk
190 om 85. De laatste loodjes wegen het zwaarst zullen we maar zeggen...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq