[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa, IPTV heeft vanaf 1:36 nu al tot viermaal toe een freeze op RTL4.....
Zijn er toevallig nog KPN ITV klanten wakker die dit ook hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:55:
[...]
Dat is nogsteeds niet duidelijk, al hoewel het ernaar uitziet dat het toch KPN streams zijn, zie hiervoor
Lijbrandt levert KPN IPTV streams
De kwaliteit van KPN IPTV is in ieder geval wel vele malen beter dan digitenne.
Inmiddels wel via het WebTm_Lijbrandt in dit bericht: Verwijderd in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"
:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker is dat, als ik het goed begrijp dat is het hd beeld dus niet zo mooi als mij is voor geschoteld.
Ik heb mij net aangemeld bij lijbrandt, kabels aangepast, maar ik denk dat ik snel mijn aanmelding laat vervallen.... Want wat is nu het beeld dat ik kan verwachten??? Heb nu UPC digitaal, maar vraag mij af of ik dat nu beter kan houden....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 15:44

pinda powerrr

Slow down...

En vandaag wéér een brief in de bus van Glashart. "nog maar 306 aanmeldingen!!"

Blijkbaar in een week tijd niks verkocht :S

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:24:
En vandaag wéér een brief in de bus van Glashart. "nog maar 306 aanmeldingen!!"

Blijkbaar in een week tijd niks verkocht :S
Ach ja, de meeste potentiële klanten hebben de deceptie van Glashart Media streams bij Lijbrandt en ook Edutel inmiddels gelezen, dus het valt me mee dat ze nog geen opzeggingen hebben op basis van die klantenmisleiding.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35126221

De juiste logo maar eens op de aanbiedingspdf gezet voor WBA netwerken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.spikecity.net/uploads/poweredbykpn.jpg

Op ons prachtige "open netwerk" in Lansingerland krijgen de bewoners dus straks via vier elkaar beconcurrerende providers door dictator "KPN" die bagger ITV van KPN door de strot geduwd, of we het willen of niet, waarbij bij Lijbrandt en Edutel dus zgn onder de naam Glashart Media "Haarscherp beeld van superieure kwaliteit en beter dan KPN, UPC of Ziggo".

Gewoon anno 2010/2011 over je supersnelle glasvezelverbinding van 100Mbit kijken naar ADSL streampjes, lang leve de vooruitgang :(

Sure, my ass.. 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:13:
[...]

Ach ja, de meeste potentiële klanten hebben de deceptie van Glashart Media streams bij Lijbrandt en ook Edutel inmiddels gelezen, dus het valt me mee dat ze nog geen opzeggingen hebben op basis van die klantenmisleiding.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35126221
Nou ik wou dat ik eerder had geweten dat het HD tv niet beter is dan het simpele UPC digitaal! Ik zal Lijbrandt en mailtje sturen dat ik mijn aanvraag intrek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:18:
[...]

Nou ik wou dat ik eerder had geweten dat het HD tv niet beter is dan het simpele UPC digitaal! Ik zal Lijbrandt en mailtje sturen dat ik mijn aanvraag intrek....
Stuur even een DM naar WebTm_Lijbrandt in het draadje over [Almeernet] Glasvezel in heel Almere dan kan je er volgens hen zo vanaf als ITV van KPN de reden is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Mr. Magic,

als ik zo vrij mag zijn je aan te vullen;

Lijbrandt zal geen NetPVR bieden maar een mooie Amino met Hard disk; De Amino M532.
Met deze settop box kan je opnemen en (tegelijk) pauzeren.
Deze zal in december beschikbaar zijn.

vrgrt,

Webteam Lijbrandt
Meer info op de Website van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:55:
Hi Mr. Magic,

als ik zo vrij mag zijn je aan te vullen;

Lijbrandt zal geen NetPVR bieden maar een mooie Amino met Hard disk; De Amino M532.

vrgrt,

Webteam Lijbrandt
Meer info op de Website van Lijbrandt.
En uiteraard ook welkom in het Lansingerland draadje ;)

Is er al een datum in december voor de M532, want op de Lijbrandt site is helaas niets nieuws te lezen, behalve dat er een leeg "test" menu is bijgekomen.
Wellicht is het handig als u uw reactie besluit met "Meer info op de Website van Lijbrandt" om dan ook even het linkje naar dat nieuws hier te plakken?

Wordt dit dezelfde 130m inruildeal die XMS ook hanteert, of is dat nog niet bekend?

U krijgt overigens van mij een DM met nog openstaande zaken in B&R waar ik de bouwmanager inmiddels al vele malen over heb ingelicht, maar waar tot op heden uit zijn mond het bekende "geen idee wanneer" als tijdsframe wordt geventileerd.
Ik neem aan dat u vanuit uw positie iets meer licht hierop kan doen schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:55:
Heeft dat iets te maken met het feit dat jullie op het toekomstige netwerk in Bergschenhoek en Bleiswijk ook de IPTV-streams van KPN gaan leveren in plaats van die van GHM? :) Of is de NetPVR-functionaliteit in z'n geheel komen te vervallen?

Niet dat het mij voorlopig iets uitmaakt... Juist omdat er indertijd nog niets bekend was over opname-mogelijkheden van IPTV bij Lijbrandt, heb ik ervoor gekozen om in eerste instantie alleen internet+telefonie aan te vragen. Voor digitale TV blijf ik nog even bij Ziggo, die tenminste wel HDTV-kanalen van > 12 Mbit kan leveren en SD-kanalen van > 7 Mbit (nu nog de RTL HD-zenders, maar dat is een andere discussie :+)

Enne, nu je hier toch bent ;) Gaan jullie echt wachten op die laatste 306 aanmeldingen? Of zijn de 3700 aanmeldingen die jullie nu al hebben voldoende om met het plannen van de aanleg te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:26:
Heeft dat iets te maken met het feit dat jullie op het toekomstige netwerk in Bergschenhoek en Bleiswijk ook de IPTV-streams van KPN gaan leveren in plaats van die van GHM? :)
Bergschenhoek en Bleiswijk zijn een uitbreiding van het huidige WBA netwerk in Berkel en Rodenrijs, dus met zekerheid dezelfde IPTV streams als hier, namelijk KPN ITV.
Mr Magic schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:26:
Enne, nu je hier toch bent ;) Gaan jullie echt wachten op die laatste 306 aanmeldingen? Of zijn de 3700 aanmeldingen die jullie nu al hebben voldoende om met het plannen van de aanleg te beginnen?
Nu blaf je tegen de verkeerde boom vrees ik, want die beslissing ligt bij Glashart/Reggefiber en niet bij Lijbrandt of de andere providers op dit netwerk. De heren (althans, ik neem heel ongenuanceerd aan dat het mannen zijn en geen vrouwen :P) achter WebTm_Lijbrandt vertegenwoordigen uiteraard Lijbrandt en niet Glashart/Reggefiber (alhoewel ze familie zijn van elkaar) ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:33:
Nu blaf je tegen de verkeerde boom vrees ik, want die beslissing ligt bij Glashart/Reggefiber en niet bij Lijbrandt of de andere providers op dit netwerk.
Dat weet ik, maar het kan geen kwaad om te laten weten dat we erop zitten te wachten :) Bovendien is het al ruim 2 weken erg stil... Maar goed, zoals je al eerder aangaf zal er sowieso gewacht moeten worden tot het voorjaar, aangezien de vorst nu al behoorlijk opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:38:
Dat weet ik, maar het kan geen kwaad om te laten weten dat we erop zitten te wachten :) Bovendien is het al ruim 2 weken erg stil... Maar goed, zoals je al eerder aangaf zal er sowieso gewacht moeten worden tot het voorjaar, aangezien de vorst nu al behoorlijk opkomt.
Als ik maar niet voor Jan met de korte achternaam twee zaterdagen in de Glashart winkel heb rondgehangen om toekomstige Lijbrandtklanten mijn ervaringen te kunnen meegeven, samen met een paar Glashart "tulpenbollen" en laatst een Glashart zadelhoesje ook bruikbaar als regenbaret :P

Ik hoop van harte dat B+B erbij komen, want met dan een potentieel van meer dan 16.000 (gokje op de laatste woninggetallen) aansluitingen is het uiteraard wel en groot netwerk, met hopelijk veel tevreden gebruikers en een commercieel gezonder grondslag om nog betere diensten te kunnen gaan leveren. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De score van vandaag volgens onze Heraut... nog 207 nodig in Bergschenhoek, en nog 92 nodig in Bleiswijk volgens Glashart....

Laat ik nu juist de verse roddel gehoord hebben dat de aanleg in beide kernen is uitgesteld en dat KPN een dikke vinger heeft in dit uitstel..

/me mompelt iets over verouderd koper in beide B's van KPN en kosten die KPN heeft in hardware in het glasvezelnet daar ....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
In de heraut een update m.b.t. de standen in Bleiswijk en Bergschenhoek. In Bleiswijk zijn er nog 92 aanmeldingen nodig, in Bergschenhoek nog 207.

(Dubbel, was traag met posten :+)

[ Voor 11% gewijzigd door .NCK op 01-12-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:38:
In de heraut een update m.b.t. de standen in Bleiswijk en Bergschenhoek. In Bleiswijk zijn er nog 92 aanmeldingen nodig, in Bergschenhoek nog 207.

(Dubbel, was traag met posten :+)
Ach, maar twee minuten verschil, waarschijnlijk omdat mijn dochter deze info me live zat voor te lezen terwijl ik het bericht schreef, dus had ik hulp en jij waarschijnlijk niet :)
Wel leuk overigens dat in een vrij rustig draadje er toch mensen zijn die voor dit nieuws als de bekende bok op de haverkist zitten om dit hier te melden, dus het leeft zeker weten..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
.NCK schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:38:
Wel raar dat ze nu opeens aparte standen gaan bijhouden... zo is het nooit aan ons voorgesteld. Wat gebeurt er als Bleiswijk het wel "haalt" en Bergschenhoek niet, of andersom? Bij elkaar is dit trouwens 299, wat betekent dat er in één (of twee?) weken slechts 7 inschrijvingen bij zijn gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
De brief die vanmiddag op de mat lag, vertelde dat er nog steeds 306 inschrijvingen nodig zijn. Misschien dat men een strijd tussen B'wijk en B'hoek wil creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:33:
De brief die vanmiddag op de mat lag, vertelde dat er nog steeds 306 inschrijvingen nodig zijn. Misschien dat men een strijd tussen B'wijk en B'hoek wil creëren?
Men zal alles uit de kast trekken om de grens zo dicht mogelijk te benaderen, en met het hierboven genoemde gegons over uitstel bij de aanleg hebben ze daar alle tijd voor, want met het huidige weer gaat sowieso de schep dit jaar de grond niet meer in. :X

Maar ja, geef mensen in die kernen maar eens een goede reden om over te stappen, met in beide winkels alleen het inferieure spul van KPN tentoongesteld, en voor de rest alles qua diensten alleen maar op papier en bij mensen zoals ik in B&R, en ik was toch nog niet van plan om zonder bijdrage van Lijbrandt een open huis demo te gaan organiseren voor ze. :P

Tel daarbij de huidige stampij over ITV streams op in plaats van GHM op WBA netwerken, en men heeft geen enkele reden meer om gebaseerd op alleen maar woorden en papier voor een toch maandelijk redelijk dure triple play dienst te kiezen.
Hoe was het ook alweer? "Wat een boer niet kent dat vreet ie niet?" Zonder overigens mijn stadsgenoten uit te maken voor boeren hoor, puur spreekwoordelijk ;)

Als het op GoT alleen maar vreugde ende jolijt over Lijbrandt en de andere providers was geweest dan hadden de getallen wellicht al lager geweest, want zelfs de nog niet ingeschreven twijfelaars weten forums als dit via hun huidige internettouwtje en Google inmiddels ook feilloos te vinden :P
Maar ja, tevreden mensen zijn minder genegen dit te uiten op een forum dan mensen die problemen hebben :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:46:

blablabla :P

Hoe was het ook alweer? "Wat een boer niet kent dat vreet ie niet?" Zonder overigens mijn stadsgenoten uit te maken voor boeren hoor, puur spreekwoordelijk ;)

....
Hé, dat heb ik hier eerder gelezen :+ ;)
Mr Magic schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:44:

Als er iemand meeleest van Glashart/Lijbrandt.. een update zou op prijs gesteld worden!
Edutel mag ook ;)

Vind het toch apart dat je een inschrijving doet en vervolgens niet eens een briefje krijgt met een bevestiging van de inschrijving.
Hebben ze op de kantoren geen glas aansluiting? Gaat daar alles nog met de postduif...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:50:
Edutel mag ook ;)

Vind het toch apart dat je een inschrijving doet en vervolgens niet eens een briefje krijgt met een bevestiging van de inschrijving.
Hebben ze op de kantoren geen glas aansluiting? Gaat daar alles nog met de postduif...
Tja, ik denk dat je pas bevestigd wordt als er een order kan worden ingevoerd in hun systeem.
Aangezien men nu nog virtueel glas verkoopt wil men de orders waarschijnlijk ook niet op dit boekjaar hebben, omdat mamma, pappa en oom Glashart/Reggefiber/KPN nog geen knoop hebben doorgehakt en het er naar uitziet dat met name oom geen zin heeft in dit project ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
pinda powerrr schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:50:
Na mijn inschrijving bij Lijbrandt heb ik een login en password ontvangen waarmee ik kan inloggen op de Mijn Lijbrandt pagina. Het door mij gekozen abonnement staat daar netjes vermeld.

Wellicht dat Edutel en KPN dit anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:32:
[...]

Na mijn inschrijving bij Lijbrandt heb ik een login en password ontvangen waarmee ik kan inloggen op de Mijn Lijbrandt pagina. Het door mij gekozen abonnement staat daar netjes vermeld.

Wellicht dat Edutel en KPN dit anders doen.
Klopt, ik heb me eind april ingegeschreven in B&R en had een week later de inloggegevens, echter toen was de hele Mijn Lijbrandt knop op de site er nog niet eens, en toen ie er was werkte het accountsyteem nog niet :P
Leuk hè, testgebruiker zijn als er nog niks is? :P
Je hebt wel het voordeel dat je het letterlijk elke dag een beetje ziet groeien, net de geboorte van een kind, elke dag zie je iets nieuws ;)

Uiteindelijk ben ik ook pas eind augustus live gegaan, dus daar zat in mijn geval echt maanden tussen, maar de post was er vier dagen na mijn inschrijving al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:46:
[...]

Tel daarbij de huidige stampij over ITV streams op in plaats van GHM op WBA netwerken, en men heeft geen enkele reden meer om gebaseerd op alleen maar woorden en papier voor een toch maandelijk redelijk dure triple play dienst te kiezen.

Als het op GoT alleen maar vreugde ende jolijt over Lijbrandt en de andere providers was geweest dan hadden de getallen wellicht al lager geweest, want zelfs de nog niet ingeschreven twijfelaars weten forums als dit via hun huidige internettouwtje en Google inmiddels ook feilloos te vinden :P
Maar ja, tevreden mensen zijn minder genegen dit te uiten op een forum dan mensen die problemen hebben :)
Klopt precies wat je zegt hier, ik zat strak op het spoor om Lijbrandt te gaan nemen, maar de wazige communicatie m.b.t. wanneer je aansluiting na bestellen ook daadwerkelijk actief wordt + het dagelijks volgen van de gebeurtenissen hier op GOT (specifiek puur m.b.t. de KPN streams) hebben er voor gezorgd dat het enthousiasme eigenlijk helemaal weg is. Ik zie nu geen reden om van UPC over te stappen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:47:
Klopt precies wat je zegt hier, ik zat strak op het spoor om Lijbrandt te gaan nemen, maar de wazige communicatie m.b.t. wanneer je aansluiting na bestellen ook daadwerkelijk actief wordt + het dagelijks volgen van de gebeurtenissen hier op GOT (specifiek puur m.b.t. de KPN streams) hebben er voor gezorgd dat het enthousiasme eigenlijk helemaal weg is. Ik zie nu geen reden om van UPC over te stappen meer.
Even voorop gesteld dat ik niet op de loonlijst van Lijbrandt sta (kunnen ze absoluut niet betalen :P), is het stream verhaal slechts eenderde van het totale pakket, want over de internetverbinding hier en de telefonie, maar ook het toppie DVB-C en analoog signaal ben ik meer dan tevreden, en de kwaliteit daarvan is zeker vergelijkbaar zo niet beter met analoog UPC, maar die signalen komen ook werkelijk van Glashart Media.
Het enige puntje van kritiek wat ik hierop bijna al niet meer durf te spuien is het ontbreken van de beide BBC's op die twee signalen, terwijl het nog steeds vrolijk op de pdf lijsten staat als aanwezig, plus het ontbreken van EPG data in de DVB-C streams waardoor je je ouwe Ziggo Humax DVB-C recorder niet via de gids kan programmeren.

Ik ben ervan overtuigd dat Lijbrandt inmiddels wel door heeft dat het leveren van ADSL light streams op een modern medium als glasvezel voor die 1% wba glasvezelgebruikers absoluut niet meer kan, en dat ze er binnen hun mogelijkheden alles aan zullen doen om de leverancier/zusje GHM ervan te overtuigen hiervoor een acceptabele oplossing te vinden. Er zit echter 41% KPN in Reggefiber Group, en KPN is nu eenmaal de actieve operator op wba netwerken, en KPN is nu eenmaal heel erg dictatoriaal lijkt het als het gaat over wat er over door KPN beheerd glas mag gaan.
Noem het het zoveelste kunstje van "valsspelen", maar als de brug open staat heeft de brugwachter ook alle macht om te bepalen of jij erover mag of niet, ook al is de weg aangelegd door de gemeente of de provincie.

Reggefiber heeft uiteraard als corebusiness glasvezelnetwerken aanleggen, en heeft niet voor niets al een joint venture met KPN als het gaat om beheren ervan, want dat is niet hun ding. Zoals het voor KPN niet hun ding is om glasvezelnetwerken aan te leggen.

Het is alleen jammer dat in die samenwerking KPN klaarblijkelijk hun territoriumdrift ook doorzet in netwerken waarin zij alle hardware investeren en beheren, want op netwerken waar Reggefiber Data dit doet is het uiteraard veel opener omdat dat binnen de echte familie blijft en niet is uitbesteed aan een aangetrouwde zwagerT :)

Uiteraard is er altijd nog de OPTA (waar KPN inmiddels allergisch voor is) die de openheid van netwerken van zowel koper als glas om concurrentieredenen probeert te reguleren, maar zoals je wellicht her en der hebt gelezen verzint met name KPN elke keer wel weer trucjes om die regels te omzeilen lijkt het, en daar zijn de kleinere providers als Lijbrandt, maar ook Edutel en Tweak de pineut van.

Ik heb goede hoop dat het beter wordt en dat ik Lijbrandt niet kan beschuldigen van het feit niet achter de belangen van haar klanten te staan. Mocht dit achteraf wel zo zijn dan ga ik wel een kop koffie drinken met de directie daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:02:
[...]

Even voorop gesteld dat ik niet op de loonlijst van Lijbrandt sta (kunnen ze absoluut niet betalen :P), is het stream verhaal slechts eenderde van het totale pakket, want over de internetverbinding hier en de telefonie, maar ook het toppie DVB-C en analoog signaal ben ik meer dan tevreden, en de kwaliteit daarvan is zeker vergelijkbaar zo niet beter met analoog UPC, maar die signalen komen ook werkelijk van Glashart Media.
Het enige puntje van kritiek wat ik hierop bijna al niet meer durf te spuien is het ontbreken van de beide BBC's op die twee signalen, terwijl het nog steeds vrolijk op de pdf lijsten staat als aanwezig, plus het ontbreken van EPG data in de DVB-C streams waardoor je je ouwe Ziggo Humax DVB-C recorder niet via de gids kan programmeren.
Begrijp je punt, goed om ook de goeie punten te horen. Wat het echter plat gezegd is, is dat de redenen om over te stappen naar Lijbrandt gewoon minder zijn geworden. Wat nog overblijft is een hogere uploadsnelheid (voor mij dan), maar that's it. De grote reden voor mij was de openheid van het netwerk en de vrijheid die de gebruiker zou gaan krijgen. Niet eens dat ik niet zonder zou kunnen, maar het geeft gewoon een geruststellend idee dat je een dienst afneemt die niet beperkt is door allerlei politieke beslissingen. Gewoon aanbieden die handel en "enjoy". Dat was wat mij enthousiast maakte (anders had ik ook al veel eerder KPN glasvezel overwogen, wat al eerder beschikbaar was).

Dat is dus een beetje van tafel nu en mijn gevoel is dat zodra je aan dit begrip een "beetje" knutselt, dat dat hetzelfde is als "het is er niet meer". Dus dat voordeel is foetsie. Gewoon geen zin in dezelfde politieke meuk, maar dan bij een andere partij.

Als daarnaast ook de tv streams gewoon van mindere kwaliteit zijn (wederom met politieke achtergrond), dan zou ik er dus eerder een stap op achteruit gaan dan vooruit.

Ik zie voor anderen ook steeds minder redenen om over te stappen als ze al een provider a la UPC hebben. Zonde, want de techniek van glas heeft gewoon "een" toekomst en alleen daarvoor al is het prettig om het te hebben.

Dus ik blijf het geheel met interesse volgen, maar de aanleiding om over te stappen is helaas voorlopig gewoon weg. Hoop dat dat snel weer veranderd. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
misschien heeft het ook wel temaken dat KPN een minderheidsbelang heeft in Reggefiber, en dat ze daarom ook vaak als eerste op het netwerk zitten...ik weet het niet maar schat het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:47:
misschien heeft het ook wel temaken dat KPN een minderheidsbelang heeft in Reggefiber, en dat ze daarom ook vaak als eerste op het netwerk zitten...ik weet het niet maar schat het in.
Op wba netwerken biedt KPN minimaal een jaar alleen aan voordat er "concurrentie" bijkomt, althans hier was dat wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Laatst online: 14-09 10:11
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:11:
[...]

Op wba netwerken biedt KPN minimaal een jaar alleen aan voordat er "concurrentie" bijkomt, althans hier was dat wel zo.
Ja dat zou kunnen, maar elders is dat xms of solcon, weet niet wat voor netwerken dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:24:
[...]

Ja dat zou kunnen, maar elders is dat xms of solcon, weet niet wat voor netwerken dat zijn.
WGDO netwerken waarop Reggefiber Data de actieve operator is :)
En XMS = Reggefiber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Is er al iets bekend over de HD box met harddisk? Zit daar nog op te wachten voor ik bestel, en hij zou ergens begin december komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:01:
Is er al iets bekend over de HD box met harddisk? Zit daar nog op te wachten voor ik bestel, en hij zou ergens begin december komen.
Er is nog niets officieel geroepen door Lijbrandt anders dan "verwacht in december", geroepen in de glashartwinkel, maar nergens online, en zonder specifiek begin of eind december.
Aangezien hij door XMS is aangekondigd op 12-12, verwacht ik niet dat hij bij Lijbrandt eerder is.
Sterker nog, de eerste op een wba netwerk ga ik volgende week hier in B&R testen als ie hopelijk dinsdag hier wordt afgeleverd.
Afhankelijk of dat ding de terreur van mij en een wba netwerk overleeft zullen er waarschijnlijk nog wel wat bugs uitgehaald moeten worden, dus kan het nog even duren.

Je hoeft overigens niet te wachten met bestellen, want ik weet nagenoeg zeker dat er een Amino 130m inruilactie komt, met een bijbetaling van ik meen 50 euro. Door alvast te zorgen dat alles fietst op een Amino 130m kan je straks van die deal gebruik maken en is het een kwestie van omsteken van stekers (hoop ik) ;)
Plus dat bij mijn weten Lijbrandt nog niet gestart is met de volledige uitrol van klanten, en er dus nog een hele stapel klaar liggen om te worden opgeleverd.
Je hebt sowieso met een aantal weken wachttijd te maken vrees ik, voordat ze die stapel hebben weggewerkt ;)

Er is mij in de glashartwinkel eens officieus ingefluisterd dat ie in ieder geval voor de kerst uit zou komen, maar wellicht dat het Lijbrandt webteam hier iets zinnigers over kan zeggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:47:
[...]

Ik zie die reden ook niet meer. Maar UPC digitaal heb ik nu. UPC HD dvr kan ik niet eens aanschaffen, want de Cisco box geeft problemen met diverse lcd tv's waaronder mijn Full HD LCD tv van Philips. Eigenlijk heb ik geen goed alternatief!

Jammer dat Lijbtrandt wel winkels in Lansingerland heeft, maar dat je nergens de HD tv kunt zien, dat zou voor sommigen misschien een reden zijn toch over te stappen, want de beeldkwaliteit zelf zien is toch het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:32:
Jammer dat Lijbtrandt wel winkels in Lansingerland heeft, maar dat je nergens de HD tv kunt zien, dat zou voor sommigen misschien een reden zijn toch over te stappen, want de beeldkwaliteit zelf zien is toch het belangrijkste.
Klopt, in Bleiswijk en B'hoek kan je alleen ITV van KPN zien, en dat is bij mijn weten maar 720 en geen 1080i, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen, maar dat is in essentie ook wat je bij Lijbrandt nu op wba netwerken te zien krijgt, alleen dan 1080i.
Ik weet alweer officieus dat men bezig is om in B&R ook weer een "winkel" te regelen waar in ieder geval Lijbrandt HD TV over echte glasvezel en met die retesnelle Amino als STB (en niet zoals in de andere B's over ADSL met die trage KPN HD box) te bekijken is, maar wie wat waar en wanneer is mijn nog niet bekend.

Ook hier kan het webteam wellicht een tipje oplichten ;)

Het gaat me nog net even te ver om Lansingerland bewoners hier uit te nodigen om op mijn 101cm Bravia HD eens te kijken hoe het eruit ziet en wat er nog op aan te merken valt. Ik geloof nooit dat ik dat er bij mijn liefje doorheen geluld krijg :P

Maar Lijbrandt mag wel een stukje van mijn achtertuin huren hoor, kunnen ze zo inprikken op mijn IPTV poort en een tentje opzetten met hierin een grote TV en een Amino.... Ga ik koek en zopie verkopen in mijn tuin met dit weer hahahahaha

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:37:
[...]

Klopt, in Bleiswijk en B'hoek kan je alleen HD van KPN zien, en dat is bij mijn weten maar 720 en geen 1018i, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen, maar dat is in essentie ook wat je bij Lijbrandt nu te zien krijgt, alleen dan 1080i.
Ik weet alweer officieus dat men bezig is om in B&R ook weer een "winkel" te regelen waar in ieder geval Lijbrandt HD TV over echte glasvezel (en niet zoals in de andere B's over ADSL) te bekijken is, maar wie wat waar en wanneer is mijn nog niet bekend.

Het gaat me nog net even te ver om Lansingerland bewoners hier uit te nodigen om op mijn 101cm Bravia HD eens te kijken hoe het eruit ziet en wat er nog op aan te merken valt. Ik geloof nooit dat ik dat er bij mijn liefje doorheen geluld krijg :P
Misschien moet jij dan maar die derde glashartwinkel in Lansingerland openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:53:
Misschien moet jij dan maar die derde glashartwinkel in Lansingerland openen ;)
Ik heb in mijn aangevulde bericht net een paar vierkante meter achtertuin en een aansluiting op mijn IPTV poort voorgesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:37:
[...]

Klopt, in Bleiswijk en B'hoek kan je alleen HD van KPN zien, en dat is bij mijn weten maar 720 en geen 1018i, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen, maar dat is in essentie ook wat je bij Lijbrandt nu te zien krijgt, alleen dan 1080i.
Ik weet alweer officieus dat men bezig is om in B&R ook weer een "winkel" te regelen waar in ieder geval Lijbrandt HD TV over echte glasvezel en met die retesnelle Amino als STB (en niet zoals in de andere B's over ADSL met die trage KPN HD box) te bekijken is, maar wie wat waar en wanneer is mijn nog niet bekend.

Maar Lijbrandt mag wel een stukje van mijn achtertuin huren hoor, kunnen ze zo inprikken op mijn IPTV poort en een tentje opzetten met hierin een grote TV en een Amino.... Ga ik koek en zopie verkopen in mijn tuin met dit weer hahahahaha
:) je was mij voor. Nou die 3e winkel is geregeld lees ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:55:
:) je was mij voor. Nou die 3e winkel is geregeld lees ik!
Laat ik het zo stellen, voor echt serieus geinteresseerde mensen uit Lansingerland wil ik wellicht best eens een zaterdagmiddag "Open Huis" bij mij thuis in B&R inplannen met de bouwmanager van Lijbrandt, en van mij part nog iemand van Glashart erbij in mijn woonkamer.

Je kunt dan in ieder geval de Amino 130m (hopelijk met de nieuwe firmware) zien draaien op een flinke full HD TV met het basis + extra pakket in HD, en wellicht dan ook Eredivisie Live (als ze het juiste hendeltje voor mijn account hebben gevonden), 100 Mbit symmetrisch internet ervaren, en wellicht zelfs al een sneak preview zien van de M532 PVR die hier dan hopelijk ook als een zonnetje draait...
En een blik op een echte installatie in een meterkast werpen (voor zover je nog geen Genexis basis hebt in je meterkast).

Aangezien mijn Sony Bravia zowel analoog/DVB-C en IPTV heeft draaien kan je ook op dezelfde TV de verschillen zien.

Voorwaarde is wel dat Lijbrandt voor koffie en een koekje zorgt, en na afloop even meehelpt de puinhopen op te ruimen :P

@WebTm_Lijbrandt: Kunnen we zoiets op korte termijn regelen met jullie bouwmanager erbij?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk voorstel, als je /jullie die mogelijkheid bieden dan maak ik daar graag gebruik van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:12:
Leuk voorstel, als je /jullie die mogelijkheid bieden dan maak ik daar graag gebruik van!
Het webteam heeft inmiddels een DM, maar we lopen uiteraard het risico dat hij gezien de stoute dingen de laatste maanden in de zak richting Spanje zit... hij had dit weekend volgens mij de goedheiligman op bezoek ;)

Als ik iets weet dan laat ik het wel door het webteam hier aankondigen, en krijgen geinteresseerden per DM mijn adres, want niet iedereen van GoT behoeft te weten waar ik woon uiteraard :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank. Ik had juist gebeld met die vraag: kan ik nu de normale HD box nemen en die later ruilen, of kan ik beter wachten tot de box met harddisk er is? Omdat het allemaal binnen nu en enkele weken zou gaan komen heb ik natuurlijk geen trek om veel slechter af te zijn financieel door nu te starten met de normale HD box.

Antwoord was toen: u heeft het niet van mij, maar ik zou even wachten. Wellicht het meest veilige antwoord op dat moment omdat de pricing wellicht nog niet zeker is. Resultaat is wel dat ik wacht met aanvragen.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:30:
[...]
Er is nog niets officieel geroepen door Lijbrandt anders dan "verwacht in december", geroepen in de glashartwinkel, maar nergens online, en zonder specifiek begin of eind december.
Aangezien hij door XMS is aangekondigd op 12-12, verwacht ik niet dat hij bij Lijbrandt eerder is.
Sterker nog, de eerste op een wba netwerk ga ik volgende week hier in B&R testen als ie hopelijk dinsdag hier wordt afgeleverd.
Afhankelijk of dat ding de terreur van mij en een wba netwerk overleeft zullen er waarschijnlijk nog wel wat bugs uitgehaald moeten worden, dus kan het nog even duren.

Je hoeft overigens niet te wachten met bestellen, want ik weet nagenoeg zeker dat er een Amino 130m inruilactie komt, met een bijbetaling van ik meen 50 euro. Door alvast te zorgen dat alles fietst op een Amino 130m kan je straks van die deal gebruik maken en is het een kwestie van omsteken van stekers (hoop ik) ;)
Plus dat bij mijn weten Lijbrandt nog niet gestart is met de volledige uitrol van klanten, en er dus nog een hele stapel klaar liggen om te worden opgeleverd.
Je hebt sowieso met een aantal weken wachttijd te maken vrees ik, voordat ze die stapel hebben weggewerkt ;)

Er is mij in de glashartwinkel eens officieus ingefluisterd dat ie in ieder geval voor de kerst uit zou komen, maar wellicht dat het Lijbrandt webteam hier iets zinnigers over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:12:
+1 ;) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 08:14:
Dank. Ik had juist gebeld met die vraag: kan ik nu de normale HD box nemen en die later ruilen, of kan ik beter wachten tot de box met harddisk er is? Omdat het allemaal binnen nu en enkele weken zou gaan komen heb ik natuurlijk geen trek om veel slechter af te zijn financieel door nu te starten met de normale HD box.

Antwoord was toen: u heeft het niet van mij, maar ik zou even wachten. Wellicht het meest veilige antwoord op dat moment omdat de pricing wellicht nog niet zeker is. Resultaat is wel dat ik wacht met aanvragen.

[...]
Als gezegd, volgende week gaat de eerste op een wba netwerk bij mij thuis op de pijnbank, en ik verwacht echt nog wel bugs in dat ding, dus heb je sowieso de tijd. Bugs fixen is over het algemeen ook redelijk tijdsconsumerend.

Ik ben alleen benieuwd naar de pricing (XMS meestal volgend) kost het ding los 249 euro en de Amino 130m 150 euro.
Als je dus geen 100Mbit compleet abo neemt (waar de 130m gratis bij zit) betaal je 61 euro bij voor de 130m.
Als je die dus later kunt inruilen voor de M532 met 50 euro bijbetalen, zou je dus met de inruil actie goedkoper uit zijn.
Maar ik heb geen idee of die 249 euro ook bij de abonnementen geldt of alleen als je hem extra gaat kopen.

Je hebt in ieder geval de tijd, want wat ik ervan weet zit er tussen inschrijven en aansluiten nu al 4-6 weken, en met de belofte dat de PVR voor kerst er is zou hij er dus tegen die tijd al moeten zijn.
Zelfs mijn wederhelft heeft er geen bezwaar tegen, dus als Lijbrandt er heil in ziet dan kunnen we op korte termijn (liefst voor de kerst) een zaterdagmiddag prikken.

Dan hebben we hier nog twee weken om geïnteresseerde stadsgenoten te verzamelen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Gisteren kwam ik langs het "we zoeken nog x zieltjes voor glasvezel" op de grindweg. Het aantal zieltjes dat nu nog nodig is staat op 207.

Hopelijk gaan ze nu snel een besluit nemen om toch door te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdheuvel schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:01:
Gisteren kwam ik langs het "we zoeken nog x zieltjes voor glasvezel" op de grindweg. Het aantal zieltjes dat nu nog nodig is staat op 207.
Klopt, in Bergschenhoek hangen de banners met 207 nodig, en als je richting Bleiswijk over de N209 rijdt dan hangen net over het water rechts de banners met nog 92 nodig...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Haha, dus dat is nog steeds 299, slechts 10 minder dan de 309 oid die laatst nog nodig waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:00:
Haha, dus dat is nog steeds 299, slechts 10 minder dan de 309 oid die laatst nog nodig waren :P
KPN/Glashart zien het waarschijnlijk als ongeveer 200.000 euro/jaar omzet die ze nog tekort komen (even uitgaande van gemiddeld 55 euro/mnd/aansluiting) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>>Dan hebben we hier nog twee weken om geïnteresseerde stadsgenoten te verzamelen

Goed idee , maar ik zou ook graag het verschil zien met HD van de satelliet .....dat zou toch beter zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:48:
[...]

Zelfs mijn wederhelft heeft er geen bezwaar tegen, dus als Lijbrandt er heil in ziet dan kunnen we op korte termijn (liefst voor de kerst) een zaterdagmiddag prikken.

Dan hebben we hier nog twee weken om geïnteresseerde stadsgenoten te verzamelen :)
Goed idee , ik zou ook graag het verschil zien met HD van de satelliet dat zou toch beter zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:44:
>>>Dan hebben we hier nog twee weken om geïnteresseerde stadsgenoten te verzamelen

Goed idee , maar ik zou ook graag het verschil zien met HD van de satelliet .....dat zou toch beter zijn ???
Officieel wel, maar ik heb geen ervaring met satellietbeelden, dus durf ik niet te zeggen of wat je bij mij gaat zien beter is, aangezien het nog steeds KPN ITV streams zijn die knap zwaar gecomprimeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sterker ik denk dat HD via de satteliet een stuk beter is dan de gecomprimeerde KPN meuk. Satteliet is voor de meeste zenders ongeveer gelijkwaardig aan kabel of glasvezel in WGDO gebieden. Maar de streams van KPN zitten daar kwalitatief een behoorlijk stuk onder doordat KPN ze sterk comprimeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:09:
Sterker ik denk dat HD via de satteliet een stuk beter is dan de gecomprimeerde KPN meuk. Satteliet is voor de meeste zenders ongeveer gelijkwaardig aan kabel of glasvezel in WGDO gebieden. Maar de streams van KPN zitten daar kwalitatief een behoorlijk stuk onder doordat KPN ze sterk comprimeert.
Ik neem aan dat de meeste buitenlandse zenders bij Glashart Media ook via de sateliet worden doorgestreamd, dus heeft KPN een probleem :P

Iets heel anders... men krijgt het bij mij niet voor elkaar om Eredivisie Live aan te krijgen :P
25-11 geactiveerd, nooit aangekomen bij het ordersysteem van GHM en een hele groep ICT-ers die er niks van snapt waarom? En dat terwijl het bij een gebruiker, die ongeveer op hetzelfde moment EL aanzette in Almere binnen 10 minuten live was ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
ik222 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:09:
DTVmonitor is een ideale site om de verschillen in bitrate te en compressie te zien van DVB-C (Ziggo,UPC,Caiway), DVB-S (CanalDigitaal of gratis verkrijgbaar via satteliet), DVB-T (Digitenne) helaas nog geen glasvezel.

Glashart Media bij glasvezel en digitale kabel televisie is meestal superieur t.o.v. anderen aanbieders van IPTV (Tele2, KPN Interactieve tv) maar ook KPN Glasvezel zijn allen 720p en wat ik lees zo'n 8-9 Mbps bitrate terwijl dit bij Glashart Media en de kabelaars veelal 1080i en een bitrate van 10-14 Mbps is (afhankelijk van aanlevering en aanbieder) tenzij de zender zelf in 720p uitzend. Bij schotel televisie zijn vooral de SD zenders slechts 3-4Mbps terwijl deze bij de 10 meest bekeken zenders op de digitale kabel 8Mbps zijn. Qua HD wordt veelal de meest hoge kwaliteit doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:13:
[...]

Het webteam heeft inmiddels een DM, maar we lopen uiteraard het risico dat hij gezien de stoute dingen de laatste maanden in de zak richting Spanje zit... hij had dit weekend volgens mij de goedheiligman op bezoek ;)

Als ik iets weet dan laat ik het wel door het webteam hier aankondigen, en krijgen geinteresseerden per DM mijn adres, want niet iedereen van GoT behoeft te weten waar ik woon uiteraard :P
Al iets bekend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No, ik heb wel wat andere antwoorden gekregen, maar nog niets over mijn voorstel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
funrider schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:10:
[...]
Bij schotel televisie zijn vooral de SD zenders slechts 3-4Mbps terwijl deze bij de 10 meest bekeken zenders op de digitale kabel 8Mbps zijn. Qua HD wordt veelal de meest hoge kwaliteit doorgegeven.
Als je op een dergelijke site kijkt dan geven ze daar de gemiddelde bitrate weer maar dat kun je niet vergelijken omdat satteliet anders werkt dan kabel of glasvezel. Kijk het grote verschil tussen satteliet en kabel / glasvezel is dat men bij de schotel gebruik maakt van een variabele bitrate (VBR) terwijl men op de kabel en op de glasvezel een constante bitrate gebruikt (CBR).

VBR wil dus zeggen dat de bitrate omhoog schiet bij drukke scenes en omlaag gaat bij rustige scenes. Dat omlaag gaan kan gerust omdat die bandbreedte simpelweg overbodig is bij rustige scenes. Dus de satteliet zal een lagere gemiddelde bitrate hebben maar omdat bij drukke scenes de bitrate gelijk omhoog gaat is de beeldkwaliteit hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je hebt nog wel een extra encodeerslag nodig. CBR - Technicolor -> Canaal Digitaal - VBR. Je ziet het overigens ook echt duidelijk. Bij de keren dat het NL1,2,3 SD signaal bijvoorbeeld over werd gezet op satelliet hier (meestal bij werkzaamheden die 's nachts werden uitgevoerd), zag je toch duidelijk dat het beeld ineens een stuk minder helder was met meer zweem door de hogere compressie.

Dus ook al is het VBR, het blijft een stuk slechter dan de originele aanvoer uit Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrr.... PVR is niet afgeleverd vandaag en ik hoor net dat TNT de komende drie dagen weer gaat staken?
Nou, dat wordt afkicken dan maar :P
funrider schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:10:
[...]
Glashart Media bij glasvezel en digitale kabel televisie is meestal superieur t.o.v. anderen aanbieders van IPTV (Tele2, KPN Interactieve tv) maar ook KPN Glasvezel zijn allen 720p en wat ik lees zo'n 8-9 Mbps bitrate terwijl dit bij Glashart Media en de kabelaars veelal 1080i en een bitrate van 10-14 Mbps is (afhankelijk van aanlevering en aanbieder) tenzij de zender zelf in 720p uitzend . Bij schotel televisie zijn vooral de SD zenders slechts 3-4Mbps terwijl deze bij de 10 meest bekeken zenders op de digitale kabel 8Mbps zijn. Qua HD wordt veelal de meest hoge kwaliteit doorgegeven.
Wat ik me nu afvraag is of de KPN ITV streams die wij op wba netwerken van Glashart krijgen dan ook maar 720p zijn en de Amino ze oppoetst naar 1080i.
We hebben inmiddels vastgesteld dat ze van KPN komen, maar volgens mij zijn de HD zenders wel 1080i?
Is er een manier om het formaat uit die stream te sleuren, want een screenshotje maken gaat uiteraard niet lukken van een encrypted signaal.
Als het wel 720p is dan heeft GHM nog veel meer reden om zich te digitale ogen uit de kop te schamen, maar aan de andere kant als ze wel 1080i zijn dan zijn het dus andere KPN streams als de hierboven genoemde, wat weer zou betekenen dat men toch tweemaal encodeert, en alleen de compressie moet verlagen...

Heel verwarrend dus deze tegenstrijdigheid? 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:29:
Wat ik me nu afvraag is of de KPN ITV streams die wij op wba netwerken van Glashart krijgen dan ook maar 720p zijn en de Amino ze oppoetst naar 1080i.
We hebben inmiddels vastgesteld dat ze van KPN komen, maar volgens mij zijn de HD zenders wel 1080i?

Heel verwarrend dus deze tegenstrijdigheid? 8)7
zie eymey in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"
kan dus m.b.v. Wireshark :) idd gewoon 1080i

[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 07-12-2010 21:04 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn gewoon 1080i streams idd. Dat kun je hier zien in de screens.

De verwarring met KPN en 720p is ontstaan doordat hun Motorola STB standaard op 720p ingesteld staat.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:02:
Het zijn gewoon 1080i streams idd. Dat kun je hier zien in de screens.

De verwarring met KPN en 720p is ontstaan doordat hun Motorola STB standaard op 720p ingesteld staat.
Aha, verklaring gevonden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:04:
[...]

No, ik heb wel wat andere antwoorden gekregen, maar nog niets over mijn voorstel ;)
Je had toch ook nog een vraag uitstaan bij de burgemeester? Over de openheid (of niet) van het glasvezelnetwerk m.b.t. de IPTV-streams enzo? Daar al antwoord op gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:47:
[...]

Je had toch ook nog een vraag uitstaan bij de burgemeester? Over de openheid (of niet) van het glasvezelnetwerk m.b.t. de IPTV-streams enzo? Daar al antwoord op gekregen? :)
Dat antwoord staat in het Almeernet draadje en komt erop neer dat de raad niet verantwoordelijk is voor ons probleem per saldo, maar dat men de betrokken partijen naar aanleiding van mijn info wel gaat aanspreken op de beloften die men gedaan heeft ten tijde van introductie...
Dat wordt dus waarschijnlijk een brief vanuit B&W richting Reggefiber/Glashart/KPN met een verzoek om opheldering van de door mij aangedragen bezwaren.

PS
Antwoord binnen 24 uur overigens van Ewald van Vliet persoonlijk, en zo hoort het als je betrokken bent met je burgers ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:15:
Maar je hebt nog wel een extra encodeerslag nodig. CBR - Technicolor -> Canaal Digitaal - VBR. Je ziet het overigens ook echt duidelijk. Bij de keren dat het NL1,2,3 SD signaal bijvoorbeeld over werd gezet op satelliet hier (meestal bij werkzaamheden die 's nachts werden uitgevoerd), zag je toch duidelijk dat het beeld ineens een stuk minder helder was met meer zweem door de hogere compressie.

Dus ook al is het VBR, het blijft een stuk slechter dan de originele aanvoer uit Hilversum.
Wie zegt dat dat zo is? Wie zegt dat Technicolor niet ook een VBR stream aanbiedt? En die slechtere beeldkwaliteit wanneer het signaal volgens jou van de satteliet was kwam denk ik eerder door de gebruikte Hertzinger apparatuur destijds.

Als je gewoon HD ontvangt met een fatsoenlijke schotel en stb dan ziet dat er namelijk exact net zo goed uit als IPTV via Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:34:
[...]

Wie zegt dat dat zo is? Wie zegt dat Technicolor niet ook een VBR stream aanbiedt?
Ik zie niet in waarom ze speciaal voor satelliet een VBR stream zouden aanbieden? Volgens mij doet Canaal Digitaal dat zelf.

ArChie in "[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansing..."
En die slechtere beeldkwaliteit wanneer het signaal volgens jou van de satteliet was kwam denk ik eerder door de gebruikte Hertzinger apparatuur destijds.
Het slechte analoge beeld komt inderdaad ook deels door de Hertzinger apparatuur (de blur, waterigheid, ruis etc). Maar als er wordt overgeschakeld op een slechtere bron, dan zie je dat ook gewoon meteen. Minder helder beeld met meer zweem = bron met lagere bitrate. En die bron was ook gevoelig voor onweer (ging dan op zwart), wat aangaf dat het satelliet aanvoer was. Als er 's nachts werd overgeschakeld van bron zag je dat overigens ook. Het lijkt dan net alsof er iemand van kanaal wisselt. In een flits wordt er in 1x overgeschakeld naar een beeld van mindere kwaliteit.
Als je gewoon HD ontvangt met een fatsoenlijke schotel en stb dan ziet dat er namelijk exact net zo goed uit als IPTV via Glashart Media.
Dat is gewoon onzin he ;) Heb je Nederland 1 HD van Canaal Digitaal en Glashart Media 1:1 kunnen vergelijken? Die van Canaal Digitaal zal net als de KPN streams echt een stuk meer detail missen. Ook al ziet het er nog zo strak uit. Alleen al door de extra encodeerslag gaat er detail verloren, laat staan door de gemiddeld lagere variable bitrate die CDS hanteert.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yezzzz.... bij thuiskomst stond er een doos van Lijbrandt op tafel.... met hierin een bijna bevroren PVR Amino M532, dus die heeft vast een nachtje in een vrachtwagen buiten gestaan vrees ik. ;)
Bedankt TNT dat jullie hier in ieder geval de pakketdienst ondanks de staking hebben voortgezet :)

Eerste indruk?
Wat een lief klein plat matzwart metalen kastje met licht gewelfd hoogglans zwart kunststof frontje voorzien van het nieuwe amino logo (dus met het randje erom heen) met alleen een blauw ledje als ie uit staat (en rood als je de AB bedient of als ie opneemt, maar dan verderop in het frontje) en een CI+ (ISO7816 pt1-3) sleuf, en heel handig dezelfde AB en externe voeding als de 130m.
Start ook identiek op als een Amino 130m, even snel, heeft hetzelfde menu, alleen meer opties omdat er uiteraard een recorderfunctie inzit.

Afbeeldingslocatie: http://www.spikecity.net/uploads/M532PVR.jpg

Het allermooiste voor de stilte freaks..... absoluut doodstil, geen fans erin, en ook geen jankende harde schijf ofzo...
Afmetingen zijn ook schattig, met 3 cm hoog, 26 cm breed en 17 cm diep, een heel stuk fraaier, kleiner en lichter dan zo'n bakplaat van KPN ITV.

Achterop behalve HDMI uit ook SPIF optisch, ordinaire audio tulpen, USB2.0 en een scartaansluiting...

Vanavond eens opnemen en kijken/pauzeren te gelijk... kijken of die harde schijf dan wellicht wat geluid gaat maken... programmeren gewoon vanuit de TV gids (of handmatig voor die paar zenders die geen gidsinfo hebben), en heel handig opties om opname start stop in een aantal stappen naar voren respectievelijk naar achter te verlengen, zodat je mogelijke vertragingen in een uitzending kan opvangen en niet het begin of einde mist.

Tot nu toe draait hij en lijkt het meeste te werken :P

PS
Ze maken er bij Glashart echt een wedstrijdje van tussen Bleiswijk en Bergschenhoek.
Vandaag in de Heraut paginagroot full color, met de kop "Behaalt Bleiswijk of Bergschenhoek als 1E de 40%? " met eronder Bergschenhoek nog 190 nodig, Bleiswijk nog 82....

Slordige advertentie als je eerste afkort als 1E... , zet dan 1ste als je ruimte tekort komt :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE:
Temperatuur na ruim 3 uur draaien en opnemen, nauwelijks handwarm en beduidend koeler dan de Amino 130m.
Verschil in behuizing is uiteraard dat de 130m hermetisch dicht zit, daar waar de M532 in het metalen deel allemaal kleine "blinde" sleufjes heeft en dus zijn warmte beter kan afgeven aan de omgeving.

WBA achtige halve menu problemen komen gelijk de 130m ook voor in de menu's van de M532, en het lijkt er nog steeds op alsof de menustructuren vanaf het bekende w6t adres via een 33K6 modem worden aangeleverd af en toe.
Hopelijk gaat men de firmware van de 532 gelijk maken aan de nieuwe update die er hopelijk snel komt voor de 130m (en die deze problemen zou moeten oplossen).

Verbruik zowel in standby als draaiend is net onder de 12 Watt, wellicht wat lager standby omdat ze hopenlijk harddisk spindown hebben gebruikt, 4 Watt meer dus dan de Amino 130m.
De voedingen zijn dan ook identiek, net als de afstandbedieningen, dus die kan je zo omwisselen ;)

Geluidsproductie met een opname lopend en een kijkstream in time lapse, dus twee streams die simultaan naar de HD geschreven worden, is nihil en als je je oor echt op het kastje drukt dan hoor je het superstille 2,5" harddiskje heel zachtjes een beetje pruttelen, maar absoluut onhoorbaar in de woonkamer als het echt stil is.

Wat ik overigens van geen enkele amino begrijp is dat het powerlampje brandt als hij op (uit) standby staat, en uitgaat als het ding draait.... makes no sense to my old brains :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat ze dat stroomverbruik niet omlaag kunnen brengen in standby. Hopelijk doet de M540 dat beter. Wel goed om te horen dat ie onhoorbaar is in een doodstille kamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:28:
Raar dat ze dat stroomverbruik niet omlaag kunnen brengen in standby. Hopelijk doet de M540 dat beter. Wel goed om te horen dat ie onhoorbaar is in een doodstille kamer!
Probleem van alle Amino's is de externe voeding, die ongeacht wat erachter hangt nu eenmaal iets uit het net sleurt....
De M540 gaat het dus absoluut niet beter doen dan de M532 omdat er behalve firmware en harddiskgrootte geen ruk anders is aan het concept.
Maar vergeleken met andere STB's en PVR's zijn de Amino's qua verbruik nog heilig vergeleken met de concurrentie hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:24:
[...]

Ik zie niet in waarom ze speciaal voor satelliet een VBR stream zouden aanbieden? Volgens mij doet Canaal Digitaal dat zelf.

ArChie in "[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansing..."

[...]

Dat is gewoon onzin he ;) Heb je Nederland 1 HD van Canaal Digitaal en Glashart Media 1:1 kunnen vergelijken? Die van Canaal Digitaal zal net als de KPN streams echt een stuk meer detail missen. Ook al ziet het er nog zo strak uit. Alleen al door de extra encodeerslag gaat er detail verloren, laat staan door de gemiddeld lagere variable bitrate die CDS hanteert.
Heb je wel in de gaten dat de bitrate bij een voetbalwedstrijd soms oploopt tot wel 17Mbit bij canaal digitaal? Lijkt mij niet dat ze dat doen wanneer ze zelf slechts een signaal van maximaal 12-14Mbit aangeleverd krijgen. En door die hoge bitrate op piekmomenten zal canaal digitaal er zeker niet slechter uitzien. Een op een vergelijken heb ik helaas niet de mogelijkheid toe omdat ik niet over een schotel beschik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het dan over Eredivisie Live HD? Dat zijn toch geen 17Mbit streams op die 224.1.x.x IP's van Technicolor? Dat zou dan betekenen dat Canaal Digitaal deze na reëncoding een hogere variable bitrate geeft die oploopt tot 17mbit, terwijl de originele aanvoer vanuit Hilversum die ze gebruiken maar 12-14mbit(?) is. Lijkt me nogal nutteloos.

http://www.satellietforum...ead.php?p=97062#post97062
Weet iemand met welke bitrate CanalDigitaal nu uitzendt?
De wedstrijd Heracles-Ajax min-4760 max-12555 en met voetbal geeft hij vaak current-10200 met uitschieters naar boven en beneden nu studiobeeld in de pauze valt het terug naar ongeveer 5200.
http://www.satellietforum...ead.php?p=98760#post98760
Het beeld op EL1HD is gewoon belabberd...Niet naar te kijken... Echt niet HD waardig. En zo is dat met alle HD kanalen van CDS. Gewoon veel te veel HD kanalen op een transponder. Dat kan gewoon niet. En die nieuwe encoders van ze.... waardeloos!

Ach ja vroeger, heel lang geleden... ergens eind negentiger jaren zond SBS6 nog uit in 528x576 om bandbreedte te besparen. En toch zonden ze uit met 4.5 Mbit/sec destijds.... En het beeld via de satelliet, de bron, niemand klaagde erover.
http://www.satellietforum...ead.php?p=98436#post98436
Laatst een stukkie sport gezien op ESPN America HD.
Ongelofelijk mooi beeld zeg!

Ongeëvenaard goed.

Kijk ik even later naar de bitrate dan verbaast 't me ook niet
want deze ligt op gemiddeld 16 Mb/s
en piekt heel vaak ver boven de 20 Mb/s uit.
en dat is wat sport nodig heeft in HD.
Dát is waar HD voor bedoeld is!
Daarom heb ik ook al eerder gezegd dat 12-13mbit wat ze hier in Nederland hanteren nog steeds aan de lage kant is voor HD. Alleen Animal Planet HD komt in de buurt met 15-16Mbit. Op die zender zie je dus ook echt meer detail en scherpte vergeleken met de rest.

Als ze willen dat er meer mensen gaan betalen voor dezelfde zenders in HD-kwaliteit dan moeten ze eerst die bitrate maar eens omhoog gooien richting 20mbit bij native HD uitzendingen (en het liefst ook gewoon bij upscaled SD). Dan pas wordt het echt HD-waardig om in de buurt te komen van het detail op een bluray :)

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
PS
Ze maken er bij Glashart echt een wedstrijdje van tussen Bleiswijk en Bergschenhoek.
Vandaag in de Heraut paginagroot full color, met de kop "Behaalt Bleiswijk of Bergschenhoek als 1E de 40%? " met eronder Bergschenhoek nog 190 nodig, Bleiswijk nog 82....

Slordige advertentie als je eerste afkort als 1E... , zet dan 1ste als je ruimte tekort komt :P
Schiet lekker op 272 tov 299 van vorige week. Als het in dit tempo doorgaat moet de aanleg in 2048 wel kunnen gaan beginnen. ;w

Bergschenhoek is natuurlijk de eerste >:)

[ Voor 4% gewijzigd door svdheuvel op 09-12-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdheuvel schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:00:
[...]
Bergschenhoek is natuurlijk de eerste >:)
Zou je denken? Het meeste geld zit in Bleiswijk, maar daar zitten ook de meeste "wat ik niet ken vreet ik niet boeren" ;)
Ik denk dat als je op het aantal woningen per kern kijkt het dekkingspercentage zowat gelijk ligt met deze restaantallen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is de M532 na exact 12 uur spontaan schijndood geworden... is spontaan na een reboot in firmware upgrade mode geschoten, waar hij nu tot in de eeuwigheid in blijft hangen. O-)

Het is dus even wachten op reanimatieinstructies van de specilisten van GHM die zich met deze beestjes en programmering bezighouden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dat is zacht gezegd, jammer... :X

Als ik zo ff snel de specs zie van dit apparaat, mag ik hopen dat, mocht het glas er ooit in 2026 liggen, Edutel deze apparaatjes ook gaat aanbieden. Is een stuk interessanter.
Ze claimen exact hetzelfde aan te bieden als Lijbrandt, echter met een andere naam.

Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:52:
Dat is zacht gezegd, jammer... :X

Als ik zo ff snel de specs zie van dit apparaat, mag ik hopen dat, mocht het glas er ooit in 2026 liggen, Edutel deze apparaatjes ook gaat aanbieden. Is een stuk interessanter.
Ze claimen exact hetzelfde aan te bieden als Lijbrandt, echter met een andere naam.

Het zal mij benieuwen.
Ach jammer? Het hoort bij het testen, je weet dat iets stuk kan gaan als er bugs in zitten. Hoort erbij, en ik ben niet boos, alleen een beetje verdrietig :)

Wat ik ervan weet is dat Edutel gewoon Amino's gaat leveren, en Amino kan en mag alleen onder de naam Amino geleverd worden, maar wellicht dat ze het code nummer gebruiken in plaats van het modelnummer.

De Amino M532 PVR heet dan ineens de Amino Mood 400-032 :P

Het zou ook onlogisch zijn als ze andere STB's gaan leveren, want ze zijn keihard familie van Reggefiber, dus zullen ze voor alle providers wel centraal inkopen om betere prijzen te krijgen.
En als ze hetzelfde aanbieden als Lijbrandt op wba netwerken, dan krijg je dus ook van Edutel crappy KPN streams...

Hij hangt overigens nu in upgrade mode omdat er vanuit het wba netwerk waarschijnlijk een digitaal seintje is gegeven dat er iets klaarstaat aan nieuwe firmware, terwijl dat niet het geval is.
In dat geval geeft het ding met zijn led een bepaalde foutcode met knippertjes, en blijft hij net zo lang proberen totdat hij wel een upgrade binnen kan takelen.
Het is dus wellicht een kwestie van de huidige firmware (experimenteel) alsnog als upgrade aan te bieden aan die Amino, zonder dat alle andere M532's deze versie ook voor hun kiezen krijgen.
Leuke uitdaging voor een techneut bij GHM dus :P

Voor de techneuten onder ons hieronder het pdfje met de led error codes van alle Amino's:

http://www.spikecity.net/...led_flash_error_codes.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
De website van Glashart is bijgewerkt:

http://www.glashart.nl/bergschenhoek/

http://www.glashart.nl/bleiswijk

190 om 85. De laatste loodjes wegen het zwaarst zullen we maar zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GHM heeft de update service voor de PVR geactiveerd, en voila, hij leeft weer :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:04:
[...]

geloof niet dat er een positieve respons gaat komen? Anders had je al wat gehoord lijkt mij. Jammer, want zou wellicht nog nieuwe klanten kunnen opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:45:
[...]

geloof niet dat er een positieve respons gaat komen? Anders had je al wat gehoord lijkt mij. Jammer, want zou wellicht nog nieuwe klanten kunnen opleveren...
Ik por de bouwmanager wel even op, want die had deze week vrij... maandag bel ik hem wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:45:
Het heeft inmiddels de aandacht weer... nu nog even kijken of het ook gevolg krijgt ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een PVR harddiskgebruik update:

Vandeweek opgenomen:
- De film Stargate (2:45 duur, door alle reclameblokken erin) in HD
- BBC1 (Saterday morning kitchen + Nigella) 120 minuten in SD.

Totaal dus 285 minuten beeld, waarbij de PVR meldde dat de gebruikte harde schijf voor 7% vol zat (slik).
7% van 160Gb is ca 11 Gb, wat neerkomt op een gemiddeld harddisk gebruik van rond de 39Mb/min, of 655Kb/sec. Gemiddeld dus 5,2Mbit/sec, wat er op neer lijkt te komen dat men de streams al dan niet encrypted één op één op de harde schijf plempt.

Als je dit sommetje doorrekent op de volle 160Gb dan zal je dus met een gemiddeld 50/50 HD/SD opnamegedrag zo rond de 60 uur aan TV kunnen opnemen voordat de schijf vol zit, met de huidige KPN wba streams.
Ga je dit doorrekenen voor GHM streams op WGDO netwerken dan zal je net boven de 35 uur uitkomen vrees ik.
Maar ja, vroeger 2 uur op een VHS band, en nu nog 2 uur op een DVDRW als je je kwaliteit een beetje wilt behouden :P

Ik ga vandeweek eens kijken of ik ook twee TV programma's tegelijk of overlappend weggeschreven krijg (onder het motto "domme gebruiker/oeps "dat wist ik niet" knoppendrukker"). Ook TV programma's in het verleden opnemen lijkt me een leuke test :P
En er zit nog een heel speciaal menu in waarin heel veel leuks, maar daarover mag ik helaas niets loslaten hier, dus zijn mijn lippen :X

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
In Houten is Animal planet HD ongeveer 16 Mbit/s. De andere HD kanalen liggen boven de 12 Mbit/s.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daemonix schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:48:
In Houten is Animal planet HD ongeveer 16 Mbit/s. De andere HD kanalen liggen boven de 12 Mbit/s.
Klopt, Houten is bij mijn weten een wdgo netwerk met originele niet encrypted GHM streams met de volle bandbreedte, maar aangezien ik test op een wba netwerk met op dit moment nog de KPN ITV streams (3 Mbit voor SD, 8Mbit voor HD) kan ik alleen over die getallen iets zinnigs zeggen ;)
Ik ken de bandbreedtes voor originele streams van GHM dus was mijn 35 uur ook berekend op GHM streams :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En ik wilde je daarmee een referentie verschaffen, hoe pijnlijk ook. ;) Nu nog een hd pvr ipv de humax 5050c.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er van uit gaat dat je de PVR niet te leen krijgt, maar je eigendom wordt dan zou je er mee kunnen gaan knutselen. Dus is mijn vraag lijkt het mogelijk om hem open te kunnen schroeven of iets dergelijks en er dan zelf een grotere harde schijf in te plaatsen? Spikecity, klim in de huid van een ik heb wel wat verstand van computers type gebruiker met een schroevendraaier en deel je ervaring ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Balen, de HD PVR is vertraagd....er staat wegens groot succes, maar hij heeft er toch nooit gestaan of wel? Dan moeten er ook prijzen bekend zijn.

Levering AminoM532 vertraagd
13 December 2010
De Levering van de Amino M532 is vertraagd.

De levering van de nieuwe Amino M532 met pauze- en opnamefunctionaliteit is wegens succes vertraagd.
We kunnen op dit moment helaas niet aan alle vraag voldoen.

Voor meer informatie over uw bestelling met Amino M532 kunt u contact opnemen met de Lijbrandt Servicedesk. Meer informatie vindt u ook in onze interactieve TV FAQ bij Support.

We zullen u uiterlijk in de eerste helft van januari via dit kanaal informeren over wanneer de Amino M532 weer voorradig is.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daemonix schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:49:
En ik wilde je daarmee een referentie verschaffen, hoe pijnlijk ook. ;) Nu nog een hd pvr ipv de humax 5050c.
Een referentie is prima en bevestigt inderdaad mijn berekeningen grofweg... maar ja, iemand die 35 uur achterstallige TV moet gaan bekijken heeft een te druk leven voor een PVR... zo kan je het ook uitleggen :P
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:38:
Als je er van uit gaat dat je de PVR niet te leen krijgt, maar je eigendom wordt dan zou je er mee kunnen gaan knutselen. Dus is mijn vraag lijkt het mogelijk om hem open te kunnen schroeven of iets dergelijks en er dan zelf een grotere harde schijf in te plaatsen? Spikecity, klim in de huid van een ik heb wel wat verstand van computers type gebruiker met een schroevendraaier en deel je ervaring ;-)
Hahahaha, deze PVR is absoluut (nog) niet van mij, want hij is mij ter test aangeboden.
Ik blijf dus even met schroevendraaiers en dergelijk af van dit exemplaar, alhoewel ik vermoed dat er gewoon een 2.5" SATA schijfje in ligt te reutelen.

Het vervelende is dat op dit moment nog geen formateerroutine in mijn menu zit, dus ik ook dat eventueel grotere schijfje niet kan formatteren in wat dat doosje graag ziet.
jaspov schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:06:
Balen, de HD PVR is vertraagd....er staat wegens groot succes, maar hij heeft er toch nooit gestaan of wel? Dan moeten er ook prijzen bekend zijn.

Levering AminoM532 vertraagd
13 December 2010
De Levering van de Amino M532 is vertraagd.
Tja, ik kan hier natuurlijk op twee manieren op reageren.
De eerste is dat XMS vanaf gisteren dat ding volop is gaan leveren op wdgo netwerken, en mogelijk de voorraad dus op is vanwege overweldigend succes, wetende dat XMS/Lijbrandt uit dezelfde voorraad putten en XMAS voor loopt op Lijbrandt qua release.
De tweede is dat de PVR op wba netwerken nog niet getest is (daar ben ik nog druk doende mee) en men dus ook nog geen bugvrije versie kan leveren.
Aangezien het Lijbrandt ordersysteem waarschijnlijk geen onderscheid maakt tussen wdgo en wba klanten kan ik me voorstellen dat men de levering uitstelt totdat men zeker weet dat 100% van de geleverde units werkt op beide netwerktypes.

Ik ben wel benieuwd hoe ze opleveringen gaan doen die een PVR hebben besteld, of ze die vertragen of voorlopig uitleveren met een Amino 130m?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ik kon zelf nog niet bestellen met PVR, zijn er al prijzen bekend dan?
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:17:..

Ik ben wel benieuwd hoe ze opleveringen gaan doen die een PVR hebben besteld, of ze die vertragen of voorlopig uitleveren met een Amino 130m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:23:
Ik kon zelf nog niet bestellen met PVR, zijn er al prijzen bekend dan?

[...]
Volgens de wandelgangen kost ie 249 euro... maar laat het webteam dat aub even bevestigen ;)
Bij mij staat hij ook nog niet aankiesbaar in Mijn Lijbrandt, dus zal hij er officieel nog niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervelende is dat op dit moment nog geen formateerroutine in mijn menu zit, dus ik ook dat eventueel grotere schijfje niet kan formatteren in wat dat doosje graag ziet.
Als het een standaard schijfje met standaard aansluiting en dergelijke is dan is het maar een kwestie om het standaard schijfje als slave aan je master in je pc te hangen. De format indeling op te zoeken in windows. Kopietje van de software van de slave naar de master (niet gaan knippen/plakken!). Afkoppelen en nieuwe grotere schijf er aan hangen. In juiste indeling formateren en het kopietje weer kopiëren naar de grotere schijf. Appeltje eitje dus en mocht het toch niet werken dan kun je de originele schijf gewoon weer terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:50:
Als het een standaard schijfje met standaard aansluiting en dergelijke is dan is het maar een kwestie om het standaard schijfje als slave aan je master in je pc te hangen. De format indeling op te zoeken in windows. Kopietje van de software van de slave naar de master (niet gaan knippen/plakken!). Afkoppelen en nieuwe grotere schijf er aan hangen. In juiste indeling formateren en het kopietje weer kopiëren naar de grotere schijf. Appeltje eitje dus en mocht het toch niet werken dan kun je de originele schijf gewoon weer terug plaatsen.
Ik ken het verhaal hoe partities te klonen naar verse harde schijven (ooit nog een paar bejaarde Cincinnatti CNC machines met oude NT4.0 SP0 harde IDE schijven hiermee gereanimeerd), echter als geschreven is dit ding niet van mij, en heb ik zo 1, 2, 3 ook geen schroefjes o.i.d. gevonden waarmee het ding eenvoudig zonder beschadigingen open te krijgen is.
De specs spreken over een 2,5" SATA diskje, dus naar alle waarschijnlijkheid zal een harddisktransplantatie gewoon gaan werken.

Overigens zit die formatteerroutine er achteraf wel in, alleen op een beetje onlogische plek, of toch niet als je Instellingen logisch vindt, terwijl er een Recorder menu is ;)

Laat ik nu eerst het ding "zoals hij uit de doos komt" even doorzagen op werking, alvorens ik een complete hardware analyse ga uitvoeren (lijkt me ook meer iets voor de echte hardware knutselaars straks met hun eigen M532 :P )

PS
Update dummy proof zijn van de PVR:
- Twee programma's tegelijk op trachten te nemen resulteert in de vraag welke van de twee je vanwege een conflict wilt opnemen
- Programma's uit het verleden opnemen werkt niet omdat de gids simpelweg geen verleden heeft ;)

Of wel, redelijk Piet met de Pet bestendig lijkt me zo :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over PVR functionaliteit aan de gebruikers?

- Is repeterend opnemen (elke maand/week/dag/weekdag) een must?
- Is vanuit de gids makkelijk een maand vooruit programmeren een must of zijn er sowieso geen gidsen die deze info actueel hebben?
- Is een tijdsduur van meer dan 24 uur per opname een must in één run?
- Is PDC opnamesturing nog relevant of is dit inmiddels een videorecorder fossiele standaard?
- Is het kunnen kiezen van de opnamekwaliteit een must? (lagere kwaliteit = compressie = meer programma's op een HD en andersom zoals bij veel HD recorders nu te kiezen is in de opname instellingen)

Gevonden bugs?
Laat me beginnen te verklappen dat het ding over het algemeen heel goed en snel werkt en lastig fout te programmeren is. Mijn ega noemt het "blonde vrouw/digibeet proof", het programmeren vanuit de gids.

Sterker nog, je moet echt moedwillig de boel gaan f*cken om zelfs dan nog het ding niet op zijn rug te krijgen.

Bug: Vanuit de TV infobalk onder de zender heb je OK voor opties, met in de PVR versie ook de keuze "Plan opname"... helaas werkt die functie niet, er gebeurd niets na het aankiezen ervan. Wel vanuit de gids en handmatig.

Bugje: Als je bij handmatig programmeren bewust getallen in de start/stop tijden vernachelt door ze weg te laten dan snapt de recorder het niet altijd, en lijkt wel eens iets te gaan opnemen wat hij toch niet doet.

Nog een bugje: Datumoverschrijdend opnemen kan, echter dan moet je wel de tijden exact en volledig opgeven als je handmatig programmeert, want anders werkt het niet.

Suggesties ter verbetering:
- Aub een tweetal knoppen waarmee je door de gids per bladzijde kan springen in plaats van alleen per zender. (met inmiddels 123 zenders bij mij is naar BBC (401) scrollen in de TV gids geen lolletje meer). Ok, je kunt eerst de zender aankiezen met 401 en dan de gids induiken, want dan staat de gekozen zender bovenaan de gids.
- Een favorietenlijstje in de TV gids waarmee je in één scherm de eerste 10-12 zenders waarvan je veel opneemt onder elkaar kan krijgen zonder te bladeren, desnoods vanuit het mozaiekscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Spikecity Is het kunnen kiezen van de opnamekwaliteit een must? -> Ja, de rest zou soms handig kunnen zijn, maar zal ik in de praktijk waarschijnlijk bijna nooit gebruiken.

Twee verschillende opname kwaliteiten zijn in principe voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:16:
@Spikecity Is het kunnen kiezen van de opnamekwaliteit een must? -> Ja, de rest zou soms handig kunnen zijn, maar zal ik in de praktijk waarschijnlijk bijna nooit gebruiken.

Twee verschillende opname kwaliteiten zijn in principe voldoende.
Ok, neem ik mee in mijn testrapport richting Lijbrandt als suggestie/aanvulling van gewenste functionaliteit ;)
Ik vrees echter gezien de opbouw dat de processor in dat doosje niet krachtig genoeg zal zijn om on-the-fly te kunnen comprimeren, zeker niet als blijkt dat men de streams encrypted op de harddisk wegschrijft.

Maar ik hoor vast wel wat er mogelijk wel en niet kan met de voor hande zijnde hardware.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lijbrandt site is zo te zien bijgewerkt.
Nu meer info te vinden, zoals:
Wijzing: BBC 1 en BBC 2 zijn tijdelijk niet te ontvangen en zijn vervangen door BBC World en BBC Entertainment

En de postcode check werkt nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:47:
De lijbrandt site is zo te zien bijgewerkt.
Nu meer info te vinden, zoals:
Wijzing: BBC 1 en BBC 2 zijn tijdelijk niet te ontvangen en zijn vervangen door BBC World en BBC Entertainment

En de postcode check werkt nog niet goed.
Ik heb zelf nog niet gekeken wat er precies staat, maar ik neem aan dat men het heeft over het analoge/DVB-C pakket, want op IPTV draaien ze nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Zeker! Voor alle series, het journaal etc.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:01:
Vraagje over PVR functionaliteit aan de gebruikers?

- Is repeterend opnemen (elke maand/week/dag/weekdag) een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:10:
Zeker! Voor alle series, het journaal etc.

[...]
Meegenomen in het wensenlijstje ;)
Het ding draait hier overigens sinds de update reanimatie vlekkenloos... maar het lijkt erop dat ze op ons wba netwerk sowieso iets hebben veranderd waardoor de Amino's niet meer crashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
Mr Magic schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:38:
De website van Glashart is bijgewerkt:

http://www.glashart.nl/bergschenhoek/

http://www.glashart.nl/bleiswijk

190 om 85. De laatste loodjes wegen het zwaarst zullen we maar zeggen...
Hmmm 182 om 78 nu... In dit tempo duurt het voor Bergschenhoek nog 23 weken en voor Bleiswijk nog 11 weken :'(
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste