[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Hahaha, schijnbaar hebben jullie er wel vertrouwen in dat ik het niet sloop dan ;)

Maar ik zal je in gedachten houden mocht er ooit iets leuks zijn om te testen.
(let op, ik test niet vanuit de ISP maar vanuit mijn functie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:28:
[...]
En vroeger was spikecity meestal degene waar dingen op getest werden (misbruikt is misschien een beter woord ;))
Eindelijk iemand die het durft uit te spreken..../me voelt zich bij deze echt misbruikt :P

Overigens kan KPN in B&R nog geen 500 leveren volgens hun eigen postcode check.
Het begint op UPC te lijken, daar kon ik na de introductie van Fiberpower 120 ook alleen maar 25 krijgen.

Eigenlijk wel heel erg fout dat je zaken op je site aanprijst die de concurrent uit het water blazen als je ze niet per direct leveren kunt.... ruikt bijna naar bedrog. :?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:58:
[...]

Eindelijk iemand die het durft uit te spreken..../me voelt zich bij deze echt misbruikt :P

Overigens kan KPN in B&R nog geen 500 leveren volgens hun eigen postcode check.
Het begint op UPC te lijken, daar kon ik na de introductie van Fiberpower 120 ook alleen maar 25 krijgen.

Eigenlijk wel heel erg fout dat je zaken op je site aanprijst die de concurrent uit het water blazen als je ze niet per direct leveren kunt.... ruikt bijna naar bedrog. :?
Zo werken alle bedrijven toch?
Doet Tele2 ook met hun VDSL 50Mbit verbindingen....wel reclame maken...maar doe je een check...dan blijkt het maar op 20 punten in Nederland geleverd te kunnen worden.

500Mbit gaat eerst geleverd worden op dat eiland naast Amsterdam....in het IJ....

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:24:
[...]

Zo werken alle bedrijven toch?
Doet Tele2 ook met hun VDSL 50Mbit verbindingen....wel reclame maken...maar doe je een check...dan blijkt het maar op 20 punten in Nederland geleverd te kunnen worden.

500Mbit gaat eerst geleverd worden op dat eiland naast Amsterdam....in het IJ....
VDSL is inderdaad ook zo'n lachertje.. XS4ALL loopt al een jaar te toeteren dat wij (op ons bedrijfspand) VDSL kunnen krijgen, totdat je een postcode check doet en je doodleuk alleen ADSL kunt kiezen.

/me mompelt iets over een dooie mus nu..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:38:
[...]

VDSL is inderdaad ook zo'n lachertje.. XS4ALL loopt al een jaar te toeteren dat wij (op ons bedrijfspand) VDSL kunnen krijgen, totdat je een postcode check doet en je doodleuk alleen ADSL kunt kiezen.

/me mompelt iets over een dooie mus nu..........
* toxict mompelt iets over iemand doodmaken met een blije mus..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:53

pinda powerrr

Slow down...

OBN neemt mijn klachten serieus. Tot nog toe twee keer gebeld door hun technische dienst. Ze hebben "iets" veranderd, echter merk ik er nog niks van. De tweede keer was ik zelf thuis en heb ik uitgebreid mijn verhaal kunnen doen over wat er aan de hand is. Hij begreep de klachten (hoge ping en sterk wisselende snelheden) en zou dit verder uitzoeken. Zeker ook omdat ik dit bij Ziggo niet had (lagere ping dan huidig en de volle 120 Mbit).

Oproep aan de mede Lansingerlanders met OBN om zoveel mogelijk dit soort dingen door te geven als zij dit ook merken. Dan is er een beter beeld te krijgen.

Mijn resultaten met een 100/100 abbo:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1810463869.png

Als ik een server neem die in de buurt is, zoals Rotterdam oid, dan is de ping ca 26 Ms en zijn de resultaten helemaal bedroevend.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
pinda powerrr schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:26:
OBN neemt mijn klachten serieus. Tot nog toe twee keer gebeld door hun technische dienst. Ze hebben "iets" veranderd, echter merk ik er nog niks van. De tweede keer was ik zelf thuis en heb ik uitgebreid mijn verhaal kunnen doen over wat er aan de hand is. Hij begreep de klachten (hoge ping en sterk wisselende snelheden) en zou dit verder uitzoeken. Zeker ook omdat ik dit bij Ziggo niet had (lagere ping dan huidig en de volle 120 Mbit).

Oproep aan de mede Lansingerlanders met OBN om zoveel mogelijk dit soort dingen door te geven als zij dit ook merken. Dan is er een beter beeld te krijgen.

Mijn resultaten met een 100/100 abbo:

[afbeelding]

Als ik een server neem die in de buurt is, zoals Rotterdam oid, dan is de ping ca 26 Ms en zijn de resultaten helemaal bedroevend.
En nu je verbinding om laten zetten naar een 100/100 Lijbrandt lijntje.
Kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 15:51
Was er toch niet helemaal uit met mijn decoder. Ik heb inmiddels een m540 erbij gehaald. Nu wil ik de A140 via een scart op een wat ouder(maar hd ready) toestel aansluiten.

De A140 heeft de bekende mini din aansluiting(10 pins) aan de achterzijde. Er bestaan hiervoor aansluikabels met een kant mini din en andere zijde scart. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je bij aanvang aangeeft geen HDMI toestel te hebben er een A140 geleverd wordt met deze scart kabel.

Eerder was er op dit forum wat info over de kabel en zelfs een link naar een conradshop. Deze laatste link is niet de juiste kabel.

In een mail aan mijn OBN provider kreeg ik een karig mailtje terug dat zij die kabel ook niet hadden (had wellicht iets meer info verwacht)

Nu de ham vraag : wie heeft er ervaring met zo'n kabel op de A140 en of een adres waar men de kabel heeft.

Ik weet het google is je vriend maar in dit geval brengt die mij geen antwoorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik zie dat Lijbrandt in diverse gemeentes al een 500/500 abbo aanbied, waarvan een van die gemeentes behoorlijk dichtbij is (Pijnacker-Nootdorp).

Iemand een idee of Lansingerland ook al op de planning staat? En of OBN daar ook aan mee doet?

Niet dat ik op het moment die snelheid "nodig" heb, maar het idee dat het kan maakt het al leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het zomaar niet, het netwerk in P-N is later aangelegd, hier kunnen gelijk de geschikte genexis modems gemonteerd worden. In Lansingerland zou dat dan eerst omgebouwd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 22:15
Er wordt al meer dan een jaar niet meer gepost in dit topic. Ik neem aan dat alles stabiel draait en niemand klachten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet. Sinds kort verhuisd naar PC 2651 (Berkel en Rodenrijs) en na een supersnelle verhuisservice van Lijbrandt kwam de monteur ter plaatste er achter dat er toch iets loos was: geen signaal. Na op en neer rijden naar de centrale (waar staat die eigenlijk?) hield de beste man het op draadbreuk ergens in de straat. Inmiddels is er een mannetje van Reggefiber geweest en die bevestigt dat, de 'blauwe vezel' houdt op na 162m.

Nu is het wachten op de aannemer die de boel destijds heet aangelegd. Die moet de kabel repareren. En wanneer dat gebeurd is, zijn wij wrs 1 van de weinigen in de straat die hem gebruiken. :P

Maar voor nu is het dus afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:18
Op postcode 2651 heeft volgens mij iedereen glas in gebruik..heb vodafone wel 'ns aan de deur gehad die hun glas kwamen slijten.
Verkoopster belde bijna verdrietig aan en dacht even iedereen van UPC om te zetten maar ze kwam er snel achter dat iedereen bij mij in de straat allang was overgestapt naar Glas :)

Voor de rest *knock on wood* rete stabiel

[ Voor 6% gewijzigd door NIK0 op 14-02-2014 14:18 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik wacht nog steeds op een gigabit verbinding....

Maar ook hier alles retestabiel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 22:26
Vorige week in Bleiswijk in een meterkast een Gigabit variant van de Genexis zien hangen.
Het ding was voorzien van drie ledjes, power, glas en netwerk. En er stond een opdruk Gigabit op.

Het lijkt een soort Media Converter te zijn zoals KPN ze ook gebruikt in gebieden met de nieuwe universele onderplaat, maar dan in een Genexis jasje.

Verwacht dus dat men de POP aan de Plaats al heeft voorzien van Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dat geeft hoop!
Er staan ook geregeld busjes bij de PoP aan de Noorderparklaan in Bergschenhoek, maar kan niet zien wat er gebeurd.
Alle je leest wat de kabelaars tegenwoordig allemaal uit de hoge hoed toveren, dan moet Reggefiber/KPN wel wat doen, anders lopen ze echt hopeloos achter met hun "verbinding van de toekomst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:31

vhal

ಠ_ಠ

Dáááág UPC.

Ik ben er klaar mee na de zoveelste uitval, prijsverhoging en voorwaardenverandering. Vandaag weer een mail dat ze het onbeperkt bellen met 1 euro hebben verhoogd per 1-4-2014.

Mijn huis (postcode 2651) heeft al een glasvezel-AOP in de meterkast, ik ga mij maar eens verdiepen in de verschillende aanbieders. Onbeperkt bellen is wel een must met ruim 1h gebel per dag.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIK0 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:17:
Op postcode 2651 heeft volgens mij iedereen glas in gebruik..heb vodafone wel 'ns aan de deur gehad die hun glas kwamen slijten.
Verkoopster belde bijna verdrietig aan en dacht even iedereen van UPC om te zetten maar ze kwam er snel achter dat iedereen bij mij in de straat allang was overgestapt naar Glas :)

Zeker niet in de 160 m tot onze voordeur (=het gehele bewoonde gedeelte van onze straat), anders zou er wel eens eerder iemand bemerkt hebben dat er geen internetsignaal is ;) Mijn buren blijken veelal UPC-klanten te zijn. Wel jammer dat 'de breuk' nog immer niet hersteld is. En dat we geen idee hebben hoe lang dat nog gaat duren. Begin het aardig zat te worden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De breuk is hersteld en laswerk in de centrale is klaarblijkelijk opnieuw gedaan.

Nu de ISP nog zo ver krijgen dat ze ook echt echt echt gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

grappig.

bij mij in de straat was er ook een glasbreuk.... de glasvezelbundel de verdeler in was geknakt. te scherpe bocht.... glas is echt anders dan koper hoor, stelletje bouwvakkers....

46 aansluitingen zouden geraakt zijn, maar ik ben de enige die er last van heeft.... ehmmm lekkere acceptatie in bergschenhoek dan....

vandaag is m'n verbinding ge-upgraded naar 500mbit!

Afbeeldingslocatie: http://www.heitmann.nl/images/speedtest_500mb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Sinds wanneer leveren ze 500Mbit in Lansingerland? Je zit bij helden van nu of Fiber?

Had toch geen verband met je kabelbreuk neem ik aan? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 15:56
KPN Wholesale is (zoals al voorspeld) begonnen met het upgraden van bestaande oudere 100 Mbit PoP's naar Gibit. Lansingerland, Nijkerk, Elburg. Dat zijn er zowat die ik uit mijn hoofd weet,.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
KPN geeft inderdaad 500/500 aan als beschikbaar op mijn adres.
OBN nog niet.

[ Voor 74% gewijzigd door .NCK op 13-06-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ben benieuwd dan. Had met de laatste snelheids verhoging van OBN pech, heb al 100/100, dus kreeg niks extra.
Wordt ook wel tijd, glas wordt op dit moment aan veel kanten voorbij gesneld door de kabelaars met flinke snelheden tegen schappelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

.NCK schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:15:
Sinds wanneer leveren ze 500Mbit in Lansingerland? Je zit bij helden van nu of Fiber?

Had toch geen verband met je kabelbreuk neem ik aan? ;-)
ik zit bij helden van nu. zakelijk glas met een /28 subnetje erop.... helden van nu ging mij een nieuwe media converter sturen bij de kabelbreuk en ik heb meteen gevraagd voor de gigabit variant. ik wist dat kpn al 500/500 levert in lansingerland.

2 weken na de kabelbreuk is mijn galsvezel omgeprikt op een gigabit poort in de wijkcentrale....
er bestaan dus ook gewoon genexis gigabit mediaconverters dus dat is mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIK0 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:17:

Zijn jullie tevreden over de beeldkwaliteit op het glas? Is deze net zo mooi als van UPC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronjolan
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-01-2021
Zuidersingel Berkel en Rodenrijs is ook oudbouw en een hoop nieuwe mooie huizen maar geen glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zo, dat is een mooie topic kick na zeven jaar :+

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste