[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Of die kabel bij een 140 zit?
geen idee. Het zal ook wel per ISP verschillen denk ik.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Yogoi schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:30:

En nee zo'n kabel; kun je volgens mij niet zomaar overal kopen. (wel via de ISP's dacht ik)
http://shop.conrad.nl/302281.html

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.nl/m/3000_3999/3500/3500/3503/350303_BB_00_FB.EPS.jpg

Overigens nog best lastig te vinden na wat googlen. Ja een Chinese aanbieder die ze per duizend aanbiedt, die kom je vaak genoeg tegen 8) Daarnaast een hoop hits van gefrustreerde glas consumenten en tele2 klanten, die zo'n kabeltje nodig hebben. Imo een fail als het dan niet standaard wordt meegeleverd, tenslotte heeft nog lang niet iedereen een tv met hdmi aansluiting.
Ik post het hier dan ook zodat eventueel zoekenden dit zo kunnen oplossen.

pinda is blij voor de pvr gekozen te hebben, die zowel scart als hdmi heeft.

Waiting on the world to change

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 15:39
Na de vraag aan de helpdesk van OBN over de A110 en de werking kreeg ik bericht terug dat zij alleen ondersteuning leveren voor de apparatuur die zij geleverd hebben bij het abonnement............enz enz

Op de vraag waar ik dan losse extra decoders kan bestellen kreeg ik de mogelijkheid om bij OBN voor 150 euro een extra HD decoder te bestellen. De keuze die men dan geeft is die tussen een M130 en een M110.
Die laatste zou in mijn geval de beste optie moeten zijn ivm de scart aansluiting.

Als ik dan ga zoeken op dit M110 model vind ik niet heel veel. Zelfs bij Amino is dit model onbekend.

Verwijderd

hoefkade schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:56:
Na de vraag aan de helpdesk van OBN over de A110 en de werking kreeg ik bericht terug dat zij alleen ondersteuning leveren voor de apparatuur die zij geleverd hebben bij het abonnement............enz enz

Op de vraag waar ik dan losse extra decoders kan bestellen kreeg ik de mogelijkheid om bij OBN voor 150 euro een extra HD decoder te bestellen. De keuze die men dan geeft is die tussen een M130 en een M110.
Die laatste zou in mijn geval de beste optie moeten zijn ivm de scart aansluiting.

Als ik dan ga zoeken op dit M110 model vind ik niet heel veel. Zelfs bij Amino is dit model onbekend.
Ten eerste leverde Glashart Media als gewone en HD stb's de Amino A serie, dus de A130, de A130m en de A110 voor SD (alleen op WDGO vanwege het niet kunnen decoderen van MPG4), en als laatste versie de A140.
De A serie is herkenbaar aan de ovale vorm (die Tele2 ook levert).
Ik denk dus dat OBN een beetje in de war is, want de M-serie wordt helemaal niet geleverd door Glashart Media, behalve in de PVR versies.

Glashart Media heeft alleen voor de PVR's gekozen voor de platte langwerpige M-serie, de M532 en de M540.
Er is in die M-serie ook een M140, maar de 110 is nooit uitgebracht in de M-serie dus ga je die ook niet vinden.
Bij mijn weten is de M-serie wel uitgerust met hetzij een echte Scart plug (PVR's) dan wel als 10-polige mini DIN composite video/audio uitgang (de A140 welke nu standaard als HD STB wordt geleverd) waarvoor je een verloopkabeltje naar scart kan kopen bij Conrad bijv.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 20:11 ]

• hoefkade
hoefkade schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:56:

Als OBN het ook niet meer weet?

Gezien de uitleg van spike ben ik nu terughoudend met de aanschaf van "vreemde amino's" echter vind ik 150 euro heel veel geld voor een decoder.
Is er iemand die ervaring heeft met elders aangeschafte Amino's op het netwerk. Indien gewenst mag dat uiteraard met een pm/dm.

Verwijderd

hoefkade schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:16:
[...]

Gezien de uitleg van spike ben ik nu terughoudend met de aanschaf van "vreemde amino's" echter vind ik 150 euro heel veel geld voor een decoder.
Is er iemand die ervaring heeft met elders aangeschafte Amino's op het netwerk. Indien gewenst mag dat uiteraard met een pm/dm.
Hier even een tip : ga geen Amino's kopen die van het Tele2 Netwerk komen deze gaan sowiezo niet werken. Ervaring met elders aangeschafte Amino's maar daar zal een andere tweaker je vast graag mee helpen gebruik alleen Amino's die actief zijn geweest op het GHM netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 20:32 ]

Verwijderd

hoefkade schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:16:
[...]

De ervaringen tot nu toe met Amino's van marktplaats (met name ex Tele2 Amino's) is dat ze niet werken vanwege andere firmware, tenzij je de Amino zo gek krijgt om de firmware opnieuw te laden vanaf Glashart Media (en daarvoor moet je een bovengemiddelde linux goeroe zijn en het ding eerst rooten).
Een tweedehands Amino die altijd op Glashart gedraaid heeft zou in principe moeten kunnen werken (wellicht dat je wel even je provider het mac adres moet doorgeven, want daaraan wordt nogal wat gekoppeld qua toegang en diensten lijkt het).

Ik weet niet of je de kreten M130 en M110 letterlijk hebt overgenomen van OBN, want die modellen bestaan niet (zeker niet in wat Glashart Media tot op heden heeft aangeleverd als STB).

Vanaf het begin waren de volgende modellen vanaf GHM geleverd:

STB:
Amino A110 (Aluminium ovale behuizing en SD only, geen SCART maar in de vorm van 10-polige mini DIN composite out, niet geschikt voor WBA netwerken)
Amino A130 (Aluminium ovale behuizing en SD/HD, echte SCART, alternatief voor de A110 op WBA)
Amino A130m (Zwarte kleinere ovale behuizing en SD/HD, geen SCART, was standaard alternatief voor A110 op WBA)
*Amino A140 (Zwarte kleinere ovale behuizing en SD/HD, geen SCART maar in de vorm van 10-polige mini DIN composite out)

PVR:
Amino M532 (Zwarte rechthoekige behuizing en SD/HD, echte SCART, 160Gb HD, HDMI1.2a)
*Amino M540 (Zwarte rechthoekige behuizing en SD/HD, echte SCART, 250Gb HD, HDMI1.3)

* = Momenteel standaard

• hoefkade
Hier een quote vanuit het mailverkeer met OBN:

Hierbij reageren wij graag op uw bericht.

Een tweede HD-ontvanger (Amino M110 of Amino M130) kost eenmalig 150 euro. Indien u een tweede HD-ontvanger wenst te ontvangen, dan vernemen wij dit graag van u via de e-mail.

Kunt u dan ook aangeven welk type u wilt aanvragen (M110 of M130)? In uw vorige bericht geeft u aan dat uw tweede televisie alleen over een SCART ingang beschikt. We raden u dan ook aan om een Amino M110 aan te schaffen. De Amino M130 is alleen aan te sluiten op een televisie met HDMI- ingang.

Verwijderd

hoefkade schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:06:
Hier een quote vanuit het mailverkeer met OBN:

Hierbij reageren wij graag op uw bericht.

Een tweede HD-ontvanger (Amino M110 of Amino M130) kost eenmalig 150 euro. Indien u een tweede HD-ontvanger wenst te ontvangen, dan vernemen wij dit graag van u via de e-mail.

Kunt u dan ook aangeven welk type u wilt aanvragen (M110 of M130)? In uw vorige bericht geeft u aan dat uw tweede televisie alleen over een SCART ingang beschikt. We raden u dan ook aan om een Amino M110 aan te schaffen. De Amino M130 is alleen aan te sluiten op een televisie met HDMI- ingang.
Dus toch een OBN medewerker die niet helemaal weet wat zijn TV leverancier levert en heeft geleverd.... beetje jammer dus... Maar je hebt nu in ieder geval het lijstje met correcte modelnummers van STB/PVR's die GHM vanaf het begin tot op heden heeft gebruikt en nog gebruikt. :)
Sowieso noemt hij/zij de M110 of M130 als tweede HD ontvanger, terwijl de A110 alleen SD is, of wel er klopt niet erg veel van dit bericht.
Als ik hem/haar een beetje inschat verwart ze de M130 met de 130m, want de oudere A130 heeft wel degelijk SCART, en heeft hij/zij de voorvoeging M vervolgens maar overal voor gezet.
Als eerder geschreven zijn de 110, de 130 en de 130m voor zover ik kan nagaan nooit in de M serie gemaakt en hebben ze zeker nooit in het leveringspakket van GHM gezeten.

Daarbij lijkt me dat ze inmiddels ook de A140 leveren, tenzij ze nog een stapel ouwe meuk hebben staan, want de A110 en A130 en A130m zijn inmiddels al end of lifecycle.

Overigens ben ik benieuwd op wat voor netwerk jij zit, want als dit geen WGDO netwerk is dan is het advies van een 110 (ongeacht de letter, want die geeft alleen maar de bouwvorm en de aansluitingen aan) sowieso niet goed, want WBA+/WMP+ netwerken (met KPN als operator en bron van IPTV) gebruiken MPG4 encoding, en daar snapt de A110 helemaal niks van weet ik uit ervaring met de eerste testen van STB's hier op WBA in Berkel en Rodenrijs :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Heel Lansingerland is gewoon WBA zo ver ik weet.
(Berkel&Rodenrijs/Bleiswijk/Bergschenhoek ??)

En naar mijn weten is OBN gewoon Edutel (althans ik doe alleen zaken met Edutel ;)) en daar weet ik zeker van dat ze in Lansingerland WBA leveren. een 110 gaat dan zeker ook niet werken vanwege het MPG2/4 verhaal.

Als je een non PVR amino wilt die je in WBA op een TV wilt aansluiten via scart dan heb je of de A130 nodig (dus NIET de A130m) of een A140. Iets anders levert GHM niet.

Deze A130 (soort grote versie van de A130m) is echter al een redelijke tijd end of life en zal wel nergens meer op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:09:
Heel Lansingerland is gewoon WBA zo ver ik weet.
(Berkel&Rodenrijs/Bleiswijk/Bergschenhoek ??)

En naar mijn weten is OBN gewoon Edutel (althans ik doe alleen zaken met Edutel ;)) en daar weet ik zeker van dat ze in Lansingerland WBA leveren. een 110 gaat dan zeker ook niet werken vanwege het MPG2/4 verhaal.

Als je een non PVR amino wilt die je in WBA op een TV wilt aansluiten via scart dan heb je of de A130 nodig (dus NIET de A130m) of een A140. Iets anders levert GHM niet.

Deze A130 (soort grote versie van de A130m) is echter al een redelijke tijd end of life en zal wel nergens meer op voorraad zijn.
Waarmee je dus in het kort mijn lijstje en conclusies over STB's van GHM bevestigd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:57:
[...]

Waarmee je dus in het kort mijn lijstje en conclusies over STB's van GHM bevestigd... :)
klopt helemaal. Maar gezien de verwarring die er heerst bij Hoefkade leek me dat wel wenselijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Over Animo's gesproken; ik doe mee aan de Vodafone glasvezel FUT test in Berkel; daarbij is een Animo A540 opgestuurd, deze heeft ook een recorder. Hierbij treed echter wel eens een probleem op. Als een opgenomen programma bij het afspelen op pauze wordt gezet en dan later het afspelen weer wordt voortgezet dan loopt de box helemaal vast. Enige tijd later is meer dan 20 minuten en dit gebeurt blijkbaar alleen als de TV uit is gezet na het pauzeren. Ik heb hier inmiddels melding van gemaakt bij de klantenservice maar vroeg me af of er meer mensen zijn die dit probleem herkennen.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Sinds vandaag is er een nieuwe zenderindeling actief op IPTV.
Het menu lokaal is nu dus ook netjes hernoemd naar 'Bleiswijk'. Waar helaas TV West ontbreekt als lokale zender.

Wat verder opvalt is dat eigenlijk alle WDGO kanalen ook beschikbaar zijn, zelfs het infokanaal en de 3D Pilot zender. Alleen 916 GPTV Friesland (welke ook in het zendermenu voorkomt) is niet beschikbaar.

@spikecity zie jij met draadhaai nog veranderingen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:49:
Sinds vandaag is er een nieuwe zenderindeling actief op IPTV.
Het menu lokaal is nu dus ook netjes hernoemd naar 'Bleiswijk'. Waar helaas TV West ontbreekt als lokale zender.

Wat verder opvalt is dat eigenlijk alle WDGO kanalen ook beschikbaar zijn, zelfs het infokanaal en de 3D Pilot zender. Alleen 916 GPTV Friesland (welke ook in het zendermenu voorkomt) is niet beschikbaar.

@spikecity zie jij met draadhaai nog veranderingen? :-)
Eerlijk gezegd nog niet met draadhaai gestoeid, zag wel dat ik mijn test menu weer kwijt ben sinds de zender update (@webteam dus).
Vandeweek eerst eens mijn 101cm Bravia vervangen door een 140cm LED Samsung, daarna ga ik weer eens stoeien met Lijbrandt en de wijzigingen.

@webteam: Waarom apart Berkel en Rodenrijs, Blijswijk en Bergschenhoek als lokaal menu?
De gemeente heet officieel Lansingerland (en bestaat uit bovengenoemde kernen), maar zouden wat mij betreft onder die noemer gezet mogen worden.
En aangezien wij midden tussen Rotterdam en Den Haag zitten hoort behalve TV/Radio Rijnmond uiteraard ook TV West in die lijst te staan (evenals in de rubriek lokale/ regionale zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Vanochtend is het modem geplaatst en de handel geactiveerd, ook hier was de monteur met 10 minuutjes weg.

Net nog maar even met OBN aan de lijn gehangen en de uiterst vriendelijke dame aan de lijn heeft even alle gegevens doorgespit en gelijk de activatie doorgegeven aan de collega's die daarvan op de hoogte moeten zijn. Ziggo wordt dus ook opgezegd nu (via overstapservice OBN) en nu is het wachten op de spullen.
Zoals zij het vertelde,lijkt het er op dat de decoder pas met een week of twee/drie in huis is, dat zou wel jammer zijn. Maar als ik de post zie van Boot77, heeft hij al snel alles in huis gekregen.
Dus ik ben erg benieuwd.

ps @Boot77: Volgens mij woon jij letterlijk een straat verder bij mij, laat even weten hoe ver het bij jou staat. Er zit ongeveer een anderhalve week verschil in oplevering van diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Bij mij is maandagochtend de boel ingestalleerd en ook bij mij was hij slechts 10 minuten bezig. Vervolgens zag ik tot mijn vreugde al wat lampjes branden en heb ik het voor de grap geprobeerd. Wat bleek, de 100Mbit (van lijbrandt) zit er al op. Toch leuk om onverwachts opeens over te gaan van 1MB/s naar 10MB/s.

Uiteraard wilde ik gelijk even in de configuratie van de router speuren. Om die reden dus even een browser erbij gepakt en het adres van de gateway (weergegeven door Windows) ingetikt. Daar kwam ik op een inlog pagina van iets wat heet 'Synology DSM 3.2'. Dit lijkt echter software te zijn voor NAS-achtige oplossingen. Mijn vraag (als ongeduldig toekomstige glasvezel gebruiker) is dus wat dit is en wat ik er mee ga kunnen. Ik hoop dat hier mensen zijn die deze ervaring al hebben. Mogelijk ook mensen die kunnen aangeven wat de default inlog hiervan is.

Overigens wel zojuist gezien dat er een pakket onderweg is afkomstig van BNS Data Logistics BV en dat zou zomaar eens van Lijbrandt kunnen zijn. Hopelijk zit daar alles in aan apparatuur en papieren rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41
Jilvoos schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:25:
Bij mij is maandagochtend de boel ingestalleerd en ook bij mij was hij slechts 10 minuten bezig. Vervolgens zag ik tot mijn vreugde al wat lampjes branden en heb ik het voor de grap geprobeerd. Wat bleek, de 100Mbit (van lijbrandt) zit er al op. Toch leuk om onverwachts opeens over te gaan van 1MB/s naar 10MB/s.

Uiteraard wilde ik gelijk even in de configuratie van de router speuren. Om die reden dus even een browser erbij gepakt en het adres van de gateway (weergegeven door Windows) ingetikt. Daar kwam ik op een inlog pagina van iets wat heet 'Synology DSM 3.2'. Dit lijkt echter software te zijn voor NAS-achtige oplossingen. Mijn vraag (als ongeduldig toekomstige glasvezel gebruiker) is dus wat dit is en wat ik er mee ga kunnen. Ik hoop dat hier mensen zijn die deze ervaring al hebben. Mogelijk ook mensen die kunnen aangeven wat de default inlog hiervan is.

Overigens wel zojuist gezien dat er een pakket onderweg is afkomstig van BNS Data Logistics BV en dat zou zomaar eens van Lijbrandt kunnen zijn. Hopelijk zit daar alles in aan apparatuur en papieren rompslomp.
Die Synology DSM 3.2 is een NAS.
Die heb jij dan in je netwerk staan als het goed is.
Zo niet...dan is dat wel heel erg raar als je die te zien krijgt...

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Toen ik net aan het zappen was viel mijn oog opeens op DVB-C kanaal 041... dit is ontzettend blokkering en er verschijnt soms PHILIPS, als in de zin van een screensaver van een dvd speler?
Ook op kanaal 039, van zowel DVB-C als het analoge signaal is dit het geval. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Ben even kwijt wat er op deze kanalen zichtbaar zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 11:59
@ pinda powerrrr, de m540 was er 5 dagen na installatie. Donderdag modem geinstalleerd, dinsdag ontvanger in huis. Echter IPTV was nog niet geactiveerd, dat was pas de dag erna. Dus helpdesk gebeld en die vonden ook dat de ontvanger erg snel was verzonden. Geen idee of ik veel geluk heb gehad of dat het nu optimaal loopt.

SV - orientatie op WP (7,5 kW) 300l boiler in combinatie met 12x PV(T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Die Synology DSM 3.2 is een NAS.
Die heb jij dan in je netwerk staan als het goed is.
Zo niet...dan is dat wel heel erg raar als je die te zien krijgt...
Ik weet heel goed welke spullen in mijn netwerk zitten en een Synology NAS is er dan niet één van.

Kan het zijn dat het mijn modem/router nu op bridge staat, dat mijn pc het externe ip-adres krijgt toegewezen en dat de gateway dus het ip-adres is van de router die ergens in een verdeelhuisje staat? En dat die NAS dus mogelijk van een geheel andere glasvezel gebruiker is? Anders heb ik ook geen idee waar die NAS vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Jilvoos schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:29:
[...]

Ik weet heel goed welke spullen in mijn netwerk zitten en een Synology NAS is er dan niet één van.

Kan het zijn dat het mijn modem/router nu op bridge staat, dat mijn pc het externe ip-adres krijgt toegewezen en dat de gateway dus het ip-adres is van de router die ergens in een verdeelhuisje staat? En dat die NAS dus mogelijk van een geheel andere glasvezel gebruiker is? Anders heb ik ook geen idee waar die NAS vandaan komt...
Zo'n vermoeden had ik zelf ook al...maar waar jij dan nu mee te maken krijgt is "niet OK" zeg maar.
Feitelijk zit je op andermans netwerk.
Dit is zeker iets waar Lijbrandt naar moet kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pvr met opname functie van concepts ict, mijn internetsnelheid en ping zijn prima:
down=48mb/s,
up=70.57mb/s
ping=5ms

Kabels zij cat 5E. Dus bij mij niks aan de hand.

Echter blijven beeld en geluid 'dippen' (net of ie af en toe geen verbinding heeft) en kan mn harde schijf van de pvr niet formateren.
Heb een nieuwe pvr gekregen........Hier dezelfde problemen.

Raar toch?? Kan het aan het modem liggen??
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:14:
Echter blijven beeld en geluid 'dippen' (net of ie af en toe geen verbinding heeft) en kan mn harde schijf van de pvr niet formateren.
Heb een nieuwe pvr gekregen........Hier dezelfde problemen.

Raar toch?? Kan het aan het modem liggen??
8)7
Er zijn momenteel volgens mij nog wat problemen met audiodipjes, is ook in het Lijbrandt draadje al bevestigd door het webteam.
Omdat ze dit alleen kunnen herstellen door alle TV diensten even uit te zetten zoeken ze daarvoor een gunstig tijdstip zodat niet iedereen midden in bijv TVOH zonder TV zit. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Jilvoos schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:25:

Uiteraard wilde ik gelijk even in de configuratie van de router speuren. Om die reden dus even een browser erbij gepakt en het adres van de gateway (weergegeven door Windows) ingetikt. *knip*
Geïnspireerd door dit verhaal, ook maar wezen snuffelen. Ik heb nog steeds geen ip (zou volgens monteur binnen een halve dag moeten werken..) maar zie wel een aparte omschrijving staan in de status van de LAN verbinding:

Verbindingsspecifiek DNS achtervoegsel: Lijbrandt-iss.local

Ik heb toch echt OBN gekozen 8)7 whahaha ben benieuwd wat dit gaat opleveren.

Even voor de zekerheid: Om ff te kijken of het al werkt, is het toch simpelweg ff stekkers omwisselen? Dan zou er toch gelijk een ip moeten komen, of zit hier toch een andere procedure aan vast?

EDIT: Nu een week verder en nog steeds niks *boehoe* :'(

[ Voor 2% gewijzigd door pinda powerrr op 16-01-2012 14:55 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32
Nou, na alle perikelen met mijn door KPN bezette lijn, heb ik nu toch het modem in de meterkast hangen (nog bedankt Yogoi!).

De monteur is vanmiddag langs geweest en zei dat het 4-5 uur zou duren voordat internet actief wordt.

Nu ben ik ongeveer 8 uur verder, maar ik krijg nog steeds alleen een 10.8.x.x IP-adres van de DHCP-server.

Wat zijn de ervaringen van anderen m.b.t. de tijd die het duurde voordat internet ging werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Mr Magic schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:00:
Nou, na alle perikelen met mijn door KPN bezette lijn, heb ik nu toch het modem in de meterkast hangen (nog bedankt Yogoi!).

De monteur is vanmiddag langs geweest en zei dat het 4-5 uur zou duren voordat internet actief wordt.

Nu ben ik ongeveer 8 uur verder, maar ik krijg nog steeds alleen een 10.8.x.x IP-adres van de DHCP-server.

Wat zijn de ervaringen van anderen m.b.t. de tijd die het duurde voordat internet ging werken?
Heeft die beste man er ook een laptop aan gehangen om je adres "af" te melden als gereed?
Heeft mijn monteur toen gedaan...daarna kon ie naar Google enzo..
Werkte gelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
toxict schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:27:
[...]
Heeft die beste man er ook een laptop aan gehangen om je adres "af" te melden als gereed?
Heeft mijn monteur toen gedaan...daarna kon ie naar Google enzo..
Werkte gelijk....
Ja, dat heeft 'ie gedaan.

Ik heb het even bekeken en ik kan zelf ook op die pagina komen als ik naar het IP-adres van de DNS/DHCP server browse (ook een 10.8.x.x adres). Ik weet niet of het kwaad kan om die afmelding nog eens te doen?

Wat wel vreemd is, is dat vanmiddag er nog een orderstatus zichtbaar was op de Mijn Lijbrandt pagina en nu staat er dat ik geen lopende orders heb. Als ik echter bij m'n producten kijk staat er dat ik nog geen abonnement heb lopen. Zal wel administratieve vertraging zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Mr Magic schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:00:

Hier zijn we twee weken verder en nog helemaal niets... Bij mij ook de belofte dat het diezelfde middag zou werken, dus niet :X Ik kan ook op de activatiepagina komen, maar als ik dan wil activeren zegt ie dat ik al geactiveerd ben.

Wat me nog steeds dwars zit, is dat mijn DNS achtervoegsel dus Lijbrandt is. Lijkt me gek dat ik op een Lijbrandt domein zit, terwijl ik OBN gekozen heb.

Zou iemand met OBN even willen kijken welke DNS zij hebben? ff (windows) Start->uitvoeren->cmd->ipconfig
dan krijg je een lijstje met wat info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
.NCK schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:54:
Toen ik net aan het zappen was viel mijn oog opeens op DVB-C kanaal 041... dit is ontzettend blokkering en er verschijnt soms PHILIPS, als in de zin van een screensaver van een dvd speler?
Ook op kanaal 039, van zowel DVB-C als het analoge signaal is dit het geval. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Ben even kwijt wat er op deze kanalen zichtbaar zou moeten zijn.
Hee typisch, dat is mij ook al opgevallen. Ik heb alle kanalen opnieuw gescand (wel met NL als land gekozen), maar dat bracht geen enkele verbetering. Ik zit op pc 3317 (WGDO, netwerk Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@pinda powerrr: mijn DNS suffix is ook lijbrandt-iss.local, maar dat klopt bij mij wel omdat ik een Lijbrandt-abbo heb.

V.w.b. mijn probleem heb ik net contact gehad met de helpdesk en die meldde me dat mijn aansluiting nu de foutcode 701 geeft (iets met WBA-aansluiting geweigerd). Dit moet weer uitgezocht worden door de 2e lijn. Het zal ook eens in één keer goed gaan, zucht.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Pinda:
Je krijgt nu nog de DNS van de opleverservice (iss)
Lijkt er dus op alsof jouw adres niet goed is opgeleverd.

Ik wil wel even een kijkje doen voor je wat er aan de hand kan zijn maar je zult zelf daarna met edutel moeten communiceren. Ik kan niet zomaar een aansluiting van hun gaan fixen zonder dat ze dat weten ;)
Mocht je dat willen moet je maar even je postcode + huisnummer via DM naar me sturen.

edit:
Het kan ook dat edutel gewoon nog geen diensten heeft besteld op jouw lijn. Als je wel goed opgeleverd bent dan is de create-conenction completed maar zo lang er geen andere diensten besteld worden zal de zogenaamde opleverservice 'achterblijven' op de genexis poort 1.
(ook dat kan ik zien overigens)

@Mr Magic:
Die van jou is wel vreemd. Ik heb net even de foutcode bekeken en ik ken deze wel maar ben het nog nooit tegengekomen in deze situatie. Ik vrees dat je hierin dus een 'first' te pakken hebt. Al had je die liever niet in dit geval. Overigens kan ik het wel even faken zodat je in ieder geval 25mbit internet hebt ipv wat je besteld hebt. Ik zal maandag op kantoor even voor je checken wat ik kan doen!

[ Voor 16% gewijzigd door Yogoi op 21-01-2012 17:18 . Reden: toevoeging voor Pinda ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Yogoi schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:15:
@Mr Magic:
Die van jou is wel vreemd. Ik heb net even de foutcode bekeken en ik ken deze wel maar ben het nog nooit tegengekomen in deze situatie. Ik vrees dat je hierin dus een 'first' te pakken hebt. Al had je die liever niet in dit geval. Overigens kan ik het wel even faken zodat je in ieder geval 25mbit internet hebt ipv wat je besteld hebt. Ik zal maandag op kantoor even voor je checken wat ik kan doen!
Dat heb ik weer, een "first" 8)7

Kan dat gekomen zijn door mijn door KPN bezette aansluiting eind vorig jaar? Wel vreemd allemaal... Blijkbaar heb ik een fysiek goed werkende aansluiting, anders zou ik niet op dat ISS-netwerk komen toch?

Nou ja, een "fake" 25 Mbit zou wel leuk zijn :)

In elk geval weer bedankt voor al je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Yogoi schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:15:
@Pinda:
Je krijgt nu nog de DNS van de opleverservice (iss)
Lijkt er dus op alsof jouw adres niet goed is opgeleverd.

Ik wil wel even een kijkje doen voor je wat er aan de hand kan zijn maar je zult zelf daarna met edutel moeten communiceren. Ik kan niet zomaar een aansluiting van hun gaan fixen zonder dat ze dat weten ;)
Mocht je dat willen moet je maar even je postcode + huisnummer via DM naar me sturen.

edit:
Het kan ook dat edutel gewoon nog geen diensten heeft besteld op jouw lijn. Als je wel goed opgeleverd bent dan is de create-conenction completed maar zo lang er geen andere diensten besteld worden zal de zogenaamde opleverservice 'achterblijven' op de genexis poort 1.
(ook dat kan ik zien overigens)
Ben ik dan weer lekker mee :X
Ik ga er eigenlijk al van uit dat het fout gegaan is, aangezien iedereen hier in dit topic gelijk na activering werkend internet heeft en dan ook nog binnen een week alle spullen van de provider in huis hebben, ongeacht de provider. Beetje doemdenken van me, ik weet het, maar het gaat allemaal zooooo moeizaam. Mijn zwager heeft op hetzelfde moment aangemeld, die heeft nog steeds niet gebeld naar OBN, maar zij hebben hem ook nog helemaal niet gecontacteerd. Dit terwijl al zijn buren al zijn aangesloten door kpn en lijbrandt, ze hebben hem blijkbaar gewoon vergeten.
Ik mag hopen dat dit niet het standaard gedrag is van OBN, wellicht is volgend jaar ook wel xs4all te krijgen, gaan we toch gewoon weer switchen :) OBN krijgt de kans van me, maar hopelijk verbruien ze het niet, ze zijn iig wel al een eind op weg |:(

Owja...Yogoi, je hebt DM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Pinda:

Jouw aansluiting is gewoon opgeleverd. Edutel moet hier gewoon diensten op gaan leveren en thats it.
(iets meer uitleg zit in een DM)

@Mr Magic:
Die error die je hebt gaat er over dat de ingestuurde XML voor jouw adres incorrect zou zijn.
Vreemde is dat dit dan ook al bij de aanvraag van patching (huidige is voor internet 'change') verkeerd zou moeten zijn. Dit was niet het geval dus ik ga even uitzoeken wat er nu fout gaat.
Mocht ik er niet 1,2,3 uit kunnen komen dan zal ik tijdelijk even 25mbit erop zetten en het aan een collega overgeven. (ik hoor dit eigenlijk helemaal niet uit te zoeken ;))

Edit:
Mr Magic, its fixed :)
je hebt nu 25mbit en over een minuut of 10 zou dit 50mbit moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Yogoi op 23-01-2012 08:38 . Reden: update voor magic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Zoooo, een heel lang gesprek verder met OBN zijn we eindelijk wat opgeschoten.

Wat blijkt, ze wachten tot het moment dat een afspraak staat met een monteur en dan gaan ze pas diensten activeren. Die monteur heb ik afgewimpeld, omdat mijn netwerk al lang en breed klaar staat. Dit had ik al een paar maanden geleden aangegeven, echter hadden ze dat niet veranderd.

Dus nu gaan alle diensten op groen per 1 februari (ivm dubbele kosten als ze nu de knop omzetten) en telefonie zou een week later moeten werken (ivm nummerportering).

Dus...moeizaam en een hoop tegenstrijdigheden, maar er gloort licht :+
Wel zou de analoge tv al moeten werken volgens de medewerker, nou niet dus. Het lampje zou moeten branden op het modem, wat dus niet het geval is. Dus dat zou ook uitgezocht worden.

Als het goed is ook deze week de pvr in huis, als het goed is dan hè 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Analoge TV is gewoon iets wat ze aan/uit kunnen zetten.
Volgens mij wist de servicedesk medewerker het verschil tussen Packetfront en Genexis niet :)

de 'oude' OBN gebieden zijn volgens mij allemaal packerfront en daar staat CATV standaard inderdaad aan. Bij de Genexis modems niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Yogoi schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:04:
Analoge TV is gewoon iets wat ze aan/uit kunnen zetten.
Volgens mij wist de servicedesk medewerker het verschil tussen Packetfront en Genexis niet :)

de 'oude' OBN gebieden zijn volgens mij allemaal packerfront en daar staat CATV standaard inderdaad aan. Bij de Genexis modems niet.
Hij zei al dat analoog gelijk had moeten werken ja, snapte er al weinig van. Dus zou het alsnog activeren.

Yogoi bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
I.V.M. dubbele kosten?
Dan rekenen ze die toch en geven ze dat de volgende maand als credit op de nota terug?
Zou wel eens mogen als je al die ellende hebt gehad van wachten etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Ach, die ene week kan er nu ook wel bij.
Als ze nu alles actief zetten, zonder dat ik de spullen in huis heb, zou ik dus voor die ene week wel moeten betalen. Tenminste.. ik heb het eerste half jaar gratis, dus zou ik gelijk een maand kwijt zijn. Ik kan er vrede mee hebben als alles gewoon 1 februari werkt. Hebben zij de tijd om spullen op te sturen en genoeg tijd om de benodigde knopjes in te drukken :+ Tevens duurt het dan (officieel) nog maar een week voordat het telefoonnummer geporteerd is.

Kan inderdaad niet zeggen dat het allemaal soepeltjes loopt nee...

Dus vol verwachting klopt ons (glas)hart zeg maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Yogoi schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:25:
Mr Magic, its fixed :)
je hebt nu 25mbit en over een minuut of 10 zou dit 50mbit moeten zijn.
Woohoo hij doet het!

Speedtest via Luxemburg:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1724963254.png

Superbedankt weer Yogoi! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Geen dank.
Maar hoor jij niet aan het werk te zijn? ;)
zegt iemand die op dit moment ook gewoon aam het werk is (of hoort te zijn?)

maar ik vind de ping nog wel wat hoog eigenlijk. maar dat zal wel komen doordat het luxemburg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Dit ben ik via Luxemburg ter vergelijking

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1725010536.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Yogoi schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:08:
Geen dank.
Maar hoor jij niet aan het werk te zijn? ;)
Shhh.. daar hebben ze LogMeIn voor uitgevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Mr Magic schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Shhh.. daar hebben ze LogMeIn voor uitgevonden ;)
of je werkt bij een bedrijf waar dat gewoon mag ;)
(overigens werken dat soort restricties niet zo goed bij IT afdelingen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Die test van Reggefiber doet 50.17 down / 50.41 up / ping 9 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, down 76 en up 89... Lijkt me toch nogal wat overhead op te zitten, want met FTP haal ik beduidend meer :)
Maar ach, het is in ieder geval een redelijk betrouwbare indicatie of je account goed is ingesteld, en wellicht een stuk minder belast dan speedtest.net servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:47:
[...]

Mmm, down 76 en up 89... Lijkt me toch nogal wat overhead op te zitten, want met FTP haal ik beduidend meer :)
Maar ach, het is in ieder geval een redelijk betrouwbare indicatie of je account goed is ingesteld, en wellicht een stuk minder belast dan speedtest.net servers :)
Spike....probeer eens Luxemburg / Luxemburg.
Voor een server wat 200Miles van ons vandaan zit, krijg je nog steeds 5ms response en 9 van de 10 keer je volledige snelheid....daar moet een dikke pijp liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik heb begrepen dat de winkel in Bleiswijk met ingang van 30 januari sluit. De aanleg zit erop.
Vermoed dat voor Bergschenhoek hetzelfde van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:34:
[...]

Spike....probeer eens Luxemburg / Luxemburg.
Voor een server wat 200Miles van ons vandaan zit, krijg je nog steeds 5ms response en 9 van de 10 keer je volledige snelheid....daar moet een dikke pijp liggen.
Ik had het over de speedtest beta op de reggefiber site, en daar is de keuze beperkt tot Reggefiber, London en New York :P

Luxemburg op speedtest.net is inderdaad met een hele dikke pijp verbonden :)
Down haal ik daar wel respectabele getallen, maar up blijft onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen ( om 930 nog beeld) in Rodenrijs geen analoge en Dvb-c TV meer . IPTV is er wel .
Heb storing al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eind november draait hier (Bergschenhoek) glasvezel van OBN. Echter komt mijn ping niet onder de 20ms uit. Heb de laptops (getest op 2) ook al diverse keren direct aan het glasvezelmodem gehangen maar zonder beter resultaat. Ook het resetten van hetglasvezel modem helpt niets.

Lees in andere topics dat de meesten zo rond de 5ms zitten.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Of wordt dit een belletje naar OBN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:18:
Sinds eind november draait hier (Bergschenhoek) glasvezel van OBN. Echter komt mijn ping niet onder de 20ms uit. Heb de laptops (getest op 2) ook al diverse keren direct aan het glasvezelmodem gehangen maar zonder beter resultaat. Ook het resetten van hetglasvezel modem helpt niets.

Lees in andere topics dat de meesten zo rond de 5ms zitten.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Of wordt dit een belletje naar OBN?
Is inderdaad aan de hoge kant voor glasvezel. Waarnaartoe ping je?

Is de ping naar je gateway wel goed? Doe (en post?) eens een traceroute of pathping om te kijken waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:47:
[...]

Via KPN altijd stabiel op 50/50 maar ook hoger
Fitz in "[KPN] Glasvezel"

Uitgaande dat de speedtest server wel een voldoende snelle verbinding heeft. Maar heeft jouw provider dan wel een voldoende snelle verbinding met XMS/Internl ? Want de huidige Lijbrandt klanten gaan toch niet meer via Internl maar via de ISPfabriek

1 <1 ms <1 ms 1 ms [192.168.2.254]
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 16 ms 7 ms 10 ms nl-rt-xxx-isp-xxx.wxs.nl [xxx.75.64.45]
4 16 ms 17 ms 9 ms nl-rt-xxx-isp-xxx.wxs.nl [xxx.75.64.45]
5 8 ms 8 ms 8 ms ASDxxxxx.bbned.nl [xxx.69.144.157]
6 8 ms 8 ms 8 ms bbeyond-xxx.gts-asd.internl.net [xxx.149.207.xxx
7 9 ms 8 ms 8 ms vlanxxx.newxr1.nik-asd.internl.net [xxx.149.xxx.
8 9 ms 8 ms 8 ms xms-nh.customer.internl.net [xxx.149.196.xx]
9 13 ms 13 ms 13 ms xxxx.ftth.xms.internl.net [xx.223.63.xxx]
10 12 ms 12 ms 12 ms xxx.ftth.xms.internl.net [xx.223.63.xxx]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pingen naar gateway gaat goed. Dat is gewoon 0ms. Ook naar mijn eigen ip adres pingen geeft 0ms.

Met een pathing naar tweakers.net zie ik dat hij goed begint naar OBN (4ms) en dan ineens naar de 20ms schiet. en eindigt op 18ms. Dus ik zie wel wanneer de ping omhoog schiet, maar wat kan ik daar zelf aan fixen?

En ook tests op speedtest.net en pingtest.net komen nooit onder de 20ms. Zowel als router (netgear) ertussen zit als direct op glasvezelmodem.

[ Voor 201% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Sinds gisteren dan eindelijk aangesloten op OBN.
Maar het gaat nog lang niet soepel. Mijn vrouw belde me gisteren dat de decoder regelmatig geen netwerksignaal had (stond in beeld) en ik merkte dat de lijn nog lang niet op de volle 100/100 zit. Ook een erg hoge ping (28 ms).
Nou heb ik nog niet uitgebreid getest, maar mijn netwerk is niet veranderd, ik heb letterlijk alleen de stekkers hoeven verwisselen van de Ziggo modem naar de Genexis. Bij Ziggo haal ik (met een router ertussen) 12,5 Mb/sec met downloaden via nieuwsgroepen en een ping van 15 Ms, dus ik weet zeker dat het niet aan mij ligt.
Maar voordat ik ga bellen, zal ik nog wel ff rechtstreeks op het modem meten.

Ik las in het OBN topic dat er meerdere zijn in Lansingerland met dit probleem :X

We gaan het zien, voorlopig matig enthousiast .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
pinda powerrr schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:29:
Sinds gisteren dan eindelijk aangesloten op OBN.
Maar het gaat nog lang niet soepel. Mijn vrouw belde me gisteren dat de decoder regelmatig geen netwerksignaal had (stond in beeld) en ik merkte dat de lijn nog lang niet op de volle 100/100 zit. Ook een erg hoge ping (28 ms).
Nou heb ik nog niet uitgebreid getest, maar mijn netwerk is niet veranderd, ik heb letterlijk alleen de stekkers hoeven verwisselen van de Ziggo modem naar de Genexis. Bij Ziggo haal ik (met een router ertussen) 12,5 Mb/sec met downloaden via nieuwsgroepen en een ping van 15 Ms, dus ik weet zeker dat het niet aan mij ligt.
Maar voordat ik ga bellen, zal ik nog wel ff rechtstreeks op het modem meten.

Ik las in het OBN topic dat er meerdere zijn in Lansingerland met dit probleem :X

We gaan het zien, voorlopig matig enthousiast .
De speedtests die ik draai (bekabeld) op www.speedtest.net ...daarbij haal ik 5ms en dan up/down rond de 50Mbps, zoals mijn abbo ook moet zijn.

28ms is een raar getal vind ik.

Probeer eens een laptop/pc 1-op-1 direct bekabeld op het glasvezelmodem.
Draai dan van die testen op www.speedtest.net

Pak er een paar uit de buurt van Rotterdam/Naaldwijk/Veendam/Oslo en Luxemburg.
Die laatste moet minstens 50/50 aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Testje via Spikecity zijn server: Gemiddeld 7,7 Mb/s

Speedtest.net Naaldwijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747692106.png

Speedtest.net Rotterdam:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747695147.png

Speedtest.net Luxemburg:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747697737.png

Deze testen zijn met de router ertussen, bekabeld. Ik heb een 100/100 abbo.
Bij Ziggo heb ik (deze maand nog) een 120 Mbit abbo en die haal ik, in de huidige netwerkconfiguratie makkelijk. Met nieuwsgroepen download ik eigenlijk altijd op zo'n 12,4 Mb/s (dus ook met de router ertussen).

Ik zal zo nog wel een testje doen rechtstreeks op de modem, maar zoals je tussen de regels door leest, kan het niet aan mijn netwerk liggen, aangezien deze twee dagen geleden nog via Ziggo bovengenoemde snelheden met gemak haalt en daarbij een lagere ping heeft.

Dit gaat een belletje OBN worden |:(

EDIT: Op de speedtest van Reggefiber (paar posts hier boven genoemd), haal ik 69 down, 97 up en een ping van 23 ms.

EDIT2: Test bekabeld, rechtstreeks op modem:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747887811.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747892477.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747895986.png

En de speedtest van Spike gaat niet hoger dan 7,1 Mb/s

[ Voor 20% gewijzigd door pinda powerrr op 02-02-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
@Pinda,

Ik kom qua ping op ongeveer dezelfde resultaten (zie ook algemeen OBN topic), ook voor verschillende servers.

Laat even weten hoe het contact loopt met OBN, want ik ben er wel nieuwsgierig naar en wil zelf ook wel even wat in de klachtenbox gooien. Niet dat ik persoonlijk heel veel last heb van de ping, maar het zou verdorie wel een van de grote voordelen van glas moeten zijn.

Edit:
Overigens heb ik bedraad getest, via de router. Router is overigens geen factor hier, daarvan ben ik overtuigd (zie ook traceroute). Ook ik haalde in januari nog lagere ping op Ziggo via de Wi-Fi...

[ Voor 18% gewijzigd door Da Weef op 03-02-2012 12:33 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Als ik bovenstaande getallen zo lees...dan zeg ik dat er iets niet klopt.

Gewoon aangeven dat je netwerk het aan kan en dat je ook rechtstreeks hebt aangesloten.
Je moet gewooon minstens 90Mbit/s up en down kunnen halen als ondergrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:51:
Testje via Spikecity zijn server: Gemiddeld 7,7 Mb/s

Speedtest.net Naaldwijk:
[afbeelding]

Speedtest.net Rotterdam:
[afbeelding]

Speedtest.net Luxemburg:
[afbeelding]

Deze testen zijn met de router ertussen, bekabeld. Ik heb een 100/100 abbo.
Bij Ziggo heb ik (deze maand nog) een 120 Mbit abbo en die haal ik, in de huidige netwerkconfiguratie makkelijk. Met nieuwsgroepen download ik eigenlijk altijd op zo'n 12,4 Mb/s (dus ook met de router ertussen).

Ik zal zo nog wel een testje doen rechtstreeks op de modem, maar zoals je tussen de regels door leest, kan het niet aan mijn netwerk liggen, aangezien deze twee dagen geleden nog via Ziggo bovengenoemde snelheden met gemak haalt en daarbij een lagere ping heeft.

Dit gaat een belletje OBN worden |:(

EDIT: Op de speedtest van Reggefiber (paar posts hier boven genoemd), haal ik 69 down, 97 up en een ping van 23 ms.

EDIT2: Test bekabeld, rechtstreeks op modem:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En de speedtest van Spike gaat niet hoger dan 7,1 Mb/s
En jij hebt 100/100?
Mmm, dan zou je rond de 11,9Mb down moeten halen bij mij.
Kan zijn dat ik wat gebruikers had die een video aan het streamen waren, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Da Weef schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:26:
@Pinda,

Ik kom qua ping op ongeveer dezelfde resultaten (zie ook algemeen OBN topic), ook voor verschillende servers.

Laat even weten hoe het contact loopt met OBN, want ik ben er wel nieuwsgierig naar en wil zelf ook wel even wat in de klachtenbox gooien. Niet dat ik persoonlijk heel veel last heb van de ping, maar het zou verdorie wel een van de grote voordelen van glas moeten zijn.

Edit:
Overigens heb ik bedraad getest, via de router. Router is overigens geen factor hier, daarvan ben ik overtuigd (zie ook traceroute). Ook ik haalde in januari nog lagere ping op Ziggo via de Wi-Fi...
toxict schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:32:
Als ik bovenstaande getallen zo lees...dan zeg ik dat er iets niet klopt.

Gewoon aangeven dat je netwerk het aan kan en dat je ook rechtstreeks hebt aangesloten.
Je moet gewooon minstens 90Mbit/s up en down kunnen halen als ondergrens.
Ik wacht het weekend ff af, zal hier en daar nog wat testjes doen. Tenslotte heeft OBN afgelopen dagen voor het eerst sinds tijden een netwerkstoring gehad, dus ik kijk het ff aan.
Maandag zal ik wel bellen. Ze roepen dat het glas zoveel beter is, maar lijkt er op dat de OBN klanten juist het tegenovergestelde hebben.

De ping vind ik nog niet eens het belangrijkste, want ik ben geen gamer, maar anderen in dit topic halen een nette score van 5 ms, dus die is gewoon haalbaar.
De up en down snelheden moeten gewoon goed zijn, daar adverteren ze naar en daar is mijn netwerk goed genoeg voor.

Testje wat ik net heb gedaan naar Spike toe, haalt met moeite 9,0 Mb/s in het laatste stukje, dus het gaat ietsjes beter dan gisteren.

@Da weef: Zal wel ff melden aan je wat ze roepen, maar het is beter als jij ook melding maakt. Een enkele melding nemen ze meestal niet serieus genoeg. Ik zag in het OBN topic al een paar mensen voorbij komen uit Lansingerland met dezelfde klachten.

[ Voor 24% gewijzigd door pinda powerrr op 06-02-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Vandaag gebeld met de klantenservice OBN en de klachten voorgelegd. Aangegeven dat het niet aan mijn netwerk ligt en dat meerderen uit Lansingerland dezelfde klachten hebben.
Bij hun was bekend dat meerdere mensen dit probleem ervaren en ik kreeg een uitleg hoe hun netwerk in elkaar zit. Op mijn antwoord, dat de Lijbrandt mensen op dit zelfde netwerk deze klachten niet hebben bleef het stil.. dit zou ook in de notities komen.

Dus mensen met OBN dit dit lezen en hetzelfde hebben, graag bellen met de klantenservice, dan hebben zij een beter beeld bij de klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
pinda powerrr schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:16:
Vandaag gebeld met de klantenservice OBN en de klachten voorgelegd. Aangegeven dat het niet aan mijn netwerk ligt en dat meerderen uit Lansingerland dezelfde klachten hebben.
Bij hun was bekend dat meerdere mensen dit probleem ervaren en ik kreeg een uitleg hoe hun netwerk in elkaar zit. Op mijn antwoord, dat de Lijbrandt mensen op dit zelfde netwerk deze klachten niet hebben bleef het stil.. dit zou ook in de notities komen.

Dus mensen met OBN dit dit lezen en hetzelfde hebben, graag bellen met de klantenservice, dan hebben zij een beter beeld bij de klachten.
Ik zou je bijna voor de grap eens Lijbrandt internet geven om te checken in hoeverre dit je resultaten veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Yogoi schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:19:
[...]

Ik zou je bijna voor de grap eens Lijbrandt internet geven om te checken in hoeverre dit je resultaten veranderd ;)
Ik zit thuis, schakel maar ff om voor een uurtje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
pinda powerrr schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:29:
[...]

Ik zit thuis, schakel maar ff om voor een uurtje! :P
Mocht het echt moeilijk worden kunnen we het wel eens doen maar het kost mij aardig wat tijd om het om te zetten omdat ik ook de VLAN's zou moetne wisselen er dergelijke. (en ook weer terug moet zetten daarna)

Daarnaast is het misschien wel beetje vreemd om je een Lijbrandt dienst te geven om een probleem bij OBN aan te kaarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Yogoi schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:33:
[...]

Mocht het echt moeilijk worden kunnen we het wel eens doen maar het kost mij aardig wat tijd om het om te zetten omdat ik ook de VLAN's zou moetne wisselen er dergelijke. (en ook weer terug moet zetten daarna)

Daarnaast is het misschien wel beetje vreemd om je een Lijbrandt dienst te geven om een probleem bij OBN aan te kaarten ;)
Wellicht vreemd, maar het is wel de beste manier om je eigen apparatuur uit te sluiten van het probleem.
Of je eigen provider natuurlijk. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
toxict schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:46:
[...]

Wellicht vreemd, maar het is wel de beste manier om je eigen apparatuur uit te sluiten van het probleem.
Dat ben ik wel met je eens maar ik denk dat je snapt dat het een situatie is die eigenlijk niet kan. Zeker vanuit commercieel oogpunt niet.

Het zou wel grappig zijn, dan bel je de OBN CSD en dan krijg je eht volgende antwoord:
"Ok u denkt dus een probleem te hebben met onze internet verbinding. Als u even wacht dan zetten we het internet van onze concurrent op de lijn om te kijken of dat beter werkt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

toxict schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:46:
[...]

_O- _O- _O-

Eigen apparatuur is al uitgesloten. Heb nog een werkend Ziggo 120 Mbit abbo. Die heeft een lagere ping en hogere down.
Qua pc heb niet het nieuwste beestje meer, maar in de Ziggo config heeft het nooit problemen opgeleverd ;)

Gelukkig doet de klantenservice van OBN niet een standaard riedeltje opzeggen, waardoor het dus altijd aan jouw eigen apparatuur ligt. Wat dat betreft doet OBN het helemaal niet verkeerd, ze nemen de klacht serieus (althans, zo komt het over :+ ).

@Yogoi: Als je ooit eens wat wil testen (ook voor iets anders), ik ben je man ;)
hoopt ooit testpersoon te worden van het 500/500 abbo >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
pinda powerrr schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:04:
[...]
@Yogoi: Als je ooit eens wat wil testen (ook voor iets anders), ik ben je man ;)
hoopt ooit testpersoon te worden van het 500/500 abbo >:) :*)
Ik 'test' eigenlijk nooit met OBN klanten.
Het is voor mij makkelijker om te testen met LTR klanten. Dat is makkelijker omdat ik daar invloed heb op alle randsystemen. Voor OBN heb ik geen zicht op IP-scopes en dergelijke zaken.

En vroeger was spikecity meestal degene waar dingen op getest werden (misbruikt is misschien een beter woord ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Yogoi schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:28:
[...]

Ik 'test' eigenlijk nooit met OBN klanten.
Het is voor mij makkelijker om te testen met LTR klanten. Dat is makkelijker omdat ik daar invloed heb op alle randsystemen. Voor OBN heb ik geen zicht op IP-scopes en dergelijke zaken.

En vroeger was spikecity meestal degene waar dingen op getest werden (misbruikt is misschien een beter woord ;))
Je mag op mij testen :P

Ik denk dan aan 500Mbit verbindingen testen op mijn lijntje.
Nieuwste IP diensten
Ik trek ze wel vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hahaha, schijnbaar hebben jullie er wel vertrouwen in dat ik het niet sloop dan ;)

Maar ik zal je in gedachten houden mocht er ooit iets leuks zijn om te testen.
(let op, ik test niet vanuit de ISP maar vanuit mijn functie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:28:
[...]
Eindelijk iemand die het durft uit te spreken..../me voelt zich bij deze echt misbruikt :P

Overigens kan KPN in B&R nog geen 500 leveren volgens hun eigen postcode check.
Het begint op UPC te lijken, daar kon ik na de introductie van Fiberpower 120 ook alleen maar 25 krijgen.

Eigenlijk wel heel erg fout dat je zaken op je site aanprijst die de concurrent uit het water blazen als je ze niet per direct leveren kunt.... ruikt bijna naar bedrog. :?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:58:
[...]

Eindelijk iemand die het durft uit te spreken..../me voelt zich bij deze echt misbruikt :P

Overigens kan KPN in B&R nog geen 500 leveren volgens hun eigen postcode check.
Het begint op UPC te lijken, daar kon ik na de introductie van Fiberpower 120 ook alleen maar 25 krijgen.

Eigenlijk wel heel erg fout dat je zaken op je site aanprijst die de concurrent uit het water blazen als je ze niet per direct leveren kunt.... ruikt bijna naar bedrog. :?
Zo werken alle bedrijven toch?
Doet Tele2 ook met hun VDSL 50Mbit verbindingen....wel reclame maken...maar doe je een check...dan blijkt het maar op 20 punten in Nederland geleverd te kunnen worden.

500Mbit gaat eerst geleverd worden op dat eiland naast Amsterdam....in het IJ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:24:
[...]

Zo werken alle bedrijven toch?
Doet Tele2 ook met hun VDSL 50Mbit verbindingen....wel reclame maken...maar doe je een check...dan blijkt het maar op 20 punten in Nederland geleverd te kunnen worden.

500Mbit gaat eerst geleverd worden op dat eiland naast Amsterdam....in het IJ....
VDSL is inderdaad ook zo'n lachertje.. XS4ALL loopt al een jaar te toeteren dat wij (op ons bedrijfspand) VDSL kunnen krijgen, totdat je een postcode check doet en je doodleuk alleen ADSL kunt kiezen.

/me mompelt iets over een dooie mus nu..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:38:
[...]

VDSL is inderdaad ook zo'n lachertje.. XS4ALL loopt al een jaar te toeteren dat wij (op ons bedrijfspand) VDSL kunnen krijgen, totdat je een postcode check doet en je doodleuk alleen ADSL kunt kiezen.

/me mompelt iets over een dooie mus nu..........
* toxict mompelt iets over iemand doodmaken met een blije mus..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

OBN neemt mijn klachten serieus. Tot nog toe twee keer gebeld door hun technische dienst. Ze hebben "iets" veranderd, echter merk ik er nog niks van. De tweede keer was ik zelf thuis en heb ik uitgebreid mijn verhaal kunnen doen over wat er aan de hand is. Hij begreep de klachten (hoge ping en sterk wisselende snelheden) en zou dit verder uitzoeken. Zeker ook omdat ik dit bij Ziggo niet had (lagere ping dan huidig en de volle 120 Mbit).

Oproep aan de mede Lansingerlanders met OBN om zoveel mogelijk dit soort dingen door te geven als zij dit ook merken. Dan is er een beter beeld te krijgen.

Mijn resultaten met een 100/100 abbo:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1810463869.png

Als ik een server neem die in de buurt is, zoals Rotterdam oid, dan is de ping ca 26 Ms en zijn de resultaten helemaal bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
pinda powerrr schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:26:
OBN neemt mijn klachten serieus. Tot nog toe twee keer gebeld door hun technische dienst. Ze hebben "iets" veranderd, echter merk ik er nog niks van. De tweede keer was ik zelf thuis en heb ik uitgebreid mijn verhaal kunnen doen over wat er aan de hand is. Hij begreep de klachten (hoge ping en sterk wisselende snelheden) en zou dit verder uitzoeken. Zeker ook omdat ik dit bij Ziggo niet had (lagere ping dan huidig en de volle 120 Mbit).

Oproep aan de mede Lansingerlanders met OBN om zoveel mogelijk dit soort dingen door te geven als zij dit ook merken. Dan is er een beter beeld te krijgen.

Mijn resultaten met een 100/100 abbo:

[afbeelding]

Als ik een server neem die in de buurt is, zoals Rotterdam oid, dan is de ping ca 26 Ms en zijn de resultaten helemaal bedroevend.
En nu je verbinding om laten zetten naar een 100/100 Lijbrandt lijntje.
Kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
Was er toch niet helemaal uit met mijn decoder. Ik heb inmiddels een m540 erbij gehaald. Nu wil ik de A140 via een scart op een wat ouder(maar hd ready) toestel aansluiten.

De A140 heeft de bekende mini din aansluiting(10 pins) aan de achterzijde. Er bestaan hiervoor aansluikabels met een kant mini din en andere zijde scart. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je bij aanvang aangeeft geen HDMI toestel te hebben er een A140 geleverd wordt met deze scart kabel.

Eerder was er op dit forum wat info over de kabel en zelfs een link naar een conradshop. Deze laatste link is niet de juiste kabel.

In een mail aan mijn OBN provider kreeg ik een karig mailtje terug dat zij die kabel ook niet hadden (had wellicht iets meer info verwacht)

Nu de ham vraag : wie heeft er ervaring met zo'n kabel op de A140 en of een adres waar men de kabel heeft.

Ik weet het google is je vriend maar in dit geval brengt die mij geen antwoorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Ik zie dat Lijbrandt in diverse gemeentes al een 500/500 abbo aanbied, waarvan een van die gemeentes behoorlijk dichtbij is (Pijnacker-Nootdorp).

Iemand een idee of Lansingerland ook al op de planning staat? En of OBN daar ook aan mee doet?

Niet dat ik op het moment die snelheid "nodig" heb, maar het idee dat het kan maakt het al leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het zomaar niet, het netwerk in P-N is later aangelegd, hier kunnen gelijk de geschikte genexis modems gemonteerd worden. In Lansingerland zou dat dan eerst omgebouwd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:37
Er wordt al meer dan een jaar niet meer gepost in dit topic. Ik neem aan dat alles stabiel draait en niemand klachten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet. Sinds kort verhuisd naar PC 2651 (Berkel en Rodenrijs) en na een supersnelle verhuisservice van Lijbrandt kwam de monteur ter plaatste er achter dat er toch iets loos was: geen signaal. Na op en neer rijden naar de centrale (waar staat die eigenlijk?) hield de beste man het op draadbreuk ergens in de straat. Inmiddels is er een mannetje van Reggefiber geweest en die bevestigt dat, de 'blauwe vezel' houdt op na 162m.

Nu is het wachten op de aannemer die de boel destijds heet aangelegd. Die moet de kabel repareren. En wanneer dat gebeurd is, zijn wij wrs 1 van de weinigen in de straat die hem gebruiken. :P

Maar voor nu is het dus afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 08:36
Op postcode 2651 heeft volgens mij iedereen glas in gebruik..heb vodafone wel 'ns aan de deur gehad die hun glas kwamen slijten.
Verkoopster belde bijna verdrietig aan en dacht even iedereen van UPC om te zetten maar ze kwam er snel achter dat iedereen bij mij in de straat allang was overgestapt naar Glas :)

Voor de rest *knock on wood* rete stabiel

[ Voor 6% gewijzigd door NIK0 op 14-02-2014 14:18 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Ik wacht nog steeds op een gigabit verbinding....

Maar ook hier alles retestabiel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Vorige week in Bleiswijk in een meterkast een Gigabit variant van de Genexis zien hangen.
Het ding was voorzien van drie ledjes, power, glas en netwerk. En er stond een opdruk Gigabit op.

Het lijkt een soort Media Converter te zijn zoals KPN ze ook gebruikt in gebieden met de nieuwe universele onderplaat, maar dan in een Genexis jasje.

Verwacht dus dat men de POP aan de Plaats al heeft voorzien van Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Dat geeft hoop!
Er staan ook geregeld busjes bij de PoP aan de Noorderparklaan in Bergschenhoek, maar kan niet zien wat er gebeurd.
Alle je leest wat de kabelaars tegenwoordig allemaal uit de hoge hoed toveren, dan moet Reggefiber/KPN wel wat doen, anders lopen ze echt hopeloos achter met hun "verbinding van de toekomst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Dáááág UPC.

Ik ben er klaar mee na de zoveelste uitval, prijsverhoging en voorwaardenverandering. Vandaag weer een mail dat ze het onbeperkt bellen met 1 euro hebben verhoogd per 1-4-2014.

Mijn huis (postcode 2651) heeft al een glasvezel-AOP in de meterkast, ik ga mij maar eens verdiepen in de verschillende aanbieders. Onbeperkt bellen is wel een must met ruim 1h gebel per dag.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIK0 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:17:
Op postcode 2651 heeft volgens mij iedereen glas in gebruik..heb vodafone wel 'ns aan de deur gehad die hun glas kwamen slijten.
Verkoopster belde bijna verdrietig aan en dacht even iedereen van UPC om te zetten maar ze kwam er snel achter dat iedereen bij mij in de straat allang was overgestapt naar Glas :)

Zeker niet in de 160 m tot onze voordeur (=het gehele bewoonde gedeelte van onze straat), anders zou er wel eens eerder iemand bemerkt hebben dat er geen internetsignaal is ;) Mijn buren blijken veelal UPC-klanten te zijn. Wel jammer dat 'de breuk' nog immer niet hersteld is. En dat we geen idee hebben hoe lang dat nog gaat duren. Begin het aardig zat te worden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De breuk is hersteld en laswerk in de centrale is klaarblijkelijk opnieuw gedaan.

Nu de ISP nog zo ver krijgen dat ze ook echt echt echt gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

grappig.

bij mij in de straat was er ook een glasbreuk.... de glasvezelbundel de verdeler in was geknakt. te scherpe bocht.... glas is echt anders dan koper hoor, stelletje bouwvakkers....

46 aansluitingen zouden geraakt zijn, maar ik ben de enige die er last van heeft.... ehmmm lekkere acceptatie in bergschenhoek dan....

vandaag is m'n verbinding ge-upgraded naar 500mbit!

Afbeeldingslocatie: http://www.heitmann.nl/images/speedtest_500mb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Sinds wanneer leveren ze 500Mbit in Lansingerland? Je zit bij helden van nu of Fiber?

Had toch geen verband met je kabelbreuk neem ik aan? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:25
KPN Wholesale is (zoals al voorspeld) begonnen met het upgraden van bestaande oudere 100 Mbit PoP's naar Gibit. Lansingerland, Nijkerk, Elburg. Dat zijn er zowat die ik uit mijn hoofd weet,.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
KPN geeft inderdaad 500/500 aan als beschikbaar op mijn adres.
OBN nog niet.

[ Voor 74% gewijzigd door .NCK op 13-06-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Ben benieuwd dan. Had met de laatste snelheids verhoging van OBN pech, heb al 100/100, dus kreeg niks extra.
Wordt ook wel tijd, glas wordt op dit moment aan veel kanten voorbij gesneld door de kabelaars met flinke snelheden tegen schappelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

.NCK schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:15:
Sinds wanneer leveren ze 500Mbit in Lansingerland? Je zit bij helden van nu of Fiber?

Had toch geen verband met je kabelbreuk neem ik aan? ;-)
ik zit bij helden van nu. zakelijk glas met een /28 subnetje erop.... helden van nu ging mij een nieuwe media converter sturen bij de kabelbreuk en ik heb meteen gevraagd voor de gigabit variant. ik wist dat kpn al 500/500 levert in lansingerland.

2 weken na de kabelbreuk is mijn galsvezel omgeprikt op een gigabit poort in de wijkcentrale....
er bestaan dus ook gewoon genexis gigabit mediaconverters dus dat is mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIK0 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:17:

Zijn jullie tevreden over de beeldkwaliteit op het glas? Is deze net zo mooi als van UPC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronjolan
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-01-2021
Zuidersingel Berkel en Rodenrijs is ook oudbouw en een hoop nieuwe mooie huizen maar geen glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Zo, dat is een mooie topic kick na zeven jaar :+

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste