[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
De gemeente Lansingerland bestaat uit:
  • Bergschenhoek
  • Berkel en Rodenrijs
  • Bleiswijk
In Berkel en Rodenrijs is het glasvezelnetwerk van Glashart inmiddels voor een groot deel aangelegd. Volgens de website van Glashart bieden de providers KPN, Tweak en Lijbrandt hun diensen aan op dit netwerk. Zelf woon ik in Bergschenhoek, maar ik zou graag ervaringen horen van mensen die reeds gebruik maken van glasvezel in Berkel en Rodenrijs.

De eerste informatieavond is inmiddels geweest. Hieronder uit m'n hoofd de belangrijkste zaken die aan bod zijn gekomen:
  • Het dekkingsgebied betreft voor Bergschenhoek en Bleiswijk samen zo'n 10.000 woningen. Er moet d.m.v. voorinschrijving 40% gehaald worden, dus 4000 abonnementen.
  • De inschrijvingsperiode loopt t/m 30 juni. Als het quotum gehaald is, wordt vanaf 1 juli meteen begonnen met de aanleg van het netwerk.
  • In de wijken komen kleine wijkkasten, geplaatst i.o.m. de gemeente.
  • Aansluiting binnenshuis is via de voortuin en gebeurt zonder graafwerk in de tuin zelf. Glasvezel wordt indien mogelijk afgemonteerd in de meterkast of anders op een praktische locatie aan de voorgevel. Voor flats/appartementen worden aparte regelingen getroffen i.o.m. de eigena(a)r(en).
  • In de week van 3 mei wordt er een informatie- en inschrijvingspakket verstuurd aan alle potentiele klanten.
  • Er wordt een aparte winkel geopend in Bleiswijk, als ik het goed heb op 10 mei.
  • Providers die meedoen tijdens de voorinschrijving: KPN, Lijbrandt en Edutel.
  • De providers gebruiken hetzelfde glasvezelmodem, maar de diensten verschillen onderling wel. Op de informatieavond waren alleen KPN en Lijbrandt aanwezig. Beide providers hebben het alleen gehad over hun triple play (internet, telefonie en TV) abonnementen.
  • Interessant voor Ziggo-klanten: Lijbrandt gaat het basis TV-pakket ook nog via coax aanbieden, zowel analoog als over DVB-C (zonder smartcard). Handig als je meerdere TV's en/of DVB-C apparatuur in huis hebt.
  • KPN en Lijbrandt komen ook beide met HDTV. KPN biedt hiervoor een digitale decoder met hard disk aan (149 euro). Lijbrandt levert een decoder met SCART gratis mee. De HDTV-decoder is tegen betaling van de meerprijs (61 euro) verkrijgbaar. Lijbrandt biedt geen decoder met hard disk maar gaat een dienst aanbieden die "NetPVR" heet (waarbij opgenomen programma's centraal worden opgeslagen).
  • Er komt een optie om de volledige aansluiting door een monteur te laten uitvoeren voor 95 euro (KPN) en 99 euro (Lijbrandt). Deze monteur kan ook assisteren bij de aanleg van bekabeling binnenshuis. Verder is toegezegd dat er een klein team van regionaal gestationeerde monteurs komt, waardoor eventuele opstartproblemen snel verholpen kunnen worden.
Overzicht KPN Glasvezel: http://www.kpn.com/glasvezel/home.htm

Overzicht Lijbrandt Glasvezel: http://www.lijbrandt.nl/pakketten

Voor meer informatie: http://www.glashart.nl/bergschenhoek of http://www.glashart.nl/bleiswijk

Contactgegevens voor Bergschenhoek:

E-mail: bergschenhoek@glashart.nl
Telefoon: (030) 8007818 (tijdelijk nummer)

Contactgegevens voor Bleiswijk:

E-mail: bleiswijk@glashart.nl
Telefoon: (030) 8007842 (tijdelijk nummer)

[ Voor 55% gewijzigd door Mr Magic op 24-04-2010 15:20 . Reden: Informatie uit bijeenkomst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tja, wat moet ik er van zeggen. Let goed op dat ze het ook in jouw wijk echt aanleggen. Ze doen wel alsof ze alles en iedereen aansluiten maar ze hebben in Berkel hele stukken overgeslagen. Op de site van Glashart Berkel staat een prachtige foto van het station van Berkel en uitgerekend daar sluiten ze het niet aan. Er ligt een hele wijk die niets krijgt en 'blij' mag zijn met ADSL met een maximale snelheid van 6 Mbit omdat we tussen de 2.5 en 3 km van de centrale liggen. Het enige wat ze hadden hoeven doen is die glasvezel 200 meter doortrekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 16-04-2010 12:31 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Ortep schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:29:
Tja, wat moet ik er van zeggen. Let goed op dat ze het ook in jouw wijk echt aanleggen. Ze doen wel alsof ze alles en iedereen aansluiten maar ze hebben in Berkel hele stukken overgeslagen. Op de site van Glashart Berkel staat een prachtige foto van het station van Berkel en uitgerekend daar sluiten ze het niet aan. Er ligt een hele wijk die niets krijgt en 'blij' mag zijn met ADSL met een maximale snelheid van 6 Mbit omdat we tussen de 2.5 en 3 km van de centrale liggen. Het enige wat ze hadden hoeven doen is die glasvezel 200 meter doortrekken.
Met de gemeente is afgesproken, alleen ''oud bouw'' te voorzien van glasvezel, de nieuwbouw van berkel is inderdaad niet voorzien van glasvezel, echter deze zijn al wel voorbereid hier voor.
dus daarvoor moet je bij de gemeente zijn.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Peaky schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:49:
Met de gemeente is afgesproken, alleen ''oud bouw'' te voorzien van glasvezel, de nieuwbouw van berkel is inderdaad niet voorzien van glasvezel, echter deze zijn al wel voorbereid hier voor.
dus daarvoor moet je bij de gemeente zijn.!
Het stuk bij het station is oudbouw. Die wijk lag er al in 1960, het is dus GEEN buitengebied met hier en daar een boerderij het is een volwaardige woonwijk op slechts 200 meter van het station en een gloednieuw bedrijven terrein met alle voorzieningen.
En met de laatste renovatie van de wijk zijn er bergen lege buizen de grond in gegaan. Maar ze worden dus niet gebruikt. Ik heb gevraagd waarom niet. De reactie was: Wijk? Welke wijk? Oh ja..nu je het zegt, hij bestaat echt. Daarna werd het een hele tijd stil. Vervolgens kreeg ik na een dik half jaar te horen dat ik maar een buurt actie moest starten. Als ik het al prive persoon voor elkaar zou krijgen voldoende mensen te laten garanderen af te nemen zouden ze het nog een keer bekijken. Dat begrijp ik dus werkelijk niet. Ze gooien hele wijken vol met FTTH waarbij het nog maar de vraag is of men wel afneemt. Maar ze nemen zelf niet de moeite om even te peilen of er in de aangrenzende wijk ook belangstelling is.

Te laat, ik ben al weg bij de KPN en ze zoeken het maar uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 21-04-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
ja nu je het zegt, ik zit even op de kaart te kijken, maar dat dat stuk niet is mee genomen, glashart neemt sowiezo geen industrie terreinen mee, aangezien die altijd heel makkelijk aan glasvezel kunnen komen omdat er altijd wel een aanbieder vlakbij door de grond loopt.
maar de grens waar ze bezig zijn geweest is de anjerdreef en de penninghlaan vanaf tot daar.
ik zal eens vragen waar daar de reden van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Peaky schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:17:
maar de grens waar ze bezig zijn geweest is de anjerdreef en de penninghlaan vanaf tot daar.
ik zal eens vragen waar daar de reden van was.
Het stuk waar ik het over heb is de Rosemond Singel, Van Hees Plein, Vosmaerstraat en en stuk Roderijse weg, Rozendaal Laan en Zuidersingel. Dat stuk is net zo dicht 'bevolkt' als de PenninghLaan het enige is dat ze met de glasvezel net het stukje onder het spoor door moeten. Dat is dus een extra 2-300 meter. Daarna is het werk net zo ingewikkeld als in iedere andere wijk. En er is de laatste jaren genoeg gesleuteld aan de wegen daar. Ze hoeven er niet een hele weg voor overhoop te halen, Gewoon even langs of zelfs in de vaart een buis leggen. Er wordt nog genoeg gegraven daar. En met de nieuwe bestrating zijn er bergen 'lege' buizen de grond in gegaan.

En zoals je zegt in het gloednieuwe industrie terrein ligt waarschijnlijk glas. Dan is de afstand tot het begin van de wel wel 75 hele meters. Maak gebruik van de aanwezige buizen en je bent klaar.

Maar voorlopig zou iedereen daar al blij zijn als er glas tot aan de wijkkast ligt zodat we daar gewoon 20Mbit via ADSL kunnen halen. Op dit moment krijgen we ADSL uit de centrale in Berkel Centrum en dat is bijna 3 km. Mijn maximale snelheid is met een beetje geluk 6 Mbit

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 22-04-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Ortep schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:13:
[...]

Het stuk waar ik het over heb is de Rosemond Singel, Van Hees Plein, Vosmaerstraat en en stuk Roderijse weg, Rozendaal Laan en Zuidersingel. Dat stuk is net zo dicht 'bevolkt' als de PenninghLaan het enige is dat ze met de glasvezel net het stukje onder het spoor door moeten. Dat is dus een extra 2-300 meter. Daarna is het werk net zo ingewikkeld als in iedere andere wijk. En er is de laatste jaren genoeg gesleuteld aan de wegen daar. Ze hoeven er niet een hele weg voor overhoop te halen, Gewoon even langs of zelfs in de vaart een buis leggen. Er wordt nog genoeg gegraven daar. En met de nieuwe bestrating zijn er bergen 'lege' buizen de grond in gegaan.

En zoals je zegt in het gloednieuwe industrie terrein ligt waarschijnlijk glas. Dan is de afstand tot het begin van de wel wel 75 hele meters. Maak gebruik van de aanwezige buizen en je bent klaar.

Maar voorlopig zou iedereen daar al blij zijn als er glas tot aan de wijkkast ligt zodat we daar gewoon 20Mbit via ADSL kunnen halen. Op dit moment krijgen we ADSL uit de centrale in Berkel Centrum en dat is bijna 3 km. Mijn maximale snelheid is met een beetje geluk 6 Mbit
Heb even navraag gedaan,en heb hier en daar in de wandelgangen gehoort. maar de gemeente heeft een grens aangewezen. met andere woorden was het van, tot daar en niet verder.
dat geld trouwens ook voor de andere kant van Berkel, daar is de grens aan de Noordeindseweg in kruising met de planetenweg. de huizen die daarna komen hebben ook niks. en daar is het verschil misschien krap 50m.
wel raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Peaky schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:56:
Heb even navraag gedaan,en heb hier en daar in de wandelgangen gehoort. maar de gemeente heeft een grens aangewezen. met andere woorden was het van, tot daar en niet verder.
dat geld trouwens ook voor de andere kant van Berkel, daar is de grens aan de Noordeindseweg in kruising met de planetenweg. de huizen die daarna komen hebben ook niks. en daar is het verschil misschien krap 50m.
wel raar..
Bedankt voor de info...Ik heb zo nu en dan het idee dat ze op het gemeentehuis geen echte kaart van Berkel hebben en niet weten dat ze groter zijn dan alleen de kern. Maar Ja Berkel is een 'lange' gemeente langs een kanaal. En dat past zo slecht op een vierkante kaart.

Ik kan me prima voorstellen dat ze de het glas niet doortrekken daan de boerderijen die ergens ter hoogte van Rotterdam Overschie staan. Dat is 5 km en er staan er 2 of 3. Maar als je toch bezig bent kan je net zo goed die paar meter doorwerken. Heus niet iedereen zal het afnemen, maar dat geldt natuurlijk ook in de wijken in de kern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:57
Ik woon zelf in Bleiswijk. Helaas vergeten dat er gisteren een informatieavond in het berghonk was.
Is er iemand bij de presentatie aanwezig geweest?

Update:

Ik denk dat de Bleiswijkse informatiewinkel gevestigd word in één van de nog leeg staande winkels, naast het reisbureau in het centrum (dorpstraat 63 / 65). Dit pand staat sinds deze week niet meer te huur.

[ Voor 42% gewijzigd door .NCK op 23-04-2010 21:57 . Reden: gerucht over winkel Bleiswijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Startpost ge-update met informatie uit de bijeenkomst.

Er werd overigens gezegd dat er nog een informatieavond komt op 3 mei in Bleiswijk in de Gereformeerde Kerk. Deze avond staat echter nog niet aangekondigd op de website van Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Inmiddels is UPC ook al met zijn anti-glashart campagne begonnen, een zelfde actie hebben ze destijds ook in Berkel en Rodenrijs gehouden.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_EHolKPfvXzo/S9LPXMHmSaI/AAAAAAAABXE/-VdpCXNUFvg/s512/P1010073.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_EHolKPfvXzo/S9LPUgngeqI/AAAAAAAABXQ/y83Ee5yVCio/s512/P1010074.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_EHolKPfvXzo/S9LPSYDduaI/AAAAAAAABXY/CJfUY6Q0LlE/s512/P1010075.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door .NCK op 24-04-2010 13:07 . Reden: Foto's vervangen door beter leesbare exemplaren. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

.NCK schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:03:
Inmiddels is UPC ook al met zijn anti-glashart campagne begonnen, een zelfde actie hebben ze destijds ook in Berkel en Rodenrijs gehouden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb hier nog niets gezien? Bergschenhoek. Maar heb dan ook hier geen UPC maar Ziggo. Is dit ook zo Bleiswijk? Want dan heeft UPC toch niks te zoeken met hun reclame/actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
In Bleiswijk is het CAI netwerk van een stichting en biedt UPC sinds een jaar internet en digitale televisie aan via dit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Dinsdag het informatiepakket van Lijbrandt ontvangen, is er ook al nieuws over de andere providers?
Zijn er al mensen die zich aangemeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159799

Ik heb mezelf bij de KPN opgegeven.
Zit thans ook bij de KPN en bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:10
Ik heb ondertussen mijn Lijbrandt Compleet 100 pakket (+ hd zenders) aanvraag de deur uit gedaan. Geen idee of het te vertrouwen is, maar hé we moeten af en toe een risico durven nemen. Heb er zelfs een bestelling van alles-in-één extra van Ziggo voor gecancelled. Nu maar hopen dat die 40% wordt gehaald en dan hopelijk ergens in of na de zomer 100mb up en down... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Nou ik kan jullie vertellen Lijbrand is zeker te vertrouwen, ze zitten al een tijd in de FTTO voor glasvezel, en gaan nu ook het FTTH. dat zit dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241646

Woon in Berkel en Rodenrijs en ben inmiddels al bijna een jaar aangesloten op het glasvezelnet. Enkele weken geleden het ingevulde inschrijfformulier van Lijbrandt de deur uitgedaan. Omdat ik erg lang op een reactie zat te wachten, zelf maar telefonisch contact gezocht. Volgens een medewerker (waarschijnlijk een callcenter) heeft Lijbrandt nog geen enkel idee wanneer ze aansluitingen gaan realiseren in Berkel en Rodenrijs. Het blijkt dat ze wachten op het groene licht (??? :? ), van wie of wat kon die me helaas niet vertellen. Hoe bedoel je vaag...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Hier is ondertussen ook de aanvraag van Lijbrandt Compleet 25 de deur uit gegaan. Vanochtend de folder van KPN glasvezel doorgelezen, maar daar is het grote probleem dat je geen analoge tv meer ontvangt. Het KPN product lijkt bedoeld voor huishoudens zonder kinderen of waar men maar één tv in huis heeft.

Wat ik me overigens nog wel afvraag, krijg je via DVB-C ook EPG gegevens binnen?

[ Voor 12% gewijzigd door .NCK op 08-05-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241646

.NCK schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:24:
Hier is ondertussen ook de aanvraag van Lijbrandt Compleet 25 de deur uit gegaan. Vanochtend de folder van KPN glasvezel doorgelezen, maar daar is het grote probleem dat je geen analoge tv meer ontvangt. Het KPN product lijkt bedoeld voor huishoudens zonder kinderen of waar men maar één tv in huis heeft.

Wat ik me overigens nog wel afvraag, krijg je via DVB-C ook EPG gegevens binnen?
Volgens informatie via deze link http://www.glasvezel.nu/n...tv-kanalen-glashart-media moet dat wel lukken...toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358676

Ik woon in Bleiswijk en ben wel enthousiast om met Lijbrandt in zee te gaan. Ik twijfel alleen sterk of de 40% wel behaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@patjuhh: Daar staat nog niets over EPG, maar op de website van de initiatief nemers van een ander glashart project staat vermeld dat EPG voorlopig nog niet in het pakket zit.

@Puchie: Ik denk dat zodra de promoties van KPN starten het harder gaat lopen. KPN klinkt toch bekend bij veel mensen. Terwijl Lijbrandt een vrij onbekende speler is. Glashart opent eind mei zijn winkel in Bleiswijk en ik hoorde dat KPN plannen heeft om een informatiecentrum (in de vorm van een zee-container) te openen in Bergschenhoek én Bleiswijk.

Is het overigens zo dat men uitgaat van 40% in Bleiswijk en Bergschenhoek samen of kijkt men naar de plaats individueel? Lijkt me dat de 40% in de twee plaatsen samen meer kans maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door .NCK op 09-05-2010 11:05 . Reden: stukje over 40% geupdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
.NCK schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:16:
Is het overigens zo dat men uitgaat van 40% in Bleiswijk en Bergschenhoek samen of kijkt men naar de plaats individueel?
Ik zou zeggen lees de openingspost :)

Geen EPG binnen het DVB-C signaal zou trouwens wel erg onhandig zijn, vooral als je nog een PVR hebt zoals de Cisco 8455DVB of de Humax 5050C. Dan moet je alles met de hand programmeren.

Op de informatieavond heb ik trouwens van de meneer van Lijbrandt te horen gekregen dat ze een dienst willen gaan bieden met de naam "NetPVR". Hiermee kun je dan programma's "opnemen" die ergens centraal worden opgeslagen. Lijkt me op zich handig, aangezien Lijbrandt geen decoder met opname-mogelijkheid aanbiedt (i.t.t. KPN). Jammer genoeg staat deze dienst nog niet vermeld in het informatiepakket.

[ Voor 53% gewijzigd door Mr Magic op 09-05-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Even een update omtrent EPG binnen DVB-C, had de vraag via e-mail even bij Lijbrandt voorgelegd en het volgende antwoord ontvangen:

"Helaas is EPG niet beschikbaar via DVBC ,Tv gids is wel beschikbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 13:36
Zijn de wijken die de laatste jaren opgeleverd zijn echt al voorbereid? Op de glashart site staat dat er eind 2010 gegraven gaat worden.... Ik zou dat echt een blunder vinden (hoewel ik niet weet hoe lang dit soort dingen vooruit gepland worden), maar ik mag toch hopen dat er loze leidingen aangelegd zijn?. (Er komen 2 telefoonleidingbuizen binnen, die gekleurde loze buisjes zeg maar waar er in 1 telefoon/adsl zit. Als die 2e het is dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@6Killer: Waar lees je dat over de planning?

Begin 2009 sprak ik een medewerkster van Glashart in de informatiewinkel. Ze vertelde me dat er in de meeste nieuwbouwwijken al glas ligt of dat deze voorbereid zijn op glas, het is echter wel de vraag of dit glasvezel voldoet aan de standaard van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 13:36
Ja dat hebben ze mij ook verteld, maar ik denk dat er 'hoofdkabels' gelegd zijn naar centrale punten en vandaar de wijk in. Ik ben alleen benieuwd of er al loze buizen in de wijken liggen. Dat ze gaan graven staat als je de postcode check doet (moet die wel in het gebied vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@6killer: De postcodes hier in Bleiswijk geven een negatieve repsonse.

Is er overigens al iets bekend over het edutel aanbod of starten zij pas met werven als het project gestart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Wat betreft de voorbereiding van nieuwe huizen, in berkel is de nieuwbouwwijk(zoals ik het heb gehoord) inderdaad voorbereid, en zoals dat mooi heet is dat ''trilink'' en zoals ik eerder hier las. 2buisje's soms zit het bij de coax in en anders bij de telefoon kabel.

er word dan door de loze tube een vezel geblazen, en deze gaat in veel gevallen naar een centraalpunt toe in de wijk. en daar moet inderdaad voor gegraven worden, maar daar ontkom je soms niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Gisteren was er een info avond in Bergschenhoek.
Heeft glashart al een beetje door laten schemeren of ze al veel aanmeldingen hebben gehad? Of zijn er nog andere nieuwtjes?

Inmiddels is het ook bekend welke dienste edutel gaat leveren, zie http://www.edutel.nl

[ Voor 22% gewijzigd door .NCK op 22-05-2010 14:09 . Reden: edutel update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik ben niet bij de avond geweest, maar ik spreek de mensen van KPN/Glashart in Berkel nogal eens... En die zeggen dat het nog niet echt hard ging. En als ze niet dicht bij die 40% komen komt het er echt niet tot aan de voordeur :/ Het schijnt wel zo te zijn dat er op het einde, en met name wanneer het dicht bij de 40% zit, er nog een grote boost aan inschrijvingen komt.

* TheZeroorez gaat zich maar eens inschrijven voor de 50/50 van Lijbrandt...

Stomme vraag misschien, maar hier in huis staan tween SD televisies, verder niets. Lijbrandt levert een SCART decoder mee, maar daar zijn er dan zeker wel twee van nodig wanneer de TV via het glas binnen komt? Met analoog was het zo makkelijk :z
Lalala, zie net in de folder dat het modem gewoon coax uitgang heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 30-05-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ik moet me ook nog inschrijven, maar ik ga denk ik voor de 50/50 van Lijbrandt met telefonie, maar nog niet met TV. Lijbrandt heeft nl. geen HDTV-decoder die kan opnemen en de NetPVR-dienst die ze hebben aangekondigd is er nu nog niet.

KPN is voor mij geen optie, want die blokkeren poort 25 en dan kan ik geen mailserver draaien thuis. Lijbrandt blokkeert poort 25 niet.

@hierboven: Lijbrandt biedt inderdaad het basispakket radio en tv ook via coax aan, zowel analoog als digitaal. Je kunt dus zelfs je "oude" DVB-C apparatuur blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351307

Ik zit niet in deze regio maar in mijn gemeente is ook mogelijk een glasvezel project oa ook met Lijbrandt als provider. ik heb hier nu een netwerk van 4 computers en 1 PS3. Is het mogelijk om via het netwerk elke computer het HD tv te geven? En dan ook 1 tv via een PS3?
Ik lees in de folder dat je 1 HD tv kastje die met UTP kabel werkt automatisch krijgt en dat je er extra bij kunt kopen.

Is er een simpele manier om makkelijk om dus meerdere apperaten in meedere ruimtes aan te sluiten op het inkomende glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Voor HDTV is inderdaad een HDTV-versie van de decoder nodig. In het aanbod voor Bergschenhoek / Bleiswijk kost dit kastje 150 euro. De eerste HDTV-decoder kun je krijgen voor 61 euro (= meerprijs t.o.v. de SD-decoder).

Je kunt meerdere decoders aansluiten door een standaard 100 Mbit switch aan te sluiten op de ethernetpoort van het glasvezelmodem waar het TV-signaal op staat.

Voor meer informatie over Lijbrandt-TV via je switch/router zie dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een gigantisch topic met bijna niets wat ik zo kan volgen. Ik neem aan dat men nog niet weet hoe je dat het makkelijkste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
NIemand zei dat het makkelijk was :) Maar als je de laatste paar pagina's van het topic leest, zie je dat het best veel mensen gelukt is met ofwel een Linux-oplossing ofwel een Media Center PC. Je moet alleen wat moeite doen m.b.t. MAC-spoofing op je netwerkkaart en het verkrijgen van de zenderlijst...

Maar als je die moeite niet wilt nemen kun je dus zoals ik hierboven zei gewoon een 100 Mbit switch aansluiten op het modem en meerdere decoders aanschaffen... Je moet dan wel vanuit die switch naar elke decoder een ethernet-kabel trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai nu al wel een linux server. Oke, dan zie ik het wel wanneer ik het heb. Als je iets meedere keren moet decoden dan is dat niet zo handig natuurlijk. Plus onnodig duur, lijkt me. In iedergeval bedenkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 351307 op 01-06-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Er lag hier net een brief op de deurmat, het aantal inschrijvingen valt niet tegen, echter is men nog niet aan de 40%, om dit percentage te halen heeft men de inschrijfperiode verlengt tot 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113224

Hier is een bestelling naar Edutel de deur uit gegaan.

@hierboven: Ik graag me af of die brief gebaseerd is op waarheid, en het percentage van 40% in zicht is. Bij mij kwam de brief namelijk over van "We zijn er voorlopig nog niet, we rekken het tot 1 september."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat is wel hoe het er een paar weken geleden voor stond ja: "Het loopt voor geen meter."

Beetje jammer. Maar door het uitstel is ook mijn bestelling uitgesteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik denk dat veel potentiële klanten zo iets hebben van, zolang er geen zekerheid is, geen aanmelding. En zolang men geen uitspraken doet over huidige cijfers, zullen deze aanmeldingen misschien uitblijven. Het blijft afwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door .NCK op 26-06-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Een schopje (mag dat eigenlijk wel?)

Hier in Bleiswijk is het glasteam dinsdag langs geweest om de plaats van het modem te bepalen.

Op tweak.nl is te lezen dat er in Bleiswijk en Bergschenhoek ook geleverd kan worden.

Is de 40% al behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Grappig, ik zat vanmiddag nog even in dit topic om de uiterste inschrijfdatum op te zoeken :+ En na 24u mogen schopjes gewoon hoor...

Volgens mij bedoelt Tweak gewoon dat je kunt bestellen voor deze gebieden. Of de 40% gehaald is weet ik niet; heb geen KPN contact meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

TheZeroorez schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:50:
Dat is wel hoe het er een paar weken geleden voor stond ja: "Het loopt voor geen meter."

Beetje jammer. Maar door het uitstel is ook mijn bestelling uitgesteld :p
Wie wil er dan ook Glasvezel van KPN. KPN is totaal niet concurrerend kwa prijs. Hun businessmodel is gebaseerd op snel en veel winst maken (net als UPC) door alles zo gesloten en beperkt mogelijk te houden. Glashart/Reggefiber luistert veel beter naar de wensen van de klanten. Bij Glashart/Reggefiber heb je veel meer kwaliteit, openheid en klantvriendelijkheid en scherpe prijzen. Je hebt bij hun bijvoorbeeld ook analoog en dvb-c, en hun encrypten de streams tenminste niet + hun zenderaanbod is groter. KPN gebruikt in tegenstelling tot Glashart een ouderwetse decoder met veel bugs en een hoog stroomverbruik. Kortom, als de keuze hebt, zeker niet met KPN in zee gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, maar KPN heeft wel cijfers over het aantal voorinschrijvingen. Dat kan dus ook van Lijbrandt of nog een ISP zijn.

Bovendien, denk je echt dat de gemiddelde Lansingerlander (:P) kijk heeft op dat soort dingen? Die mensen bellen al jaren met KPN, en krijgen een mooie brief over glasvezel van KPN. Niet van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
KPN is niet de opdracht gever daar in Bleiswijk etc, dat word net als in Berkel Reggefiber/Glashart. het is dus geen glasvezel van KPN. zei leveren er de dienst, en deze zal op tenduur wel vervallen, net zoals er in Berkel nu Lijbrand Telecom er bij komt.

In Dronten hebben ze alleen maar Solcon. misschien word er gelood met lucifers stokjes wie er zijn diensten als eerste mag leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 09:24
Sinds deze week ook een aansluiting in de meterkast. Ik zit alleen tot mei volgend jaar voor tv nog aan upc vast. Internet is contractvrij, maar voor zover ik kan zien bieden tweak, Lijbrandt en KPN alleen pakketten inclusief tv aan, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ik heb bij Glashart gevraagd of je ook bij Tweak kunt voorinschrijven. Tweak biedt nl. wat interessantie opties zoals usenet-toegang, een .nl domein en een tweak.nl subdomein inclusief (handig voor o.a. m'n eigen mailserver). Als ik antwoord krijg zal ik het hier laten weten.

Tweak heeft jammer genoeg geen abonnementen zonder TV inderdaad, maar de prijzen zijn toch nog behoorlijk concurrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

jaspov schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:54:
Sinds deze week ook een aansluiting in de meterkast. Ik zit alleen tot mei volgend jaar voor tv nog aan upc vast. Internet is contractvrij, maar voor zover ik kan zien bieden tweak, Lijbrandt en KPN alleen pakketten inclusief tv aan, of mis ik iets?
Klopt. Tweak in elk geval, biedt alleen abonnementen aan met Internet, televisie en telefonie. Natuurlijk krijg je er ook toegang tot Usenet bij en een riant hostingpakket.

Tweak is op dit forum in een aantal topics redelijk actief met een eigen webcare team. Mocht je vragen hebben omtrent het aanboed van Tweak, dan kun je ons altijd aanspreken of DM'en ;) .

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Nou Tweak, kunnen jullie niet mee gaan doen met de voorinschrijving in Bergschenhoek en Bleiswijk, zodat dit ook gaat meetellen voor de benodigde 40%?

Ik wilde me eerst inschrijven bij Lijbrandt, maar jullie pakketten met usenet en eigen domein/subdomein zijn eigenlijk aantrekkelijker... Ik neem tenminste aan dat jullie poort 25 inkomend (SMTP) niet blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 09:24
Dank. Ook reactie op mijn mail inmiddels. Balen zeg, dan nog wachten tot mei 2011
Tweak schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:25:
[...]

Klopt. Tweak in elk geval, biedt alleen abonnementen aan met Internet, televisie en telefonie. Natuurlijk krijg je er ook toegang tot Usenet bij en een riant hostingpakket.

Tweak is op dit forum in een aantal topics redelijk actief met een eigen webcare team. Mocht je vragen hebben omtrent het aanboed van Tweak, dan kun je ons altijd aanspreken of DM'en ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
jaspov schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:27:
Dank. Ook reactie op mijn mail inmiddels. Balen zeg, dan nog wachten tot mei 2011
Je bedoelt dat Tweak pas vanaf mei 2011 kan gaan leveren in Bleiswijk/Bergschenhoek? (Als de aanleg uberhaupt doorgaat natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Heeft er iemand inmiddels al wat meer gehoord over de tussenstand?
Zeker nu Lijbrandt behoorlijk bezig is met huis aan huis reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05 13:41

BIM

Nothing interesting

Ik ben ook benieuwd naar een wat duidelijkere uitspraak m.b.t. de beschikbaarheid van Tweak.nl (en de werkelijke mogelijke aansluitdatum) in Berkel. Dan zijn we eindelijk eens af van UPC.

Daarnaast zou het fijn zijn als de Tweak R+ abbo's ook beschikbaar zullen zijn, ivm de analoge zenders (zoals bij Lijbrandt). Mocht de Tweak medewerker dit lezen, hoop ik hierop een antwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
BIM schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:37:
Ik ben ook benieuwd naar een wat duidelijkere uitspraak m.b.t. de beschikbaarheid van Tweak.nl (en de werkelijke mogelijke aansluitdatum) in Berkel. Dan zijn we eindelijk eens af van UPC.
Ik heb antwoord gekregen van het Tweak Webcare team via DM:
Bij voldoende aanmeldingen zal Glashart het glasnetwerk gaan aanleggen en gaan de providers KPN, Lijbrandt en Edutel aldaar leveren. Zodra het gebied beschikbaar wordt is KPN de actieve operator in dat gebied. Wij kunnen vanaf dat moment glas gaan leveren over het netwerk waar KPN actieve operator is, dus in dat gebied, met de niet-R+ abonnementen.

Glashart in in weze niet het zelfde bedrijf als Reggefiber. Glashart legt de glasnetwerken, door heel Nederland. Afhankelijk van een gebied is of Reggefiber of KPN de actieve operator. Afhankelijk van de actieve operator baseren wij ons beschikbare assortiment (R+ of niet-R+) in het gebied.
Oftewel, we kunnen geen Tweak bestellen voordat het netwerk daadwerkelijk aangelegd is.

Ik ga denk ik voor een jaar Lijbrandt en daarna overstappen naar Tweak. Ik zou ook de gok kunnen nemen en wachten, maar dan telt m'n inschrijving niet voor de 40%.

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Voor de mensen die het lastig vinden probeer ik hier een overzichtje samen te stellen.
Hierbij ga ik uit van een totaal pakket met bellen, tv en een internet snelheid van 20 á 30 mb.

KPN- Brons € 55,- (30Mb) Link
Voordelen:
  • In 1x compleet, wifi modem en digitale decoder(s) worden meegeleverd.
  • (1x Thomson wifi N modem, 1x HD decoder met hardeschijf, 1x HD decoder zonder hardeschijf)
Nadelen:
  • Zeer traag werkende decoder.
  • Geen analoge tv via COAX (coax is helemaal niet beschikbaar)
  • Geen DVB-C support (omdat er dus geen coax is)
  • Playstation 3 werkt niet samen met de modem (online gaming)
  • Je zit aan de KPN modem vast, welke voor 'ons tweakers' diverse tekortkomingen heeft, de 'standaard' thuisgebruiker heeft hier wel genoeg aan. (Thomson TG789vn welke ze experiabox noemen)
HD pakket € 10,- extra

Lijbrandt- Glasvezel start 25 € 44,95 (25Mb) Link
Voordelen:
  • Analoge tv via COAX, dus alle tv's/video/hdrecorders kunnen worden aangesloten.
  • DVB-C support (TV's met ingebouwde digitale tuner kunnen DVB-C ontvangen)
  • 1x IPRTV box meegeleverd (geen HD)
Nadelen:
  • Er kan standaard maar 1 pc bedraad worden aangesloten, wil je draadloos of meerdere pc's dan heb je een WIFI router nodig (zelf aan te schaffen voor +/- 35 euro) (voor de tweakers onder ons misschien juist een voordeel zodat je je eigen hardware kan kiezen en gebruiken)
  • Standaard geen HD box, deze is tijdelijk voor € 69,- extra te bestellen
HD pakket € 5,- extra (Let op, de standaard box is GEEN HD box ofwel zonder HDMI, alleen scart)

Tweak- Glas 30 € 47,- (30Mb) (alleen Berkel) Link

Alle voor en nadelen als het bovenste KPN brons pakket, met het volgende:
  • Inclusief een .nl domeinnaam
  • 400 dagen nieuwsgroepen server
  • 5 gb online opslag tbv website
HD pakket € 10,- extra

Edutel Flex 30 € 44,95 (30Mb) (alleen Bergschenhoek en Bleiswijk) Link

Voordelen:
  • Analoge tv via COAX, dus alle tv's/video/hdrecorders kunnen worden aangesloten.
  • DVB-C support (TV's met ingebouwde digitale tuner kunnen DVB-C ontvangen)
Mij is niet bekend wat voor modem er geleverd word of dat je deze zoals bij lijbrandt zelf moet aanschaffen als je meer dan 1 PC wilt aansluiten.

Aangezien de pakketten snel kunnen wijzigen kwa prijs/snelheid/aantal zenders/diensten e.d. kunnen hier onjuistheden in voorkomen.
Nee ik heb geen aandelen of connecties met enige dienst provider.

• Mr Magic
Volgens een bericht in de 3B-krant is het aantal inschrijvingen nog niet gehaald. Het bericht was echter wel wat vaag en leek meer op een advertentie :)

A.s. zaterdag is er nog een inschrijvingsdag in Bleiswijk en Bergschenhoek. Als je je daar ter plekke inschrijft krijg je een taart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Gisteren was de laatste dag waarop men kon inschrijven voor het behalen van de 40%.
De sites van Glashart, KPN en Lijbrandt geven nog geen informatie. Edutel heeft echter het volgende bericht op hun site geplaatst:

"Gezien het eind van het vraagbundelingstraject in Bleiswijk en Bergschenhoek in zicht is, onderzoeken wij momenteel de haalbaarheid van het aanleggen van een glasvezelnetwerk.

Zodra wij meer duidelijkheid hierover hebben zullen wij u informeren. Ondertussen kunt u zich nog inschrijven middels de bestaande formulieren."

Ik las in de heraut dat het afgelopen zaterdag behoorlijk druk is geweest met inschrijvingen.

Iemand al ander nieuws opgevangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mr Magic schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:38:
Volgens een bericht in de 3B-krant is het aantal inschrijvingen nog niet gehaald. Het bericht was echter wel wat vaag en leek meer op een advertentie :)

A.s. zaterdag is er nog een inschrijvingsdag in Bleiswijk en Bergschenhoek. Als je je daar ter plekke inschrijft krijg je een taart ;)
De 3B-krant is dan ook één groot reclameblad :X

Wel grappig om te zien hoe ze wel heel graag willen, maar toch echt nog teveel inschrijvingen missen. Enorm zonde dat ik al ingeschreven had, wil taart! :(

• Mr Magic
TheZeroorez schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:44:
[...]
Wel grappig om te zien hoe ze wel heel graag willen, maar toch echt nog teveel inschrijvingen missen. Enorm zonde dat ik al ingeschreven had, wil taart! :(
Ja, ik ook :) Had net een paar dagen daarvoor de inschrijving bij Lijbrandt op de bus gedaan...

Maar goed, we weten eigenlijk niet of ze veel inschrijvingen missen. Kunnen allemaal truukjes zijn om gewoon zoveel mogelijk abonnee's binnen te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
KPN was op 1 september nog druk bezig met de verkoop huis-aan-huis. Inmiddels is het toch behoorlijk stil rondom glasvezel. Iemand inmiddels al wat opgevangen?

Zag net de uitzending van Radar voorbij komen, met wat klachten over KPN glasvezel. Als je dat zo leest mag je blij zijn dat het al 1 september geweest is én er meer is dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Ik heb vorige week een mail gestuurd naar Lijbrandt waarin in vroeg naar de stand van zaken. Maar ik heb tot nog toe geen reactie gekregen. Heb dan net ook nog even een mail gestuurd. En hoop snel reactie te krijgen. Heb al ongeveer 4 maanden geleden ingeschreven, maar heb van geen enkele partij iets van de stand van zaken gehoord. Toch jammer. Hoop dat dit snel gaat veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
.NCK schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:36:
KPN was op 1 september nog druk bezig met de verkoop huis-aan-huis. Inmiddels is het toch behoorlijk stil rondom glasvezel. Iemand inmiddels al wat opgevangen?

Zag net de uitzending van Radar voorbij komen, met wat klachten over KPN glasvezel. Als je dat zo leest mag je blij zijn dat het al 1 september geweest is én er meer is dan KPN.
Bezint eer ge aan KPN begint
Zoals .NCK al schreef, er is meer dan KPN alleen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Nou ik kan vertellen dat het nog wel even gaat duren. Gevalletje ijskast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 09:15
Gisteren hebben ze een glasvezelkabel mijn meterkast in geschoten. (Oostmeerlaan, Berkel en Rodenrijs)

Kwam een jongen aan de deur die op een dun buisje in mijn meterkast een compressor aansloot, daarmee kon hij een collega verderop in de straat laten weten welke het was.
Vervolgens werd er een slangetje op dat buisje aangesloten en naar buiten gelegd.
Die collega verderop in de straat blies er dan een prop doorheen met meer luchtdruk.
Water kwam eruit en daarna de prop en toen was die schoon.
Vervolgens schoot hij er glasvezel doorheen.
Dat alles bij elkaar was iets van 1-2 minuten werk.

30 minuten later kwam een ander mannetje die de vezel splitte in een groene en een blauwe vezel.
Groen is voor TV en blauw voor internet.
Daar heeft hij 2 pigtails aangelast en deze in een kastje in de meterkast geplaatst.

Nu is het een kwestie van een provider zoeken en een abbo nemen.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Peaky schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:06:
Nou ik kan vertellen dat het nog wel even gaat duren. Gevalletje ijskast.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Heb momenteel reactie van Lijbrandt binnen. Zij konden echter alleen melden dat de inschrijvingen nu geteld worden en dat nog niet bekend is of de 40% al gehaald is. Beetje jammer dus. Nog langer wachten op een mogelijke 100/100 aansluiting :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251322

ik wordt (woon in bloemenbuurt Rodenrijs) de laatste tijd redelijk gespamd door de KPN om over te gaan op glasvezel... was al niet enthousiast over ze, maar na wat ik lees en zie/hoor bij Radar is dat nog minder.

toch maar eens Lijbrandt mailen wat hun planning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
Anoniem: 251322 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:42:
toch maar eens Lijbrandt mailen wat hun planning is.
De 1e test is voorbij en deel 2 is momenteel nog bezig.
wat niks minder inhoud dat we van 5 testklanten naar 20-25 zijn gegaan.

momenteel ziet alles er best goed uit.
Zo ver ik kan beoordelen van wat aan info heb binnen gekregen.

Dus begin oktober voor opschaling is nog steeds het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"opschaling": dat betekent dus dat iedereen die aangevraagd heeft kan worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
sorry, misschien niet al te duidelijk, maar ja dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
als werknemer van eenglasvezel boer hoor je nog al eens wat in de wandelgangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
In de heraut (plaatselijke krantje) stond ook een vage advertentie op pagina 2, "Kiezen Bergschenhoek en Bleiswijk voor glasvezel?" met eronder in het blauw Ja en in het rood Nee... Verder op een KPN "We willen nog meer klanten" advertentie na niets te vinden over het glasvezel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@Peaky: Mogen we ook weten welke glasvezelboer? :) En verder heb ik het niet zo op het wandelgangen-circuit. Ik zou liever een officieel statement zien.

@Yogoi: Jij werkt bij Lijbrandt dus? Enig idee wanneer er wat meer bekend wordt m.b.t. het aantal aanvragen in Bleiswijk en Bergschenhoek?

• Peaky
Mr Magic schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:16:
@Peaky: Mogen we ook weten welke glasvezelboer? :) En verder heb ik het niet zo op het wandelgangen-circuit. Ik zou liever een officieel statement zien.

@Yogoi: Jij werkt bij Lijbrandt dus? Enig idee wanneer er wat meer bekend wordt m.b.t. het aantal aanvragen in Bleiswijk en Bergschenhoek?
Ja goed ik ben monteur, dus moet het wel hebben van wandelgang blabla.maar die zijn wel betrouwbaar. Maar goed zolang de schop niet in de grond staat hebben we niks.
De eerste plannen waren om na het afronden van Berkel en roderijs door te stomen naar bleiswijk en bergSchenhoek, maar goed Berkel is nu bijna een jaar geleden afgerond...en nog steeds bar weinig.

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 09:15
Peaky schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:04:
[...]

Ja goed ik ben monteur, dus moet het wel hebben van wandelgang blabla.maar die zijn wel betrouwbaar. Maar goed zolang de schop niet in de grond staat hebben we niks.
De eerste plannen waren om na het afronden van Berkel en roderijs door te stomen naar bleiswijk en bergSchenhoek, maar goed Berkel is nu bijna een jaar geleden afgerond...en nog steeds bar weinig.
Excuseer.....Berkel is nog niet afgerond.
Ze waren van de week bij mij om glas mijn meterkast in te blazen.
In Westpolder, Bolwerk, Rodenrijse Zoom en Meerpolder wordt op dit moment glas de meterkasten ingeschoten

[ Voor 5% gewijzigd door toxict op 09-09-2010 23:53 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251322 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:56:
"opschaling": dat betekent dus dat iedereen die aangevraagd heeft kan worden aangesloten?
Yogoi schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:29:
sorry, misschien niet al te duidelijk, maar ja dat klopt.
OK, bedankt. dat scheelt weer een mail :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
toxict schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:51:
[...]

Excuseer.....Berkel is nog niet afgerond.
Ze waren van de week bij mij om glas mijn meterkast in te blazen.
In Westpolder, Bolwerk, Rodenrijse Zoom en Meerpolder wordt op dit moment glas de meterkasten ingeschoten
Het project wat wij voor reggefiber deden was alle "oude bestanden bouw" te voor voorzien van glas.
Nu is van de berg bezig met nieuwbouw te voorzien van glas, dat is er namelijk later nog bij meegenomen. Dat viel buiten ons ons project.
Voor ons is Berkel dus klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36

pinda powerrr

Slow down...

Ik volg het op de voet, maar heb me nog niet aangemeld. Ik vindt het vooral erg duur in vergelijking tot de kabelaars. Ik kijk eigenlijk alleen naar de quad-play abbo's (i-net, tel, tv dig, tv analoog), omdat ik al heb gezien bij mijn schoonouders hoe KPN er een rommeltje van heeft gemaakt. Vooral dat je overal ethernet naar toe moet doen om wat te zien is natuurlijk niet handig. Een dvb-c signaal is dus een pré.

Voorlopig blijf ik nog even bij Ziggo dus, 120 Mbit om te lurken gaat voorlopig goed, maar het glas lonkt....

Waiting on the world to change

• .NCK
Vanmiddag een brief op de mat van glashart, men zit momenteel op 22% inschrijving i.p.v. de 40% die men nodig heeft voor het aanleggen van het netwerk. Men hoopt op extra inschrijving zodat men het netwerk toch kan aanleggen.

• Mr Magic
Ook de brief gehad. 22% is wel erg weinig, net iets meer dan de helft :(

Dat betekent dat zo'n 1800 huishoudens zich nog moeten inschrijven en dat zie ik niet zo snel gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123028

Ik ben sinds kort pas echt geïnteresseerd in Lijbrandt's diensten (Berkel) en kom er nu pas achter dat het dus eigenlijk nog helemaal niet leverbaar is (of zelfs leverbaar wordt). Raar verhaal. Aan de behoorlijke hoeveelheid reclamemateriaal te zien, had ik verwacht dat ze al maanden actief waren? Glasvezel aansluiting ligt er bij mij toch al weer bijna een jaartje volgens mij (tijd gaat hard, maar ben even kwijt hoe hard). Die 40% geldt dus voor alle aanbieders (KPN, Lijbrandt, Tweak) op 1 hoop? En dan zitten ze dus pas op de 22%....hmm.Valt idd wel tegen. Kan me voorstellen dat mensen denken "Zorg eerst maar eens dat het draait".

Moet ik Bergschenhoek en Bleiswijk als iets anders beschouwen dan "Berkel"? Of is dat ook allemaal op 1 hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Die 40% betreft de animo voor aanleggen van glasvezel in bleis en berg.
Ik weet niet hoe het zit met lijbrand. We hebben voor hun wel een testopstelling gemaakt. Maar of die al in gebruik is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Berkel staat los van Berschenhoek en Bleiswijk.
Daar word al geleverd door KPN en Lijbrandt is daar nu de aansluitingen aan het testen.

(ongeveer 23 werkende testklanten op dit moment dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yogoi schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:36:
Berkel staat los van Berschenhoek en Bleiswijk.
Daar word al geleverd door KPN en Lijbrandt is daar nu de aansluitingen aan het testen.

(ongeveer 23 werkende testklanten op dit moment dacht ik)
Ok, dat klinkt inderdaad logischer, maar volgens mij zijn ze bij Lijbrandt dan ook niet helemaal helder in communiceren. Vorige week gemaild met ze met de vraag of het nou wel of niet te bestellen was. Kreeg ik deze reactie:
Geachte meneer/mevrouw,

Bedankt voor uw email. De vraagbundeling is net beindigd voor uw stad. Helaas zijn er nog geen cijfers van bekend, dus kan u nog niet vertellen of het word aangesloten of niet. Dit zal binnenkort bekend gemaakt worden.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de Customer Service Desk van Lijbrandt etc.. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik kan de vraag die in jouw mail staat natuurlijk niet lezen maar als dit om Berkel ging dan is daar inderdaad verkeerde informatie verstrekt.

maar dat kan ik natuurlijk moeilijk beoordelen zonder de originele vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn vraag was in de trend van "Ik lees op tweakers dat het nog niet leverbaar is in Berkel, klopt dat of kan ik het gewoon bestellen?". Dus of het bij nu bestellen "zodra het leverbaar is" wordt, of gewoon normaal binnen x dagen draaien en klaar.

Als ik de mail goed begrijp zijn ze nog aan het tellen of het doorgaat an sich, maar als ik jou goed begrijp gaat het in Berkel zowiezo gebeuren, maar zijn ze nog (kort) in de testfase (wat zeker uitmondt in livegang). Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
In Berkel&Rodenrijs is het zo dat we leveren zodra we kunnen (Lijbrandt dus)
En ja momenteel nog testfase maar als het goed is zullen we begin oktober (momenteel is het doel nog steeds 1e week van oktober) starten met levering buiten de testklanten.

Bleiswijk en Berschenhoek doen ze nog vraagbundeling. Deze is momenteel verlengt omdat ze op ik dacht 22% zaten (2 weken terug)

Dus zoals jij zegt: Zodra het leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Yogoi schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:28:Bleiswijk en Berschenhoek doen ze nog vraagbundeling. Deze is momenteel verlengt omdat ze op ik dacht 22% zaten (2 weken terug)
Is er in Berkel trouwens ook een voorinschrijving geweest? En moest daar ook 40% gehaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, tenminste als ik het gebeuren rondom "voorinschrijven" goed snap (ja ik ben er een beetje vaag in, want ik weet nu ook niet meer helemaal hoe het allemaal zit :) ).

In Berkel is het gratis aangeboden. Dat wil zeggen, we kregen een brief met uitleg "U kunt glasvezel krijgen". Dit was blijkbaar vanuit de gemeente geregeld. Iedereen kreeg het (volledig gratis), tenzij je aangaf het niet te willen.

Paar maanden na aankondiging hebben ze vrolijk alle woningen (voor zover ik weet) aangesloten op glasvezel en hebben we nu zo'n kastje in de meterkast.

Daarna werd het wat mij betreft vaag, want het bleef een tijdje stil over wat je er nou mee ging kunnen. Uiteindelijk werd bekend dat KPN voorlopig de enige aanbieder zou worden, maar die pakte het nou ook niet echt voortvarend op in het begin. Allemaal een beetje vaag gehouden. Halverwege dit jaar (uit mijn hoofd) kwamen Lijbrandt en Tweak erbij als mogelijke keuzes voor aanbieder en dat werd allemaal al een stuk interessanter. Veel aansporing van alle 3 partijen gehad om aan te melden (en tegelijkertijd veel spam van UPC om het vooral niet te doen).

Dus voor het trekken van de kabels was er geen 40% nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yogoi schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:28:
In Berkel&Rodenrijs is het zo dat we leveren zodra we kunnen (Lijbrandt dus)
En ja momenteel nog testfase maar als het goed is zullen we begin oktober (momenteel is het doel nog steeds 1e week van oktober) starten met levering buiten de testklanten.

Bleiswijk en Berschenhoek doen ze nog vraagbundeling. Deze is momenteel verlengt omdat ze op ik dacht 22% zaten (2 weken terug)

Dus zoals jij zegt: Zodra het leverbaar is.
Ok, tnx voor de uitleg. Ik wacht het geheel nog even af dan. Hoop dat mensen hun ervaringen in Berkel straks hier willen delen :)

• Mr Magic
Anoniem: 123028 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:49:
Dus voor het trekken van de kabels was er geen 40% nodig.
Ok, duidelijk.

Wel jammer dat het nu voor Bleiswijk en Bergschenhoek anders gaat.

Ik begrijp wel dat Glashart en de providers hun investering willen terugverdienen, maar 40% van de huishoudens bij voorinschrijving is behoorlijk veel.

Als je er vanuit gaat dat 80% van de huishoudens nu al op de een of andere manier internet heeft, betekent het dat ze de helft van de mensen moeten overtuigen om over te stappen op een andere aanbieder. Persoonlijk klinkt me dat vrij optimistisch in de oren.

Nu doet KPN natuurlijk wel mee en veel mensen zullen daar al een abonnement hebben, wat de drempel om naar glasvezel over te stappen lager maakt. Maar blijkbaar is dat niet genoeg, als je ziet dat ze na vijf maanden intensief campagne voeren (maar) 22% hebben gehaald.

• .NCK
Mr Magic schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:21:
[...]

Is er in Berkel trouwens ook een voorinschrijving geweest? En moest daar ook 40% gehaald worden?
In Berkel is er, zoals andere posters aangaven, een overeenkomst gesloten tussen reggefiber en de gemeente. Huiseigenaren moesten een antwoordkaart invullen om toestemming te geven voor het aanleggen van een glasvezel naar het huis en in de meterkast.

Meer informatie vind je hier hier en hier.

• Yogoi
Ik ben trouwens 1 detail vergeten.
Welke wel redelijk belangrijk is.

Er is in Berkel een heel klein gebied wat nooit is aangesloten.
Daar is een soort mini vraagbundeling bezig.
Dat is de Leeweg/Klapwijkseweg. Volgens mij gaat dat alleen om deze 2 straten.

Maar er is dus wel een heel klein stukje vraagbundeling in Berkel.

• Peaky
Yogoi schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:43:
Ik ben trouwens 1 detail vergeten.
Welke wel redelijk belangrijk is.

Er is in Berkel een heel klein gebied wat nooit is aangesloten.
Daar is een soort mini vraagbundeling bezig.
Dat is de Leeweg/Klapwijkseweg. Volgens mij gaat dat alleen om deze 2 straten.

Maar er is dus wel een heel klein stukje vraagbundeling in Berkel.
Nou er zijn wel veel meer kleine stukjes in Berkel niet aan gesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Inmiddels is er een nieuwe campagne gelanceerd voor glasvezel in Bleiswijk en Bergschenhoek.

Ik kies voor glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Je kunt in elk geval niet zeggen dat ze er niks aan doen :)

Wel een beetje vaag die balkjes onderin achter "Ja" en "Nee'. Er staan geen aantallen of percentages achter, dus het zegt niet zoveel.

Maar goed, er blijft hoop... ik kan niet hoger bij Xs4all omdat ze hier geen VDSL2 aanbieden en ik wil niet naar Ziggo omdat ik daar geen mailserver mag draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik denk dat KPN er ook belang bij heeft dat het project doorgaat. Zonder glasvezel is KPN immers, binnen een paar jaar, exit op het gebied van snel internet en televisie.

En geen concurrentie is mijn inziens geen goed idee, dan hadden we nog steeds € 45,- betaald voor een 512 / 64 adsl lijntje.

[ Voor 46% gewijzigd door .NCK op 17-09-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

.NCK schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:00:
Zonder glasvezel is KPN immers, binnen een paar jaar, exit op het gebied van snel internet en televisie.
Hoe sneller hoe beter :)
.NCK schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:00:
En geen concurrentie is mijn inziens geen goed idee, dan hadden we nog steeds € 45,- betaald voor een 512 / 64 adsl lijntje.
Klopt, maar wat KPN nu doet is Glasvezel een slechte naam geven door dure inferieure producten op de markt te zetten. Dit is slecht voor bedrijven als Reggefiber/Glashart Media die wel hun best doen om er iets moois van te maken.

[ Voor 130% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 18-09-2010 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 07:25
De hele week zie ik nu al druk werk rondom de Berkseweg komende vanuit Berkel in de richting van het centrum Bergschenhoek. Men heeft eerst een dikke (lege) pijp gelegd en nu is een bedrijf optical glasvezelservices uit Lunteren er vanalles ondergronds door heen aan het blazen.
Als je in het gat kijkt zitten er grote grijze boxen in de grond wat lijkt op een soort koppelstation.

Mogelijk is men toch al iets verder met de beslissing ja of nee glasvezel en is de huidige reclame er nu alleen voor de extra abonnee's te trekken.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste