Anoniem: 313827 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:58:
Goedeavond,
Zojuist stond op twitter van Ewald van Vliet (burgemeester)
"overeenkomst getekend met glashart voor aanleg glasvezelnetwerk in Bleiswijk en Bergschenhoek"
"overeenkomst getekend met reggefiber voor aanleg glasvezelnetwerk in bleiswijk en Bergschenhoek"
dus het komt er nu echt!
Ik zelf woon in berkel en in mijn meterkast is de glasvezel al gemonteerd.
Graag zou ik van mede berkelaren horen of zij met succes op glasvezel zijn overgegaan.
Is het allemaal vlekkeloos gegaan?
Geeft het echt de beloofde kwaliteit?
Zit jij bij Lijbrandt of bij KPN?
Heb je na de aanvraag lang gewacht voordat je aangesloten was?
Het voordeel van KPN lijkt mij dat ik het overal in huis kan aansluiten, mits er een stopcontact is.
Werkt dit ook echt goed via het stopcontact?
Lijbrand gaat via een UTP kabel, zijn beide manieren vergelijkbaar? Of is er kwaliteits verschi.
Ik hoor graag ervaringen!
Groet, Jeroen
Nou, een felicitatie op zijn plaats voor onze gemeentegenoten in Blijswijk en Bergschenhoek dan maar, want volgens mij hebben ze de 40% die nodig was niet gehaald.
Om op al je vragen in te gaan:
Ik zit bij Lijbrandt (50/50 compleet + HD + extra pakket) en ben volgens mij de tweede gebruiker in B&R (testgebruiker dus), met twee Amino 130m settopboxen (HD) via een switch vast bekabeld.
Samen met de bouwmanager en een aantal andere gebruikers van het eerste uur die als tester zijn benaderd hebben we de meeste kinderziektes er nu wel uit gehaald.
In een notendop krijg je bij een compleet pakket:
- Analoge TV (39 kanalen) en Analoge radio (40 kanalen) als enige van de drie aanbieders op glas.
Gewoon de antennekabel omsteken naar de RTV unit die in de Genesixbox in je meterkast wordt gemonteerd, de TV zenders even opnieuw laten zoeken en je hebt (voor analoog signaal) een beter beeld dan het gemiddelde van UPC hier in de buurt. (Let op Geen BBC1 en 2 zoals ten onrechte op de lijst staan)
- Symmetrisch supersnel internet
De beloofde snelheden worden zowel up als down gehaald, op elk tijdstip van de dag (dus ook als er geen reet op TV is en UPC klanten elkaar in de weg zitten met downloaden).
Je moet wel zelf een routertje aanschaffen als je meerdere PC's in huis hebt, en als je geen kabels wilt sleuren door je hele huis, uiteraard een draadloze (Een Sitecom heb je al voor een tientje of 5, bijv de X3 een prima N router). Houdt er rekening mee dat je met een 100/100 draadloos niet het maximale uit je verbinding haalt door alle overhead van draadloze verbindingen.
- IPTV 69 kanalen, waaronder er een stapeltje in HD kwaliteit, en voor 5 euro in de maand meer nog een hele berg HD versies, waaronder nu wel BBC1/2. Met de snelste settopbox zonder ventilator van de drie aanbieders.
Alleen bij het 100/100 abonnement krijg je de Amino 130m (de HD versie), maar je kunt bij bestelling van lagere abonnementen aangeven dat je tegen bijbetaling van het prijsverschil toch de HD box wilt in plaats van de Amino 110. (Ik zou je als je een leuke HD TV hebt zeker voor die 6 tientjes de HD versie adviseren).
De kwaliteit van de HD beelden is echt superscherp (vele malen scherper dan die zwaar gecomprimeerde meuk die KPN en KPN wholesale providers leveren).
Je kunt IPTV ook bij Lijbrandt via zgn power plugs over UTP naar je TV laten lopen, mits je wel een beetje kwaliteits adapters koopt (200Mb) en niet die goedkope meuk van o.a. de Lidl of andere groot grutters.
Wil je meer settop boxen dan zal je dit via een switch moeten regelen (mag een goedkope netgear (17 euri) of een Eminent zijn). De tip van Lijbrandt techneuten was, hoe goedkoper hoe beter vaak. Er zijn overigens ook power adapters met een ingebouwde switch, dus dat scheelt je voor alle TV's die IPTV krijgen een bos kabels trekken (kosten wel meer dan goedkope adapters zonder switch).
Ik ben niet zo'n fan van dit soort verbindingen (dan maar kabels trekken achter de plinten), maar het werkt, zolang je maar niet draadloos (WiFi) probeert IPTV te gaan kijken, want daar hebben weinig mensen echt goede ervaringen mee.
-Telefonie
Simpel je telefoon aan het modem in de meterkast aansluiten, en als je je nummer wilt behouden via mijn lijbrandt op de website het nummer porteren activeren.
Je krijgt totdat je nummer is geporteerd een tijdelijk 010 nummer.
Lijbrandt is inmiddels sinds 15 oktober officieel begonnen met opleveren (we zijn dus uit de testperiode), en volgens mij kan Lijbrandt vrij vlot opleveren. Het modem wordt door een installateur werkend opgeleverd, en daarna activeert Lijbrandt de door jouw bestelde diensten en extra's bijna direct.
Volgens mij draaien er op dit moment ongeveer 50 zgn automatisch ingeschoten Lijbrandt klanten, die allemaal goed werken (maar dat kan Yogoi mogelijk bevestigen?)
Ondanks dat er her en der nog wat kleine snekjes in het pakket zitten (maar het kan ook zijn dat alleen de testgebruikers hier last van hebben), maar het Lijbrandt aanbod is van de drie op het Berkelse glasvezelnet veruit het beste kwalitatief (beeld en snelheid).
En voor de goede orde, ik werk niet voor Lijbrandt (alhoewel het wel zo voelt na twee maanden testen

)
Overigens.. als je het HD pakket erbij pakt, is de aanrader Discovery HD en voor liefhebbers van klassieke muziek Brava HD... zo scherp dat je er bijna hoofdpijn van krijgt
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 376876 op 27-10-2010 21:41
]