pinda powerrr schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:16:
[...]
Idd, daar lijkt het bijna op.
Heel eerlijk gezegd, is het voor de gewone consument (tweakers reken ik hier maar niet onder, die kijken verder dan hun neus lang is), ook niet te snappen wat het verschil is tussen KPN, Lijbrandt of Edutel. Er wordt gekeken naar de prijs, wel of niet goede ervaring met KPN, of vindt het verkooppraatje van de bestreffende medewerker fantastisch.
Lijbrandt en KPN zijn een stuk actiever in hun benadering naar de dorpen toe. Dat geeft al een beetje bekendheid en ik gok dat Edutel daardoor nu gaat achterblijven.
Vergis je niet dat de grote activiteiten die KPN en Lijbrandt op dit soort avonden vertonen ook gewoon geld kosten.
Uiteraard juich ik toe dat een klein clubje als Lijbrandt in ieder geval het geld en de resources inzet om in ieder geval nog een leuk stuk van de markt te bewerken om KPN niet alles zomaar in de schoot te werpen, maar ik kan me Edutel ook wel voorstellen.
Ze hebben op papier de beste deal, dus als het doorgaat dan plukken zij zonder al te veel effort de vruchten van al het harde werk wat de andere providers hebben gedaan. Want wees eerlijk, op het moment dat er een Go is en je dus weet dat er glas komt dan is de deal van Edutel (als Hollander gedacht) wel een heel aantrekkelijke.
Ga je even kijken naar de drijfveren achter Lijbrandt, dan snap je dat dit winkelzusje van Reggefiber erop gebrandt is dat het er komt, want geen glas aanleggen betekent letterlijk een hoop verloren geld aan reclame, bijeenkomsten en twee winkels (die wel door Glashart betaald zijn maar toch....).
Een van de ondernemers op die avond vond het onbegrijpelijk dat nieuwe providers dus nadat het netwerk is aangelegd onder dezelfde kosten kunnen inhaken erop, en dat ze niet hoeven mee te betalen aan de kosten die de aanvraagbundeling en dergelijke Reggefiber en de providers die hun nek hebben uitgestoken wel hebben gehad.
Ok, zowel KPN als Lijbrandt zijn gelieerd aan Reggefiber, dus liggen de belangen hier anders dan voor Edutel, die wel ergens in de familie zit, maar volgens mij onder de Reggeborg club.
Ik zit zelf al 25 jaar in het zakenleven, en 37 op 1600 kan in mijn optiek nooit een no go opleveren, wetende dat in dorpskernen als Bleiswijk (waar je van de slager weet dat de dochter van je buren zwanger is, no pun intented overigens) als het product geleverd kan worden alleen maar groter kan worden door positieve mond op mond reclame.
Heel eerlijk, ik ben een stadse import Berkelaar, en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik op een bijeenkomst kwam waar op een paar mensen na de hele zaal elkaar kende en bij de voornaam aansprak.... ongekend voor mij, en heel verfrissend, maar wel typerend voor een hechte dorpse gemeenschap.
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 13-01-2011 22:52
]