[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:

• burningbjorn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 17:26
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:38:
[...]

Meegenomen in het wensenlijstje ;)
Het ding draait hier overigens sinds de update reanimatie vlekkenloos... maar het lijkt erop dat ze op ons wba netwerk sowieso iets hebben veranderd waardoor de Amino's niet meer crashen ;)
Hier inderdaad sinds 1,5 week geen crash meer gehad!
Als je Amino een update krijgt, krijg je hier een melding van of merk je er niets van?

Verwijderd

Hier ( Rodenrijs) zijn gisteravond even na 20.00 de analoge en digitale (dvb-C) TV van Lijbrandt uitgevallen .
Het groene ledje op de Genisys bleef branden .
Vanmorgen rond 0800 was dvb-c weer terug en analoog op Ned 2 en SBS 6 na ook .Inmiddels werkt alles weer.
Deze storing is sneller verholpen dan vorige maand toen de aanvoer uit Dordrecht in Rotterdam onderbroken was, dat heeft dagen geduurd.
Zijn er meer die last van deze storing hebben gehad???
Dat het ledje blijft branden terwijl er geen signaal is vind ik vreemd .

• hehaaa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:54
Bij mij (ook Rodenrijs) was het inderdaad ook allemaal down vanaf gister avond.
Via de amino kon er nog wel gewoon tv gekeken worden maar analoog en dvb-c lag er uit.
Vanmorgen zo rond 7 uur nog steeds down heb daarna niet meer kunnen kijken, maar ben blij om te horen dat ik niet de enige ben en dat het als het goed is weer werkt.

Bij mij bleef het ledje ook gewoon branden maar kreeg ook alleen zwart beeld waar ik normaal ruis krijg als hij er helemaal uit ligt.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat ledje geeft enkel aan of er (voldoende) licht wordt ontvangen op de vezel vanuit de POP. Echter als het signaal naar de CATV switch in de POP er niet is dan heb je dus ook geen beeld omdat er geen aanvoer is. Maar dan blijft je ledje dus wel branden omdat jij gewoon verbinding hebt met die switch in de POP ;)

@hehaaa: Als je een zwart beeld krijgt dan kwam er dus ook gewoon signaal binnen, alleen geen beeld.

[ Voor 31% gewijzigd door ik222 op 16-12-2010 13:25 ]

Verwijderd

burningbjorn schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:18:
[...]

Hier inderdaad sinds 1,5 week geen crash meer gehad!
Als je Amino een update krijgt, krijg je hier een melding van of merk je er niets van?
Je krijgt alleen updates tijdens rebooten of aanzetten van de Amino... dus als je hem nooit uitzet krijg je ook geen updates.
Als er een update is tijdens opstarten of rebooten dan is dat herkenbaar aan het startscherm, wat dan zegt Loading.... in plaats van de groene Amino logo's.

Het niet meer crashen heeft overigens niet met de firmware update te maken, want mijn Amino's draaien nog steeds op 0.17.6, en dat is niet de firmware die nu nog getest schijnt te worden ;)
Het heeft er dus alle schijn van dat ze op het wba netwerk de toegang en reactietijden van de w6t servers weer op peil hebben gekregen... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 14:01 ]

Verwijderd

hehaaa schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:21:
Vanmorgen zo rond 7 uur nog steeds down heb daarna niet meer kunnen kijken, maar ben blij om te horen dat ik niet de enige ben en dat het als het goed is weer werkt.
Vanochtend rond 7.30 was dvb-c er weer, gisteren eigenlijk geen last gehad van de storing omdat ik voornamelijk IPTV kijk :)

Er zal wel een onderbreking in de signaalaanvoer vanaf GHM geweest zijn?

Verwijderd

hier ook lijbrandt internet werkt goed alleen geen radio
wel de regionale heel vreemd.
mischien nog meer mensen met die problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:02:
Ik neem aan dat iedereen in B&R inmiddels weer analoge TV/radio en DVB-C hebben? Ik wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het dvb-c en analoog werkt hier goed .
alles eigenlijk .
behalve radio via ip.
werkt al een week niet,vanalles geprobeert maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 01:04:
het dvb-c en analoog werkt hier goed .
alles eigenlijk .
behalve radio via ip.
werkt al een week niet,vanalles geprobeert maar geen succes.
Ok, zal vanavond eens kijken of ik radiokanalen op de Amino heb... anders even melden bij Lijbrandt lijkt me zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Update op de glashart site

Bleiswijk nog 78 mensen nodig
Bergschenhoek nog 182 mensen nodig

http://www.glashart.nl/bleiswijk
http://www.glashart.nl/bergschenhoek

ben nu wel benieuwd of dat ze ook alleen Bleiswijk aansluiten als ze daar genoeg aanmeldingen hebben en in Bergschenhoek niet. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Lijbrandt reclamefolder in de bus, als je voor 1 februari reageert krijg je een gratis HD ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 08:16:
[...]

Ok, zal vanavond eens kijken of ik radiokanalen op de Amino heb... anders even melden bij Lijbrandt lijkt me zo ;)
Nope, geen radio via IPTV op de Amino... webteam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het goed is heb je wel de regionale zenders >:)
das al een dag of 10 ofzo.
al een paar keer gebeld.geen oplossing.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:23:
als het goed is heb je wel de regionale zenders >:)
das al een dag of 10 ofzo.
al een paar keer gebeld.geen oplossing.
Ben inmiddels in contact... wordt aan gewerkt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das mooi
hebben ze ook nog verteld wat het probleem was
>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:49:
das mooi
hebben ze ook nog verteld wat het probleem was
>:) >:)
De verklaring zou een bug zijn in de firmware van de Amino's, maar dat klinkt erg onlogisch, omdat de firmware al veel langer 0.17.6 is, dus al voor de storing.
De melding ligt nu bij GHM om het te gaan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk niet dat het aan de amino ligt.
regionale zender doen het namelijk wel goed. ;)
maar jij heb toch de nieuwe al draaien,heeft die het probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:27:
denk niet dat het aan de amino ligt.
regionale zender doen het namelijk wel goed. ;)
maar jij heb toch de nieuwe al draaien,heeft die het probleem ook.
Ze hebben het alledrie, alleen regionale zenders werken inderdaad, lijkt me dus geen Aminoprobleem.
Overigens heeft de M532 exact dezelfde firmware als de 130m ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Pfff twee erbij in Bergschenhoek en drie erbij in Bleiswijk sinds de vorige telling:

http://www.glashart.nl/bergschenhoek/

http://www.glashart.nl/bleiswijk

Ik denk dat ze nu toch wel zo'n beetje het maximale aantal potentiele inschrijvingen hebben bereikt.

Tijd om een beslissing te nemen Glashart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ze falen inderdaad best hard. Ik kom ook vaker langs borden waar niks op staat of een getal van 4 weken oud, dan eentje die klopt... Mooie foto trouwens, op /bergschenhoek :X Upscaled en een of andere foto waar de outdoor half op staat. Ja, dat ligt lekker centraal in Bergschenhoek, daar zullen ze zeker weten glas krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:59:
[...]

Laat ik het zo stellen, voor echt serieus geinteresseerde mensen uit Lansingerland wil ik wellicht best eens een zaterdagmiddag "Open Huis" bij mij thuis in B&R inplannen met de bouwmanager van Lijbrandt, en van mij part nog iemand van Glashart erbij in mijn woonkamer.

Je kunt dan in ieder geval de Amino 130m (hopelijk met de nieuwe firmware) zien draaien op een flinke full HD TV met het basis + extra pakket in HD, en wellicht dan ook Eredivisie Live (als ze het juiste hendeltje voor mijn account hebben gevonden), 100 Mbit symmetrisch internet ervaren, en wellicht zelfs al een sneak preview zien van de M532 PVR die hier dan hopelijk ook als een zonnetje draait...
En een blik op een echte installatie in een meterkast werpen (voor zover je nog geen Genexis basis hebt in je meterkast).

Aangezien mijn Sony Bravia zowel analoog/DVB-C en IPTV heeft draaien kan je ook op dezelfde TV de verschillen zien.

Voorwaarde is wel dat Lijbrandt voor koffie en een koekje zorgt, en na afloop even meehelpt de puinhopen op te ruimen :P

@WebTm_Lijbrandt: Kunnen we zoiets op korte termijn regelen met jullie bouwmanager erbij?
Niets meer vernomen van Lijbrandt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 08:20:
[...]
Niets meer vernomen van Lijbrandt????
Ja en nee, de bouwmanager vindt het een goed idee, maar is op vakantie, de grote baas die het ook moet goedkeuren is eveneens op vakantie... dus als het al doorgaat wordt het ergens begin januari, of anders pas weer februari omdat ik een paar weken zakelijk in Australie zit eind januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:02:
Men is er nu mee aan de slag... vandaar dat ze mij vanochtend mijn bedje trachtte uit te bellen ;)
Het lijkt erop dat alleen het 700 blok wordt doorgegeven (en dat is het enige blok wat GHM zelf aanlevert naar het schijnt)...

EDIT:
Het blijken alleen 701 t/m 713 te zijn, want 731 en hoger werken ook niet...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Heraut stond vandaag een uiterst negatief verhaal over de ervaringen van een Berkelaar met een aanvraag bij Lijbrandt.Na verspreid over een jaar diverse keren opnieuw (oa via de winkel in Bleiswijk) een aanvraag te hebben gedaan voor zijn schoonmoeder voor TV en telefoon zonder internet, kreeg hij steeds weer te horen dat zijn aanvraag niet in het systeem stond .Na zijn laatste bezoek aan de winkel belde de vriendelijke dame hem de volgende dag op met het bericht : sorry maar we kunnen dit product niet leveren ....
Enkele dagen geleden kreeg hij een folder van Lijbrandt waarin staat dat ze nu voor mensen zonder internet precies dat product kunnen leveren .
De schrijver vraagt zich nu af of hij het nog eens zal proberen.......

Lijbrandt adverteert in de Heraut regelmatig , maar lezen ze dat blad ook ??.
Na zo n ingezonden stuk zou ik als Lijbrandt de volgende dag nog de installatie uitvoeren , een half jaar gratis en met een taart of een zak oliebollen er bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:41
Ik ben net over op IP-TV van Lijbrandt. De kwaliteit valt me nog een beetje tegen. Er zijn veel mpg-artifacten te zien. Maar het is een stuk beter dan digitenne waar ik vandaan kwam.

Het lukt me echter niet om de zenderindeling van de Animo 130m aan te passen. Heeft iemand een handleiding waar in staat hoe je de volgorde van de zenders aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BovenHond schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:08:
Ik ben net over op IP-TV van Lijbrandt. De kwaliteit valt me nog een beetje tegen. Er zijn veel mpg-artifacten te zien. Maar het is een stuk beter dan digitenne waar ik vandaan kwam.
Je kijkt naar gecomprimeerde KPN streams.
Lijbrandt levert KPN IPTV streams?
Het lukt me echter niet om de zenderindeling van de Animo 130m aan te passen. Heeft iemand een handleiding waar in staat hoe je de volgorde van de zenders aanpast?
Zendervolgorde aanpassen is niet mogelijk op de Amino. Dat zou wel met een HTPC kunnen, maar gezien de KPN streams encrypted zijn kun je een HTPC wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BovenHond schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:08:

Zendervolgorde is op geen enkele IPTV product op een settopbox aan te passen... maar je Amino heeft een Mozaiekscherm waarin je je favoriete zender in willekeurige volgorde kan neerzetten.
Zit onder Menu/TV/Mozaiek.

Kwaliteit is een hot topic hier en is inmiddels toegezegd te worden verbeterd in de loop van 2011, waarbij je nu nog kijkt naar ADSL kwaliteit ITV van KPN, maar hopelijk in de loop van dit jaar echte glasvezelkwaliteit zoals de WDGO netwerk klanten gewend zijn van GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Laatst online: 12:50
Ik ben de optie van glasvezel in Bergschenhoek ook aan het bekijken. Heb ik het goed gezien dat Sport1 alleen beschikbaar is via KPN en niet via Lijbrandt of Edutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
G8rb8n schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:05:
Ik ben de optie van glasvezel in Bergschenhoek ook aan het bekijken. Heb ik het goed gezien dat Sport1 alleen beschikbaar is via KPN en niet via Lijbrandt of Edutel?
Dat klopt inderdaad, de televise leverancier van zowel Lijbrandt als Edutel is Glashart Media en die hebben tot op heden geen overeenkomst met Sport1 helaas. KPN heeft een dergelijk overeenkomst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:16:
Lijbrandt adverteert in de Heraut regelmatig , maar lezen ze dat blad ook ??.
Na zo n ingezonden stuk zou ik als Lijbrandt de volgende dag nog de installatie uitvoeren , een half jaar gratis en met een taart of een zak oliebollen er bij...
Lijkt me niet dat Lijbrandtmensen in Hillegom, waar de beslissers zitten, ons lokale leugenaartje lezen, dus hebben de hoge heren dit stukje als pdf van mij gemaild gekregen met de hint dit soort zaken op te lossen voordat ze op deze manier in media geventileerd worden, want als het verhaal helemaal waarheidsgetrouw is dan is het weer een knap stukje knulligheid en miscommunicatie lijkt me zo. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

ik denk ook dat glashart een beslissing moet gaan nemen in bergschenhoek.

ik heb me al ergens in maart ofzo ingeschreven en als we per week 2 aanmeldingen krijgen en we hebben er nog 180 te gaan, duurt het nog ongeveer 2 jaar voordat ze het aantal gehaald hebben. dit slaat natuurlijk nergens op!

volgens mij kun je nu ook niet meer zeggen dat je er niet mee doorgaat. ik geloof dat ze in totaal 4000 aansluitingen willen voor ze gaan aanleggen. dus 4000 aansluitingen is 40%. 10% is dus 1000 aansluitingen en 1% is dus 100 aansluitingen. ze missen dus 2% en zitten nu op 38%.

ik weet niet hoor, maar ze moeten gewoon gaan aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:44:
ik denk ook dat glashart een beslissing moet gaan nemen in bergschenhoek.

ik heb me al ergens in maart ofzo ingeschreven en als we per week 2 aanmeldingen krijgen en we hebben er nog 180 te gaan, duurt het nog ongeveer 2 jaar voordat ze het aantal gehaald hebben. dit slaat natuurlijk nergens op!

volgens mij kun je nu ook niet meer zeggen dat je er niet mee doorgaat. ik geloof dat ze in totaal 4000 aansluitingen willen voor ze gaan aanleggen. dus 4000 aansluitingen is 40%. 10% is dus 1000 aansluitingen en 1% is dus 100 aansluitingen. ze missen dus 2% en zitten nu op 38%.

ik weet niet hoor, maar ze moeten gewoon gaan aanleggen.
Tja, ze moeten natuurlijk helemaal niets, want je praat over een miljoen of 6 in euri per kern (geschat aan de hand van de genoemde kosten voor 5000+ aansluitingen in B&R) wat Reggefiber even de grond in moet stoppen aan glas, een verschrikkelijk klap geld aan hardware en infra voor PoP's voor KPN, die uiteraard ook een flink aandeel in de beslissingspap heeft, en wat ze alleen kunnen terugverdienen door het verhuren van ruimte op het glas aan de providers. Ik wil niet beweren dat die 2% te weinig nu daadwerkelijk de doorslag zou moeten geven om break even te draaien (dat weet ik simpelweg niet), maar niemand kan enig recht afdwingen aan een voorinschrijving op een dienst die fysiek nog niet leverbaar is. Pas als men kan leveren is er zoiets als contractuele leverplicht.

Daarbij.... de vorst zit voorlopig nog in de grond, dus van graafwerk komt sowieso niks terecht als men al een groen licht geeft voor de B's.
Ik heb wel wat geruchten over beide B's gehoord, maar daar mag ik hier niets over zeggen, en terecht, want roddels zijn alleen leuk als ze achteraf kloppen, en over zoveel geld wil ik niet roddelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Volgens mij komen er alleen nog maar aanmeldingen bij van mensen die naar Bergschenhoek komen verhuizen.. Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog veel mensen zijn die zeggen 'ik schrijf me niet in want ik wil meteen Tweak', en toch nog naar Lijbrandt switchen omdat anders niemand glas heeft.

@spikecity: bedankt voor je subtiele roddel :P

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 04-01-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:37:
Volgens mij komen er alleen nog maar aanmeldingen bij van mensen die naar Bergschenhoek komen verhuizen.. Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog veel mensen zijn die zeggen 'ik schrijf me niet in want ik wil meteen Tweak', en toch nog naar Lijbrandt switchen omdat anders niemand glas heeft.

@spikecity: bedankt voor je subtiele roddel :P
Het maakt niet uit bij welke van de drie aanbieders je inschrijft, dat wordt gewoon opgeteld bij Glashart, dus switchen van Tweak naar Lijbrandt of naar Edutel beinvloedt de telling niet. Voor mijn gevoel worden ze wel allebei apart bekeken qua go/no go, want waarom anders ineens de splitsing in de getallen en er een wedstrijdje van maken?

En wat de roddel betreft... ik heb niets zinnigs gezegd hierover, dus.... maar je weet dat ik zo mijn contacten heb :P
Ik hoor zoveel dingen die leuk en interessant zijn om hier te melden, maar aangezien mijn integriteit belangrijker is dan een juicy roddel zal ik het vertrouwen wat men in mij heeft nooit beschamen. ;)
Ik lek alleen maar als men mij influistert dat ik mag lekken :P

Hou het er maar op dat glasvezel als medium alleen maar mooier kan worden, want we staan nog maar aan het wiegje van wat mogelijk is :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

Net maar ff een mail de deur uitgedaan naar Edutel. Die is mij een beetje te stil en al helemaal wat mijn aanvraag betreft... :X

Lijkt er steeds meer op dat ze wachten tot de laatste heiden bekeerd is, nou, dan hebben ze nog een hele harde dobber in deze dorpen :-(

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:01:
Net maar ff een mail de deur uitgedaan naar Edutel. Die is mij een beetje te stil en al helemaal wat mijn aanvraag betreft... :X

Lijkt er steeds meer op dat ze wachten tot de laatste heiden bekeerd is, nou, dan hebben ze nog een hele harde dobber in deze dorpen :-(
En dat terwijl er in Bleiswijk toch zat geld zit zou je zo denken.... maar Edutel zal niets te melden hebben totdat men zeker weet dat het glas er gaat komen lijkt me zo.

/me twijfelt om nogmaals de grap over boer en niet vreten te maken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:05:
[...]

/me twijfelt om nogmaals de grap over boer en niet vreten te maken ;)
_/-\o_ ;)

We wachten (wederom en met grote spanning) wel af....*zucht*....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
In Bergschenhoek zit anders ook genoeg poen... en nog minder verspreid ook, in Bleiswijk zit er het e.e.a. buiten de 'glasgebieden'.

Wat betreft Tweak/switchen: Is het niet zo dat Edutel/Lijbrandt/KPN aan voorinschrijvingen doen? Als je dus bijvoorbeeld Tweak wilt zul je of eerst een jaar een andere provider moeten gebruiken, of hopen dat er genoeg anderen inschrijven, zelf de laatste aansluiting betalen, en meteen je gewenste provider kiezen. Althans, zo had ik het begrepen. En er zijn vast wel wat van die Tweakers die per se Tweak willen voor de nieuwsgroepen en warpspeeds die ze kunnen leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:40:
In Bergschenhoek zit anders ook genoeg poen... en nog minder verspreid ook, in Bleiswijk zit er het e.e.a. buiten de 'glasgebieden'.

Wat betreft Tweak/switchen: Is het niet zo dat Edutel/Lijbrandt/KPN aan voorinschrijvingen doen? Als je dus bijvoorbeeld Tweak wilt zul je of eerst een jaar een andere provider moeten gebruiken, of hopen dat er genoeg anderen inschrijven, zelf de laatste aansluiting betalen, en meteen je gewenste provider kiezen. Althans, zo had ik het begrepen. En er zijn vast wel wat van die Tweakers die per se Tweak willen voor de nieuwsgroepen en warpspeeds die ze kunnen leveren :P
In heel Lansingerland schijnt poen zat te zitten riepen mensen tegen me toen ik hierheen verhuisde ;)
Maar wel frappant dat Bleiswijk dichter bij de eindstreep zit dan Bergschenhoek?

En je hebt inderdaad gelijk, Tweak zit in B&R op het netwerk en niet bij de andere twee B's....
Je zult het dus in eerste instantie moeten doen met die drie, en het is nog maar de vraag of Tweak ook op die andere B's erbij gaat komen als vierde provider, want zo onderscheidend zijn ze behalve usenet in de deal nu ook weer niet.
Het moet uiteraard voor een provider ook interessant zijn om de kosten hiervoor te betalen, want als het aan mij ligt zou ik ook graag XS4ALL op ons netwerk zien, maar die kunnen nog steeds geen triple play aanbieden en zijn dus niet geinteresseerd in glasvezelnetwerken als provider.
En zelf het laatste stuk betalen kan uiteraard, maar met kosten tussen de 750 en 2000 euro lijkt me dat geen verstandige investering als achteraf blijkt dat Tweak er geen heil in ziet om als vierde visser in dezelfde vijver te moeten peuren.

Het is uiteraard met drie providers per netwerk nu al de spoeling verdelen om er alledrie nog iets levensvatbaars van te maken, want vergelijken bij reus KPN zijn alle andere providers uiteraard maar dwergjes die niet uit een grote KPN geldpot kunnen graaien als ze tekort komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:26:
[...]

_/-\o_ ;)

We wachten (wederom en met grote spanning) wel af....*zucht*....
Op zijn Zuid Afrikaans.... alles sal reg(gefiber) kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Net een berichtje in de Heraut over Glasvezel in Bleiswijk. Dit keer geen geen Glashart kleuren maar iets groens. Er is op 12 januari weer een informatieavond in Bleiswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:36:
Net een berichtje in de Heraut over Glasvezel in Bleiswijk. Dit keer geen geen Glashart kleuren maar iets groens. Er is op 12 januari weer een informatieavond in Bleiswijk.
Klopt, gedreven inwoners die hun dorps/stadsgenoten over de streep gaan trachten te trekken, een soort van burgerinitiatief, gesteund door de providers en Glashart uiteraard.
Overigens ook niet in een van de Glashartwinkels maar in de gereformeerde kerk, dorpsstraat 50 te bleiswijk, tussen 20.00 en 21.30 uur.

Wellicht dat ik ook mijn neus even laat zien daar :)
Tenslotte weet ik al wat het genot van glasvezel betekenen kan voor de Bleiswijkers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:01:

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:53:
...
Overigens ook niet in een van de Glashartwinkels maar in de gereformeerde kerk, dorpsstraat 50 te bleiswijk, tussen 20.00 en 21.30 uur.

...
Het gaat over kerken, heidenen en bekeren. Ze doen er in ieder geval moeite voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:15:
Het gaat over kerken, heidenen en bekeren. Ze doen er in ieder geval moeite voor :+
Uhhh..even voor de overige lezers hier.... de heidenen zijn voor rekening van Pinda Powerrrr zelf hoor (hij citeert ook zichzelf), ik citeer gewoon data uit de advertentie in de Heraut :)

Hahaha, wellicht de moderne variant op de kreet "gaat hene en vermenigvuldigt u"? Iets van een donderpreek vanaf de kansel met als afsluiting "gaat hene en schrijft u nu in gij zondaar, in de naam van..." :P
Ongelovigen zullen branden in de hel van ADSL.... rijmt nog ook ;)

Of ze verwachten zo'n massale opkomst met die kneiter van een full page/color advertentie op binnenpagina 1 dat ze gewoon een hele kerk gaan vullen en het niet past in de Glashart winkels ;)

Ik neem in ieder geval wat kleingeld mee, mocht er nog een slimmerik zijn die de collectezakjes gaat doorgeven :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, om het open huis/demonstratiemiddagje voor Lansingerland inwoners weer even op de kaart te zetten... er is in conclaaf met de regio manager van Lijbrandt een voorlopige datum geprikt.

Het gaat om zaterdag 19 februari van 12:00 tot 16:00 uur op mijn adres in B&R (voor geinteresseerden per DM te verkrijgen).

Wat kan je hier zien werken?

- 100/100Mbit symmetrisch internet
- Analoge TV
- DVB-C (zowel op TV als PC)
- IPTV (Amino M532 PVR en Amino 130m) + extra pakket + EDL
- Telefonie (voor zover dat te demonstreren is)
- Installatie in de meterkast (alle touwtjes)

Alle TV producten draaien op een Sony Bravia 101 cm Full HD TV, dus goed vergelijkbaar.
Om de internetsnelheid en symmetrie te laten zien zappen we met regelmaat 100 Mb op en neer naar een professionele webhost in Amsterdam :)

Uiteraard ben je gezellig bij mij thuis op visite, dus voor een kopje koffie/thee of een frisje kan worden gezorgd.
De regio manager van Lijbrandt is in ieder geval aanwezig voor moeilijke vragen over Lijbrandt die ik niet kan beantwoorden.

Ik moet nog even wachten op het definieve groene licht, maar laat alvast even weten of je interesse hebt Lijbrandt diensten eens live te zien draaien, zodat ik weet hoeveel koekjes ik nodig heb :P

UPDATE:
Post gewoon eerst even in dit topic of je komt, dan heb ik ook een beetje overzicht van de belangstelling, want ik weet dat Lijbrandt ook meeleest hier :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de eerste aanmelding is binnen :)
Des te meer mensen zich hiervoor melden, des te groter is de kans dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren, dus als je even tijd hebt en je wilt het zien draaien... now is your chance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga je dan ook de sublieme digitale radio zender demonstreren >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:20:
ga je dan ook de sublieme digitale radio zender demonstreren >:) >:) >:)
Ik ga sowieso niets zelf demonstreren, daar heb ik Lijbrandt voor. Ik stel alleen een werkende opstelling ter beschikking waarop ze hun eigen spul kunnen demonstreren :P

Als die radiozenders het tegen die tijd weer doen uiteraard wel ja, en anders doen we het met die 13 regionalo's :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Count me in!

Wil er graag bij zijn. Ben ook benieuwd of er verschillen zijn met KPN. Schoonouders zitten op glas via hun.

Graag ontvang ik tzt je adres via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:22:
Count me in!

Wil er graag bij zijn. Ben ook benieuwd of er verschillen zijn met KPN. Schoonouders zitten op glas via hun.

Graag ontvang ik tzt je adres via DM.
Staat genoteerd!
Als je KPN bij je schoonouders kunt bekijken dan zal je vooral de snelheid van de Amino's prettig verrassen, het IPTV beeld hier is helaas nog KPN, dus dat zou gelijk moeten zijn. En uiteraard het genot van ouderwets analoog op al je TV's in huis, en het nieuwerwetsere DVB-C (bron: GHM) als alternatief digitaal TV stukje voor TV's en PC's die hiermee uit de voeten kunnen :)

Adres volgt zodra ik een definitieve GO heb van de mannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:42:
En de eerste aanmelding is binnen :)
Des te meer mensen zich hiervoor melden, des te groter is de kans dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren, dus als je even tijd hebt en je wilt het zien draaien... now is your chance :)
Ik kom uiteraard ook graag kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:38:
[...]

Ik kom uiteraard ook graag kijken!
Ook genoteerd ;) and counting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen radio via Lijbrandt, krijg steeds meer spijt van mijn aansluiting bij Lijbrandt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:42
Ik zou het een en ander ook graag willen zien draaien, alvorens een abbo ergens te nemen.
Best jammer trouwens dat de radio het nu al een tijdje niet doet.
Je gaat je afvragen waarom zoiets zo lang moet duren.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 03:11:
Ik zou het een en ander ook graag willen zien draaien, alvorens een abbo ergens te nemen.
Best jammer trouwens dat de radio het nu al een tijdje niet doet.
Je gaat je afvragen waarom zoiets zo lang moet duren.
Staat genoteerd...
Het IPTV radioverhaal is inderdaad erg vreemd, omdat het maanden gedraaid heeft, en nu volgens Yogoi ineens een ingewikkeld probleem blijkt te zijn?

Anyway, IPTV radio is voor mij absoluut onbelangrijk omdat ik gewoon de kabel aan mijn Sony tuner heb hangen met 40 zenders in ruisvrij stereo met RDS, en ik voor radio luisteren geen energieverslindende TV ga aanzetten als ik beter geluid hebt door gewoon mijn tuner aan te zetten.
Je hebt namelijk niet alleen analoge TV bij Lijbrandt, maar ook 40 zenders analoge radio over glas :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 02:22:
Nog steeds geen radio via Lijbrandt, krijg steeds meer spijt van mijn aansluiting bij Lijbrandt te krijgen.
Jij luistert alleen radio op je TV dan?
Kom op zeg, dat is nou echt de meest nutteloze functie van IPTV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja radio over ip zou beter moeten zijn .
analoog is gewoon fm gemoduleerd.
is dus het zelfde als met de tv
digitaal is /kan beter als analoog.
beeld is am gemoduleerd en geluid ook fm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:56:
[...]

Ook genoteerd ;) and counting....
En nog een aanmelding, mijn buurman wil ook graag mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:51:
[...]

Jij luistert alleen radio op je TV dan?
Kom op zeg, dat is nou echt de meest nutteloze functie van IPTV :P
Nee ik luister absoluut geen radio via mijn TV. IPTV gaat via HDMI naar receiver en daarna naar TV. Luister dus radio via receiver. Tevens heb ik geen coax naar mijn TV cq receiver lopen om het audio signaal van de radio kanalen analoog te ontvangen.
Buiten het feit of het nou wel of geen nutteloze functie zou zijn is het toch een dienst welke in de overeenkomst staat welke ik met de fa. Lijbrandt ben aangegaan, dus ze moeten het simpelweg gewoon leveren. Ben van mening dat het nu wel te lang duurt en dat enige communicatie richting de klanten hierover door Lijbrandt zeer te wensen overlaat. Heb al div mailtjes met o.a. deze klacht verzonden naar Lijbrandt, de laatste bijna twee weken geleden....antwoord moet ik op de dag van vandaag nog ontvangen :(.

Maar Spike vertel me eens, als radio via TV nou de MEEST nutteloze functie van IPTV is....wat zijn dan al die andere nutteloze functie's })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Het lijkt er op dat het misschien nog wel eens druk kan worden bij spike thuis :)
Als er tegen die tijd genoeg aanmeldingen zijn dan zal ik ook proberen om langs te komen.

Niet dat ik de diensten nog nooit actief heb gezien maar misschien is het leuk voor de aanwezige als er ook een medewerker van Lijbrandt aanwezig is voor eventuele tech vragen.
(no worries, ik ben geen sales medewerker ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Yogoi schreef op zondag 09 januari 2011 @ 08:36:

Niet dat ik de diensten nog nooit actief heb gezien maar misschien is het leuk voor de aanwezige als er ook een medewerker van Lijbrandt aanwezig is voor eventuele tech vragen.
(no worries, ik ben geen sales medewerker ;))
Vraag aan je collega van Edutel dan of hij misschien ook tijd heeft, aangezien zij hetzelfde leveren ;)

Of gaat het contact tussen jullie net zo belabberd als Edutel doet met zijn aanstaande klanten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Pinda powerrr:
Waarom zou ik precies contact moeten hebben met edutel?
ik kan me zo 1,2,3 geen zaken voorstellen waarom ik contact met medewerkers van edutel moet hebben.
Gezien mij huidige functie (en voorgaande functie) bij Lijbrandt zou het zelfs redelijk vreemd zijn als ik contact met ze had.

misschien dat het bij marketing gebeurt als ze in een gebied vraagbundeling hebben waar edutel zit maar dat weet ik niet omdat ik niks doe voor marketing.

Daarnaast zou het ook raar zijn als Edutel bij een Lijbrandt klant komt laten zien hoe hun diensten eruit zien ;)
Daarnaast levert edutel volgens mij niet op dezelfde manier als Lijbrandt? (ik weet amper wat van edutel dus weet het niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

In dat geval excuus, ik nam aan (en daar ging het fout), dat jullie nauw contact hielden, immers is het voor elke provider beter als mensen overstappen naar glas. Dacht dat jullie wel overleg zouden hebben (hoe kom ik er op :? 8)7 )

En wat betreft het verschil tussen Lijbrandt en Edutel: De heren in de glaswinkel in B'hoek vertelden mij zelf vol trots dat de diensten exact hetzelfde zijn. Verschil zat em in de abonnementsvormen die bij Edutel vrij aan te passen zijn en bij Lijbrandt alleen "per pakket" gaan.
Dat is dan ook de enige reden dat ik voor Edutel ben gegaan, omdat ik het pakket naar eigen wens wilde invullen, anders was het waarschijnlijk gewoon Lijbrandt geworden, die man stapte namelijk als eerste naar me toe in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Er zal vast tussen de marketing afdelingen wel contact zijn. Zoals ik in mijn vorige post ook aangaf.
Lijkt me ook niet meer dan logisch.

Maar dat is nu net waar ik niet werk ;)
Ik ben wat meer technisch ingesteld om het zo maar even uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens al iemand opgevallen dat de middleware van GHM een dag of anderhalf achterloopt op de rest van de wereld?
Zojuist 20:30 gaf de datum/tijd van RTL4 HD aan 8 januari 12:50...

IPTV radiokanalen behalve 701-713 nog steeds allemaal dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:42:
[...]
Maar Spike vertel me eens, als radio via TV nou de MEEST nutteloze functie van IPTV is....wat zijn dan al die andere nutteloze functie's })
De uit functie van de Amino ;)
Qua stroomverbruik scheelt het namelijk nauwelijks, en ook de ontzettend lokale VoD diensten uit dorpen in de buurt van Hillegom zijn allemachtig interessant (NOT dus) en o zo actueel (ook NOT dus). :P

En de buurman van edjepetje45 staat ook genoteerd als nummero 5 ;)
Woensdagavond ben ik overigens uitgenodigd door Glashart op de bijeenkomst als "gebruiker" van het product. ;)

@Yogoi: Er is al een Lijbrandt medewerker hier op die middag hoor (maar dat is inderdaad een verkoperT) :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Daar ben ik me van bewust spikecity.
Ik hoef ook helemaal niet te komen hoor ;)
Het leuk me alleen wel leuk en misschien handig voor wat tweakers mochten ze vragen hebben.

Daarnaast vind ik het sowieso wel leuk om af en toe een klant/gebruiker te ontmoeten. Anders blijft het allemaal zo'n ver van je bed show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:56:
Daar ben ik me van bewust spikecity.
Ik hoef ook helemaal niet te komen hoor ;)
Het leuk me alleen wel leuk en misschien handig voor wat tweakers mochten ze vragen hebben.

Daarnaast vind ik het sowieso wel leuk om af en toe een klant/gebruiker te ontmoeten. Anders blijft het allemaal zo'n ver van je bed show.
Je weet... je bent van harte welkom... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Yogoi schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:56:

Dat is er een van Tempo Team! :)

Als elk bedrijf zulke betrokken medewerkers zou hebben, zouden er een stuk minder topics zijn op dit forum.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand op het B&R netwerk bevestigen dat de tijd die bij het zappen rechtboven in de onderbalk staat vast staat op 8 januari 12:49? In ieder geval bij de RTL HD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleiswijkers en Bergschenhoekers... niet vergeten, vanavond in de gereformeerde kerk in Bleiswijk van 20:00 tot 21:30 een voorlichtingsavond vanuit de bewoners over glasvezel.

Ondergetekende is op uitnodiging van Glashart ook aanwezig daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:07:
Bleiswijkers en Bergschenhoekers... niet vergeten, vanavond in de gereformeerde kerk in Bleiswijk van 20:00 tot 21:30 een voorlichtingsavond vanuit de bewoners over glasvezel.

Ondergetekende is op uitnodiging van Glashart ook aanwezig daar ;)
Oeh, da's interessant, maar ik kan niet... Zal er op deze avond iets verteld worden over de status (go/no-go) van het project en eventuele start van het aanleggen? Of gaan ze bekend maken dat de inschrijfdeadline verschoven wordt naar een random datum ergens over een maand? :') Ik mag hopen dat ze die niet eeuwig voor zich uit blijven schuiven, wachtend op de laatste inschrijvingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:15:
[...]

Oeh, da's interessant, maar ik kan niet... Zal er op deze avond iets verteld worden over de status (go/no-go) van het project en eventuele start van het aanleggen? Of gaan ze bekend maken dat de inschrijfdeadline verschoven wordt naar een random datum ergens over een maand? :') Ik mag hopen dat ze die niet eeuwig voor zich uit blijven schuiven, wachtend op de laatste inschrijvingen...
Geen idee, het is georganiseerd vanuit een aantal bewoners van de B's, en alleen Glashart is in principe aanwezig om vragen te beantwoorden en niet zo zeer om een verkooppraatje te houden.
Wat Glashart zelf gaat mededelen is mij niet bekend, ik ben uitgenodigd om als al draaiende Lansingerland gebruiker eventueel ook vragen te kunnen beantwoorden.

Over go/no go ken ik wat geruchten die ik niet mag verspreiden, maar volgens mij heeft Glashart geen haast om het snel aan te leggen onder mindere voorwaarden, want nu eet het nog geen brood anders dan advertenties en glashartwinkels.

Je bent overigens van harte welkom op zaterdagmiddag 19 feb op de demomiddag bij mij thuis, waar Lijbrandt haar diensten draaiend zal tonen (op mijn account en apparatuur), en vragen die je hebt kan beantwoorden mogelijk.
Als je interesse hebt laat het dan even weten dan DM ik je tzt mijn adres.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Wil eindelijk bestellen, hangt de postcodecheck. Bummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:44:
Wil eindelijk bestellen, hangt de postcodecheck. Bummer!
Gewoon naar de glashart winkel gaan...

Overigens vanavond een leuke bijeenkomst in Bleiswijk, waarbij ik onvoorbereid ook nog even een verhaal mocht afsteken... wat volgens mij wel aardig gelukt is.

KPN heeft inmiddels voorgesteld om op 19 feb tijdens de demo de andere helft van de koekjes te gaan betalen, dus het kan hier gezellig druk worden ;)

De "ik kom" teller staat inmiddels al weer twee hoger ;)

De officiële go/no go teller voor Bleiswijk staat inmiddels overigens op 37, dus waar gaat het nog over?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:14:
De officiële go/no go teller voor Bleiswijk staat inmiddels overigens op 37, dus waar gaat het nog over?
Is de stand van de teller voor Bergschenhoek ook genoemd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:47:
[...]

Is de stand van de teller voor Bergschenhoek ook genoemd? :)
Nee, was een Bleiswijk avond, ieder voor zich en God voor ons allen dus, maar Bleiswijk wint van Bergschenhoek, daar durf ik wel een drankje onder te verwedden, want die knoop wordt dit weekend doorgehakt begreep ik van de Glashart mensen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Sowieso belachelijk dat de twee kernen nu opeens apart bekeken worden... Lansingerland is ten slotte één gemeente... En tijdens alle informatiebijeenkomsten is steeds gemeld "40% van de 10000 potentiele aansluitingen voor Bleiswijk en Bergschenhoek samen moet gehaald worden".

Ergens eind vorig jaar is men opeens overgestapt naar aparte tellers zonder enige nadere verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:15:
[...]

Nee, was een Bleiswijk avond, ieder voor zich en God voor ons allen dus, maar Bleiswijk wint van Bergschenhoek, daar durf ik wel een drankje onder te verwedden, want die knoop wordt dit weekend doorgehakt begreep ik van de Glashart mensen :P
Dus Bleiswijk gaat zeker op glas. Hopelijk nemen ze Bergschenhoek mee maar die verwachting is eigenlijk al weg toen de borden met In Bleiswijk / Bergschenhoek nog x }:O nodig.

Misschien is het wel het zetje wat in Bergschenhoek nodig is om ook mee te mogen doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonSom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Naar aanleiding van dit topic ook maar de knoop doorgehakt en mezelf opgegeven bij Lijbrandt.
Alleen 50/50 internet voorlopig want mijn UPC abbo'tje loopt nog een jaar door.
Ben erg benieuwd.
Zal binnenkort gebeld worden om het modem te laten plaatsen dus ik wacht in spanning :)

Ronsblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdheuvel schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:38:
[...]

Dus Bleiswijk gaat zeker op glas. Hopelijk nemen ze Bergschenhoek mee maar die verwachting is eigenlijk al weg toen de borden met In Bleiswijk / Bergschenhoek nog x }:O nodig.

Misschien is het wel het zetje wat in Bergschenhoek nodig is om ook mee te mogen doen. :/
Officieel wordt go/no go voor Bleiswijk dit weekend beslist werd er door Glashart medegedeeld, maar mijn onderbuikgevoel zegt me dat het zakelijk heel raar zou zijn als ze op de 1600 aansluitingen die ze nodig hadden het op 37 laten klappen.
Wel is beloofd dat indien het doorgaat, voor de zomer Bleiswijk draaiende klanten heeft, dus dat gaat dan best rap.

Ik denk dat het voor de verantwoordelijke Glashard managers wel duidelijk geworden is hoe een en ander in een dorpskern als Bleiswijk werkt, en dat dit een andere aanpak vraagt als in een stad, waar veel individualistischer wordt beslist dan in een dorp, waar veel toch via mond op mond gaat.

Bergschenhoek staat op de borden langs de weg nog op 180, maar ik neem aan dat indien Bleiswijk doorgaat er via mond op mond hierachteraan wellicht voldoende animo wordt gegenereert, omdat men het dan ook bij dorpsgenoten kan zien draaien om die laatste 180 over de streep te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:26:
[...]

Je bent overigens van harte welkom op zaterdagmiddag 19 feb op de demomiddag bij mij thuis, waar Lijbrandt haar diensten draaiend zal tonen (op mijn account en apparatuur), en vragen die je hebt kan beantwoorden mogelijk.
Als je interesse hebt laat het dan even weten dan DM ik je tzt mijn adres.
Bedankt voor de uitnodiging, ik ga het overwegen en zal nog contact met je opnemen als ik erbij wil zijn. Op zich boeit het TV-signaal me niet zo, dat is meer een extra voordeel naast het supersnelle internet :P De voordelen en techniek weet ik zelf in principe genoeg over, maar extra info en praktijkervaringen zijn altijd leuk :)
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:28:
[...]

Officieel wordt go/no go voor Bleiswijk dit weekend beslist werd er door Glashart medegedeeld, maar mijn onderbuikgevoel zegt me dat het zakelijk heel raar zou zijn als ze op de 1600 aansluitingen die ze nodig hadden het op 37 laten klappen.
Wel is beloofd dat indien het doorgaat, voor de zomer Bleiswijk draaiende klanten heeft, dus dat gaat dan best rap.

Ik denk dat het voor de verantwoordelijke Glashard managers wel duidelijk geworden is hoe een en ander in een dorpskern als Bleiswijk werkt, en dat dit een andere aanpak vraagt als in een stad, waar veel individualistischer wordt beslist dan in een dorp, waar veel toch via mond op mond gaat.
Goed nieuws! Ik zou ze ook voor gek verklaren als de boel op 37 aansluitingen niet door laten gaan, mooi dat ze het ook daadwerkelijk zo snel willen realiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:35:
[...]

Bedankt voor de uitnodiging, ik ga het overwegen en zal nog contact met je opnemen als ik erbij wil zijn. Op zich boeit het TV-signaal me niet zo, dat is meer een extra voordeel naast het supersnelle internet :P De voordelen en techniek weet ik zelf in principe genoeg over, maar extra info en praktijkervaringen zijn altijd leuk :)

[...]

Goed nieuws! Ik zou ze ook voor gek verklaren als de boel op 37 aansluitingen niet door laten gaan, mooi dat ze het ook daadwerkelijk zo snel willen realiseren :)
Je bent van harte welkom, ik begreep dat KPN ook wel wat geinteresseerden van glasvezel op mij af wil sturen, dus het kan gezellig druk worden :P

De letterlijke belofte van de bouwmanager van Glashart (die al maanden staat te popelen om van kiet te gaan) was dat indien de Go eind januari er is, in de loop van de zomer de eerste aansluitingen kunnen draaien en dat voor eind 2011 heel ingeschreven Bleiswijk aan het glas ligt.

Er was overigens een groot gehalte aan zelfstandige ondernemers (mannen die weten hoe het zakenleven werkt en die er niet opheen draaien) aanwezig die de diverse Glashart maar ook KPN mensen flink kritisch het vuur aan de schenen hebben gelegd.

Lijbrandt had het praatje (wel in overleg met mij, maar op de avond zelf) uitbesteed aan haar Crash Test Dummy uit Berkel en Rodenrijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic alle vragen, opmerkingen, klachten en issues en antwoorden m.b.t. de glasvezeldiensten van Lijbrandt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:20:
In dit topic alle vragen, opmerkingen, klachten en issues en antwoorden m.b.t. de glasvezeldiensten van Lijbrandt..
Thanks voor de reminder... maar zoveel klanten heeft Lijbrandt nog niet in B&R, dus valt het hier qua klachten en dergelijke nog mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:27:
[...]
Thanks voor de reminder... maar zoveel klanten heeft Lijbrandt nog niet in B&R, dus valt het hier qua klachten en dergelijke nog mee ;)
Voorkomen is beter dan genezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Vraag gesteld aan Glashart via mail:
L.S.

Sinds eind vorig jaar worden de inschrijftellers voor Bergschenhoek en Bleiswijk opeens apart bijgehouden in jullie publicaties rond de dorpen en op internet.

Dit terwijl vorig jaar vanaf het begin van alle acties is gezegd dat jullie glasvezel gaan aanleggen als er 40% inschrijvingen worden behaald van de 10000 potentiele aansluitingen in Bleiswijk en Bergschenhoek SAMEN.

Tevens hoor ik geruchten dat jullie nu apart voor Bleiswijk en Bergschenhoek gaan bepalen of het glasvezelnetwerk er wel of niet komt.

Dit is in mijn ogen een onterechte manier van handelen.

Kunt u mij vertellen of dit juist is? En er dus de kans bestaat dat Bleiswijk wel glasvezel krijgt en Bergschenhoek niet?
Antwoord van de Glashart-winkel Bleiswijk:
Ik begrijp de verwarring die is ontstaan.

Ik kan u melden dat dit weekend een beslissing wordt genomen. Op dat moment weet ik ook wat ik u kan melden. Nu zijn alle opties nog open.

Ik vertrouw er op u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Als ik dit antwoord goed lees gaan ze van het weekend over beide dorpen een beslissing nemen... Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:51:
Vraag gesteld aan Glashart via mail:

[...]

Antwoord van de Glashart-winkel Bleiswijk:

[...]

Als ik dit antwoord goed lees gaan ze van het weekend over beide dorpen een beslissing nemen... Ik ben benieuwd...
Je zou dat denken, maar dezelfde vraag werd gisteren aan Glashart gesteld, en men besluit dit weekend alleen over Bleiswijk, of de man en vrouw van Glashart moeten uit de nek kletsen.
Het feit dat gisterenavond ook een Bleiswijk only bijeenkomst was versterkt deze benadering overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Na negen (!!!) dagen wachten, heb ik maar wederom het contact formulier van Edutel ingevuld met mijn vraag.
Gewoon geen reactie gekregen, niks, noppes, nada...
Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren, dit beloofd veel voor de toekomst. Of is het netwerk bij Edutel niet zo snel, mailen via de telefoonmodem :P

En dan dacht ik dat Ziggo belabberd was, daar krijg je in ieder geval nog een standaard gegeneerd onzin mailtje van... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:57:
Na negen (!!!) dagen wachten, heb ik maar wederom het contact formulier van Edutel ingevuld met mijn vraag.
Gewoon geen reactie gekregen, niks, noppes, nada...
Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren, dit beloofd veel voor de toekomst. Of is het netwerk bij Edutel niet zo snel, mailen via de telefoonmodem :P

En dan dacht ik dat Ziggo belabberd was, daar krijg je in ieder geval nog een standaard gegeneerd onzin mailtje van... :X
Edutel was gisteren ook niet aanwezig, terwijl KPN en Lijbrandt full force daar waren... het lijkt erop dat Edutel geen zin heeft om te gaan leveren in de B's 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:01:
[...]

Edutel was gisteren ook niet aanwezig, terwijl KPN en Lijbrandt full force daar waren... het lijkt erop dat Edutel geen zin heeft om te gaan leveren in de B's 8)7 :?
Idd, daar lijkt het bijna op.

Heel eerlijk gezegd, is het voor de gewone consument (tweakers reken ik hier maar niet onder, die kijken verder dan hun neus lang is), ook niet te snappen wat het verschil is tussen KPN, Lijbrandt of Edutel. Er wordt gekeken naar de prijs, wel of niet goede ervaring met KPN, of vindt het verkooppraatje van de bestreffende medewerker fantastisch.
Lijbrandt en KPN zijn een stuk actiever in hun benadering naar de dorpen toe. Dat geeft al een beetje bekendheid en ik gok dat Edutel daardoor nu gaat achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Lijbrandt heeft in de tussentijd zijn aanbiedingen (van april 2010) iets aangepast, waar je voor de HD box bij het 25/25 compleet abonnement eerst 60 euro moest betalen is deze nu gratis. Daarnaast zijn de HD zenders het eerste jaar gratis.

Had deze vraag even voorgelegd aan het Lijbrandt webteam hier op GOT, helaas geen antwoord gekregen.

Daarom heb ik het ook even nagevraagd in de winkel in Bleiswijk en het blijkt dat wanneer het netwerk daadwerkelijk zal worden aangelegd de aanbiedingen die op dit moment gelden ook van toepassing zijn.

Het bovenstaande heeft het Lijbrandt Webteam ook vermeld in deze post.

Ik ben benieuwd wat het besluit van Glashart / Reggefiber zal zijn, zou het persoonlijk wel érg vreemd vinden om het op de nog 37 resterende inschrijvingen in Bleiswijk compleet af te ketsen.

[ Voor 9% gewijzigd door .NCK op 13-01-2011 22:11 . Reden: Update Lijbrandt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:16:
[...]

Idd, daar lijkt het bijna op.

Heel eerlijk gezegd, is het voor de gewone consument (tweakers reken ik hier maar niet onder, die kijken verder dan hun neus lang is), ook niet te snappen wat het verschil is tussen KPN, Lijbrandt of Edutel. Er wordt gekeken naar de prijs, wel of niet goede ervaring met KPN, of vindt het verkooppraatje van de bestreffende medewerker fantastisch.
Lijbrandt en KPN zijn een stuk actiever in hun benadering naar de dorpen toe. Dat geeft al een beetje bekendheid en ik gok dat Edutel daardoor nu gaat achterblijven.
Vergis je niet dat de grote activiteiten die KPN en Lijbrandt op dit soort avonden vertonen ook gewoon geld kosten.
Uiteraard juich ik toe dat een klein clubje als Lijbrandt in ieder geval het geld en de resources inzet om in ieder geval nog een leuk stuk van de markt te bewerken om KPN niet alles zomaar in de schoot te werpen, maar ik kan me Edutel ook wel voorstellen.

Ze hebben op papier de beste deal, dus als het doorgaat dan plukken zij zonder al te veel effort de vruchten van al het harde werk wat de andere providers hebben gedaan. Want wees eerlijk, op het moment dat er een Go is en je dus weet dat er glas komt dan is de deal van Edutel (als Hollander gedacht) wel een heel aantrekkelijke.

Ga je even kijken naar de drijfveren achter Lijbrandt, dan snap je dat dit winkelzusje van Reggefiber erop gebrandt is dat het er komt, want geen glas aanleggen betekent letterlijk een hoop verloren geld aan reclame, bijeenkomsten en twee winkels (die wel door Glashart betaald zijn maar toch....).

Een van de ondernemers op die avond vond het onbegrijpelijk dat nieuwe providers dus nadat het netwerk is aangelegd onder dezelfde kosten kunnen inhaken erop, en dat ze niet hoeven mee te betalen aan de kosten die de aanvraagbundeling en dergelijke Reggefiber en de providers die hun nek hebben uitgestoken wel hebben gehad.

Ok, zowel KPN als Lijbrandt zijn gelieerd aan Reggefiber, dus liggen de belangen hier anders dan voor Edutel, die wel ergens in de familie zit, maar volgens mij onder de Reggeborg club.
.NCK schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:36:
Ik ben benieuwd wat het besluit van Glashart / Reggefiber zal zijn, zou het persoonlijk wel érg vreemd vinden om het op de nog 37 resterende inschrijvingen in Bleiswijk compleet af te ketsen.
Ik zit zelf al 25 jaar in het zakenleven, en 37 op 1600 kan in mijn optiek nooit een no go opleveren, wetende dat in dorpskernen als Bleiswijk (waar je van de slager weet dat de dochter van je buren zwanger is, no pun intented overigens) als het product geleverd kan worden alleen maar groter kan worden door positieve mond op mond reclame.

Heel eerlijk, ik ben een stadse import Berkelaar, en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik op een bijeenkomst kwam waar op een paar mensen na de hele zaal elkaar kende en bij de voornaam aansprak.... ongekend voor mij, en heel verfrissend, maar wel typerend voor een hechte dorpse gemeenschap.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonSom
Ai,
Monteur van KPN/Lijbrandt zojuist geweest.
Modem hangt alles werkt alleen het internet nog niet!!
Begint dus niet helemaal lekker maar dat wijt ik maar even aan de opstartproblemen.
Wordt weer teruggebeld voor een nieuwe afspraak.
Hopelijk komt er dan IP door het licht ;)

Ronsblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonSom schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:47:
Ai,
Monteur van KPN/Lijbrandt zojuist geweest.
Modem hangt alles werkt alleen het internet nog niet!!
Begint dus niet helemaal lekker maar dat wijt ik maar even aan de opstartproblemen.
Wordt weer teruggebeld voor een nieuwe afspraak.
Hopelijk komt er dan IP door het licht ;)
Uhhh.. heb je nu KPN of Lijbrandt als provider, want Lijbrandt heeft geen KPN monteurs bij mijn weten maar werkt in B&R met installatiebedrijf van Gelder.
Bij mij duurde internet ook een paar uur voordat het er was, had te maken met activeren en het uitgeven van een IP aan mijn router (omdat ik zo slim was geweest mijn mac adres te wijzigen).
Het kan ook zijn dat ze jouw touwtje niet goed gepatcht hebben. Heb je overigens wel IPTV dan, want dat komt over dezelfde vezel binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem bij Lijbrandt. Bij mij had ik eind september na het activeren meteen de analoge TV (via de aparte glasvezel) het activeren van internet wilde niet lukken. Totdat de monteur ( van Gelder ja) na een telefoontje de tip kreeg om zijn andere laptop te gebruiken voor het activeren.
Hij had nl 10 minuten daarvoor het internet bij onze buurman geactiveerd en met hetzelfde mac adres kon hij niet binnen een bepaalde tijd weer een aansluiting activeren . Nadat hij internet had geactiveerd met zijn tweede laptop, moest ik nog minstens een half uur wachten voordat op mijn laptop die ik paraat had staan ook internet werkte.De monteur vertelde ook dat het niet meteen kon.
Recent mijn router vervangen en weer hetzelfde probleem , ben eerst maar een eindje gaan wandelen bij terugkeer had ik weer internet.
Als je het weet is het niet erg maar wie weet dit van de klanten ???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonSom
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:32:
[...]

Uhhh.. heb je nu KPN of Lijbrandt als provider, want Lijbrandt heeft geen KPN monteurs bij mijn weten maar werkt in B&R met installatiebedrijf van Gelder.
Bij mij duurde internet ook een paar uur voordat het er was, had te maken met activeren en het uitgeven van een IP aan mijn router (omdat ik zo slim was geweest mijn mac adres te wijzigen).
Het kan ook zijn dat ze jouw touwtje niet goed gepatcht hebben. Heb je overigens wel IPTV dan, want dat komt over dezelfde vezel binnen.
;) Ja, dat was een leuke verwarring. Men belde met de mededeling dat de KPN lijn werd geaktiveerd :o
Daarop meteen maar even Lijbrandt gebeld om te checken hoe dat nu zat.
Blijkt dat er wel degenlijk (volgens Lijbrandt medewerker) KPN monteurs modems plaatsen en activeren.

Zal i.e.g wel even het modem aanzetten en aan mijn ASA patchen. Wacht ik even een paar uurtjes en zien we wel of er een IP'tje komt.
Anders volgende week wedeom via een monteur.

Heb geen IPTV alleen internet.
UPC loopt hier nog een jaartje |:(

Ronsblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:27:
[...]

En die ene klant in Berkel heeft nog steeds geen digitale radio :(
Een kleine reminder leek me wel op z'n plaats zodat het niet in de vergetelheid raakt.

EDIT: ik zie dat Spikecity het gisteren nog aangekaart heeft in het topic http://gathering.tweakers...message/35372017#35372017

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 22:46 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste