Yep, hier, per DM en per mail aan mijn vaste contacten.... nog nooit ergens vijf weken zonder gezetenVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:14:
[...]
En die ene klant in Berkel heeft nog steeds geen digitale radio![]()
Een kleine reminder leek me wel op z'n plaats zodat het niet in de vergetelheid raakt.
EDIT: ik zie dat Spikecity het gisteren nog aangekaart heeft in het topic http://gathering.tweakers...message/35372017#35372017
Weekend is zo goed als voorbijVerwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:15:
[...]
...., want die knoop wordt dit weekend doorgehakt begreep ik van de Glashart mensen
Waiting on the world to change
Ik denk dat er dinsdag of a.s. woensdag (in de heraut) meer informatie gegeven zal worden over de go of no-go.
Zouden de heren en dames al uitgehakt zijn?
Verwijderd
Geen idee.... ik heb officieel en officieus nog niets mogen vernemen van de hakpartijsvdheuvel schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:54:
Zouden de heren en dames al uitgehakt zijn?
Vandaag ook nog overal het aantal aansluitingen langs de weg (75 in B'Wijk / 180 in B'Hoek), is er inmiddels al wat meer bekent over het 'hakken' tijdens het afgelopen weekend?
Net op twitter een tweet van Burgemeester van Vliet:
Persbericht: 'Inwoners bezorgen Bleiswijk een definitief ‘ja’ voor glasvezel'. Benodigde aanmeldingen in Bergschenhoek nog niet gehaald
[ Voor 41% gewijzigd door .NCK op 18-01-2011 18:41 . Reden: persbericht via twitter ]
En we wachten nog steedsRonSom schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:47:
Ai,
Monteur van KPN/Lijbrandt zojuist geweest.
Modem hangt alles werkt alleen het internet nog niet!!
Begint dus niet helemaal lekker maar dat wijt ik maar even aan de opstartproblemen.
Wordt weer teruggebeld voor een nieuwe afspraak.
Hopelijk komt er dan IP door het licht
Ronsblog
Verwijderd
Mmm... goed geïnformeerd onze burgervader dus, want zelfs de medewerkster van Glashart Bleiswijk wist vanmiddag nog niets.NCK schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:34:
Vandaag ook nog overal het aantal aansluitingen langs de weg (75 in B'Wijk / 180 in B'Hoek), is er inmiddels al wat meer bekent over het 'hakken' tijdens het afgelopen weekend?
[...]
Dan zal het waarschijnlijk wel morgen in de Heraut te lezen zijn?
Van Vliet is een oud IT-er hè. Daarom dat ie zo op dat glas verhaal loopt te hameren
Donderdag besteld. Direct een mail ter bevestiging gekregen, daarna niets meer gehoord. Heb uiteindelijk gebeld en ik ga gebeld worden door een monteur die het modem komt plaatsen (heb gekozen om zelf te installeren maar blijkbaar brengen ze het modem toch al tot in je meterkast. Iemand een idee hoe lang dit verder gaat duren, aan de lijn konden ze me weinig zinnigs vertellen?
Ik blijf het belachelijk vinden... Eén gemeente met drie dorpskernen waarvan er straks twee glas hebben en één niet. Ook erg handig als je verhuist binnen de gemeente..NCK schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:34:
[...]
Iemand schreef dat er in Bleiswijk 1600 inschrijvingen nodig waren. Dat betekent dat er voor Bergschenhoek 2400 nodig zijn? Waarvan ze er nu dus al 2220 hebben? Ik ken de cijfers van Berkel niet, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat ze daar een stuk minder aansluitingen hebben momenteel... Is 2220 aansluitingen dan echt niet rendabel voor Glashart?
Zoals ik al eerder heb gezegd en Spike ook al heeft ondervonden in Bleiswijk; In dorpen zoals deze gaat nieuwe techniek langzaam. Mond op mond reclame is onontbeerlijk. Maar als de dorpelingen eenmaal zien hoe het gaat, zullen ze ook vanzelf overstappen.
Ik hoop van harte dat er wat mensen van Glashart/Reggefiber of whatever mee lezen, misschien kunnen ze er wat mee.
was gegroet,
een verdrietige inwoner van Bergschenhoek, die hoopt dat zijn dorpje niet wordt overgeslagen...
Ik hoop van harte dat er wat mensen van Glashart/Reggefiber of whatever mee lezen, misschien kunnen ze er wat mee.
was gegroet,
een verdrietige inwoner van Bergschenhoek, die hoopt dat zijn dorpje niet wordt overgeslagen...

Verwijderd
Ik snap het sentiment, maar uiteindelijk bepalen de cijfertjes (de business case zoals de Glashart man het noemde) of iets rendabel is of niet, en voor zover is weet is B&R ook nog lang niet 40% bezet, en dat zijn wel 5200+ aangelegde aansluitingen a gemiddeld 1000 euro/huis..Mr Magic schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:27:
[...]
Ik blijf het belachelijk vinden... Eén gemeente met drie dorpskernen waarvan er straks twee glas hebben en één niet. Ook erg handig als je verhuist binnen de gemeente.
Iemand schreef dat er in Bleiswijk 1600 inschrijvingen nodig waren. Dat betekent dat er voor Bergschenhoek 2400 nodig zijn? Waarvan ze er nu dus al 2220 hebben? Ik ken de cijfers van Berkel niet, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat ze daar een stuk minder aansluitingen hebben momenteel... Is 2220 aansluitingen dan echt niet rendabel voor Glashart?
Wat dit soort mensen wellicht nog niet helemaal begrijpen (en dat gaf zijn collega ook toe) is hoe sommige gemeenten in elkaar zitten en het grote verschil tussen dorpse mentaliteit en stadse mentaliteit.
Ach, ik denk niet dat Bergschenhoek uiteindelijk afketst, alleen dat het nog een paar maanden duurt.pinda powerrr schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:51:
Zoals ik al eerder heb gezegd en Spike ook al heeft ondervonden in Bleiswijk; In dorpen zoals deze gaat nieuwe techniek langzaam. Mond op mond reclame is onontbeerlijk. Maar als de dorpelingen eenmaal zien hoe het gaat, zullen ze ook vanzelf overstappen.
was gegroet,
Het lijkt me namelijk helemaal niet handig of rendabel om alleen Bleiswijk aan te leggen als Bergschenhoek bijna letterlijk tussen B&R en Bleiswijk inligt, en men waarschijnlijk Bleiswijk gaat voeden vanuit de headend in B&R.
Ik durf er nog wel een kratje bier op te zetten dat met een paar maanden vertraging Bergschenhoek ook wordt aangelegd, zeker als onze dorpse mond op mond gaat werken om voor die kern ook de laatste twijfelaars over de streep te sleuren. Desnoods steek ik hetzelfde verhaal nogmaals af bij een paar initiatiefnemers uit Bergschenhoek tijdens een over de streep sleur avond
PS
Op 19 februari zijn hier inmiddels drie Lijbrandt mensen aanwezig tijdens de demo, dus hoop ik dat we nog wat meer enthousiastelingen kunnen vinden die even langswippen.
Het geeft in ieder geval aan dat Lijbrandt er serieus werk van wil maken om ook Bergschenhoekers aan het glas te krijgen.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 00:03 ]
Verwijderd
@JasPov
Ik kreeg ook netjes na het bestellen via internet een mail bevestiging, dat alles in goede order is ontvangen. Verder krijg je GEEN informatie
. Mail verstuurd naar info@lijbrandt.nl, geen reactie dus helpdesk van Lijbrandt gebeld. De medewerker adviseerde om de GlashartServiceWinkel in Bleiswijk te bellen, zij kunnen meer informatie geven. Bij de GlashartServiceWinkel vertelde ze mij dat het ongeveer 4 weken ging duren voordat een monteur ging langskomen, zo niet moest ik hun nog maar eens bellen.
En na 4 weken een brief met daarin de afspraak om op 17-1-2010 tussen 15:00 en 17:00 langs te komen. Gelukkig was mijn vrouw thuis, want hij stond al om 12:00 voor de deur i.p.v 15:00, beetje vreemd, maar goed.
Modem hangt nu netjes in de meterkast sinds maandag met knipperende lampjes, maar de monteur kon de lijn niet "activeren"....???? Nog steeds niks van Lijbrandt gehoord........
Wacht met spanning af, waarneer Lijbrandt contact op gaat nemen, of waarneer ik mijn Animo binnen krijg.
Dus mijn advies is, de GlashartServiceWinkel in bleiswijk bellen/mailen/spammen
, zij reageren ten minste en ze lijken meer info te hebben dan Lijbrandt zelf.
Ik kreeg ook netjes na het bestellen via internet een mail bevestiging, dat alles in goede order is ontvangen. Verder krijg je GEEN informatie
En na 4 weken een brief met daarin de afspraak om op 17-1-2010 tussen 15:00 en 17:00 langs te komen. Gelukkig was mijn vrouw thuis, want hij stond al om 12:00 voor de deur i.p.v 15:00, beetje vreemd, maar goed.
Modem hangt nu netjes in de meterkast sinds maandag met knipperende lampjes, maar de monteur kon de lijn niet "activeren"....???? Nog steeds niks van Lijbrandt gehoord........
Wacht met spanning af, waarneer Lijbrandt contact op gaat nemen, of waarneer ik mijn Animo binnen krijg.
Dus mijn advies is, de GlashartServiceWinkel in bleiswijk bellen/mailen/spammen
Ik snap wel dat er een business case moet zijn, maar ik ben van mening dat we nu gewoon vals zijn voorgelicht.Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:56:
[...]
Ik snap het sentiment, maar uiteindelijk bepalen de cijfertjes (de business case zoals de Glashart man het noemde) of iets rendabel is of niet, en voor zover is weet is B&R ook nog lang niet 40% bezet, en dat zijn wel 5200+ aangelegde aansluitingen a gemiddeld 1000 euro/huis..[...]
Vanaf het begin van de campagne is geroepen dat Bleiswijk en Bergschenhoek samen 40% moesten halen. Tot de 38% inschrijvingen van vorig jaar november is steeds samen geteld, daarna kwamen er zonder nadere toelichting opeens aparte tellers. En nu wordt opeens apart besloten dat men voor Bleiswijk wel gaat aanleggen en voor Bergschenhoek niet.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat er meer achter zit. Wellicht vinden ze het project om in beide dorpen tegelijk aan te leggen te risicovol op kostentechnisch of organisatorisch gebied? En gebruiken ze nu de splitsing als "smoes" om gefaseerd aan te kunnen leggen.
Je maakt mij niet wijs dat als 1600 aansluitingen in Bleiswijk wel rendabel zijn, een netwerk van dezelfde orde grootte in Bergschenhoek met 2200 aansluitingen niet rendabel zou zijn.
Verwijderd
Dat zou best eens kunnen kloppen, want alleen Bleiswijk aanleggen lijkt me niet rendabel genoeg, maar om het op deze manier te faseren qua kosten zou een verklaring kunnen zijn.Mr Magic schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:20:
Mijn onderbuikgevoel zegt dat er meer achter zit. Wellicht vinden ze het project om in beide dorpen tegelijk aan te leggen te risicovol op kostentechnisch of organisatorisch gebied? En gebruiken ze nu de splitsing als "smoes" om gefaseerd aan te kunnen leggen.
Ik neem aan dat onze burgervader het definitieve Ja direct vanaf Glashart te horen heeft gehad, en mijn gevoel zegt dat Bergschenhoek daar een paar maanden later achteraan komt.
Wel apart dat er geen getallen meer genoemd worden voor hoeveel mensen er in Bergschenhoek nog nodig zijn.
Dat het nieuwbouw project Parkzoom wel glas krijgt is wel weer een opkikker. Ligt bij mij om de hoek namelijk.
Dat het nieuwbouw project Parkzoom wel glas krijgt is wel weer een opkikker. Ligt bij mij om de hoek namelijk.
Verwijderd
Ik las net een tweet van de directeur van Reggefiber, die één miljoen FttH aansluitingen in de steigers aan het zetten is... kan me niet voorstellen dat daar Bergschenhoek oudbouw niet bijzitsvdheuvel schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:03:
Wel apart dat er geen getallen meer genoemd worden voor hoeveel mensen er in Bergschenhoek nog nodig zijn.
Verwijderd
Je staat genoteerd.... adres volgt tzt per DM.Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:52:
Spikecity
Als ik in Berkel ben, wil ik op 19 feb graag even langswippen.
EDIT:
Grote full color ad in de Heraut met de felicitaties voor Bleiswijk..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 19:41 ]
Verwijderd
Vandaag weer contact gehad met helpdesk van Lijbrandt, of ik nog informatie krijg over de verdere afhandeling nadat de monteur het modem in de meterkast heeft geplaatst. Binnen 2 weken wordt er weer contact opgenomen en krijg ik met andere spullen van het "Compleet" pakket opgestuurd.
Sinds de aanvraag nog geen contact vanuit Lijbrandt gekregen.
Misschien is een cursus "communicatie naar de klant" hulpzaam.
Sinds de aanvraag nog geen contact vanuit Lijbrandt gekregen.
Verwijderd
Waar ik dan wel benieuwd naar ben (ervaringen met UPC meegenomen) is of ze dat soort vertragingen dan wel netjes (en vanuit zichzelf) bijhouden ivm facturen die ze gaan sturen, termijnen van proef die ze aanhouden, e.d.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:34:
Vandaag weer contact gehad met helpdesk van Lijbrandt, of ik nog informatie krijg over de verdere afhandeling nadat de monteur het modem in de meterkast heeft geplaatst. Binnen 2 weken wordt er weer contact opgenomen en krijg ik met andere spullen van het "Compleet" pakket opgestuurd.
Sinds de aanvraag nog geen contact vanuit Lijbrandt gekregen.![]()
Verwijderd
@Thagizmo
Dat heb ik uiteraard ook bij de helpdesk medewerker van Lijbrandt gevraagd, aangezien we natuurlijk een proeftijd van 2 maanden hebben en ik ook nog UPC heb en een internet provider. Dat deze proeftijd pas begint op het moment dat alles netjes geactiveerd is.
Zij bevestigde dit wel, maar zoals bij alle bedrijven moeten we maar even afwachten of dit goed gaat.
Dat heb ik uiteraard ook bij de helpdesk medewerker van Lijbrandt gevraagd, aangezien we natuurlijk een proeftijd van 2 maanden hebben en ik ook nog UPC heb en een internet provider. Dat deze proeftijd pas begint op het moment dat alles netjes geactiveerd is.
Zij bevestigde dit wel, maar zoals bij alle bedrijven moeten we maar even afwachten of dit goed gaat.
Zo lang de Lijbrandt NT niet geplaatst is kan het abonnement niet eens starten.
Na plaatsing vna de NT moet de monteur namelijk een oplever protocol volgen (soort internet pagina) via de zojuist gemonteerde NT.
Pas als dat signaal binnen is bij Lijbrandt kan een abonnement uberhaupt starten.
Of bedoelde je dat de monteur je al wel aangesloten had?
Na plaatsing vna de NT moet de monteur namelijk een oplever protocol volgen (soort internet pagina) via de zojuist gemonteerde NT.
Pas als dat signaal binnen is bij Lijbrandt kan een abonnement uberhaupt starten.
Of bedoelde je dat de monteur je al wel aangesloten had?
Waarschijnlijk hetzelfde als bij mij.
Wel de modem in de meterkast maar nog geen gereedmelding/oplever protocol.
We gaan ervan uit dat dit snel gedaan wordt.
Wel raar waarom dit soort dingen niet gewoon goed gaan.
Update:
Wordt aan gewerkt.
Yogoi
Wel de modem in de meterkast maar nog geen gereedmelding/oplever protocol.
We gaan ervan uit dat dit snel gedaan wordt.
Wel raar waarom dit soort dingen niet gewoon goed gaan.
Update:
Wordt aan gewerkt.
Yogoi
[ Voor 14% gewijzigd door RonSom op 21-01-2011 15:51 ]
Ronsblog
Verwijderd
Hier snap ik niets van bij mij deed de monteur die door van Gelder was ingehuurd dat eind september achter elkaar . Bij de buurman was hij in 10 minuten klaar bij mij duurde het wat langer omdat hij nog niet wist dat hij met dezelfde PC ( -macadres) niet direct weer een andere aansluiting kon activeren .
Is de kennis bij Lijbrandt dan weer verdwenen ????
Is de kennis bij Lijbrandt dan weer verdwenen ????
Bij RonSom ging er technisch iets fout zo ver ik kon achterhalen.
Ik had vandaag niet echt tijd om uitgebreid onderzoek te doen naar wat er precies gebeurt is.
Wat ik weet is dat de aannemer vanwege een reden (dat heb ik dus niet uitgezocht) niet kon opleveren.
Hierna is er overleg geweest voor de oplossing tussen Lijbrandt en de aannemer.
Ik had vandaag niet echt tijd om uitgebreid onderzoek te doen naar wat er precies gebeurt is.
Wat ik weet is dat de aannemer vanwege een reden (dat heb ik dus niet uitgezocht) niet kon opleveren.
Hierna is er overleg geweest voor de oplossing tussen Lijbrandt en de aannemer.
Wat een wonder, na een goede twee (!!!) maanden, heb ik dan eindelijk bevestiging van Edutel betreffende mijn aanvraag.
Met de mooie regel eronder, dat de aansluiting afhankelijk is van de inschrijvingen in Bleiswijk en B'hoek... euhh jongens...Bleiswijk had al een go

Zucht...
En voor iedereen uit B'hoek die mee leest: AANMELDEN!!!
Met de mooie regel eronder, dat de aansluiting afhankelijk is van de inschrijvingen in Bleiswijk en B'hoek... euhh jongens...Bleiswijk had al een go

Zucht...
En voor iedereen uit B'hoek die mee leest: AANMELDEN!!!
Verwijderd
De analoge TV ( incl DVD-c ) van Lijbrandt ligt er hier in Rodenrijs sinds ca 23.10 weer eens uit
RTV led is ook uit.
Bij anderen ook geen beeld ?
Zaterdagmorgen rond 0730 was het weer terug.
RTV led is ook uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 09:03 ]
Gisteren nog maar een mailtje gestuurd naar de Glashart-winkel om mijn ongenoegen te uiten over het feit dat Bergschenhoek (nog) geen glasvezel krijgt. Krijg ik zojuist het volgende antwoord:
Hopelijk volgt de officiele publicatie snel... Voorlopig ben ik blij!
Er stond niet bij dat ik het niet verder mocht vertellenIk heb net toestemming gekregen om u een primeur te geven.
Bergschenhoek heeft ook GROEN licht gekregen!
Nu worden de volgende stappen genomen en hoop ik zo snel mogelijk meer te horen en een planning te krijgen.
Verwijderd
Bij de GO van Bleiswijk (en de eventuele van B'hoek), wordt dan de complete gemeente gedaan, of alleen degene die daadwerkelijk een aanmelding bij de 3 providers hebben ingediend ? En als dat zo is....hoe zit dat dan met eventuele toekomstige aanvragen ??!!
Inderdaad weer geen analoog beeld zaterdagavond....hoe verrassend bij dat prutsende Lijbrandt
Inderdaad weer geen analoog beeld zaterdagavond....hoe verrassend bij dat prutsende Lijbrandt
Ik had na de Go voor Bleiswijk een mail gestuurd naar Glashart. ToevalligMr Magic schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:47:
Gisteren nog maar een mailtje gestuurd naar de Glashart-winkel om mijn ongenoegen te uiten over het feit dat Bergschenhoek (nog) geen glasvezel krijgt. Krijg ik zojuist het volgende antwoord:
[...]
Er stond niet bij dat ik het niet verder mocht vertellen
Beste meneer van den Heuvel. Sorry dat het antwoordt even op zich liet wachten. Inmiddels heb ik goed nieuws ontvangen. Ook bergschenhoek heeft groen licht gekregen! Met vriendelijke groet, Silvia Wallaard Service medewerker Glashart Dorpsstraat 63 2665 BH Bleiswijk 010- 7989006 www.glashart.nl bergschenhoek@glashart.nl |
Edit: Ik ben blij.
Verwijderd
Klopt... zal een storing geweest zijn... maar aangezien ik in een ziekenhuisbed lag niks van gemerktVerwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:21:
De analoge TV ( incl DVD-c ) van Lijbrandt ligt er hier in Rodenrijs sinds ca 23.10 weer eens uit
RTV led is ook uit.
Verwijderd
Mag dat ook GHM zijn? Die leveren namelijk analoge/DVB-C TV en niet Lijbrandt, die stuurt je alleen de factuurVerwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:58:
Mr Magic schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:47:
[...]
Er stond niet bij dat ik het niet verder mocht vertellen
Pinda is weer blij!
Verwijderd
Oke, sorry.Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:10:
[...]Mag dat ook GHM zijn? Die leveren namelijk analoge/DVB-C TV en niet Lijbrandt, die stuurt je alleen de factuur
Op dit moment kan Lijbrandt helemaal niets meer goed doen, in mijn ogen dan
Maandag wordt bij mij het modem geïnstalleerd. Hoeveel ethernetpoorten heeft dat modem? Ik heb er drie nodig. Heb nu nog tijd om tijdig een switch te regelen als dat nodig is.
Er zitten 4 ethernetpoorten op, maar die kun je niet gebruiken.
Diensten worden namelijk op een poort geactiveerd.
Meestal zit internet op poort E1.
Als je daar meerdere PC's op wilt aansluiten raad ik je een router aan omdat je maar 1 actief IP toegewezen krijgt. Een switch zal dan alsnog niet werken zoals je wilt namelijk.
Als je daar meerdere PC's op wilt aansluiten raad ik je een router aan omdat je maar 1 actief IP toegewezen krijgt. Een switch zal dan alsnog niet werken zoals je wilt namelijk.
Verwijderd
Vreemd want bij Bleiswijk stond het officieel aangekondigd in de krant en op de glashart site op 19-1... op diezelfde datum stond dat Bergschenhoek nog niet beslist is...svdheuvel schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:52:
[...]
Ik had na de Go voor Bleiswijk een mail gestuurd naar Glashart. Toevalligheb ik ook net gehoord dat het een GO is voor Bergschenhoek.
Beste meneer van den Heuvel.
Sorry dat het antwoordt even op zich liet wachten.
Inmiddels heb ik goed nieuws ontvangen. Ook bergschenhoek heeft groen licht gekregen!
Met vriendelijke groet,
Silvia Wallaard
Service medewerker Glashart
Dorpsstraat 63
2665 BH
Bleiswijk
010- 7989006
www.glashart.nl
bergschenhoek@glashart.nl
Edit: Ik ben blij.
http://www.glashart.nl/be...chenhoek--19-januari-2011
Daarbij heel vreemd dat iemand van de Glashartwinkel in Bleiswijk meer weet dan de mensen die het gaan aanleggen....
Vergeef me dus dat ik sceptisch blijf totdat een en ander in de krant en op de glashart site te lezen is, maar ik gun het ook Bergschenhoekers van harte hoor.
Dank, dat is goed om te weten! Heb gelukkig nog een router over.
Yogoi schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:33:
Er zitten 4 ethernetpoorten op, maar die kun je niet gebruiken.
Verwijderd
Klopt de Genexis is echt alleen maar de link tussen je glas en je koperdiensten, de rest mag je vrij kiezen qua merk, waaronder uiteraard je router met firewall erin.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:02:
In het genesis modem zit ook geen firewall in een router wel .
En dat is uitermate ideaal, je hebt gewoon je externe ip adres tot je beschikking!
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Het wordt vreemder en vreemder:
http://www.glashart.nl/be...ek--nog-maar-170-te-gaan-
De Glashart-winkel stuurt mailtjes uit dat er groen licht is voor Bergschenhoek en op de internetpagina publiceren ze vandaag dat er nog 170 aanmeldingen nodig zijn
De Glashart-winkel stuurt mailtjes uit dat er groen licht is voor Bergschenhoek en op de internetpagina publiceren ze vandaag dat er nog 170 aanmeldingen nodig zijn
Verwijderd
Dat was dan ook voor mij de reden om geen KPN te kiezen maar Lijbrandt.... die graf experiadoos is zo dichtgespijkert dat je er bijna niks mee kan als je iets meer wilt dan alleen surfen.daemonix schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:05:
En dat is uitermate ideaal, je hebt gewoon je externe ip adres tot je beschikking!
Ik denk dat de dame van de glashartwinkel een beetje moeite heeft te kiezen tussen de twee kernen, want als Bergschenhoek ook groen licht zou hebben dan had Glashart dat zeker ook aangekondigd op de site en in de Heraut.... ik vrees dus dat deze juffrouw een beetje verwarring heeft verspreidt.Mr Magic schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:54:
Het wordt vreemder en vreemder:
Of..... ze heeft haar mondje voorbij gepraat met info die nog niet naar buiten had mogen komen natuurlijk
Anyway.... verwarring alom en een communicatie breakdown bij Glashart lijkt het me zo.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 19:28 ]
Misschien dat iemand (een medewerker) verkeerd gelezen heeft? Al zou dat wel wat vreemd zijn met slechts twee plaatsen zo'n fout maken.
Ik zal morgen eens even rondsnuffelen op kantoor of ik duidelijkheid kan krijgen hierover.
Ik was zelf ook quite suprised om te horen dat berschenhoek doorging, maar de dame in kwestie ken ik en die roept geen onzin zonder dat ze redelijke zekerheid heeft.
time for inspector gadget!
Ik was zelf ook quite suprised om te horen dat berschenhoek doorging, maar de dame in kwestie ken ik en die roept geen onzin zonder dat ze redelijke zekerheid heeft.
Verwijderd
Ik zet er nog steeds een kratje op dat het er gewoon gaat komen, alleen later dan in Bleiswijk.... per slot van rekening moet men door Bergschenhoek heen om het Bleiswijk netwerk aan B&R te kunnen knopen..NCK schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:25:
Misschien dat iemand (een medewerker) verkeerd gelezen heeft? Al zou dat wel wat vreemd zijn met slechts twee plaatsen zo'n fout maken.
Bleiswijk heeft vanaf deze zomer al draaiende klanten is beloofd, dus laat Bergschenhoek daar een maand of 3-6 achteraan hobbelen?
Verwijderd
Het linkje op de Glashart site suggereert dat er nog 170 nodig zijn en is gedateerd op vandaag.... dus of iemand heeft haar mondje voorbij gepraat met inside info, of iemand weet het verschil tussen Bleiswijk en Berschenhoek nietYogoi schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:29:
Ik zal morgen eens even rondsnuffelen op kantoor of ik duidelijkheid kan krijgen hierover.
PS
Ik ken deze dame ook volgens mij
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 19:32 ]
Las volgens mij wel ergens dat een Cisco Asa wat moeite had om het Ip op de outside te krijgen.daemonix schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:05:
Iemand hier ervaring mee?
Ronsblog
Zoals Yogoi ook al schrijft, denk ik dat deze dame heel goed weet wat ze schrijft. Ze schreef mij immers het volgende:Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:24:
Ik denk dat de dame van de glashartwinkel een beetje moeite heeft te kiezen tussen de twee kernen, want als Bergschenhoek ook groen licht zou hebben dan had Glashart dat zeker ook aangekondigd op de site en in de Heraut.... ik vrees dus dat deze juffrouw een beetje verwarring heeft verspreidt.
Het feit dat ze het over een primeur heeft en het woord "ook" gebruikt, doet mij concluderen dat ze heel goed weet dat het over Bergschenhoek gaat en niet over Bleiswijk.Ik heb net toestemming gekregen om u een primeur te geven.
Bergschenhoek heeft ook GROEN licht gekregen!
Maar goed, ik heb er weer een mail achteraan gestuurd en gevraagd om een verklaring.
Verwijderd
Dat had ik ook al gelezen, maar waarom Bleiswijk luid toeterend in de krant en op de site, en de PRIMEUR per email aan één gebruiker zonder publieke info in de media?Mr Magic schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:47:
[...]
Zoals Yogoi ook al schrijft, denk ik dat deze dame heel goed weet wat ze schrijft. Ze schreef mij immers het volgende:
[...]
Het feit dat ze het over een primeur heeft en het woord "ook" gebruikt, doet mij concluderen dat ze heel goed weet dat het over Bergschenhoek gaat en niet over Bleiswijk.
Maar goed, ik heb er weer een mail achteraan gestuurd en gevraagd om een verklaring.
Vind je dat zelf ook niet erg vreemd? Ik wel namelijk
Die dame (met tongpiercing) weet zelfs je achternaam en dat je in feb. je houseparty gaat geven.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:31:
[...]
Het linkje op de Glashart site suggereert dat er nog 170 nodig zijn en is gedateerd op vandaag.... dus of iemand heeft haar mondje voorbij gepraat met inside info, of iemand weet het verschil tussen Bleiswijk en Berschenhoek niet
PS
Ik ken deze dame ook volgens mij
Verwijderd
Hahaha, en hoe weet jij dat dan weer? Ken jij die tongpiercing van dichtbij wellicht?toxict schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:53:
[...]
Die dame (met tongpiercing) weet zelfs je achternaam en dat je in feb. je houseparty gaat geven.
Ik moest in de buurt zijn en dacht ff langs te wippen, kijken wat Lijbrandt nu is.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:42:
[...]
Hahaha, en hoe weet jij dat dan weer? Ken jij die tongpiercing van dichtbij wellicht?
Zit die rare groene kikker daar ook met z'n producten (KPN).
Gewoon een beetje gebabbeld met haar.
Zag dat ze een tongpiercing had.
Oh en ze woont bij d'r ouders in Pijnacker
Zo ver ik weet haal je nu 2 mensen door elkaar toxict.
Degene van het nieuws is niet degene die jij nu bedoeld.
Maar ik hoop dat je naast de herinnering aan een tongpiercing nu ook beter weet wat Lijbrandt is?
De houseparty bij spikecity komt steeds dichterbij!
Altijd leuk dat soort dingen en gelukkig is dit nog redelijk dichtbij voor mij (klein uurtje rijden denk ik)
Degene van het nieuws is niet degene die jij nu bedoeld.
Maar ik hoop dat je naast de herinnering aan een tongpiercing nu ook beter weet wat Lijbrandt is?
De houseparty bij spikecity komt steeds dichterbij!
Altijd leuk dat soort dingen en gelukkig is dit nog redelijk dichtbij voor mij (klein uurtje rijden denk ik)
Een update in de heraut vandaag:
> Nog 170 aanmeldingen nodig voor Bergschenhoek
> Medio april begint men met de aanleg in meerdere wijken in Bleiswijk en in april worden ook de eerste aansluitingen opgeleverd.
> Nog 170 aanmeldingen nodig voor Bergschenhoek
> Medio april begint men met de aanleg in meerdere wijken in Bleiswijk en in april worden ook de eerste aansluitingen opgeleverd.
Ik heb antwoord gehad van de Glashart-winkel, maar zal op verzoek van mevrouw Wallaard het antwoord voor me houden.
Ik kan alleen maar zeggen: hou de Glashart-website in de gaten...
Verwijderd
Mmmm... dus wellicht had je het geheimpje niet mogen posten hierMr Magic schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:10:
Ik heb antwoord gehad van de Glashart-winkel, maar zal op verzoek van mevrouw Wallaard het antwoord voor me houden.
Nice! Ik ben benieuwd hoe bepaald wordt welke aansluitingen als eerste worden opgeleverd, ik kan niet wachten tot het zover is.NCK schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:41:
Een update in de heraut vandaag:
[...]
Geen probleem dusRonSom schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:38:
[...]
Las volgens mij wel ergens dat een Cisco Asa wat moeite had om het Ip op de outside te krijgen.
Nu dus ook online via Lijbrandt.
Ronsblog
Dat zou raar zijn, dhcp is dhcp (tenzij het van microsoft afkomt). Mijn openbsd gebakje krijgt in no-time een lease.RonSom schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:38:
[...]
Las volgens mij wel ergens dat een Cisco Asa wat moeite had om het Ip op de outside te krijgen.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Klopt, vondt het ook een raar verhaal toen ik het las maar ik denk dat ze in de war waren met het cisco mac adres.
Dat is n.l ook een optie op de ASA.
Zal zoiets wel geweest zijn denk ik.
Het werkt i.e.g zonder enig probleem
Dat is n.l ook een optie op de ASA.
Zal zoiets wel geweest zijn denk ik.
Het werkt i.e.g zonder enig probleem
Ronsblog
Tja, dan had ze niet moeten zeggen dat ze "toestemming had voor het geven van een primeur". Dat klonk toch best officieel, maar in haar laatste bericht gaf ze toe dat ze zelf iets te enthousiast was geweestVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:22:
[...]
Mmmm... dus wellicht had je het geheimpje niet mogen posten hier
Need to second that. Op de vraag hoe het zit, is mij vriendelijke gevraagd om me frietklepMr Magic schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:41:
[...]
Tja, dan had ze niet moeten zeggen dat ze "toestemming had voor het geven van een primeur". Dat klonk toch best officieel, maar in haar laatste bericht gaf ze toe dat ze zelf iets te enthousiast was geweest
Verwijderd
Was dus een oepsje van onze damesvdheuvel schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:36:
[...]
Need to second that. Op de vraag hoe het zit, is mij vriendelijke gevraagd om me frietklepdicht te houden.
Mmm, die krat bier wil ik er toch nog wel op verwedden dat het er komt hoor, al was het maar dat ik al eerder mijn klep hierover moest houden en jullie laatste reactie de bevestiging alleen maar versterkt
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 22:12 ]
Heb je nog een plekje over op de houseparty?
Wil ook wel even langskomen om te kijken hoe Lijbrandt in jou crash center draait
Wil ook wel even langskomen om te kijken hoe Lijbrandt in jou crash center draait
Ronsblog
Verwijderd
Ja hoor... er passen veel makke schapen in het hok... desnoods zet ik de Lijbrandt mensen gewoon even in de tuin als het te druk wordtRonSom schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:35:
Heb je nog een plekje over op de houseparty?
Ze beginnen overigens al enigszins in paniek te raken omdat we inmiddels in week 6 zitten zonder radiozenders op IPTV..... er worden inmiddels hele eskaders aan grondtroepen ingezet om dit voor de 19de op te lossen
Overigens vandaag klokslag 12:30 een totale meltdown op al mijn diensten, en na een telefoontje met headquarters bleek alleen ik de lul te zijn....
Alles was doder dan dood en het heeft 10 minuten geduurd voordat alles weer langzaamaan tot leven kwam.... gevolgd door een telefoontje van eerstelijns om te analyseren wat er nu eigenlijk fout was gegaan....
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 01:23 ]
Verwijderd
Kan iemand mij helpen met mijn Linksys WRT54G instellingen.
Sinds gister is mijn internet verbinding van Lijbrandt geactiveerd, waarneer ik mijn laptop direct op het modem in de meterkast aansluit heb ik verbinding. Sluit ik het modem aan op mijn Linksys router, krijg ik geen internet verbinding meer.
Iemand enig idee?
Sinds gister is mijn internet verbinding van Lijbrandt geactiveerd, waarneer ik mijn laptop direct op het modem in de meterkast aansluit heb ik verbinding. Sluit ik het modem aan op mijn Linksys router, krijg ik geen internet verbinding meer.
Iemand enig idee?
Het kan tot een uur duren voordat je verbinding krijgt. Het mac adres van je Linksys zal geleerd moeten worden.
Heb je de Linksys al een uurtje aangesloten gehad?
Ronsblog
Verwijderd
Na 6 weken beginnen ze ENIGZINS in paniek te rakenVerwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 01:20:
[...]
Ze beginnen overigens al enigszins in paniek te raken omdat we inmiddels in week 6 zitten zonder radiozenders op IPTV..... er worden inmiddels hele eskaders aan grondtroepen ingezet om dit voor de 19de op te lossen
Echt niet te geloven dit, stelletje glasvezel amateurs !
Denk dat ik na dit jaar maar weer ga overstappen, eerst eens her en der informeren of ik nog wat geld kan lospeuteren in verband met het niet leveren van diensten. Misschien een reden om zelfs eerder op te mogen zeggen ???
Verwijderd
Oke, das nieuw voor mij.RonSom schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:58:
Het kan tot een uur duren voordat je verbinding krijgt. Het mac adres van je Linksys zal geleerd moeten worden.
Gaan we eens proberen.
Bedankt.
Verwijderd
Waarschijnlijk hebben ze meegelezen met je, en gisteren gewoon een complete reset op mijn aansluiting gedaan lijkt het.... echt bijna 10 minuten alles dood en een Genexis die niet verder kwam dan het PWR ledje en een knipperende M1.RonSom schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:59:
@spikecity
Crash center bedoelde ik niet letterlijk hoor
Dat lijkt meer op een ASR in de wijkkast die even een reset kreeg.
(komt amper voor maar heel soms is het nodig)
Verwijderd
Deze storing staat inmiddels eenzaam in de TOP 100 qua looptijd, maar het lijkt erop dat dit voor het eerst voorkomt op wba netwerken en men simpelweg niet weet waar ze het zoeken moeten.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:00:
[...]
Na 6 weken beginnen ze ENIGZINS in paniek te raken![]()
Echt niet te geloven dit, stelletje glasvezel amateurs !
Wellicht eens KPN aan de ballen gaan hangen of er geen routering is gewijzigd? Want behalve de logo's vanuit de middleware zijn de streams (behalve de regionalo's) gewoon niet aan op de Amino.
Geen halszaak, want ik luister geen radio op een stroomslurpende TV, maar het moet uiteraard wel gewoon werken, zoals het 6 weken geleden hiervoor maanden feilloos heeft gedraaid.
Leuk dat men dat zonder mededeling doet, en dat terwijl alle diensten gewoon goed draaiden.Yogoi schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:52:
Dat lijkt meer op een ASR in de wijkkast die even een reset kreeg.
Boze dochter die naar beneden kwam stuiven omdat zowel de TV als internet weg was... nee, fijn bedankt hoor zo'n reset
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 21:15 ]
Ik weet niet of het een ASR reset was spikecity, maar gezien jouw verhaal lijkt me dat een voor de hand liggende oorzaak.
Verwijderd
Het waren letterlijk alle diensten, dus ook analoog/dvb-c die toch over de tweede fiber komen.Yogoi schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:24:
Ik weet niet of het een ASR reset was spikecity, maar gezien jouw verhaal lijkt me dat een voor de hand liggende oorzaak.
Je zou haast denken dat ze even de spanning van de PoP hebben afgegooid, maar jouw collega (de bouwmanager vorig jaar hier) heeft even rondgebeld, en ik was de enige aansluiting in B&R die door het donker ging. Andere klanten hadden deze storing klaarblijkelijk niet.
Maar eerlijk is braaf, ik ken de afkorting ASR niet (behalve van Fortis/ASR
Tweedelijns kon niets geks vinden, anders dan dat ze mijn modem een aantal minuten kwijtwaren, dus de enige houvast voor hen was het tijdstip 12:30 exact, om bij KPN eens te gaan informeren of zij hier iets mee kunnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 21:31 ]
Een ASR is een wijkrouter, onderdeel van het glasvezelnetwerk dus. Maar daarover lopen alleen de ip diensten, dus als analoog en DVB-C ook zijn uitgevallen zal dat het niet geweest zijn. Analoog en DVB-C wordt in de PoP namelijk in andere apparatuur ingekoppeld.
[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 29-01-2011 21:46 ]
inderdaad ik222.
Ik ging er eigenlijk van uit dat spiekcity internet/voip/iptv bedoelde. (ik weet dat hij een 532 heeft namelijk)
Als dvb-c/catv ook niet werkt zal het inderdaad niet de ASR zijn.
Ik ging er eigenlijk van uit dat spiekcity internet/voip/iptv bedoelde. (ik weet dat hij een 532 heeft namelijk)
Verwijderd
En als de ASR zou zijn gereset dan zouden dus alle IPTV klanten die dienst kwijt zijn geweest, en dat was ook niet het geval begreep ik.ik222 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:46:
Een ASR is een wijkrouter, onderdeel van het glasvezelnetwerk dus. Maar daarover lopen alleen de ip diensten, dus als analoog en DVB-C ook zijn uitgevallen zal dat het niet geweest zijn. Analoog en DVB-C wordt in de PoP namelijk in andere apparatuur ingekoppeld.
Verwijderd
Geen idee wat die 532 ermee te maken heeft, want ook beide 130m's waren dood, maar het was een complete black-out, dus alle diensten op beide fibers, en volgens jouw collega die nog steeds in mijn GSM staat en hier inmiddels onder de inboedelverzekering valt was ik de enige in B&R?Yogoi schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:54:
inderdaad ik222.
Nou op een ASR zitten 24 klanten, tenminste hier, WBA netwerken ken ik niet goed maar ook daar zal het ergens in die orde van grootte zijn. Dus op zich zou die impact nog beperkt zijn. Zeker als het dan een storing van slechts enkele minuten betrof kan ik me nog voorstellen dat jij de enige bent die het gemerkt heeftVerwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:54:
[...]
En als de ASR zou zijn gereset dan zouden dus alle IPTV klanten die dienst kwijt zijn geweest, en dat was ook niet het geval begreep ik.
[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 29-01-2011 22:51 ]
Verwijderd
Het was inderdaad midden op een doordeweekse werkdag, dus kan het zijn dat andere klanten aan het werk waren, en ik thuis omdat ik sinds twee weken een paar maandjes in de lappenmand zit... maar zoals jij roept, als alles eruit lag (en dat was het geval) zal het geen ASR zijn.ik222 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:45:
[...]
Nou op een ASR zitten 24 klanten (tenminste hier, WBA netwerken ken ik niet goed maar ook daar zal het ergens in die orde van grootte zijn) dus op zich zou die impact nog beperkt zijn. Zeker als het een storing van slechts enkele minuten betrof kan ik me nog voorstellen dat jij dan de enige bent die het gemerkt heeftMaar zoals hierboven gezegd, catv lag er ook uit dus het was niet de ASR in dit geval (of in ieder geval niet alleen de ASR).
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze ooit nog boven water krijgen wat het geweest is, want behalve IPTV radio, wat een onoplosbaar probleem lijkt te zijn is dit de eerste keer sinds eind augustus dat echt alles door zijn hoefjes ging hier.
Dat heeft te maken met het feit dat ik in de veronderstelling was dat het om IPTV/internet/voip ging. (IP fiber dus) waardoor ik aan een ASR dacht.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:37:
[...]
Geen idee wat die 532 ermee te maken heeft, want ook beide 130m's waren dood, maar het was een complete black-out,
Dus een 532 of een 130 maakt niet uit zo'n geval.
Maar ik vermoed niet dat ze uberhaupt nog gaan uitzoeken wat er was.
Ik snap dat het voor jou vervelend was maar opzich is het niet zo interessant om nu nog uit te zoeken.
Als er maar een notitie van gemaakt is.
Mocht het bijvoorbeeld binnen korte tijd nog een voor komen dan word het zaak om uit te zoeken.
Verwijderd
Ach, één keertje helemaal plat sinds eind augustus 2010.... dat haalde XS4ALL bij mij allang niet meer, want dat was bij vochtig weer een keer of 10 per dagYogoi schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:23:
[...]
Dat heeft te maken met het feit dat ik in de veronderstelling was dat het om IPTV/internet/voip ging. (IP fiber dus) waardoor ik aan een ASR dacht.
Dus een 532 of een 130 maakt niet uit zo'n geval.
Maar ik vermoed niet dat ze uberhaupt nog gaan uitzoeken wat er was.
Ik snap dat het voor jou vervelend was maar opzich is het niet zo interessant om nu nog uit te zoeken.
Als er maar een notitie van gemaakt is.
Mocht het bijvoorbeeld binnen korte tijd nog een voor komen dan word het zaak om uit te zoeken.
Hoe Lang duurt het ongeveer om een aansluiting opgeleverd te krijgen in Berkel? Enkele weken na aanvraag gisteren een monteur over de vloer gehad. Heel vriendelijk maar het werkt nog niet. Nu wachten op KPN die iets moet doorgeven aan de installateur etc etc. Niemand kan me vertellen hoe lang dit naar verwachting gaat duren.
Verwijderd
Je bent wel erg vaag . Heb je een glasvezel aansluiting bij KPN besteld met internet , TV en telefoon ? of interactieve TV via de oude koperdraad bij KPN ?jaspov schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:09:
Hoe Lang duurt het ongeveer om een aansluiting opgeleverd te krijgen in Berkel? Enkele weken na aanvraag gisteren een monteur over de vloer gehad. Heel vriendelijk maar het werkt nog niet. Nu wachten op KPN die iets moet doorgeven aan de installateur etc etc. Niemand kan me vertellen hoe lang dit naar verwachting gaat duren.
Wat heeft de monteur precies gedaan , modem in de meterkast geeinstalleerd nog een experiabox aangesloten ?
Werkt er helemaal niets ?
Zelf zit ik bij Lijbrandt , installatie was na enige problemen in een middag rond bij mijn buurman werkte alles na 10 minuten . Een straatgenoot heeft al enkele maanden glas TV internet en telefoon van KPN was in een dagdeel geinstalleerd en werkte.
Een andere buurman heeft interactieve TV via koper ( hem aangesmeerd door de KPN verkoper terwijl; er glas in zijn huis ligt) dat is een enorm drama geworden . Monteur die kwam en weer weg moest omdat de aansluiting in de centrale niet gereed gemaakt was , na enkele weken ( met veel mobiele telefoontjes naar KPN) kwam er eindelijk weer een monteur die nu zelf naar de centrale ging. Nadat het ca 2 maanden werkte trok KPN 14 dagen geleden om onduidelijke redenen de stekker er weer uit en kreeg hij weer een compleet aansluitpakket toegestuurd , na 2 weken werkte het eindelijk weer....
Succes met mijn oude werkgever ....
Verwijderd
Bij mij duurde het ongeveer ander halve week en toen werd ik gebeld voor een nieuwe afspraak. Activatie was toen met 10 minuten geregeld.jaspov schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:09:
Alle andere spullen werden daarna ook snel geleverd.
Dank. Ik heb internet en tv besteld via Lijbrandt. Telefonie heb ik niet nodig. Er werkt inderdaad nog niets, modem hangt en knippert (geeft WAN signaal) maar er schijnt een poort dicht te zitten (waarschijnlijk). Dat moet KPN regelen, daarna komt de monteur weer, daarna kan Lijbrandt de tv box opsturen. Ik wacht nu al een paar weken vandaar de interesse voor wat reallife ervaringen hoe lang zoiets nog gaat duren, thx.
Verwijderd
Dat pakket had ik eerst ook, totdat ze ineens bij het compleet pakket een jaar lang gratis alle HD kanalen geven. Toen ben ik toch maar even overgestapt.jaspov schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:38:
Dank. Ik heb internet en tv besteld via Lijbrandt. Telefonie heb ik niet nodig. Er werkt inderdaad nog niets, modem hangt en knippert (geeft WAN signaal) maar er schijnt een poort dicht te zitten (waarschijnlijk). Dat moet KPN regelen, daarna komt de monteur weer, daarna kan Lijbrandt de tv box opsturen. Ik wacht nu al een paar weken vandaar de interesse voor wat reallife ervaringen hoe lang zoiets nog gaat duren, thx.
Advertentie in de Heraut. Bergschenhoek nog 141 huishoudens nodig.
Nu ook op de website
Bijna daar
Nu ook op de website
bron: glashartHet blijft spannend in Bergschenhoek. Komt er nu wel of geen glasvezelnetwerk?
Vorige week waren er nog 170 aanmeldingen nodig om het gewilde glasvezelnetwerk ook naar Bergschenhoek te krijgen. Vanaf vandaag zijn er nog slechts 141 huishoudens nodig die ook 'ja' zeggen tegen glasvezel. Wilt u zich nog aanmelden of heeft u nog vragen? Kom langs in de Glashart Servicewinkel aan de Kerkstraat 4 of stuur een email naar bergschenhoek@glashart.nl.
Bijna daar

Laat ik maar is op deze manier mijn gal spuwen (via tethering op de mobiel)
Ik ben per 31 dec in Berkel komen wonen. Had al enkele maanden van te voren UPC aangevraagd. Dat was helemaal een drama was gewoon niet mogelijk om klant te worden daar (oude bewoners stonden nog steeds hier ingeschreven). Uiteindelijk wel gelukt en doos ontvangen (op de verkeerde naam). Ik weer bellen waren we weer niet bekend daar (moesten maar uitreksels bij de gemeente gaan halen en kopieen van de identiteitskaarten van de oude bewoners). Vriendelijk verteld dat ik dat belachelijk vond en toen hoefde het opeens niet meer. Na een week downloaden met 40kb/s en een uurtje of 6 bellen met de helpdesk alles maar weer terug gestuurd.
Afijn ik heb dus hierna in de eerste week van januari KPN glasvezel aangevraagd en al vrij snel ontving ik een grote doos met decoders, switch en uiteraard een bevestigingsbrief. Op dat moment nog niks aan de hand tot ik me begon af te vragen "wanneer komt er een monteur het aansluiten"... Toch nog maar even geduldig een week afgewacht. En zowaar werd ik gebelt (niet door KPN maar een aanemer). De dame kwam zo als verwacht met de vraag "Ik wil graag een afspraak maken voor een monteur" Mooi dacht ik dan is het hopelijk snel geregeld... "Ik kan u inplannen op 28 februari".. "Sorry zei u 28 februari ?" Toen ik vroeg of dat eerder kon werd me dat niet echt in dank afgenomen (dan hebben we het dus al op bijna 2 maanden!). Nou ja aangezien het niet eerder kon maar zo gelaten.
Een paar weken geleden bedacht ik me heb ik eigenlijk wel glasvezel in mijn meterkast hangen. Even deksel van het ISRA punt getrokken "ahhh nee alleen koper en een lege tube.."
De rest van de straat is al wel aangesloten). Uiteindelijk via de oud bewoners vernomen dat ze tentijde van de afspraak van het naar binnen brengen van de kabel niet thuis waren
Toen begon de fun dus... Ik nummer van glashart opgezocht en die gebelt. Ik moest maar een week voor de 28e terug bellen als ik nog niks van een aannemer gehoord had. Totdat ik gister een algemene brief op de mat kreeg met de mededeling dat het mijn laatste kans was om het gratis te laten aansluiten. Hmmm toch maar weer even bellen met glashart. Dit keer moest ik de aannemer maar even bellen. Toen ik deze aan de lijn had voelde ik de bui alweer een beetje hangen. Deze meneer zei dat ze alles nu aan het inventariseren waren en dat ik volgende week gebelt zou worden voor een afspraak... "U wordt dan begin maart aangesloten" met er direct achteraan "nee dat kan niet eerder"
De reden was dat er iets niet te vaak open kon (???)
Ik weer naar glashart gebelt... De dame die ik al een paar keer aan de lijn had gehad zou nog even een poging doen om het te verspoedigen (enige helpdesk waar ik nog wel het idee had dat iemand nog zijn/haar best deed). Die belde een uur later terug met de mededeling dat het niet echt gelukt was
* big suprise*. Hierna dacht ik laat ik KPN maar weer eens bellen. Ik zeg "jullie komen de 28 februari aansluiten en ik krijg mijn glasvezel blijkbaar ergens in maart.. Had het niet handig geweest als ik bericht had gehad vanwege het ontbreken van de kabel?" "Nee meneer dan hadden wij bericht moeten krijgen dat het niet mogelijk was. Ik zal de afspraak annuleren en dan moet u maar terug bellen als de afspraak met glashart bekend is"
"Prima dan heb ik ergens van de zomer weer internet". Wordt nog terug gebelt voor een oplossing om het te overbruggen.. (moet ik dan denken aan een dongle?)
Conclusie er zijn dus 4 partijen die compleet langs elkaar heen werken. En van elkaar niet weten wat ze aan het doen zijn. Hoe is het toch mogelijk dat het straks 3 maanden duurt om een beetje te internetten. Ben hier dus ook wel weer een beetje klaar mee maar goed echte opties heb ik niet meer.
[Update]
Hmmm net bericht gehad dat ik waarschijnlijk volgende week wordt aangesloten

Afijn ik heb dus hierna in de eerste week van januari KPN glasvezel aangevraagd en al vrij snel ontving ik een grote doos met decoders, switch en uiteraard een bevestigingsbrief. Op dat moment nog niks aan de hand tot ik me begon af te vragen "wanneer komt er een monteur het aansluiten"... Toch nog maar even geduldig een week afgewacht. En zowaar werd ik gebelt (niet door KPN maar een aanemer). De dame kwam zo als verwacht met de vraag "Ik wil graag een afspraak maken voor een monteur" Mooi dacht ik dan is het hopelijk snel geregeld... "Ik kan u inplannen op 28 februari".. "Sorry zei u 28 februari ?" Toen ik vroeg of dat eerder kon werd me dat niet echt in dank afgenomen (dan hebben we het dus al op bijna 2 maanden!). Nou ja aangezien het niet eerder kon maar zo gelaten.
Een paar weken geleden bedacht ik me heb ik eigenlijk wel glasvezel in mijn meterkast hangen. Even deksel van het ISRA punt getrokken "ahhh nee alleen koper en een lege tube.."

Toen begon de fun dus... Ik nummer van glashart opgezocht en die gebelt. Ik moest maar een week voor de 28e terug bellen als ik nog niks van een aannemer gehoord had. Totdat ik gister een algemene brief op de mat kreeg met de mededeling dat het mijn laatste kans was om het gratis te laten aansluiten. Hmmm toch maar weer even bellen met glashart. Dit keer moest ik de aannemer maar even bellen. Toen ik deze aan de lijn had voelde ik de bui alweer een beetje hangen. Deze meneer zei dat ze alles nu aan het inventariseren waren en dat ik volgende week gebelt zou worden voor een afspraak... "U wordt dan begin maart aangesloten" met er direct achteraan "nee dat kan niet eerder"
Ik weer naar glashart gebelt... De dame die ik al een paar keer aan de lijn had gehad zou nog even een poging doen om het te verspoedigen (enige helpdesk waar ik nog wel het idee had dat iemand nog zijn/haar best deed). Die belde een uur later terug met de mededeling dat het niet echt gelukt was
"Prima dan heb ik ergens van de zomer weer internet". Wordt nog terug gebelt voor een oplossing om het te overbruggen.. (moet ik dan denken aan een dongle?)
Conclusie er zijn dus 4 partijen die compleet langs elkaar heen werken. En van elkaar niet weten wat ze aan het doen zijn. Hoe is het toch mogelijk dat het straks 3 maanden duurt om een beetje te internetten. Ben hier dus ook wel weer een beetje klaar mee maar goed echte opties heb ik niet meer.

[Update]
Hmmm net bericht gehad dat ik waarschijnlijk volgende week wordt aangesloten
Verwijderd
Hier begrijp ik helemaal niets van . Wat heeft KPN met een Lijbrandt glasvezel internet en TV aansluiting te maken ?. Lijbrandt/Glashart heeft toch KPN niet nodig om in het wijkcentrum iets te regelen ?jaspov schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:38:
Ben je al bij de winkel in Bleiswijk langs geweest ? Zou ik maar snel doen en vragen wat er aan de hand is en of ze het even op willen lossen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 21:15 ]
Die volg ik niet helemaal, ik krijg HD ook een jaar gratis en het compleet pakket is duurder.
Compleet 50 is nu inderdaad HD een jaar gratis.
eerste twee maanden 0
daarna tien maanden 60
na een jaar 65
kosten voor eerste 12 maanden =10*60=600
Internet 50 en tv met HD
eerste twee maanden 0
daarna tien maanden 55
na een jaar 60
kosten voor eerste 12 maanden 10*55=550
Compleet 50 is nu inderdaad HD een jaar gratis.
eerste twee maanden 0
daarna tien maanden 60
na een jaar 65
kosten voor eerste 12 maanden =10*60=600
Internet 50 en tv met HD
eerste twee maanden 0
daarna tien maanden 55
na een jaar 60
kosten voor eerste 12 maanden 10*55=550
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:25:
[...]
Dat pakket had ik eerst ook, totdat ze ineens bij het compleet pakket een jaar lang gratis alle HD kanalen geven. Toen ben ik toch maar even overgestapt.