[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:12:
Die volg ik niet helemaal, ik krijg HD ook een jaar gratis en het compleet pakket is duurder.

Compleet 50 is nu inderdaad HD een jaar gratis.
eerste twee maanden 0
daarna tien maanden 60
na een jaar 65
kosten voor eerste 12 maanden =10*60=600

Internet 50 en tv met HD
eerste twee maanden 0
daarna tien maanden 55
na een jaar 60
kosten voor eerste 12 maanden 10*55=550

[...]
Is het verschil niet telefonie?
Bij compleet zit dat erbij voor 5 euri in de maand, bij internet+TV niet... dus zou het kloppen.
HD zenders zijn voor alle pakketten nog gratis dit jaar volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Je staat genoteerd.... adres volgt tzt per DM.

EDIT:
Grote full color ad in de Heraut met de felicitaties voor Bleiswijk..
Spikecity,

Gaat het feest nog door de 19e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:17:
[...]

Spikecity,

Gaat het feest nog door de 19e?
Bij mijn weten wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:04
Ik hoop het wel, want ik wil nadat ik alles werkend gezien heb en de verschillen etc...toch wel een keuze gaan maken...
Meerwaarde op dit voor mij w.b. Glasvezel is Sync. Up/Down stream internet en HD TV + DVB-C/Analoog TV.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:05:
Meerwaarde op dit voor mij w.b. Glasvezel is Sync. Up/Down stream internet en HD TV + DVB-C/Analoog TV.
Die meerwaarde kan je hier de 19de met eigen ogen aanschouwen, want dat werkt gewoon uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Lijbrandt televisie op dit moment. Heb er zo de balen van dat ik in zee ben gegaan met deze glasvezel amateurs.
Nog geen dag voorbij gegaan dat alles voor de volle 100 % werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:01:
Geen Lijbrandt televisie op dit moment. Heb er zo de balen van dat ik in zee ben gegaan met deze glasvezel amateurs.
Nog geen dag voorbij gegaan dat alles voor de volle 100 % werkte.
Deze storing was een server crash, overigens niet van Lijbrandt, maar bij GHM, dus alle providers die GHM als IPTV bron leveren hadden dezelfde storing is mij zojuist ingefluisterd.

Ik kreeg zelfs per mail officieel excuses ervoor aangeboden... (en ik had nu juist geen TV gekeken die dag ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:58:
[...]

Deze storing was een server crash, overigens niet van Lijbrandt, maar bij GHM, dus alle providers die GHM als IPTV bron leveren hadden dezelfde storing is mij zojuist ingefluisterd.

Ik kreeg zelfs per mail officieel excuses ervoor aangeboden... (en ik had nu juist geen TV gekeken die dag ;) )
Hier op WGDO was er anders niets aan de hand hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:59:
[...]

Hier op WGDO was er anders niets aan de hand hoor...
Was alleen op WBA netwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:03:
[...]

Was alleen op WBA netwerken...
Dacht al dat je dat bedoelde maar het stond niet in je vorige post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, voor de deelnemers aan de demomiddag volgende week zaterdagmiddag hierbij postcode + huisnummer (dat moet voldoende zijn om het te vinden ;) )

2651SC 71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:14:
Ok, voor de deelnemers aan de demomiddag volgende week zaterdagmiddag hierbij postcode + huisnummer (dat moet voldoende zijn om het te vinden ;) )

2651SC 71
Even de koffie testen bij Spikecity :)

mocht het niet duidelijk zijn, ik kom dus ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Yogoi op 11-02-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:14:

2651SC 71
Leuk!

Nog een bepaalde tijd in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:56:
[...]

Leuk!

Nog een bepaalde tijd in gedachten?
De deur is van 12.00 tot 16.00 open voor geinteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:23:
[...]

Ik zie dat je 10 minuten fietsen bij me vandaan woont, wellicht kom ik zaterdag ook nog wel even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:00

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:23:
[...]

Zie de postcode en blijkt dus dat ik zeer regelmatig bij je langs rijdt, zeker nu met die heerlijke verbouwing |:(

Count me in! Ik kom ff langs.

En verder even zeeeer ontopic:
Nadat een paar mensen hun uitspraken over de komst van glas in B'hoek voorzichtig omschreven, omdat eea niet officieel is, kreeg ik vandaag, na een leuke maand, eens antwoord op mijn vragen aan de klantenservice van Edutel. Waarbij en passant nog even vermeld wordt (quote):
...en gelukkig kunnen we u mededelen dat het project ook door zal gaan in uw gemeente. Wellicht heeft u dit nieuws al via andere kanalen vernomen, maar voor de zekerheid delen we het nog met u.

*O* *O* *O*

Dat is dus al bevestiging nummer vier in dit topic ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:20:
[...]

Ik zie dat je 10 minuten fietsen bij me vandaan woont, wellicht kom ik zaterdag ook nog wel even kijken :)
Je bent van harte welkom hoor.... ik verwacht inmiddels een man of 10, de Lijbrandt mensen niet meegeteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30
Het is officieel, Bergschenhoek krijgt ook glasvezel!

http://www.glashart.nl/be...svezel---14-februari-2011

En om toch wat te zeiken te hebben... eind december pas... pfff.. da's nog lang wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Feest. Ik was al benieuwd wanneer ze nu eindelijk de GO officieel gingen maken.

Eind december is inderdaad een beetje jammer. Als het een beetje meezit hebben we rond deze tijd volgend jaar glas *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 18:34
Bergschenhoek gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd naar de planning voor beide kernen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ahh relaxt, nu hoef ik ook niet meer moeilijk te doen als mensen me om berschenhoek vragen ;)

en grats berschenhoek, ook FTTH voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 17:36
Vandaag onverwacht monteur op bezoek, modem vervangen en ik heb internet! Nu tv kast nog ontvangen.

Internet getest maar alle speedtests stuiteren alle kanten op en geen enkele komt ook maar een beetje in de buurt bij wat ik zou moeten halen 50/50. ik zit op 2MB/s down en nog 1 MB/s up dus dat moet beter kunnen of zijn. Wat is een bruikbare testsite?

Ik heb nog een linksys WRT54G router, die is wat oud en draait recente DD-WRT - ondanks dat de router 100mbit aankan, kan het dat die qua cpu wat oud wordt? zal zelf ook testen met directe verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens voor de mensen die aanstaande zaterdagmiddag hierheen komen... De Oostersingel is sinds vanochtend ter hoogte van de Edelsteenweg afgesloten,
Omleiding is vanaf de Oostersingel linksaf de Wilgensingel op (richting C1000) tot aan de Noordeindseweg, rechtsaf slaan, dan de Planetenweg op (rechts de volgende kruising dus), en aan het einde van de Planetenweg niet rechtsaf gaan (is afgesloten), maar linksaf de Edelsteenweg op, en die helemaal uitrijden dwars door de wijk heen totaan het bord dat je niet verder kunt.
Bij het bord links is de straat waar je moet zijn ;)

Alternatief kan je ook achter de C1000 parkeren en dan even oversteken... het is de laatste rij huizen waar je tegenaan kijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bij de C1000 (Zonnehof) parkeren en dan oversteken is denk ik wel de snelste manier. Zeker voor mensen die de wijk niet kennen, omleidingsroute is nou niet bepaald om vrolijk van te worden :X

@Spike: Nogmaals, erg leuk dat je deze middag gaat houden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ok C1000 word het dan.
Ik moet bekennen dat ik pas 5x in mijn leven in Berkel ben geweest en dat was 5x in dezelfde AP op de Anjerdreef. Geen idee hoe de rest van het dorp er uit ziet ;)

• toxict
jaspov schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:14:
Vandaag onverwacht monteur op bezoek, modem vervangen en ik heb internet! Nu tv kast nog ontvangen.

Internet getest maar alle speedtests stuiteren alle kanten op en geen enkele komt ook maar een beetje in de buurt bij wat ik zou moeten halen 50/50. ik zit op 2MB/s down en nog 1 MB/s up dus dat moet beter kunnen of zijn. Wat is een bruikbare testsite?

Ik heb nog een linksys WRT54G router, die is wat oud en draait recente DD-WRT - ondanks dat de router 100mbit aankan, kan het dat die qua cpu wat oud wordt? zal zelf ook testen met directe verbinding.
Je moet die speedtest ook niet over je WRT54G draaien.
Tenminste, niet draadloos.
Hang er een UTP kabel in en zet je wireless uit op je laptop als je op een laptop werkt.
Dan draai je je speedtest

Verwijderd

pinda powerrr schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:30:
Bij de C1000 (Zonnehof) parkeren en dan oversteken is denk ik wel de snelste manier. Zeker voor mensen die de wijk niet kennen, omleidingsroute is nou niet bepaald om vrolijk van te worden :X

@Spike: Nogmaals, erg leuk dat je deze middag gaat houden _/-\o_
Is mogelijk geen slecht idee, alhoewel de edelsteenweg gewoon een "doorgaande" weg is door de edelsteenwijk, en je letterlijk aan het einde op mijn adres uitkomt.
Zonder de blokkade van de Oostersingel is mijn adres namelijk de eerste straat rechts aan de edelsteenweg.

Overigens is parkeren in onze straat niet echt aan te raden, weinig reserve parkeerruimte namelijk ;)

@Yogoi... vergeet je paspoort niet ... anders kom je het dorp straks niet in hahahaha

Anyway, het lijkt me leuk jullie eens in het echie te ontmoeten...

PS
Er loopt hier wel een enorme grote Chihuahua rond die denkt dat ze een pitbull is, dus grote bek maar weinig actie...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 13:16 ]

• Yogoi
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:16:
[...]

@Yogoi... vergeet je paspoort niet ... anders kom je het dorp straks niet in hahahaha
Mijn paspoort is al meer dan een jaar verlopen....
(Oh en mijn identiteitskaart inmiddels al 3 jaar, maar kan je kan er gewoon mee stemmen :P)

• jaspov
Vroeg me eigenlijk af of je bij activatie direct de snelheid hebt die bij je abonnement hoort? Wellicht is dat wat. Houd me nog aanbevolen voor een goede speedtest.
jaspov schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:14:

Verwijderd

jaspov schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:51:
Vroeg me eigenlijk af of je bij activatie direct de snelheid hebt die bij je abonnement hoort? Wellicht is dat wat. Houd me nog aanbevolen voor een goede speedtest.

[...]
Tja, die zijn er eigenlijk niet, behalve FTP testen vanaf bijv mijn server... dus als je met FTP wilt testen geef je maar een gil dan krijg je de toegangsgegevens.

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:24:
[...]

Mijn paspoort is al meer dan een jaar verlopen....
(Oh en mijn identiteitskaart inmiddels al 3 jaar, maar kan je kan er gewoon mee stemmen :P)
Ik heb je inmiddels aangemeld bij de B&R grensbewaking als zijnde gast... dus moet jij het zonder meer halen aanstaande zaterdag om hier op tijd te zijn voor een bak koffie :P
Mits je collega de pads vergeet uiteraard.... want dan wordt het gewoon een glaasje water ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Zojuist een brief ontvangen van Glashart met de bevestiging dat Bergschenhoek ook glasvezel krijgt.

De planning is om in mei met de aanleg te beginnen. Er wordt eerst begonnen met de bouw van een "technische ruimte". Voor het einde van het jaar moeten alle huishoudens aangesloten zijn.

Er komt vanaf mei ook een postcode-check op de Glashart-site waarmee je kunt kijken wanneer voor jou de aanleg gepland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mr Magic schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:04:
Zojuist een brief ontvangen van Glashart met de bevestiging dat Bergschenhoek ook glasvezel krijgt.

De planning is om in mei met de aanleg te beginnen. Er wordt eerst begonnen met de bouw van een "technische ruimte". Voor het einde van het jaar moeten alle huishoudens aangesloten zijn.
En vorige week is er dus midden in de wijk een "technische ruimte" geplaatst bij ons. Zat al te denken, zou het...maar nu weet ik het bijna zeker :P
Werd een groot gat gegraven en een kant en klaar huisje overheen geplaatst. Lijkt een beetje op die naast de Oostersingel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonSom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Ach ik kom gewoon met de benewagen.
Al die omleidingen in dit dorp ;)
Vanaf de westersingel moet dat wel te doen zijn lijkt me :P
Tot morgen.

Ronsblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonSom schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:35:
Ach ik kom gewoon met de benewagen.
Al die omleidingen in dit dorp ;)
Vanaf de westersingel moet dat wel te doen zijn lijkt me :P
Tot morgen.
5 minuten hooguit ;)
Tot morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Graag!

Vandaag de settopbox binnen Amino 532 en aangesloten, ging perfect! Eerste reactie:
-mooi HD beeld (kom van UPC digitaal sd over analoog scart....)
-zappen erg traag. Geluid is er gelijk maar beeld is 2 sec een dia. Hoort dat zo?
-kastje is erg klein, wow! Scheelt een hoop ruimte
-aansluiten erg simpel. Utp in, hdmi aansluiten, stekker er in en klaar.
-tijdens booten zie je een spuuglelijk "opera powered" logo, booten duurt langer dan de oude gare UPC box

Kan je zien of de bron ook echt in HD uitzend? Dat zie je bij mijn schoonouders op caiway in de tvguide.
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:15:
[...]

Tja, die zijn er eigenlijk niet, behalve FTP testen vanaf bijv mijn server... dus als je met FTP wilt testen geef je maar een gil dan krijg je de toegangsgegevens.

[ Voor 15% gewijzigd door jaspov op 18-02-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:46:
Graag! Mag naar jaspov apestaartje gmail.com svp.
Je krijgt ze wel per DM... ;)
jaspov schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:46:
-zappen erg traag. Geluid is er gelijk maar beeld is 2 sec een dia. Hoort dat zo?
-tijdens booten zie je een spuuglelijk "opera powered" logo, booten duurt langer dan de oude gare UPC box

Kan je zien of de bron ook echt in HD uitzend? Dat zie je bij mijn schoonouders op caiway in de tvguide.

[...]
Beeldvertraging is normaal... komt doordat de stream eerst gedecrypt moet worden en gebuffert... zappen op zich gaat overigens best snel, alleen het beeld en geluid lopen dan niet mee.

Opbooten is nog altijd een factor 4 sneller dan de settopbox van KPN, dus is het een beetje relatief, want de meeste mensen zetten de STB sowieso niet uit. En ach, Opera is zo'n beetje het hart van alle menu's en opties, dus heb ik niet zo'n moeite met dat korrelige logo.

Nee, je kunt niet zien of een bron echt HD is of upscaled 720... anders dan dicht op het scherm te kijken naar het beeld.
Wel heb je op de echte HD zenders vaak oude 4:3 series met zwarte randen aan de zijkanten, terwijl dezelfde series op SD kanalen gewoon gestretched worden tot 16:9.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Thx!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:53:
[...]

Je krijgt ze wel per DM... ;)

[...]

Beeldvertraging is normaal... komt doordat de stream eerst gedecrypt moet worden en gebuffert... zappen op zich gaat overigens best snel, alleen het beeld en geluid lopen dan niet mee.

Opbooten is nog altijd een factor 4 sneller dan de settopbox van KPN, dus is het een beetje relatief, want de meeste mensen zetten de STB sowieso niet uit. En ach, Opera is zo'n beetje het hart van alle menu's en opties, dus heb ik niet zo'n moeite met dat korrelige logo.

Nee, je kunt niet zien of een bron echt HD is of upscaled 720... anders dan dicht op het scherm te kijken naar het beeld.
Wel heb je op de echte HD zenders vaak oude 4:3 series met zwarte randen aan de zijkanten, terwijl dezelfde series op SD kanalen gewoon gestretched worden tot 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Inmiddels snelheden kunnen testen van het 50/50 abonnement. Heb een bandwith monitor lokaal geinstalleerd en een up/download geinitieerd naar de eigen ruimte voor de homepage. Piek bij download was 31,5 mbps up 28,8 mbps, gemiddelden liggen iets lager maar redelijk constant. Snelheden zijn redelijk synchroon maar had wel iets meer verwacht, speciefiek voor 50 gekozen boven 25 maar zit maar net boven de 25. Zijn dit normale werkelijke snelheden? Ik haal dus 63% max van de beloofde snelheid ligt 25/25 dan rond de 16? Dat is ook 63%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van een bezoekje bij Spikecity.
Erg leuk om de diensten eens live te zien.
Zodra m'n adsl opgezegd kan worden ga ik over.

In ieder geval bedankt voor je initiatief en voor de koffie (en de bitterballen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb ik de bitterballen gemist?! -O-

Bedankt familie "Spike" voor de gastvrijheid en de koffie. Idd erg leuk om alles werkend te zien met achtergrond uitleg.

Ook de heren van Lijbrandt bedankt voor de uitleg en verhalen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Was mooi om het allemaal in werking te zien en even te discussiëren over de techniek en dergelijke, Spikecity en de heren van Lijbrandt, hartelijk dank voor deze mogelijkheid! :) Nu kijk ik er alleen nog maar meer naar uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste stadsgenoten, het genoegen was geheel mijnerzijds... eens een paar tweakers in levende lijve te ontmoeten en constructief bomen over glasvezel samen met de mensen die er ook nog eens verstand van hebben.

Mocht het nog eens nodig zijn is dit voor herhaling vatbaar als het aan mij ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Ik wil onze "host" bedanken voor de vrijheid/tijd die hij genomen heeft om ons te ontvangen en de gelegenheid te geven het een en ander te laten zien en uit te leggen.
Ook wil ik de heren van Lijbrandt bedanken voor hun aanwezigheid/verhaal.

Nu de vrouw overtuigen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:54:
Beste stadsgenoten, het genoegen was geheel mijnerzijds... eens een paar tweakers in levende lijve te ontmoeten en constructief bomen over glasvezel samen met de mensen die er ook
nog eens verstand van hebben.

Mocht het nog eens nodig zijn is dit voor herhaling vatbaar als het aan mij ligt ;)
Spikecity, nogmaals bedankt! Ik heb nu een goed beeld gekregen van wat Lijbrandt aanbiedt! Maakt mijn keus makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:22:
Heb ik de bitterballen gemist?! -O-

Bedankt familie "Spike" voor de gastvrijheid en de koffie. Idd erg leuk om alles werkend te zien met achtergrond uitleg.

Ook de heren van Lijbrandt bedankt voor de uitleg en verhalen d:)b
Yep, tegen 4 uur had Lijbrandt nog een portie snacks geregeld in de vorm van bitterballen, minifrikadelletjes, kipfingers en gehaktballetjes....

En jullie hebben nu ook wat rechtstreekse contacten die eventueel opleveren nog iets kunnen bespoedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhh.... je kunt haar mijn vrouw laten bellen.... Je hebt mijn vrouw gezien, a natural blonde, dus als zij het snapt en er happy mee is dan lijkt me dat geen onverkoopbaar idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:11

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik wil ook graag spikecity en de heren van Lijbrandt bedanken! Het ziet er allemaal hoopvol uit voor de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonSom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Ben ik dus net iets te vroeg weggegaan (bitterballen :9~ )
Spike (familie) en Lijbrandt medewerkers bedankt voor deze middag.
Zodra ik van mijn UPC afkan weet ik het wel.
Eind dit jaar zit ik ook volledig Lijbrandt :)

Ronsblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wat ik mij gisteravond bedacht:
Heb alle uitleg gehad, volop vragen kunnen stellen....heb alleen geen Lijbrandt abbo afgesloten 8)7 Edutel wordt mijn provider.

Dus extra hulde voor de Lijbrandt crew d:)b _/-\o_

Ik zal de verdeelkast huis hier een straat verderop in de gaten houden, zal een extra rondje met de hond lopen, ff loeren hoe dat glas er naar toe wordt geleid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 15:51
Ooit hoorde ik dat een PS3 en de online diensten niet wilde in combinatie met glasvezel. Dit zou toen mogelijk een specifiek KPN probleem zijn.

Weet iemand of dit nog steeds zo is of is dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoefkade schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:26:
Ooit hoorde ik dat een PS3 en de online diensten niet wilde in combinatie met glasvezel. Dit zou toen mogelijk een specifiek KPN probleem zijn.

Weet iemand of dit nog steeds zo is of is dit opgelost?
Een specifiek KPN probleem omdat de Experiabox hiervoor te dicht is gespijkerd, en glasvezel of koper maakt hierin geen verschil.
Bij Lijbrandt/Edutel heb je gewoon de keuze voor je eigen router achter je glasvezelmodem, en de meeste moderne routers kunnen prima overweg me de protocols die doorgegeven dienen te worden voor game consoles.
Hier draaien ook diverse consoles waaronder een PS3 online op een Lijbrandt glasvezelaansluiting via een X3 Sitecom router.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Kleine bump tussen de bitterballen door ;-)
jaspov schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:05:
Inmiddels snelheden kunnen testen van het 50/50 abonnement. Heb een bandwith monitor lokaal geinstalleerd en een up/download geinitieerd naar de eigen ruimte voor de homepage. Piek bij download was 31,5 mbps up 28,8 mbps, gemiddelden liggen iets lager maar redelijk constant. Snelheden zijn redelijk synchroon maar had wel iets meer verwacht, speciefiek voor 50 gekozen boven 25 maar zit maar net boven de 25. Zijn dit normale werkelijke snelheden? Ik haal dus 63% max van de beloofde snelheid ligt 25/25 dan rond de 16? Dat is ook 63%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
jaspov, dat er 100Mbps poorten op die linksys WRT54G zitten wil nog niet zeggen dat die snelheid ook daadwerkelijk gehaald kan worden.

Op Smallnetbuilder haalden ze zo'n 20Mbps up en down met de WRT54G V5, sluit je PC eens zonder router aan.
Als je dan wel meer haalt dan is het tijd om een nieuwe router te kopen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 09:35
Probeer ook eens www.speedtest.net ipv je eigen homepage.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank. Ik zal morgen een utp kabel naar beneden trekken en rechtstreeks aansluiten. Klopt het dat het modem even duurt voordat hij een nieuw mac adres accepteert? Bij installatie router duurde het even voor ik signaal had.

Mijn eerste tests waren met een netbook rechtstreeks op het modem, niet het snelste apparaat dus nu vanaf de snellere pc.

Op speedtest.net haal ik 29.17 MB/s down en 8.31 up. Morgen resultaten via directe download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:38:
Dank. Ik zal morgen een utp kabel naar beneden trekken en rechtstreeks aansluiten. Klopt het dat het modem even duurt voordat hij een nieuw mac adres accepteert? Bij installatie router duurde het even voor ik signaal had.

Mijn eerste tests waren met een netbook rechtstreeks op het modem, niet het snelste apparaat dus nu vanaf de snellere pc.

Op speedtest.net haal ik 29.17 MB/s down en 8.31 up. Morgen resultaten via directe download
Had je al op mijn server met FTP getest?
Daarop halen de meeste 50/50 klanten gewoon volle bak bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Net de pc rechtstreeks gekoppeld aan het modem, bypass van mijn oude routertje. Speedtest als eerste:down 46,86 maar up nu maar 2,25 MB/S. Ga nu FTP testen: down vanaf je FTP inderdaad 50MB/S, up 51!!!! Dat wordt een nieuwe router. Waarschijnlijk de TP-Link 1043.

[ Voor 25% gewijzigd door jaspov op 21-02-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:44:
Net de pc rechtstreeks gekoppeld aan het modem, bypass van mijn oude routertje. Speedtest als eerste:down 46,86 maar up nu maar 2,25 MB/S. Ga nu FTP testen: down vanaf je FTP inderdaad 50MB/S, up 51!!!! Dat wordt een nieuwe router. Waarschijnlijk de TP-Link 1043.
Alles fietst hier over een Sitecom X3 N-router.... prima ding voor net iets meer dan 50 euro ;)
Maar blij om te lezen dat je account bij Lijbrandt in ieder geval doet wat beloofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

jaspov schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:44:
Die router gebruik ik ook. Prima dingetje, zeker voor die prijs. Misschien ooit nog eens flashen naar dd-wrt.

Qua snelheid zul je echter merken dat de tests op bv speedtest.net niet echt sneller worden. Zeker upload lijkt bij mij altijd achter te lopen. Wanneer ik dan echter FTP test naar een server die op surfnet met een gbit connectie, dan haal ik wel gewoon de 50 MBit/s.

Misschien moet Lijbrandt eens een test server neerzetten voor de klanten.... al hebben andere issues meer prioriteit hoop ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Nog wat verder getest. Ik heb naar de 1e verdieping een 200Mbps devolo setje. Ik wist al een tijd dat dat ding niet doet wat ie belooft en aangeeft in de tools. Nu de PC via powerline rechtstreeks aan het modem gehangen en dan zak ik naar: 38 down en 33 up. Lijkt dus dat powerline een grotere beperking is dan mijn routertje. Kabel trekken is in deze kamer geen optie maar de pc verhuist binnenkort naar een kamer waar dat wel kan.

Voor de geinteresseerden: devolo infotool geeft aan 121 Mbps up, 161 down (en heeft een 100Mbit poort....)

Duurt overigens soms best lang voordat je signaal krijgt als je een ander apparaat aan het modem hangt. Ene keer langer dan de andere keer, kan er geen peil op trekken. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphyxion schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:47:
Misschien moet Lijbrandt eens een test server neerzetten voor de klanten.... al hebben andere issues meer prioriteit hoop ik. ;)
Tot die tijd hangt er bij mij een aan 100Mbit glas voor mensen die willen testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:58:
Duurt overigens soms best lang voordat je signaal krijgt als je een ander apparaat aan het modem hangt. Ene keer langer dan de andere keer, kan er geen peil op trekken. Weet iemand hoe dat zit?
Officieel 27 minuten volgens de techneuten hier afgelopen zaterdag ;)

Overigens maakt mijn laptop een 144Mbit verbinding met mijn n-router, maar daarop haal ik ook bij lange na niet de volle 100 Mbit die ik heb.... lijkt erop dat zowel wireless N verbindingen als mede ook powerline verbindingen nogal wat overhead en correctie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Thx! 27 minuten duren lang als je wil testen ;-)

Wat hou je netto over met wireless-n naar je eigen ftp? Wellicht kan ik beter over naar wireless ipv powerline.
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:40:
[...]

Officieel 27 minuten volgens de techneuten hier afgelopen zaterdag ;)

Overigens maakt mijn laptop een 144Mbit verbinding met mijn n-router, maar daarop haal ik ook bij lange na niet de volle 100 Mbit die ik heb.... lijkt erop dat zowel wireless N verbindingen als mede ook powerline verbindingen nogal wat overhead en correctie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

jaspov schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:58:
Clone je mac adres wanneer je gaat testen, dan hoef je niet te wachten. Dat scheelt wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Heel iets anders, over tv. Tijdje terug werd gepolst naar nieuwe functionaliteiten op de pvr. Ik heb toen gestemd voor o.a. Programmeren van herhalende opnames om series op te nemen of elke dag het journaal. Weet iemand of die zaken ook ergens op een roadmap staan?

Nu is scrollen door de tv guide naar een paar dagen verder erg tijdrovend. Workaround zou ook zijn om te zoeken in de guide. Als je de resultaten dan als lijst terugziet dan kan je die na elkaar met de REC knop aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:54:
Thx! 27 minuten duren lang als je wil testen ;-)

Wat hou je netto over met wireless-n naar je eigen ftp? Wellicht kan ik beter over naar wireless ipv powerline.

[...]
Up en down ongeveer 66 Mbit van de 100 die ik heb, met een 144Mbit N verbinding met de router.
Je ziet ook gewoon dat het een continue veranderende snelheid is die piekt bij bijna 100Mbit maar net zo makkelijk terugzakt naar 25Mbit, vandaar een gemiddelde snelheid van rond de 65Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:21:
Heel iets anders, over tv. Tijdje terug werd gepolst naar nieuwe functionaliteiten op de pvr. Ik heb toen gestemd voor o.a. Programmeren van herhalende opnames om series op te nemen of elke dag het journaal. Weet iemand of die zaken ook ergens op een roadmap staan?

Nu is scrollen door de tv guide naar een paar dagen verder erg tijdrovend. Workaround zou ook zijn om te zoeken in de guide. Als je de resultaten dan als lijst terugziet dan kan je die na elkaar met de REC knop aantikken.
Na het testen van de 532 heb ik deze wensen doorgekopt naar de persoon bij GHM die hiermee bezig is, maar dit zijn volgens mij geen middleware aanpassingen maar firmware.
Dat laatste betekent dus dat Amino deze zaken zou moeten schrijven en niet de softwaremannen van GHM/Stoneroos.

Roadmap en bugfixlijsten heb ik nog nooit gevonden bij firmware en software van de Amino's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Helder dank. Ik ga hier nog door met testen. Straks kijken in hoeverre mijn router aan een upgrade toe is, dan kan ik daarna wifi-N testen (heb nu alleen G) en als dat niet voldoende is een powerline 500 setje testen (schijnt de 60 wel aan te moeten kunnen tikken en dat is zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Met een nieuwe routeren zit ik op 40/40, de nieuwe powerline set is besteld.

Tv bevalt goed. Strak beeld en mozaïek werkt prettig. Twee kleine verbeterpunten qua gebruiksgemak:
-als je een opname de tweede keer start krijg je geen optie om verder te gaan waar je was, is dus flink doorspoelen.
-hoofdmenu is een verticale lijst. Als ik naar de onderste optie wil gaan dan klik ik meestal omhoog om onderaan uit te komen maar dat werkt niet, zou sneller werken.

Gebruik hem hier met een harmony en ook dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Rondom de aanleg van het glasvezelnetwerk in Bleiswijk en Bergschenhoek is het momenteel vrij rustig / stil.
Zijn er al wat activiteiten gaande?

[ Voor 8% gewijzigd door .NCK op 03-03-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
Vandaag in de Heraut

Een feestelijke Kickoff op 17 maart in Bleiswijk bij de Gereformeerde Kerk vanaf 17.00 uur.
Een feestelijke Kickoff op 24 maart in Bergschenhoek in een zaal in het spectrum vanaf 17.00 uur.

De planning zal hier op in detail bekend gemaakt worden.

Beetje jammer dat ik niet kan. Ik verwacht van jullie natuurlijk wel een uitgebreid verslag. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdheuvel schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:14:
Vandaag in de Heraut

Een feestelijke Kickoff op 17 maart in Bleiswijk bij de Gereformeerde Kerk vanaf 17.00 uur.
Een feestelijke Kickoff op 24 maart in Bergschenhoek in een zaal in het spectrum vanaf 17.00 uur.

De planning zal hier op in detail bekend gemaakt worden.

Beetje jammer dat ik niet kan. Ik verwacht van jullie natuurlijk wel een uitgebreid verslag. :Y)
Mmmm, twee avonden gratis drank en hapjes.... ik geloof dat ik mijn neus daar even ga laten zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook zo'n probleem met het tv -signaal?
Is vrijdagavond begonnen en ook nu (zaterdagmiddag) voortdurend alles op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vandaag een reclame ding van Glashart in de bus, met daarop de planning voor Bleiswijk en Bergschenhoek.

Bergschenhoek is in drie delen gedeeld, van onder naar boven in A, B en C
A: einde mei tot augustus
B: juni tot november
C:juni tot december

ik zit in A :+

Afbeeldingslocatie: http://www.glashart.nl/upload/smimages/gh_aansluitgebied_bergschenhoek_600.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Heb die reclame nog niet gehad. Ik zie in het plaatje hierboven trouwens geen A, B, C.

Edit: laat maar, folder ook binnen. Ik zit in C helaas :(

[ Voor 23% gewijzigd door Mr Magic op 12-03-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:07:
Hebben jullie ook zo'n probleem met het tv -signaal?
Is vrijdagavond begonnen en ook nu (zaterdagmiddag) voortdurend alles op zwart.
IPTV geen enkele storing gezien hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb reclame in de bus gehad van glashart.
In deze folder staat dat binnenkort HD zelfs in 3d wordt doorgegeven. 3d gebruikt meer bandbreedte.
Ik vraag mij daarbij of lijbrandt dan toch overgaat op een wgdo netwerk in plaats van wba???
Is dit zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ze zullen vast wel een manier vinden om 3D ook over WBA te distribueren.
Mr Magic schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:22:
Heb die reclame nog niet gehad. Ik zie in het plaatje hierboven trouwens geen A, B, C.

Edit: laat maar, folder ook binnen. Ik zit in C helaas :(
Volgens mij moet je het zien van linksonder schuin naar boven. Dus de wijk nieuw boterdorp is dan A, het centrum B en alles daarna is dan C.

In Bleiswijk is gebied A de zeeheldenbuurt, oranjebuurt en de tuinen. Hier start de aanleg in maart en loopt tot juli. Het andere gedeelte met o.a. bomenwijk, vogelwijk, sterrenwijk en molenwijk is gebied B. De aanleg start hier in juli en loopt, even uit mijn hoofd door tot oktober / november.

[ Voor 5% gewijzigd door .NCK op 13-03-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
pinda powerrr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:16:
Vandaag een reclame ding van Glashart in de bus, met daarop de planning voor Bleiswijk en Bergschenhoek.

Bergschenhoek is in drie delen gedeeld, van onder naar boven in A, B en C
A: einde mei tot augustus
B: juni tot november
C:juni tot december

ik zit in A :+

[afbeelding]
*O* ik zit ook in A *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Voor de zekerheid heb ik 'm even ingescand :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fambreg/glasvezel_plan.jpg

Ik mag ergens tussen eind april en juli *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
Weet iemand of er al werkzaamheden gedaan zijn. Ik vind de periode ( feestje morgen en volgende week ) tot aansluiting van huizen vrij kort. Eind april zouden de eerste in Bleiswijk al aangesloten moeten zijn.

Edit: Zijn er nog mensen naar de Kickoff in Bleiswijk geweest?

[ Voor 13% gewijzigd door svdheuvel op 18-03-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

svdheuvel schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:11:
Weet iemand of er al werkzaamheden gedaan zijn. Ik vind de periode ( feestje morgen en volgende week ) tot aansluiting van huizen vrij kort. Eind april zouden de eerste in Bleiswijk al aangesloten moeten zijn.

Edit: Zijn er nog mensen naar de Kickoff in Bleiswijk geweest?
Ik ben niet geweest, maar las wel dat er meer bekend is gemaakt over de planning, via onze burgevader's Twitter account :) Er zou binnenkort meer bekend zijn, ik neem aan via de Glashart site. Zijn er dan helemaal geen Tweakers geweest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
Glashart is altijd extreem laat met de info. Het staat meestal eerst in de Heraut. Wel apart dat Bleiswijk nu opeens ook een Gebied C heeft.

Ben benieuwd voor de planning van Bergschenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
2 weken geleden informatie flyer in de bus gekregen betreft glashart in castricum / bakkum : http://www.glashart.nl/castricum/

Ben benieuwd, al is het me niet duidelijk geworden of ze nou 30% van de bewoners in een bepaald gebied willen, of in het gehele dorp? met 35k +- inwoners lijkt me dat nogal een uitdaging.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
svdheuvel schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:19:
Glashart is altijd extreem laat met de info. Het staat meestal eerst in de Heraut. Wel apart dat Bleiswijk nu opeens ook een Gebied C heeft.

Ben benieuwd voor de planning van Bergschenhoek.
Ik denk dat men zich opeens bedacht dat ze al wat glas hadden liggen.
Het is dan wel te hopen dat dat het goede glas is en dat ze niet nog eens alle straten opnieuw open mogen gaan halen.

De locaties van de POP's in Bleiswijk zijn ook bekend gemaakt, eentje komt er aan de wilhelminastraat, de andere komt aan de sterrenlaan.

4 april starten de werkzaamheden in Bleiswijk, waarbij er 45 km gegraven zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wanneer Berkel WGDOnetwerk gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:09:
En op welk netwerk gaan Bleiswijk en B'hoek draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:09:
Nooit... B&R is WBA en het lijkt me onwaarschijnlijk dat men van operator gaat wisselen.... tenzij KPN beheer de hele zooi zou overdoen aan Reggefiber Operations, of dat Reggefiber Operations in alle PoP's en Headends hun eigen apparatuur parallel gaan zetten aan die van KPN.... of wel heeeeeeel erg onwaarschijnlijk.
pinda powerrr schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:45:
[...]

En op welk netwerk gaan Bleiswijk en B'hoek draaien?
Uit betrouwbare bron vernomen dat Bleiswijk en Bergschenhoek beiden WBA zijn (uitbreiding van B&R), dus forget it als het gaat om echte GHM streams :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:07:
[...]

Nooit... B&R is WBA en het lijkt me onwaarschijnlijk dat men van operator gaat wisselen.... tenzij KPN beheer de hele zooi zou overdoen aan Reggefiber Operations, of dat Reggefiber Operations in alle PoP's en Headends hun eigen apparatuur parallel gaan zetten aan die van KPN.... of wel heeeeeeel erg onwaarschijnlijk.

Heb ik het dan verkeerd begrepen? Lijbrandt was toch bezig om toch bronsignaal te gaan doorgeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:04:
Heb ik het dan verkeerd begrepen? Lijbrandt was toch bezig om toch bronsignaal te gaan doorgeven 8)7
Ja en nee ;)
Lijbrandt zelf zal hier niets aan kunnen veranderen, dat zou dan hooguit GHM zijn.
De beperking nu zit hem in de routering van multicast streams, die met de door KPN ingezette hardware niet vanuit meerdere statische routes kan worden opgehaald, en dus haalt KPN uiteraard haar eigen streams op en is GHM gedwongen deze in te kopen en onder haar naam door te geven aan Lijbrandt klanten.

Ik weet dat met name GHM de leveranciers van die routers pusht om hiervoor een firmware upgrade te schrijven, maar of en wanneer dit gebeurt is mij niet bekend.
Mocht die update er komen dan kan KPN vrij eenvoudig een tweede routeringsbron ingeven waardoor GHM klanten ineens bij de echte streams kunnen komen. Tot die tijd zitten we op WBA netwerken vast aan ITV streams van KPN, die alleen maar hebben toegezegd dat men medio 2011 de kwaliteit glasvezelwaardig zou gaan aanleveren.

Mocht dit overigens gebeuren dan wordt een WBA netwerk nog zeker geen WDGO netwerk, want KPN blijft de beheerder. De kreten WBA en WDGO geven alleen maar aan welke van de twee operators het netwerk beheren en zeggen niets over het al dan niet beschikbaar zijn van echte GHM streams (behalve dat op WDGO netwerken wel de routering vanaf GHM werkt).

Het enige wat zou veranderen is dat men op een KPN beheerd netwerk dan inderdaad ook de originele streams van GHM zou kunnen gaan doorgeven, zonder alle multicast routers dubbel te hoeven installeren, wat uiteraard een gigantische investering voor GHM zou betekenen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat men zich opeens bedacht dat ze al wat glas hadden liggen.
Het is dan wel te hopen dat dat het goede glas is en dat ze niet nog eens alle straten opnieuw open mogen gaan halen.

De locaties van de POP's in Bleiswijk zijn ook bekend gemaakt, eentje komt er aan de wilhelminastraat, de andere komt aan de sterrenlaan.

4 april starten de werkzaamheden in Bleiswijk, waarbij er 45 km gegraven zal gaan worden.
mmm, leuk nieuws, dus een pop op 150 meter van mijn aanstaande aansluiting... dat zou bijna met WIFI kunnen.
Niet dat het veel uitmaakt, met glas is afstand bijna onafhankelijk. Was wel anders met de wijkcentrale van de kpn koperkabel op 6km afstand vande kern van bleiswijk. was/is max 7mb down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:01:
[...]

Ja en nee ;)
Lijbrandt zelf zal hier niets aan kunnen veranderen, dat zou dan hooguit GHM zijn.
De beperking nu zit hem in de routering van multicast streams, die met de door KPN ingezette hardware niet vanuit meerdere statische routes kan worden opgehaald, en dus haalt KPN uiteraard haar eigen streams op en is GHM gedwongen deze in te kopen en onder haar naam door te geven aan Lijbrandt klanten.

Ik weet dat met name GHM de leveranciers van die routers pusht om hiervoor een firmware upgrade te schrijven, maar of en wanneer dit gebeurt is mij niet bekend.
Mocht die update er komen dan kan KPN vrij eenvoudig een tweede routeringsbron ingeven waardoor GHM klanten ineens bij de echte streams kunnen komen. Tot die tijd zitten we op WBA netwerken vast aan ITV streams van KPN, die alleen maar hebben toegezegd dat men medio 2011 de kwaliteit glasvezelwaardig zou gaan aanleveren.

Mocht dit overigens gebeuren dan wordt een WBA netwerk nog zeker geen WDGO netwerk, want KPN blijft de beheerder. De kreten WBA en WDGO geven alleen maar aan welke van de twee operators het netwerk beheren en zeggen niets over het al dan niet beschikbaar zijn van echte GHM streams (behalve dat op WDGO netwerken wel de routering vanaf GHM werkt).

Het enige wat zou veranderen is dat men op een KPN beheerd netwerk dan inderdaad ook de originele streams van GHM zou kunnen gaan doorgeven, zonder alle multicast routers dubbel te hoeven installeren, wat uiteraard een gigantische investering voor GHM zou betekenen.
dank je voor je uitgebreide antwoord! snap het nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]UPC Bleiswijk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:02:[Niet dat het veel uitmaakt, met glas is afstand bijna onafhankelijk. Was wel anders met de wijkcentrale van de kpn koperkabel op 6km afstand vande kern van bleiswijk. was/is max 7mb down.
Laat dat bijna maar weg.... volgens mij kan men momenteel over moderne glasvezels technisch maximaal iets van 18.000Mbit pompen over vele honderden kilometers zonder verlies.
Die 150 meter tussen de pop en jouw aansluiting is dus absoluut geen enkel probleem :P
En ik heb inderdaad nog nooit een ADSL touwtje gezien wat zijn theoretische 20/1 haalt, zelfs niet als er maar 10 meter tussen de woning en de DSLAM zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vanmiddag naar de presentatie/startschot geweest van de glasvezel aanleg in Bergschenhoek.

Burgemeester Van Vliet stond een praatje vol overtuiging te houden, al was hij de directeur van Glashart zelf. Hij mocht nog even graven met een kraantje om het officiële startschot te geven.

Verder nog wat uitleg over de planning:
De doelstelling is dat binnen acht maanden en uiterlijk 1 november alle huishoudens in Bergschenhoek en Bleiswijk zijn aangesloten. Er zijn drie POP-huizen in B'hoek, waarvan er eentje bij mij om de hoek aan de Noorderparklaan. De nieuwste wijk Parkzoom is een apart project (project D, staat niet in de normale overzichtskaarten) Die is al voorbereid met loze leidingen, dus de straat hoeft niet meer open, alleen nog de meterkast in. Als Wilderszijde eenmaal wordt aangelegd (geplande wijk naast het nieuwe gemeentehuis), zal daar een vierde POP komen en vanzelfsprekend de wijk worden aangesloten.

Verder was aannemer Van Gelder aanwezig met een demo opstelling hoe het glas in de POP aangesloten is, onder de grond en in de meterkast. Interessant om te zien.
Van Gelder gaat met een ploeg van 100 man aan de slag om te graven.

Over twee weken staat op de site van Glashart de planning, die is dan op te vragen op postcode. Dan weet je bijna exact wanneer ze komen graven in de straat. Als die planning eenmaal bekend is, dan zou er vier weken daarna een exacte planning zijn wanneer ze komen aansluiten in de meterkast.

Was leuk om te zien dat er ook meerdere "oudere" mensen aanwezig waren, die de nieuwerwetse techniek niet schuwen en zich uitgebreid lieten informeren over de mogelijkheden.

De klanten van Edutel krijgen in eerste instantie de "normale" Amino en kunnen verderop in het jaar voor €99 de PVR versie kopen, dus een klein voordeeltje, want je hebt dus uiteindelijk twee kastjes om IPTV op te kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door pinda powerrr op 24-03-2011 20:14 . Reden: stukje tekst vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:11:
De klanten van Edutel krijgen in eerste instantie de "normale" Amino en kunnen verderop in het jaar voor €99 de PVR versie kopen, dus een klein voordeeltje, want je hebt dus uiteindelijk twee kastjes om IPTV op te kijken.
Dat lijkt me een megadeal, want dat ding doet 249 euri als je hem los koopt bij Lijbrandt..... weet je zeker dat het geen meerprijs is voor klanten die later in het jaar bestellen en een PVR willen hebben?
De gewone 130m Amino krijgt inmiddels iedereen op een wba netwerk gratis, al was het maar omdat de Amino 110 niet met de MPG4 streams van KPN uit de voeten kan :(

Maar als ik het dus goed begrijp zit onze enthousiaste (ex IT-er) burgervader straks zelf in zijn nieuwe gemeentehuis nog op een ADSL touwtje totdat die wijk gebouwd gaat worden?
Ik begreep namelijk dat die wijk voorlopig even "op hold" was gezet vanwege de nogal financieel magere begroting van Lansingerland.

Goh, wat zal die balen zeg.... al zijn burgers aan het glas en hij nog niet :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:53:
[...]

Dat lijkt me een megadeal, want dat ding doet 249 euri als je hem los koopt bij Lijbrandt..... weet je zeker dat het geen meerprijs is voor klanten die later in het jaar bestellen en een PVR willen hebben?
De gewone 130m Amino krijgt inmiddels iedereen op een wba netwerk gratis, al was het maar omdat de Amino 110 niet met de MPG4 streams van KPN uit de voeten kan :(
Heb zelf gevraagd of er voor de Edutel klanten ook een PVR zou komen, net zoals bij Lijbrandt. Hierop zeiden ze dat die er inderdaad komt. Later had ik het er weer over met hun, en vertelden ze zelf dat in eerste instantie de normale decoder wordt geleverd en later pas de PVR. Dubbel voordeel, zo zei ze, want de klanten die zich later dit jaar aanmelden, krijgen de de keuze, of normaal, of PVR.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:53:
[...]

Maar als ik het dus goed begrijp zit onze enthousiaste (ex IT-er) burgervader straks zelf in zijn nieuwe gemeentehuis nog op een ADSL touwtje totdat die wijk gebouwd gaat worden?
Ik begreep namelijk dat die wijk voorlopig even "op hold" was gezet vanwege de nogal financieel magere begroting van Lansingerland.

Goh, wat zal die balen zeg.... al zijn burgers aan het glas en hij nog niet :P
De vierde POP komt nabij de scholen die er al staan. Let op, voordat het gemeentehuis af is, staat dat hok er, inclusief een rechtstreekse lijn naar de kamer van onze burgervader zelf :+

En enthousiast is hij zeker, ik heb nog geen een vertegenwoordiger van de drie providers zo overtuigend horen praten 8)7

Overigens dacht ik dat Dhr. Spikecity ook nog ff zou langskomen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:14:
En enthousiast is hij zeker, ik heb nog geen een vertegenwoordiger van de drie providers zo overtuigend horen praten 8)7
Enthousiast is hij zeker, dat weet ik uit eigen ervaring. Maar als je mijn praatje in Bleiswijk had gehoord dan had hij in mij een stevige concurrent gevonden hahahaha.
Overigens hebben beide scholen daar nu al 100Mbit internet liggen, dus denk ik dat ze nu op de PoP van B&R hangen (die aan het begin van de Oostersingel staat).
pinda powerrr schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:14:
Overigens dacht ik dat Dhr. Spikecity ook nog ff zou langskomen ;) :P
Tja, dat had ik eigenlijk ook een beetje ingepland, maar dan moet je geen dochter hebben die haar autosleutels in de auto laat en de klep dichtgooit, en je dus vervolgens haar en de hond moet komen ophalen om vervolgens met de reservesleutel nog een keer op en neer te moeten om die auto op te halen :P

Kinderen? Het zijn af en toe net echte mensen hahahahaha

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:07:

Uit betrouwbare bron vernomen dat Bleiswijk en Bergschenhoek beiden WBA zijn (uitbreiding van B&R), dus forget it als het gaat om echte GHM streams :P
Volgens mij heb ik ff met je betrouwbare bron staan kletsen (die was ook aanwezig bij jou) en gelijk maar over de netwerken staan praten.
Inderdaad, heel Lansingerland op WBA en geen uitzicht op verandering daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:40:
[...]

Volgens mij heb ik ff met je betrouwbare bron staan kletsen (die was ook aanwezig bij jou) en gelijk maar over de netwerken staan praten.
Inderdaad, heel Lansingerland op WBA en geen uitzicht op verandering daar in.
Dat is wel een betrouwbare bron (dat zijn alle mensen die hier over de vloer waren van Lijbrandt zeker), maar ik heb deze info van hoger uit de boom gekregen.
Het zou zakelijk ook heel raar zijn als je in één gemeente ineens twee operators zou hebben (alhoewel Almere of Dordrecht het tegendeel klaarblijkelijk bewijst).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:56 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste