[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Maakt niet zoveel uit waar je info vandaan hebt gekregen zolang deze maar juist is ;)
En in dit geval is deze juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:36:
Maakt niet zoveel uit waar je info vandaan hebt gekregen zolang deze maar juist is ;)
En in dit geval is deze juist.
Correct, en soms krijg ik dezelfde informatie uit diverse hoeken tegelijk, wat het waarheidsgehalte alleen maar hoger maakt.

Overigens... hier in B&R nog steeds 17.6 software op de 130m, zelfs als ik hem handmatig upgrade.
Die upgrade zou toch onderhand wel moeten zijn uitgerold nu? Staat al een paar dagen aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 18:00
pinda powerrr schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:11:
Vanmiddag naar de presentatie/startschot geweest van de glasvezel aanleg in Bergschenhoek.

.....
De nieuwste wijk Parkzoom is een apart project (project D, staat niet in de normale overzichtskaarten) Die is al voorbereid met loze leidingen, dus de straat hoeft niet meer open, alleen nog de meterkast in.
.....
ik kon helaas niet aanwezig zijn (en woon in Parkzoom), heeft men misschien ook al een uitspraak gedaan wanneer er met "project D" wordt gestart? Of komt de planning hiervan ook over twee weken? Schijnt dat een onderaannemer glas gaat blazen door de al liggende buizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:00

pinda powerrr

Slow down...

thund3rball schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:23:
[...]

ik kon helaas niet aanwezig zijn (en woon in Parkzoom), heeft men misschien ook al een uitspraak gedaan wanneer er met "project D" wordt gestart? Of komt de planning hiervan ook over twee weken? Schijnt dat een onderaannemer glas gaat blazen door de al liggende buizen...
Er was iemand in de zaal die daar ook woont en die stelde dezelfde vraag, echter kon ik er geen duidelijk antwoord uit halen. Behalve dan dat het als een apart project wordt gezien, maar dat komt vooral door de andere aard van werkzaamheden, de straten gaan immers niet meer open.
Maar zoals ik het kon samenvatten, valt ook Parkzoom binnen de gestelde doelstelling qua tijd, dus voor 1 november.

Overigens werd er meerdere keren verwezen naar de dames en heren van Glashart. Zij zijn het aanspreekpunt m.b.t. vragen over de planning en klachten als er overlast is van de werkzaamheden. Dus als ik jou was, zou ik een keer de Glashart winkel binnen stappen (tegenwoordig bij Van Dijk) en daar de vragen stellen, zij zouden je een exact antwoord moeten kunnen geven.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:26:
Overigens werd er meerdere keren verwezen naar de dames en heren van Glashart. Zij zijn het aanspreekpunt m.b.t. vragen over de planning en klachten als er overlast is van de werkzaamheden. Dus als ik jou was, zou ik een keer de Glashart winkel binnen stappen (tegenwoordig bij Van Dijk) en daar de vragen stellen, zij zouden je een exact antwoord moeten kunnen geven.
Dat er bij van Dijk iets zou draaien was mij bekend (alleen DVB-C helaas, dus geen STB's om mee te speulen), niet dat daar ook een vaste presence zou zijn van providers en glashart mensen.
Wel weet ik dat er in ieder geval één glashartwinkel dicht is (B'hoek dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

B'hoek heeft er zeker wel een ;)

http://www.glashart.nl/be...uwe-winkel-bergschenhoek-

Vanaf 2 maart is er een nieuwe Glashart Servicewinkel in Bergschenhoek geopend gevestigd in Electroworld Van Dijk aan de Julianalaan 6. De oude Glashart winkel aan de Kerkstraat is vanaf deze datum gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:40:
B'hoek heeft er zeker wel een ;)

http://www.glashart.nl/be...uwe-winkel-bergschenhoek-

Vanaf 2 maart is er een nieuwe Glashart Servicewinkel in Bergschenhoek geopend gevestigd in Electroworld Van Dijk aan de Julianalaan 6. De oude Glashart winkel aan de Kerkstraat is vanaf deze datum gesloten.
Duidelijk.... ik had 50% kans goed te gokken welke winkel er dicht was, en ik zat ernaast.... maar ja, ik heb dan ook geluk in de liefde en niet in het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.glashart.nl/be...-u-komt-6-april-toch-ook-

Tijd om weer eens een bakje Glashart koffie te gaan leuten op 6 en 9 april in Berkel en Rodenrijs.

Van 16 tot 20 uur in Cultureel Centrum 't Manneke aan de Leeweg 33.

Nieuwe inschrijvers ontvangen een taart van bakkerij Van der Breggen.... dus roep ik... DOEN !!

EDIT:
9 april was een foutje bij Glashart.... gaat van de site af.... dus alleen op 6 april taart en koffie ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software update kunnen uitvoeren van 17.6 naar 18.00....EN JA HOOR, WE HEBBEN WEER IPTV RADIO !!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:04:
Software update kunnen uitvoeren van 17.6 naar 18.00....EN JA HOOR, WE HEBBEN WEER IPTV RADIO !!! :)
Yay :)
Heb je een 130m of 532?
ik weet niet of het ook al werkt op de 532 namelijk. (als het goed is nog niet)

[ Voor 19% gewijzigd door Yogoi op 31-03-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 130...sorry !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:25:
[...]

Yay :)
Heb je een 130m of 532?
ik weet niet of het ook al werkt op de 532 namelijk. (als het goed is nog niet)
Helaas Yogoi... ook de 532 krijgt keurig versie 0.18.0... net geupdate en draait.
Het enige wat niet goed werkt bij upgrade van de 532 is dat hij na standaard opstarten in 720p niet meer vraagt of je eigen instellingen moeten worden teruggezet, dus blijft hij in 720p draaien.
Als je dan naar beeldinstellingen gaat dan lijkt het erop dat in het vak beeldformaat geen enkele optie geselecteerd is.
Daarna gewoon 1080i altijd breedbeeld gekozen en het ding draait weer als een zonnetje en ja..... ook
IPTV radio doet het weer op mijn 532 :P

Nu de tweede 130m nog even upgraden en dan zijn ze alledrie weer up to date.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:05
Dat heel Lansingerland spijtig genoeg op het WBA netwerk wordt aangesloten is mij duidelijk, dat we voorlopig (en wellicht voor altijd) te maken hebben met een brakke KPN stream ook. Maar ik kan niet zo snel terugvinden of de KPN stream altijd en overal gecodeerd is? En weet iemand of deze stream dan ook werkt met DVBLogic IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard encryptie. Het is KPN hé. Alles moet tot de nok toe dichtgetimmerd worden.

/edit

zie dat je het antwoord al had gevonden in GuiltyNL in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?"

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik vind spijtig een beetje teveel een krachtterm, want het feit dat KPN het netwerk beheert maakt het niet slechter dan een door Reggefiber beheerd netwerk.

De diensten draaien superbetrouwbaar en presteren als beloofd, helaas op TV na op wba.

En Alexander, ik weet dat jij tot het bittere einde blijft beargumenteren dat encryptie onnodig is, hier nu nog even KPN een sneer van geven vind ik persoonlijk niet gepast, want andere providers doen het net zo hard op een paar na.

En als al meermaals uitgelegd hier zijn het de contenteigenaren die het eisen en is het niet per definitie een plagerijtje van de contentproviders.
Je kunt als GHM dan zeggen we doen het niet, en dan hou je een stuk of 7 zenders over denk ik, of wel kiezen of kabelen voor GHM.

Ik heb geen moeite met encryptie, alleen met de ondermaatse kwaliteit op wba, en het is jammer voor HTPC gebruikers, maar HTPC valt buiten de leveringsvoorwaarden van GHM dus heb je geen recht van spreken als het niet draait op iets anders als een Amino door GHM geleverd en geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:58:
En als al meermaals uitgelegd hier zijn het de contenteigenaren die het eisen en is het niet per definitie een plagerijtje van de contentproviders.
Je kunt als GHM dan zeggen we doen het niet, en dan hou je een stuk of 7 zenders over denk ik, of wel kiezen of kabelen voor GHM.
Een paar maanden terug zei je nog wat anders:
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:03:
[...]

Wat ik van het verhaal heb begrepen is het een beslissing genomen door de top van Glashart Media, en niet zozeer de content providers die toeleveren aan Glashart, want voor hen maakt het niet uit, er wordt toch betaald voor hun diensten ongeacht of het voor Glashart geld kost of oplevert.
Nogmaals, ik kan een dergelijke beslissing van de top verwachten als men hoort dat er mensen gratis misbruik maken van diensten die normaal 10 euro of meer per maand moeten opleveren, maar de maatregel om te gaan encrypten is in mijn ogen draconisch en kost meer dan het weren van marginaal misbruik oplevert.
En Alexander, ik weet dat jij tot het bittere einde blijft beargumenteren dat encryptie onnodig is, hier nu nog even KPN een sneer van geven vind ik persoonlijk niet gepast, want andere providers doen het net zo hard op een paar na.
Caiway encrypt zijn basiszenders niet. GHM zal dat ook nooit doen bij zijn basiszenders via DVB-C (en volgens mijn bron ook niet bij de IPTV versies). RTL en SBS hebben al meermaals aangegeven (tegenover Ziggo/TotaalTV) dat die encryptie eis niet speelt bij hun. Ziggo heeft zelfs aangegeven dat zij het basispakket encrypten om puur commerciële reden.

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2672
Ziggo stelt dat RTL Nederland zelfs geen enkele vorm van bescherming of codering van Ziggo eist
Het gaat hier bijvoorbeeld om contentleveranciers als Sony, Disney en Chello Benelux.

Interview van Hardware.info met Gradus Vos van Ziggo:

Vraag: "Jullie mogen een zender wel hebben, maar dan mag ie niet opgenomen, niet gekopieerd worden?"
"Dat heeft met name te maken met Premium-content, hele specifieke HD-content, je zit dan al helemaal in de video-on-demand sector."

Vraag: "Maar voor de duidelijkheid, we praten over Premium-content. Dus voor de normale zenders Ned 1,2,3, de RTL's 4,5 en 7s, speelt dat daar ook?
"Daar speelt het op dit moment niet, zij het dat het enige waarvoor dat echt geregeld is, zijn de Nederlandse publieke zenders."

"Ik woon in Caiway-gebied, en als je dat dan weer vergelijkt met wat Ziggo doet. Caiway zegt: Wij zetten de standaard-zenders, dus eigenlijk het standaard pakket, opnieuw die Ned 1,2 en 3 , noem ze allemaal maar op, zetten wij zelfs gewoon Free-to-Cable, die zijn niet eens beveiligd op de kabel, zodat je gewoon iedere digitale tuner kunt aansluiten en het werkt. Dat zou nog een veel mooiere oplossing zijn om die settopbox uit de kamer te krijgen en direct een TV te kunnen aansluiten?"
"Waarom wij dat niet doen, eigenlijk een heel eenvoudige reden: Wij willen graag weten wie digitaal gebruikt. De enige manier om dat te achterhalen is dat mensen dan op een gegeven moment een simkaart moeten activeren. En dan weten wij dat ze het inderdaad gebruiken. En er zit een commerciële reden achter: Als mensen een keer digitaal gebruiken en ze hebben een simkaart in huis, dan is het voor ons ook gemakkelijker om ze aanvullende pakketten te verkopen. Dus de belangrijkste reden is puur commercieel."

Wat je hieruit kunt opmaken is dat het gros van de contentaanbieders gewoon akkoord gaat met faire en redelijke Conditional Access maatregelen zoals apart afgeschermde VLAN's. Als dat niet zo was had Lijbrandt-Telecom/TV B.V. er 3 jaar terug al encryptie opgezet. Het is dus maar een kleine elite kliek die keihard encryptie eisen (Sony/Disney/Warner/Film1...). Voor zover ik weet doet GHM met deze aanbieders (nog) geen zaken. KPN doet dat bijvoorbeeld wel, gezien zij Film1 aanbieden. Maar ook dan is dat nog geen reden om zelfs de basiszenders achter de encryptie te zetten. Dat KPN dat alsnog doet komt door hun arrogante autoritaire houding en niet omdat die betreffende aanbieders zulke strenge eisen stellen. Het onversleutelde basispakket bij Caiway en GHM DVB-C signaal is daar het bewijs van.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vervalt in herhalingen met het citeren van citaten Alexander... mij hoef je niet te overtuigen dat zonder encryptie prettiger is voor met name HTPC gebruikers en mogelijk sneller zappen toelaat.

Ik bekijk het vanuit het standpunt van een gewone gebruiker, die gewoon supergoede IPTV wil kijken en hiervoor zonder problemen gebruik wil maken van de hardware die de provider me hiervoor toelevert.
Ik heb geen enkele beperking op wat ik verlang met de huidige setup, dus waarom zou ik klagen?

En ook UPC encrypt alles, dus net zo arrogant in jouw ogen als KPN?

Ik wil nog wel even reageren op de vetgemaakte kreet dat het dus puur commercieel is?
Ik zit bijna 30 jaar in de commercie, en hoe langer ik over die bewering nadenk, des te meer onzinnig ik hem vind.
Commercieel interessant zou zijn alles ongecodeerd en ongecomprimeerd aanbieden, omdat dit voor de afnemers potentieel het meeste vrijheid biedt, dus is encryptie in mijn ogen zelfs commercieel oliedom.

Maar goed, ik weet niet beter dan encryptie op wba, dus gaat de hele HTPC discussie aan mij voorbij.
Daarbij hangt nog steeds de opmerking van een van de hoge GHM mannen mij in het achterhoofd dat encryptie een kwestie van tijd is en dat de oorzaak ligt bij contenthouders.

Dat andere providers in interviews trachten een andere zwengel aan het verhaal te geven, ten voordele van hun eigen pakket is hun goed recht, een leugentje om bestwil is zakelijk algemeengoed lijkt het.

Daarbij is het voor contenteigenaren vrij lastig om te controleren of de provider zich houdt aan de afspraken, tenzij ze in alle levergebieden bij alle providers "spionnen" hebben wonen. Vandaar waarschijnlijk ook heel prettig illegaal BBC op IPTV het afgelopen jaar bij GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:17:
Je vervalt in herhalingen met het citeren van citaten Alexander... mij hoef je niet te overtuigen dat zonder encryptie prettiger is voor met name HTPC gebruikers en mogelijk sneller zappen toelaat.

Ik bekijk het vanuit het standpunt van een gewone gebruiker, die gewoon supergoede IPTV wil kijken en hiervoor zonder problemen gebruik wil maken van de hardware die de provider me hiervoor toelevert.
Ik heb geen enkele beperking op wat ik verlang met de huidige setup, dus waarom zou ik klagen?

Ik wil nog wel even reageren op de vetgemaakte kreet dat het dus puur commercieel is?
Ik zit bijna 30 jaar in de commercie, en hoe langer ik over die bewering nadenk, des te meer onzinnig ik hem vind.
Commercieel interessant zou zijn alles ongecodeerd en ongecomprimeerd aanbieden, omdat dit voor de afnemers potentieel het meeste vrijheid biedt, dus is encryptie in mijn ogen zelfs commercieel oliedom.

Maar goed, ik weet niet beter dan encryptie op wba, dus gaat de hele HTPC discussie aan mij voorbij.
Daarbij hangt nog steeds de opmerking van een van de hoge GHM mannen mij in het achterhoofd dat encryptie een kwestie van tijd is en dat de oorzaak ligt bij contenthouders.

Dat andere providers in interviews trachten een andere zwengel aan het verhaal te geven, ten voordele van hun eigen pakket is hun goed recht, een leugentje om bestwil is zakelijk algemeengoed lijkt het.

Daarbij is het voor contenteigenaren vrij lastig om te controleren of de provider zich houdt aan de afspraken, tenzij ze in alle levergebieden bij alle providers "spionnen" hebben wonen. Vandaar waarschijnlijk ook heel prettig illegaal BBC op IPTV het afgelopen jaar bij GHM.
UPC encrypt ook alles zeg je, hoe verhoudt de kwaliteit zich dan tussen UPC HD en Lijbrandt HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:17:
Niet alleen HTPC's, maar wat dacht je van al die mediaplayer kastjes die steeds populairder worden? Die kunnen ook dit soort streams afspelen :)
Ja.. Net zo autoritair en arrogant... Dat heb ik ook al meerdere keren in meerdere in meerdere topics gezegd ;)
UPC en KPN staan bij mij op de zwarte lijst. Bij UPC en KPN zit alles potdicht en heb je totaal geen keuzevrijheid. Bij Ziggo kun je tenminste nog CAM-modules gebruiken zodat je een eigen gekozen ontvanger kan gebruiken. Ook koppelt Ziggo de smartcard niet aan 1 bepaalde CAM (smartcard pairing).

Ik ben in principe ook helemaal niet tegen encryptie als dit de keuzevrijheid niet belemmert. Bij Ziggo en Caiway kun je gewoon met een CAM-module die Irdeto2 ondersteund je eigen hardware gebruiken om TV op te kijken. Maar voor IPTV werkt dit niet zo. Als men daar eenmaal de streams van encryptie gaat voorzien wordt je volledig gebonden aan de ontvanger van je provider.
Het kost minder rompslomp om je pakket te upgraden he. Want die smartcard heb je al om de basiszenders te kunnen ontvangen. Dus de drempel om het pakket te upgraden wordt lager omdat je als klant enkel aan hoeft te geven dat je je pakket wilt upgraden en hier verder zelf niks voor hoeft te ondernemen.

Echter denk ik dat de meeste mensen gewoon liever een onversleuteld basispakket willen. Dat is makkelijker, levert minder problemen op en is goedkoper. Zeker als je op meerdere TV's digitaal kijken. Wat dat betreft is het dus inderdaad oliedom wat Ziggo doet. Zeker als je bedenkt dat ze op termijn analoog willen afbouwen. Dan moet je dus zorgen dat zoveel mogelijk mensen digitaal gaan kijken. Bij Caiway (die al gestopt is met analoog) is dat zeer goed gelukt. Dat komt puur omdat zij hun basispakket nooit versleuteld hebben.
Tja... Volgens de eerste geruchten (en jou eerste posts daarover) was het een beslissing van een hoge GHM medewerker. Nou weet ik dat jij ook maar doorgeeft wat je te horen krijgt, maar als er vanuit GHM eerst A gezegd wordt en vervolgens een tijdje later ineens B dan vind ik dat toch een rare gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:03:

Tja... Volgens de eerste geruchten (en jou eerste posts daarover) was het een beslissing van een hoge GHM medewerker. Nou weet ik dat jij ook maar doorgeeft wat je te horen krijgt, maar als er vanuit GHM eerst A gezegd wordt en vervolgens een tijdje later ineens B dan vind ik dat toch een rare gang van zaken.
Nu is het wel zo dat men mij heeft gezegd dat het gaat komen en een kwestie van tijd is, maar er is mij nooit een tijdspan genoemd, en de beslissing was gedwongen door contenteigenaren was de drijfveer, niet GHM zelf die zonodig hun spul wilde beschermen.
Als GHM met alles net zo rap is als met bijv het fixen van de radiobug op wba netwerken dan kan het nog steeds een kwestie van tijd zijn (of gebrek aan tijd en handjes).

Ik hoop binnenkort weer eens face to face met een paar GHM mannen te mogen zitten en zal ze in dat kader weer eens polsen over de status hiervan, net als het feit dat wij dus niet alleen KPN gecomprimeerde shit krijgen, maar dat bovendien subtitles en dolby er ook uit gesloopt zijn.

Het kwaliteitsverschil tussen GHM op wdgo en KPN ingekocht namens GHM op wba lijkt steeds groter te worden lijkt het, want ook het aantal HD zenders op wdgo is inmiddels uitgebreider dan dat op wba, waarschijnlijk simpelweg omdat KPN ze niet kan leveren namens GHM.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:09:
[...]

UPC encrypt ook alles zeg je, hoe verhoudt de kwaliteit zich dan tussen UPC HD en Lijbrandt HD?
Lijbrandt HD is beter van kwaliteit, zeker op een wdgo netwerk, op een wba netwerk bijten ze elkaar niet echt.
Ik heb van het laatste hands on vergelijking, want ik draai IPTV HD van Lijbrandt (KPN crap) en mijn buurman heeft dezelfde TV met het UPC royal pakket, dus kan ik redelijk vergelijken (helaas niet helemaal naast elkaar omdat er een dikke draagmuur tussen zit :P )

Encryptie heeft overigens geen enkele invloed op de beeldkwaliteit, alleen compressie, dus valt er voor KPN nog veel kwaliteit te winnen door die compressie niet zo achterlijk hoog te zetten omdat ze persé hetzelfde pakket ook over ADSL/VDSL willen leveren.

Probleem voor UPC is dat HD TV kanalen gewoon keihard vreten aan de totale bandbreedte van de klant, dus zullen ze qua compressie waarschijnlijk ook richting de waarden van KPN gaan (vandaar dat ze elkaar niet bijten), terwijl er op glas ruimte zat is om bandbreedte onafhankelijk gewoon ongecomprimeerd HD TV aan te leveren zoals GHM dat wel op wdgo netwerken doet.
Als je fiber vanuit de pop met een gigabit wordt gevoed en je zelf 100/100 internet hebt, dan is er nog 900Mbit over voor alleen maar TV... of wel.... giga ruimte over op die fiber.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:43:
[...]

Het kwaliteitsverschil tussen GHM op wdgo en KPN ingekocht namens GHM op wba lijkt steeds groter te worden lijkt het, want ook het aantal HD zenders op wdgo is inmiddels uitgebreider dan dat op wba, waarschijnlijk simpelweg omdat KPN ze niet kan leveren namens GHM.
GHM betaald voor de streams en aangezien KPN die extra zenders zelfs niet gebruikt zijn de gehele kosten voor GHM.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:07:
[...]

GHM betaald voor de streams en aangezien KPN die extra zenders zelfs niet gebruikt zijn de gehele kosten voor GHM.
Erger nog, GHM gaat meer HD zenders aanbieden op wdgo, waaronder de Duitse zenders, terwijl KPN die niet kan leveren, dus wordt het verschil tussen wdgo en wba alleen maar groter. Het is namelijk een vaststaand feit dat het zenderaanbod HD tussen wdgo (GHM) en wba niet meer één op één is, en het zou mij verbazen als KPN op verzoek van alleen GHM deze streams zou gaan aanmaken en leveren....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:47:
[...]

Het is namelijk een vaststaand feit dat het zenderaanbod HD tussen wdgo (GHM) en wba niet meer één op één is, en het zou mij verbazen als KPN op verzoek van alleen GHM deze streams zou gaan aanmaken en leveren....
De volgende zenders heeft KPN niet terwijl sommige wel aanwezig zijn in Lijbrandt WBA (lijst is niet compleet) dus GHM betaald al extra voor sommige zenders die niet door KPN worden gebruikt.

116 SchlagerTV basis
117 Brava NL basis
127 Eurosport HD basis
185 13th Street basis *
222 Arte HD basis
401 BBC 1 basis *
402 BBC 2 basis *
421 ARD HD basis
422 ZDF HD basis
424 NDR Fernsehen basis (NDR gaat vermoedelijk verdwijnen bij KPN)

111 Brava HDTV hd
163 Nat Geo Wild HD hd
241 MyZen.TV HD hd
247 Luxe TV HD hd
248 Fashion TV HD hd
3D kanaal

122 Eredivisie Live 2 HD ecv
123 Eredivisie Live 3HD ecv
124 Eredivisie Live 4 HD ecv

http://glashartmedia.nl/b..._Pakketten_21_03_2011.pdf
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm

* Binnenkort (vermoedelijk) bij KPN

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30
Om weer een klein beetje meer on topic te gaan... de poscode-check voor Bergschenhoek doet het. Helaas staat mijn straat pas voor het vierde kwartaal gepland. Wachten kan lang duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:03:
[...]

De volgende zenders heeft KPN niet terwijl sommige wel aanwezig zijn in Lijbrandt WBA (lijst is niet compleet) dus GHM betaald al extra voor sommige zenders die niet door KPN worden gebruikt.

222 Arte HD basis
421 ARD HD basis
422 ZDF HD basis

122 Eredivisie Live 2 HD ecv
123 Eredivisie Live 3HD ecv
124 Eredivisie Live 4 HD ecv
Dit lijstje klopt dus als niet meer met het GHM aanbod op wba... want overal waar hier de HD versie genoemd is hebben we op wba alleen de SD versie (ook EDL1 trouwens).
Bovendien zijn in de KPN streams alle subtitles en Dolby eruit gesloopt, en bij HD zenders zelfs ook teletext.... waarschijnlijk om nog meer bandbreedte te besparen voor ADSL klantjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Postcode check gedaan.... 4de kwartaal 2011. Voor zo ver ik weet zit ik nog steeds in het A gebied van Bergschenhoek.

Volgens de plaatjes zou het van eind mei tot augustus moeten zijn.

:| Bummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Die postcode check geeft volgens mij de verwachte datum van completion van het deelproject.
(dus zeg maar deel van een wijk)

Zo ver ik weet kan je dus soms veel eerder aangesloten worden.
Hang mer er niet aan op want ik weet neit 100% zeker of de glashart check zo werkt maar naar mijn weten wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

svdheuvel schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:04:
Postcode check gedaan.... 4de kwartaal 2011. Voor zo ver ik weet zit ik nog steeds in het A gebied van Bergschenhoek.

Volgens de plaatjes zou het van eind mei tot augustus moeten zijn.

:| Bummer
Idem

Maar ik heb ook even de postcode ingevuld van mijn zwager, die in gebied C woont. En daar krijg je dus hetzelfde antwoord.
Dus ik denk dat de postcodecheck nog even een laatste update moet krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig.... Reggefiber heeft een geheel nieuwe website, nieuw logo, heeft afscheid genomen van het oude handelsmerk Glashart, maar als je kijkt waar al glasvezel ligt dan mis ik ineens Berkel en Rodenrijs op de Google maps kaart?
Ik was toch in de veronderstelling dat Glashart = Reggefiber, aangezien de enige echte glasvezelstoring destijds ook door een Reggefiber monteur is opgelost?

Mis ik wat Reggefiber?

http://www.reggefiber.nl/waar-ligt-al-glasvezel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij zijn op dat kaartje juist alleen de Glashart netwerken weergegeven. Bijvoorbeeld alle OnsBrabantNet WGDO netwerken staan er ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En bijvoorbeeld Almere ook, daar is zo wat al heel de stad verglaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:36:
Volgens mij zijn op dat kaartje juist alleen de Glashart netwerken weergegeven. Bijvoorbeeld alle OnsBrabantNet WGDO netwerken staan er ook niet op.
Vreemd, want Lansingerland is wel degelijk een Glashart netwerk, met Glashart winkels, en hier in mijn tuin zitten zelfs Glashart tulpenbollen in de grond, en zitten over mijn fietszadels nog van die Glashart regenhoesjes :P.

WDGO of WBA lijkt me niet de reden om wel of niet op de kaart te staan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 10:38
Enschede staat er ook niet op bijvoorbeeld, wie weet zijn ze er nog mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:57:
Enschede staat er ook niet op bijvoorbeeld, wie weet zijn ze er nog mee bezig.
Mmmm, ik hoop niet dat dat het nieuwe beleid van Reggefiber zou zijn.... iets opleveren wat nog niet klaar is.
Althans, ik zou me doodschamen om een nieuwe site te lanceren als hij niet picobello in orde en af is.

Als ik overigens de postcode check op mijn eigen huis doe (waar dus al anderhalf jaar Reggefiber glas binnenkomt) dan krijg ik een foutmelding dat het nog niet werkt en dat ik later eens moet terugkomen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:16:
[...]

Mmmm, ik hoop niet dat dat het nieuwe beleid van Reggefiber zou zijn.... iets opleveren wat nog niet klaar is.
Althans, ik zou me doodschamen om een nieuwe site te lanceren als hij niet picobello in orde en af is.
Nou zit ik eigenlijk een beetje dat kaartje te bekijken, maar het is geloof ik echt alleen Enschede en Berkel//Bleiswijk en bergschehoek die er niet opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:21:
[...]

Nou zit ik eigenlijk een beetje dat kaartje te bekijken, maar het is geloof ik echt alleen Enschede en Berkel//Bleiswijk en bergschehoek die er niet opstaan.
Nope, ook Almere en OnsBranbantNet lijken te missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het hele 'portaal WGDO' netwerk ontbreekt ook. (bijvoorbeeld Leiden/Utrecht/Nieuwegein)
Dan mis je ook nog wat 'normale'' gebieden zoals Almere/Meppel en Berkel.

Dat is te veel om een foutje te zijn, er zal wel iets van een logica achter zitten die wij niet kennen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:18:
Het hele 'portaal WGDO' netwerk ontbreekt ook. (bijvoorbeeld Leiden/Utrecht/Nieuwegein)
Dan mis je ook nog wat 'normale'' gebieden zoals Almere/Meppel en Berkel.

Dat is te veel om een foutje te zijn, er zal wel iets van een logica achter zitten die wij niet kennen? ;)
In de tekst verwijst men voor missende informatie nog wel naar de oude glashart.nl site of je mag contact met ze opnemen.
Het idee om twee sites te blijven houden klinkt mij commercieel niet handig, want dat betekent dat je dus mensen in verwarring brengt.
Als ze zoals aangekondigd de consumentennaam Glashart niet meer gaan gebruiken moet je gewoon die info integreren in de nieuwe Reggefiber site en een redirect op glashart.nl zetten.
Nu suggereer je namelijk dat er op een hoop plaatsen nog geen glas ligt, terwijl dat wel het geval is..... commercieel een beetje jammer dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:48:
[...]
Dit lijstje klopt dus als niet meer met het GHM aanbod op wba... want overal waar hier de HD versie genoemd is hebben we op wba alleen de SD versie (ook EDL1 trouwens).
Bovendien zijn in de KPN streams alle subtitles en Dolby eruit gesloopt, en bij HD zenders zelfs ook teletext.... waarschijnlijk om nog meer bandbreedte te besparen voor ADSL klantjes.
In mijn reactie stond ook dat sommige zenders wel aanwezig zijn dus niet allemaal. Wel vreemd dat in het begin het pakket wel gelijk was volgens mij en waarom wordt er dan nu niet investeert om het pakket gelijk te maken. Of betekent dat er wat anders aan zit te komen?

Op het ITV forum van KPN is gemeld er teletekst bij de HD zenders zou zijn toegevoegd. Tenminste bij de itv ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:00:
Op het ITV forum van KPN is gemeld er teletekst bij de HD zenders zou zijn toegevoegd. Tenminste bij de itv ontvangers.
Ik weet eigenlijk niet of de Amino teletext uit de streams haalt of dat het gewoon een html linkje is naar wat middleware data zoals uitzending gemist, maar op wba hebben wij ITV streams (bij gebrek aan het echte spul van GHM) en geen enkele HD zender heeft een linkje onder het menu naar teletext tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu zo'n 2 weken over op Lijbrandt en ben niet eens ontevreden over hoe het aansluiten, nummer porteren etc tot nu toe gegaan is. Alleen heb ik ook last van een 'hangende' M532. Nieuwe firmware erop gezet, harde schijf al driemaal geformatteerd, helpt niks. Telkens na een minuut of 40 opnemen loopt het beeld vast, en als ik 2 programma's na elkaar opneem mislukt vaak de 2e opname. Het probleem lijkt zich met name voor te doen op de HD-zenders. Nu begin ik mij af te vragen of het nut heeft om een nieuwe M532 te vragen, of dat ik iprtv maar beter opzeg en een Humax koop voor DVB-C.

Zijn er - behalve Spike - anderen die WEL een probleemloos werkende M532 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:40:
Zijn er - behalve Spike - anderen die WEL een probleemloos werkende M532 hebben?
Even een vreemde vraag, maar staan er bij jou in de instellingen vinkjes bij de eerder starten en later stoppen instellingen?
Ik kwam erachter dat na een update alle default instellingen blank waren en dat dan opnames niet wilde werken.
Als daar helemaal geen balletjes met vinkjes staan moet je eens proberen die er te zetten, desnoods op 0 minuten...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ja hoor, er zijn meer M532 gebruikers zonder problemen.... :)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daemonix schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:06:
Ja hoor, er zijn meer M532 gebruikers zonder problemen.... :)
Nou, we gaan het toch nog een keer proberen met een M532. Mijn vrouw werd teruggebeld door de helpdesk (echt!) en we krijgen een nieuwe.

@ Spike: zal op de vinkjes letten na installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:27:
@ Spike: zal op de vinkjes letten na installatie
Tja, ik probeer ook uit alle macht om mijn M532 op zijn gat te krijgen, want ik ga ervan uit dat de hardware gelijk is tussen de diverse leveringen, dus dat het ergens anders in moet zitten.

Het vervelende is dat ik de problemen die jullie hebben niet kan reproduceren hier, en dat ik niet verder kom na de update dan dat alle settings leeg waren en hierdoor twee opeenvolgende opnames niet werkte.
Vastloper heb ik echt nog nooit gehad, zelfs niet na opnames van meer dan 3 uur... dus ik kan het gedrag van de laatste amino's niet verklaren en niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En was het gezellig op de Berkel glasborrel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:21:
En was het gezellig op de Berkel glasborrel?
Zeker wel... weer even bijkletsen met de mij inmiddels bekende mensen van Glashart/Reggefiber, KPN en Lijbrandt... en erg leuk was dat van Gelder groots had uitgepakt en live glasvezel aan het lassen was, plus dat ze een blik gaven hoe een en ander in de PoP's gepatcht wordt en hoe de bundels uiteindelijk vanuit een PoP worden opgesplitst richting de woningen.

Nooit geweten dat één fiber zonder coating maar 125 micron dik was (dunner dan een blonde mensenhaar), en ook nog eens hol.... tijdens het lassen zie je een korte lichtflits en dan krijg je uitvergroot de las te zien, die nagenoeg onzichtbaar is.

Was echt heel interessant en leerzaam, en wat ik niet wist is dat bijna alles in de PoPs met glas gepatcht word, daar waar ik nog veel meer UTP patching had bedacht.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik zag vanochtend een hoop graafwerkzaamheden en kabelgoten in de Wilhelminastraat in Bleiswijk, ben benieuwd wanneer ze de stoep voor m'n huis om komen ploegen *O* laat ze maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:51:
[...]

Zeker wel... weer even bijkletsen met de mij inmiddels bekende mensen van Glashart/Reggefiber, KPN en Lijbrandt... en erg leuk was dat van Gelder groots had uitgepakt en live glasvezel aan het lassen was, plus dat ze een blik gaven hoe een en ander in de PoP's gepatcht wordt en hoe de bundels uiteindelijk vanuit een PoP worden opgesplitst richting de woningen.

Nooit geweten dat één fiber zonder coating maar 125 micron dik was (dunner dan een blonde mensenhaar), en ook nog eens hol.... tijdens het lassen zie je een korte lichtflits en dan krijg je uitvergroot de las te zien, die nagenoeg onzichtbaar is.

Was echt heel interessant en leerzaam, en wat ik niet wist is dat bijna alles in de PoPs met glas gepatcht word, daar waar ik nog veel meer UTP patching had bedacht.
ja en het binnenste is zelfs 9micron op de kabel staat bij jou thuis bijvoorbeeld Draka 2v 9/125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:55:
[...]

Tja, ik probeer ook uit alle macht om mijn M532 op zijn gat te krijgen, want ik ga ervan uit dat de hardware gelijk is tussen de diverse leveringen, dus dat het ergens anders in moet zitten.

Het vervelende is dat ik de problemen die jullie hebben niet kan reproduceren hier, en dat ik niet verder kom na de update dan dat alle settings leeg waren en hierdoor twee opeenvolgende opnames niet werkte.
Vastloper heb ik echt nog nooit gehad, zelfs niet na opnames van meer dan 3 uur... dus ik kan het gedrag van de laatste amino's niet verklaren en niet reproduceren.
Probeer deze test dan maar eens: programmeer 2 opnames na elkaar op dezelfde zender. Halverwege het eerste programma ga je de opname afspelen (dus afspelen en opnemen tegelijk). De eerste opname loopt bij ons dan vast of geeft haperend beeld met asynchroon geluid, en de 2e opname geeft alleen zwart beeld.
Misschien eis ik teveel van mijn Amino, maar onze UPC-kast kon dit zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:30:
[...]

Probeer deze test dan maar eens: programmeer 2 opnames na elkaar op dezelfde zender. Halverwege het eerste programma ga je de opname afspelen (dus afspelen en opnemen tegelijk). De eerste opname loopt bij ons dan vast of geeft haperend beeld met asynchroon geluid, en de 2e opname geeft alleen zwart beeld.
Misschien eis ik teveel van mijn Amino, maar onze UPC-kast kon dit zonder problemen...
Dus je gaat via het recorder menu een opname kijken die nog loopt?
Lijkt me een interessante test die ik asap eens voor je zal uitvoeren ;)
Ik neem aan dat je niet blijft kijken nadat de eerste opname overgaat in de tweede, of blijf je gewoon time-lapsed kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, was met meisje uit eten dus The Sing-Off opgenomen.... zit er midden in de opname een dikke beeld freeze en het geluid liep redelijk door.
Geen idee of dit aan de M532 lag (die stond gewoon onbemand op te nemen) of aan de stream, dus zal ik de parallel opgenomen DVB-C stream ook eens op dezelfde plek bekijken of het in de uitzending zat, de IPTV stream of wat dan ook....

EDIT:
De opgenomen DVB-C stream is gedurende de hele opname hikkerig.... moet nog even de echte audio en videotrack bekijken in mijn editor, maar het is niet wat ik gewend ben van mijn opnames op de PC.

Mijn eerste gevoel zegt me dat GHM al de hele zaterdag een beetje problemen heeft.... geen EPG op DVB-C, hikkende IPTV en nog erger hikkende DVB-C.... althans bij mij.

Mmmm.... audio en videotrack zijn ononderbroken, lijkt aan mijn Windows 7 video deel te liggen...grrrrrr...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:19:
[...]

Dus je gaat via het recorder menu een opname kijken die nog loopt?
Lijkt me een interessante test die ik asap eens voor je zal uitvoeren ;)
Ik neem aan dat je niet blijft kijken nadat de eerste opname overgaat in de tweede, of blijf je gewoon time-lapsed kijken?
Klopt, soms kijk ik programma's terwijl ze worden opgenomen. Ik zou in principe time lapsed kunnen kijken, maar weet soms van tevoren niet weet of ik tijd heb om te kijken.

Gisteren 'ik vertrek' opgenomen, en als test de opname halverwege het programma bekeken. Precies vanaf het moment dat ik ging afspelen begint de opname te haperen en loopt het geluid asynchroon. De oplossing lijkt me daarom simpel: geen lopende opnames meer bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 07:59
Recentelijk een Amino M532 aangesloten. Deze reboot zichzelf zomaar af en toe. Ik heb mijn post in algemeen topic gesteld, maar gooi hier ook een balletje op om de ervaringen te peilen. Dank alvast voor jullie input. :P

[ Voor 80% gewijzigd door Molier op 10-04-2011 11:00 . Reden: Dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:29:
[...]

Klopt, soms kijk ik programma's terwijl ze worden opgenomen. Ik zou in principe time lapsed kunnen kijken, maar weet soms van tevoren niet weet of ik tijd heb om te kijken.

Gisteren 'ik vertrek' opgenomen, en als test de opname halverwege het programma bekeken. Precies vanaf het moment dat ik ging afspelen begint de opname te haperen en loopt het geluid asynchroon. De oplossing lijkt me daarom simpel: geen lopende opnames meer bekijken.
Ga ik vanavond eveneens proberen... als het kan dan moet het ook werken, en anders moet je die optie blokkeren lijkt me zo.
Ik hoop alleen dat mijn M532 zich net zo gedraagt als de jouwe, want als ik alle bugs zie na de firmware update die ik nooit voorbij heb zien komen dan lijkt het erop dat ik een heel speciale heb? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

judas_666 schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:51:
Recentelijk een Amino M532 aangesloten. Deze reboot zichzelf zomaar af en toe. Ik heb mijn post in algemeen topic gesteld, maar gooi hier ook een balletje op om de ervaringen te peilen. Dank alvast voor jullie input. :P
Spontane reboots komen eigenlijk alleen maar voor als er een echte time-out op de multicastverbindingen zich voordoet op het netwerk (wat ik in het begin weken heb gehad op gidsverversen).
Net voor het rebooten zou je een knipperende led foutcode een drietal maal voorbij moeten zien komen, die mij waarschijnlijk wel op het spoor van de oorzaak kan zetten, maar dan moet je die toevallig wel zien.

Ik heb de M532 hier eigenlijk sinds installatie ergens eind vorig jaar nog nooit zien rebooten, behalve na de laatste firmware update twee keer, maar dat hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:29:
[...]

Klopt inderdaad, als je een programma opneemt, en dan vanuit het PVR menu een half uur later of zo besluit het nog lopende en opnemende programma ook te gaan bekijken, dan is het vrij snel over en sluiten maar.
Stilstaande en hikkende beelden en geluid.... niet meer te doen dus.

Is het een bug, of een undocumented feature die eigenlijk niet had mogen werken? Zeg het maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:41
Iemand hier de redactie van "De Heraut" getipt over de KPN streams?

http://www.heraut-online....ne/index.php?itemid=15658

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:38:
[...]

Spontane reboots komen eigenlijk alleen maar voor als er een echte time-out op de multicastverbindingen zich voordoet op het netwerk (wat ik in het begin weken heb gehad op gidsverversen).
Net voor het rebooten zou je een knipperende led foutcode een drietal maal voorbij moeten zien komen, die mij waarschijnlijk wel op het spoor van de oorzaak kan zetten, maar dan moet je die toevallig wel zien.

Ik heb de M532 hier eigenlijk sinds installatie ergens eind vorig jaar nog nooit zien rebooten, behalve na de laatste firmware update twee keer, maar dat hoort.
Zal misschien te maken hebben gehad met de update. Daarna heeft -ie het niet meer gedaan. Wel heb ik twee freezes gehad, waarbij het beeld stil komt te staan en de 532 totaal niet meer reageert. Enige optie is dan stroom eraf. Heb de hdd opnieuw geformatteerd. Ff kijken of -ie nu goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ judas_666

De problemen die je met je M532 komen bekend voor. Heb inmiddels mijn derde staan en die doet het ook niet goed. En dat zit ik nog op een WDGO netwerk.

Vraagje: Heb je al eens timeropnamen gemaakt van ARD HD, ZDF HD en Discovery HD?
Die mislukken bij mij dus compleet. Teller begint bij 20 of 40 seconden of 1 minuut zoveel en vervolgens mooi zwart scherm en geen geluid. Het maakt niet uit of ik een progamma van 2 uur of 10 minuten opneem.
De timeropnamen zijn gemaakt terwijl de M532 standby stond. Geen andere "activiteiten" dus.

Ben benieuwd of jouw M532 dat ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:19:
@ judas_666

De problemen die je met je M532 komen bekend voor. Heb inmiddels mijn derde staan en die doet het ook niet goed. En dat zit ik nog op een WDGO netwerk.

Vraagje: Heb je al eens timeropnamen gemaakt van ARD HD, ZDF HD en Discovery HD?
Die mislukken bij mij dus compleet. Teller begint bij 20 of 40 seconden of 1 minuut zoveel en vervolgens mooi zwart scherm en geen geluid. Het maakt niet uit of ik een progamma van 2 uur of 10 minuten opneem.
De timeropnamen zijn gemaakt terwijl de M532 standby stond. Geen andere "activiteiten" dus.

Ga het vannacht testen. Laat je het resultaat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK bedankt ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel errug benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:42:
Beeld bevriest zojuist weer. Zijn er meer mensen die dit ervaren? En zo ja wat kan je er tegen doen? Zit zondag heel de dag zonder problemen te kijken en dan bevriest het beeld twee keer op een dag.

Is het bij Lijbrandt bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:19:
@ judas_666

Was het zat. Zojuist met Lijbrandt gebeld. Zij sturen een nieuwe op. Goede service. Zij zagen ook geen aanvullende acties meer die ik uit kon voeren om de M532 aan de praat te krijgen.

Ik ga er maar vanuit dat het ding gewoonweg defect was tot het tegendeel bewezen is. Aanvullende vraag aan jou:

- Gebruik je de optische audio? (Ik wel)
- Welke tv gebruik je? (die van mij is een Samsung LE40C750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
G8rb8n schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:02:
Iemand hier de redactie van "De Heraut" getipt over de KPN streams?

http://www.heraut-online....ne/index.php?itemid=15658
Het was mij ook al opgevallen, maar dan in de papieren versie, ik had hier een reactie geplaatst:

GuiltyNL in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?"
GuiltyNL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:29:
Vandaag stond er een artikeltje in de Heraut (lokale krant van Lansingerland) met een verhaal over de IPTV stream van KPN over glasvezel. Blijkbaar zit het meer mensen dwars. Het artikel staat op pagina 23.

Helaas ben ik niet kundig genoeg om te beoordelen of de reactie van Glashart onzin is, maar er staat in het verweer van Glashart o.a. het volgende:
  • De Consumentenbond zou de IPTV stream van KPN als best gewaardeerd hebben.
  • KPN comprimeert met H264 en heeft daarom met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit als MPEG2 met een hogere bitrate.
  • KPN is de operator op het netwerk in Lansingerland, maar elke andere operator zou vrij zijn om ook haar diensten erop aan te bieden. Volgens Reggefiber wordt het open netwerk hierdoor meer dan waar gemaakt.
Ik heb sterk mijn twijfels bij bovenstaande punten. Ik hecht in ieder geval geen waarde aan de tests van de Consumentenbond, deze geitenwollensokkentypes kunnen beter wasmachines gaan testen. ;)

Het verhaal over de bitrate versus de compressietechniek lijkt mij ook iets te rooskleurig voorgesteld.

Het open netwerk idem, als het netwerk dan zo open is, waarom mag de Glashart Media stream dan niet geleverd worden in het WBA gebied?

Voor alle Tweakers die in Lansingerland wonen, wil ik vragen om, als je er verstand van hebt en bovenstaande kan weerleggen, contact op te nemen met de redactie van De Heraut: redactie 'at' de-heraut.nl

Ik zal hetzelfde doen, ik zal in ieder geval melden dat ik mijn vraagtekens zet bij de uitleg van Glashart, maar het zou mooi zijn als iemand gefundeerd zou kunnen reageren!
Ik heb inmiddels een aardig document gevonden waarin de verschillen worden uitgelegd:

http://www.its.bldrdoc.gov/pub/n3/video/ieee_10.pdf

De conclusie is dat gemiddeld gezien H264 met de helft van de bitrate dezelfde kwaliteit kan leveren als MPEG2.

[ Voor 5% gewijzigd door GuiltyNL op 13-04-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:32:
http://www.its.bldrdoc.gov/pub/n3/video/ieee_10.pdf

De conclusie is dat gemiddeld gezien H264 met de helft van de bitrate dezelfde kwaliteit kan leveren als MPEG2.
En cola light smaakt hetzelfde als echte coca cola...., sorry hoor, maar de term "gemiddeld" geeft mij direct rode vlekken in mijn nek.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:29:
  • De Consumentenbond zou de IPTV stream van KPN als best gewaardeerd hebben.
  • KPN comprimeert met H264 en heeft daarom met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit als MPEG2 met een hogere bitrate.
Ik heb sterk mijn twijfels bij bovenstaande punten. Ik hecht in ieder geval geen waarde aan de tests van de Consumentenbond, deze geitenwollensokkentypes kunnen beter wasmachines gaan testen. ;)

Het verhaal over de bitrate versus de compressietechniek lijkt mij ook iets te rooskleurig voorgesteld.
Dit is inderdaad prietpraat!
Zie Verwijderd in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?"

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact... als het zo eenvoudig was om data te comprimeren dan zouden we HD TV zonder concessies kunnen bekijken via een 1200/75 baud inbel modem, terwijl we een Blueray tegelijk in 3 minuten downloaden kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik ben het ermee eens, maar zullen we het De Heraut uit kunnen leggen? Zodat ook de redactie het gaat snappen? Want volgens mij is de redactie nu door Glashart gefopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
GuiltyNL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:39:
Ik ben het ermee eens, maar zullen we het De Heraut uit kunnen leggen? Zodat ook de redactie het gaat snappen? Want volgens mij is de redactie nu door Glashart gefopt. ;)
Goodluck trying that.
Over het algemeen is het onbegonnen werk om technische details uit te leggen aan gewone journalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:32:
Dat is niet de conclusie van deze pdf hoor, als je hem even helemaal doorworstelt.

Men spreekt over een common belief, of wel, men doet het je geloven, maar gaandeweg het onderzoek wordt dat geloof onderuit geschoffeld.

Als je even naar de diverse grafieken kijkt dan zie je eigenlijk in alle grafieken waar bitrate in de x-as staat dat H.264 bij 3 Mbit "poor" is, of wel slecht, en dat het pas vanaf ca 7 Mbit redelijk tot goed (richting de 18Mbit) gaat worden.
Sterker nog, er is geen enkele grafiek waarbij de H.264 waarden die van MPG2 evenaren, wat impliceert dat alhoewel op hoge bitrates het verschil minimaal is, het nog altijd slechter is dan MPG2.
De enige uitzonderingen zijn uiteraard de hoeveelheid data nodig om beeld te versturen, daarin wint H.264 het van MPG2 :)

De conclusie op de laatste pagina is eigenlijk duidelijk.
Er zijn wel degelijk kwaliteitsverschillen tussen MPG2 en H.264, en pas vanaf 18Mbit zijn die zo klein dat je mag roepen dat het nihil is. Ook wordt opgemerkt dat dropped packets bij H.264 direct resulteren in een scherp afnemende beeldkwaliteit in vergelijk met MPG2, en dat dit soort errors veel directer zichtbaar zijn in de vorm van artifacten en pixel errors.

Zet dit af tegen de bitrates van KPN van 3 en 8Mbit, en dan is de enige juiste conclusie dat de kwaliteit van H.264 streams NOOIT beter kan zijn dan de MPG2 streams van GHM.

Bottom line van dit onderzoek is dat er zeker potentie in H.264 zit, echter dat een betere foutcorrectie een must is om in omgevingen waar dropped packets voorkomen (en dat is nagenoeg op elk netwerk wel eens het geval) de scherpe kwaliteitsafname te compenseren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Zijn weer wederom wat wijzer geworden. En nu maar hopen dat er iets gaat gebeuren, want we worden gewoon in de maling genomen en zoals het er nu naaruit ziet, komt daar weinig verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:37:
Zijn weer wederom wat wijzer geworden. En nu maar hopen dat er iets gaat gebeuren, want we worden gewoon in de maling genomen en zoals het er nu naaruit ziet, komt daar weinig verandering in.
De belofte van KPN aan GHM dat medio 2011 het IPTV pakket glasvezelwaardig gemaakt zou worden staat in mijn geheugen gegrift hoor. Dus zal ik ze daar indien er niets gebeurd zo eind juni nog eens even aan herinneren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:42:
Same here! Amino wordt zoals gezegd omgeruild en dan zal ik opnieuw testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@judas_666

Bedankt voor het testen en je reactie.
Weer een "medestander" in de problemen met de 532. Succes met het in bezit krijgen van een goeie 532 :?
Op het topic Lijbrandt vragen en klachten zijn er nog enkele met hetzelfde probleem.

Ik wacht nog even af tot na het weekend of er contact opgenomen wordt door Lijbrandt.
Zo niet dan ga ik maandag weer bellen en vragen naar de stand van zaken.
Daarbij op spoedige oplossing aandringen.

Ik moet volgende week in de buurt van Hillegom zijn. Als ik tijd over heb ga ik wel even bij Lijbrandt langs om (op een nette manier O-) O-) O-) ) om een spoedige oplossing te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens werd mij officieus medegedeeld vandaag dat de "undocumented feature" van het kijken van een opname terwijl hij nog aan het opnemen is bij de 532, en waardoor geluid en beeld vanaf dat moment eigenlijk niet meer bruikbaar zijn, ook is genoteerd op het lijstje ToDo....

Op de een of andere manier zijn we nog steeds goed bezig hier lijkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:13:
Ik moet volgende week in de buurt van Hillegom zijn. Als ik tijd over heb ga ik wel even bij Lijbrandt langs om (op een nette manier O-) O-) O-) ) om een spoedige oplossing te vragen.
Dan ga je naar het verkeerde adres begreep ik afgelopen bijeenkomst in B&R, want het lijkt erop dat Lijbrandt is verhuisd naar Heemstede, het adres van Lijbrandt Telecom BV, en alleen GHM nog in Hillegom zit.

CORRECTIE.

Lijbrandt zit op beide adressen, de mannen die ik sprak en die naar Heemstede gingen waren van sales...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:43:
Overigens werd mij officieus medegedeeld vandaag dat de "undocumented feature" van het kijken van een opname terwijl hij nog aan het opnemen is bij de 532, en waardoor geluid en beeld vanaf dat moment eigenlijk niet meer bruikbaar zijn, ook is genoteerd op het lijstje ToDo....

Op de een of andere manier zijn we nog steeds goed bezig hier lijkt het ;)
Kijk, dat is goed nieuws! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:51:
[...]

Kijk, dat is goed nieuws! Thanks!
Op de een of andere manier staat mijn GSM nummer bij GHM en Lijbrandt in de speeddial, dus als men hier iets leest wat serieus lijkt dan wordt ik soms gebeld om even te checken of het bij mij ook zo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:41:
[...]

Op de een of andere manier staat mijn GSM nummer bij GHM en Lijbrandt in de speeddial, dus als men hier iets leest wat serieus lijkt dan wordt ik soms gebeld om even te checken of het bij mij ook zo is. :)
ik weet van niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik maar niks zeggen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even op de Lijbrandt site zitten kijken, maar kan nergens een kanalenlijst vinden van de aangeboden analoge zenders (en ook dvb-c).
Als je tv (analoog en digitaal dvb-c) aanbied lijkt het me handig om dit er duidelijk bij te zetten.
Heeft iemand hier een link hiernaar toe?
Of ergens anders een up to date lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:43:
Zojuist even op de Lijbrandt site zitten kijken, maar kan nergens een kanalenlijst vinden van de aangeboden analoge zenders (en ook dvb-c).
Als je tv (analoog en digitaal dvb-c) aanbied lijkt het me handig om dit er duidelijk bij te zetten.
Heeft iemand hier een link hiernaar toe?
Of ergens anders een up to date lijst?
http://www.lijbrandt.nl/support/tv_en_radio
http://www.lijbrandt.nl/u...0110113basispakketITV.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik ook gezien, echter is dit de lijst van interactieve TV, of is het standaard analoge pakket hetzelfde zonder de HD zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, dat lijkt erop inderdaad.
Mooi bestandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 18:34
De aanleg van glasvezel in Bleiswijk gaat nog best snel, het gebied sterrenlaan - adelaar - hercules had al oranje buisjes voor de gevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
.NCK schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:55:
De aanleg van glasvezel in Bleiswijk gaat nog best snel, het gebied sterrenlaan - adelaar - hercules had al oranje buisjes voor de gevel.
dat is het kabeltje zelf zelfs al ;) FTTH is vaak Direct-buried cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

.NCK schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:55:
Ik zag ze ook al bij de Plaats uit de grond steken en kreeg vandaag een brief in de bus met de mededeling dat er "binnen enkele dagen" begonnen wordt met de graafwerkzaamheden in m'n straat :) Daarnaast zag ik gister iemand van Reggefiber aan het werk bij het verdeelstation aan de Wilhelminastraat (kasten inrichten/kabels aansluiten?), weet iemand of er inmiddels al verbindingen zijn opgeleverd in Bleiswijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
jeroen__online schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:17:
[...]
weet iemand of er inmiddels al verbindingen zijn opgeleverd in Bleiswijk?
Zo ver ik weet zijn er nog geen klantaansluitingen opgeleverd. Dat zal echter niet lang op zich laten wachten.
Naar ik weet hopen ze in mei daarmee te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:39:
[...]

Zo ver ik weet zijn er nog geen klantaansluitingen opgeleverd. Dat zal echter niet lang op zich laten wachten.
Naar ik weet hopen ze in mei daarmee te starten.
Ik weet nog van B&R dat het aanleggen en aflassen eigenlijk best snel ging, maar de PoP aan het begin van de Oostersingel stond toen volgens mij ook al bijna ingericht klaar.
Het is natuurlijk prachtig dat mensen rap die Genexisbasis in hun meterkast hebben, maar als de PoP's nog niet draaien dan houdt het natuurlijk ook nog even op ;)

De belofte van Reggefiber tijdens de Bleiswijk meeting was meen ik de eerste draaiende klanten eind mei begin juni als ik me niet vergis :P

Moet overigens toch even kwijt dat het internet over glas allemachtig betrouwbaar en stabiel is hier.... sinds 26 aug 2010 niet één keer down geweest en altijd volle bak up en down.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje, maar nog nooit gereageerd.
Ik woon op de oranjetuin in Bleiswijk en heb glasvezel bij Lijbrandt aangevraagd.
Eigenlijk nooit meer iets vernomen, alleen een welkomsbrief.

Gisteren gebeld met lijbrandt over de stand van zaken, aangezien de postcodecheck vast loopt op de site.
Ik ben wel aangemeld werd er mij verteld. Maar de aanleg moet nog beginnen, ze zijn het nu aan het uittekenen in Bleiswijk. Vreemd, want 's ochtends lag de straat al open en zijn ze druk bezig geweest met oranje buizen te leggen in de stoep. Hier wees ik de man dan ook op, maar hij zei dat dat voor iets anders zal zijn. Het kan nog een jaar duren mevrouw voordat ze daadwerkelijk gaan graven!

Ik snap er nu dus niets meer van, aangezien ik hier lees dat Bleiswijk wel degelijk al aan het graven is.
Kan iemand mij meer vertellen over de aanleg in de Oranjebuurt in Bleiswijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:34:
Ik volg dit topic al een tijdje, maar nog nooit gereageerd.
Ik woon op de oranjetuin in Bleiswijk en heb glasvezel bij Lijbrandt aangevraagd.
Eigenlijk nooit meer iets vernomen, alleen een welkomsbrief.

Gisteren gebeld met lijbrandt over de stand van zaken, aangezien de postcodecheck vast loopt op de site.
Ik ben wel aangemeld werd er mij verteld. Maar de aanleg moet nog beginnen, ze zijn het nu aan het uittekenen in Bleiswijk. Vreemd, want 's ochtends lag de straat al open en zijn ze druk bezig geweest met oranje buizen te leggen in de stoep. Hier wees ik de man dan ook op, maar hij zei dat dat voor iets anders zal zijn. Het kan nog een jaar duren mevrouw voordat ze daadwerkelijk gaan graven!

Ik snap er nu dus niets meer van, aangezien ik hier lees dat Bleiswijk wel degelijk al aan het graven is.
Kan iemand mij meer vertellen over de aanleg in de Oranjebuurt in Bleiswijk?
Lijbrandt is de verkeerde partij om de stand van zaken te vragen, want die leggen niks aan.
De enige mensen die je actueel kunnen informeren zijn de mensen van Glashart.

Deze reactie van Lijbrandt is dan ook weer van een onbehoorlijk hoge knulligheid en geeft aan dat de persoon die jij hebt gesproken geen idee heeft waarover het gaat.... alweer slordig van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11-2022
Heren, ik heb nieuws! As I type zijn ze bij mij nu bezig met boren en graven om de glasvezelkabel af te leveren! Van de heren vernam ik dat ik de eerste ben in Bleiswijk!!!

Update: Ze kwamen met zijn twee, maar ze zijn zo met zijn vijf!
Update 2: De andere drie heren kwamen alleen maar even kijken. Daarnaast bleek dat er twee teams actief zijn in Bleiswijk. Het andere team was al iets eerder gestart. Dus ik ben de eerste van dit team, en (slechts) één van de eersten in Bleiswijk. Toch leuk :)

[ Voor 51% gewijzigd door Robstar op 02-05-2011 10:05 . Reden: Tijd verstrijkt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dan is het alleen nog even wachten tot ook de wijkcentrales er klaar voor zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robstar schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:43:
Heren, ik heb nieuws! As I type zijn ze bij mij nu bezig met boren en graven om de glasvezelkabel af te leveren! Van de heren vernam ik dat ik de eerste ben in Bleiswijk!!!

Update: Ze kwamen met zijn twee, maar ze zijn zo met zijn vijf!
Update 2: De andere drie heren kwamen alleen maar even kijken. Daarnaast bleek dat er twee teams actief zijn in Bleiswijk. Het andere team was al iets eerder gestart. Dus ik ben de eerste van dit team, en (slechts) één van de eersten in Bleiswijk. Toch leuk :)
Gefeliciteerd met deze eer.... gelukkig hebben ze destijds ruimschoots kunnen oefenen op ondergetekende, dus zou oplevering appeltje eitje moeten zijn nu :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:59:
[...]

Gefeliciteerd met deze eer.... gelukkig hebben ze destijds ruimschoots kunnen oefenen op ondergetekende, dus zou oplevering appeltje eitje moeten zijn nu :)
Je bedoeld het andere team, of nog daarvoor?
Overigens kunnen ze nog wel iets meer oefening gebruiken ;-) Maar ik wens ze succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robstar schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:13:
[...]

Je bedoeld het andere team, of nog daarvoor?
Overigens kunnen ze nog wel iets meer oefening gebruiken ;-) Maar ik wens ze succes!
Vanaf juli vorig jaar is Lijbrandt gaan opleveren in B&R, en was ik een van de eerste gebruikers die online ging om de diensten van Lijbrandt te gaan proberen.... in drie maanden tijd en ruim 500 emails verder waren alle kinderziektes eruit, dus moet Bleiswijk (wat een uitbreiding lijkt te zijn van het B&R WBA netwerk) eigenlijk zonder problemen kunnen worden opgeleverd mits de PoP's en dergelijke draaien.
Van Gelder heeft inmiddels ruim ervaring met het opleveren van Genexissen en Lijbrandt abo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
Nou, het kastje hangt op zijn plaats. De meetwaarden (demping/signaalverlies denk ik?) zijn 1.10 en 0.68. Hoop dat dat goed genoeg is voor probleemloos stabiel internet. 1.10 klonk als vrij veel vergeleken bij 0.68. Ik zit hemelsbreed nog geen 100 meter van het hoofd-POP af (hoe heet dat ookalweer...).

Edit: Haha, ik had niet eens opgemerkt dat ze dat POP hadden gebouwd op een paar meter van mijn huis, nog geen 50 meter! 8)7 LOL Ze hadden bij wijze van spreken een UTP-kabeltje kunnen hebben getrokken. }:O

[ Voor 59% gewijzigd door Robstar op 02-05-2011 16:25 . Reden: Even naar buiten geweest, het POP gezocht ]

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste