Maakt niet zoveel uit waar je info vandaan hebt gekregen zolang deze maar juist is 
En in dit geval is deze juist.
Verwijderd
Correct, en soms krijg ik dezelfde informatie uit diverse hoeken tegelijk, wat het waarheidsgehalte alleen maar hoger maakt.Yogoi schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:36:
Maakt niet zoveel uit waar je info vandaan hebt gekregen zolang deze maar juist is
ik kon helaas niet aanwezig zijn (en woon in Parkzoom), heeft men misschien ook al een uitspraak gedaan wanneer er met "project D" wordt gestart? Of komt de planning hiervan ook over twee weken? Schijnt dat een onderaannemer glas gaat blazen door de al liggende buizen...pinda powerrr schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:11:
Vanmiddag naar de presentatie/startschot geweest van de glasvezel aanleg in Bergschenhoek.
.....
De nieuwste wijk Parkzoom is een apart project (project D, staat niet in de normale overzichtskaarten) Die is al voorbereid met loze leidingen, dus de straat hoeft niet meer open, alleen nog de meterkast in.
.....
Er was iemand in de zaal die daar ook woont en die stelde dezelfde vraag, echter kon ik er geen duidelijk antwoord uit halen. Behalve dan dat het als een apart project wordt gezien, maar dat komt vooral door de andere aard van werkzaamheden, de straten gaan immers niet meer open.thund3rball schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:23:
[...]
ik kon helaas niet aanwezig zijn (en woon in Parkzoom), heeft men misschien ook al een uitspraak gedaan wanneer er met "project D" wordt gestart? Of komt de planning hiervan ook over twee weken? Schijnt dat een onderaannemer glas gaat blazen door de al liggende buizen...
Waiting on the world to change
Verwijderd
Dat er bij van Dijk iets zou draaien was mij bekend (alleen DVB-C helaas, dus geen STB's om mee te speulen), niet dat daar ook een vaste presence zou zijn van providers en glashart mensen.pinda powerrr schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:26:
Overigens werd er meerdere keren verwezen naar de dames en heren van Glashart. Zij zijn het aanspreekpunt m.b.t. vragen over de planning en klachten als er overlast is van de werkzaamheden. Dus als ik jou was, zou ik een keer de Glashart winkel binnen stappen (tegenwoordig bij Van Dijk) en daar de vragen stellen, zij zouden je een exact antwoord moeten kunnen geven.
Verwijderd
Duidelijk.... ik had 50% kans goed te gokken welke winkel er dicht was, en ik zat ernaast.... maar ja, ik heb dan ook geluk in de liefde en niet in het spelpinda powerrr schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:40:
B'hoek heeft er zeker wel een![]()
http://www.glashart.nl/be...uwe-winkel-bergschenhoek-
Vanaf 2 maart is er een nieuwe Glashart Servicewinkel in Bergschenhoek geopend gevestigd in Electroworld Van Dijk aan de Julianalaan 6. De oude Glashart winkel aan de Kerkstraat is vanaf deze datum gesloten.
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 19:53 ]
Verwijderd
YayVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:04:
Software update kunnen uitvoeren van 17.6 naar 18.00....EN JA HOOR, WE HEBBEN WEER IPTV RADIO !!!
[ Voor 19% gewijzigd door Yogoi op 31-03-2011 16:30 ]
Verwijderd
Helaas Yogoi... ook de 532 krijgt keurig versie 0.18.0... net geupdate en draait.Yogoi schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:25:
[...]
Yay
Heb je een 130m of 532?
ik weet niet of het ook al werkt op de 532 namelijk. (als het goed is nog niet)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 17:04 ]
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 20:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Een paar maanden terug zei je nog wat anders:Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:58:
En als al meermaals uitgelegd hier zijn het de contenteigenaren die het eisen en is het niet per definitie een plagerijtje van de contentproviders.
Je kunt als GHM dan zeggen we doen het niet, en dan hou je een stuk of 7 zenders over denk ik, of wel kiezen of kabelen voor GHM.
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:03:
[...]
Wat ik van het verhaal heb begrepen is het een beslissing genomen door de top van Glashart Media, en niet zozeer de content providers die toeleveren aan Glashart, want voor hen maakt het niet uit, er wordt toch betaald voor hun diensten ongeacht of het voor Glashart geld kost of oplevert.
Nogmaals, ik kan een dergelijke beslissing van de top verwachten als men hoort dat er mensen gratis misbruik maken van diensten die normaal 10 euro of meer per maand moeten opleveren, maar de maatregel om te gaan encrypten is in mijn ogen draconisch en kost meer dan het weren van marginaal misbruik oplevert.
Caiway encrypt zijn basiszenders niet. GHM zal dat ook nooit doen bij zijn basiszenders via DVB-C (en volgens mijn bron ook niet bij de IPTV versies). RTL en SBS hebben al meermaals aangegeven (tegenover Ziggo/TotaalTV) dat die encryptie eis niet speelt bij hun. Ziggo heeft zelfs aangegeven dat zij het basispakket encrypten om puur commerciële reden.En Alexander, ik weet dat jij tot het bittere einde blijft beargumenteren dat encryptie onnodig is, hier nu nog even KPN een sneer van geven vind ik persoonlijk niet gepast, want andere providers doen het net zo hard op een paar na.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 05:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
UPC encrypt ook alles zeg je, hoe verhoudt de kwaliteit zich dan tussen UPC HD en Lijbrandt HD?Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:17:
Je vervalt in herhalingen met het citeren van citaten Alexander... mij hoef je niet te overtuigen dat zonder encryptie prettiger is voor met name HTPC gebruikers en mogelijk sneller zappen toelaat.
Ik bekijk het vanuit het standpunt van een gewone gebruiker, die gewoon supergoede IPTV wil kijken en hiervoor zonder problemen gebruik wil maken van de hardware die de provider me hiervoor toelevert.
Ik heb geen enkele beperking op wat ik verlang met de huidige setup, dus waarom zou ik klagen?
En ook UPC encrypt alles, dus net zo arrogant in jouw ogen als KPN?
Ik wil nog wel even reageren op de vetgemaakte kreet dat het dus puur commercieel is?
Ik zit bijna 30 jaar in de commercie, en hoe langer ik over die bewering nadenk, des te meer onzinnig ik hem vind.
Commercieel interessant zou zijn alles ongecodeerd en ongecomprimeerd aanbieden, omdat dit voor de afnemers potentieel het meeste vrijheid biedt, dus is encryptie in mijn ogen zelfs commercieel oliedom.
Maar goed, ik weet niet beter dan encryptie op wba, dus gaat de hele HTPC discussie aan mij voorbij.
Daarbij hangt nog steeds de opmerking van een van de hoge GHM mannen mij in het achterhoofd dat encryptie een kwestie van tijd is en dat de oorzaak ligt bij contenthouders.
Dat andere providers in interviews trachten een andere zwengel aan het verhaal te geven, ten voordele van hun eigen pakket is hun goed recht, een leugentje om bestwil is zakelijk algemeengoed lijkt het.
Daarbij is het voor contenteigenaren vrij lastig om te controleren of de provider zich houdt aan de afspraken, tenzij ze in alle levergebieden bij alle providers "spionnen" hebben wonen. Vandaar waarschijnlijk ook heel prettig illegaal BBC op IPTV het afgelopen jaar bij GHM.
Verwijderd
Niet alleen HTPC's, maar wat dacht je van al die mediaplayer kastjes die steeds populairder worden? Die kunnen ook dit soort streams afspelenVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:17:
Je vervalt in herhalingen met het citeren van citaten Alexander... mij hoef je niet te overtuigen dat zonder encryptie prettiger is voor met name HTPC gebruikers en mogelijk sneller zappen toelaat.
Ja.. Net zo autoritair en arrogant... Dat heb ik ook al meerdere keren in meerdere in meerdere topics gezegdEn ook UPC encrypt alles, dus net zo arrogant in jouw ogen als KPN?
Het kost minder rompslomp om je pakket te upgraden he. Want die smartcard heb je al om de basiszenders te kunnen ontvangen. Dus de drempel om het pakket te upgraden wordt lager omdat je als klant enkel aan hoeft te geven dat je je pakket wilt upgraden en hier verder zelf niks voor hoeft te ondernemen.Ik wil nog wel even reageren op de vetgemaakte kreet dat het dus puur commercieel is?
Ik zit bijna 30 jaar in de commercie, en hoe langer ik over die bewering nadenk, des te meer onzinnig ik hem vind.
Commercieel interessant zou zijn alles ongecodeerd en ongecomprimeerd aanbieden, omdat dit voor de afnemers potentieel het meeste vrijheid biedt, dus is encryptie in mijn ogen zelfs commercieel oliedom.
Tja... Volgens de eerste geruchten (en jou eerste posts daarover) was het een beslissing van een hoge GHM medewerker. Nou weet ik dat jij ook maar doorgeeft wat je te horen krijgt, maar als er vanuit GHM eerst A gezegd wordt en vervolgens een tijdje later ineens B dan vind ik dat toch een rare gang van zaken.Maar goed, ik weet niet beter dan encryptie op wba, dus gaat de hele HTPC discussie aan mij voorbij.
Daarbij hangt nog steeds de opmerking van een van de hoge GHM mannen mij in het achterhoofd dat encryptie een kwestie van tijd is en dat de oorzaak ligt bij contenthouders.
Verwijderd
Nu is het wel zo dat men mij heeft gezegd dat het gaat komen en een kwestie van tijd is, maar er is mij nooit een tijdspan genoemd, en de beslissing was gedwongen door contenteigenaren was de drijfveer, niet GHM zelf die zonodig hun spul wilde beschermen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:03:
Tja... Volgens de eerste geruchten (en jou eerste posts daarover) was het een beslissing van een hoge GHM medewerker. Nou weet ik dat jij ook maar doorgeeft wat je te horen krijgt, maar als er vanuit GHM eerst A gezegd wordt en vervolgens een tijdje later ineens B dan vind ik dat toch een rare gang van zaken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 21:46 ]
Verwijderd
Lijbrandt HD is beter van kwaliteit, zeker op een wdgo netwerk, op een wba netwerk bijten ze elkaar niet echt.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:09:
[...]
UPC encrypt ook alles zeg je, hoe verhoudt de kwaliteit zich dan tussen UPC HD en Lijbrandt HD?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 21:55 ]
Verwijderd
GHM betaald voor de streams en aangezien KPN die extra zenders zelfs niet gebruikt zijn de gehele kosten voor GHM.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:43:
[...]
Het kwaliteitsverschil tussen GHM op wdgo en KPN ingekocht namens GHM op wba lijkt steeds groter te worden lijkt het, want ook het aantal HD zenders op wdgo is inmiddels uitgebreider dan dat op wba, waarschijnlijk simpelweg omdat KPN ze niet kan leveren namens GHM.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 23:09 ]
Verwijderd
Erger nog, GHM gaat meer HD zenders aanbieden op wdgo, waaronder de Duitse zenders, terwijl KPN die niet kan leveren, dus wordt het verschil tussen wdgo en wba alleen maar groter. Het is namelijk een vaststaand feit dat het zenderaanbod HD tussen wdgo (GHM) en wba niet meer één op één is, en het zou mij verbazen als KPN op verzoek van alleen GHM deze streams zou gaan aanmaken en leveren....Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:07:
[...]
GHM betaald voor de streams en aangezien KPN die extra zenders zelfs niet gebruikt zijn de gehele kosten voor GHM.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 23:49 ]
Verwijderd
De volgende zenders heeft KPN niet terwijl sommige wel aanwezig zijn in Lijbrandt WBA (lijst is niet compleet) dus GHM betaald al extra voor sommige zenders die niet door KPN worden gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:47:
[...]
Het is namelijk een vaststaand feit dat het zenderaanbod HD tussen wdgo (GHM) en wba niet meer één op één is, en het zou mij verbazen als KPN op verzoek van alleen GHM deze streams zou gaan aanmaken en leveren....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 09:53 ]
Verwijderd
Dit lijstje klopt dus als niet meer met het GHM aanbod op wba... want overal waar hier de HD versie genoemd is hebben we op wba alleen de SD versie (ook EDL1 trouwens).Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:03:
[...]
De volgende zenders heeft KPN niet terwijl sommige wel aanwezig zijn in Lijbrandt WBA (lijst is niet compleet) dus GHM betaald al extra voor sommige zenders die niet door KPN worden gebruikt.
222 Arte HD basis
421 ARD HD basis
422 ZDF HD basis
122 Eredivisie Live 2 HD ecv
123 Eredivisie Live 3HD ecv
124 Eredivisie Live 4 HD ecv
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 12:52 ]
Idemsvdheuvel schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:04:
Postcode check gedaan.... 4de kwartaal 2011. Voor zo ver ik weet zit ik nog steeds in het A gebied van Bergschenhoek.
Volgens de plaatjes zou het van eind mei tot augustus moeten zijn.
Bummer
Verwijderd
Verwijderd
Vreemd, want Lansingerland is wel degelijk een Glashart netwerk, met Glashart winkels, en hier in mijn tuin zitten zelfs Glashart tulpenbollen in de grond, en zitten over mijn fietszadels nog van die Glashart regenhoesjesik222 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:36:
Volgens mij zijn op dat kaartje juist alleen de Glashart netwerken weergegeven. Bijvoorbeeld alle OnsBrabantNet WGDO netwerken staan er ook niet op.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 21:53 ]
Verwijderd
Mmmm, ik hoop niet dat dat het nieuwe beleid van Reggefiber zou zijn.... iets opleveren wat nog niet klaar is.Peaky schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:57:
Enschede staat er ook niet op bijvoorbeeld, wie weet zijn ze er nog mee bezig.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 22:21 ]
Nou zit ik eigenlijk een beetje dat kaartje te bekijken, maar het is geloof ik echt alleen Enschede en Berkel//Bleiswijk en bergschehoek die er niet opstaan.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:16:
[...]
Mmmm, ik hoop niet dat dat het nieuwe beleid van Reggefiber zou zijn.... iets opleveren wat nog niet klaar is.
Althans, ik zou me doodschamen om een nieuwe site te lanceren als hij niet picobello in orde en af is.
Verwijderd
Nope, ook Almere en OnsBranbantNet lijken te missenPeaky schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:21:
[...]
Nou zit ik eigenlijk een beetje dat kaartje te bekijken, maar het is geloof ik echt alleen Enschede en Berkel//Bleiswijk en bergschehoek die er niet opstaan.
Verwijderd
In de tekst verwijst men voor missende informatie nog wel naar de oude glashart.nl site of je mag contact met ze opnemen.Yogoi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:18:
Het hele 'portaal WGDO' netwerk ontbreekt ook. (bijvoorbeeld Leiden/Utrecht/Nieuwegein)
Dan mis je ook nog wat 'normale'' gebieden zoals Almere/Meppel en Berkel.
Dat is te veel om een foutje te zijn, er zal wel iets van een logica achter zitten die wij niet kennen?
Verwijderd
In mijn reactie stond ook dat sommige zenders wel aanwezig zijn dus niet allemaal. Wel vreemd dat in het begin het pakket wel gelijk was volgens mij en waarom wordt er dan nu niet investeert om het pakket gelijk te maken. Of betekent dat er wat anders aan zit te komen?Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:48:
[...]
Dit lijstje klopt dus als niet meer met het GHM aanbod op wba... want overal waar hier de HD versie genoemd is hebben we op wba alleen de SD versie (ook EDL1 trouwens).
Bovendien zijn in de KPN streams alle subtitles en Dolby eruit gesloopt, en bij HD zenders zelfs ook teletext.... waarschijnlijk om nog meer bandbreedte te besparen voor ADSL klantjes.
Verwijderd
Ik weet eigenlijk niet of de Amino teletext uit de streams haalt of dat het gewoon een html linkje is naar wat middleware data zoals uitzending gemist, maar op wba hebben wij ITV streams (bij gebrek aan het echte spul van GHM) en geen enkele HD zender heeft een linkje onder het menu naar teletext tot op heden.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:00:
Op het ITV forum van KPN is gemeld er teletekst bij de HD zenders zou zijn toegevoegd. Tenminste bij de itv ontvangers.
Verwijderd
Verwijderd
Even een vreemde vraag, maar staan er bij jou in de instellingen vinkjes bij de eerder starten en later stoppen instellingen?Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:40:
Zijn er - behalve Spike - anderen die WEL een probleemloos werkende M532 hebben?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 10:52 ]
Verwijderd
Nou, we gaan het toch nog een keer proberen met een M532. Mijn vrouw werd teruggebeld door de helpdesk (echt!) en we krijgen een nieuwe.daemonix schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:06:
Ja hoor, er zijn meer M532 gebruikers zonder problemen....
Verwijderd
Tja, ik probeer ook uit alle macht om mijn M532 op zijn gat te krijgen, want ik ga ervan uit dat de hardware gelijk is tussen de diverse leveringen, dus dat het ergens anders in moet zitten.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:27:
@ Spike: zal op de vinkjes letten na installatie
Verwijderd
Zeker wel... weer even bijkletsen met de mij inmiddels bekende mensen van Glashart/Reggefiber, KPN en Lijbrandt... en erg leuk was dat van Gelder groots had uitgepakt en live glasvezel aan het lassen was, plus dat ze een blik gaven hoe een en ander in de PoP's gepatcht wordt en hoe de bundels uiteindelijk vanuit een PoP worden opgesplitst richting de woningen.pinda powerrr schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:21:
En was het gezellig op de Berkel glasborrel?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 22:39 ]
ja en het binnenste is zelfs 9micron op de kabel staat bij jou thuis bijvoorbeeld Draka 2v 9/125Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:51:
[...]
Zeker wel... weer even bijkletsen met de mij inmiddels bekende mensen van Glashart/Reggefiber, KPN en Lijbrandt... en erg leuk was dat van Gelder groots had uitgepakt en live glasvezel aan het lassen was, plus dat ze een blik gaven hoe een en ander in de PoP's gepatcht wordt en hoe de bundels uiteindelijk vanuit een PoP worden opgesplitst richting de woningen.
Nooit geweten dat één fiber zonder coating maar 125 micron dik was (dunner dan een blonde mensenhaar), en ook nog eens hol.... tijdens het lassen zie je een korte lichtflits en dan krijg je uitvergroot de las te zien, die nagenoeg onzichtbaar is.
Was echt heel interessant en leerzaam, en wat ik niet wist is dat bijna alles in de PoPs met glas gepatcht word, daar waar ik nog veel meer UTP patching had bedacht.
Verwijderd
Probeer deze test dan maar eens: programmeer 2 opnames na elkaar op dezelfde zender. Halverwege het eerste programma ga je de opname afspelen (dus afspelen en opnemen tegelijk). De eerste opname loopt bij ons dan vast of geeft haperend beeld met asynchroon geluid, en de 2e opname geeft alleen zwart beeld.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:55:
[...]
Tja, ik probeer ook uit alle macht om mijn M532 op zijn gat te krijgen, want ik ga ervan uit dat de hardware gelijk is tussen de diverse leveringen, dus dat het ergens anders in moet zitten.
Het vervelende is dat ik de problemen die jullie hebben niet kan reproduceren hier, en dat ik niet verder kom na de update dan dat alle settings leeg waren en hierdoor twee opeenvolgende opnames niet werkte.
Vastloper heb ik echt nog nooit gehad, zelfs niet na opnames van meer dan 3 uur... dus ik kan het gedrag van de laatste amino's niet verklaren en niet reproduceren.
Verwijderd
Dus je gaat via het recorder menu een opname kijken die nog loopt?Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:30:
[...]
Probeer deze test dan maar eens: programmeer 2 opnames na elkaar op dezelfde zender. Halverwege het eerste programma ga je de opname afspelen (dus afspelen en opnemen tegelijk). De eerste opname loopt bij ons dan vast of geeft haperend beeld met asynchroon geluid, en de 2e opname geeft alleen zwart beeld.
Misschien eis ik teveel van mijn Amino, maar onze UPC-kast kon dit zonder problemen...
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 01:02 ]
Verwijderd
Klopt, soms kijk ik programma's terwijl ze worden opgenomen. Ik zou in principe time lapsed kunnen kijken, maar weet soms van tevoren niet weet of ik tijd heb om te kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:19:
[...]
Dus je gaat via het recorder menu een opname kijken die nog loopt?
Lijkt me een interessante test die ik asap eens voor je zal uitvoeren
Ik neem aan dat je niet blijft kijken nadat de eerste opname overgaat in de tweede, of blijf je gewoon time-lapsed kijken?
[ Voor 80% gewijzigd door Molier op 10-04-2011 11:00 . Reden: Dubbele post ]
Verwijderd
Ga ik vanavond eveneens proberen... als het kan dan moet het ook werken, en anders moet je die optie blokkeren lijkt me zo.Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:29:
[...]
Klopt, soms kijk ik programma's terwijl ze worden opgenomen. Ik zou in principe time lapsed kunnen kijken, maar weet soms van tevoren niet weet of ik tijd heb om te kijken.
Gisteren 'ik vertrek' opgenomen, en als test de opname halverwege het programma bekeken. Precies vanaf het moment dat ik ging afspelen begint de opname te haperen en loopt het geluid asynchroon. De oplossing lijkt me daarom simpel: geen lopende opnames meer bekijken.
Verwijderd
Spontane reboots komen eigenlijk alleen maar voor als er een echte time-out op de multicastverbindingen zich voordoet op het netwerk (wat ik in het begin weken heb gehad op gidsverversen).judas_666 schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:51:
Recentelijk een Amino M532 aangesloten. Deze reboot zichzelf zomaar af en toe. Ik heb mijn post in algemeen topic gesteld, maar gooi hier ook een balletje op om de ervaringen te peilen. Dank alvast voor jullie input.
Verwijderd
Klopt inderdaad, als je een programma opneemt, en dan vanuit het PVR menu een half uur later of zo besluit het nog lopende en opnemende programma ook te gaan bekijken, dan is het vrij snel over en sluiten maar.Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:29:
[...]
Klopt, soms kijk ik programma's terwijl ze worden opgenomen. Ik zou in principe time lapsed kunnen kijken, maar weet soms van tevoren niet weet of ik tijd heb om te kijken.
Gisteren 'ik vertrek' opgenomen, en als test de opname halverwege het programma bekeken. Precies vanaf het moment dat ik ging afspelen begint de opname te haperen en loopt het geluid asynchroon. De oplossing lijkt me daarom simpel: geen lopende opnames meer bekijken.
Zal misschien te maken hebben gehad met de update. Daarna heeft -ie het niet meer gedaan. Wel heb ik twee freezes gehad, waarbij het beeld stil komt te staan en de 532 totaal niet meer reageert. Enige optie is dan stroom eraf. Heb de hdd opnieuw geformatteerd. Ff kijken of -ie nu goed blijft werken.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:38:
[...]
Spontane reboots komen eigenlijk alleen maar voor als er een echte time-out op de multicastverbindingen zich voordoet op het netwerk (wat ik in het begin weken heb gehad op gidsverversen).
Net voor het rebooten zou je een knipperende led foutcode een drietal maal voorbij moeten zien komen, die mij waarschijnlijk wel op het spoor van de oorzaak kan zetten, maar dan moet je die toevallig wel zien.
Ik heb de M532 hier eigenlijk sinds installatie ergens eind vorig jaar nog nooit zien rebooten, behalve na de laatste firmware update twee keer, maar dat hoort.
Verwijderd
Ga het vannacht testen. Laat je het resultaat weten.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:19:
@ judas_666
De problemen die je met je M532 komen bekend voor. Heb inmiddels mijn derde staan en die doet het ook niet goed. En dat zit ik nog op een WDGO netwerk.
Vraagje: Heb je al eens timeropnamen gemaakt van ARD HD, ZDF HD en Discovery HD?
Die mislukken bij mij dus compleet. Teller begint bij 20 of 40 seconden of 1 minuut zoveel en vervolgens mooi zwart scherm en geen geluid. Het maakt niet uit of ik een progamma van 2 uur of 10 minuten opneem.
De timeropnamen zijn gemaakt terwijl de M532 standby stond. Geen andere "activiteiten" dus.
Ben benieuwd of jouw M532 dat ook doet.
Beeld bevriest zojuist weer. Zijn er meer mensen die dit ervaren? En zo ja wat kan je er tegen doen? Zit zondag heel de dag zonder problemen te kijken en dan bevriest het beeld twee keer op een dag.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:42:
OK bedankt ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel errug benieuwd
Was het zat. Zojuist met Lijbrandt gebeld. Zij sturen een nieuwe op. Goede service. Zij zagen ook geen aanvullende acties meer die ik uit kon voeren om de M532 aan de praat te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:19:
@ judas_666
De problemen die je met je M532 komen bekend voor. Heb inmiddels mijn derde staan en die doet het ook niet goed. En dat zit ik nog op een WDGO netwerk.
Vraagje: Heb je al eens timeropnamen gemaakt van ARD HD, ZDF HD en Discovery HD?
Die mislukken bij mij dus compleet. Teller begint bij 20 of 40 seconden of 1 minuut zoveel en vervolgens mooi zwart scherm en geen geluid. Het maakt niet uit of ik een progamma van 2 uur of 10 minuten opneem.
De timeropnamen zijn gemaakt terwijl de M532 standby stond. Geen andere "activiteiten" dus.
Ben benieuwd of jouw M532 dat ook doet.
Het was mij ook al opgevallen, maar dan in de papieren versie, ik had hier een reactie geplaatst:G8rb8n schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:02:
Iemand hier de redactie van "De Heraut" getipt over de KPN streams?
http://www.heraut-online....ne/index.php?itemid=15658
Ik heb inmiddels een aardig document gevonden waarin de verschillen worden uitgelegd:GuiltyNL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:29:
Vandaag stond er een artikeltje in de Heraut (lokale krant van Lansingerland) met een verhaal over de IPTV stream van KPN over glasvezel. Blijkbaar zit het meer mensen dwars. Het artikel staat op pagina 23.
Helaas ben ik niet kundig genoeg om te beoordelen of de reactie van Glashart onzin is, maar er staat in het verweer van Glashart o.a. het volgende:Ik heb sterk mijn twijfels bij bovenstaande punten. Ik hecht in ieder geval geen waarde aan de tests van de Consumentenbond, deze geitenwollensokkentypes kunnen beter wasmachines gaan testen.
- De Consumentenbond zou de IPTV stream van KPN als best gewaardeerd hebben.
- KPN comprimeert met H264 en heeft daarom met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit als MPEG2 met een hogere bitrate.
- KPN is de operator op het netwerk in Lansingerland, maar elke andere operator zou vrij zijn om ook haar diensten erop aan te bieden. Volgens Reggefiber wordt het open netwerk hierdoor meer dan waar gemaakt.
Het verhaal over de bitrate versus de compressietechniek lijkt mij ook iets te rooskleurig voorgesteld.
Het open netwerk idem, als het netwerk dan zo open is, waarom mag de Glashart Media stream dan niet geleverd worden in het WBA gebied?
Voor alle Tweakers die in Lansingerland wonen, wil ik vragen om, als je er verstand van hebt en bovenstaande kan weerleggen, contact op te nemen met de redactie van De Heraut: redactie 'at' de-heraut.nl
Ik zal hetzelfde doen, ik zal in ieder geval melden dat ik mijn vraagtekens zet bij de uitleg van Glashart, maar het zou mooi zijn als iemand gefundeerd zou kunnen reageren!
[ Voor 5% gewijzigd door GuiltyNL op 13-04-2011 23:39 ]
Verwijderd
En cola light smaakt hetzelfde als echte coca cola...., sorry hoor, maar de term "gemiddeld" geeft mij direct rode vlekken in mijn nek.GuiltyNL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:32:
http://www.its.bldrdoc.gov/pub/n3/video/ieee_10.pdf
De conclusie is dat gemiddeld gezien H264 met de helft van de bitrate dezelfde kwaliteit kan leveren als MPEG2.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 00:20 ]
Verwijderd
Dit is inderdaad prietpraat!GuiltyNL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:29:Ik heb sterk mijn twijfels bij bovenstaande punten. Ik hecht in ieder geval geen waarde aan de tests van de Consumentenbond, deze geitenwollensokkentypes kunnen beter wasmachines gaan testen.
- De Consumentenbond zou de IPTV stream van KPN als best gewaardeerd hebben.
- KPN comprimeert met H264 en heeft daarom met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit als MPEG2 met een hogere bitrate.
Het verhaal over de bitrate versus de compressietechniek lijkt mij ook iets te rooskleurig voorgesteld.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 00:23 ]
Verwijderd
Exact... als het zo eenvoudig was om data te comprimeren dan zouden we HD TV zonder concessies kunnen bekijken via een 1200/75 baud inbel modem, terwijl we een Blueray tegelijk in 3 minuten downloaden kunnen.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:20:
[...]
Dit is inderdaad prietpraat!
Zie Verwijderd in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?"
Goodluck trying that.GuiltyNL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:39:
Ik ben het ermee eens, maar zullen we het De Heraut uit kunnen leggen? Zodat ook de redactie het gaat snappen? Want volgens mij is de redactie nu door Glashart gefopt.
Verwijderd
Dat is niet de conclusie van deze pdf hoor, als je hem even helemaal doorworstelt.GuiltyNL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:32:
De conclusie is dat gemiddeld gezien H264 met de helft van de bitrate dezelfde kwaliteit kan leveren als MPEG2.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 11:49 ]
Verwijderd
De belofte van KPN aan GHM dat medio 2011 het IPTV pakket glasvezelwaardig gemaakt zou worden staat in mijn geheugen gegrift hoor. Dus zal ik ze daar indien er niets gebeurd zo eind juni nog eens even aan herinnerenGuiltyNL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:37:
Zijn weer wederom wat wijzer geworden. En nu maar hopen dat er iets gaat gebeuren, want we worden gewoon in de maling genomen en zoals het er nu naaruit ziet, komt daar weinig verandering in.
Same here! Amino wordt zoals gezegd omgeruild en dan zal ik opnieuw testen.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:42:
OK bedankt ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel errug benieuwd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dan ga je naar het verkeerde adres begreep ik afgelopen bijeenkomst in B&R, want het lijkt erop dat Lijbrandt is verhuisd naar Heemstede, het adres van Lijbrandt Telecom BV, en alleen GHM nog in Hillegom zit.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:13:
Ik moet volgende week in de buurt van Hillegom zijn. Als ik tijd over heb ga ik wel even bij Lijbrandt langs om (op een nette manier![]()
![]()
) om een spoedige oplossing te vragen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 12:40 ]
Verwijderd
Kijk, dat is goed nieuws! Thanks!Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:43:
Overigens werd mij officieus medegedeeld vandaag dat de "undocumented feature" van het kijken van een opname terwijl hij nog aan het opnemen is bij de 532, en waardoor geluid en beeld vanaf dat moment eigenlijk niet meer bruikbaar zijn, ook is genoteerd op het lijstje ToDo....
Op de een of andere manier zijn we nog steeds goed bezig hier lijkt het
Verwijderd
Op de een of andere manier staat mijn GSM nummer bij GHM en Lijbrandt in de speeddial, dus als men hier iets leest wat serieus lijkt dan wordt ik soms gebeld om even te checken of het bij mij ook zo is.
ik weet van niksVerwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:41:
[...]
Op de een of andere manier staat mijn GSM nummer bij GHM en Lijbrandt in de speeddial, dus als men hier iets leest wat serieus lijkt dan wordt ik soms gebeld om even te checken of het bij mij ook zo is.
Verwijderd
Verwijderd
http://www.lijbrandt.nl/support/tv_en_radioVerwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:43:
Zojuist even op de Lijbrandt site zitten kijken, maar kan nergens een kanalenlijst vinden van de aangeboden analoge zenders (en ook dvb-c).
Als je tv (analoog en digitaal dvb-c) aanbied lijkt het me handig om dit er duidelijk bij te zetten.
Heeft iemand hier een link hiernaar toe?
Of ergens anders een up to date lijst?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 18:09 ]
Verwijderd
Die had ik ook gezien, echter is dit de lijst van interactieve TV, of is het standaard analoge pakket hetzelfde zonder de HD zenders?
dat is het kabeltje zelf zelfs al.NCK schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:55:
De aanleg van glasvezel in Bleiswijk gaat nog best snel, het gebied sterrenlaan - adelaar - hercules had al oranje buisjes voor de gevel.
Ik zag ze ook al bij de Plaats uit de grond steken en kreeg vandaag een brief in de bus met de mededeling dat er "binnen enkele dagen" begonnen wordt met de graafwerkzaamheden in m'n straat.NCK schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:55:
De aanleg van glasvezel in Bleiswijk gaat nog best snel, het gebied sterrenlaan - adelaar - hercules had al oranje buisjes voor de gevel.
Zo ver ik weet zijn er nog geen klantaansluitingen opgeleverd. Dat zal echter niet lang op zich laten wachten.jeroen__online schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:17:
[...]
weet iemand of er inmiddels al verbindingen zijn opgeleverd in Bleiswijk?
Verwijderd
Ik weet nog van B&R dat het aanleggen en aflassen eigenlijk best snel ging, maar de PoP aan het begin van de Oostersingel stond toen volgens mij ook al bijna ingericht klaar.Yogoi schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:39:
[...]
Zo ver ik weet zijn er nog geen klantaansluitingen opgeleverd. Dat zal echter niet lang op zich laten wachten.
Naar ik weet hopen ze in mei daarmee te starten.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 00:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
Lijbrandt is de verkeerde partij om de stand van zaken te vragen, want die leggen niks aan.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:34:
Ik volg dit topic al een tijdje, maar nog nooit gereageerd.
Ik woon op de oranjetuin in Bleiswijk en heb glasvezel bij Lijbrandt aangevraagd.
Eigenlijk nooit meer iets vernomen, alleen een welkomsbrief.
Gisteren gebeld met lijbrandt over de stand van zaken, aangezien de postcodecheck vast loopt op de site.
Ik ben wel aangemeld werd er mij verteld. Maar de aanleg moet nog beginnen, ze zijn het nu aan het uittekenen in Bleiswijk. Vreemd, want 's ochtends lag de straat al open en zijn ze druk bezig geweest met oranje buizen te leggen in de stoep. Hier wees ik de man dan ook op, maar hij zei dat dat voor iets anders zal zijn. Het kan nog een jaar duren mevrouw voordat ze daadwerkelijk gaan graven!
Ik snap er nu dus niets meer van, aangezien ik hier lees dat Bleiswijk wel degelijk al aan het graven is.
Kan iemand mij meer vertellen over de aanleg in de Oranjebuurt in Bleiswijk?
[ Voor 51% gewijzigd door Robstar op 02-05-2011 10:05 . Reden: Tijd verstrijkt... ]
Verwijderd
Gefeliciteerd met deze eer.... gelukkig hebben ze destijds ruimschoots kunnen oefenen op ondergetekende, dus zou oplevering appeltje eitje moeten zijn nuRobstar schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:43:
Heren, ik heb nieuws! As I type zijn ze bij mij nu bezig met boren en graven om de glasvezelkabel af te leveren! Van de heren vernam ik dat ik de eerste ben in Bleiswijk!!!
Update: Ze kwamen met zijn twee, maar ze zijn zo met zijn vijf!
Update 2: De andere drie heren kwamen alleen maar even kijken. Daarnaast bleek dat er twee teams actief zijn in Bleiswijk. Het andere team was al iets eerder gestart. Dus ik ben de eerste van dit team, en (slechts) één van de eersten in Bleiswijk. Toch leuk
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 12:00 ]
Je bedoeld het andere team, of nog daarvoor?Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:59:
[...]
Gefeliciteerd met deze eer.... gelukkig hebben ze destijds ruimschoots kunnen oefenen op ondergetekende, dus zou oplevering appeltje eitje moeten zijn nu
Verwijderd
Vanaf juli vorig jaar is Lijbrandt gaan opleveren in B&R, en was ik een van de eerste gebruikers die online ging om de diensten van Lijbrandt te gaan proberen.... in drie maanden tijd en ruim 500 emails verder waren alle kinderziektes eruit, dus moet Bleiswijk (wat een uitbreiding lijkt te zijn van het B&R WBA netwerk) eigenlijk zonder problemen kunnen worden opgeleverd mits de PoP's en dergelijke draaien.Robstar schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:13:
[...]
Je bedoeld het andere team, of nog daarvoor?
Overigens kunnen ze nog wel iets meer oefening gebruiken ;-) Maar ik wens ze succes!
[ Voor 59% gewijzigd door Robstar op 02-05-2011 16:25 . Reden: Even naar buiten geweest, het POP gezocht ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq