Aansluiten (Berkel) duurt best lang, bijna 4 weken geleden aangevraagd, nog niets gehoord van Van Gelder. Navraag bij Glashart leert dat het aansluiten tussen de 4 en 6 weken na aanvraag kan duren. Adsl of kabel gaat sneller! (het aansluiten danVerwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:27:
[...]
Vanaf juli vorig jaar is Lijbrandt gaan opleveren in B&R, en was ik een van de eerste gebruikers die online ging om de diensten van Lijbrandt te gaan proberen.... in drie maanden tijd en ruim 500 emails verder waren alle kinderziektes eruit, dus moet Bleiswijk (wat een uitbreiding lijkt te zijn van het B&R WBA netwerk) eigenlijk zonder problemen kunnen worden opgeleverd mits de PoP's en dergelijke draaien.
Van Gelder heeft inmiddels ruim ervaring met het opleveren van Genexissen en Lijbrandt abo's
Verwijderd
Sinds Lijbrandt volledig is gaan uitrollen hadden ze nog een lijstje met ongeveer 500 klanten liggen die gedaan moesten worden.... dat geeft op dit moment de "lange" oplevertijden..., maar vergeleken met mij is 6 weken kort.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:36:
[...]
Aansluiten (Berkel) duurt best lang, bijna 4 weken geleden aangevraagd, nog niets gehoord van Van Gelder. Navraag bij Glashart leert dat het aansluiten tussen de 4 en 6 weken na aanvraag kan duren. Adsl of kabel gaat sneller! (het aansluiten dan)
Ik schreef me in op 23 april 2010 en werd 26 augustus voorzien van een Genexis... daarna heeft het nog de nodige weken gekost om alles werkend te krijgen
Er valt hier net een brief op de mat, dat ze medio april beginnen met de werkzaamheden in de straat, goh..zijn ze snel mee met die brief (met als datum 29 april)
Voorlopig is het nog stil in de straten van Boterdorp-ZuidWest...

Waiting on the world to change
Verwijderd
Mmm... slordig alweer dus ...pinda powerrr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:18:
Er valt hier net een brief op de mat, dat ze medio april beginnen met de werkzaamheden in de straat, goh..zijn ze snel mee met die brief (met als datum 29 april)![]()
Ik kreeg gister dezelfde brief in de bus (Bleiswijk, Oranjewijk), inclusief de nieuwsbrief met info over de aanleg.pinda powerrr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:18:
Er valt hier net een brief op de mat, dat ze medio april beginnen met de werkzaamheden in de straat, goh..zijn ze snel mee met die brief (met als datum 29 april)![]()
Grappig, ik kreeg de brief een tijdje terug (twee weken uit mijn hoofd) maar toen waren de graafwerkzaamheden in mijn buurt ook praktisch afgerond! Dus ze worden per wijk netjes gepland verstuurd, maar wel overal te laat!
Heb gesproken met de dame in de Glashartwinkel. Dergelijke verschillen tussen de waardes komt regelmatig voor (zei ze, al bladerend door een map papieren van klanten in Berkel) en zouden geen problemen moeten veroorzaken. Als er een probleem is dan zal dat niet iets subtiels zijn, dus kan dat direct gemeld worden. Dus afwachten dan maar totdat Lijbrand langskomt.Robstar schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:30:
Nou, het kastje hangt op zijn plaats. De meetwaarden zijn 1.10 en 0.68. Hoop dat dat goed genoeg is voor probleemloos stabiel internet. 1.10 klonk als vrij veel vergeleken bij 0.68. Ik zit hemelsbreed nog geen 100 meter van het POP af.
Verwijderd
Alhoewel het vanuit de techniek wellicht machtig interessant is wat de dempingswaardes zijn.... voor de betrouwbaarheid en werking is het absoluut oninteressant. Het werkt, of het werkt niet, want in tegenstelling tot koper heb je geen last van de typische (ouderdoms/tijd/weersinvloeden/vocht/corrosie) storingen die daarop voorkomen.Robstar schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:35:
[...]
Heb gesproken met de dame in de Glashartwinkel. Dergelijke verschillen tussen de waardes komt regelmatig voor (zei ze, al bladerend door een map papieren van klanten in Berkel) en zouden geen problemen moeten veroorzaken. Als er een probleem is dan zal dat niet iets subtiels zijn, dus kan dat direct gemeld worden. Dus afwachten dan maar totdat Lijbrand langskomt.
Als men dus een glastouwtje oplevert bij jou thuis, dan kan je ervan uitgaan dat je de volle mep altijd naar binnen en buiten krijgt of je nu 10 of 10.000 meter van een PoP af woont.
Het is even wennen dat je afstand tot een wijkcentrale, zoals dat bij A/VDSL wel is, niet meer hoeft mee te rekenen voor de performance. De vezels tussen mijn huis en de PoP aan het begin van de Oostersingel zijn als ik even op de kaart meet een kleine 3500 meter lang...
ik kan je melden dat vocht in de kabels zeker wel kan mee helpen aan storingen, en corrosie kan in het distributie punt voor storingen zorgen. maar daar zal dan wel een iets langere tijd overheen gaan dan bij koperkabel.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:36:
[...]
Alhoewel het vanuit de techniek wellicht machtig interessant is wat de dempingswaardes zijn.... voor de betrouwbaarheid en werking is het absoluut oninteressant. Het werkt, of het werkt niet, want in tegenstelling tot koper heb je geen last van de typische (ouderdoms/tijd/weersinvloeden/vocht/corrosie) storingen die daarop voorkomen.
Als men dus een glastouwtje oplevert bij jou thuis, dan kan je ervan uitgaan dat je de volle mep altijd naar binnen en buiten krijgt of je nu 10 of 10.000 meter van een PoP af woont.
Het is even wennen dat je afstand tot een wijkcentrale, zoals dat bij A/VDSL wel is, niet meer hoeft mee te rekenen voor de performance. De vezels tussen mijn huis en de PoP aan het begin van de Oostersingel zijn als ik even op de kaart meet een kleine 3500 meter lang...
Verwijderd
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar zaken als verhoogde weerstand in koperverbindingen zal je in glas niet zo snel hebben.Peaky schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:05:
[...]
ik kan je melden dat vocht in de kabels zeker wel kan mee helpen aan storingen, en corrosie kan in het distributie punt voor storingen zorgen. maar daar zal dan wel een iets langere tijd overheen gaan dan bij koperkabel.
Met voldoende water krijg je uiteindelijk alles stuk
Ik zag tijdens het lassen al dat elk vuiltje, stofje, vet van je vingers de las al kan verzieken, en dat er heel schoon gelast moet worden, maar de lassen eenmaal gemaakt zijn zullen die niet zoals bij koperverbindingen gaan corroderen waardoor signalen minder goed doorkomen vanwege impedantieverhogingen en slechte verbindingen.
Vooral dat laatste lijkt bij KPN koper op dikke ADSL verbindingen (althans, mijn xs4all 20Mbit crashte alleen bij regenachtig weer meermaals per dag) nogal eens het geval te zijn.
als het goed is heb je bij het lasje dat ze maakte ook gezien dat ze hem in een ''ANT''tje deden. een stalen bescherming.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:16:
[...]
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar zaken als verhoogde weerstand in koperverbindingen zal je in glas niet zo snel hebben.
Met voldoende water krijg je uiteindelijk alles stuk
Ik zag tijdens het lassen al dat elk vuiltje, stofje, vet van je vingers de las al kan verzieken, en dat er heel schoon gelast moet worden, maar de lassen eenmaal gemaakt zijn zullen die niet zoals bij koperverbindingen gaan corroderen waardoor signalen minder goed doorkomen vanwege impedantieverhogingen en slechte verbindingen.
Vooral dat laatste lijkt bij KPN koper op dikke ADSL verbindingen (althans, mijn xs4all 20Mbit crashte alleen bij regenachtig weer meermaals per dag) nogal eens het geval te zijn.
daar kan corrosie in voorkomen als er water of vocht bij komt, ook daar door kunnen er dempingen onstaan.
Maar zoals hier boven worden er waardes verteld die heel mooi zijn, zelfs bij 5db demping zal de gebruiker daar geen hinder van ondervinden. maar hoe lager hoe beter dat geeft natuurlijk ook weer wat de kwaliteit van het netwerk is.
Verwijderd
Ik wist niet dat Frau Antje ook in glasvezel deedPeaky schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:24:
[...]
als het goed is heb je bij het lasje dat ze maakte ook gezien dat ze hem in een ''ANT''tje deden. een stalen bescherming.
daar kan corrosie in voorkomen als er water of vocht bij komt, ook daar door kunnen er dempingen onstaan.
Maar zoals hier boven worden er waardes verteld die heel mooi zijn, zelfs bij 5db demping zal de gebruiker daar geen hinder van ondervinden. maar hoe lager hoe beter dat geeft natuurlijk ook weer wat de kwaliteit van het netwerk is.
Ik neem aan dat dat stalen klembusje alleen mechanische bescherming biedt, want wat ik ervan zag en mij verteld is worden de beide uiteinden daadwerkelijk gefuseerd, en zouden in theorie net zo sterk moeten zijn als de rest van de fiber.
Daarbij kaatst het licht volgens mij aan de binnenzijde van de fiber onder een bepaalde hoek rond, dus zolang de reflecterende eigenschappen van de buitenzijde niet gecompromiteert zijn zou zelfs corrosie van dat busje niet veel invloed moeten hebben, tenzij het de coating aan de buitenzijde van de fiber aantast en wegvreet.
5dB demping mmmm, daar kan KPN met koper alleen maar heel nat van dromen
haha ja inderdaad frau antjeVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:41:
[...]
Ik wist niet dat Frau Antje ook in glasvezel deed
Ik neem aan dat dat stalen klembusje alleen mechanische bescherming biedt, want wat ik ervan zag en mij verteld is worden de beide uiteinden daadwerkelijk gefuseerd, en zouden in theorie net zo sterk moeten zijn als de rest van de fiber.
Daarbij kaatst het licht volgens mij aan de binnenzijde van de fiber onder een bepaalde hoek rond, dus zolang de reflecterende eigenschappen van de buitenzijde niet gecompromiteert zijn zou zelfs corrosie van dat busje niet veel invloed moeten hebben, tenzij het de coating aan de buitenzijde van de fiber aantast en wegvreet.
5dB demping mmmm, daar kan KPN met koper alleen maar heel nat van dromen
het lasje zou in theorie 7kilo moeten kunnen hebben, en dat is niet zoals de rest van de vezel. maar omdat de buitenste coating er af is, is de vezel daar erg breekbaar i.v.m. lasje. daarom inderdaad deze bescherming, of een krimpertje.
weg vreten zal niet zo snel gebeuren (nog niet mee gemaakt) het is meer als er water bij de vezel komt deze beetje poreus word,(na lange tijd) bij trillingen kan de demping veranderen.
Verwijderd
Het inderdaad gewoon glas neem ik aan, dus zullen zaken als zuren, calcium en andere zaken waar glaswerk in een vaatwasser ook glascorrosie van krijgt, hetzelfde effect hebben op het blootliggende stukje fiber bij de las.... kan ik me iets bij voorstellen inderdaad.Peaky schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:57:
weg vreten zal niet zo snel gebeuren (nog niet mee gemaakt) het is meer als er water bij de vezel komt deze beetje poreus word,(na lange tijd) bij trillingen kan de demping veranderen.
Maar is de hoogste kans op storing bij zo'n door water aangetast en bros geworden stukje fiber dan breuk of reflectieverlies waardoor je demping krijgt?
Het zal eerder richting een breuk gaan,maar stel ligt de glasvezelmof naast een weg dan heb je ook nog te maken met trillingen,als die vezel dan al niet in topconditie is breekt deze ook misschien sneller. maar als je een glasvezelmof nu volgiet met grondwater kunnen daar maanden misschien wel jaren overheen gaan eer er wat kan gebeuren. Waarschijnlijk zullen de dingen die in het grondwater zitten ook meespelen.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:47:
[...]
Het inderdaad gewoon glas neem ik aan, dus zullen zaken als zuren, calcium en andere zaken waar glaswerk in een vaatwasser ook glascorrosie van krijgt, hetzelfde effect hebben op het blootliggende stukje fiber bij de las.... kan ik me iets bij voorstellen inderdaad.
Maar is de hoogste kans op storing bij zo'n door water aangetast en bros geworden stukje fiber dan breuk of reflectieverlies waardoor je demping krijgt?
Hier een verse tweak.nl fiber gebruiker.
Tot nu toe alles redelijk op orde, ik ben begonnen met 30Mbps en nog geen HD zenders. Ik heb nu ook nog UPC met HD en ik moet zeggen dat die KPN/Motorola box wel prettig werkt, redelijk snel is tot nu toe stabieler lijkt dan UPC. De radio is ook zonder TV beter te bedienen en teletekst werkt beter.. De buienradar en filepagina's zijn ook wel aardig.
UPC box geeft daarentegen weer wat meer informatie over opnames, keuzes voor ondertiteling, kan 2 zenders tegelijk opnemen en heeft veel meer uitzendinggemist kanalen. (RTL, discovery, e.d.)
Vraagje: de Thomson router heeft poort 3 als IPTV uitgang, kan ik deze bijpluggen op bestaande switches in het huis? Ik zou bv naar de 1e verdieping liever geen extra kabels trekken maar de bestaande internet kabels ook voor IPTV gebruiken. Werkt dit op simpele 8 poorts unmanaged switches?
Tot nu toe alles redelijk op orde, ik ben begonnen met 30Mbps en nog geen HD zenders. Ik heb nu ook nog UPC met HD en ik moet zeggen dat die KPN/Motorola box wel prettig werkt, redelijk snel is tot nu toe stabieler lijkt dan UPC. De radio is ook zonder TV beter te bedienen en teletekst werkt beter.. De buienradar en filepagina's zijn ook wel aardig.
UPC box geeft daarentegen weer wat meer informatie over opnames, keuzes voor ondertiteling, kan 2 zenders tegelijk opnemen en heeft veel meer uitzendinggemist kanalen. (RTL, discovery, e.d.)
Vraagje: de Thomson router heeft poort 3 als IPTV uitgang, kan ik deze bijpluggen op bestaande switches in het huis? Ik zou bv naar de 1e verdieping liever geen extra kabels trekken maar de bestaande internet kabels ook voor IPTV gebruiken. Werkt dit op simpele 8 poorts unmanaged switches?
Verwijderd
Ik vrees dat de meeste routers niet erg enthousiast reageren op IPTV multicast streams en vervolgens boerend over hun nek gaan van die constante stroom aan packets die over alle poorten verdeeld worden.jnr24 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:01:
Ik heb nog niemand gezien die zonder gemanagede dual wan/lan router via één netwerk alles door zijn huis heeft weten te pompen, dus zou ik gewoon een extra touwtje trekken en dat verder verdelen met een paar cheapo 100Mbit 5-poorts switches van rond de 12 euro.
Ja dat kan je wel vrezen maar als die routers nou eens met 3 vingers in de neus die 5 Mbit multicasten?Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:42:
[...]
Ik vrees dat de meeste routers niet erg enthousiast reageren op IPTV multicast streams en vervolgens boerend over hun nek gaan van die constante stroom aan packets die over alle poorten verdeeld worden.
Ik heb nog niemand gezien die zonder gemanagede dual wan/lan router via één netwerk alles door zijn huis heeft weten te pompen, dus zou ik gewoon een extra touwtje trekken en dat verder verdelen met een paar cheapo 100Mbit 5-poorts switches van rond de 12 euro.
Ik vind het een grote gemiste kans van IPTV, er zijn mensen die laten hun hele nieuwbouwhuis voorzien van CAT5 kabels en dan komt er zo'n IP doosje in huis en die zegt dan "leuk joh, maar jammer, trek er maar even precies hetzelfde kabeltje naast want die 100/1000Mbit die er nu ligt daar ga ik echt niet bij zitten"
@ReVeL: Je kunt wel over hetzelfde kabeltje zowel je LAN als je IPTV laten gaan maar dan moet je gebruik maken van managed switches en dan VLAN's configureren. Met simpele unmanaged huis tuin en keuken switches kan dit echter niet.
Wat betreft nieuwebouw, als je dat tegenwoordig doet zou ik minimaal 2 UTP kabels naar elke ruimte trekken en dat samen laten komen op een patchpanel in de meterkast.
Wat betreft nieuwebouw, als je dat tegenwoordig doet zou ik minimaal 2 UTP kabels naar elke ruimte trekken en dat samen laten komen op een patchpanel in de meterkast.
Verwijderd
5 Mbit slechts?jnr24 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:13:
Ja dat kan je wel vrezen maar als die routers nou eens met 3 vingers in de neus die 5 Mbit multicasten?
Dan kom je zwaar tekort, echte GHM HD streams zijn ongeveer 18Mbit elk, dus afhankelijk van hoeveel STB's je in je netwerk hebt en hoeveel verschillende HD zenders je tegelijk bekijkt, kan je die 3 vingers in de neus router gewoon direct bij het grofvuil gooien, omdat ie hopeloos op zijn bek gaat.
Ik heb het geprobeerd, poort 3 en 4 op het Thomson modem met elkaar verbinden, zodat je via poort 1 en 2 internet en TV hebt. Het werkt wel, apparaten krijgen netjes de juiste IP addressen e.d.
..maar... zodra je TV gaat kijken krijg je in ieder geval op wifi lost packets (en veel pings van meer dan een seconde)..
Ik heb het ook nog met een switch ertussen geprobeerd maar het probleem blijft.. Zo gauw je TV uitzet (of radio kiest) werkt internet weer prima. TV blijft gewoon werken en zelfs opnemen + kijken gaat goed.
Ik weet niet of het bedrade netwerk dezelfde hinder ondervindt. Het zou best kunnen dat bovenstaande problemen alleen op het wifi netwerk zijn.
Als je niet tegelijk wil internetten en TV kijken (of opnemen) dan kan je op bovenstaande manier overwegen. (bijvoorbeeld voor de zolder TV, of tijdelijk als je ziek op bed ligt)
..maar... zodra je TV gaat kijken krijg je in ieder geval op wifi lost packets (en veel pings van meer dan een seconde)..
Ik heb het ook nog met een switch ertussen geprobeerd maar het probleem blijft.. Zo gauw je TV uitzet (of radio kiest) werkt internet weer prima. TV blijft gewoon werken en zelfs opnemen + kijken gaat goed.
Ik weet niet of het bedrade netwerk dezelfde hinder ondervindt. Het zou best kunnen dat bovenstaande problemen alleen op het wifi netwerk zijn.
Als je niet tegelijk wil internetten en TV kijken (of opnemen) dan kan je op bovenstaande manier overwegen. (bijvoorbeeld voor de zolder TV, of tijdelijk als je ziek op bed ligt)
Artikel vandaag in de Heraut:
Reggefiber geeft mindere kwaliteit IPTV van KPN toe
Reggefiber geeft mindere kwaliteit IPTV van KPN toe

Verwijderd
Reggefiber geeft mindere kwaliteit iptv kpn toe:
http://www.heraut-online....ne/index.php?itemid=15836
pindapowerr was mij 1 minuut voor..
http://www.heraut-online....ne/index.php?itemid=15836
pindapowerr was mij 1 minuut voor..
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 22:12 . Reden: info achterhaald ]
Verwijderd
Het zou KPN sieren als ze bij glasvezel gewoon de oorspronkelijke Technicolor IP's 1:1 op netwerkniveau gingen doorzetten. Net zoals Glashart Media dit doet. Dus niet meer eerst afvangen en er zelf een verminkte stream van maken. Ik denk dat niemand er op zit te wachten dat KPN met z'n tengels aan de originele bron komt en allerlei dingen eruit loopt te rippen.Zo zouden in april door KPN vernieuwde encoders in het netwerk gaan worden toegepast. Die moeten een kwaliteitsverbetering opleveren. In juli verwacht men daarmee klaar te zijn.
Om die Technicolor IP's 1:1 door te kunnen zetten zou KPN er meer werk van moeten maken om een firmware aanpassing te regelen voor zijn routers. De multicast routers die KPN inzet kunnen namelijk slechts uit één statische route een multicastbron ophalen, en dat is voor KPN in eerste instantie hun eigen multicast pakket. Dat is ook de reden waarom alle providers in de WBA gebieden alleen maar gebruik kunnen maken van die crappy KPN streams.
Helaas hebben al deze punten hierboven allemaal te maken met een klantvriendelijk beleid. En dat is nou waar KPN totaal geen boodschap aan heeft.
Trouwens, over nieuwe encoders gesproken:
BBC overstag na veel klachten beeldkwaliteit BBC HD
Gebruik van nieuwe encoders deed BBC meer dan een jaar geleden deden de BBC beslissen om de bandbreedte van het HD-kanaal te met ongeveer 40 procent te reduceren van een vaste bandbreedte van 16 Mbps naar 9,7 Mbps. Nieuwe encodertechnologie waarbij bandbreedte gereduceerd kan worden zonder daarbij de beeldkwaliteit geweld aan te doen rechtvaardigden volgens de BBC deze bandbreedtebeperking. Direct al kwamen bij de BBC vele klachten over een mindere beeldkwaliteit binnen...........
Opmerkelijk dat zelfs de BBC dezelfde fout als KPN heeft gemaakt door te denken dat men met H264 encoders hetzelfde beelddetail kan halen als met MPEG2 encoders met bijna een halvering van de bitrate
De efficiëntie van H264 wordt zwaar overschat.
Bij Discovery HD is overigens hetzelfde gebeurd. Zodra men overschakelde van MPEG2 naar H264 en de bitrate door de helft ging stroomde de klachten over de mindere beeldkwaliteit binnen. Zie: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=25989
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 23:49 ]
Ik zie hier iets wat vaker voorkomt. Bij geschoolde techneuten zie je vaak dat ze niet willen horen waarom bepaalde luidsprekerkabels of andere interlinks hoorbaar betere resultaten geven dan andere. Immers, data gaat digitaal, een 1 is een 1 en een 0 een 0, toch zijn er verschillen waar te nemen, echter niet aan te tonen in harde cijfers 
KPN denkt er ook zo makkelijk af te komen

Verwijderd
Ik kreeg een beetje braakneigingen toen het argument "de gemiddelde consument vindt het goed" weer werd aangevoerd als argument om shit te leveren voor een bedrag wat op papier superieur belooft.pinda powerrr schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:52:
Ik zie hier iets wat vaker voorkomt. Bij geschoolde techneuten zie je vaak dat ze niet willen horen waarom bepaalde luidsprekerkabels of andere interlinks hoorbaar betere resultaten geven dan andere. Immers, data gaat digitaal, een 1 is een 1 en een 0 een 0, toch zijn er verschillen waar te nemen, echter niet aan te tonen in harde cijfers
Voor alle duidelijkheid ben ik absoluut geen gemiddelde consument en wens dus ook niet als zodanig op die grote hoop gepleurd te worden.
Ik betaal graag goed geld voor iets wat superieur is aan andere providers en word dus redelijk link als men mij zo onder de mat denkt te kunnen krijgen.
Als ik zo makkelijk was had ik gewoon ook in een Opel Astra gereden en niet in een dure wat exclusievere auto (zonder overigens Astra rijders hier op de tenen te trappen).
Verwijderd
Heeft Reggefiber deze keer ook specialisten in het onderzoekpanel gezet. Want de huidige streams zijn de vorige keer ook als goed beoordeeld door het onderzoekpanel. Waarom worden er niet 2 kanalen omgezet naar de nieuwe encoders met de hoge bitrate zodat iedereen (specialisten) de kwaliteit kan zien.
Het zou een hele verrassing zijn als de bitrate gelijk komt te liggen aan de echte GHM streams. Want bij die bitrate krijgen KPN klanten veel meer storingen i.v.m de powerline adapters waarvan de eigen helpdesk als heeft toegeven dan ze eigelijk niet voor huidge HD streams geschikt zijn. En verder is het afwachten wat de invloed is van de hogere bitrate op 1960 ontvanger (nog langamer) en het Thomson TG789vn modem waarvan de laatste in de huidige situatie al niet erg stabiel is.
Het zou een hele verrassing zijn als de bitrate gelijk komt te liggen aan de echte GHM streams. Want bij die bitrate krijgen KPN klanten veel meer storingen i.v.m de powerline adapters waarvan de eigen helpdesk als heeft toegeven dan ze eigelijk niet voor huidge HD streams geschikt zijn. En verder is het afwachten wat de invloed is van de hogere bitrate op 1960 ontvanger (nog langamer) en het Thomson TG789vn modem waarvan de laatste in de huidige situatie al niet erg stabiel is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 00:41 ]
Verwijderd
Als de kwaliteit gelijk komt te liggen aan die van GHM zal het mij bommen wat de bron uiteindelijk is, en Alexander01 een beetje plagend, zal ook encryptie mij aan mijn staart roesten.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:37:
Het zou een hele verrassing zijn als de bitrate gelijk komt te liggen aan de echte GHM streams. Want bij die bitrate krijgen KPN klanten veel meer storingen i.v.m de powerline adapters waarvan de eigen helpdesk als heeft toegeven dan ze eigelijk niet voor huidge HD streams geschikt zijn.
De powerline plugs en de trage Motorola zijn uiteraard KPN problemen die KPN dan ook zelf mag oplossen, want de Amino's en de niet gedwongen hardware bij andere providers geven uiteraard geen enkel probleem met 18Mbit streams... hadden we ze maar hier
En aan de andere kant heb je weer mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat signaal 1 beter is dan signaal 2.. Maar in een blinde test geen verschil zien.pinda powerrr schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:52:
Waargenomen kwaliteit is altijd belangrijker dan technische kwaliteit. Ik moet de persoon nog tegenkomen die in een blinde test op de normale kijkafstand het verschil kan zien tussen een goede 4Mbit mp4 stream en een 8Mbit mp2 stream.
Verwijderd
Vandaar.... meten is weten, want er is niets zo subjectiefs als kijktesten.denan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:44:
[Waargenomen kwaliteit is altijd belangrijker dan technische kwaliteit. Ik moet de persoon nog tegenkomen die in een blinde test op de normale kijkafstand het verschil kan zien tussen een goede 4Mbit mp4 stream en een 8Mbit mp2 stream.
Behalve dat niemand dezelfde ogen heeft kan je een kijktest manipuleren in je eigen voordeel, door bijv alleen maar rustige scenes te tonen, zoals kabbelende beekjes (a la Zen TV).
Iedereen weet dat compressietechnieken leven van het feit dat je op elkaar lijkende data kunt samenvoegen en later weer uit elkaar kunt rukken. Bij snel wisselende beelden valt er dus niet zoveel weg te laten en valt mpg4 zwaarder door de mand dan mpg2.
Daarom comprimeert een tekstbestand meer dan 50% en een jpeg nagenoeg niet.
Iemand die moe is ziet meer flikkering in licht dan iemand die scherp en uitgerust is... alweer een factor die niets met kwaliteit te maken heeft, maar in een kijktest wel mee of tegenwerkt.
Als je een bijna stilstaand beeld met MPG2 en MPG4 naast elkaar zet dan zal je inderdaad geen verschil zien, maar als je de Coca Cola Zero reclame eens pakt met veel bommen en granaten en flitsende actie, dan ga zelfs ik met -1,5 op mijn ogen de artifacten in de donkere vlakken zien.
Als analoog voorbeeld, zal iemand die per ongeluk zijn vingers in het stopcontact steekt het verschil niet voelen tussen 110V en 230V en is de sensatie dus gevoelsmatig gelijk. Maakt dat 110V gelijk aan 230V?
Dat je bij iets subjectiefs als smaak een smaaktest houdt lijkt me logisch, omdat dat de enige manier is om smaak te testen, maar iets wat je keihard kunt meten en registreren moet je niet met iets subjectiefs als een kijkpanel voor goed verklaren als dat niet zo is.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 11:19 ]
Klopt, maar in jouw voorbeeld vergelijk je stroom met stroom. Mpeg2 en Mp4 is iets compleet anders en dan is het meer 'voelt de pijn van 220 volt even sterk als de pijn van een mep met een hamer op je duim'.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:11:
Dat je bij iets subjectiefs als smaak een smaaktest houdt lijkt me logisch, omdat dat de enige manier is om smaak te testen, maar iets wat je keihard kunt meten en registreren moet je niet met iets subjectiefs als een kijkpanel voor goed verklaren als dat niet zo is.
Natuurlijk zijn er methoden om de beeldkwaliteit op een technisch onderbouwde manier te meten. Maar dat wil niet zeggen dat je klanten dat beeld dan ook beter waarderen dan het technisch slechtere beeld. Kijk maar eens naar de recente consumentenbond test, Digitenne eindigt daar op de 3e of 4e plaats voor beeldkwaliteit, nog boven UPC.
Ook zijn er nog veel mensen die het beeld van een SD uitzending over scart mooier vinden dan over HDMI, puur omdat de scherpte eruit weg is. Dan kunnen jij en ik wel roepen dat dat onzin is en het scherpe beeld kwalitatief veel beter is; de meerderheid van de consumenten ziet het anders.
Verwijderd
Ik heb ook nog nooit zo hard gelachen als over dat onderzoek... wat dus direct de non-waarde ervan aantoont.denan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:29:
Kijk maar eens naar de recente consumentenbond test, Digitenne eindigt daar op de 3e of 4e plaats voor beeldkwaliteit, nog boven UPC.
Vandaar dat ik altijd zo'n jeuk krijg als bedrijven die een technisch product verkopen de kwaliteit ervan aanprijzen met iets subjectiefs als kijkers, terwijl het zo eenvoudig met harde meetresultaten is aan te tonen.
Ik geef direct toe dat gebruikerstestimonials het commercieel een stuk beter doen dan harde getallen (behalve bij muscle cars), maar dat er ook mensen zijn zoals ik die de gebreken en interpretaties van het menselijk brein als het even kan ondergeschikt maken aan meetwaarden.
Als een agent me aanhoudt omdat ik te hard heb gereden, dan zal hij dat niet bewijzen met de opmerking "volgens mij reed u te hard", maar met getallen die zelfs nog gecorrigeerd worden op meetfouten.
In het eerste geval kan ik zijn claim weerleggen doordat ik niet vond dat ik te hard reed, maar tegen harde meetwaarden kan ik me lang verzetten, maar daar verlies ik het bijna altijd van.
Maar goed, ik baseer mijn ervaring tussen mpg4 en mpg2 dan ook niet omdat ik bankhangend de verschillen op mijn TV zie, maar omdat ik anderhalf jaar zelf lokale TV heb gemaakt, en dus dagelijks de discussie met de videomensen had als het ging om de bitrate waarmee een mpg bestand moest worden gegenereerd.
Het was (omdat wij een TV server op afstand moesten vullen met mpg bestanden) altijd een compromis tussen beeldkwaliteit en grootte (lees uploadtijd) van de videobestanden.
Daar was overigens de consensus dat alle beelden (toen nog SD) in 8mbit/mpg2 geencodeerd naar de TV server gingen, en dus vergeleken met GHM SD dezelfde crispy kwaliteit hadden.
Het grootste probleem waarmee mpg4 kampt is dat de TV's steeds groter worden, en dat de initiele oe's en ah's die het destijds veroorzaakte door films van 3 uur tot 700mb te comprimeren te danken waren aan mensen die dit voornamelijk op iPods gingen kijken (en je moet wel heel scherpe ogen hebben om dan de miniscule artifacten nog te zien).
Vertoon dezelfde film op een 56" LCD en er blijft van die hoezee stemming geen reet over.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 12:00 ]
Klopt, maar een 700mb avi is natuurlijk niet te vergelijken met een 12-14Mbit Mp4 stream.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:40:
Het grootste probleem waarmee mpg4 kampt is dat de TV's steeds groter worden, en dat de initiele oe's en ah's die het destijds veroorzaakte door films van 3 uur tot 700mb te comprimeren te danken waren aan mensen die dit voornamelijk op iPods gingen kijken (en je moet wel heel scherpe ogen hebben om dat de miniscule artifacten nog te zien).
Vertoon dezelfde film op een 56" LCD en er blijft van die hoezee stemming geen reet over.
Verder ben ik het qua meten en werkelijke kwaliteit natuurlijk met je eens maar het nadeel is dat 98% van Nederland een andere mening heeft
Verwijderd
Klopt, alhoewel het verschil tussen mpg4 avi en streaming qua compressieprotocol niet zo verschillend is. Maar hadden we op wba maar 14Mbit mpg4, want daar komen de HD zenders op een schamele 7,9Mbit uit nu en de SD nog geen 4Mbit.denan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:47:
[...]
Klopt, maar een 700mb avi is natuurlijk niet te vergelijken met een 12-14Mbit Mp4 stream.
Verder ben ik het qua meten en werkelijke kwaliteit natuurlijk met je eens maar het nadeel is dat 98% van Nederland een andere mening heeft
Ik ben dus heel benieuwd naar de nieuwe encoders en of ik het ga zien, want daarvan zal afhangen of ik mijn huidige 40" ga inruilen voor een 56"
En dat 98% van de Nederlands er anders over denken (als je dat al denken mag noemen)... ach ja, dan hoor ik ook eens bij een minderheid
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 12:02 ]
De nieuwe encoders ga je iets zien. Maar de echte kwaliteitssprongen krijg je pas tussen later dit jaar als ze de bitrate omhoog gaan schroeven voor HD.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:57:
Klopt, alhoewel het verschil tussen mpg4 avi en streaming qua compressieprotocol niet zo verschillend is. Maar hadden we op wba maar 14Mbit mpg4, want daar komen de HD zenders op een schamele 7,9Mbit uit nu en de SD nog geen 4Mbit.
Ik ben dus heel benieuwd naar de nieuwe encoders en of ik het ga zien, want daarvan zal afhangen of ik mijn huidige 40" ga inruilen voor een 56"
Verwijderd
Ik heb geduld Denan, het vakantiegeld hoeft niet morgen opdenan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:04:
[...]
De nieuwe encoders ga je iets zien. Maar de echte kwaliteitssprongen krijg je pas tussen later dit jaar als ze de bitrate omhoog gaan schroeven voor HD.
Ik neem overigens aan dat KPN dus nu twee onafhankelijke varianten op ITV gaat leveren, A/VDSL kwaliteit en glasvezelwaardig? Want hogere bitrates is uiteraard fantastisch nieuws voor ons glasvezelaars, maar maakt de kopergebruikers erg ongelukkig
Moeders kijkt RTL4 HD en rukt 14mbit over het koper heen, en vaders pr0n download staat bijna stil
Of vader rukt zo hard aan zijn pr0n download dat moeders Kwalbert Verlinde in blokjes ziet hakken.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 12:13 ]
Verwijderd
En dan te bedenken dat GHM eigenlijk nog niet eens zo goedkoop isVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:09:
[...]
Ik kreeg een beetje braakneigingen toen het argument "de gemiddelde consument vindt het goed" weer werd aangevoerd als argument om shit te leveren voor een bedrag wat op papier superieur belooft.
Voor alle duidelijkheid ben ik absoluut geen gemiddelde consument en wens dus ook niet als zodanig op die grote hoop gepleurd te worden.
Ik betaal graag goed geld voor iets wat superieur is aan andere providers en word dus redelijk link als men mij zo onder de mat denkt te kunnen krijgen.
Inderdaad. Bij zowel SD als HD zou de beste beeldkwaliteit van Canaal Digitaal komen. Geeft gelijk aan hoeveel waarde je moet hechten aan zo'n test van de Consumentenbond.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:40:
[...]
Ik heb ook nog nooit zo hard gelachen als over dat onderzoek... wat dus direct de non-waarde ervan aantoont.
Als je een slechtziende Nederland 1 van Technicolor en Nederland 1 van Canaal Digitaal naast elkaar laat zien gaat zelfs die nog zien dat Canaal Digitaal duidelijk minder helder is en minder detail heeft.
Wat verder nog opmerkelijk was is dat UPC en Caiway slechter scoren bij het HD-beeld dan Ziggo. Dit terwijl alle 3 de providers dezelfde Technicolor HD-videostreams, origineel, zonder bitrate shaping doorgeven (in tegenstelling tot de SD-streams waar wel bitrate shaping op wordt toegepast).
Bitrate Nederland 1 HD bij UPC: http://www.dtvmonitor.nl/...ice_type=25&ms=1301002454
Bitrate Nederland 1 HD bij Caiway: http://www.dtvmonitor.nl/...ice_type=25&ms=1301002490
Bitrate Nederland 1 HD bij Ziggo: http://www.dtvmonitor.nl/...ice_type=25&ms=1301002485
Ik kan zo'n test van de Consumentenbond toch echt niet serieus nemen...
Verder zijn er al behoorlijk wat mensen geweest die van een kabelaar zijn overstapt naar een Glasvezel of ADSL netwerk beheerd door KPN, waarbij zonder te meten de mindere beeldkwaliteit al direct door de mand viel.
Bij mij was dit ook het geval met Iphion. Ik was DVB-C gewend en toen ik Iphion aansloot was het eerste wat mij opviel de vegerige gezichten en de mindere detaillering. Was dan ook snel weer uitgekeken op Iphion.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 18:48 ]
Verwijderd
Misschien ben ik een van de weinige Nederlanders die niet eerst naar de prijs kijkt, maar eerst naar de geleverde kwaliteit, en pas in tweede instantie de prijs vergelijkt met alternatieven.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:49:
[...]
En dan te bedenken dat GHM eigenlijk nog niet eens zo goedkoop isIk wil ze absoluut niet vergelijken met die graaiers van UPC, maar je als je bijvoorbeeld kijkt naar het TV aanbod van Caiway of het TV aanbod Ziggo per 1 juni, dan kun je toch niet anders concluderen dat beide voor €16,95 per maand meer en betere zenders kunnen bieden waarbij de belangrijke basiszenders ook nog eens in HD worden doorgegeven.
Ik denk ook dat indien GHM haar roadmap voor 2011 wil doortrekken en één van de leidende multimedia via glasvezel leveranciers van Nederland wil worden voor triple play providers, dat men of het aanbod significant beter moet maken op het gebied van zenderaanbod en HD zenders, of qua prijs de huidige Ziggo en Caiway aanbieding moeten matchen...
Waarbij Caiway landelijk gezien niet echt een bedreiging vormt omdat zij met name op hun eigen kabelnetwerk aanbieden en niet landelijk, maar Ziggo kan uiteraard wel landelijk ook niet landelijk een spaak in het wiel van GHM spelen met een beter aanbod voor een lagere prijs, want ook zij kunnen bijv in UPC gebieden niet leveren.
Feit blijft dat ook GHM alleen maar op de glasvezelgebieden kan leveren, wat slechts 2% van alle aansluitingen in Nederland is.
De vrees dat het aanbod op wba netwerken in de toekomst verder zal gaan afwijken van het aanbod op wgdo netwerken werd mij begin mei in bedekte woorden ook min of meer bevestigd, omdat GHM op wba netwerken klaarblijkelijk afhankelijk blijft van de medewerking van KPN, en zoals een ieder weet is dat niet de meest innovatieve, vlotte en klantvriendelijk organisatie helaas.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 08:48 ]
Verwijderd
Gisteren bij de glashart winkel in bleiswijk langs gegaan om te vragen hoe het zit met de Oranjetuin in Bleiswijk.
Het blijkt dat er meer huizen later aangemeld zijn en hierdoor moest er een andere planning komen. Ze zullen voor half april bericht geven over de aansluiting op de Oranjetuin (Oranjewijk). Maar wat Lijbrandt mij vertelde klopt niet. Wij hebben zeker dit jaar een volledig lopende aansluiting van glasvezel.
Dus het is voor mij nog even afwachten!
Het blijkt dat er meer huizen later aangemeld zijn en hierdoor moest er een andere planning komen. Ze zullen voor half april bericht geven over de aansluiting op de Oranjetuin (Oranjewijk). Maar wat Lijbrandt mij vertelde klopt niet. Wij hebben zeker dit jaar een volledig lopende aansluiting van glasvezel.
Dus het is voor mij nog even afwachten!
Ik zag vandaag dat in de tuinenbuurt in Boterdorp (B hoek) de eerste staten zijn voorzien van een start aansluiting glasvezel. Aan de rand van de tuinen steken oranje glasvezelbuisjes uit de grond.
Na een jaar wachten komt het dan toch heel dicht bij......
Verwijderd
Probleem met providers is dat zij aan het einde van de lijn zitten en dus niet altijd actueel op de hoogte zijn van de vorderingen van Reggefiber, die er dus voor moet zorgen dat bij jou het touwtje de meterkast inkomt.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:53:
Maar wat Lijbrandt mij vertelde klopt niet. Wij hebben zeker dit jaar een volledig lopende aansluiting van glasvezel.
Planningen maken is leuk, maar de praktijk leert dat sommige wijken sneller gaan en anderen juist tegenzitten of dat de aannemer op basis van zijn planning de volgorde wijzigt.... dat maakt het allemaal erg verwarrend, maar je weet zeker dat het komt en nog dit jaar.
Ok, ik ben niet geheel onpartijdig, maar je zult zeker weten de moeite van het wachten waard vinden... razendsnel en constant internet, prima TV en telefonie waar niets over te klagen valt.hoefkade schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:46:
En als het glas eenmaal ligt en de pops staan en zijn ingericht, dan is het over het algemeen snel draaiend te krijgen.
Als je het eens poëtisch beschrijft ben je straks lid van een redelijk exclusief clubje mensen in Nederland die de nieuwste techniek in huis hebben (als het meezit net iets meer dan 2% van alle Nederlandse woningen).
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 00:47 ]
Verwijderd
7 weken geleden glasvezel van Lijbrandt aangevraagd. Vandaag gebeld, wanneer komt de aansluiting?
Er blijkt een probleem te zijn. Een andere provider heeft mijn lijn ingepikt. Alleen er is helemaal geen andere provider, de lijn bestaat niet, moet zelfs nog worden aangelegd in mijn huis. E.e.a. zal er waarschijnlijk toe leiden dat ik weer 6 weken kan wachten. Niet de fout van Lijbrandt wordt gezegd, tja, mijn fout ook niet, en ze hebben het probleem ook niet zelf herkend en niet aan mij gemeld. Ben bang dat de aansluiting er niet gaat komen, (zegt mijn ervaring) er zit ergens een probleem, waarvan je maar moet hopen dat het werkelijk goed zal worden opgelost.
Er blijkt een probleem te zijn. Een andere provider heeft mijn lijn ingepikt. Alleen er is helemaal geen andere provider, de lijn bestaat niet, moet zelfs nog worden aangelegd in mijn huis. E.e.a. zal er waarschijnlijk toe leiden dat ik weer 6 weken kan wachten. Niet de fout van Lijbrandt wordt gezegd, tja, mijn fout ook niet, en ze hebben het probleem ook niet zelf herkend en niet aan mij gemeld. Ben bang dat de aansluiting er niet gaat komen, (zegt mijn ervaring) er zit ergens een probleem, waarvan je maar moet hopen dat het werkelijk goed zal worden opgelost.
Verwijderd
Mmmm, die heb ik al eerder gehoord hier, en het klinkt ook zo ongeloofwaardig, omdat jouw lijn exclusief vanaf de PoP naar jouw woonadres loopt, dus hoe wil iemand anders jouw lijn inpikken?Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:31:
7 weken geleden glasvezel van Lijbrandt aangevraagd. Vandaag gebeld, wanneer komt de aansluiting?
Er blijkt een probleem te zijn. Een andere provider heeft mijn lijn ingepikt.
Ik kan me voorstellen dat indien je van Tweak of KPN naar Lijbrandt overgaat er even wordt gesteggelt over je touwtje vrijgeven en opnieuw routeren, maar dat is in jouw geval niet van toepassing.
Wellicht dat onze grote vriend Yogoi eens wat licht over deze duistere uitspraak kan laten schijnen, want bij FttH iemands lijn inpikken terwijl je nog nooit bent aangesloten klinkt wel heel knullig in mijn optiek?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 23:50 ]
Sadly enough it can happenVerwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:47:
[...]
Wellicht dat onze grote vriend Yogoi eens wat licht over deze duistere uitspraak kan laten schijnen, want bij FttH iemands lijn inpikken terwijl je nog nooit bent aangesloten klinkt wel heel knullig in mijn optiek?
Ik kan wel even kijken wat er eventueel met deze specifieke lijn aan de hand is. (DM me dan even edjepetje)
Waarschijnlijk is er dan op een eerder moment een signup gedaan bij bijvoorbeeld KPNglas en deze heben de start van hun aansluitingsproces gestart.
[ Voor 13% gewijzigd door Yogoi op 24-05-2011 06:45 ]
Verwijderd
Vind jij dat niet erg vreemd als het nog niet eens is aangesloten in zijn huis en hij zelf ook niet eerder een signup heeft gedaan bij een andere provider? Ik ben dus wel erg benieuwd wat hier dan fout is gegaan, want het lijkt me toch niet dat de providers zomaar een aansluitprocedure gaan inzetten op een adres waarvan ze niet eens een handtekening op een contract hebben staan.Yogoi schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 06:44:
[...]
Sadly enough it can happen
Ik kan wel even kijken wat er eventueel met deze specifieke lijn aan de hand is. (DM me dan even edjepetje)
Waarschijnlijk is er dan op een eerder moment een signup gedaan bij bijvoorbeeld KPNglas en deze heben de start van hun aansluitingsproces gestart.
Wellicht een verkeerd huisnummer ingeklopt bij die provider en hadden ze bij de buren moeten zijn of elders in de straat?
Verwijderd
Natuurlijk vind jij het vreemd hahaha, of schrik jij inmiddels nergens meer van?Yogoi schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:22:
Of ik het vreemd vind?
geen idee, dan moet ik eerst de situatie weten voor ik dat kan beoordelen.
Het enige wat ik me kan bedenken is een adresfout in een formulier, waardoor edjepetje zijn adres per ongeluk bij een andere provider is aangezien als het juiste huis.
Zo, weer ff bericht uit Boterdorp Zuid-West; was een weekje te gast in het Sint Franciscus en zie nu bij terugkomst dat ze al lekker aan het graven zijn. Ze zijn al meerdere straten ingedoken vanuit de POP gezien en de rollen zijn nu ook al bij mij aan het eind van de straat te zien. Volgens mijn vrouw lijkt het net een gevangenenkamp, omdat ze zo in rijtjes aan het werk zijn
Spannend, ben erg benieuwd hoe het gaat lopen, vooral qua oversluiten. Heb aangegeven dat ik mijn nummer mee wil nemen en Edutel zorgt voor de opzegging bij Ziggo. Maar uit een brief die ik vorige maand kreeg, werd mij niet een vertrouwd gevoel gegeven, omdat daarin stond dat ik alles zelf maar moest regelen
We gaan het zien, gelukkig is Ziggo per maand opzegbaar, enige wat ik perse wil, is mijn telefoonnummer behouden.

Spannend, ben erg benieuwd hoe het gaat lopen, vooral qua oversluiten. Heb aangegeven dat ik mijn nummer mee wil nemen en Edutel zorgt voor de opzegging bij Ziggo. Maar uit een brief die ik vorige maand kreeg, werd mij niet een vertrouwd gevoel gegeven, omdat daarin stond dat ik alles zelf maar moest regelen

We gaan het zien, gelukkig is Ziggo per maand opzegbaar, enige wat ik perse wil, is mijn telefoonnummer behouden.
Verwijderd
Ik heb Yogoi al een PM gestuurd.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:01:
[...]
Vind jij dat niet erg vreemd als het nog niet eens is aangesloten in zijn huis en hij zelf ook niet eerder een signup heeft gedaan bij een andere provider? Ik ben dus wel erg benieuwd wat hier dan fout is gegaan, want het lijkt me toch niet dat de providers zomaar een aansluitprocedure gaan inzetten op een adres waarvan ze niet eens een handtekening op een contract hebben staan.
Wellicht een verkeerd huisnummer ingeklopt bij die provider en hadden ze bij de buren moeten zijn of elders in de straat?
Ik vind het ook vreemd, de aanvraag is mi met de juiste gegevens gedaan, ik denk zelf dat het probleem zit in het feit dat ik eerder glasvezel van lijbrandt heb aangevraagd (en weer ingetrokken) een paar maanden geleden, en dat deze stoort, maar dat kan volgens lijbrandt het probleem niet zijn
Gisteren werd mij verteld dat mijn lijn was ingenomen door een andere provider, mijn lijn werd daarom 24 uur gemonitord,
Vandaag werd gezegd dat er een ander probleem was, mogelijk moet er een actie richting kpn.
De nieuwe aanvraag termijn van 6 weken gaat in ieder geval weer lopen.
Ik snap er niets van.
Verwijderd
Jouw lijn ingepikt? ... Daar kan ik me bij FttH nu werkelijk niets bij voorstellen, anders dan dat iemand jouw touwtje in de PoP al ergens heeft ingeprikt waardoor de lijn actief lijkt, maar zonder Genexis modem aan de andere zijde slaat de kreet monitoren al als kak op Dirk. Jouw fibers komen in jouw huis uit en bij niemand anders dus... en als de Genexis nog niet is geinstalleerd dan liggen de fibers nog open in de FTU basis als losse pigtails... of wel, men kan niks monitoren omdat er niets over jouw glas heen gaat?Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:47:
[...]
Gisteren werd mij verteld dat mijn lijn was ingenomen door een andere provider, mijn lijn werd daarom 24 uur gemonitord,
Vandaag werd gezegd dat er een ander probleem was, mogelijk moet er een actie richting kpn.
En ja, op ons netwerk zal KPN als operator waarschijnlijk de partij zijn die door Lijbrandt wordt aangestuurd om dit op te gaan lossen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 08:16 ]
Verwijderd
Dat monitoren snap ik dus ook niet, vandaag zal ik nogmaals bellen, maar een echte uitleg komt er niet ben ik bang.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:15:
[...]
Jouw lijn ingepikt? ... Daar kan ik me bij FttH nu werkelijk niets bij voorstellen, anders dan dat iemand jouw touwtje in de PoP al ergens heeft ingeprikt waardoor de lijn actief lijkt, maar zonder Genexis modem aan de andere zijde slaat de kreet monitoren al als kak op Dirk. Jouw fibers komen in jouw huis uit en bij niemand anders dus... en als de Genexis nog niet is geinstalleerd dan liggen de fibers nog open in de FTU basis als losse pigtails... of wel, men kan niks monitoren omdat er niets over jouw glas heen gaat?
En ja, op ons netwerk zal KPN als operator waarschijnlijk de partij zijn die door Lijbrandt wordt aangestuurd om dit op te gaan lossen.
Met ingepikt bedoel ik dat een provider mijn lijn heeft gereserveerd en in ieder geval dat lijbrandt er niet op kan.
Ik heb een paar maanden geleden de nieuwe decoder van KPN gekregen en ik moet zeggen dat hij geweldig is. Hij is de helft kleiner van het vorige model, hij maakt geen geluid (er zit geen fans meer in) en hij zapt super snel.
Deze decoders zijn nu nog voor nieuwe klanten maar de bedoeling is dat KPN de oude decoders gaat omruilen voor deze nieuwe. Wat ik heb gedaan is KPN de keuze gegeven: of een nieuwe decoder of ik stap over na een nieuwe aanbieder
Deze decoders zijn nu nog voor nieuwe klanten maar de bedoeling is dat KPN de oude decoders gaat omruilen voor deze nieuwe. Wat ik heb gedaan is KPN de keuze gegeven: of een nieuwe decoder of ik stap over na een nieuwe aanbieder
Omtrent het probleem van edjepetje45:
Het lijkt er inderdaad op dat een andere provider de lijn gereserveerd of gepatched heeft. Waarschijnlijk gebeurt ter voorbereiding op de signup die edjepetje45 bij deze provider tijdens een eerder stadium gedaan heeft. (zie zijn post)
Enige optie is deze provider de lijn laten 'opheffen' waarna Lijbrandt de order vanuit hun kant opnieuw kunnen starten.
Het monitoren van de lijn is in dit geval onmogelijk.
Ik vermoed dat er bedoeld werd dat ze zijn order gingen monitoren, dat komt ook overeen met het feit dat zijn order gisteren herstart is. (en inmiddels weer failed vanwege de 'reservering')
Het lijkt er inderdaad op dat een andere provider de lijn gereserveerd of gepatched heeft. Waarschijnlijk gebeurt ter voorbereiding op de signup die edjepetje45 bij deze provider tijdens een eerder stadium gedaan heeft. (zie zijn post)
Enige optie is deze provider de lijn laten 'opheffen' waarna Lijbrandt de order vanuit hun kant opnieuw kunnen starten.
Ik vermoed dat er bedoeld werd dat ze zijn order gingen monitoren, dat komt ook overeen met het feit dat zijn order gisteren herstart is. (en inmiddels weer failed vanwege de 'reservering')
Verwijderd
Dank voor je uitleg! weer failed? tja en nu? de provider waar ik eerst bij was en is vervallen is ook dezelfde lijbrandt, dan zouden ze dat toch zelf moeten doen?Yogoi schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:35:
Omtrent het probleem van edjepetje45:
Ikwas hier al bang voor, heb het bij het aanmelden 7 weken geleden ook gezegd dat ze er op moeten letten dat de oude aanvraag verwijderd zou moeten zijn....
Zo schiet het niet op, en kan ik zelfs nog langer moeten wachten dan de nieuwe termijn van 6 weken van aansluiten
Ik ga even aan de slag, geef me wat tijd 
edit:
Het is wel op te lossen, ik zal kijken of ik het een en ander wat sneller kan laten doen.
more on this subject when i have more to post.
edit:
Het is wel op te lossen, ik zal kijken of ik het een en ander wat sneller kan laten doen.
[ Voor 63% gewijzigd door Yogoi op 25-05-2011 10:41 ]
Het is eigenlijk zo, zijn lijn kan wel in gebruik zijn, en wel op de switch in de pop, iedereen heeft ook daar een eigen poortje op.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:15:
[...]
Jouw lijn ingepikt? ... Daar kan ik me bij FttH nu werkelijk niets bij voorstellen, anders dan dat iemand jouw touwtje in de PoP al ergens heeft ingeprikt waardoor de lijn actief lijkt, maar zonder Genexis modem aan de andere zijde slaat de kreet monitoren al als kak op Dirk. Jouw fibers komen in jouw huis uit en bij niemand anders dus... en als de Genexis nog niet is geinstalleerd dan liggen de fibers nog open in de FTU basis als losse pigtails... of wel, men kan niks monitoren omdat er niets over jouw glas heen gaat?
Als die poort geactiveerd is en ik prik er een pictailtje op en die verbind ik met de glasvezellade kan ik een verbinding creëren met een huis bij hem aan de overkant bijvoorbeeld die ook een abonnement afneemt.
Wat je dan wel krijgt is dat het activeren van het modem door de monteur deze een verkeerd adres krijgt, misschien is het hier wel eens fout gegaan, het activeren van de poort/patchen/en activeren is ook maar mensen werk.
Verwijderd
Jou een beetje kennende ga je dit vreemde probleem vast en zeker helpen op te lossen zonder dat het maanden moet kosten voor Edjepetje...Yogoi schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:00:
Ik ga even aan de slag, geef me wat tijd
edit:
Ik heb niet voor niets maanden op hem ingeluld en hem gezellig bij mij thuis ontvangen met Lijbrandt koffie, koekjes en intelligente medewerkers om alles eens te zien draaien om nu door een of andere onbegrijpelijk (voor normale mensen) freubelprobleem onze Edjepetje gefrustreerd te laten raken van iets moois als glasvezel toch?
@Edjepetje: Nog effe volhouden, Lijbrandts meest creatieve medewerker is met je probleem bezig, dus het komt gooeeee...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 00:41 ]
Ik hoop begin volgende week een werkende aansluiting te hebben bij edjeVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:37:
[...]
Jou een beetje kennende ga je dit vreemde probleem vast en zeker helpen op te lossen zonder dat het maanden moet kosten voor Edjepetje...
give or take a few days.
(of er moet opeens iets heel raars gebeuren)
Verwijderd
Owwww, dat zijn een hoop browning points die je dan gaat scoren bij Edje YogoiYogoi schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 06:30:
[...]
Ik hoop begin volgende week een werkende aansluiting te hebben bij edje
give or take a few days.
Brownie hoop ik?Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:52:
[...]
Owwww, dat zijn een hoop browning points die je dan gaat scoren bij Edje Yogoi
ik mag toch hopen dat ik niet neer geschoten word als ik wat fix
Verwijderd
Brownies of wat dan ook, ik ben blij met de hulp van Yogoi, mooi dat iemand zich verantwoordelijk voelt!Yogoi schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:56:
[...]
Brownie hoop ik?
Misschien dat spikecity bij zijn plaatselijke Lijbrandt vrienden nog eens kan vragen dat wanneer Yogoi klaar is ik vlot kan worden aangesloten door Van Gelder? Of vraag ik nu teveel
Overigens ben ik vandaag gebeld door iemand van Lijbrandt, aardige vent, gaf toe dat de lijn door Lijbrandt zelf was gereserveerd (nog van de 1e aanvraag die was gecanceld) en wist ook te vertellen dat er al door een collega aan werd gewerkt....
Verwijderd
Browning points is zoiets als kudoos, dus heel positiefYogoi schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:56:
[...]
Brownie hoop ik?
Als Yogoi een werkende verbinding beloofd volgende week, dan is dat inclusief van Gelder, want om iets werkend te krijgen moeten zij minimaal toch de Genexis NTU installeren op de FTUVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:10:
[...]
Brownies of wat dan ook, ik ben blij met de hulp van Yogoi, mooi dat iemand zich verantwoordelijk voelt!
Misschien dat spikecity bij zijn plaatselijke Lijbrandt vrienden nog eens kan vragen dat wanneer Yogoi klaar is ik vlot kan worden aangesloten door Van Gelder? Of vraag ik nu teveel![]()
Overigens ben ik vandaag gebeld door iemand van Lijbrandt, aardige vent, gaf toe dat de lijn door Lijbrandt zelf was gereserveerd (nog van de 1e aanvraag die was gecanceld) en wist ook te vertellen dat er al door een collega aan werd gewerkt....
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 19:06 ]
Verwijderd
Nou het wordt steeds leuker!Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:05:
[...]
Browning points is zoiets als kudoos, dus heel positief
[...]
Als Yogoi een werkende verbinding beloofd volgende week, dan is dat inclusief van Gelder, want om iets werkend te krijgen moeten zij minimaal toch de Genexis NTU installeren op de FTU
Verwijderd
Vandaag naar de Lijbrandt winkel in Bleiswijk geweest en de aanvraag gedaan.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Verwijderd
En ik zal als Yogoi succesvol is toch dan snel een telefoontje moeten krijgen van Van GelderVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:05:
[...]
Browning points is zoiets als kudoos, dus heel positief
[...]
Als Yogoi een werkende verbinding beloofd volgende week, dan is dat inclusief van Gelder, want om iets werkend te krijgen moeten zij minimaal toch de Genexis NTU installeren op de FTU
Verwijderd
Soms bellen ze een half uur voordat ze voor je deur staanVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:23:
[...]
En ik zal als Yogoi succesvol is toch dan snel een telefoontje moeten krijgen van Van Gelder
Als het goed is en je bent thuis dan zijn ze ook met hooguit een half uur weer pleite en draait je glas.
Verwijderd
Laat ik nou net de hele week verlof hebben!Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:40:
[...]
Soms bellen ze een half uur voordat ze voor je deur staan
Als het goed is en je bent thuis dan zijn ze ook met hooguit een half uur weer pleite en draait je glas.
Dan hoop ik dat het luktVerwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:08:
[...]
Laat ik nou net de hele week verlof hebben!
Ik zit er bovenop maar er zitten wat vervelende kritieke handelingen in die moeten gebeuren.
Je order is nu weer gestart, als het goed is loopt deze nu door.
Ik moet alleen de CATv ordering even goed in de gaten houden, want dat is nu het punt wat fout zou kunnen gaan. (vanwege de handmatige zaken die ik gedaan heb)
Ik moet alleen de CATv ordering even goed in de gaten houden, want dat is nu het punt wat fout zou kunnen gaan. (vanwege de handmatige zaken die ik gedaan heb)
Verwijderd
Super! bedankt. geen idee wat een CATv ordering is maar ik hoop dat het goed gaat, wanneer kan ik iets verwachten, is dat al te zeggen? En overigens doet mijn emailadres, die ik bij mijn eerste aanvraag heb gekregen het nog..Yogoi schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:51:
Je order is nu weer gestart, als het goed is loopt deze nu door.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 09:19 ]
Verwijderd
CATV is de module die vanaf de tweede fiber je analoge en DVB-C gaat voeden, en die moet van Gelder in de Genexis erbij klikken, dus wel redelijk belangrijk dat die order goed doorkomt, want anders moeten ze weer terugkomen om dat achteraf nog te komen monteren.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:07:
[...]
Super! bedankt. geen idee wat een CATv ordering is maar ik hoop dat het goed gaat, wanneer kan ik iets verwachten, is dat al te zeggen? En overigens doet mijn emailadres, die ik bij mijn eerste aanvraag heb gekregen het nog..
Het kastje (als je thuisbent moet je eens meekijken) is anderhalf luciferdoosje groot, en valt achterin de NTU module van de Genexis, en heeft een f-connector die naar buiten komt voor aansluiting op je bestaande coax.
Zonder dat doosje geen analoog/DVB-C, maar wel internet en IPTV
Verwijderd
25 juni as is er weer een glasvezelmiddag in Bleiswijk in de Geformeerde kerk aan de dorpstraat 50, van 10 tot 16.00 uur.
Wat mij in ieder geval opviel is dat Edutel niet meer als derde provider wordt genoemd en nu ineens de naam Heldenvan.nu als provider erbij zit... Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar betekent dit dat mensen die bij Edutel hebben aangemeldt nu zonder zitten, of is Heldenvan.nu de nieuwe naam van Edutel?
Edit:
Overigens een zeer zure advertentie van de stichting CAI Bleiswijk, die waarschuwde voor storingen in de doorgifte door graafwerkzaamheden van de concurrent, en dat dit nog wel een half jaar kan duren.
Met hieronder overigens wel een aanbod voor digitale TV en snel internet?
Wat mij in ieder geval opviel is dat Edutel niet meer als derde provider wordt genoemd en nu ineens de naam Heldenvan.nu als provider erbij zit... Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar betekent dit dat mensen die bij Edutel hebben aangemeldt nu zonder zitten, of is Heldenvan.nu de nieuwe naam van Edutel?
Edit:
Overigens een zeer zure advertentie van de stichting CAI Bleiswijk, die waarschuwde voor storingen in de doorgifte door graafwerkzaamheden van de concurrent, en dat dit nog wel een half jaar kan duren.
Met hieronder overigens wel een aanbod voor digitale TV en snel internet?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 22:20 ]
De advertentie van CAI Bleiswijk komt vaker voorbij, met het verzoek om bij storingen zo snel mogelijk te bellen.
Heldenvan.nu is de zakelijke provider, opgericht door de oud directeur van XMS en Lijbrandt. Ik denk dat ondernemers hier op zaten te wachten. Hopelijk is de service wel beter.
Edutel laat zijn merknaam Edutel vallen en gaat in Bleiswijk & Bergschenhoek leveren onder de naam OnsBrabantNet. Met de carnavalsvereniging in Bleiswijk lijkt me dat de enige overeenkomst met Brabant ;-).
Heldenvan.nu is de zakelijke provider, opgericht door de oud directeur van XMS en Lijbrandt. Ik denk dat ondernemers hier op zaten te wachten. Hopelijk is de service wel beter.
Edutel laat zijn merknaam Edutel vallen en gaat in Bleiswijk & Bergschenhoek leveren onder de naam OnsBrabantNet. Met de carnavalsvereniging in Bleiswijk lijkt me dat de enige overeenkomst met Brabant ;-).
Bron: site edutelKlant van Edutel in Bleiswijk of Bergschenhoek?
Zoals u wellicht vernomen hebt zullen de diensten die u bij Edutel Glasvezel besteld hebt,
geleverd worden namens OnsBrabantNet. Edutel Glasvezel is, net als OnsBrabantNet een merk
van Edutel bv. Het is hetzelfde bedrijf, alleen de merknaam is anders. OnsBrabantNet is een zeer
ervaren aanbieder van diensten over glasvezel en al sinds 2004 actief. Inmiddels heeft OnsBrabantNet
ruim 60.000 klanten, wat een garantie is voor onze jarenlange ervaring met glasvezel.
Er verandert voor uw aanvraag niets; u krijgt uw abonnement zoals u dat besteld heeft met de actiekorting met dezelfde voorwaarden. Het enige dat u gaat merken is dat u bij onze klantenservice iemand van OnsBrabantNet aan de telefoon krijgt en dat u eventueel post ontvangt van OnsBrabantNet in plaats van Edutel Glasvezel.
[ Voor 80% gewijzigd door .NCK op 02-06-2011 22:32 . Reden: update m.b.t. edutel ]
Zoals u wellicht vernomen hebt..
euhh, nee, ik heb niks vernomen. Beetje jammer dat ik dat dan weer via hier moet lezen.
Ik lees op zich hele goede berichten over OBN en hun producten, alleen de communicatie naar de klant toe is bedroevend
Wat dat betreft hebben de Lijbrandt mensen een hoop steun van de medewerkers van Lijbrandt die hier op het forum rondstruinen en hun hulp aanbieden. Klasse van die gasten
euhh, nee, ik heb niks vernomen. Beetje jammer dat ik dat dan weer via hier moet lezen.
Ik lees op zich hele goede berichten over OBN en hun producten, alleen de communicatie naar de klant toe is bedroevend
Wat dat betreft hebben de Lijbrandt mensen een hoop steun van de medewerkers van Lijbrandt die hier op het forum rondstruinen en hun hulp aanbieden. Klasse van die gasten
Verwijderd
ik zal bij de installatie zeker kijken hoe e.e.a in elkaar steekt. Ik heb niets meer vernomen, het zal wel september worden dat ik echt overga, gezien de 2 maanden termijn van Lijbrandt, het opzeggen van mijn huidige providers en vakanties!Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:38:
[...]
CATV is de module die vanaf de tweede fiber je analoge en DVB-C gaat voeden, en die moet van Gelder in de Genexis erbij klikken, dus wel redelijk belangrijk dat die order goed doorkomt, want anders moeten ze weer terugkomen om dat achteraf nog te komen monteren.
Het kastje (als je thuisbent moet je eens meekijken) is anderhalf luciferdoosje groot, en valt achterin de NTU module van de Genexis, en heeft een f-connector die naar buiten komt voor aansluiting op je bestaande coax.
Zonder dat doosje geen analoog/DVB-C, maar wel internet en IPTV
Zou dat dan betekenen dat je emailadres wat je gaat krijgen gaat eindigen op onsbrabantnet.nl o.i.d. Wil ik dat?.NCK schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:23:
De advertentie van CAI Bleiswijk komt vaker voorbij, met het verzoek om bij storingen zo snel mogelijk te bellen.
[...]
Bron: site edutel
De keuze was mede op Edutel gevallen door dat dit toch weer beter bekt als lijbrandt. Ga maar eens na hoe vaak tegenwoordig je je email opgeeft. Bij lijbrandt ben je steeds lange IJ en DT aan het roepen en dan maar hopen dat de andere kant het direct doorheeft anders even geen mail.

Het is misschien niets maar het maakte toch wel deel uit van mijn keuze in eerste instantie. Vooral omdat ik nog niet echt actief gebruik maak van gmail danwel hotmail.
Ik zat er vanmiddag ook al aan te denken, maar heb het nu even gegoogled.hoefkade schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:50:
[...]
Zou dat dan betekenen dat je emailadres wat je gaat krijgen gaat eindigen op onsbrabantnet.nl o.i.d. Wil ik dat?
De keuze was mede op Edutel gevallen door dat dit toch weer beter bekt als lijbrandt. Ga maar eens na hoe vaak tegenwoordig je je email opgeeft. Bij lijbrandt ben je steeds lange IJ en DT aan het roepen en dan maar hopen dat de andere kant het direct doorheeft anders even geen mail.![]()
Het is misschien niets maar het maakte toch wel deel uit van mijn keuze in eerste instantie. Vooral omdat ik nog niet echt actief gebruik maak van gmail danwel hotmail.
En inderdaad.... gebruikersnaam@onsbrabantnet.nl

Dan is Lijbrandt met DT nog makkelijker. Onbegrijpelijk, vooral omdat de klant gewoon niet geïnformeerd wordt. Kan er dan niet gewoon een briefje van af?
Verwijderd
Had de advertentie van de stichting CAI nog nooit eerder gevonden, maar vooral de steek richting Reggefiber vond ik behoorlijk zuur klinken (alsof Reggefiber bewust kabels van CAI zou doorgraven?)..NCK schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:23:
[...]
Bron: site edutel
Maar ik ben wel benieuwd wat dat aanbod met snel internet en digitale TV ineens gaat inhouden? Een laatste poging van een dinosaurier in de markt om niet belly up te gaan? Hoeveel klanten van de 1600 die ze volgens mij hadden gaan ze verliezen aan glasvezel en UPC?
Aan de ene kant vreemd dat er nu ineens een zakelijke provider op zo'n bijeenkomst zit, en als ik terugdenk aan de laatste bijeenkomst in Bleiswijk waar ondernemers te horen kregen dat zij buiten de boot vielen omdat Glashart alleen een vergunning heeft voor consumenten, wel logisch, want er zitten aardig wat ondernemers in het buitengebied die wat graag glasvezel willen was mijn gevoel die avond.
En eigen een beetje bizar dat je in Lansingerland moet leven met de naam onsbrabant.net, gaan we straks ook carnavalsoptochten en het brabants kwartiertje invoeren?
Maar in de hele groep onder Reggeborgh lijkt men sowieso grote schoonmaak op merknamen te houden, vandaar dat ook het handelsmerk Glashart verdwenen is en men nu met Reggefiber te maken heeft.
Overigens lijkt het enige domeinnaambestendige emailadres gewoon een gmail of hotmail adres
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 23:29 ]
Verwijderd
Blijkbaar is er toch iets heel raars gebeurdYogoi schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 06:30:
[...]
Ik hoop begin volgende week een werkende aansluiting te hebben bij edje
give or take a few days.
Verwijderd
Vorige week was uiteraard voor veel mensen een heel korte werkweek, wellicht zit daar de vertraging in... give or take a few daysVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:52:
[...]
Blijkbaar is er toch iets heel raars gebeurd
Verwijderd
Helemaal waar, maar Yogoi is al een weekje stil dus...Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:21:
[...]
Vorige week was uiteraard voor veel mensen een heel korte werkweek, wellicht zit daar de vertraging in... give or take a few days
Verwijderd
Wellicht ook een verdiend lang weekend/mid-weekje ingepland?Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:48:
[...]
Helemaal waar, maar Yogoi is al een weekje stil dus...
Ze werken in ieder geval wel bij Lijbrandt, want na een dondermailtje richting support over het EDL en MijnLijbrandt drama is een en ander vandaag keurig per mail gecorrigeerd en worden de kosten wederom gecrediteerd.
Ook wordt EDL nu ECHT uitgezet op 7 juni, en ik sta zelfs in de agenda zodat ze kunnen controleren of het ook echt is gebeurd.
Ook nog een tweede mail waarin ze bevestigen het MijnLijbrandt drama door te spelen aan de afdeling die dit moet gaan fixen.... er is dus weer hoop dat het allemaal ooit aan die kant goed komt, want alles draait hier nog steeds als een dolle
Overigens voor onze stadsgenoten.... het lijkt erop dat op KPN ITV op kanaal 556? Lansingerland RTV zit?
Over andere glasvezelproviders doen ze nogal wazig, maar aangezien wij toch WBA krijgen via KPN zou het voor GHM een koud kunstje moeten zijn om die stream er bij ons bij te zetten lijkt me zo?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 21:28 ]
Ik ben net gebeld door Edutel, met de mededeling dat de naam Edutel gaat veranderen enz enz..hoefkade schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:50:
[...]
Zou dat dan betekenen dat je emailadres wat je gaat krijgen gaat eindigen op onsbrabantnet.nl o.i.d. Wil ik dat?
Gelijk gevraagd over het mailadres. Het kan gaan eindigen op @onsbrabantnet.nl óf @onsmail.nl
Ben weer benieuwd.. eerst hoor je niets van ze en dan bellen ze je zomaar op

Ook de molenwijk in Bleiswijk is voorzien van glasvezel. Ik denk dat het graven in Bleiswijk na volgende week helemaal is afgerond.
Zijn er ondertussen al mensen aangesloten op 't glas?
Volgens mij is het nog niet genoemd... Hier staat de planning voor Bergschenhoek in wat meer detail:
http://www.glashart.nl/up...gerland_Bergschenhoek.pdf
Ik zit in gebied C en mijn postcode-check is al naar voren geschoven van 4e kwartaal naar 3e kwartaal.
Ga zo door Glashart!
Ik zit in gebied C en mijn postcode-check is al naar voren geschoven van 4e kwartaal naar 3e kwartaal.
Ga zo door Glashart!
Ben ik ook nog steeds benieuwd naar, ik kreeg vandaag bericht dat m'n kabel de 22e in huis wordt aangesloten, dan is het nog wachten op KPN. Enkele vrienden van me hier in Bleiswijk hebben de kabel al in huis, maar geen van allen heeft een abonnement noch een opgeleverde verbinding.NCK schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:24:
Ook de molenwijk in Bleiswijk is voorzien van glasvezel. Ik denk dat het graven in Bleiswijk na volgende week helemaal is afgerond.
Verwijderd
Het is nu bijna 10 weken geleden dat ik Lijbrandt heb aangevraagd. Er schijnt hoge prioriteit aan gegeven te worden. Ik merk er helaas helemaal niets van. Hoe moeilijk kan het zijn om een aansluiting te verzorgen

Verwijderd
Caiway Bleiswijk biedt toch UPC voor HD? Nou ,dan betaal je je scheel per toestel voor HD!
14 euro bovenop je basisabonnement om op 1 toestel HD te kunnen zien. Zelfs de publieke omroep kost daar klauwen met geld in HD.
Caiway Bleiswijk kan beter digitale televisie van Ziggo of Caiway aanbieden als het echt wil concurreren, want daar zitten wel veel HD zenders in het basispakket zonder meerkosten. Caiway Bleiswijk heeft dit dus over zichzelf uitgeroepen.
14 euro bovenop je basisabonnement om op 1 toestel HD te kunnen zien. Zelfs de publieke omroep kost daar klauwen met geld in HD.
Caiway Bleiswijk kan beter digitale televisie van Ziggo of Caiway aanbieden als het echt wil concurreren, want daar zitten wel veel HD zenders in het basispakket zonder meerkosten. Caiway Bleiswijk heeft dit dus over zichzelf uitgeroepen.
Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik in A woon en moet toch even mijn respect uiten. Gisteren waren ze nog met drie man de hele dag bezig in de POP aan de Noorderparklaan.Mr Magic schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:02:
Volgens mij is het nog niet genoemd... Hier staat de planning voor Bergschenhoek in wat meer detail:
Ga zo door Glashart!
Dus ze doen iig hun best!
Dat is rond uit kl*te te noemen...Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:37:
Het is nu bijna 10 weken geleden dat ik Lijbrandt heb aangevraagd. Er schijnt hoge prioriteit aan gegeven te worden. Ik merk er helaas helemaal niets van. Hoe moeilijk kan het zijn om een aansluiting te verzorgen

mmm, heb net even het een en ander door zitten lezen maar kan ik de volgende conclusie trekken
- bergschenhoek is een WBA gebied en heeft alleen de KPN streams
Ik heb het geluk in gebied A te wonen, de oranje kabel ligt voor de deur en zag vandaag de gele bus van de gelder staan.
Nog wat vraagjes:
- Plaatst de Gelder ook het model voor lijbrandt?
- Het IPTV signaal van lijbrandt kan ik dit voor m'n htpc gebruiken of is dit ook gecodeerd vanwege het KPN geneuzel?
- Nog goede routertips? Zit te denken aan een QNO QVF7303
Ik heb het geluk in gebied A te wonen, de oranje kabel ligt voor de deur en zag vandaag de gele bus van de gelder staan.
Nog wat vraagjes:
- Het IPTV signaal van lijbrandt kan ik dit voor m'n htpc gebruiken of is dit ook gecodeerd vanwege het KPN geneuzel?
SV - orientatie op WP (7,5 kW) 300l boiler in combinatie met 12x PV(T)
Verwijderd
Inderdaad dichtgetimmert met encryptie. KPN zet op eigen houtje overal encryptie op. Ook als dit voor de betreffende zender geen harde eis is.boot77 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:52:
Beter kun je IPTV in de WBA gebieden links laten liggen en gewoon voor DVB-C gaan. Bij DVB-C worden originele onversleutelde Technicolor en SAT feeds als bronsignaal gebruikt. Ondanks dat DVB-C tot nu toe nog beperkt is tot SD, zijn de streams bij DVB-C gedetailleerder dan de SD en HD KPN-streams bij IPTV. De enige reden om in de WBA gebieden voor IPTV te gaan is als je extra dingen als uitzendinggemist wil of per se een groter zenderpakket wil hebben.
Een professionele router van 290 euro?boot77 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:52:
Ik zou eens kijken naar de Netgear WNDR3700. Deze heeft een 680mhz CPU, 64MB RAM, 16MB flash en is daarmee hardwarematig een van de snelste consumentenrouters die je kunt krijgen. Deze router is al vanaf € 85,- te koop. Hier zet je dan OpenWRT of DD-WRT en vervolgens kun je het zo gek maken als je zelf wilt
Ter vergelijking: het topmodel van Linksys (E4200) heeft een 480mhz CPU, 64MB RAM, 16MB flash en kost gemiddeld 30 euro duurder.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 04:07 ]
jammer, dan wellicht toch de sateliet maar op de schuur laten staan. Of is dit DVB-C signaal eenvoudig via DVBlogic naar de HTPC te krijgen. Moet er zeker weer een TV kaart in. pfff.
SV - orientatie op WP (7,5 kW) 300l boiler in combinatie met 12x PV(T)
Verwijderd
Tja Yogoi lijkt wel verdwenen. Niets meer gehoord.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:21:
[...]
Vorige week was uiteraard voor veel mensen een heel korte werkweek, wellicht zit daar de vertraging in... give or take a few days
Van Lijbrandt ook niet, heb nog steeds, na bijna 11 weken, geen aansluiting. Ik heb er best begrip voor als er iets misgaat, maar los het dan netjes op. Niemand lijkt zich verantwoordelijk te voelen bij Lijbrandt om mijn aansluiting te verzorgen.
Zojuist telefoontje gehad van iemand van Lijbrandt, morgen wordt de lijn gecheckt bij mij thuis en aangesloten!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 13:41 ]
Uit het Ons Brabant Net topic
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.
Nu nog in Lansingerland, het kán dus weldb I Delirium schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:
Ik ben afgelopen woensdag eindelijk aangesloten op OBN in Uden en ik kan inmiddels bevestigen dat er dus wel degelijk een apart WDGO netwerk is aangelegd naast het al bestaande WBA netwerk, ik krijg de ongecomprimeerde, ongecodeerde GHM streams binnen.
Verwijderd
Eerst zien.... dan gelovenpinda powerrr schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:49:
[...]
[...]
Nu nog in Lansingerland, het kán dus wel
Overigens bizar dat OBN dus wel eigen routers neerzet om GHM door te geven en Lijbrandt niet.... is toch allemaal vestzak broekzak all in the family zou je denken
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 02:01 ]
Verwijderd
Ja, van Gelder plaatst het Genexis glasvezelmodem (volgens mij voor bijna alle providers) en levert de lijn op voor je.boot77 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:52:
mmm, heb net even het een en ander door zitten lezen maar kan ik de volgende conclusie trekken
Nog wat vraagjes:
IPTV is niet bruikbaar voor HTPC omdat er verimatrix encryptie op zit van KPN.... alleen als je op een WGDO netwerk zit kan je (zolang het nog duurt) via HTPC je streams gebruiken. Alleen het DVB-C signaal is ongecodeerd en kan je met een kaart of usb dongle verder ge/misbruiken voor eigen doelen
Hier draait al een half jaar een Sitecom X3 router zonder problemen op een 100Mbit lijntje, dus waarom meer geld uitgeven als je met een routertje van rond de 60 euri alles kan doen wat je wilt (althans, ik draai hier meerdere servers en PC's met routering via dat ding) op volle snelheid, zonder de router ook maar één keer te hoeven resetten sinds augustus 2010
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 02:20 ]
Ik moet je teleurstellen. Bleiswijk/Bergschenhoek is de eerste plaats waar OnsBrabantNet via KPN gaat leveren.pinda powerrr schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:49:
[...]
[...]
Nu nog in Lansingerland, het kán dus wel
De appartuur in de wijkcentrales die bijgeplaatst is in Uden e.a. is overigens van Reggefiber en niet van Edutel zelf.
En Reggefiber is toch de "hoofdeigenaar" van het hele glas-gebeuren? Ook in Lansingerland? KPN heeft er een belang in, alleen jammer dat ze genoeg belang hebben om hun eigen dingen door te drukken.Hulkiedulkie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:00:
[...]
Ik moet je teleurstellen. Bleiswijk/Bergschenhoek is de eerste plaats waar OnsBrabantNet via KPN gaat leveren.
De appartuur in de wijkcentrales die bijgeplaatst is in Uden e.a. is overigens van Reggefiber en niet van Edutel zelf.
Hoe dan ook, er heeft al een paar keer in de Heraut gestaan, dat het een "onafhankelijk netwerk" is, dus elke provider is welkom. Hoe, en of dat ook ooit een keer waargemaakt gaat worden zal een grote vraag blijven.