[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:12
pinda powerrr schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:57:
[...]

En Reggefiber is toch de "hoofdeigenaar" van het hele glas-gebeuren? Ook in Lansingerland? KPN heeft er een belang in, alleen jammer dat ze genoeg belang hebben om hun eigen dingen door te drukken.
Zoals ik het begrijp is Reggefiber vooral een maatschappij dat glas wilt aanleggen en exploiteren. Het beheren van apparatuur in wijkcentrales zien zij niet als core business dus zij zijn blij dat KPN dit wilt doen.
Hoe dan ook, er heeft al een paar keer in de Heraut gestaan, dat het een "onafhankelijk netwerk" is, dus elke provider is welkom. Hoe, en of dat ook ooit een keer waargemaakt gaat worden zal een grote vraag blijven.
Ik ben het met je eens dat de huidige situatie waarbij alle partijen (Glashart Media, Reggefiber, KPN en Edutel) zo verweven zijn vanuit marktoogpunt ongelukkig is. Dat neemt echter niet weg dat het wel degelijk een open netwerk is. Vooral in het zakelijk stuk zijn er meerdere netwerk operators te vinden op de glasvezelnetwerken van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat in Berkel al enige weken bij TV Rijnmond (als enige) op DVB-C de teletekst ontbreekt .
Op het analoge signaal van Rijnmond TV is de teletekst er wel.
Hoe dit kan is mij een raadsel
Vraag me af hoe dit bij ITPV zit.
Heb overigens nog geen klacht ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:57:
[...]

En Reggefiber is toch de "hoofdeigenaar" van het hele glas-gebeuren? Ook in Lansingerland? KPN heeft er een belang in, alleen jammer dat ze genoeg belang hebben om hun eigen dingen door te drukken.

Hoe dan ook, er heeft al een paar keer in de Heraut gestaan, dat het een "onafhankelijk netwerk" is, dus elke provider is welkom. Hoe, en of dat ook ooit een keer waargemaakt gaat worden zal een grote vraag blijven.
Da's te kort door de bocht in de praktijk lijkt het.
Reggefiber legt het glas aan en afhankelijk van wie de operator wordt is het of KPN of Reggefiber die de netwerkstructuur en hardware levert en beheert. Reggefiber zal zich dan ook niet bemoeien met het beheer van haar glas (tenzij het serieus geld gaat kosten).

Aks je de Heraut berichten letterlijk neemt zou het betekenen dat elke provider (met medewerking van de operator) om het even welke dienst bij jou thuis moet kunnen aanleveren, de praktijk lijkt echter anders.
Het is uiteraard aan de provider om hiervoor in de PoP's en headend hiervoor de juiste hardware te plaatsen.
Maar zelfs in B&R (en de andere B's en wba netwerken) wordt via een leuke inkoop/verkoopconstructie de hardware beperking van het routeren van echt GHM spul aardig omzeilt lijkt het.

Als je dit verhaal bij een rechter zou uitvechten, dan verlies je het waarschijnlijk omdat GHM TV inkoopt bij KPN en dat onder haar naam doorverkoopt, alsof het GHM TV is, helaas niet illegaal. De enige kans die je hebt om het te winnen is door aan te tonen dat het geleverde product niet voldoet aan de verwachtingen (superieure TV).
Maar ook dat is een redelijk subjectief onderwerp als de aangeklaagde partij de diverse consumentenbond evaluaties gaat aanvoeren in de rechtzaal tegenover een rechter die waarschijnlijk prototype digibeet is.
Ga jij maar eens als advocaat (die ook geen reet weet van wat hij verdedigt) uitleggen aan zo'n rechter wat superieur dan specifiek betekent (of wel, wat men heeft verkocht is zo subjectief als je kraaien)?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist is mijn lijn geactiveerd!

De lijn is nu goed zei de monteur. Maar hij vertelde ook dat na activering normaal gesproken 3 lampjes branden en er 1 knippert, echter het lampje van analoge tv brandt niet, en het lampje van telefoon knippert niet... Monteur had dit niet eerder zo gezien had ik de indruk, volgens Lijbrandt 48 uur wachten.....
Iemand dit ook zo meegemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 27-5-2011 heb ik Lijbrandt aangevraagd.
Werd ik gisteren (zondagavond?) gebeld of maandag mijn glasvezel geinstalleerd kan worden.
Natuurlijk kan dat!
En na 3,5 week wachten is vandaag 20-6-2011 mijn lijn ook opgeleverd.

Gelijk even m'n laptop eraan gehangen, maar krijg nog geen IP-adres.
Ik denk zomaar dat dit komt omdat de monteur met zijn laptop de lijn heeft geactiveerd en dat ik moet wachten op een nieuwe lease.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ruigrok/foto2.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ruigrok/foto3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ruigrok/foto4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ruigrok/foto1.jpg

Hier branden alle lampjes continu.
Niet geinstalleerd door van Gelder, maar door Selecta Infra

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:59:
Op 27-5-2011 heb ik Lijbrandt aangevraagd.
Werd ik gisteren (zondagavond?) gebeld of maandag mijn glasvezel geinstalleerd kan worden.
Natuurlijk kan dat!
En na 3,5 week wachten is vandaag 20-6-2011 mijn lijn ook opgeleverd.

Gelijk even m'n laptop eraan gehangen, maar krijg nog geen IP-adres.
Ik denk zomaar dat dit komt omdat de monteur met zijn laptop de lijn heeft geactiveerd en dat ik moet wachten op een nieuwe lease.

Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben ook op zondag(middag) gebeld, ik was nr 9 van de monteur, bij jou branden in ieder geval de goede ledjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:34
Is er inmiddels al iemand in Bleiswijk geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:03:
[...]

Ik ben ook op zondag(middag) gebeld, ik was nr 9 van de monteur, bij jouw branden in ieder geval de goede ledjes!
Aan de reactie van de mannen te horen waren ze ook redelijk verbaasd dat de juiste ledjes branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:07:
[...]

Aan de reactie van de mannen te horen waren ze ook redelijk verbaasd dat de juiste ledjes branden :)
euh ik was inderdaad verbaasd geweest als ze hadden gebrand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:30:
Zojuist is mijn lijn geactiveerd!

De lijn is nu goed zei de monteur. Maar hij vertelde ook dat na activering normaal gesproken 3 lampjes branden en er 1 knippert, echter het lampje van analoge tv brandt niet, en het lampje van telefoon knippert niet... Monteur had dit niet eerder zo gezien had ik de indruk, volgens Lijbrandt 48 uur wachten.....
Iemand dit ook zo meegemaakt?
Ja, ik als tweede in B&R uiteraard :P
Als er iets knippert dan ontbreekt er waarschijnlijk nog een dienst die Lijbrandt moet bijschakelen, want bij mij brandt alles continue. Hetzelfde is het geval met CATV... dat lampje moet branden voordat het analoge/DVB-C signaal doorkomt, maar ook dat is een kwestie van ergens een softwarehendeltje (laten) overhalen voor Lijbrandt... Dat de lijn goed is is al een prima teken dat het waarschijnlijk alleen nog aanzetten van diensten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:34:
[...]

Ja, ik als tweede in B&R uiteraard :P
Als er iets knippert dan ontbreekt er waarschijnlijk nog een dienst die Lijbrandt moet bijschakelen, want bij mij brandt alles continue. Hetzelfde is het geval met CATV... dat lampje moet branden voordat het analoge/DVB-C signaal doorkomt, maar ook dat is een kwestie van ergens een softwarehendeltje (laten) overhalen voor Lijbrandt... Dat de lijn goed is is al een prima teken dat het waarschijnlijk alleen nog aanzetten van diensten is.
Dat de lijn goed is ben ik al blij mee hoor ;)
Het zal inderdaad zijn dat de diensten er op moeten worden gezet, maar vind het wel vreemd dat de monteur aangaf dat de andere 8 die hij die dag had aangesloten, allemaal wel de goede ledjes hadden branden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:53

pinda powerrr

Slow down...

Jullie praten al over brandende ledjes, ik ben al blij met de oranje kabels die voor de deur liggen :P :*)

Het schiet eindelijk op, die gasten gaan met een moordend tempo door de straten van B'hoek!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:38:
Jullie praten al over brandende ledjes, ik ben al blij met de oranje kabels die voor de deur liggen :P :*)

Het schiet eindelijk op, die gasten gaan met een moordend tempo door de straten van B'hoek!
zo te zien heeft dirkmans een blauwe kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:59:
[...]

zo te zien heeft dirkmans een blauwe kabel?
Dit is een blauw buisje.
Het betreft hier een nieuwbouwwoning, dit is vanuit de bouw al zo aangelegd.
In 1e instantie is het een buisje zonder vezel, waarna ze de vezel er doorheen blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:22:
[...]

Dit is een blauw buisje.
Het betreft hier een nieuwbouwwoning, dit is vanuit de bouw al zo aangelegd.
In 1e instantie is het een buisje zonder vezel, waarna ze de vezel er doorheen blazen.
Het lijkt toch net een blauwe kabel die uit de buis komt. Maar goed heb jij al iets dat werkt sinds gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:54:
[...]

Het lijkt toch net een blauwe kabel die uit de buis komt. Maar goed heb jij al iets dat werkt sinds gisteren?
Verder nog niet geprobeert, ik woon nog niet in de woning, ben nog volop aan het klussen.
Maar zal morgen even m'n laptoppie eraan hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er nu ook omdat er alleen maar KPN streams geleverd gaan worden, een experiabox altijd tussen de glasvezelmodem en de IPTV ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:54:
[...]

Net even m'n laptop eraan gehangen, en internet werkt in ieder geval goed.

25 mb verbinding:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1352969924.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:11:
[...]

Net even m'n laptop eraan gehangen, en internet werkt in ieder geval goed.

25 mb verbinding:
[afbeelding]
Zo dat werkt goed!

Bij mij is er toch een probleem, niets doet het nog. Monteur zojuist weer geweest, hij kan niets meer doen, probleem ligt bij Lijbrandt, mijn lijn is kennelijk nog steeds bezet...

Monteur wijst naar Lijbrandt (denk dat hij gelijk heeft) en lijbrandt naar de monteur

Nou goed voorbeeld van "kastje naar de muur" 8)7 8)7 8)7

Ik zal nog enig geduld moeten hebben, maar dat is niet oneindig... :-(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:55:
[...] als advocaat (die ook geen reet weet van wat hij verdedigt) [...]
Hohoho ... ;)
Dat ligt er maar net aan wat voor advocaat je hebt natuurlijk. Ook tweakers kunnen advocaat zijn (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:47:
[...]

Hohoho ... ;)
Dat ligt er maar net aan wat voor advocaat je hebt natuurlijk. Ook tweakers kunnen advocaat zijn (of andersom).
Hahaha, ik was het woordje "waarschijnlijk" vergeten in die zin dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 06:54:
Komt er nu ook omdat er alleen maar KPN streams geleverd gaan worden, een experiabox altijd tussen de glasvezelmodem en de IPTV ontvanger?
Nee, alleen als je bij KPN of KPN zusjes diensten afneemt.
Bij Lijbrandt krijg je helemaal niets.... behalve een Amino settopbox als je ook IPTV afneemt.
De router die je achter de Genexis hangt is helemaal voor jezelf, en het mag je favoriete merk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt laat mij gigantisch in de kou staan.
Heb de genexis na 12 weken wachten in de meterkast hangen, maar dat is ook alles, geen verbinding, niets. Na al die tijd snappen ze bij Lijbrandt nog niet waar het probleem zit. Ze leggen het in ieder geval niet uit.
Mails hierover worden standaard beantwoord met ""het heeft hoge prioriteit" of mails worden helemaal niet beantwoord. Bellen heeft ook al geen zin, het zijn wellicht aardige goedwillende mensen denk ik (zo komen ze aan de telefoon over op mij) , maar mijn probleem van de niet functionerende lijn is kennelijk afwijkend, en niemand voelt zich echt verantwoordelijk het goed op te pakken. Vandaag wederom gebeld, ik zou worden teruggebeld, en dat is zoals zoals zo vaak weer niet gebeurd...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:49:
Heb de genexis na 12 weken wachten in de meterkast hangen, maar dat is ook alles, geen verbinding, niets. Na al die tijd snappen ze bij Lijbrandt nog niet waar het probleem zit. Ze leggen het in ieder geval niet uit.
Mails hierover worden standaard beantwoord met ""het heeft hoge prioriteit" of mails worden helemaal niet beantwoord. Bellen heeft ook al geen zin, het zijn wellicht aardige goedwillende mensen denk ik (zo komen ze aan de telefoon over op mij) , maar mijn probleem van de niet functionerende lijn is kennelijk afwijkend, en niemand voelt zich echt verantwoordelijk het goed op te pakken. Vandaag wederom gebeld, ik zou worden teruggebeld, en dat is zoals zoals zo vaak weer niet gebeurd...
Ik begrijp je frustratie, maar kun je dit niet beter kwijt in het Lijbrandt: vragen en klachten topic? Misschien kunnen ze je daar beter helpen, aangezien het niet specifiek (meer) voor Lansingerland is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:38:
[...]

Ik begrijp je frustratie, maar kun je dit niet beter kwijt in het Lijbrandt: vragen en klachten topic? Misschien kunnen ze je daar beter helpen, aangezien het niet specifiek (meer) voor Lansingerland is :P
Inderdaad, frustratie! Op dit forum had ik ook iemand die mij kon helpen, maar die is niet meer online :?
En niet en specifiek probleem voor lansingerland? Ik hoop het! Maar ik begrijp je boodschap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Zojuist even gesproken met een medewerker van Lijbrandt.
Wanneer de glasvezel aansluiting in de meterkast is afgemonteerd zal het ongeveer vier weken duren voor men de diensten gaat leveren.
In Bleiswijk worden de diensten van Lijbrandt vanaf 1 augustus geactiveerd / geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

.NCK schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:31:
Zojuist even gesproken met een medewerker van Lijbrandt.
Wanneer de glasvezel aansluiting in de meterkast is afgemonteerd zal het ongeveer vier weken duren voor men de diensten gaat leveren.
In Bleiswijk worden de diensten van Lijbrandt vanaf 1 augustus geactiveerd / geleverd.
Bedankt voor de info! Ik wilde vandaag nog bij de informatiedag langs om eenzelfde vraag te stellen, maar is er niet van gekomen. Ik neem aan dat de andere aanbieders (vrijwel) tegelijk geactiveerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Helaas kan ik je niet vertellen wat de andere providers gaan doen.

Ik heb alleen met een (wat oudere) man gesproken, die zich voorstelde als medewerker van Lijbrandt.
Edutel / OnsNet (hoor ik een Ons Lansingerland Net? ;-)) heb ik ook niet zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:05:
[...]

Inderdaad, frustratie! Op dit forum had ik ook iemand die mij kon helpen, maar die is niet meer online :?
En niet en specifiek probleem voor lansingerland? Ik hoop het! Maar ik begrijp je boodschap. ;)
Mmmm... Yogoi lijkt MIA en hiermee jouw probleem weer onderop de stapel?
Slordig hoor van Lijbrandt.. en het ging zo goed leek het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:36:
[...]

Mmmm... Yogoi lijkt MIA en hiermee jouw probleem weer onderop de stapel?
Slordig hoor van Lijbrandt.. en het ging zo goed leek het?
Yogoi heeft zich inderdaad niet meer gemeld :'( . Als Lijbrandt zou willen zou het toch vlot geregeld moeten zijn? Blijkbaar teveel gevraagd, Maar ik zal er even niet teveel meer over zeggen, want daar schiet niemand veel mee op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Zojuist een belletje van KPN, ze komen 13 juli het glasvezelmodem installeren (Bleiswijk). Lijkt me dat ze dan gelijk de verbinding testen en werkend opleveren, of ben ik dan heel optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:19:
Zojuist een belletje van KPN, ze komen 13 juli het glasvezelmodem installeren (Bleiswijk). Lijkt me dat ze dan gelijk de verbinding testen en werkend opleveren, of ben ik dan heel optimistisch?
Theoretisch wordt het modem werkend opgeleverd, echter voor KPN heb je de experiabox nog nodig, en die wordt volgens mij per post verzonden na oplevering van het modem.
Ik vrees dus dat zelfs als je modem werkend wordt achtergelaten je zult moeten wachten op de resterende hardware van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:37:
[...]

Theoretisch wordt het modem werkend opgeleverd, echter voor KPN heb je de experiabox nog nodig, en die wordt volgens mij per post verzonden na oplevering van het modem.
Ik vrees dus dat zelfs als je modem werkend wordt achtergelaten je zult moeten wachten op de resterende hardware van KPN.
Klinkt logisch, echter kreeg ik net de bevestigingsmail, met daarin een link naar een toelichtingspagina wat betreft de installatie. Daar staat letterlijk:
Zodra het glasvezelnetwerk in je wijk is aangelegd en je woning is aangesloten op dit netwerk neemt KPN contact met je op voor een afspraak van de basisinstallatie. De KPN monteur verzorgt de basisinstallatie. Hiervoor betaal je niets.
[...]
Onder de basisinstallatie door de KPN monteur valt:
  • Het aansluiten van een kastje met breedbandmodem: de KPN Experia Box.
  • Controle of er een goed signaal is voor internet, telefoon en TV.
  • Als je voor nummerbehoud hebt gekozen zorgt de KPN monteur dat je glasvezel aansluiting werkt met je bestaande telefoonnummer(s).
Dan lijkt het erop alsof er dus al aansluitingen voor de eerdergenoemde 1 augustus geactiveerd gaan worden in Bleiswijk, of de boel wordt wel al door KPN aangesloten en getest, maar kan ik er nog niet direct (volledig) gebruik van maken. Ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:49:
Joepie de ledjes branden!
Het ook internet verbinding! maar wel een beetje traag, 6 down en 7 up :? en een ping van 28, doe ik iets verkeerd of??

update: hij wordt steeds sneller, 26 down, 15 up en ping 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:05:
[...]

Joepie de ledjes branden!
Het ook internet verbinding! maar wel een beetje traag, 6 down en 7 up :? en een ping van 28, doe ik iets verkeerd of??

update: hij wordt steeds sneller, 26 down, 15 up en ping 18
Wat kan je iemand blij maken met wat brandende ledjes :P
Speedtest is niet echt betrouwbaar, dus hou je niet te hard vast aan te lage getallen.
Gewoon even met FTP een 1000Mb bin bestand ergens wegsleuren geeft betrouwbaardere info.
jeroen__online schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:11:
[...]

Klinkt logisch, echter kreeg ik net de bevestigingsmail, met daarin een link naar een toelichtingspagina wat betreft de installatie. Daar staat letterlijk:

[...]

Dan lijkt het erop alsof er dus al aansluitingen voor de eerdergenoemde 1 augustus geactiveerd gaan worden in Bleiswijk, of de boel wordt wel al door KPN aangesloten en getest, maar kan ik er nog niet direct (volledig) gebruik van maken. Ik houd jullie op de hoogte :)
Klopt... als je een KPN account hebt dan kan je niet zomaar je thuisroutertje in de Genexis frotten vrees ik, en zal je even moeten wachten tot KPN de experiabox en de basisinstallatie komt opleveren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:37:
[...]

Wat kan je iemand blij maken met wat brandende ledjes :P
Speedtest is niet echt betrouwbaar, dus hou je niet te hard vast aan te lage getallen.
Gewoon even met FTP een 1000Mb bin bestand ergens wegsleuren geeft betrouwbaardere info.

Zeker blij met de ledjes!

Heb alleen getest via een netbook, van het weekend hoop ik verder wat aan te sluiten, moet ook amino nog ontvangen. Maar het ziet er nu rooskleuriger uit in ieder geval. Communicatie bij Lijbrandt laat te wensen over, maar iemand heeft in ieder geval goed werk gedaan nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 13:54
zijn er al mensen in de buurt van de noorderparklaan (BH) aangesloten?

SV - orientatie op WP (7,5 kW) 300l boiler in combinatie met 12x PV(T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

boot77 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:00:
zijn er al mensen in de buurt van de noorderparklaan (BH) aangesloten?
Nee nog niet. Ik heb ze nog nergens het glas het huis in zien maken. Overal alleen maar oranje sprietjes voor de deuren.
Wel waren ze gisteravond tot half tien 's avonds verbindingen aan het lassen hier voor de deur.

Ik ben ook benieuwd waar als eerste verbindingen worden opgeleverd. Ik neem aan dat Bleiswijk de eerste opleveringen krijgt en dat ze dan doorstomen naar B'hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:50:
[...]

Zeker blij met de ledjes!

Heb alleen getest via een netbook, van het weekend hoop ik verder wat aan te sluiten, moet ook amino nog ontvangen. Maar het ziet er nu rooskleuriger uit in ieder geval. Communicatie bij Lijbrandt laat te wensen over, maar iemand heeft in ieder geval goed werk gedaan nu!
Als ik jou was zou ik nu alvast een routertje erin prikken, dan ben je in ieder geval zeker van een IP adres op het moment dat je de boel verder gaat aansluiten ;)
Dat kan onafhankelijk van de Amino overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:30:
[...]

Als ik jou was zou ik nu alvast een routertje erin prikken, dan ben je in ieder geval zeker van een IP adres op het moment dat je de boel verder gaat aansluiten ;)
Dat kan onafhankelijk van de Amino overigens.
Ga ik ook doen ;) Toen ik dan eindelijk verbinding had "moest" ik even genieten van een hele korte vakantie, maar morgen gelijk naar Informatique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren nieuwe router gekocht (netgear wndr37av). En opeens werd er een paketje van Lijbrandt bezorgd! Met de Animo....Installatie van het pakket van Lijbrandt en de Netgaer was een eitje, werkt allemaal bijna vanzelf. Goede verbinding nu 30 down, 17 up, 5 ms.
IPTV,valt me helemaal niet tegen, zie dat het beter zou kunnen, daar hopen we ook met z'n allen op, maar het beeld is wel beter dan UPC digitaal. Alleen tv analoog moet ik nog aansluiten.
Het heeft dan wel 3 maanden geduurd, maar nu ben ik erg tevreden mee!

Heb wel iets raars, momenteel kijk ik via de amino naar rtl4. Het beeld is dan ineens 4:3 :? Het is ook geen oude film ofzo. En dan zijn de reclames weer 16:9! Hebben jullie dit ook? De amino staat op 19:9 en stretch, en auto maakt het niet beter.

Verder vraag ik mij (even los van de 4:3) af of de amino op 720p of 180i moet staan!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:36
Heb de afgelopen dagen dat heel af en toe het beeld hapert (1 keer per 1 a 2 uur schat ik grof in). Hoort dat er bij? Heb nog geen patroon kunnen herkennen (of het alleen bij HD beeld is bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:26:
Heb gisteren nieuwe router gekocht (netgear wndr37av). En opeens werd er een paketje van Lijbrandt bezorgd! Met de Animo....Installatie van het pakket van Lijbrandt en de Netgaer was een eitje, werkt allemaal bijna vanzelf. Goede verbinding nu 30 down, 17 up, 5 ms.
IPTV,valt me helemaal niet tegen, zie dat het beter zou kunnen, daar hopen we ook met z'n allen op, maar het beeld is wel beter dan UPC digitaal. Alleen tv analoog moet ik nog aansluiten.
Het heeft dan wel 3 maanden geduurd, maar nu ben ik erg tevreden mee!

Heb wel iets raars, momenteel kijk ik via de amino naar rtl4. Het beeld is dan ineens 4:3 :? Het is ook geen oude film ofzo. En dan zijn de reclames weer 16:9! Hebben jullie dit ook? De amino staat op 19:9 en stretch, en auto maakt het niet beter.

Verder vraag ik mij (even los van de 4:3) af of de amino op 720p of 180i moet staan!
Als je een full HD TV hebt moet de Amino op 1080i staan.
Het 4:3 probleem is cosmetisch en ga je niet oplossen, maar dat heb je bij mij thuis ook al mogen aanschouwen, maar de bron levert in het originele hoogte breedte formaat aan, ingekapseld in een HD jasje, dus voorzien van zwarte balken aan de zijkanten.
Is niet wat je gewend bent bij oude shows, maar wel zo eerlijk, want anders krijg je allemaal van die dikkoppen op TV.
Omdat de bron het 4:3 signaal als het ware opgewaardeerd is in een 1080i jasje werkt het "1080i altijd breedbeeld" in de instellingen ook niet, want de zwarte balken horen bij het gecodeerde beeld, en dus ziet de Amino het als een 1080i breedbeeld uitzending en toont het als zodanig met de balken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:45:
Heb de afgelopen dagen dat heel af en toe het beeld hapert (1 keer per 1 a 2 uur schat ik grof in). Hoort dat er bij? Heb nog geen patroon kunnen herkennen (of het alleen bij HD beeld is bijvoorbeeld).
Zou niet moeten horen zo, maar zoals je wellicht snapt is het hele KPN WBA IPTV netwerk hier in ieder geval al uren door zijn hoefjes grrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Vanochtend iemand van KPN over de vloer gehad: glasvezel werkt! :) (Bleiswijk, Oranjewijk)
De Experiabox is (zoals verwacht) een relatief onding, maar wel mee te werken. Het is een ZTE H220N en belangrijk om te weten is dat de webinterface *alleen via Internet Explorer* goed werkt. In Firefox zag ik geen submenu's en werkten de meeste forms niet. De box biedt verder gewoon ondersteuning voor portforwarding en NAT, maar is wel wat traag met laden en toepassen van instellingen.

Ik heb gekozen voor het Brons pakket van KPN, de 30/30Mbit/s wordt volledig gehaald :) Latency is ook erg laag, doorgaans 4-6ms. TV en bellen werkt ook prima (oude telefoonnummer is gelijk omgezet). Ben vooralsnog erg tevreden, werkt allemaal naar behoren en is lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Hier is vanochtend door twee heren van van Gelder (of Simac?) het dummy in de meterkast geplaatst.
Ben benieuwd wanneer lijbrandt hier langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 10:38
.NCK schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:19:
Hier is vanochtend door twee heren van van Gelder (of Simac?) het dummy in de meterkast geplaatst.
Ben benieuwd wanneer lijbrandt hier langskomt.
Dat zal denk ik Van Gelder geweest zijn, op hun las apparaat stond denk ik Simac... dit bedrijf is over het algemeen leverancier van (onder andere) Glasvezel benodigdheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang zal het ongeveer duren voordat de KPN monteur belt voor een afspraak wanneer de glasvezel tot in je meterkast gemonteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:41:
Hoelang zal het ongeveer duren voordat de KPN monteur belt voor een afspraak wanneer de glasvezel tot in je meterkast gemonteerd is?
Ik kreeg volgens mij een week nadat de kabel in huis was gemonteerd al een brief van KPN voor een afspraak, welke 3 weken daarna was. Zag dezelfde KPN monteur vorige week nog een keer door de straat rijden en zelf zei hij het ook al, er wordt in een rap tempo aan de aansluitingen gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:56:
[...]

Ik kreeg volgens mij een week nadat de kabel in huis was gemonteerd al een brief van KPN voor een afspraak, welke 3 weken daarna was. Zag dezelfde KPN monteur vorige week nog een keer door de straat rijden en zelf zei hij het ook al, er wordt in een rap tempo aan de aansluitingen gewerkt :)
Hmm ik heb net de klantenservice gebeld. Ze zeggen dat het in Bleiswijk nog in de wijkcentrale aangesloten moet worden en dat het dus al wel in me huis aangesloten is. Zodra ze klaar zijn bij de wijkcentrale belt de monteur, dit kan september/oktober zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Bleiswijk wordt door KPN gewoon aangesloten. Aanstaande vrijdag ben ik aan de beurt. Heb een totaal pakket van internet, tv en telefoon. Alle spullen zijn al bezorgd. Heb de hele installatie deze week voorbereid. Nu alleen nog de verbinding tussen router en glasvezel en dan zou alles moeten werken. Ben zeer benieuwd of KPN de belofte waarmaakt en ik daadwerkelijk de beloofde 50 Mbit/s krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 02:28:
In Bleiswijk wordt door KPN gewoon aangesloten. Aanstaande vrijdag ben ik aan de beurt. Heb een totaal pakket van internet, tv en telefoon. Alle spullen zijn al bezorgd. Heb de hele installatie deze week voorbereid. Nu alleen nog de verbinding tussen router en glasvezel en dan zou alles moeten werken. Ben zeer benieuwd of KPN de belofte waarmaakt en ik daadwerkelijk de beloofde 50 Mbit/s krijg...
Inmiddels operationeel. Vriendelijke monteur. Alles werkt als beloofd! Happy 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 13:54
Gister van gelder over de vloer gehad en het glas zit nu in de meterkast. Bij het doormeten van de lijn bleek deze niet goed te zijn. Er schijnen een aantal kruisverbindingen in de hooftstraat (BH) te zitten (mijn vezel is op een knooppunt verkeerd gelast en komt dus in de wijkcentrale op een ander huisnummer binnen). Balen dus. Nu maar hopen dat dit wordt opgelost voor dat het modem er is. De jongens van van Gelder dachten dat dit nog wel in de bouwvak periode ging gebeuren. Ben dus benieuwd wanneer de boel weer open gaat aan het begin van de straat.

SV - orientatie op WP (7,5 kW) 300l boiler in combinatie met 12x PV(T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

boot77 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:21:
Gister van gelder over de vloer gehad en het glas zit nu in de meterkast. Bij het doormeten van de lijn bleek deze niet goed te zijn. Er schijnen een aantal kruisverbindingen in de hooftstraat (BH) te zitten (mijn vezel is op een knooppunt verkeerd gelast en komt dus in de wijkcentrale op een ander huisnummer binnen). Balen dus. Nu maar hopen dat dit wordt opgelost voor dat het modem er is. De jongens van van Gelder dachten dat dit nog wel in de bouwvak periode ging gebeuren. Ben dus benieuwd wanneer de boel weer open gaat aan het begin van de straat.
Ik woon een straatje verder, bij mij komt OBN ergens in week 35 of 36. Van Gelder is al in diverse straten het glas de huizen in aan het leggen.

Alle Bleiswijkers al aangesloten? Dan kunnen ze door naar Bergschenhoek! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Hier een afspraak brief gekregen voor 16 augustus, maar die moet nog even verzet worden. Als die website van van gelder nu eens meewerkte...

Is overigens niet voor KPN maar voor Lijbrandt in Bleiswijk.

[ Voor 18% gewijzigd door .NCK op 28-07-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is bij mij in Bleiswijk de modem geplaatst voor Edu/ eeh Onsbrabandnet. Als het goed is zou ik vandaag vanaf 10.00 moeten kunnen internetten en een TV signaal moeten krijgen (schijnt maximaal 24 uur te duren). Volgens de monteur was ik een van de eersten voor Edutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, internet, eindelijk! Als ik met mijn laptop direct aan die Genexis hang dan werkt het. Via mijn wireless routertje werkt het ook! Heb wel een mac-adres moeten klonen. Vol met vragen stoof ik vervolgens naar de Glasvezelwinkel om de hoek, maar die is dicht op maandag :F Kan iemand vertellen of het normaal is dat die andere netwerkpoorten op de Genexis niet werken? En kan je dat dingetje nog configureren op de één of andere manier? Ik zou erg graag twéé poorten beschikbaar willen hebben, dat scheelt weer een switch.

Ik was trouwens erg verrast. Man komt binnen, is 5 minuten bezig, en ik had meteen internet, analoge tv én telefonie! Ben benieuwd wat Lijbrandt nu nog op gaat sturen.

[ Voor 18% gewijzigd door Robstar op 08-08-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Elke Genexis heeft één poort voor internet én één poort voor IPTV.

Hier nog even kijken welke router een plekje in de meterkast gaat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robstar schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:12:
Ja, internet, eindelijk! Als ik met mijn laptop direct aan die Genexis hang dan werkt het. Via mijn wireless routertje werkt het ook! Heb wel een mac-adres moeten klonen. Vol met vragen stoof ik vervolgens naar de Glasvezelwinkel om de hoek, maar die is dicht op maandag :F Kan iemand vertellen of het normaal is dat die andere netwerkpoorten op de Genexis niet werken? En kan je dat dingetje nog configureren op de één of andere manier? Ik zou erg graag twéé poorten beschikbaar willen hebben, dat scheelt weer een switch.

Ik was trouwens erg verrast. Man komt binnen, is 5 minuten bezig, en ik had meteen internet, analoge tv én telefonie! Ben benieuwd wat Lijbrandt nu nog op gaat sturen.
Zoals .NCK al aangeeft is poort 1 geconfigureerd door de operator voor internet en poort 2 voor IPTV, wat ook als voordeel heeft dat beide poorten altijd de max 100Mbit halen ook als er veel TV's HD zenders staan te pompen over je glas.
Poorten 3 en 4 werken niet en zijn gereserveerd voor toekomstige (VLAN) diensten, dus zal je voor IPTV een goedkoop switchje moeten regelen en voor internet een routertje, want jij kan die Genexis niet anders configureren helaas.

En Lijbrandt gaat je als het goed is een Amino 130m of een M532 PVR opsturen met alle kabels erbij, afhankelijk of je ook IPTV hebt gekozen en voor welke STB.
Over het algemeen is alles in de doos huisvrouwproof en plug & play is mijn ervaring, overigens zonder de huisvrouw te denigeren hoor :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 21:17 ]

Verwijderd

Net OnsBrabantnet op bezoek gehad. Hebben alles perfect aangesloten, waardoor ik nu over digitale TV beschik met de nieuwe Amino PVR. Internetsnelheid is helemaal top, digitale televisie werkt goed, wachten is nu nog op 15 augustus als mijn telefoonlijn wordt geporteerd, maar heb alle vertrouwen dat dit goed gaat. Positief verbaasd over het gemak waarmee overstappen tot op heden gaat.

Verwijderd

Neem aan dat jij in Bleiswijk zit? Zelf de brief gehad dat ze binnen enkele dagen met graven gaan beginnen (Bergschenhoek gebied C).

Ben wel enkele weken geleden al gebeld door OnsBrabantnet dat ze er kort op zitten en zodra het modem geinstalleerd zij direct in actie komen. Dus dat is wel fijn om te horen.

• .NCK
Hier in Bleiswijk, een dag eerder dan gepland, geactiveerd. Het tijdelijke vaste nummer is wel érg makkelijk, jammer dat je 'm niet gratis naast je oude nummer mag behouden ;-).

TV kwaliteit is gewoon goed, internet is snel, telefonie lijkt iets meer compressie te bevatten dan telfort maar is acceptabel.

Jammer dat Lijbrandt niet even een informatiepakketje heeft meegegeven aan de monteur en het nergens vermeld is hoe voicemail werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door .NCK op 11-08-2011 18:00 . Reden: voicemail ]

Verwijderd

Yep, Jan Steenstraat in Bleiswijk. Was een van de eerste drie in Bleiswijk die vandaag definitief aangesloten werden.. Alles wat werkt (telefoon weet ik pas maandag wegens nummerportering), werkt erg goed en zeer snel. Bij mij ging het erg snel achter elkaar. Tussen kabel in de straathuis tot en met werkend zit bij mij een maand (en dat is inclusief de afspraken voor het binnenbrengen van de kabel, het plaatsten van de modem en vandaag het definitieve aansluiten) , dus volgens mij zitten ze er zeker kort op. Bellen netjes om te vragen wanneer je tijd hebt, en beide monteurs kwamen keurig op tijd.

Hoop alleen voor jou dat ze ook echt binnen enkele dagen beginnen met graven, want ik begreep dat veel graafwerk wegens de vakanties momenteel stil ligt. Positieve nieuws is als ze eenmaal graven, gaan ze erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de beeldkwaliteit van de HD zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Wat zijn jullie snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@4320p Ben geen expert, maar vind de kwaliteit van de HD beelden erg goed. Maar moet eerlijk bekennen dat in vergelijking met de kwaliteit van de gewone kabel, alles er in digitaal een stuk beter uit ziet. Ik heb nog twee HD kanalen die het niet doen, waarbij je vooral op een van deze echt kan zien hoe mooi het is, namelijk het Zenkanaal. Schijnen natuurbeelden uit te zenden die op full-hd opgenomen zijn. Zodra deze het doet, zal ik je vertellen hoe die kwaliteit is.

@Untouchablezz20Officieel 60/60, maar in de praktijk zit ik vaak rond de 80/80 dus ik klaag niet ;-). Op ADSL was ik blij als ik een tiende van deze snelheid haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Had hier gisteren een vraag gesteld over de voicemail bij Lijbrandt, indien je voicemail wilt gebruiken kun je deze vja de Servicedesk aanvragen. Andere opties zijn er momenteel nog niet.

@Untouchablezz20:

Hier Lijbrandt 25/25

Met een speedtest.net testje kom ik momenteel uit op:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1429986237.png

Dit bovenstaande is het geval sinds gisteravond.

Gisteren in de middag echter de volgende resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1428174510.png

Apart detail, gisteren viel me in een tracert op dat de verbinding via ispfabriek.nl loopt (een soort dienst voor ISP's), dat is opeens gewijzigd naar lijbrandt.nl.

@CassiusCatastro:

Heeft OBN / Edutel zelf de installatie uitgevoerd of is dit gedaan door Van Gelder?
Hier is gisteren een monteur van Van Gelder langsgewenst die alleen het modem heeft geïnstalleerd en that's it. De Amino komt per post.

[ Voor 72% gewijzigd door .NCK op 12-08-2011 20:18 . Reden: tracert toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@.nck als testpersoon kreeg ik de VIP behandeling, dus een echte Brabantse monteur van OnsBrabandnet. Omdat ik een van de drie eerste in Bleiswijk was die aangesloten werd, wilden ze zeker weten dat alles goed werkt. Het voornaamste wat de monteur gedaan heeft is dan ook testen of alles goed werkte, mij aan de nieuwe Animo PVR 540 helpen en deze vervolgens goed instellen op mijn tv. Enige probleempje daarbij was het ontbreken van het DVB C signaal maar dat was binnen twee door de monteur van Van Gelder verholpen.

Verder is de ispfabriek.nl volgens mij degene die het signaal levert voor de overdracht aan de provider. De momteur van Van Gelder nam tijdens de installatie van het modem contact op met de ispfabriek.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of OnsBrabantNet net als in Uden bij jullie ook de originele Technicolor en SAT streams 1:1 doorzet ipv de gereëncode dichtgetimmerde KPN meuk wat alle andere providers in de WBA gebieden tot nu toe doorgeven.
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.
db I Delirium schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:44:
Volgens de OBN medewerkers is er dus naast de KPN apparatuur nieuwe apparatuur geplaatst. Het is mij niet duidelijk geworden of die door OBN zelf is geplaatst of dat die door Reggefiber is geplaatst zodat anderen daar ook gebruik van kunnen maken.
db I Delirium schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:
Ik ben afgelopen woensdag eindelijk aangesloten op OBN in Uden en ik kan inmiddels bevestigen dat er dus wel degelijk een apart WDGO netwerk is aangelegd naast het al bestaande WBA netwerk, ik krijg de ongecomprimeerde, ongecodeerde GHM streams binnen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet je het antwoord op deze vraag schuldig blijven. Ik zou niet weten hoe ik hier achter zou moeten komen. Misschien dat Spikecity het antwoord op deze vraag weet. Hij is over het algemeen erg goed ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark1980
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 22:34
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de AnySee DVB-C Tuner in MediaCenter werkend krijg met Lijbrandt in Berkel en Rodenrijs (DVB-C ID 3300) ?

Ik krijg met de AnySee TV Viewer (versie 2.3.4.) keurig alle kanalen binnen, maar kan deze niet omzetten naar de Anysee CNO die WMC gebruikt. De transponderlistTool werkt helaas niet (krijg een foutmelding).

De CNO van Anysee heeft helaas niet 3300 in de standaard lijst.

Groeten, Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ons Brabantnet je dat toch wel kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:04
Zo....vandaag een Compleet 50 abbo bij Lijbrandt aangevraagd.
Ik ben benieuwd.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleiswijk , Fazantendreef

Vanmorgen rond 11.00uur is bij ons de Genexis afgemonteerd, vanavond rond 23.00uur pas in staat geweest om er een router (TP-link Tl-WR1043ND) aan te hangen.

IP adres 188.142.62.9
subn. 255.255.255.0
Def. gatew. 188.142.62.1
Dns.188.142.0.6 - 188.142.0.22

gegevens worden opgehaald maar geen internet.

Hoe lang duurt het gemiddeld voor internet geactiveerd wordt? Dacht overal gelezen te hebben dat het binnen een uur werkt maar dat is hier dus niet het geval.

2665ET 12
Lijbrandt Compleet 25

Arthur

edit: 16/08 20.14
vervangend telefoonnummer en analoge tv werken prima. nog steeds geen internet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt inmiddels!

• toxict
Maar weet je nou ook wat de oorzaak was van dit alles?

Verwijderd

toxict schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:22:
[...]

Maar weet je nou ook wat de oorzaak was van dit alles?
Yep, bij Lijbrandt waren ze nog niet klaar met het configureren.

Lijbrandt: vragen en klachten

Verwijderd

Nou de graafwerkzaamheden zijn eindenlijk klaar hier (Bergschenhoek gebied C). Dat loopt in ieder geval volgens planning. Nu hopen dat het niet nog eens weken gaat duren voordat het modem aangesloten wordt. Zijn er hier toevallig mensen die al aangesloten zijn en ook in gebied C zitten in Bergschenhoek?

• toxict
Afgelopen maandag mijn aanvraag voor Compleet 50 ingediend.
Verwerking door de Lijbrandt bestelsystemen schijnen +/- 2 dagen te duren en dan wordt het doorgezet naar de aannemer om je aan te sluiten.

Ben erg benieuwd wanneer die contact met mij op gaan nemen voor de afhandeling.

Verwijderd

Afgelopen weekend een router gehaald (TP-Link), internet ingeregeld, mijn nieuwe led tv geinstalleerd.
Alles werkt prima (25mb start, dus zonder iptv)

Wat me opvalt sinds vanavond is dat ik bij SBS links bovenaan zie staan 6HD,
het beeld van de DVB-C is echt super scherp, maar is het ook echt de HD versie?
Of kijk ik naar een HD stream die omgezet wordt naar SD t.b.v. de DVB-C? (ik hoop dat ik duidelijk ben)

• .NCK
Volgens mij is het zo dat SBS een HD logo neerzet op het moment dat een programma beschikbaar is in HD. Dit betekent nog niet dat je daadwerkelijk naar een HD stream zit te kijken.

In welk dorp woon je? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
toxict schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:03:
Afgelopen maandag mijn aanvraag voor Compleet 50 ingediend.
Verwerking door de Lijbrandt bestelsystemen schijnen +/- 2 dagen te duren en dan wordt het doorgezet naar de aannemer om je aan te sluiten.

Ben erg benieuwd wanneer die contact met mij op gaan nemen voor de afhandeling.
Heb trouwens net gehoord dat vanavond na 17:00 uur het modem geplaatst gaat worden bij mij in Berkel en Rodenrijs!!!!!

Op zondagavond aangevraagd.....en dan vrijdag compleet opgeleverd gaan krijgen.
Dat noem ik nog eens snel opleveren!.
Dikke Plus voor Lijbrandt.
De monteur krijgt strakkies een lekker stukkie appeltaart en een koffie....(als ie er trek in heeft natuurlijk...biertje kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:57:
Volgens mij is het zo dat SBS een HD logo neerzet op het moment dat een programma beschikbaar is in HD. Dit betekent nog niet dat je daadwerkelijk naar een HD stream zit te kijken.

In welk dorp woon je? :-)
De HD logo's in de menubalk komen vanuit de middleware en staan er standaard bij elke zender die in HD wordt aangeleverd.... dus ook als er een ouwe upscaled show voorbij komt.
Of SBS zelf ook nog een HD logo toont? Eigenlijk nooit op gelet, want het gros van wat de commerciële zenders zelf produceren is gewoon in HD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
toxict schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

Heb trouwens net gehoord dat vanavond na 17:00 uur het modem geplaatst gaat worden bij mij in Berkel en Rodenrijs!!!!!

Op zondagavond aangevraagd.....en dan vrijdag compleet opgeleverd gaan krijgen.
Dat noem ik nog eens snel opleveren!.
Dikke Plus voor Lijbrandt.
De monteur krijgt strakkies een lekker stukkie appeltaart en een koffie....(als ie er trek in heeft natuurlijk...biertje kan ook)
Update:

Modem is gemonteerd.

Internet: Werkt!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1440618864.png

Televisie:
  • Analoog - Perfect strak ontvangst....voor analoog dan
  • DVB-C - Perfect strak ontvangst
Nu wachten op mijn IPTV ontvanger, zodat ik ook HD kan bekijken.

Oh ja....de monteur wilde geen eten en drinken van mij....

Ies Ramadan!

Ach ja....eet ik toch lekker die appeltaart alleen op en al dat bier...

Ik hoop wel dat mijn internet snelheid omhoog gaat....ik betaal voor 50Mbps en krijg 30Mbps.

En niet te vergeten:

Lijbrandt en project jongens...bedankt voor het snelle opleveren...keep on the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hinotori
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 14:36
Is er al iets bekend over XS4All op glas in Lansingerland(Bergschenhoek)? XS4All gaat volgens http://www.xs4all.nl/glas uitrollen in gebieden waar al glas in de grond ligt, maar nergens is te vinden of Bergschenhoek mee gaat met deze uitrol of dat we gezien worden als een gebied waar nu nog geen glas ligt.

In engineering there is too much stick and not enough carrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hinotori schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:33:
Is er al iets bekend over XS4All op glas in Lansingerland(Bergschenhoek)? XS4All gaat volgens http://www.xs4all.nl/glas uitrollen in gebieden waar al glas in de grond ligt, maar nergens is te vinden of Bergschenhoek mee gaat met deze uitrol of dat we gezien worden als een gebied waar nu nog geen glas ligt.
Ik heb XS4ALL (als 17 jaar trouwe klant) nog voordat ik Lijbrandt kon kiezen gek gezeurd dat ze moesten instappen op glas (als volle KPN dochter).
Helaas was het antwoord toen in de trend van "ooit gaan we het doen", wat het afscheid van XS4ALL iets makkelijker maakte.
Ik weet dat ze op proef een paar triple play dingen aan het testen zijn op een van de WBA netwerken in Nederland (geen idee waar), maar de innovatieve, altijd als eerste, provider die ze vroeger waren zijn ze allang niet meer. Maar ja, dat krijg je als je het gehele management vervangt door KPN drones..... helaas heeft KPN ook de beste provider van Nederland onder de mat geveegd.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:56:
[...]

Ik heb XS4ALL (als 17 jaar trouwe klant) nog voordat ik Lijbrandt kon kiezen gek gezeurd dat ze moesten instappen op glas (als volle KPN dochter).
Helaas was het antwoord toen in de trend van "ooit gaan we het doen", wat het afscheid van XS4ALL iets makkelijker maakte.
Same here... Ben al klant bij Xs4all sinds ze de eerste PoP in Zoetermeer openden.

Strakjes voor een jaar naar Lijbrandt en dan misschien wel terug naar Xs4all. Ik zie dat Xs4all voor ongeveer dezelfde de prijs waar Lijbrandt 50/50 aanbiedt, zij 80/80 gaan aanbieden.

Anyway, het glas is hier (B'hoek, gebied C) afgelopen vrijdag de grond in gegaan! Heb nu zo'n mooi oranje touwtje uitsteken bij de voorgevel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Inmiddels heb ik eindelijk een dummy in de kast hangen, er zit dus schot in!

Ff een vraagje voor de mensen die Edutel/OBN hebben gekozen:

Tijdje terug een brief/folder binnen gekregen over de Amino PVR decoder, die met een speciale actie extra goedkoop te krijgen was.
Naar mijn idee stond op de begeleidende brief, dat het voor ons Lansingerlanders maar €99 zou gaan kosten. Echter had mijn lieftallige echtgenote een opruimbui en de brief weg gegooid, wel was de folder er nog, maar daar staat niks op qua prijs.
Vanmiddag dus even een beller gedaan en de beste man wist het ook niet. Er zijn acties in gebieden waar ie €99 kost en er zijn ook gebieden waar ie €150 kost.
Heeft iemand de brief nog? Of weet iemand zeker wat het moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
pinda powerrr schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:45:
Inmiddels heb ik eindelijk een dummy in de kast hangen, er zit dus schot in!

Ff een vraagje voor de mensen die Edutel/OBN hebben gekozen:

Tijdje terug een brief/folder binnen gekregen over de Amino PVR decoder, die met een speciale actie extra goedkoop te krijgen was.
Naar mijn idee stond op de begeleidende brief, dat het voor ons Lansingerlanders maar €99 zou gaan kosten. Echter had mijn lieftallige echtgenote een opruimbui en de brief weg gegooid, wel was de folder er nog, maar daar staat niks op qua prijs.
Vanmiddag dus even een beller gedaan en de beste man wist het ook niet. Er zijn acties in gebieden waar ie €99 kost en er zijn ook gebieden waar ie €150 kost.
Heeft iemand de brief nog? Of weet iemand zeker wat het moet zijn?
Ik zit bij Lijbrandt...en jij gaat daar toch ook bij Pinda?
Toen ik vorige week zondag via de Lijbrandt site een Compleet-50 abbo afnam, toen zag ik 99 euro staan voor de Amino M540.

Heb 'm trouwens ook al binnen sinds gisteravond.

Zie ook de prijzen in onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img51/7060/80compleet50.png

[ Voor 5% gewijzigd door toxict op 24-08-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

toxict schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:16:

Ik ben, geloof ik, een van de weinige in dit topic die naar OBN gaat.
Bij Lijbrandt kon ik het pakket niet samenstellen met wat ik wilde, dat kan bij OBN wel.

Ik meen me te herinneren dat de actie speciaal was voor Lansingerland en tot 29 augustus, maar ja, die brief hè... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:16:
[...]

Toen ik vorige week zondag via de Lijbrandt site een Compleet-50 abbo afnam, toen zag ik 99 euro staan voor de Amino M540.

Heb 'm trouwens ook al binnen sinds gisteravond.

Zie ook de prijzen in onderstaande screenshot:

[afbeelding]
99 euro is meerprijs ten opzichte van de standaard STB... als je hem los koopt kost hij gewoon 249 geloof ik.
Geen idee waar OBN die 150 euro vandaan haalt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bij OBN heb je nu de optie om ipv de standaard decoder de PVR te krijgen. Omdat je dan de standaard "inwisselt", krijg je korting op de PVR en dan kom je op €150 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:24:
Bij OBN heb je nu de optie om ipv de standaard decoder de PVR te krijgen. Omdat je dan de standaard "inwisselt", krijg je korting op de PVR en dan kom je op €150 uit.
Aha, makes sense, maar als deze truc bij Lijbrandt ook wordt toegepast dan rekenen ze dus met andere prijzen.
De Amino 130m/140 was altijd 150 euro en de Amino 110 was 89 euro bij Lijbrandt als ik het goed heb.
Als je bij Lijbrandt nu dus standaard kiest voor de M532/540 PVR dan kom je inderdaad op 99 euro meerprijs uit ten opzichte van de Amino 130m/140, mede ook omdat de eerst gratis geleverde 110 niet werkte met de MPG4 streams van KPN op WBA, de enige reden dat Lijbrandt op WBA nu standaard de HD STB uitleveren moet en dus met 150 euro moet rekenen.

Het lijkt er dus op dat OBN nog steeds uitgaat van de "gratis" Amino 110 (a 99 euro ??) en die prijs aftrekt van de basisprijs van de M532/540 (a 249 euro) om vervolgens dus op 150 euro meerprijs uit te komen, en dat terwijl OBN volgens mij in Lansingerland de 110 niet kan uitleveren, tenzij zij een truc hebben om echte GHM MP2 streams bij jou thuis te krijgen.
Ik ben dus wel heel benieuwd welke standaard STB OBN zou gaan uitleveren op het WBA in Lansingerland, en wat dat ding dan zou moeten kosten als je hem los erbij koopt?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier in Valkenswaard heeft OBN in elk geval altijd standaard de 130m uitgeleverd en was die ook gratis voor de eerste ontvanger. Alleen op verzoek (als je een televisie zonder HDMI had) kon je een 110 krijgen als ik me niet vergis.

[ Voor 39% gewijzigd door ik222 op 24-08-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:30:
Hier in Valkenswaard heeft OBN in elk geval altijd standaard de 130m uitgeleverd en was die ook gratis voor de eerste ontvanger. Alleen op verzoek (als je een televisie zonder HDMI had) kon je een 110 krijgen als ik me niet vergis.
Maar dat is geen WBA toch? Anders werkt de 110 sowieso niet.
Hier (WBA/KPN) werd in het begin voor SCART behoeftige klanten om dezelfde reden de oudere 130 uitgeleverd op verzoek.
Inmiddels is dat met de 532/540 en de 140 niet meer nodig want die hebben SCART.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee dat is op WGDO maar die 140 is volgens mij ook de natuurlijke opvolger voor de 130m als de HD settopbox zonder DVR. En die heeft wel scart dus dan is er ook op WBA toch geen probleem meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:38:
Nee dat is op WGDO maar die 140 is volgens mij ook de natuurlijke opvolger voor de 130m als de HD settopbox zonder DVR. En die heeft wel scart dus dan is er ook op WBA toch geen probleem meer?
Klopt, de 140 is de opvolger van de 130(m) dus geen SCART problemen meer, ongeacht of het wba of wgdo is ;)
Eigenlijk is het scart probleem al opgelost toen de M532 werd uitgeleverd, en nu of straks de M540 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom TRAIL voorkomt in mijn adres als ik deze trace?

188-142-xxx-xxx.FTTH-WBA-TRIAL.ispfabriek.nl

Ik heb een Compleet-50 abbo aangevraagd, maar kom maar op 35Mb up/down......gisteren was dat tot 30Mb.

[ Voor 28% gewijzigd door toxict op 24-08-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@toxict: Misschien is de aansluiting nog niet helemaal geactiveerd?

Even de tussenstand: op 11 augustus geactiveerd, afgelopen vrijdag (19 augustus) van de overstap service e-mail gehad.

Gisteren zou de Amino geleverd zijn waarmee het abonnement echt van start zou gaan, helaas deze is er nog niet.
Verder ook nog geen enkel bericht over Lijbrandt over de échte activatie van de aansluiting.

Iemand een idee hoe dit in elkaar zit?
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste