[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:04
toxict schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:41:
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom TRAIL voorkomt in mijn adres als ik deze trace?

188-142-xxx-xxx.FTTH-WBA-TRIAL.ispfabriek.nl

Ik heb een Compleet-50 abbo aangevraagd, maar kom maar op 35Mb up/down......gisteren was dat tot 30Mb.
Ik zie dat mijn adres veranderd is....net vanochtend een trace gedraaid en nu heb ik als adres:

188-142-xxx-xxx.FTTH-Berkel.ispfabriek.nl

"WBA-TRIAL" is dus vervangen door "Berkel".

Heb trouwens nog steeds geen 50Mbps up/down....zit nog rond de 35Mbps.

Is iemand bekend met deze procedure en waarom dit zo werkt?
Spike misschien?

[ Voor 7% gewijzigd door toxict op 25-08-2011 08:09 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Verwijderd

toxict schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:08:
[...]

Ik zie dat mijn adres veranderd is....net vanochtend een trace gedraaid en nu heb ik als adres:

188-142-xxx-xxx.FTTH-Berkel.ispfabriek.nl

"WBA-TRIAL" is dus vervangen door "Berkel".

Heb trouwens nog steeds geen 50Mbps up/down....zit nog rond de 35Mbps.

Is iemand bekend met deze procedure en waarom dit zo werkt?
Spike misschien?
Nope, moet je het antwoord schuldig blijven, want mijn reverse dns is echt anders, en ispfabriek komt daar zeker niet in voor. Wel heb ik tijdens de testperiode gezeurd dat er helemaal geen reverse DNS op mijn IP adres zat, en hierdoor kon ik geen mail meer verzenden via onze bedrijfsservers, want die willen voordat ze mail aannemen altijd eerst even een reverse DNS checken op validiteit.
Kort daarna heeft Lijbrandt dit gecorrigeerd, want de allereerste reverse DNS had nog xmsnet in de naam staan ;)

Ik heb namelijk 188-142-xxx-xxx.FTTH-Berkel.lijbrandt.nl

Snelheidsproblemen moet je melden bij Lijbrandt, waarschijnlijk moet men je configuratie even controleren en staat er nog een bitje verkeerd of zo.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 10:07 ]

Verwijderd

Overigens heb ik voor de liefhebbers onder mijn homepage ikoontje even permanent de link naar een 1000Mb bin file gezet wat aan een 100Mbit Lijbrandt touwtje hangt.
Kan je eens testen hoe hard je het binnen kan sleuren (max haal ik 11,9Mb/sec op deze server).

• toxict
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:23:
Overigens heb ik voor de liefhebbers onder mijn homepage ikoontje even permanent de link naar een 1000Mb bin file gezet wat aan een 100Mbit Lijbrandt touwtje hangt.
Kan je eens testen hoe hard je het binnen kan sleuren (max haal ik 11,9Mb/sec op deze server).
Zo...ik ben toe aan een nieuwe router heb ik gemerkt.
Net getest met mijn laptop rechtstreeks aan het modem....tada.wav......50Mbps.

Mijn WRT150N is dus aan z'n pensioen toe.

Iemand tips/ideëen over welke goede router WEL een echte 100Mbps WAN poort heeft?

Verwijderd

toxict schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:00:
[...]

Iemand tips/ideëen over welke goede router WEL een echte 100Mbps WAN poort heeft?
Heb zelf deze, bevalt goed.
Heb weliswaar een 25mb verbinding, maar volgens tests moet ie +/-130Mb halen.

• toxict
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:21:
[...]

Heb zelf deze, bevalt goed.
Heb weliswaar een 25mb verbinding, maar volgens tests moet ie +/-130Mb halen.
Ik zal eens kijken.
Heb geen WLAN nodig trouwens, want ik gebruik al wat devices als AP.
Mijn buren worden vast gek met al die AP's die ik hier heb.
Kan op een slechte dag 4 AP's aan hebben staan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:00:
[...]

Aan mijn kant komt dat bestandje naar jou toe door een Sitecom X3 routertje van nog geen 6 tientjes.
http://www.sitecom.com/wireless-router-300n-x3/p/704

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:32:
[...]

Aan mijn kant komt dat bestandje naar jou toe door een Sitecom X3 routertje van nog geen 6 tientjes.
http://www.sitecom.com/wireless-router-300n-x3/p/704
Hieronder mijn thuisnetwerkje.
Die eerste WL-351 zou ik kunnen gaan gebruiken als Router/AP i.p.v. alleen als AP.
En anders moet ik die WRT150N maar helemaal vervangen door iets moois.
Zowieso moet ie er tussenuit. Want zo heb ik er niks aan.

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/5189/23netwerk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:53

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:23:
Echt geweldig dat klote Ziggo, sinds de upgrade van de standaard abbo's heb ik een onstabiele verbinding. Heb de file nu een paar keer gedownload en zat op max 4.1 Mb/sec....met een 120 Mbit abbo :X Nee, ligt niet aan de router, "vroeger" haalde ik wel de 12 Mb/sec)
Nou weet ik weer waarom ik daar weg ga.

Nog even.....en dan glas... *O*

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Nog even een test gedaan met mijn WRT150N door SPI (Statefull Packet Inspection) uit te zetten.

Zie hier het resultaat:

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1452524745.png

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1452530152.png

Scheelt zo ff 6-7 Mbit/s...da's niet niks.

Maar zo even de gegevens overzetten op mijn Sitecom WL-351 en kijken hoe die presteert.

[ Voor 20% gewijzigd door toxict op 27-08-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:17:
Nog even een test gedaan met mijn WRT150N door SPI (Statefull Packet Inspection) uit te zetten.

Zie hier het resultaat:

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Scheelt zo ff 6-7 Mbit/s...da's niet niks.

Maar zo even de gegevens overzetten op mijn Sitecom WL-351 en kijken hoe die presteert.
QoS wil op sommige routers ook nogal wat bandbreedte opzij zetten die je dan ineens mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

QoS wil op sommige routers ook nogal wat bandbreedte opzij zetten die je dan ineens mist.
Ik heb nu mijn Sitecom WL-351 ingezet als router/ap en die komt tot 46Mbit/s - 47Mbit/s.
QoS staat uit, want ik heb hardware accelleratie aangezet.

Voor de rest gaat het nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:40:
[...]

Ik heb nu mijn Sitecom WL-351 ingezet als router/ap en die komt tot 46Mbit/s - 47Mbit/s.
QoS staat uit, want ik heb hardware accelleratie aangezet.

Voor de rest gaat het nu prima.
Met de overhead die http heeft zijn dat zeer representatieve getallen voor een 50/50 account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:34
Ondertussen heeft TNT ook de Amino afgeleverd, het is de A140 geworden, met een raar gevormde remote.
Gelukkig gebruiken we een Logitech Harmony, dat werkt al stukken sneller en soepeler.
Moet zeggen dat de HD zenders (Publieke Omroep & RTL) er niet eens zó slecht uitzien, had het veel slechter verwacht.
De lokale zenders zijn echter wel van verschrikkelijke kwaliteit, ze zijn echt niet om aan te zien.

Qua bediening valt hij ook niet echt tegen, een UPC mediabox is ontzettend veel slechter.
Menu's zijn duidelijk en overzichtelijk.
Zappen gaat op een kleine hik na het openen van de stream na ook soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:15:
Ondertussen heeft TNT ook de Amino afgeleverd, het is de A140 geworden, met een raar gevormde remote.
Gelukkig gebruiken we een Logitech Harmony, dat werkt al stukken sneller en soepeler.
Moet zeggen dat de HD zenders (Publieke Omroep & RTL) er niet eens zó slecht uitzien, had het veel slechter verwacht.
De lokale zenders zijn echter wel van verschrikkelijke kwaliteit, ze zijn echt niet om aan te zien.

Qua bediening valt hij ook niet echt tegen, een UPC mediabox is ontzettend veel slechter.
Menu's zijn duidelijk en overzichtelijk.
Zappen gaat op een kleine hik na het openen van de stream na ook soepel.
Tja, de lokalo's leveren vaak nog op hobby camera formaat aan, en op een ouwe analoge TV is dat redelijk, maar op digitale kanalen vallen die vreselijk tegen, maar volgens mij koppen KPN en GHM die kanalen gewoon één op één door zoals ze ze aangeleverd krijgen.

De Harmony is inderdaad een veel betere en minder knifterige AB als de standaard Amino versie (of heb je al de nieuwe zwarte vierkante AB van amino waarvan ik een prototype in mijn handen heb gehad tijdens mijn bezoek aan GHM?), waarmee vooral de M532 heel veel moeite heeft en erg richtgevoelig is (is overigens een M532 probleem is mij verteld, omdat de IR sensor te ver naar achteren achter het frontje ligt).
Meest irritante van de AB die geleverd werd bij de 130m en de M532 is dat er niet echt een voelbare en zichtbare voor- en achterkant aan dat ding zit, en je dus heel vaak voor lul zit te zappen omdat je hem per ongeluk verkeerd om houdt :P
Je moet bij de Harmony alleen even de inter toetstijd verlagen, anders is hij te langzaam als je zenders met drie cijfers in je favorietenschermpjes programmeert.
Bij mij was Discovery HD Showcase (169 op de Amino) dus elke keer 16 (Geen zender).... en vervolgens 9 (Net 5) :) Maar dat is voor de doorgewinterde Harmonygebruiker een fluitje van een cent ;)

De HD streams zijn, als je ze voor het eerst ziet inderdaad vergeleken met SD en al helemaal met analoog best aardig, maar kijk eens naar donkere vlakken in snelle scenes, dan gaan de artifacten opvallen, zeker als je ook een keer de echte GHM kwaliteit hebt gezien, want die heeft echt nog veel meer detail en scherpte als het toch al niet slechte KPN spul. Let vooral op oogharen, rimpels in een gezicht en sproetjes... die zijn op KPN HD gewoon niet echt scherp, maar op GHM HD heb je het gevoel dat je ze kan aanraken zo scherp.
Ok details op dichte afstand van het scherm, maar dat is HD ten top... want op 5 meter afstand zijn die details in het echt ook minder zichtbaar dan wanneer je face to face met iemand staat. ;)
Maar ja, je kunt in 8Mbit MPG4 niet hetzelfde stoppen als in 20Mbit MPG2, dat fabeltje is allang doorgeprikt onder de 20Mbit bandbreedte.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Klopt, ik kwam via google op een andere 'glasvezel in...' website de Harmony tip tegen.

De instellingen zijn als volgt:

Vertraging bij aanzetten: 1500 ms
Intoetsvertraging: 0 ms
Interapparaatvertraging: 500 ms

Al vermoed ik dat de intoets vertraging nu iets te kort is, daar je bij zappen heel soms nog hebt dat de Amino iets langer doorgaat als dat jij wilt. Of is dat meer een menselijk foutje?

De meegeleverde remote is overigens het 'eitje' zoals jij hem omschreef ;-).

De échte WDGO kwaliteit heb ik nog niet mogen zien, maar wie weet komt KPN ooit met een router upgrade zodat men het alsnog mogelijk maakt. Hopen mag... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:51:

De échte WDGO kwaliteit heb ik nog niet mogen zien, maar wie weet komt KPN ooit met een router upgrade zodat men het alsnog mogelijk maakt. Hopen mag... O-)
Mag ik daar heel lomp "belofte maakt schuld" van maken?

• toxict
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:14:
[...]

Mag ik daar heel lomp "belofte maakt schuld" van maken?
KPN....hou a.u.b. op.....
Ik had/heb dus digitenne....en raad eens....je kunt alleen telefonisch opzeggen.
Waar is dan mijn bewijs dat ik opgezegd heb?
Ik moet nog steeds een bevestigingsemail van hun ontvangen....afgelopen maandag opgezegd..
Ook nog geen papieren mail gehad in de brievenbus...
Krijg het idee dat ik voor jan lul ga betalen straks.

Verwijderd

Nee, ik hou GHM hier warm voor, en dat zij dat met KPN hebben afgesproken laat ik graag op het juiste bureau liggen.
De geluiden vanuit denan zijn positief, er zijn zelfs al geruchten van één op één doorgifte uit de mond van KPN sales notabene, en een datum in november.... zo lang heb ik nog wel geduld hoor voordat ik weer ga brullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Vorige week eindelijk glas tot in de meterkast getrokken.

iemand enig idee wat er nu gebeuren moet en hoelang dat allemaal gaat duren :)

Heb een beetje last van ongeduldigheid :P

• boot77
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 13:54
ik wacht al 6 weken, van gelder zegt dat eerst de POP van de nodige hardware voorzien dient te worden en dat dan pas de modems (actieve deel) geplaatst gaan worden. Nu zie ik wel activiteit rond de POP aan de noorderparklaan (BH). Dat verklaart ook de DIXI die daar staat. Ik verwacht eerdaags de brief voor een afspraak om het modem (proivder deel) te komen plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door boot77 op 17-09-2011 09:13 ]

SV - orientatie op WP (7,5 kW) 300l boiler in combinatie met 12x PV(T)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

boot77 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:24:
ik wacht al 6 weken, van gelder zegt dat eerst de POP van de nodige hardware voorzien dient te worden en dat dan pas de modems geplaatst gaan worden. Nu zie ik wel activiteit rond de POP aan de noorderparklaan (BH). Dat verklaart ook de DIXI die daar staat. Ik verwacht eerdaags de brief voor een afspraak om het modem te komen plaatsen.
Activiteit aan de Noorderparklaan is er al maanden (het was de eerste POP in B'hoek).

Glashart of Reggefiber of Van Gelder, laat het nu iig even afweten. OBN wilde al aansluiten bij mij, echter ligt de straat al twee weken open, wachtend op een laskastje...dus geen groen licht voor OBN nog :'(

Edit: Nu maar ff een boze mail gestuurd, buurman heeft de straat maar zelf dicht getegeld, omdat het gewoon een gevaarlijk gat was...

[ Voor 8% gewijzigd door pinda powerrr op 15-09-2011 19:28 ]

Verwijderd

Bij mij komen ze volgende week eindelijk het modem plaatsen. Ben benieuwd hoe snel OBNdaarna in actie komt. Maar ga er vanuit dat dat snel is aangezien ik enkele weken al gebeld werd met de melding dat ze er dicht opzitten en snel in actie komen als het modem geplaatst is. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment geen signaal op DVB-C, anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep hier ook geen analoog en dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Analoog doet het bij mij dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep alleen dvb-c.
sorry niet goed gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Hier ook geen Dvb-C. Iemand al bij een provider gemeld?

Lijbrandt maakt al melding van de storing Storing analoge TV en doorgifte DVB-C signaal Dordrecht en omgeving

[ Voor 60% gewijzigd door .NCK op 19-09-2011 18:44 . Reden: update m.b.t. storing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:16:
Hier ook geen Dvb-C. Iemand al bij een provider gemeld?

Lijbrandt maakt al melding van de storing Storing analoge TV en doorgifte DVB-C signaal Dordrecht en omgeving
Zo dan.... lijkt erop dat Lijbrandt de roep om online info verstrekken ter harte heeft genomen... nu nog een estimate tijd dat het opgelost is en dan lijkt het op XS4ALL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10-2023
Hier ook geen DVB-C. Knakkers van Concepts-ICT vertelde mij vanochtend dat er geen storing bekend was. Niet erg tof want heb vervolgens al m'n bekabeling zitten testen, toen toch maar even GOT checken en ja hoor.

Volgende keer eerste GOT checken dan :-) hopelijk lossen ze het snel op.

Ik hoorde laatst iemand iets zeggen over NED1HD via DVB-C, iemand daar meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-C werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier ook maarrrr in plaats van BBC 1 en 2 zoals het tegenwoordig hoort zit er weer BBC world en BBC entertainment op terwijl op analoog vrolijk BBC 1 en 2 zitten . Iemand met een oude zenderlijst in de hand de zaak weer opgestart???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Buiten het ontbreken van bbc 1 en 2 mist ook de Guide / gids informatie.

• rdboer86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10-2023
Hier werkt het ook weer. Echter, zoals andere ook al was opgevallen, zonder BBC1 en BBC2 maar met BBC World en BBC Entertainment. Ook de EPG doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdboer86 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:42:
Hier werkt het ook weer. Echter, zoals andere ook al was opgevallen, zonder BBC1 en BBC2 maar met BBC World en BBC Entertainment. Ook de EPG doet het niet.
Ook in Dordrecht met Lijbrandt geen EPG sinds een paar dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Berkel zijn BBC 1 en 2 al weer enkele dagen retour, is er nog steeds geen EPG en is nu weer CANVAS op DVB-C verdwenen. Bij TV Rijnmond ontbreekt op DVB-C de teletekst overigens ook al maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:14:
Hier in Berkel zijn BBC 1 en 2 al weer enkele dagen retour, is er nog steeds geen EPG en is nu weer CANVAS op DVB-C verdwenen. Bij TV Rijnmond ontbreekt op DVB-C de teletekst overigens ook al maanden.
Zie bij Klachten.... we zitten weer naar de allereerste versie van DVB-C te kijken lijkt het, maar dat zou dan in Dordrecht ook het geval moeten zijn, want daar hangen wij keihard achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ondertussen werkt de EPG weer. De 'test' kanalen op 39 en 40 zijn vervangen door 'deze zender is nog niet beschikbaar' en het glashart infokanaal.
Ziet er dus al weer iets beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:44
Zo, afgelopen vrijdag is hier de glasaansluiting in de meterkast afgemonteerd. Weet iemand hoe lang het nu nog ongeveer duurt voordat Glashart de boel komt activeren? Ik zit in gebied C in Bergschenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:45:
Zo, afgelopen vrijdag is hier de glasaansluiting in de meterkast afgemonteerd. Weet iemand hoe lang het nu nog ongeveer duurt voordat Glashart de boel komt activeren? Ik zit in gebied C in Bergschenhoek.
Ik denk dat dat afhangt van de planning van van Gelder, want die levert de Genexis modems op in Lansingerland volgens mij, en die worden aangestuurd door de provider of RF.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 09:42 ]

• Mr Magic
Even gemaild met Glashart. De apparatuur om de glasvezels op aan te sluiten wordt pas eind oktober geplaatst in Bergschenhoek. Dat wordt dus wel november voordat de eerste internet-verbindingen opgeleverd gaan worden :)

• boot77
lekker verhaal, uitgangspunt was augustus. Midden augustus eens gebeld waar blijft het actieve deel, 2de week september, was het antwoord. Nu gaan we al richting november. Als ze nu maar wel echt HD gaan leveren ipv de KPN low bitrate streams.

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
boot77 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:49:
lekker verhaal, uitgangspunt was augustus. Midden augustus eens gebeld waar blijft het actieve deel, 2de week september, was het antwoord. Nu gaan we al richting november. Als ze nu maar wel echt HD gaan leveren ipv de KPN low bitrate streams.
Heb je daar al last van zonder aansluiting dan?

In november gaat KPN aan de gang met de streams om deze naar een hogere kwaliteit te krijgen.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
Ik vermoed dat de reden voor de vertraging is dat ze better spul gaan plaatsen dan ze in eerste instantie van plan waren. Anders snap ik niet waarom het er nu al niet in zit en ze gaan cashen op de abbo's die verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mr Magic schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:29:
Even gemaild met Glashart. De apparatuur om de glasvezels op aan te sluiten wordt pas eind oktober geplaatst in Bergschenhoek. Dat wordt dus wel november voordat de eerste internet-verbindingen opgeleverd gaan worden :)
Met wie mail jij van Glashart?
Ik mail ook wekelijks met ze, vanwege onafgemaakt werk in de straat en bij niemand zijn de lijmetingen gedaan. Alle klachten zijn nu doorgeschoven naar de project-manager. Voorlopig blijven ze volhouden dat het binnenkort afgemaakt moet zijn.
Als ze dan tegen jou vertellen dat er het een en ander nog verbouwd moet worden, dan is het verhaal duidelijker. Alleen vreemd dat ze dat mij dan weer niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij TV Rijnmond ontbreekt op DVB-C de teletekst overigens ook al maanden schreef ik op 25 september.

Dit weekend was het er ineens weer.
Vorige werd ik gebeld door Lijbrandt naar aanleiding van mijn storingsmelding dat de DVB-C was uitgevallen . Die was toen weer aanwezig maar de teletekst nog steeds niet, ik heb dat gemeld en zie daar het is er weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
pinda powerrr schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:24:
[...]
Ik mail ook wekelijks met ze, vanwege onafgemaakt werk in de straat en bij niemand zijn de lijmetingen gedaan. Alle klachten zijn nu doorgeschoven naar de project-manager. Voorlopig blijven ze volhouden dat het binnenkort afgemaakt moet zijn.
Ik heb gemaild met bergschenhoek@glashart.nl, dat is gewoon de Glashart-winkel volgens mij.

Overigens hoorde ik van monteurs die bij m'n buurman waren (die z'n aansluiting later kreeg vanwege vakantie) dat er nog zo'n 120 storingsmeldingen open staan bij alle nieuw aangelegde aansluitingen... Ze moeten nog even doorpezen dus...
Als ze dan tegen jou vertellen dat er het een en ander nog verbouwd moet worden, dan is het verhaal duidelijker. Alleen vreemd dat ze dat mij dan weer niet vertellen.
Niet zozeer verbouwen als wel het plaatsen van de apparatuur in de PoP's denk ik. Het feit dat bij jou het werk in de straat nog niet af is lijkt me niet kloppen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:24:
[...]

Lijnmetingen kunnen ze volgens mij alleen maar doen als de PoP compleet is geinstalleerd en gepatched en de CPE's draaien, maar ze zullen uiteindelijk de kwaliteit van elke las moeten nameten (uit betrouwbare bron binnen van Gelder) want afwijkingen groter dan een bepaalde waarde mogen ze niet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:36:
[...]

Lijnmetingen kunnen ze volgens mij alleen maar doen als de PoP compleet is geinstalleerd en gepatched en de CPE's draaien, maar ze zullen uiteindelijk de kwaliteit van elke las moeten nameten (uit betrouwbare bron binnen van Gelder) want afwijkingen groter dan een bepaalde waarde mogen ze niet opleveren.
Feit is, dat ze al weken geleden zijn langs geweest, meerdere mensen hebben gezegd dat ze weer terug zouden komen, na bellen een hoop beloftes, die weer niet nakomen en ondertussen al weken een gat in de straat. Uiteindelijk heeft een van de buren het gat maar dicht gemaakt voordat er iemand in valt.

Een straat verder zijn al mensen opgeleverd, schijnt... Mij is zelfs beloofd om "over twee dagen terug te komen voor de lijnmeting" Ik wacht al zes weken..
De PoP is compleet hoor, als ze het in de andere straten voor elkaar krijgen, zou het bij ons moeten lukken :P
Ik ken redelijk wat mensen uit de wijk, dus af en toe vraag ik wel eens hoe het er bij hun voor staat ;)
Dus nu mail ik wekelijks met Glashart.

btw, ik mail ook met bergschenhoek@glashart.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
ik heb een andere ontvanger gekregen omdat mijn a130m het niet meer deed. Heb nu een a140 gekregen met
een andere a.b erbij. Het is een zwarte kleine afstandsbediening. Voor diegene die graag willen weten hoe de tv geprogrammeerd moet worden kijk even op de site van glashartmedia: www.glashartmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Chill. Beun & De Gaas BV heeft het glas bij m'n ouders aangesloten.

Komt m'n vader een paar dagen later aanzetten met 2 zegels die ze buiten en in de meterkast verloren zijn. Ik weet niet waarvoor je glasvezel zou willen verzegelen, maar echt handig is het dan natuurlijk niet om je zegels te laten rondslingeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:09:
Chill. Beun & De Gaas BV heeft het glas bij m'n ouders aangesloten.

Komt m'n vader een paar dagen later aanzetten met 2 zegels die ze buiten en in de meterkast verloren zijn. Ik weet niet waarvoor je glasvezel zou willen verzegelen, maar echt handig is het dan natuurlijk niet om je zegels te laten rondslingeren 8)7
Ze verzegelen de link tussen de FTU en de NTU na oplevering om te voorkomen dat je ze van elkaar kan trekken.
Lijkt me gezien het dunne glasvezel niet eens zo vreemd, want je hebt in dat kastje gewoon niets te zoeken na oplevering, want zelfs voor de meest ervaren twaeker zit er niet veel meer dan een CATV module ingeklikt en twee pigtails met glasvezelconnectoren die alleen maar stuk kunnen als je er te lomp mee omgaat :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zitten bij Lijbrandt en hebben de Amino M540 nu loopt het geluid op een aantal zenders, voornamelijk de RTL zenders, niet gelijk met het beeld. Dit vinden wij bijzonder irritant. Ligt dit aan de Amino of is dit iets wat op een andere manier verholpen zal moeten worden. Weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:12
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:14:
Wij zitten bij Lijbrandt en hebben de Amino M540 nu loopt het geluid op een aantal zenders, voornamelijk de RTL zenders, niet gelijk met het beeld. Dit vinden wij bijzonder irritant. Ligt dit aan de Amino of is dit iets wat op een andere manier verholpen zal moeten worden. Weet iemand hier iets van?
Gebruik je een versterker of een surround set oid?

Zo ja dan kunnen de volgende opties helpen:
- beeldbewerking in de TV uitzetten (zodat er minder vertraging zit bij het weergeven van het beeld)
- offset in de versterker aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulkiedulkie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 04:31:
[...]

Gebruik je een versterker of een surround set oid?

Zo ja dan kunnen de volgende opties helpen:
- beeldbewerking in de TV uitzetten (zodat er minder vertraging zit bij het weergeven van het beeld)
- offset in de versterker aanpassen
Als je via een TOSLINK koppelt aan een home cinemaset dan heb je vergeleken met het HDMI geluid een galm (ik gok een paarhonderd milliseconden) op het optische geluid (achterlopen op het beeld dus).
Ik heb hier op WBA eigenlijk nog niet echt async geluid gezien op de RTL's, maar ik heb de laatste tijd ook weinig TV gekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 15:51
Vorige week is de module in de meterkast geplaatst en de draad van buiten naar binnen gehaald. Hierna een mail naar mijn provider OBN. Als zij het ok van de installateur hadden zou ik zo maar binnen 2 weken een werkende verbinding kunnen hebben.

Deze tijd loopt bijna af......ik las in dit draadje iets van een POP die nog niet operationeel is e.d.

Iemand in Bergschenhoek al wel up and running ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar de streams die jullie binnen gaan krijgen via OBN. Hoop dat OBN z'n reputatie hoog houd en via WGDO blijft leveren. In Uden (van oorspong een WBA-netwerk) hebben ze dit ook voor elkaar gekregen door eigen apparatuur bij te plaatsen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even uit interesse:
Iemand enig idee waarom OBN niet in Berkel levert?
Het is toch hetzelfde netwerk?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hoefkade schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:34:

Iemand in Bergschenhoek al wel up and running ?
Ben ik ook wel erg benieuwd naar.
Er zijn wel een paar Bleiswijkers die zich gemeld hadden dat het werkt, maar uit B'hoek nog niks toch?

Voorlopig zijn ze nog elke dag druk bezig bij en aan de PoP, zie hier en daar in de wijk wel monteurs bezig bij woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
pinda powerrr schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:13:
[...]

Voorlopig zijn ze nog elke dag druk bezig bij en aan de PoP, zie hier en daar in de wijk wel monteurs bezig bij woningen.
Ik las dat die POP op de noorderparklaan moet staan maar waar precies dan?

[ Voor 39% gewijzigd door hoefkade op 24-10-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Naast de speeltuin. Niet te missen zeg maar.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
pinda powerrr schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:28:
Naast de speeltuin. Niet te missen zeg maar.... :P
is die blauwe toch met de tekst "dixie" erop 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:46:
Gewoon even uit interesse:
Iemand enig idee waarom OBN niet in Berkel levert?
Het is toch hetzelfde netwerk?
Tja, zeg het maar, eigenlijk is het andersom... B&R bestond al als netwerk en de andere B's worden daar gewoon achter gehangen, maar volgens mij is het straks zo goed als één netwerk met KPN als operator (wba).
Waarom je dan niet kan kiezen voor OBN (aka Edutel) in B&R nu is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoefkade schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:40:
[...]

is die blauwe toch met de tekst "dixie" erop 8-)
ROFL
Daarin wordt iets heel anders gepatched volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Net even aan de lijn gehangen met een uiterst behulpzame medewerker van OBN, eindelijk iemand aan de lijn die zinnige antwoorden kon geven!

Waarom wordt er nog steeds niet opgeleverd?:
Omdat KPN geen groen licht geeft aan de andere providers. Op dit moment is KPN de enige die oplevert. Op mijn vraag of ze wachten totdat zij helemaal klaar zijn met opleveren en dat dan pas Lijbrandt en OBN mogen, mocht hij geen antwoord geven, "maar het lijkt er wel op meneer".

B'hoek is een WBA+ netwerk voor Lijbrandt en OBN, d.w.z dat ze dus extra analoog signaal kunnen doorgeven.
Daaropvolgend vroeg ik dingen over het verschil van de WDGO en WBA netwerken, waarop werd gezegd dat er aanpassingen worden gemaakt voor OBN (dus ik neem aan ook voor Lijbrandt), zodat o.a. de Full HD streams ongecomprimeerd worden doorgegeven (dus net zoals WDGO). En niet het "adsl"-signaal wat KPN doorgeeft.

Laatste dingetje:
Officieel wordt de Amino M532 geleverd als recorder, echter is deze "uitverkocht" bij de leverancier, dus wordt de M540 geleverd. Echter blijven ze dit als tijdelijke oplossing houden. De software van de M532 is wel zodanig aangepast, dat problemen (die in andere glas-topics worden beschreven) niet meer aan de orde zijn.

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
Ik zag dat vandaag bij een kennis die in gebied 3 woont dat er een groot KPN pakket met alle glasvezel aansluitzaken was bezorgd. Dit werd volgende week door een monteur aangesloten volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:57:
B'hoek is een WBA+ netwerk voor Lijbrandt en OBN, d.w.z dat ze dus extra analoog signaal kunnen doorgeven.
Daaropvolgend vroeg ik dingen over het verschil van de WDGO en WBA netwerken, waarop werd gezegd dat er aanpassingen worden gemaakt voor OBN (dus ik neem aan ook voor Lijbrandt), zodat o.a. de Full HD streams ongecomprimeerd worden doorgegeven (dus net zoals WDGO). En niet het "adsl"-signaal wat KPN doorgeeft.
Full HD Ongecomprimeerd is een SDI signaal van enkele Gbit/s.
Ik neem aan dat ze daarmee de originele Technicolor multcast feeds bedoelen. In ieder geval goed om te horen. Net als in Uden dus:
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.
db I Delirium schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:44:
Volgens de OBN medewerkers is er dus naast de KPN apparatuur nieuwe apparatuur geplaatst. Het is mij niet duidelijk geworden of die door OBN zelf is geplaatst of dat die door Reggefiber is geplaatst zodat anderen daar ook gebruik van kunnen maken.
db I Delirium schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:
Ik ben afgelopen woensdag eindelijk aangesloten op OBN in Uden en ik kan inmiddels bevestigen dat er dus wel degelijk een apart WDGO netwerk is aangelegd naast het al bestaande WBA netwerk, ik krijg de ongecomprimeerde, ongecodeerde GHM streams binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ik krijg gewoon geen antwoord meer van bergschenhoek@glashart.nl :(

Een maand geleden heb ik gevraagd hoe het met mijn aansluiting was, omdat er volgens de monteur die de AOP in de meterkast heeft gemonteerd nog een storing in de kabel zat.

Op mijn eerste bericht kreeg ik binnen een dag antwoord met daarin de mededeling dat men wekelijks contact zou hebben met de aannemer over mijn aansluiting. Daarna dus niks meer gehoord, ook niet na het sturen van een vriendelijke reminder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geofra
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 15:36
Ik volg dit topic al een tijdje, steeds in de hoop dat ik meer te weten kwam, helaas duurde en duurde het maar.

Vorige week was ik in de Glashart service punt in Bergschenhoek waar ze mij vertelde dat ze in week 44 gingen aansluiten. Vandaag ben ik gebeld door KPN om een afspraak te maken. Eerste mogelijkheid was 11 november.

Het lijkt er op dat het nu toch echt gaat gebeuren! (Bergschenhoek Parkzoom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:57:
Net even aan de lijn gehangen met een uiterst behulpzame medewerker van OBN, eindelijk iemand aan de lijn die zinnige antwoorden kon geven!

Als dat het geval is, zou dat voor mij een reden zijn om over te stappen van Lijbrandt Start 25 (heb ik nu, alleen DVB-C geen IPTV) naar een pakket met IPTV.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:59:
[...]

Als dat het geval is, zou dat voor mij een reden zijn om over te stappen van Lijbrandt Start 25 (heb ik nu, alleen DVB-C geen IPTV) naar een pakket met IPTV.
Ben benieuwd.
Jammer dat B&R niet in het OBN gebied valt, dus zal men niet de extra hardware inhangen hier om GHM gewoon in het echt door te geven en uiteindelijk eens te gaan leveren wat men mij verkocht heeft.
Van de beloftes van KPN dat eerst medio 2011, gevolgd door november 2011 de streamkwaliteit aanzienlijk verbeterd zou worden blijkt ook niet veel meer over te blijven.

Of wel hoe u genaaid wordt door een monopolist ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voorlopig is het eerst zien, dan geloven ;)

Ben erg benieuwd of ze idd dingen anders gaan maken voor de niet-kpn klanten.
Het wordt iig wel steeds rustiger rond de PoP aan de Noorderparklaan (ja, de Dixie staat er nog wel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
  • Laatst online: 11-12-2017
pinda powerrr schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:06:
Voorlopig is het eerst zien, dan geloven ;)

Ben erg benieuwd of ze idd dingen anders gaan maken voor de niet-kpn klanten.
Het wordt iig wel steeds rustiger rond de PoP aan de Noorderparklaan (ja, de Dixie staat er nog wel :P )
Stel dat wat dirkmans zegt klopt: dat KPN voor de Lijbrandt klanten bijvoorbeeld wel de HD wel ongecomprimeerd doorlaat.
Betekent dat dat ook geldt voor de oude Lijbrandt klanten of alleen de nieuwe ? met andere woorden: moeten ze de modem en dergelijke in huis vervangen of iets dergelijks ? want dat gaan ze dan natuurlijk nooit doen voor oude klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doc25 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:31:
[...]

Stel dat wat dirkmans zegt klopt: dat KPN voor de Lijbrandt klanten bijvoorbeeld wel de HD wel ongecomprimeerd doorlaat.
Betekent dat dat ook geldt voor de oude Lijbrandt klanten of alleen de nieuwe ? met andere woorden: moeten ze de modem en dergelijke in huis vervangen of iets dergelijks ? want dat gaan ze dan natuurlijk nooit doen voor oude klanten
De doorgifte van echte GHM streams is echt alleen een kwestie van betere routers en heeft niets met de hardware in je meterkast te maken.
GHM wil met alle liefde en plezier hun echte product doorgeven, maar door de crappy hardware van KPN in de PoP's kan KPN de GHM streams nog steeds niet routeren zonder hun eigen klanten streams te leveren.

Dat OBN nog steeds beweert in Bleiswijk en Bergschenhoek ongecomprimeerde streams te kunnen leveren kan alleen maar betekenen dat ze in de PoPs daar extra routers hangen om dat te kunnen waarmaken.
Aangezien OBN in B&R niet levert gaat dat voor ons (als het al waar is) nooit gebeuren, tenzij KPN de routers upgrade zodat ze uit meerdere bronnen IPTV kunnen routeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
In B&B levert OBN ook WBA streams en geen WDGO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
pinda powerrr schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:06:
Nou, bij Lijbrandt worden ze blijkbaar niet echt op de hoogte gehouden van de voortgang:
Bedankt voor uw mail. U vraagt wanneer uw glasvezelverbinding opgeleverd wordt. Helaas is er momenteel geen planning beschikbaar voor de werkzaamheden in Bergschenhoek. De wijkcentrale, die uw woning met ons glasvezelnetwerk moet verbinden is nog niet opgeleverd. Zodra deze centrale klaar is, neemt onze aannemer contact met u op voor het plaatsen van het glasvezelmodem. Is dat modem eenmaal geïnstalleerd, dan kunt u aan de slag!
Geen planning, jaja..... En de postcode-check stiekem al laten melden dat glasvezel beschikbaar is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wagij schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:13:
Dat is al een tijdje bekend ;)

Het gaat echter om de beloftes die gemaakt worden om Berkel te upgraden naar betere streams en wat oa mij verteld werd, dat de PoP's speciaal aangepast worden voor de hogere kwaliteit streams.

Er zijn dus een hoop mensen benieuwd of het mooie praatjes/zoethoudertjes zijn, of dat ze het daadwerkelijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wagij schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:13:
Dat had ik ook niet anders verwacht.
Ik kan me niet voorstellen dat een provider alle PoP's gaat voorzien van eigen extra hardware simpelweg om echt GHM spul te leveren. Ik vond het ook al zo'n typisch verkoopverhaal dat OBN wel op WBA echt GHM ging leveren.

Ik kan uitschrijven wat de uitleg wordt van OBN. Wij kopen IPTV in bij GHM, dus leveren we contractueel echt GHM ingekocht spul.
Dat GHM het vervolgens net als bij Lijbrandt op WBA inkoopt bij KPN omdat ze anders niet eens TV kunnen leveren vanwege een niet open en transparant netwerk vanwege crappy KPN routers.

Kastje... Muur... Kastje... Muur, bukt u dus maar, ook bij OBN. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:55:
[...]

Dat had ik ook niet anders verwacht.
Ik kan me niet voorstellen dat een provider alle PoP's gaat voorzien van eigen extra hardware simpelweg om echt GHM spul te leveren. Ik vond het ook al zo'n typisch verkoopverhaal dat OBN wel op WBA echt GHM ging leveren.

Ik kan uitschrijven wat de uitleg wordt van OBN. Wij kopen IPTV in bij GHM, dus leveren we contractueel echt GHM ingekocht spul.
Dat GHM het vervolgens net als bij Lijbrandt op WBA inkoopt bij KPN omdat ze anders niet eens TV kunnen leveren vanwege een niet open en transparant netwerk vanwege crappy KPN routers.

Kastje... Muur... Kastje... Muur, bukt u dus maar, ook bij OBN. :(
Toch wel met een rubbertje hoop ik?!?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Schiet me ineens te binnen:

OBN......Oplichten....Bukken.....Naaien? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
vandaag even bij de promo dag op het dorp maar eens om opheldering gevraagd wat er ons te wachten staat. Ik heb door iemand van van Gelder gesproken en die zegt dat elke provider, KPN, Lijbrand en OBN hun eigen apparatuur in de PoP hebben staan. Ook wist ie te melden dat eerst alle lijnen in de PoP opgeleverd moeten zijn eer ze met de daadwerkelijke activatie beginnen. En ja, KPN lijkt een soort van voorkeursbehandeling te hebben. Nu maar zien wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boot77 schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:41:
En ja, KPN lijkt een soort van voorkeursbehandeling te hebben. Nu maar zien wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.
Ga er maar vanuit dat dat gewoon gebeuren gaat, want da's niks nieuws als de operator ook KPN heet toch? Vestzak, broekzak principe en eerst zorgen dat je zoveel mogelijk KPN klanten op een "open" netwerk zet, alvorens je je concurrenten ook toelaat.
In B&R heeft KPN als provider ook ruim een jaar alleen geleverd en mochten Lijbrandt en Tweak gewoon wachten totdat KPN zijn zakken gevuld had en de deur openzette voor andere providers (met de beperking van IPTV, want dat kan die KPN crap gewoon niet aan, terwijl die van Reggefiber Operations dat wel kan blijkbaar).

Helaas bepaalt de netwerk operator in dit geval gewoon wie er wel en niet op het netwerk komt, en omdat ze allebei KPN heten kan je daar alleen maar braakneigingen van krijgen, want het is als je er nuchter over nadenkt natuurlijk gewoon oneerlijke concurrentie. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets voor de OPTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dus afgaande op wat Boot77 en ondergetekende hebben gehoord, hoe reëel is de kans dan dat er daadwerkelijk hogere kwaliteit streams geleverd gaan worden door Lijbrandt en OBN? In feite heeft Boot77 hetzelfde gehoord van Van Gelder, als ik van OBN.

Blijven Lijbrandt en OBN hoe dan ook afhankelijk van de "bron" die KPN aanlevert aan de PoP? Hoe werkt dat? Kunnen Lijbrandt en OBN wel echt andere signalen gaan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig ligt al de hele ochtend IPTV in B&R geheel plat, en komt alleen de gidsinfo door vanuit de middleware :(

DVB-C en Analoog draaien wel gewoon.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik dacht dat jij het antwoord wel wist Ron, ga je beginnen over een storing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:21:
Ik dacht dat jij het antwoord wel wist Ron, ga je beginnen over een storing 8)7
Uiteraard weet ik het antwoord niet, want ik weet niet of providers hun eigen routers inhangen in PoP's, want behalve Uden is daar nog geen enkel teken van te vinden op andere netwerken waar OBN levert, en Lijbrandt is dat al helemaal niet van plan volgens mij.
Ik hou het nog steeds op een onwetende OBN supportmedewerker die nog steeds doordrenkt is van het feit dat ze GHM en dus ongecomprimeerd leveren ongeacht het netwerktype en operator.

En inderdaad, momenteel maakt het niet uit wat welke provider levert in B&R, want ik heb alleen gids en geen enkele stream meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:58:
Voorlopig ligt al de hele ochtend IPTV in B&R geheel plat, en komt alleen de gidsinfo door vanuit de middleware :(

Hier aan de Oostmeerlaan in Berkel doet alles het wel.
In ieder geval IPTV.

Ben vanmorgen ook wreed gestoord tijdens een uitzending op Discovery HD.
Kwam er ineens een zwart scherm opzetten met de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor mijn M540.

Na op cancel te hebben gedrukt, kon ik na 5 secs weer verder TV kijken.
Da de uitzending maar eens een update gedraaid vanuit het Menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:58:

Bij mijn schoonouders, hemelsbreed niet eens een km bij Spike vandaan, hebben ze gewoon IPTV, alles werkt.
Wel KPN ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Hier in Bleiswijk geen problemen met IPTV, plaatselijke storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:49:
[...]

Bij mijn schoonouders, hemelsbreed niet eens een km bij Spike vandaan, hebben ze gewoon IPTV, alles werkt.
Wel KPN ...
Lijkt erop dat de M532 vanmiddag totaal over de zeik is geschoten.
Zojuist even een echte powercycle uitgevoerd, en inmiddels draait het weer.... wel vreemd.
Op geen enkele stream had ik beeld en op sommige SD streams geen beeld maar af en toe een krakend fragmentje geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Da's toch het eerste wat je moet doen.

Have you tried turning it of and on again?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:17:
Da's toch het eerste wat je moet doen.

Have you triest turning it of and on again?
:P
Ik had hem pas nog hard uit en aan gehad vanwege de zomer/wintertijdbug, en normaal kan dat ding maanden draaien zonder problemen, vandaar dat alweer helemaal uit niet echt logisch leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

vorige week het nieuws.....

mijn aansluiting in bergschenhoek is als gereed afgemeld.
heldenvan.nu gaat contact met mij opnemen wanneer de boel afgemonteerd wordt...
100mb met een /28 subnet.... lekkah hoor.

m'n meterkast is er helemaal klaar voor.....

Afbeeldingslocatie: http://p.twimg.com/AdbXcALCEAIt7lp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Even nieuwsgierigen @ hierboven, wat zijn die 2 zwarte kastjes rechtsboven en linksonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:53:
vorige week het nieuws.....

mijn aansluiting in bergschenhoek is als gereed afgemeld.
heldenvan.nu gaat contact met mij opnemen wanneer de boel afgemonteerd wordt...
100mb met een /28 subnet.... lekkah hoor.

m'n meterkast is er helemaal klaar voor.....

[afbeelding]
Zo dan. dat ziet er serieus uitgebreid uit zeg... lijkt wel een bedrijf met zoveel hardware :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wagij schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:19:
Even nieuwsgierigen @ hierboven, wat zijn die 2 zwarte kastjes rechtsboven en linksonder?
+1 en leg de rest ook maar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

u vraagt er zelf om.........hier komt tie dan: :)

de twee kastjes rechtsboven zijn juniper srx210 routers.
1x voor ziggo zakelijk nu. deze verzorgt een /29 subnet via een vpn tunnel over het particuliere netwerk.
1x van mezelf. hierin zit ook een adsl2+ modem ingebouwd voor een failover isp (of dual isp) oplossing.

de ziggo srx gaat terug naar ziggo. die van mij blijft uiteraard inclusief de adsl fallback.

het zwarte kastje links onderin is een alix computertje met freepbx asterisk server. supergeinige dingetjes. rond 150 euro en gebruiken maar 7 watt.

het roode kastje is een fritzbox. deze gebruik ik alleen voor ingebouwd dect en dual band wlan.

aansluitingen meterkast switch (24 poorts: hp procurve 810)
- een lacp channel van 3gbit aangesloten op zo'n zelfde switch 1 verdieping hoger.
- een lacp channel van 2gbit met mijn eigen juniper srx210 (wil natuurlijk wel bandbreedte voor m'n verschillende vlans)
- een lacp channel van 2gbit naar de switch in de woonkamer
- aansluitingen naar een imac, asterisk server, fritzbox)

aansluitingen 1ste verdieping (24 poorts: hp procurve 810)
- een lacp channel van 2gbit aangesloten op een synology ds1010+ nas
- een statisch channel van 2git aangesloten op een vmware esx server
- aansluitingen naar 2 ip laserprinters (1 kleur, 1 zwart/wit)
- aansluiting voor een laptop
- aansluiting 2de linksys e3000 dual band wlan.

aansluitingen woonkamer (8 poorts: hp procurve 810)
- aansluitingen naar tv, bluray, humax decoder, mediacenter, squeezebox transporter, xbox360

misschien ben ik wat vergeten....

maar zoals jullie misschien doorhebben, ben ik it-er, een infra-man en mijn netwerk thuis is de demo-ruimte voor mijn klanten.

en ben ik dan een nerd? ja....
kan dus ook niet wachten op de 100/100 verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:45:
...
Lange lijst met hardware hier.....
...
en ben ik dan een nerd? ja....
kan dus ook niet wachten op de 100/100 verbinding....
Pffff, gelukkig zeg je het van jezelf :)
Indrukwekkende setup waar menig bedrijf nog niet eens aankomt qua toeters en bellen.

Ik zie dat je dit beroepsmatig doet, want anders ben je echt een over the top doorgeslagen IT nerd? :P
Dit lijkt me namelijk niet iets wat elke Jan, Piet of Klaas zomaar even in elkaar knutselt en configureert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Lol....ben ook IT-er, maar doe het met goedkope (lees: Gratis gekregen Sitecom Gigabit switches en routers).
Ik weet dat het gaat kriebelen bij sommigen onder ons, maar tja....het is gratis en het doet het voor nu.
Had even geen geld liggen voor duurder spul wat kan Vlannen etc...

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste