Bij mij te bergschenhoek (vlakbij de ackers) glasvezelaansluiting werkend. Heb KPN met zilverpakket en pluspakket. De KPN bestelling ging moeizaam, andere prijzen ineens, orginele bestelling 'kwijt' (moest mijn ingescande orgineel weer nasturen, verder maar 3 motorola boxen geleverd ipv 4, extra levertijd op deze laatste box.
De technische uitvoering ging goed.
Het eerste deel was natuurlijk het inbrengen van de glasvezel van straat naar meterkast. Daarvoor moest de
kabelaar de kruipruimte in

(niet de lekkerste plek), maar deed dit zonder morren.
Voor deel 2, het daadwerkelijk aansluitenwas vooraf een pakket met apparatuur afgeleverd. De overeenkomst met KPN was een gratis monteur, en dat was maar goed ook, de voeding van de nexus FTTH box was stuk.
Ik had de Cat5e bekabeling al aangelegd, de KPN monteur sloot de glasvezel aan en alles werkte eigenlijk gelijk toen het defecte voedingblokje was vervangen.
De installatie is dus:
-Nexus FTTH box
-Experia ZTE box
-4x motorola 1963HDD
-aangesloten via 5 port HP switchje
-alles bekabeld met cat5e
Internet: vlg speedtest 50mb down en 45mb up, pingtijden 5-8mS. PS3 met nat2 werkend. interne server benaderbaar vanaf internet. (port forwarding werkt dus). Gebruik verder wifi van de ZTE. Heb oude adsl nog ff aangehouden voor het geval dat, maar inmiddels opgezegd per medio jan 2012. Op zich jammer dat je het LAN address range niet kan aanpassen, maar ik heb alles maar opnieuw genummerd wat statisch ip had en dhcp renew was voldoende voor de rest. Je kan wel de dhcp scope beperken. Het publieke ip adres wat je ' krijgt' zal wel een dhcp lease zijn, maar hoelang het duurt voordat het weer veranderd weet ik niet.
Heb nog niet gevonden of je een DNS naam aan dat ip adres kan koppelen, bij xs4all (adsl) kan dat wel.
Grappig is dat je outlook webaccess krijgt met 5 email adrs, gratis spotify (zilver pakket) en tv kanalen middels een app op je ipad. (dat laatste werkt op zich wel, maar veel minder stabiel als itv)
Telefoon: Oude ISDN nummer gelijk overgezet zonder problemen, de (duitse) Siemens Gigaset C610ip werkt maar nummerherkenning werkt via een CLIP convertertje. (via de analoge telefoonlijn van de experia box) De DECT basisunit en de ZTE-WIFI storen elkaar vooralsnog niet.
ITV: Heb alle coax vervangen door cat5e, weekendje werk. Heb 4 tv's met ITV, dus 4x motorola 1963 aangesloten. Laat apart netwerk voor ITV en internet/media servers in stand. Iedere cat5 kabel heeft RJ45 splitters zodat ik 2 gescheiden netwerken door 1 cat5e kabel kan laten gaan. (4 draadjes per netwerk). Was dat analoge gedoe wel zat, nu overal perfect beeld.
Opname pakket: je zet een vlaggetje en het programma wordt 'opgenomen' (in de 'cloud', niet op de HDD van de motorola) De HDD wordt alleen voor stilstaand beeld ed gebruikt. Opnames kan je op iedere tv terug kijken. (ook HD programma's). Wat nog niet werkt is het schedulen van opnames, volgens KPN wordt er aan gewerkt...
Plus pakket: uitzending gemist werkt goed, tot 10 dagen terug. Alleen staat een programma er niet altijd gelijk op. Weet dus niet zeker of ieder programma er op staat. Tevens is het ophalen van de lijsten best wel traag. Ik wil nog testen om op alle 4 tv's tegelijk hd kanaal af te spelen en nog een internet download opstarten.
Je kan films huren videoland kanaal. daarvoor voer je de pin code in enkomt dan op je faktuur. Heb dit nog niet getest. prijzen zijn gelijk en iets hoger dan de videotheek. Verder kan je geen HD films (blueray) 'huren'.
De gehuurde film blijft 48uur staan.
Heb nog ziggo analoog en Canaal digitaal satelliet(oa ivm Film1). Ziggo analoog gaat er binnenkort uit.
Dus vooralsnog werkt e.e.a.
Storingen: Totnutoe 1x dat alles eruit lag, een power reset van de Nexus box verhielp het euvel, wel iets om in de gaten te houden.
[
Voor 27% gewijzigd door
bhoek op 06-12-2011 23:27
]