[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansingerland

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

tsja het is voor mij ook wel belangrijk om m'n kennis op peil te houden.
en ja het is ook wel een beetje doorgeslagen hobby.

het belangrijkste is wel dat het allemaal niet zichtbaar moet zijn in huis. en dat lukt altijd goed. je huis is ook je comfort zone, en dan wil je geen troep overal. zeker m'n vriendin zou hier niet tegen kunnen.

die procurve 1810 switches zijn echt een aanrader hoor! prijs kwaliteit is super! gigabit, vlans en lacp allemaal mogelijk voor niet al te veel geld. en het allerbelangrijkste: zonder fan. dus geen herrie.

wel zo prettig in huis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:43:
tsja het is voor mij ook wel belangrijk om m'n kennis op peil te houden.
en ja het is ook wel een beetje doorgeslagen hobby.

het belangrijkste is wel dat het allemaal niet zichtbaar moet zijn in huis. en dat lukt altijd goed. je huis is ook je comfort zone, en dan wil je geen troep overal. zeker m'n vriendin zou hier niet tegen kunnen.
Respect voor je kunde en kennis op dit gebied, want dit klinkt qua setup meer dan goed in mijn ogen.... en ja, ik ken het verhaal van geen zichtbare kabels in huis... Mijn oplossing was een scheiding en een vriendin die het niet boeide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:46:
[...]

Respect voor je kunde en kennis op dit gebied, want dit klinkt qua setup meer dan goed in mijn ogen.... en ja, ik ken het verhaal van geen zichtbare kabels in huis... Mijn oplossing was een scheiding en een vriendin die het niet boeide :P
dank!

en gewoon scheiden vanwege losse kabels... hahahahaha zal vast niet de hoofdreden zijn geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:46:
[...]

Scheiding kan vaak duurder zijn i.v.m. alimentatie en andere kosten.
Soms wil het dan schelen om mooie plinten te nemen of kabels in de muur weg te werken :P

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Ander topic, nog een flame. Kappen nu.

[ Voor 81% gewijzigd door IEF op 10-11-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Gisteren een brief gehad van de KPN. Binnen twee weken gaan ze wat spullen opsturen en een afspraak maken voor de aansluiting.

Ik ben benieuwd wanneer ze daadwerkelijk gaan afmonteren

Iemand anders al bericht gehad in Bergschenhoek?

[ Voor 0% gewijzigd door svdheuvel op 09-11-2011 13:27 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 11:59
Ik las dit artikel, dacht laat ik dit even delen:
http://webwereld.nl/nieuw...itingen-is-klantloos.html

SV - orientatie op WP (7,5 kW) 300l boiler in combinatie met 12x PV(T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
Deze dan:

nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in

Ik hoop niet dat dat betekent dat KPN nu mijn internetaansluiting gaat leveren i.p.v. Lijbrandt, want ik wil straks wel graag een mailserver kunnen blijven draaien en dat kan niet bij KPN.....

• toxict
Bij deze mijn excuses voor mijn "rants" van gisteren over KPN.
Heb al op mijn donder gehad van een mod. en terecht.

Ik had natuurlijk direct de NMA moeten bellen....consumenten bellen/mailen/schrijven Consuwijzer.

http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Als iedereen die het er niet mee eens is wat KPN doet die nu ook doet dan staan we samen sterker.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Alles wordt KPN nu .

http://glasvezelnetwerkaa...1/kpn-vreet-alles-op.html

woensdag 9 november 2011KPN schrokt alles op....
Laatst aangevuld om 20.34 uur

Velen die wantrouwend stonden en staan t.o.v. KPN hebben gelijk gekregen. Ondanks dat KPN glasvezel maar niets vond koopt men nu bijna alles op om de macht volledig in handen te krijgen.

Een primeur voor dit weblog is dat ook de vernieuwende en eigenwijze provider KickXL er inmiddels kennelijk niet meer is als zelfstandig bedrijf. In het Kamer van Koophandel register staat Reggeborgh sinds 2 november als enige aandeelhouder vermeld. De praktische overdracht zou al op 10 augustus hebben plaatsgevonden.

Door de medewerkers van Reggefiber onderdeel van investeringsmaatschappij Reggeborgh is ons mede vanuit het label Glashart altijd verteld hoe mooi glasvezel voor de mensheid zou zijn. Er werd meewarig gedaan over UPC als monopolist. Er werd gepronkt met de openheid van het netwerk en zogenaamde WGDO diensten van hoge kwaliteit waaronder IPTV en de vernieuwende providers XMS en Lijbrandt.

Nu is voor ons als klanten echt duidelijk geworden dat het Reggeborgh/ Reggefiber kennelijk alleen maar ging om het grote geld, dat we of we willen of niet worden overgeleverd aan KPN. KPN waarover in Trouw op 1 juni nog een artikel verscheen onder de kop: "Visieloos KPN zou moeten gaan voor open internet"

--------------------------------------------------------------------------------

De NMA
Voor het allemaal officieel kan doorgaan zal de NMA goedkeuring aan het voornemen moeten geven. Voor wie dit weblog regelmatig volgt zal het toch redelijk duidelijk moeten kunnen zijn dat er tussen de theoretische openheid van het glasvezelnetwerk en de inmiddels ontstane praktische situatie een grote mate van spanning zit.

KPN als glasvezellegger, operator en WBA-leverancier en last but not least als provider in vele hoedanigheden. Hoe zat het ook al weer met het begrip Aanmerkelijke MarktMacht

• svdheuvel
Mr Magic schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:11:
Deze dan:

nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in

Ik hoop niet dat dat betekent dat KPN nu mijn internetaansluiting gaat leveren i.p.v. Lijbrandt, want ik wil straks wel graag een mailserver kunnen blijven draaien en dat kan niet bij KPN.....
Je kan "gewoon" een mailserver draaien als je een kpn aansluiting heb. Klikkerdeklik. Ik ben het namelijk ook van plan.

• Mr Magic
svdheuvel schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:53:
[...]

Je kan "gewoon" een mailserver draaien als je een kpn aansluiting heb. Klikkerdeklik. Ik ben het namelijk ook van plan.
Brr.. allemaal enge dingen zoals mail laten afleveren op een ander poortnummer.

Dat wil ik dus niet en daarom heb ik ook voor Lijbrandt gekozen. Zij gaven aan dat ze geen poorten blokkeren.

Maar goed, misschien een goede reden om onder het jaarcontract uit te komen. Kan ik gewoon bij Xs4all blijven. Die leveren tegenwoordig ook glasvezel namelijk ;)

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Mr Magic schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:01:

Maar goed, misschien een goede reden om onder het jaarcontract uit te komen. Kan ik gewoon bij Xs4all blijven. Die leveren tegenwoordig ook glasvezel namelijk ;)
En dat is dan ook weer KPN 8)7

Waiting on the world to change

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 15:39
Vandaag Van gelder afspraakbrief gekregen voor activatie glasvezel op mijn adres(b hoek). Ze komen dinsdag aanstaande.

Ik heb/had/heb edutel------ons brabant net en dan toch weer KPN lees ik hierboven.
Wordt wel ingewikkeld zo.

Een kennis van mij in Bergschenhoek is gisteren volledig aangesloten door een KPN monteur. Hij had zijn apparaten een week eerder gekregen.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hoefkade schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:31:
Vandaag Van gelder afspraakbrief gekregen voor activatie glasvezel op mijn adres(b hoek). Ze komen dinsdag aanstaande.

Ik heb/had/heb edutel------ons brabant net en dan toch weer KPN lees ik hierboven.
Wordt wel ingewikkeld zo.

Een kennis van mij in Bergschenhoek is gisteren volledig aangesloten door een KPN monteur. Hij had zijn apparaten een week eerder gekregen.
Mag ik vragen waar je ongeveer woont (wijk, of in de buurt van...?) In het A gebied?

Ik zit hier natuurlijk ook al een tijdje te trappelen met mijn Edutel, oh nee Ons Brabant Net, toch KPN aanvraag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
pinda powerrr schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:54:
[...]

Mag ik vragen waar je ongeveer woont (wijk, of in de buurt van...?) In het A gebied?

Ik zit hier natuurlijk ook al een tijdje te trappelen met mijn Edutel, oh nee Ons Brabant Net, toch KPN aanvraag 8)
Ik woon in B gebied. Mossenbuurt.
Mijn kennis woont in C gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komen ze ook dinsdag. Zit in gebied C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:00
Ik woon in het C-gebied. Afgelopen dinsdag is het modem geplaatst. Vandaag kreeg ik de brief van OnsBrabantnet binnen. Helaas, na het aansluiten van eerst mijn TimeCapsule en later rechtstreeks mijn iMac bleek dat er ergens een 'kinkje' in de kabel zit. Terug maar weer naar mijn vertrouwde Telfort voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
mmm, interessant, wanneer heb je je dan aangemeld. Ben wel benieuwd naar de gehanteerde volgorde van oplevering. Ik zit in A en nog geen brief gezien. augustus 2010 ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Hier ook gebied C. Aangemeld bij Lijbrandt in juni 2010. Vorige week lieten zij nog weten dat het nog niet bekend is wanneer ik aangesloten word omdat er nog geen planning zou zijn.

Beetje vreemd dat OBN en KPN blijkbaar al wel mensen aan het aansluiten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

boot77 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:42:
mmm, interessant, wanneer heb je je dan aangemeld. Ben wel benieuwd naar de gehanteerde volgorde van oplevering. Ik zit in A en nog geen brief gezien. augustus 2010 ingeschreven.
Idem.. Gebied A en september ingeschreven.
Gebied A is ook als eerste wijk voorzien van een PoP.

Maar zo te lezen gaan ze de beloofde deadline wel halen, geheel Lansingerland voorzien van glas vóór december. Dat was tenslotte de afspraak, alleen het aansluiten hè, daar nemen ze dan ff de tijd voor.
Het is wel teleurstellend dat het bij eigenlijk iedereen lang duurt. Er is een ruim jaar "actie" gevoerd om zoveel mogelijk aanmeldingen te krijgen, nou ligt het er en laten de providers het een beetje afweten door met te weinig monteurs door de dorpen te gaan, tenminste, zo komt het op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

hoera! ik heb glas! :) (mossenbuurt)

heldenvan.nu zouden eerst volgende week vrijdag komen. bellen ze op:
meneer kan het misschien deze vrijdag al? (ze belde donderdag :))
tuuuurlijk kom d'r maar in....

monteur was onder de indruk van de meterkast....

tip: als je het modem in bridge laat zetten en je eigen router gaat een pppoe verbinding opzetten, let dan in de configuratie op de mtu en mss waarden. standaard staan die niet goed: mtu 1492, mss 1452 zijn de juiste waarden. (ben ik best een uur of 3 mee bezig geweest)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1587618906.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Misschien een heel lullige vraag, maar weet je ook waarom je niet de volle snelheden haalt?

Bij mij was Ziggo heel stabiel (totdat de rest van de wijk een upgrade kreeg), de volle 120 Mbit down en 9,6 upload. Het glas zou theoretisch gezien ook volop moeten binnen komen (100/100 dus).

Het zijn natuurlijk heel erg nette waardes, maar zeker de upload blijft toch wel een stukje achter.
Wellicht dat jij dat kan uitleggen, aangezien je er iets meer kennis van zaken hebt dan het gemiddelde :P

Of snoept alle apparatuur een beetje Mbits weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

pinda powerrr schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:30:
Misschien een heel lullige vraag, maar weet je ook waarom je niet de volle snelheden haalt?

Bij mij was Ziggo heel stabiel (totdat de rest van de wijk een upgrade kreeg), de volle 120 Mbit down en 9,6 upload. Het glas zou theoretisch gezien ook volop moeten binnen komen (100/100 dus).

Het zijn natuurlijk heel erg nette waardes, maar zeker de upload blijft toch wel een stukje achter.
Wellicht dat jij dat kan uitleggen, aangezien je er iets meer kennis van zaken hebt dan het gemiddelde :P

Of snoept alle apparatuur een beetje Mbits weg :+
ik heb die vraag ook uitgezet bij heldenvan.nu
bij het testen rechtstreeks op de macbook was de upload ook niet boven de 75-80...
misschien eet pppoe wat op.... ik weet het niet...

[ Voor 3% gewijzigd door HJR op 12-11-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Even een ander vraagje w.b. netwerken.

Ik heb een Synology DS411J NAS en als ik via mijn interne netwerk er naartoe FTP, dan kan ik op volle snelheid up en downloaden naar dat ding.

Maar als ik buiten mijn eigen netwerk er naartoe FTP, dan haal ik niet meer dan 2MB/s als upload vanaf mijn NAS, naar waar ik ook maar zit....En die mensen hebben 50Mbps / 100Mbps abbo's.

Enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

probeer de server in Luxembourg met speedtest.net te benaderen, geeft betere resultaten.....
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1588923571.png
ik heb een 50/50 abbo

[ Voor 12% gewijzigd door emaurer op 13-11-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

toxict schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:06:
Even een ander vraagje w.b. netwerken.

Ik heb een Synology DS411J NAS en als ik via mijn interne netwerk er naartoe FTP, dan kan ik op volle snelheid up en downloaden naar dat ding.

Maar als ik buiten mijn eigen netwerk er naartoe FTP, dan haal ik niet meer dan 2MB/s als upload vanaf mijn NAS, naar waar ik ook maar zit....En die mensen hebben 50Mbps / 100Mbps abbo's.

Enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken?
je hebt uitgesloten dat het aan je interne netwerk lag, of een instelling op je synology.
probeer eens de speedtest.net test. als de upload daar ook niet boven de 2mb komt, dan wordt al je uitgaande verkeer geknepen.
als je upload bij speedtest.net wel veel hoger is, dan word je ftp upload waarschijnlijk door je provider geknepen/aan de ontvangende kant geknepen.

probeer ook eens een http upload naar je kennissen.

je moet echt nog wat testen gaan doen om dit uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

emaurer schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:44:
[...]

probeer de server in Luxembourg met speedtest.net te benaderen, geeft betere resultaten.....
[afbeelding]
ik heb een 50/50 abbo
goede tip....
hoger dan 94mb ga je niet halen... komt door een stukje overhead....

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1592017150.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo1001
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 14:53
Vraagje aan de experts _/-\o_ hier op het forum, hopelijk is dit het juiste topic voor mijn vraag.

Helaas werkt de lijbrandt verbinding bij mijn moeder nu al bijna 4 weken niet. In eerste instantie alleen analoge TV, geen IP diensten. Dit bleek aan de glasvezel kabel buiten de woning te liggen. Deze is gerepareerd waarna ze alleen IP diensten had en geen analoge TV. Dit zou uitgezet zijn en moest weer aangezet worden. Helaas vielen na ongeveer een week alle diensten helemaal weg. Dus geen IP en geen analoge TV meer. In eerste instantie is het modem toen verwisseld, maar dit hielp helaas niet.

Na enkele dagen is toen de lijn doorgemeten (vorige week) waaruit bleek dat er te weinig signaal op stond. Helaas tot op heden nog steeds geen melding wanneer het gefixed wordt. Ik snap dat dit probleem niet direct bij Lijbrandt ligt, maar ik heb helaas geen idee hoe ik contact kan op nemen met de glasvezel provider (Reggefiber?). Heeft iemand nog een idee hoe ik dit zsm opgelost kan krijgen ? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik neem aan dat het over Berkel gaat?
Dan kan je de Glashart winkel binnen lopen in Bergschenhoek.

Glashart Servicepunt
Julianalaan 6
2661 EL Bergschenhoek
T 010 - 7989006 (bereikbaar vanaf 09.30 uur)
bergschenhoek@glashart.nl

Dat werkt vaak wat beter ;) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodo1001 schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:07:
Helaas tot op heden nog steeds geen melding wanneer het gefixed wordt. Ik snap dat dit probleem niet direct bij Lijbrandt ligt, maar ik heb helaas geen idee hoe ik contact kan op nemen met de glasvezel provider (Reggefiber?). Heeft iemand nog een idee hoe ik dit zsm opgelost kan krijgen ? Alvast bedankt.
Mmmm, men had mij beloofd dat die interne communicatie tussen Lijbrandt en Reggefiber nu op orde zou zijn, nadat ik drie dagen geen analoog had door een gebroken fiber ergens tussen Dordrecht en B&R.
Bij mij duurde het namelijk ruim twee dagen voordat Lijbrandt het voor elkaar kreeg een Reggefiber monteur op pad te krijgen (die het vervolgens binnen twee uur had gevonden en gefixt laat in de avond en mij persoonlijk belde namens Lijbrandt om te vragen of ik weer TV had, waarvoor mijn respect en complimenten overigens).

Het lijkt er dus op dat die belofte weer helemaal is weggezakt.... Heb je al eens aan de bel getrokken bij het webteam van Lijbrandt in het draadje klachten lijbrandt? Wellicht werkt dat sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het modem vanmiddag geplaatst. Alleen nog geen activiteit. Nu maar hopen dat het inderdaad binnen 48 geactiveerd is zoals de brief vermeldde. Heb OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
Bij mij is gisteren de boel geactiveerd door Van Gelder. Ik heb nog geen brief of installatiepakket ontvangen van OBN. Iemand die ook deze volgorde heeft? Anders moet ik bellen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoefkade schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:21:
Bij mij is gisteren de boel geactiveerd door Van Gelder. Ik heb nog geen brief of installatiepakket ontvangen van OBN. Iemand die ook deze volgorde heeft? Anders moet ik bellen met ze.
Ja hier ook die volgorde. Heb jij wel al internet signaal via het modem? In de brief van Van Gelder staat dat activatie tot 48 uur kan duren en dat er nog een opleverbrief van Edutel (OBN) volgt. Dus morgen zou er signaal moeten zijn, anders kan ik gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:07:
[...]

Ja hier ook die volgorde. Heb jij wel al internet signaal via het modem? In de brief van Van Gelder staat dat activatie tot 48 uur kan duren en dat er nog een opleverbrief van Edutel (OBN) volgt. Dus morgen zou er signaal moeten zijn, anders kan ik gaan bellen.
Ben terughoudend in al aansluiten van de boel. Ik heb ook nog een lopend ziggo abonnement. Ik wil niet twee maanden met dubbele lasten zitten. Zou zonde zijn van de 6 maanden gratis aanbieding die ik pakte 1,5 jaar geleden.
Ben eerlijk een beetje het overzicht kwijt wanneer OBN volledig gaat werken, telefoonnummer geporteerd is, e.d.
Volgens mij zouden zij ook Ziggo opzeggen.

Ik wacht nog twee dagen af voor bericht en dan maar contact zoeken.

• Mr Magic
Hmm, Lijbrandt houdt er blijkbaar een ander beleid op na v.w.b. het plaatsen van de modems.

Ik had de volgende vraag gesteld:
Ik lees op internet dat er inmiddels al modems geplaatst worden bij mensen in Bergschenhoek, ook in gebied C waar ik zelf woon. Het gaat hier om de providers OBN en KPN.

Heeft Lijbrandt inmiddels ook al een planning?
En kreeg dit als antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vraagt wanneer uw modem geplaatst wordt.

Het glasvezelnetwerk in uw buurt is nog niet volledig opgeleverd. Dit betekent dat Lijbrandt nog geen monteur langs kan sturen om een modem te laten plaatsen.

Wanneer het glasvezelnetwerk volledig is opgeleverd. Wordt er binnen 3 weken contact met u opgenomen door onze aannemer om een afspraak te maken wat betreft het installeren van het modem.
Wel jammer. Volgens mij zou het efficienter zijn om de modems alvast te plaatsen, zodat de aansluitingen alleen nog maar geactiveerd hoeven te worden als de infrastructuur klaar is. Op deze manier duurt het alleen maar weer langer...

Verwijderd

Zojuist even contact gehad met OBN. Konden in systeem zien dat het modem inderdaad deze week geplaatst is (Bergschenhoek, gebied C). Ook konden zij zien dat de aanvraag voor oplevering al in behandeling is genomen. Zal spoedig contact opgenomen worden voor de daadwerkelijke activatie. Dus helaas nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Bij werkt alles inmiddels (B'hoek gebied C). Vorige week dinsdag is het modem geplaatst. Vrijdag de opleveringsbrief gekregen. Werkte niet. Na telefonisch contact bleek er 'iets' niet te werken. Gisteren de monteur geweest en zonder dat deze wat deed, werkte alles. Beloofde snelheid wordt gehaald (60MB). A.s. donderdag wordt mijn telefoonnummer overgezet. Daar zorgt OBN voor. Ben wel benieuwd wat er dan met mijn Telfort aansluiting gebeurt. Zij zeggen wel de telefoon op, maar niet het internet??

Toch twijfel ik of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Telefoon en Internet kost straks 55 euro, ik heb niet gekozen voor de TV-optie. Ziggo 120 Mb is volgens mij goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
@coinman63:

De telefonie aansluiting van Telfort is automatisch opgezegd wanneer het nummer wordt geporteerd naar een andere provider (tenzij je nog binnen de eerste 12 maanden zit).
Het internet deel van Telfort kun je telefonisch opzeggen, je krijgt per post een bevestiging.
Hou na het beëindigen van het abonnement bij Telfort nog wel de facturen (via Mijn Telfort) even in de gaten, soms loopt er toch nog iets door en moet men het corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-08 05:41
Owkee, hier ook up-and-running met Lijbrandt in Berschenhoek (Bomenbuurt).
Vrijdag 11 november kwam een monteur van Van Gelder de glasvezelmodem aansluiten. Helaas stond alleen het analoge-TV signaal op de kabel, dus geen internet en IPTV. Zodra het lampje voor het digitale signaal zou gaan branden, kon ik nog een telefoontje voor een afspraak verwachten om de lijn te activeren ("Dat kunt u niet zelf" ;) ).

Woensdag 16 november brandde het lampje toen ik thuis kwam. Als IT-er sluit je dan meteen je laptop aan om te kijken of je hem zelf kunt activeren. Het duurde inderdaad niet lang voordat ik de opleveringspagina voor m'n neus had. Uiteraard even het huisadres gecontroleerd, screenshot gemaakt en op 'Opleveren' geklikt. Tadaa, meteen een werkende internetverbinding (25/25)! Meteen m'n Netgear WNDR3700 (met OpenWRT) aangesloten, die tot nu alleen diende als AP.

Zaterdag 19 november de Amino A140 ontvangen. Eindelijk uitproberen of m'n VLAN configuratie ging werken, zodat ik geen extra kabel hoef te trekken van de meterkast naar de TV. En ja, dat werkt gelukkig. Dus van m'n Genexis gaat poort 1 naar de WAN poort van m'n WNDR3700 en poort 2 gaat naar een poort (IPTV VLAN) van m'n WNDR3700. Van de WNDR3700 gaat er een VLAN trunk naar een Netgear GS108T bij m'n ESX Server. Van daaruit loopt er een VLAN trunk naar nog een GS108T achter de TV. Hierop zit de Amino op het IPTV VLAN en m'n PS3 en Popcorn Hour op het Default VLAN.
Aandachtspunt bij de configuratie van de GS108T is dat je geen gebruik moet maken van de "Auto-Video Configuration" m.b.t. Multicast. Hiermee ontving de Amino geen stream.

Vandaag maar eens aan de slag gegaan met coax. Prima analoog beeld op de TV in de slaapkamer. Daarna de TV beneden maar eens laten scannen naar digitale DVB-C kanalen (mochten er ooit een problemen zijn met IPTV).... Niets gevonden. In dit topic heeft spikecity de frequenties voor Berkel geplaatst, dat werkt al beter. Er worden wat kanalen gevonden (1,2,3 en een paar minder bekende), maar geen RTL en SBS. Dus dat is nog even verder puzzelen, maar aangezien we toch IPTV gebruiken heeft dat niet zo'n haast.

De nummerportering aanvragen via Mijn Lijbrandt geeft een foutmelding, morgen nog maar eens proberen. Dan ga ik ook Telfort (nouja eerst even de portering afwachten) en Ziggo opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
"Geachte heer van den Heuvel,

Alle apparatuur(voor u woning) is sinds een week gereed, KPN heeft van ons het ‘groene licht’ gekregen.

Voor het afmonteren van de aansluiting, wordt er een afspraak met u gemaakt door KPN. Normaal gesproken wordt er een afspraak enkele dagen na het ontvangst, van het pakket, gemaakt.

Mocht u een week, na ontvangst van het pakket, nog niks hebben gehoord, stuur mij een e-mail en ik ga erachteraan voor u.

Ik vertrouw er op u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,"

Net voor het weekend deze info via de mail gehad. Ik zit nu te wachten op het pakket en de afspraak voor de aansluiting.

Bergschenhoek Gebied A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En weer even mijn twee-wekelijks belletje met OBN gehad:

-Is er al duidelijkheid wanneer ik kan worden aangesloten? "Nee meneer, volgens onze gegevens ligt er nog geen glas bij u in de woning"
-Euhh, dat ligt er al zeker twee maanden hoor. "Oh meneer, dan kloppen onze gegevens niet"
-En wat gaan we daaraan doen? "tja, we moeten wachten op groen licht van de aannemer."

Pfff....kansloos weer.

Volgens deze medewerker is er pas sinds twee weken toestemming van KPN aan OBN en Lijbrandt om aan te sluiten. Ze "hopen" eind van het jaar klaar te zijn, maar het kan net zo goed naar begin dit jaar gaan.

B'hoek, gebied A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:54:
En weer even mijn twee-wekelijks belletje met OBN gehad:

-Is er al duidelijkheid wanneer ik kan worden aangesloten? "Nee meneer, volgens onze gegevens ligt er nog geen glas bij u in de woning"
-Euhh, dat ligt er al zeker twee maanden hoor. "Oh meneer, dan kloppen onze gegevens niet"
-En wat gaan we daaraan doen? "tja, we moeten wachten op groen licht van de aannemer."

Pfff....kansloos weer.

Volgens deze medewerker is er pas sinds twee weken toestemming van KPN aan OBN en Lijbrandt om aan te sluiten. Ze "hopen" eind van het jaar klaar te zijn, maar het kan net zo goed naar begin dit jaar gaan.

B'hoek, gebied A
Mmmm, jij hebt ook wel mazzel zeg... NOT dus :)
Wat mij wel deugt doet (ondanks jouw probleem) is dat het dus niet alleen Lijbrandt is die problemen heeft met opleveren en informatie over statussen op het nieuwe WBA netwerk in de twee B's.

En het klinkt overigens wel bekend, want zelfs mijn oplevering ging over zoveel schijven heen dat zelfs ik er duizelig van werd wie nu wat ging doen om het hier aan de gang te krijgen (en dat was in de opstartfase van Lijbrandt in B&R).

• Mr Magic
Vandaag een brief in de bus van Xs4all dat zij ook glas kunnen leveren op mijn adres.

Ik zou dolgraag bij Xs4all blijven en overstappen op hun glasdienst, maar helaas heb ik bij de voorinschrijving getekend voor een jaar Lijbrandt.

Misschien kan ik nog switchen als de NMA de overname van Lijbrandt door KPN goedkeurt, dan zijn het allebei KPN-dochters :)

Update

Grrr :( Vandaag een brief in de bus van Lijbrandt, dus ik denk "Yes, ze komen me aansluiten!"

Dus niet.... is het een reclame-brief... dat ik al gekozen heb voor glasvezel en of ik buren/vrienden wil aanmelden, zodat ik een foto op canvas kan krijgen.

Laat die foto maar zitten en sluit me eerst maar eens aan Lijbrandt!

[ Voor 32% gewijzigd door Mr Magic op 25-11-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
MMmm, alles wat mis kan gaat, gaat ook mis. Gisteren zou mijn telefoon geporteerd zijn. Niet dus. Nu zit ik een kleine week zonder telefoon. Excuses natuurlijk, maar eerst een week geen internet, nu weer een week geen telefoon. Ben blij dat ik TV niet genomen heb. Althans ik had in mei vorig jaar aangegeven dat ik het wel wilde, maar omdat alles zolang duurde heb ik een Ziggo abonnement genomen. Bevalt prima, dus ik hoef even geen glasvezel TV. Dat had ik netjes doorgegeven, maar op mijn klantenkaart staat die TV er natuurlijk nog wel bij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
coinman63 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:04:
MMmm, alles wat mis kan gaat, gaat ook mis. Gisteren zou mijn telefoon geporteerd zijn. Niet dus. Nu zit ik een kleine week zonder telefoon.
Zou je toe kunnen lichten waarom het niet werkt? Als er niet geporteerd is zou je telefoon nog via je oude provider moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week aangesloten door de monteur van Van Gelder op het glasvezelnet met als aanbieder Lijbrandt.
Wij wonen op de Snoekbaars, B'hoek.
Na een uurtje wachten werkt ALLES in één keer, natuurlijk wel nog met een leennummer voor de telefonie.
Dit wordt komende week geporteerd.
Internet up/down met de beloofde 25 Mbit
TV via cat5 EN gewoon via de coax.

Dit valt mij 100% mee :)
Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
vandaag brief van OBN dat per 1 december spul actief wordt.

In de brief staat dat je zelf je oude diensten moet opzeggen. Als je kiest voor behoud van huidige nummer dan zullen zij het abonnement bij uw huidige telefoonprovider opzeggen.

Misschien dat iemand hier het antwoord al heeft: Ik heb ziggo alles in 1.

Als ik dit nu opzeg gaat ook de telefonie eraf(met als gevolg dat het nummer niet geporteerd kan worden). Zou OBN dus nu alleen het telefonie gedeelte opzeggen of doen ze dan het hele pakket?

Geen antwoord ,geen nood. Maandag is de helpdesk weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
hoefkade schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:13:

In de brief staat dat je zelf je oude diensten moet opzeggen. Als je kiest voor behoud van huidige nummer dan zullen zij het abonnement bij uw huidige telefoonprovider opzeggen.

Als ik dit nu opzeg gaat ook de telefonie eraf(met als gevolg dat het nummer niet geporteerd kan worden). Zou OBN dus nu alleen het telefonie gedeelte opzeggen of doen ze dan het hele pakket?

OBN porteert het telefoonnummer, zij doen geen rechtstreekse opzegging. Gezien 1 december nog maar 3 werkdagen weg is, is ziggo al minstens een week op de hoogte.

Je zou bij Ziggo na moeten vragen hoe ze reageren op de uitportering. Ik verwacht dat ze je een nieuw abonnement geven zonder telefonie.

Persoonlijk zou ik gewoon wachten tot alles via OBN werkt en dan Ziggo opzeggen. Die 3 werkdagen die je extra betaalt maakt toch nauwelijks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week Ziggo gebeld over opzeggen van hun diensten:
Ze kunnen bij een all-in-one pakket het abonnement pas opzeggen als het telefoonnummer is geporteerd.
Dus als eerste het telefoonnummer regelen!. Je kunt natuurlijk ook ziggo gelijk opzeggen maar dan lukt de nummerportering niet meer (vlg ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment geen EPG via DVB-C. Anderen ook last van?
Te laat, is alweer gefixt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
@hulkiedulkie
Mijn telefoon is wel opgezegd bij Telfort, maar in het systeem van OBN is de portering niet verwerkt. Beetje rare situatie nu. Ik kan wel bellen, maar belt iemand mij, dan krijgt hij direct het antwoordapparaat van Telfort (oude provider). Belt iemand van OBN, dan gaat wel de telefoon over. Nou hang ik al lang niet meer zo aan vaste telefonie (twijfel soms zelfs om het op te zeggen), maar zul je zien dat we net nu regelmatig gebeld worden (zie ik aan de e-mails van telfort met gemiste oproepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
coinman63 schreef op zondag 27 november 2011 @ 08:55:
@hulkiedulkie
Mijn telefoon is wel opgezegd bij Telfort, maar in het systeem van OBN is de portering niet verwerkt. Beetje rare situatie nu. Ik kan wel bellen, maar belt iemand mij, dan krijgt hij direct het antwoordapparaat van Telfort (oude provider). Belt iemand van OBN, dan gaat wel de telefoon over. Nou hang ik al lang niet meer zo aan vaste telefonie (twijfel soms zelfs om het op te zeggen), maar zul je zien dat we net nu regelmatig gebeld worden (zie ik aan de e-mails van telfort met gemiste oproepen).
Klinkt inderdaad alsof OBN heeft verzuimd het nummer te porteren waardoor het nummer nu wel actief is binnen het netwerk van Edutel maar externe calls nog naar Telfort worden gerouteerd.

Dit komt wel goed, maar zelfs in het gunstigste geval duurt dit een week nadat je het gemeld hebt. Langer als ze bij OBN zitten te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hoefkade schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:13:

Best apart, aangezien OBN mij gebeld heeft voor extra gegevens voor het opzeggen. Daarna kreeg ik brieven thuis, met daarin opzegbrieven voor Ziggo. Daar stond alles al ingevuld en hoefde alleen mijn handtekening onder.
Er staat expliciet in dat ik gebruik maak van de overstapservice, dus zij verzorgen alle rompslomp.

Ik heb weer een dingetje extra om op te letten zie ik..
Hulkiedulkie schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:32:
[...]

OBN porteert het telefoonnummer, zij doen geen rechtstreekse opzegging. Gezien 1 december nog maar 3 werkdagen weg is, is ziggo al minstens een week op de hoogte.

Je zou bij Ziggo na moeten vragen hoe ze reageren op de uitportering. Ik verwacht dat ze je een nieuw abonnement geven zonder telefonie.

Persoonlijk zou ik gewoon wachten tot alles via OBN werkt en dan Ziggo opzeggen. Die 3 werkdagen die je extra betaalt maakt toch nauwelijks uit.
Zie bovenstaande reply van mij, wat is nu waar?
Of krijgt iedereen een andere behandeling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn glasvezelaansluiting door Glashart opgeleverd (Van Ruysdaellaan, gebied C, Bergschenhoek). Telefoon werkte direct via het tijdelijke nummer. Mijn huidige nummer, via Ziggo, werkt natuurlijk ook nog. Ik wacht met de aanvraag voor porteren van het huidige telefoonnummer totdat internet en tv geactiveerd zijn. Ik heb destijds in mei 2010 gekozen voor Lijbrandt glasvezel compleet 50 met een IPRTV BOX HDMI i.p.v. IPRTV BOX SD, met bijbetaling van 61 euro. Waarschijnlijk gaat Lijbrandt een Amino 130 leveren. Vraag me af wat ik zou moeten bijbetalen voor een AMINO M540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:33:
Waarschijnlijk gaat Lijbrandt een Amino 130 leveren. Vraag me af wat ik zou moeten bijbetalen voor een AMINO M540.
Het zal denk ik eerder een Amino 140 worden, en volgens mij is 99 euro bijbetalen een M540 bovenop die 61 euro bijbetalen voor de 130m/140 uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
pinda powerrr schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:06:
[...]

Best apart, aangezien OBN mij gebeld heeft voor extra gegevens voor het opzeggen. Daarna kreeg ik brieven thuis, met daarin opzegbrieven voor Ziggo. Daar stond alles al ingevuld en hoefde alleen mijn handtekening onder.
Er staat expliciet in dat ik gebruik maak van de overstapservice, dus zij verzorgen alle rompslomp.

Ik heb weer een dingetje extra om op te letten zie ik..

[...]

Zie bovenstaande reply van mij, wat is nu waar?
Of krijgt iedereen een andere behandeling :X
Als je hebt gekozen voor overstapservice via OBN krijg je inderdaad een andere behandeling dan Hoefkade die (wat ik uit zijn post opmaak) niet heeft gekozen voor overstapservice.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulkiedulkie op 29-11-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
Hulkiedulkie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:07:
[...]

Als je hebt gekozen voor overstapservice via OBN krijg je inderdaad een andere behandeling dan Hoefkade die (wat ik uit zijn post opmaak) niet heeft gekozen voor overstapservice.
Kreeg naar aanleiding van dit forum een direct message van OBN met verzoek voor klantnummer zodat ze wat konden uitzoeken. Kort hierop werd ik gebeld door OBN welke bevestigde dat portering in gang was gezet en dat ik zelf mijn diensten moet opzeggen.
Ik meende dat ik wel een overstapservice had aangevraagd maar volgens het systeem dus niet. Ik weet het ook niet meer zeker omdat de originele aanvraag al van juni 2010 is.
Nu tevreden over de aanpak van de service.....afwachten of de portering goed verloopt. Mijn diensten waren al wel actief.

Ziggo direct opgezegd maar dat loopt nu dus nog tot 29 dec.

Denk dat ik er nog een briefje aan ga wagen naar OBN want nu snoepen ze toch wel aan mijn gratis 6 mnd. Hadden ze iets mee duidelijkheid kunnen geven qua aanvang diensten had ik daar met ziggo rekening kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet werkt nu ook. Het wachten is op de settopbox van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 18:00
wat een geklooi van lijbrandt. ik krijg van lijbrandt (als ik al reactie krijg) steeds te horen dat op mijn adres de infra nog niet klaar is, terwijl mijn buren (2 huizen verder, zelfde blok) via KPN al twee weken lang gebruik maken van glas internet. woon op parkzoom1 (bij de school). Gister gebeld, zou teruggebeld worden door 2e lijn hierover.. (not). Lijbrandt heeft het echt niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

thund3rball schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:56:
wat een geklooi van lijbrandt. ik krijg van lijbrandt (als ik al reactie krijg) steeds te horen dat op mijn adres de infra nog niet klaar is, terwijl mijn buren (2 huizen verder, zelfde blok) via KPN al twee weken lang gebruik maken van glas internet. woon op parkzoom1 (bij de school). Gister gebeld, zou teruggebeld worden door 2e lijn hierover.. (not). Lijbrandt heeft het echt niet voor elkaar...
KPN is hier het toverwoord. Omdat KPN het grootste aandeel heeft in het netwerk, bepalen zij wie er aangesloten worden. Dat zijn dus eerst alle KPN klanten en sinds twee weken mondjesmaat ook de Lijbrandt en OBN klanten.

Overigens dinsdagochtend een DM gekregen van OBN_webcare om wat gegevens te geven, konden zij verder aan de slag waarom alles zo lang duurt en de manieren van overstappen te bekijken.
Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat andere dingen aan te kaarten en vandaag stonden er ineens monteurs op de stoep om de kabel te vervangen en door te meten.
Nu is dus eindelijk het "aannemers gedeelte" klaar en hebben zij groen licht gegeven aan OBN, die dan op hun beurt weer contact met mij opnemen voor een afspraak om aan te sluiten.

Dus, of het is puur toeval, of het webcare team van OBN weet wél de juiste poppetjes te bereiken en aan te sturen.
Hoe dan ook, er gloort licht in de meterkast aan de horizon.

Wellicht voor andere lezers hier, mocht het wat stroef gaan om contact op te nemen met obn_webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Kom toevallig dit forum tegen in mijn zoektocht naar de voordelen van glasvezel internet en zie behoorlijk wat reacties en aan- en opmerkingen staan van mensen die verstand van zaken hebben. Ik neem derhalve maar de vrijheid om een paar vragen te stellen in de hoop een reactie te krijgen.

Ik ben woonachtig in de wijk meerpolder in Berkel en Rodenrijs en er is vorig jaar in onze meterkast een aansluiting gemaakt voor glasvezel. Ik heb toen geen gebruik gemaakt van de aanbiedingen die binnen kwamen om over te stappen op glasvezel.

Ik heb momenteel een UPC pakket met TV, telefonie en een internet abonement van 50MB) Vanwege de draadloze router varieert de dowloadsnelheid gemiddeld tussen de 25 en 45MB, dit is een beetje afhankelijk van hoeveel pc's en laptops in gebruik zijn. De gemiddelde upload snelheid zit tussen de 1.5 en 2MB.

Nu ben ik als oudere jongere ( 44) een spelfanaat en speel veel MW3 op mijn ps3 online. Tijdens het spelen heb ik vaak het gevoel dat er iets niet klopt met mijn snelheid. Misschien een vreemd voorbeeld, maar als ik een magazijn sta te legen op een tegenstander en die tegenstander draait zich vervolgens om en legt mij neer dan heb ik soms zoiets van hoe kan dit. Als ik vervolgens naar het filmpje kijk dat, nadat ik ben omgelegd ( dit is uit de positie van de tegenstander die mij omlegd) dan klopt dat nooit met mijn eigen belevenis.

Mw3 spelers zullen allicht weten wat ik bedoel. Mijn ping is tussen de 50 en 75.

Nu heb ik het gevoel dat ik een vertraging in met name mijn upload snelheid heb waardoor ik langzamer ben dan mijn tegenstanders en dat dat alleen zichtbaar is als ik het filmpje bekijk na te zijn omgelegd.

Ik snap uiteraard dat als alle 3 de pc's thuis tegelijk bij ons aanstaan dat je snelheid langzamer is omdat de totale snelheid door alle pc's wordt gedeeld.

Wat ik wil is een tweede internetaansluiting aanschaffen met glasvezel naast de reeds bestaande pakket wat we hebben en deze glasvezel aansluiting gebruiken om te gaan Gamen zonder lag of andere frustrerende vertraging.

Ik zou graag willen weten of overstappen naar een 50MB of 100Mb glasvezel internetverbinding mij van mijn frustraties kan afhelpen en of en wat de voordelen zijn mbt to online Gamen ten opzichte van mijn reeds bestaande UPC pakket.

Ook zou ik willen weten of mijn huidige lage upload snelheid van 1,5 tot 1,9MB de oorzaak is van deze vertragingen.

Ander advies is natuurlijk ook van harte welkom.

In ieder geval alvast bedankt voor de moeite om op deze post te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Er vallen me twee dingen op: Je draadloze router en die idioot hoge ping.
Nou ben ik geen gamer, maar ik weet wel dat je dan de ping zo laag mogelijk wil hebben.
Heb je al geprobeerd om bekabeld te spelen? Dat zal al een heel stuk schelen.

Maar ik snap niet waarom je twee abbo's wil hebben als je met één genoeg hebt?
Ik denk (het is tenslotte een glasvezel topic), dat je met een Lijbrandt 100 pakket
of een Lijbrandt 50 pakket veel beter uit bent.
Even een gokje, je hebt (tiener)kinderen, die zelf ook lustig gebruik maken van internet. Met een down- en upload van 50 of zelfs 100 Mbit zit je dan zeker goed.
Ergens in dit topic staan wel wat testen van de ping, die vallen allemaal erg laag uit (5ms ofzo), dus voor jouw gamen ideaal.

Bij het Lijbrandt verhaal behoudt je de analoge kabel, kan je de ingebouwde decoder gebruiken van je platte tv, of kijk je interactief via IPTV. Kies je voor KPN, dan betaal je sowieso meer voor minder en vervalt het analoge tv signaal.

De mogelijkheden zijn eindeloos ;) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ping bij mij zwerft tussen de 3 en 6 ms op een 100Mbit Glasvezelabo van Lijbrandt.
Bovendien omdat je met gamen ook zo snel mogelijk data wilt versturen is de symmetrie van up en down altijd sneller dan bij welke kabelaar dan ook, en dat is bij kabelaars heel erg geknepen.

Win win, UPC eruit en 50 of 100 Compleet Lijbrandt en je kunt gamen, TV kijken en bellen zo zwaar als je wilt zonder het te merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
pinda powerrr schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:53:
[...]

KPN is hier het toverwoord. Omdat KPN het grootste aandeel heeft in het netwerk, bepalen zij wie er aangesloten worden. Dat zijn dus eerst alle KPN klanten en sinds twee weken mondjesmaat ook de Lijbrandt en OBN klanten.

Overigens dinsdagochtend een DM gekregen van OBN_webcare om wat gegevens te geven, konden zij verder aan de slag waarom alles zo lang duurt en de manieren van overstappen te bekijken.
Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat andere dingen aan te kaarten en vandaag stonden er ineens monteurs op de stoep om de kabel te vervangen en door te meten.
Nu is dus eindelijk het "aannemers gedeelte" klaar en hebben zij groen licht gegeven aan OBN, die dan op hun beurt weer contact met mij opnemen voor een afspraak om aan te sluiten.

Dus, of het is puur toeval, of het webcare team van OBN weet wél de juiste poppetjes te bereiken en aan te sturen.
Hoe dan ook, er gloort licht in de meterkast aan de horizon.

Wellicht voor andere lezers hier, mocht het wat stroef gaan om contact op te nemen met obn_webcare
OBN_webcare goed bezig. Moet zeggen dat ik erg content ben met hun aanpak. Veelal in de periode van de overstap/aansluiten gaat er veel mis, zie de vele posts op dit forum. Nu eindelijk een provider die proactief de klanten benaderd en spijkers met koppen slaat.

Let wel ze bekijken alle gevallen op zich zelf. Maar dat klopt volgens mij ook wel want niemand heeft exact dezelfde problemen, toch.

In mijn geval van de gratis 6 maanden(afgesproken bij afsluiten juni 2010) kreeg ik gelijk en vonden zij ook dat ik niet voldoende tijd had gekregen om ziggo op te zeggen. Ik heb nu de toezegging dat de 6 maanden daadwerkelijk gegeven gaan worden. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
thund3rball schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:56:
wat een geklooi van lijbrandt. ik krijg van lijbrandt (als ik al reactie krijg) steeds te horen dat op mijn adres de infra nog niet klaar is, terwijl mijn buren (2 huizen verder, zelfde blok) via KPN al twee weken lang gebruik maken van glas internet. woon op parkzoom1 (bij de school).
Ik heb tot nu toe ook steeds te horen gekregen dat de infra nog niet klaar is hier (Van Goghlaan, B'hoek).

Nu ik las dat jks één straat verderop een werkende aansluiting heeft, heb ik maar weer om een status-update gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment geen verbinding met de Lijbrandt newsserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik de settopbox ontvangen, het is inderdaad de Amino 140. Bij mijn aanvraag in mei 2010 kon je nog niet kiezen voor een settopbox met PVR (Amino M540). Na overleg met de glashartwinkel in Bergschenhoek kon ik de Amino 140 omruilen voor een Amino 540 met bijbetaling van 99 euro. Omruilen kon niet in de glashartwinkel, ik moest de 140 terugsturen naar Vianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:53:
[...]

Even in het voordeel van KPN... zij hebben gezien het niet hebben van analoge/DVB-C diensten uiteraard veel minder hardware in de infra nodig om up te kunnen gaan voor klanten.
Het "zou" dus zo kunnen zijn dat het deel benodigd voor analoog/DVB-C wat alle GHM leverende providers nodig hebben er gewoon nog niet in zit geinstalleerd?

Hier was het ook zo dat KPN al maanden aan het opleveren was en ik te horen kreeg dat de infra nog niet gereed was voor Lijbrandt, en als Lijbrandt dat van KPN te horen krijgt geven ze uiteraard geen installatie/opleveropdrachten aan hun installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Dat zou goed kunnen. Sinds deze week heb ik een Vodafone test abonnement (Berkel en Rodenrijs) maar het lijkt er op dat er (een deel van) de Lijbrandt service geleverd word. KPN levert een Genexis modem met een aansluiting en laat daarna de afhandeling over aan de experia box. Door Vodafone is een Genexis geleverd met aparte aansluitingen voor Internet, IP-TV, telefoon en analoge tv/radio. Toen de monteur deze kwam installeren was deze lijn nog niet gepatched in te wijkcentrale en ging de beste man bellen. Hij ging weg met een lijstje van drie of vier aansluitingen die in orde gemaakt moesten worden in de centrale, bij KPN zou dit maar een aansluiting zijn geweest.

[ Voor 1% gewijzigd door FendtVario op 04-12-2011 09:47 . Reden: typo ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pela
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-11-2017
Dag allemaal,
sinds kort ben ik ook aangesloten op glasvezel in Bergschenhoek. Mijn provider is Lijbrandt. Een van de redenen om voor Lijbrandt te kiezen was het beschikbaar blijven van de analoge kabel en DBV-C. Op mijn PC heb ik tot nu toe analoog televisie gekeken. Gisteren heb ik een TechniSat CableStar Combo HD CI aangeschaft om digitaal HDTV te kunnen kijken op de PC, maar dat blijkt niet te werken. Ik moest natuurlijk eerst een zenderscan doen waarvoor ik de volgende velden heb ingevuld (andere velden als deze zijn er niet):
- Target Root: deze laat ik leeg, geeft volgens mij de naam aan waaronder de scangegevens worden vastgelegd.
- Reception Type: Cable / Terrestrial / Satellite / ATSC; Hier kies ik 'Cable'
- Transponder List: Deze dropdown lijst bevat een een reeks van waarden zoals bijv Kabel (QAM 64); Hier heb ik gekozen voor 'Complete Scan', waarbij tijdens de scan alle waarden worden uitgeprobeerd. Ik kon nergens vinden wat hier de goede waarde voor zou moeten zijn.
- Symbolrates: Hier heb ik de waarde '6875' ingevuld.
- Frequency (kHz): Hier heb ik de waarde '304000' ingevuld
- End Frequency: '858000'

Er wordt tijdens het scannen helemaal niets gevonden, en ik weet niet wat ik fout doe. De Frequency en Symbolrates heb ik in Lijbrandt documentatie gevonden op het internet. Heeft een van jullie misschien een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
Opzeggen Ziggo is een feit. Merk nu wel dat internetsnelheid van mijn alles in 1 extra (120mb) nooit meer boven de 50 uit komt.

Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de beeldkwaliteit vergeleken bij Ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pela schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:52:
Er wordt tijdens het scannen helemaal niets gevonden, en ik weet niet wat ik fout doe. De Frequency en Symbolrates heb ik in Lijbrandt documentatie gevonden op het internet. Heeft een van jullie misschien een tip voor mij?
mmmm, ik zie zo snel geen rare dingen in je instellingen:

Network ID: 3300
Tokenspeed : 6875
Base freq: 304 Mhz (8Mhz per kanaal)
Modulatie: QAM64
Station Type: FTA (Free to Air)

Ik heb hier een Cinergy HTC USB XS van Terratec in mijn PC zitten en die vind bij een scan over een handmatig ingestelde frequentieband met bovengenoemde parameters gewoon netjes alle zenders.
Wellicht dat je even niet van de pulldown waarden moet uitgaan maar even de waarden handmatig invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
Bij mij te bergschenhoek (vlakbij de ackers) glasvezelaansluiting werkend. Heb KPN met zilverpakket en pluspakket. De KPN bestelling ging moeizaam, andere prijzen ineens, orginele bestelling 'kwijt' (moest mijn ingescande orgineel weer nasturen, verder maar 3 motorola boxen geleverd ipv 4, extra levertijd op deze laatste box.
De technische uitvoering ging goed.
Het eerste deel was natuurlijk het inbrengen van de glasvezel van straat naar meterkast. Daarvoor moest de
kabelaar de kruipruimte in _/-\o_ (niet de lekkerste plek), maar deed dit zonder morren.
Voor deel 2, het daadwerkelijk aansluitenwas vooraf een pakket met apparatuur afgeleverd. De overeenkomst met KPN was een gratis monteur, en dat was maar goed ook, de voeding van de nexus FTTH box was stuk.
Ik had de Cat5e bekabeling al aangelegd, de KPN monteur sloot de glasvezel aan en alles werkte eigenlijk gelijk toen het defecte voedingblokje was vervangen.
De installatie is dus:

-Nexus FTTH box
-Experia ZTE box
-4x motorola 1963HDD
-aangesloten via 5 port HP switchje
-alles bekabeld met cat5e

Internet: vlg speedtest 50mb down en 45mb up, pingtijden 5-8mS. PS3 met nat2 werkend. interne server benaderbaar vanaf internet. (port forwarding werkt dus). Gebruik verder wifi van de ZTE. Heb oude adsl nog ff aangehouden voor het geval dat, maar inmiddels opgezegd per medio jan 2012. Op zich jammer dat je het LAN address range niet kan aanpassen, maar ik heb alles maar opnieuw genummerd wat statisch ip had en dhcp renew was voldoende voor de rest. Je kan wel de dhcp scope beperken. Het publieke ip adres wat je ' krijgt' zal wel een dhcp lease zijn, maar hoelang het duurt voordat het weer veranderd weet ik niet.
Heb nog niet gevonden of je een DNS naam aan dat ip adres kan koppelen, bij xs4all (adsl) kan dat wel.
Grappig is dat je outlook webaccess krijgt met 5 email adrs, gratis spotify (zilver pakket) en tv kanalen middels een app op je ipad. (dat laatste werkt op zich wel, maar veel minder stabiel als itv)

Telefoon: Oude ISDN nummer gelijk overgezet zonder problemen, de (duitse) Siemens Gigaset C610ip werkt maar nummerherkenning werkt via een CLIP convertertje. (via de analoge telefoonlijn van de experia box) De DECT basisunit en de ZTE-WIFI storen elkaar vooralsnog niet.

ITV: Heb alle coax vervangen door cat5e, weekendje werk. Heb 4 tv's met ITV, dus 4x motorola 1963 aangesloten. Laat apart netwerk voor ITV en internet/media servers in stand. Iedere cat5 kabel heeft RJ45 splitters zodat ik 2 gescheiden netwerken door 1 cat5e kabel kan laten gaan. (4 draadjes per netwerk). Was dat analoge gedoe wel zat, nu overal perfect beeld.
Opname pakket: je zet een vlaggetje en het programma wordt 'opgenomen' (in de 'cloud', niet op de HDD van de motorola) De HDD wordt alleen voor stilstaand beeld ed gebruikt. Opnames kan je op iedere tv terug kijken. (ook HD programma's). Wat nog niet werkt is het schedulen van opnames, volgens KPN wordt er aan gewerkt...
Plus pakket: uitzending gemist werkt goed, tot 10 dagen terug. Alleen staat een programma er niet altijd gelijk op. Weet dus niet zeker of ieder programma er op staat. Tevens is het ophalen van de lijsten best wel traag. Ik wil nog testen om op alle 4 tv's tegelijk hd kanaal af te spelen en nog een internet download opstarten.
Je kan films huren videoland kanaal. daarvoor voer je de pin code in enkomt dan op je faktuur. Heb dit nog niet getest. prijzen zijn gelijk en iets hoger dan de videotheek. Verder kan je geen HD films (blueray) 'huren'.
De gehuurde film blijft 48uur staan.

Heb nog ziggo analoog en Canaal digitaal satelliet(oa ivm Film1). Ziggo analoog gaat er binnenkort uit.

Dus vooralsnog werkt e.e.a. :)

Storingen: Totnutoe 1x dat alles eruit lag, een power reset van de Nexus box verhielp het euvel, wel iets om in de gaten te houden.

[ Voor 27% gewijzigd door bhoek op 06-12-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Van de week nog eens via mail gevraagd aan Lijbrandt of ze al weten wanneer ik aangesloten word (Van Goghlaan, Bergschenhoek).

Word ik vandaag teruggebeld met de mededeling dat een andere provider (?) mijn aansluiting zou vasthouden en dat ze me daarom niet kunnen aansluiten.

Heel vreemd, want de aansluiting is helemaal nieuw en natuurlijk nog nooit eerder gebruikt. Tevens heb ik me al in juni 2010 aangemeld bij Lijbrandt en ben ook nooit van provider gewisseld o.i.d.

De dame die me belde kon ook niet zien wie die andere provider dan wel is. Ze ging mijn zaak doorzetten naar de technische dienst.

Rare gang van zaken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hoefkade schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:29:
Opzeggen Ziggo is een feit. Merk nu wel dat internetsnelheid van mijn alles in 1 extra (120mb) nooit meer boven de 50 uit komt.

Iemand daar ervaringen mee?
En die ervaring kan ik nu delen, sinds een paar dagen "tergend langzaam" internet. Hier ook niet boven de 50 Mbit.
Ik denk dat de opzegbrief verwerkt is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
pinda powerrr schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:01:
[...]

En die ervaring kan ik nu delen, sinds een paar dagen "tergend langzaam" internet. Hier ook niet boven de 50 Mbit.
Ik denk dat de opzegbrief verwerkt is :X
Ik ben er achter wat Ziggo doet. Ze weken de abonnementen in een alles in 1 los zodat telefonie los komt te staan ivm portering. Internet wordt dan de s3 van max 50 mb.

Inmiddels alles geinstalleerd. Werkt als een zonnetje. Kreeg alleen een snauw van mijn zoon dat hij geen cartoon network meer op zijn kamer kon ontvangen (nu via regulier signaal dvbc).
Iemand die nog een amino over heeft staan voor een zacht prijsje?

Anders moet papa maar aan de m540 en dan kan de andere naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
stond vanochtend hopeloos in de file, ik denk bel effe de glashart info lijn. De vriendelijke dame wist dat ik haar enige tijd geleden gesproken had (goed CRM beheer, valt niet tegen). Ze was enig sinds verbaasd dat ik nog niet wat aangesloten en beloofde het uit te zoeken en mij terug te bellen. 5 minuten later wist ze te melden dat de brief om een afspraak te maken, morgen bij mij op de deur mat zou liggen. Afspraak zou voor 9 januari zijn. Maar ze tipte dat als ik van Gelder zou bellen het wellicht sneller kon ivm het uitvallen van andere afspraken. Ik dus nog even van Gelder gebeld, en ja hoor, morgen ochtend staan ze op de stoep om het model te plaatsen. Wordt het toch nog een goede jaar wisseling.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Na wederom een telefoontje met OBN te hebben gehad, is er nu eindelijk beweging in de zaak!
De helpdeskmedeweker herkende mij van een gesprek lang geleden en vond het nu echt te lang duren. Hij zou het "laten escaleren" bij zijn meerderen.
Nu twee dagen later een brief in de bus van Van Gelder met een activatiedatum van 9 januari. Dus na een jaar en vier maanden wachten zou het dan eens aangesloten zijn 8)

Het hele systeem is erg log, heb ik gemerkt. Regelmatig bellen (elke twee/drie weken) en wat hulp van OBN webcare hebben het meest effect gehad.
De opstartfase kent vele partijen, dus ik kan iedereen aanraden, die nog steeds niets gehoord heeft, ook regelmatig contact te hebben met Glashart en/of de provider.

Nu nog wachten welke Amino ik krijg. Officieel zou het de M532 worden, maar die is niet/slecht leverbaar, dus wordt de (betere) M540 geleverd. Ik hoop natuurlijk op de M540, afgaande op de Lijbrandt/OBN topics.

B'hoek, Boterdorp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
monteurs zijn geweest, 10 minuten werk. Nu wachten tot de diensten beschikbaar komen. Er wordt 48 uur aangehouden. Monteur zei dat het meestal wel met 3 uur geregeld was. Helaas, ruim 12 uur verder nog geen internet, wel een ip uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boot77
ik heb de m540 gehad, dus dat komt wel goed denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Mr Magic schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:15:
Van de week nog eens via mail gevraagd aan Lijbrandt of ze al weten wanneer ik aangesloten word (Van Goghlaan, Bergschenhoek).

Word ik vandaag teruggebeld met de mededeling dat een andere provider (?) mijn aansluiting zou vasthouden en dat ze me daarom niet kunnen aansluiten.

Heel vreemd, want de aansluiting is helemaal nieuw en natuurlijk nog nooit eerder gebruikt. Tevens heb ik me al in juni 2010 aangemeld bij Lijbrandt en ben ook nooit van provider gewisseld o.i.d.

De dame die me belde kon ook niet zien wie die andere provider dan wel is. Ze ging mijn zaak doorzetten naar de technische dienst.

Rare gang van zaken dus...
puffffff wat een zooitje daar zeg 8)7

Ik hoop op een knallend 2012 maar dat zal wel niet :X

16-11-2011 Lijbrandt aangemeld
18-11-2011 Modem glasvezel dummy
22-11-2011 Lijbrandt bevestigingsbrief
29-11-2011 Lijbrandt activatie brief
??-??-2011 / 2012 Modem geactiveerd :X