Ik heb werkelijk nooit last van kapotte spaken, met 23Mm met de Alleweder niet en met 13Mm met de Quest niet. Ben dus bang dat er maar een conclusie mogelijk is: ik ben een oud wijf in de bochten

(en dat klopt wel denk ik, heb bijna nooit een wieltje van de grond, behalve als ik weer eens een lekke band heb)
Deze week hebben we een Flevobike Greenmachine van de wisse dood gered. Er stond al een jaar of twee een Greenmachine met een kapot stuur in de stalling. Een paar weken terug zat er op allerlei wrakken, maar ook op de Greenmachine een briefje dat ze de fietsen gingen ruimen om ruimte te maken in de stalling. We hebben er een ware speurtocht van gemaakt:
- bij Tempelman gevraagd, die adviseerde het framenummer door te sturen naar flevobike.nl
- dit gedaan en een naam doorgekregen
- deze naam stond niet bij ons in de telefooncentrale, dus misschien niet meer in dienst?
- bij de Telegraaf zelf (waar ik dus werk) eens rondgevraagd, maar hij was niet bekend
- ondertussen had de Ligfietswinkel in Amsterdam het verhaal gehoord en werd bekend dat de fiets door hun geleverd was
- zij hebben nog rond gebeld naar de klant, maar geen reactie, toen de buren en later ook naar de Telegraaf, uiteindelijk werd bekend dat ie op de drukkerij werkte
- vanmiddag ben ik dus met mijn ligfiets collega naar de overkant gegaan op zoek naar deze collega en net toen we het wilden opgeven werden we geroepen en daar was ie dan: de eigenaar!
Hij vertelde dat ie normaal in de andere stalling stond, maar hij was hem een beetje vergeten nadat het stuur voor de tweede keer alweer stuk was gegaan. Uiteraard werkt ie ook vaak 's nachts, dus dan is het lastig om 's morgens vroeg nog met de fiets langs de winkel te gaan, dan is ie nog niet open.
In elk geval een voldaan gevoel dat we zo'n mooie en dure fiets van een wisse dood hebben kunnen redden
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7