Grrrrene (&Raznorr)
Ik heb (volgens mij exact)
die pomp een tijd terug (voor weinig ook bij de aldi) gekocht en vind het een verschrikkelijk rotding. De klem waarmee je het ventiel vastgrijpt is niet mooi afgeregeld waardoor je altijd een verloop nodig hebt voor elk ventiel, omdat je anders simpelweg niet haaks op het ventiel aangrijpt waardoor 99% van de lucht erlangs geblazen word.
Mocht iemand toch interesse hebben in de pomp, hij ligt hier (Zutphen) in de garage en mag gratis en voor niks worden opgehaald.
Goose
Wat is een "velomobielkop"? Ik kan zo gauw niks vinden, maar hoop dat het een slankere koppelingsklem is dan standaard. De standaard klem is eigenlijk net iets te groot/hoog als ik de voorbanden van quest probeer op te pompen.
ThijsVK
Klinkt herkenbaar dat soort kleding volgt redelijk strak het lichaam. Zelf heb ik vooral de goedkopere varianten (aldi, lidl, bristol) en dan de echt grote maten (XXL of zelfs XXXL). Dat zijn helaas wel ook meteen de maten die het snelste weg zijn, maar doordat ze lekker groot zijn en daardoor wat losser zitten valt een dikkere buik wat minder op.
Raznorr
Als jij de xtreme easybag mo-2 binnenkrijgt, zou jij dan eens kunnen kijken en beschrijven hoe de bevestiging aan de bagagedrager zit? In de beschrijving staat "met 3 klitteenbandsluitingen aan de bagagedrager te bevestigen" maar ik kan op de foto's maar twee ontdekken en dat lijkt erop te duiden dat het volledig onder de bagagedrager doorgeslagen moet worden, in tegenstelling tot de agu rackpack 475 waarbij je vier klittenbandjes hebt die je om de bagagedrager buis slaat en dan op dezelfde hoek weer omhoog vastklit.
Verder vandaag voor het eerst een lekke band met de quest gehad

Ik zeg het lachend maar ergens is het best jammer, maar aan de andere kant ook wel een positieve ervaring. Negatief omdat ik vermoed dat het komt door de slip die ik op zaterdag 02-04-2011 gemaakt heb tussen Hattemerbroek en Apeldoorn. Positief omdat ik erachter kwam in Deventer op mijn oude werkplaats waar ik even aan het klussen was.
Vandaag dus mijn eerste lekke band met de quest. Het band afhalen ging erg makkelijk, en het plakken ook wel aardig. Daarna de buitenband bekeken en die is tot op de draad versleten, terwijl rechts nog netjes oogt. Helaas hebben we in Deventer geen kojak banden liggen toch maar redelijke tweedehands buitenband omheen gelegd, om de tijd tot bestellen en leveren van twee verse kojak banden te overbruggen.
Twee verse buitenbanden omdat ik dan meteen links en rechts wissel voor nieuw (weet ik meteen zeker hoever ze zijn) en dan kan de rechtsvoor als reserve gaan dienen.
Verder nog een beetje een vreemde ketting actie gehad. De ketting was er op de kleinste versnelling afgelopen (dus tussen de cassette en spaken terecht gekomen). Uiteindelijk na de binnenkappen los te hebben getrokken met een balkje de ketting weer op de cassette gelegd en toen voorzichtig gereden, maar moet binnenkort dus toch eens goed kijken naar die derailleur en kettinglengte. Daar zit namelijk iets niet helemaal lekker.