Het Ligfietstopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 18:20

Metro2002

Memento mori

Nee niet gezien, best een eindje fietsen nog daarvandaan :P wel gaaf

Vandaag maar even rustig aangefietst want had gister een beetje last van mijn rechterknie :( dus vandaag hoge cadans (90-100) en lage snelheid (22-23km/u), dat ging best goed gelukkig.

edit linkje naar de montventoux fietser:

http://www.ligfiets.net/n...r-laura-op-televisie.html

[ Voor 18% gewijzigd door Metro2002 op 29-03-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:20
Nee ook ik heb dat gemist, maar inderdaad wel een leuke manier om er voor wat extra aandacht te trekken.

Ben net terug van een heerlijke avond rit. Zutphen Steenderen (24.73km) kon ik heen en terug samen in net geen 45 minuten afleggen (44minuten en 19seconden) wat me een gemiddelde van 33,4km/h oplevert :D (Uiteraard met de quest, met de fuenda had ik er een uurtje over gedaan vermoed ik.)

Het laden van de loodaccu terwijl het alarm systeem er nog aangekoppeld zit, lijkt te werken maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de accu nu net nog niet volzat. Lader heeft er een uur of twee a drie aan gezeten met een laadstroom van ongeveer 3,5A en een accu van 7Ah. Morgen middag bij thuiskomst nog maar een keertje netjes proberen aan te leggen en dan de nacht laten staan.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 21:25
nsa1984 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:17:
De ligfietsopstap dag in Eindhoven is mij te ver weg om even langs te rijden..
Zou deze bejaarde dame met haar adidas slippers op haar eveneens bejaarde rouland ligfiets ook mee hebben gedaan
http://www.flickr.com/photos/faceme/5577284092/lightbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nsa1984 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:38:
Nee ook ik heb dat gemist, maar inderdaad wel een leuke manier om er voor wat extra aandacht te trekken.

Ben net terug van een heerlijke avond rit. Zutphen Steenderen (24.73km) kon ik heen en terug samen in net geen 45 minuten afleggen (44minuten en 19seconden) wat me een gemiddelde van 33,4km/h oplevert :D (Uiteraard met de quest,
Heerlijk weertje vandaag. Aangename fietstemperatuur en..... redelijk vochtige lucht.

Mooi gemiddelde :)
Het laden van de loodaccu terwijl het alarm systeem er nog aangekoppeld zit, lijkt te werken maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de accu nu net nog niet volzat. Lader heeft er een uur of twee a drie aan gezeten met een laadstroom van ongeveer 3,5A en een accu van 7Ah. Morgen middag bij thuiskomst nog maar een keertje netjes proberen aan te leggen en dan de nacht laten staan.
3,5A als de accu bijna vol zit lijkt me niet helemaal reëel. Volgens mij loopt de laadstroom langzaam af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goose schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:52:
[...]

Zou deze bejaarde dame met haar adidas slippers op haar eveneens bejaarde rouland ligfiets ook mee hebben gedaan
http://www.flickr.com/photos/faceme/5577284092/lightbox/
Lol, niet gezien, maar er kwamen nog mensen na ons, dus wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
WFvN
Daar zeg je me wat inderdaad. Bij standaard loodaccu's loopt de laadstroom terug naar mate de accu voller zit, en aangezien er geen display op de lader zit die de actuele laadstroom weergeeft O-). Zit de kans er best redelijk in dat de accu veel minder geladen heeft dan ik dacht. Naja gaf verder ook niet hij heeft er afgelopen nacht aangehangen en functioneerd nu prima, moet alleen nog even goed kijken naar hoe het zit met alarm inschakelen/afgaan terwijl de lader de accu laad.

Vandaag trouwens superblij met mijn velomobiel questje, ik was eigenwijs als ik ben vanmorgen toch met de fuenda naar mijn "werk" in Eefde gereden (<5km). En werd om 1200 bij de terugrit voor de lunchpauze heerlijk natgeregend }:O dus voor de middag heb ik de quest maar even gebruikt. Heb wel gemerkt dat ik echt een schermpje en of een (zonne)bril nodig heb. Met name bij de iets hogere snelheden komen regendruppels best pijnlijk aan.
Omdat het rijden in de regen toch niet helemaal mijn hobby is, stevig doorgereden en op een gegeven moment rechtervoorwiel even van vloer de grond gehad :o. Dat was best even schrikken, maar gelukkig met tegensturen en hangen bleef het bij wieltje lichten en werd het geen tweede schuiver.

Zaterdag mezelf een leuke ritje geregeld. Ik ga "even" op bezoek bij een oud schoolgenoot in Zwolle, dus Zutphen-Zwolle-Zutphen op een dag. Lijkt me een leuke rit en ik denk dat ik ga proberen langs de ijsel over de dijk te rijden. Volgens google maps net geen 100km dus moet goed te doen zijn in totaal iets meer dan 4 uur rijtijd. Wel ben ik een beetje bang voor de aangekondigde warmte (22graden) maar dat overleef ik vast wel met 2liter water op elke rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vandaag op de bukfiets omdat ik echt last van mijn rechterknie begon te krijgen op de ligger :( snap serieus niet waar dat vandaan komt, trap altijd met een voldoende hoge cadans en ook de trapbuis staat op de juiste afstand (heb er ook alleen maar aan de rechterknie last van). Voorheen ook niet echt last van gehad, wel eens een keer maar nu is het echt pijnlijk :/

Valt me wel op dat het erger is als ik op klinkers of op stoeptegels rij, op asfalt heb ik er nauwelijks last van, zou dat door de vering komen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nsa1984 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:07:
Zaterdag mezelf een leuke ritje geregeld. Ik ga "even" op bezoek bij een oud schoolgenoot in Zwolle, dus Zutphen-Zwolle-Zutphen op een dag. Lijkt me een leuke rit en ik denk dat ik ga proberen langs de ijsel over de dijk te rijden. Volgens google maps net geen 100km dus moet goed te doen zijn in totaal iets meer dan 4 uur rijtijd. Wel ben ik een beetje bang voor de aangekondigde warmte (22graden) maar dat overleef ik vast wel met 2liter water op elke rit.
Je kan ook overwegen om bijvoorbeeld Apeldoorn-'t Harde-Wezep te rijden door de bossen. Erg mooi en prettig rijden.

Neem je de Zuidweg en de Nieuwe Zuidweg (door de Dellen); daar kan je bruuthard doorknallen met een Quest.

Ik heb een paar keer een rondje Zwolle-Deventer-Apeldoorn-Zwolle gedaan waarbij ik absoluut die Zuidweg opneem. Ook voor wielrenners een favoriete weg. Alleen rijd je die compleet zoek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
nsa1984 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:07:

Zaterdag mezelf een leuke ritje geregeld. Ik ga "even" op bezoek bij een oud schoolgenoot in Zwolle, dus Zutphen-Zwolle-Zutphen op een dag. Lijkt me een leuke rit en ik denk dat ik ga proberen langs de ijsel over de dijk te rijden. Volgens google maps net geen 100km dus moet goed te doen zijn in totaal iets meer dan 4 uur rijtijd..
Er rijdt iemand met een blauwe Strada vanuit Zutphen naar z'n werk in Zwolle, staat dus ook hoog met z'n km's in de velomobielrijderslijst.

Als je vroeg weggaat, zul je ons misschien nog zien http://www.ligfiets.net/e...r-tocht-plat-zwolsch.html

De Zuidweg is een hele mooie route maar de IJsseldijk tussen Hattem en Deventer is voor een Quest ook heel mooi rijden. Een van de langste routes die ik ken die gewoon gemaakt zijn voor een Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
De route via 't harde/wezep lijkt me niet verkeerd maar levert me voor een eerste keer toch een beste omweg op. (circa 20km extra als ik het zo eens door google maps gooi.) Dus ik houd voor morgen toch de ijsel even als leidraad aan.

Ik ben van plan om rond 0900 uit Zutphen te vertrekken en dan rustigjes aan richting Zwolle te koersen. Ik mik op ongeveer 1200 aankomst in Zwolle. Terugweg denk ik om zo rond 2000 a 2030 weer te vertrekken en dan verwacht ik rond 0000 weer thuis te zijn.

Zal zo eens even in de quest klimmen om bij zeilmakerij Berends in Steenderen langs te rijden. Even informeren over de mogelijkheid tot het maken van een dekzeil voor de quest. De huidige tandempyjama bevalt me namelijk echt niet en mijn andere idee van dekzeil een soort rolgordijn maken heeft ook nogal wat haken en ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:37
Metro2002 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:47:
Vandaag op de bukfiets omdat ik echt last van mijn rechterknie begon te krijgen op de ligger :( snap serieus niet waar dat vandaan komt, trap altijd met een voldoende hoge cadans en ook de trapbuis staat op de juiste afstand (heb er ook alleen maar aan de rechterknie last van). Voorheen ook niet echt last van gehad, wel eens een keer maar nu is het echt pijnlijk :/
Ik had altijd wel een beetje last van een zeurdige pijn aan mijn knien, niet altijd, maar wel een beetje vooral na het fietsen. Sinds ik echter ben verhuisd naar de 5e verdieping met het werk is het een stuk minder geworden. Als ik namelijk niet met de fiets ben 'straf' ik mezelf door met de trap te gaan, meerdere malen per dag. Ik heb begrepen dat traplopen goed kan zijn tegen knie klachten, dus misschien heb jij er ook wat aan?
Zowiezo is het zo dat je knien een beetje belast houden, altijd wel goed is, maar niet teveel natuurlijk. Dus dan maar met de bukfiets rijden kan wel een goede oplossing zijn om te herstellen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
nsa1984 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:25:
Zal zo eens even in de quest klimmen om bij zeilmakerij Berends in Steenderen langs te rijden. Even informeren over de mogelijkheid tot het maken van een dekzeil voor de quest. De huidige tandempyjama bevalt me namelijk echt niet en mijn andere idee van dekzeil een soort rolgordijn maken heeft ook nogal wat haken en ogen.
Sunrider heeft een velomobielhoes http://www.sunrider-cycles.com/nieuws.php en nar beneden scrollen. Niet goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor degenen die ze nog niet hebben om wat voor reden dan ook (prijs bijv.), op dit moment heeft de Lidl fietschoenen met spd systeem te koop, €17,- tevens ook nog running shirtjes e.d.
Heb zelf zojuist een paar gekocht, ziet er allemaal redelijk stevig uit, moet alleen nog even cleats halen.
Ben nu youtube aan het kijken naar gebruik, installatie (simpel) e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Zijn dat niet van die schoenen met veel te zachte zolen? Volgens mij kun je beter niet bezuinigen op fiets schoeisel. Natuurlijk is het een kwestie van smaak, denk ik, maar volgens mij moeten de zolen zo hard mogelijk zijn om geen energie tijdens het trappen te verliezen aan de vervorming van de zolen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, viel me ook heel erg me.
Het is hard rubber, met hard plastic in het midden, echt geen slappe hap.
Net nog even geprobeerd, maar ik kan de zool niet buigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Er zijn mensen die toch de voorkeur geven aan wat soepelere zolen. Ik loop gewoon de hele dag op m'n fietsschoenen. Van mij mogen ze dus wat minder stevig zijn.

Wat betreft de shirts van Lidl en Aldi: mij bevalt het spul erg goed. Ik heb een hele batterij van die shirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ik heb op mijn werk gewoon een paar schoenen staan die ik alleen daar gebruik, dus ik hoef niet op mijn fietsschoenen te lopen de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Goose waar denk je dat ik het idee van een standaard passende hoes vandaan had gehaald? Ik heb bij velomobiel.nl geinformeerd maar die hebben zoiets voor de quest helaas niet.
Vandaag bij zeilenmaker Berends in Steenderen geweest, de man die ik gesproken heb gaf aan dat die wel iets kon maken. Dat zou dan als een soort van condoom over de neus en achteraan over de staart getrokken kunnen worden. Zit dan vast met twee stukken elastiek rond de neus en rond de staart. Hij verwacht dat het voor 120 tot 150euro maakbaar is en die prijs valt me nog best mee al blijft het duur. Immers voor de prijs kun je ook wel een leuk houten hokje maken, maarja dat moet permanent ergens staan en een hoes kun je opvouwen/proppen en ergens wegleggen. Wel wil die (uiteraard) de quest een dagje mogen hebben om de hoes goed strak op maat te maken, dus ik moet nog maar even kijken wanneer ik de quest een dag kan missen.

ThijsVk
SPD schoenen zijn best interresant, want ik heb nu ik wat langer rondfiets toch het gevoel dat mijn spd schoenen telang zijn. Qua breedte zitten ze goed, maar ik heb wel ruimte bij mijn hak over.
Toch denk ik dat ik liever even bij de fietsenmaker/betere sportzaak pas en een veelvoud van de lidl prijs betaal vanwege pasvorm en moeilijke voeten. Aan de andere kant als je een beetje op het geld moet letten en je geen lastige voeten hebt, waarom niet bij de lidl kopen want duur zijn ze zeker niet.

Op het werk SPD schoenen dragen is voor mij niet te doen. Werk op een fietsen werkplaats en ben dus door ARBO normen verplicht veiligheids schoenen te dragen. Neem doorgaans als ik met de quest ga een stel legerkisten mee onder de stoel en trek die op mijn werk even aan. Misschien dat ik binnenkort nog een set veiligheidsklompen aanschaf hiervoor maar dat moet nog besproken worden. (Het moet er ook nog een beetje fatsoenlijk eruit zien ivm winkel.)

Shirts heb je volgens mij nooit genoeg van. Ik heb afgelopen zomer zeven goedkope shirts gekocht en vind ze geweldig, dus mocht ik die nog in mijn maat tegenkomen dan pak ik er zeker een stel mee. Ook zag ik online staan dat ze weer zonnebrillen in de aanbieding hebben, en aangezien mijn bril van afgelopen zomer een maand of wat terug op de douche vloer gesneuveld is hoop ik dat de lidl die brillen nog heeft morgen :).

Nog even een update over het laden van de loodaccu terwijl deze in gebruik is in de quest. Dit laden gaat prima en ook het alarm blijft gewoon functioneren. Wel ontdekte mijn vader vanavond op gehorige wijze dat het bereik van de microwave sensor fors toeneemt als de lader aangesloten is :$ (van ongeveer 20cm aan de zijkanten en bovenkant naar enkele meters aan de zijkanten :$.)
Als gevolg daarvan toch nog even zitten klooien met de sensor afstelling en ik denk dat ik er toch nog maar een extra sensor parallel bij aan moet sluiten om de accu af te schermen. Dan kan de detectie bel van de neus iets kleiner afgesteld worden en achterin de tweede sensor de accu voeding beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nsa1984 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:05:
Wel ontdekte mijn vader vanavond op gehorige wijze dat het bereik van de microwave sensor fors toeneemt als de lader aangesloten is :$ (van ongeveer 20cm aan de zijkanten en bovenkant naar enkele meters aan de zijkanten :$.)
Als gevolg daarvan toch nog even zitten klooien met de sensor afstelling en ik denk dat ik er toch nog maar een extra sensor parallel bij aan moet sluiten om de accu af te schermen. Dan kan de detectie bel van de neus iets kleiner afgesteld worden en achterin de tweede sensor de accu voeding beveiligen.
Da's interessant.
Mijn fiets staat 's nachts niet op het alarm omdat hij toch in een afgesloten garage staat. Maar het aansluiten van een extra sensor ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schoenen zijn een soort loopschoen model, wat breder, maar de voeten zijn goed strak in te snoeren.
Ik heb gelukkig geen moeilijke voeten dus dat helpt al. Ik heb nog nooit met SPD gereden, dus om dan meteen een smak geld uit te geven...
Heb net voor €12,- plaatjes besteld. Nu kan ik het dus voor 3 tientjes eens proberen.

De schoenen zijn zeg maar zoals de afbeelding, alleen dan andere kleuren, in mijn geval zwart met witte accenten en zwarte veters met gele vlekjes.
Afbeeldingslocatie: http://src.discounto.de/pics/Angebot/56663/77281_Lidl-Shop-CRIVIT-SPORTS-Herren-Fahrradschuhe-56663_xxl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
WFvN
Het is nog wel je eigen idee geweest toen jij bezig was met het bestellen van je alarm systeem.
Ik verwacht dat er technisch gezien weinig bezwaren zijn om de tweede mircowave sensor aan te sluiten. De verbruikt nauwelijks stroom (<10mA @12volt) en geeft een negatieve puls af als die een detectie doet. We zullen het vanzelf zien, vandaag sensor bestellen is redelijk zinloos dus denk dat ik die morgen/zondag even bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Inderdaad, ik heb zelf het idee gehad maar nog nooit uitgevoerd! Mocht jij het wel gaan doen, dan ben ik dus razend benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Misschien moet ik ook eens voor goede fietsschoenen gaan kijken, momenteel heb ik gewone schoenen aan met redelijk slappe zolen. Kan ook best zijn dat de kniepijn daar vandaan komt.
Gister nog mythe onderuit gehaald dat de ligfiets sneller is , ik had (met tegenwind!) gister op de bukker precies dezelfde gemiddelde snelheid als op de ligger (22,5km/u). Was wel wat meer bezweet , dat wel :+

Nog een home made camera mount gemaakt gister, klein beetje aanpassing gemaakt op de telefoonhouder die ik had zodat ik de camera erop kon schroeven.

Eerste testfilmpje:

YouTube: Test camera mount on recumbent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:19
Eindelijk, heerlijk en een bruine kop:

Ligger tegengekomen langs 't strandfietspad & nog een hele boel andere soorten en maten fietsen. Prima dag!

Waar ik het al eens eerder over gehad heb. Ik krijg na een uurtje toch echt wel tintelende tenen / voeten. Sinds ik klikschoentjes heb is dit begonnen. Kent iemand dit? En wat is er aan te doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Tomino op 02-04-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Topicstarter
Deze week tweemaal mezelf verwend. Dinsdag: route

Vandaag: route (met vriendin).

Ik kan niet anders zeggen dan: op dit soort dagen moet fietsen verplicht worden gesteld!

metro2002: beetje herrie!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mux schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:32:
Deze week tweemaal mezelf verwend. Dinsdag: route

Vandaag: route (met vriendin).

Ik kan niet anders zeggen dan: op dit soort dagen moet fietsen verplicht worden gesteld!

metro2002: beetje herrie!
:+ was even een quick en dirty opname en een vreselijk slechte klinkerweg. Ga maandag even een filmpje maken van de rit naar mijn werk :) dan is het én licht én veel beter wegdek :+
maar de cam mount op zich werkt zo te zien wel goed. Kreeg vandaag ook nog een mail van de cammount die ik besteld had bij dealextreme dat die onderweg was dus wellicht maak ik daarmee nog wat stabielere filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
Nog iemand die zondag de 10e naar Assen gaat ? http://www.ligfiets.net/event/2659/ligfiets-opstapdag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Mux, wij wonen écht te dichtbij elkaar :+
Binnenkort keertje touren? Eventueel met z'n 3e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Volgens mij hadden we eerder al eens dat idee opgevat, en nooit uitgevoerd. Je kunt me ook via instant messenging bereiken voor plotselinge organisatie van fietstochtjes trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
WFvN
Bestelling gaat van het weekend / maandag de deur uit voor een of twee extra sensors.

Metro
Ligfiets is vooral sneller op lange rechte stukken, ga je de stad in of een erg bochtig parcour op dan zal een zitfiets sneller presteren door overzicht en wendbaarheid.
Wel is het zo dat een ligfiets doorgaans met hetzelfde vermogen een hogere snelheid behaald dan een zitfiets.

Tomino
Je klikschoenen niet te strak onder gebonden? Zelf heb ik daar nog weleens last van in de quest. Voor die rit is het kwaad dan al geschied, maar ik merk nadrukkelijk minder tintelingen als ik de schoenen niet heel strak onderbind.
Heel misschien dat je de klikplaatjes niet op de juiste plaats hebt staan. Recht onder de bal van de voet is meestal een goede plek om te beginnen.

Nog even vertellen dat ik gisteren inderdaad Zutphen-Zwolle heb gereden in de ochtend. Ben om 0900 ongeveer vertrokken en was om 1045 in Zwolle op het adres waar ik zijn moest :) dus de heenrit verliep prima en was met zijn 49,xx en 1uur en 35minuten en een beetje prima te doen.
Terug ben ik over hattemerbroek, wezep, heerde en apeldoorn gereden en dat vond ik een ramp. Vooral ook omdat ik bij de kruising kamperweg-A50 een mooie onderdoorgang had en dus snelheid kreeg, en direct achter het tunneltje een zeer scherpe bocht/krul rechtsaf moest maken. Die bocht is met een quest op snelheid dus niet te halen, ik stond op ongeveer 50cm van de eerste boom naast het pad stil. Heel veel dank aan het stukje zachte berm naast het pad. Toen ik de quest in zware versnelling naar boven had geduwd, bleek ook de ketting tussen het binnenste voorblad en de bracket bevestiging te zitten. Na een kwartier gemier (ja het zat echt vast :( ) en zwarte handen had ik de ketting los en heb ik de afdaling gebruikt om de ketting langzaam aan weer terug naar normale versnelling te schakelen.

De verdere rit langs het Apeldoornse kanaal verliep wel prettig en eenmaal apeldoorn door was ik ook vrij vlot weer terug in Zutphen.

Even de statistieken van deze rit:
Dagafstand: 114.35
Rijtijd: 3.47.05
Gem snelheid: 30.20
Max snelheid: 56.00
Navigator: 114.35
Klok: 23.43
Odo fiets 1: 695
Odo fiets 2: 16772 (aanschafstand na thuisrit)
Odo totaal: 17467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Te strak onder gebonden? As in, de klittenband niet te hard aangetrokken?
Ik zal inderdaad toch wat moeten spelen met het klikplaatje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
nsa1984 schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:32:

Terug ben ik over hattemerbroek, wezep, heerde en apeldoorn gereden en dat vond ik een ramp. Vooral ook omdat ik bij de kruising kamperweg-A50 een mooie onderdoorgang had en dus snelheid kreeg, en direct achter het tunneltje een zeer scherpe bocht/krul rechtsaf moest maken.
Een snelfietsroute naar Apeldoorn is om meteen in Hattem te beginnen bij Vadesto en dan kun je in 1 lijn langs het Apeldoorns kanaal naar Apeldoorn.

Een snelfietsroute naar Deventer (langs die kant van de IJssel) is ook beginnen bij Vadesto in Hattem en dan bij de sluis de IJsseldijk naar Deventer pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nsa1984 schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:32:

Nog even vertellen dat ik gisteren inderdaad Zutphen-Zwolle heb gereden in de ochtend. Ben om 0900 ongeveer vertrokken en was om 1045 in Zwolle op het adres waar ik zijn moest :) dus de heenrit verliep prima en was met zijn 49,xx en 1uur en 35minuten en een beetje prima te doen.
Terug ben ik over hattemerbroek, wezep, heerde en apeldoorn gereden en dat vond ik een ramp. Vooral ook omdat ik bij de kruising kamperweg-A50 een mooie onderdoorgang had en dus snelheid kreeg en direct achter het tunneltje een zeer scherpe bocht/krul rechtsaf moest maken. Die bocht is met een quest op snelheid dus niet te halen, ik stond op ongeveer 50cm van de eerste boom naast het pad stil.
Hm..... die klerebocht ja. Nog een reden om de route in de andere richting te rijden en de bult omhoog bij Wezep is vrij heftig... In de andere richting heb je heel wat meer plezier, zowel daar (dan zit je aan de andere kant van de weg) als op de Zuidweg, die gaat richting Wezep toch net dat kleine beetje leuker.
Heel veel dank aan het stukje zachte berm naast het pad. Toen ik de quest in zware versnelling naar boven had geduwd, bleek ook de ketting tussen het binnenste voorblad en de bracket bevestiging te zitten. Na een kwartier gemier (ja het zat echt vast :( ) en zwarte handen had ik de ketting los en heb ik de afdaling gebruikt om de ketting langzaam aan weer terug naar normale versnelling te schakelen.
Da's k*t :( Die ongein heb ik nog niet hoeven meemaken gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Tomino
Inderdaad klittenbandjes/sluiting niet te strak aantrekken. Zelf heb ik schoenen waarvan de voorste twee sluiting met klittenband gaan en de derde op de wreef heeft een soort ratelklik systeem. Je ziet het ook wel bij de betere sjorbanden om lading op aanhangers/open vrachtwagens vast te zetten. Die zet ik regelmatig toch net even iets te strak vast waardoor de doorbloeding van met name mijn rechtervoet nog weleens in de knel komt.

Goose
De eerlijkheid gebied me om te bekennen dat ik oorspronkelijk ook van plan was om door Hattem te rijden, maar na de brug af te zijn gestormd had ik te laat door dat ik daar meteen al linksaf had gemoeten :)
Ik heb even met googlemaps gekeken en denk dat ik dan deze route had moeten volgen.
Was inderdaad een mooie lange min of meer rechte route geweest. Met die route zou ik in elk geval zeker niet langs die quest gevaarlijke kruising kemperweg-A50 gekomen zijn.

WFvN
Ach uiteindelijk hebben zowel de quest als ik het overleeft en zweet van het rijden is blijkbaar een goed reinigingsmiddel. De vingers waren toen ik Apeldoorn in reed weer vrijwel schoon. :)

offtopic:
Todo lijstje met betrekking tot ligfietsen:
a) Challenge stoel mistral voor mijn vriendin vergroten. (Hoe ga ik die sleuf maken?)
b) Hoofdsteun verzinnen voor challenge stoel mistral. Gelinkte lijkt mijn vriendin te slap en dus verzin ik iets stevigers :)
c) Microwave sensor bestellen.
d) Ketting buis bestellen.
e) Ventisit kussens (quest, grote stoel fuenda, grotere stoel mistral) bestellen.
f) Tweede microwave sensor parallel koppelen aan alarm en plaatsen.
g) Blijven geniet van ligfietsen en zorgen dat vriendin er ook weer van gaat genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Zo vanochtend een filmpje in elkaar gedraaid van mijn ritje naar het werk:

YouTube: Recumbent ride to work

Snelheid lijkt vrij laag te liggen maar waar dat door komt weet ik niet want ik heb de rit best vlot afgelegd. (22km/u gemiddeld met een flink aantal stoplichten). Zelfs op de stukken waar ik 30km/u+ rij heb ik nog het gevoel dat het traag gaat :P vanmiddag even de camera op 60fps zetten ipv 30fps, eens kijken of dat nog scheelt :)

Krijg als het goed is deze week ook mijn camera bevestiging van dealextreme, wellicht dat het beeld daar nog iets stabieler van wordt :)

Ook nog goed en slecht nieuws over mijn knieeen, heb van het weekend nieuwe schoenen gekocht en verdomd, de pijn in mijn rechterknie is weg :o ... jammer dat nu mijn linkerknie pijn doet :+ (aan de onderkant van mijn knieschijf :( )

Het blijft tobben zullen we maar zeggen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
Metro2002 schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:04:
Zo vanochtend een filmpje in elkaar gedraaid van mijn ritje naar het werk:
Ook leuk muziekje...
Krijg als het goed is deze week ook mijn camera bevestiging van dealextreme, wellicht dat het beeld daar nog iets stabieler van wordt :)
Kijk eens hoe Harry z'n camera bevestigd heeft op z'n Mango

http://twilwel.blogspot.com/2011/04/suspension.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zaterdag cleats besteld, vandaag binnengekregen. Deze dus.
Zojuist de boel gemonteerd en afgesteld. Proefritje ging wonderwel uitstekend, hoewel het natuurlijk nog niet veel voorstelde. Morgen eens een echte proefrit proberen.
De pedalen staan nu zo afgesteld dat ik geen speling heb, m'n voeten 'ratelen' niet. Ze zitten nog wel los genoeg om m'n voeten zonder veel moeite los te klikken.
De eerste tijd wordt toch vooral een tijd om te wennen aan de wijze van losklikken.
Vandaag ook een airzound besteld, verlanglijstje begint aardig leeg te raken, ben al aan het kijken naar GPS :P

Waarschijnlijk deze week nog even naar De Liggende Hollander om de schokbreker van de voorvering te laten vervangen door een gereviseerde. Ding is lek, dus bij iets te diepe kuilen en te hoge bulten klapt de boel met een onaangenaam hard geluid en gevoel op elkaar. Niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Metro
Mooi dat je rechterknie nu gelukkig is, maar jammer dat links nu lastig doet. Hoop dat je links ook snel tevreden krijgt, geen idee hoe het precies zat. Maar pijn net boven de knie zou een te korte trapafstand zijn, en pijn net onder de knie zou een te lange trapafstand aangeven. Misschien dat je daar nog een klein beetje mee kan spelen.

Thijsvk
Zie dat je de makkelijk uitklikbare variant gebruikt. Bevalt dat een beetje en kun je dan inderdaad ook echt uitklikken door je hak naar binnen te draaien of zit je dan toch met te weinig spellingsruimte om je hak voldoende te kunnen draaien? Ik heb zelf de variantie waarbij ik beslist mijn hakken naar buiten moet draaien om uit te klikken en in de quest betekend dat nog weleens dat ik onbedoeld ook mijn schoen sluiting los druk.

Gisteren kwam ik er achter dat mijn fuenda toch nog wat meer nodig heeft dan alleen een stukje kettingbuis. Vanaf de vierde versnelling trapt de ketting af en toe door, dus daar zullen een nieuwe cassette, ketting en mogelijk ook een nieuw voorblad / crankstel op moeten. Naja met ruim 2600km bij mij en ongeveer 900km bij de eerste eigenaar vind ik dat dat ook wel kan.

Zelf vandaag weer even een ritje kunnen maken. Kwam alleen weer iets vreemds tegen met het alarm. Namelijk dat het alarm niet reageerde op de handzender. Handzender geeft aan dat de batterij 2 streepjes (van de drie) heeft en contact met het alarm (3 van de 3 streepjes), maar zodra je het "op alarm" knopje indrukt verdwijnen de bereikstreepjes en zakt het batterij streepje eente. Vorige week heb ik daar ook al last van gehad toen heb ik de handzender nog een keer aan het alarm gekoppelt, maar vandaag had ik het weer. Vanavond de batterij vervangen voor een vers exemplaar en nu lijkt het het weer gewoon te doen.
Is de handzender zo kieskeurig qua staat van de batterij, wat zou kunnen vanwege de kracht die noodzakelijk is om die 5km bereik op te wekken? Of moet het alarm niet zeuren als er nog gewoon twee streepjes van de batterij indicator aanstaan.

Verder had ik tussen de middag de wind heerlijk vol tegen en kon ik nog steeds stabiel gewoon een snelheid van wat boven de 30km/h vasthouden. En vanmiddag/begin van de avond wind half in de rug, was lekker doorknallen.

Zojuist even de kilometer standen doorgegeven aan velomobiel, maar die stellen op het moment nog niet veel voor zeg. :$ In februarie (ik heb de quest op 30-01 in Dronten opgehaald) heb ik maar liefst 172km gereden en in maart kwam daar 382km bij :$.
In totaal heb ik sinds de aanschaf met de rit naar Zwolle 735km gereden, niet echt veel maar ik hoop er nog een hoop kilometers bij te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee of dit de makkelijk uitklikbare variant is, ik heb op typenummer van de pedalen gezocht, en toen kwamen deze cleats te voorschijn op google.
Ik heb er vooralsnog weinig problemen mee gehad. Tot nu toe heb ik alleen maar m'n hal naar buiten gedraaid, nog niet eens bij stil gestaan dat ik ook naar binnen kan draaien, automatisch ga ik naar buiten.
Verder lijkt het me vooral een kwestie van de stand van de pedalen.
Met het pedaal onderin kan je natuurlijk niet naar binnen draaien, want dan kom je tegen de crank aan.
Ik zal het morgen eens voor je uitzoeken, als het inderdaad echt 20 graden wordt doe ik dat graag voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Zo vandaag weer een nieuw testje gedaan, ik had nog een spycam liggen en heb die onder de klep van mijn petje geplakt, als je dat tijdens het fietsen opzet krijg je zoiets:

YouTube: Fietsen met spycam

:P

En damn wat heb ik vreselijke X benen zeg :X :(
nsa1984 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:30:
Metro
Mooi dat je rechterknie nu gelukkig is, maar jammer dat links nu lastig doet. Hoop dat je links ook snel tevreden krijgt, geen idee hoe het precies zat. Maar pijn net boven de knie zou een te korte trapafstand zijn, en pijn net onder de knie zou een te lange trapafstand aangeven. Misschien dat je daar nog een klein beetje mee kan spelen.
Ja als het blijft ga ik zeker wat met de afstelling proberen te doen , al had ik er vanochtend weer geen last van. Vreemd dat ik voor de verhuizing nooit last had en nu ineens wel, misschien dat de afstand voorheen te kort was om het te merken ofzo.

En die wind, zo fijn vond ik hem niet. Kon met moeite 22km/u aanhouden :X en op een gegveven moment deed mijn spier in mijn bovenbeen ook nog pijn :'( :P kwam helemaal bezweet thuis :r

[ Voor 60% gewijzigd door Metro2002 op 06-04-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nsa,

ik heb het zojuist even geprobeerd, en je kunt met deze cleats inderdaad je hakken ook naar binnendraaien.
Mijn voorkeur is inderdaad ook naar buiten, maar ik heb de pedalen nu zo afgesteld, dat een beetje wild spartelen bij een noodstop ook voldoende is, moet toch nog wennen aan de cleats, m.a.w. bewust bedenken dat ik m'n hakken moet draaien, nog wel althans.
Meteen maar even gekeken wat ik nu voor snelheid kon halen in een vlakke rechte sprint, kwam uit op 42.4 km p/u, nieuwe topsnelheid voor me :*) hoewel ik geen idee heb in hoeverre de cleats daar aan bij hebben gedragen.

edit:
Ik ben na overleg met m'n zwager nu aan het kijken of een zonnepaneel wellicht toch niet beter is, voor het voeden van een accu op de fiets.
Hoeveel ampère hebben jullie accus eigenlijk?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
metro
voor normale fietsen is het wel zo dat als je het zadel (trapafstand) iets te hoog (te lang) afsteld je net even iets meer kracht en snelheid kunt ontwikkelen. (knie net overstrekt) Maar dat is alleen maar geschikt voor korte tot zeer korte afstanden, alles langer dan plusminus 5km ga je gegarandeerd last krijgen van je beenspieren. Dus het zou kunnen dat je de fiets net een tikje te lang hebt staan en dat je dat nu met de iets langere fietsafstand merkt.

ThijsVK
Dankjewel voor het testen, misschien dat ik ook ooit nog eens naar de multi variant van de spd plaatjes stap. Voorlopig eerst de enkelvoudige uitklik plaatjes maar verslijten.

Ik heb in mijn quest twee accu's eentje is 12volt 3700mAh en de andere is 12volt 7Ah. Op mijn fuenda heb ik eigenlijk geen accu systeem tenzij je de koplamp en achterlicht meeteld. Koplamp doet het op 5*AA in serie (1500mAh) en achterlicht op 2*AA niet oplaadbaar.

Edit: Metro hieronder goed bezig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vandaag geen last gehad van mijn knietjes, net lekker ff flink tegen de wind in gebeukt met als kruissnelheid rond de 30km/u en een gemiddelde snelheid van 23,1km/u over 12,5km 8)
HEERLIJK fietsweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Zojuist (erg) gezellig met Tomino twee uurtjes gefietst. Die tijd is echt voorbij gevlógen. route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even retourtje Eindhoven gedaan.
Ik moest naar de Liggende Hollander om de demper van m'n voorvering te laten vervangen, heerlijk in de zon gefietst, moet maar eens zonnebrand gaan halen 8)
Frank had de gereviseerde demper vlot gemonteerd, en heeft daarna nog even de versnellingen afgesteld.
Helaas bleek bij aankomst in Eindhoven dat mijn oplossing voor m'n slot had gefaald, de zekering was losgekomen (denk ik) waardoor het slot uiteindelijk uit de buis getrild is :X
Ik had nog stille hoop het slot tegen te komen op de terugweg, maar dat mocht niet zo zijn. Moet nu dus een nieuwe kopen .
De fiets rijdt in ieder geval weer heerlijk, hobbels, kuilen en drempels zijn geen enkel probleem meer :*)

Al met al toch een lekker dagje, heerlijk in de zon, 60km met zowel heen als terug gemiddeldes van boven de 20km p/u
Af en toe wel last van m'n rechterknie, althans, de spieren erboven, maar dat kan komen omdat dat been minder gewend is aan de inspanning, mijn physiotherapie richt zich voornamelijk op mijn linkerknie.
Hoe zat het ook al weer met tintelende tenen? Schoen hoger plaatsen (dus meer naar het midden van de voet)?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
mux schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:47:
Zojuist (erg) gezellig met Tomino twee uurtjes gefietst. Die tijd is echt voorbij gevlógen. route
Yesch! Toproute en voor het eerst een route gefietsts in Den Haag met een mede ligger! Leuk ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 14:24
hier ook vanavond weer een ommetje (30km) gereden. ging nog niet echt zoals vanouds...
gemiddeld 25,3 km/u.
maar voelt weer goed aan en dit weekend weer genoeg om te fietsen !

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:35:
Vandaag even retourtje Eindhoven gedaan.
Ik moest naar de Liggende Hollander om de demper van m'n voorvering te laten vervangen, heerlijk in de zon gefietst, moet maar eens zonnebrand gaan halen 8)
Frank had de gereviseerde demper vlot gemonteerd, en heeft daarna nog even de versnellingen afgesteld.
Helaas bleek bij aankomst in Eindhoven dat mijn oplossing voor m'n slot had gefaald, de zekering was losgekomen (denk ik) waardoor het slot uiteindelijk uit de buis getrild is :X
Ik had nog stille hoop het slot tegen te komen op de terugweg, maar dat mocht niet zo zijn. Moet nu dus een nieuwe kopen .
De fiets rijdt in ieder geval weer heerlijk, hobbels, kuilen en drempels zijn geen enkel probleem meer :*)

Al met al toch een lekker dagje, heerlijk in de zon, 60km met zowel heen als terug gemiddeldes van boven de 20km p/u
Af en toe wel last van m'n rechterknie, althans, de spieren erboven, maar dat kan komen omdat dat been minder gewend is aan de inspanning, mijn physiotherapie richt zich voornamelijk op mijn linkerknie.
Hoe zat het ook al weer met tintelende tenen? Schoen hoger plaatsen (dus meer naar het midden van de voet)?
Tintelende voeten is vaak te veel kracht zetten op je voeten (te lage cadans). Al moet ik zeggen: ik heb pas nieuwe schoenen gekocht met een wat hardere zool en ja hoor: last van slapende voeten ! had ik echt nooit met de schoenen hiervoor (met slappe zool) .

Gister nog gelachen, reed een antiliaan heel chill en relaxed op zijn stadsfietsje en op een gegeven moment komt er een mountainbiker voorbij en die antiliaan zet de achtervolging in! Viaduct omhoog met 28km/u ! op een stadsfiets! ik wist echt niet wat ik zag :D _O-
Was gister overigens op mijn rechtop fiets en ook nog een best nette score van 23,2km/u gemiddeld neergezet :) (tijd voor een snellere ligfiets :P :+ )

Vanochtend was het HEERLIJK windstil, wel een beetje fris maargoed, heerlijk met een kruissnelheid van 24km/u naar het werk gependeld op de ligger. Onderweg nog een paar kinderen bij het stoplicht waarbij de ogen bijna uit hun oogkassen rolden toen ze mij zagen :D, gelijk allemaal vragen stellen van is dat leuk en is het moeilijk :P toch grappig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 17:50

jaspernl

de tijd vliegt

Zo, ik kom me ook even voorstellen:
jaspernl, uit Helmond.
Ik heb 2 weken geleden mijn eerste ligfiets gekocht. 2e-hands.
Het is een Allight Modern.
Ik heb hem gekocht om relaxed van en naar mijn werk in eindhoven te kunnen rijden (11 km * 2)
Eerste indrukken nu dus opgedaan met het fenomeen.
Ik moet zeggen: erg leuk. het bevalt eigenlijk prima. Ik heb natuurlijk nog geen fiets-conditie opgebouwd, maar dat komt vanzelf goed.

Enige waar ik echt van baal is mijn natte rug: ik kom echt te bezweet aan op mijn werk, en meot me dus ook standaard omkleden daar. Dat móet echt beter, anders ga ik dit niet volhouden.
Ik heb ikmiddels al het een en ander gelezen over de Ventisit. maar eerlijk gezegd vind ik dat net effe te duur. Ik heb deze fiets voor 100 euro op de kop kunnen tikken, dus 80 euro voor een zadeldekje zit er dan neit in. Dat zou ik dan liever uitgeven als ik een fiets heb waarvan ik zeker weet dat ik er lang op wil blijven rijden. En dat weet ik van deze nog niet zeker: Het mag van mij iets platter en een verende achtervork lijkt me ook wel iets: ik moet een paar vervelende kuilen door onderweg (overgang straat/fietspad door de goot etc). Dan stuiter ik echt bijna van de fiets af :-(

Maargoed: eerst maar eens lekker volhouden. Ben deeltje 2 en dit deeltje 3 eens aan het doorlezen. leuk hoor!

Ik hoop hier een hoop te leren en te delen!!

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
jaspernl, welkom in de mooie wereld van het ligfietsen! Om te beginnen is het mooi, omdat je nu meer dan alleen asfalt ziet (tenminste als je voorheen in de bukhouding zat) :)

Wat je natte rug betreft: ja, dat is inderdaad een lastige. Persoonlijk heb ik niet zo'n bezwaar tegen het wat opfrissen op het werk. Heb ik in het verleden wel eens gedaan: schoon shirt en handdoek mee en even met water een beetje de natte plekken schoonvegen. Gelukkig ben ik niet zo'n zweter en bovendien heb ik nu al een jaar of zes de beschikking over een douche op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Jasper, welkom in het topic en de wondere wereld van het ligfietsen, mooi dat er weer een Brabander bij is 8)

Misschien is het een optie om wat extra ventilatiegaten in de rug te maken.
Anders zou ik een loopshirt aanschaffen dat het zweet afvoert. Vervolgens op je werk dan je normale bovenkleding aantrekken.
Ik moet zeggen dat ik enorm blij ben met de ventisit op mijn Hurri, zeker met dit weer (hoewel ik op een bukker ook gewoon zweet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:34:
Hey Jasper, welkom in het topic en de wondere wereld van het ligfietsen, mooi dat er weer een Brabander bij is 8)

Misschien is het een optie om wat extra ventilatiegaten in de rug te maken.
Anders zou ik een loopshirt aanschaffen dat het zweet afvoert. Vervolgens op je werk dan je normale bovenkleding aantrekken.
Ik moet zeggen dat ik enorm blij ben met de ventisit op mijn Hurri, zeker met dit weer (hoewel ik op een bukker ook gewoon zweet :P )
Allereerst: dank voor het warme welkom! _/-\o_

Grappig dat je dat zegt: ik ben juist gestart met fietsen naar het werk omdat ik het lopen tot 3 keer toe heb opgegeven wegens knieproblemen (en ja... echt rustig en met een loopschema opgebouwd (oa start to run met Evy O+ ) ... op de één of andere manier kom ik niet echt lekker verder dan een kilometer of 8...

En omdat mijn enige lichaamsbeweging verder met de muis gemaakt wordt, leek het me verstandig om wel wat lichaamsbeweging te blijven houden. Anders wordt die 90+ kg al snel 100+ kg... En, erger nog, kan ik mijn zoontje van 6 straks niet meer bijhouden met rennen/fietsen/voetballen etc... Dat wil ik niet laten gebeuren...

Anyway: een loopshirtsje heb ik dus wel...

Maar zoals ik al zei, ik wil niet bezweet op mijn werk aankomen. Ik kán me wel daar omkleden (we schijnen zelfs een douche te hebben), maar daar heb ik simpelweg geen zin in.

Maargoed: ik heb nog nauwelijks ervaring natuurlijk. Wellicht dat het zweten wat minder wordt na verloop van tijd?

De optie van extra gaten had ik ook bedacht, maar op de 1 of andere manier denk ik niet dat het veel helpt, wel? En ik ben bang dat ik m'n stoeltje sloop door er teveel uit te halen...
En zo'n Ventisit... Tsja... twijfel...

Ik ga er eens een nachtje over slapen... Weltrusten!

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 16:11

TwOkkie

Tweakin' Okkie

[cc: ligfiets mailinglist]

Zondag ga ik even kijken bij de opstapdagen in Assen. M'n winterconditie laat niet toe dat het stuk vanaf Hilversum met de fiets ga doen, dus pak ik dat andere vervoermiddel, de auto. Er zijn nog drie, misschien wel vier zitplaatsen over voor wie ook uit de regio Hilversum / 't Gooi / Utrecht mee zou willen rijden.

Liefhebbers?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren kwam een kameraad van mij in 1 keer op zijn mountainbike aanzetten. Het is ongeveer 45 km fietsen voor hem en dat had hij nog niet eerder gedaan dus ik was wel verbaasd. Het was al laat dus ik heb hem de logeerkamer ff klaargemaakt. De volgende dag zijn we mooi een stukje gaan toeren, hij op de mtb en ik op de ligfiets. Heuvelop had hij wat voordeel, maar ondanks mijn geringe conditie ging het verder erg goed. Hij zei zelfs dat hij mij met het wegrijden niet kan bijhouden, dat schijnt dus nogal snel te kunnen op een ligger ;) Was in elk geval erg gezellig, vooral met het mooie weer erbij. Nu maar eens wat meer liggeren zodat ik ook wat langere afstanden kan rijden over een tijdje :)

@Jasper: Ik ben ook een beginnner en de eerste paar keer kon ik mijn t-shirt uitwringen, maar ik toer alleen en ga met een scooter naar het werk (moet van de ene kant van de stad naar de andere, veels te veel stoplichten enzo voor lekker liggeren). Wat mij wel heeft geholpen is stoppen met roken. Ik had er zelf niet eens bij stil gestaan, maar sinds ik gestopt ben zweet ik veel minder bij inspanning. Verder heb ik ook nog geen Ventisit vanwege de prijs (zelf ook een tweedehands ligger gekocht), maar misschien dat ik er toch voor ga sparen, ik heb al veel prettige ervaringen van mensen ermee gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Als je echt elcheapo wilt doen kun je ook zelf een Ventisit maken. Het is gemaakt van commercieel verkrijgbare anticondensmat zoals je dat onder campingbedden vindt. De illustraties die Ventisit gebruikt zijn zelfs exact dezelfde als van dat spul.

http://www.bootland.nl/anticondensmat.html

En net als Ventisit doet kun je dat dan met dik visdraad aan elkaar maken; knoopje erin en even de föhn erop richten zodat het nylon aan elkaar vastsmelt en je hebt een Ventisit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:53:

Verder heb ik ook nog geen Ventisit vanwege de prijs (zelf ook een tweedehands ligger gekocht), maar misschien dat ik er toch voor ga sparen, ik heb al veel prettige ervaringen van mensen ermee gelezen.
De aanschaf van een Ventisit heb ik te lang uitgesteld, nu ik er een tijdje mee heb gefietst snap ik niet dat ik hem niet eerder heb gekocht. Ik vond het ook erg duur voor een matje, maar die luchtstroom onder je rug door is zo lekker, zeker als je het vergelijkt met een conventioneel, niet-ademend matje waar je ook zonder inspanning na een half uur met een zweetrug vanaf komt ;)

Maar de ervaringen schijnen wisselend te zijn. De een vindt het geweldig (ik ook), de ander merkt geen verschil en vindt het weggegooid geld. Eigenlijk zou je het eens bij iemand moeten proberen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Hey Jasper, welkom in de wondere wereld van ligfietsen :)

Van een natte rug heb ik ook altijd last maar niet alleen op de ligfiets, ook op mijn rechtop fiets heb ik daar last van al is het wel minder. Ik heb een ventisit matje en alhoewel het wel iets helpt tegen een natte rug is het geen wondermiddel. Kleed je gewoon niet te warm aan dat is het beste advies wat ik je kan geven. Eigenlijk moet je het net iets te koud hebben als je op je fiets stapt, dan trap je jezelf eenmaal onderweg naar de juiste temperatuur toe. :P (en dan nog sta ik eerst op mijn werk mijn rug af te drogen hoor :+ )

Een investering in een ventisit is overigens nooit weg want je kan hem natuurlijk gewoon meenemen naar een eventuele volgende ligfiets. Slijten doen ze nauwelijks.

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 09-04-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 16:11

TwOkkie

Tweakin' Okkie

TwOkkie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:41:
Zondag ga ik even kijken bij de opstapdagen in Assen.
Ik kom er net achter dat morgen de Openbollentocht wordt verreden. Ik heb daar al een paar keer eerder aan meegedaan en als ik nu moet kiezen tussen 300 kilometer autorijden om fietsen te kijken of zelf een prachtige tocht door de bolenvelden en de duinen te maken, dan wordt het toch het laatste.

Komen er meer tweakers naar deze prachtige tocht?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

mux schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:15:
Als je echt elcheapo wilt doen kun je ook zelf een Ventisit maken. Het is gemaakt van commercieel verkrijgbare anticondensmat zoals je dat onder campingbedden vindt. De illustraties die Ventisit gebruikt zijn zelfs exact dezelfde als van dat spul.

http://www.bootland.nl/anticondensmat.html

En net als Ventisit doet kun je dat dan met dik visdraad aan elkaar maken; knoopje erin en even de föhn erop richten zodat het nylon aan elkaar vastsmelt en je hebt een Ventisit gemaakt.
Ik zag al zoiets in topic #2 voorbij komen ja. Van jou zelfs volgens mij, toch, Mux??
Toch nog 50 euro voor zo'n lap bij bootland. Wel van 80X200, dat dan weer wel. En dan 2 of 3 lagen over elkaar maken neem ik aan? Wel leuk projectje... super bedankt voor de tip!!

Iemand nog interesse in een lapje van 80*100 cm voor 25 euro??? :*) Dan delen we de kosten!
(of 40*200 cm... dat kan ook...)
Metro2002 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:49:
Hey Jasper, welkom in de wondere wereld van ligfietsen :)

Van een natte rug heb ik ook altijd last maar niet alleen op de ligfiets, ook op mijn rechtop fiets heb ik daar last van al is het wel minder. Ik heb een ventisit matje en alhoewel het wel iets helpt tegen een natte rug is het geen wondermiddel. Kleed je gewoon niet te warm aan dat is het beste advies wat ik je kan geven. Eigenlijk moet je het net iets te koud hebben als je op je fiets stapt, dan trap je jezelf eenmaal onderweg naar de juiste temperatuur toe. :P (en dan nog sta ik eerst op mijn werk mijn rug af te drogen hoor :+ )

Een investering in een ventisit is overigens nooit weg want je kan hem natuurlijk gewoon meenemen naar een eventuele volgende ligfiets. Slijten doen ze nauwelijks.
Ik ga inderdaad al met nét iets te koude kleding de fiets op. en ik probeer me niet te veel in te spannen op de heenweg.
Meenemen van een ventisit lijkt me geen optie: niet alleen is (of eigenlijk: wordt...) ie op maat voor dit stoeltje, maar ik moet de huidige foam-mat er eerst af slopen. Ik verwacht niet dat ik dat in 1 stuk er af ga krijgen. Oftewel: bij eventuele verkoop moet het zelfgemaakte ventisit dan gewoon blijven zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanschaf van een Ventisit heb ik te lang uitgesteld, nu ik er een tijdje mee heb gefietst snap ik niet dat ik hem niet eerder heb gekocht. Ik vond het ook erg duur voor een matje, maar die luchtstroom onder je rug door is zo lekker, zeker als je het vergelijkt met een conventioneel, niet-ademend matje waar je ook zonder inspanning na een half uur met een zweetrug vanaf komt ;)

Maar de ervaringen schijnen wisselend te zijn. De een vindt het geweldig (ik ook), de ander merkt geen verschil en vindt het weggegooid geld. Eigenlijk zou je het eens bij iemand moeten proberen.
Ja, als ik ermee naar het werk zou fietsen zou ik het zeker doen. Nu doe ik alleen toertochtjes waarna ik weer thuis aankom dus dan is het niet zo erg, kan ik gelijk onder de douche springen. Maar mijn woon werk route is erg vervelend omdat het dwars door de binnenstad van Enschede gaat, stoplichten en veel verkeer. Ook zijn er op de heenweg zoveel fietsers, waaronder scholieren, onderweg dat ik die paar km liever ff met de scooter doe ;)

Ohja vraagje nog: hoe kijken jullile achterom?? Ik doe het nu op gehoor, maar ben ik zo inflexibel of lukt het gewoon niet liggend achterom te kijken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
TwOkkie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:14:
[...]

Ik kom er net achter dat morgen de Openbollentocht wordt verreden. Ik heb daar al een paar keer eerder aan meegedaan en als ik nu moet kiezen tussen 300 kilometer autorijden om fietsen te kijken of zelf een prachtige tocht door de bolenvelden en de duinen te maken, dan wordt het toch het laatste.

Komen er meer tweakers naar deze prachtige tocht?
Helaas, had graag meegedaan maar morgen van Den Haag richting Houten toe..
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:08:
[...]
Ohja vraagje nog: hoe kijken jullile achterom?? Ik doe het nu op gehoor, maar ben ik zo inflexibel of lukt het gewoon niet liggend achterom te kijken?
Spiegeltje, en half op de zij gaan liggen als ik naar rechsachter moet kijken.
Ik zit er aan te denken om wellicht nog een 2e spiegel erbij te nemen, komt best vaak voor dat het fietspad aan de verkeerde kant van de weg ligt waarna je weer moet oversteken, spiegel is dan toch fijner dan spieren verrekken om maar naar achteren te kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
jaspernl schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:46:
[...]

Ik zag al zoiets in topic #2 voorbij komen ja. Van jou zelfs volgens mij, toch, Mux??
Toch nog 50 euro voor zo'n lap bij bootland. Wel van 80X200, dat dan weer wel. En dan 2 of 3 lagen over elkaar maken neem ik aan? Wel leuk projectje... super bedankt voor de tip!!

Iemand nog interesse in een lapje van 80*100 cm voor 25 euro??? :*) Dan delen we de kosten!
(of 40*200 cm... dat kan ook...)
Ik heb zelf twee matjes in elkaar gezet van de dunnere versie van dat materiaal. Helaas leent dat spul er zich iets minder goed dus het resultaat is niet geweldig, maar het werkt. En het was iets van 6 euro materiaal ofzo.

Die anticondensmat moet je ook goedkoper kunnen krijgen. Beetje rondshoppen en je hoort voldoende materiaal voor een matje voor ruwweg de helft van de prijs te kunnen vinden.

Wel rekening mee houden dat je het liefst drie lagen wil hè: één mat die omgevouwen wordt om de achterkant en één mat binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:55:
[...]

Spiegeltje, en half op de zij gaan liggen als ik naar rechsachter moet kijken.
Ik zit er aan te denken om wellicht nog een 2e spiegel erbij te nemen, komt best vaak voor dat het fietspad aan de verkeerde kant van de weg ligt waarna je weer moet oversteken, spiegel is dan toch fijner dan spieren verrekken om maar naar achteren te kunnen kijken
Ja een spiegeltje is idd wel handig. Ik heb alleen onderstuur en het is niet zo'n breed stuur. Maar net zelf ook nog wat rondgekeken en ik denk dat ik een polsspiegeltje ga aanschaffen. Dan moet ik hem wel op mijn rechterpols dragen, want op de een of andere manier kan ik niet met mijn linkerhand los rijden, dat moet ik nog leren, vooral ook om fatsoenlijk mijn hand uit te kunnen steken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
metro
Die reacties zowel bij stoplichten als gewoon onder het rijden blijf ik inderdaad ook geweldig vinden. Reacties varieren van "Wauw", "Gave fiets!!" tot "Rijd dat nu niet enorm lastig?" en elke keer weer is het goed voor een kort maar doorgaans heel leuk gesprekje waarbij je ongemerkt toch het ligfietsen best promoot. (Ja zelfs ik als (leerling)fietsenmaker bij een fietsenmaker waar vooral "normale" fietsen komen.)

Jaspernl
Ook vanuit het Zutphense welkom in het ligfiets topic/wereldje, ik hoop dat je het net zo leuk gaat vinden als mij sinds januarie 2010.
Heb jij die Alligt Modern uit Maastricht gekocht? Gezien topic einde aldaar lijkt het er sterk op :).
Dat is de grote broer van mijn eerste ligfiets, ik heb mijn eerste meters op een Alligt Kleine gemaakt (bedoeld voor kinderen tot 170 ongeveer).
Mooie stevige en degelijke fiets waar je een hoop plezier van kunt gaan hebben.
Een ventisit dekje zou ik voor deze fiets niet doen, omdat je het zeer goed verlijmde schuim er niet goed af zult krijgen. Mocht je toch willen dan zou ik kijken of je niet beter een nieuw houten zephyr stoeltje koopt waar je de ventisit op plaatst. Dan kun je achteraf altijd nog de orginele stoel terug monteren en kun je je ventisit meenemen naar de volgende fiets.
Verder zit de Alligt Modern inderdaad vrij rechtop en rijd de fiets door het ontbreken van vering iets minder plezierig op hobbelige stukken. Maar ik heb zelf juist daardoor het gevoel dat de fiets zeker voor starters erg makkelijk te leren rijden is. Toen ik overstapte van de Alligt Kleine naar een model met geveerde achtervork (Fuenda Calypso) vond ik dat in het begin enorm onstabiel vond rijden, dus ik denk dat je met de Modern wel een goede start fiets hebt gekocht.

Twokkie
Ik hoop dat je en iedereen die er wel is een ontzettend leuke dag gaan hebben. Aan het weer zal het niet liggen vermoed ik, (ik kijk naar buiten en vraag me af waarom ik op een toetsenbord zit te typen ;) )

Mux
ik heb vorig jaar zomer geprobeerd dat spul bij Obelink te kopen, maar die waren te beroerd om het voor me te bestellen ondanks dat ze wel dealer zijn. (truster anti condens matten). Ik zal even kijken hoeveel ik van dat spul nodig heb voor al mijn fietsen(quest, fuenda, mistral vriendin). Ik weet namelijk nog heel erg goed hoe prettig ik het vond toen het op de kleine stoel van de fuenda zat, dus ik denk dat van de week bootland een rolletje van dat spul richting Zutphen mag versturen. :)

Raznor
Achterom kijken kan ik in de quest met de beide spiegeltjes, en op de ligfietsen doe ik het op gehoor en op "vragen door mijn handen uittesteken/scheef omhoog te steken." Doorgaans merk je dat er ruimte ontstaat en kun je redelijk soepel je actie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
nsa1984: Wat Obelink verkoopt (http://www.obelink.nl/ws/...asp?cat=5&id=47&arid=4205) is wel de dunnere variant. Die heb ik zelf, maar ventileert een stuk minder goed dan het dikke spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Mux
Truster anticondensmatten is als ik alle informatie mag geloven exact hetzelfde materiaal als wat voor de ventisit matten gebruikt word. En Obelink staat op de Truster website als dealer/verkooppunt genoteerd. Obelink heeft afgelopen zomer zelf aangegeven dat ze inderdaad dealer zijn van Truster materialen, maar dat ze in dusdanig grote hoeveelheden moesten afnemen dat een losse rol bestellen niet kon. :(

Maar met jouw bootland link kan ik nu wel een enkele rol bestellen lijkt het, en dan kan het lonend zijn om nogmaals te kijken hoeveel materiaal ik nodig heb. Omdat ik op het punt sta om drie ventisit matten te bestellen waarvan er eentje een beetje twijfelachtig qua maat word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
OK, dat is inderdaad de juiste versie.

Het mooie van zelf maken is dat je rekening kunt houden met je zitje en er bijvoorbeeld aan de boven- en onderkant een 'opening' in de achterkant kan maken die om je stoeltje heengaat. En als je teveel materiaal hebt zijn er altijd wel een paar tweakers hier die ook wel wat willen. Voor mijn zitje had ik 100x80cm materiaal gebruikt (kan waarschijnlijk efficiënter worden gesneden, maar je haalt sowieso niet meer dan 2 ventisits uit 210x80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nsa1984 Idd op gehoor werkt vaak prima. Dat vragend je hand uitsteken is een goede tip. De polsspiegel van Hafa kan ik nergens online bestellen (voor zover ik dat kan vinden), maar misschien dat een ligfietswinkel ze nog heeft.

Waarmee smeren jullie je ketting eigenlijk? Vroeger maakt ik de fietsketting altijd schoon met lauw wat met een paar druppels dreft en smeerde ik hem met teflon spray. Zijn er bepaalde merken of spullen waar jullie goede ervaringen mee hebben? 1 Versnelling kraakt nl. een beetje en ik zit eraan te denken om de cassete en de ketting eens met een tandenborstel te bewerken......

Nog een vraagje; kun je zelf met gripshift de versnellingen afstellen? In 1 van de versnellingen blijft hij nl. niet zitten en dan schiet hij telkens naar de volgende (zwaardere). Dit is best lastig want met een kruissnelheid van 27/28 gebruik ik die versnelling het liefst. Nu houd ik dus de gripshift op een "tussenpunt" maar dat is niet zo handig.

Edit- De bandenspanning zonder manometer.....tot nu toe heb ik mijn banden altijd op gevoel op gepompt, maar overal lees ik hoeveel bar/psi de banden kunnen hebben. Is er een manier om zonder manometer daar in de buurt te komen, oftewel hoe moet het aanvoelen als je de band met de duim indrukt?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

nsa1984 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:43:
Jaspernl
Ook vanuit het Zutphense welkom in het ligfiets topic/wereldje, ik hoop dat je het net zo leuk gaat vinden als mij sinds januarie 2010.
Heb jij die Alligt Modern uit Maastricht gekocht? Gezien topic einde aldaar lijkt het er sterk op :).
Dat is de grote broer van mijn eerste ligfiets, ik heb mijn eerste meters op een Alligt Kleine gemaakt (bedoeld voor kinderen tot 170 ongeveer).
Mooie stevige en degelijke fiets waar je een hoop plezier van kunt gaan hebben.
Een ventisit dekje zou ik voor deze fiets niet doen, omdat je het zeer goed verlijmde schuim er niet goed af zult krijgen. Mocht je toch willen dan zou ik kijken of je niet beter een nieuw houten zephyr stoeltje koopt waar je de ventisit op plaatst. Dan kun je achteraf altijd nog de orginele stoel terug monteren en kun je je ventisit meenemen naar de volgende fiets.
Verder zit de Alligt Modern inderdaad vrij rechtop en rijd de fiets door het ontbreken van vering iets minder plezierig op hobbelige stukken. Maar ik heb zelf juist daardoor het gevoel dat de fiets zeker voor starters erg makkelijk te leren rijden is. Toen ik overstapte van de Alligt Kleine naar een model met geveerde achtervork (Fuenda Calypso) vond ik dat in het begin enorm onstabiel vond rijden, dus ik denk dat je met de Modern wel een goede start fiets hebt gekocht.
Haha inderdaad hoor! Dat is hem (jaspernl op tweakers is *kuch* toevallig ook jaspernl op fok ;) )
compleet nieuw zitje op maat gaan zitten maken lijkt me nou ook niet bepaald een klusje voor een beginner als ik met net 200km achter de kiezen... Maar dank voor de tip!

Nee, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en kom tot het volgende:

Ik rij de komende maand nog lekker door op mijn Allight Modern. Beetje meer wennen en conditie opbouwen zonder dat het ál te heet wordt. En in mei ga ik naar de ligfiets opstapdagen in Breda. Daar ga ik eens proefrijden op verschillende modellen en stuurvarianten.
En dan ga ik me eens bezinnen of ik ofwel een ventisit ga kopen, eentje ga namaken, een nieuw modelletje ligfiets ga aanmeten of helemaal met ligfietsen ga stoppen (lijkt me niet, maargoed... Dat zweterige kan wel een dealbreaker zijn...).
Verder denk ik (maar nogmaals: geen ervaring) dat bovenstuur voor mijn afstand (11 km; half uurtje) wat fijner is. Wat koeler onder de oksels lijkt me. klopt dat?? Bovenstuur lijkt me iets vermoeiender om lang vol te houden, dat dan weer wel.

[ Voor 0% gewijzigd door jaspernl op 10-04-2011 20:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Nou, dat was me het ritje wel..
http://maps.google.nl/map...0.445976&ie=UTF8&t=h&z=12
Uiteindelijk met wat omwegen en boodschappen halen 120/130 uitgekomen.

Net voor twee man pasta als avondeten en bedtijd!
Wel heerlijk overigens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ah, je hebt de 'veilige' route genomen ;) (niet over de provincialeweg oost en/of door Benschop). Leuk, het weer was er helemaal perfect voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Tomino schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:48:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sodekriek, bijna 100 km op 1 dag. Dat is heel erg netjes! Ik hoop het je ooit na te doen, eerst nog maar wat oefenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Raznorr
Bandenspanning kun je redelijk inschatten met door met de hand in de band te knijpen. Doe dit alleen wel op de "wangen" van de band (zijkanten dus) en niet op het loopvlak omdat daar tegenwoordig vaak een antileklaag zit waardoor de band ook bij lage druk al heel hard voelt. (5Bar is nauwelijks a niet indrukbaar, verder niet onbenullig doorpompen als je denkt dat de band hard is is die hard.)

Fietsketting poets ik laatste tijd (prive) alleen maar met normale motorolie (10w40). Dry lube, teflonspray etc werkt ook allemaal. Gewoon zorgen voor iets dat smeert en penetrerend werkt zodat het in de schakeltjes kan kruipen.
Poetsen met een ontvettend middel zou ik niet doen, omdat het (goed) opnieuw vetten een rot klus is die eigenlijk nooit het gewenste resultaat oplevert.
Tandwielen kun je met een stevige borstel/tandenborstel wel weer vrij krijgen van de dikke aangekoekte prut.

Gripshifters hebben net als andere shifters vaak een stelschroefje en daarmee kun je de kabel iets straker/losser afstellen voor de fijn afstelling.

JasperNl
Leuk om te zien dat die fiets toch goed terecht aan het komen is :) Heb zelf nog even overwogen toen die niet verkocht leek te worden om te reageren, maar aangezien ik mijn fietsencollectie wat moet uitdunnen en het een echte startersfiets is hoopte ik op iemand anders.

Je gedachtegang over een ventisit/andere fiets lijken mij verstandig. Verder het is al eerder genoemd, maar die sneldroog shirts zijn geweldig als tussen oplossing (en zul je ook wel blijven waarderen). Aangezien je ze al zei te hebben ivm lopen eerder zou ik het gewoon eens proberen.

Bovenstuur en onderstuur zijn twee volkomen verschillende vormen van sturen en hebben beide zo hun voor en nadelen. Zelf heb ik de voorkeur voor bij een onderstuur liggen, maar bovenstuur heeft ook zijn voordelen. Zelf ontdekken wat je het prettigste vind rijden is het verstandigste.

Tomino
Leuke rit voor een zondag als vandaag :)

Zoals ik eerder al aangaf ga ik voor mijn vriendin een kleine challenge stoel verstelbaar maken, zodat ze ook lekker kan liggen. Ik denk dat ik op Wouter Delanote zijn idee/project verder ga en begin met een aluminium strip van 40mm breed en 3mm dikte. Aluminium omdat ik dan minder last zal hebben van de wisselwerking (roestvorming) tussen het aluminium stoeltje en de aluminium strip. Verder verwacht ik dat het qua sterkte geen problemen oplevert, het alternatief wat ik bij de praxis zag was aluminium rechthoek profiel van 10mm bij 40mm maar dat vond ik toch vrij lomp overkomen. Het mag wel zichtbaar zijn dat het eigen fabricaat is, maar het moet nog wel een beetje "passen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:19:
Sodekriek, bijna 100 km op 1 dag. Dat is heel erg netjes! Ik hoop het je ooit na te doen, eerst nog maar wat oefenen :P
Gewoon regelmatig blijven fietsen en het komt vanzelf.

Een jaar of 6 geleden was van Zwolle naar Dronten fietsen (30km enkele reis) en weer terug een hele onderneming. De dag ervoor bewust macaroni als voeding voor de energie. Bewust de dag ervoor bijtijds naar bed. De bewuste dag zorgen voor proviant en drinken onderweg, hartslagmeter om en ingesteld op een hartfrequentie die ik goed kon volhouden en dan fietsen want tjonge, wat was 2x 30 km toch een machtig eind!
En dan na afloop gebroken terug komen.

Hoe gaat dat nu? Desnoods 's morgens op weg naar het werk: "k*t, ventieldopje kwijt.... vanmiddag maar even doorrijden naar Dronten". Desnoods voor iets lulligs zonder enige voorbereiding gewoon even op en neer knallen. Thuis aangekomen nog altijd niets aan de hand; kan zo nog een keer een eind gaan fietsen.

Met andere woorden: geduld hebben en tot die tijd gewoon regelmatig blijven genieten van het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Klinkt goed hoor.
Kwestie van volhouden dus...
Tsja. Je wil al snel te veel en te snel he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Klopt, en daar moet je ook echt voor uitkijken. Rustig beginnen lekker cruisen, waarne je met meer conditie stukken sneller kan gaan rijden ( op zo'n lange afstand) Ik kwam samen met de jongen die op een wielrenfiets meefietste uit op een gemmidelde van 27 km/h. Vrij vlot dus..

Vraagje van andere aard. Na een dergelijk stuk fietsen, en zelfs al met 30 of 40 km heb ik de volgende dag enorm last van m'n knieën, de beweging als je door je knieën zakt en weer omhoog komt kost enorm veel inspanning. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit een kwestie is van trainen. Maak je een verkeerde beweging? Is er een document met richtlijnen van hoe je fietsbeweging eruit moet zien, en hoe juist niet? Dan kan ik dit een keer na lopen? Het gevoel zit met name rondom m'n knie, boven en onderbeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat heb ik ook wel eens ja, terwijl ik me niet speciaal inspan op de ligfiets, ik doe liever rustig aan, juist om m'n knieën te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Tomino schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:49:
Vraagje van andere aard. Na een dergelijk stuk fietsen, en zelfs al met 30 of 40 km heb ik de volgende dag enorm last van m'n knieën, de beweging als je door je knieën zakt en weer omhoog komt kost enorm veel inspanning. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit een kwestie is van trainen. Maak je een verkeerde beweging? Is er een document met richtlijnen van hoe je fietsbeweging eruit moet zien, en hoe juist niet? Dan kan ik dit een keer na lopen? Het gevoel zit met name rondom m'n knie, boven en onderbeen..
Ik ben geen arts en heb zeker niet de wijsheid in pacht maar ik zou in eerste instantie gaan denken aan te zwaar trappen. Wat is voor jou een normale trapkadans?

* WFvN rijdt doorgaans met een kadans tussen de 90 en de 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Aardige rit zo te zien :o netjes hoor.

Mijn woon-werk verkeer ritje begint ook alweer te kort te worden eigenlijk, deed ik het eerst in 35 tot 40 minuten, nu rij ik hetzelfde stuk op mijn gemak in 25 to 30 minuten :P eigenlijk te kort nu met het mooie weer maarja :P als het regent weer te lang :+

@Raznorr, Bandenspanning doe ik met zo'n mooie pomp met drukmeter erop. Voorbandje staat op 4,5 bar, achterband op 3,5 bar. Een bar te veel of te weinig maakt al vrij veel verschil in hoe de fiets aanvoelt vind ik dus investeer die 25 ofzo euro in een goede pomp zou ik zeggen :) Kan je ook gelijk je autobanden mee oppompen als dat nodig is :P

Als je geen pomp bij de hand hebt: de wang van de band moet je een heel klein beetje kunnen
indrukken en de band moet een klein beetje "indeuken" als je op je fiets zit.

En over lange afstanden rijden: je went er inderdaad vanzelf aan. ik heb persoonlijk nog geen 100km op een dag gereden maar geloof maximaal een keer iets van 65km ofzo maar op zich zou ik 100km wel trekken, zeker met de ligfiets wel. Alleen heb nog een vriendin op een rechtop fiets die dat niet zo zit zitten geloof ik :+

[ Voor 26% gewijzigd door Metro2002 op 11-04-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Metro2002 schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:32:
[...]

Aardige rit zo te zien :o netjes hoor.

Mijn woon-werk verkeer ritje begint ook alweer te kort te worden eigenlijk, deed ik het eerst in 35 tot 40 minuten, nu rij ik hetzelfde stuk op mijn gemak in 25 to 30 minuten :P eigenlijk te kort nu met het mooie weer maarja :P als het regent weer te lang :+
Dan neem je toch een omweg terug naar huis? Ik ga dat met dit mooie weer vaker doen, lekker door het bos terug of gewoon een "toeristische omweg" terug naar huis. Heerlijk, zeker als je eens een uurtje eerder naar huis kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Grrrrrene schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:48:
[...]

Dan neem je toch een omweg terug naar huis? Ik ga dat met dit mooie weer vaker doen, lekker door het bos terug of gewoon een "toeristische omweg" terug naar huis. Heerlijk, zeker als je eens een uurtje eerder naar huis kan :)
O doe ik ook wel eens hoor :) alleen niet zóveel keuze helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Metro2002 schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:32:
[...]
En over lange afstanden rijden: je went er inderdaad vanzelf aan. ik heb persoonlijk nog geen 100km op een dag gereden maar geloof maximaal een keer iets van 65km ofzo maar op zich zou ik 100km wel trekken, zeker met de ligfiets wel. Alleen heb nog een vriendin op een rechtop fiets die dat niet zo zit zitten geloof ik :+
Ik dacht dat ik mooie foto's van haar op een ligfiets tijdens de opstapdag (afgelopen jaar oid) had gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Bedankt voor de tips allemaal. Banden zijn nu qua gevoel goed op spanning. Het is gelijk een stuk prettiger rijden. De stelschroef heb ik gevonden, maar toch gaat het schakelen nog niet helemaal goed. Ik moet maar eens onderweg een beetje experimenteren. Net wel weer een stukje van 15 km gefietst met gemiddeld 23,6 en een nieuwe topsnelheid van 41 km/h op mn condor (oke oke lichtelijk dalend stuk weg ;))

Onderweg uitgelachen door jonge meisjes en bewonderd door jonge jochies (wat een leipe fiets meneer (of iets in die trant......bedankt jongens^^). Ik heb trouwens ook een toptas besteld en een pompje voor onderweg. Het is een tas van Xtreme en hij lijkt verrekte veel op de Agu Rack Pack die op de ligfiets.net site staat, maar kost de helft. Ik hoop dat die bevalt.

Xtreme Easybag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
WFvN
Pfff voor een ventieldopje langs Dronten? Of is dat meer omdat het daar toch wel gezellig is :)

Wat betreft bandenspanning heeft Metro natuurlijk gelijk, dat "investeren" in een goede pomp met drukmeter wel verstandig is. Maargoed als je het geld niet hebt/niet wil vrijmaken dan kun je op gevoel ook al redelijk inschatten of een band hard genoeg is.

Metro
Dat je vriendin niet mee wil met een tochtje van 100km op der zitfiets. Ze heeft volgens mij inderdaad alwel op een ligfiets gereden een keertje, maar klaarblijkelijk nog niet voldoende overtuigt?

Raznorr
Dat is inderdaad niet duur, zal mijn klantid ook weereens opzoeken. Dan kan ik hem eens mooi naast die agu houden en de verschillen aanwijzen. Plus dat mijn vriendin ook nog een toptasje moet gaan krijgen voor op der ligfiets.

Vanavond al een beginnetje gemaakt met het doorzagen van de kleine challenge stoel en twee repen aluminium bereid om de stoel te verlengen. Morgen eens kijken of ik met de decoupeerzaag er een verstelbare sleuf van ongeveer 5cm van kan maken. Verder nog even wat verstevigingen vastpoppen en dan kan de stoel op maat gesteld worden voor mijn vriendin. Hopelijk zijn dat alle "pas problemen" met de mistral de wereld uit en fietst ze weer vrolijk en gezellig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nsa1984 schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:13:
WFvN
Pfff voor een ventieldopje langs Dronten? Of is dat meer omdat het daar toch wel gezellig is :)

Wat betreft bandenspanning heeft Metro natuurlijk gelijk, dat "investeren" in een goede pomp met drukmeter wel verstandig is. Maargoed als je het geld niet hebt/niet wil vrijmaken dan kun je op gevoel ook al redelijk inschatten of een band hard genoeg is.
Geen idee of het een goede is, maar met manometer en slechts 12 euro. Gaat tot 8 bar, misschien iets voor de mensen met een wat beperkt budget? http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_15/OFF04.SHTML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mux schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:38:
[...]

Ik dacht dat ik mooie foto's van haar op een ligfiets tijdens de opstapdag (afgelopen jaar oid) had gezien?
Ze heeft nog geen ligfiets momenteel, wel interesse overigens dus we gaan binnenkort nog een keertje proefrijden of een ligfiets huren voor haar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nsa1984 schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:13:
WFvN
Ventieldopje is wel heel overdreven maar ik ben wel een keer voor een pompnippel (van SK ofzo) van 2,5 euro naar Dronten gejakkerd. En tja, wel gezellig daar maar vooral ook omdat ik geen problemen ermee heb om lekker een eindje te fietsen. Binnenkort moet ik 2x naar Rijssen voor het werk. 50 kilometer enkele reis, dat doen we dus ook gewoon fietsend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
Grrrrrene schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:43:
[...]

Geen idee of het een goede is, maar met manometer en slechts 12 euro. Gaat tot 8 bar, misschien iets voor de mensen met een wat beperkt budget? http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_15/OFF04.SHTML
Ik zat ook altijd te emmeren met die fietspompen. Je wilt eigenlijk eentje die je voor alles wilt gebruiken, dat lukt dus niet.

Ik heb nu de SKS rennkompressor voor thuis. Duur maar met grote slag en meter en de mogelijkheid om losse onderdelen te bestellen. Ik hoop er minimaal 10 jaar mee te doen dus dat is 5 euro per jaar.

Verder voor onderweg op de open ligfiets de Topeak roadmorph met slangetje, zodat ik geen ventielen kapotmaak. Makkelijk mee te nemen, past in elke tas en redelijk grote slag.

Verder voor in de Quest nog een lichtgewicht plastic pomp van Cordo met nog een velomobielkop erop zodat die past op elk ventiel.

Koop dus een pomp waar je hopelijk jaren lang plezier van hebt dan zijn de kosten per jaar erg laag. Maar de irritatie een stuk kleiner als de pomp het niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:43:
[...]

Bedankt voor de tip! Denk dat ik die ga halen zaterdag, want de aldi heeft wat mij betreft altijd prima spul.

@WFvN
Voor augustus staat misschien een fietsvakantie gepland met een kameraad. Hij op de mountainbike en ik op de ligger, dus tot die tijd bouw ik het idd rustig op en blijf ik regelmatig fietsen.

Ondertussen ben ik ook begonnen met afvallen, want 110 kilo vooruit trappen is natuurlijk zwaarder dan straks hopelijk iets van 90 kilo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:01:
[...]

Bedankt voor de tip! Denk dat ik die ga halen zaterdag, want de aldi heeft wat mij betreft altijd prima spul.

@WFvN
Voor augustus staat misschien een fietsvakantie gepland met een kameraad. Hij op de mountainbike en ik op de ligger, dus tot die tijd bouw ik het idd rustig op en blijf ik regelmatig fietsen.

Ondertussen ben ik ook begonnen met afvallen, want 110 kilo vooruit trappen is natuurlijk zwaarder dan straks hopelijk iets van 90 kilo :P
Zolang er geen 20kg spieren afgaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik ook maar eens gaan doen.
Heb zojuist wat kleding gekocht voor weinig (lange en korte loopbroek, loopshirt en wielren shirt) €5.50 gemiddeld (AH afgeprijsd en in de bonus).
Probleem is dat het er niet uitziet zonder m'n buik in te trekken -O- , moet hier dus maar even iets aan gaan doen.
Wel allemaal mooi lichtgewicht spul, en sneldrogend, goed voor een fietsvakantie dus

edit:
wordt het trouwens niet eens tijd voor een nieuw deel?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:11:
Moet ik ook maar eens gaan doen.
Heb zojuist wat kleding gekocht voor weinig (lange en korte loopbroek, loopshirt en wielren shirt) €5.50 gemiddeld (AH afgeprijsd en in de bonus).
Probleem is dat het er niet uitziet zonder m'n buik in te trekken -O- , moet hier dus maar even iets aan gaan doen.
Goeie oplossing is om een fiets 'aan te trekken' of met andere woorden: een Velomobiel :+
Dan ziet iemand wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:52
Nou ik heb nu eindelijk mijn Radical Solo Racer tas, de narrow uitvoering en die past erg netjes. Dus zondag meteen maar rondje Veluwemeer gedaan waarbij ik 2 Questen tegenkwam (geel en wit). Gisteravond nog eens over gedaan, ging erg lekker, er ligt daar splikkienieuw asfalt wat erg fijn rijd op de racebandjes, kon ruim 10 minuten de snelheid boven de 40 houden. En dan waren dit nog de eerste echte ritjes van het seizoen voor mij.
Lastig blijft toch die behendigheid op lage snelheid, vooral haakse bochten zijn niet fijn (M5LR). Zal nog even een foto plaatsen van die tassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Grrrrene (&Raznorr)
Ik heb (volgens mij exact) die pomp een tijd terug (voor weinig ook bij de aldi) gekocht en vind het een verschrikkelijk rotding. De klem waarmee je het ventiel vastgrijpt is niet mooi afgeregeld waardoor je altijd een verloop nodig hebt voor elk ventiel, omdat je anders simpelweg niet haaks op het ventiel aangrijpt waardoor 99% van de lucht erlangs geblazen word.
Mocht iemand toch interesse hebben in de pomp, hij ligt hier (Zutphen) in de garage en mag gratis en voor niks worden opgehaald.

Goose
Wat is een "velomobielkop"? Ik kan zo gauw niks vinden, maar hoop dat het een slankere koppelingsklem is dan standaard. De standaard klem is eigenlijk net iets te groot/hoog als ik de voorbanden van quest probeer op te pompen.

ThijsVK
Klinkt herkenbaar dat soort kleding volgt redelijk strak het lichaam. Zelf heb ik vooral de goedkopere varianten (aldi, lidl, bristol) en dan de echt grote maten (XXL of zelfs XXXL). Dat zijn helaas wel ook meteen de maten die het snelste weg zijn, maar doordat ze lekker groot zijn en daardoor wat losser zitten valt een dikkere buik wat minder op.

Raznorr
Als jij de xtreme easybag mo-2 binnenkrijgt, zou jij dan eens kunnen kijken en beschrijven hoe de bevestiging aan de bagagedrager zit? In de beschrijving staat "met 3 klitteenbandsluitingen aan de bagagedrager te bevestigen" maar ik kan op de foto's maar twee ontdekken en dat lijkt erop te duiden dat het volledig onder de bagagedrager doorgeslagen moet worden, in tegenstelling tot de agu rackpack 475 waarbij je vier klittenbandjes hebt die je om de bagagedrager buis slaat en dan op dezelfde hoek weer omhoog vastklit.

Verder vandaag voor het eerst een lekke band met de quest gehad :)
Ik zeg het lachend maar ergens is het best jammer, maar aan de andere kant ook wel een positieve ervaring. Negatief omdat ik vermoed dat het komt door de slip die ik op zaterdag 02-04-2011 gemaakt heb tussen Hattemerbroek en Apeldoorn. Positief omdat ik erachter kwam in Deventer op mijn oude werkplaats waar ik even aan het klussen was.
Vandaag dus mijn eerste lekke band met de quest. Het band afhalen ging erg makkelijk, en het plakken ook wel aardig. Daarna de buitenband bekeken en die is tot op de draad versleten, terwijl rechts nog netjes oogt. Helaas hebben we in Deventer geen kojak banden liggen toch maar redelijke tweedehands buitenband omheen gelegd, om de tijd tot bestellen en leveren van twee verse kojak banden te overbruggen.

Twee verse buitenbanden omdat ik dan meteen links en rechts wissel voor nieuw (weet ik meteen zeker hoever ze zijn) en dan kan de rechtsvoor als reserve gaan dienen.

Verder nog een beetje een vreemde ketting actie gehad. De ketting was er op de kleinste versnelling afgelopen (dus tussen de cassette en spaken terecht gekomen). Uiteindelijk na de binnenkappen los te hebben getrokken met een balkje de ketting weer op de cassette gelegd en toen voorzichtig gereden, maar moet binnenkort dus toch eens goed kijken naar die derailleur en kettinglengte. Daar zit namelijk iets niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

De pomp die ik heb komt geloof ik van de halfords vandaan en dat is best een fijn ding :)

Kan vanavond desgewenst wel even merk en type opzoeken.

ik moet nog iets zoeken tegen een spijkerbroek die op de ligger iets te enthousiast mijn kroonjuwelen afknijpt als ik naar onderen zak tijdens het fietsen :+ elke keer je broek wat omlaag trekken ziet er ook zo gek uit :D 8)7 meer liggers last van?

En over lekke banden gesproken: nog altijd afkloppen, al 3265km lekvrij :P wel moet binnenkort mijn voorbandje vervangen worden (buitenband) want dat is inmiddels bijna een slick geworden.

[ Voor 19% gewijzigd door Metro2002 op 13-04-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nsa1984: Als alles goed gaat heb ik de spulletjes zaterdag binnen, ik zal dan wat foto's maken van de bevestiging. Maar zoals jij ook al zei, op de foto zie ik ook maar 2 bandjes. Ik hoop dat de tas past, want ik heb best een smalle bagagedrager.

Die pomp zal ik dan maar niet halen, bedant voor de waarschuwing. Ik had trouwens naast mijn tas wel een pompje voor onderweg besteld die ook zaterdag aan moet komen. Een klein pompje van Topeak.

@metro2002: Misschien iets wijdere spijkerbroeken dragen tijdens het fietsen? Ik moet altijd wel de broekspijp goed met een stuk klittenband vastmaken, zodat die niet in de ketting schiet aan de voorkant, maar verder bevallen wat wijdere spijkerbroeken mij nog steeds prima.

Algemene vraag: welk soort banden rijden jullie? Ik rijd zelf op Continental CityContact (zaten er bij tweedehands aanschaf al onder) en die bevallen prima. Wat zijn jullie ervaringen met de banden die jullie hebben uitgeprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb er nu Marathon Racers onder en heb sterk de indruk dat deze flink meer rolweerstand hebben dan de Continental Sport Contact banden die er eerder onder zaten. Valt me heel eerlijk gezegd toch een beetje tegen, misschien is de naam "Marathon Racer" ook niet helemaal terecht dan :P Hoeveel scheelt het dan? Tsja, 2-3 km/u ofzo? In plaats van tegen de 30 km/u rijd ik nu iets boven de 25 km/u...

Wat betreft die fietspomp bij de Aldi: tsja, voor 12 euro verwacht ik geen topkwaliteit, maar dat het dergelijke bagger was, wist ik niet :o

Ik heb zelf trouwens een SKS Air X-Press gekocht bij een LBS in Hengelo. Bevalt prima, pompt met soepele, lange slagen mijn banden op en was als ik het me goed herinner ook niet onmogelijk duur (25 euro ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb heel wat Marathon Racers versleten. Ik vond het prettige banden. Ik ben overgestapt op Kojaks omdat ik de Racers te breed vind onder de Quest maar anders had ik vermoedelijk dus nog Racers gereden.
Pagina: 1 ... 20 ... 44 Laatste