Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.887 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik vind het vreemd dat er op tweakers.net nog niets te vinden is over de Npad.

http://webwereld.nl/nieuw...-npad-is-zakentablet.html

Een goeie concurent voor de Ipad :+ , als ie nederland is, koop ik deze liever, dan de Ipad ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 13:11
Dat is niet zo vreemd, hoor. De nPad 'bestaat' helemaal niet. Het artikel waarnaar je linkt geeft al aan dat ze op de Cebit alleen een testversie hebben laten zien om te peilen of er markt voor is. Wat daaruit gekomen is weet ik niet. Maar zelfs als ze daar overweldigende belangstelling hebben gezien, gaan er wel flink wat maanden voorbij tussen het tonen van een testversie en beschikbaarheid in de winkel. En dan is het ook nog maar afwachten of de uiteindelijke productieversie nog enigszins lijkt op de getoonde testversie.

Beurzen als de Cebit zijn bij uitstek geschikt om prototypes van apparaten te laten zien, en te kijken of ze aanslaan bij de bezoekers. Dat betekent dat je op dat soort beurzen een hoop dingen ziet die vervolgens nooit op de markt komen, of niet in de getoonde vorm.

In het verlengde hiervan: in de Pricewatch staat al een tijdje een 'Onyx Boox Advanced'. Daar geldt hetzelfde voor: dat apparaat bestaat niet. Onyx heeft zeker plannen om nieuwe readers op de markt te brengen, en op de Cebit hebben ze een prototype laten zien dat deze naam heeft gekregen. Ze hebben geen enkele productaankondiging gedaan, ze hebben niet beloofd dat ze deze reader in deze vorm gaan verkopen. Maar wat er is gebeurd - vermoed ik - is dat deze reader op een of andere manier in de database - denk ik - van een groothandel terecht is gekomen, en daarvandaan automatisch in een aantal webshops, en daarvandaan weer in de pricewatch.

We hebben het hier over een vrij nieuwe markt met groot potentieel waar veel bedrijven willen instappen. Maar niemand weet precies waar die markt naar toe gaat. Anderzijds zijn wel enorme investeringen nodig als je mee wilt doen. Logisch dus dat bedrijven wat proefballonnetjes oplaten. Maar laten we ze dan ook als proefballonnetjes blijven zien, ons niet gek laten maken en een product pas als product beschouwen als het te koop is. Al was het maar om teleurstelling te voorkomen.

Overigens, als de nPad ooit op de markt komt, zal ie niet op deze plek besproken worden. 't Is immers geen e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Om niet te spreken over de accuduur van vier uur en het tft-scherm. Niet echt geschikt in de categorie eReader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 06-05-2024
Het vrouwtje heeft een aantal weken een BeBook mini aangeschaft, doet precies wat ze ervan verwachtte.
Ik heb natuurlijk uitgebreid de Bebook uitgeprobeerd en intussen tig boeken voor haar verzameld.
Kreeg zelf natuurlijk ook de kriebels om er ook eentje aan te schaffen. :9~

Loop ik vanochtend bij Mediamarkt Zoetermeer binnen, is de Cybook Opus in de aanbieding voor jawel
99,- euries 8)7 .

Even een paar uurtjes over nagedacht en toch maar teruggegaan en eentje gekocht.
Perfect hoor, helemaal kompleet dus incl. hoesje.
Standaard zitten er een 100-tal (oude) boeken op dus ik kon er meteen mee aan de slag.
Ikke errug blij. *O*

Dus mocht iemand nog een goedkope Ebookreader zoeken.

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk hoor, Kindle, BeBook en nu ook nog de iPad. Ik denk nu aan een Kindle 2 ivm de leesbaarheid maar is de iPad is zo verleidelijk. Cool: Alice op de iPad: http://www.youtube.com/watch?v=gew68Qj5kxw Dit gaat de wereld van de eReaders behoorlijk op z'n kop zetten, altijd goed meer concurrentie.

Ik vind trouwens dat in dit topic iPad ervaringen zeker thuis horen, flauwekul om dit weer ergens anders te moeten lezen als het over de functionaliteit gaat van een eReader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik kijk ook nog even de kat uit de boom voor een ereader. Laatst was ik bij de MM Arena. Die hadden de bekendere modellen aan staan. Ik had nog nooit een e-ink scherm gezien. In eerste instantie dacht ik dat het replica modellen waren die een nepscherm hadden, zo een waar de letters met een sticker opgeplakt zijn. Tot mijn verbazing veranderden de letters toen ik wat indrukte.

De Bebook One zou mijn voorkeur hebben. De iPad is voor mij een zeer serieus alternatief. Die hadden ze ook staan.

Wat me tegenhoudt met de iPad is het feit dat die pas in juli beschikbaar is voor 499,-. Als ik hem nu zou willen kopen wordt het een stuk duurder, en dat vind ik zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:29:
Ik vind trouwens dat in dit topic iPad ervaringen zeker thuis horen, flauwekul om dit weer ergens anders te moeten lezen als het over de functionaliteit gaat van een eReader.
t-town schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:56:
We komen ze steeds vaker tegen, e-Book-Readers zijn aan hun opkomst bezig. Tegenwoordig zijn er modellen verkrijgbaar die alles kunnen, op internet surfen? Geen probleem. Maar ook voor diegenen die alleen maar willen lezen zijn ook prima apparaten te vinden.Maar waarom zou je nu een duur apparaat willen kopen waar je alleen maar mee kan lezen? Het antwoord is simpel, het scherm. Het scherm maakt gebruik van e-ink technologie, deze techniek is net als papier. Er wordt dus geen backlight gebruikt, waardoor je ogen dus niet meer vermoeid raken. Het scherm wordt enkel ververst als hetgeen dat weergegeven wordt veranderd. Door de hoge resolutie van het scherm zijn de letters erg scherp, zodat je aangenaam kan lezen.
Sorry maar het stug blijven vasthouden aan een tablet met lcd in een topic over ereaders met eink display wordt langzaam een beetje vermoeiend. Ja, Apple maakt mooie producten en ja, ze zijn erg gewild maar er zijn al genoeg threads over de ipad te vinden dus deel al je wensen, ervaringen en ideeën rondom dit apparaat vooral daar en laat AJB dit topic ongemoeid. Nu maar hopen dat modjes iets meer hun best gaan doen om de regels hier te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al custom firmware voor Hanlin v3+ readers als de Bebook One 2010 gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou binnenkort (wanneer ik jarig ben en hopelijk niet de volle pot moet betalen ;)) ook graag een ereader kopen, vooral voor de studies. Hiervoor moet ik vooral papers (.pdf, doorgaans zonder grafieken of plaatjes, maar soms wel oud en ingescand) en boeken lezen. Omdat geen aantekeningen kunnen maken een beetje een dooddoener zou zijn (dan kan ik even goed .pdf's blijven printen en af en toe tot de bib wandelen), kijk ik nu vooral naar de Sony PRS-600 (en in mindere mate de Bebook Neo). Hierover wel wat vraagjes.

'Werkt' dat annoteren eigenlijk? Is er iemand die dergelijke functie regelmatig gebruikt en daar wat over kan vertellen? Is het eenvoudig om door je aantekeningen te bladeren, snel één aantekening terug te vinden, aantekeningen te verwijderen, ...? Is het mogelijk om aantekeningen naar je pc over te halen (om alsnog af te printen, bv. En zoja, ook zonder Sony/andermerk-software (ik draai linux)?)?

Mijn grootste vrees is dat een ereader niet 'snel' of praktisch genoeg zal zijn voor de dingen die ik ermee zou willen doen en ik mij snel zou storen. Ik zou bijvoorbeeld een aantal boeken van Project Gutenberg (vrije/gratis literatuur is voor mij het meest overtuigende pro-ebookargument) halen om ze 'bij mij' te hebben en wanneer er elders naar gerefereerd wordt de sectie in kwestie te kunnen nalezen (ik studeer filosofie, dus dat komt nogal eens voor), een bookmark achter te laten en (terug) tot papers of een ander werk over te gaan. Ik begrijp dat dergelijk gebruik enigszins tegen de filosofie van dergelijke apparaten ingaat.

Verder vroeg ik mij ook af of er iemand ervaringen heeft met algemeen 'academisch werk'. Hoe citeer je bijvoorbeeld uit een .epub (waar, voor zover ik begrijp, geen statische paginanummers bestaan)?

Is er iemand die mij kan overtuigen, of hou ik het toch nog best even bij een hoop papieren boeken, onvermijdelijk te verliezen notitieschriftjes en even onvermijdelijk als immer toevallig net ongeslepen potloden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/9217/500xkindle2.jpg

Na lang vergelijken en uitproberen is gisteren de bestelling de deur uit voor een Kindle 2! :9
Wordt verzonden 24 mei, verwachte leverdatum 26-28 mei.

De vele goede reviews over scherm en de usability gaven de doorslag. iPad was erg verleidelijk maar vond deze toch minder geschikt om lang mee te lezen door de backlight. In combinatie met Calibre is de Kindle ook makkelijk met EPUB. Ik kan niet wachten!

@l0de_:
From the Kindle User's Guide:
Quote:
You can highlight lines of text and add notes to any of the content on Kindle. Amazon automatically stores all of your annotations in the "My Clippings" file and even backs them up on Amazon servers so they will never be lost even if you lose your Kindle. The "My Clippings" file is a text file which can be transferred to your computer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:48:
Na lang vergelijken en uitproberen is gisteren de bestelling de deur uit voor een Kindle 2! :9
Wordt verzonden 24 mei, verwachte leverdatum 26-28 mei.
Laat je ons even weten wat de totale kosten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:16:
[...]

[...]

Sorry maar het stug blijven vasthouden aan een tablet met lcd in een topic over ereaders met eink display wordt langzaam een beetje vermoeiend. Ja, Apple maakt mooie producten en ja, ze zijn erg gewild maar er zijn al genoeg threads over de ipad te vinden dus deel al je wensen, ervaringen en ideeën rondom dit apparaat vooral daar en laat AJB dit topic ongemoeid. Nu maar hopen dat modjes iets meer hun best gaan doen om de regels hier te handhaven.
Aangezien vele lezers hier dat "stuk blijven volhouden", is het misschien verstandiger hier een "Electronisch boekenlees"-topic van te maken. Dan kan iedereen hier zijn ei kwijt, en voldoet het toch aan de (nieuwe) topic omschrijving.

Allemaal blij, toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik denk dat we moeten stoppen met dit algemene draadje en specifieke onderwerpen moeten krijgen:

- E-books-downloadwinkels
- E-books software
- E-book apparaat X (of merk X) (dus dit kunnen een behoorlijk aantal draadjes worden)
- E-book ontwikkelingen (waar gesproken kan worden over nieuwe produkten in het algemeen -> nieuwe technieken, nieuwe apparaten, nieuwsberichten etc)

Nu was ik van de week bezig met een topicstart voor een Bebook-draadje. (bebook one, one 2010, mini en neo)
Ik had het alleen nog niet gepost, omdat ik niet weet of er echt interesse in is.
Dus als een paar mensen met een bebook interesse hebben: dan ga ik van de week ermee verder...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
[
Nu was ik van de week bezig met een topicstart voor een Bebook-draadje. (bebook one, one 2010, mini en neo)
Ik had het alleen nog niet gepost, omdat ik niet weet of er echt interesse in is.
Dus als een paar mensen met een bebook interesse hebben: dan ga ik van de week ermee verder...
I'm interested :) ,
vooral vanwege de alternatieve firmwares die in omloop zijn waardoor er vele opties veranderd zijn of kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:49
Helaas heb ik blijkbaar een van de foute e-ink schermen. Toen ik er eerst over las had ik mijn Neo even geprobeerd bij een lamp maar daar was niets aan de hand. Ik net lekker aan het lezen op mijn balkon, zonnetje net aan op het scherm en bij het verversen die hele hoek onleesbaar. Baal er wel een beetje van dus dat wordt binnenkort maar terug naar de winkel. Ben blij dat ik hem in de winkel heb gekocht zodat ik makkelijk terug kan en hem niet op hoef te sturen.

Ik zag wel dat er eventueel de mogelijkheid was dat een volgende firmware update het op zou kunnen lossen maar denk niet dat ik zin heb om daar op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:15:
[...]

Laat je ons even weten wat de totale kosten zijn?
Sure, ongeveer € 260, heb er nog wat andere dingen bijbesteld waar ook tax over heen ging. Waaronder een zwarte lederen case van voor de Kindle van Amazon. Het speeltje moet immers beschermd zijn!

Deze lederen cases gaan er ook nog eens komen, zo cool en leuk voor de afwisseling.

http://www.oberondesign.com
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/6528/oberon1.png
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/3676/oberondesign.png
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/8422/oberon2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie covers voor een absurde prijs helaas... (75 dollar)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
Ik heb zelf een m-edge cover en ben er zeer tevreden van, en ze zijn ook wat goedkoper (ze hebben wel niet zo'n mooie tekeningen erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook eens hier, veel verschillende covers voor veel verschillende apparaten, en de mogelijkheid om je eigen cover te ontwerpen, allemaal voor slechts $19,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
EgMaf schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:09:
[...]

Aangezien vele lezers hier dat "stuk blijven volhouden", is het misschien verstandiger hier een "Electronisch boekenlees"-topic van te maken. Dan kan iedereen hier zijn ei kwijt, en voldoet het toch aan de (nieuwe) topic omschrijving.

Allemaal blij, toch? O-)
Waarom? De Ipad beschikt niet over een e-ink technolgie en hoort hier dus ook niet thuis. Nogmaals, wil je hierover je mening kwijt dan kan dit in tig van topics elders op GoT, maar wat voor zin heeft het te blijven trollen over de mogelijkheden in een topic dat over een totaal ander apparaat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:09:

Allemaal blij, toch? O-)
Dat is iets te makkelijk geredeneerd. :) Er zijn mensen zoals ik die juist de ontwikkelingen op gebied van eink-readers willen volgen. Daar is juist dit topic perfect voor, zolang het niet vervuild wordt door posts over andere apparaten.

Topics per apparaat of per merk juich ik overigens wel toe maar een algemeen topic over eink mag ook wel blijven. Dan lees je tenminste 's wat over nieuwe apparaten en zit je niet definitief in bijv een Bebook-hokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
In de titel wordt de term "eBookreader" gebruikt. Voor de een is dat een apparaat dat voornamelijk bedoeld is om electronische boeken mee te lezen, voor een ander is dat een apparaat waarin eInk technologie verwerkt is. Ik ben vooral geinteresseerd in de toepassing, en de ontwikkeling van apparaten om electronische boeken mee te lezen, ongeacht of dat via eInk, TFT, LCD of welke (toekomstige) techniek dan ook.

Als je consequent wilt zijn, zou je dit topic dus ook niet mogen vervuilen met nieuwere/betere technieken die eInk op zullen volgen?

Trouwens... Dat ik bij de eerste post hierover al meteen voor troll wordt uitgemaakt zal wel een misverstandje zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hadden het allemaal wel zo'n beetje gehad met de hele discussie rond de ipad, zodoende werd er wat kortaf gereageerd, omdat niemand zin heeft om opnieuw een dergelijke discussie te creëren. Kan zijn dat anderen dit anders zien, maar zo komt/kwam het i.i.g. op mij over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
In de inleiding van de FP gaat het al meteen over E-inkt. In diezelfde FP kom je nergens eReaders tegen die over lcd schermen beschikken.

Waar je dan de lijn moet trekken? Het gaat wat mij betreft hier over alle apparaten die als primaire doel lezen hebben. Extra functies als een mp3 speler, aantekeningen maken, woordenboeken, ... zijn leuk meegenomen maar daarvoor koop je geen eBookreader.

Van wat ik van de Ipad begrepen heb is dat je er 1001 dingen mee kan...En ook lezen. Als je de batterijduur en het inferieure scherm dan mee gaat tellen dan begrijp ik niet waarom mensen dit zouden kopen, hoofdzakelijk om net boeken te gaan lezen...

Excuses mocht ik te persoonlijk op je ingaan, en je van trollen beschuldig, maar dit is al de -tig'ste keer dat dezelfde discussie hier naar voor komt.
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:44:
we hadden het allemaal wel zo'n beetje gehad met de hele discussie rond de ipad, zodoende werd er wat kortaf gereageerd, omdat niemand zin heeft om opnieuw een dergelijke discussie te creëren. Kan zijn dat anderen dit anders zien, maar zo komt/kwam het i.i.g. op mij over
Eigenlijk dus precies wat thuisvk zegt maar dan met wat meer geblaat :P

[ Voor 21% gewijzigd door sloth op 23-05-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ander voorstel: laten we het hier gewoon over ebook readers hebben en in principe niet over tablets. Als er een enkele keer toch iemand iets over zijn ereader ervaringen op de iPad kwijt wil dan valt dat onder gedoog beleid: 't is eigenlijk niet de bedoeling maar het wordt toegestaan. Vragen stellen en discussieren over tablets is echter niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 23-05-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1
De enige 'uitzondering' wat mij betreft is de EntourageEdge' dual-screen tablet/eReader (en nummer 1 op mijn verlanglijstje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Lees al lange tijd mee, het enige wat mij tot nu toe tegenhield om een ebookreader te kopen was de prijs. Ik lees veel en graag maar voor zo'n € 200 ~ € 300 kan ik ook een hoop boeken kopen... Verder had je natuurlijk nog de "kinderziektes" oa glare/tekens niet goed weergeven/softwareproblemen (vastlopers). Maar we zijn een paar generaties verder en ik heb er ook een aangeschaft, en 't bevalt me prima, vijf inch beeldscherm, lekker compact en licht, heerlijk lezen in bed, op vakantie, vliegtuig, wachten op schiphol, ideaal ! Vooral het niet meer mee hoeven te slepen van een stapeltje boeken van een kilo of 3 voor op vakantie is ideaal, readertje met zo'n 1500 boeken en meer als genoeg ...
Tja, wat kan ik er verder nog over zeggen, kostte me € 98 en werkt perfect, zeer tevreden mee.
Verder zal ik er niet dieper op in gaan (merk/type/reviewtje) want dat is blijkbaar heiligschennis in dit topic, , mijn reader heeft nl een tft scherm en niet het 'heilige' e-ink.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Laatst online: 15-09 19:48
Verder zal ik er niet dieper op in gaan (merk/type/reviewtje) want dat is blijkbaar heiligschennis in dit topic, mijn reader heeft nl een tft scherm en niet het 'heilige' e-ink.
Heeft niets met 'heilig' of niet te maken volgens mij - er staat gewoon duidelijk in de inleiding van dit topic dat het criterium een e-ink scherm is. Dus je schrijft nu eigenlijk over een printer in een routertopic, zoiets (OK, ik overdrijf een beetje).

Maar leuk dat we mogen raden wat je nu hebt gekocht :-) 5 inch tft voor € 98,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wobcat schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:30:
Verder zal ik er niet dieper op in gaan (merk/type/reviewtje) want dat is blijkbaar heiligschennis in dit topic, , mijn reader heeft nl een tft scherm en niet het 'heilige' e-ink.
haha zeg het dan maar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dat eink-only is natuurlijk ook niet helemaal waar:

http://www.ereaders.nl/11...ista&search_category_id=1
Er zullen in de toekomst waarschijnlijk vooral dit soort schermen gebruikt worden en dus zal eink meer op de achtergrond verdwijnen.
De huidige eink en lcd-schermen hebben allebei veel nadelen en hebben allebei voordelen. Het punt is dat lcd op het gebied van leescomfort een nadeel heeft. En tja... dat is volgens mij een van de belangrijkste punten voor een e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:36:
+1
De enige 'uitzondering' wat mij betreft is de EntourageEdge' dual-screen tablet/eReader (en nummer 1 op mijn verlanglijstje :) )
Zou ik eerst eens wat reviews van zoeken, touchscreen schijnt slecht te reageren en accu gaat ook niet echt lang mee.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Wij hebben samen met de mods beslist dat we dit topic gaan splitsen. Dat wil zeggen dat elke fabrikant (of toch de fabrikanten die het meest voorkomen hier) een eigen topic krijgen, ook voor software en lcd-schermen kan er dan een topic zijn. Maar, om al die topics meer diepgang te geven kan ik dat natuurlijk niet alleen. Daarom ben ik op zoek naar vrijwilligers die voor een bepaald merk of onderdeel een topic willen creëren (het best is als je de eReader zelf in je bezit hebt). Diegenen die intresse hebben mogen mij DM'en (liefst eerst overleg voor je het topic opent, om niet honderd topics te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er wel een algemeen, verzameltopic blijven? Aangezien er toch nog niet heel veel mensen zijn met een reader kun je de groep toch enigszins bij elkaar houden op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:01:
kan er wel een algemeen, verzameltopic blijven?
Dat lijkt mij ook handig. Ik heb geen interesse om vier verschillende topics te gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Dat is volgens de mods geen goed idee, wel een topic waar alle links naar alle topics staan, en waar eventuele nieuwe technologien besproken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat bedoel ik ook, in feite gewoon dit topic, met een andere titel, en in de TS links naar de specifieke reader topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Misschien iets zoals de "Ik wil een DSLR, wat nu?" topic? De meeste spiegelreflexen hebben hun eigen topics, er is een megatopic voor lenzen, en dus een verzameltopic voor mensen die er eentje willen aanschaffen. Werkt vrij goed is mijn mening, is dat een optie?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Ja, dat is de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mag het zo blijven. Ik vind dit een stuk interessanter dan diverse topics over elke digitale boekenlezer afzonderlijk. En van mij mag er ook een ipad hierin mits het over de boekenleesfunctie gaat, want dat vind ik ook interessant.

Ik voel er in iedergeval weinig tot niet voor om in een bebook topic te gaan posten omdat ik toevallig een hanlin / bebook heb. Het kan interessant zijn voor nieuwe firmware, maar ik zou dit algemene topic wel missen en denk ik mijn heil ergens anders gaan zoeken. En ik zie er ook niet echt de toegevoegde waarde van omdat er (betere) Engelstalige fora zijn die louter en allen over die firmware gaan en waar de makers van de firmwares ook meelezen.

Dus graag wel een algemeen topic houden als het kan, gewoon een deel 3 straks van het eboekreader-ervaringentopic dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Interessant! Ik kende vooralsnog alleen PixelQi.
t-town schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:52:
Wij hebben samen met de mods beslist dat we dit topic gaan splitsen. Dat wil zeggen dat elke fabrikant (of toch de fabrikanten die het meest voorkomen hier) een eigen topic krijgen, ook voor software en lcd-schermen kan er dan een topic zijn. Maar, om al die topics meer diepgang te geven kan ik dat natuurlijk niet alleen. Daarom ben ik op zoek naar vrijwilligers die voor een bepaald merk of onderdeel een topic willen creëren (het best is als je de eReader zelf in je bezit hebt). Diegenen die intresse hebben mogen mij DM'en (liefst eerst overleg voor je het topic opent, om niet honderd topics te krijgen).
Ik zou dit erg jammer vinden! Ik lees hier juist om de ervaring met *verschillende* eReaders te horen. Kunnen we dan niet splitsen in eReader MET eInk en eReader ZONDER eInk? Er is namelijk weinig conflict over de verschillende merken o.i.d., alleen maar over schermtype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:03:
Dat eink-only is natuurlijk ook niet helemaal waar:

http://www.ereaders.nl/11...ista&search_category_id=1
Er zullen in de toekomst waarschijnlijk vooral dit soort schermen gebruikt worden en dus zal eink meer op de achtergrond verdwijnen.
De huidige eink en lcd-schermen hebben allebei veel nadelen en hebben allebei voordelen. Het punt is dat lcd op het gebied van leescomfort een nadeel heeft. En tja... dat is volgens mij een van de belangrijkste punten voor een e-reader.
Wat heet nieuw. Vele telefoons, o.a. van Nokia zoals mijn 3720 classic, hebben allang transflective lcd's. Kun je inderdaad prima in de felle zon aflezen. Mooi dat ze het reflecterende effect zodanig verbeterd hebben dat kamerverlichting al voldoende is zodat backlight achterwege kan blijven. Alleen, daar gaat die wekenlange accuduur! Eink wordt vast nog wel zo verbeterd dat de schermverversing veel sneller wordt. Er zijn bovendien al prototypen die kleur kunnen weergeven. Nee ik denk niet dat eink de komende 10 jaar gaat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:24:
Van mij mag het zo blijven. Ik vind dit een stuk interessanter dan diverse topics over elke digitale boekenlezer afzonderlijk. En van mij mag er ook een ipad hierin mits het over de boekenleesfunctie gaat, want dat vind ik ook interessant.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:36:
[...]

Wat heet nieuw. Vele telefoons, o.a. van Nokia zoals mijn 3720 classic, hebben allang transflective lcd's. Kun je inderdaad prima in de felle zon aflezen. Mooi dat ze het reflecterende effect zodanig verbeterd hebben dat kamerverlichting al voldoende is zodat backlight achterwege kan blijven. Alleen, daar gaat die wekenlange accuduur! Eink wordt vast nog wel zo verbeterd dat de schermverversing veel sneller wordt. Er zijn bovendien al prototypen die kleur kunnen weergeven. Nee ik denk niet dat eink de komende 10 jaar gaat verdwijnen.
Heb je het gequoote artikel wel gelezen? Dat gaat dus over 4 (mogelijke) opvolgens van eInk in eReaders. Niet alleen over transreflective LCD's. En wie weet wat er over 3 jaar aan technieken beschikbaar is. Ik zou dus al helemaal geen voorspellingen voor 10 jaar durven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk heb ik het gelezen. De transflective lcd trok de meeste aandacht tijdens de laatste CES, volgens het artikel. Zag er ongetwijfeld mooi uit maar baanbrekend is het niet. De lcd raakt langzaam uitontwikkeld terwijl nieuwe schermen als eink nog in de kinderschoenen staan. Ik heb zeker geen glazen bol en doe dus ook niet aan voorspellingen. De toekomst van eink inschatten is iets anders en daarin verschillen we duidelijk van mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik waag te voorspellen dat e-ink juist een toekomst tegemoed gaat waarvan we nog niet eens weten waar het einde is.
LCD is al vele jaren op de markt,vanaf de kleine horloges tot de grote schermen.
Daar zou ik niet al teveel innovaties meer van verwachten.
E-ink is pas nieuw en ik denk dat we op dat gebied veel meer mogen verwachten.
Zie ook de innovaties.. ik heb een bebook mini, een bebook one met 4 grijstinten, een sony prs-600 en een bebook one 2010 edition met 16 grijstinten.
Als je de laatst genoemde ziet,dan zet die een ultrastrak plaatje neer,strakker dan al de anderen.
Toch mis ik bij de bebook one heel wat dingen,neem het scroll wieltje aan de zijkant van de bebook mini, die hadden ze best ook op de bebook one mogen zetten.
Misschien komen er straks wel combinaties van beide technieken, lcd en e-ink

Zelf vond ik de scheiding tussen tablets en ebook readers handig genoeg.
Voor alles een gescheiden topic... dan zit je nog met de applicaties..
Ikzelf heb mijn readers gekocht voor een simpele oplossing,ik heb honderden en honderden boeken ooit gekocht bij bibliotheken en ik kan het niet laten.
Ik had gisteren weer 4 allistair macleans voor 3,50.
Ik scan de dingen (netjes) maak er een ebook van (niet zo'n prul maar netjes met hoofdstuk verdeling) en gooi daarna het boek weg of geef het aan iemand.
3 bananendozen staan nu op 1 sd kaartje... ik vind het een pracht uitvinding en ik lees meer dan ooit tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:17:
Natuurlijk heb ik het gelezen. De transflective lcd trok de meeste aandacht tijdens de laatste CES, volgens het artikel. Zag er ongetwijfeld mooi uit maar baanbrekend is het niet. De lcd raakt langzaam uitontwikkeld terwijl nieuwe schermen als eink nog in de kinderschoenen staan. Ik heb zeker geen glazen bol en doe dus ook niet aan voorspellingen. De toekomst van eink inschatten is iets anders en daarin verschillen we duidelijk van mening. :)
De transflective lcd van Pixel Qi is misschien niet zo speciaal. De reflective-mode van hetzelfde scherm maakt het speciaal. Dat is een techniek die het scherm pas laat lijken op eink.

"a low-power, sunlight-readable, reflective e-paper mode"

Het zal dus echt 2 schermen in 1 zijn:

Display
a) Pixel Qi Display
10.1" TFT Liquid Crystal Display
WSVGA (1024 x 600 pixels) resolution
Transmissive, transflective, and reflective display modes

b) Non-Pixel Qi Display
10.1" TFT Liquid Crystal Display
Capacitive touch panel with multi-touch
Matt finish/ Anti glare Coating
Scratch resistant and Finger print
resistant surface
http://www.notionink.in/adamfeature.php

Heel interessant. Het staat bij mij nu al op mijn verlanglijstje... Ik hoop alleen niet dat dit een Duke Nukem Forever wordt... Het produkt is eigenlijk te goed om werkelijkheid te worden: Te gebruiken als de ipad, lezen zoals op eink-schermen, redelijke prijs, lange accuduur. Het klinkt te goed om waar te zijn.

oja: Ander interessant nieuws:
http://www.ereaders.nl/21..._brengt_ebooks_zonder_drm
Ik denk een verstandige keuze. Ik hoop dat andere partijen hier ook voor kiezen. Al denk ik dat het nog een onzinnige beveiliging is. Kopieer je de tekst, dan is de beveiliging waarschijnlijk ook weg. Maar oke... Het is een stap in de goede richting.
DRM houdt ook geen illegale verspreiding tegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Quacka op 25-05-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:08:
Ik scan de dingen (netjes) maak er een ebook van (niet zo'n prul maar netjes met hoofdstuk verdeling) en gooi daarna het boek weg of geef het aan iemand.
3 bananendozen staan nu op 1 sd kaartje... ik vind het een pracht uitvinding en ik lees meer dan ooit tevoren.
Het klinkt heel makkelijk, maar qua werk is dat toch een reuzeklus? Ik ben al uren bezig om een inhoudsopgave te maken (maar wellicht is dat onwennigheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Terwijl we bezig zijn met de nieuwe posts, is het plan om hier al de startpost voor de e-paper apparaten te maken. Dat betekent dat de startpost even een gigantische puinhoop wordt, maar we hopen dit snel allemaal opgelost te hebben.
We zijn voor de volgende oplossinge gegaan
[e-readers][ervaringen]e-paper e-readers
[e-readers][ervaringen]LCD e-readers
[e-readers] Software
[e-readers] aankoopadvies

We zijn nog steeds op zoek naar iemand die LCD readers wil behandelen (waar zijn die Ipad supporters nu?. en stukjes over je eigen e-reader voor in de e-paper startpost zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra m'n Kobo binnen is zal ik eens kijken of ik wat in elkaar kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
t-town schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:00:
Terwijl we bezig zijn met de nieuwe posts, is het plan om hier al de startpost voor de e-paper apparaten te maken. Dat betekent dat de startpost even een gigantische puinhoop wordt, maar we hopen dit snel allemaal opgelost te hebben.
We zijn voor de volgende oplossinge gegaan
[e-readers][ervaringen]e-paper e-readers
[e-readers][ervaringen]LCD e-readers
[e-readers] Software
[e-readers] aankoopadvies

We zijn nog steeds op zoek naar iemand die LCD readers wil behandelen (waar zijn die Ipad supporters nu?. en stukjes over je eigen e-reader voor in de e-paper startpost zijn altijd welkom!
Toch leuk dat er zo democratisch mee omgegaan wordt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Wat is dan het probleem? Er wordt gezegd dat er verschillende topics voor de fabrikanten gemaakt worden. Dit is niet goed, jullie hebben liever 1 topic. Nu is er 1 topic voor e-paper e-readers, nu is het ook niet goed...
We kunnen niet anders dan uitbreiden, omdat er gevraagd wordt achter LCd e-readers, en omdat we uitgebreider willen ingaan op software.......

@thijsvk: dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf, genoeg mensen, waaronder ikzelf, hebben al aangegeven het op prijs te stellen als dit topic als e-ink topic behouden blijft. Het was goed zoals het was, tot ineens wat mensen het nodig vonden om de ipad op te dringen als alternatieve ereader, waarbij "ja maar ik vind het fijn om er boeken op te lezen" steeds zwaarder ging wegen als zogenaamd argument dan objectieve criteria die toch duidelijk de ipad en ieder andere tablet of computer in welke vorm dan ook uitsluit uit de categorie waar we in dit topic over praten. Of eigenlijk "praatten". Een puur eink-topic en daarnaast topics per merk of per product is wat mij betreft de ideale oplossing. Mensen met een lcd-ereader kunnen hun ei kwijt in een apart topic, een topic dat ik ook zeker in de gaten zal houden.

@t-town: flashy topic starts schijnen tegenwoordig de trend te zijn. Gewoon sobere layout vind ik echter ook prima. De informatie is waar het om draait. Daarnaast lijkt het mij vestandig om niet alleen de schermtechniek mee te nemen als criterium voor de ereaders in kwestie. Wil je de ipad ook toelaten in het verzameltopic voor lcd-readers? Zo ja hoe definiëren we dan straks een ereader? Want op m'n HTC Diamond heb ik ook een ebook-programma dat prima functioneert met epub-bestanden. En ieder Android-toestel kan zo via de Market verschillende ebook-programma's binnenhalen die eveneens epub en andere formaten ondersteunen. Sterker nog, ik heb het boek De Vlieger een maand geleden nog gelezen op m'n Diamond. Werkte prima maar ik zie het apparaat persoonlijk niet als ereader. Stof tot nadenken. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:56
Ik heb zelf wel intresse in de Bebook one 2010 editie. Goede prijs. Hij is alleen zo lelijk..
En ja het uiterlijk is ook belangrijk. De Neo is al veel mooier maar die heeft problemen met het scherm in zon licht en dat is natuurlijk nog erger dan een lelijk apparaat.
Iemand nog ideeen voor andere types die ongeveer overeen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Bebook One 2010 vind ik achteraf in het echt helemaal niet lelijk. Degelijk is een betere omschrijving. Uiteindelijk gaat het om comfort, gewicht en vooral de leesbaarheid. Ik heb de Bebook 2010 een week kunnen proberen en er boeken mee lezen werkt fantastisch. Helaas is er voor dit apparaat, dat eigenlijk een Hanlin v3+ is, nog geen alternatieve firmware. Maar de firmware werkt out-of-the-box prima. Als ik op korte termijn een ereader zou kopen dan was het zonder twijfel de Bebook 2010!
Nick39 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:08:
Net als snoeki ben ik toch wel benieuwd hoe je dit zo snel voor elkaar krijgt. Ten eerste, als je de honderden bladzijden van een boek snel wilt inscannen dan is zo'n groot bakbeest van een scanner zoals je die bij bedrijven ziet, waar je een hele stapel in de automatische paper feed legt, veruit het makkelijkst. Alles handmatig inscannen met een flatbed lijkt me monnikenwerk waar ze in de gevangenis nog vies van zouden kijken. :P Automatisch scannen betekent wel dat je de boekbinding kapot moet maken. Geef je dus eigenlijk geen boeken meer weg na het inscannen maar stapels papier.

Volgende stap is de OCR. Ik kan me voorstellen dat herkennen van gedrukte tekst goed werkt maar hoe foutgevoelig is het in de praktijk? Of houd je de pagina's als afbeeldingen? Een gif-bestand met alleen een paar grijswaarden is klein maar niets is kleiner dan alleen tekst. Hoe groot zijn de epub-bestanden, vooropgesteld dat je er epub van maakt?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Tito129 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:25:
Ik heb zelf wel intresse in de Bebook one 2010 editie. Goede prijs. Hij is alleen zo lelijk..
En ja het uiterlijk is ook belangrijk. De Neo is al veel mooier maar die heeft problemen met het scherm in zon licht en dat is natuurlijk nog erger dan een lelijk apparaat.
Iemand nog ideeen voor andere types die ongeveer overeen komen?
Die problemen met zonlicht komen bij vrijwel alle merken voor, en inderdaad, de laatste tijd regelmatig bij de Neo. Maar het probleem is onderkend, en als je even geduld hebt (en misschien is het al zo ver) worden er alleen nog maar exemplaren uitgeleverd die wel goed zijn.

De Pocketbook 302 is in veel opzichten vergelijkbaar met de Neo, maar heeft weer meer last van spiegeling. Verder wel een uitstekende reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:
[...]
Ik ben al uren bezig om een inhoudsopgave te maken (maar wellicht is dat onwennigheid).
Daar is een prachtig tooltje in Word voor. je kan het vinden op www.Mobileread.com Het heet Bookcreator.dot

Hij kan automatisch hoofdstukken voor je zoeken. Of je kan ze zelf even aanwijzen. Op de hoofdstuk titel gaan staan en dan op TITLE klikken, Na afloop druk je op 'Insert TOC' en je bent klaar.

Bij het automatisch zoeken gaat best wel eens wat mis, maar 80% gaat goed, je hoed dus alelen de rest even te bekijken

Het tooltje kan nog veel mee, wat opmaak en schoonmaken betreft.

Het enorme voordeel is dat je niet allerlei speciale tags en headers moet gebruiken zoals met Sigil of Calibre. Bovendien werkt het in ieder formaat als je op je gemak de opmaak in HTML of RTF doet. je hangt jezelf dan niet op aan een enkel formaat zoals met Sigil

[ Voor 16% gewijzigd door Ortep op 26-05-2010 09:32 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
Zijn er hier mensen die de BeBook Mini en de Cybook Opus naast elkaar kunnen leggen? Van foto's krijg ik namelijk de indruk dat het display van de Opus veel witter is dan dat van de BeBook. Ben benieuwd of dat ook echt zo is. An sich neig ik namelijk naar de BeBook vanwege de mogelijkheden, maar uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

zetmolm schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:02:
[...]
Die problemen met zonlicht komen bij vrijwel alle merken voor
Ik lees juist overal dat de normale e-ink schermen goed leesbaar zouden zijn bij zonlicht. Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Vragen over de aanschaf van e-readers mogen vanaf heden in dit onderwerp:
\[e-readers] aankoopadvies

Hierdoor kan in het ervaringen-onderdeel meer gepraat worden over ervaringen met specifieke e-readers, over speciale firmware. Over het oplossen van problemen. En dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb de BeBook mini en ik heb dit weekend nog heerlijk buiten gelezen in de zon. Geen enkel probleem met de leesbaarheid (heb wel een zonnebril op, misschien dat dat van invloed is). De kleur van de BeBook is niet wit. Ik vind dat je het meer kan vergelijken met de kleur van een paperback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Philflow schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:19:
[...]

Ik lees juist overal dat de normale e-ink schermen goed leesbaar zouden zijn bij zonlicht. Hoe zit dat dan?
Het is inderdaad de bedoeling dat eInk-schermen goed leesbaar zijn in de zon, Maar het lijkt erop dat er in het productieproces van de schermen wel eens iets mis gaat. Omdat dat productieproces op niet zo heel veel plekken in de wereld wordt uitgevoerd en alle makers van e-readers hun schermen van dezelfde leverancier betrekken, kunnen alle merken hier last van hebben. Blijkbaar is een paar maanden geleden Onyx (de maker van de Bebook) de twijfelachtige eer te beurt gevallen zo'n slechte partij geleverd te krijgen.

Ik heb zelf een Onyx Boox van de zg. 'eerste batch' (gekocht in januari). Die heeft geen problemen. Toen de Bebook Neo op de markt kwam, zaten ze in de 'tweede batch'; dat is de serie die geen zonlicht verdraagt (ook wel 'vampier-readers' genoemd). Inmiddels schijnen readers van de 'derde batch' te worden uitgeleverd, en die zijn kennelijk weer goed.

Overigens beweren ze dat zelfs in zo'n 'slechte' batch de meeste exemplaren het toch goed doen in de zon. Dat verklaart misschien ook waarom de QA-afdelingen van de eInk-farbikant, van Onyx en van Endless Ideas (de leverancier van BeBook) de problemen niet tijdig hebben gesignaleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door zetmolm op 26-05-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Payton schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:05:
Zijn er hier mensen die de BeBook Mini en de Cybook Opus naast elkaar kunnen leggen? Van foto's krijg ik namelijk de indruk dat het display van de Opus veel witter is dan dat van de BeBook. Ben benieuwd of dat ook echt zo is. An sich neig ik namelijk naar de BeBook vanwege de mogelijkheden, maar uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om het lezen.
De eInk-schermen die ze gebruiken komen van dezelfde leverancier en zijn echt even wit. Dat geldt in feite voor alle eInk-readers. Wel kan de kleur van de 'omlijsting' wat optisch 'bedrog' veroorzaken.

Er zijn nog wel variaties mogelijk wat helderheid en contrast e.d. betreft. Readers die een touchscreen-laag op het eInk-scherm hebeen (zoals de Sony 600) blijven duidelijk achter bij readers die geen touchscreen hebben, of readers die een Wacom-touchscreen hebben (zoals de Bebook Neo). En fonts kunnen op de ene reader zwarter worden weergegeven dan op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik ben bezig met een topicstart voor:
[e-readers] E-books & Software

Het is de bedoeling dat hierin alle software voor ebooks besproken kan worden.
Tevens alle software die het mogelijk maakt om ebooks op smartphone of tablet te lezen.
Ook komen hier webshops te staan waar je ebooks kan kopen.
En natuurlijk links naar de plekken waar je gratis ebooks kan downloaden.

Met name op het gebied van de smartphones en tablets loop ik een beetje vast. Wie kan me helpen met een lijstje van de belangrijkste software voor deze platforms?

Wat heb ik nu voor de smartphones?

Microsoft
Freda
Allreader+
Mobipocket ebook reader

Android
FBReader
Aldiko Book reader

Symbian
Mobipocket ebook reader
eReader Pro

iPhone
Kindle for iPhone

en voor de iPad:
iBooks
Kindle for iPad

Tevens zoek ik zoveel mogelijk ebooks-winkels.
In elk geval de Nederlandstalige. Van de buitenlandse ebook-winkels wil ik hooguit een paar grote kort noemen.

ik heb al:
http://www.ebook.nl/store/
http://www.selexyzebooks.nl/
www.bol.com/eBooks
www.Bruna.nl/eBooks
http://www.boekhandel.org/
http://www.vanstockum.nl

Ebooks lenen bij de bibliotheek:
http://www.netlibrary.com/
Inlogcodes zijn verkrijgbaar bij de lokale bieb. Voorbeelden:
Venlo
Enschede
Schiedam

Gratis ebooks:
Schaduwschrijvers hier kunnen beginnende schrijvers hun boeken uploaden. Er schijnen best leuke boeken tussen te zitten.

Zoekmachine:
op Inkmesh.com kan je zoeken naar ebooks bij verschillende webwinkels (engelstalig)

[ Voor 6% gewijzigd door Quacka op 26-05-2010 22:31 . Reden: tip van Nick verwerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b][message=34016220,noline]

Voor mijn Sony PRS-600, heb ik een antireflective screen protector gevonden, misschien is dan het euvel reflectie voorbij:

http://www.amazon.co.uk/F...02Y2WTX8/ref=pd_rhf_p_t_1

[...]
Ik heb dit artikel besteld.. prijs viel mee en vrij snel in huis maar dan...
Er zit een soort lipje aan een folielaag en die moet je er af halen.
Ervoor moet je dan je scherm goed schoonmaken,er mag absoluut geen stofje zitten want dat zie je.
Er zit dan een soort van kartonnen kaartje bij waarmee je de folie kan aandrukken.
Dat maakte al gelijk een grote kras :(
En het resultaat van 45 minuten priegelwerk: het scherm glittert nog even veel.
Krasbestendig tot 3H staat er op.
Ik heb het kartonnen kaartje alleen gebruikt om zoals in de gebruiksaanwijzing staat de lucht er tussen uit te drukken.
Weg gegooid geld en na 3 keer met de stylus er op bewogen te hebben verdween de tekening er ook niet meer af,wat ik getekend had kon je op de folie lezen.
Kortom: het weerkaatst nog net zo hard en je krast het zo aan brokken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quacka schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:04:
vergeet de schaduwschrijvers site niet,hier laten aanstormende talenten hun gratis boeken achter,veel prulwerk maar ook leuk leesbare schijfsels.
http://www.schaduwschrijvers.nl/catalog/?language=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Quacka schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:04:
[...]
Mijn favoriete site om Engelstalige ebooks te vinden: www.inkmesh.com, deze zoekt binnen meerdere webwinkels tegelijk.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Quacka :

Meer dan 2700 e-boeks in pd formaat zijn hier gratis te downloaden:

http://192.87.209.9/webop...wRepeat=0&MyChannelCount=

Korte link: http://vubis.politieacademie.nl en dan kiezen voor type elektronisch document en dan zoeken op onderwerp of kijk op tabblad aanwinsten.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Nofi, maar zijn dat echt boeken die je als ontspanning leest? Ik zou bijvoorbeeld "Jaarverslag 2009 van de Nederlandse DNA-databank voor Strafzaken" niet echt prettig weglezen vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:26:
Nofi, maar zijn dat echt boeken die je als ontspanning leest? Ik zou bijvoorbeeld "Jaarverslag 2009 van de Nederlandse DNA-databank voor Strafzaken" niet echt prettig weglezen vinden :P
Het zijn inderdaad geen leesboeken, is de collectie van de Politieacademie en het zwaartepunt van de onderwerpen zijn recherche, verkeer,milieu, gevaarsbeheersing en leiderschap.

Ik vind het altijd interessant, maar ik ben ook in dat veld werkzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:
[...]

Het klinkt heel makkelijk, maar qua werk is dat toch een reuzeklus? Ik ben al uren bezig om een inhoudsopgave te maken (maar wellicht is dat onwennigheid).
In sigil markeer je het woord of het cijfer dat het begin is van het nieuwe hoofdstuk, daarna druk je op heading en kiest voor heading 3.
Er wordt automatisch een hoofdstuk van gemaakt en opgenomen in de TOC.
Dat kost als je het originele boek hebt 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:17:
[...]

In sigil markeer je het woord of het cijfer dat het begin is van het nieuwe hoofdstuk, daarna druk je op heading en kiest voor heading 3.
Er wordt automatisch een hoofdstuk van gemaakt en opgenomen in de TOC.
Dat kost als je het originele boek hebt 5 minuten werk.
Ik maak mijn boeken altijd met Adobe Indesign. Is er een reden dat je voor Sigil gekozen hebt?

Ik doelde qua tijd trouwens op het inscannen, door ocr halen, fouten eruit halen. Maar de laatse keer dat ik een ocr pakket heb gebruikt is een paar jaar gelenden, misschien werken ze nu al foutloos?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb het onderwerp "[e-readers] E-books & Software" geopend.

Ik hoop dat nick de uitleg, waar snoeki om vraagt wil geven in dat onderwerp. Dan hebben we gelijk een leuke begindiscussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Ik heb de Bebook one "2010 edition".Zeker geen slecht toestel wat betreft gebruiksgemak en lezen.Alleen de batterij is nogal vlug leeg.Na update met de nieuwste firmware is dit licht verbeterd.
Theoritisch lees je 7000 bladzijden op 1 batterijlading,maar in de praktijk is dit veel lager.Ik lees geen heel boek uit op 1 batterijlading (580 bladzijden).Dus dit vind ik zeer ondermaats ondanks de nieuwe firmware.
Nu ben ik van plan een nieuwe batterij te kopen.De Nokia BL-5C.Iemand ervaring mee?Heeft het nut?Past deze wel degelijk op de bebook one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:56
Ivan4you schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:14:
Ik heb de Bebook one "2010 edition".Zeker geen slecht toestel wat betreft gebruiksgemak en lezen.Alleen de batterij is nogal vlug leeg.Na update met de nieuwste firmware is dit licht verbeterd.
Theoritisch lees je 7000 bladzijden op 1 batterijlading,maar in de praktijk is dit veel lager.Ik lees geen heel boek uit op 1 batterijlading (580 bladzijden).Dus dit vind ik zeer ondermaats ondanks de nieuwe firmware.
Nu ben ik van plan een nieuwe batterij te kopen.De Nokia BL-5C.Iemand ervaring mee?Heeft het nut?Past deze wel degelijk op de bebook one?
euh van 7000 naar 580 blz is nog al een verschil, lijkt me niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heeft iemand toevallig nog ergens de 2.0 firmware update voor de cybook bookeen liggen? Op hun site staat al lange tijd "The firmware upgrades are momentarily not available due to technical reasons" en ik kan ze werkelijk nergens anders vinden :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
Tito129 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:10:
[...]

euh van 7000 naar 580 blz is nog al een verschil, lijkt me niet normaal.
het lijkt inderdaad een groot verschil, maar wat ik zelf gemerkt heb is dat vaak wordt vergeten dat 1 papieren bladzijde, 3x een scherm is op de ereader. ( in ieder geval op de mijne)
Dus als ik een papieren boek lees van 500 bladzijden dit op mijn ereader ongeveer 1500 schermen zijn.
Nu komt het getal weer wat dichterbij de opgegeven waarde van de fabrikant (nog steeds een stuk minder).
Mijn Cybook opstarten duurt een paar seconden, ik zie 2 opstartschermen voorbij komen, volgens mij kost dit ook behoorlijk wat stroom.
Als je een boek elke dag opent en je doet een aantal dagen over een boek kost dat ook een paar honderd schermopbouwen.

7000x een schermopbouw is onder ideale omstandigheden misschien wel te benaderen, 1x de ereader opstarten, een boek gebruiken die uit alleen maar tekst bestaat, geen gekke opmaakt etc. en 1 keer achter elkaar pagina's blijven omslaan, ik heb het zelf niet geprobeerd maar ik denk dat je dan wel aan een paar duizend digitale pagina's komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quacka schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:47:
Ik heb het onderwerp "[e-readers] E-books & Software" geopend.

Ik hoop dat nick de uitleg, waar snoeki om vraagt wil geven in dat onderwerp. Dan hebben we gelijk een leuke begindiscussie.
Done,het is toch nog een aardig verhaal geworden.
@ snoekie zie bovenstaande link.
OCR is niet feilloos,echter door zorgvuldig te scannen,een vervelend karwei,bespaar je jezelf heel wat OCR fouten.
Bij mijn scanner werd read iris geleverd,een regelrechte ramp.
Abbyy scoort veel hoger, zie:
Wikipedia: List of optical character recognition software

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan trouwens epubs ook simpelweg lezen op je playstation portable.
Zie : http://www.vicman.net/getfree/eBook-Reader_56529s.html
Er zijn meerdere programma's. Google is your friend,maar voor ik mijn e-reader kocht heb ik heel wat boekjes op mijn psp gelezen.
Misschien is dit wat voor de twijfelaars onder ons, is een e-reader nou wel iets voor mij.
Als je toevallig een psp hebt kun je het gewoon zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb jij gewoon een slecht exemplaar. De Bebook 2010 die ik een week heb kunnen lenen van iemand heeft dat euvel niet. Daarmee lees je makkelijk meerdere boeken op een acculading zonder 'm ooit uit te zetten of te vergrendelen. Denk dat die 7000 pagina's makkelijk gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een tweede bebook 2010 edition, verschillen die me opvallen is bij het opstarten geeft de oude bebook one een soort van sneeuw beeld voor een halve seconde.
De nieuwe heeft dit niet maar start wel langzamer op.
2e verschil is,net als die van mijn partner,de oude bebook one had echt 500 mb opslagruimte.
De nieuwe van zowel mij als mijn partner hebben krap aan 375 MB.
Mogelijk is de firmware daar debet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een probleem vastgesteld in de firmware van de 2010 edition,er blijft een proces hangen waardoor de batterij vrij snel wordt leeg getrokken.
Er is een nieuwe firmware beschikbaar op http://mybebook.com/a45/b...irmware/article_info.html welke dit probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:12
Ik ben mij aan het orienteren op de Pocketbook 302 of de Bebook Neo.

Ik weet dat ze beide WIFI aan boord hebben en dat er een rudimentaire browser in zit. Ik kan weinig ervaringen vinden van het gebruik van deze browser dus ik zit met wat vragen.

- Stel ik wil inloggen op een forum. Als ik in een tekstinvoerveld klik krijg je dan een virtueel toestenbord waar je tekst kunt intypen?
- Hoe snel kun je scrollen op een site?
- Klopt het dat je je verbinding niet kunt opslaan en dat je telkens opnieuw naar een draadloos netwerk moet zoeken?

Aangezien ik veel waarde hecht aan deze extra functionaliteit ben ik benieuwd naar jullie reacties. Waarvoor alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@Nick39.Zoals ik schreef heb ik de firmware reeds geupdate en heeft dit slechts een weinig geholpen.De batterij word niet meer onmiddelijk leeggetrokken,maar ik kan nog altijd geen volledig boek lezen.
Ik heb mij nu de Nokia BL-5C batterij gekocht en wacht af of dit helpt.
Het betreft de bebook one 2010 edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivan4you schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:48:
@Nick39.Zoals ik schreef heb ik de firmware reeds geupdate en heeft dit slechts een weinig geholpen.De batterij word niet meer onmiddelijk leeggetrokken,maar ik kan nog altijd geen volledig boek lezen.
Ik heb mij nu de Nokia BL-5C batterij gekocht en wacht af of dit helpt.
Het betreft de bebook one 2010 edition.
Hoe snel lees je een boek uit van 580 pagina's? Doe je daar een maand over of bijv. een week? Dat maakt denk ik nog wat uit. Ik moet mijn bebook ook opladen af en toe omdat ik soms een week niet lees en hem wel laat aanstaan, dan knippert er af en toe toch een lampje van drive activity en na een week is er meestal al 25% uitgelekt op die manier.
Ferret schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:32:
Aangezien ik veel waarde hecht aan deze extra functionaliteit ben ik benieuwd naar jullie reacties. Waarvoor alvast bedankt!
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet nu al dat de uitkomst zal zjin dat je naar een tablet moet gaan kijken als je dit soort functionaliteit wil. Een e-reader is echt te traag om te browsen.

Hier een filmpje waarin je het kan zien: http://www.youtube.com/watch?v=nORZb4a_m4I
Een e-reader is bedoelt om boeken te lezen, al die meuk die erbij gestopt wordt zoals schrijven erop, internetten, mp3's luisteren is marketingtechnisch slim, maar je zal het na 2 keer niet meer gebruiken omdat het gewoon te traaaaag is, zie ook een recensie zoals deze over het schrijven en de wifi mogelijkheid en de irritatie daarbij: http://www.youtube.com/wa...0xKGr_e0o&feature=related

Deze review wil ik nog even delen: http://www.youtube.com/wa...8pTMkYxJY&feature=related , erg leuk voor de mannelijke lezers hier ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:12
Bedankt voor je reactie (dat laatste filmpje is leuk; je kijkt helemaal naar die reader :+ ).

Het is ook niet mijn bedoeling om zwaar te surfen maar ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld Tweakers te bezoeken met de reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivan4you schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:48:
@Nick39.Zoals ik schreef heb ik de firmware reeds geupdate en heeft dit slechts een weinig geholpen.Het betreft de bebook one 2010 edition.
Je zegt dat je de firmware reeds geupdated hebt maar je zegt niet wanneer, er stond er eerst een van april en nu mei, ik kan van hieruit helaas niet "ruiken" welke firmware je er op hebt gezet en wanneer je dat gedaan hebt.
Vandaar dat ik het als mogelijke oplossing gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferret schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:24:
Bedankt voor je reactie (dat laatste filmpje is leuk; je kijkt helemaal naar die reader :+ ).

Het is ook niet mijn bedoeling om zwaar te surfen maar ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld Tweakers te bezoeken met de reader.
Ik heb om eerlijk te zeggen geen e-reader gezien,maakt niet uit,ik zag 2 andere prima redenen om het filmpje te bekijken :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@Nick39.Dit is diegene die ik heb geinstalleerd, Firmware version: v3.nl.100423,en ik heb gekeken bij mybebook.com en dit is op hun site de laatste.Dus 23 april 2010.
Kun jij me zeggen waar deze van mei is te downloaden.We spreken dus over de bebook one 2010 edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ferret schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:24:
Misschien is een ipad wat voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivan4you schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:51:
@Nick39.Dit is diegene die ik heb geinstalleerd, Firmware version: v3.nl.100423,en ik heb gekeken bij mybebook.com en dit is op hun site de laatste.Dus 23 april 2010.
Kun jij me zeggen waar deze van mei is te downloaden.We spreken dus over de bebook one 2010 edition.
Als ik het goed heb moet je een van deze firmwares hebben, maar de pagina is vertaald door google (en wat vaag):

http://translate.googleus...FcEB7Fb5AM9U7Qb7v5XCaJmpg

algemene info over de bebook one 2010 / hanlin v3 :
http://translate.googleus...d_0sNTvyjntF-yCr3spvUUG5g

Op de amerikaanse hanlin pagina's komt binnenkort de fimware te staan, voor zover ik heb getest kan je altijd de originele firmware terugzetten zonder problemen (zelfs als het intern geheugen naar een linux formaat is omgezet), maar als het prive bezit is durf je het denk ik niet aan.

Je denkt nu vast, ik heb geen lbook, maar lbook is net zoals bebook one gewoon een verkoper van de hanlin en die hebben een eigen naam erop gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Philflow schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:04:
[...]

Misschien is een ipad wat voor je....
Of, als ze ooit uitkomen, één van de PixelQI netbooks/e-readers (zoals de Notion ink Adam) als die ooit uikomen. Boeken lezen op een e-ink achtig scherm rules, en als je dat kan combineren met de voordelen van een gewone lcd voor browsen, en android als besturingssysteem.

Ik geloof gewoon niet in het op lange termijn lezen op de iPad, het scherm lijkt er mij echt niet aangenaam genoeg voor.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivan4you schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:51:
De firmware van mei stond er tot gisteren maar is weer weg.
Op het forum staat :
http://www.ereaderclub.nl/reviews/13/#comment-2049
De bebookone 2010 krijgt nieuwe firmware welke de klok uitschakeld, men denkt dat het accuprobleem dan is opgelost.

De Neo die het in de zon niet doet, tekst valt weg, moet worden omgeruild omdat het uv-filter mist. is een productiefout.

Om discussie te voorkomen ben ik gewoon een particulier en werk niet bij endless.

gr. bert

Waarom de mei versie nu weer weg is, is me een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:38
Ik heb nu al eventjes wat opgezocht over verschillende e-readers en tablet-pc's en de iPad.

Reden hiervoor is het volgende; ik ben bijna afgestudeerd als Bachelor Toegepaste Informatica, en wist al voor dat ik mijn opleiding afmaakte dat MS-certificaten de standaard waren in het bedrijfsleven en eigenlijk de minimale basis zijn.

Als je zo een cursusje moet leren of je er op moet voorbereiden, is het wel zo aangenaam om dit op papier of op een toegankelijkere leesvorm te kunnen doen dan op een laptop. Al snel dient zich dan een e-reader of tablet aan als oplossing.

Nu vroeg ik me af, in welke mate gaat het vlot om hier bv iets op te studeren? Zijn er mensen die dit ding gebruiken om hun cursussen op te bekijken? Zo ja, kan je er bv ook aantekeningen bij maken in je pdf'jes?

Hoe gaat zo een e-reader om met het omzetten van kleurenafbeeldingen naar tekst? Ziet het er netjes uit en heb je eigenlijk grijswaarden afbeeldingen of is het eerder echt zwart wit (=pixel aan of uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@Nick39.Het zou er op kunnen wijzen dat de problemen door deze firmware ook niet opgelost raakten en we stilaan moeten denken aan een hardware probleem welke niet op te lossen is met een firmware.
Dan gaat hij maar terug retour Ereaderstore en zien zij maar hoe dit verder opgelost raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
@Bart: De meeste readers hebben 8 tot 16 grijstinten, en het ziet er behoorlijk goed uit. Boek covers zijn acceptabel, een screenshot van google maps ziet er helemaal prima uit op mijn PRS-600 (8 grijstinten).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-03 14:47
Ferret schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:32:
Ik ben mij aan het orienteren op de Pocketbook 302 of de Bebook Neo.
Ik heb sinds kort de Pocketbook 302 en ben daar tot nu toe tevreden over.
Ik weet dat ze beide WIFI aan boord hebben en dat er een rudimentaire browser in zit. Ik kan weinig ervaringen vinden van het gebruik van deze browser dus ik zit met wat vragen.
De standaard browser op de Pocketbook 302 is heel rudimentair, er wordt gewerkt aan een nieuwe versie (gebaseerd op de WebKit engine). De beta hiervan is ook nog heel beperkt.
- Stel ik wil inloggen op een forum. Als ik in een tekstinvoerveld klik krijg je dan een virtueel toestenbord waar je tekst kunt intypen?
Ja (tenminste met de nieuwe browser, de oude ondersteund geen invoer in de pagina)
- Hoe snel kun je scrollen op een site?
Net zo snel als je van pagina kunt wisselen in een boek. Verwacht geen smooth scrolling, maar ongeveer een seconde voor een paginawisseling.
- Klopt het dat je je verbinding niet kunt opslaan en dat je telkens opnieuw naar een draadloos netwerk moet zoeken?
Op de Pocketbook kun je 9 verschillende WIFI configuraties instellen (en ook 9 configuraties om via Bluetooth en je mobiel te internetten). Bij het benaderen van het netwerk krijg je een lijstje met de mogelijke netwerken te zien (of je geeft een 'preferred connection' op). Je hoeft dus niet steeds naar een netwerk te zoeken.
De huidige (beta) browser is mij nog te beperkt. De komende maand moet er een 'betere' versie uitkomen. Vooralsnog is een Smartphone een betere optie om mobiel te browsen (afgezien dan van de schermgrootte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivan4you schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:06:
@Nick39.Het zou er op kunnen wijzen dat de problemen door deze firmware ook niet opgelost raakten en we stilaan moeten denken aan een hardware probleem welke niet op te lossen is met een firmware.
Dan gaat hij maar terug retour Ereaderstore en zien zij maar hoe dit verder opgelost raakt.
Of ik heb nu een buggy firmware .. nou ja ik kan altijd terug.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:48

vhal

ಠ_ಠ

Om de vakantie door te komen ben ik eens gaan kijken naar de verschillende e-readers. Mijn vriendin heeft vorig jaar zelf de BeBook One (2009 model) aangeschaft waarmee ze erg tevreden mee is. Het enige wat voor haar een nadeel is, is dat hij vrij traag is met het omslaan van de pagina's. Maar dat is een kwestie van gewenning. Gewoon de 'next page' knop indrukken 4 regels voor het einde van de pagina.

Nu we een jaartje verder zijn was ik benieuwd of de prijzen al gezakt zijn en of er nieuwere modellen op de markt zijn gekomen. Schets mijn verbazing dat ze nog steeds even duur zijn als vorig jaar (weliswaar met meer (onnodige) features). Zaken zoals wifi, touchpanels, stylus marking etc voegen mijn inziens weinig toe aan hetgeen waar het daadwerkelijk om gaat: lezen.

Zelf ben ik niet echt een fervente lezer, hoofdzakelijk lees ik boeken in de vakantie (dus in de volle zon). Omdat ik geen zin heb om 10 boeken mee te nemen lijkt mij een e-reader voor dit soort activiteiten wel handig.

In ieder geval kwam ik uit op de BeBook One Mini, BeBook One 2010 en de Cybook Opus. Twee 5" modellen en een 6"model dus. Op ereaderstore kon je een PFD uitprinten van de 5"modellen zodat je ze 'hands on' kon uitproberen of het formaat niet te klein is. Ik vond het wel meevallen. Heb overigens wel mijn vraagtekens over de accucapaciteit v/d BB One 2010.

Las trouwens ook dat er iemand was die de Cybook Opus had gekocht voor 99 euro in Zoetermeer. Heb zojuist even gebeld, prijs klopt nog steeds maar helaas was hij niet op voorraad : (

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
deadsy33 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:10:
(...)

Las trouwens ook dat er iemand was die de Cybook Opus had gekocht voor 99 euro in Zoetermeer. Heb zojuist even gebeld, prijs klopt nog steeds maar helaas was hij niet op voorraad : (
Bij welke zaak was dit? Ben zelf ook op zoek naar de Cybook Opus, en studeer in Zoetermeer :)

[ Voor 63% gewijzigd door DEiE op 01-06-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:48

vhal

ಠ_ಠ

DEiE schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:42:
[...]

Bij welke zaak was dit? Ben zelf ook op zoek naar de Cybook Opus, en studeer in Zoetermeer :)
Jah sorry. Het was de Mediamarkt. Ik vraag me zowiezo af waar dit (in mijn ogen) gigantische verschil vandaan komt.

Strava

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen