Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 193.881 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Uiteindelijk slaat calibre de boeken fysiek ook in directories op in de vorm van auteur>boek. Maar bij het beheren maakt ie gebruik van de metagegevens.

Helaas is het inderdaad wel zo dat je op de reader weer bent aangewezen op het systeem wat de reader heeft...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:46
MaDLiVe schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:20:
Heb gisteren hier een Sony PRS-650 op de kop kunnen tikken, prachtig apparaat.
Mag ik vragen waar je 'm gekocht hebt? In NL is hij moeilijk te krijgen: Bij Bol.com staat hij al maanden op 'levertijd 6-8 weken', bij Sony zelf weten ze niet wanneer hij weer leverbaar is en bij zaken als Dixons hebben ze alleen de hoesjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:47:
[...]

Ik heb zelf een ereader die directory structuur ondersteunt en ook een Sony.

Maar die tags van de Sony zijn ook niet ideaal, je kan niet een tag in een tag maken, dus bijv dit (waarbij je doorklikt):

Nederlands - Thriller - Naam auteur. Bij een grote collectie is dat onhandig. Of mis ik nu wat en kan dat wel?
Je kan aan een tag een serie toevoegen en daarin de boeken weer nummeren.
Maar je kan ook meerdere tags geven aan hetzelfde boek.
Je kan bv een Tag SF aanmaken,maar ook een tag robots.
Een boek van de schrijver Asimov kan je dan de tagnaam SF en Robots aangeven.
Het boek is dan terug te vinden onder de noemer SF, onder de noemer Robots en onder de schrijversnaam Asimov.

Baantjer heeft bv bij mij de volgende tags: Baantjer,Misdaad en bij Series heb ik de boeken genummerd.
De boeken kun je nu opzoeken op Baantjer,ze staan onder Misdaad, en via de series, en staan ook nog eens juist op nummer.
En ze zijn bij "alle boeken" ook onder schrijvernaam te zien.
In Calibre zelf is het nog makkelijker, onderaan de gegevens van een boek staat ook de link pad openen waardoor je direct het boek kan openen.

Daarnaast heb ik gewoon van mijn volledige boeken aanbod een lijst gemaakt in word waarin ook de lokaties staan en de tags,dat geconverteerd naar epub waarin je met de zoekfunctie van Sony kan zoeken.
Je kan er zelfs bookmarks van maken zodat je er heen kan springen.
Kan ik een boek echt niet terug vinden dan open ik het ebook: lijst,zoek via de zoekfunctie het boek op,zie welke tags ik er aan heb toegevoegd en voila,daar is je boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:28:
[...]

Ik heb de Kindle 3 en ik lees iedere dag de International Herald Tribune (internationale editie van de New York Times). Werkt perfect en sinds de nieuwe Kindle update is het navigeren in de krant nog overzichtelijker geworden. Voor deze krant betaal ik maar 9.99 dollar per maand en krijg ik hem iedere dag vroeg in de "brievenbus".
Ik quote hem nog een keer. Ik zelf betaal 23.99 dollar per maand. Mag ik vragen hoe jij hem voor 9.99 dollar kunt ontvangen, want dat is wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Ben ik ook wel erg benieuwd naar, heb nu een Reuters abo, maar zoek eigenlijk iets meer dan dat voor maximaal zo'n 10 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 16:45
Laudor schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:48:
[...]

Ik quote hem nog een keer. Ik zelf betaal 23.99 dollar per maand. Mag ik vragen hoe jij hem voor 9.99 dollar kunt ontvangen, want dat is wel interessant.
Zet je regio op 'United States' (in je Amazon account) en... tada! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euchromatic schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:03:
[...]

Mag ik vragen waar je 'm gekocht hebt? In NL is hij moeilijk te krijgen: Bij Bol.com staat hij al maanden op 'levertijd 6-8 weken', bij Sony zelf weten ze niet wanneer hij weer leverbaar is en bij zaken als Dixons hebben ze alleen de hoesjes...
Ik vraag me ook af waar die vandaan is gekomen. Viel me wel op dat de grijze bij Redcoon direct leverbaar is maar ik heb al eerder gehad dat dat niet geheel waar bleek. Iemand idee wanneer de Sony PRS650 er weer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:39:
[...]

Ik vraag me ook af waar die vandaan is gekomen. Viel me wel op dat de grijze bij Redcoon direct leverbaar is maar ik heb al eerder gehad dat dat niet geheel waar bleek. Iemand idee wanneer de Sony PRS650 er weer is?
25 maart worden de eerste batches weer uitgeleverd,maar er staan er zoveel in backorder dat het de vraag is of elke winkel ze ook vanaf die dag kan leveren.

De hema e-reader is er weer voor 99 euro by the way. (digibook Ambiance MDB-106)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:11
Het begint erop te lijken dat hetzij de productie van Pearl-schermen is opgevoerd, hetzij Amazon niet meer de hele productie opslokt voor de Kindles. Niet alleen Sony kondigt aan weer te gaan leveren. De Russische importeur van de Onyx Boox (niet zomaar iemand; hij zegt met de Onyx Boox nummer 2 op de Russische markt te zijn - achter Pocketbook) heeft gisteren een versie van de Boox met Pearl-scherm aangekondigd, de ONYX BOOX A61S Hamlet, die al begin maart op de markt moet komen. Daarmee wordt Onyx het derde merk met Pearl-schermen.
Hopelijk neemt Bebook dit model snel op in z'n assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:37:
Het begint erop te lijken dat hetzij de productie van Pearl-schermen is opgevoerd, hetzij Amazon niet meer de hele productie opslokt voor de Kindles. Niet alleen Sony kondigt aan weer te gaan leveren. De Russische importeur van de Onyx Boox (niet zomaar iemand; hij zegt met de Onyx Boox nummer 2 op de Russische markt te zijn - achter Pocketbook) heeft gisteren een versie van de Boox met Pearl-scherm aangekondigd, de ONYX BOOX A61S Hamlet, die al begin maart op de markt moet komen. Daarmee wordt Onyx het derde merk met Pearl-schermen.
Hopelijk neemt Bebook dit model snel op in z'n assortiment.
Modbreak:eigen winkel spam! :(

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 19-04-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berzerker
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 12:53
Zo op het filmpje te zien spiegelt dat scherm van die M90 behoorlijk, dat lijkt mij wel een groot nadeel voor een e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Dat zou me niets verbazen. Ik vind de prijzen voor e-books behoorlijk hoog vergeleken met de prijzen van fysieke boeken en e-books in bijvoorbeeld de VS.
Sowieso zou ik willen pleiten voor een andere verkoopstrategie: wanneer je een boek koopt in de winkel zou je er voor 1 of 2 euro een code bij moeten kunnen krijgen voor de digitale versie.
Dan heb je het beste van twee werelden.
Probleem is natuurlijk dat uitgevers waarschijnlijk bang zijn dat je dan het boek cadeau geeft of doorverkoopt en je alleen het e-book houdt. Toch lijkt die strategie me op de lange termijn houdbaarder dan de dure e-books die ze nu verkopen, dat schreeuwt bijna om piraterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
DUTCHSPiRiT schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:37:
Dat zou me niets verbazen. Ik vind de prijzen voor e-books behoorlijk hoog vergeleken met de prijzen van fysieke boeken en e-books in bijvoorbeeld de VS.
Sowieso zou ik willen pleiten voor een andere verkoopstrategie: wanneer je een boek koopt in de winkel zou je er voor 1 of 2 euro een code bij moeten kunnen krijgen voor de digitale versie.
Dan heb je het beste van twee werelden.
Probleem is natuurlijk dat uitgevers waarschijnlijk bang zijn dat je dan het boek cadeau geeft of doorverkoopt en je alleen het e-book houdt. Toch lijkt die strategie me op de lange termijn houdbaarder dan de dure e-books die ze nu verkopen, dat schreeuwt bijna om piraterij.
Dat zou ik echt geweldig vinden. De charme van een volle boekenkast, en het gemak van een e-reader. Nu download ik meestal alsnog de boeken die ik legaal gekocht heb, puur en alleen om hem makkelijk mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb voor mijn verjaardag een Kindle 3 besteld bij Amazon en deze heb ik sinds maandag binnen. Ik moet zeggen dat ik het toch wel echt een heel fijn apparaatje vind. Ik heb eerlijk gezegd niet bij andere e-readers gekeken omdat ik deze bij een vriend had gezien en toen was ik eigenlijk al een beetje verkocht.

Nou las ik een paar pagina's terug dat je je regio op Amerika moet zetten zodat je dan dingen wel kan ontvangen of goedkoper (bijvoorbeeld sommige kranten). Maar ik las op een ander forum dat bij sommige contact is opgenomen door amazon dat ze bewijs moesten laten zien dat ze in Amerika woonde.

Maar goed ik ben nu lekker aan het lezen op me Kindle s'avonds en dat bevalt me prima het is een mooie aanvulling op de 2 kasten vol met boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 16:45
WeAreLegion schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:21:
Ik heb voor mijn verjaardag een Kindle 3 besteld bij Amazon en deze heb ik sinds maandag binnen. Ik moet zeggen dat ik het toch wel echt een heel fijn apparaatje vind. Ik heb eerlijk gezegd niet bij andere e-readers gekeken omdat ik deze bij een vriend had gezien en toen was ik eigenlijk al een beetje verkocht.

Nou las ik een paar pagina's terug dat je je regio op Amerika moet zetten zodat je dan dingen wel kan ontvangen of goedkoper (bijvoorbeeld sommige kranten). Maar ik las op een ander forum dat bij sommige contact is opgenomen door amazon dat ze bewijs moesten laten zien dat ze in Amerika woonde.

Maar goed ik ben nu lekker aan het lezen op me Kindle s'avonds en dat bevalt me prima het is een mooie aanvulling op de 2 kasten vol met boeken.
Je kan inderdaad die melding krijgen, maar zolang ze het niet 'doorhebben' kan je gewoon lekker goedkoop boeken en kranten scoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Voor degenen die een BeBook hebben. Heeft niemand hier gezeur mee gehad ?

De Neo van mijn schoonmoeder stopte er na 1 dag mee. De Club van mijn vrouw na 3 weken, maar daar was nauwelijks mee gelezen. Nu terug voor reparatie.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Deze week ook een Kindle 3 besteld. Het blijft een moelijke keuze, Kindle vs de rest. Uiteindelijk voor de Kindle gekozen omdat ik toch vooral engelse boeken lees, waarvan veel (legaal) op internet te downloaden zijn. Project Gutenberg bijvoorbeeld bied zelfs direct Kindle downloads aan naast ePub.

Ik ben benieuwd, dit is mijn eerste ereader en als ik zie wat er allemaal te downloaden is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

pasz schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:35:
Voor degenen die een BeBook hebben. Heeft niemand hier gezeur mee gehad ?

De Neo van mijn schoonmoeder stopte er na 1 dag mee. De Club van mijn vrouw na 3 weken, maar daar was nauwelijks mee gelezen. Nu terug voor reparatie.
Onze bebook doet het na 1,5 jaar nog steeds prima, wel van de eerste generatie, misschien dat die wat beter waren/zijn?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn BeBook Club werkt ook prima. Vooralsnog doet ie wat ik er van verwacht.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb mijn Bebook Club nu twee weken en die doet het ook prima (nog wel 8)7 ). Alleen had ik wat meer verwacht van de accu; die is leeg na ongeveer 2000-2500 keer een pagina "omslaan" of 48 uur in standby (bij de vorige firmware (FEB2011) was het zelfs nog slechter: 1500-2000 pagina's of 24 uur standby).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Goozer schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:54:
Ik heb mijn Bebook Club nu twee weken en die doet het ook prima (nog wel 8)7 ). Alleen had ik wat meer verwacht van de accu; die is leeg na ongeveer 2000-2500 keer een pagina "omslaan"
Dat klopt helemaal...ze geven op 7000 page turns. Maar dat is als je het zo snel mogelijk doet. Dus 2 per seconde of zo, dan is het eigen gebruik van je reader te verwaarlozen. Maar omdat er tussendoor een 'inverse' gedaan wordt om ghosting te voorkomen halveer je het maximale aantal al. Iedere page turn zijn er eigenlijk 2. Dus dan zit je al op 3500. Maar dat is bij een perfecte accu is en bij een optimale temperatuur en weet ik wat de marketng jongens nog weten te bedenken. Je mag dus blij zijn als je er 3000 haalt. Maar dat is dan nog bij zo snel mogelijk omslaan en niets lezen. Ook het aan en uit zetten (ja ook het uitzetten) van een reader kost extra stroom. Dus je ziet het al aankomen: 2500 is al heel mooi in de praktijk

En ook gebeurt het nog al eens dat de batterij indicator in het begin nogal pessimistisch is. Dat heeft dus niets te maken met de accu zelf, die heeft er geen last van. Maar met de software die liever iets te vroeg aan geeft dat je laden moet dan dat je plotseling zonder stroom zit terwijl je dacht nog 25% te hebben. Gaande weg leert hij wat je accu echt aan kan en dan past hij dat aan.

Ik heb net een maand in Azie geweest en heb per dag vele uren gelezen. Mijn Kindle ging ruim 3.5 weken mee op een lading. Ik heb hem vlak voor de terugreis geladen omdat ik de gok niet wilde nemen dat hij tijdens een 13 uur durende vliegreis leeg zou raken.

Mijn vrouw heeft een Bebook en die vergeet hem steeds te laden omdat het zo zelden nodig is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:37:
[...]

Je kan inderdaad die melding krijgen, maar zolang ze het niet 'doorhebben' kan je gewoon lekker goedkoop boeken en kranten scoren. :)
Ja klopt, moet nou even kijken hoe ik dat het beste kan doen met een Amerikaans adres te verkrijgen. Ik heb er wel wat familie wonen dus dat zou niet al te moeilijk moeten zijn. Verder ben ik echt helemaal in me nopjes met me Kindle.

Weet wel dat er sites zijn zoals myus.com enzo, maar volgens mij valt dat wel heel erg op voor amazon als ze zo'n adres zien.

[ Voor 11% gewijzigd door WeAreLegion op 05-03-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Ortep schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:17:
[...]
Dat klopt helemaal...ze geven op 7000 page turns. Maar dat is als je het zo snel mogelijk doet. Dus 2 per seconde of zo, dan is het eigen gebruik van je reader te verwaarlozen. Maar omdat er tussendoor een 'inverse' gedaan wordt om ghosting te voorkomen halveer je het maximale aantal al. Iedere page turn zijn er eigenlijk 2. Dus dan zit je al op 3500. Maar dat is bij een perfecte accu is en bij een optimale temperatuur en weet ik wat de marketng jongens nog weten te bedenken. Je mag dus blij zijn als je er 3000 haalt. Maar dat is dan nog bij zo snel mogelijk omslaan en niets lezen. Ook het aan en uit zetten (ja ook het uitzetten) van een reader kost extra stroom. Dus je ziet het al aankomen: 2500 is al heel mooi in de praktijk
Volgens de makers van de Bebook (dwz Onyx) zit dat een beetje anders. Ze beweren dat je het opgegeven aantal haalt als je om de tien seconden omslaat en tussendoor geen andere dingen doet. Bovendien moet je boek dan in txt-formaat zijn. Complexere formaten vergen meer processoractiviteit, wat het aantal page turns natuurlijk beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

euchromatic schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:03:
[...]

Bij de Sony winkel in Londen maar ik was er 2 weken voor werk. Was daar trouwens ook de laatste. Betreft de discussie: Directory's vs tags, als het gaat om papers weet ik het wel: Directory's.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn 505 verkocht,maar de man had ervoor 100 euro betaald op marktplaats voor een 650,toen hij het rekeningnummer ging googlen bleek dat die aanbieder een oplichter was.
Mijn 505 was dus een dure voor hem,gelijk een waarschuwing voor anderen dus,iemand op marktplaats adverteert met sony 650's maar levert alleen lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor bezitters van de samsung ladyphone (diva) en een sony ereader: je kan prima de ereader opladen met de oplader van de diva telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Vandaag toch wat grappigs ontdekt... Je kan op de kindle gewoon zip en cbz bestanden gooien. De kindle kan deze uitpakken en lezen. Maar het werkt wel buggy soms. Sommige plaatjes worden fout weergegeven. En het onthoud niet dat ie in fullscreen mode zit.

Ach ja, tochmaar een handogheidje

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:21:
Vandaag toch wat grappigs ontdekt... Je kan op de kindle gewoon zip en cbz bestanden gooien. De kindle kan deze uitpakken en lezen. Maar het werkt wel buggy soms. Sommige plaatjes worden fout weergegeven. En het onthoud niet dat ie in fullscreen mode zit.

Ach ja, tochmaar een handogheidje
Aangezien een epub niets anders is dan html in een zip zou je dus een epub moeten kunnen lezen als je hem renamed in zip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:09:
[...]

Aangezien een epub niets anders is dan html in een zip zou je dus een epub moeten kunnen lezen als je hem renamed in zip..
Ik heb het over cbr. dat is een verzameling plaatjes. Strips worden ze ook wel eens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag hoor ik wat jullie al van http://24symbols.com/ gehoord hebben, een zeer interessante ontwikkeling die over pakweg 2,5 dagen beschikbaar komt wereldwijd.

Nu wil ik graag een invite hebben voor 24symbols, maar dat moet via facebook. Nu heb ik een facebook account, maar ik kom er niet uit wat ik nu moet doen.

Aangezien jullie vast ook allemaal lid gaan worden van 24symbols de komende dagen/weken/maanden wil ik jullie hier alvast op wijzen. Geen idee of jullie hier al van gehoord hebben, maar ik vermoed dat het heel groot gaat worden.

Zeg maar de spotify voor boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik het een beetje goed begrijp moet je a) internet hebben draaien zodat ze je verplicht reclame moet kijken om verder te kunnen lezen of b) betalen om het te lezen zonder internet verbinding.

b) bestaat nu ook al en heet boekwinkel. Wellicht krijgen zij misschien meer keus, dat is nergens duidelijlk.

Ik heb geen behoefte aan a) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:40:
[...]

Ik heb het over cbr. dat is een verzameling plaatjes. Strips worden ze ook wel eens genoemd.
Maar je noemt ook ZIP files, ZIP en CBR zeg je.
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:06:
Graag hoor ik wat jullie al van http://24symbols.com/ gehoord hebben, een zeer interessante ontwikkeling die over pakweg 2,5 dagen beschikbaar komt wereldwijd.

Nu wil ik graag een invite hebben voor 24symbols, maar dat moet via facebook. Nu heb ik een facebook account, maar ik kom er niet uit wat ik nu moet doen.

Aangezien jullie vast ook allemaal lid gaan worden van 24symbols de komende dagen/weken/maanden wil ik jullie hier alvast op wijzen. Geen idee of jullie hier al van gehoord hebben, maar ik vermoed dat het heel groot gaat worden.

Zeg maar de spotify voor boeken.
Calibre gaat ook zoiets opzetten:
New Features
•Launch of a new website that catalogues DRM free ebooks. http://drmfree.calibre-ebook.com
A growing catalogue of DRM free ebooks. Ebooks that you actually own after paying, instead of just renting.

[ Voor 65% gewijzigd door Nick39 op 11-03-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:32:
[...]

Maar je noemt ook ZIP files, ZIP en CBR zeg je.

.
Ehm, zip en cbz zijn hetzelfe, alleen andere extensie. CBR is eigenlijk rar en dat kan de kindle juist weer niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Het Open Books initiatief van Calibre is toch wel heel wat anders dan 24symbols.

De site van Calibre biedt niks anders dan een overzicht van DRM-vrije (wat niet wil zeggen: gratis) boeken, met links naar de winkels waar je ze kunt kopen (en dus niet 'huren').

24symbols gaat juist primair om het 'huren' van boeken in de cloud.

Of 24symbols groot gaat worden? Hangt van veel dingen af, zoals kwantiteit en kwaliteit van aanbod. Maar ze moeten straks tegen Google opboksen, en dat zal niet meevallen.

Overigens is de launch van de besloten beta niet over pakweg 2,5 dag, maar op 31 maart. En het zou me niks verbazen als er op dat moment niet veel meer beschikbaar is dan Spaanse boeken. De publieke opening zou na enkele maanden moeten volgen. Ik zou rustig op dat moment wachten, en geen moeite doen voor een invite nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:53:
[...]

Ehm, zip en cbz zijn hetzelfe, alleen andere extensie. CBR is eigenlijk rar en dat kan de kindle juist weer niet openen.
Laat maar.. je snapt me niet.. vergeet CBZ,vergeet CBR, mijn opmerking was, als ie zip files kan openen,dan misschien ook epub als je die renamed naar zip.
Als ie ZIP kan openen,dan zou je een epub kunnen renamen,als ie die kan openen dan kun je misschien de HTML bekijken.
Beter kan ik het niet uitleggen,met die andere extenties heb je niets van doen voor een epub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:33:
Als ie ZIP kan openen,dan zou je een epub kunnen renamen,als ie die kan openen dan kun je misschien de HTML bekijken.
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar heb je wel eens 'in' een ePub gekeken? Het is een complete chaos, er zijn er geen 2 gelijk opgebouwd en ze bestaan soms uit tientallen losse Xhtml files waarin geen enkel logische volgorde hoeft te zitten. En soms ook uit stukken gewone html er dwars door heen. Er kunnen ook nog 'loze' files in zitten die nergens mee te maken hebben maar blijkbaar nog over zijn van het bouw proces van het boek. Bijvoorbeeld 5 covers waarvan er maar een de goede is. En die hoeft trouwens niet 'cover' te heten.
Het hangt echt van touwtjes, paperclips en elastiekjes aan elkaar. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze er op verschillende readers totaal anders kunnen uitzien. Het is maar net waar de desgner rekening mee heeft gehouden en waar niet mee.

Was het maar waar dat er één enkele html in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:32:
Of 24symbols groot gaat worden? Hangt van veel dingen af, zoals kwantiteit en kwaliteit van aanbod. Maar ze moeten straks tegen Google opboksen, en dat zal niet meevallen.
Heeft google ook al ideeen in die richting?

Ik kwam laatst wel wat boeken in full text formaat tegen, heel vreemd omdat ze ook nog te koop zijn in de winkel. Dacht dat dit een foutje was. Maar kennelijk speelt er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:00:
[...]

Ik begrijp wat je bedoeld. Bijvoorbeeld 5 covers waarvan er maar een de goede is. En die hoeft trouwens niet 'cover' te heten.
Het hangt echt van touwtjes, paperclips en elastiekjes aan elkaar. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze er op verschillende readers totaal anders kunnen uitzien. Het is maar net waar de desgner rekening mee heeft gehouden en waar niet mee.

Was het maar waar dat er één enkele html in zat.
Met de nieuwe Sigil heb je een controle mogelijkheid die je op fouten wijst zoals plaatjes die er niet in horen,fonts die niet gebruikt worden,tags die niet kloppen...
Als je hem daar doorheen haalt is er ook een HTML tekst gekomen,waar je wel de epub gewoon kan lezen.
Iedere pagebreak splitst het html file maar nadat je hem door sigil heen gehaald hebt is de nummering wel logisch.
De boeken die ik maak,zijn geen puinhoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:00:
[...]

Heeft google ook al ideeen in die richting?
"Lezen in de cloud" kan al bij Google, tenminste in Amerika. Zie hier. Overigens gaat het alleen om boeken met Adobe DRM, en zet Google zich dus duidelijk af tegen Amazon door de Kindle niet te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:49:
[...]
Als je hem daar doorheen haalt is er ook een HTML tekst gekomen,waar je wel de epub gewoon kan lezen.
Iedere pagebreak splitst het html file maar nadat je hem door sigil heen gehaald hebt is de nummering wel logisch.
De boeken die ik maak,zijn geen puinhoop ;)
Dan ben jij de uitzondering...Maar het feit blijft dat JIJ het dan netjes doet, het ligt niet aan het formaat.. Blijkbaar staat het formaat ePub de puinhoop gewoon toen. En ik zie er eigenlijk maar zelden eentje die niet uit XHTML bestaat en uitgerekend dat formaat is bijna onleesbaar. Het staat stik vol met allerlei 'opmaak' ellende die dan niet gebruikt wordt voor de opmaak, maar die gewoon leesbaar verschijnt. Je hebt er echt een speciale reader voor nodig.

De resulterende ePub is wel leesbaar op een reader (Als het mee zit op iedere reader gelijk) maar de inhoud als je er in kijkt is een zooitje.

Ik werk ook wel eens met Sigil, het is doodsimpel om de volgorde van de files volkomen random te maken. je kan ze namelijk heen en weer slepen of dingen er tussen voegen. Of zoals ook een werk methode is: Voeg steeds meer toe. Ik heb het vol walging opzij gesmeten. Ik kan het haast nog eleganter in Notepad.

En daar komt nog bij: Niet ieder eBoek komt uit Sigil. Er zijn nog wel 20 andere applicaties die een ePub opleveren. En allemaal anders dus.

Het is ook zelfs met Calibre niet mogelijk om één enkele totaal HTML uit een ePub te halen. Calibre kan ongeveer alles naar alles converteren (met wisselend succes) Maar ePub -> Html is niet aanwezig. Botweg omdat het zo gecompliceerd is. De maker zegt dat hij tegenwoordig een uitvoer heeft die 'een website' benaderd zodat je het met een brwowser zou kunnen lezen maar dat werkt voor geen meter. Ik heb denk ik een 20 tal boeken geprobeerd op die manier te behandelen en er was er niet één leesbaar in een webbrowser. Puur door dat idiote mengsel van HTML/XHTML. Je kan dan bv de inhoudsopgave wel lezen, die is in HTML maar zodra je bv op 'hoofdstuk 2' klikt krijg je of een scherm vol opmaak coders of de melding dat de link niet naar een valide html file wijst.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 12-03-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ortep
Het epub formaat laat bijna alles toe ja,en helaas kom ik ook de boeken tegen waar 3 covers of zo inzitten en waar er maar 1 van wordt gebruikt. De plugin voor word maakt de grootste zooi er van. Als je 30 keer een cursief woord gebruikt maakt ie 30 keer een lettertype beschrijving in de CSS aan die dus allemaal identiek zijn. Ik gebruik de oude Sigil (0.1.9) in combinatie met de nieuwste. In de nieuwste zit een HTML validator. Wat ik zelf doe is de boeken scannen met ABBYY finereader 10, de spellingscontrole doe ik zowel automatisch in abbyy als visueel. Abbyy geeft het namelijk aan als een woord niet goed gescand kon worden waar Word dat niet doet. School kan Schol worden en beiden zijn een normaal woord en daar gaat Word gewoon overheen in de automatische spellcheck.. Nadat ik met zowel de automatische spellingscontrole klaar ben als met de visuele laat ik het Abbyy rechtstreeks omzetten naar HTML, dan kun je het als een volwaardige webpagina lezen,foutloos. Vervolgens importeer ik het HTML file in Sigil en ga een nette opbouw maken,inhoudstabel opmaken.

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat een e-reader naast een opslag geheugen ook een werkgeheugen heeft. Bij het inlezen van een boek wordt steeds een sector ingelezen in het interne geheugen en van daaruit wordt het dan zichtbaar. Breng je niet om de 200 KB een pagebreak aan en het HTML deel is 300 KB dan kun je de overige 100 kb gewoon niet lezen,of je reader loopt vast, maar ADE let daar niet op waardoor het er op de pc uitziet als een leesbaar boek.. Ikzelf kies voor een logische opbouw, hoofdstuk 1 heeft ook filenaam 1 in de epub en ieder hoofdstuk is ook een apart HTML deel,zodat ik nooit in de buurt kom van die magische grens. Al hussel ze je dus door elkaar,je kan ze altijd weer terug zetten op filenaam. Plaatjes verklein ik naar 600X800, groter is de resolutie van de meeste readers niet,maar je hebt rustig mensen die er een 1400X1800 plaatje in gooien,die de reader eerst moet verkleinen. Daarna controleer ik nogmaals de boeken. Vervolgens zet ik ze op een e-reader waar ik nogmaals de complete opbouw controleer.

Het verschil tussen de "wordperfect scanners" en mij is simpel, zij spugen er in 3 uur een boek uit, ik in een week.

Een "gevonden" epub voeg ik nooit toe,ik sloop eerst de CSS er uit als deze er niet goed uit ziet,controleer op plaatjes die niet goed of overbodig zijn, breng hoofdstuk markeringen aan ( doen de Word scanners ook nooit, zo'n boek begit alleen met "start" ) Verwijder onnodige witregels.
De puinhopen die jij omschrijft liggen niet zozeer aan Sigil,maar aan de makers van het ebook.
Er is nog geen een boek wat ik gedownload heb van de vele honderden,die ik zo onbewerkt kon gebruiken,en dat zegt nogal wat. Calibre gebruik ik alleen voor het maken van een database,een conversie doe ik er niet mee vanwege de mogelijke mix.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 12-03-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:16:
Een "gevonden" epub voeg ik nooit toe,ik sloop eerst de CSS er uit als deze er niet goed uit ziet,controleer op plaatjes die niet goed of overbodig zijn, breng hoofdstuk markeringen aan ( doen de Word scanners ook nooit, zo'n boek begit alleen met "start" ) Verwijder onnodige witregels.
De puinhopen die jij omschrijft liggen niet zozeer aan Sigil,maar aan de makers van het ebook.
Er is nog geen een boek wat ik gedownload heb van de vele honderden,die ik zo onbewerkt kon gebruiken,en dat zegt nogal wat. Calibre gebruik ik alleen voor het maken van een database,een conversie doe ik er niet mee vanwege de mogelijke mix.
Jouw hele verhaal komt precies overeen met wat ik zeg. ePub is een gammel systeem en het hangt helemaal van de bewerker af of het goed gaat ja of nee. Mijn 'quick and dirty' methode is: Open de ePub met winrar oid en gewoon botweg de CSS er uit slopen. Dan ben je 90% van de ellende kwijt. Natuurlijk ook de opmaak, maar daar kan je toch weinig mee.

Maar wat ik werkelijk niet begrijp is dat verhaal over de interne geheugen. Ja ik begrijp wel wat er gebeurd, maar het is volkomen onnodig. Ik heb al 4 jaar een eReader, de eerste was een Cybook, gewoon mobi en dat had nergens last van. Dat kon gewoon overweg met boeken van 3meg of meer. Mobi boeken worden intern helemaal niet opgeknipt. Het is één simpele html 3.2 file die gecomprimeerd is. Zelfs met een intern geheugen dat toentertijd aanzienlijk kleiner was dan de huidige readers. Mijn eerste Cybook moest het doen met in totaal 64kb werkgeheugen en kon dat zonder problemen aan.
Het is een manko van de (moderne) ePub implementaties dat ze daar niet mee overweg kunnen. Zeker als het een jaar of 5 geleden al geen probleem was zou dat nu toch helemaal onblelangrijk moeten zijn.

Het is een van de vele dingen die laten zien hoe overhaast ePub er doorheen is geramd hier in Europa. Want 'Mobi' met DRM is eigendom van Amazon en DUS moest er iets anders komen. Maakt niet uit wat. Het gaat dus puur om het DRM systeem en niets anders, Europa wilde niet afhankelijk zijn van een Amerikaanse uitgever. Dat iedereen zich nu heeft opgehangen aan de DRM van Adobe daar denkt niemand over na.

Officieel kan ePub meer dan Mobi, maar in de praktijk heeft een boek meer dan genoeg aan 1-2 fonts, wat dingen als letter grootte en cursief en bold. Handig is ook de mogelijkheid om een plaatje op te nemen en een TOC. Maar daar blijft het eigenlijk bij, oh ja, new page is ook wel leuk.. Dat kon het antieke LIT van Microsoft al. En ERG goed trouwens als jij nog eens een boek 'vindt' waarvan meerdere formaten zijn zal ik je aanraden de LIT versie te nemen als uitgangspunt. Dat spaart veel frustratie

[ Voor 22% gewijzigd door Ortep op 12-03-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het mobi formaat zit wel een "knipcode" de files zijn niet daadwerkelijk in stukken geknipt maar er is wel een "tot hier en niet verder" code ingebouwd en tot daar wordt gelezen,en zodra de reader daar aankomt wordt opnieuw geladen, soms zie je het doordat het heel even duurt voordat opnieuw geladen is maar meestal zie je het niet omdat jij nog bovenaan leest en onderaan de code komt om always break oid uit te voeren. Dus bij een epub zijn de delen echt fisiek opgedeeld,bij mobi gebeurt feitelijk hetzelfde maar wordt steeds een deel uit het grote file uitgelezen.
Wat ik ook altijd weg haal is de text-indent,ik snap werkelijk niet (in de echte boeken zie je het ook) waarom een bepaalde regel een paar mm vanaf de linker kantlijn moet beginnen.
En voor elk lettertype dat een reader standaard niet heeft moet je een font meeleveren,volstrekt onnodig.
Met Bold,Cursief,Onderstreept en gewoon kom je er gewoon ook.
Al die verschillende lettertypes leidt alleen maar af,het gaat toch om het verhaal...
Het hele epub verhaal is gewoon niet gemaakt op "doe het zelvers" voor elke begin tag moet ook weer een eind tag komen,in sommige epub boeken is 80% (veelal onnodige) code en maar 20% echte tekst,zonde !
Maar ja..blijkbaar moest het wiel opnieuw worden uitgevonden,voor een nieuw fenomeen zou gewoon de adoptie van het Amerikaanse systeem voldoende zijn,de kans om nu eens tot een standaard te komen,maar nee.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 12-03-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic een beetje door zitten bladeren, maar ik heb wel nog een specifieke vraag.

Ik wil namelijk een kindle kopen, maar ik wil er ook Nederlandse boeken op zetten.

Nu kan je dat met Calibre omzetten naar .mobi formaat, maar mijn vraag is, blijft de kwaliteit van het boek dan even goed? Krijg je niet dat de opmaak anders wordt?

Ik wil die boeken dan bijvoorbeeld bij bol.com kopen, en dan via calibre omzetten.

Het boeit me niet zo of je elke keer boeken moet omzetten via calibre, want ik ga niet elke dag nieuwe boeken kopen. En het zal vast niet zo veel werk zijn.

Dus bevalt jullie het om boeken om te zetten via calibre en dan op Kindle te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:02:
Dus bevalt jullie het om boeken om te zetten via calibre en dan op Kindle te lezen?
Ik zet geregeld boeken om, wel niet voor de kindle, maar wel voor de sony en bebook one en dat werkt echt heel goed.

Maar boeken kopen? Het voordeel van een ereader is nu juist dat je ze ook gratis kan binnenhengelen :9
zetmolm schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:00:
[...]

"Lezen in de cloud" kan al bij Google, tenminste in Amerika. Zie hier. Overigens gaat het alleen om boeken met Adobe DRM, en zet Google zich dus duidelijk af tegen Amazon door de Kindle niet te ondersteunen.
Interessante link, ga er straks als ik wat meer tijd heb even goed naar kijken. Wel jammer dat er altijd gezeur is, wie is er nu gebaat bij het niet ondersteunen van kindle? Door al die geintjes stapt de consument veel sneller over naar een minder legale manier om de boeken te lezen en dan is de uitgever zijn klant kwijt.

Maar je kan natuurlijk een flinke discussie houden wie hier nu fout zit, google of amazon. Maar het gaat wel over de hoofden van de klanten.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het topic een beetje door zitten bladeren, maar ik heb wel nog een specifieke vraag.

Ik wil namelijk een kindle kopen, maar ik wil er ook Nederlandse boeken op zetten.

Nu kan je dat met Calibre omzetten naar .mobi formaat, maar mijn vraag is, blijft de kwaliteit van het boek dan even goed? Krijg je niet dat de opmaak anders wordt?

Ik wil die boeken dan bijvoorbeeld bij bol.com kopen, en dan via calibre omzetten.

Het boeit me niet zo of je elke keer boeken moet omzetten via calibre, want ik ga niet elke dag nieuwe boeken kopen. En het zal vast niet zo veel werk zijn.

Het eigenlijke omzetten is een druk op de knop maar je kan zelf door wat met de opties te spelen het resultaat bekijken.
Je kan ook meerdere boeken ineens selecteren.
Nadeel van gekochte boeken is dat je eerst de beveiliging er moet afhalen voordat je ze om kunt zetten.
Je kan dus niet zomaar een bij Bol gekochte epub omzetten naar mobi.
Er zijn uiteraard verschillende truukjes voor maar je moet er meerdere handelingen voor doen,er schijnen plugins te zijn voor calibre die de beveiliging er af kunnen halen maar strikt legaal gezien kan je met calibre een bij Bol gekocht boek dus niet omzetten.
Eerst moet de beveiliging er af,pas dan kun je er mobi van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:08:
[...]

Het eigenlijke omzetten is een druk op de knop maar je kan zelf door wat met de opties te spelen het resultaat bekijken.
Je kan ook meerdere boeken ineens selecteren.
Nadeel van gekochte boeken is dat je eerst de beveiliging er moet afhalen voordat je ze om kunt zetten.
Je kan dus niet zomaar een bij Bol gekochte epub omzetten naar mobi.
Er zijn uiteraard verschillende truukjes voor maar je moet er meerdere handelingen voor doen,er schijnen plugins te zijn voor calibre die de beveiliging er af kunnen halen maar strikt legaal gezien kan je met calibre een bij Bol gekocht boek dus niet omzetten.
Eerst moet de beveiliging er af,pas dan kun je er mobi van maken.
Maar het gaat me vooral om hoe het eruit ziet. Stel dat als je zo'n boek om zet, en het ziet er verneukt uit, dan heb je er ook vrij weinig aan.
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:32:
[...]

Maar boeken kopen? Het voordeel van een ereader is nu juist dat je ze ook gratis kan binnenhengelen :9
Ook Nederlandse boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf lees ik Engels en alleen SF en Fantasy, dan kan je heel goed terecht op www.sffebooks.com (community die boeken deelt, momenteel staat de teller op 38.640 boeken van 4400 auteurs.

Voor het Nederlands ben je aangewezen op spotnet (of gebruik de ftd database), zijn ongeveer 4000 tot 5000 Nederlandse boeken in omloop momenteel.

Vanzelfsprekend koop ik wel boeken, een paar auteurs wil ik origineel hebben namelijk. Maar mijn bibliotheekbezoek is gedaald (blijf wel lid van de bieb, maar meer voor de kinderen dan voor mijzelf).

Ik ben trouwens werkzaam in de boekensector, dus eigenlijk snijd ik mijzelf wat in de vingers door niet alles te kopen, maarja, het geld wat ik ermee bespaar gaat nu naar stripboeken...

Ik hoop trouwens op iets als spotify voor boeken, voor een betaalbare prijs gewoon gebruik maken van alle boeken die er zijn in plaats van hoge prijzen te betalen zoals bol.com vraagt. Hiervoor kocht ik trouwens pockts in Engeland (SF en Fantasy natuurlijk) en dan betaalde je 5 euro incl. verzendkosten (airmail!) en had je het boek ook gedrukt in paperback formaat. Hoe ze daarop winst maken is mij onduidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het vervelende is dat de nederlandse regering een gewoon boek of een e-book een heel verschil vindt.
Om de boekenverkoop te stimuleren liet men een gewoon boek vallen onder het goedkope 6% BTW tarief.
Een e-book valt echter onder 19% BTW.
Natuurlijk maakt dat niet het hele verschil goed.

Het voordeel van een e-book is duidelijk, geen gebruik van papier en dus minder sloop van bomen,bij recyclen zijn vaak chemische middelen nodig om de inkt weg te halen,uitverkocht gaat ook wat moeilijk bij een ebook.

Nadeel is dat je bv de drukkerijen niet meer nodig hebt en in die sector veel mensen hun baan kunnen verliezen.
Ebooks worden nu kunstmatig duur gehouden,en men praat in de politieke wandelgangen al over een kopieeerheffing op ebooks.
Voorlopig zullen e-books best duur blijven,omdat teveel mensen hun brood verdienen met de papieren boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:22:
Ebooks worden nu kunstmatig duur gehouden,en men praat in de politieke wandelgangen al over een kopieeerheffing op ebooks.
Voorlopig zullen e-books best duur blijven,omdat teveel mensen hun brood verdienen met de papieren boeken.
Hmmmmm ik vraag me zomaar af wat dit voor een effect heeft op mensen die eboeken willen en de schokkend hoge prijzen zien. Wie weet gaan ze ze ergens anders 'vinden'. En ik heb zomaar het idee dat als ze dat een tijdje gedaan hebben ze niet zomaar plotseling ineens weer de hoofdprijs willen betalen. Jammer dat ze uitgevers dat niet door hebben. Ik kan me vagelijk iets herrineren dat een andere tak van industrie daar in een ver en grijs verleden ook al eens iets mee te maken had. Wie waren dat ook al weer...oh ja, de muziek industrie. En ik dacht dat er nog een was...oh ja, de film industrie.

Dan vraag ik me wel af wat er dan met die mensen gaat gebeuren in de papieren boeken industrie. Ik heb voor ongeveer 58000 van het wel een tip:

http://www.ikgastarten.nl...enchauffeurs-tekort-.html

Het zijn de uitgevers die een vinger in de pap willen houden. Voor een 'kleine' schrijver is het haast ondoenlijk om alle kosten op te hoesten die nodig zijn om een papieren boek uit te geven. Maar een eBook kost bijna niets en uiteindelijk verdienen ze dan meer. Ik heb contact met een schrijver die zijn boeken nu als eBoek uitgeeft en je kan ze zo van hem krijgen. Betalen doe je maar na afloop en wat het je waard is. Hij zegt dat hij nu meer geld krijgt dan toen hij nog via een uitgever werkte.

[ Voor 17% gewijzigd door Ortep op 13-03-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Geen enkel probleem. Je hoeft ze niet eens echt zelf om te zetten. Als Calibre ziet dat je iets naar een Kindle wil sturen zet hij het zelf al om. Ik zet ze zelf wel om, maar dat komt omdat ik dat graag wel. En die Kindle bevalt prima.

Het enige probleem zou DRM kunnen zijn maar dat is in 30 seconden op te lossen

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 13-03-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roosjevos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07-2016
Ik heb een BeBook Club en wil een 'thuis en reislader' aanschaffen. Heb ik de originele BeBooklader nodig of is er ook een goedkopere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roosjevos schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:53:
Ik heb een BeBook Club en wil een 'thuis en reislader' aanschaffen. Heb ik de originele BeBooklader nodig of is er ook een goedkopere oplossing?
Iedere HTC lader doet het in elk geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:17:
[...]

Idd; daarnaast heb ik een extreem goedkope oplader uit China over laten komen om mijn Desire Z op te laden, die werkt ook prima voor mijn BeBook Club. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Iedere USB lader is OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ho wacht.. dat klopt niet,mijn vriendin heeft een AEG telefoon waar 2 simkaarten in gaan.
Daar zit een usb ladertje bij met een los snoer die dan in de AEG past.
Als ze met een gewone usb kabel haar bebook daar op aansluit geeft ie het laad symbool en alles.
Je denkt dus dat ie oplaadt,maar na een nacht de stekker er uit trekken en het ding is nog steeds zo dood als een pier.
Ook mijn Motorola lader vertoont hetzelfde gedrag,het LIJKT alsof de bebook laadt maar in werkelijkheid is dat dus niet zo.
Omdat ie het laadgedrag wel vertoonde zijn we met een bijna lege batterij op vakantie gegaan,ik had immers mijn motorola lader en zij haar AEG lader bij me,maar aan de bebook one hebben we weinig gehad want opladen deed ie met beide laders niet,ook niet met een ander kabeltje dat we geleend hebben,netjes het bliksem symbool,maar absoluut niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tomtom oplader doet het in iedergeval op de bebook one (niet de 2010 versie), je moet het inderdaad wat proberen, zou even zien wat je in huis hebt aan mogelijkheden voordat je wat koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie dat er nieuwe firmware uit is voor de BeBook Club:
New Features:
Increased battery life.
Fileformats .CBR and .CBZ are now supported. (Comics)
Added: Battery Low indicator.
Improved MS office documents (doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx)
Improved support for zooming, font size, search and bookmark.
On device copying and moving of files and folders
Display of title and author if metadata is found
Built-in dictionary support
External adobe fonts can be used to improve pdf reader launch performance
Support for games (games not included)
Automatically create link to accessed websites.
Automatically reopen previous document.

Bug Fixes:
Occasional charge and boot issues.
Shutdown issues.
Crash issue during playing music.
Bug when volume button was pressed too long.
Page repeat issue in chm reader.
Incorrect battery indicator display.
Hide volume control widget in 3 seconds instead of 10 seconds.
Usb connection issue.
Resume document issue.
SD card could not be recognized correctly.
TTS button reaction problem .
Reading clock issue.
Minor File association bug.
Interface font.
Startup behavior.
Improved power management on audio playback (audio driver).
Improved detection of SD cards.
Improved interface font. (Multi Language)
Wat heeft 'Built-in dictionary support' voor zin? Iemand een idee waar die spellen te downloaden/kopen zijn?

Uhmz, die games zaten er bij de firmware van feburari ook al in. Het lijkt alsof de change-notes niet zijn gewijzigd, maar de firmware wel? :?

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 14-03-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
pven schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:51:
Ik zie dat er nieuwe firmware uit is voor de BeBook Club:

[...]

Wat heeft 'Built-in dictionary support' voor zin? Iemand een idee waar die spellen te downloaden/kopen zijn?

Uhmz, die games zaten er bij de firmware van feburari ook al in. Het lijkt alsof de change-notes niet zijn gewijzigd, maar de firmware wel? :?
Die firmware staat er al een week of twee, en is dus in deze dynamische tijden al bijna weer 'oud' :)

Dictionary support: je kunt woordenboeken in stardict formaat op je Club zetten, en daarin woorden opzoeken. Op de Neo kon dat al vanaf het begin, maar het probleem met de Club was dat je zonder touchscreen de op te zoeken woorden niet kon selecteren. Dat kan nu dus wel, met de knoppen.

Spellen: die moeten uit de user community komen, want ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf die op rendabele manier kan maken en verkopen. Kijk bijvoorbeeld eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
zetmolm schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:19:
[...]

Die firmware staat er al een week of twee, en is dus in deze dynamische tijden al bijna weer 'oud' :)
Ik zie 'March' staan en herinner me dat mijn vorige update uit februari was, vandaar dat ik dacht dat hij nieuw was. :P
Dictionary support: je kunt woordenboeken in stardict formaat op je Club zetten, en daarin woorden opzoeken. Op de Neo kon dat al vanaf het begin, maar het probleem met de Club was dat je zonder touchscreen de op te zoeken woorden niet kon selecteren. Dat kan nu dus wel, met de knoppen.
Dank voor de uitleg! Dat klinkt niet als een optie die ik ga gebruiken.
Spellen: die moeten uit de user community komen, want ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf die op rendabele manier kan maken en verkopen. Kijk bijvoorbeeld eens hier.
Ook interessant, wederom dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@pven
Een vervelende beperking van de woordenboekfunctie (zowel voor de Neo als de Club) is dat verbogen / vervoegde vormen niet worden herkend. Als je bijv. 'bought' opzoekt, snapt ie niet dat ie de ingang voor 'buy' moet tonen. Dat maakt de woordenboekfunctie helaas enigszins onbruikbaar voor heel wat talen. Maar goed, je ging de functie toch al niet gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door zetmolm op 14-03-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Ortep schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:15:
[...]

Ik heb contact met een schrijver die zijn boeken nu als eBoek uitgeeft en je kan ze zo van hem krijgen. Betalen doe je maar na afloop en wat het je waard is. Hij zegt dat hij nu meer geld krijgt dan toen hij nog via een uitgever werkte.
<beetje offtopic>
Kijk...iemand die snapt hoe het kan werken :) Wie is het en wat schrijft hij? ...ben alleen door deze instelling al nieuwsgierig en kan dit businessmodel zeker ondersteunen.
</beetje offtopic>

[ Voor 3% gewijzigd door MissingDog op 14-03-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissingDog schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:51:
[...]

<beetje offtopic>
Kijk...iemand die snapt hoe het kan werken :) Wie is het en wat schrijft hij? ...ben alleen door deze instelling al nieuwsgierig en kan dit businessmodel zeker ondersteunen.
</beetje offtopic>
:o

had deze vraag toevallig vanmiddag via pm aan hem gesteld, nog geen antwoord trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:56:
[...]
had deze vraag toevallig vanmiddag via pm aan hem gesteld, nog geen antwoord trouwens.
Ik ben zoekende...het is al weer een jaar of 3 geleden en ik weet eerlijk niet meer of het via een email of via een forum gegaan is. Het is een Amerikaan en hij schrijft SF.
Het probleem is dat mijn mail niet ver genoeg terug gaat. Ik weet nog dat hij zou hele oude werk niet meer had en het toch wilde heruitgeven. Ik heb daar nog op IRC een paar copietjes voor hem gevonden die hij later bewerkt heeft.

Steve Jordan deed ook zulk soort dingen, 10 boeken voor 10 dollar of zo. Dat is natuurlijk ook een prijs ongeveer één enkel boek. Maar hij krijgt wel een dollar netto per boek. Dat is meer dan dat hij van de
uitgever zou krijgen.

http://www.mobileread.com...php?p=156024&postcount=37

Aanvulling Richard Herley deed het ook maar dan betalen achteraf. Nu vraagt hij iets van 3 dollar of zo

[ Voor 47% gewijzigd door Ortep op 15-03-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:17
Hoe groot is het verschil tussen "gewone" e-ink schermen en schermen met de pearl technologie? Ik zit erover na te denken om een Sony prs 350 te kopen, maar als het verschil in kwaliteit niet heel groot is kan ik net zo goed een goedkopere ereader kopen.

De kindle vind ik nu niet erg interessant omdat als de verzend- en importkosten erbij geteld worden ik voor ongeveer hetzelfde geld de Sony heb.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me zowieso af hoe het met de levering van de Sony producten zal gaan lopen.
Een aantal Sony fabrieken stonden in het rampgebied en de rest is gesloten.
Geldt overigens zo'n beetje voor alles wat uit Japan komt.
Ik denk dat mijn 650 niet op 25 maart geleverd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cxavier schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:45:
Hoe groot is het verschil tussen "gewone" e-ink schermen en schermen met de pearl technologie? Ik zit
GROOT mijn vrouw is jaloers op mijn Kindle, zij heeft eeb Bebook
De kindle vind ik nu niet erg interessant omdat als de verzend- en importkosten erbij geteld worden ik voor ongeveer hetzelfde geld de Sony heb.
Waar kan jij de Sony krijgen voor 130 Euro?

Ik heb voor mijn Kindle 143 euro betaald, inclusief verzend/import kosten.
Bedrag (euro) 143,47 Af
Datum 03-09-2010
Omschrijving Amazon.com AMZN.COM/BILL USA
Vreemde valuta USD 181.46 (wisselkoers: 1 EUR = 1.264770
En dat bij een wisselkoers die nog veel ongunstiger is dan de huidige 1.39. Dat zou nu dus uitkomen op ongeveer 130 Euro, en dan ligt hij binnen een dag of wat bij je in de bus. Hoe goedkoop wil je het hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 15-03-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Nick39 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:48:
Ik vraag me zowieso af hoe het met de levering van de Sony producten zal gaan lopen.
Een aantal Sony fabrieken stonden in het rampgebied en de rest is gesloten.
Geldt overigens zo'n beetje voor alles wat uit Japan komt.
Ik denk dat mijn 650 niet op 25 maart geleverd gaat worden...
Voorzover ik weet worden de 650 en de 350 in China gemaakt. Alleen de 950 wordt in Japan gemaakt, maar die is hier in NL toch niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Ortep schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:50:
[...]

GROOT mijn vrouw is jaloers op mijn Kindle, zij heeft eeb Bebook

[...]

Waar kan jij de Sony krijgen voor 130 Euro?

Ik heb voor mijn Kindle 143 euro betaald, inclusief verzend/import kosten.

[...]

En dat bij een wisselkoers die nog veel ongunstiger is dan de huidige 1.39. Dat zou nu dus uitkomen op ongeveer 130 Euro, en dan ligt hij binnen een dag of wat bij je in de bus. Hoe goedkoop wil je het hebben?
Ik dacht dat ik wat pagina's terug wat zag staan dat het in totaal op ongeveer 150 euro uit zou komen voor de Kindle. De Sony prs-350 staat in de pricewatch voor iets meer dan 160.

Dan lijkt het touchscreen en de ondersteuning van meer bestandsformaten het geld wel waard. Dat de Sony net wat kleiner is is jammer, maar ik denk dat ik toch liever een 5" scherm heb dan een 6" met een groot toetsenbord eronder.

Weet iemand waar het mogelijk is om een van de Sony e-readers uit te proberen? In Eindhoven heb ik al wat rondgekeken, maar bij de MediaMarkt en de BCC hebben ze die niet.

Als de Kindle in totaal op ongeveer 130 euro uitkomt is die toch wel weer het overwegen waard. Het probleem is dat ik daarvoor dan nog een creditcard zal moeten aanvragen. Het is toevallig niet mogelijk om met paypal oid te betalen?

[ Voor 9% gewijzigd door cxavier op 15-03-2011 17:11 ]

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:17:
[...]

Ik heb dit nog even verder onderzocht. Het probleem zit hem in het kortsluiten van de datapollen van de usb-kabel. Als dit het geval is laad de Sony (en ik ga uit ook de andere producten, want hoeveel kan je modificeren) gewoon op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Cyleo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:16:
[...]

Ik heb dit nog even verder onderzocht. Het probleem zit hem in het kortsluiten van de datapollen van de usb-kabel. Als dit het geval is laad de Sony (en ik ga uit ook de andere producten, want hoeveel kan je modificeren) gewoon op ;)
Sony is daarin een uitzondering. Andere readers gaan 'normaal' met USB-laders om. M.a.w., voor Sony moet je een speciale lader hebben, maar voor de BeBook Club (want daar ging de discussie over) zou elke USB-lader met het juiste stekkertje moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:33:
[...]

Sony is daarin een uitzondering. Andere readers gaan 'normaal' met USB-laders om. M.a.w., voor Sony moet je een speciale lader hebben, maar voor de BeBook Club (want daar ging de discussie over) zou elke USB-lader met het juiste stekkertje moeten werken.
Sorry ik dacht dat het om de bebook one ging... die accepteert in elk geval niet iedere lader.
De 2009 edition wel,de 2010 edition niet.
Ik zie inderdaad dat het om de Club ging,dus fout van mij,van de Club weet ik het gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 15-03-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cxavier schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:45:
Hoe groot is het verschil tussen "gewone" e-ink schermen en schermen met de pearl technologie? Ik zit erover na te denken om een Sony prs 350 te kopen, maar als het verschil in kwaliteit niet heel groot is kan ik net zo goed een goedkopere ereader kopen.
Nou, het verschil is er best wel en ik ben wel jaloers op de sony die ik aan mijn vrouw gegeven heb. Heb zelf de bebook one (6 inch) en mijn vrouw de sony 350 (5 inch). Nu ben ik eens goed gaan vergelijken, er passen op mijn scherm maar 12 woorden meer (de sony zit meer op de rand met de tekst) en het beeld is veel helderder, de letters zijn mooier en het scherm is wat witter. Het is gewoon beter.

Ik zou zo 50 euro bijbetalen om hetzelfde scherm op mijn bebook te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:16:
[...]

ik heb van mijn werk gisteren een auto oplader gekregen (2 usb poorten). Daar zitten losse usb stekkertjes bij zodat je al je apparaten in de auto kan opladen. Nu heb ik van sommige usb stekkertjes 2 soorten , ze zien er aan de buitenkant hetzelfde uit, maar er staat een ander symbool op. Je hebt dus goede kans dat je me een universele oplaadset wel kan opladen, maar dan moet de usb stekker die je nodig hebt er dus 2 keer inzitten (2 types).

De sony laden we hier thuis op met de oplader van de ladyphone. Aangezien de meeste vrouwen zo'n telefoon hebben.. (althans in mijn kringen).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:41:
[...]

Nou, het verschil is er best wel en ik ben wel jaloers op de sony die ik aan mijn vrouw gegeven heb. Heb zelf de bebook one (6 inch) en mijn vrouw de sony 350 (5 inch). Nu ben ik eens goed gaan vergelijken, er passen op mijn scherm maar 12 woorden meer (de sony zit meer op de rand met de tekst) en het beeld is veel helderder, de letters zijn mooier en het scherm is wat witter. Het is gewoon beter.

12 woorden zegt niet zoveel.. 12 woorden van hoeveel letters ?
Ik vraag me af hoeveel bij een gelijke page en gelijk lettertype en zoomlevel het verschil is tussen de 5 inch en de 6 inch touch van Sony.
Aangezien het blijkbaar nog wel even gaat duren voor de 6 inch er gaat komen ( sony zegt nu half april) denk ik er over na om dan maar een 350 te kopen nu die nog wel verkrijgbaar zijn.
Kortom,wat maakt die ene inch verschil uit, ok de 350 kan dan geen externe media lezen zoals een sd kaart,maar met die 2 gig trek ik het wel,de gelezen boeken gooi ik er toch af.
Wat mis ik bij 1 inch minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:41:
[...]

Hier zie ik dat het verschil toch iets groter is:
http://www.the-ebook-reader.com/images/sony-350-vs-650.jpg
en zo te zien kan de tekst nog kleiner.

Maar ik denk toch dat ik hem ga bestellen (de pocket edition). Vandaag heb ik het scherm kunnen vergelijken met andere e-ink schermen, en dat verschil is inderdaad behoorlijk groot.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
cxavier schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:09:
[...]

Maar ik denk toch dat ik hem ga bestellen (de pocket edition). Vandaag heb ik het scherm kunnen vergelijken met andere e-ink schermen, en dat verschil is inderdaad behoorlijk groot.
4 Regels verschil, maar als ik het goed heb is de resolutie toch gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de Sony PRS-650 besteld, was weer op voorraad en als het goed is komt hij morgen al binnen.

waarom de 650 gekozen, mede vanwege mogelijkheid audio afspelen en de apparte SD-kaart en Memory Stick-kaart, toch wel handig en ook omdat ik na verschillende reviews te hebben doorgenomen toch een iets groter scherm wil dan de pocket versie van sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg de 650 vandaag,ben blij dat ik nog even gewacht heb met de 350 aan te schaffen.
Bij Sony zelf zijn ze al weer op,maar waar ik me aan begin te ergeren is dat veel winkels meeliften op de ebook reader hype en TFT schermpjes gaan verkopen.
In het prijzencircus krantje stond ook de 650 maar net zo makkelijk een TFT versie van minder dan 100 piek.
Iemand die niet zo op de hoogte is,zal snel het goedkopere type kopen.
Daarom is het denk ik wel goed hier een standaard aan te nemen,wat nu een e-reader is of niet, dat was eerst met de ipad maar dus nu met die goedkope marquant dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ter info. De sony reader is te koop tijdens de prijzencircus van v&d voor 179 euro of zo. maar je krijgt wel de cover+light erbij. Ik kan echter niet zien welke versie het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kmf schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:43:
Ter info. De sony reader is te koop tijdens de prijzencircus van v&d voor 179 euro of zo. maar je krijgt wel de cover+light erbij. Ik kan echter niet zien welke versie het is.
zowiezo de pocket editie ;)
met 5 inch scherm.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:43:
Het is inderdaad de 350 die bij V+D ligt maar de prijs is echt in combi met die cover erg laag,het is dat ik vandaag bericht heb gehad dat mijn 650 er aan kwam anders had ik de boel gecancelled en voor die 350 met gratis hoes gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat gaat om de pocket editie, staat ook bij 5.0" touchcreen, de 650 heeft een groter scherm.
de 350 is overrigens volop te verkrijgen.

iemand was me voor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nick39 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:33:
Daarom is het denk ik wel goed hier een standaard aan te nemen,wat nu een e-reader is of niet, dat was eerst met de ipad maar dus nu met die goedkope marquant dingen.
Blijft een grijs gebied ben ik bang, de NookColor is bijvoorbeeld een prima ereader maar gebaseerd op een Android Tablet. Zou dat toch zeker wel als ereader in een discussie als hier meenemen lijkt me. Dat geldt dan toch ook wel voor de goedkopere ereaders die geen epaper gebruiken. Als het hoofddoel is om ze als ereader te gebruiken lijkt me dat opzicht toch voldoende voor dit draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Pocket edition, maar of het de 300 of 350 is weet ik dus niet.
Nick39 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:33:
Het is simpel, de term hoort niet gedefinieerd te worden door de technologie, dus alles wat je koopt met als primary doel elektronisch lezen=ereader.
Het is beter wel beter om echt onderscheid te maken door te zeggen eink-reader of epaper reader. (ereader is een apparaatnaam op zich...)

[ Voor 82% gewijzigd door kmf op 18-03-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:23:
[...]

Het is inderdaad de 350 die bij V+D ligt maar de prijs is echt in combi met die cover erg laag,het is dat ik vandaag bericht heb gehad dat mijn 650 er aan kwam anders had ik de boel gecancelled en voor die 350 met gratis hoes gegaan..
Die aanbieding had de Dixons 3 weken geleden (alleen online bestellingen). De Dixons is een van de goedkopere winkels om een ereader te kopen (niet de fysieke winkels, die zijn duurder!)

Nu meen ik dat de Dixons van de V&D eigenaar is, maar dat weet ik niet zeker. Het loont wel om wat rond te kijken voordat je koopt. Er zijn vaak aanbiedingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cxavier schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:09:
Dat zijn beiden sony's, bij de bebook one (en bij de meeste andere 6 inch ereaders) staat de tekst boven en onder een stukje van de rand en heb je ongeveer 2 regels meer op een 6 inch scherm.

Het verschil tussen een 5 en 6 inch Sony scherm is inderdaad wel wat groter. Maar het werkt allebei prima. Je went er snel aan. De 5 inch vind ik wat fijner om in bed te lezen (maar dat is vast erg persoonlijk).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe 650 leest fantastisch, ik heb er nu 2, maar ten opzichte van de 600, welke ik ook had,zijn er toch structurele verschillen.
De 600 kon je nog redelijk beethouden,de 650 is in vele opzichten veel beter,touch screen is bijna te gevoelig zo lekker bladert dat,en het spiegelt niet en het scherm is superieur.
Alleen hebben ze het formaat (net als de 350) zover terug gebracht dat je alleen nog een schermpje hebt.
Je bent bijna verplicht om een cover te kopen om het ding fatsoenlijk vast te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:16:
[...]

4 Regels verschil, maar als ik het goed heb is de resolutie toch gelijk?
Het verschil is niet alleen die ene inch, maar ook 50% meer contrast in pearl schermen... en zeker als je in een wat schemerige omgeving leest is dat een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:14:
[...]

Blijft een grijs gebied ben ik bang, de NookColor is bijvoorbeeld een prima ereader maar gebaseerd op een Android Tablet. Zou dat toch zeker wel als ereader in een discussie als hier meenemen lijkt me. Dat geldt dan toch ook wel voor de goedkopere ereaders die geen epaper gebruiken. Als het hoofddoel is om ze als ereader te gebruiken lijkt me dat opzicht toch voldoende voor dit draadje?
Tja, grijs gebied in een nook Color?
Grote verschillen tussen de vele Android (Linux) of iOs tablets blijft het scherm en bijbehorend stroomverbruik.
Als er een e-reader/tablet op de markt komt die de vier weken die mijn Kindle nu draait op één lading gaat evenaren dan wordt het makkelijker om appels met appels te vergelijken. Aan de andere kant denk ik dat e-readers qua functionaliteit steeds dichter bij tablets gaan komen en dat het eenzame marktaandeel wat de iPad nu absorbeert zachtjesaan gedicht gaat worden ....
Tot die tijd is inderdaad je primaire keuze bepaald tot het doel wat je ermee wilt bereiken.... lezen of multimediaal met een pad aan de gang.

En ik denk dat inmiddels 99% van alles wat tablet/e-reader is draait op Android of Linux (wat in essentie bijna hetzelfde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Met de Kindle App leest de NookColor wel ideaal in bed, heb geen extra lampje nodig. ;-)
Maar andersom ook wel een beetje, Kindle doet tenslotte ook al aan muziek en websurfen (al is dat wat traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:20:
[...]

Het verschil is niet alleen die ene inch, maar ook 50% meer contrast in pearl schermen... en zeker als je in een wat schemerige omgeving leest is dat een wereld van verschil.
De 350 heeft ook een pearl scherm, dus zou hetzelfde contrast moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:38:
Met de Kindle App leest de NookColor wel ideaal in bed, heb geen extra lampje nodig. ;-)
Maar andersom ook wel een beetje, Kindle doet tenslotte ook al aan muziek en websurfen (al is dat wat traag).
Ha! Een mede-eigenaar van de NookColor (en Kindle zo te lezen). Ik gebruik ze ook allebei, maar moet zeggen dat ik de NookColor (met CM7 rom) toch voornamelijk als tablet gebruik (dus: internet, mail, games) en de Kindle 3G voor lezen (en dat doe ik eigenlijk al weinig). Om eerlijk te zijn gebruik ik mijn Kindle 3G vooral in het buitenland om gratis te internetten. Hoe zit dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:38:
Klopt inderdaad, maar door de achtergrondverlichting vind ik lezen op tables vermoeiender dan lezen op een Kindle (los van het feit dat de Kindle slechts een keer per maand een beetje verse stroom vereist).
Ok, om het maar op het tussen de oren gevoel te gooien, lezen op een Kindle benadert lezen uit een dooie bomen boek meer dan welke achtergrond verlichte tablet dan ook.

Maar eerlijk is braaf, de Nook Color gaat qua functionaliteit al veel dichter tegen de iPad achtige Android tablets aanschurken dan de Kindle, want de ondersteuning voor muziek en internet op een Kindle is in mijn ogen van een prehistorisch niveau, en zit niet voor niets in een menu genaamd Experimental....
Deze "rudimentaire" functionaliteit zal dan ook niet een verkoopargument zijn om voor een Kindle te gaan.
De Kindle moet het hebben van zijn redelijk ruime geheugen om boeken op te slaan, zijn bijzonder goede e-ink scherm, zijn uitstekende energieverbruik, zijn prima maatvoering en gewicht en zijn zeer concurrerende prijs vergeleken met de andere readers van gelijke schermgrootte.

En dan kom je weer op de appels versus peren vergelijking die men maar al te graag maakt tussen multimediale tablets en e-readers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:38:
[...]

De 350 heeft ook een pearl scherm, dus zou hetzelfde contrast moeten hebben.
Wellicht dat het touchscreen folie van de 350 de helderheid/het contrast nog enigszins nadelig beinvloed ten opzichte van het Kindle scherm?
Of is het toch die ene inch kleiner die het verschil maakt? Size does matter word mij regelmatig toegeroepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roosjevos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07-2016
mmm, ik heb geprobeerd m'n BeBook Club op te laden met de originele kabel in de USB-lader van een Ipod Shuffle. De Club springt aan maar laadt niet op :-( . Hetzelfde verhaal voor een USB-lader van een andere MP3speler. Zijn die te zwak ofzo? Ik zag bij MM een overzicht PAH1 t/m PAH4, heeft dat er mee te maken? Wat heb ik dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:55:
[...]

Wellicht dat het touchscreen folie van de 350 de helderheid/het contrast nog enigszins nadelig beinvloed ten opzichte van het Kindle scherm?
Of is het toch die ene inch kleiner die het verschil maakt? Size does matter word mij regelmatig toegeroepen :P
Het is denk ik vooral die ene inch. Ik heb zelf de 650 en echt 0 last van het touchscreen (alleen maar voordeel eigenlijk) en aangezien de 350 identiek is maar alleen 1" kleiner verwacht ik dat het dus size matters is ;). Dat verklaard ook waarom de 350 wel beschikbaar is, de 6" schermen worden afgenomen door zowel Sony als Amazon (grootverbruiker Pearl schermen) en de 5" voor zover ik weet alleen Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:42
Het contrast/helderheid van de 650/350 wordt op geen enkele manier beïnvloedt door het touchscreen, dit werkt namelijk met infrarood. Staat allemaal gewoon in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus