Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Die ga ik ook even in de gaten houdendeadsy33 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:58:
[...]
Jah sorry. Het was de Mediamarkt. Ik vraag me zowiezo af waar dit (in mijn ogen) gigantische verschil vandaan komt.
Moet speciaal besteld worden volgens de dame aan de lijn. Ik rij vanmiddag wel even langs, hopelijk kunnen ze hem nog voor de 11e leveren (dan begint namelijk mijn vakantie)DEiE schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:13:
[...]
Die ga ik ook even in de gaten houden. Zou je het kunnen posten als ie op voorraad komt (neem aan dat je dit nog niet weet)? Dan doe ik hetzelfde als ik het eerder hoor.
Prima, wat mij betreft wel, maar een topic van 6 dagen oud en 0 reacties, snap zelf niet echt het nut van het splitsen van een vrij uniek produkt. Begrijp me niet verkeerd, het initiatief is goed maar de e-reader markt is niet echt verzadigd dan bijvoorbeeld een mediacenter/mp3speler/etc waar aparte aanschaf/software/etc topics wellicht handiger zijn.Quacka schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:07:
Discussies over aankoopadvies kunnen hier gevoerd worden:
\[e-readers] aankoopadvies
Dan kunnen we het hier over de ervaringen met e-readers hebben...
Maargoed, ik zal mijn ervaringen daar wel posten en hopen dat iemand het leest
Thanks voor je reactie, hier kan ik wat mee! Klopt het dat de Pocketbook alleen online kan worden gekocht?Mu-on schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:50:
[...]
Ik heb sinds kort de Pocketbook 302 en ben daar tot nu toe tevreden over.
[...]
De standaard browser op de Pocketbook 302 is heel rudimentair, er wordt gewerkt aan een nieuwe versie (gebaseerd op de WebKit engine). De beta hiervan is ook nog heel beperkt.
[...]
Ja (tenminste met de nieuwe browser, de oude ondersteund geen invoer in de pagina)
[...]
Net zo snel als je van pagina kunt wisselen in een boek. Verwacht geen smooth scrolling, maar ongeveer een seconde voor een paginawisseling.
[...]
Op de Pocketbook kun je 9 verschillende WIFI configuraties instellen (en ook 9 configuraties om via Bluetooth en je mobiel te internetten). Bij het benaderen van het netwerk krijg je een lijstje met de mogelijke netwerken te zien (of je geeft een 'preferred connection' op). Je hoeft dus niet steeds naar een netwerk te zoeken.
[...]
De huidige (beta) browser is mij nog te beperkt. De komende maand moet er een 'betere' versie uitkomen. Vooralsnog is een Smartphone een betere optie om mobiel te browsen (afgezien dan van de schermgrootte).
De man in demediamarkt zei dat ze em aan het uitfaseren zijn, omdat er binnenkort nieuwe modellen komen (ik verwacht de gekleurde). Daarom waren ze ook zo goedkoop.
Nou snap ik ook wel, met elektronica is het altijd na een maand verouderd. Maar als niets spannends op uitkomen staat, dan ga ik voor een bebook one 2010.
http://www.youtube.com/wa..._330346&feature=iv#t=5m6s
en voor de grap een filmpje dat de iPad en een PixelQi scherm vergelijkt in zonlicht en laat zien waarom een iPad niet echt lekker is om op vakantie een boek op te lezen:
http://www.youtube.com/wa...&feature=player_embedded#
Het is dus een marketing stunt, er is wel 500 mb opslagruimte maar de firmware bin wordt dus in een (hidden) partitie op die opslagruimte opgeslagen waardoor er netto iets meer dan 350 mb opslag ruimte over blijft.
Ja zo kan ik het ook...
Kunnen mensen met een niet sony e-reader trouwens wel content kopen bij de Sony online store voor boeken?
Daar zeg je watzetmolm schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 01:46:
Er zijn zat mooie nieuwe producten aangekondigd. Maar ze daadwerkelijk op de markt brengen blijkt nog niet altijd zo eenvoudig. Je begint met een zomervakantie wachten, en voor je 't weet is het kerstvakantie en heb je nog niks. Het feit dat je voor de Bebook One gaat en niet voor de Neo geeft aan dat je kennelijk niet zit te wachten op zaken als touchscreen en wifi. Anders had je nog kunnen wachten op de nieuwe Pocketbook 602 (die meer vergelijkbaar is met de Neo, en anders dan de 302 geen last schijnt te hebben van schittering). Ik denk dat je nu met een gerust hart de Bebook One 2010 kunt kopen.

Ik heb er over zitten nadenken, ik denk dat het wel handiger is als ik voor eentje met touch-mogelijkheid kies. Ik wil namelijk ook wat schoolgerelateerd spul erop lezen en dan is het wel handig om iets te markeren.
Nou zit ik weer te twijfelen tussen de Sony PRS-600 en de Onyx Boox 60 (verkapte Bebook neo of andersom)
Wifi zal ik waarschijnlijk niet zo vaak gebruiken, aangezien het toch niet echt volwassen browsen is op zo'n apparaat. Veel eerder de touch-functie vanwege het bovenvermelde.
Hoe zit het met de ondersteuning van Word-documenten ? De Sony ondersteunt deze out-of-the-box, is er makkelijke en snelle workaround hiervoor bij de Boox 60?
Is het niet zo dat de standaard software van de sony een word document converteert naar iets wat de sony kan lezen ?Pirate-Bozz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:38:
[...]
Daar zeg je wat![]()
Ik heb er over zitten nadenken, ik denk dat het wel handiger is als ik voor eentje met touch-mogelijkheid kies. Ik wil namelijk ook wat schoolgerelateerd spul erop lezen en dan is het wel handig om iets te markeren.
Nou zit ik weer te twijfelen tussen de Sony PRS-600 en de Onyx Boox 60 (verkapte Bebook neo of andersom)![]()
Wifi zal ik waarschijnlijk niet zo vaak gebruiken, aangezien het toch niet echt volwassen browsen is op zo'n apparaat. Veel eerder de touch-functie vanwege het bovenvermelde.
Hoe zit het met de ondersteuning van Word-documenten ? De Sony ondersteunt deze out-of-the-box, is er makkelijke en snelle workaround hiervoor bij de Boox 60?
Hmm, je hebt gelijk. Ik vond deze passage op de Wikipedia site van de Sony reader: The Reader does support Microsoft Word DOC format. The 'CONNECT Reader' application uses Word to convert the .DOC files to RTF before sending them to the Reader.punisher007 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:42:
[...]
Is het niet zo dat de standaard software van de sony een word document converteert naar iets wat de sony kan lezen ?
Dus inderdaad gewoon in geconverteerde vorm, iets om rekening mee te houden. Thanks for the heads up.
[ Voor 4% gewijzigd door Pirate-Bozz op 02-06-2010 19:30 ]
Voor mij zou dat trouwens één van de nodige apps zijn: word docs mét track changes kunnen lezen. Ik moet véééél te veel dergelijke stuff lezen voor mijn werk, en verbruik dus ongeveer twee hectare woud per week aan printerpapier; Als dat niet rechtstreeks kan, dan is dat best wel ontgoochelend. Zeker op een android based reader mag dat toch geen punt zijn?
Dat het op sony niet kan verbaast me na de minidisc, aatrac en dergelijke fratsen niet meer.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
De Bebook Neo is een verkapte (=gerebrande) Onyx Boox. Ondersteuning van .doc komt eraan. Er is al een beta beschikbaar van nieuwe Onyx-firmware met basale ondersteuning van Word (wel tekst, geen tabellen of plaatjes, etc.). De definitieve versie van deze firmware komt zeer binnenkort (kwestie van dagen eerder dan van weken). Als je een Neo koopt, kun je deze Onyx-firmware gewoon installeren. Bij de volgende firmware-upgrade (reken maar op later deze zomer) wordt die .doc-ondersteuning uitgebreid. Ze hebben geen plannen om ook .docx te gaan ondersteunen. Rtf werkt trouwens allang perfect op de Boox / Neo.
Verwijderd
Openinkpot erop en je hebt er weer wat mb's bij. Maar 350 mb is ook echt vrij veel hoor. Ik heb een originele firmware op mijn bebook en heb er nu meer dan 1000 boeken op staan. En dat zijn geen kleine boeken.Nick39 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:48:
Heb kontakt gehad met bebook ( endless software) over waarom er gezegd wordt dat er 500 mb opslag ruimte is terwijl er effectief maar 350 mb opslagruimte is.
Het is dus een marketing stunt, er is wel 500 mb opslagruimte maar de firmware bin wordt dus in een (hidden) partitie op die opslagruimte opgeslagen waardoor er netto iets meer dan 350 mb opslag ruimte over blijft.
Ja zo kan ik het ook...
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Zo bedoelde ik het ook niet,ik dacht in eerste instantie met een kapot exemplaar te maken te hebben, als er staat 500 MB,dan verwacht je dat ook, ook al heb ik die resterende 350 nog niet vol...Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:35:
[...]
Openinkpot erop en je hebt er weer wat mb's bij. Maar 350 mb is ook echt vrij veel hoor. Ik heb een originele firmware op mijn bebook en heb er nu meer dan 1000 boeken op staan. En dat zijn geen kleine boeken.
De bebook mini die ik had,had ook met een geladen firmware nog 500 mb over.
Wat de andere klachten over de bebook one 2010 betreft, ik heb hem nu 5 dagen open,dus niet op screenlock maar gewoon met een geopend boek continue aan laten staan, er is nog geen batterij streepje uit,ze zijn nog alle vol.
Dat gebruik ik nooit, maar ik zal eens een testje doen binnenkort.DexterBelgium schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:12:
Geeft die "track changes" (gemarkeerde wijzigingen) ook correct aan?
Bedankt voor de info.zetmolm schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 04:35:
@Pirate-Bozz
De Bebook Neo is een verkapte (=gerebrande) Onyx Boox. Ondersteuning van .doc komt eraan. Er is al een beta beschikbaar van nieuwe Onyx-firmware met basale ondersteuning van Word (wel tekst, geen tabellen of plaatjes, etc.). De definitieve versie van deze firmware komt zeer binnenkort (kwestie van dagen eerder dan van weken). Als je een Neo koopt, kun je deze Onyx-firmware gewoon installeren. Bij de volgende firmware-upgrade (reken maar op later deze zomer) wordt die .doc-ondersteuning uitgebreid. Ze hebben geen plannen om ook .docx te gaan ondersteunen. Rtf werkt trouwens allang perfect op de Boox / Neo.
Is het dan niet ook handiger om een touch-functie te hebben ivm selecteren/markeren e.d. Dat heeft de iRiver toch niet? Of kun je dat ook op een andere manier bereiken ?DexterBelgium schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:53:
Thanks a lot. Dat zou een e-reader namelijk van een gadget naar een werktool verheffen voor mij, wat voor de aankoopbeslissing (en vooral de verantwoording ervan) toch wel een serieus verschil maakt.
Mijn workflow nu: print document, ga er doorheen met pen, neem pen-notities over in nieuwe "track changes" versie. Dat MOET toch efficienter (dan wel geekier) kunnen.
En het interesseert me ook vooral om te zien wat de "state of the art" nu is. Als dat een functionaliteit is die er bij die story inzit, zit die er misschien/waarschijnlijk ook bij andere e-readers met .DOC functionaliteit in.
Verwijderd
Een e-reader is helaas nog veel te traag om dit proces beter te laten verlopen.DexterBelgium schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:39:
Mijn workflow nu: print document, ga er doorheen met pen, neem pen-notities over in nieuwe "track changes" versie. Dat MOET toch efficienter (dan wel geekier) kunnen.
Verwijderd
Is alleen geen eReader, maar voor wat je wil doen, misschien wel makkelijker dan een EntourageEdge
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 19:57 ]
Verwijderd
Ik heb net even naar mijn bebook 2009 versie gekeken en die heeft 450 mb vrije opslagruimte met de originele firmware?Nick39 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:48:
Heb kontakt gehad met bebook ( endless software) over waarom er gezegd wordt dat er 500 mb opslag ruimte is terwijl er effectief maar 350 mb opslagruimte is.
Het kan toch niet dat de 2010 versie 100 mb aan extra firmware ruimte nodig heeft?
Verwijderd
Blijkbaar wel, ik had hiervoor ook de one 2009 versie en die had ook ruim 450.Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:08:
[...]
Ik heb net even naar mijn bebook 2009 versie gekeken en die heeft 450 mb vrije opslagruimte met de originele firmware?
Het kan toch niet dat de 2010 versie 100 mb aan extra firmware ruimte nodig heeft?
"quote"
Vraag:
The internal memory of my reader is only 367 MB according to my Windows 7 and it shows it has no unused space left when i checked it out further. I am kinda miffed about this because it should be more.
Antwoord:
Why should it be more?
Vraag:
Where's the rest of it? Windows cant see the partition that has the OS on it, but somehow i doubt Linux uses 145 for a Ereader.
Antwoord:
The NAND FLASH is 512 MB, but the v3asetup.bin file that is loaded into the OS partition is 130MB in size before it is even unpacked for burning into the OS partition. The user available NAND FLASH of 367MB is the exact same size that is made available on the BeBook Mini. The firmware for the BeBook One 2010 Edition is very similar, but not identical, to the firmware for the BeBook Mini so there does not seem to be anything wrong with your FLASH storage setup
Voor mij eigenlijk dezelfde vraag. Op Mobileread.com zijn de reactie's wisselend. De een heeft er geen last van, de andere heeft een antiglare sheet gekocht om de reflectie te verminderen.Sthony schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:15:
Iemand ervaring met Pocketbook 302, valt het spiegelend effect mee? Op internet beweren er dat het erger is dan de prs-600?!
Omdat er hier een tweaker zit die ook een PB 302 heeft, zou diegene mij misschien een foto of zijn ervaring kunnen geven voor dit euvel ?
Heeft iemand trouwens ook ervaring met het aanschaffen van e-readers op Schiphol (SeeBuyFly winkel) ? Scheelt dat echt met de gemiddelde prijs in NL?
Verwijderd
En die anti-glare sheet lag in 5 minuten op de schroothoop.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:52:
Denk dat het toch vooral 'the eye of the beholder is'. Wat voor de een prima is, is voor de ander veel te spiegelend. SeeBuyFly, geen ervaring mee, maar als je naar de States gaat, dan zou ik er gewoon daar een kopen. PRS600 voor $199 bijvoorbeeld bij BestBuy, Wallmart is ook goedkoop (duh)
Je hebt ook van dat raam folie,de matte versie daarvan voldoet prima en is nog krasbestendiger dan die anti glare sheet.
Ik heb dat ding gekocht,er zat een kaartje bij om het uit te strijken,hoppa gelijk 3 krassen op dat anti glare ding... en werd het minder ? NEE .
Ik draai hem in een iets andere positie en je hebt geen last meer van die schittering,het wordt wel heel erg overdreven allemaal. Ik kan het ook omdraaien,ik wed dat met een leuke lamp of de zon ik elke e-reader zo kan draaien dat je door de schittering niets meer kan zien,glas/plastic weerkaatst nu eenmaal als jet licht er op de ( on) juiste manier op schijnt.
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 04-06-2010 11:02 ]
Verwijderd
De openinkpot firmware die naar mijn idee beter werkt op de 2010 editie is maar 50 mb. Hier te downloaden:Nick39 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:12:
[...]
Blijkbaar wel, ik had hiervoor ook de one 2009 versie en die had ook ruim 450.
http://openinkpot.org/pub...v3ext-install-0.2~rc6.zip
De huidige 2010 bebook one firmware klopt niet qua omvang naar mijn idee. Zal wel te snel op de markt gebracht zijn en firmware is snel gemaakt en knudde.
Werkt trouwens deze firmware niet gewoon op jouw bebook one 2010? :
http://www.jinke.com.cn/C...nglish/service/update.asp (en dan deze nemen: V3update 2.20EN.091124). Als ik de site van de fabrikant (jinke) begrijp moet dat gewoon werken.
Volgens mij is de bebook 2010 een afrader om te kopen als ik zo de diverse fora doorloop.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 11:32 ]
Hey,deadsy33 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:37:
[...]
Voor mij eigenlijk dezelfde vraag. Op Mobileread.com zijn de reactie's wisselend. De een heeft er geen last van, de andere heeft een antiglare sheet gekocht om de reflectie te verminderen.
Omdat er hier een tweaker zit die ook een PB 302 heeft, zou diegene mij misschien een foto of zijn ervaring kunnen geven voor dit euvel ?
Heeft iemand trouwens ook ervaring met het aanschaffen van e-readers op Schiphol (SeeBuyFly winkel) ? Scheelt dat echt met de gemiddelde prijs in NL?
Ik heb hem sinds gisteren in huis en hij bevalt enorm. Het spiegelend effect blijft een '?' want het is de 1ste erader die ik men handen heb.. Soms moet je wat draaien om een beter beeld te hebben maar eens in positie geen probleem.
Wat me vooral opvalt is de snelhied, een seconde om van pagina te veranderen.
Als ik een pagina lees en ik ondertussen met mijn lichaam (of arm of zo) een deel van het scherm bedek, dan is bij de volgende pagina de tekst die in de schaduw lag veel donkerder. Alles wat in de zon gerefreshed wordt is vele malen lichter. Is dit "by design" en heeft dit een reden?
De door bebook op de markt gebrachte firmware doet het bij mij ook gewoon prima, we hebben nu 2 bebook one 2010 en een sony prs-600 in huis en die doen het als een zonnetje.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:20:
[...]
Werkt trouwens deze firmware niet gewoon op jouw bebook one 2010? :
http://www.jinke.com.cn/C...nglish/service/update.asp (en dan deze nemen: V3update 2.20EN.091124). Als ik de site van de fabrikant (jinke) begrijp moet dat gewoon werken.
Volgens mij is de bebook 2010 een afrader om te kopen als ik zo de diverse fora doorloop.
Ikzelf heb er geen problemen mee alleen vroeg ik me het verschil in geheugen af.
De 2010 is een stuk scherper dan de sony maar de sony kan weer markeringen aanbrengen.
Verwijderd
je hebt last van het eInk sun fade probleem. dit is niet 'by design' maar heeft te maken met een partij slechte schermen. Een scherm-refresh in direct sunlicht leidt dan tot een lichter scherm. Bij sommige zelfs zover dat er niets overblijft. Opzich is het een reden om de reader om te ruilen.
Er zijn wel verhalen te vinden op internet dat sommige leveranciers moeilijk doen bij omruilen. Zoiets van 'ja, dat doen ze nou eenmaal in zonlicht' terwijl ze adverteren met het enorme pluspunt dat het leesbaar is in de zon. Anderen ruilen wel zonder probleem de reader om.
Ik heb even een testje gedaan, maar het 'handelen' van meer gevorderde .doc bestanden kan de iRiver Story niet aan. Sterker nog, mijn testbestandje met track changes wilde helemaal niet laden en het apparaat moest uit en aan om te resetten.DexterBelgium schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:53:
Dat zou een e-reader namelijk van een gadget naar een werktool verheffen voor mij, wat voor de aankoopbeslissing (en vooral de verantwoording ervan) toch wel een serieus verschil maakt.
Het valt zowiezo een beetje tegen met .doc; hoewel er vijf vergrotingen mogelijk zijn in dit formaat moet je bij een normaal basislettertype (10 of 11 punten Arial bijvoorbeeld) de grootste kiezen om een enigszins leesbaar document te hebben. Aangezien ik vrijwel alleen epubs lees op de Story is dit voor mij geen probleem, maar bij deze de info dus.
Ik vrees dat Irex mijn toestel niet zal omruilen aangezien het volgens hen normaal is...Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:34:
@horla
je hebt last van het eInk sun fade probleem. dit is niet 'by design' maar heeft te maken met een partij slechte schermen. Een scherm-refresh in direct sunlicht leidt dan tot een lichter scherm. Bij sommige zelfs zover dat er niets overblijft. Opzich is het een reden om de reader om te ruilen.
Er zijn wel verhalen te vinden op internet dat sommige leveranciers moeilijk doen bij omruilen. Zoiets van 'ja, dat doen ze nou eenmaal in zonlicht' terwijl ze adverteren met het enorme pluspunt dat het leesbaar is in de zon. Anderen ruilen wel zonder probleem de reader om.
http://support.irexnet.co...iewarticle&kbarticleid=65
Gelukkig heb je in Nederland als consument ook rechten. Als jij kunt laten zien dat dit niet normaal is, dan hebben ze het ding gewoon om te ruilen. Begin eens met een aangetekende brief, zou ik zeggen.Horla schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:13:
[...]
Ik vrees dat Irex mijn toestel niet zal omruilen aangezien het volgens hen normaal is...
http://support.irexnet.co...iewarticle&kbarticleid=65
Waarom is volgens jou de bebook2010 een afrader? Wegens de batterij problemen? Waarvan ik zelf verwacht dat die in de volgende lichting opgelost zijn. Of ben je nog meer min punten tegen gekomen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:20:
[...]
Ben namelijk zelf opzoek naar 1tje. Ik gebruik hem alleen maar om te lezen van epubs heb dus geen touchscreen etc nodig.
Wat jij zegt. Onderstaand plaatje zal wel een extreem geval zijn...Nick39 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:59:
[...]
En die anti-glare sheet lag in 5 minuten op de schroothoop.
Je hebt ook van dat raam folie,de matte versie daarvan voldoet prima en is nog krasbestendiger dan die anti glare sheet.
Ik heb dat ding gekocht,er zat een kaartje bij om het uit te strijken,hoppa gelijk 3 krassen op dat anti glare ding... en werd het minder ? NEE .
Ik draai hem in een iets andere positie en je hebt geen last meer van die schittering,het wordt wel heel erg overdreven allemaal. Ik kan het ook omdraaien,ik wed dat met een leuke lamp of de zon ik elke e-reader zo kan draaien dat je door de schittering niets meer kan zien,glas/plastic weerkaatst nu eenmaal als jet licht er op de ( on) juiste manier op schijnt.

Heb vanmiddag een Sony 600 serie ereader in mijn handen gehad en persoonlijk vond ik het wel meevallen met de reflectie van het scherm.
Nou komt Pocketbook wel met een vernieuwde versie van de 302, namelijk de 602 die een mat scherm schijnt te hebben. Maar daar heb ik nu niks aan aangezien ik aankomende week 2 weken naar Griekenland ga.
Ik ga zelf ook lekker naar Griekenland deze maand..maar op dat plaatje zie je aan de manier waarop het ding ligt al dat ie genomen is om zoveel mogelijk te reflecteren.deadsy33 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:06:
[...]
Wat jij zegt. Onderstaand plaatje zal wel een extreem geval zijn...
[afbeelding]
Heb vanmiddag een Sony 600 serie ereader in mijn handen gehad en persoonlijk vond ik het wel meevallen met de reflectie van het scherm.
Nou komt Pocketbook wel met een vernieuwde versie van de 302, namelijk de 602 die een mat scherm schijnt te hebben. Maar daar heb ik nu niks aan aangezien ik aankomende week 2 weken naar Griekenland ga.
Donkere plek,felle zon op de achtergrond en de juiste hoek en voila,kijk dat ding eens reflecteren.. ik zie mezelf ook niet in mijn horlogeglas en kan in felle zon prima de tijd zien, toch kan ik met de juiste positie en voldoende zon er iemand mee verblinden.
De afgelopen dagen hebben we meer dan voldoende zon gehad en ja ik moest mijn prs-600 af en toe draaien maar ik heb er uitstekend mee kunnen lezen,10 graden kantelen was meestal al genoeg.
Idem met mijn bebook one 2010,ook die moest ik af en toe uit de zon draaien.
Ik heb mijn prs-600 bij Bol.com gekocht en kan hem binnen 14 dagen terug sturen,maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt,ik lag prima in de volle zon op mijn luchtbedje alvast een kleurtje op te doen voor ik als een pak melk in griekenland lig.
Thanks. Hoe zijn jouw ervaringen met het lezen in de zon? (Ik doel op de sunfading problemen die ik regelmatig tegenkom op mobileread.com )Nick39 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:13:
[...]
Ik ga zelf ook lekker naar Griekenland deze maand..maar op dat plaatje zie je aan de manier waarop het ding ligt al dat ie genomen is om zoveel mogelijk te reflecteren.
Donkere plek,felle zon op de achtergrond en de juiste hoek en voila,kijk dat ding eens reflecteren.. ik zie mezelf ook niet in mijn horlogeglas en kan in felle zon prima de tijd zien, toch kan ik met de juiste positie en voldoende zon er iemand mee verblinden.
De afgelopen dagen hebben we meer dan voldoende zon gehad en ja ik moest mijn prs-600 af en toe draaien maar ik heb er uitstekend mee kunnen lezen,10 graden kantelen was meestal al genoeg.
Idem met mijn bebook one 2010,ook die moest ik af en toe uit de zon draaien.
Ik heb mijn prs-600 bij Bol.com gekocht en kan hem binnen 14 dagen terug sturen,maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt,ik lag prima in de volle zon op mijn luchtbedje alvast een kleurtje op te doen voor ik als een pak melk in griekenland lig.
Zowel op de sony als op de bebooks (2010) heb ik dit niet waargenomen.deadsy33 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:06:
[...]
Thanks. Hoe zijn jouw ervaringen met het lezen in de zon? (Ik doel op de sunfading problemen die ik regelmatig tegenkom op mobileread.com )
Zelfs expres door een washandje op te hangen een stukje van het scherm van een kunstmatige schaduw voorzien en dat een half uur in de volle zon gedaan,bij een pagina wisseling werden de schermen weer netjes opgebouwd.
Ik zeg er eerlijk bij dat de bebook 2010 wel duidelijker is,zwarter en kontrast rijker,maar dat is omdat ik beiden kan vergelijken.
Daarentegen vind ik de sony sneller bladeren,kan ik dat door een veegje op het scherm te geven doen zonder verplicht mijn vinger op een bladerknopje te houden.
Ik kan wat notities aanbrengen.
En als je beiden niet kan vergelijken dan is de sony net zo leesbaar.
Ik kom ook de batterij problemen met de bebook 2010 niet tegen op de beide hier in huis zijnde exemplaren.
Ik zit al 5 dagen zonder lading boeken te lezen,die ik niet afsluit maar in screensaver mode zet, en er zijn nog 2 balkjes over.
Daarbij heb ik 2 boeken van Baldacci gelezen van elk 500 bladzijden ( ruim) .
Misschien heb ik geluk,maar ik denk dat de genoemde problemen exemplarisch zijn.
De beide bebook ones 2010 edition zijn na april via Bol aangeschaft.
Verwijderd
Vanwege dat batterijprobleem inderdaad. Je kan natuurlijk hopen dat het opgelost wordt, maar ik kom wel verhalen tegen over een fout op het moederboard en dat kan je niet met een firmware aanpassing oplossen. Ik heb geen idee welke verhalen op waarheid berusten. Het is alleen een wat dure gok. Het is gewoon irritant als je hem om de 2 a 3 dagen moet opladen en dat je boek gewoon leegloopt als je niet leest.Tito129 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:09:
Waarom is volgens jou de bebook2010 een afrader? Wegens de batterij problemen? Waarvan ik zelf verwacht dat die in de volgende lichting opgelost zijn.
Ik vind het wel vreemd dat er ook mensen zijn zonder dit probleem? Verder geniet ik elke dag van mijn bebook (vorige versie) en zou hem zeker ook aanraden zolang je geen ingebouwd woordenboek zoekt (vind ik het enige nadeel).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 09:35 ]
Er is wel een woordenboek in de vorm van een epub,maar ik weet niet hoe snel je daar in kan zoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:33:
[...]
Vanwege dat batterijprobleem inderdaad. Je kan natuurlijk hopen dat het opgelost wordt, maar ik kom wel verhalen tegen over een fout op het moederboard en dat kan je niet met een firmware aanpassing oplossen. Ik heb geen idee welke verhalen op waarheid berusten. Het is alleen een wat dure gok. Het is gewoon irritant als je hem om de 2 a 3 dagen moet opladen en dat je boek gewoon leegloopt als je niet leest.
Ik vind het wel vreemd dat er ook mensen zijn zonder dit probleem? Verder geniet ik elke dag van mijn bebook (vorige versie) en zou hem zeker ook aanraden zolang je geen ingebouwd woordenboek zoekt (vind ik het enige nadeel).
Ik ben ook de verhalen tegen gekomen van een fout op het moederboard maar ik geloof daar niet zo in,in de oude firmware bleef de mp3 speler opgestart ook als je hem uitzette en die trok heel veel stroom.
Maar ik heb nu 2 2010 exemplaren en die doen het gewoon goed.
Ik gok dat er een aantal de deur uit zijn gegaan met een goedkoop batterij'tje dus ik zou die nokia batterij eens bestellen,wordt dat ook niets dan wil ik tegen de nieuwprijs wel die batterij overnemen als reserve,dus dan loop je geen enkel risico.
Tot nu toe, even ermee gespeelt en alles getest, bevalt me alles prima.
Lekker leesbaar, zelfs op de kleinste stand. Ik zal binnenkort voor de geïnteresseerden een kleine review maken.
http://www.jointech.com.hk/products_JE200.html
Een soort (maar betere zeggen ze zelf) iPad. Meer functionaliteit dan een 'gewone' ereader en dus eigenlijk wel iets naar waar ik op zoek ben. Ik kan er alleen weinig over vinden...
Verwijderd
Je kunt beter even hier kijken
Ook leuk, onderaan die pagina:
After Sale Support
JoinTech offers free of charge technical support to its direct customers only. End users will not be given direct support, but can join support forums and discussion groups hosted by JoinTech.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 20:09 ]
MIBA enzo dus
eInk valt voorlopig af, want da's zwart-wit, maar zijn er al goede apparaten op de markt die kleur doen?
(en dan niet de iPad
V2.02NL100430 ( deze staat nu ook op de downloadpage maar bij mij stond ie er al op )Ivan4you schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:43:
@Nick39,kun jij eens zeggen welke firmware er op uw bebook 2010 edities staan?
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 08-06-2010 21:42 ]
Niet met een eInk batterijduur. Je zou overigens toch eens moeten kijken hoe je tijdschriften er in 16 (of meer) grijstinten uitzien, het viel mij namelijk op hoe goed mijn kleurenpdfs er nog uitzagen op bijvoorbeeld de iLiad of de DR1000 (ik heb nog geen andere apparaten kunnen proberen).EgMaf schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:24:
Wat is eigenlijk een goed apparaat als je (full-color) pdf tijdschiften wilt lezen?
MIBA enzo dus
eInk valt voorlopig af, want da's zwart-wit, maar zijn er al goede apparaten op de markt die kleur doen?
(en dan niet de iPad)
De reader werd geleverd in een doorzichtige plastic case waar het volgende in zit
- de Cybook Opus reader.
- lederen sleeve.
- USB kabel.
- quick start manual.
- garantie foldertje.
Wat mij opviel was dat de reader al 'aan' stond, dat wil zeggen dat er al het e.e.a. op het scherm stond afgebeeld. Maargoed, de reader is een 5" model wat voor mij groot genoeg is. Bovenin bevindt zich de aan/uit knop en de micro SD slot. Aan de zijkant heb je de "next/previous" pagina knoppen en aan de onderkant zitten de "menu/return" en in het midden daarvan de 4weg druktoetsen. Verder vind je hier ook de USB aansluiting terug.
Het geheel is wel gemaakt van plastic wat voor sommige wat goedkoop oogt. Mijn inziens is het wel redelijk degelijk in elkaar gezet. Ik zou hem echter niet op de grond durven gooien... De verschillende knopjes laten zich wat stug bedienen maar misschien is dit een kwestie van gewenning. Met name de 'aan/uit' knop heeft met het inschakelen een flinke "KLIK!". Maargoed, alles werkt voorals prima.
Na het opstarten van de reader zag ik dat er al enkele boeken opstonden (in verschillende talen). Omdat mijn Duits/Engels/Zweeds/Italiaans en Spaans nou niet echt goed zijn heb ik deze via de USB verbinding er vanaf gehaald (wel een backup gemaakt). Het koppelen van de reader naar mijn PC ging overigens zonder problemen, wel gaf Avira een waarschuwing voor de autorun.inf die op de reader staat (ligt aan mijn instellingen). Desalniettemin verscheen de Opus netjes in mijn Verkenner. Omdat ik zelf werk met Calibre (voor het beheren v/d e-reader van mijn vriendin) laat ik het toevoegen van boeken via Verkenner achterwege.
Het basisscherm van de Opus is de bibliotheek. Hier zie je kleine thumbnails van de covers, gecombineerd met de naam van het boek, auteur, bestandsgrootte en datum. Je kan het aantal boeken per pagina instellen (5-10-20 per pagina of via "Folder View"). Momenteel staat deze op 10/pagina.
Met de 4weg toets kan je de boeken selecteren en bevestigen met met middelste knop. Het viel mij op dat de reader snel reageert op de toetsen, het duurt hooguit (afhankelijk van de grootte van het bestand) een paar seconden voordat je het boek te zien krijgt. Met de "next/previous" knoppen kan je door het boek bladeren (< 1 sec voor het omslaan) en als je deze knoppen ingedrukt houd, dan kan je snel door het boek heen bladeren. Dit werkt in de praktijk erg fijn. Onderaan het scherm zie je een zwarte balk met de paginateller en de titel v/h boek.
Het toevoegen van pagemarks is niet mogelijk met de Opus (ePuB) maar de Opus houd per boek bij waar je bent gebleven. Ik heb nog geen ervaring met het lezen van PDF's en RTF's. Momenteel zet ik bijna alles om naar ePub met Calibre wat prima werkt.
In het leesscherm kan je trouwens ook de fonts veranderen/toevoegen (geldt volgens mij alleen in ePub) en de lettergrootte veranderen (12 mogelijkheden).
Het scherm is een 5"model met eInk Vizplex scherm. Het contrast (overdag) is erg goed te noemen. De achtergrond is zo goed als wit en de letters zijn bijna zwart. Met weinig licht is het ook goed leesbaar maar iets minder dan normaal. Een leeslampje is dan wel handig. Omdat het weer in Nederland niet al te best is heb ik nog geen ervaring met lezen in het zonlicht. Dit zal ik aan de lijve ondervinden in Griekenland.
Al met al ben ik wel tevreden met deze e-reader. Het benadert niet de perfectie maar ik kan er prima mee uit de voeten. Een touchscreen mis ik niet, net als de MP3 speler die op sommige modellen zitten. Een boek lezen en tegelijkertijd een MP3 beluisteren is niet iets wat mij prettig lijkt. Het enige wat misschien handig zou zijn geweest is een woordenboek. Soms kom ik wel eens woorden in engelstalige boeken die ik niet begrijp/weet. Maar daar valt ook wel mee te leven..
Pluspunten
+ Erg Licht. (~150gr)
+ Voldoende interne storage (1GB), is uitbreidbaar met microSD
+ Erg snel.
+ Contrast scherm.
+ Overzichtelijke Bibliotheek met thumbnails.
+ Degelijke sleeve.
Minpunten
- Geen handmatige bookmarks in ePuB.
- Geen woordenboek.
- Degelijkheid behuizing/knopjes kan iets beter.
- Geen MP3 (geen minpunt voor mij, zou een minpunt voor anderen kunnen zijn)
Zaken waarvan ik nu nog niks over kan zeggen
= Batterij verbruik.
= Stabiliteit software. (vastlopers e.d.)
= Gebruik reader in zon. (sun fading)
= PDF weergave.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan
Verwijderd
Heb je wat meer info? Ik zat te zoeken op dictionary epub, maar kan daarmee niks vinden.Nick39 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:29:
Er is wel een woordenboek in de vorm van een epub,maar ik weet niet hoe snel je daar in kan zoeken.
Engels-Nederlands, Nederlands-Engels - Kosmos Woordenboek.pdfVerwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:16:
[...]
Heb je wat meer info? Ik zat te zoeken op dictionary epub, maar kan daarmee niks vinden.
Het is denk ik wat omslachtig,maar je kan met de zoekfunctie wel woorden zoeken.
Veelal wordt er reclame gemaakt dat je aantekeningen kunt maken. Maar zijn de touchscreen e-readers ook genoeg bruikbaar, om pakweg, in een les je notities op te maken?
E-readers die hiervoor in aanmerking komen zijn bijvoorbeeld de Onyx Boox 60 en de Sony Prs-600.
Verwijderd
een sony prs-600 als schrijfblok gebruiken kun je vergeten. je kunt notities maken met een onscreen toetsenbord, maar dat is niet wat jij wilt (en gaat ook te traag), en je kunt tekeningen maken. in theorie kan je tekening natuurlijk bestaan uit regels met geschreven letters, maar ook dit tekenen gaat te traag om het als schrijfblok te gebruiken. daarbij krijg je dan losse tekeningen per pagina die je niet makkelijk achterelkaar thuis kan lezen om ze uit te werken.
het enige wat wel kan is aantekeningen maken bij een tekst. dat is wel handig als je aan het redigeren bent. je omcirkelt de stukken tekst, en schrijft er wat bij (wat door het trage reageren gevaarlijk snel onleesbaar wordt)
Echt voor notities te maken zou ik hem niet kopen.
Aantekeningen maken is precies een van de dingen die op de iRex iLiad en DR1000S goed werkten, maar ik kan deze apparaten wegens andere problemen niet aanraden. Bovendien heeft iRex vandaag uitstel van betaling aangevraagd.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat zelfs met Wacom-functionaliteit, het schrijven op een eInk-apparaat verre van ideaal is. Doordat eInk zo langzaam is, volgen de lijnen die je tekent en de tekst die je schrijft je pen met misschien wel een halve seconde vertraging. Het went wel, maar het is niet ideaal.
De hierboven al eens besproken eReader van Asus (http://hothardware.com/Ne...-with-Integrated-Digicam/) ziet eruit alsof deze beter zal werken voor je toepassing.
In dat geval kijk ik nog even de kat uit de boom en wacht ik de eReader van Asus af. Al is het LCD. Als ze de 10 uur batterijleven kunnen waarmaken is dat genoeg voor mij.
Als je het demo filmpje eens bekijkt dan zie je dat dit apparaat nog erger weerspiegelt als de sony,je ziet continue de lamp van de beurs er in,soms is het scherm onleesbaar !ingdas schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:36:
Bedankt voor de antwoorden,
In dat geval kijk ik nog even de kat uit de boom en wacht ik de eReader van Asus af. Al is het LCD. Als ze de 10 uur batterijleven kunnen waarmaken is dat genoeg voor mij.
wat zijn de grote nadelen? is er bijv. een veelgebruikt formaat die niet ondersteund wordt?
is de leesbaarheid o.k, bestaat dit ding wel in NL?
[ Voor 14% gewijzigd door Pinin op 11-06-2010 14:43 ]
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
www.casarodriguillo.com
Ben echt heel erg benieuwd wat ik er van ga vinden. In de bibliotheek utrecht zijn ze onlangs gestart met de pilot van gratis boeken lenen. Ze hebben wel erg weinig titels en mijn abo is verlopen, dus weet niet of ik er gebruik van ga maken.
Enfin (dit was eigenlijk een verkapte tvp...)
Verwijderd
Daar had ik 80 euro op geboden.Zojuist via een Fokker een Sony PRS-300 gekocht voor € 100,-. Net een maand oud... Nu aan het spelen met Calibre (en FTD ).
Ben echt heel erg benieuwd wat ik er van ga vinden. In de bibliotheek utrecht zijn ze onlangs gestart met de pilot van gratis boeken lenen. Ze hebben wel erg weinig titels en mijn abo is verlopen, dus weet niet of ik er gebruik van ga maken.
ik zit te dubben tussen de psr600 en de neo... maar ik kom er niet uit. ik was zojuist bij de dixons en die hadden een neo staan, maar er zat geen sticker 2010 op de doos..
vraagje wat is nu het grote verschil tussen de 2009 en de 2010 versie..
Verwijderd
Het is de Bebook One waar de 2010 versie van is, niet van de Neo. De Neo is gewoon de Neo.ikke4 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:15:
aaarrgghh
ik zit te dubben tussen de psr600 en de neo... maar ik kom er niet uit. ik was zojuist bij de dixons en die hadden een neo staan, maar er zat geen sticker 2010 op de doos..
LOL. Heb je gebruik kunnen maken van die 100 euro deal bij de MM?Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:48:
[...]
Daar had ik 80 euro op geboden.Heb zelf een Cybook Opus gekocht bij de Media Markt. Goed initiatief die ebooks bij de bibliotheek, hopelijk breidt het zich snel uit.
De processor van de 2010 is krachtiger dan de oude bebook en ook het interne werkgeheugen is verdubbeld. (was 32 MB SDRAM, nu 64MB SDRAM)ikke4 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:15:
aaarrgghh
In plaats van 4 heeft de 2010 16 grijstinten.
De cpu van de oude bebook draait op 200 mhz, van de nieuwe 2010 op 400 mhz, pdf zoom level is van 5 naar 9 levels gegaan.
De bebook one had een usb 1 interface en de 2010 heeft een usb 2.
http://www.snelwebshop.nl...10-p-598.html?language=en
Qua uiterlijk is er geen verschil,misschien dat het aan het serie nummer ( in het batterijvak onder de batterij) zichtbaar is maar dan moet je toch weten bij welke range de 2010 begint.
Het enige verschil is de "sticker" op de doos, dit is geen echte sticker maar zit als sticker op de doos gedrukt.
Pas wel op, o.a. op marktplaats worden oude bebooks aangeboden voor de 2010 editie en daar zit dus echt een geplakte sticker op de doos, die zijn dus fake.
De echte 2010 edition heeft zoals gezegd een afbeelding van een sticker op de doos,maar is geen echte sticker,je kan hem dus niet van de doos halen.
We hebben het wel over de bebook ONE en niet de NEO,van de NEO bestaat geen 2010 edition en daar staat dus ook niets op de doos.
[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 14-06-2010 20:02 ]
Ik ben benieuwd! lijkt me super! heb al wat boeken klaar staan.
Morgen direct proberen en daarna kan die zo mee in de koffer op vakantie!
Verwijderd
Japelt schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:19:
[...]
LOL. Heb je gebruik kunnen maken van die 100 euro deal bij de MM?
Vind het aanbod aan boeken die mij interesseren(financiële markten) eigenlijk wel tegenvallen.
Zat te twijfelen tussen de Opus en de Sony Prs300.
Echter bied de opus voor mijn gevoel net iets meer. Schijnt iets sneller te zijn, instant on en 1 gb opslag i.p.v 512MB.
Ja.. van 90 cent bij de action tot verwerkt in een cover van 80 euro of zo.pelt schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:03:
Weet iemand of je bij de Ikea oid een billig leeslampje kan kopen die op batterijen werkt? Het liefste eentje met een knijptang of zoiets zodat ik hem aan mijn reader kan klikken.
De kandle bv kost iets van 24 dollar:

Hopelijk overmorgen geleverd!
vandaag op mijn verjaardag de doos mogen openen
ikke
De voucher die heb ik apart van de verkoper gekregen, kreeg namelijk toendertijd bij aanschaf van een Bebook mini ook een voucher.ikke4 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:23:
bedankt voor jullie reacties, ik heb beide readers in mijn handen gehad en mijn keuze is toch gevallen op de sony prs-600 (i.p.v. de neo) het internetten met de neo was zo supertraag dat het niets extra's bracht.
vandaag op mijn verjaardag de doos mogen openenmaar nu is de vraag: wat moet er allemaal inzitten. er zit bij mij geen hoofdtelefoon in (bij iemand anders wel? ) ik moet nog kijken waar de 20 euro voucher van dixons is.
ikke
The difference between men and boys is the size of their toys
Verwijderd
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/tmg/epub/
Ik zie het nu net, ik ga het thuis eens bekijken.
Verwijderd

@hierboven:
ja, leuk, als je dat graag leest. Ik houd het wel bij de feeds in Calibre, NRC Next e.d.
Nu snel weer verder spelen en uitzoeken
Nu zat ik er een beetje mee te spelen en heb ik 2 vragen, welke font gebruiken jullie op jullie reader en is het ook mogelijk dat de reader standaard fontsize ipv orginal altijd op s heeft staan, de orginele is net te klein.
dank je wel... dag begon dus goed met zo'n psr 600 cadeauVerwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:03:
Gefeliciteerd Ikke![]()
(niet Ikke, maar Ikke, lamaar, lol)
Verwijderd
Verwijderd
je kan met aangepaste firmware wel andere fonts gebruiken, maar meestal is het eenvoudiger met calibre het document naar epub om te zetten zodat je heel vaak kan zoomen en je kan dan vast een zoom vinden die lekker voor jou leest.Tito129 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:49:
Nu zat ik er een beetje mee te spelen en heb ik 2 vragen, welke font gebruiken jullie op jullie reader en is het ook mogelijk dat de reader standaard fontsize ipv orginal altijd op s heeft staan, de orginele is net te klein.
Mag ik vragen waar je een PRS-505 voor dit geld op de kop hebt kunnen tikken?Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:50:
lol, zat zelf te dubben tussen een prs505 en een prs600. Uiteindelijk gekozen voor de 505, en die komt morgen of overmorgen binnen, was €155 best redelijk volgens mij. Eindelijk, na het hele Kobo debacle, dus een eReader. Dan alleen nog die 40gig sorteren.
Ik kan op de ereader ook de fonts aanpassen, is gewoon een instelling. Was meer benieuwd of jullie een bepaalde font gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:08:
[...]
je kan met aangepaste firmware wel andere fonts gebruiken, maar meestal is het eenvoudiger met calibre het document naar epub om te zetten zodat je heel vaak kan zoomen en je kan dan vast een zoom vinden die lekker voor jou leest.
Nee, ik pas gewoon met sigil de fontgrootte aan in het document zelf,meestal 1.0 of 1.5 em.Tito129 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:30:
[...]
Ik kan op de ereader ook de fonts aanpassen, is gewoon een instelling. Was meer benieuwd of jullie een bepaalde font gebruiken.
De bebook one onthoudt de fontsettings niet, de sony prs-600 ook niet en de bebook mini ook niet.
Maar dat maakt niet uit, als je heel even de aan en uitknop indrukt gaat ie in standby,dan onthoudt ie wel de font,en waar je gebleven bent,gebruikt toch geen stroom.
Jawel dat heb ik met de 600 ook.. het gaat te ver om te zeggen,maak een uitklapbaar greepje aan de achterkant ( zou je hem ook op kunnen laten rusten zodat ie blijft staan voor de bed lezers) maar echt prettig vasthouden is het niet,dat geldt ook voor de bebook one, de bebook mini was wat dat betreft handzamer...pelt schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:48:
Mijn Sony Reader PRS-300 binnen. Ik moet zeggen het leest echt prima. Ik vind hem wel een beetje zwaar en heb nog niet echt de ideale manier van vasthouden gevonden. Een normaal boek houdt je in het midden vast, maar dat lukt bij de reader niet echt. Het zwaartepunt zit zeg maar te hoog, waardoor als ik hem met een hand vast probeer te pakken, de reader achterover wilt klappen. Beetje vaag uitgelegd, maar misschien snappen jullie wat ik bedoel.
Verwijderd
MarktplaatsWietman!!! schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:26:
[...]
Mag ik vragen waar je een PRS-505 voor dit geld op de kop hebt kunnen tikken?
Uiteindelijk is RobbieT er met die andere 505 vandoor gegaan (en nee, hij was niet degene die tegen mij opbood, lol)
Het gaat om de Sony PRS 300
Ik heb al in de handleidingen gezocht, google
en http://www.sonystyle.com/...anty/SEL-asset-166215.pdf
Maar hij geef helemaal geen usb weer. In de handleiding staat dat hij na minimaal 40 minuten iets op het scherm te zien is maar hij is al 2 uur aan het opladen en ik zie nog steeds geen lampje of iets op het scherm dat zegt : Ik ben aan het opladen . Heeft iemand dit probleem wel eens gehad?
De batterij-indicator bovenop het scherm geeft ook niks, terwijl hij wel via usb is aangesloten
[ Voor 8% gewijzigd door Rockvee2 op 17-06-2010 18:21 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen