Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.891 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je op te laden via de mini usb, met een computer of via je een stopcontact met een losse oplader?
Opladen via de usb poort kan namelijk alleen via de computer, tenzij de batterij helemaal leeg is, dan moet deze eerst deels worden opgeladen met een adapter via de ronde aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Opladen via de computer :) (USB Kabel)

De batterij is volgens mij niet helemaal leeg want ik laad hem altijd op als die meldingen geeft dat de batterij zwak is .

Er staat ook in het boekje dat hij na 3.5 uur helemaal opgeladen is, hij is nu haast 3 uur aan het opladen. Misschien doet hij het dan

[ Voor 33% gewijzigd door Rockvee2 op 17-06-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de reader al eens gereset? Als het ledje niks doet, lijkt het er toch op dat de accu leeg is en niet laadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik zal het eens proberen. Lijkt me zelf onmogelijk als er geen stroom meer op zit :)

Edit : Hij geef nu een rood lampje aan (dat hij aan het opladen is)

Bedankt !

[ Voor 33% gewijzigd door Rockvee2 op 17-06-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dat is in ieder geval iets, zou dan vrij vlot weer moeten werken. Geeft het scherm ook aan dat hij verbonden is via USB? Kan zijn dat de reader nu helemaal uit staat, en daarom niks laat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hij geeft nog niks aan. Maar er staat in de handleiding dat dit minimaal 40 minuten duurt dus ik wacht even af :)

Edit : hij geeft het op het readerscherm aan en op de computer vind hij de reader. Zo te zien gaat alles goed

[ Voor 33% gewijzigd door Rockvee2 op 17-06-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:02:
[...]

Marktplaats :*) stond er voor €120,- en ik had een concurrent die ook (net als ik) op een andere 505 bood.
Uiteindelijk is RobbieT er met die andere 505 vandoor gegaan (en nee, hij was niet degene die tegen mij opbood, lol)
* Robbie T is helemaal blij! Vandaag ook de 505 binnen gekregen. En tot nu toe helemaal super. Heb er even een paar boeken opgezet en doet het prima.
Even gestoeid met PRS-customizer, maar dat wilde niet echt lukken. Binnenkort maar even beter in verdiepen, ook in PRS+. Momenteel druk druk druk met afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kent deze?

http://www.selexyz.nl/pro...uwsbrief-algemeen-week-24

Volgens de site de snelste ereader die er bestaat, maar hij ziet eruit als een telefoon??? En touchscreen zonder spiegeling?

Ik heb hier nog nooit van gehoord? Maar er zit internet op? Erg grappig ding volgens mij.

YouTube: Samsung E60 e-reader Explained and Previewed

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb vanmiddag op de valreep nog even een vaderdagkadootje gehaald: de Sony PRS-600. Hier zit echter standaard geen lader bijgeleverd, alleen usb kabel. Lijkt mij dat hij i.p.v. die lader net zo goed die usb stopcontact-plug van een iphone kan gebruiken toch? (even afgezien van de laadtijd die dan waarschijnlijk wat langer is via usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laden via usb via het stopcontact werkt niet, draint de accu. kan alleen via stopcontact met psp plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:24:
laden via usb via het stopcontact werkt niet, draint de accu. kan alleen via stopcontact met psp plug
idd, psp lader werkt prima,je kan ook niet overladen,want als de batterijen vol zijn schakelt de laadfunctie uit en gaat het rode lampje ook uit, laden met een losse usb lader werkt niet,dus heb je geen optionele lader of een psp lader dan zul je via de pc moeten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het topic niet weer naar het oude niveau terug? Lees de laatste tijd alleen maar berichtjes als : jippie, ik heb een ereader gekocht en vervolgens een vraag die al 2 keer gesteld is. Leuk dat je er 1 gekocht hebt, maar het lijkt me niet hier te horen.

Komt weinig interessants meer langs hier, zonde hoor. Ik haak af met mijn bijdragen, heb hier weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... *zegt maar even niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Nou om maar even een kwaliteitspost proberen te plaatsen. Wat zijn sommige vooral Engelstalige ePubs irritant vormgegeven zeg. Het kader om de tekst heen is naar mijn mening veel te groot, waardoor er maar weinig tekst op een pagina valt. Onder andere Freakonomics heeft hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Weet iemand of er een verschil is tussen de witte Cybook Opus en de nieuwere (sinds 7 mei) gekleurde Cybooks? Op internet vind ik dat deze nieuwe 'feature-enriched' zou zijn, maar echte verschillen kan ik niet vinden. Of is het soms dat er op 7 mei ook een nieuwe firmware is uitgebracht?

Edit: Op de website van Bookeen (http://bookeen.com/en/supportfaq/showOne/id/8) staat dat de nieuwe langer op een batterijlading werkt, dus er zijn in elk geval verschillen. Weet iemand of de nieuwe versie ook in wit beschikbaar is en hoe ik deze dan kan onderscheiden van de oude versie?

[ Voor 33% gewijzigd door mtsr op 21-06-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
heeft iemand al alternatieve covers /cases voor de sony prs 600 gevonden... ik zoek ik zoek.. maar vind nog weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Tijdens de zoektocht van mijn vriendin kwam ze terecht bij de Cybook Gen 3. Waar ik echter niet achter kan komen is het volgende;
Op het moment dat ik klaar ben met lezen en ik druk het apparaat uit, gaat die dan helemaal uit en heeft die de volgende keer dat je hem aanzet weer 20 seconden nodig en moet je vervolgens eerst weer naar het boek toe wat je aan het lezen bent, of is het een instant on en kom je gelijk op de pagina waar je bent gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nieuws (?): Volgens geruchten zou deze woensdag een nieuwe nog onaangekondigde versie van Barnes en Noble Nook eBook reader worden gelanceerd. In tegenstelling tot het huidige model met draadloze netwerkverbindingen en 3G verbinding, zou het nieuwe model alleen gaan beschikken over de draadloze netwerkverbindingen. De variant zonder 3G is hiermee een stuk goedkoper te produceren en zou worden gelanceerd met een adviesprijs van $150 USD, dat $110 USD lager ligt dan de huidige Nook eBook reader.
http://www.hardware.info/...e_eBook_reader_zonder_3G/

[ Voor 71% gewijzigd door Philflow op 21-06-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Amazon heeft de prijs van de Kindle 2 omlaag gezet naar $189 dollar. Na invoer heffingen en verzenden kom je dan uit op zo'n 200 euro. (201.76 om precies to zijn.) Heb al lang een Amazon kindle willen aanschaffen omdat ik vaak boeken van Amazon bestel.

Meer mensen interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

pelt schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:47:
Nou om maar even een kwaliteitspost proberen te plaatsen. Wat zijn sommige vooral Engelstalige ePubs irritant vormgegeven zeg. Het kader om de tekst heen is naar mijn mening veel te groot, waardoor er maar weinig tekst op een pagina valt. Onder andere Freakonomics heeft hier last van.
Sloop de DRM eraf en maak de ePub opnieuw op (bijvoorbeeld met Sigil of Calibre). Als je weet hoe het moet is dat zo gebeurd en het leest een stuk prettiger. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:26
Dat de Nook zo goedkoop wordt is geen gerucht meer, het staat ook op de site van Barnes en Nobles zelf. Amazon heeft dus meteen gereageerd met een lagere prijs voor de Kindle. De prijzenoorlog is losgebarsten in Amerika. Nu hier nog. Bebook heeft juist een tegengestelde beweging gemaakt: de Neo is van EUR 299 naar EUR 329 gegaan.
Interessant is wel dat de nieuwe Nook met Wifi maar zonder 3G geschikt is voor de internationale markt. Of B&N ook plannen in die richting heeft, is afwachten. Ik denk dat sommige makers / leveranciers van e-readers op dit moment reden hebben om errug zenuwachtig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Hebben Barnes & Nobles betere ebook prijzen dan Amazon? Het viel me nogal tegen dat je meer betaald voor een ebook dan een paperback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
zetmolm schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:50:
De prijzenoorlog is losgebarsten in Amerika. Nu hier nog. Bebook heeft juist een tegengestelde beweging gemaakt: de Neo is van EUR 299 naar EUR 329 gegaan.
Dat kan natuurlijk best met de US$ / Euro koers te maken hebben, plus de versnipperde markt aan deze kant van de grote plas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:59
De Nook is wel heel erg interessant. Het LCD scherm lijkt mij wel te zorgen voor een hoger stroomverbruik. Ik zie op de comparison site van B&N dat hij 10 dagen (zonder wireless) standby kan staan. Dat zegt natuurlijk nog weinig over het aantal pagina's.

Wat is het addertje onder het gras?

edit:
Fuck het addertje onder het gras. Ik vind hem tof en ik heb hem besteld. :P

[ Voor 12% gewijzigd door WaSteiL op 22-06-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WaSteiL

Het aantal pagina's zegt sowieso weinig. Dat is gemeten met een volle batterij en dan elke seconde een pagina omslaan. Zo leest niemand een boek. In de praktijk zal de beperkende factor vooral de standby tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
ikke4 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:39:
heeft iemand al alternatieve covers /cases voor de sony prs 600 gevonden... ik zoek ik zoek.. maar vind nog weinig.
Alternatief als in van een ander merk dan Sony of alternatief als in iets anders als standaard meegeleverd?

Heb zelf iig deze: https://www.sonystyle-eur...r-Accessoires/PRSACL6.WW2

Kost een paar centen, maar maakt de PRS 600 helemaal af. Past perfect bij het design van de Sony, maakt makkelijk lezen in twee handen mogelijk (vind iig zo met dat hoesje de reader stukken makkelijker vast te houden bij het lezen) en er zit een leeslampje in.

Hoesjes anders dan die van Sony zelf heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:09:
De Nook is wel heel erg interessant. Het LCD scherm lijkt mij wel te zorgen voor een hoger stroomverbruik. Ik zie op de comparison site van B&N dat hij 10 dagen (zonder wireless) standby kan staan. Dat zegt natuurlijk nog weinig over het aantal pagina's.

Wat is het addertje onder het gras?

edit:
Fuck het addertje onder het gras. Ik vind hem tof en ik heb hem besteld. :P
Huh in het buitenland besteld via B&N? Of was ie al ergens anders beschikbaar?
Overigens wordt op de link naar het artikel over deze reader beweerd (1 van de reacties) dat de WIFI alleen te gebruiken is voor de B&N boekaanschaf. Da zou jammer zijn!

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Ik heb zelf een Nook, bevalt prima, stroom verbruik valt reuze mee. Het onderste scherm gaat vanzelf uit (je kan dat in de prefrences bepalen hoelang hij aan moet blijven).

Ik lees trouwens op diverse fora dat je thuis niet kan connecten op de je eigen WiFi, dat is dus bs het werkt normaal.

Een super ding vind ik het _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Pierre op 22-06-2010 11:11 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Jerrycan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:57:
[...]

Huh in het buitenland besteld via B&N? Of was ie al ergens anders beschikbaar?
Overigens wordt op de link naar het artikel over deze reader beweerd (1 van de reacties) dat de WIFI alleen te gebruiken is voor de B&N boekaanschaf. Da zou jammer zijn!
Ik heb hem gewoon online besteld bij B&N. Totaal 163 dollar inclusief priority verzending. Na release zou hij dan binnen 4-14 dagen binnen moeten zijn als hij niet bij de douane blijft hangen. Dat risico wil ik wel lopen.
Moet alleen even een transformator kopen voor de adapter al zou een standaard usb lader mogelijk ook al volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:50:
Ik heb hem gewoon online besteld bij B&N. Totaal 163 dollar inclusief priority verzending. Na release zou hij dan binnen 4-14 dagen binnen moeten zijn als hij niet bij de douane blijft hangen. Dat risico wil ik wel lopen.
Moet alleen even een transformator kopen voor de adapter al zou een standaard usb lader mogelijk ook al volstaan.
Oh das geen geld! Komen daar geen importkosten bovenop?
Betreft die transformator: volgens mij kost zo'n Amerikaans naar NL stekker niet meer dan 1 euro.
Heb op Aruba zo'n stekker voor 1 Arubaanse Florijn gekocht (das minder dan 1 dollar).
Meer heb je toch uiteindelijk niet nodig?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:01
Goed nieuws! Ook de Kindle 2 is in prijs verlaagd.
189 $ of 212 EUR met importkosten en BTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed nieuws al die prijsverlagingen........ Ik zelf vind een e-ereader een meerwaarde hebben tov een tablet, maar ben niet bereid om daar EUR 300 voor neer te tellen. Op dit moment is het aanbod van ebooks nog beperkt. Ik verwacht dat dit naar de toekomst wel zal toenemen. Voorlopig denk ik wel uit de voeten te kunnen en ik wil wel eens boeken uit Amerika proberen.

Wellicht off-topic, maar wie kan me op weg helpen hoe (of via wie) je het beste uit amerika kan importeren?

Ik ben zelf wel erg geinteresseerd in de B&N Nook (Wifi-only), hier zit alles op wat ik nodig heb. 3-G hoeft voor mij niet. Via wifi kan ik mooi feeds bekijken. Books erop zetten zou ik geen bezwaar hebben om dit via een kaartje te doen, maar als dit via wifi kan, des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Pierre61 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:08:
Ik heb zelf een Nook, bevalt prima, stroom verbruik valt reuze mee. Het onderste scherm gaat vanzelf uit (je kan dat in de prefrences bepalen hoelang hij aan moet blijven).

Ik lees trouwens op diverse fora dat je thuis niet kan connecten op de je eigen WiFi, dat is dus bs het werkt normaal.

Een super ding vind ik het _/-\o_
Ik hang op het moment aan de telefoon met B&N aangezien ze de order niet willen doorvoeren aangezien ze zeggen dat het met de Nook niet mogelijk is om buiten Amerika en Canada boeken te downloaden. Ze kunnen alleen geen antwoord geven hoe zit met het uploaden van boeken zonder enige DRM.

Aangezien jij de oude versie al gebruikt (waar de firmware niet veel anders zal zijn) ervaar jij die problemen helemaal niet. Jij doet toch verder niets speciaals? Ik ga er vanuit dat jij alleen niet vanaf de B&N website download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:35:
[...]

Ik hang op het moment aan de telefoon met B&N aangezien ze de order niet willen doorvoeren aangezien ze zeggen dat het met de Nook niet mogelijk is om buiten Amerika en Canada boeken te downloaden. Ze kunnen alleen geen antwoord geven hoe zit met het uploaden van boeken zonder enige DRM.

Aangezien jij de oude versie al gebruikt (waar de firmware niet veel anders zal zijn) ervaar jij die problemen helemaal niet. Jij doet toch verder niets speciaals? Ik ga er vanuit dat jij alleen niet vanaf de B&N website download.
Ik download via WiFi niks, ik zoek boeken (pdf, epub) via nieuwsgroepen, die plaats ik er op met Calibre, dat werkt als een speer.

WiFi gaat soms aan, voor een update van het OS, afgelopen maandag was versie 1.4.0 beschikbaar. Ik heb de Nook hier gekocht het is dus de 3G en WiFi versie.
Niet goedkoop maar prima service, op zaterdag gekocht, 5 dagen later op kantoor in de post :*) .

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 23:00
WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:50:
[...]

Was waarschijnlijk een foutje op de site. Vanmiddag kon het nog maar inmiddels geeft hij weer de melding dat het niet verzonden kan worden naar Nederland.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:55

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Je kan met een nook zeker boeken downloaden uit de B&N shop, ze kan ze alleen niet kopen op de nook, zoals in de VS. Gebruiker geertm legt het allemaal prima uit op mobileread.com, Nook forum.

Zodra je een account hebt bij B&N kan je op je nook, verbonden met wifi, de Dailies lezen op B&N, shop doorzoeken, samples downloaden en lezen, boeken aan je wishlist toevoegen. Je kan ook de ingebouwde browser gebruiken.

Boeken koop je niet op je nook, maar op de website via VPN. Eenmaal aangeschaft verschijnen ze op je nook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 13:53
WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:35:
[...]

Hebben ze die Nook nu nog naar je opgestuurd? Ik wil er zelf namelijk ook een bestellen, was dus benieuwd of ik een omweg moet zoeken of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Had net bijna de Kindle 2 besteld. Moet je nog een apart hoesje erbij kopen... lol. wat een flauwekul. (weer 30 dollar erbij... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
De Cybook Opus Color is binnen! Prachtig apparaat om te zien en hij is superlicht en behoorlijk snel. Het mooiste is misschien nog wel dat als hij vanzelf op standby gaat (in te stellen van 5 minuten tot 1 uur), je binnen een 1/2 seconde weer terug bent waar je gebleven was in je boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Heloxide schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:32:
[...]

Hebben ze die Nook nu nog naar je opgestuurd? Ik wil er zelf namelijk ook een bestellen, was dus benieuwd of ik een omweg moet zoeken of niet...
Ze hebben de order gecancelled en zelfs na talloze pogingen gaan ze hem niet opsturen. Gaat voor mij een gevalletje www.usunlocked.com worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik zou het dus hier nog eens proberen, je weet maar nooit www.easereader.nl
Misschien kunnen ze de nieuwste modellen ook wel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 13:16

VorteX

held

WaSteiL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:09:
[...]

Ze hebben de order gecancelled en zelfs na talloze pogingen gaan ze hem niet opsturen. Gaat voor mij een gevalletje www.usunlocked.com worden.
Dat is vreemd. Ik heb precies dezelfde order geplaatst op de dag dat de wifi versie aangekondigd was en hij is eergister opgestuurd. Ook met priority trouwens.

Hopelijk blijft hij niet hangen bij de douane, 134 euro voor een Nook (of wat voor e-reader dan ook) is geen slechte deal :)

[ Voor 23% gewijzigd door VorteX op 24-06-2010 10:47 ]

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
WaSteiL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:09:
[...]

Dacht ik al. Ik heb zelfs al een mail naar USUnlocked gestuurd vwb de kosten. De Nook kost $149 + 7% VAT = $159.43. Daar overheen komt dan $53 voor de shipping naar Nederland.

Als je dan pech hebt (ik ga er in ieder geval vanuit) dan zal over dat totale bedrag (volgens mij) nog eens 20% heffing komen. Maximaal ben je dan $254,92 kwijt, conservatief omgerekend ongeveer 212 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:17

KroeT

[...]

VorteX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:46:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb precies dezelfde order geplaatst op de dag dat de wifi versie aangekondigd was en hij is eergister opgestuurd. Ook met priority trouwens.

Hopelijk blijft hij niet hangen bij de douane, 134 euro voor een Nook (of wat voor e-reader dan ook) is geen slechte deal :)
Ik ben hier ook serieus over aan het nadenken. Je moet wel geluk hebben met de douane, met wat pech gaat er 19% belasting overheen. Nog steeds niet duur dan overigens.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen Nook en Kobo..

Kobo lijkt me lekker basic, en volgens mij ga ik me alleen maar storen aan dat kleurenscherm van de Nook.
Maar de Nook heeft dan wel weer wifi, Kobo alleen bluetooth. Kobo heeft wel weer vilten achterkant.. Nouja, voor $149 lijken het me allebei geweldige produkten.

Nu lees ik hier iets over een Kobo debacle, maar kan niet terugvinden waar dat op doelt.. Too many pages, information overload. Forum search helpt me daar ook niet. Kan iemand nog eens vertellen of linken naar wat er met het Kobo debacle bedoeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 13:16

VorteX

held

KroeT schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:28:
[...]

Ik ben hier ook serieus over aan het nadenken. Je moet wel geluk hebben met de douane, met wat pech gaat er 19% belasting overheen. Nog steeds niet duur dan overigens.
Even een update van mijn Nook bestelling (dit is best raar):

21-06 Nook wifi voor $150 wordt aangekondigd. Ik bestel er gelijk één.
22-06 B&N bericht mij dat de nook is opgestuurd.
24-06 B&N stuurt me een mailtje dat ze de nook niet kunnen leveren aan mensen die niet in de VS wonen en dat ik een refund krijg. Gelijk hier achteraan krijg ik een mailtje dat mijn nook alweer opgestuurd is, maar dan zonder verzendkosten.
25-06 Mailtje van PayPal dat ik een refund heb gekregen van $16 van B&N. Dit komt precies overeen met de verzendkosten.

Ik vermoed zo dat ze mij een nook hebben opgestuurd voordat ze erachter kwamen dat dat niet helemaal de bedoeling was. Toen ze erachter kwamen dat hij al de deur uit was hebben ze een beetje zitten klungelen en maar een nieuwe order aangemaakt, maar zijn ze vergeten de verzendkosten te berekenen.

Ik ben benieuwd of hij nou nog aankomt...tis nou maar 122 euro :D

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:17

KroeT

[...]

Wat een mafketels eigenlijk... Misschien moeten ze landen anders dan de USA uit het lijstje met landen die je kunt kiezen bij je bestelling halen, dat zou ze een hoop gelazer schelen.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Kobo debacle waar RobbieT en ik het over hebben is het volgende (heeft niet zozeer met Kobo te maken). We wilden allebei een Kobo, geprobeerd te bestellen via Borders.com, ging allemaal moeilijk. USunlocked geprobeerd maar dat lukte ook niet. Uiteindelijk 3 stuks besteld via ebay, maar dat bleek een oplichter te zijn (geld hebben we al terug). Daarna hebben we allebei via marktplaats een PRS-505 gekocht. Kobo leek ons juist ideaal, alleen maar lezen, geen overbodige opties en goedkoop. Misschien kun je dit gebruiken als USunlocked niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks for the info thijsvk. Ik neem aan dat dit in de pre-order fase was? Borders heeft hem nu gewoon op voorraad.

Na nog wat filmpjes en reviews te hebben gelezen toch maar gekozen voor de Kobo omdat deze kleiner en lichter is, en die quilted backside vind ik ook echt een voordeel. Voor dezelfde prijs heb je nu dus ook een Nook met allemaal andere toeters en bellen, maar ik ben zo iemand die zijn telefoon alleen gebruikt om te bellen en SMS'en. Zo verwacht ik ook mijn ereader te gebruiken om te ereaden.. :9

Ik doe maar gewoon of mijn neus bloedt, en heb hem bij Borders besteld met NL postadres ($8.98 verzendkosten, geen priority beschikbaar). Bestelling is bevestigd, ben benieuwd of ze hem weer afblazen omdat ik niet in de US woon. Volgens de site shipping 'meestal binnen 24 uur', en bericht bij shipping, dus ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was inderdaad nog tijdens pre-ordering, via Canada bestellen lukte al niet dus moesten we mee in de US pre-order cyclus. Ik vind het jammer dat ik geen Kobo heb, is toch een nieuw apparaat, i.t.t. mijn huidige 2ehands PRS-505. Maar die heeft weer als voordeel dat er geen kinderziektes meer inzitten, heeft zichzelf al bewezen, en er zijn accessoires voor op de markt, voor de Kobo (nog) niet. Ben benieuwd of het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:39:
Ok thanks for the info thijsvk. Ik neem aan dat dit in de pre-order fase was? Borders heeft hem nu gewoon op voorraad.

Na nog wat filmpjes en reviews te hebben gelezen toch maar gekozen voor de Kobo omdat deze kleiner en lichter is, en die quilted backside vind ik ook echt een voordeel. Voor dezelfde prijs heb je nu dus ook een Nook met allemaal andere toeters en bellen, maar ik ben zo iemand die zijn telefoon alleen gebruikt om te bellen en SMS'en. Zo verwacht ik ook mijn ereader te gebruiken om te ereaden.. :9

Ik doe maar gewoon of mijn neus bloedt, en heb hem bij Borders besteld met NL postadres ($8.98 verzendkosten, geen priority beschikbaar). Bestelling is bevestigd, ben benieuwd of ze hem weer afblazen omdat ik niet in de US woon. Volgens de site shipping 'meestal binnen 24 uur', en bericht bij shipping, dus ik houd jullie op de hoogte.
Ik ben ook erg benieuwd of het gaat lukken. Tot twee keer toe was mijn order ook goed gekeurd, maar alsnog afgeblazen. Eerste keur keurig een mailtje van gehad, tweede keer niet. Hou je account dus even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear Jasper,

Your Borders.com order is on its way!

Date Shipped: 06/27/2010
Shipping Method: DHLC STANDARD
Tracking #: 0000000000

Tracking information may not be available until the next business day.

:o Gaat de goede kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laad problemen 2010 bebook.
Samen met mijn vriendin naar Griekenland en wat nemen we mee, 3 e-book readers :9
Hoewel ik er geen last van had op mijn exemplaar,bleef tijdens de vakantie in Griekenland ( oh wat een wonder zo'n e-reader,je hebt opeens allemaal vriendjes) de bebook one van mijn vriendin steeds uitvallen met "batterij leeg". We hadden een externe usb lader meegenomen,de laadteksten kwamen in beeld en ook het trek de stekker maar weer uit ( accu vol) tekentje verscheen. Stekkertje er uit,Bebook aan, indicator vol. Boek openen, pats boem batterij laag en uit. Dat herhaalde zich iedere dag, bij een nacht laden krijg je een batterij met een bliksem symbool op het scherm, en een los stekker symbool bij accu vol. Andere usb lader geprobeerd.. idem dito. Naar het internet cafe geweest,bebook daar aan een usb aansluiting van een pc gehangen en de eigenaar zou er op letten,gaf ons zijn paspoort als onderpand. 4 uur later terug gegaan,Bebook aan gezet en die doet het tot nu toe weer gewoon. Een externe lader op de bebook doet dus wel iets,maar het beste laden is via de usb poort. Mijn bebook heb ik de 19e opgeladen via de pc, de 20e op vakantie gegaan en ik heb er elke dag mee kunnen lezen ( hele boeken,heerlijk aan het strand ) en 6 uur heen en terug in het vliegtuig en heeft nu 1 batterij streepje ingeleverd.

Ook voor de test mijn Sony prs 600 meegenomen. Je moet iets meer draaien om geen reflectie te krijgen ( in de griekse zon schitterde de bebook one ook behoorlijk hoor) maar geen rare dingen waargenomen,er was goed mee te lezen in de felle volle zon. Daarna zowel op de bebook one 2010 edition als op de sony hetzelfde boek geopend. Tegelijk geopend gaf de sony al beeld terwijl op de bebook het zandlopertje er nog was. Daarna samen met vriendin een paar keer 3,2,1, volgende bladzijde gedaan. Hoewel je niet aan seconden moet denken was de sony keer op keer de snelste met het tonen van de nieuwe pagina. Het contrast van de 2010 is dieper maar die heeft dan ook meer grijs tinten. Conclusie: laad de bebook one 2010 op met je pc. De schittering van de sony is erger dan de bebook maar 10 graden draaien en het is prima leesbaar. Geen last van het "sunfade" probleem. De sony doet wat minder lang op de batterij ( merkbaar aan de streepjes) maar op beide heb ik 4 boeken gelezen en ben nu aan de 5e bezig en heb sinds de 19e beide books nog niet hoeven te laden. Wel ontdekten we bij de sony aan de rechterkant een sterk magnetisch veld, de naald van een herstel setje ( knoopje zomerbroek was wat los en ik vreesde dat ie er af zou breken en dat gebeurt dan nooit op een gunstig moment) sprong er zo tegenaan. Geen idee waarom dit was,de bebook one liet de naald ongemoeid.

Eind conclusie: laadt de bebook one en de sony op via de pc,met een adapter (geen usb) laadt de sony prima maar de bebook-one niet. Beiden goed leesbaar in de zon,maar beiden ook reflectie hoewel de sony iets erger was,maar dat erger is niet hinderlijker. De sony start langzamer op dan de bebook one 2010 maar eenmaal opgestart bladert ie wel sneller dan de bebook. Heb er een prima vakantie mee gehad,vele uren mee gelezen en ze zijn nu 10 dagen later nog steeds niet leeg.

Hoop dat iemand hier iets aan heeft (beide bebooks zijn voorzien van de laatste software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:57:
Dear Jasper,

Your Borders.com order is on its way!

Date Shipped: 06/27/2010
Shipping Method: DHLC STANDARD
Tracking #: 0000000000

Tracking information may not be available until the next business day.

:o Gaat de goede kant op!
Onvoorstelbaar! Pffff....So not fare dit...

Laat je het weten als je hem hebt? Ben erg benieuwd hoe die je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ben ik ook benieuwd naar :)

Robbie T, jij zou toch ook een Kobo kopen? Waarom ben je van dit idee afgestapt?

Verder waren er toch ook berichten dat de Kobo in juni al naar Nederland zou komen, weet iemand hier meer over?

[ Voor 34% gewijzigd door sloth op 29-06-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:04:
Het Kobo debacle waar RobbieT en ik het over hebben is het volgende (heeft niet zozeer met Kobo te maken). We wilden allebei een Kobo, geprobeerd te bestellen via Borders.com, ging allemaal moeilijk. USunlocked geprobeerd maar dat lukte ook niet. Uiteindelijk 3 stuks besteld via ebay, maar dat bleek een oplichter te zijn (geld hebben we al terug). Daarna hebben we allebei via marktplaats een PRS-505 gekocht. Kobo leek ons juist ideaal, alleen maar lezen, geen overbodige opties en goedkoop.
Ben ook benieuwd hoe de Kobo is. Zeker nu ik een PRS-505 heb. Compleet metalen body, voelt lekker stevig, vraag me nu dus heel erg af of andere readers niet heel fragiel aanvoelen

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
sloth schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:51:
Ben ik ook benieuwd naar :)

Robbie T, jij zou toch ook een Kobo kopen? Waarom ben je van dit idee afgestapt?

Verder waren er toch ook berichten dat de Kobo in juni al naar Nederland zou komen, weet iemand hier meer over?
Sloth, blader even een paar pagina's terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben er nog niet helemaal gerust op dat hij ook echt komt hoor. Tracking number staat nog steeds op 000000000. Ik had pas vannacht mail van de shipping terwijl het ding al 2 dagen geleden geshipped zou zijn. Ik ben benieuwd.

Nog even afwachten dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Heloxide schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:49:
[...]

Dacht ik al. Ik heb zelfs al een mail naar USUnlocked gestuurd vwb de kosten. De Nook kost $149 + 7% VAT = $159.43. Daar overheen komt dan $53 voor de shipping naar Nederland.

Als je dan pech hebt (ik ga er in ieder geval vanuit) dan zal over dat totale bedrag (volgens mij) nog eens 20% heffing komen. Maximaal ben je dan $254,92 kwijt, conservatief omgerekend ongeveer 212 euro.
Kan je dan niet beter een Amazon kindle nemen? Die komt ook op 212 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
iBurger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:24:
[...]

Dat wel, maar ik vind de Nook mooier. En ik ben een sucker voor extra toeters en bellen zoals dat lcd scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Treurig nieuws: iRex failliet verklaard. http://www.fd.nl/artikel/...ducent-e-readers-failliet

Waarschijnlijk wel een doorstart, maar altijd tragisch om te zien dat vaak de pioniers in een markt het niet reddem als het product meer mainstream wordt en de grote fabrikanten ook instappen.

Aan de andere kant: gezien de prijzen die je voor een iLiad moet neertellen ben ik verbaasd dat ze gezien de huidige concurrentie überhaupt nog verkochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
xahmol schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:57:
Treurig nieuws: iRex failliet verklaard. http://www.fd.nl/artikel/...ducent-e-readers-failliet

Waarschijnlijk wel een doorstart, maar altijd tragisch om te zien dat vaak de pioniers in een markt het niet reddem als het product meer mainstream wordt en de grote fabrikanten ook instappen.

Aan de andere kant: gezien de prijzen die je voor een iLiad moet neertellen ben ik verbaasd dat ze gezien de huidige concurrentie überhaupt nog verkochten.
Ai, er leek een tijdje geleden nog hoop. Aan de andere kant heeft iRex alleen maar net-niet producten op de markt gebracht, dus een nieuw bedrijf met nieuwe mensen die verder gaan met deze technologie lijkt me erg de moeite waard. Dan komt er misschien eindelijk een echt goede eReader op 10inch formaat (voor A4 PDFs voor studie en zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

TDB

iBurger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:24:
[...]

Als je die via amazon.com koopt kan ik nog voor een korting van een paar procent zorgen (ben affiliate bij amazon.com)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Welke e-bookreader is het best (en goedkoopst, haha) voor .cbr bestanden en .pfd bestanden?? :)
Heb een heel hoop strips op de PC staan, maar leest toch niet zo lekker... dus .cbr en .pdf is must op zo'n reader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
.cbr wordt volgens mij nergens ondersteund, het beste wat je kunt krijgen is een eReader die je door de plaatjes in een directory laat bladeren.

Wat betreft PDF hangt het nogal af van de grootte waarop de PDF gelayout is. Vrijwel elke eReader kan PDFs weergeven, maar deze zullen verkleind worden tot het formaat van het scherm, waardoor tekst onleesbaar wordt etc, of je kunt met een zoom-functie een klein deel van de pagina tegelijk bekijken. Het verschuiven van de zoom werkt eigenlijk nooit lekker.

Op een 8inch eReader is een A4 nog net een beetje te lezen, op een 10inch eReader is het gewoon goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40
-excuses, nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door thaan op 30-06-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
mtsr schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:22:
.cbr wordt volgens mij nergens ondersteund, het beste wat je kunt krijgen is een eReader die je door de plaatjes in een directory laat bladeren.
.cbr's kan je wel omzetten met behulp van Calibre. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar het zag er gewoon niet uit. Veel te lage resolutie om een hele pagina in 1x te laten zien (op een 6" 800x600 model in elk geval), en per halve pagina kan niet op elke reader. Bovendien mis je de kleuren.

Edit: Dit ging overigens om een Kuifje boek (A4 formaat dus), misschien dat je met bijvoorbeeld pocket comics een beter resultaat hebt, zoals de Donald Duck Pockets. Of zelfs het tijdschrift formaat.

Je kan het het beste even proberen in Calibre, die heeft ook een ingebouwde viewer waarop je je omgezette files in de juiste resolutie kan bekijken. Dus dan kan je het resultaat zien zonder eerst een ereader te kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 30-06-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de geïnteresseerde die niet internationaal wil bestellen (of het lukt niet :P ): kwam dit zojuist tegen, 6" voor €152,80
Ik weet niet welk merk het is, maar misschien herkent iemand 'em. Bedrijf in relatiegeschenken, kan zijn dat het exc. BTW is, stond niet vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:28:
Ik weet niet welk merk het is, maar misschien herkent iemand 'em. Bedrijf in relatiegeschenken, kan zijn dat het exc. BTW is, stond niet vermeld
Het is een Difrnce E-Book EB-6000
http://www.difrnce.nl/en/products/eb6000/

[ Voor 6% gewijzigd door ZanielGa op 30-06-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:26
@thijsvk
Dat is dezelfde reader als de Difrnce EB6000. B-merk. Kan geen DRM aan.
Kun je voor EUR 155 ook bij Wehkamp kopen, trouwens.

Volgens de Voorwaarden op de site is de prijs excl. BTW. Wordt dus veel te duur!

Kortom, geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, OK, ben niet zo actief meer aan het kijken naar readers sinds ik m'n 505 heb.
En DRM, ach... >:) hangt toch van je bron af, en alles kan kapot O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:28:
voor de geïnteresseerde die niet internationaal wil bestellen (of het lukt niet :P ): kwam dit zojuist tegen, 6" voor €152,80
Ik heb die reader 1 keer in mijn handen gehad,de neckermann verkoopt het ding ook. (199)
Het bladeren loopt niet lekker,in het midden zit een gammel joystick achtig knopje waar je mee moet werken dat het bij mij niet eens deed.
Elke waar is naar zijn geld zou mijn vader gezegd hebben..maar deze ging per direct retour.
De behuizing voelt raar,goedkoop aan,alsof het scherm misschien wel de felle zon zal overleven maar dan zit er een klont plastic omheen gesmolten of zo.
Bij het beetpakken voelde je het ding en hoorde je vooral ook het ding kraken..brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederlandse fabrikant e-readers iRex is failliet
Gepubliceerd: 30 juni 2010 13:20 | Gewijzigd: 30 juni 2010 13:22
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 30 juni. De rechtbank in Den Bosch heeft de Eindhovense fabrikant van e-readers, iRex Technologies, failliet verklaard.
Archief - iRex vraagt uitstel van betaling aan

De uitspraak volgde gisteren nadat het elektronicabedrijf in problemen was geraakt door een tegenvallende omzetten in de Verenigde Staten. Een nieuwe e-reader werd niet tijdig goedgekeurd en lag daardoor niet tijdens de lucratieve kerstperiode in de winkels. Vervolgens had iRex geen geld om schuldeisers te betalen.

Het bedrijf rekent op een doorstart, vermoedelijk met hulp van een Aziatisch bedrijf dat een deel van de technologie wil overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:35:
Nou, ik ben er nog niet helemaal gerust op dat hij ook echt komt hoor. Tracking number staat nog steeds op 000000000. Ik had pas vannacht mail van de shipping terwijl het ding al 2 dagen geleden geshipped zou zijn. Ik ben benieuwd.

Nog even afwachten dan maar. :)
Thank you for contacting Borders.com with your inquiry.

Unfortunately, tracking information is not available for international orders at this time. Please visit http://www.borders.com/on...erviceView_shipping#rates for detailed information regarding expected delivery times for International shipped orders. We apologize for any inconvenience this may cause.

Lekker is dat. Sturen ze hem gewoon met de post zonder enige vorm van tracking. Dat is gewoon vragen om kwijtraken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Dit was al gepost hierboven, door xalholm (xahmol in "Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2").
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:37:
Lekker is dat. Sturen ze hem gewoon met de post zonder enige vorm van tracking. Dat is gewoon vragen om kwijtraken. :/
Hoezo? Tracking heeft toch niets te maken met kwijtraken? Het betekend alleen dat je als consument kunt volgen hoever het ding nog van je vandaan is. Ook bij pakketjes met tracking raken gewoon dingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtsr schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:39:
Hoezo? Tracking heeft toch niets te maken met kwijtraken? Het betekend alleen dat je als consument kunt volgen hoever het ding nog van je vandaan is. Ook bij pakketjes met tracking raken gewoon dingen kwijt.
Nee maar bij tracking kan ook de verzender precies zien waar het pakketje is blijven hangen, en dat dat niet mijn schuld is. Nu heb ik een veel groter probleem als ik het niet ontvang, omdat de verzender dan makkelijk kan denken dat ik er twee wil voor de prijs van een. En omdat er niets traceerbaar is wordt voor iedereen die dit pakketje in handen heeft de drempel lager om het letterlijk van de vrachtwagen te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
TDB schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:54:
[...]

Als je die via amazon.com koopt kan ik nog voor een korting van een paar procent zorgen (ben affiliate bij amazon.com)
Hoe gaat dat in zijn werking? en hoeveel procent ongeveer? Hier interesse :) PM me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Op Frontpage: EInk kondigt nieuwe generatie e-paper aan.

Klinkt goed!! Dat is toch echt iets waar de e-readers nog een beetje op achterlopen.

Aan de andere kant, 1:7 of 1:10 is een nauwelijks merkbaar verschil aangezien onze ogen logarithmisch werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik ben weer even aan het kijken, op marktplaats wordt de Kindle 2 voor rond de 120,- aangeboden, waarom zo laag geprijsd? Wat zijn de "slechte " eigenschappen?

en iemand bekend met de Nook van Barnes en noble?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Pinin schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:30:
Ik ben weer even aan het kijken, op marktplaats wordt de Kindle 2 voor rond de 120,- aangeboden, waarom zo laag geprijsd? Wat zijn de "slechte " eigenschappen?
De slechtste eigenschap is de iPad. ;) Daardoor zijn de echte ereaders behoorlijk in prijs gezakt om de concurrentie aan te kunnen gaan. Goed voor ons, minder voor bijvoorbeeld iRex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:39:
[...]

De slechtste eigenschap is de iPad. ;) Daardoor zijn de echte ereaders behoorlijk in prijs gezakt om de concurrentie aan te kunnen gaan. Goed voor ons, minder voor bijvoorbeeld iRex.
Ja hoera voor de technologie. En goed nieuws ook van die nieuwe E Ink tech. Maar zelfs dan is 120 Euro voor een nieuwe Kindle wel een beetje fishy hoor.. Gaan bij mij wat belletjes rinkelen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ik weet niet of ie nieuw is,
  • Maar als je bijv. een kindle vergelijkt met sony prs300 of 600 Wat is dan een "betere" en waarom?
  • Waar moet je op letten bij een e-reader?
  • Zijn er e-readers met een lampje ofzo (andere fraaie oplossing) leverbaar, zodat je in bed kan lezen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Pinin schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:03:
ik weet niet of ie nieuw is,
  • Maar als je bijv. een kindle vergelijkt met sony prs300 of 600 Wat is dan een "betere" en waarom?
  • Waar moet je op letten bij een e-reader?
  • Zijn er e-readers met een lampje ofzo (andere fraaie oplossing) leverbaar, zodat je in bed kan lezen
Hier kun je ze goed vergelijken: http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_Reader_Matrix

Met name in de gaten houden wat je leest; als het PDFś zijn, ben je gebaat met de grotere schermen.

En zijn opzetlampjes verkrijgbaar, maar persoonlijk hou ik liever gewoon een normale lamp aan in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pinin schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:30:
Ik ben weer even aan het kijken, op marktplaats wordt de Kindle 2 voor rond de 120,- aangeboden, waarom zo laag geprijsd?
Oplichters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

waarom, er staan er een stuk of 4/5 voor dezelfde prijs, of zijn het enkel de kindle verkopers die oplichters zijn?

Maar ondersteund de kindle (vrijwel) alle formaten of zit je nog steeds vast aan amazon?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Welk formaat wil je lezen? Die matrix die ik linkte kan je daar alles over vertellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pinin schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:51:
waarom, er staan er een stuk of 4/5 voor dezelfde prijs, of zijn het enkel de kindle verkopers die oplichters zijn?
Zelf invoeren kost ongev. het dubbele. Een nieuwe voor 110 euro vind ik zelf verdacht.

Maar goed, soms zijn er ook echte koopjes op marktplaats. Ik zou zeggen doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 03-07-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

mooie matrix, ik zie dat de kindle eigenlijk enkel pdf als gangbaar formaat heeft.
Kindle (AZW and TOPAZ), PRC/MOBI (non DRM), PDF (non DRM), TXT, MP3, Audible (format 4, Audible Enhanced (AAX)), MP
Philflow schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:03:
[...]

Zelf invoeren kost ongev. het dubbele. Een nieuwe voor 110 euro vind ik zelf verdacht.
Ik heb nooit gezegd dat ze nieuw zijn, en er zal een rede zijn waarom ze hier niet populair zijn, en dat zal wss komen door het gebrek aan ondersteunde formaten > vandaar mijn vraag.

[ Voor 47% gewijzigd door Pinin op 03-07-2010 20:06 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Pinin schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:04:
mooie matrix, ik zie dat de kindle eigenlijk enkel pdf als gangbaar formaat heeft.

Ik heb nooit gezegd dat ze nieuw zijn, en er zal een rede zijn waarom ze hier niet populair zijn, en dat zal wss komen door het gebrek aan ondersteunde formaten > vandaar mijn vraag.
Met name denk ik omdat het online gebeuren (belangrijkste selling point van de Kindle) hier (nog) niet werkt. Ook op het vlak van design zijn er elegantere apparaten te vinden imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Jep, ik hoop nu een sony prs505 uit duitsland te kunnen kopen. Met mooi sony leeslamp dingetje (plat stukje kunststof in de lederen hoes dat over het scherm gaat)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pinin schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:04:
Ik had op MP gekeken. De kindle 2 is gebruikt, voor 110 euro. De Kindle die ik zie voor 120 euro is nieuw, maar er staat niet bij dat het een 2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:01
Het online gebeuren van de Kindle werkt hier wel, je kan boeken aankopen vanaf het apparaat. Daarnaast is het normaal mogelijk om te surfen op de Kindle, maar geloof me, dat wil je niet. Het is ongelooflijk traag (ja, ook tweakers.mobi) en het werkt ook niet geweldig (ik gebruik het enkel om mijn mail te checken als ik op vakantie ben).
Je kan er van uit gaan dat het een 2 is, omdat hij global coverage heeft. Ik wil daarmee niets zeggen over de geldigheid van deze aanbieding.

Er is een nieuwe Kindle Dxi aangekondigd, deze is zwart en honderd dollar in prijs verlaagd. Daarnaast heeft hij ook een beter scherm gekregen.

[ Voor 29% gewijzigd door t-town op 03-07-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Heeft er iemand al ervaringen met de Samsung E60 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
TDB schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:54:
[...]

Thanks man. Als ik hem ga bestellen, pm ik je wel even.
Philflow schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:28:
[...]

Ik had op MP gekeken. De kindle 2 is gebruikt, voor 110 euro. De Kindle die ik zie voor 120 euro is nieuw, maar er staat niet bij dat het een 2 is.
Too good to be true. Het lijkt me een scam, met zo'n lage prijs kan het bijna niet. Amazon heeft de Kindle 2 pas recent afgeprijsd. Als je het toch gaat doen, zou ik hem proberen af te halen en niet verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nou meemaak met mijn Sony PRS 600. Er zitten 200 boeken in. Ik sloot hem aan op de computer. Ik kreeg een melding dat hij een update voor de Sony-software (die ik nooit gebruik) wilde installeren. Dat keurde ik goed.

Vervolgens maak ik mee dat de PRS 600 het hele interne geheugen formatteert als ik hem van de computer af haal. Weg boeken.

Gelukkig heb ik die nog op de computer staan, maar goeiemorgen zeg, het zal je maar onderweg gebeuren dit. Ik vind dat Sony dan minstens een houtje mag meeleveren. Om op te bijten.

Om herhaling te voorkomen zet ik de boeken voortaan maar op een SD kaart denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heeft er niemand die nieuwe Kindle 2 voor 120 euro gekocht? Ik ben wel benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

TDB

wtfman86 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 01:11:
[...]

Hoe gaat dat in zijn werking? en hoeveel procent ongeveer? Hier interesse :) PM me ...
Zet even PM aan. Korting hang af hoeveel ik in een maand in totaal heb verkocht maar hou rekening met iig 3%.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Ik heb sinds dit weekend een Sony PRS-300. Meteen een paar boeken er op gezet. Viel me op dat er heel veel witruimte op de pagina's zat. Met Calibre even de boeken aangepast (witruimtes en veel loze enters weg laten halen) en nu werkt hij precies zoals ik me voorstelde. Heb al een aantal uren zitten lezen en het bevalt prima. Goed leesbaar en het gebruiksgemak is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

Enige tijd geleden heb ik een korte impressie geplaatst van de Cybook Opus (MK2). Ondertussen zijn we naar Griekenland geweest waar ik deze ereader wat uitgebreider kon testen.

Lezen in de felle zon was geen probleem. Er is geen vervaging waarneembaar als de ereader in de volle zon ligt. Ook tijdens het verversen v/h scherm waren er geen problemen. De letters bleven mooi zwart en ‘crispy’. Al met al een meevaller gezien het feit dat er een slechte batch schermen her en der rondzwerven. Het 5” scherm is voor mij groot genoeg.

Ik had wel wat problemen met de accu en dan met name de levensduur. Thuis had ik deze min of meer al opgeladen tot het icoontje 100% aangaf. Halverwege de vakantie haalde ik de ereader tevoorschijn op het strand en zag dat het scherm geheel zwart was. Dit vond ik vreemd omdat een dag eerder nog gelezen had en het icoontje nog 80% aangaf. Eenmaal terug in ons guesthouse de ereader aan de lader gehangen (via USB>Netbook), het viel mij op dat het laden erg snel ging. Binnen 10 minuten stond het icoontje weer op de 100%. Toch maar voor de zekerheid een paar uurtjes laten laden. Ik heb toen een paar dagen niet meer gelezen totdat ik weer de behoefte had. Stond het scherm weer op zwart en was het met geen mogelijkheid weer aan te krijgen. Schiet mij maar lek... Uiteindelijk lijkt het probleem verholpen te zijn door het opnieuw laden van de accu. Momenteel lees ik bijna elke dag een stukje en de accu lijkt het nu langer vol te houden. Nu staat hij op 90% (2,5 weken vanaf het opladen)

Bedieningsgemak is prima. Het is een rechttoe rechtaan ereader zonder onnodige toeters en bellen die ik toch niet nodig heb. Sudoku’en (de Sweex schijnt dat te kunnen) doe ik wel in een puzzelboekje :+

Ben een tevreden mensch.. ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
TDB schreef op maandag 05 juli 2010 @ 07:18:
[...]

Zet even PM aan. Korting hang af hoeveel ik in een maand in totaal heb verkocht maar hou rekening met iig 3%.
Mijn PM staat aan normaal gezien ... Stuur anders een mail naar : mijn nick hier met erachter @gmail.com , ben momenteel op vakantie maar over een goeie 8 dagen terug ... Kan af en toe op internet :D

Is hier iemand die met de kindle 2 online kan in het buitenland voor zijn Gmail account? Ook al is het retetraag maar zou echt heel handig zijn ... Iemand toevallig ook de beste manier om een Nook te bestellen ?
Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen