Laad problemen 2010 bebook.
Samen met mijn vriendin naar Griekenland en wat nemen we mee, 3 e-book readers
Hoewel ik er geen last van had op mijn exemplaar,bleef tijdens de vakantie in Griekenland ( oh wat een wonder zo'n e-reader,je hebt opeens allemaal vriendjes) de bebook one van mijn vriendin steeds uitvallen met "batterij leeg". We hadden een externe usb lader meegenomen,de laadteksten kwamen in beeld en ook het trek de stekker maar weer uit ( accu vol) tekentje verscheen. Stekkertje er uit,Bebook aan, indicator vol. Boek openen, pats boem batterij laag en uit. Dat herhaalde zich iedere dag, bij een nacht laden krijg je een batterij met een bliksem symbool op het scherm, en een los stekker symbool bij accu vol. Andere usb lader geprobeerd.. idem dito. Naar het internet cafe geweest,bebook daar aan een usb aansluiting van een pc gehangen en de eigenaar zou er op letten,gaf ons zijn paspoort als onderpand. 4 uur later terug gegaan,Bebook aan gezet en die doet het tot nu toe weer gewoon. Een externe lader op de bebook doet dus wel iets,maar het beste laden is via de usb poort. Mijn bebook heb ik de 19e opgeladen via de pc, de 20e op vakantie gegaan en ik heb er elke dag mee kunnen lezen ( hele boeken,heerlijk aan het strand ) en 6 uur heen en terug in het vliegtuig en heeft nu 1 batterij streepje ingeleverd.
Ook voor de test mijn Sony prs 600 meegenomen. Je moet iets meer draaien om geen reflectie te krijgen ( in de griekse zon schitterde de bebook one ook behoorlijk hoor) maar geen rare dingen waargenomen,er was goed mee te lezen in de felle volle zon. Daarna zowel op de bebook one 2010 edition als op de sony hetzelfde boek geopend. Tegelijk geopend gaf de sony al beeld terwijl op de bebook het zandlopertje er nog was. Daarna samen met vriendin een paar keer 3,2,1, volgende bladzijde gedaan. Hoewel je niet aan seconden moet denken was de sony keer op keer de snelste met het tonen van de nieuwe pagina. Het contrast van de 2010 is dieper maar die heeft dan ook meer grijs tinten. Conclusie: laad de bebook one 2010 op met je pc. De schittering van de sony is erger dan de bebook maar 10 graden draaien en het is prima leesbaar. Geen last van het "sunfade" probleem. De sony doet wat minder lang op de batterij ( merkbaar aan de streepjes) maar op beide heb ik 4 boeken gelezen en ben nu aan de 5e bezig en heb sinds de 19e beide books nog niet hoeven te laden. Wel ontdekten we bij de sony aan de rechterkant een sterk
magnetisch veld, de naald van een herstel setje ( knoopje zomerbroek was wat los en ik vreesde dat ie er af zou breken en dat gebeurt dan nooit op een gunstig moment) sprong er zo tegenaan. Geen idee waarom dit was,de bebook one liet de naald ongemoeid.
Eind conclusie: laadt de bebook one en de sony op via de pc,met een adapter (geen usb) laadt de sony prima maar de bebook-one niet. Beiden goed leesbaar in de zon,maar beiden ook reflectie hoewel de sony iets erger was,maar dat erger is niet hinderlijker. De sony start langzamer op dan de bebook one 2010 maar eenmaal opgestart bladert ie wel sneller dan de bebook. Heb er een prima vakantie mee gehad,vele uren mee gelezen en ze zijn nu 10 dagen later nog steeds niet leeg.
Hoop dat iemand hier iets aan heeft (beide bebooks zijn voorzien van de laatste software).