Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.892 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:28:
[...]

Ik had op MP gekeken. De kindle 2 is gebruikt, voor 110 euro. De Kindle die ik zie voor 120 euro is nieuw, maar er staat niet bij dat het een 2 is.
Ik heb een bericht gestuurd, krijg je een mail terug dat de readers zijn uitverkocht maar dat je wel een cd met e-books kan kopen voor 20 euro ( die allemaal al op usenet hebben gestaan ) ze gebruiken de readers gewoon als lokkertje want als je e-books te koop aan biedt op marktplaats worden die verwijderd.
@deadsy33,ongeveer gelijk aan mijn ervaringen:
Nick39 in "Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2"

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 06-07-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Sony heeft ook weer de prijzen omlaag gezet van hun ebook reader. Het wordt echt een ware prijzen-oorlog. Fantastisch denk ik. Ga nog maar effe een maandje wachten met m'n Kindle 2.

(5 july) http://www.engadget.com/2...s-pocket-edition-now-149/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mij NOOK WIFI drie dagen in huis en ben er zeer over te spreken!
Besteld via US2EU en binnen een week in huis. Er komen wel wat kosten bij (handling, douane+BTW, UPS; ongeveer EUR 90), maar dan heb je voor EUR 240 een echte NOOK met lederen cover.

Ik heb er ook een Micro-SD kaartje (8 GB) bijgestopt, waardoor mijn geheugen nu 10 GB is, waarvan ongeveer 9,5GB vrij beschikbaar voor boeken en MP3.

De interface met Calibre is zeer makkelijk en overzichtelijk. De eerste 100 boeken zijn in no-time overgezet.

Ik heb mijn NOOK via een softroot nog meer mogelijkheden gegeven. Eerst een firmware downgrade uitgevoerd en dan weer een aangepaste firmware upgrade tot 1.4 (zie ook nookdevs.com).

Ik ben van mening dat de NOOK op dit moment een van de beste value-for-money items is.
Enerzijds worden zeer veel formaten ondersteunt en is de NOOK ook snel. Middels de softroot zijn er zeer veel mogelijkheden, zo kun je met een Calibre-server connecten (bijvoorbeeld om de krant of Fokke en Sukke via WIFI op de NOOK te zetten) en kun je met het kleuren LCD scherm door de covers van jouw boekenkast bladeren om een boek te selecteren. Opties als chess en sudoku heb ik nog niet geprobeerd en zijn gewoon een extraatje. De webbrowser moet het in performance weliswaar afleggen tegen notebooks en iPads etc, maar bij de MacDonalds of op vakantie kan dit wel heel handig zijn.

De belangrijkste reden om deze te kiezen boven een 6 inch Sony is dat het leescherm van de NOOK juist geen last heeft van reflectie. Er zijn gebruikers van de Sony die dit wel mee vinden vallen, maar toen ik eenmaal het verschil gezien had wist ik dat ik een NOOK wilde.

Het is niet perse noodzakelijk om de NOOK bij Barnes & Nobles te registreren, maar wellicht dat ik dat nog doe (wel via Amerikaans IP) omdat ik dat amerikaanse boeken in dollars af mag rekenen:)
Binnenkort gaat de NOOK mee op vakantie en heb ik nog meer user-experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een beetje aan het klooien met Pyton en PyCrypt. Iemand ervaring mee? Heb wat problemen, bij het aanpassen van een boek kreeg ik een foutmelding. Ik de boel opnieuw geinstalleerd met een nieuwere versie, maar kan nu de key niet meer installeren, iemand suggesties? Specifiekere uitleg indien nodig via PM

edit:
Na een systeemherstel te melding weten te reproduceren: error: problem decrypting session key
Hoop dat iemand hier meer mee kan

edit2:
nvm, heb een ander script gevonden, en hiermee heb ik wel de DRM eruit kunnen slopen.
(Boek: 2010 - Zo werden wij wereldkampioen) €6.50 bij Bol.com, gratis bij mij ;) )

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Zonde dat Sony de prijzen hier niet zo drastisch heeft verlaagd. De touchedition is verlaagd naar 249 euro.

Bij Allpmp is de PRS-600 wel aardig in prijs verlaagd, waardoor je omgerekend in totaal iets van 180 euro betaalt incl shipping. Nog niet zo laag als de prijzen in de VS, maar nu begint het wel een beetje te jeuken bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:01
pfiew, de topicstart is af denk ik (eindelijk O-) ).
Als er nu een paar mensen zo vriendelijk willen zijn om hem eens helemaal te lezen, want ik sla precies mijn eigen typefouten altijd over.
Daarnaast mist er nog wel wat, heb jij tips and trucks voor jouw e-reader? Aarzel dan niet om ze te DM'en naar t-town (mezelf dus)!

Pas op met bestellingen buiten de EU, hier komt waarschijnlijk nog BTW bij!

[ Voor 13% gewijzigd door t-town op 08-07-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Nu online
Ik heb nooit BTW hoeven lappen bij die toko en al vele malen besteld. Altijd via airmail laten versturen.

Maar zelfs in dat geval ben je nog een stuk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis een sectie in de TS over de PRS-505 (de beste die er is/was :P ), zodra die er is heb ik nog wel wat linkjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

In de TS mis ik eigenlijk ook de Nook. Ook al ios deze niet hier te krijgen en werken niet alle functies het is een heel interessant apparaat. Ik laat er twee uit usa komen.

mooie TS hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 11-07-2010 11:05 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:18:
Ik mis een sectie in de TS over de PRS-505 (de beste die er is/was :P ), zodra die er is heb ik nog wel wat linkjes e.d.
Ik ben er ook nog steeds heel erg blij mee, vooral met het scherm. Hij is misschien niet de snelste, maar ik hoop dat hij nog lang meegaat, zodat ik geen nieuwe keuze hoef te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
De Nook vindt ik eigenlijk niet de moeite om er in te zetten, omdat hij niet officieel hier te koop is. Maar als er nog mensen zijn die hem er in willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:24:
[...]

Nee maar bij tracking kan ook de verzender precies zien waar het pakketje is blijven hangen, en dat dat niet mijn schuld is. Nu heb ik een veel groter probleem als ik het niet ontvang, omdat de verzender dan makkelijk kan denken dat ik er twee wil voor de prijs van een. En omdat er niets traceerbaar is wordt voor iedereen die dit pakketje in handen heeft de drempel lager om het letterlijk van de vrachtwagen te laten vallen.
Heb je al iets gehoord van je Kobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 23:00
Robbie T schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Heb je al iets gehoord van je Kobo?
Ik heb hem een dag na entilzha besteld en afgelopen zaterdag stond de pakketbezorger aan de deur. Zonder problemen langs de douane gekomen dus een 6" eReader voor 132 euro :) Eerste ervaringen zijn goed. Hij is niet super snel, maar het leest prima. Hij wil alleen nog wel eens vastlopen als ik er net een boek op heb gezet die niet helemaal in orde is, maar even converteren met calibre werkt dan meestal wel.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

t-town schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:07:
De Nook vindt ik eigenlijk niet de moeite om er in te zetten, omdat hij niet officieel hier te koop is. Maar als er nog mensen zijn die hem er in willen hebben?
Lijkt me wel ik heb er ook 1 dus wat mij betreft zet je hem in te TS. Is een geweldig ding trouwens, leest super en doet wat hij moet doen. Vind ik tenminste :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bandicoot schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:13:
[...]

Ik heb hem een dag na entilzha besteld en afgelopen zaterdag stond de pakketbezorger aan de deur. Zonder problemen langs de douane gekomen dus een 6" eReader voor 132 euro :) Eerste ervaringen zijn goed. Hij is niet super snel, maar het leest prima. Hij wil alleen nog wel eens vastlopen als ik er net een boek op heb gezet die niet helemaal in orde is, maar even converteren met calibre werkt dan meestal wel.
Hoe is het met de stevigheid van de Kobo? Istie van metaal of plastic (de behuizing)?
Nu ikzelf een PRS-505 heb vraag ik me dat steeds vaker af. Die heeft een unibody van aluminium en voelt zeer stevig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
De Kobo voelt erg stevig aan. Voorkant is van hard, mat, wit plastic en de achterkant is van een soort zacht aanvoelend rubber. Apparaat zit volgens mij verder goed in elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.elbertse.net/images/Kobo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elbertse.net/images/Kobo2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elbertse.net/images/Kobo3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elbertse.net/images/Kobo4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elbertse.net/images/Kobo5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ziet er goed uit imo. Kan iedereen zo'n Kobo bestellen voor 132 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
Borders.com zijn ze te bestellen aan +-159 USD incl. verzending ...

Vraagje aan de eigenaar(s):

- Hoelang duurde het voor het aankwam?
- Kan het goed pdf's weergeven?
- Welke koerierdienst levert ze? Want shipping kost +- 9 USD en duurt 7-21 businessday , dus ik neem aan dat ze met de gewone post opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Ziet er goed uit imo. Kan iedereen zo'n Kobo bestellen voor 132 euro?
Je kunt hem inderdaad gewoon bestellen bij Borders.com. Betalen met CreditCard en wachten maar...
- Hoelang duurde het voor het aankwam?
29/6 besteld en 10/7 geleverd.
- Kan het goed pdf's weergeven?
Mwoa. Hij kan het weergeven. Je kunt vervolgens zoomen tot 200% en met de blauwe knop kun je dan schuiven. Dit schuiven gaat echter net zo snel als het "omslaan" van een pagina in een ebook en dat gaat niet zo heel erg snel. Als je echt op zoek bent naar een reader voor PDF's (en geen boeken als PDF want die kun je natuurlijk gewoon omzetten naar epub) dan is dit wellicht niet de beste keus.
- Welke koerierdienst levert ze? Want shipping kost +- 9 USD en duurt 7-21 businessday , dus ik neem aan dat ze met de gewone post opsturen?
Ik neem aan gewoon met de post. Alleen werd het pakketje hier niet gebracht door de TNT maar door een andere koerier. Geen UPS of DHL in ieder geval want die had ik wel herkend.

[ Voor 9% gewijzigd door Bandicoot op 12-07-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
Kreeg je een tracking ofzo? Want heb al paar keer gehad dat een pakje van me niet aankwam ( gelukkig via paypal geld terug gehad ) Of moest je aftekenen?

Hmmm wou er pdf''s mee kunnen bekijken maar koop er dan iets anders voor ( Archos 7 ht ) , iemand enig idee wat toestel pdf , "perfect" of toch bijna weergeeft?

En erg bedankt voor snelle antwoord !

[ Voor 6% gewijzigd door wtfman86 op 12-07-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Kreeg geen tracking nummer helaas. Maar heb betaald met CreditCard dus als het goed is is het dan ook meteen verzekerd. (dacht ik tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Bandicoot schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:08:
[...]

Je kunt hem inderdaad gewoon bestellen bij Borders.com. Betalen met CreditCard en wachten maar...

[...]

29/6 besteld en 10/7 geleverd.

[...]

Mwoa. Hij kan het weergeven. Je kunt vervolgens zoomen tot 200% en met de blauwe knop kun je dan schuiven. Dit schuiven gaat echter net zo snel als het "omslaan" van een pagina in een ebook en dat gaat niet zo heel erg snel. Als je echt op zoek bent naar een reader voor PDF's (en geen boeken als PDF want die kun je natuurlijk gewoon omzetten naar epub) dan is dit wellicht niet de beste keus.

[...]

Ik neem aan gewoon met de post. Alleen werd het pakketje hier niet gebracht door de TNT maar door een andere koerier. Geen UPS of DHL in ieder geval want die had ik wel herkend.
Ondanks het debacle wat thijsvk en ik hebben gehad, blijf ik toch erg benieuwd. Zou je misschien een filmpje van het app. kunnen maken? O.a de snelheid van het omslaan e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Zal kijken wat ik kan doen morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:46:
[...]

Lijkt me wel ik heb er ook 1 dus wat mij betreft zet je hem in te TS. Is een geweldig ding trouwens, leest super en doet wat hij moet doen. Vind ik tenminste :)
Ook ik ben een trotse bezitter van een NOOK. Ik denk juist dat Tweakers verder kijken dan 's lands grenzen.
In de TS denk ik dat de NOOK (naast de Kindle) niet mogen ontbreken. Ik verwacht zelfs dat deze twee merken redelijk trendsettend zijn. Eerst technisch, maar nu ook qua prijs. De Nook verlaagde als eerste haar prijs, waarna Kindle en de rest volgden.
De NOOK biedt veel in verhouding tot de prijs en dient daarom in de TS opgenomen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Robbie T schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:56:
[...]

Zou je misschien een filmpje van het app. kunnen maken? O.a de snelheid van het omslaan e.d?
U vraagt, wij draaien:

[YouTube: http://www.youtube.com/v/0dPLi5Xv_VQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt langzamer dan m'n 505. Pagina's omslaan gaat ongeveer even snel, maar het lijkt alsof de Kobo wat langzamer reageert alvorens om te slaan. Wel mooi gedaan met de zoomlevels aan de zijkant.
Had je in dat boek al een keer gezoomd, of was dit het reformatting in real time?
Btw. heb je de eastereggs al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Had wel eens een keer eerder ingezoomd, maar volgens mij is dat niet een kwestie van "onthouden" van het apparaat maar gaat het altijd realtime. Ennuh, eastereggs? Wist niet dat die er waren...

Edit: Video Poker dus, geinig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bandicoot op 13-07-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Bandicoot; bedankt! Blijf het een mooi apparaat vinden. Het is dat ik er al een heb, maar anders :O...

Misschien wat voor de familie :). Dankjewel voor het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
Nog even over de TS: Niet dat ik nu opeens beledigd ben ofzo, maar ik vind een opmerking als deze (bij de iRiver Story) niet echt in een topicstart thuis horen: "Spijtig genoeg kan je geen notities maken bij een passage van een boek. Er zijn veel betere ereaders op de markt dan dit model."

Mij - als bezitter van deze ereader - boeit namelijk het maken van aantekeningen niet, dat doe ik in een papieren boek ook nooit. En 'beter' is een relatief begrip - zeker als je deze voor maar 199,- hebt gekocht... Verder overigens een prima topicstart!

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan P op 13-07-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bandicoot schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:57:
Zal kijken wat ik kan doen morgen...
Het was misschien voor het filmpje maar zo te zien heb je beide handen nodig om de functies te bedienen of is het om te zorgen dat ie niet schuift,het booten duurt m.i. enorm lang terwijl het apparaat al in een soort van standby staat want er is tekst te zien.
Het nadeel van "bladerknopjes" als een soort joystick onderaan betekent ook dat je hem daar moet vasthouden als je wil bladeren.
Ik hou een boek het liefst in het midden vast,dat betekent dat je steeds met 1 hand naar beneden moet gaan om op dat bladerknopje te drukken.
Ook hou ik het boek het liefst in een hand vast maar met knopjes aan de zijkant grijp je steeds op een knopje,ook niet zo handig.
Verder,maar dit kan wederom door het filmpje komen,of de hoek,lijkt de tekst wat wazig.
Het is jammer dat er niet wat meer details bekend zijn...hoeveel zoomlevels,hoeveel grijstinten ?
Hoeveel intern geheigen,is het uitbreidbaar,hoe zit het voor de minder begaafden onder ons,kan ie ebooks met drm aan ?
Het dingetje is zeker niet lelijk,zeer zeker ook niet gezien de prijs als het naar Nederland zou komen,maar ik kan er te weinig aan afleiden om er een cijfer voor te geven,gelet op de minpunten die ik zelf zou ervaren,een 5 nu,maar verbaas me eens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Nick39 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:42:
[...]
Het was misschien voor het filmpje maar zo te zien heb je beide handen nodig om de functies te bedienen of is het om te zorgen dat ie niet schuift,het booten duurt m.i. enorm lang terwijl het apparaat al in een soort van standby staat want er is tekst te zien.
Dat is de grap van eInk, het kan een beeld weergeven zonder dat het aanstaat, het is namelijk stabiel in zowel lege toestand als met dingen op het scherm. Dit in tegenstelling tot LCD wat enkel stabiel is in lege toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtsr schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:49:
[...]

Dat is de grap van eInk, het kan een beeld weergeven zonder dat het aanstaat, het is namelijk stabiel in zowel lege toestand als met dingen op het scherm. Dit in tegenstelling tot LCD wat enkel stabiel is in lege toestand.
Dank :) maar dan nog neemt het wel extreem zijn tijd..je ziet de blokjes oplopen en dan opeens niets meer... in de tijd die je dan moet wachten zou ik herstarten,zo van,die is vastgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
@Arjan P Tof voor jou dat je hem voor 199 EUR hebt kunnen kopen, maar in de pricewatch begint hij vanaf 250 EUR (met verzendkosten erbij, anders 240). Voor hetgeen je dan krijgt is dit echt niet geweldig. De zin aan het einde is eigenlijk een gehele conclusie over het apparaat, niet enkel over het niet kunnen maken van notities. Daarnaast is de website van de fabrikant een rotzooitje en zijn ze blijkbaar niet in staat om bugs fatsoenlijk op te lossen (mobileread). Zet je DM aan en overtuig me van het tegendeel.
Nuttig dan weer is waar je hem gekocht hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door t-town op 14-07-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Nick39 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:42:
[...]

Het was misschien voor het filmpje maar zo te zien heb je beide handen nodig om de functies te bedienen of is het om te zorgen dat ie niet schuift?
Dat was uiteraard om ervoor te zorgen dat het apparaat bleef liggen. Zou een beetje vreemd zijn als je 2 knoppen, ieder aan een andere zijde, tegelijk in moet drukken. ;)
Het booten duurt m.i. enorm lang terwijl het apparaat al in een soort van standby staat want er is tekst te zien.
Zoals mtsr al duidelijk maakte stond het apparaat niet in standby, maar echt helemaal uit. Een eInk scherm gebruikt alleen stroom bij het wisselen van de afbeelding dus kan het gewoon iets weergeven als het uit staat. Apparaat kan ook in een soort van sleep stand zoals je kunt zien vanaf 1:45 in het filmpje. Dat gaat uiteraard een stuk sneller.
Verder,maar dit kan wederom door het filmpje komen,of de hoek,lijkt de tekst wat wazig.
Vind het wel meevallen, is gewoon scherp. Maar hier nog wat ingezoomde foto's om het te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.elbertse.net/images/Kobo6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elbertse.net/images/Kobo7.jpg
Het is jammer dat er niet wat meer details bekend zijn...hoeveel zoomlevels, hoeveel grijstinten?
Je had natuurlijk even google kunnen gebruiken, maar vooruit:

5 Zoom levels: Smallest, Small, Medium, Large, Largest.
8 Level grey scale
Hoeveel intern geheigen, is het uitbreidbaar?
1GB, uitbreidbaar met SD-kaart.
Hoe zit het voor de minder begaafden onder ons,kan ie ebooks met drm aan?
File Formats: ePub, PDF, Adobe DRM
Het dingetje is zeker niet lelijk,zeer zeker ook niet gezien de prijs als het naar Nederland zou komen,maar ik kan er te weinig aan afleiden om er een cijfer voor te geven,gelet op de minpunten die ik zelf zou ervaren,een 5 nu,maar verbaas me eens _/-\o_
Ik zou zeggen geef hem een herkansing. En een nieuw cijfer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt gelijk ik had Google kunnen gebruiken maar omdat je een soort van review maakt hier verwacht je die gegevens er een beetje bij.
Ik blijf de boot tijd lang vinden,maar aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo dat ik een reader eenmaal opgestart, daarna in de standby mode zet. En dan zal ie een stuk sneller laden.
Nu ik vanaf een andere hoek de tekst zie vind ik hem een stuk duidelijker en het leek er inderdaad op dat je combi's van knopjes moest gebruiken met beide handen.
Het enige dat ik niet handig vind is die soort van joystick om te bladeren maar dat is een persoonlijk iets,dat ligt ook niet aan de reader,ik vind dat op geen enkele reader handig.
De positie vind ik ook wat onhandig,jammer bv dat ze op de bebook 6 inch dat bladerknopje aan de zijkant rechts niet hebben overgenomen dat de bebook mini wel heeft,ik vond dat een verdomd handig knopje. Voor de balans hou ik zo'n ding in het midden vast en dan moet je steeds naar onderen... ook daarvan kan je zeggen,als je een gewoon boek vasthoudt moet je ook de andere hand gebruiken om te bladeren. Wat zoom betreft vind ik de eerste foto lekker leesbaar.
1 gig is een groot geheugen. Op basis van de nieuwe foto's en aanvullende info maak ik er een 8 van,vergelijk je de prijs met alles dan komt ie natuurlijk qua prijs/kwaliteit verhouding op zeker een 9 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
Nick39 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:41:
Laad problemen 2010 bebook.
Eind conclusie: laadt de bebook one en de sony op via de pc,met een adapter (geen usb) laadt de sony prima maar de bebook-one niet. Beiden goed leesbaar in de zon,maar beiden ook reflectie hoewel de sony iets erger was,maar dat erger is niet hinderlijker. De sony start langzamer op dan de bebook one 2010 maar eenmaal opgestart bladert ie wel sneller dan de bebook. Heb er een prima vakantie mee gehad,vele uren mee gelezen en ze zijn nu 10 dagen later nog steeds niet leeg.

Hoop dat iemand hier iets aan heeft (beide bebooks zijn voorzien van de laatste software).
Ik heb ook de bebook2010 heb geen problemen om met externe lader op te laden, heb hem nu 2x met me Htc usb telefoon lader opgeladen. Werkt gewoon goed.
Heb ik 2 week in frankrijk heel fijn mee gelezen.
Paar minpuntjes.
- geen mogelijk bijhouden welk boek je gelezen hebt, je kan ze niet flaggen.
- Letters zouden iets scherper mogen.
- geen afdekplaatje voor sd kaart.
- door het menubladeren om te zien hoe leeg de batterij is. geen waarschuwing tijdens het lezen dat batterij bijna leeg is.

En grootste minpunt(of eigen schuld).. hij is niet waterdicht.. In de vakantie is er een kop thee overgaan het was direct klaar. Bij gewoon boek is er maar 1 boek kapot maar nu kon ik niks meer lezen.
Batterij er uitgehaald en hem leeg laten lopen, meeste thee is er via de sdslot in/uitgekomen.
Daarna recht op gezet op de warme luchtstroom van de campingkoelkast.
De volgende dag deed hij het weer gelukkig.

Eigenlijk ben ik er gewoon heel positief over geen kilos boeken meer mee op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tito129 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:46:
[...]

Ik heb ook de bebook2010 heb geen problemen om met externe lader op te laden, heb hem nu 2x met me Htc usb telefoon lader opgeladen. Werkt gewoon goed.
Heb ik 2 week in frankrijk heel fijn mee gelezen.
ligt misschien aan de gebruikte lader,met de 2 door mij meegenomen laders werkte het niet,maar mijn HTC lader heb ik nog niet geprobeerd.
Paar minpuntjes.
- geen mogelijk bijhouden welk boek je gelezen hebt, je kan ze niet flaggen.
Vind ik ook een nadeel..
- geen afdekplaatje voor sd kaart.
Gewoon adapterkaartje van mini of micro sd in stoppen.. werkt prima.
- door het menubladeren om te zien hoe leeg de batterij is. geen waarschuwing tijdens het lezen dat batterij bijna leeg is.
Op de ok knop drukken dan zie je het, op de return knop drukken om weer door te lezen.
En grootste minpunt (of eigen schuld).. hij is niet waterdicht.. In de vakantie is er een kop thee overgaan het was direct klaar. Bij gewoon boek is er maar 1 boek kapot maar nu kon ik niks meer lezen.
Dit kun je nauwelijks een nadeel noemen,een digitale camera of een laptop kan daar ook niet tegen,of een telefoon, dan kun je net zo goed een waterdichte ziplock zak er om doen..het is geen waterdicht apparaat.
De reden dat er geen flapje over de cardreader heen zit is ook simpel,dat zou dan bij gebruik van een externe kaart steeds omhoog steken.
Je had er ook een smal strookje zwart isolatieband overheen kunnen plakken (over de ingang van de card reader) maar dan nog vraag ik me af of het niet via de knoppen binnen was gekomen of langs het scherm.. dan kun je ook zeggen,zonder hoes is ie niet valbestendig als ik hem laat kletteren.
Je kan moeilijk een apparaat een minpunt geven als je er zelf iets overheen gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55
Ik ben ergens wel benieuwd naar die van de Aldi
Vind hem niet echt heel goedkoop en moet toch nog wachten voordat ik er van de baas een uit mag zoeken.
Maar ik ben wel nieuwsgierig 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kobo importeren, of een 2e hands 505 kopen, weet er nog eentje voor $120,- en een andere voor  £120,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
Even zeiken hoor. Waar slaat het op dat sommige boeken duurder zijn in eBook formaat dan in fysiek formaat. Dat is toch niet meer te verkopen aan consument? Ik snap dat een prijskaartje hangen aan intellectueel eigendom lastig is, maar een boek as Snel Geld van Jens Lapidus kost dus € 15,- in de boekwinkel (dus dat kost daar ruimte, personeel en transport) en het eBook kost € 15,95. Scheelt inderdaad nog geen euro, maar die € 15,- is een soort van aanbieding aangezien het een trilogie is. Ze hopen dan dat je daarna natuurlijk de rest van de boeken ook koopt, maar waarom trekken ze dan in ieder geval de prijzen dan niet even gelijk?

http://www.bol.com/nl/p/n...01004010213636/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
pelt schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:35:
Even zeiken hoor. Waar slaat het op dat sommige boeken duurder zijn in eBook formaat dan in fysiek formaat.
De boeken industrie maakt de zelfde fout als de muziekindustrie. Ik snap er niks van. Bij 5 euro probeer je veel meer verschillende schrijvers en als het dan bevalt koop je snel nog een boek.
Bij 15euro denk ik nog wel even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:42:
Kobo importeren, of een 2e hands 505 kopen, weet er nog eentje voor $120,- en een andere voor  £120,-
Als ik het goed begrijp is de PRS-505 beter voor als je vooral PDF wil lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ja onbegrijpelijk die prijzen, Het maakt dat ik weer illegaal gaat downloaden ipv legaal kopen.

Het is niet dat ik niet wil betalen, maar alles boven de €5,- is gewoon te veel voor een e-book.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

Tito129 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:06:
[...]

De boeken industrie maakt de zelfde fout als de muziekindustrie. Ik snap er niks van. Bij 5 euro probeer je veel meer verschillende schrijvers en als het dan bevalt koop je snel nog een boek.
Bij 15euro denk ik nog wel even na.
Omdat het drukken van een boek een fractie kost. De meeste kosten zitten in de auteursrechten. Verder ligt het BTW tarief anders (papieren boek 6%, ebook 19%)

Hier een interessant stuk

http://www.nrcnext.nl/blo...rom-zijn-e-books-zo-duur/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
Tuurlijk kost het een fractie. Maar transport kosten en ruimte in een winkel en personeel zijn ook kosten. Ik snap dat auteursrechten de grootste kosten zijn en dat btw tarief slaat natuurlijk ook nergens op maar met prijzen die boven de winkelprijs liggen of in ieder geval er niet 10 tot 25 procent daaronder (plus het hele drm verhaal, wat mij persoonlijk niet zo boeit) dwing je de consument bijna illegaal te downloaden.

Overigens kan ik bovenstaand boek ook niet via de officieuze kanalen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
t-town schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:37:
@Arjan P Tof voor jou dat je hem voor 199 EUR hebt kunnen kopen, maar in de pricewatch begint hij vanaf 250 EUR (met verzendkosten erbij, anders 240). Voor hetgeen je dan krijgt is dit echt niet geweldig. De zin aan het einde is eigenlijk een gehele conclusie over het apparaat, niet enkel over het niet kunnen maken van notities. Daarnaast is de website van de fabrikant een rotzooitje en zijn ze blijkbaar niet in staat om bugs fatsoenlijk op te lossen (mobileread). Zet je DM aan en overtuig me van het tegendeel.
Nuttig dan weer is waar je hem gekocht hebt?
Mijn punt is eigenlijk dat ik de topicstart geen plek vind voor beoordelingen van een product, daar hebben we reviews voor. Gewoon feiten lijkt mij meer dan voldoende. Maar als je dan toch wil schrijven dat er 'betere' ereaders zijn, beargumenteer dat dan op z'n minst.

Ik geb geen enkele behoefte om wie dan ook te overtuigen (ik zei al, ik ben niet beledigd), en die 199,- was een aanbieding bij iBood - dus niet meer actueel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Phillflow:
het is niet zo dat een 505 uitermate goed is met PDF's, maar de 505 is wel een van de beste modellen ooit gemaakt. Ze worden nog steeds tweedehands voor meer dan €200 aangeboden (en verkocht). Wellicht dat de prijzen nu zullen dalen met de prijsverlagingen van de Nook e.d. waardoor er nieuwere tweedehands modellen beschikbaar komen.
Ik ben er i.i.g. heel tevreden over, zeer gebruiksvriendelijk en super goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Thijvk, ik twijfel tussen een nieuwe Kobo en een tweedehands PRS-505. Afgaande op wat ik hier las over de Kobo kreeg ik de indruk dat de PRS-505 beter is met PDFs. Terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
deadsy33 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:29:
[...]

Omdat het drukken van een boek een fractie kost. De meeste kosten zitten in de auteursrechten. Verder ligt het BTW tarief anders (papieren boek 6%, ebook 19%)

Hier een interessant stuk

http://www.nrcnext.nl/blo...rom-zijn-e-books-zo-duur/
Als het nu alleen om drukkosten ging. Waarom niet alle tussenpersonen er ook tussenuit? Waarom verkoopt de uitgever (of beter nog de schrijver) die boeken niet zelf? Dan kan er een mooi percentage van de prijs af. Of zelfs, als Bol.com ze verkoopt, waarom zijn de prijzen niet lager dan bij de boekhandel om de hoek, terwijl ze geen fysieke winkel en geen opslag nodig hebben voor dat eBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De Aldi heeft nu officieel hun e-reader op de website staan:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_29/OFF01.SHTML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n 505 kan op zich prima overweg met PDF, maar het maakt me eigenlijk niet zoveel uit aangezien ik alles omzet met Calibre naar Epub of LRF.
Sommige PDF's vinden dat gewoon echt niet leuk, met als gevolg dat ik een niet leesbare Epub of LRF heb. In dat geval houd ik gewoon de PDF, en die PDF's zijn allemaal prima te lezen.
De 505 heeft 3 zoom levels, ik heb nog bij geen enkele PDF meegemaakt dat ik naar links of rechts moet schuiven (weet eerlijk gezegd niet eens of de 505 dat wel kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou gewoon mooi zijn en een aanvulling als Sony weer met een 6 inch reader zou komen opdraven zonder touch screen, een opvolger van de 505,gewoon een no noncence modelletje.
Dan de BTW op ebooks ook naar 6 %. Een gewoon boek is ook 6% BTW, kost papier,bomen,hout.
De inkt is ook nog eens millieu onvriendelijk en als je eens ziet welk een rotzooi ze moeten toevoegen om gewoon papier te recyclen.
De prijs zou omlaag kunnen,je zou nooit meer "uitverkocht" bij een boek zien staan en ook oude titels blijven voor altijd bewaard. (nu betaal je door de hogere BTW eigenlijk een boete voor een veel minder belastend iets)
Als een gemiddeld boek op 5 a 7 euro terecht zou komen zou ik niet eens die DRM er afslopen.
Op papieren gebied verdienen ze al jaren niets meer aan me,want ik ga geen 20 euro of meer betalen voor een boek dat ik hooguit 2 keer lees... Boekhandels zouden enorm kunnen besparen op opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Nick39 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 10:51:
Het zou gewoon mooi zijn en een aanvulling als Sony weer met een 6 inch reader zou komen opdraven zonder touch screen, een opvolger van de 505,gewoon een no noncence modelletje.
Dan de BTW op ebooks ook naar 6 %. Een gewoon boek is ook 6% BTW, kost papier,bomen,hout.
De inkt is ook nog eens millieu onvriendelijk en als je eens ziet welk een rotzooi ze moeten toevoegen om gewoon papier te recyclen.
De prijs zou omlaag kunnen,je zou nooit meer "uitverkocht" bij een boek zien staan en ook oude titels blijven voor altijd bewaard. (nu betaal je door de hogere BTW eigenlijk een boete voor een veel minder belastend iets)
Als een gemiddeld boek op 5 a 7 euro terecht zou komen zou ik niet eens die DRM er afslopen.
Op papieren gebied verdienen ze al jaren niets meer aan me,want ik ga geen 20 euro of meer betalen voor een boek dat ik hooguit 2 keer lees... Boekhandels zouden enorm kunnen besparen op opslagruimte.
Er zijn inderdaad vele voordelen toe te bedelen aan de Ebooks. Dat dit nu dan ook nog niet gebeurd zal wel te maken hebben met een stukje "onbekende markt" ofzo. Je betaalt net zoveel als voor iets wat inderdaad minder is voor het milieu en meer werk kost om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat niet alleen, zit ook een stuk marketing strategie achter.
Zolang e-readers nog geen algemeen goed zijn blijven de prijzen hoger, zodra de reader algemeen geaccepteerd zijn is de markt groter en komt er meer concurrentie, wat de prijzen naar beneden drijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:36
De ebook reader van de Aldi is zeker interessant te noemen gezien de specificaties als: WiFI, 16 grijstinten, SiPix-scherm.
De reden waarom ik niet tot aanschaf over zal gaan zit hem in het aanbod van de aangeboden ebooks. Hier zit geen enkel ebook bij dat ik zou willen lezen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

Ik ga die van de Aldi wel halen, ben van het weekend even bij de Mediamarkt geweest en daar lagen wat exemplaren van Sony, Bookone, Differnce en nog een paar maar deze heeft eigenlijk wel wat ik wil. Ondersteuning voor veel formaten, 10k pagina's, 2gb intern geheugen en wi-fi.

Tenzij er een nog betere aanbieding is (waarbij ik het niet uit het buitenland hoef te halen) neem ik deze zaterdag mee. Handig voor in de trein en op vakantie want nu moet ik elke keer een zooi boeken meezeulen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
ariekanari schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:20:
De ebook reader van de Aldi is zeker interessant te noemen gezien de specificaties als: WiFI, 16 grijstinten, SiPix-scherm.
De reden waarom ik niet tot aanschaf over zal gaan zit hem in het aanbod van de aangeboden ebooks. Hier zit geen enkel ebook bij dat ik zou willen lezen.
Dus je laat je tegenhouden door vijf boeken? Bij bijna geen enkel apparaat krijg je boeken erbij. En daarnaast als je een apparaat zoekt met deze specs ben je meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:15:
Dus je laat je tegenhouden door vijf boeken?
Klinkt toch beter dan zeggen dat je hem momenteel niet kan betalen...

Ik laat de alid even voor wat het is, ben wel op zoek naar een 2e ereader, maar dat gaat waarschijnlijk een ipad worden nu ik steeds meer geruchten hoor dat je er ook strips op kan lezen (.cbr formaat) en dat mis ik wel op een e-reader.

Nadeel van deze beslissing is wel dat we met zijn 2en nog de ereader de komende tijd moeten delen. Gelukkig gaat dat wel goed, maar het is net als het delen van de pc niet helemaal ideaal als je op dezelfde tijden je vrije tijd hebt.

Als de ipad niet in beeld was hadden we gekozen voor de kobo reader of de kindl, die vinden we qua vormgeving het mooist van alles.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:35:
[...]

Ik laat de alid even voor wat het is, ben wel op zoek naar een 2e ereader, maar dat gaat waarschijnlijk een ipad worden nu ik steeds meer geruchten hoor dat je er ook strips op kan lezen (.cbr formaat) en dat mis ik wel op een e-reader.
Ik pak mijn .cbr files eigenlijk altijd gewoon uit en dan worden het jpegs of pngs. Die worden wel door meer e-readers ondersteund toch?
Hoe zit dat eigenlijk met pdf files, ik heb wat Warhammer codices en die plaatjes die er in zitten, worden die wel een beetje goed weergegeven?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
PDFs met plaatjes worden vaak behoorlijk goed weergegeven op een eReader al is wel van invloed hoeveel grijstinten de eReader heeft. Zelf ben ik van mening dat je voor het goed lezen van A4 pdfs (zoals die WH codices) eigenlijk een ereader van 10inch nodig hebt. Op 8inch ging het nog net (iRex iLiad), maar 10inch was veel prettiger (iRex DR1000S). Idealiter wil ik eigenlijk een tablet met eReader functionaliteit (zoals bijvoorbeeld de Notion Ink Adam of de Innoversal Lattice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:36
Ik twijfel nog een beetje of ik de reader nu wel of niet zal kopen...

Aldi gebruikt Nederland als testmarkt. Deze ebookreader is alleen in Nederland verkrijgbaar. Mocht de reader aanslaan dan zal waarschijnlijk de verkoop Europees verder worden uitgerold.
Huisleverancier Medion werkt momenteel ook aan een eigen design ebookreader (met iPad-look).
Het eveneens Duitse txtr komt binnen kort ook met een ebook reader.

Dus nog een even wachten of toch niet? De 5 boeken die je kunt kiezen zal ik waarschijnlijk niet lezen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar jij weet ook wel waar je boeken vandaan kan halen. De gemiddelde aldi-klant wellicht niet (nou ja, het klantenbestand van de aldi is afgelopen jaren ook wel behoorlijk veranderd, maar je begrijpt wat ik bedoel). Ik zou het niet van die 5 boeken af laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ga eens proberen een PRS-505 van Ebay te kopen. Ik heb het een beetje gevolgd, volgens mij zou zo'n 135 euro voor een gebruikte in goede staat een redelijk deal zijn. Zijn jullie het daar mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt zelfs vrij goedkoop. Hou er rekening mee dat eBay aan de prijzige kant is.
Heb je deze nog bekeken? Ongeveer in die prijsklasse. Succes i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:24:
Klinkt zelfs vrij goedkoop. Hou er rekening mee dat eBay aan de prijzige kant is.
Heb je deze nog bekeken? Ongeveer in die prijsklasse. Succes i.i.g.
Ja thanks. Ik heb haar een berichtje gestuurd een uurtje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:08:
Ik pak mijn .cbr files eigenlijk altijd gewoon uit en dan worden het jpegs of pngs. Die worden wel door meer e-readers ondersteund toch?
Nou, matig hoor. Als je wat wilt zoomen wordt het irritant vind ik. Mijn ereader (bebook one) kan niet eens goed plaatjes inzoomen trouwens. Dan doet hij niet veel meer als het plaatje al beeldvullend is. Verder dan dat kan ik niet zoomen op plaatjes, wel op letters.

Maarja, comics in kleur lezen is toch veel beter dan zwart wit. En een goede reden om naast de ereader een ipad te kopen (als de kerstman geweest is) :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Ik heb een Bebook Neo en voor bepaalde luisterboeken in mp3 formaat speelt hij het boek af in dubbele snelheid, terwijl de mp3 op een gewone mp3 speler in gewone snelheid afspeelt.
Hoe kan ik dat aanpassen/oplossen?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
:) :)
Heb via een kennis die op dit moment in Amerika zit een Nook geregeld, hiervandaan besteld & betaald, op USA adres af laten leveren en half augustus komt ze weer naar Nederland, met mijn Nook.... :)
Kosten zijn € 125, excl. 'bedankpresentje'

[ Voor 9% gewijzigd door Wobcat op 20-07-2010 01:21 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mtsr schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:48:
PDFs met plaatjes worden vaak behoorlijk goed weergegeven op een eReader al is wel van invloed hoeveel grijstinten de eReader heeft. Zelf ben ik van mening dat je voor het goed lezen van A4 pdfs (zoals die WH codices) eigenlijk een ereader van 10inch nodig hebt. Op 8inch ging het nog net (iRex iLiad), maar 10inch was veel prettiger (iRex DR1000S). Idealiter wil ik eigenlijk een tablet met eReader functionaliteit (zoals bijvoorbeeld de Notion Ink Adam of de Innoversal Lattice).
Ja, daar heb je denk ik wel gelijk in. Die codices hebben ook vaak een niet standaard opmaak, zoals schuine tekst, tekst in de vorm van een scroll etc. Nuja, als het écht niet te doen is kan het altijd nog op de computer, maar die kan ik dan weer minder makkelijk meenemen :P
Ik heb wel die iRex gezien in de Mediamarkt maar die vond ik toch wat te duur en wel heel erg groot voor sporadisch gebruik.
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:02:
[...]

Nou, matig hoor. Als je wat wilt zoomen wordt het irritant vind ik. Mijn ereader (bebook one) kan niet eens goed plaatjes inzoomen trouwens. Dan doet hij niet veel meer als het plaatje al beeldvullend is. Verder dan dat kan ik niet zoomen op plaatjes, wel op letters.

Maarja, comics in kleur lezen is toch veel beter dan zwart wit. En een goede reden om naast de ereader een ipad te kopen (als de kerstman geweest is) :+
Ik lees momenteel voornamelijk The Walking Dead en dat is in zwart wit, dat scheelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Lees hier bij aankoopbeslissingen alleen over specs. Ben ik nu de enige die naast de Sony e-readers (en, admittingly, de iPad) nog geen enkele reader heeft gezien die er niet vreselijk cheap en plasticky uit ziet?

Ben met name ook voor de Sony PRS-600 gevallen vanwege design, metalen case en look en feel. En dan interesseren specs die ik toch niet gebruik of nauwelijks het verschil van merk mij net wat minder.

Smaken verschillen natuurlijk, maar vrijwel alle readers die hier door velen als fav worden aangedragen vind ik dus echt spuuglelijk en vreselijk goedkoop overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aankoopbeslissing werd voornamelijk gestuurd door prijs. Zodoende kwam ik in eerste instantie uit bij een Kobo, waarbij de zwarte versie zeker een mooi design heeft. Nu ik echter een PRS-505 heb, wordt het voor andere readers verrekte lastig mij over te halen om over te stappen, mocht dat in de toekomst ter zake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xahmol schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:13:
Lees hier bij aankoopbeslissingen alleen over specs. Ben ik nu de enige die naast de Sony e-readers (en, admittingly, de iPad) nog geen enkele reader heeft gezien die er niet vreselijk cheap en plasticky uit ziet?

Ben met name ook voor de Sony PRS-600 gevallen vanwege design, metalen case en look en feel. En dan interesseren specs die ik toch niet gebruik of nauwelijks het verschil van merk mij net wat minder.

Smaken verschillen natuurlijk, maar vrijwel alle readers die hier door velen als fav worden aangedragen vind ik dus echt spuuglelijk en vreselijk goedkoop overkomen.
Dat plastic bepaalt mede de prijs natuurlijk,is goedkoper dan aluminium.
En in een cover ziet het er even netjes uit.
Ik heb de sony prs 600 en de bebook one 2010 maar heb nu niet echt het idee van, ik loop met een goedkoop dingetje met de bebook one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Deze ereader is nu 50 euro goedkoper dan normaal:
pricewatch: Coolreader Cool-ER (Blauw 6")

Iemand een idee of het wat is? Zoeken in dit topic op coolreader leverde niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Nu online
Dat is een jaar oud model. Geloof dat toen hij uitkwam hij vrij goedkoop was (de meeste andere readers waren toen pakweg 300 euro), maar is in die tijd niet in prijs gedaald. Schijnt vrij plastic en goedkoop aan te voelen. Imo zou dat ding max 150 moeten kosten. Voor hetzelfde geld importeer je een betere reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ok mooi want ik heb net 1 seconde geleden een Kobo besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefeliciteerd, nieuw of 2ehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thanks. Nieuw bij Borders.com

Ik zag trouwens ook de Sony PRS-300 daar voor $149 + $8 shipping = 121 euro. Erg nette prijs.

Moesten jullie BTW op jullie Kobo betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r is er pas 1 hier met een Kobo, dus daar durf ik geen uitspraak over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Philflow schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:45:

Moesten jullie BTW op jullie Kobo betalen?
Ik hoefde geen BTW te betalen aan de koerier, maar volgens mij is dat een kwestie van mazzel hebben. Fingers crossed dus maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Philflow schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:24:
Deze ereader is nu 50 euro goedkoper dan normaal:
pricewatch: Coolreader Cool-ER (Blauw 6")

Iemand een idee of het wat is? Zoeken in dit topic op coolreader leverde niets op.
Het bedrijf achter CoolER is failliet, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixelt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 09:57
Ik ben er net achter gekomen dat www.borders.com niet overweg kan met het apostrof (') in mijn plaatsnaam. Vandaar dat mijn bestelling van een Kobo vast is blijven hangen op de order status "in process" :-(

Geen leestekens gebruiken dus als je bestelt.... (tenzij je de database wilt kietelen met wat queries uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
Ik heb de Kobo Reader ook besteld , hij is onderweg maar ik twijfel of ik hem zou houden of verkopen want die Kindle DX lijkt me veel beter ( wil graag pdf's en comics erop lezen ) maar kost 3x zoveel :(

Geen andere alternatieven die goed met pdf + comics omgaan EN een groot scherm hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heb ik net een Kobo besteld, krijg ik vandaag een mooi aanbod voor een prs-505. Allebei dan maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed antwoord Phil, lol :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow de Kobo is nu erg populair aan het worden hier.. :)
De mijne is ook binnen! YAY..

Afgelopen donderdag werd hij voor het eerst aangeboden (2.5 week na shipping), maar ik was een paar dagen weg (Zwarte Cross 8)).. Er lag een briefje van Netwerk Support _ Samenwerken in Pakketdistributie, met een 06 die ik op werkdagen tussen 17:00 en 19:00 moest bellen. Ik maandag dus gebeld, en een uur later had ik het ding in huis. Ze shippen het met DHL naar een lokale pakketjesdienst, ultra goedkoop, maar ik heb liever gewoon een tracking nummer. Er staat nadrukkelijk op vermeld wat het waard is, maar toch hoefde ook ik niks aan belasting bij te betalen. Totale kosten voor mij: €130,65.

Meteen maar de firmware upgrade gedaan, die wel erg nodig is als je epub leest. Ging heel vloeiend, goede grafische beschrijving op het scherm van wat je moet doen. Daarna 2 dagen uitgeprobeerd en nu een post hier. :) Toevallig moest ik lang met de trein dus ik heb er al 350 pagina's opzitten. Eerste bevindingen:

Pro's:
* Ligt heerlijk in de hand: lekker licht, lekker dun, fijne achterkant
* Leest prettig: scherp (op leesafstand), goede schermgrootte, wit zonder afleidingen
* Lekker basic: daar hou ik nou eenmaal van

Con's:
* Kleine delay (halve seconde oid) tussen op knop duwen en daadwerkelijk refreshen. Dit is iets waar je na 40 pagina's zo aan gewend bent dat je het helemaal niet meer merkt en automatisch iets eerder drukt, maar ik vond het wel opvallen aan het begin.
* Firmware nog niet helemaal volwassen. Er kunnen bv nog wel wat fonts bij, die wellicht nog scherper zijn ook als je met je neus op het scherm zit.. Wat Sony kan moet hier ook kunnen want het scherm is ook gewoon vizplex.
* Je krijgt er dus helemaal geen hoesje bij. Dat is wel vrij storend, want onderweg wil je het ding toch enigszins beschermen. Ik heb zelf maar wat geklust van een DVD hoesje net zoals deze gasten: http://kobo.zendesk.com/entries/165202-kobo-ereader-case
* Lange opstarttijd van uit-stand. Zoals eerder opgemerkt heb je twee uit-standen: de sleep mode en de off mode. In de sleep mode geeft hij de cover weer op het scherm en is hij snel weer terug in het boek. In de off mode duurt het wat lang (zie filmpje eerder gepost). Nu gaat hij na een bepaalde tijd (gok 5-10 min?) vanzelf van de sleep mode naar de off mode wat er dus op neer komt dat je eigenlijk altijd vanuit de off mode moet opstarten.

Een prettig ding aan de Kobo crew is dat ze niet extreem van de vendor lock-in zijn. Ze werken gewoon samen met Calibre om het ding gesupport te krijgen. En ze sturen het gewoon op naar NL wat met een Nook dus niet gaat lukken. Dat suggereert dat ze bij Kobo op de readers zelf ook nog winst maken. Het gaat ze nog wel even kosten om de software echt 100% op orde te krijgen, maar het is nu al een heel fijn ding om mee te werken.

Over PDFs trouwens, die kan de Kobo ook aan inderdaad, heb ik al even geprobeerd. Maar het heeft vrij weinig zin, want zoomen is er niet bij. Dus je PDF moet wel aangepast zijn op 1024x768 resolutie en een 6" scherm. Een A4 boek gaat dus niet werken. Andere readers doen PDF 'reflow' wat iets is waar PDF dus juist niet voor bedoeld is, PDF is juist een formaat waarbij je niet meer aan de opmaak moet willen komen. E-books moeten imho gewoon epub zijn, of anders PDF speciaal voor ereaders.

Hij kan inderdaad geen .cbr aan, maar comics lezen op een 6" schermpje met 8 grijstinten lijkt me sowieso ook niet wenselijk. Gewoon boeken lezen is het wel echt een heerlijk ding voor! Al met al ben ik zeer tevreden met de Kobo. Hij leest gewoon heerlijk. Ik zie mezelf met dit ding gewoon weer net als vruuger dagelijks voor het slapen gaan een half uurtje lezen, en dat heb ik dus jaren niet meer gedaan. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik krijg net een gebruikte (goede staat) Sony PRS-505 aangeboden gekregen voor 130 GBP incl. shipping van een zeer betrouwbare Ebay verkoper. Ik heb zelf net echter een PRS-505 besteld bij iemand anders.

De Sony PRS-505 heeft geen touchscreen en heeft daardoor een hoger contrast dan de PRS-600. De PRS-505 wordt vaak als beste e-reader van Sony ooit beschouwd. 130GBP is een prima prijs.

Als iemand interesse heeft in deze 6" ereader stuur me even een DM of email.

[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 22-07-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor Sigil ?
Sinds de nieuwe versie kan je niet meer (of ik kan het niet meer vinden) bv in een boek in zijn geheel de bron bekijken of in zijn geheel alle <h3> tags toevoegen als iemand die weer eens vergeten is.
Ze werken nu met brokjes en dus moet je een dergelijke actie in elk "brokje" gaan uitvoeren...
....
130 GBP.. wat gaat dat in euro's doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Een scherpe prijs volgens mij. De wisselkoers kun je vrij eenvoudig opzoeken op google bijvoorbeeld.

[ Voor 71% gewijzigd door Philflow op 22-07-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me wat te oriënteren voor mijn eerste ebookreader.

Nu heb ik al heel wat afgelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik die van de aldi (http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_29/OFF01.SHTML) maar ga proberen (kan toch binnen 30 dagen terug). De specificaties van dat apparaat zijn eigenlijk precies wat ik zoek.

Maar wat me toch nog dwars zit is de plaatsing van de 'vorige' en 'volgende' knop. Bij zo'n beetje alle huidige modellen zitten die knoppen aan de zijkant terwijl hier de fabrikant er kennelijk voor heeft gekozen ze aan de onderkant te plaatsen.

Mij lijkt het juist prettiger om die knoppen aan de zijkant te hebben. Kan iemand hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n 505 heeft beide, 1 knop linksonder in de hoek, en 2 knoppen in het midden aan de rechter zijkant.
Ik gebruik ze allebei, door elkaar, wat ik eigenlijk wel fijn vindt, want je verplaatst je handen toch van tijd tot tijd, zodoende ben je niet gebonden aan 1 manier van vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:33:
M'n 505 heeft beide, 1 knop linksonder in de hoek, en 2 knoppen in het midden aan de rechter zijkant.
Ik gebruik ze allebei, door elkaar, wat ik eigenlijk wel fijn vindt, want je verplaatst je handen toch van tijd tot tijd, zodoende ben je niet gebonden aan 1 manier van vasthouden.
Elke keer als er wat over de 505 te melden valt ben je me voor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:06:
[...]

Elke keer als er wat over de 505 te melden valt ben je me voor ;).
Ik zit op dit moment thuis met een kapotte knie, ziektewetje. Heb dus weinig te doen, behalve lezen en Gotten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb mijn PRS-505 iminddels binnen. Eerste indruk: chique apparaatje. Mooie leren cover erbij ook. Ik ga het later ervaren hoe het leest. Ik heb die tweede uit UK ook laten komen, vond het wel een mooie prijs aangezien ze regelmatig voor meer worden verkocht op Ebay.

Op Martkplaats staat ook nog een prs505, blauw. Hij vraagt er 180 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Robbie T schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:15:
[...]

Dus je laat je tegenhouden door vijf boeken? Bij bijna geen enkel apparaat krijg je boeken erbij. En daarnaast als je een apparaat zoekt met deze specs ben je meer kwijt.
Bij de Bookeen Cybook Opus krijg je 160 boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal gratis boeken die copyright vrij zijn. Het enige wat je krijgt zijn 160 boeken, zonder dat je zelf moeite hebt moeten doen om ze op je reader te zetten, het merendeel zal van PG zijn.
Je krijgt iets wat al gratis is.
De Kobo werd/wordt ook verkocht met 100 gratis boeken, allemaal PG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:23:zonder dat je zelf moeite hebt moeten doen om ze op je reader te zetten
Mooi toch? Ik ben van nature erg lui ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:08:
Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor Sigil ?
Sinds de nieuwe versie kan je niet meer (of ik kan het niet meer vinden) bv in een boek in zijn geheel de bron bekijken of in zijn geheel alle <h3> tags toevoegen als iemand die weer eens vergeten is.
Ze werken nu met brokjes en dus moet je een dergelijke actie in elk "brokje" gaan uitvoeren...
Gebruik S&R in selecteer 'Look in: all HTML Files'
Opdelen in stukken is gedaan ivm snelheid. Als je je html bestand niet splitst dan heb je de oude functionaliteit en snelheid, of gebrek eraan. Als je html al gesplitst is dan kan je niet simpel terug.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:21:
[...]

Gebruik S&R in selecteer 'Look in: all HTML Files'
Opdelen in stukken is gedaan ivm snelheid. Als je je html bestand niet splitst dan heb je de oude functionaliteit en snelheid, of gebrek eraan. Als je html al gesplitst is dan kan je niet simpel terug.

Joop
Ik heb beide versies nog, dank je voor je tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:09:
Ik heb mijn PRS-505 iminddels binnen. Eerste indruk: chique apparaatje. Mooie leren cover erbij ook. Ik ga het later ervaren hoe het leest. Ik heb die tweede uit UK ook laten komen, vond het wel een mooie prijs aangezien ze regelmatig voor meer worden verkocht op Ebay.

Op Martkplaats staat ook nog een prs505, blauw. Hij vraagt er 180 euro voor.
180 is me te prijzig en ik ga alleen voor zwart of zilver.
Met te prijzig bedoel ik niet dat ik geen 180 euro kan betalen,ik heb de 600 ook en een bebook... maar dit is natuurlijk wel een eerste generatie reader (hij staat niet eens in de topic start) en een hoop functies zitten in de huidige goedkopere readers ook.. 150 nieuw zou ik er voor over hebben,in zilver ..met marktplaats weet je ook niet zo wat ze er mee hebben uitgevreten maar ik ben nu eenmaal wat ouder en ga voor de classic look.. bovendien,ik weet niet hoe de 505 is qua batterij gebruik,maar de 600 gebruikt aanmerkelijk meer stroom dan de bebook... voor de bebook kan je een nokia batterij gebruiken,maar wat doe je in de 505 of de 600 ? diverse winkels verkopen de 600 maar een batterij.. nergens..

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 23-07-2010 23:09 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen